abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213465138
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:35 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
"Je hebt gelijk, maar ik vind je stom, dus lekker puh"

*proest*
:Z
pi_213465141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.
Kan whataboutism zijn, ja. Kan ook zomaar het uitlichten van de hypocrisie in de selectieve verontwaardiging zijn...
pi_213465145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Heeft inderdaad geen reet met deze betoging te maken allemaal.
Het heeft er alles mee te maken.
pi_213465158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
:Z
"Je hebt nog steeds gelijk, maar ditmaal komt m'n 'lekker puh' niet eens in woorden"

*nogmaals proest*
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:09:05 #255
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213465167
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:06 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Het heeft er alles mee te maken.
Je moet niet alles op jezelf betrekken. De wereld is veel groter dan jij en ik. Ja, er zijn jodenhaters, zoals er ook moslimhaters zijn. Maar je kan niet elke kritiek maar schuiven onder het deken der jodenhaat. Hier wordt toch een stukje volwassenwording en emancipatie gevraagd.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:14:41 #256
13462 BansheeBoy
pi_213465216
quote:

[..]
Kan whataboutism zijn, ja. Kan ook zomaar het uitlichten van de hypocrisie in de selectieve verontwaardiging zijn...
Die is er altijd. Dit steeds benoemen is onzin. 100% neutraliteit, 100% objectiviteit: het bestaat niet. Je kan het nastreven, maar het 100% halen is onmogelijk. Mensen hebben bewust en onbewust voorkeuren. We zijn uiteindelijk allemaal wc-eenden, in min of meerdere mate.

Om maar een voorbeeld te geven: ik zie je nooit opkomen voor Moslims. Betekent het dan dat Moslims geen onrecht wordt aangedaan? Neen.

Jason.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213465244
'De driehoek' :') Falen op alle mogelijke manieren, wat een gotspe. En dat is dan de hoofdstad.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:19:22 #258
13462 BansheeBoy
pi_213465263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:17 schreef MoreDakka het volgende:
'De driehoek' :') Falen op alle mogelijke manieren, wat een gotspe. En dat is dan de hoofdstad.
Ik denk dat ze het "laten" gebeuren omdat ze het grotere plaatje zien: onrecht tegengaan. De collateral damage ten spijt. Als dit inderdaad hun gedachtengang is hebben ze mijn respect.

pi_213465278
quote:

[..]
Lijkt me gewoon een afleidingsmanoeuvre om de focus te verleggen van het probleem naar de personen die het probleem aankaarten. Ik kan wel met nieuwsartikelen komen over bijvoorbeeld demonstraties tegen genocide op Oeigoeren, maar veel zin heeft dat niet voor de inhoud van de huidige discussie.

Wellicht valt er wat te zeggen over het uitlichten van een dubbele standaard in een discussie, maar dat lijkt me in dit geval grote onzin. Juist linkse mensen en studenten worden vaak bekritiseerd voor hun aandacht voor globale zaken.
pi_213465288
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:08 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
"Je hebt nog steeds gelijk, maar ditmaal komt m'n 'lekker puh' niet eens in woorden"

*nogmaals proest*
Of: het is vermoeiend om van iemand die zijn ongelijk niet kan toegeven in te moeten gaan op eveneens iets wat niet gebeurd is.

Je staat hier te stuiteren om iets dat niet gebeurd is en komt vervolgens met wazige verwijzing naar "het totaalplaatje" waardoor dat alsnog gerechtvaardigd zou zijn. Een volwassen persoon had gezegd: ja je hebt gelijk die jodenlijst is er niet, maar hij heeft hier ook X gezegd en dat is wel dubieus.
pi_213465298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:22 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Lijkt me gewoon een afleidingsmanoeuvre om de focus te verleggen van het probleem naar de personen die het probleem aankaarten. Ik kan wel met nieuwsartikelen komen over bijvoorbeeld demonstraties tegen genocide op Oeigoeren, maar veel zin heeft dat niet voor de inhoud van de huidige discussie.

Wellicht valt er wat te zeggen over het uitlichten van een dubbele standaard in een discussie, maar dat lijkt me in dit geval grote onzin. Juist linkse mensen en studenten worden vaak bekritiseerd voor hun aandacht voor globale zaken.
Oneens. Ja, er wordt zo af en toe wel wat voor bijvoorbeeld de Oeigoeren gedaan, maar het staat totaal niet in verhouding tot hoe Israël wordt bejegend.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:25:41 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213465304
quote:

[..]
Dus het huidige probleem mag niet niet worden aangekaart omdat er andere problemen bestaan die (volgens jou) niet worden aangekaart. Mooi staaltje whataboutism.
Nee hoor, er is simpelweg een duidelijke dubbele standard en zichtbaar waarbij Israël onder een vergrootglas wordt gelegd op een manier waar geen enkel ander land mee te maken heeft. En mensen zien dit, mensen merken dit.

Dat roept de vraag op waar deze selectieve verontwaardiging precies vandaan komt. Wat maakt het vermeende leed van de Palestijnen erger van dat van bijvoorbeeld de Oeigoeren. Waarom moeten Israëlische instellingen worden geboycot, maar niet de Chinese? (Of vul hier elk ander land in dat mensenrechten schendt).

Om hier dan nog maar te zwijgen over het feit dat China daadwerkelijk iets doet wat ontoelaatbaar zou moeten zijn. Israël doet dit niet. Het land vecht tegen al decennia tegen een grote terreurgroepering, dat zich richt op Israëlische burgers en waarbij er in vergeldingsacties veel slachtoffers vallen door de strijdwijze van deze terreurgroepering. Zij gebruiken immers hun burgers als menselijk schild, waar Israël vervolgens verantwoordelijk voor wordt gehouden.

Het is dus niet alleen selectieve verontwaardiging, maar ook misplaatste verontwaardiging. Dit is allemaal heel erg verdacht.
quote:

[..]

Dit is een kleine demonstratie van voornamelijk Oeigoeren zelf. Rondom deze kwestie is er geen grootschalige ophef, die er wel is rondom het zogenaamde leed van de Palestijnen. Wederom de vraag: hoe komt dit?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213465330
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Die is er altijd. Dit steeds benoemen is onzin. 100% neutraliteit, 100% objectiviteit: het bestaat niet. Je kan het nastreven, maar het 100% halen is onmogelijk. Mensen hebben bewust en onbewust voorkeuren. We zijn uiteindelijk allemaal wc-eenden, in min of meerdere mate.

Om maar een voorbeeld te geven: ik zie je nooit opkomen voor Moslims. Betekent het dan dat Moslims geen onrecht wordt aangedaan? Neen.

Jason.

Goede post, deels eens. Maar je begrijpt toch ook wel dat de meeste Nederlanders wel erg moe worden van de extreem selectieve verontwaardiging van veelal Moslims?
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:29:54 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213465341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nooit gezegd dat ik mooi ben. Maar ik ben hier niet herhaaldelijk aan het liegen.
Je persoonlijkheid had ik het over, net als jij. Zo werken bijvoeglijke naamwoorden, die kwalificeren het zelfstandig naamwoord

Overigens wil ik best toegeven dat mijn post zwaar overtrokken en feitelijk onjuist is. Hij zou gerapporteerd moeten worden, net als alle ongefundeerde Twitterbagger en de andere emotionele kreten die hier mogen blijven staan.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:30:49 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213465347
quote:
Allemaal bang om vuile handen te maken.
pi_213465360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Of: het is vermoeiend om van iemand die zijn ongelijk niet kan toegeven in te moeten gaan op eveneens iets wat niet gebeurd is.

Je staat hier te stuiteren om iets dat niet gebeurd is en komt vervolgens met wazige verwijzing naar "het totaalplaatje" waardoor dat alsnog gerechtvaardigd zou zijn. Een volwassen persoon had gezegd: ja je hebt gelijk die jodenlijst is er niet, maar hij heeft hier ook X gezegd en dat is wel dubieus.
Jij blijft maar op dat lijstje hameren. Ik hamer op al zijn posts in deze draad. Die posts geven een heel duidelijk beeld over moedwillig de andere kant opkijken, verdraaien en ronduit liegen. Hij bleef ook maar de al dan niet bestaande lijst verdedigen, onderwijl ontkennend dat het om Joden ging. Daar hamer ik op.

Maar goed, als ik hiermee het zand uit je string kan halen; de ophef over de lijst was overdreven, maar Vomy houdt er zeer onfrisse meningen op na en ontbeert de moed om zijn ware gevoelens uit te spreken.
pi_213465362
quote:

[..]

Zowel rechtse als linkse mensen worden aan de lopende band bekritiseerd, omdat ze altijd wel ergens hypocriet zijn. Als genocide slecht is waarom dan enkel een lijst Israëlische samenwerkingen opvragen? China runt al een jaar of 15 concentratiekampen waar moslims in het beste geval gesteriliseerd en heropgevoed worden en vaak helemaal verdwijnen in de orgaanhandel. Daar waren geen bezettingen voor en zelfs nu vragen ze er niet naar. En met onze culturele lens zien we dan al snel een verschil tussen beide situaties: Juden.
pi_213465365
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:21 schreef Aether het volgende:
De raadsleden Nilab Ahmadi en Jazie Veldhuyzen van Lijst Ahmadi-Veldhuyzen zijn vandaag ook aanwezig bij het protest.

[ afbeelding ]
Allemaal gajes dat de verlichte westerse normen en waarden het liefst inruilt voor restrictieve dogmatische regels.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:34:51 #269
13462 BansheeBoy
pi_213465392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:28 schreef oblo het volgende:

[..]
Goede post, deels eens. Maar je begrijpt toch ook wel dat de meeste Nederlanders wel erg moe worden van de extreem selectieve verontwaardiging van veelal Moslims?
Dank je. Enerzijds snap ik het wel, aan de andere kant hoor je de zwijgende meerderheid natuurlijk niet.

woensdag 8 mei 2024 @ 13:38:36 #270
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213465421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:31 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Jij blijft maar op dat lijstje hameren. Ik hamer op al zijn posts in deze draad. Die posts geven een heel duidelijk beeld over moedwillig de andere kant opkijken, verdraaien en ronduit liegen. Hij bleef ook maar de al dan niet bestaande lijst verdedigen, onderwijl ontkennend dat het om Joden ging. Daar hamer ik op.
De niet-bestaande lijst, die ik nergens heb verdedigd, ging dan ook niet om hypothetische Joden maar om Israëlische wetenschappers.
quote:
Maar goed, als ik hiermee het zand uit je string kan halen; de ophef over de lijst was overdreven, maar Vomy houdt er zeer onfrisse meningen op na en ontbeert de moed om zijn ware gevoelens uit te spreken.
Mijn meningen zijn redelijk transparant. Het probleem is eerder de mensen die van alles aan meningen menen te kunnen en moeten projecteren, die niet de mijne zijn.
Antifa
pi_213465458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
De niet-bestaande lijst, die ik nergens heb verdedigd, ging dan ook niet om hypothetische Joden maar om Israëlische wetenschappers.
[..]
Mijn meningen zijn redelijk transparant. Het probleem is eerder de mensen die van alles aan meningen menen te kunnen en moeten projecteren, die niet de mijne zijn.
Voor de goede verstaander ben je uitermate transparant, ja.
pi_213465485
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dank je. Enerzijds snap ik het wel, aan de andere kant hoor je de zwijgende meerderheid natuurlijk niet.

Ik denk dat de zwijgende meerderheid vooral moe is van al die aandacht naar Israel/Gaza/Palestijnen en de taferelen die daaruit voortkomen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:50:58 #273
65846 Bocaj
47th President.
pi_213465521
Is een Universiteit er niet om daar te leren? Ik zie ze alleen maar andere zaken doen. :?
Ook lopen er wel heel OUDE studenten rond. :')
Praten ook allemaal geen Nederlands...

Nou flink de wapenstok erop (of ff lekker taseren) zou ik zeggen! Wie is hier de baas? WIJ (Politie en verder gezag) ZIJN HIER DE BAAS! :Y

Hamas had maar niet moeten beginnen op 7 oktober.
pi_213465530
quote:
Is het al tijd voor burgemeesterverkiezingen?
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:54:02 #275
37887 Dauthi
Progressive
pi_213465537
quote:

[..]
De selectieve verontwaardiging heeft alle schijn van institutioneel antisemitisme.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:54:02 #276
65846 Bocaj
47th President.
pi_213465538
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:52 schreef Nober het volgende:

[..]
Is het al tijd voor burgemeesterverkiezingen?
Gekozen burgemeester... :') (Hoor het die krullebol van D66 het nog zeggen... jaren geleden.)
pi_213465542

Goed om te zien hoe nu zelfs de boerenbeweging tegen blokkades en wetsovertredingen tijdens demonstraties zijn.
pi_213465544
Nooit onderhandelen met terroristen.
pi_213465574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:

Goed om te zien hoe nu zelfs de boerenbeweging tegen blokkades en wetsovertredingen tijdens demonstraties zijn.
Boeren vochten tenminste voor hun eigen land. Dan heb wel iets meer slagkracht en ook begrip, me dunkt.
pi_213465594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:59 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Boeren vochten tenminste voor hun eigen land. Dan heb wel iets meer slagkracht en ook begrip, me dunkt.
Boeren gingen erin met leugens en geweld voor hun eigenbelang. Deze studenten staan er voor een ander.
pi_213465595
quote:

Ah daar is ie, de boerwin, lekker goedkoop weer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_213465613
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Ronald het volgende:

[..]
Wat had jij als onderschrift gegeven bij dat filmpje?
  woensdag 8 mei 2024 @ 14:04:29 #283
65846 Bocaj
47th President.
pi_213465624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Ronald het volgende:

[..]
Hoezo? Ze zeggen verstandige dingen Geert en Caroline.
pi_213465626
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Boeren gingen erin met leugens en geweld voor hun eigenbelang. Deze studenten staan er voor een ander.
Ja, het zijn wellicht dezelfde wereldredders als die van XR.
pi_213465636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat had jij als onderschrift gegeven bij dat filmpje?
Ik dacht dat je met het woord 'zelfs' bedoelde dat BBB normaal altijd voor blokkades en wetsovertredingen is, terwijl men daar juist best kritisch op was en ook veel boeren veroordeeld zijn.

Verder heb ik niks met BBB en Caroline
٩๏̯͡๏)۶
pi_213465648
twitter

Deze club is in Duitsland verboden.
pi_213465653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie bij deze gasten anders ook een hoop geweld en leugens... ook zie ik overeenkomsten in de aansturing. Opeens waren er wereldwijd protesten, georganiseerd op dezelfde wijze. Nu zie je exact hetzelfde gebeuren, alleen worden ipv extreemrechtse en boerenclubs, nu de extreemlinkse clubs en studenten gebruikt om hetzelfde doel te bereiken; ontregelen vd maatschappij.
  Forum Admin woensdag 8 mei 2024 @ 14:13:10 #288
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213465679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:08 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Deze club is in Duitsland verboden.
Joh het is allang duidelijk dat dit geen klassieke demonstratie was maar een georganiseerde poging om herrie te schoppen en een bestuur te wippen om een eigen agenda na te jagen.

En we kijken gelaten toe
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213465686
Elsevier bericht: Joodse jongeren lokten geweld uit om politie en bestuurders een reden te geven het terrein te ontruimen
https://www.ewmagazine.nl(...)meer-veilig-1413474/
---
De Joodse tegendemonstranten hadden Israëlische vlaggen bij zich en fakkels, zoals die ook vaak in voetbalstadions worden ontstoken. ‘We wilden niet vechten. Maar wel wilden we bewust onrust veroorzaken. Dat zou de politie, de gemeente en de universiteit misschien overhalen om iets te doen tegen deze wandemonstratie.’
pi_213465716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
Elsevier bericht: Joodse jongeren lokten geweld uit om politie en bestuurders een reden te geven het terrein te ontruimen
https://www.ewmagazine.nl(...)meer-veilig-1413474/
---
De Joodse tegendemonstranten hadden Israëlische vlaggen bij zich en fakkels, zoals die ook vaak in voetbalstadions worden ontstoken. ‘We wilden niet vechten. Maar wel wilden we bewust onrust veroorzaken. Dat zou de politie, de gemeente en de universiteit misschien overhalen om iets te doen tegen deze wandemonstratie.’
Was al bekend. Diep triest dat de bevolking zelf moet ingrijpen.

Maar gelukkig gaat de gemeenteraad vrijdag al vergaderen over hoe te handelen.
pi_213465720
Iedereen draagt z'n steentje bij.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213465728
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:20 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo te zien zitten er zo goed als geen Nederlanders bij.
pi_213465749
Gm
quote:

Gemiste kans van de journalist om niet een link te leggen met wat de boeren hebben geflikt
pi_213465750
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best tragisch om te zien hoe een groepje mensen het land afbreekt in de meest letterlijke zin.
pi_213465753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:22 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Zo te zien zitten er zo goed als geen Nederlanders bij.
Er loopt het een en ander aan ongewassenen rond; oranje geverfd haar, veiligheidsspelden en ander hang en sluitwerk in 't gezicht, et cetera. Enfin, je kent het slag.
pi_213465763
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit heeft met demonstreren helemaal niets meer te maken.
pi_213465764
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Best tragisch om te zien hoe een groepje mensen het land afbreekt in de meest letterlijke zin.
Morgen bericht dat de kade is ingestort.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213465766
quote:

[..]
Dit zijn dan voor het overgrote deel buitenlandse studenten met een neusringetje. Dus die hebben ene reet te maken met wat "Nederland" wilt.
pi_213465776
quote:

[..]
Het land nog wel.
pi_213465815
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:31 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het land nog wel.
Arabische Lente ontsprong ook in een gedeelte en sloeg over op andere gedeeltes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')