abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 april 2024 @ 21:07:31 #1
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213114175
Zowel Isral als Iran lijkt zich voor te bereiden op een oorlog in het noorden, dat zegt BNR's buitenlandcommentator Bernard Hammelburg. Zo zegt Iran te zullen reageren op de aanval op het Iraanse consulaat in Syri waarbij verschillende hooggeplaatste Iraanse militairen omkwamen en zegt Isral dat scholen en universiteiten na Pesach gesloten zullen blijven. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog.’

De spanning tussen Isral aan de ene en Iran en Hezbollah aan de andere kant is sterk toegenomen nadat de Iraanse ambassade en een consulair gebouw in de Syrische hoofdstad Damascus zijn getroffen door een aanval waarbij hooggeplaatste Iraanse militairen zijn omgekomen. De aanval is niet opgeist door Isral, maar waarnemers denken dat Tel Aviv erachter zit en dat de aanval het antwoord is op een drone-aanval op de Isralische havenstad Eilat. Verontrustend, zegt Hammelburg.

Grotere oorlog

'Er is een drone-aanval geweest op Eilat vanuit Irak. Dat zijn allemaal sjiitische organisaties die dat hebben gedaan en die samenwerken met Iran. Wat je hier ziet gebeuren is dat er voorbereidingen worden getroffen voor een grotere oorlog aan de noordgrens', zegt Hammelburg.

Scholensluiting

Wat de buitenlandcommentator ook verontrust is de aankondiging van het Isralische ministerie van Onderwijs dat scholen en universiteiten na Pesach eind deze maand niet meer zullen opengaan. 'Dat betekent echt dat ze zich voorbereiden op een nieuwe en grote oorlog, maar niet zozeer met Gaza, want dat wordt zo langzamerhand loopt het op zijn eindje, maar wel met het noorden.'

Hammelburg wijst op het fundamentele verschil tussen de oorlog in Gaza en een oorlog met Iran-proxy Hezbollah in Libanon: de strijd staat los van de Palestijnse zaak. 'Hezbollah heeft niets te maken met Palestijnen, heeft ook niets te maken met het bezettingsverhaal of al die kwesties.'

Bron:https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zich-voor-op-oorlog

Aangezien weinig mensen interesse lijken te hebben in het Israel/Palestina topic
Dan maar op deze manier :6
pi_213114269
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:07 schreef damsco het volgende:

[..]
Nee
Nee is geen juiste woord. Want niemand weet precies wat Iran allemaal in huis heeft. 1 ding ze hebben wel spullen en kennis in huis om een kernmacht te worden. Sterker nog als ze willen, vragen ze gewoon van Poetin of Kim jung of ze eentje willen geven. Dat is namelijk niet moeilijk.

Het moeilijk aan daarin is dat Iran onvoorspelbaar zijn. Ze hebben genoeg mensen die graag zijn leven voor geven. Net als Hamas. Het bestaat kans dat ze toch eentje in bezit heeft. Ik hoop alleen dat ik mis heeft.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_213114709
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wat gaan ze dan doen met al dat wc-papier? :o
Ik heb geen flauw idee. Mischien vliegtuigjes vouwen. Maar ik vind het zielig voor de ezeltjes die de hele woestijn moeten overlopen om die Iraanse vuurpijlen daar naartoe te brengen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213114737
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:12 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Nee is geen juiste woord. Want niemand weet precies wat Iran allemaal in huis heeft. 1 ding ze hebben wel spullen en kennis in huis om een kernmacht te worden. Sterker nog als ze willen, vragen ze gewoon van Poetin of Kim jung of ze eentje willen geven. Dat is namelijk niet moeilijk.

Het moeilijk aan daarin is dat Iran onvoorspelbaar zijn. Ze hebben genoeg mensen die graag zijn leven voor geven. Net als Hamas. Het bestaat kans dat ze toch eentje in bezit heeft. Ik hoop alleen dat ik mis heeft.
De haat is zo groot
Dat ze ook in staat zijn om het te gebruiken.
Dus ja ik zie rustige kernramp gebeuren daar in die zandbak.
pi_213114812
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 20:58 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Toppunt van domheid wel.
pi_213114819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De haat is zo groot
Nee hoor, de halve Perzische bevolking is gewoon hardstikke beschaafd. De IRGC zijn gewoon boos, maar slaan nog geen deuk in een pakje boter. Dus niemand gaat die oorlog voor ze vechten
pi_213114856
Iran is echt wel een ander verhaal hoor. Dat is niet niks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213114878
quote:

[..]
De haat is zo groot
Iran een zandbak?

Echt? Je laat gelijk wel zien dat je incapabel bent. _O-
pi_213114881
quote:

[..]
De haat is zo groot
Als het maar daar gebeurt is het niet een kernramp maar een kerngebeurtenis.
pi_213131649
Juist ja :') |:(

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213131659
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213131680
Zionistische wetenschap :N
En ja dit is de supreme leader van Iran _O-

twitter
  zondag 7 april 2024 @ 22:11:47 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213131685
quote:

[..]
De haat is zo groot
Zandbak? :')

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 april 2024 @ 22:13:12 #14
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213131700
quote:
84s.gif Op zondag 7 april 2024 22:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zandbak? :')

[ afbeelding ]
Als ze echt israel gaan aanvallen is het straks een glasbak
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_213131710
Hier ben ik het vreemd genoeg mee eens

twitter
pi_213131738
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:08 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
´Help! we kunnen het niet alleen´.

Zo moet je dit lezen.
pi_213131775
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
´Help! we kunnen het niet alleen´.

Zo moet je dit lezen.
Wij willen dat de VS het vuile werk voor ons doet :+
pi_213131806
We hebben dus Hezbollah, Hoethi's die mee zullen vechten samen met Iran
Was dat het of is er nog meer?

twitter
pi_213131822
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wij willen dat de VS het vuile werk voor ons doet :+
Wel echt heel benieuwd wat de VS doet in zo´n situatie.
pi_213131917
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wel echt heel benieuwd wat de VS doet in zo´n situatie.
Die zullen achter Isral staan ook al starten ze een nucleaire oorlog
pi_213131938
quote:
9s.gif Op zondag 7 april 2024 22:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Die zullen achter Isral staan ook al starten ze een nucleaire oorlog
Nah. Dan begrijp je de verhoudingen niet. Amerika geeft 3,2 miljard per jaar uit aan Isral. De betaler bepaald.

Daarom ook die dubbele, bijna schizofrene houding van Israel. Ze willen af van die afhankelijkheid, maar tegelijkertijd hebben ze die hulp ook nodig.
pi_213132033
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nah. Dan begrijp je de verhoudingen niet. Amerika geeft 3,2 miljard per jaar uit aan Isral. De betaler bepaald.

Daarom ook die dubbele, bijna schizofrene houding van Israel. Ze willen af van die afhankelijkheid, maar tegelijkertijd hebben ze die hulp ook nodig.
Maak je niet druk om de VS, de AIPAC en haar donors maken daar die dienst uit
Al zij een oorlog willen met Iran dan zullen we die ook krijgen
pi_213132044
Reuze benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen

twitter
pi_213132109
quote:
12s.gif Op zondag 7 april 2024 22:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Maak je niet druk om de VS, de AIPAC en haar donors maken daar die dienst uit
Al zij een oorlog willen met Iran dan zullen we die ook krijgen
Kom kom. Ik ben zeer kritisch tegenover de lobbycratie die de VS is. Maar geen enkele lobby bedrijft magie.

AIPAC heeft veel invloed kunnen creeeren, omdat Israel nu eenmaal om verschillende redenen het beste land is om fatsoenlijk mee te onderhandelen in het Midden-Oosten. Het is een vazalstaat. Onze (niet alleen van de VS, maar van nagenoeg heel het westen) ogen en oren aldaar.

Je hebt in Amerika ook gewoon pro-Arabische/Palestijnse lobbyclubs he. Alleen wordt daar nu eenmaal wat minder naar geluisterd
  zondag 7 april 2024 @ 22:52:30 #25
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213132114
Rusland en China zullen het nooit accepteren dat de VS en Israel oorlogje gaan spelen in hun achtertuin
  zondag 7 april 2024 @ 22:59:32 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213132191
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:52 schreef Origami94 het volgende:
Rusland en China zullen het nooit accepteren dat de VS en Israel oorlogje gaan spelen in hun achtertuin
Zoals Rusland in onze achtertuin doet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213132246
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:44 schreef Ali_boo het volgende:
Reuze benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen

[ x ]
Daarom gaat Iran niets serieus ondernemen voordat ze zelf een kernwapen hebben.
pi_213132431
Wanneer gaan we nou los?
pi_213132436
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 23:04 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Moet te doen zijn in een week. Wordt dat wel rete onstabiel, maar als het zo ver is opeens ontzettend stabiel.
pi_213132886
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:21 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben dus Hezbollah, Hoethi's die mee zullen vechten samen met Iran
Was dat het of is er nog meer?

[ x ]
Denk dat ze het logistiek nogal onderschatten hoe moeilijk het is 400.000 soldaten te sturen naar Israel vanuit Yemen zonder vliegtuigen, boten en vrije doorgang door Saudi Arabie en daarna ze te bevoorraden voor maanden.

ie. makkelijk praten want het gaat toch nooit gebeuren.
  maandag 8 april 2024 @ 04:15:43 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213133074
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:13 schreef Ali_boo het volgende:
Hier ben ik het vreemd genoeg mee eens

[ x ]
ja ik ook

Israel leunt zwaar op de USA voor support hiermee
quote:

[..]
De haat is zo groot
een beperkte kernoorlog is echt niet ver , gevolg een enorme shock op de beurzen in de wereld

Veel verder omhoog knallende goudprijs en BTC
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213134247
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:08 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Is het niet zo, dan? :?

Ze zijn toch een theocratie die kwaadaardige taal uitslaat naar een bevriende natie?
Intolerant voor intolerantie
pi_213142257
Zijn ze al begonnen?
mon citoyens vous serez unis.
  maandag 8 april 2024 @ 22:42:03 #34
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213142553
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:12 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Wat een kinderretoriek :') ja Putin en Kim geven zo een kernbom weg. :')

Altijd die fobie tegen het Oosten. Terwijl het Westen de enige is die ooit een kernwapen heeft gebruikt en de meeste kernbommen heeft.
pi_213142616
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2024 22:20 schreef HSG het volgende:
Zijn ze al begonnen?
Ik wacht ook nog steeds.
pi_213142653
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:42 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat een kinderretoriek :') ja Putin en Kim geven zo een kernbom weg. :')

Altijd die fobie tegen het Oosten. Terwijl het Westen de enige is die ooit een kernwapen heeft gebruikt en de meeste kernbommen heeft.
Alleen de VS heeft deze ingezet. De rest van het westen niet dus hoe jij erbij komt dat het hele westen kernwapens heeft ingezet. :')

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik wacht ook nog steeds.
Mijn bier staat koud en de popcorn is gereed.
pi_213142829
twitter
pi_213142904
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 23:04 schreef Cilantro het volgende:

[..]
ik vermoedt dat israel precies weet hoe ver ze zijn, en voordat het zover is gaan we een giga luchtaanval krijgen van israel op iran en dan is het weer afgelopen met hun nuke aspiraties. israle gaat dat risico echt niet accepteren, dat iran een bom op israel gooit.
pi_213143133
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik vermoedt dat israel precies weet hoe ver ze zijn, en voordat het zover is gaan we een giga luchtaanval krijgen van israel op iran en dan is het weer afgelopen met hun nuke aspiraties. israle gaat dat risico echt niet accepteren, dat iran een bom op israel gooit.
Inderdaad. Daarom lijkt me deze potentile oorlog Israel wel goed uit te komen. Kunnen ze meteen het Iraanse kernwapenprogramma een paar decennia terug de tijd in sturen.
  maandag 8 april 2024 @ 23:59:01 #40
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213143151
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Dat gaat Iran niet eens doen, want dan worden ze zelf helemaal weg gebombardeerd.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213143167
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:57 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Inderdaad. Daarom lijkt me deze potentile oorlog Israel wel goed uit te komen. Kunnen ze meteen het Iraanse kernwapenprogramma een paar decennia terug de tijd in sturen.
ja dat hebben ze ongetwijfeld een scriptje voor klaar liggen
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 23:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat gaat Iran niet eens doen, want dan worden ze zelf helemaal weg gebombardeerd.
misschien stiekum
  dinsdag 9 april 2024 @ 04:00:56 #42
117098 Hathor
Effe niet
pi_213143487
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:52 schreef Origami94 het volgende:
Oh? Grepen ze ook in toen de Amerikanen Irak binnenvielen, Of toen ze hun Servische broeders bombardeerden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213143853
Tehran unlikely to attack Israel directly, wants proxies to carry out attacks instead – CNN
https://www.timesofisrael(...)attacks-instead-cnn/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 9 april 2024 @ 09:58:07 #44
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213144806
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2024 22:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Alleen de VS heeft deze ingezet. De rest van het westen niet dus hoe jij erbij komt dat het hele westen kernwapens heeft ingezet. :')
[..]
Mijn bier staat koud en de popcorn is gereed.
De VS is het westen. Als zij oorlogje spelen, moet de rest meedoen
pi_213144996
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 04:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Oh? Grepen ze ook in toen de Amerikanen Irak binnenvielen, Of toen ze hun Servische broeders bombardeerden?
Of in Afghanistan, nota bene een aangrenzend buurland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 9 april 2024 @ 11:48:16 #46
117098 Hathor
Effe niet
pi_213145665
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Fout, Europa en Australie horen ook bij 'het westen' en zelfs sommige Aziatische landen worden ook onder die noemer geschaard. En het staat iedereen vrij om niet mee te doen als de Amerikanen oorlogje gaan spelen, zoals Frankrijk en Duitsland die niet meededen toen de Amerikanen Irak binnenvielen. Dan gaan ze wel als een verongelijkte kleuter lopen stampvoeten, maar niemand MOET meedoen met de Amerikanen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213146165
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 april 2024 @ 12:54:22 #48
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213146309
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 08:11 schreef Aether het volgende:
Tehran unlikely to attack Israel directly, wants proxies to carry out attacks instead – CNN
https://www.timesofisrael(...)attacks-instead-cnn/
Logisch. Maar succes met Hezbollah daarvan te overtuigen. "Hey jongens, als wij Isral direct aanvallen bombarderen ze Teheran volledig te touwtyfus in. We hebben daarom een beter idee: Jullie gaan het doen!"
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 9 april 2024 @ 12:55:20 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213146330
Zal me een pittige oorlog worden tussen twee landen die elkaar dan wel kunnen raken maar niet echt pijn kunnen doen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 9 april 2024 @ 12:56:05 #50
38496 Perrin
pi_213146340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Logisch. Maar succes met Hezbollah daarvan te overtuigen. "Hey jongens, als wij Isral direct aanvallen bombarderen ze Teheran volledig te touwtyfus in. We hebben daarom een beter idee: Jullie gaan het doen!"
Tot nu toe lukt dat Iran aardig. Genoeg bloeddorstige idioten daar in de regio.
pi_213146348
twitter
  dinsdag 9 april 2024 @ 12:58:00 #52
38496 Perrin
pi_213146368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Of in Afghanistan, nota bene een aangrenzend buurland.
Dat is wel vaker met buurlanden, dat ze aangrenzend zijn.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 april 2024 @ 13:02:01 #53
3928 Ulx
pi_213146422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tot nu toe lukt dat Iran aardig. Genoeg bloeddorstige idioten daar in de regio.
Nee, ze lieten Hamas na 7 oktober ook gewoon barsten toen duidelijk werd dat Isral die een enorm pak slaag aan het geven was. Die speeches van die Hezbollah baas in Beiroet maakten dat wel duidelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:07:46 #54
38496 Perrin
pi_213146490
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, ze lieten Hamas na 7 oktober ook gewoon barsten toen duidelijk werd dat Isral die een enorm pak slaag aan het geven was. Die speeches van die Hezbollah baas in Beiroet maakten dat wel duidelijk.
Ja dat bedoel ik, die Iranese proxies in Syrië, Irak, Jemen of Gaza die hebben aan een half woord van de superieure leider genoeg om zich dood te vechten.
pi_213146527
Wellicht is er een link maar misschien ook niet. Zou niet weten waar ik het elders moet plaatsen
Tot nu toe hebben we de Houthi's, Hezbollah aan de zijde van Iran
Zou best kunnen, als dit zo doorgaat, dat we Turkije aan het lijst kunnen toevoegen
Nogmaals, pure speculatie van mijn kant
Gebaseerd op de recente ontwikkeling

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_213146553
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 april 2024 @ 13:13:38 #57
3928 Ulx
pi_213146558
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik, die Iranese proxies in Syrië, Irak, Jemen of Gaza die hebben aan een half woord van de superieure leider genoeg om zich dood te vechten.
Maar als Iran weigert zelf mee te doen betwijfel ik of die proxies nog zo enthousiast zullen gaan zijn. En of Hezbollah zin heeft om geheel Zuid-Libanon uitgetrapt te worden? De VN kan niets doen, volgens de veiligheidsraad zou die groep al lang ontwapend moeten zijn. Dan gaan piepen als de IDF ze sloopt omdat de VN weigerde het eigen besluit uit te voeren zie ik de VN niet doen. Zo ongeloofwaardig willen ze niet worden.
En Beiroet is ook niet heel blij met die militie. Daar hoeven ze ook niet aan te komen.
pi_213146802
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2024 22:20 schreef HSG het volgende:
Zijn ze al begonnen?
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik wacht ook nog steeds.
Any moment now

twitter
pi_213146879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is wel vaker met buurlanden, dat ze aangrenzend zijn.
Dat klopt.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 april 2024 @ 14:52:57 #60
3928 Ulx
pi_213147500
twitter
pi_213147684
Iran trying to flood the West Bank with weapons, open new front in Israel’s war – report
https://www.timesofisrael(...)-israels-war-report/
pi_213148260
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
We moeten niks.
  dinsdag 9 april 2024 @ 16:39:57 #63
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213148561
Binnenkort een bommetje op grootayatollah khamenei?
pi_213148718
Zorgwekkende ontwikkelingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213149185
Unholy Alliance

twitter
pi_213149329
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 april 2024 17:42 schreef Ali_boo het volgende:
Unholy Alliance

[ x ]
Als het aan Thierry had gelegen had Rusland in ons kamp gezeten, maar dat mogen we niet willen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213149519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 17:52 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als het aan Thierry had gelegen had Rusland in ons kamp gezeten, maar dat mogen we niet willen.
Tjer heeft wel vaak debiele ideen ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213149601
Israel threatens to bomb nuke sites as Iran backs down from direct attack
https://www.timesofisrael(...)irect-attack-report/
pi_213149972
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:35 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
Any moment now

[ x ]
Ze moeten ook gewoon wel. Denk dat het nog wel gaat gebeuren hoor.
pi_213150116
Blijf van mijn voetbal af, stelletje mafkezen :6

twitter
pi_213150151
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 17:52 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Oorlog voeren levert veel meer geld op

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 09-04-2024 19:08:22 ]
pi_213150198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze moeten ook gewoon wel. Denk dat het nog wel gaat gebeuren hoor.
Binnen een week was de berichtgeving, en dat was afgelopen weekend

Er zijn ook geruchten dat het op de laatste dag van Ramadan zou vallen (vandaag dus). Al lijkt me dat erg onwaarschijnlijk
pi_213150397
twitter
  dinsdag 9 april 2024 @ 19:13:28 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213150588
Hmm. De vraag wordt dan, zouden de mensen in het Westen die in de bres springen voor de Palestijnen en Hamas zich nu ook achter Hezbollah en de Libanezen gaan scharen? Dan wordt het alleen wel heel erg doorzichtig dat het niets meer met territoriale disputen, vermeend kolonialisme of zogenaamde genocide te maken heeft, maar dat men gewoon tegen Isral is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213150661
Wordt wel een bittere pil voor Isral.
pi_213150759
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Binnen een week was de berichtgeving, en dat was afgelopen weekend

Er zijn ook geruchten dat het op de laatste dag van Ramadan zou vallen (vandaag dus). Al lijkt me dat erg onwaarschijnlijk
quote:
Israeli military officials estimate that an Iranian response to the alleged strike on a Damascus mission will not come until after the Muslim holiday of Eid al-Fitr, which ends April 12, Channel 12 news reports.

https://www.timesofisrael(...)eported-to-estimate/
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2024 @ 21:05:36 #77
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_213152531
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:26 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Dit wordt uiteindelijk gewoon zo'n verhaaltje van eeuwig uitstellen, een beetje zoals het einde der tijden :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213153319
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit wordt uiteindelijk gewoon zo'n verhaaltje van eeuwig uitstellen, een beetje zoals het einde der tijden :P
Inmiddels is het een stuk of 5x uitgesteld, hoop oprecht dat je gelijk krijgt in deze
pi_213153323
twitter
  dinsdag 9 april 2024 @ 21:54:05 #80
319979 Fok-it
All is well
pi_213153372
:') een Twitter account met de naam EndGameWW3

En alles maar weer voor zoete koek slikken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213153407
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:54 schreef Fok-it het volgende:
:') een Twitter account met de naam EndGameWW3

En alles maar weer voor zoete koek slikken
Hij linkt naar thetimeofIsrael, jij fucking dildo O+
pi_213153445
Is het al begonnen? Ik zit klaar met 3D bril op, popcorn en een gekoeld kratje bier.
pi_213153446
Ze nemen het igg serieus

twitter
pi_213159350
twitter

pi_213159716
In an apparent response to Khamenei, Israeli Foreign Minister Israel Katz said on Wednesday that Israel will respond if Iran attacks Israel from its own soil. "If Iran attacks from its own territory, Israel will respond and attack in Iran," Katz said in post on the social media platform X

https://www.israelhayom.c(...)hs-attack-from-iran/
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2024 @ 15:37:18 #86
284411 crew  heywoodu
pi_213159726
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:36 schreef Ali_boo het volgende:
In an apparent response to Khamenei, Israeli Foreign Minister Israel Katz said on Wednesday that Israel will respond if Iran attacks Israel from its own soil. "If Iran attacks from its own territory, Israel will respond and attack in Iran," Katz said in post on the social media platform X

https://www.israelhayom.c(...)hs-attack-from-iran/
Isral jaagt ergens een raket een consulaat in: "Maar als ze iets terug gaan doen, dan doen wij weer iets terug hoor!"

