Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, de grenzen zijn al decennialang wagenwijd open. Dan komen zulke mensen binnen, die vervolgens niet goed integreren, en dat heeft de gevolgen die je ziet in deze video kunt zien.
Keurig. Kan de UvA een voorbeeld aan nemen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
Mag hopen dat iedereen zijn moeder erbuiten wordt gehouden en hopelijk schamen al die moeders zich ook om wat ze hebben groot hebben gebracht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.
Waarom haal je dit opeens erbij?
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.
Gisteravond is weer een fantastisch voorbeeld; toen de groep op Roeterseiland zich splitste en een deel richting binnenstad liep hadden burgemeester en politie de boel moeten tegenhouden en als dat onverhoopt niet was gelukt hadden ze het BG-terrein moeten verdedigen, en als dat niet was gelukt hadden ze het meteen moeten schoonvegen.
Nu hebben de ratten zich ingegraven en de komende dagen zullen ze de boel gaan fortificeren en krijg je ze er nauwelijks meer uit. Ik hoop dat de ME nog wat draaiboeken uit begin jaren '80 heeft liggen
Hou het bij de feiten graag. Het doet een discussie geen goed als je zelf dingen verzint.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.
Straks zijn er van die gastjes die niet overgaan naar een volgend jaar of helemaal niet verder mogen met de studie en dan ligt het natuurlijk aan de universiteit die niet hun belachelijke eisen inwilligt.
Want jij denkt dat echt iedere student hier aan meedoet? Er zijn er vast ook een heleboel die wel hun studie belangrijker vinden dan Gaza.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk.²
Ik kan me niet voorstellen dat colleges gewoon normaal doorgang kunnen vinden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Want jij denkt dat echt iedere student hier aan meedoet? Er zijn er vast ook een heleboel die wel hun studie belangrijker vinden dan Gaza.
Universiteiten hebben vaak een lange traditie van activisme en zijn bij uitstek de plek waar ideeën moeten kunnen worden uitgewisseld en gedebatteerd. En dat mag best fel zijn. Het faciliteren van demonstraties past uitstekend in die traditie en draagt bij aan het behoud van de universiteit als een plek waar studenten en academici hun betrokkenheid tonen bij kwesties die de samenleving raken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.
In principe werken die relschoppers ook zo. Ze conformeren zich niet aan de heersende regels, normen, waarden en ongeschreven regels. Advies aan jou: niet zo hoogdravend doen. Komt uit een goed hart.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.
Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In principe werken die relschoppers ook zo. Ze conformeren zich niet aan de heersende regels, normen, waarden en ongeschreven regels. Advies aan jou: niet zo hoogdravend doen. Komt uit een goed hart.
Maar voor de rest, ga zo verder!²
Don't feed the trolls please.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.
Dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Israëlische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Genieten op LinkedIn trouwens. Beide kanten die elkaar aanvallen in de comments.
Normaal zo zakelijk, maar dat is toch maar een dun laagje zo zie je maar.
De transformatie naar Facebook is compleet
Ja het waren banden met Israëlische universiteiten volgens mij?quote:
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mij niet quoten, godsdienstwaanzinnige. Wij zijn niet hetzelfde, ik ben niet je vriend.
Jij bent moeilijk zatquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar niet alleen dat. Als iedereen maar zijn eigen weg gaat krijg je chaos. Het is al moeilijk zat.²
Nee hoor, het heeft er vooral mee te maken dat ik specifiek op dat deel van jouw post wilde inhaken. De rest ben ik het mee eens, ook de handhaving schiet natuurlijk flink tekort. Maar aangezien we het daar dus over eens zijn heeft het weinig zin om daar nog verder op in te gaan. Ik zou dus wat dit betreft niet alles zo negatief opvatten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je reageert alleen op de eerste regel, haalt je 'gelijk' en negeert de rest, waarin ik aangeef hoe te handelen in dit soort gevallen. Nu weet ik dat het des FOK's is om zo te 'discussiëren', maar ik ben daar niet van gediend.
Niets, het zijn gewoon pogingen om Israël en Israëliërs als land en volk te treffen omdat de onderliggende overtuiging is dat dit land eigenlijk niet zou mogen bestaan. En dan helpt het om een land een totale pariah te maken in internationaal opzicht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Welke banden heeft de UvA eigenlijk met Israëlische bedrijven / geldschieters? En wat hebben die bedrijven / instellingen met de oorlog te maken?
Ik zag je post net over de uni's. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat de uni's er van langs krijgen zonder goede funderingen. Zou je dat willen uitzoeken? Is enorm van belang voor onze beeldvorming.quote:
Er zijn natuurlijk Israëlische universiteiten en onderzoeksinstellingen die wel uitwisselingsprogramma's hebben met Nederlandse universiteiten, of onderzoeksafdelingen die samenwerken in een project. Dat is typisch het soort banden dat ook allemaal is doorgesneden na de Russische invasie in Oekraïne.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:25 schreef Stoorzendert het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |