abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213463231
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, de grenzen zijn al decennialang wagenwijd open. Dan komen zulke mensen binnen, die vervolgens niet goed integreren, en dat heeft de gevolgen die je ziet in deze video kunt zien.
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.

Gisteravond is weer een fantastisch voorbeeld; toen de groep op Roeterseiland zich splitste en een deel richting binnenstad liep hadden burgemeester en politie de boel moeten tegenhouden en als dat onverhoopt niet was gelukt hadden ze het BG-terrein moeten verdedigen, en als dat niet was gelukt hadden ze het meteen moeten schoonvegen.

Nu hebben de ratten zich ingegraven en de komende dagen zullen ze de boel gaan fortificeren en krijg je ze er nauwelijks meer uit. Ik hoop dat de ME nog wat draaiboeken uit begin jaren '80 heeft liggen
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:09:00 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213463250
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk: demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 08-05-2024 10:47:06 ]
Huilen dan.
pi_213463272
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Keurig. Kan de UvA een voorbeeld aan nemen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:11:55 #154
3542 Gia
User under construction
pi_213463283
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:12:35 #155
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213463293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.

Waarom haal je dit opeens erbij?

Bijzonder dat je ook nog even bepaalt welke groepen wel mogen demonstreren.
pi_213463315
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Mag hopen dat iedereen zijn moeder erbuiten wordt gehouden en hopelijk schamen al die moeders zich ook om wat ze hebben groot hebben gebracht.

Ben zelf behoorlijk vrij opgevoed maar never nooit niet dat mijn ouders hadden getolereerd dat ik zoiets zou doen als die kneusjes.

Waarschijnlijk zou ik per direct onterfd zijn }:|
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:15:03 #157
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213463321
quote:
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk. :)

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:16:15 #158
3542 Gia
User under construction
pi_213463334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.

Waarom haal je dit opeens erbij?
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.
Straks zijn er van die gastjes die niet overgaan naar een volgend jaar of helemaal niet verder mogen met de studie en dan ligt het natuurlijk aan de universiteit die niet hun belachelijke eisen inwilligt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:17:08 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.

Gisteravond is weer een fantastisch voorbeeld; toen de groep op Roeterseiland zich splitste en een deel richting binnenstad liep hadden burgemeester en politie de boel moeten tegenhouden en als dat onverhoopt niet was gelukt hadden ze het BG-terrein moeten verdedigen, en als dat niet was gelukt hadden ze het meteen moeten schoonvegen.

Nu hebben de ratten zich ingegraven en de komende dagen zullen ze de boel gaan fortificeren en krijg je ze er nauwelijks meer uit. Ik hoop dat de ME nog wat draaiboeken uit begin jaren '80 heeft liggen
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:17:11 #160
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213463342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:16 schreef Gia het volgende:

[..]
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.
Straks zijn er van die gastjes die niet overgaan naar een volgend jaar of helemaal niet verder mogen met de studie en dan ligt het natuurlijk aan de universiteit die niet hun belachelijke eisen inwilligt.
Hou het bij de feiten graag. Het doet een discussie geen goed als je zelf dingen verzint.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:17:32 #161
3542 Gia
User under construction
pi_213463343
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk. :)

Want jij denkt dat echt iedere student hier aan meedoet? Er zijn er vast ook een heleboel die wel hun studie belangrijker vinden dan Gaza.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:20:40 #162
13462 BansheeBoy
pi_213463367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Want jij denkt dat echt iedere student hier aan meedoet? Er zijn er vast ook een heleboel die wel hun studie belangrijker vinden dan Gaza.
Ik kan me niet voorstellen dat colleges gewoon normaal doorgang kunnen vinden.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:21:56 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213463381
Genieten op LinkedIn trouwens. Beide kanten die elkaar aanvallen in de comments.

Normaal zo zakelijk, maar dat is toch maar een dun laagje zo zie je maar.

De transformatie naar Facebook is compleet :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:22:36 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213463391
quote:
Universiteiten hebben vaak een lange traditie van activisme en zijn bij uitstek de plek waar ideeën moeten kunnen worden uitgewisseld en gedebatteerd. En dat mag best fel zijn. Het faciliteren van demonstraties past uitstekend in die traditie en draagt bij aan het behoud van de universiteit als een plek waar studenten en academici hun betrokkenheid tonen bij kwesties die de samenleving raken.

Maar je moet je dan wel gewoon aan de gedrags- en fatsoensregels houden die we met elkaar hebben afgesproken in dit land.
Huilen dan.
pi_213463395
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:23:16 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213463401
Sowieso, "demonstreren" met gezichtsbedekking :') . Koekoek. Dan laten je intenties weinig aan de verbeelding over hoor. Niet miepen als je dan ook gewoon als de relschopper die je bent behandeld wordt.
Huilen dan.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:25:56 #167
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213463432
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Israëlische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:26:07 #168
13462 BansheeBoy
pi_213463434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.
In principe werken die relschoppers ook zo. Ze conformeren zich niet aan de heersende regels, normen, waarden en ongeschreven regels. Advies aan jou: niet zo hoogdravend doen. Komt uit een goed hart.

Maar voor de rest, ga zo verder!

pi_213463461
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
In principe werken die relschoppers ook zo. Ze conformeren zich niet aan de heersende regels, normen, waarden en ongeschreven regels. Advies aan jou: niet zo hoogdravend doen. Komt uit een goed hart.

Maar voor de rest, ga zo verder!

Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.
pi_213463469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:30 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.
Don't feed the trolls please.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_213463472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Israëlische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
Dat vraag ik me ook af :@
pi_213463473
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Genieten op LinkedIn trouwens. Beide kanten die elkaar aanvallen in de comments.

Normaal zo zakelijk, maar dat is toch maar een dun laagje zo zie je maar.

De transformatie naar Facebook is compleet :D
:P
pi_213463477
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:31 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat vraag ik me ook af :@
Ja het waren banden met Israëlische universiteiten volgens mij?
pi_213463481
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:31 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Don't feed the trolls please.
Deze trol moet intensief bestreden worden zodat hij wederom een ban krijgt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:33:54 #175
13462 BansheeBoy
pi_213463494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:30 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.

pi_213463497
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.

Jij bent moeilijk zat :Z
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:35:50 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213463514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Nee hoor, het heeft er vooral mee te maken dat ik specifiek op dat deel van jouw post wilde inhaken. De rest ben ik het mee eens, ook de handhaving schiet natuurlijk flink tekort. Maar aangezien we het daar dus over eens zijn heeft het weinig zin om daar nog verder op in te gaan. Ik zou dus wat dit betreft niet alles zo negatief opvatten.
quote:
Niets, het zijn gewoon pogingen om Israël en Israëliërs als land en volk te treffen omdat de onderliggende overtuiging is dat dit land eigenlijk niet zou mogen bestaan. En dan helpt het om een land een totale pariah te maken in internationaal opzicht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:36:58 #178
13462 BansheeBoy
pi_213463531
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:34 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Jij bent moeilijk zat :Z
Ik zag je post net over de uni's. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat de uni's er van langs krijgen zonder goede funderingen. Zou je dat willen uitzoeken? Is enorm van belang voor onze beeldvorming.

pi_213463572
Met een tank overheen rijden. Oh wacht, die hebben WE niet meer.
U MAD?
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:42:03 #180
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213463581
quote:
Er zijn natuurlijk Israëlische universiteiten en onderzoeksinstellingen die wel uitwisselingsprogramma's hebben met Nederlandse universiteiten, of onderzoeksafdelingen die samenwerken in een project. Dat is typisch het soort banden dat ook allemaal is doorgesneden na de Russische invasie in Oekraïne.

Als je als land sancties zou invoeren tegen een ander land, dan wordt ook vaak gekeken naar dit soort banden om te doorbreken. Uiteindelijk zijn universiteiten in de meeste landen toch behoorlijk gelieerd aan de overheid en een soort uithangbord van de staat.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')