Pff wat blijft dit toch een neverending geneuzel altijd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_213159937
twitter
pi_213159966
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Isral jaagt ergens een raket een consulaat in: "Maar als ze iets terug gaan doen, dan doen wij weer iets terug hoor!"

Pff wat blijft dit toch een neverending geneuzel altijd.
Zelfs wanneer ze de rol van agressor aannemen zijn ze eigenlijk slachtoffer
En slachtoffers hebben het recht om zichzelf te verdedigen

Dat is het boodschap denk ik c_/
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 19:53:15 #89
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213162810
twitter
pi_213162855
US Sees Missile Strike on Israel By Iran, Proxies as Imminent

- Iran, proxies may strike Israeli military, government sites
- Attack would mark major widening of conflict in Middle East

https://www.bloomberg.com(...)-proxies-as-imminent
pi_213162884
Damit @Momo
pi_213162933
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2024 @ 20:00:52 #93
284411 crew  heywoodu
pi_213162943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:53 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ja, leuk. Heeft de Iron Dome het even een uurtje wat drukker. Ach.
pi_213163042
Ik denk vannacht :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213163144
Nou let´s go
pi_213163201
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:06 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk vannacht :'(
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:12 schreef Discombobulate het volgende:
Nou let´s go
Na het suikerfeest, nog een paar dagen geduld

twitter
pi_213163242
@theunderdog, lees je mee?

twitter
pi_213163626
quote:
18s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:16 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
Na het suikerfeest, nog een paar dagen geduld

[ x ]
Als iedereen daar vanuit gaat, geeft vanacht beginnen natuurlijk een verrassingseffect.

A murky, forgotten land.
pi_213163730
Ik hoopte dat het met een sisser af zou lopen, maar nu de diverse inlichtingendiensten zeggen dat het 'imminent' is vrees ik het ergste.

Met name ook omdat dit itt Oekrane heel snel heel groot kan worden.
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2024 @ 20:53:13 #100
284411 crew  heywoodu
pi_213163761
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:51 schreef StateOfMind het volgende:
Ik hoopte dat het met een sisser af zou lopen, maar nu de diverse inlichtingendiensten zeggen dat het 'imminent' is vrees ik het ergste.

Met name ook omdat dit itt Oekrane heel snel heel groot kan worden.
Mwah, juist als ze met zoiets komen denk ik dat de kans groter is dat het met een sisser afloopt. Als ze allemaal zeggen 'Iran gaat nu cht bijna aanvallen hoor!', gaat Iran natuurlijk niet meer cht bijna aanvallen :P
pi_213163885
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, juist als ze met zoiets komen denk ik dat de kans groter is dat het met een sisser afloopt. Als ze allemaal zeggen 'Iran gaat nu cht bijna aanvallen hoor!', gaat Iran natuurlijk niet meer cht bijna aanvallen :P
Dat is de vraag.
Toen Rusland Oekrane aanviel sloegen de inlichtingendiensten ook aan de voorkant alarm. Dat ging toen toch echt door.
pi_213163892
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Laten we het hopen ja.
Er is al meer dan genoeg shit op de wereld momenteel.
A murky, forgotten land.
pi_213164130
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2024 @ 21:14:56 #104
284411 crew  heywoodu
pi_213164154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:00 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Dat is de vraag.
Toen Rusland Oekrane aanviel sloegen de inlichtingendiensten ook aan de voorkant alarm. Dat ging toen toch echt door.
Hoe bedoel je, aan de voorkant?
pi_213164213
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, aan de voorkant?
Voordat Rusland tot de aanval overging.
  woensdag 10 april 2024 @ 21:20:35 #106
38496 Perrin
pi_213164243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:13 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Dat wordt spannend.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2024 @ 21:21:52 #107
284411 crew  heywoodu
pi_213164263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:18 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Voordat Rusland tot de aanval overging.
Ah, vooraf. Tja, ik heb in elk geval nog wel hoop, we gaan het (hopelijk dus niet) zien de komende dagen.
  woensdag 10 april 2024 @ 21:57:25 #108
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213164784
Iemand live cams van teheran of de israelische grens? Die laatste zou leuk zijn ivm iron beam

edit: gevonden:
Twitch.tv/bensel15
pi_213165024
They further state that if this occurs, Joint-Retaliatory Strikes by the United States and Israel against Iranian Forces have also not been “Ruled Out.”

-O-

twitter
pi_213165098
Tuurlijk er zijn spanningen, maar de paar twitter accounts die hier worden aangehaald overtuigen me vooralsnog niet dat de raketten al onderweg zijn ofzo.
pi_213165155
Zo zie je maar dat de VS en haar vazalstaat Isral de werkelijke as van het kwaad zijn. Genocide, moordaanslagen, oorlog na oorlog starten waarbij miljoenen burgers gedood worden, atoomwapens ontwikkelen en ook in zetten, niets is te gek voor dit monsterlijk gedrocht dat VS heet, terreurstaat nummer 1. Dat landen 'terug' slaan voor moordaanslagen dulden ze niet, omdat ze in dit geval zelf de daders zijn. Vervloekt land, het is geen wonder dat daar zelfs scholieren, kinderen, elkaar bij bosjes vermoorden. Gewelddadig en moorddadig volk is het altijd geweest, sinds de stichting ervan.
  woensdag 10 april 2024 @ 22:33:15 #112
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213165192
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:29 schreef BeniT het volgende:
Zo zie je maar dat de VS en haar vazalstaat Isral de werkelijke as van het kwaad zijn. Genocide, moordaanslagen, oorlog na oorlog starten waarbij miljoenen burgers gedood worden, atoomwapens ontwikkelen en ook in zetten, niets is te gek voor dit monsterlijk gedrocht dat VS heet, terreurstaat nummer 1. Dat landen 'terug' slaan voor moordaanslagen dulden ze niet, omdat ze in dit geval zelf de daders zijn. Vervloekt land, het is geen wonder dat daar zelfs scholieren, kinderen, elkaar bij bosjes vermoorden. Gewelddadig en moorddadig volk is het altijd geweest, sinds de stichting ervan.
En dan is de islamitische wereld nog een stukje slechter
Twitch.tv/bensel15
pi_213165303
twitter
  woensdag 10 april 2024 @ 22:52:48 #114
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213165360
quote:
:')
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 22:54:56 #115
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_213165375
Ik geloof alleen maar bekende nieuwskanalen zoals cnn of op nationaal niveau nos journaal/vrt nieuws
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_213165460
quote:
:D
pi_213165515
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik geloof alleen maar bekende nieuwskanalen zoals cnn of op nationaal niveau nos journaal/vrt nieuws
Dan zit je hier verkeerd ^O^
pi_213165518
twitter
pi_213165671
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:04 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En wederom een kutloon :')
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 23:40:48 #120
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213165675
twitter
pi_213165734
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]
twitter
pi_213165916
Kunnen wij onze handen niet gewoon van MO aftrekken incl. Die vieze staat Isral?

Isral heeft niets met onze waarden en normen te maken ook dus laat ze lekker aanklooien daar onderling.
pi_213165947
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 00:55 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen wij onze handen niet gewoon van MO aftrekken incl. Die vieze staat Isral?

Isral heeft niets met onze waarden en normen te maken ook dus laat ze lekker aanklooien daar onderling.
Aha, dus de geopolitieke mondiale keuzes van een land als Nederland, zou afhangen van gelijke normen en waarden denk je? ;) Althans, zo heb ik de term 'we' in het 'onze handen' maar vertaald..
  donderdag 11 april 2024 @ 01:17:47 #124
307622 Perox
(niet de echte)
pi_213165949
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 01:16 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Aha, dus de geopolitieke mondiale keuzes van een land als Nederland, zou afhangen van gelijke normen en waarden denk je? ;)
Zou eigenlijk wel moeten. Dan kan je nog handelen met Japan en Nieuw Zeeland, zoiets. :D
pi_213165964
Iran news agency deletes report on shuttered airspace over Tehran, claims not to have published it
https://www.timesofisrael(...)o-have-published-it/
pi_213166042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 00:55 schreef kurk_droog het volgende:

Ben benieuwd hoe onze normen en waarden zouden zijn als Duitsland, Frankijk, Engeland en Belgie ons 6x geprobeerd hebben binnen te vallen en uit te roeien de laatste 80 jaar en vanuit Belgie bijna dagelijks terroristische aanvallen kwamen 80 jaar lang.

Met die vieze Nederlanders moet je niets te maken willen hebben, die zijn zo onaardig tegen hun buren. :r
pi_213166268
quote:
16s.gif Op donderdag 11 april 2024 03:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe onze normen en waarden zouden zijn als Duitsland, Frankijk, Engeland en Belgie ons 6x geprobeerd hebben binnen te vallen en uit te roeien de laatste 80 jaar en vanuit Belgie bijna dagelijks terroristische aanvallen kwamen 80 jaar lang.

Met die vieze Nederlanders moet je niets te maken willen hebben, die zijn zo onaardig tegen hun buren. :r
Free Belgica!
  donderdag 11 april 2024 @ 08:04:04 #128
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213166423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:57 schreef Bensel het volgende:
Iemand live cams van teheran of de israelische grens? Die laatste zou leuk zijn ivm iron beam

edit: gevonden:
Mooi weer daar :Y
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 april 2024 @ 08:43:43 #129
438527 MissButterflyy
pi_213166677
quote:

[..]

Situatie is toch totaal niet vergelijkbaar? NL bestaat al veel langer en het is niet zo dat er een andere bevolkingsgroep in NL zit tov de buurlanden, die langzaam meer uitbreidt en land inneemt/koloniseert.
pi_213166725
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]
Toen ik las 'that malicious regime' verslikte ik mij in mijn koffie. Gekke haatbaard. Als ze zo gek zijn om Isral aan te vallen hoop ik dat ze flink worden aangepakt.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 09:29:05 #131
8781 crew  Frutsel
pi_213167006
quote:
VS en Isral maken zich op voor Iraanse vergelding

President Joe Biden zweert dat de Amerikaanse toewijding aan Isral 'ijzersterk' zal zijn als Isral aangevallen wordt door Iran. De Amerikaanse president en verschillende functionarissen vrezen dat er binnen enkele dagen een 'aanzienlijke' aanval zal plaatsvinden als vergelding voor het Isralische bombardement op het consulaire gebouw in Damascus. ‘Er wordt serieus rekening mee gehouden dat er een aanval komt’, zegt Isral-correspondent Ralph Dekkers.

n Isral worden allerlei voorzorgsmaatregelen getroffen, zegt Dekkers. 'Van leerlingen die hun schoolboeken mee naar huis moeten nemen uit angst dat de scholen niet meer open kunnen tot het geruststellen van de bevolking dat ze back-up-plannen hebben voor de elektriciteitsvoorziening.' Er wordt kortom serieus rekening mee gehouden met dat er een Iraanse aanval komt. Volgens Bloomberg zou die aanval binnen enkele dagen met drones en kruisraketten moeten plaatsvinden. 'De angst zit er hier redelijk in.'

Amerikaanse zorgen
Volgens Dekkers is een hoge Amerikaanse generaal, de baas van Central Command, in Isral omdat de Verenigde Staten zich zorgen maken over de confrontatie tussen Isral en Iran, maar ook over de risico's voor hun eigen troepen in het Midden Oosten. Die zijn een paar maanden geleden veelvuldig aangevallen door Iraanse bondgenoten, de Amerikanen vrezen dat hun bases in Syri en Irak opnieuw het doelwit zullen worden van sjiitische en door Iran gesteunde milities.

Isral houdt er volgens Dekkers rekening mee dat Iran een punt zal maken door de aanval zelf uit te voeren en die niet, zoals gebruikelijk, door een proxy als Hezbollah vanuit Libanon te laten uitvoeren. Dit om te benadrukken dat Iran Isral niet met de aanval op consulaire Iraanse doelen in Damascus laat wegkomen. 'En dat zou dus inderdaad al nog deze week kunnen gebeuren.'

Gaza
'Amerika heeft steun uitgesproken op het Iraanse deel, op het Hamas-deel van de Gaza blijven ze kritisch. Biden heeft gisteravond ook weer hard uitgehaald naar Netanyahu, die niet genoeg doet om humanitaire hulp Gaza binnen te laten.' Weliswaar heeft Netanyahu vorige week onder meer toegezegd om een extra grensovergang in het noorden te openen om hulp via de haven binnen te laten, maar die stap is altijd nog altijd niet genomen.

Intussen slepen de onderhandelingen tussen Hamas en Isral zich voort, volgens Dekkers is het grootste twistpunt hoeveel Gazanen vanuit het zuiden naar het noorden mogen terugkeren bij een staakt-het-vuren. Zo wil Hamas dat dat voor iedereen geldt, terwijl Isral maar een klein deel wil laten terugkeren. De onderhandelingen worden bovendien mogelijk bemoeilijkt door een Israelische aanval gisterenavond op drie zonen plus vier kleinkinderen van een Hamasleider. 'Het opvallende is dat in Isral wordt gezegd dat Netanyahu, de minister van Defensie, maar ook de legertop geen akkoord hadden gegeven voor die aanvallen. Het is door een kolonel op een lager niveau besloten die het drietal als Hamasstrijders beschouwde.'

Lufthansa skipt vluchten Teheran
De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa vliegt tijdelijk niet van en naar Teheran, de hoofdstad van Iran, 'door de huidige situatie in het Midden-Oosten'. Hoelang de maatregel duurt, is nog niet bekend. Het besluit geldt in ieder geval tot donderdag.

'We houden de situatie in het Midden-Oosten voortdurend in de gaten en staan in nauw contact met de autoriteiten. De veiligheid van onze gasten en bemanningsleden is de topprioriteit van Lufthansa', heeft een woordvoerder van Lufthansa gezegd tegen persbureau Reuters.

Als Iran vanaf het eigen grondgebied een aanval uitvoert op Isral, zullen de Isralische autoriteiten namelijk reageren met een aanval op Iran. Met die waarschuwing kwam de Isralische minister van Buitenlandse Zaken Isral Katz op berichtendienst X.
  donderdag 11 april 2024 @ 09:56:46 #132
438527 MissButterflyy
pi_213167221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dit is vooral een hoop gedreig om Iran te waarschuwen echt niks te gaan doen nu.
  donderdag 11 april 2024 @ 09:58:48 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213167240
quote:

[..]

Tja, bij sommigen zal altijd Isral verantwoordelijk zijn. Dat zegt denk ik wel genoeg. Het land wordt al jarenlang bestookt in opdracht van Iran, door allerlei Iraanse proxies, maar zodra er eens een keer een Iraans consulaat wordt geraakt is het dan zogenaamd ineens Isral dat begint.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Situatie is toch totaal niet vergelijkbaar? NL bestaat al veel langer en het is niet zo dat er een andere bevolkingsgroep in NL zit tov de buurlanden, die langzaam meer uitbreidt en land inneemt/koloniseert.
Niemand koloniseert, niemand neemt land in.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213167314
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dit is vooral een hoop gedreig om Iran te waarschuwen echt niks te gaan doen nu.
Nouja, zomaar een ambassade aanvallen kan niet onbeantwoord blijven.

Waarom de VS dan dreigt terug te slaan is mij een raadsel. Isral heeft zelf die reactie uitgelokt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_213167356
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:06 schreef vosss het volgende:

[..]
Nouja, zomaar een ambassade aanvallen kan niet onbeantwoord blijven.

_O-
pi_213167379
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:10 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
_O-
Nouja ok, wellicht niet zomaar dan, maar een ambassade aanvallen en verwachten dat daar geen reactie op volgt is natuurlijk nogal achterlijk.
vosss is de naam,
pi_213167393
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:06 schreef vosss het volgende:
Waarom de VS dan dreigt terug te slaan is mij een raadsel.
Werkelijk?
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 10:27:18 #138
8781 crew  Frutsel
pi_213167558
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Nouja ok, wellicht niet zomaar dan, maar een ambassade aanvallen en verwachten dat daar geen reactie op volgt is natuurlijk nogal achterlijk.
Iran heeft momenteel Isral precies waar ze willen.

Ze bewapenen de strijdende groepen daar al jaren.. . Hamas, Houthi's, Hezbollah. Via zee, land en lucht.
Via Syrie, Irak, Rode Zee, tunnels etc etc. Ze vuren al jaren raketten en bommen op Israel. Net zoals kolonisten daar de Palestijnen al jaren treiteren, wegpesten of vermoorden.

Nu kwam het moment dat Hamas in staat was (al dan niet met hulp uit Iran) om een grote aanval uit te voeren waarbij ze heel veel slachtoffers konden maken.

Dit zet zoveel woede en haat vanuit Isral in gang dat die Hamas flink zouden aanpakken en willen vernietigen waarbij het Palestijnse volk ook slachtoffer wordt aangezien Hamas zich daartussen verschuild.

Aangezien dit nu zo lang duurt en de wereld kijkt naar de ellende in Gaza zet dit dag in dag uit steeds meer woede bij omringende landen en bijv moslims over de hele wereld. Precies zoals Iran het voor ogen had.
Het Palestijnse volk wordt hierbij ook door Iran misbruikt, ook door Hamas en ook door Isral dat op haar beurt weer nieuwe Hamas-aanwas aan het creren is.

Zal me niet verbazen dat de woede straks zo groot is dat ook vanuit de Westelijke Jordaanoever, Libanon, Syri en weet ik waar meer het raketten gaar regenen en er aanvallen zullen komen waarna een Isralische reactie voor nog meer frustratie gaat zorgen.
pi_213168090
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 april 2024 @ 11:24:39 #140
284411 crew  heywoodu
pi_213168110
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:22 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Och, een paar stagiairs hadden weer eens een Photoshop-opdrachtje. Je zou zeggen dat ze na jaren van dit soort plaatjes toch wel weten hoe het moet inmiddels.
pi_213168173
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:22 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Haifa intl. airport? Dat is toch al jaren niet meer in gebruik voor lijnvluchten?
pi_213168190
twitter
pi_213168205
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Och, een paar stagiairs hadden weer eens een Photoshop-opdrachtje. Je zou zeggen dat ze na jaren van dit soort plaatjes toch wel weten hoe het moet inmiddels.
Zou ze executeren als supreme leader
pi_213168212
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:30 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Haifa intl. airport? Dat is toch al jaren niet meer in gebruik voor lijnvluchten?
Zou het oprecht niet weten
pi_213168220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Iran heeft momenteel Isral precies waar ze willen.

Ze bewapenen de strijdende groepen daar al jaren.. . Hamas, Houthi's, Hezbollah. Via zee, land en lucht.
Via Syrie, Irak, Rode Zee, tunnels etc etc. Ze vuren al jaren raketten en bommen op Israel. Net zoals kolonisten daar de Palestijnen al jaren treiteren, wegpesten of vermoorden.

Nu kwam het moment dat Hamas in staat was (al dan niet met hulp uit Iran) om een grote aanval uit te voeren waarbij ze heel veel slachtoffers konden maken.

Dit zet zoveel woede en haat vanuit Isral in gang dat die Hamas flink zouden aanpakken en willen vernietigen waarbij het Palestijnse volk ook slachtoffer wordt aangezien Hamas zich daartussen verschuild.

Aangezien dit nu zo lang duurt en de wereld kijkt naar de ellende in Gaza zet dit dag in dag uit steeds meer woede bij omringende landen en bijv moslims over de hele wereld. Precies zoals Iran het voor ogen had.
Het Palestijnse volk wordt hierbij ook door Iran misbruikt, ook door Hamas en ook door Isral dat op haar beurt weer nieuwe Hamas-aanwas aan het creren is.

Zal me niet verbazen dat de woede straks zo groot is dat ook vanuit de Westelijke Jordaanoever, Libanon, Syri en weet ik waar meer het raketten gaar regenen en er aanvallen zullen komen waarna een Isralische reactie voor nog meer frustratie gaat zorgen.
Ik denk dat je het originele plan goed beschrijft: een gezamenlijke operatie van door Iran gesteunde groeperingen tegen Isral, met als effectief wapen de propaganda-oorlog die het westen (en de regio) tegen Isral doen keren.

Maar zoals gewoonlijk in die regio liep de samenwerking faliekant fout. :)

Ik vermoed dat Hamas zijn deel van "het plan" veel te vroeg en op eigen houtje heeft uitgevoerd. Op 7 oktober zelf had ik al het idee dat Hezbollah ook los zou gaan. Wellicht ondersteund door raketten vanuit Iran (en Jemen). Maar dat gebeurde dus niet. Iran en Hezbollah bleken nog helemaal niet klaar te zijn en zijn dat nog steeds niet.
Waarm het fout ging in de cordinatie is speculatie, maar verbazingwekkend is het niet. Eenheid was, en is, ver te zoeken in het Midden-Oosten.

En nu heeft Isral Hamas in de tang. Zodra die is vernietigd keren ze zich ongetwijfeld tegen Hezbollah en ook de Houthi's komen vroeger of later aan de beurt. Isral is nu in de positie om alledrie de hoofdrolspelers (exclusief Iran) afzonderlijk te verslaan, terwijl die nog wanhopig proberen de wereld tegen Isral te laten keren. Dat is alleen effectief voor wat betreft antisemitisme aanwakkeren, want gecordineerde actie tegen Isral is er niet en komt er ook niet.

Dus Irans masterplan bestond wel, maar lag al in duigen voor het effectief begonnen was. :D
pi_213168261
Israel threatens to strike Iran directly if it launches attack from its territory

Iran’s supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei, also reiterated a promise to retaliate against Israel over the attack on its consulate in Damascus, Syria.

https://www.nbcnews.com/n(...)-khamenei-rcna147162
pi_213168319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Werkelijk?
Ja werkelijk.
vosss is de naam,
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 11:46:48 #148
8781 crew  Frutsel
pi_213168339
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:34 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik denk dat je het originele plan goed beschrijft: een gezamenlijke operatie van door Iran gesteunde groeperingen tegen Isral, met als effectief wapen de propaganda-oorlog die het westen (en de regio) tegen Isral doen keren.

