https://www.nporadio1.nl/(...)eer-per-week-douchenquote:Volgens dermatoloog Ellen de Haas is iedere dag douchen helemaal niet nodig. Te vaak douchen kan zelfs risico’s met zich meebrengen. "Door vaak te douchen haal je al het vet weg van je huid. Dat vet beschermt juist je huid en maakt het zacht." Iedere dag douchen droogt je huid uit. Een uitgedroogde huid is een goede voedingsbodem voor allerlei bacteriën. Dus bacteriologisch gezien word je van douchen dus eerder viezer dan schoner.
Twee keer per week
De Haas adviseert twee keer per week te douchen. Door regelmatig te douchen verwijder je de overtollige olie van je huid. Dit is belangrijk voor het behoud van een gezonde huid. "Als je heel lang niet doucht dan koekt je huid aan met vuil en transpiratieresten. Je ziet dit een enkele keer bij mensen die op straat zwerven en niet in de opvang gaan slapen en douchen. Ook dit is niet goed voor de huid."
Met de staalborstelquote:Op zondag 14 april 2024 12:57 schreef maily het volgende:
Er staat niet in de OP dat je je niet mag wassen?
Zweten moet in je aard liggen, of niet @uitkeringsgenieter?quote:Op zondag 14 april 2024 12:46 schreef Jed1Gam het volgende:
De expert die nooit sport en niet zweet op warme dagen.
Tenzij je onder de smerige rook van Tata Steel woont is het nergens voor nodig om elke dag te douchen.quote:Op zondag 14 april 2024 13:02 schreef Scjvb het volgende:
Er gaat weinig boven dagelijks heerlijk douchen en fris voor de dag komen.![]()
[ link | afbeelding ]
Zo is dat.quote:Op zondag 14 april 2024 13:03 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Zweten moet in je aard liggen, of niet @:uitkeringsgenieter?
Nog steeds niet willen snappen dat we de grenzen van de capaciteit van de aarde aan alle kanten fors aan het overschrijden zijn. Stop je kop nog wat dieper in het zand.quote:Op zondag 14 april 2024 13:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dag in dag uit reageer je op exact dezelfde manier op dram-maatregel 973454, maar het dringt niet in het vertiefte veganbreintje door dat dat dus bewijst dat het daadwerkelijk klopt dat men dagelijks allerlei dingen opdringt aan mensen.
Eet eens een biefstuk, is goed voor je hersenontwikkeling, misschien zien je je eigen waanzin eens in.
Ervaring mee?quote:Op zondag 14 april 2024 13:03 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Tenzij je onder de smerige rook van Tata Steel woont is het nergens voor nodig om elke dag te douchen.
quote:Op zondag 14 april 2024 13:06 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Nog steeds niet willen snappen dat we de grenzen van de capaciteit van de aarde aan alle kanten fors aan het overschrijden zijn. Stop je kop nog wat dieper in het zand.
quote:Op zondag 14 april 2024 13:11 schreef Aberkullie het volgende:
Ik flikker vanavond nog een extra douche op de barbecue. Mij pakken ze niet!!
Kleutertaktiek 101: xpom reageert: volkomen rationeel en redelijk, andere reageren: ZIEDEND!!!quote:Op zondag 14 april 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Altijd mooi om te zien, mensen die helemaal ZIEDEND worden omdat er iemand naar zijn of haar professionele mening is gevraagd. Ook in dit topic is het weer prijs.![]()
Je moet volstrekt infantiel zijn wanneer je niet snap dat dit advies om minder vaak te douchen niet hetzelfde is als helemaal niet meer te wassen.quote:Op zondag 14 april 2024 13:05 schreef Confetti het volgende:
Je moet wel volstrekt infantiel zijn om dit advies aan te nemen.
Of een milieu-fanaticus. Die stinken ook aan alle kanten.
Ja dan is het beter om niet de bron aan te pakken van het probleem, de oorzaak boeit kennelijk niet.quote:Op zondag 14 april 2024 13:06 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Nog steeds niet willen snappen dat we de grenzen van de capaciteit van de aarde aan alle kanten fors aan het overschrijden zijn. Stop je kop nog wat dieper in het zand.
TS heeft de OP aangepast, het eerste argument was iets als " de poolkappen smelten, hoe kan je douchen?" oidquote:Op zondag 14 april 2024 13:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je moet volstrekt infantiel zijn wanneer je niet snap dat dit advies om minder vaak te douchen niet hetzelfde is als helemaal niet meer te wassen.
Altijd weer de usual suspects.quote:Op zondag 14 april 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Altijd mooi om te zien, mensen die helemaal ZIEDEND worden omdat er iemand naar zijn of haar professionele mening is gevraagd. Ook in dit topic is het weer prijs.![]()
Wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op zondag 14 april 2024 13:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kleutertaktiek 101: xpom reageert: volkomen rationeel en redelijk, andere reageren: ZIEDEND!!!
neem nog een lolly en ga met je GI Joe "discussieren".
Ik gok dat er wel een verschil tussen uitgebreid douchen en na het sporten even je zweet afspoelen.quote:Op zondag 14 april 2024 13:16 schreef monkyyy het volgende:
2x per week douchen. Geldt dat advies ook voor mensen die 4-5x per week sporten?
Nee dat heeft een mod gedaan.quote:Op zondag 14 april 2024 13:19 schreef HeatWave het volgende:
TS heeft de OP aangepast, het eerste argument was iets als " de poolkappen smelten, hoe kan je douchen?" oid.
Omdat een dermatoloog iets zegt over douchefrequenties stinken "linkse geitenwollen sokken typetjes". Goed verhaal wel.quote:Op zondag 14 april 2024 13:25 schreef dikkedaniel het volgende:
Dit is dus waarom die linkse geitenwollen sokken typetjes altijd zo stinken
JA!quote:Op zondag 14 april 2024 13:16 schreef monkyyy het volgende:
2x per week douchen. Geldt dat advies ook voor mensen die 4-5x per week sporten?
quote:Op zondag 14 april 2024 13:27 schreef Jahr00n het volgende:
of het nou nodig is of niet, ik vind het gewoon superchill om te douchen
ik kan het gewoon makkelijk betalen dus boeit het me verder niks
Ik sta er 24/7 onderquote:
Gewoon paraplu gebruiken danquote:Op zondag 14 april 2024 13:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik sta er 24/7 onder![]()
Behalve als ik zin heb in dry peanuts, want anders worden ze nat
Op de dag van de Heer ben ik zo min mogelijk met aardse kwesties bezig.quote:Op zondag 14 april 2024 13:37 schreef Za het volgende:
[..]
Is die ene dag niet een bewuste keuze, of overmacht?
Elke dag?quote:Op zondag 14 april 2024 13:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
maakt mij niet uit, ik ga altijd in bad
Dus jij toont je liever als een vieze zwerver aan je makerquote:Op zondag 14 april 2024 13:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Op de dag van de Heer ben ik zo min mogelijk met aardse kwesties bezig.
ga voor de 7 maat en gewoon je oksels enzo wassen, je bent toch geen mosselquote:Op zondag 14 april 2024 13:43 schreef Maharski het volgende:
Het hoort bij mij toch wel echt bij het opsta-ritueel. Tevens doe ik ook de laatste halve minuut koud, en ik kan echt het verschil merken met als ik dat niet doe: het geeft gewoon een kickstart voor de dag. Vrees dat ik dat helemaal niet als prettig zal ervaren om ineens maar 2 dagen per week te douchen. En om eerlijk te zijn, als ik eens een dag over sla, voelt dat toch ook een beetje vies of zo. 2 dagen overslaan al helemáál...
Als het moet dan moet het hequote:
Fixed.quote:Op zondag 14 april 2024 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus jij toont je liever als een vieze zwerver aan je maker schepper.![]()
Cold water exposure is erg lekker inderdaad! Doe je ook aan daily sunlight exposure?quote:Op zondag 14 april 2024 13:43 schreef Maharski het volgende:
Het hoort bij mij toch wel echt bij het opsta-ritueel. Tevens doe ik ook de laatste halve minuut koud, en ik kan echt het verschil merken met als ik dat niet doe: het geeft gewoon een kickstart voor de dag. Vrees dat ik dat helemaal niet als prettig zal ervaren om ineens maar 2 dagen per week te douchen. En om eerlijk te zijn, als ik eens een dag over sla, voelt dat toch ook een beetje vies of zo. 2 dagen overslaan al helemáál...
Ik bak zelfs extra biefstukken terwijl ik extra lang in bad zit.quote:
een vieze zwerver heeft meer kans de hemel te betreden dan zo'n mooiboyquote:Op zondag 14 april 2024 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus jij toont je liever als een vieze zwerver aan je maker
Wij douchen zaterdag avond laat nogquote:Op zondag 14 april 2024 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus jij toont je liever als een vieze zwerver aan je maker
Ik typ heel hard dat kan je ook wel fysiek noemen.quote:Op zondag 14 april 2024 13:47 schreef PzKpfw het volgende:
Mensen die zichzelf wijsmaken dat je elke dag moet douchen.
Alleen in het geval van een fysiek beroep is daar nog iets van te zeggen. Maar al die andere lui doen gewoon aan waterverspilling, je kunt ook gewoon even een washandje over je lijf halen.
Rip @Mortaxxquote:Op zondag 14 april 2024 13:47 schreef Loverboii het volgende:
[..]
een vieze zwerver heeft meer kans de hemel te betreden dan zo'n mooiboy
Ik zie er als Indonesier de humor van het 'niet douchen om het klimaat te redden' ook wel van in.quote:Op zondag 14 april 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Zal ik jouw specerijen even komen halen of zoquote:Op zondag 14 april 2024 13:53 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik zie er als Indonesier de humor van het 'niet douchen om het klimaat te redden' ook wel van in.
Vieze Hollanders.
Ik hoop stilletjes dat jullie geliefde pleepapier eenzelfde einde ondergaat om al die bomen enzo. Dan is de grap voor mij echt af.
Toch wel minstens 1x per jaarquote:
Niet zo bekend met Indonesië. Maar als je Indiër was had ik jou uitgelachen. Jezelf wassen in zo'n stinkrivier.quote:Op zondag 14 april 2024 13:53 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik zie er als Indonesier de humor van het 'niet douchen om het klimaat te redden' ook wel van in.
Vieze Hollanders.
Ik hoop stilletjes dat jullie geliefde pleepapier eenzelfde einde ondergaat om al die bomen enzo. Dan is de grap voor mij echt af.
Ja en?quote:Op zondag 14 april 2024 14:19 schreef Za het volgende:
Er stond een link naar een artikel van de Volkskrant van afgelopen vrijdag hieromtrend.
Ook jij zou het doen in hun omstandigheden.quote:Op zondag 14 april 2024 13:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet zo bekend met Indonesië. Maar als je Indiër was had ik jou uitgelachen. Jezelf wassen in zo'n stinkrivier.
Mee eens hoor maar ik voel mij toch frisser wanneer ik dat doe onder een straal water.quote:Op zondag 14 april 2024 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
In Nederland hebben we voornamelijk hard water en ja, daar wordt je huid niet zo blij van. Dat is gewoon een gegeven. Vooral mensen met eczeem moeten uitkijken met hard water. Die zijn sowieso gebaat bij zo min mogelijk douchen.
Als je een washandje pakt, nat maakt en langs je lichaam gaat dan kan je prima om de dag douchen en in de winter er misschien zelfs 2 dagen tussen laten.
Dat dusquote:Op zondag 14 april 2024 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens hoor maar ik voel mij toch frisser wanneer ik dat doe onder een straal water.
Het is weer een gezamenlijke mediacampagne om ons alle vooruitgang van de afgelopen 70 jaar af te nemen met het argument van nog net haalbaar, nog net betaalbaar, uiterst nodig en wat we nog net aankunnen ten bate van de facebook datacentres met zijn gezagsvriendelijke censuur?quote:Op zondag 14 april 2024 14:19 schreef Za het volgende:
[..]
Er stond een link naar een artikel van de Volkskrant van afgelopen vrijdag hieromtrend.
0% gewijzigd door @sp3c ?!!!quote:Op zondag 14 april 2024 13:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik typ heel hard dat kan je ook wel fysiek noemen.
Ik bedoelde dat ik zo hard typ dat ik ook wel iedere dag moet douchen meneertje koekepeertjequote:Op zondag 14 april 2024 14:58 schreef sp3c het volgende:
het was eerst wel gewijzigd maar achteraf vond ik dat niet nodig dus is het teruggewijzigd
nu staat er 0% gewijzigd ... maar je weet waar het feedback topic is
Cold water exposurequote:Op zondag 14 april 2024 13:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Cold water exposure is erg lekker inderdaad! Doe je ook aan daily sunlight exposure?
usual suspectsquote:Op zondag 14 april 2024 13:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Altijd weer de usual suspects.
Gewoon een halve fles parfum over jezelf heen gooien zoals sommige vrouwen doen.quote:Op zondag 14 april 2024 12:47 schreef einzeinz het volgende:
Gewoon stinkend door het leven dus? Komt goed uit voor Chris, die loopt elke dag stinkend rond.
Ik ruik je gewoon vanaf hierquote:Op zondag 14 april 2024 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat een dermatoloog iets zegt over douchefrequenties stinken "linkse geitenwollen sokken typetjes". Goed verhaal wel.
Duidelijk een betere onderbouwing dan die van een dermatoloog.quote:
Nu GaANn se OoK noG DOeSjeN vAn OnS AfpAKKuHquote:Op zondag 14 april 2024 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Smeer je hormoonzalf?quote:Op zondag 14 april 2024 13:18 schreef roos94 het volgende:
Persoonlijk vind ik het niet fris als je een dag douchen skipt. Maar wie ben ik? Ieder zn ding. Ik heb overigens eczeem en ik ga nog steeds elke dag douchen. Jammer dan. Er zijn vast mensen die niet stinken na een dag, maar ik ben niet 1 van die mensen.
Of het topic waar hele drommen fokkers aangeven 2-3x per dag te douchen omdat ze zich anders vies voelenquote:Op zondag 14 april 2024 12:58 schreef Gunner het volgende:
Oh nee is dit het halfjaarlijkse topic waarin iedereen je een viezerik vind als je niet elke dag doucht?
Elke dag is toch lekker. Voor werk zonder zeep, na werk met zeep. In de zorg werk je vaak met mensen die niet echt fris ruikenquote:Op zondag 14 april 2024 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)eer-per-week-douchen
2 keer per week is meer dan voldoende dus, en goed voor het tekort aan schoon water.
Doe er uw voordeel mee!
🔓?
Eens hoor, maar ik ben danook geen expert.quote:Op zondag 14 april 2024 20:59 schreef Chadi het volgende:
Elke dag is toch lekker. Voor werk zonder zeep, na werk met zeep. In de zorg werk je vaak met mensen die niet echt fris ruiken
Dat snap ik niet. Als ik ga werken gebruik ik net heel veel zeep zodat je het toch minstens een uur ruikt. Vaak nog deo of een geurtje over heen.quote:Op zondag 14 april 2024 20:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Elke dag is toch lekker. Voor werk zonder zeep, na werk met zeep. In de zorg werk je vaak met mensen die niet echt fris ruiken
Waterontharder. Klaar.quote:Op zondag 14 april 2024 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
In Nederland hebben we voornamelijk hard water en ja, daar wordt je huid niet zo blij van. Dat is gewoon een gegeven. Vooral mensen met eczeem moeten uitkijken met hard water. Die zijn sowieso gebaat bij zo min mogelijk douchen.
Als je een washandje pakt, nat maakt en langs je lichaam gaat dan kan je prima om de dag douchen en in de winter er misschien zelfs 2 dagen tussen laten.
Wat is uitgebreid in bad? Wijntje, kaarsjes aan, goed boek? Of lig je 2 uur lang te drijven in je eigen huidschilfers? Beide kan ook overigens.quote:Op zondag 14 april 2024 23:07 schreef Perox het volgende:
Ik ga 1x per 2 dagen uitgebreid in bad. Verder niet. Ik heb een niet fysieke baan en ik sport niet dus is totaal overbodig. Ik heb eens een uitzending gezien volgens mij man bijt hond ofzo over een boer die nooit douchte of in bad ging en die leefde ook nog (en was best oud) dus ben niet heel overtuigd dat het eigenlijk überhaupt moet, voor je gezondheid, misschien wel als sociaal idee.
Ik zorg wel dat ik goed ruik en doe dagelijk schone kleren aan, dat vind ik dan weer wel van belang.
Dat zie ik tegenwoordig als desinformatie, omdat het klimaatprobleem op het individu wordt afgewenteld. Waarom zouden we in Nederland van het minimum moeten leven terwijl men zich in andere landen praktisch niet bezighoudt met koud douchen, niet douchen, vliegschaamte, thermostaat laag etc.quote:Op zondag 14 april 2024 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is weer een gezamenlijke mediacampagne om ons alle vooruitgang van de afgelopen 70 jaar af te nemen met het argument van nog net haalbaar, nog net betaalbaar, uiterst nodig en wat we nog net aankunnen ten bate van de facebook datacentres met zijn gezagsvriendelijke censuur?
Lekker in je eigen vuil zitten.quote:Op maandag 15 april 2024 00:37 schreef core2duo het volgende:
Klinkt als doorgeslagen calvinisme. In Nederland doen ook mensen met een goede financiële situatie vaak zuinigjes aan. Ik ga zelf vrijwel elke dag in bad en nog steeds drie keer per jaar op vakantie
Dit nieuws komt al jaren regelmatig voorbij.quote:Op zondag 14 april 2024 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is weer een gezamenlijke mediacampagne om ons alle vooruitgang van de afgelopen 70 jaar af te nemen met het argument van nog net haalbaar, nog net betaalbaar, uiterst nodig en wat we nog net aankunnen ten bate van de facebook datacentres met zijn gezagsvriendelijke censuur?
's Morgens douche ik 's avonds ga ik in bad. Het is dat ik daarvoor tijd te kort kom anders zou ik, als ik in de pauze even thuis ben, ook nog onder de douche door rennen.quote:
Anders gaat je huid kapot uiteindelijk. Het vuil van werken wil ik er echt wel afhebben. In de ochtend is het puur een kattenwasje.quote:Op zondag 14 april 2024 23:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Als ik ga werken gebruik ik net heel veel zeep zodat je het toch minstens een uur ruikt. Vaak nog deo of een geurtje over heen.
Op zich wel handig als je je beddengoed gewoon rechtop tegen de muur kunt neerzettenquote:Op maandag 15 april 2024 08:04 schreef Twiitch het volgende:
Ik was mezelf pas als de deken sochtends vastplakt aan m'n lichaam. Dan weet ik ook meteen dat het tijd is voor een wasje van het beddengoed.
Hoeft niet. Zodra ik uit bed ben kruipt die altijd vanzelf naar een donker hoekje.quote:Op maandag 15 april 2024 08:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op zich wel handig als je je beddengoed gewoon rechtop tegen de muur kunt neerzetten
Naast de sokken
Men zal vast bedoelen dat je op de dagen dat je niet doucht, je je dan wast met een washandje.quote:Op maandag 15 april 2024 08:19 schreef Eightyone het volgende:
Misschien dat het medisch gezien kan, maar sociaal is het een ander verhaal.
Er is wel een verschil tussen regenwater en leidingwater.quote:Op maandag 15 april 2024 09:14 schreef VEM2012 het volgende:
Net lekker gedoucht. Voor mij een simpele ochtendroutine om wakker te worden.
De kunst is gewoon om niet iedere dag uitgebreid te gaan douchen en jezelf met shampoo en zeep in te smeren. Juist dat laatste zorgt voor het verdwijnen van de beschermende laag.
Water op zich natuurlijk niet. Anders zou door de regen lopen ook een probleem zijn. Of wat te denken in de zomer als je iedere dag in je zwembad plonst (dat lijkt mij sowieso al problematischer vanwege het chloor nodig om te voorkomen dat het water in het zwembad groen wordt).
Dus gewoon even snel eronder: no problem.
Tandenpoetsen en/of scheren onder de douche bespaar je geen tijd mee, zeker niet als je ook jezelf normaal wilt wassen onder de douche. Het kost alleen meer water en energie.quote:Op maandag 15 april 2024 08:44 schreef Chandler het volgende:
Klopt, maar vind het toch wel een prettige manier van wakker worden! Maar ik bepaar al door niet bij iedere douchebeurt mijn haar te wassen (1x per week) en tegelijk te plassen en te tandenpoetsen!
Hoezo dan? Wast zij zich niet elke dag?quote:Op maandag 15 april 2024 10:49 schreef Toine51 het volgende:
Ellen de Haad stinkt...
Dat is wel duidelijk....
Ik bespaar tijd, omdat ik het anders op andere momenten doe.. dus zorgt dit voor een bepaald ritme die ik als erg fijn ervaar... maar zie het hoe je het wil zien... ik geniet er van!quote:Op maandag 15 april 2024 11:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tandenpoetsen en/of scheren onder de douche bespaar je geen tijd mee, zeker niet als je ook jezelf normaal wilt wassen onder de douche. Het kost alleen meer water en energie.
Je kan er van genieten, dat zal ik niet ontkennen maar of je nu naast of onder de douche staat, het tandenpoetsen duurt even lang en zal het poetsen van je lijf niet vlotter gaan omdat je domweg onder de straal staat niets te doen.. Dus staat je kraan langer open.quote:Op maandag 15 april 2024 11:47 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik bespaar tijd, omdat ik het anders op andere momenten doe.. dus zorgt dit voor een bepaald ritme die ik als erg fijn ervaar... maar zie het hoe je het wil zien... ik geniet er van!
En scheren snap ik nog wel, tanden poetsen niet. Je gaat nooit gelijk je lichaam inzepen als je onder de douche staat maar laat je eerst even lekker nat regenen..
quote:Op maandag 15 april 2024 08:19 schreef Eightyone het volgende:
Misschien dat het medisch gezien kan, maar sociaal is het een ander verhaal.
Vertel.quote:Op maandag 15 april 2024 10:49 schreef Toine51 het volgende:
Ellen de Haas stinkt...
Dat is wel duidelijk....
Ik snap niet waar jouw aanname dat zij stinkt op gebaseerd is.quote:
Daar hebben ze waterontharders voor uitgevonden. En ja, die heb ik.quote:Op maandag 15 april 2024 10:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen regenwater en leidingwater.
In regenwater zitten veel minder mineralen waardoor het zachter water is. De mineralen in het water uit de kraan (hard water) is gewoon niet goed voor de huid.
Echt niet?quote:Op maandag 15 april 2024 12:46 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jouw aanname dat zij stinkt op gebaseerd is.
Dat klopt. Maar regenwater is dus niet hetzelfde als leidingwater. En al helemaal niet hetzelfde als zwemwater waar chloor in zit.quote:Op maandag 15 april 2024 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar hebben ze waterontharders voor uitgevonden. En ja, die heb ik.
Ik snap vooral de reactie "Wij van WC-eend" niet helemaal.quote:Op maandag 15 april 2024 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Echt niet?
Kijk, dat het op een vooroordeel is gebaseerd, ok… Maar niet snappen waar de aanname vandaan komt, dat is gewoon een domme opmerking.
Het is weer zo’n duurzaamheidsdingetje alleen deze keer geframed via gezondheid.quote:Op maandag 15 april 2024 13:39 schreef Bocaj het volgende:
Hangt er een beetje vanaf wat je gedaan hebt die dag...
Niet iedereen is gelijk.
Het is eerder een gezondheid ding is wat door wantrouwende mensen puur wordt geframed als duurzaamheid. Persoonlijk denk ik dat zowel gezondheid als het milieu gebaat zijn bij niet overdreven vaak douchen. En voor de gezondheid al helemaal niet met zeep.quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:56 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het is weer zo’n duurzaamheidsdingetje alleen deze keer geframed via gezondheid.
quote:Op maandag 15 april 2024 12:41 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Smeer mezelf wel altijd in met een geurende argan olie na het douchen voordat ik mezelf afdroog.
Want?quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is eerder een gezondheid ding is wat door wantrouwende mensen puur wordt geframed als duurzaamheid. Persoonlijk denk ik dat zowel gezondheid als het milieu gebaat zijn bij niet overdreven vaak douchen. En voor de gezondheid al helemaal niet met zeep.
Ik lees niet in bad, want een bad neem ik voor 2 doeleinden: schoon worden en ontspannen. Meestal een lekker muziekje erbij, 1 uurtje of soms wat langer. Lekker heet/warm het liefst. Zalige ontspanning en mijn huid lijdt er niet onder, krijgt daarna 48 uur om bij te komen.quote:Op maandag 15 april 2024 00:46 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat is uitgebreid in bad? Wijntje, kaarsjes aan, goed boek? Of lig je 2 uur lang te drijven in je eigen huidschilfers? Beide kan ook overigens.
Ik denk dat ook niet te heet en niet te lang, belangrijk is.quote:Op woensdag 17 april 2024 08:16 schreef Alpha0 het volgende:
Betreft dit douchen met of zonder zeep? Douchen doe ik dagelijks alleen wel zonder zeep.
Ehm nee, we hebben juist helemaal geen hard water, behalve volgens degenen die graag waterontharders verkopen.quote:Op zondag 14 april 2024 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |