heb je mijn post uberhaupt gelezen of blijf je alleen hangen in jouw eigen langspeelplaat?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is geen meningenkwestie. Israel is een land met inwoners, een regering, officiële instellingen en instituten. Als je verwijst naar Israel, verwijs je daarnaar. Als je een lijst maakt met samenwerkingen met Israëlische instellingen, dan verwijs je naar de instellingen uit het land Israel.
Nog even los van het anecdotische bewijs van mijn moeder die wordt bespuugd en voor kankerjood wordt uitgemaakt, masr kijk naar Sammy, de restauranthouder die continu bedreigd werd, of de antiekhandelaar hier op de Cuyp, die samen met zn zoon overhoop werd gestoken omdat Jood. Maar da's allemaal onzin volgens Vomy en zn medeplichtigen. Het is alleen maar tegen Israël, niet tegen Joden. Slaap zacht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:16 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
[..]
Voor heel veel anderen is dat niet zo. Dat is gewoon de bittere realiteit.
en zo zijn er al weet ik niet hoe lang zo veel voorbeelden waarbij het onderscheid niet wordt gemaakt. Vomy zie ik gewoon als medeplichtige, walgelijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog even los van het anecdotische bewijs van mijn moeder die wordt bespuugd en voor kankerjood wordt uitgemaakt, masr kijk naar Sammy, de restauranthouder die continu bedreigd werd, of de antiekhandelaar hier op de Cuyp, die samen met zn zoon overhoop werd gestoken omdat Jood. Maar da's allemaal onzin volgens Vomy en zn medeplichtigen. Het is alleen maar tegen Israël, niet tegen Joden. Slaap zacht.
Ik kan niet beschrijven zonder banwaardige uitspraken het is hoe triest het is dat je deze beschuldigingen naar de ander uit, omdat hij wel in de realiteit leeft en niet in hier al reeds bewezen leugens is getrapt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Blijven volhouden. Niemand gelooft je. Nogmaals, de houding die jij tentoonspreidt is de reden dat Joden hier niet veilig zijn. Jij bent gevaarlijker dan het tuig dat het BG-terrein bezet houdt.
Vrijdag al. Ik hoop dat ze niets verrekken in de haast...quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:20 schreef Aether het volgende:
Vrijdag spoeddebat in de gemeenteraad
Aankomende vrijdag is er in de Stopera een spoeddebat over de UvA-demonstraties. De gemeenteraad is eigenlijk met reces en komt speciaal voor het debat terug, iets wat niet vaak voorkomt in de stad. Het debat begint om 13.00 uur in de raadszaal.
Nooit gezegd dat ik mooi ben. Maar ik ben hier niet herhaaldelijk aan het liegen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En ad hominems zijn een toonbeeld van een mooie persoonlijkheid?
En dat maakt het OK? Mensen met een Israëlische nationaliteit zijn nu vogelvrij?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, Israëlische namen waarmee de UvA samenwerkt.
Dit ja.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:02 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
het CvB UvA is incompetent en kan beter opstappen. Bijzonder pijnlijk, dit.
Jij denkt dat het alleen over dat lijstje gaat? Leuke manier om de boel proberen te laten ontsporen, maar nee, het gaat om het totaalplaatje. Hij loopt hier van begin af aan te liegen en de boel te verdraaienquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan niet beschrijven zonder banwaardige uitspraken het is hoe triest het is dat je deze beschuldigingen naar de ander uit, omdat hij wel in de realiteit leeft en niet in hier al reeds bewezen leugens is getrapt.
Wat the hell?quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:00 schreef Qarrad het volgende:
Nou, lijsten met Joodse namen erop aanleveren kunnen we ook afvinken.
[ x ]
De Joden zijn de nieuwe Joden.
Allemaal buitenlandse studenten en docenten want de wetenschap doet niet aan landsgrenzen, maar voor de joodse staat maken we een uitzondering.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De post waar het allemaal mee begon had als boosmakende kern geen mening, maar presenteerde een feit. Een feit dat simpelweg niet klopt. Namelijk: "De universiteit van Amsterdam gaat een lijst van Israëlische wetenschappers waar ze mee samenwerken aan de 'free palestine' demonstranten geven." Jij maakt van een nationaliteit voor extra ophef er ook nog maar even joden van. In het beste geval ben je dan fantasieën aan het verspreiden, maar ik gok eerder op een bewuste leugen.
Trap nou niet ook in deze leugen. Gekkies zijn hier op basis van een liegend twitterbericht, nog eens extra aangezet door een leugenachtige fokker de ander voor tuig aan het uitmaken dat joden aanvalt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:25 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat maakt het OK? Mensen met een Israëlische nationaliteit zijn nu vogelvrij?
Dank voor de correctiequote:Op woensdag 8 mei 2024 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trap nou niet ook in deze leugen. Gekkies zijn hier op basis van een liegend twitterbericht, nog eens extra aangezet door een leugenachtige fokker de ander voor tuig aan het uitmaken dat joden aanvalt.
Gelukkig is het niet gebeurd en was het ook niet de bedoeling om het te gaan doen zover we weten. De UvA top gaat dus voorlopig niet de gevangenis in. Je bent getrapt in fake news op twitterquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat the hell?
Dit is tegen alle wetgevingen.. avg? Hallo!?
Wat een stel complete mongolen. Inderdaad, bestuur afzetten en vervolgen. UvA misschien wel gewoonweg opdoeken.
Blijven volhouden dat het alleen om dat lijstje gaat. Leugenaar.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trap nou niet ook in deze leugen. Gekkies zijn hier op basis van een liegend twitterbericht, nog eens extra aangezet door een leugenachtige fokker de ander voor tuig aan het uitmaken dat joden aanvalt.
Zal best, maar jij kan je ongelijk ook niet toegeven, dus kijk in de spiegel voor je de steen gooit.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:26 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jij denkt dat het alleen over dat lijstje gaat? Leuke manier om de boel proberen te laten ontsporen, maar nee, het gaat om het totaalplaatje. Hij loopt hier van begin af aan te liegen en de boel te verdraaien
"Je hebt gelijk, maar ik vind je stom, dus lekker puh"quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zal best, maar jij kan je ongelijk ook niet toegeven, dus kijk in de spiegel voor je de steen gooit.
Het is inderdaad belangrijk om niet mee te gaan in leugens. Als dit gewoon altijd al een lijst was met Israëlische instellingen dan is daar niks mis mee en juist goed dat universiteiten zulke informatie openbaar en toegankelijk maken. Bestaat er ook zo een lijst voor andere landen? Zo niet dan lijkt mij dit een goede aanleiding om daar mee door te gaan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het juist een mooie ontwikkeling. Ze zijn in staat om d.m.v. een soort kikvorsperspectief door belangen, kaders en klankleuren heen te kijken en voor de échte justice te gaan. Hoort bij een stukje volwassenwording en emancipatie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef RamboDirk het volgende:
Het zijn altijd dezelfde type figuren die vooraan staan te blèren zodra er Joden of Israëliërs bij iets betrokken zijn.
Het verbaast mij nog steeds dat een bestuur van een universiteit hier zo in meegaat.
Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:42 schreef RamboDirk het volgende:
Het zijn altijd dezelfde type figuren die vooraan staan te blèren zodra er Joden of Israëliërs bij iets betrokken zijn.
Over het uitmoorden van jezidi's, oeigoeren of het dagelijks elkaar uitmoorden van allerlei moslims onderling in brandhaarden in het midden-oosten hoor je ze niet.
Het verbaast mij nog steeds dat een bestuur van een universiteit hier zo in meegaat.
Heeft inderdaad geen reet met deze betoging te maken allemaal.quote:Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog even los van het anecdotische bewijs van mijn moeder die wordt bespuugd en voor kankerjood wordt uitgemaakt, masr kijk naar Sammy, de restauranthouder die continu bedreigd werd, of de antiekhandelaar hier op de Cuyp, die samen met zn zoon overhoop werd gestoken omdat Jood. Maar da's allemaal onzin volgens Vomy en zn medeplichtigen. Het is alleen maar tegen Israël, niet tegen Joden. Slaap zacht.
Probeer begrijpend lezen eensquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |