THEFXR | zondag 21 april 2024 @ 19:38 |
Een paar dagen later dan gepland, maar hier is het silly season overzicht. Voor 2025 zijn er sinds de bevestiging van Nico Hulkenberg bij Sauber 10 van de 20 stoelen bezet. Aston Martin, Ferrari en McLaren hebben beide coureurs al bevestigd. Gebaseerd op geruchten van diverse bronnen in de afgelopen tijd kom ik tot het volgende overzicht. Alpine: Alpine valt behoorlijk tegen dit jaar en beide coureurs kunnen niet wachten om ergens anders aan de slag te gaan. Esteban Ocon heeft zichzelf al aangeboden bij Mercedes onder het mom nog steeds een Mercedes junior te zijn en Pierre Gasly zou praten met Williams. Ook worden beide coureurs genoemd bij Sauber mocht dat team het niet lukken om Carlos Sainz te contracteren. Mochten ze vertrekken staan de junior coureurs Jack Doohan en Victor Martins te popelen om hun plek in te nemen. En ook Valtteri Bottas en (voormalig Alpine junior) Guanyu Zhou zijn een optie. Daarnaast rijdt Mick Schumacher voor Alpine in de WEC, dus dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Aston Martin Aston Martin heeft met het verlengen van het contract met Fernando Alonso hun coureurs voor de komende jaren vastliggen, want Lance Stroll rijdt daar waarschijnlijk zolang hij wil en zijn vader de eigenaar is. Ferrari Ook bij Ferrari zijn de coureurs voor de komende jaren bekend. Charles Leclerc ligt vast tot en met 2029 en begin dit jaar tekende Lewis Hamilton onverwachts een meerjarencontract, waardoor Sainz op zoek moet naar een nieuw team. Haas Nu Hulkenberg vertrokken is naar Sauber, moet het team op zoek naar een nieuwe coureur. Oliver Bearman is de naam die het vaakst genoemd wordt dankzij zijn testen voor Haas, waar hij indruk maakte, en zijn invalbeurt bij Ferrari. Kevin Magnussen's contract loopt ook af maar lijkt wel te mogen blijven, zeker nu Hulkenberg vertrokken is, getuige de uitspraken van teambaas Komatsu. Maar ook hier geldt dat (met name) Bottas en Zhou ook een optie zijn. McLaren Bij McLaren liggen zowel Lando Norris als Oscar Piastri vast. Piastri tot en met volgend jaar en Norris nog een jaar langer. Mercedes Na de bekendmaking van het vertrek van Hamilton naar Ferrari is George Russell de enige coureur die voor volgend seizoen vastligt bij Mercedes. Voor de vervanging van Hamilton zijn er verschillende gegadigden. Zo wil Toto Wolff graag Max Verstappen inlijven nu het niet zeker meer is dat Verstappen bij Red Bull Racing wil blijven. En hebben ze met Andrea Kimi Antonelli een junior in de Formule 2 van wie veel verwacht wordt. Al is het de vraag of de overstap volgend jaar naar Mercedes niet te vroeg komt. Verder wordt Sainz genoemd. Mercedes wil hem volgens de geruchten een contract voor een jaar met een optie voor nog een jaar geven, maar Sainz zou een contract voor meerdere jaren willen hebben. Ook heeft Ocon zich aangeboden, wordt de naam van Alex Albon genoemd en hebben ze Schumacher, waarvan Wolff vindt dat hij een plek op de grid verdient, nog als reservecoureur. Red Bull Racing Bij Red Bull Racing ligt Max Verstappen nog vast tot en met 2028, maar na al het gedoe rond Christian Horner en de machtsstrijd binnen Red Bull is het niet meer zo zeker dat hij ook daadwerkelijk zo lang bij Red Bull blijft. Maar voorlopig gaan we er daar maar vanuit. Voor het tweede stoeltje lijkt Sergio Perez voorlopig genoeg te doen, al zou Helmut Marko met Sainz gesproken te hebben over een deal. Daarnaast rijdt Daniel Ricciardo bij VCARB met het doel om weer bij het hoofdteam terecht te komen, maar dan moet hij wel wat beter presteren. Yuki Tsunoda wordt ook genoemd, net als Alex Albon, al ligt die nog vast bij Williams voor volgend jaar. Sauber Afgelopen week is Hulkenberg vastgelegd voor de komende jaren. Voor het tweede stoeltje, in het overgangsjaar voordat het team overgaat naar Audi, worden verschillende namen genoemd. Audi lijkt Carlos Sainz te willen hebben en schijnen hem, bij monde van Helmut Marko, een lucratief aanbod gedaan te hebben. Mocht dat niet doorgaan zou men Esteban Ocon of Pierre Gasly willen hebben. Mocht dat allemaal niet doorgaan zou net zo goed kunnen dat ze een van beide huidige coureurs, Bottas of Zhou, behouden, al lijkt die kans klein. En ze hebben ook nog een paar junioren, Theo Pourchaire en Zane Maloney, die eventueel zouden kunnen promoveren. VCARB Bij het tweede Red Bull team VCARB rijden op dit moment Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda. Ze zouden graag promoveren naar het hoofdteam Red Bull Racing, maar voorlopig lijkt dat niet te gaan gebeuren. Dus de kans bestaat dat een van beide of beiden volgend jaar ook nog voor dit team rijden. En reservecoureur Liam Lawson zou een toezegging gedaan zijn voor een racestoeltje in 2025. Mocht hij geen zitje krijgen is hij vrij om te gaan en er zou interesse voor hem zijn van andere teams. En tenslotte hebben we nog de RB junioren Ayumu Iwasa en Isack Hadjar in de junior klassen, die kunnen doorstromen. Williams Williams heeft een optie op Albon voor volgend jaar en Williams zou graag voor langere tijd met hem doorgaan. Mocht Alex dat niet willen zou hij mogelijk na dit jaar al weg kunnen. De verwachting is sowieso dat Logan Sargeant na dit jaar vertrokken is. Als vervanger wordt nadrukkelijk de naam van Andrea Kimi Antonelli genoemd, om hem op te leiden voor het Mercedes team. Al heeft James Vowles eerder al aangegeven dat ze de voorkeur aan hun eigen junioren Zak O'Sullivan en Franco Colapinto geven, mits die voldoende presteren in de Formule 2. En ook de namen van Pierre Gasly, Esteban Ocon en Carlos Sainz worden genoemd. En ook hier bestaat er een mogelijkheid voor Bottas als de eerder genoemde opties niet doorgaan. Williams lijkt in ieder geval niet geïnteresseerd in Zhou te zijn. Het overzicht in het kort (tussen haakjes de huidige coureurs en de geruchten) : Alpine (Renault): TBA, TBA (Pierre Gasly, Esteban Ocon, Jack Doohan, Victor Martins, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Mick Schumacher) Aston Martin Racing (Mercedes): Fernando Alonso (2026+), Lance Stroll (oneindig) Ferrari (Ferrari): Charles Leclerc (2029), Lewis Hamilton (2026+) Haas (Ferrari): TBA, TBA (Kevin Magnussen, Ollie Bearman, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou) McLaren (Mercedes): Lando Norris (2026+), Oscar Piastri (2025) Mercedes (Mercedes): George Russell (2025), TBA (Andrea Kimi Antonelli, Carlos Sainz, Max Verstappen, Esteban Ocon, Alexander Albon, Mick Schumacher) Red Bull Racing (Honda-RBPT): Max Verstappen (2028), TBA (Sergio Perez, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Alex Albon) Sauber (Ferrari): Nico Hülkenberg, TBA (Carlos Sainz, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Theo Pourchaire, Valtteri Bottas, Gyanyu Zhou, Zane Maloney VCARB (Honda-RBPT): TBA, TBA (Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo, Liam Lawson, Ayumu Iwasa, Isack Hadjar) Williams (Mercedes): Alexander Albon (2025), TBA (Logan Sargeant, Andrea Kimi Antonelli, Zak O'Sullivan, Franco Colapinto, Carlos Sainz, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Valtteri Bottas) [ Bericht 49% gewijzigd door ESF1Gamer op 29-04-2024 21:22:40 ] | |
Starflyer | maandag 22 april 2024 @ 16:10 |
Audi wil zowel de Hulk als Sainz ![]() Red Bull is ook in gesprek met Sainz, volgens Marko, maar willen de lucratieve aanbieding van Audi niet matchen. En Mercedes wil, volgens de geruchten, Sainz hooguit voor 1 jaar (met een optie voor nog een jaar?) zodat ze eventueel in 2026 Verstappen (of Antonelli of beide) kunnen aantrekken. Antonelli zou ook al in 2025 bij Mercedes aan de slag kunnen, als hij zich goed ontwikkelt in de F2 en de testen met F1 materiaal. | |
THEFXR | donderdag 25 april 2024 @ 09:17 |
Hulk heeft voor 3 jaar bij Audi getekend. | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2024 @ 10:10 |
Sainz zou wel gek zijn als hij een contract voor een jaar gaat tekenen, Mercedes' moet zijn arrogantie toch maar eens gaan beteugelen want als 4/5e team in de F1 zoveel noten op je zang hebben gaat niet goed aflopen. | |
ESF1Gamer | donderdag 25 april 2024 @ 12:59 |
Ik vind Antonelli tot nu toe tegenvallen als beweerd wordt dat hij de volgende max Verstappen is | |
Starflyer | donderdag 25 april 2024 @ 13:38 |
In vergelijking met zijn hoog gewaardeerde ervaren teamgenoot doet hij het beter ![]() | |
koemleit | vrijdag 26 april 2024 @ 15:43 |
![]() ik ga zo goed op dit plaatje. Sainz gaat nogal waarschijnlijk naar Red bull en Mercedes. Maar Max en Perez gaan niet waarschijnlijk weg. Vrijwel de hele grid gaat enigzinds waarschijnlijk naar Mercedes, behalve vettel die gaat niet waarschijnlijk naar Mercedes. Wie maakt zo'n plaatje. heerlijk. | |
Starflyer | zaterdag 27 april 2024 @ 11:40 |
Ik mis nogal wat geruchten op dit plaatje ![]() Zal straks wel een overzicht posten. | |
Starflyer | maandag 29 april 2024 @ 20:32 |
Een paar dagen later dan gepland, maar hier is het silly season overzicht. Voor 2025 zijn er sinds de bevestiging van Nico Hulkenberg bij Sauber 10 van de 20 stoelen bezet. Aston Martin, Ferrari en McLaren hebben beide coureurs al bevestigd. Gebaseerd op geruchten van diverse bronnen in de afgelopen tijd kom ik tot het volgende overzicht. Alpine: Alpine valt behoorlijk tegen dit jaar en beide coureurs kunnen niet wachten om ergens anders aan de slag te gaan. Esteban Ocon heeft zichzelf al aangeboden bij Mercedes onder het mom nog steeds een Mercedes junior te zijn en Pierre Gasly zou praten met Williams. Ook worden beide coureurs genoemd bij Sauber mocht dat team het niet lukken om Carlos Sainz te contracteren. Mochten ze vertrekken staan de junior coureurs Jack Doohan en Victor Martins te popelen om hun plek in te nemen. En ook Valtteri Bottas en (voormalig Alpine junior) Guanyu Zhou zijn een optie. Daarnaast rijdt Mick Schumacher voor Alpine in de WEC, dus dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Aston Martin Aston Martin heeft met het verlengen van het contract met Fernando Alonso hun coureurs voor de komende jaren vastliggen, want Lance Stroll rijdt daar waarschijnlijk zolang hij wil en zijn vader de eigenaar is. Ferrari Ook bij Ferrari zijn de coureurs voor de komende jaren bekend. Charles Leclerc ligt vast tot en met 2029 en begin dit jaar tekende Lewis Hamilton onverwachts een meerjarencontract, waardoor Sainz op zoek moet naar een nieuw team. Haas Nu Hulkenberg vertrokken is naar Sauber, moet het team op zoek naar een nieuwe coureur. Oliver Bearman is de naam die het vaakst genoemd wordt dankzij zijn testen voor Haas, waar hij indruk maakte, en zijn invalbeurt bij Ferrari. Kevin Magnussen's contract loopt ook af maar lijkt wel te mogen blijven, zeker nu Hulkenberg vertrokken is, getuige de uitspraken van teambaas Komatsu. Maar ook hier geldt dat (met name) Bottas en Zhou ook een optie zijn. McLaren Bij McLaren liggen zowel Lando Norris als Oscar Piastri vast. Piastri tot en met volgend jaar en Norris nog een jaar langer. Mercedes Na de bekendmaking van het vertrek van Hamilton naar Ferrari is George Russell de enige coureur die voor volgend seizoen vastligt bij Mercedes. Voor de vervanging van Hamilton zijn er verschillende gegadigden. Zo wil Toto Wolff graag Max Verstappen inlijven nu het niet zeker meer is dat Verstappen bij Red Bull Racing wil blijven. En hebben ze met Andrea Kimi Antonelli een junior in de Formule 2 van wie veel verwacht wordt. Al is het de vraag of de overstap volgend jaar naar Mercedes niet te vroeg komt. Verder wordt Sainz genoemd. Mercedes wil hem volgens de geruchten een contract voor een jaar met een optie voor nog een jaar geven, maar Sainz zou een contract voor meerdere jaren willen hebben. Ook heeft Ocon zich aangeboden, wordt de naam van Alex Albon genoemd en hebben ze Schumacher, waarvan Wolff vindt dat hij een plek op de grid verdient, nog als reservecoureur. Red Bull Racing Bij Red Bull Racing ligt Max Verstappen nog vast tot en met 2028, maar na al het gedoe rond Christian Horner en de machtsstrijd binnen Red Bull is het niet meer zo zeker dat hij ook daadwerkelijk zo lang bij Red Bull blijft. Maar voorlopig gaan we er daar maar vanuit. Voor het tweede stoeltje lijkt Sergio Perez voorlopig genoeg te doen, al zou Helmut Marko met Sainz gesproken te hebben over een deal. Daarnaast rijdt Daniel Ricciardo bij VCARB met het doel om weer bij het hoofdteam terecht te komen, maar dan moet hij wel wat beter presteren. Yuki Tsunoda wordt ook genoemd, net als Alex Albon, al ligt die nog vast bij Williams voor volgend jaar. Sauber Afgelopen week is Hulkenberg vastgelegd voor de komende jaren. Voor het tweede stoeltje, in het overgangsjaar voordat het team overgaat naar Audi, worden verschillende namen genoemd. Audi lijkt Carlos Sainz te willen hebben en schijnen hem, bij monde van Helmut Marko, een lucratief aanbod gedaan te hebben. Mocht dat niet doorgaan zou men Esteban Ocon of Pierre Gasly willen hebben. Mocht dat allemaal niet doorgaan zou net zo goed kunnen dat ze een van beide huidige coureurs, Bottas of Zhou, behouden, al lijkt die kans klein. En ze hebben ook nog een paar junioren, Theo Pourchaire en Zane Maloney, die eventueel zouden kunnen promoveren. VCARB Bij het tweede Red Bull team VCARB rijden op dit moment Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda. Ze zouden graag promoveren naar het hoofdteam Red Bull Racing, maar voorlopig lijkt dat niet te gaan gebeuren. Dus de kans bestaat dat een van beide of beiden volgend jaar ook nog voor dit team rijden. En reservecoureur Liam Lawson zou een toezegging gedaan zijn voor een racestoeltje in 2025. Mocht hij geen zitje krijgen is hij vrij om te gaan en er zou interesse voor hem zijn van andere teams. En tenslotte hebben we nog de RB junioren Ayumu Iwasa en Isack Hadjar in de junior klassen, die kunnen doorstromen. Williams Williams heeft een optie op Albon voor volgend jaar en Williams zou graag voor langere tijd met hem doorgaan. Mocht Alex dat niet willen zou hij mogelijk na dit jaar al weg kunnen. De verwachting is sowieso dat Logan Sargeant na dit jaar vertrokken is. Als vervanger wordt nadrukkelijk de naam van Andrea Kimi Antonelli genoemd, om hem op te leiden voor het Mercedes team. Al heeft James Vowles eerder al aangegeven dat ze de voorkeur aan hun eigen junioren Zak O'Sullivan en Franco Colapinto geven, mits die voldoende presteren in de Formule 2. En ook de namen van Pierre Gasly, Esteban Ocon en Carlos Sainz worden genoemd. En ook hier bestaat er een mogelijkheid voor Bottas als de eerder genoemde opties niet doorgaan. Williams lijkt in ieder geval niet geïnteresseerd in Zhou te zijn. Het overzicht in het kort (tussen haakjes de huidige coureurs en de geruchten) : Alpine (Renault): TBA, TBA (Pierre Gasly, Esteban Ocon, Jack Doohan, Victor Martins, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Mick Schumacher) Aston Martin Racing (Mercedes): Fernando Alonso (2026+), Lance Stroll (oneindig) Ferrari (Ferrari): Charles Leclerc (2029), Lewis Hamilton (2026+) Haas (Ferrari): TBA, TBA (Kevin Magnussen, Ollie Bearman, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou) McLaren (Mercedes): Lando Norris (2026+), Oscar Piastri (2025) Mercedes (Mercedes): George Russell (2025), TBA (Andrea Kimi Antonelli, Carlos Sainz, Max Verstappen, Esteban Ocon, Alexander Albon, Mick Schumacher) Red Bull Racing (Honda-RBPT): Max Verstappen (2028), TBA (Sergio Perez, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Alex Albon) Sauber (Ferrari): Nico Hülkenberg, TBA (Carlos Sainz, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Theo Pourchaire, Valtteri Bottas, Gyanyu Zhou, Zane Maloney VCARB (Honda-RBPT): TBA, TBA (Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo, Liam Lawson, Ayumu Iwasa, Isack Hadjar) Williams (Mercedes): Alexander Albon (2025), TBA (Logan Sargeant, Andrea Kimi Antonelli, Zak O'Sullivan, Franco Colapinto, Carlos Sainz, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Valtteri Bottas) | |
ESF1Gamer | maandag 29 april 2024 @ 20:50 |
Wil je dit in de OP hebben? | |
THEFXR | maandag 29 april 2024 @ 21:20 |
lijkt mij wel zo handig en overzichtelijk. | |
Starflyer | donderdag 2 mei 2024 @ 15:54 |
Volgens de geruchten zou Audi binnenkort de tweede rijder bekend maken en dat is niet Sainz. Hij zou het aanbod van Audi naast zich neer gelegd hebben. | |
ESF1Gamer | donderdag 2 mei 2024 @ 16:50 |
Dan blijft red bull of Mercedes voor Sainz nog over | |
Rnie | donderdag 2 mei 2024 @ 19:30 |
Sainz in 2025 naar Mercedes, Verstappen sluit in 2026 aan en Russel, samen met Albon, in 2026 naar Red Bull. Je moet wat he? ![]() | |
Rnie | donderdag 2 mei 2024 @ 19:33 |
Waarom Red Bull? Is het al zeker dat Perez niet verlengd wordt? | |
Starflyer | donderdag 2 mei 2024 @ 19:39 |
Marko zou al met Sainz gesproken hebben | |
Starflyer | zaterdag 4 mei 2024 @ 13:40 |
Volgens de FIA is er wel degelijk om dispensatie voor Antonelli gevraagd.Maar als Antonelli direct na de zomerstop wil instappen, is er ook dispensatie nodig, want hij wordt pas op 25 augustus 18, de dag van de Nederlandse Grand Prix. Zonder dispensatie kan hij niet eerder dan tijdens de Grote Prijs van Italië deelnemen. Aankomende week test Antonelli weer in de W13 uit 2022, dit keer samen met Mick Schumacher als vergelijkingsmateriaal. | |
Sally | zaterdag 4 mei 2024 @ 13:53 |
Oh... In plaats van Sargeant...?! ![]() Dat zou dan wel interessant zijn. Maar waarom niet gewoon Lawson, als er om Antonelli zo moeilijk gedaan moet worden? | |
Starflyer | zaterdag 4 mei 2024 @ 14:13 |
Lawson ligt nog vast bij Red Bull en is voor 2025 een racezitje toegezegd. En Williams wil iemand die voor langere tijd beschikbaar is. Alleen als Lawson in 2025 niet bij VCARB aan de slag kan zou hij een optie kunnen zijn, imho. | |
Sally | zaterdag 4 mei 2024 @ 14:14 |
ah zo. | |
Nober | zaterdag 4 mei 2024 @ 14:36 |
Heb de F2 maar eens bekeken na 3 races. Bearman negentiende, Colapinto dertiende... https://en.m.wikipedia.org/wiki/2024_Formula_2_Championship Maloney zal 't wel halen en misschien is het ook tijd voor Pourchaire, Vesti, Doohan. | |
Starflyer | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:23 |
Bearman heeft een weekend gemist, waar hij de pole had, door zijn invalbeurt bij Ferrari, dus de stand is wat vertekend. Maar Prema was sowieso niet best de eerste races. En Antonelli eindigde die races boven Bearman ![]() | |
Starflyer | woensdag 15 mei 2024 @ 11:05 |
Wienerschnitzels | woensdag 15 mei 2024 @ 11:16 |
Zou kunnen betekenen dat Red Bull een beslissing heeft gemaakt voor volgend jaar (of dat Albon gewoon wat zekerheid wou hebben voor de toekomst). | |
DjVero | woensdag 15 mei 2024 @ 11:32 |
Domme keuze. Williams gaat nooit meer wat worden. Wanneer is het voor het laatst geweest dat ze meededen om de knikkers? Begin deze eeuw met Montoya en R. Schumacher? '97 laatste titel geweest. Ik had hem graag bij Mercedes gezien. Of nog liever Red Bull. | |
Wienerschnitzels | woensdag 15 mei 2024 @ 11:42 |
Maar als die hem niet wilden of enkel een 1-jarig contract aanboden dan is dit toch juist de slimste keuze. Je hebt altijd de kans op een 'dubbele diffuser' in 2026. | |
Donderkonijn | maandag 27 mei 2024 @ 20:17 |
Denk dat na dit weekend dat de kans dat Sainz in de running is voor het 2e red bull is zitje aanzienlijk gestegen is. | |
Sally | maandag 27 mei 2024 @ 20:48 |
Volgens Motorsport.com niet: https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10616462/ SERGIO PÉREZ OP WEG NAAR CONTRACTVERLENGING, CARLOS SAINZ NIET NAAR RED BULL Signalen in de Formule 1-paddock wijzen op een contractverlenging van Sergio Pérez bij Red Bull Racing. Helmut Marko liet eerder aan deze website weten dat het voor Barcelona duidelijk moet zijn, al kan het eerder gebeuren. Ronald Vording Oleg Karpov 27 mei 2024, 12:00 Upd: 27 mei 2024, 12:37 [...] Geen Red Bull-zitje voor Sainz, wat zijn de opties voor hem? Carlos Sainz is in eerste instantie ook aan een Red Bull-zitje gelinkt. Marko erkende in Japan dat Red Bull met hem sprak, maar voegde toe dat er een aanbod van Audi op tafel lag 'waar Red Bull niet overheen kon'. De aanstaande contractverlenging van Pérez betekent dat Sainz elders moet kijken. De Madrileen heeft daarbij twee realistische opties: het Audi-project en Williams met een lijntje naar Mercedes. Waar de eerstgenoemde optie meteen voor de langere termijn zou zijn, kan het team uit Grove juist een overbrugging vormen voor een kortere periode. Dat Sainz die mogelijkheid achter de hand heeft, betekent ook dat hij niet meteen hoef te zwichten voor de druk die Audi op de rijdersmarkt zet. Het Duitse merk wil graag dat hij zo snel mogelijk tekent, maar Sainz heeft meermaals laten weten liever in een competitievere auto te zitten. Bij Williams zou dat laatste ook niet meteen het geval zijn, maar daar kan hij bij een klantenteam van Mercedes wel wachten om te zien wat er bij het fabrieksteam van Toto Wolff gaat gebeuren. Als Kimi Antonelli aan het eind van de rit nog niet rijp genoeg wordt geacht voor het grote werk bij Mercedes, zou er in theorie alsnog een wissel kunnen plaatsvinden. De keuze van Sainz is naar verluidt nog niet gemaakt. [...] | |
Starflyer | maandag 27 mei 2024 @ 21:00 |
Meerdere bronnen hebben het er inderdaad over dat Perez in/voor Canada een nieuw contract tekent. Naast Motorsport.com heb ik het ook gezien bij The-Race en Motorsport-Total.com (Duits) | |
opgebaarde | maandag 27 mei 2024 @ 21:12 |
Ik ben benieuwd wat er klopt van het gerucht dat Perez een eenjarig contract kan tekenen terwijl hij twee jaar wil. Wat RBR in hem ziet begrijp ik niet. Wellicht schikt hij zich in zijn rol en is dat alles wat RBR wil. Alleen een echte wingman kan die ook niet spelen omdat er tussen hem en Verstappen al snel twee concurrenten tussen zitten. En voor het constructeurskampioenschap moet het vooral van Verstappen komen, maar misschien geeft RBR daar niet zoveel om | |
heywoodu | dinsdag 28 mei 2024 @ 07:37 |
Wel hilarisch dat na zo'n weekeinde dit soort berichten verschijnen. Als je Perez nu een nieuw contract geeft, prima, maar dan weten we in elk geval wel definitief zeker dat ze gewoon een coureur willen die op geen enkele wijze ook maar een heel klein beetje voor concurrentie met Verstappen kan zorgen in plaats van een coureur die consistent mee kan strijden om plek twee ![]() | |
tripel7 | dinsdag 28 mei 2024 @ 18:02 |
Sponsor en merch geld, kennelijk is meer dan 65% vd merch die rb verkoopt gebrand met checo | |
Starflyer | dinsdag 28 mei 2024 @ 19:52 |
Starflyer | woensdag 29 mei 2024 @ 12:53 |
Antonelli zou tijdens een test op Silverstone sneller dan Schumacher en Russell geweest zijn, waardoor Mercedes waarschijnlijk voor hem zal kiezen. https://www.formulapassio(...)stone-w13-passo-gara | |
tripel7 | woensdag 29 mei 2024 @ 14:11 |
Qua schades zal hij ook wel een stuk goedkoper zijn dan Mick | |
franklop | maandag 3 juni 2024 @ 13:07 |
Starflyer | maandag 3 juni 2024 @ 13:13 |
Dat zat er al aan te komen. Al voor Monaco, las ik. | |
quo_ | maandag 3 juni 2024 @ 21:17 |
Snel naar de Formule-E met die vent. Voor mij blijft hij voor altijd en eeuwig de klojo die, terwijl hij zelf een ronde achterstand had, Max Verstappen van de baan ramde. | |
Whiskers2009 | maandag 3 juni 2024 @ 21:23 |
Kan hij beter naar de Indycars, daar hoef je niet opzij als achterblijver ![]() Al stellen ze ook dan iemand vd baan rammen niet op prijs ![]() Ennnn rijden er al genoeg ongeleide projectielen rond daar ![]() | |
Wienerschnitzels | dinsdag 4 juni 2024 @ 10:14 |
Als ik de geruchten nu zo lees dan kan Bearman wel eens het slachtoffer worden van alle driver swaps dit jaar. | |
Sally | woensdag 5 juni 2024 @ 10:40 |
Let op, FEATURE-artikel, dus voor abonnees helemaal te lezen. ANALYSIS: Why Red Bull decided to stick with Perez – and what it means for the driver market By: F1 Correspondent & Presenter Lawrence Barretto https://www.formula1.com/(...)NNJaH49PEo4nQS7.html | |
THEFXR | woensdag 5 juni 2024 @ 11:16 |
Sainz gaat een tussenjaar tegemoet en komt dan terug ala Alo? | |
Starflyer | woensdag 5 juni 2024 @ 12:46 |
Sainz heeft de keuze tussen Sauber/Audi, Williams en misschien Alpine. Ik zie hem geen tussenjaar doen en dan terugkomen. De topteams hebben imho in 2026 ook geen plek voor hem. | |
THEFXR | woensdag 5 juni 2024 @ 16:28 |
Alpine, lijkt mij super ![]() | |
tripel7 | donderdag 6 juni 2024 @ 00:05 |
Of heeft Disney flink met geld geschoven om perez daar te houden voor hun serie: https://www.reddit.com/r/(...)es_revolving_around/ [ Bericht 0% gewijzigd door tripel7 op 06-06-2024 01:09:39 ] | |
APK | donderdag 6 juni 2024 @ 00:20 |
Hopelijk zitten ze daar in Mexico op te wachten, denk niet dat er veel animo is in de rest van de wereld. Het is ook niet een cultfiguur ofzo, weinig uitstraling en pulling power voor zo'n serie. | |
Donderkonijn | donderdag 6 juni 2024 @ 00:41 |
Ik denk dat je de rest van Latijns Amerika een beetje onderschat. Perez schijnt goed te zijn voor 65 % van de merch die Red Bull verkoopt, hij zal dus niet alleen populair zijn in Mexico. Bij een groot deel van de wereld is spaans ook de eerste taal he, dat helpt ook mee. | |
Starflyer | donderdag 6 juni 2024 @ 11:50 |
Sainz zou voor Williams getekend hebben. | |
#ANONIEM | donderdag 6 juni 2024 @ 12:24 |
De vraag is dan om wat voor bedrag dat gaat want 65% van de merchandise als het bedrag een paar miljoen is is geen argument voor een team wat een sponsor heeft die 200 miljoen per jaar neertelt. | |
Rianne84 | donderdag 6 juni 2024 @ 19:00 |
opgebaarde | donderdag 6 juni 2024 @ 19:44 |
Redbull zou voor de eerste plaats in het constructeurs kampioenschap 2023 140 miljoen ontvangen hebben. Dat is maar 9 miljoen meer dan de nummer twee. Als het klopt dat Perez echt voor een enorme boost in sales (300% stijging) in Mexico zorgt en dit ook nog effect in de VS en de rest van de Americas heeft. Dan geloof ik direct dat voor RBR financieel gezien niemand zoveel waard is als Perez. En Perez nam al veel sponsors mee Andere factoren die ik gehoord heb. Perez is bekend en het team is stabiel. Een nieuwe coureur zorgt vaak voor onderlinge onrust en inwerktijd. Perez schikt zich in zijn rol als nummer twee. Hoewel in het constructeurskampioenschap wel een paar miljoen te verdienen is, kost een hoge klassering windtunneltijd. Wellicht is het toch een heel logische keuze. Ook al willen de fans liever iets anders. En wel interessante uitspraak van Horner, die heeft het over de lineup in 2025 en niet over 2026 terwijl Perez twee jaar getekend zou hebben. | |
Donderkonijn | donderdag 6 juni 2024 @ 22:21 |
RB Merch wereldwijd? Dat gaat meer dan een paar miljoentjes zijn me dunkt. En dat perez natuurlijk heel wat sponsorgeld mee neemt helpt ook. Hij betaalt in feite zijn eigen salaris. [ Bericht 2% gewijzigd door Donderkonijn op 06-06-2024 22:27:08 ] | |
Donderkonijn | donderdag 6 juni 2024 @ 22:26 |
Mijn spaans is wat roestig.... | |
Whiskers2009 | donderdag 6 juni 2024 @ 22:41 |
Ik zie het artikel in het Engels. | |
Donderkonijn | donderdag 6 juni 2024 @ 22:43 |
Ja nie zie ik het ook. Ik was er vanuit gegaan omdatde cookie banner in het italiaans of spaans is, niet verder gekeken :p | |
Starflyer | donderdag 6 juni 2024 @ 23:03 |
Oorspronkelijk artikel is in het Duits https://www.kleinezeitung(...)2025-gesetzt-das-ist | |
Rianne84 | vrijdag 7 juni 2024 @ 09:10 |
Sainz toch niet naar Williams? | |
Starflyer | vrijdag 7 juni 2024 @ 09:30 |
Nog niet getekend in ieder geval. Maar waarschijnlijk weten we eind deze maand meer. Audi zou hem tot eind juni de tijd hebben gegeven om te beslissen. | |
Rianne84 | zaterdag 8 juni 2024 @ 16:45 |
Starflyer | zaterdag 8 juni 2024 @ 21:16 |
Ollie Bearman zou voor Haas getekend hebben https://www.dailymail.co.(...)-Lewis-Hamilton.html | |
#ANONIEM | zondag 9 juni 2024 @ 00:10 |
Dat is niet echt een betrouwbare bron, de Daily Mail. | |
Doevelaer | maandag 10 juni 2024 @ 11:08 |
Gerucht in de paddock dat Ocon naar Merc gaat volgens Kym Illman ![]() | |
Starflyer | maandag 10 juni 2024 @ 11:31 |
Vooralsnog heb ik alleen maar gelezen dat hij DENKT dat Ocon naar Mercedes gaat. Het lijkt me erg vreemd dat ze Sainz afwijzen ten faveure van Antonelli om vervolgens met Ocon in zee te gaan. | |
#ANONIEM | maandag 10 juni 2024 @ 11:58 |
Tenzij Ocon wel een contract voor een jaar accepteert en Sainz daar geen zin in had. | |
beantherio | maandag 10 juni 2024 @ 12:26 |
Als Antonelli volgend jaar in een Formule 1 auto moet zitten dan wordt het tijd dat ie in F2 eens iets gaat winnen. Hij heeft daar nog niet zo heel veel bijzonders laten zien. | |
Starflyer | maandag 10 juni 2024 @ 12:38 |
Ligt dat aan Antonelli of aan Prema? Want vooralsnog doet hij het als rookie beter dan zijn hoog aangeschreven teamgenoot Ollie Bearman. Zelfs als je de races waaraan Bearman niet meedeed omdat hij voor Sainz moest invallen niet meetelt. | |
beantherio | maandag 10 juni 2024 @ 12:48 |
Bearman had in zijn eerste 8 races van zijn eerste F2-seizoen al 2 overwinningen te pakken. Antonelli heeft nog niet eens op het podium gestaan in dezelfde tijdspanne. Het is evengoed wel waar dat Bearman dit jaar tot nu toe nog niet zo goed gaat. Misschien dat het team er wel iets mee van doen heeft. Maar een echt supertalent zou daar bovenuit stijgen zou je zeggen. | |
Donderkonijn | maandag 10 juni 2024 @ 19:42 |
Ocon en Russel in hetzelfde team.... ik pak de popcorn alvast. | |
#ANONIEM | maandag 10 juni 2024 @ 19:52 |
Ja, dat word wel de family size verpakking. | |
Perox | maandag 10 juni 2024 @ 21:10 |
Dat gun ik Russell niet hoor. Laat die Ocon lekker in de WEC gaan rijden ofzo. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 juni 2024 @ 00:26 |
Mjah, maar dat lost het probleem voor Mercedes niet op, die hebben een rijder nodig en als Antonelli meer tijd nodig heeft dan zal er toch iemand in moeten stappen ![]() | |
Perox | dinsdag 11 juni 2024 @ 14:49 |
Dat klopt wel ja. Maar trek dan wat meer uit en huur gewoon Sainz in. Degelijk, betrouwbaar en de kans op een blindedarmontsteking is nagenoeg 0! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 juni 2024 @ 14:50 |
Nu ja, daar ligt dan weer het contract lengte probleem. Als Sainz geen eenjarig contract wil tekenen en Mercedes niet meer wil bieden dan een jaar dan ben je al snel uitgepraat. | |
Perox | dinsdag 11 juni 2024 @ 14:51 |
Dan neem je Ocon, maar ja, daar gaat je no-claim! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 juni 2024 @ 14:52 |
Zie daar het probleem ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 juni 2024 @ 22:04 |
Rond 4 minuten zegt hij er iets over | |
beantherio | maandag 24 juni 2024 @ 14:49 |
Het is me voor veel teams echt een raadsel wie er volgend jaar aan de start gaat verschijnen. De geruchten gaan momenteel echt alle kanten op. ![]() De zitjes die momenteel (reëel gezien) nog open staan: • Alpine: 1x • Audi/Sauber: 1x • Haas: 2x • Mercedes: 1x • VCARB: 1x • Williams: 1x | |
PzKpfw | maandag 24 juni 2024 @ 14:50 |
Op zich wel leuk als er veel nieuwe namen bij zouden komen. Al hoop ik stiekem wel een een rentree van Vettel ![]() | |
THEFXR | maandag 24 juni 2024 @ 14:59 |
Ocon gaat echbt niet naar merc, die kan niet goed genoeg rijden en is een probleemmaker | |
beantherio | maandag 24 juni 2024 @ 15:06 |
Lawsons wordt blijkbaar in verband gebracht met een zitje bij Audi: https://www.reddit.com/r/(...)ed_to_red_bull_with/ Het klinkt niet heel geloofwaardig. Ze zouden misschien beter eens contact op kunnen nemen met Theo Pourchaire. | |
Starflyer | maandag 24 juni 2024 @ 15:37 |
Sainz wordt nu ook in verband gebracht met Alpine. | |
SiGNe | maandag 24 juni 2024 @ 15:52 |
En Alpine wordt in verband gebracht met Andretti.. Alpine wil stoppen met de ontwikkeling van een eigen motor, Frankrijk heeft ook geen eigen GP meer en het team doet het ook niet echt heel erg goed. En daar komen de problemen van begin van het seizoen ook nog bij, dat er een hoop engineers zijn opgestapt. | |
Starflyer | maandag 24 juni 2024 @ 16:33 |
Dat het team te koop staat is alweer ontkend. Maar is niet onrealistisch. Door gebruik te maken van een klantenmotor wordt de verkoop makkelijker, omdat je als team dan niet meer gebonden bent aan het aanhouden van de Renault motor (tot 2029), zoals eerst nog gesuggereerd werd. Dus dan zou Andretti in 2028 kunnen instappen met de GM motor. Al zouden er nog meer gegadigden zijn. | |
SiGNe | maandag 24 juni 2024 @ 17:30 |
Plus bij wie wil Renault zelf een motor halen? Ferrari en Mercedes leveren al het maximaal aantal motoren, moeten ze uitgerekend bij Red Bull gaan vragen of die nog een motor over hebben ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2024 @ 17:36 |
Dat zou dan per 2026 zijn als er meer fabrikanten zijn en bijvoorbeeld Mercedes sowieso een klant kwijt raakt. Mercedes werd als optie genoemd, trouwens. Ze schijnen wel degelijk met RBPT gesproken te hebben maar Horner heeft dat van de hand gewezen omdat hij van mening was dat ze eerst hun zaken zelf goed op orde moeten hebben om zowel RBR als VCARB te voorzien van voldoende motoren voordat ze kunnen gaan denken aan andere teams te bevoorraden. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2024 17:38:50 ] | |
Starflyer | maandag 24 juni 2024 @ 18:42 |
Zowel Ferrari, Mercedes en Honda hebben in 2026 een team minder om aan te leveren, dus elk van deze drie zou kunnen. Hoewel Mercedes een twijfelgeval is omdat ze dan al op de max (3) zitten waaraan ze kunnen leveren. Een extra zou pas kunnen met toestemming van de FIA. Sowieso als niemand wil leveren moet Honda aan Alpine leveren, omdat ze van de bestaande leveranciers dan de minste motoren leveren. | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2024 @ 21:15 |
Dat lijkt mij niet. Zoals het er nu bij staat hebben Alpine, Honda en Audi maar een team die hun motoren gebruiken in 2026, als Alpine afvalt dan is het Honda en Audi en niet alleen Honda. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2024 21:15:40 ] | |
Starflyer | maandag 24 juni 2024 @ 21:24 |
Nieuwe leveranciers zijn uitgesloten van de verplichting om motoren te moeten leveren. | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2024 @ 21:28 |
Honda is in 2026 ook nieuw volgens de reglementen, volgens mij | |
heywoodu | maandag 24 juni 2024 @ 21:38 |
Die mag hopen op een zitje in een Will ofzo, veel hogerop hoeft hij niet te kijken lijkt me. | |
Starflyer | maandag 24 juni 2024 @ 21:48 |
Honda levert nu aan RBR en RB. Ze hebben het IP nooit afgestaan, vandaar dat de motoren nu gebadged zijn als RBPT Honda. Die worden niet gezien als nieuwe leverancier. Het is niet dat RBPT deze motoren zelf ontwikkelt. Die ontwikkelen alleen de motoren voor 2026 e.v. RBPT wordt trouwens ook niet gezien als (volledig) nieuwe leverancier, meen ik. Dus die hebben niet alle voordelen van de nieuwe leveranciers, maar slechts een gedeelte. | |
Rianne84 | dinsdag 25 juni 2024 @ 14:52 |
Perox | dinsdag 25 juni 2024 @ 15:37 |
Dat is het liefste wat hij ooit over Max heeft gezegd. Maar ja, liefde moet van 2 kanten komen, natuurlijk ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 25 juni 2024 @ 16:10 |
Als Helmut Marko kan overhalen naar Mercedes te komen, wordt de liefde ietsje groter | |
THEFXR | dinsdag 25 juni 2024 @ 16:19 |
kan iemand mij uitleggen, hoe dat zit met de motoren van Audi? | |
#ANONIEM | dinsdag 25 juni 2024 @ 16:36 |
Audi gaat F1 motoren bouwen voor het eigen team. Meer dan dat weet volgens mij niemand. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2024 16:36:26 ] | |
THEFXR | dinsdag 25 juni 2024 @ 16:37 |
dus volgend jaar met Ferrari motoren en in 2026 met eigen motoren? | |
#ANONIEM | dinsdag 25 juni 2024 @ 16:40 |
Volgend jaar is het nog Sauber, volgens mij. Maar dat is het plan, ja, in 2026 moeten het Audi motoren zijn maar niet voor die tijd, is ook wel logisch want anders zou Audi een nieuwe motor voor een jaar moeten ontwikkelen en bouwen, lijkt mij veel gevraagd. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2024 16:41:23 ] | |
THEFXR | dinsdag 25 juni 2024 @ 16:43 |
dat zijn twee grote stappen, hele nieuwe wagen ontwerpen en nieuwe motor als nieuw team. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 juni 2024 @ 16:45 |
Het huidige Sauber team zal de nieuwe auto ontwerpen en Audi zal moeten zorgen voor een nieuwe motor maar inderdaad, het zal wel een flinke opgave worden omdat je die twee, auto en motor, ook aan elkaar moet gaan koppelen met teams die nog nooit echt met elkaar gewerkt hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2024 16:45:28 ] | |
Perox | dinsdag 25 juni 2024 @ 20:41 |
Jaguar/Toyota vibes. Verder geen idee of dat klopt met de huidige situatie. Het enige dat ik me herinner is dat er met veel bombarie werd ingestapt en wat meer geruisloos een paar jaar later met staart tussen de benen weer weg. | |
Starflyer | dinsdag 25 juni 2024 @ 20:47 |
Gezien de politieke situatie bij Audi zou me dat niet verbazen. RBR wilde niet voor niets niet in zee met Porsche vanwege de "decision by committee", wat ook bij Audi het geval is. Tel daarbij nog de interne spanningen die er heersen (mensen die vervangen worden, weg gepromoveerd worden en zo) en het zou zomaar een fiasco kunnen worden. | |
Rianne84 | woensdag 26 juni 2024 @ 12:56 |
ESF1Gamer | woensdag 26 juni 2024 @ 13:08 |
![]() Beter hadden ze De Vries vorig jaar het seizoen laten afmaken en dit seizoen Lawson erin | |
#ANONIEM | woensdag 26 juni 2024 @ 13:39 |
Tja, het zal de eerste paar jaar geen hoge ogen gaan gooien maar ik kan mij niet voorstellen dat Audi dat niet snapt, ze hebben wel degelijk ervaring met racen op een heel hoog nivo, ik zou endurance racen toch wel een trapje onder F1 zetten maar niet zo laag als Indy Car als fabrikant. | |
Starflyer | woensdag 26 juni 2024 @ 14:24 |
Toyota heeft ook ervaring op endurance niveau en andere raceklassen, maar toch lukte het niet in de F1. | |
Starflyer | donderdag 27 juni 2024 @ 10:18 |
Starflyer | donderdag 27 juni 2024 @ 11:53 |
Starflyer | donderdag 27 juni 2024 @ 11:57 |
Alpine heeft Pierre Gasly bevestigd voor de komende jaren en Aston Martin heeft Lance Stroll weer een kans gegeven om de komende jaren zijn talenten waar te maken, dus hier volgt even een kort overzicht van de rest van de silly season geruchten van de afgelopen weken. Alpine Gasly is bevestigd voor een meerjaren deal, en daarnaast wil men volgens de laatste geruchten Sainz voor het andere zitje (net als Sauber/Audi en Williams). Sainz zou volgens diverse bronnen afgelopen weekend tekenen voor Williams, maar dat werd gecanceld, misschien wel doordat hij een contract bij Alpine aangeboden kreeg. Op basis van de prestaties op dit moment lijkt Alpine de beste keuze, zeker als het alleen maar dient als overbruggingsja(a)r(en) naar een topteam (als er weer plekken vrijkomen). Overige opties zijn Jack Doohan, Mick Schumacher (die beiden volgende week in een Alpine gaan testen), Victor Martins en beide huidige Sauber coureurs Bottas en Zhou. Haas Bij Haas lijkt het een kwestie van tijd te zijn dat Bearman bevestigd wordt. Volgens sommige bronnen zou het contract al getekend zijn en volgende week voor de Britse Grand Prix bekend gemaakt worden. Wie zijn teamgenoot wordt is afwachten, maar het lijkt tussen Magnussen en Ocon te gaan, waarbij Ocon de beste papieren heeft. Bottas en Zhou worden hier ook nog genoemd als optie, maar die kans lijkt steeds kleiner te worden. Mercedes De teamgenoot van Russell en vervanger van Hamilton lijkt Antonelli te worden, al is Wolff nog steeds geïnteresseerd in Verstappen en probeert zo lang mogelijk te wachten met het maken van een keuze. Racing Bulls Als teamgenoot van Tsunoda lijken alleen Ricciardo en Lawson nog maar in aanmerking te komen. Al lijkt Lawson volgens Marko de voorkeur te genieten, aangezien hij nog steeds vindt dat RB een junior team is. Maar gezien de machtsstrijd bij Red Bull is het afwachten of Horner niet liever Ricciardo in de auto heeft. Sauber Sauber/Audi wil naast Hulkenberg Sainz, maar die heeft voorlopig nog niet toegehapt en is ook in trek bij andere teams. Volgens de geruchten staan ook op de lijst Ocon, de beide huidige coureurs Bottas en Zhou en sinds kort ook Liam Lawson. Gasly en Tsunoda stonden er ook op, maar die zijn intussen weer vastgelegd bij hun huidige team. Voor Pourchaire wordt een zitje gezocht in de IndyCar, dus lijkt niet meer in de plannen voor volgend seizoen voor te komen. Williams En tenslotte Williams, waar Sainz ook bovenaan de wensenlijst staat. Andere coureurs die genoemd worden zijn Bottas, Antonelli en nu ook weer Felipe Drugovich. Die stond de afgelopen jaren volgens de geruchten ook al op de lijst, maar werd toen gepasseerd ten faveure van Sargeant. In het kort is het overzicht als volgt: Alpine: Pierre Gasly, TBA (Sainz, Doohan, Schumacher, Bottas, Zhou) Aston Martin: Fernando Alonso, Lance Stroll Ferrari: Charles Leclerc, Lewis Hamilton Haas TBA, TBA (Bearman, Ocon, Magnussen, Bottas, Zhou) McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri Mercedes: George Russell, TBA (Antonelli, Verstappen?) Racing Bulls Yuki Tsunoda, TBA (Lawson, Ricciardo) Red Bull Racing: Max Verstappen, Sergio Perez Sauber: Nico Hülkenberg, TBA (Sainz, Ocon, Lawson, Bottas, Zhou) Williams: Alex Albon, TBA (Sainz, Drugovich, Bottas, Antonelli?) | |
Starflyer | maandag 1 juli 2024 @ 13:14 |
Carlos Sainz lijkt met zijn getreuzel het stoeltje bij Williams te kunnen vergeten. Was hij eerst van plan voor de Grand Prix van Spanje te tekenen (voor Williams?), nu lijkt dat pas na deze triple header te gaan gebeuren, iets waar Williams niet op zit te wachten. Die hebben dus ook de gesprekken met onder andere Bottas en Ocon weer opgepakt, waar voor de laatste de verwachting nog steeds is dat hij bij Haas tekent. Voor Sainz lijkt de keuze nu dus te zijn tussen Sauber/Audi en Alpine. En dan is de vraag dus wat de beste keuze is. Alpine lijkt op dit moment het best presterende team te zijn, maar zit in een neerwaartse spiraal met mensen die vertrekken en nog niet vervangen zijn. Er gaan ook geruchten dat het vanaf 2026 geen fabrieksteam meer gaat zijn, maar een klantenmotor wil gaan gebruiken. Sterker nog, er gaan geruchten dat Briatore is aangenomen om het team binnen een paar voor veel geld te kunnen verkopen. Sauber/Audi presteert op dit moment niet goed, maar is in opbouw naar een volledig fabrieksteam en trekt diverse mensen aan. Als het gaat om de Mercedes motor, die Alpine wil gebruiken van 2026, is het maar de vraag of Alpine die krijgt (gezien de limiet op het aantal teams waaraan een leverancier mag leveren), terwijl dat bij Williams een zekerheid is. En dat is ook een team in opbouw. Ze hebben onlangs 26 nieuwe mensen aangetrokken die overkomen van teams als Alpine, Ferrari, Mercedes, Red Bull Racing en Haas. | |
franklop | donderdag 4 juli 2024 @ 10:55 |
Bearman bevestigt bij HAAS | |
Starflyer | vrijdag 5 juli 2024 @ 11:58 |
Nu maar hopen dat de FIA toestemming geeft voor die Mercedes motoren. | |
Starflyer | vrijdag 5 juli 2024 @ 19:41 |
Volgens The Race is Sainz nu wel weer een optie bij Mercedes. En Ricciardo bij RBR als vervanger van Perez, omdat Tsunoda's houding niet goed xou liggen bij RBR en Ricciardo de laatste races boven Tsunoda eindigde. Lawson zou dan Ricciardo bij VCARB vervangen. Mogelijk al na de zomerstop. https://www.the-race.com/(...)oubt-sainz-mercedes/ | |
Whiskers2009 | vrijdag 5 juli 2024 @ 19:53 |
Ricciardo naar RBR zou buitengewoon onterecht zijn ![]() Lawson naar VCARB zou dan wél weer uitermate terecht zijn ![]() | |
THEFXR | zaterdag 6 juli 2024 @ 00:33 |
Perez heeft net een nieuw contract getekend, gaan ze dat afkopen? | |
SiGNe | zaterdag 6 juli 2024 @ 01:10 |
Clausules.. voor volgend jaar moet Perez in elk geval de helft van het aantal punten van Max halen voor de zomerstop, als hij dat niet haalt dan mag hij weg. Voor dit seizoen zullen er ook nog wel exit clausules zijn maar het contract voor 2025-2026 is al getekend dus het zou raar zijn om hem dit zeizoen dan te vervangen, volgend seizoen heeft hij dat stoeltje immers gewoon. Maar wie 'm dan moet vervangen is de grote vraag.. Ricciardo doet het echt niet goed genoeg in de Vcarb. Dan eerder Tsunoda maar die is ook niet constant. Red Bull moet eigenlijk voor beiden een goede vervanging hebben die wél bij Red Bull in kan stappen. Een externe rijder aannemen is ook niet eerlijk tegenover de Vcarb rijders, dat zou het opleidingsteam van RB moeten zijn. Lawson na de zomerstop Ricciardo vervang en dan Na de zomerstop volgend jaar Perez vervangen lijkt de beste optie te zijn. Maar gaat Pereze het accepteren dat hij naar Vcarb moet? Of komt Hadjar dan alsnog in beeld? | |
SiGNe | zaterdag 6 juli 2024 @ 01:15 |
Anders worden het Honda motoren, Ferrari zit ook al aan de max en RB en Audi zijn dan nieuwe motorconstructeurs en hoeven nog niet aan andere teams te leveren. | |
THEFXR | zaterdag 6 juli 2024 @ 01:24 |
Honda is ook nieuw | |
SiGNe | zaterdag 6 juli 2024 @ 01:29 |
Ze hebben even een andere naam gehad maar opzich is het nog steeds Honda. Of ziet de FOM dat niet zo? Ik weet het zelf in elk geval niet. Zou dan een grijs geboed kunnen zijn voor een fabrikant die maar aan 1 team wil leveren, gewoon steeds de naam veranderen. En technisch gezien zijn ze allemaal nieuw, er komen dan immers nieuwe motoren. ![]() | |
THEFXR | zaterdag 6 juli 2024 @ 08:50 |
Anders had Horner Honda gehouden en geen eigen motoren afdeleling gestart, Nu heeft Honda opnieuw gestart met AM. | |
Starflyer | zaterdag 6 juli 2024 @ 10:42 |
Ze worden niet gezien als nieuw. Red Bull rijdt nog steeds met de Honda motoren (onder de naam RBPT Honda). Honda heeft hun IP nooit afgestaan aan RB en ze onderhouden de motoren nog steeds. RBPT werkt zelf alleen maar aan de nieuwe motoren. | |
Starflyer | zaterdag 6 juli 2024 @ 10:42 |
Er zitten performance clausules in. | |
Starflyer | zaterdag 6 juli 2024 @ 10:47 |
Ferrari zit niet aan de max, want vanaf 2026 leveren ze alleen aan Ferrari en Haas. Dus Ferrari motoren zijn ook nog een optie voor Alpine. Mercedes zit wel aan het maximum van 3 teams. Dus hebben ze toestemming nodig om ook aan Alpine te mogen leveren. | |
Starflyer | zaterdag 6 juli 2024 @ 14:29 |
Ocon zou voor Haas getekend hebben. https://racingnews365.com(...)ontract-with-f1-team | |
Rianne84 | zaterdag 6 juli 2024 @ 14:32 |
Rnie | zaterdag 6 juli 2024 @ 14:59 |
Ik snap die Liam Lawson hypetrain niet echt. ![]() Wel benieuwd hoe hij het in de Silverstone test gaat doen. [ Bericht 12% gewijzigd door Rnie op 06-07-2024 15:07:58 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2024 @ 15:18 |
Alles is een hype tegenwoordig. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2024 @ 15:25 |
Lawson is géén hype. | |
Peterselieman | zaterdag 6 juli 2024 @ 15:29 |
oh noes | |
Rnie | zaterdag 6 juli 2024 @ 15:42 |
Zou je dat willen onderbouwen? Het liefst zonder fangirl-gehalte. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2024 @ 15:44 |
Onderbouw jij maar waarom het wél een hype zou zijn. Het is jouw stelling. | |
Rnie | zaterdag 6 juli 2024 @ 15:49 |
Al gedaan. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2024 @ 15:51 |
Nope. Want ik zie helemaal geen hype. Weet je wel wat "hype" betekent? | |
Rnie | zaterdag 6 juli 2024 @ 16:03 |
Wat moet ik nou? De betekenis van hype uitleggen of onderbouwen waarom die hype er is? Omdat jij geen hype omtrent Lawson binnen tal van online community's opmerkt, betekend het niet dat het er niet is. Ik zou eens verder kijken dan alleen FOK! Lawson is gewoon niet zoveel malen beter dan Tsunoda. Op papier kwalificeert Yuki Lawson eruit en qua racepace gaat het redelijk gelijk op. | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2024 @ 17:12 |
Wat ik ermee bedoel is dat ieder gerucht opgeblazen word tot een enorme zeepbel en dat is bijna dagelijks. Ik vind het allemaal erg vermoeiend en ik besteed er steeds minder aandacht aan. | |
Sally | dinsdag 9 juli 2024 @ 10:49 |
Mss past het hier het beste? https://www.motorsport.co(...)to-kick-in/10632968/ Red Bull says Checo Perez's form is "unsustainable" — and has a contract clause that the team could invoke According to sources, Perez is in danger of falling behind on a very specific metric in his current contract that could lead to a big change. uit mijn mailbox geciteerd | |
Black-Death | dinsdag 9 juli 2024 @ 11:11 |
Zou me ook niets verbazen als Ocon een 1jarig contract krijgt bij Mercedes, omdat Toto nog altijd Verstappen wil in 2026. Als Red Bull naar beneden blijft gaan en Mercedes omhoog, zie ik dat wel als realistisch scenario. Antonelli moet lekker bij Williams gaan rijden een paar jaar (de Russel-route). | |
Rianne84 | donderdag 18 juli 2024 @ 10:11 |
THEFXR | donderdag 18 juli 2024 @ 10:24 |
toch veel geruchten dat het intern bij RB al beslist is dat Perez eruit gaat na de laatste race voor de vakantie. | |
Rnie | donderdag 18 juli 2024 @ 10:44 |
Heb je een bron? | |
THEFXR | donderdag 18 juli 2024 @ 11:12 |
diverse yt kanalen en coronel | |
Starflyer | donderdag 18 juli 2024 @ 11:19 |
Las dat volgens de BBC Ocon snel bekend gemaakt wordt. | |
FYazz | zondag 21 juli 2024 @ 21:36 |
Ik zou als Toto twijfelen om Sainz vast te leggen. Je wilt hem eigenlijk niet langer dan 1 jaar vastleggen gelet op de nieuwe regels in 2026 en de talenten die klaarstaan en de mogelijke coureurswissels. Kies je dan nu voor aankomend jaar voor Sainz: een goede (2e) rijder die Russel kan verslaan maar die geen ervaring heeft met de auto en team en die ook niet zoveel zal gaan bijdragen voor na 2025. Of kies je voor aankomend jaar voor een rookie die nog niet zo ervaren is in de F1, maar wel met de auto en het team en waarmee je verder wilt ook na 2025. ... Of wacht je op Verstappen. Al met al denk ik wel dat de stoeltjes voor Sainz opraken en dat hij snel een deal moet gaan sluiten. | |
Rianne84 | donderdag 25 juli 2024 @ 10:20 |
Erwin1973 | donderdag 25 juli 2024 @ 20:02 |
Hulkenberg weg bij Force India, Ocon naar Force India Hulkenberg weg bij Renault, Ocon naar Renault Hulkenberg weg bij Haas, Ocon naar Haas Is ie al aangekondigd bij Audi voor 2028? | |
Wienerschnitzels | vrijdag 26 juli 2024 @ 10:35 |
Worden Bortoleto en Aron niet een beetje overkeken? Kunnen beide zomaar kampioen worden in hun eerste jaar, maar in ieder geval beide een zeer goede kans op een top-3 na vorig jaar in hun eerste F3 jaar ook al top-3 te hebben gereden. | |
Starflyer | vrijdag 26 juli 2024 @ 11:51 |
Aron was Mercedes junior, maar daar gaat men voor Antonelli en koos hij eieren voor zijn geld (en F2 ipv F3 wat Mercedes wilde volgens de geruchten) en Bortoleto zou op weg zijn naar de IndyCar las ik. Er is te weinig plek voor nog meer rookies op de grid. | |
Starflyer | zaterdag 27 juli 2024 @ 12:26 |
Als Oakes teambaas wordt van Alpine, maakt Aron daar misschien wel kans. Aron rijdt nu voor Hitech in de F2. Oakes is teambaas van Hitech. | |
Starflyer | zaterdag 27 juli 2024 @ 15:57 |
NicolasJoy | zaterdag 27 juli 2024 @ 18:00 |
Of toch gewoon de test voor 't stoeltje voor volgend seizoen bij VCARB. | |
SiGNe | zaterdag 27 juli 2024 @ 22:17 |
Red Bull moet gewoon niet zo moeilijk doen, Riccirado naar Red Bull, Lawson naar Vcarb En dan na de zomerstop rijders wisselen als Lawson het erg goed doet in de Vcarb en/of Riccirado het slecht doet in de RB. En anders Lawson in 2026 naar Red Bull, heeft ie een jaartje kunnen wennen aan de F1 in een Vcarb. | |
takura | zondag 28 juli 2024 @ 22:00 |
WheeledWarrior | maandag 29 juli 2024 @ 13:17 |
Antonelli naar Mercedes dan dus? | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 13:21 |
Waarschijnlijk wel, maar het gerucht gaat dat Sainz een exit clausule krijgt, waarmee hij naar Red Bull of Mercedes kan als die hem willen hebben. In dat laatste geval zou Williams Antonelli krijgen. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 16:37 |
Sainz 2 jaar getekend bij Williams. | |
SiGNe | maandag 29 juli 2024 @ 16:56 |
Red Bull moet ook iets met Lawson doen, als hij komend jaar geen stoeltje krijgt dan mag hij bij andere teams gaan kijken. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 17:30 |
Arme Sargeant! | |
WheeledWarrior | maandag 29 juli 2024 @ 17:36 |
Red Bull heeft zichzelf in een lastig parket geplaatst door veel te lang aan oudgedienden zoals Perez en Ricciardo te blijven hangen. | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 18:52 |
Na de bekendmaking van Sainz bij WIlliams is dit het silly season overzicht voor zover mij dat bekend is (op basis van geruchten): Alpine: Pierre Gasly, TBA (Doohan/Schumacher, Bottas, Zhou) Aston Martin: Fernando Alonso, Lance Stroll Ferrari: Charles Leclerc, Lewis Hamilton Haas Oliver Bearman, Esteban Ocon McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri Mercedes: George Russell, TBA (Antonelli, Verstappen???) Racing Bulls Yuki Tsunoda, TBA (Lawson, Ricciardo, Hadjar) Red Bull Racing: Max Verstappen, Sergio Perez Sauber: Nico Hülkenberg, TBA (Bottas, Zhou, Lawson?) Williams: Alex Albon, Sainz [ Bericht 1% gewijzigd door Starflyer op 29-07-2024 21:05:12 (Perez blijft) ] | |
SiGNe | maandag 29 juli 2024 @ 19:34 |
En Tsunoda ook maar dat moest ook deels van Honda. En Perez en Riccirardo zijn de schuld van Horner. Fanboy ![]() | |
Donderkonijn | maandag 29 juli 2024 @ 19:41 |
Gaat niet gebeuren, die willen de politiek die de entourage van Sainz meeneemt niet. | |
WheeledWarrior | maandag 29 juli 2024 @ 20:25 |
Als Red Bull of Mercedes hem had willen hebben, dan hadden ze hem toch al lang binnengehaald? | |
SiGNe | maandag 29 juli 2024 @ 20:32 |
Dat, er gingen geruchten dat Sainz ook teveel geld zou willen, dat hij voor meedere jaren wilde tekenen ook. En er gaan ook verhalen dat Williams met een opmars wil beginnen in 2026. Dat ze weer mee willen gaan doen om de podiums. Sinds Dorlington Capital de boel heeft overgekocht hebben ze daar opzich ook het geld voor. | |
Donderkonijn | maandag 29 juli 2024 @ 22:03 |
Volgens Erik van Haren mag Perez tot eind seizoen blijven. WTF hebben ze gesnoven bij RBR, ze gooien het constructeurs weg zo. | |
WheeledWarrior | maandag 29 juli 2024 @ 22:17 |
Perez heeft de rest van zijn seizoen veiliggesteld, dus die zal in Zandvoort wel weer een bandenstapel vinden. | |
Donderkonijn | dinsdag 30 juli 2024 @ 07:08 |
Hij zal wel meer sponsorgeld meenemen dan wij allemaal dachten als het zoveel is dat het de constructeurstitel mislopen goedmaakt. | |
SiGNe | woensdag 31 juli 2024 @ 00:22 |
Red Bull heeft 2 teams. Kan goed zijn dat Perez in de Vcarb moet rijden en dar Ricciardo een kans krijgt in de Red Bull. Zie ook deze beelden: | |
Whiskers2009 | woensdag 31 juli 2024 @ 00:32 |
Nee. Als ik hetgeen moet geloven wat ik her en der lees dan blijven PER en RIC waar ze afgelopen weekend waren. Daarnaast heeft RIC een eventuele swap ook totaal niet verdiend.. | |
Donderkonijn | woensdag 31 juli 2024 @ 01:00 |
Nee, er staat duidelijk dat Perez bij het hoofd team blijft en Erik van Haren is doorgaans goed geinformeerd. | |
Starflyer | zondag 4 augustus 2024 @ 16:15 |
Formule 2 coureur Gabriel Bortoleto is in beeld bij Sauber/Audi en Jack Doohan staat op pole position bij Alpine. | |
THEFXR | zondag 4 augustus 2024 @ 18:09 |
wel vreemd dat Horner en Marko zelf in de pers riepen dat het zo niet langer kon en dat er dus ook een vergadering plaatsvond. Zou het gerucht over Liberty media waar zijn? | |
SiGNe | zondag 4 augustus 2024 @ 22:19 |
Moest het even opzoeken, had er nooit van gehoord maar heb een gode thread gevonden: https://www.reddit.com/r/(...)older_liberty_media/ Daar zegt men dat die rights holder Disney is en dat die 5 dagen geleden een docu over Perez hebben uitgebracht met het motto "geef nooit op". Ik snap dat die belangen hebben in Perez maar dan moeten ze ook wel meer bieden dan alleen een vraag op tafel leggen. Red Bull loopt de kans om in elk geval de constucteurstitel te gaan missen, dat gaat om miljoenen (kleingeld voor Disnep) en misschien gaan ze ook de rijderstitel missen (waarschijnlijk niet maar zonder backup van een 2e rijder wordt 't toch lastig). Als Max geen WK wordt dan zal die dat sowieso niet leuk gaan vinden, grotere kans dat ie naar een ander team stapt en dan verliest Red Bull nog veel meer dan wat geld. En Disnep is verder ook geen sponsor van Red Bull zelf, dus inhoeverre kunnen ze eisen gaan stellen? Ze kunnen de boel afkopen... maar dan gaat Red Bull wel hun reputatie verliezen. En voor wat? Perez?? ![]() Dat is het totaal niet waard. [ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 04-08-2024 23:07:32 ] | |
THEFXR | zondag 4 augustus 2024 @ 22:56 |
Dat klopt idd, als Per na de zomerstop eens weer crashed, gaat de media weer los over zijn stoeltje. Op een gegeven moment wordt je positie onhoudbaar omdat de stroom van kritiek aanhoudt. | |
SiGNe | zondag 4 augustus 2024 @ 23:06 |
En bij Vcarb net zo, blijven ze maar hgoop houden met Ricciardo, Tsunoda vinden ze sowieso al duidelijk niet goed genoeg. Heb je daarnaast ook nog Lawson en Hadjar die geen kans krijgen. Dat doet de Red Bull PR allemaal geen goed. | |
Starflyer | woensdag 7 augustus 2024 @ 13:39 |
Starflyer | vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:08 |
SiGNe | vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:47 |
Ik zeg Doen ![]() | |
Rianne84 | zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:53 |
| |
Peterselieman | zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:55 |
Het moet formeel allemaal nog geregeld worden ![]() | |
SiGNe | zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:38 |
Helmut had het alleen over een stoeltje, neit over of dat naast Max of Yuki is of dat het een stoeltje als testrijder is. Hoe dan ook zou het zonde zijn om niks met die man te doen. Yuki rijdt al 5 jaar bij RB, stelt teleur, Ricciardo stelt nog meer teleur, vooral aomdat hij werd binnengehaald als de man die het team wel even sneller zou maken. Misshcien dat Lawson ook teleur gaat stellen maar die heeft nog mogleijkheden om beter te worden. Daarbij wilden ze van Vcarb weer een opleidingsteam maken en Yuki en Ricciardo zijn geen rookies meer en te oud. Beiden ontslaan en Lawson en Hadjar in die wagens. Dan heeft Red Bull ook weer opties om Perez een keer te vervangen. Hornerr is goede vrienden met Ricciardo en PR technisch is die prima maar zet 'm dan in het PR team en niet in de wagen. Maak 'm ambassadeur zoals Couldhard dat is. | |
Starflyer | zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:56 |
Het ging over een racezitje, maar Marko wilde niet zeggen of het voor een RB team of een ander team is (Audi was ook wel gecharmeerd van hem, dus misschien uitlenen?) | |
SiGNe | zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:01 |
Uitlenen is er niet bij. Red Bull moet Lawson een stoeltje geven of anders mag Lawson bij de andere teams gaan kijken, is ie weg bij Red Bull. Dus daarom snap ik niet helemaal waarom ze zo vast blijven houden aan Ricciardo en Yuki. Perez eigenlijk ook maar een rookie naast Verstappen zetten is niet goed voor het zelfvertrouwen. | |
Starflyer | zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:21 |
Een stoeltje bij Audi is ook een F1 stoeltje ![]() | |
SiGNe | zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:23 |
Dat is pas in 2026. En dan is RB een rijder kwijt waar ze veel tijd en geld in hebben gestopt. Plus dan zijn ze ook de mogelijkheid kwijt om een van de rijders te vervangen. | |
Starflyer | zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:51 |
Sauber dan. Maar is in feite hetzelfde team. En uitlenen kan ook met voorwaarden. | |
SiGNe | zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:17 |
Maar als Red Bull hem geen stoeltje geeft dan heeft Lawson geen contract meer bij Red Bull, dan kunnen ze 'm, niet uitlenen aan een ander team. Dan zijn ze 'm kwijt. En Audi is in 2026 een nieuw team, die moeten vooral een hoop data en feedback verzamelen het eerste jaar. Handiger om daar een ervaren rijder voor te nemen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:36 |
Dan kán Lawson weg. Hij HOEFT NIET verplicht weg ofzo. En die deadline is trouwens al lang verstreken. | |
SiGNe | zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:42 |
Moet ie wel een nieuw contract krijgen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:09 |
Maak je je nou zorgen dat Red Bull Lawson kwijtraakt of andersom? ![]() Je bent wat inconsistent ![]() | |
SiGNe | zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:16 |
De clausule in z'n vorige contract was in elk geval dat als hij in 2025 geen stoeltje zou krijgen dat hij weg mag bij RB. En dat contract is afgelopen dagen afgelopen. Dus als hij geen nieuw contract heeft gekregen is hij sowieso weg bij RB. En als hij geen F1 stoeltje krijgt mag hij ook weg | |
Whiskers2009 | zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:19 |
Nee, die deadline (NIET zijn contract) is eind juli al afgelopen.. En dat vroeg ik niet ![]() | |
SiGNe | zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:57 |
Als je het nou nog niet snapt dan ligt het toch echt aan jou.. | |
Starflyer | zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:03 |
Ik denk dat jij het niet snapt ![]() | |
THEFXR | zondag 25 augustus 2024 @ 09:51 |
Merc had gewoon Albon moeten nemen voor 2025- Albon zit zijn prime years bij Williams te verkwisten, het wordt nooit meer wat met die oude fabriek en windtunnel. | |
Starflyer | zondag 25 augustus 2024 @ 12:36 |
Daarom hebben ze een uitzondering gekregen op de expenditure cap zodat ze daarin kunnen investeren. | |
THEFXR | zondag 25 augustus 2024 @ 12:41 |
dat is iig goed nieuws. | |
flipsen | dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:27 |
Jup... Of eigenlijk meer: "Eindelijk!" ![]() Franco Colapinto vervangt Logan Sargeant voor de rest van dit seizoen Argentijnse (sport)media ontploft hiero ![]() | |
Starflyer | zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:06 |
Mercedes heeft Antonelli bevestigd voor volgend seizoen. Dat betekent dat er nog maar twee stoeltjes vrij zijn, bij RB en bij Sauber/Audi. | |
beantherio | zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:37 |
Wel een rare beloning voor het in de prak rijden van de auto van je toekomstige teamgenoot. ![]() | |
heywoodu | zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:39 |
Of ze laten het niet afhangen van één fout tijdens één training, wat ook wel logisch is. | |
Faraday01 | zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:17 |
Het wordt ook tijd voor wat vers bloed in plaats van de Magnussens en Ricciardo's van deze wereld eindeloos aan te houden. | |
Nia | zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:29 |
Als ik Verstappen was zou ik nu de beslissing nemen om te vertrekken naar Mercedes, als daar Hamilton's stoel nog beschikbaar is. Met Red Bull wordt het niets meer en zit Verstappen in een neerwaartse spiraal. | |
SiGNe | zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:54 |
Toto heeft na de aankondiging dat Russell en Antonelli de toekomst van Mercedes zijn gezegd dat de deur altijd voor Max open zal staan. Ik neem aan dat Antonelli dan een functie elders krijgt, al kan ik me ook voorstellen dat Russell geen "Bottasje" zal willen doen en misschien zelf vertrekt. | |
Starflyer | zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:56 |
Als Max naar Mercedes gaat is het waarschijnlijk Russell die moet vertrekken en Antonelli die blijft. Antonelli is al jaren door Mercedes klaargestoomd om in de F1 te rijden. Die laten ze na een jaar niet vallen. | |
SiGNe | zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:13 |
Maar Russell hebben ze ook klaargestoomd. hebben ze zelfs nog extra lang bij Williams laten rijden. Willen ze de gok nemen dat Antonelli beter is of blijven ze bij de vertrouwde Russell die ook prima resultaten laat zien. | |
Whiskers2009 | zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:24 |
Antonelli is de nwe messias voor Mercedes. Dat is Russell nooit geweest. En dat was ook duidelijk te merken vóór hij bij Mercedes zelf reed en nu is het nog steeds overduidelijk. En "extra lang bij Williams laten rijden" was i.i.g. NIET i.v.m. "een betere voorbereiding op "rijden bij een topteam". | |
SiGNe | zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:31 |
Max is geloof ik nog steeds de nieuwe Messias voor Mercedes ![]() Maar Antonelli is inderdaad wel flink gehyped, doet het op het moment alleen niet echt super in de F2 (Bearman ook niet trouwens, Hadjar wel maar die krijgt dan weer geen stoeltje, net als Liam Lawson. Lawson is nog wel in de race om Ricciardo te gaan vervangen, al had Horner er andere ideeën over. Horner zei dat Lawson evt ook uitgeleend kon worden aan Williams maar die hebben nu met Colapinto een nieuwe rijder. Helmut had al wel gezegd dat Lawson komend jaar in de F1 rijdt. Dan moet ie dus wel Ricciardo gaan vervangen. Als Lawson komend jaar geen stoeltje krijgt bij Red Bull (incl Vcarb) dan is hij vrij om elders een stoeltje te vinden en is alle investering voor niets geweest (voor RB dan) | |
Starflyer | zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:41 |
Prema is niet neer wat het geweest is de afgelopen jaren. Had moeite met het begrijpen van de nieuwe F2 wagen. Al gaat het wel beter de laatste races. Bearman won de sprintrace vanmiddag. En Liam uitlenen aan Williams was alleen dit jaar. Alleen wilde Williams dat niet omdat Red Bull hem op elk moment terug wou kunnen vragen. Dus misschien zijn ze nog wat van plan met Lawson. Volgend jaar kan hij misschien uitgeleend worden aan Sauber, als hij niet dan al in de RB plaatsneemt, en kunnen ze hem dan het jaar erop in de RB zetten. Samen met Hadjar, die dan volgend seizoen de reserve mag zijn. Ik verwacht Tsunoda en Ricciardo in 2026 in ieder geval niet meer in de RB. | |
SiGNe | zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:47 |
Tsunoda kan ook alvast opzoek gaan naar een nieuw stoeltje, in 2026 loopt het contract met Honda af en onderdeel van die dieal was dat er een Japanner in de wagen zou rijden. Het is al officieel geen Honda motor meer maar officieus nog wel. | |
Starflyer | zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:49 |
Dat zeg ik ![]() En het is nog steeds een Honda motor. Al delen ze de naam met RBPT. De officiële naam is RBPT Honda. | |
Starflyer | zaterdag 21 september 2024 @ 13:30 |
Volgens het Zwitserse Blick blijft Bottas bij Sauber en wordt Ricciardo na Singapore vervangen door Lawson. Het is alleen nog wachten op de persberichten. https://www.blick.ch/spor(...)rkus-id20158525.html | |
THEFXR | zondag 22 september 2024 @ 08:17 |
gelukkig geen geruchten dat Ric, Per gaat vervangen na Mex en Lawson vervangt hem bij vcarb | |
Rianne84 | donderdag 26 september 2024 @ 17:48 |
Wienerschnitzels | donderdag 26 september 2024 @ 18:02 |
Lawson vervanger. | |
heywoodu | zaterdag 28 september 2024 @ 15:54 |
En Isack Hadjar gaat Lawson vervangen als reservecoureur. | |
SiGNe | zaterdag 28 september 2024 @ 16:19 |
Eerder geruchten dat Lawson Perez gaat vervangen volgend seizoen en dat Hadjar het lege stoeltje bij Vcarb overneemt. Al lijkt het mij dat Red Bull Perez ook nog niet kwijt wil, in 2026 kunnen ze 'm nog weleens nodig hebben als Max naar een ander team zou gaan. En ook over Yuki gaan er geruchten dat die naar Aston Martin zou gaan (omdat die dan met Honda motoren gaan rijden) Maar dat zijn allemaal nog geruchten, als Aston Martin Max zou kunnen krijgen dan hebben ze Yuki ook niet meer nodig. En Yuki is ook niet beter dan Alonso... wel beter dan Stroll maar gaat daddy z'n zoon uit het team gooien? Een team met Max en Yuki lijkt me ook niet echt geweldig trouwens. | |
Starflyer | zaterdag 28 september 2024 @ 17:15 |
Er gaan ook geruchten dat Lawson volgend jaar bij VCARB blijft en Hadjar dan ook reservecoureur blijft (de rol die Lawson dit jaar had). En dat er dan een ander in plaats van Perez bij RBR gaat rijden. Las al namen als Piastri en Colapinto. | |
SiGNe | zaterdag 28 september 2024 @ 17:31 |
Piastri zit voorlopig goed bij McLaren, die kan mogelijk volgend jaar WK worden daar. En ik denk ook niet dat Williams Colapinto weg wil doen, dan hebben ze ook geen ander talent die 'm op kan volgen. Colapinto is ook net zo'n rookie als Lawson en Hadjar dus dan kan RB beter hun kiezen. | |
THEFXR | zaterdag 28 september 2024 @ 21:44 |
Max kan ook gewoon stoppen en wat anders gaan doen of verder simmen, geld genoeg. | |
SiGNe | zaterdag 28 september 2024 @ 21:46 |
Max, Alonso en Hulkenberg hebben al afspraken gemaakt om na hun F1 carriere in de LMS series in te stappen. | |
Rianne84 | woensdag 6 november 2024 @ 09:18 |
Starflyer | woensdag 6 november 2024 @ 09:57 |
En bevestigd! | |
Adames | woensdag 6 november 2024 @ 10:33 |
Leuk, weer wat vernieuwing. | |
flipsen | woensdag 6 november 2024 @ 10:57 |
Hier in Argentinië zijn ze er zeker van dat Colapinto in het stoeltje van Perez zit komend seizoen. De altijd goed geinformeerde Ruben Daray heeft dat verzekerd. Net zoals hij de eerste was die verzekerde dat Colapinto het stoeltje van... eh, hoe heet die brokkenpiloot ook weer hehe, zou overnemen. Dus het is waar ![]() Nah, ik moet het nog zien. Maar Colapinto was wel in gesprek met Carlos Slim en als hij die zover krijgt dat die Perez dumpt, dan is het uiteraard over en uit voor Checo. | |
beantherio | woensdag 6 november 2024 @ 11:36 |
Colapinto doet het netjes maar de stap om hem maar gelijk in de Red Bull te zetten vind ik weer een ander uiterste. Net als Lawson oogt het nog wat vroeg om hem te promoveren naar het hoofdteam. Ik vrees dat ie gaat verzuipen bij RBR. Dan zou ik eerder Tsunoda promoveren. Maar misschien dat dat contractueel lastig is omdat ie nog steeds aan Honda verbonden is. Tja, het is ook eigenlijk een onmogelijke taak om een geschikte coureur te vinden om naast Verstappen te zetten. Alonso of Piastri lijken me de enige geschikte kandidaten, maar beiden zijn (natuurlijk) niet beschikbaar. Misschien dat ze Ocon kunnen inhuren? | |
opgebaarde | woensdag 6 november 2024 @ 12:06 |
Colapinto deed het tot dit weekend indrukwekkend goed. Helaas was dit afgelopen zondag niet het geval en heeft hij zelfs twee keer een auto volledig afgeschreven. Nog drie races. Hopelijk maken Colapinto of Lawson wederom indruk. Wie Perez vervangt maakt toch niet meer uit als het maar iemand is? | |
Starflyer | woensdag 6 november 2024 @ 12:49 |
Marko zou het liefst Lawson of Tsunoda in de RBR zien, maar volgens de geruchten is hij overruled door Horner die Colapinto in die auto wil. | |
flipsen | woensdag 6 november 2024 @ 13:30 |
Tsunoda is niet goed genoeg en net als Perez de ene race goed, de andere race een drama. Persoonlijk denk ik dat Lawson de beste keuze is, die deed het al eerder erg goed als invaller en nu ook. Colapinto zou ik uiteraard leuk vinden voor de Argentijnen en omdat ie nog niet is verpest door mediatrainingen ![]() | |
Starflyer | woensdag 6 november 2024 @ 15:03 |
Zolang de Argentijnse fans zich maar gedragen. Het moet geen tweede Canapino worden, maar ik ben er bang voor. Heb al verhalen over haatberichten richting Albon en Sargeant langs zien komen. | |
Sally | donderdag 28 november 2024 @ 17:47 |
https://www.formula1.com/(...)5fjqUKKsTr4kYOYwuAFv Mick Schumacher to leave Mercedes reserve driver role at end of 2024 season Mercedes have confirmed that Mick Schumacher will leave his role as the squad’s reserve driver at the end of 2024 following two years with the team. [ ... ] | |
Starflyer | zaterdag 30 november 2024 @ 10:39 |
[ Bericht 10% gewijzigd door Starflyer op 30-11-2024 10:52:11 ] | |
ESF1Gamer | zaterdag 30 november 2024 @ 13:48 |
Op zich logisch. Reed sterk F2 seizoen in het begin. | |
-XOR- | zaterdag 30 november 2024 @ 19:56 |
[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 30-11-2024 20:06:12 ] | |
Starflyer | maandag 2 december 2024 @ 14:33 |
Perez waarschijnlijk weg bij Red Bull na Abu Dhabi. Lawson wordt hier genoemd als vervanger met Hadjar dan in de VCARB naast Tsunoda. https://www.espn.com/f1/s(...)l-end-season-sources | |
flipsen | maandag 2 december 2024 @ 16:43 |
20 miljoen dollar was de afkoopsom toch van Perez? | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 16:59 |
Vind ik wel het meest logische klinken, Lawson heeft meer talent dan Tsunoda. | |
SiGNe | maandag 2 december 2024 @ 17:28 |
Red Bull heeft vast clausules ingebouwd. Groter probleem is Carlos Slim, de sponsor van Perez en Red Bull. Slim betaalde ook al het salaris van Perez, zou ook voor de gemistte inkomsten in het WCC opdraaien. ALs die als sponsor wegvalt dan kost het 't team wel meer dan 20 miljoen. | |
flipsen | maandag 2 december 2024 @ 18:41 |
En daarom denkt een vooraanstaand Argentijns sportjournalist dat Colapinto in 2025 in de Red Bull zal zitten, met medewerking van Slim... Zelf zie ik dat nog niet gebeuren trouwens, zeker niet na zijn laatste races ![]() | |
Starflyer | maandag 2 december 2024 @ 20:21 |
Lijkt ook door Horner en Marko ontkent te worden. Ik denk dat er meer kans is dat Colapinto naar Alpine gaat. | |
RotatoR | dinsdag 3 december 2024 @ 01:14 |
Lawson lijkt me nog wat te vroeg en Yuki is te matig. | |
Sally | dinsdag 3 december 2024 @ 10:11 |
Nav een YT filmpje dat @Peterselieman gisteren plaatste elders, van een interview met Christian Horner na afloop van de race in Qatar... ‘That will be his decision’ – Horner says Perez ‘wise enough to come to his own conclusions’ over Red Bull future 17 hours ago https://www.formula1.com/(...)xclrLZ6XgbR6Bs1pLU3J Edit; Dit was de post nav de opmerking en link naar GP33 Fans van Netsplitter
[ Bericht 11% gewijzigd door Sally op 03-12-2024 10:19:45 ] | |
Adames | dinsdag 3 december 2024 @ 10:19 |
Yuki heeft het dit jaar prima gedaan. Het is geen ideale kandidaat, maar ik snap het als ze het voor een jaar proberen. | |
Breekfast | dinsdag 3 december 2024 @ 20:15 |
Liam Lawson in de RB zetten is wel heel vroeg hoor. Dan kun je beter Tsunoda een jaartje laten proberen. Als het niet werkt kun je in 2026 Lawson met meer ervaring doorschuiven. | |
Evenstar | woensdag 4 december 2024 @ 10:02 |
Ik gun het Lawson wel, maar ik hoop dat het niet "te vroeg" is voor hem. Ik heb verder geen idee hoe sterk hij mentaal gezien is, maar dit kan ook echt kut uitpakken en daarna nog een kans krijgen is best lastig zoals je bij Gasly en Albon kan zien. | |
superniger | woensdag 4 december 2024 @ 12:47 |
Ach Perez. | |
NicolasJoy | woensdag 4 december 2024 @ 19:08 |
Eerst zien, dan geloven met dat Perez nu wél opstapt. | |
Peterselieman | woensdag 4 december 2024 @ 20:36 |
Perez wil ontslagen worden. Dat levert hem meer op | |
RotatoR | vrijdag 6 december 2024 @ 16:47 |
Volgens de doorgaans goed ingevoerde T. wordt het Lawson. | |
Nober | vrijdag 6 december 2024 @ 16:49 |
Jaartje met Sainz is de beste optie. | |
quo_ | vrijdag 6 december 2024 @ 16:58 |
Hangt er vooral van af hoe hoog hij (of zijn entourage) de lat legt. Met te veel bravour en een grote bek dat hij ook kans maakt om eerste rijder te zijn betekent het gegarandeerd falen. Beter kan hij de positie van 2e rijder koesteren en zeggen dat hij nog veel wil en moet leren. En een realistisch target stellen, bijvoorbeeld kwalificeren binnen 0,5 sec (of iets dergelijks) afstand tot Verstappen. | |
Sally | vrijdag 6 december 2024 @ 17:26 |
Dat leek mij ook een goede (en stiekem wel de beste) optie, maar ik gok dat het niet gaat gebeuren. | |
SiGNe | vrijdag 6 december 2024 @ 17:40 |
Alleen wilde Sainz niet slechts voor 1 jaartje tekenen, was ook teleurgesteld in Red Bull en heeft dus maar bij Wiliams getekend. Williams zal Sainz ook niet graag laten gaan nu, dan zou Sainz uitgekocht moeten worden en dat wil Red Bull natuurlijk niet betalen. | |
AgnesGru | woensdag 18 december 2024 @ 18:06 |
Pérez moet na zwak seizoen weg bij Red Bull, Verstappen krijgt nieuwe teammaat https://www.nu.nl/formule(...)nieuwe-teammaat.html | |
Breekfast | woensdag 18 december 2024 @ 18:26 |
Yuki verdient wel een kans bij Red Bull vind ik, maar ik denk dat ze voor Lawson gaan. Veel te vroeg die stap voor hem vrees ik maar goed. | |
beantherio | woensdag 18 december 2024 @ 18:36 |
Er is helaas geen goed alternatief (meer). Je kunt er de klok op gelijk zetten dat Lawson gaat verzuipen bij RBR. Tsunoda had ik ook graag gezien (gaat niet gebeuren) maar ik denk dat die het ook niet had gehad. 2025 gaat hoe dan ook (opnieuw) een teleurstellend jaar worden voor de 2e rijder bij RBR. Tenzij ze echt iets heel wonderbaarlijks uit de hoge hoed weten te toveren daar. Ik kan momenteel trouwens het met het hoofd tegen de muur beuken van Sainz in Spanje vanaf hier horen. | |
Whiskers2009 | woensdag 18 december 2024 @ 18:50 |
Hopelijk niet Lawson. Ik zie hem graag eerst zijn opleiding afmaken bij Vcarb (of hoe het nu weer heet). | |
beantherio | woensdag 18 december 2024 @ 19:18 |
Ik ook. Als Lawson nu naar RBR gaat dan vrees ik voor een soort "Nyck de Vries-scenario" voor hem daar. | |
quo_ | woensdag 18 december 2024 @ 21:23 |
Hopelijk wordt hij goed gecoached in hoe zich te presenteren. Hij moet natuurlijk wel zelfverzekerd over komen maar als hij net zo als zijn voorganger gaat roepen dat hij Verstappen er wel even af gaat rijden dan valt er nauwelijks nog iets te winnen voor hem. Zal denk ik een verhaal moeten worden over veel leren en proberen punten voor het team binnen te halen. | |
SiGNe | donderdag 19 december 2024 @ 02:03 |
Iemand suggereerde elders dat Bottas voor 1 of 2 jaar een stoeltje zou moeten krijgen zodat Lawson eerst nog een heel seizoen met een F1 wagen om kan leren gaan. Ik vond het geen verkeerde suggestie, Bottas 3.0 was een prima versie. Zal het mogelijk niet beter doen dan Perez maar Tsunoda of Lawson gaan zeker in het eerste jaar bij RB ook geen potten breken. | |
ESF1Gamer | donderdag 19 december 2024 @ 10:05 |
![]() | |
TweedeKlum | donderdag 19 december 2024 @ 10:28 |
Lijkt me de minst slechte optie, Lawson bevalt me wel, is nergens van onder de indruk. | |
SiGNe | donderdag 19 december 2024 @ 14:00 |
Ja, Lawson lijkt me ook beter dan Yuki, LIam laat zich niet zo snel gek maken. | |
franklop | donderdag 19 december 2024 @ 14:01 |
Halverwege het seizoen over naar Tsunoda | |
SiGNe | donderdag 19 december 2024 @ 14:05 |
![]() Bottas 4.0 wordt bij Mercedes reserve rijder | |
quo_ | donderdag 19 december 2024 @ 14:07 |
Die komt nog wel in de Red Bull terecht. | |
Starflyer | donderdag 19 december 2024 @ 15:29 |
Denk het niet. Misschien 2026 bij Cadillac | |
SiGNe | donderdag 19 december 2024 @ 16:45 |
Denk eerder dat die uitiendelijk Mercedes ambassadeur zal worden. Ik denk ook dat Red Bull nu meer naar z'n eigen trainingsprogramma en jonge rijders zal gaan kijken. Met Lawson in de RB zit dus ook Hadjar straks naast Tsunoda en ondertussen kijken ze natuurlijk ook naar hun coureurs uit de jeugdopleiding. | |
Starflyer | donderdag 19 december 2024 @ 18:48 |
Van Arvid Lindblad verwachten ze veel | |
Starflyer | donderdag 9 januari 2025 @ 11:56 |
Toyota WEC coureur Ryo Hirakawa wordt reserve bij Alpine. En blijkbaar zijn ze ook jog steeds geïnteresseerd in Franco Colapinto. | |
franklop | donderdag 9 januari 2025 @ 18:23 |
Colapinto nu ook voor meerdere jaren getekend | |
SiGNe | donderdag 9 januari 2025 @ 21:46 |
Sainz is nog steeds in beeld bij Red Bull schijnt, voor als Lawson tegen blijkt te vallen. Sainz heeft ook in z'n vontract bij Williams staan dat hij weg mag als een top team hem een stoeltje aanbiedt. | |
Sally | vrijdag 10 januari 2025 @ 14:51 |
Ik hoor dat steeds, maar heb je er een bron bij? Zou op zich best leuk voor hem zijn als hij toch elders kan rijden voor de punten. | |
Sally | vrijdag 10 januari 2025 @ 14:52 |
(En de bron: https://www.formula1.com/(...)YegROlfYD0TPfBj.html) | |
flipsen | vrijdag 10 januari 2025 @ 15:04 |
Holy fuck, die Briatore herken ik niet meer terug ![]() | |
SiGNe | vrijdag 10 januari 2025 @ 16:29 |
Via Facebook This is formula1 maar daar kan ik het nergens meer vinden. Alleen een plaatje ![]() Zou een artikel van GPfans zijn maar daar kan ik ook niks vinden met duidelijke quotes. | |
Starflyer | vrijdag 10 januari 2025 @ 16:42 |
Dat gaat over dat Sainz nog steeds een optie voor Red Bull is in de toekomst. Niet dat hij een optie heeft om Williams te kunnen verlaten voor Red Bull. https://www.motorsportwee(...)en-for-carlos-sainz/ | |
Sally | vrijdag 10 januari 2025 @ 16:55 |
"The Spaniard instead penned a multi-term deal with Williams, though rumours circulated he could move to Red Bull once it became clear Sergio Perez was on thin ice." Nog steeds 'geruchten' dus, inderdaad. En het interview met Horner zou in RacingNews365 hebben gestaan @SiGNe | |
flipsen | maandag 20 januari 2025 @ 02:35 |
Verstappen naar Austin Martin (voor 1 miljard ofzo meen ik gelezen te hebben), Sainz naar Red Bull. U las het hier voor het eerst... Deze geruchten gaan hier in Argentinie de ronde | |
Sally | maandag 20 januari 2025 @ 02:36 |
Je loopt iets achter...? iig het VER-deel. RotatoR in F1 / [F1 Algemeen] F1 2024 #915 Komkommertijd in de F1 ![]() Edit: oorspronkelijke artikel: https://www.dailymail.co.(...)er-Adrian-Newey.html | |
flipsen | maandag 20 januari 2025 @ 02:41 |
Ik blijf ver uit VER ![]() | |
Sally | maandag 20 januari 2025 @ 02:43 |
![]() Max-deel dan. ![]() | |
Starflyer | maandag 7 april 2025 @ 09:15 |
Hirokawa van reserve bij Alpine naar reserve bij Haas. Mag meteen in Bahrein al in de auto stappen. | |
SiGNe | maandag 7 april 2025 @ 13:50 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Ry%C5%8D_Hirakawa Ah, Toyota als sponsor, ik had al een vermoeden dat die flink wat geld mee zou brengen als hij meteen in Bahrein VT1 mag doen. | |
Starflyer | maandag 7 april 2025 @ 15:39 |
Toyota is een technische partner van Haas. | |
SiGNe | donderdag 8 mei 2025 @ 23:51 |
Geruchten over ontslag van Horner worden luider, weer eens wat anders, silly season met teambazen ipv met rijders. | |
Evenstar | vrijdag 9 mei 2025 @ 12:31 |
Denk dat de problemen bij RB wel heel wat dieper zitten dan Horner. | |
Sally | vrijdag 9 mei 2025 @ 12:39 |
Als we het hier dan toch óók over Teambazen hebben...? Dan is de vermelding van Alpine ook op zn plek hier? https://www.formula1.com/(...)1ZN9y4Lc1pRw1ROkgZMm
| |
SiGNe | vrijdag 9 mei 2025 @ 12:43 |
Begonnen met de dood van Mateschitz.. Sindsdien is er een strijd tussen de Maleisische tak en de Oostenrijkse tak. Wat dat betreft hebben ze geluk dat Max zo'n enorm goede rijder is, als die weg gaat is het team misschien ten dode opgeschreven. Ze hebben ook geen talenten meer in opleiding, hoogstens Hadjar. En met de nieuwe motor regels volgend jaar stappen ze ook van Honda af, gaan ze best een onzekere tijd tegemoet | |
Starflyer | vrijdag 9 mei 2025 @ 12:52 |
Lindblad, Marti en Goethe in de F2, waarvan Lindblad misschien wel het grootste talent is dat er nu rond rijdt. In de F3 hebben ze Tramnitz en Tsolov. Verder hebben ze nog heel wat coureurs rijden in de Formula Regional en Eurocup 3. Het juniorprogramma is wel het minste probleem van Red Bull. | |
Starflyer | donderdag 22 mei 2025 @ 14:52 |
THEFXR | donderdag 22 mei 2025 @ 15:40 |
Nu pas officieel bekend, dat duurde lang. | |
SiGNe | donderdag 22 mei 2025 @ 16:21 |
Kunnen beiden grote sponsors meenemen, Perez heeft bijv Carlos Slim achter zich staan en Zhou heeft Xi Jinping | |
quo_ | donderdag 22 mei 2025 @ 19:41 |
Echt MAGA, zo'n chinees in een Cadillac | |
THEFXR | donderdag 5 juni 2025 @ 03:30 |
Geruchten gaande dat Rus naar Aston martin gaat. | |
quo_ | donderdag 5 juni 2025 @ 17:40 |
Dus er wordt ruimte gemaakt bij mercedes? | |
THEFXR | donderdag 5 juni 2025 @ 19:01 |
Ik denk het, ik vind vreemd dat Rus geen contract heeft bij merc gezien DTS dit jaar. Toto met zijn lovende uitspraken. | |
Nieuwschierig | donderdag 5 juni 2025 @ 19:04 |
"Fokoes Max". We zullen het veel horen dan. ![]() | |
Starflyer | maandag 30 juni 2025 @ 12:16 |
Bottas is in beeld bij Alpine als mogelijke vervanger van Colapinto. https://www.the-race.com/(...)25-franco-colapinto/ | |
ESF1Gamer | maandag 30 juni 2025 @ 12:23 |
Bottas 8.0 ? | |
THEFXR | maandag 30 juni 2025 @ 15:53 |
Whahaha, met lang haagse mat | |
Starflyer | maandag 30 juni 2025 @ 17:39 |
Vol Hier verder: F1 / Silly Season 2026 |