Maar zoals gewoonlijk in die regio liep de samenwerking faliekant fout. :)

Ik vermoed dat Hamas zijn deel van "het plan" veel te vroeg en op eigen houtje heeft uitgevoerd. Op 7 oktober zelf had ik al het idee dat Hezbollah ook los zou gaan. Wellicht ondersteund door raketten vanuit Iran (en Jemen). Maar dat gebeurde dus niet. Iran en Hezbollah bleken nog helemaal niet klaar te zijn en zijn dat nog steeds niet.
Waarm het fout ging in de cordinatie is speculatie, maar verbazingwekkend is het niet. Eenheid was, en is, ver te zoeken in het Midden-Oosten.

En nu heeft Isral Hamas in de tang. Zodra die is vernietigd keren ze zich ongetwijfeld tegen Hezbollah en ook de Houthi's komen vroeger of later aan de beurt. Isral is nu in de positie om alledrie de hoofdrolspelers (exclusief Iran) afzonderlijk te verslaan, terwijl die nog wanhopig proberen de wereld tegen Isral te laten keren. Dat is alleen effectief voor wat betreft antisemitisme aanwakkeren, want gecordineerde actie tegen Isral is er niet en komt er ook niet.

Dus Irans masterplan bestond wel, maar lag al in duigen voor het effectief begonnen was. :D
Ik zal niet ontkennen dat ik denk dat je een punt hebt . Al denk ik wel dat Israel onderschat wat de schade op lange termijn zal zijn in combi met de moslimgemeenschappen en Arabische landen/wereld.

Gebieden worden gewonnen in oorlogen en als Israel , na bijv een aanval van Iran, openlijk de acties als oorlogen bestempeld is de weg 'vrij' voor een Groot-Isral tussen de river-en-the-sea.
En laat Iran dat dus juist nu weer niet willen en wellicht is dat juist onderdeel van het masterplan van de Israliers :)

Maar toch denk ik dat dit zo'n conflict is dat alle ingredinten heeft voor grootschalige verdere escalaties.
  donderdag 11 april 2024 @ 12:00:51 #149
38496 Perrin
pi_213168435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik zal niet ontkennen dat ik denk dat je een punt hebt . Al denk ik wel dat Israel onderschat wat de schade op lange termijn zal zijn in combi met de moslimgemeenschappen en Arabische landen/wereld.
Ja alle goodwill en liefde die er daar was voor Isral en de joden, zo door de plee gespoeld.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 12:05:22 #150
8781 crew  Frutsel
pi_213168484
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja alle goodwill en liefde die er daar was voor Isral en de joden, zo door de plee gespoeld.
Ja vermoedelijk maar dan lees je ook dit..

quote:
Indonesia agrees to normalize ties with Israel as part of bid to join OECD — official
https://www.timesofisrael(...)t-joins-oecd-report/
pi_213168510
Dit heeft alles in zich om uit te groeien tot een mondiaal conflict.
  donderdag 11 april 2024 @ 12:16:46 #152
38496 Perrin
pi_213168592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja vermoedelijk maar dan lees je ook dit..
[..]
https://www.timesofisrael(...)t-joins-oecd-report/
Sja, zo'n land is ook knus met Iran en Rusland enzo. Weet niet of je daar nu zoveel waarde aan moet hechten. Het is niet alsof die nu principieel een afschuw tegen staatsgeweld hebben. Alleen tegen geweld uit een bepaalde hoek, blijkbaar.
  donderdag 11 april 2024 @ 12:18:56 #153
38496 Perrin
pi_213168606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:07 schreef byah het volgende:
Dit heeft alles in zich om uit te groeien tot een mondiaal conflict.
In feite is het dat al, alleen nog in een relatief 'koude' fase.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 12:19:51 #154
8781 crew  Frutsel
pi_213168616
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sja, zo'n land is ook knus met Iran en Rusland enzo. Weet niet of je daar nu zoveel waarde aan moet hechten. Het is niet alsof die nu principieel een afschuw tegen staatsgeweld hebben. Alleen tegen geweld uit een bepaalde hoek, blijkbaar.
Indonesi ontkent
twitter
pi_213168691
quote:

[..]
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat dat reuze mee gaat vallen.

Arabieren hebben respect voor bruut geweld. Isral gaat ze alledrie op hun flikker geven en de Arabische landen eromheen gaan morren, maar zien zich weer bevestigd in die ene terugkerende waarheid: die fucking Isralirs zijn niet te verslaan. :(
quote:
Gebieden worden gewonnen in oorlogen en als Israel , na bijv een aanval van Iran, openlijk de acties als oorlogen bestempeld is de weg 'vrij' voor een Groot-Isral tussen de river-en-the-sea.
En laat Iran dat dus juist nu weer niet willen en wellicht is dat juist onderdeel van het masterplan van de Israliers :)
Als Isral een 'groot Isral' had gewild, dan had het al bestaan. :Y

Dat is een complottheorie die volgens mij alleen leeft onder Isralhaters, niet onder Isralirs zelf.
quote:
Maar toch denk ik dat dit zo'n conflict is dat alle ingredinten heeft voor grootschalige verdere escalaties.
Ingredinten wel, maar geen kok die het recept goed kan bereiden. ;)
  donderdag 11 april 2024 @ 12:32:09 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213168717
Dat een land als Indonesi berhaupt geen normale banden heeft met Isral dat op 10,000 km afstand ligt, benadrukt helaas weer de kern van het probleem: de Islam. Dat een religie zoveel moeite heeft met het bestaan van n minuscuul Joods land, zegt alles dat je moet weten.
  donderdag 11 april 2024 @ 12:36:51 #157
38496 Perrin
pi_213168748
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Dat een land als Indonesi berhaupt geen normale banden heeft met Isral dat op 10,000 km afstand ligt, benadrukt helaas weer de kern van het probleem: de Islam. Dat een religie zoveel moeite heeft met het bestaan van n minuscuul Joods land, zegt alles dat je moet weten.
Ja de treurige waarheid.
pi_213168871
quote:
Dit zou je ook kunnen omdraaien, dat als z'n klein land zoveel weerstand oproept er wel iets mis met die joodse religie moet zijn.

Ik denk dat het allemaal niet zo simpel is. Sterker nog, ik denk dat dat 'ja maar moslims dit en ja maar joden dat' een belangrijke katalysator van het conflict is.

Tuurlijk, de islam in Indonesi is extremer geworden met de jaren, en meer persoonlijk, ik heb best wat tijd doorgebracht in Indonesi en ik werd op een gegeven moment doodmoe van de religieuze waanzin in delen van dat land. Ik ben nooit in Isral geweest, maar daar woont ook duidelijk een groep onverdraagzame religieuze gekken.

Maar goed, als ik kijk naar de engelse wikipediapagina van de Isral-Indonesi betrekkingen dan doemt ook het beeld op van een lange geschiedenis van informele contacten en zijdelingse toenadering. Maar het al maar durende conflict tussen de Palestijnen en Israeli staat normale betrekkingen in de weg.

Ik denk dat als dat conflict opgelost wordt, dat diplomatieke banden met veel islamitische landen kunnen normaliseren. Iets wat de laatste jaren met landen rondom Isral al gaande is, om wat voor redenen dan ook, en gelukkig maar.
  donderdag 11 april 2024 @ 13:05:05 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213169000
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dit zou je ook kunnen omdraaien, dat als z'n klein land zoveel weerstand oproept er wel iets mis met die joodse religie moet zijn.

Ik denk dat het allemaal niet zo simpel is. Sterker nog, ik denk dat dat 'ja maar moslims dit en ja maar joden dat' een belangrijke katalysator van het conflict is.

Tuurlijk, de islam in Indonesi is extremer geworden met de jaren, en meer persoonlijk, ik heb best wat tijd doorgebracht in Indonesi en ik werd op een gegeven moment doodmoe van de religieuze waanzin in delen van dat land. Ik ben nooit in Isral geweest, maar daar woont ook duidelijk een groep onverdraagzame religieuze gekken.

Maar goed, als ik kijk naar de engelse wikipediapagina van de Isral-Indonesi betrekkingen dan doemt ook het beeld op van een lange geschiedenis van informele contacten en zijdelingse toenadering. Maar het al maar durende conflict tussen de Palestijnen en Israeli staat normale betrekkingen in de weg.

Ik denk dat als dat conflict opgelost wordt, dat diplomatieke banden met veel islamitische landen kunnen normaliseren. Iets wat de laatste jaren met landen rondom Isral al gaande is, om wat voor redenen dan ook, en gelukkig maar.
Tja, op deze manier kun je alles gaan omdraaien. Zo zijn er ook landen waar vrouwen zonder hoofddoek of met blote armen en benen veel weerstand oproepen. Als we dan jouw moreel relativistische manier van redeneren zouden volgen, zou er het argument kunnen worden gemaakt dat gezien de sterke reactie, niet de weerstand op zich het probleem is maar er misschien inderdaad wel iets mis is met vrouwen zonder hoofddoek of met blote benen en armen.

De realiteit is dat er niets mis is met het Jodendom en ook niet met de staat Isral, maar wel met de bizarre reactie die dit land oproept bij Islamtische landen. Dit zie je over het algemeen namelijk niet bij Christelijke landen en ook niet bij een voornamelijk Hindoestaans land als India, de relaties tussen India en Isral zijn zelfs uitstekend.
pi_213169064
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, op deze manier kun je alles gaan omdraaien. Zo zijn er ook landen waar vrouwen zonder hoofddoek of met blote armen en benen veel weerstand oproepen. Als we dan jouw moreel relativistische manier van redeneren zouden volgen, zou er het argument kunnen worden gemaakt dat gezien de sterke reactie, niet de weerstand op zich het probleem is maar er misschien inderdaad wel iets mis is met vrouwen zonder hoofddoek of met blote benen en armen.

De realiteit is dat er niets mis is met het Jodendom en ook niet met de staat Isral, maar wel met de bizarre reactie die dit land oproept bij Islamtische landen. Dit zie je over het algemeen namelijk niet bij Christelijke landen en ook niet bij een voornamelijk Hindoestaans land als India, de relaties tussen India en Isral zijn zelfs uitstekend.
Ik ga verder geen religieuze waanzin verdedigen, nogmaals ik werd er doodmoe van in Indonesi. En je hoeft daarover niet naief te zijn, een deel van de religieuze joden is evengoed intolerant.

Maar de islam als zodanig staat niet per definitie en onomkeerbaar diplomatieke betrekkingen met Israel in de weg, dat was eigenlijk de strekking van het hele betoog. Daarover verschillen we van mening, prima.
pi_213169201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

[..]
Als Isral een 'groot Isral' had gewild, dan had het al bestaan. :Y

Dat is een complottheorie die volgens mij alleen leeft onder Isralhaters, niet onder Isralirs zelf.
[..]
Paar weken voor 7 october presenteert bibi een map genaamd: The new middle east

Ook wel bekend als groot Israel. Wat inhoudt dat ze de Israel van de bijbel in ere willen herstellen.

Netanyahu brandishes map of Israel that includes West Bank and Gaza at UN speech

https://www.timesofisrael(...)d-gaza-at-un-speech/
pi_213169517
Biden Administration Fears Iran Might Target U.S. Forces Over Israel Strike

Iran threatens to attack the U.S. if it assists Israel in defending against any Damascus retaliation.

https://theintercept.com/2024/04/10/iran-israel-strike/
pi_213169555
quote:

[..]

Hoe ben je in aanraking gekomen met het idee van Groot-Israel, als ik het mag vragen?
pi_213169882
Gaat Erdo natuurlijk nooit doen
Hij is meer van de emotionele support o|O

twitter
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 15:06:34 #165
8781 crew  Frutsel
pi_213170203
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hoe ben je in aanraking gekomen met het idee van Groot-Israel, als ik het mag vragen?
Is dat geen algemeen begrip voor Isral, Libanon, Palestina en Jordani gezamenlijk? :@
Anders is dat mijn gedachte en fout hoor?

En in oorlogen win of verlies je terrein zoals Sinai, Golan etc. Als Israel nu weer vanuit meerdere fronten wordt aangevallen kan dat voor hun een reden zijn om eens en voor altijd af te rekenen met de in hun ogen 24/7 durende bedreiging.

En dan kom je tot het annexeren van Gaza, Westelijke Jordaanoever en wellicht een deel van Libanon om vervolgens op vrede in te zetten met Jordanie, Libanon en Egypte. Syrie is misschien onmogelijk zolang ze daar naar de poppen van Iran dansen.

Andere oplossing is de joden elders onderbrengen maar dan denk ik niet dat we het nog over (groot-)Israel hebben in de toekomst.
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 15:18:11 #166
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213170337
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Frutsel is ook een benadigd kunstschilder
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 15:21:08 #167
8781 crew  Frutsel
pi_213170357
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
quote:
Zo kan 'Groot-Isral' verwijzen naar het Beloofde Land, een term die ontleend is aan de Tenach of de Hebreeuwse Bijbel, maar ook naar het grondgebied van het Verenigd Koninkrijk Isral van koning David. Ook is de term gebruikt om te verwijzen naar Isral, Palestina en Jordani gezamenlijk.

Daarnaast is het ook een term waarmee Straatcommando's aangeven jaloers te zijn op schilders uit het Beloofde Land
pi_213170856
Het is nooit officieel bevestigd, maar het zou me niet verbazen als er een kern van waarheid in zit
Iran weet dit waarschijnlijk ook, dus ik snap niet waarom ze dreigen met aanvallen
Tenzij ze zelf nucleaire wapens bezitten natuurlijk :X
Zelfs dan wordt het een sucide Mission :N

twitter
pi_213170863
twitter
pi_213170865
If Iran strikes, Britain must take it on

Strategic ineptitude by the US and Britain has contributed a great deal to the violence engulfing Israel today

https://www.telegraph.co.(...)f-it-strikes-israel/
pi_213170871
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[..]

Heb jij toevallig ook maar 1 oor?
A murky, forgotten land.
pi_213170882
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Heb jij toevallig ook maar 1 oor?
Zo van "Gogh, dat had ik nou nooit verwacht"
pi_213170884
Meer dreigementen
Hopen dat het daarbij blijft c_/

twitter
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 16:34:16 #174
pi_213170930
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:25 schreef Ali_boo het volgende:
Meer dreigementen
Hopen dat het daarbij blijft c_/

[ x ]
Het is wel ontzettend veel geblaas.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213171003
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
_O-
Damn you :D

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is wel ontzettend veel geblaas.
Komt op mij niet intimiderend over eerlijk gezegd
Het is net als wanneer een chihuahua tegen een pitbull aanblaft
pi_213171018
Russia warns against travel to Middle East amid fears of Iranian attack on Israel – as it happened

https://www.theguardian.c(...)-with-israel-reports
pi_213171025
Russia and Germany urge restraint as Iranian threat puts Middle East on edge

https://www.reuters.com/w(...)tensions-2024-04-11/
pi_213171032
Gaan we nog F14’s en F4’s is actie zien? :9~
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 16:48:11 #179
pi_213171059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik zou dolgraag een tomcat in actie willen zien, maar niet op deze manier.
pi_213171103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Is dat geen algemeen begrip voor Isral, Libanon, Palestina en Jordani gezamenlijk? :@
Anders is dat mijn gedachte en fout hoor?

En in oorlogen win of verlies je terrein zoals Sinai, Golan etc. Als Israel nu weer vanuit meerdere fronten wordt aangevallen kan dat voor hun een reden zijn om eens en voor altijd af te rekenen met de in hun ogen 24/7 durende bedreiging.

En dan kom je tot het annexeren van Gaza, Westelijke Jordaanoever en wellicht een deel van Libanon om vervolgens op vrede in te zetten met Jordanie, Libanon en Egypte. Syrie is misschien onmogelijk zolang ze daar naar de poppen van Iran dansen.

Andere oplossing is de joden elders onderbrengen maar dan denk ik niet dat we het nog over (groot-)Israel hebben in de toekomst.
Geen reden om je te corrigeren, aangezien je zelf achter de waarheid bent gekomen
De reden waarom ik het aan je vroeg is, omdat deze project tot voor kort niets anders was dan een complottheorie. Vond het daarom al zo raar dat je er wel iets vanaf wist

Nu Bibi zelf met zo'n map zit te zwaaien, ben ik verplicht om het toch (semi)serieus te nemen
pi_213171109
twitter
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 16:54:28 #182
8781 crew  Frutsel
pi_213171128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zou dolgraag een tomcat in actie willen zien, maar niet op deze manier.
Tomcat ja? En een Jerry zeker ook ?
pi_213171157
Godver :D
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 16:58:22 #184
8781 crew  Frutsel
pi_213171176
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Godver :D
Tijd voor een gifje? :P
pi_213171195
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:58 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Tijd voor een gifje? :P
Het is nog geen vrijdag.
pi_213171204
Aan nieuws geen gebrek atm
Dat wil niet zeggen dat er vandaag iets zal gebeuren
Maar het zal niet meer lang duren voordat het echt losbarst

twitter
pi_213171433
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:00 schreef Ali_boo het volgende:
Aan nieuws geen gebrek atm
Dat wil niet zeggen dat er vandaag iets zal gebeuren
Maar het zal niet meer lang duren voordat het echt losbarst

[ x ]
Blaffende honden bijten niet h.
Zonder wrijving geen glans
pi_213171523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Als dat gebeurt, zou dan in hogerberoep de rechter het verbod tot leveren onderdelen aan Isral weer opheffen? :')
pi_213171798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:18 schreef Haags het volgende:

[..]
Blaffende honden bijten niet h.
Snap je punt maar het feit dat de Isralirs en de rest van de wereld de dreiging wel serieus nemen
Is genoeg reden voor mij om wel op te letten, en het niet naar het rijk der fabelen te verwijzen
pi_213171802
twitter
pi_213171985
quote:
Aha vandaar de Abraham akkoorden.

Je verhaaltje wordt wel wat vermoeiend en eenzijdig. Moslims zus, moslims zo, Islam zus en zo. Klinkt als een echte moslimhater die in alles een groot islamitisch complot ziet. Geen enkel verschil met de traditionele Jodenhater.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 11 april 2024 @ 18:22:23 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213172049
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je verhaaltje wordt wel wat vermoeiend en eenzijdig. Moslims zus, moslims zo, Islam zus en zo. Klinkt als een echte moslimhater die in alles een groot islamitisch complot ziet. Geen enkel verschil met de traditionele Jodenhater.
Ah, het benoemen van de geopolitieke realiteit rondom twee landen is nu ook al 'moslimhaat' en 'een complot'. Hilarisch.
pi_213172230
Dat hele Iran stelt geen moet voor. Een prutleger.
pi_213173207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:44 schreef Hoppahop het volgende:
Dat hele Iran stelt geen moet voor. Een prutleger.

Waar je dat nou weer vandaan haalt. Wel eens verdiept in de Irak Iran oorlog?
pi_213173231
quote:

[..]

Waar zijn de pro-Israel moslims?
  donderdag 11 april 2024 @ 20:06:57 #196
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213173325
quote:

[..]

Leuk man, lekker ongefundeerd iedereen van Moslimhaat beschuldigen. Wel droevig om te bedenken dat jij welbespraakter bent dan de gemiddelde bontkraag maar dat dit alsnog het niveau blijft.
pi_213173334
:+

twitter
pi_213173366
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:08 schreef Ali_boo het volgende:
:+

[ x ]
_O-
A murky, forgotten land.
pi_213173610
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 19:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Iran na 8 jaar Irak niet kon verslaan. Terwijl Amerika in een paar maanden Irak de pan inhakte? Ja, dan heb je een prutsleger.
pi_213173761
Paar maanden? Was volgens mij wel wat sneller.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213174332
Blinken asks China, Turkey, Saudis to dissuade Iran from attacking Israel
https://www.timesofisrael(...)om-attacking-israel/

TV report: Jerusalem thinks Sinwar delaying hostage deal response in hopes of Iranian attack on Israel
https://www.timesofisrael(...)an-attack-on-israel/
pi_213174485
twitter
pi_213174535
Oh ffs, dit konden we er makkelijk bij hebben

twitter

jajaja heeft niets met het topic te maken, niet direct dan, maar toch het vermelden waard
pi_213174582
Iran heeft beloofd voorzichtig te handelen om verdere escalatie te voorkomen

twitter
pi_213174608
Waarom komt er toch altijd ruzie uit islamitische landen? Hebben ze onenigheden over de volgorde van woorden in een koranvers?
pi_213174698
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:59 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]

Die blaffen alleen, die bijten niet, ze weten dondersgoed dat dat hun ondergang zal betekenen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213175150
okee dat doet blinken toch wel goed. de-escalerend, maar er zit ook een ferme waarschuwing in.
pi_213176127
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:38 schreef Aether het volgende:
Blinken asks China, Turkey, Saudis to dissuade Iran from attacking Israel
https://www.timesofisrael(...)om-attacking-israel/

TV report: Jerusalem thinks Sinwar delaying hostage deal response in hopes of Iranian attack on Israel
https://www.timesofisrael(...)an-attack-on-israel/
In plaats van Iran oproepen om niks terug te doen zou de VS er beter aan doen om Netanyahu en die bende krankzinnigen in z'n kabinet terug in hun hok te schoppen. Isral moet hoognodig ophouden met dergelijke nodeloze provocerende acties die de kans op escalatie alleen maar vergroten.

quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:59 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Fijn dat het geschifte regime in Teheran zich gematigder opstelt dan het huidige Isral, dat geeft toch te denken. Het is toch te gek voor woorden dat het zogenaamd geciviliseerde Westen de ayatollahs moet smeken om zich in te houden in hun reactie tegen onze 'vriend' Isral.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2024 07:00:09 ]
pi_213176150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 19:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Iran heeft een prutleger. :Y
pi_213176168
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 april 2024 06:55 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Iran heeft een prutleger. :Y
Nederland ook. :D
pi_213176181
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:54 schreef Ali_boo het volgende:
Oh ffs, dit konden we er makkelijk bij hebben

[ x ]

jajaja heeft niets met het topic te maken, niet direct dan, maar toch het vermelden waard
Niks nieuws. Die slaan al 70 jaar oorlogstaal uit.
pi_213176287
Ze zijn er na 30 jaar uit.
quote:
Argentina court rules Iran ordered 1990s terror bombings of Israeli embassy, AMIA center
https://www.timesofisrael(...)embassy-amia-center/

An Argentine court says Iran had ordered the deadly 1992 attack on Israel’s embassy in Buenos Aires and the 1994 attack on the Asociacion Mutual Israelita Argentina (AMIA) Jewish center, local media reports.

The ruling also implicates the Lebanese Shiite terror movement Hezbollah, declares Iran a “terrorist state” and calls the attack against the AMIA — the deadliest in Argentina’s history — a “crime against humanity,” according to court documents cited by media reports.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2024 @ 07:56:04 #213
284411 crew  heywoodu
pi_213176354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ligt eraan op welk gebied natuurlijk, want het Nederlandse leger is zker niet op elk gebied matig.
pi_213176689
twitter
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:39:12 #215
38496 Perrin
pi_213176715
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Deze spanningsboog duurt mij te lang.

pi_213176749
Geen vrijmibo in het Midden Oosten dus
pi_213176762
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Die blaffen alleen, die bijten niet, ze weten dondersgoed dat dat hun ondergang zal betekenen.
Iran is gek genoeg ook niet het grote gevaar in deze kwestie. Kwaadaardig regime, maar niet achterlijk.

Isral is hier degene die aanstuurt op escalatie. Dat is erg gevaarlijk en onverstandig.

Een hond die zit te blaffen moet je niet gaan schoppen natuurlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213176769
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ligt eraan op welk gebied natuurlijk, want het Nederlandse leger is zker niet op elk gebied matig.
Vooral in hard Pang Pang schreeuwen bij gebrek aan oefen munitie.
;)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2024 @ 08:54:02 #219
284411 crew  heywoodu
pi_213176786
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
;)
Jaren geleden ja :+

Met name op diverse technische gebieden zit het echt wel goed.
pi_213176972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
;)
En als je met voertuigen oefent "vroem vroem" roepen. ;)
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:59:27 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213177328
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Iran is gek genoeg ook niet het grote gevaar in deze kwestie. Kwaadaardig regime, maar niet achterlijk.

Isral is hier degene die aanstuurt op escalatie. Dat is erg gevaarlijk en onverstandig.

Een hond die zit te blaffen moet je niet gaan schoppen natuurlijk.
Ah ja, het land dat al decennialang wordt aangevallen door proxies van Iran, stuurt aan escalatie. Maar natuurlijk.
pi_213178566
twitter
pi_213178730
8)7

twitter
pi_213178776
Een keer barst de bom..
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 april 2024 @ 12:20:23 #225
3928 Ulx
pi_213178830
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:11 schreef Ali_boo het volgende:
8)7

[ x ]
Het is toch het land van vrede?
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:23:08 #226
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213178870
quote:
8)7

[ x ]
Israel mag zich "verdedigen"
Iran mag zich niet "verdedigen"
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:24:27 #227
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213178884
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah ja, het land dat al decennialang wordt aangevallen door proxies van Iran, stuurt aan escalatie. Maar natuurlijk.
Israel kan in theorie elk land aanvallen en zal nog steeds verdedigd worden.

Putin zal vast stikjaloers zijn dat hij het moet doen met China en Iran als kontmaatjes
pi_213178893
quote:

[..]
Met onze 25 F-35s kun je nog best een leuke klap uitdelen.
pi_213178984
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Waar zijn de pro-Israel moslims?
De meeste zijn in Isral...
pi_213179481
quote:

[..]
Dit topic gaat niet over Nederland, maar over Iran.
pi_213179530
quote:
8)7

[ x ]
Hij durft de naam van Isral niet eens te gebruiken.
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:29:59 #232
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213179705
Toch laat het wel zien dat Iran meester is in schaken, niet uit woede maar uit verstand handelt.

Als een Amerikaanse of Isralische ambassade gebombardeerd zou worden met ook nog eens doden tot gevolg, (door Iran, Syri of whatever) dan zou Amerika echt niet zeggen 'We stellen ons terughoudend op'.

Nee dan vlogen de raketten door de lucht, we moeten ook niet vergeten dat landen als de VS op oorlog 'draaien' met hun grote industrien gericht op massale productie, dus af en toe een oorlog komt hun niet verkeerd uit.

Ook dat is kapitalisme, verkoop mensen sigaretten, verkoop ze wapens... En dat allemaal om de aandeelhouders tevreden te stellen.
pi_213179715
France warns against travel to Iran, Lebanon, Israel, Palestinian territories in coming days
https://www.timesofisrael(...)ries-in-coming-days/

Blinken asks China to use its influence to dissuade Iran from striking Israel
https://www.timesofisrael(...)rom-striking-israel/
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 april 2024 @ 13:33:12 #234
3928 Ulx
pi_213179737
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:29 schreef BMW1993 het volgende:
Toch laat het wel zien dat Iran meester is in schaken, niet uit woede maar uit verstand handelt.

Als een Amerikaanse of Isralische ambassade gebombardeerd zou worden met ook nog eens doden tot gevolg, (door Iran, Syri of whatever) dan zou Amerika echt niet zeggen 'We stellen ons terughoudend op'.

Nee dan vlogen de raketten door de lucht, we moeten ook niet vergeten dat landen als de VS op oorlog 'draaien' met hun grote industrien gericht op massale productie, dus af en toe een oorlog komt hun niet verkeerd uit.

Ook dat is kapitalisme, verkoop mensen sigaretten, verkoop ze wapens... En dat allemaal om de aandeelhouders tevreden te stellen.
Lijkt me niet, want dan zou Oekraine nietzo in de penarie zitten op het moment.
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:37:49 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213179799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:24 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Israel kan in theorie elk land aanvallen en zal nog steeds verdedigd worden.

Putin zal vast stikjaloers zijn dat hij het moet doen met China en Iran als kontmaatjes
Isral valt nooit zonder reden landen aan. Isral wordt sinds de oprichting zelf juist structureel aangevallen en hier moet men zich tegen verdedigen. Dit wordt gesteund door veel landen, wat niet meer dan normaal is. Zo wordt Oekrane ook gesteund en zal Taiwan (ondanks dat het geen erkend land is) ook worden gesteund.
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:46:03 #236
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213179884
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Isral valt nooit zonder reden landen aan. Isral wordt sinds de oprichting zelf juist structureel aangevallen en hier moet men zich tegen verdedigen. Dit wordt gesteund door veel landen, wat niet meer dan normaal is. Zo wordt Oekrane ook gesteund en zal Taiwan (ondanks dat het geen erkend land is) ook worden gesteund.
Leuke retoriek. Oekraine mag zichzelf verdedigen wat volgens mij terecht is maar Palestina wat volgens de VN illegaal bezet is door Israel mag zichzelf niet verdedigen.
pi_213179920
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:46 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Leuke retoriek. Oekraine mag zichzelf verdedigen wat volgens mij terecht is maar Palestina wat volgens de VN illegaal bezet is door Israel mag zichzelf niet verdedigen.
De UNHRA met terroristen van HAMAS in hun midden nemen we niet serieus.
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:54:17 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213179975
quote:

[..]
Palestina bestaat niet eens. Het wordt erg bijzonder als een groep mensen een land heeft, dat altijd de mogelijkheid tot een land heeft geweigerd. Niet voor niets waren de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever tot 1967 onderdeel van Egypte en Jordani, iets waar toen geen haan naar heeft gekraaid. Pas toen deze landen door de Zesdaagse oorlog deze stukken grond verloren, was het ineens Palestijns grondgebied dat zogenaamd 'bezet' was door Isral. Raar hoe dat werkt.

En wat de VN verder wel of niet vindt is ook irrelevant. Dat is helaas een organisatie die inherent anti-Isral is en zelfs terreur tegen Isral stimuleert en sponsort.
pi_213180106
twitter
pi_213180313
De BRICS account is een tikje gekleurd in haar berichtgeving
Maar zelfs CBS meld dat er vandaag een aanval van Iran kunnen verwachten

twitter

U.S issues travel warning for Israel with Iran expected to attack any moment and fear Gaza war could spread

Tel Aviv — Israel is bracing for a worst-case scenario that U.S. officials believe could materialize within just hours — the possibility of a direct attack on Israeli soil by Iran in retaliation for a strike almost two weeks ago that killed seven Iranian military officers.

Two U.S. officials told CBS News that a major Iranian attack against Israel was expected as soon as Friday

https://www.cbsnews.com/n(...)iddle-east-conflict/
pi_213180326
We gaan het zien ^O^
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 april 2024 @ 14:32:37 #242
3928 Ulx
pi_213180372
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:28 schreef Ali_boo het volgende:
We gaan het zien ^O^
Iran zal toch wel rekening houden met de sabbat? En met Pesach over een paar weken? Ze waren zo boos over een aanval tijdens Ramadan dat ze wel het goede voorbeeld moeten geven. En op vrijdag? Nee toch zeker.
pi_213180478
quote:

[..]
Beetje schuine vergelijking. Oekrane mag zich verdedigen tegen het Russisch militair apparaat. Bij elke wapensteun is erg duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was dat ze daarmee onschuldige Russische burgers doden of andere civiele doelen aanvallen.

Als Hamas op 7 oktober alleen het militaire checkpoint had aangevallen en militairen of andere vertegenwoordigers van de bezettende macht had gegijzeld was de reactie nooit zo hevig geweest en kon je spreken van verzet. Onschuldige burgers/kinderen afslachten en gijzelen is geen verzet meer.

Daarnaast zou ik persoonlijk er ook niet voor kiezen om Palestijns verzet en Hamas gelijk te trekken. Het bestaan van Hamas is niet bepaald bevorderlijk voor langdurige vrede voor de Palestijnen en gezien de zelfverrijking van de Hamas leiding ten koste van de Palestijnen lijkt dat ook niet hun doel te zijn.
pi_213180629
Hmm beide landen hebben bloedmooie vrouwen maar ik juich toch voor Isral :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213180774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Iran zal toch wel rekening houden met de sabbat? En met Pesach over een paar weken? Ze waren zo boos over een aanval tijdens Ramadan dat ze wel het goede voorbeeld moeten geven. En op vrijdag? Nee toch zeker.
Uiteraard

En mocht Iran vandaag aanvallen dan wacht Israel netjes 24uur voordat het iets terug doet. Die zullen nooit een aanval openen op de laatste dag van het suikerfeest :Y
pi_213181213
twitter
pi_213181232
Denk niet dat dit veel zal uitmaken, maar goed wie ben ik

twitter
pi_213181443
Zal toch niet?

twitter
pi_213181560
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:33 schreef Ali_boo het volgende:
Zal toch niet?

[ x ]
Jij verheugt je er echt op, he? :')
pi_213181583
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:10 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Propaganda. :Y
pi_213181585
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Verheugen is niet het goede woord

Wel volg ik het topic met bovengemiddelde interesse. sue me :6
  vrijdag 12 april 2024 @ 16:46:28 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213181589
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die kerel zit al jaren te hopen :P

Had ooit een ADHD klasgenoot, die werd al helemaal leip als ie een nieuwe pen had. Beetje dat typetje denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213181694
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

pi_213181712
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Fair enough. ^O^

Ik ben hier ook een klein beetje schuldig aan
pi_213181831
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Kijk, iemand die het begrijpt o|O

quote:
12s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Fair enough. ^O^

Ik ben hier ook een klein beetje schuldig aan
Hoe je het ook wendt of keert
Aan welke kant je ook staat
Je kan moeilijk ontkennen dat we in spannende tijden leven :P
pi_213181854
Het is op een forum niet altijd helder wat iemand drijft of wat die echt denkt. Ik had bij een aantal fokkers de indruk dat ze een escalatie wel zien zitten. Daar zitten twee fokkers bij die ik vroeger veel in de 'asielzoekers topics' zag, dus ik moest wel een beetje grinniken want een escalatie zou tot een tsunami van asielzoekers kunnen gaan leiden.

Wat dat betreft: Beware what you wish for. En voor de rest gun ik Isral absoluut geen escalatie, ik hoop heel hard dat het over waait
pi_213181888
twitter
pi_213181895
twitter
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:28:48 #259
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213181930
Mooiste zou natuurlijk zijn als Iran een flinke hoeveelheed missles/drones gebruikt en deze 100% onderschept worden door Israel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 17:52:26 #260
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213182145
twitter
  vrijdag 12 april 2024 @ 18:03:36 #261
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213182264
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Palestina bestaat niet eens. Het wordt erg bijzonder als een groep mensen een land heeft, dat altijd de mogelijkheid tot een land heeft geweigerd. Niet voor niets waren de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever tot 1967 onderdeel van Egypte en Jordani, iets waar toen geen haan naar heeft gekraaid. Pas toen deze landen door de Zesdaagse oorlog deze stukken grond verloren, was het ineens Palestijns grondgebied dat zogenaamd 'bezet' was door Isral. Raar hoe dat werkt.

En wat de VN verder wel of niet vindt is ook irrelevant. Dat is helaas een organisatie die inherent anti-Isral is en zelfs terreur tegen Isral stimuleert en sponsort.
En opnieuw leuke retoriek. Zowel Israel als Palestina hebben de Oslo/tweestatenoplossing akkoorden ondertekend. Er was een twee staten oplossing tot de Israelische minister-president Yithzak Rabin werd vermoord door een rechts extremist en tevens aanhanger van Netanyahu.
  vrijdag 12 april 2024 @ 18:03:56 #262
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213182268
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:54 schreef HowardRoark het volgende:

Nou ja zeg. De ICC is zeker ook anti-Israel?
pi_213182620
Vraag me wel af of juist Isral zou escaleren als Iran aanvalt. Ze kunnen ook denken van we pakken door dat juist zij degene zijn die escaleren.
pi_213182746
pi_213182763
Straks even Fallout kijken, voorbereiding beste bereiding.
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:08:39 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213182934
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En opnieuw leuke retoriek. Zowel Israel als Palestina hebben de Oslo/tweestatenoplossing akkoorden ondertekend. Er was een twee staten oplossing tot de Israelische minister-president Yithzak Rabin werd vermoord door een rechts extremist en tevens aanhanger van Netanyahu.
Dat was 30 jaar geleden, waarna de Palestijnen meteen begonnen met een reeks aanslagen op Isralische burgers. En als dit je uitgangspunt is, dat er ooit een tweestatenoplossing is getekend, dat is het natuurlijk wel heel vreemd dat de Palestijnen een terreurbeweging hebben verkozen als hun politieke leiders die het expliciete doel hebben om de staat Isral te vernietigen. Dat geeft namelijk duidelijk blijk van hele andere intenties.
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:08:48 #267
438527 MissButterflyy
pi_213182935
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Moet die discussie nu echt in zoveel verschillende topics gevoerd worden?
Worden mensen nou niet eens moe van zichzelf?

Jullie komen er toch niet uit! :{
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:12:06 #268
38496 Perrin
pi_213182967
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Moet die discussie nu echt in zoveel verschillende topics gevoerd worden?
Worden mensen nou niet eens moe van zichzelf?

Jullie komen er toch niet uit! :{
Jamaar hullie!
pi_213183082
Hopelijk vanavond wat vuurwerk. Het is al wat stil.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2024 @ 19:21:43 #270
284411 crew  heywoodu
pi_213183087
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:10 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Dit is ook wel heel vreemd 'breaking news' _O-

"BREAKING: Het kan de komende weken af en toe onweren, ga dan niet met een grote metalen staaf in je hand in een weiland staan."

Ja, nee, ok. Dat klopt wel, maar is niet echt brekend nieuws ofzo.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2024 @ 19:25:01 #271
284411 crew  heywoodu
pi_213183122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:49 schreef Elizium het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, Isral vs Iran is al decennia precies zo'n gifje, of die van die vrachtwagen die vol op een paaltje af rijdt maar er nooit komt :+
pi_213183145
quote:

[..]
Er heeft nooit een Palestina bestaan. Wel Juda en koninkrijk Isral.
pi_213183167
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit is ook wel heel vreemd 'breaking news' _O-

"BREAKING: Het kan de komende weken af en toe onweren, ga dan niet met een grote metalen staaf in je hand in een weiland staan."

Ja, nee, ok. Dat klopt wel, maar is niet echt brekend nieuws ofzo.
BREAKING NEWS: IK GA EEN STEAK KOKEN

Dat jullie het weten :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 12-04-2024 19:44:25 ]
pi_213183173
twitter
pi_213183253
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
BREAKING NEWS: IK GA EEN STAKE KOKEN

Een steak? Beter bak je die ;)
pi_213183267
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:34 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nee, een stake. Dat is typisch Fries. Naar Afrikaans recept. :Y
pi_213183272
Zei iemand steek?

Gr gr Quincy
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:37:34 #278
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213183288
Kan je beter in je swieter naar een stiekhouse gaan, daarna een lekkere expresso!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:38:05 #279
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213183296
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat was 30 jaar geleden, waarna de Palestijnen meteen begonnen met een reeks aanslagen op Isralische burgers. En als dit je uitgangspunt is, dat er ooit een tweestatenoplossing is getekend, dat is het natuurlijk wel heel vreemd dat de Palestijnen een terreurbeweging hebben verkozen als hun politieke leiders die het expliciete doel hebben om de staat Isral te vernietigen. Dat geeft namelijk duidelijk blijk van hele andere intenties.
Niemand wilt de staat Israel vernietigen. Er was een tweestatenoplossing en daar heeft Israel/Netanyahu zich met dodelijk geweld uit teruggetrokken. Dat is een feit.

Dezelfde Netanyahu die Hamas heeft gesubsideerd.

Netanyahu is het probleem. Dat ziet ondertussen de hele wereld. Een corrupte dictator die vervolgd wordt, de rechtstaat wilt opheffen en die zijn eigen volk en anderen onderdrukt.
pi_213183302
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:37 schreef HeatWave het volgende:
Kan je beter in je swieter naar een stiekhouse gaan, daarna een lekkere expresso!
:D :')
pi_213183326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:58 schreef TLC het volgende:
Hmm beide landen hebben bloedmooie vrouwen maar ik juich toch voor Isral :Y
Na een jaartje op 25 storten ze toch aardig in met een snor en pukkels :r
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:40:46 #282
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213183328
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:38 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Niemand wilt de staat Israel vernietigen.

quote:
Hamas official vows to repeat attacks on Israel ‘again and again’ until it’s destroyed
Echt niemand wil dat! :7.
Get woke, go broke!
pi_213183329
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, een stake. Dat is typisch Fries. Naar Afrikaans recept. :Y
Google levert me niks op :(
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:46:43 #284
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213183399
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:38 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Niemand wilt de staat Israel vernietigen. Er was een tweestatenoplossing en daar heeft Israel/Netanyahu zich met dodelijk geweld uit teruggetrokken. Dat is een feit.

Dezelfde Netanyahu die Hamas heeft gesubsideerd.

Netanyahu is het probleem. Dat ziet ondertussen de hele wereld. Een corrupte dictator die vervolgd wordt, de rechtstaat wilt opheffen en die zijn eigen volk en anderen onderdrukt.
Hmm. Dit zijn de mensen waar jij dus voor in de bres springt en dan ga je hun eigen woorden nog ontkennen ook.

twitter
pi_213183403
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:34 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Niet als je een van deze bad boys in huis hebt :7

pi_213183423
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nais!
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:48:54 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213183441
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dan ook :{w.

Steak moet op hoog vuur dichtschroeien tot zelfs een beetje zwartig, niet te lang bakken, en na bakken net zo lang laten rusten als hij gebakken is.

Dit is gewoon duur vlees koken :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:49:28 #288
38496 Perrin
pi_213183450
quote:

[..]

[ afbeelding ]
+10 deze man weet
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:49:54 #289
38496 Perrin
pi_213183454
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dan ook :{w.

Steak moet op hoog vuur dichtschroeien tot zelfs een beetje zwartig, niet te lang bakken, en na bakken net zo lang laten rusten als hij gebakken is.

Dit is gewoon duur vlees koken :').
Je schroeit hem daarna kort dicht. De binnenkant is precies ros.
pi_213183459
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
:Y
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:50:29 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213183461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ow :@.

Wat is het nut dan? :P.
Get woke, go broke!
pi_213183474
Ik pak nog even een extra biefstuck. :Y)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:51:31 #293
38496 Perrin
pi_213183475
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ow :@.

Wat is het nut dan? :P.
Dat de binnenkant echt perfect gaar is en er 0 sappen verloren gaan.
pi_213183477
We gaan geloof ik een beetje offtopic :@ Dit is natuurlijk niet NWS-FB :+

Eetsmakelijk Ali!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2024 19:52:00 ]
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:51:57 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213183483
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat de binnenkant echt perfect gaar is en er 0 sappen verloren gaan.
OK, kan ik ook wel zonder O-).
Get woke, go broke!
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:52:22 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213183491
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
We gaan geloof ik een beetje offtopic :@ Dit is natuurlijk niet NWS-FB :+

Eetsmakelijk Ali!
Snel dichtposten, niemand ziet het! B-).
Get woke, go broke!
pi_213183495
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
BREAKING NEWS: IK GA EEN STEAK KOKEN

Het steektopic is verderop.
pi_213183519
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Snel dichtposten, niemand ziet het! B-).
sp3c ziet alles! ;(
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:54:30 #299
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213183526
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:53 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
sp3c ziet alles! ;(
Ja, maar het duurt eeuwen voor ie in actie komt, we hebben nog 2 posts :P.
Get woke, go broke!
pi_213183532
pi_213183539
Vooruit dan maar :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')