Een gebouw bezetten mag niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt.
Dat klopt, maar om het een bezetting te maken is het wel nodig dat de eigenaar van dat gebouw je daar niet wil hebben en je vordert te vertrekken.quote:
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus. Aangifte is niet nodig, dat was gisteren ook niet zo.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat klopt, maar om het een bezetting te maken is het wel nodig dat de eigenaar van dat gebouw je daar niet wil hebben en je vordert te vertrekken.
Gister schijnt er dus wel aangifte te zijn gedaan, maar dat leverde ze zoveel kritiek op, dat ze nu niet meer durven. Zeer zeer zwak van de UvAquote:Op woensdag 8 mei 2024 00:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus. Aangifte is niet nodig, dat was gisteren ook niet zo.
Het universiteitsgebouw is geen publieke ruimte en de eigenaar van het gebouw heeft de ‘bezoekers’ niet gevorderd te vertrekken. Voor erfvredebreuk is het noodzakelijk dat je een gebouw wederrechtelijk binnendringt of weigert te vertrekken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nope. Deze bezetting maakt het voor andere mensen onmogelijk om het gebouw legitiem te gebruiken. Gewoon opruimen dus.
Maar je hebt wel het recht daar zonder gevaar te zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:32 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het universiteitsgebouw is geen publieke ruimte en de eigenaar van het gebouw heeft de ‘bezoekers’ niet gevorderd te vertrekken. Voor erfvredebreuk is het noodzakelijk dat je een gebouw wederrechtelijk binnendringt of weigert te vertrekken.
Die barricades staan wel op de openbare weg natuurlijk en de specifieke gasten die daar vernielingen hebben gepleegd kun je aanhouden en daarvoor het gebouw betreden. Politie kan dus best wel iets, maar moet dat wel doen met een hand op de rug zolang de universiteit niet meewerkt.
Welke Palestijnen worden in NL (waar we het over hebben hier) niet menselijk behandelt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wel dus en daar moeten we iets mee. Joodse mensen moeten geen angst kennen hier bijv.. Daarnaast moeten Palestijnen menselijk behandelt worden.
Joden hier. Palestijnen daar. Natuurlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Welke Palestijnen worden in NL (waar we het over hebben hier) niet menselijk behandelt?
Duidelijk lijkt me.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Joden hier. Palestijnen daar. Natuurlijk.
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heel leuk die obsessie van moslims met Israel hoor, maar daar hebben we hier in NL niets mee van doen.
Zeker. Je moet je afvragen waarom we niet moeilijk doen over bezette gebieden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.
Lente (naseizoen).²
Heel mooie poging, maar ik had het over de burgers.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Draagt Nederland, of de Nederlandse regering, op geen enkele manier aan de facilitatie van deze oorlog? De vraag stellen is hem beantwoord.
Lente (naseizoen).²
Nee dat doen we niet. De Palestijnen zijn idioten, de Israeli's zijn idioten, ze verdienen elkaar gewoon. Daar hebben wij hier in NL totaal geen invloed op.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lente (naseizoen).²
Nederland levert letterlijk onderdelen voor F35-jets aan Israel, die rechtstreeks worden ingezet om onschuldige burgers plat te bombarderen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 01:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat doen we niet. De Palestijnen zijn idioten, de Israeli's zijn idioten, ze verdienen elkaar gewoon. Daar hebben wij hier in NL totaal geen invloed op.
Er wordt een vlag verbrand dus dan maar een heel volk platbombarderen. Echt hoor, hoe weinig waarde hecht je dan aan een mensenleven.quote:
Eh, nee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 01:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Nederland levert letterlijk onderdelen voor F35-jets aan Israel
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 01:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Er wordt een vlag verbrand dus dan maar een heel volk platbombarderen. Echt hoor, hoe weinig waarde hecht je dan aan een mensenleven.
Wat, jij denkt dat ze met 5 A4’tje opeens de boel hebben opgelost? Juridische basis boeit ze geen hol man, dan wordt het nog steeds schoonvegen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zonder erfvredebreuk zijn de juridische mogelijkheden sowieso al beperkt. Kun je alsnog die barricades opruimen natuurlijk met een hoop machtsvertoon, maar dat gebouw leegvegen gaat je niet lukken. Oftewel, een halfslachtige inzet zonder definitief een einde te maken aan de situatie. Waarschijnlijk gevolg is een hoop meer aandacht, aanzuigende werking en meer gedoe.
Kun je beter wachten, lucht er wat uit laten lopen en zorgen dat je wel de juridische basis hebt om goed op te treden.
Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.quote:Op woensdag 8 mei 2024 06:48 schreef Toine51 het volgende:
Man man, wat een gajes loopt daar tussen die "demonstranten" zeg..
Dus dát zijn onze toekomstige managers, dokters, advocaten enwatnietmeer?
Teringjantje zeg, dat gaat nooit meer goed komen...
Nou, laat ze hun wetenschappelijke "bevindingen" daarover eens in Gaza ter gehore brengen...quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.
Nou ja zegt natuurlijk alles over wat voor soort figuren er demonstreren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Die "woordvoerder" van die studenten bij de uva"als er schade komt is dat een ongelukje en voor een groter doel". Hou op hoor
quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Die "woordvoerder" van die studenten bij de uva"als er schade komt is dat een ongelukje en voor een groter doel". Hou op hoor
....quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Belangrijker dan de oorsprong van het conflict is m.i. dat twee geloven lijnrecht tegenover elkaar staan met extreem geweld tot gevolg. Dat is volgens mijn een recurring event waar dan ook ter wereld.
Covid gemist?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga morgen op dit terrein fietsen zonder licht. Eens kijken of ik dan wel een boete krijg. Nee flauw natuurlijk.
Maar dit is toch maatschappelijk niet meer uit te leggen. Als je ‘demonstratie’ roept kom je tegenwoordig met alles weg lijkt het wel.
Dat gaat niet met Hamas.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wel dus en daar moeten we iets mee. Joodse mensen moeten geen angst kennen hier bijv.. Daarnaast moeten Palestijnen menselijk behandelt worden.
Amen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet hoe mensen dit nog kunnen denken. Als je je gezonde verstand gebruikt, dan weet je toch dat slap optreden alleen maar uitnodigt tot meer eigenrichting? Pappen en nathouden werkt niet. Het is belastend voor omwonenden, verstorend voor medestudenten en medewerkers van de universiteit en levert de samenleving niet alleen een grote kostenpost op maar ook de indruk van klassenjustitie.
Mits juiste ideologie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.
Nu snap ik best dat tijden verschillen en dat je elke situatie op zichzelf moet beoordelen. Maar ik vind dit maatschappelijk echt totaal niet uit te leggen. Het demonstratierecht lijkt te verworden tot een soort ‘verlaat de gevangenis zonder te betalen’; daarbij voorbijgaand aan (grond)rechten en vrijheden van anderen.
En daarna is de stap alweer kleiner naar echt geweld.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Tja, bij die voetbalwedstrijden is het alweer jaren goed gebruik om de meest walgelijke antisemitische spreekkoren te zingen. Voor veel voetbalsupporters is dat een dagje voetbal: je gaat naar het stadion, drinkt een paar biertjes en roept met duizenden anderen dat alle Joden vergast moeten worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is volkomen onbegrijpelijk. Ik stel voor om eens een paar uurtjes te gaan koffiedrinken op het Museumplein, met Willem Engel. Dan krijg je het hele korps over je heen. Of ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zeker in Amsterdam, dan krijg je vooraf een schrijven over welke merken kleding niet zijn toegestaan en staat het halve korps klaar als ontvangstcomité. Maar als je je voorbereid op een veldslag met de politie, vernielingen pleegt en gebouwen bezet dan laten we het lekker lopen want demonstratierecht.
Nu snap ik best dat tijden verschillen en dat je elke situatie op zichzelf moet beoordelen. Maar ik vind dit maatschappelijk echt totaal niet uit te leggen. Het demonstratierecht lijkt te verworden tot een soort ‘verlaat de gevangenis zonder te betalen’; daarbij voorbijgaand aan (grond)rechten en vrijheden van anderen.
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets, in een land waar links toch echt nog nooit een verkiezing heeft gewonnen en rechts de baas zou zijn aldus de sympathisanten van die fascisten.quote:
Exact Dezelfde mongolen. Allemaal linkse gekkiesquote:Op woensdag 8 mei 2024 07:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dit zijn eerder de gender studies en diversiteits mutsjes.
Ìn principe is dit dezelfde stelregel als die nu al decennialang wordt gehanteerd door de welse israeliers. Ware het op veel kleinere schaal.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:36 schreef Bofjijff het volgende:
Die staan daar ook te "demonstreren".quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
Ondertussen borrelt het lekker verder in de samenleving, maar dat zien al die sociologen niet.
Als ik het me goed herinner hebben we ook boerenprotesten gehad met vele grootschalige vernielingen, illegale bezettingen, dumpen van asbest, stilzetten van snelwegen, intimideren van een minister bij haar huis en in de brand zetten van allerlei zooi. Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets, in een land waar links toch echt nog nooit een verkiezing heeft gewonnen en rechts de baas zou zijn aldus de sympathisanten van die fascisten.
Ondertussen borrelt het lekker verder in de samenleving, maar dat zien al die sociologen niet.
Daar werd gewoon met scherp geschoten hoorquote:Op woensdag 8 mei 2024 09:13 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner hebben we ook boerenprotesten gehad met vele grootschalige vernielingen, illegale bezettingen, dumpen van asbest, stilzetten van snelwegen, intimideren van een minister bij haar huis en in de brand zetten van allerlei zooi. Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.
Als dat zou kloppen, hoe verklaar jij dan dat als de tegendemonstranten vertrokken zijn en het al uren rustig is de ME om half drie nachts het terrein leeg veegt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Links fascisten hebben blijkbaar weer een vrijbrief om complete straten te slopen en gebieden te bezetten omdat ze de "juiste" mening hebben of zoiets,
Jij doelt op die politiemeneer die op die 16 jarige boer met tractor schoot? Handhaving van de wet in optima formaquote:
Die boeren hadden ze met het leger mogen wegknuppelen. Daar heeft de overheid gefaald.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:13 schreef Lichtloper het volgende:
Werd ook niet echt lekker krachtdadig tegen opgetreden (vooral niet in het begin). Heeft weinig te maken met ‘de juiste mening’, maar met een grondhouding van de overheid die gericht is op faciliteren en de-escaleren.
Niks is leeg geveegd:quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat zou kloppen, hoe verklaar jij dan dat als de tegendemonstranten vertrokken zijn en het al uren rustig is de ME om half drie nachts het terrein leeg veegt?
En de rest van de bende sluit dadelijk weer aan, hetzelfde morgen en overmorgen totdat ze keihard worden aangepakt en eens opgesloten.quote:Nog zo'n 20 betogers op UvA-terrein in Amsterdam
Op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) in het centrum van de hoofdstad bevinden zich woensdagochtend naar schatting nog zo'n twintig studenten. Het lijkt erop dat de demonstranten de nacht op het terrein hebben doorgebracht.
De demonstranten blokkeren de toegang naar het Binnengasthuisterrein in de binnenstad met onder meer pallets, karton en houten planken. Ook staan er enkele tenten. Tegenover het terrein staan drie politiebusjes.
"De nacht was hartstikke goed", reageerde een van de demonstranten tegen het ANP. "We hebben genoeg drinken, eten, zelfs maandverband en tampons, we hebben medicijnen, we hebben overal aan gedacht." Volgens de student is een aantal mensen naar huis gegaan "zodat ze lekker konden slapen". Zelf is hij met anderen opgebleven om ervoor te zorgen dat de bezetting "wel gerespecteerd werd".
De demonstranten willen met hun protest afdwingen dat de UvA alle banden met Israël verbreekt. Ze vinden dat de universiteit door haar samenwerking met Israëlische instituten medeplichtig is aan de onderdrukking van Palestijnen in Gaza. De UvA werkt samen met drie universiteiten in Israël voor studentenuitwisselingen, maar door een negatief reisadvies is geen van die programma's nu actief.
De nacht van 6 op 7 mei, de bezetting van Roeterseiland.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niks is leeg geveegd:
[..]
En de rest van de bende sluit dadelijk weer aan, hetzelfde morgen en overmorgen totdat ze keihard worden aangepakt en eens opgesloten.
Het UvA terrein is nog bezet, discussie is klaar.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De nacht van 6 op 7 mei, de bezetting van Roeterseiland.
Als zoals jij beweert linkse fascisten een vrijbrief krijgen om de boel te bezetten en de straten te slopen, dan heeft dat schoonvegen niet plaatsgevonden en zou Roeterseiland nog steeds bezet zijn. Toch?
Je bewering klopt feitelijk gewoon niet. Als zelfs dat al niet eens gezegd mag worden dan wordt het wel heel onnozelquote:Op woensdag 8 mei 2024 09:29 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het UvA terrein is nog bezet, discussie is klaar.
Klaar met de bekende mierenneukers hier zoekende naar een slak om zout op te leggen.
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken. Als je objectief en vrijgevochten naar deze zaak kijkt kan je niet anders dan concluderen dat de bron israel is. Netanyahu de winDhond weet dat hij er aan gaat als hij aftreedt, hij is nu over de ruggen van de Palestijnen zijn (politiek) hachje aan het redden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:32 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een lamlendigheid. Uitroken met traangas, die ratten. Niet onderhandelen met terroristen.
Man, man, man...wat hebben ze laten gebeuren?quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar moeten we in het Arabisch onderhandelen met de demonstranten.
Betrek mij niet in je godsdienstwaanzin. Mij niet quoten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken. Als je objectief en vrijgevochten naar deze zaak kijkt kan je niet anders dan concluderen dat de bron israel is. Netanyahu de winDhond weet dat hij er aan gaat als hij aftreedt, hij is nu over de ruggen van de Palestijnen zijn (politiek) hachje aan het redden.
DE WERELD MOET INGRIJPEN²
Dat is Israël nu ook aan het doen, naar mijn idee iets te rigoreus, maar zo doen ze dat nou eenmaal in die regio's daar.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd. Je moet dit bij de bron aanpakken.
Waarom doet de Ummah zo weinig? Al die omliggende islamitische landen? Serieuze vraag. Interesseert het ze niet?quote:
Ja, alleen weet ik niet of je dit wel zo kunt stellen. Natte Yahoo is bezig oorlogsmisdaden uit te voeren met zijn buitenproportionele acties. Het is niet of, maar wanneer hij tot justice wordt geroepen. Die wetenschap maakt mij een tevreden heerschap.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:43 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Betrek mij niet in je godsdienstwaanzin. Mij niet quoten.
Taal van de knuppel is het enige dat deze lui verstaan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar moeten we in het Arabisch onderhandelen met de demonstranten.
deze "vreedmzame" prostesten idd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ìn principe is dit dezelfde stelregel als die nu al decennialang wordt gehanteerd door de welse israeliers. Ware het op veel kleinere schaal.
Het moet stoppen!²
Het merendeel zal heus vreedzaam protesteren. Toch gebeurt er teveel om nog te kunnen spreken over vreedzaam. Ze volgen het voorbeeld van de agressor, hoogstwaarschijnlijk om een soort spiegel voor te houden. Ik begrijp het, maar ik zou het anders doen.quote:
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, de grenzen zijn al decennialang wagenwijd open. Dan komen zulke mensen binnen, die vervolgens niet goed integreren, en dat heeft de gevolgen die je ziet in deze video kunt zien.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:42 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Man, man, man...wat hebben ze laten gebeuren?
haahhaah. Deze man is echt niet 100.quote:
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, de grenzen zijn al decennialang wagenwijd open. Dan komen zulke mensen binnen, die vervolgens niet goed integreren, en dat heeft de gevolgen die je ziet in deze video kunt zien.
Keurig. Kan de UvA een voorbeeld aan nemen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
Mag hopen dat iedereen zijn moeder erbuiten wordt gehouden en hopelijk schamen al die moeders zich ook om wat ze hebben groot hebben gebracht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
Trof vanochtend een heel nette mail van de voorzitter van het College van Bestuur aan over de vannacht beëindigde bezetting van de universiteitsbibliotheek van de UU. Helemaal terecht natuurlijk, demonstreren is prima maar als je niet met het CvB in gesprek wil en je niet aan de regels houdt, dan ga je maar lekker bij je moeder thuis de boel verstieren.
Dat is het mooie. Iedereen gaat een achterstand oplopen, dus kunnen ze die regel niet uitrollen. Heerlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:11 schreef Gia het volgende:
Studenten die hier aan meedoen en een achterstand oplopen vooral niet compenseren. Ze doen dit zichzelf aan. Je gaat naar de universiteit om te studeren, niet om de wereld te redden. Dat doe je maar buiten collegetijd!
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wie heeft het uberhaupt over compenseren jemig.
Waarom haal je dit opeens erbij?
Tja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je ook niet gaan klagen dat mensen Arabisch praten tijdens een 'demonstratie'.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Gelieve mij niet in die discussie te sleuren. Open grenzen zijn goed. Waar het misgaat is de handhaving. Ongewenste elementen dienen voortvarend en hardhandig te worden aangepakt.
Gisteravond is weer een fantastisch voorbeeld; toen de groep op Roeterseiland zich splitste en een deel richting binnenstad liep hadden burgemeester en politie de boel moeten tegenhouden en als dat onverhoopt niet was gelukt hadden ze het BG-terrein moeten verdedigen, en als dat niet was gelukt hadden ze het meteen moeten schoonvegen.
Nu hebben de ratten zich ingegraven en de komende dagen zullen ze de boel gaan fortificeren en krijg je ze er nauwelijks meer uit. Ik hoop dat de ME nog wat draaiboeken uit begin jaren '80 heeft liggen
Hou het bij de feiten graag. Het doet een discussie geen goed als je zelf dingen verzint.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
We lopen tegen het einde van het collegejaar en straks zijn er tentamens. Ik zie de eisen al voor me: We hebben een achterstand opgelopen omdat de universiteit niet op onze eisen in ging.
Straks zijn er van die gastjes die niet overgaan naar een volgend jaar of helemaal niet verder mogen met de studie en dan ligt het natuurlijk aan de universiteit die niet hun belachelijke eisen inwilligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |