abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:31:37 #251
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213459113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:29 schreef Beaurealis het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je als autochtone Nederlander de groei van de PVV als een slechte zaak kan zien. Zou driekwart van Nederland nooit naar Opsporing Verzocht kijken?
https://opsporingverzocht.avrotros.nl/opsporingslijst/

Ben blij dat minderheden het toch zo goed doen op bepaalde lijstjes *O*
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:31:50 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213459118
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:25 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Laf? Jij gaat verlegen lachen wanneer de moslims je vriendin lastigvallen. Wegkijker.
De?

Je weet dat er onderling nogal gigantische verschillen zijn?

Haatbaarden ben ik het liefst gisteren nog kwijt. Ironie is, krijgen die het echt voor het zeggen zijn het de zogenaamde 'nep-moslims' (de moslims die niet voldoen aan 'de leer' conform voornoemde baarden) en afvalligen
die allereerst de lul zijn. En goed ook.

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 07-05-2024 22:37:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:32:30 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213459142
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:31 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Wellicht zien mensen het probleem wel, maar de PVV niet als oplossing?
Sowieso, de vorige keer dat de PVV wat te zeggen had hebben ze op alle veiligheidsdiensten lopen bezuinigen. Lijkt me de ideale stem als terrorist of crimineel.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:32:33 #254
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459146
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:28 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
De frustratie zit inderdaad diep. Bij velen, zoals we in de peilingen kunnen zien. Een groot deel van Nederland is helemaal klaar met dat islamitische tuig dat Nederland zo verziekt heeft.
En toch zie ik vanuit mijn werk in het onderwijs toch ook lichtpuntjes; moslims (vaak vrouw, maar zeker niet altijd) die richting de sociale middenklasse opschuiven. Ouders van Islamitische leerlingen die willen dat hun kind het anders heeft dan zij ooit hebben gehad met een bestaan in de marge van de Nederlandse samenleving. Je staat versteld van de inzet, motivatie en beleefdheid van vluchtelingenkinderen. Daar kunnen 'onze' mondige Nederlandse kinderen nog een hoop van leren. Ik denk dat we als samenleving gewoon nog een hoop geduld met elkaar moeten hebben, hoeveel brandjes ook uitbreken.
Le Diable
pi_213459164
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:31 schreef Zoddie het volgende:

[..]
https://opsporingverzocht.avrotros.nl/opsporingslijst/

Ben blij dat minderheden het toch zo goed doen op bepaalde lijstjes *O*
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:33:27 #256
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213459172
quote:

[..]
Het zijn dan vaak ook wanhoopsstemmen, en dat zegt ook wel iets.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:34:38 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213459200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
En toch zie ik vanuit mijn werk in het onderwijs toch ook lichtpuntjes; moslims (vaak vrouw, maar zeker niet altijd) die richting de sociale middenklasse opschuiven. Ouders van Islamitische leerlingen die willen dat hun kind het anders heeft dan zij ooit hebben gehad met een bestaan in de marge van de Nederlandse samenleving. Je staat versteld van de inzet, motivatie en beleefdheid van vluchtelingenkinderen. Daar kunnen 'onze' mondige Nederlandse kinderen nog een hoop van leren. Ik denk dat we als samenleving gewoon nog een hoop geduld met elkaar moeten hebben, hoeveel brandjes ook uitbreken.
Die mogen volgens Beaurealis ook in zijn vernietigingsmachine die hij niet durft te benoemen.
pi_213459202
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:30 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Niet heel fanatiek. Nooit veel mee gedaan. Ben ook niet religieus. Tot 7 oktober stond ik in het midden. Om persoonlijke redenen sta ik daar nu niet meer.
Maar van Joodse komaf, bedoel ik.
pi_213459239
quote:

[..]
Als je nu nog in de VVD trapt als oplossing ben je wel heel erg achterlijk. Op de partijen stemmen die gewoon doen alsof er helemaal geen probleem is kan dan natuurlijk ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213459283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als je nu nog in de VVD trapt als oplossing ben je wel heel erg achterlijk. Op de partijen stemmen die gewoon doen alsof er helemaal geen probleem is kan dan natuurlijk ook niet.
Ah, the shiniest of two turds zegmaar
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:37:49 #261
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213459310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:34 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Lol, foei Roland en Diederik..! >:)
Lonely Jos...
pi_213459346
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kijk naar zijn naam

Dit gedeelte van de samenleving, wat helaas niet bepaald kleiner wordt, is totaal verloren
wel een pestkopje he jij
pi_213459399
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Kijk naar zijn naam

Dit gedeelte van de samenleving, wat helaas niet bepaald kleiner wordt, is totaal verloren
Nou ik weet niet of dat gedeelte van de samenleving groeit.

Ze worden vooral luider, zoals alle idioten tegenwoordig.

Hoe is het eigenlijk met onze zelfverklaarde freedom fighters in de hoofdstad?
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:40:52 #264
319979 Fok-it
All is well
pi_213459411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:38 schreef Loverboii het volgende:

[..]
wel een pestkopje he jij
Nee hoor, eerder medelijden als je cognitief kennelijk zo beperkt bent dat je in zo'n korte tijd zo kan afdwalen van alles en iedereen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:40:53 #265
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die mogen volgens Beaurealis ook in zijn vernietigingsmachine die hij niet durft te benoemen.
Ik kan hem ergens wel begrijpen. Ik ben opgegroeid in Gouda en daar heerst(te) de sociale onderklasse van de Marokkaanse gemeenschap die de boel flink, maar dan ook flink terroriseerde. Daarmee heb ik zelf vaak mee te maken gehad en nooit werd er iets aan gedaan waardoor ik ook radicaal kon denken over 'de buitenlander'. Gaandeweg word je ouder, ontmoet je meer mensen uit andere culturen die eigenlijk gewoon hetzelfde nastreven als iedereen: leuk werk, leuke partner, huisje en misschien wat kinderen.

Bovendien hebben we in Nederland een nogal orthodoxe vorm van de Islam in onze maag gesplitst gekregen; het Wahabisme, streng conservatief en gefinancierd vanuit Saudi-Arabië. Regelmatig praat ik met moslims uit bijvoorbeeld Irak, Syrië en Iran en ook zij vinden het een gemiste kans voor de Islam in Europa om zo slecht in het daglicht te komen als gevolg van dit religieus-extremistische element in de Islam.

Kortom, de wereld is niet zo zwart-wit.
Le Diable
pi_213459432
Of krijg je nu het, ja alleen èchte moslims :')
pi_213459454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:40 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik kan hem ergens wel begrijpen. Ik ben opgegroeid in Gouda en daar heerst(te) de sociale onderklasse van de Marokkaanse gemeenschap die de boel flink, maar dan ook flink terroriseerde. Daarmee heb ik zelf vaak mee te maken gehad en nooit werd er iets aan gedaan waardoor ik ook radicaal kon denken over 'de buitenlander'. Gaandeweg word je ouder, ontmoet je meer mensen uit andere culturen die eigenlijk gewoon hetzelfde nastreven als iedereen: leuk werk, leuke partner, huisje en misschien wat kinderen.

Bovendien hebben we in Nederland een nogal orthodoxe vorm van de Islam in onze maag gesplitst gekregen; het Wahabisme, streng conservatief en gefinancierd vanuit Saudi-Arabië. Regelmatig praat ik met moslims uit bijvoorbeeld Irak, Syrië en Iran en ook zij vinden het een gemiste kans voor de Islam in Europa om zo slecht in het daglicht te komen als gevolg van dit religieus-extremistische element in de Islam.

Kortom, de wereld is niet zo zwart-wit.
Hear hear
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:42:25 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213459465
quote:

[..]
Doen alsof.
Religie van de vrede kaart trekken en vriendelijk voordoen. Als het er op aan komt.... geen vrede meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213459486
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee hoor, eerder medelijden als je cognitief kennelijk zo beperkt bent dat je in zo'n korte tijd zo kan afdwalen van alles en iedereen
Als je gelooft dat de PVV toch niks kan veranderen, beetje vreemd om je dan zo te gedragen tegen die mensen.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:43:54 #270
319979 Fok-it
All is well
pi_213459511
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:43 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Als je gelooft dat de PVV toch niks kan veranderen, beetje vreemd om je dan zo te gedragen tegen die mensen.
Beaurealis is geen pvv stemmer lol
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:44:30 #271
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doen alsof.
Religie van de vrede kaart trekken en vriendelijk voordoen. Als het er op aan komt.... geen vrede meer.
Ja, want als je een hypotheek en kinderen hebt dan denk je ook elke dag aan de Jihad :')
Le Diable
pi_213459589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar van Joodse komaf, bedoel ik.
Ja. Al ben ik in eerste instantie Amsterdammer 😉 Maar wel een directe lijn naar Israël. Krijg dagelijks het laatste nieuws.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:46:36 #273
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213459618
Mag ik wel even zeggen dat ik blij ben dat je hier nog beide kanten kan horen, dat hier nog debatten kunnen staan ook al zijn ze vaak onnozel en zullen weinig hun mening veranderen.

Dat is iets wat ik wel wat mis in andere media, waar men door algoritmes toch in echokamertjes worden geduwd waar alleen 1 mening mogelijk is en alles "100% with us or against us" is.
pi_213459626
De rector magnificus van de UvA is trouwens een prima kerel die goed begrijpt dat dit soort activisme haaks staat op de academische opdracht. Zie bijvoorbeeld Vragen aan rector Peter-Paul Verbeek over (politiek) protest

De protesten zijn nu in het nieuws, maar ze zijn al maanden aan de gang. En niet alleen aan de UvA, maar ook aan de VU is er veel gedoe. Een joodse oud-collega van me voelt zich er niet veilig meer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:46:55 #275
319979 Fok-it
All is well
pi_213459633
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:43 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ze slaan elkaar de hersens in omdat ze verschillend denken of Imam Ali de rechtmatige opvolger van de profeet ome Mo is.

Bijna lachwekkend, als het niet zoveel ellende zou veroorzaken. Zouden wij elkaar afmaken tijdens een Stones vs Beatles discussie? Nee. Wij zijn westerlingen. Wij hebben de Verlichting meegemaakt.

Alle islamitische landen zijn poepgatlanden. Dan weet je het toch wel? Het is alleen maar geweld, geweld, geweld. En dat zal nooit veranderen.
Zijn op dit moment maar 3 landen die zich een islamitische republiek noemen.
pi_213459647
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:43 schreef Fok-it het volgende:
Beaurealis is geen pvv stemmer lol
Ik stem al jaren Martin Bosma. Maar vond het woordgrapje wel leuk. Ik zal nooit op Thierry stemmen, maar de beste man heeft taalkundig al wat pareltjes achtergelaten.

Wat dacht je van een café dat 'De Gevloerde Mammoet' heet? Of een literaire kroeg 'De Uil van Minerva'
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:48:17 #277
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459677
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:46 schreef Zoddie het volgende:
Mag ik wel even zeggen dat ik blij ben dat je hier nog beide kanten kan horen, dat hier nog debatten kunnen staan ook al zijn ze vaak onnozel en zullen weinig hun mening veranderen.

Dat is iets wat ik wel wat mis in andere media, waar men door algoritmes toch in echokamertjes worden geduwd waar alleen 1 mening mogelijk is en alles "100% with us or against us" is.
Weet je, op FOK! houden we gewoon altijd van elkaar, verenigd op de zolderkamer.
Le Diable
pi_213459696
quote:

[..]
Klinkt allemaal fantastisch op papier, dat “geduld” hebben, maar die zwijgende meerderheid waar je het over hebt doet letterlijk niks om de extremistischte kantjes van hun eigen geloof af te halen. Sterker nog, jij als ongelovige zal het altijd, maar dan ook echt altijd afleggen tegen die extremen als ze moeten kiezen.

En dat is de makke van het fascistische geloof genaamd “islam”. Het is ontworpen om te onderwerpen, te controleren, te bezetten, te veroveren. Er is geen compromis mogelijk, de wetten van de islam zijn in steen gebeiteld in hun Koran en eraan twijfelen staat gelijk aan hoogverraad.

Jouw tolerantie wordt niet gedeeld door de mensen naar wie je tolerant wil zijn.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:49:39 #279
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Klinkt allemaal fantastisch op papier, dat “geduld” hebben, maar die zwijgende meerderheid waar je het over hebt doet letterlijk niks om de extremistischte kantjes van hun eigen geloof af te halen. Sterker nog, jij als ongelovige zal het altijd, maar dan ook echt altijd afleggen tegen die extremen als ze moeten kiezen.

En dat is de makke van het fascistische geloof genaamd “islam”. Het is ontworpen om te onderwerpen, te controleren, te bezetten, te veroveren. Er is geen compromis mogelijk, de wetten van de islam zijn in steen gebeiteld in hun Koran en eraan twijfelen staat gelijk aan hoogverraad.

Jouw tolerantie wordt niet gedeeld door de mensen naar wie je tolerant wil zijn.
Ja, laten we elkaar dan maar gewoon blijven haten dan.

Groetjes
Le Diable
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:50:33 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213459745
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:45 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Nooit gehoord van de onmin tussen Katholieke en Protestanten in Nederland enkele decennia terug? Precies hetzelfde, alleen dan hier.

Oja, over geweld gesproken: in welk werelddeel zijn in de vorige eeuw de twee grootste oorlogen te wereld begonnen?
Wanneer was de laatste bomaanslag dan van een van die 2?

Verzuiling ja, mekaar de hersens in slaan en opblazen..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213459746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:45 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Ja. Al ben ik in eerste instantie Amsterdammer 😉 Maar wel een directe lijn naar Israël. Krijg dagelijks het laatste nieuws.
Amsterdamse-joden heb ik lief. En ik (maar dat is uiteraard een persoonlijke mening) vind het positief dat je rechtser bent gaan staan qua politieke positie.

Samen naar een veilig Nederland, zonder antisemitisch/westers gespuis.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:51:34 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213459772
Sowieso

Dingen voor mensen collectief invullen op basis van hun religie om geweld tegen ze te rechtvaardigen. Waar hebben we dat nou vaker gezien.
pi_213459784
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:49 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja, laten we elkaar dan maar gewoon blijven haten dan.

Groetjes
Ik snap dat het moeilijk te verteren is, maar weten wie je tegenover je hebt, hoe diegene denkt en vooral denkt over jou is niet gelijk aan “haten”.

Make no mistake, voor elke moslim is een ongelovige per definitie minder dan hijzelf.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:52:16 #284
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459786
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wanneer was de laatste bomaanslag dan van een van die 2?

Verzuiling ja, mekaar de hersens in slaan en opblazen..
Ok, kijk dan even naar Ierland in de jaren '80. Ja, ander land, maar zelfde tegenstellingen in extremis.
Le Diable
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:53:29 #285
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459818
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik snap dat het moeilijk te verteren is, maar weten wie je tegenover je hebt, hoe diegene denkt en vooral denkt over jou is niet gelijk aan “haten”.

Make no mistake, voor elke moslim is een ongelovige per definitie minder dan hijzelf.
Mijn beste vriend is Irakees, toegewijd moslim en hij is zijn gewicht in goud waard. Waarom? Omdat we slimmer zijn dan welk geloof dan ook en slechts afgaan op de mensen die we ontmoeten.
Le Diable
pi_213459855
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:53 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Mijn beste vriend is Irakees, toegewijd moslim en hij is zijn gewicht in goud waard. Waarom? Omdat we slimmer zijn dan welk geloof dan ook en slechts afgaan op de mensen die we ontmoeten.
Mijn beste vriend is moslim, maar zou mij zo dood willen als ik zijn god beledig.

Anekdotisch bewijs kan ik niet zoveel mee.
pi_213459861
Ik heb een buurvrouw die aangesloten is bij XR. Ze vindt de anti-Israëlprotesten onder de mensen die ze als gelijkstemden beschouwde vreselijk. Ik zie dat bij meer progressieven op leeftijd die altijd PvdA hebben gestemd.

Ik ben benieuwd hoe gezellig het tegenwoordig is bij GroenLinks - PvdA.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:55:48 #288
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213459867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:53 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Haten kost veel energie. Ik wil gewoon dat ze ophoepelen :s) En als jij heeeeeeel eerlijk naar jezelf bent en even de verstikkende politieke correctheid opzij zet, kan je niet anders dan conluderen dat Nederland er van op zou knappen.

Aah, een Nederland zonder islam O+ Een mens mag dromen, nietwaar?

Wel lullig voor de medewerkers van Opsporing Verzocht, die moeten dan gaan saneren ;(
Ze hoepelen niet meer op dus ik denk dat jij een huisje in Hongarije zou moeten gaan zoeken; daar is nog het Nederland van de jaren '50. Steeds meer Nederlanders doen dat. Dat zeg ik overigens zonder moreel oordeel; het is een keuze die je hebt om om te gaan met een veranderende maatschappij waar je wel of niet in wil leven. En ik denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt en dat doe ik niet bij haten.
Le Diable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')