Jij bent moeilijk zatquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.
Nee hoor, het heeft er vooral mee te maken dat ik specifiek op dat deel van jouw post wilde inhaken. De rest ben ik het mee eens, ook de handhaving schiet natuurlijk flink tekort. Maar aangezien we het daar dus over eens zijn heeft het weinig zin om daar nog verder op in te gaan. Ik zou dus wat dit betreft niet alles zo negatief opvatten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiren', maar ik ben daar niet van gediend.
Niets, het zijn gewoon pogingen om Isral en Isralirs als land en volk te treffen omdat de onderliggende overtuiging is dat dit land eigenlijk niet zou mogen bestaan. En dan helpt het om een land een totale pariah te maken in internationaal opzicht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Isralische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
Ik zag je post net over de uni's. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat de uni's er van langs krijgen zonder goede funderingen. Zou je dat willen uitzoeken? Is enorm van belang voor onze beeldvorming.quote:
Er zijn natuurlijk Isralische universiteiten en onderzoeksinstellingen die wel uitwisselingsprogramma's hebben met Nederlandse universiteiten, of onderzoeksafdelingen die samenwerken in een project. Dat is typisch het soort banden dat ook allemaal is doorgesneden na de Russische invasie in Oekrane.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Isralische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
'De aggressor', haha. Je bent 7 oktober vergeten?quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En het is al dagen aan de gang! Je mag aannemen dat studenten niet over een nacht ijs gaan. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de universiteiten helaas toch banden hebben met de agressor. Nooit eerder is er wereldwijd zoveel steun gekomen voor de Palestijnen. Een van de drijvende krachten hierachter zijn de social media. Niet langer is de lobby instaat eht narratief volledig zelf te bepalen. Ik ben een blij heerschap.
Want voor 7 oktober werden palestijnen niet vermoord of zo... De zionistische logica want 7 oktober...quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'De aggressor', haha. Je bent 7 oktober vergeten?
Of ze in de meerderheid zijn, betwijfel ik. Ze zijn wel het luidruchtigst.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En het is al dagen aan de gang! Je mag aannemen dat studenten niet over een nacht ijs gaan. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de universiteiten helaas toch banden hebben met de agressor. Nooit eerder is er wereldwijd zoveel steun gekomen voor de Palestijnen. Een van de drijvende krachten hierachter zijn de social media. Niet langer is de lobby instaat eht narratief volledig zelf te bepalen. Ik ben een blij heerschap.
Nee, zeer zeker niet! Maar ik laat me niet wijs maken dat 7 oktober het begin was. 7 oktober (schandalig en mensonterend als het was) is een schakel in een reeks van schakels. Een reactie zo u wilt. Ben ik het er mee eens? Nee! Net zo min als ik dit ook, maar vooral, veroordeel van israel. Een so called beschaafd land hoort zich te conformeren aan gelde regels en oorlogsrecht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'De aggressor', haha. Je bent 7 oktober vergeten?
Nou, nee. Er komen al decennialang Palestijnen om, omdat deze barbaren Isral al decennialang aanvallen en terroriseren. En ik weet dat dit binnen de Arabische en Islamtische wereld als ware helden en martelaren worden gezien, maar terroristen worden geneutraliseerd door Isral. Daar dan over gaan jammeren is hypocriet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want voor 7 oktober werden palestijnen niet vermoord of zo... De zionistische logica want 7 oktober...
Ja maar al die tienduizenden kinderen die volgens sommigen zijn vermoord sinds 7 oktober.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, nee. Er komen al decennialang Palestijnen om, omdat deze barbaren Isral al decennialang aanvallen en terroriseren. En ik weet dat dit binnen de Arabische en Islamtische wereld als ware helden en martelaren worden gezien, maar terroristen worden geneutraliseerd door Isral. Daar dan over gaan jammeren is hypocriet.
Ik zou vooral beginnen bij het veroordelen van de Palestijnse terroristen. Zij strijden namelijk met hun eigen bevolking als menselijk schild, dit is ook de reden dat er meer slachtoffers aan die kant vallen. Isral doet dit niet, zij strijden met hun soldaten vr de burgers om hen te beschermen. Dat is nogal een verschil.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker niet! Maar ik laat me niet wijs maken dat 7 oktober het begin was. 7 oktober (schandalig en mensonterend als het was) is een schakel in een reeks van schakels. Een reactie zo u wilt. Ben ik het er mee eens? Nee! Net zo min als ik dit ook, maar vooral, veroordeel van israel. Een so called beschaafd land hoort zich te conformeren aan gelde regels en oorlogsrecht.
Nog steeds is een groter deel van Nederland rechts. Verschil is dat Links harder probeert te schoppen. Als een klein kindje dat staat te stampvoeten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De terreur begon met het ontstaan van de islam. Sindsdien is er oorlog in die regio. Joden woonden er al veel langer dan moslims.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, zeer zeker niet! Maar ik laat me niet wijs maken dat 7 oktober het begin was. 7 oktober (schandalig en mensonterend als het was) is een schakel in een reeks van schakels. Een reactie zo u wilt. Ben ik het er mee eens? Nee! Net zo min als ik dit ook, maar vooral, veroordeel van israel. Een so called beschaafd land hoort zich te conformeren aan gelde regels en oorlogsrecht.
Als de cultuur in een samenleving is om zoveel mogelijk kinderen te hebben, want ja, dit zijn toch maar martelaren voor 'Allah' en 'Palestina'. Dan levert dit meer slachtoffers op, maar dit heeft niets te maken met proportionaliteit. Wederom, het is een resultaat van de manier waarop de Palestijnen zelf strijden. Hier is men ook open over:quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Mooi om te zien, je bent het steeds vaker met me eens. Het is buitenproportioneel. Alsof je een mitrailleur pakt om muggenplaag tegen te gaan.
Prachtig om te zien dat het handelen van israel niet meer als vanzelfsprekend wordt geaccepteerd. Er is een kentering gaande en dat maakt me een ontzettend blij heerschap.
Mss eens een koran verbranden om je blijdschap te vieren?quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond. Mooi om te zien, je bent het steeds vaker met me eens. Het is buitenproportioneel. Alsof je een mitrailleur pakt om een muggenplaag tegen te gaan.
Prachtig om te zien dat het handelen van israel niet meer als vanzelfsprekend wordt geaccepteerd. Er is een kentering gaande en dat maakt me een ontzettend blij heerschap.
In jouw logica zijn deze kinderen toch terroristen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja maar al die tienduizenden kinderen die volgens sommigen zijn vermoord sinds 7 oktober.
Dit lijkt me een moeilijk te verdedigen stelling, maar ik zie het je graag proberen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:
De enige terroristen daar komen uit dat kolonialistisch project.
Kan je lang wachten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit lijkt me een moeilijk te verdedigen stelling, maar ik zie het je graag proberen.
Nergens heb ik zoiets gezegd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
In jouw logica zijn deze kinderen toch terroristen.
De enige terroristen daar komen uit dat kolonialistisch project.
Daar gaat het natuurlijk eigenlijk helemaal niet om. Het gaat erom om Isral te isoleren op elk mogelijk vlak. Sport, entertainment, onderwijs, het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Totdat ze hun apartheidsbeleid afschaffen. Zoals destijds ook gebeurde met Zuid-Afrika. Het enige land dat in de jaren '90 nog in volle overtuiging met Zuid-Afrika werkte, was toevallig (niet echt toevallig) ook Israel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk eigenlijk helemaal niet om. Het gaat erom om Isral te isoleren op elk mogelijk vlak. Sport, entertainment, onderwijs, het bedrijfsleven.
Hun apartheidsbeleid in Gaza?quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totdat ze hun apartheidsbeleid afschaffen. Zoals destijds ook gebeurde met Zuid-Afrika. Het enige land dat in de jaren '90 nog in volle overtuiging met Zuid-Afrika werkte, was toevallig (niet echt toevallig) ook Israel.
Hun apartheidsbeleid tov Palestijnen in het algemeen. En in dit geval is het een en ander natuurlijk extra urgent aangezien ze een massaslachting aanrichten onder de inwoners van Gaza, waardoor de demonstraties ook meer aanloop hebben dan anders. Maar bewegingen om Israel diplomatiek en cultureel te isoleren vanwege hun omgang met Palestijnen bestaan al vrij lang en hebben al vrij lang grofweg het doel zoals ik net beschreef.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |