Nee is geen juiste woord. Want niemand weet precies wat Iran allemaal in huis heeft. 1 ding ze hebben wel spullen en kennis in huis om een kernmacht te worden. Sterker nog als ze willen, vragen ze gewoon van Poetin of Kim jung of ze eentje willen geven. Dat is namelijk niet moeilijk.quote:
Ik heb geen flauw idee. Mischien vliegtuigjes vouwen. Maar ik vind het zielig voor de ezeltjes die de hele woestijn moeten overlopen om die Iraanse vuurpijlen daar naartoe te brengenquote:Op zaterdag 6 april 2024 16:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat gaan ze dan doen met al dat wc-papier?
De haat is zo grootquote:Op zaterdag 6 april 2024 21:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Nee is geen juiste woord. Want niemand weet precies wat Iran allemaal in huis heeft. 1 ding ze hebben wel spullen en kennis in huis om een kernmacht te worden. Sterker nog als ze willen, vragen ze gewoon van Poetin of Kim jung of ze eentje willen geven. Dat is namelijk niet moeilijk.
Het moeilijk aan daarin is dat Iran onvoorspelbaar zijn. Ze hebben genoeg mensen die graag zijn leven voor geven. Net als Hamas. Het bestaat kans dat ze toch eentje in bezit heeft. Ik hoop alleen dat ik mis heeft.
Nee hoor, de halve Perzische bevolking is gewoon hardstikke beschaafd. De IRGC zijn gewoon boos, maar slaan nog geen deuk in een pakje boter. Dus niemand gaat die oorlog voor ze vechtenquote:Op zaterdag 6 april 2024 21:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De haat is zo groot
Dat ze ook in staat zijn om het te gebruiken.
Dus ja ik zie rustige kernramp gebeuren daar in die zandbak.
Iran een zandbak?quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De haat is zo groot
Als het maar daar gebeurt is het niet een kernramp maar een kerngebeurtenis.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De haat is zo groot
Zandbak?quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De haat is zo groot
Als ze echt israel gaan aanvallen is het straks een glasbakquote:
Wij willen dat de VS het vuile werk voor ons doetquote:Op zondag 7 april 2024 22:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
´Help! we kunnen het niet alleen´.
Zo moet je dit lezen.
Wel echt heel benieuwd wat de VS doet in zo´n situatie.quote:Op zondag 7 april 2024 22:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wij willen dat de VS het vuile werk voor ons doet
Die zullen achter Isral staan ook al starten ze een nucleaire oorlogquote:Op zondag 7 april 2024 22:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel echt heel benieuwd wat de VS doet in zo´n situatie.
Nah. Dan begrijp je de verhoudingen niet. Amerika geeft 3,2 miljard per jaar uit aan Isral. De betaler bepaald.quote:Op zondag 7 april 2024 22:29 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die zullen achter Isral staan ook al starten ze een nucleaire oorlog
Maak je niet druk om de VS, de AIPAC en haar donors maken daar die dienst uitquote:Op zondag 7 april 2024 22:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nah. Dan begrijp je de verhoudingen niet. Amerika geeft 3,2 miljard per jaar uit aan Isral. De betaler bepaald.
Daarom ook die dubbele, bijna schizofrene houding van Israel. Ze willen af van die afhankelijkheid, maar tegelijkertijd hebben ze die hulp ook nodig.
Kom kom. Ik ben zeer kritisch tegenover de lobbycratie die de VS is. Maar geen enkele lobby bedrijft magie.quote:Op zondag 7 april 2024 22:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maak je niet druk om de VS, de AIPAC en haar donors maken daar die dienst uit
Al zij een oorlog willen met Iran dan zullen we die ook krijgen
Zoals Rusland in onze achtertuin doet?quote:Op zondag 7 april 2024 22:52 schreef Origami94 het volgende:
Rusland en China zullen het nooit accepteren dat de VS en Israel oorlogje gaan spelen in hun achtertuin
Daarom gaat Iran niets serieus ondernemen voordat ze zelf een kernwapen hebben.quote:Op zondag 7 april 2024 22:44 schreef Ali_boo het volgende:
Reuze benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen
[ x ]
Moet te doen zijn in een week. Wordt dat wel rete onstabiel, maar als het zo ver is opeens ontzettend stabiel.quote:Op zondag 7 april 2024 23:04 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Daarom gaat Iran niets serieus ondernemen voordat ze zelf een kernwapen hebben.
Denk dat ze het logistiek nogal onderschatten hoe moeilijk het is 400.000 soldaten te sturen naar Israel vanuit Yemen zonder vliegtuigen, boten en vrije doorgang door Saudi Arabie en daarna ze te bevoorraden voor maanden.quote:Op zondag 7 april 2024 22:21 schreef Ali_boo het volgende:
We hebben dus Hezbollah, Hoethi's die mee zullen vechten samen met Iran
Was dat het of is er nog meer?
[ x ]
ja ik ookquote:Op zondag 7 april 2024 22:13 schreef Ali_boo het volgende:
Hier ben ik het vreemd genoeg mee eens
[ x ]
een beperkte kernoorlog is echt niet ver , gevolg een enorme shock op de beurzen in de wereldquote:Op zaterdag 6 april 2024 21:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De haat is zo groot
Is het niet zo, dan?quote:
Wat een kinderretoriekquote:Op zaterdag 6 april 2024 21:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Nee is geen juiste woord. Want niemand weet precies wat Iran allemaal in huis heeft. 1 ding ze hebben wel spullen en kennis in huis om een kernmacht te worden. Sterker nog als ze willen, vragen ze gewoon van Poetin of Kim jung of ze eentje willen geven. Dat is namelijk niet moeilijk.
Het moeilijk aan daarin is dat Iran onvoorspelbaar zijn. Ze hebben genoeg mensen die graag zijn leven voor geven. Net als Hamas. Het bestaat kans dat ze toch eentje in bezit heeft. Ik hoop alleen dat ik mis heeft.
Alleen de VS heeft deze ingezet. De rest van het westen niet dus hoe jij erbij komt dat het hele westen kernwapens heeft ingezet.quote:Op maandag 8 april 2024 22:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat een kinderretoriekja Putin en Kim geven zo een kernbom weg.
Altijd die fobie tegen het Oosten. Terwijl het Westen de enige is die ooit een kernwapen heeft gebruikt en de meeste kernbommen heeft.
Mijn bier staat koud en de popcorn is gereed.quote:
ik vermoedt dat israel precies weet hoe ver ze zijn, en voordat het zover is gaan we een giga luchtaanval krijgen van israel op iran en dan is het weer afgelopen met hun nuke aspiraties. israle gaat dat risico echt niet accepteren, dat iran een bom op israel gooit.quote:Op zondag 7 april 2024 23:04 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Daarom gaat Iran niets serieus ondernemen voordat ze zelf een kernwapen hebben.
Inderdaad. Daarom lijkt me deze potentile oorlog Israel wel goed uit te komen. Kunnen ze meteen het Iraanse kernwapenprogramma een paar decennia terug de tijd in sturen.quote:Op maandag 8 april 2024 23:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vermoedt dat israel precies weet hoe ver ze zijn, en voordat het zover is gaan we een giga luchtaanval krijgen van israel op iran en dan is het weer afgelopen met hun nuke aspiraties. israle gaat dat risico echt niet accepteren, dat iran een bom op israel gooit.
Dat gaat Iran niet eens doen, want dan worden ze zelf helemaal weg gebombardeerd.quote:Op maandag 8 april 2024 23:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vermoedt dat israel precies weet hoe ver ze zijn, en voordat het zover is gaan we een giga luchtaanval krijgen van israel op iran en dan is het weer afgelopen met hun nuke aspiraties. israle gaat dat risico echt niet accepteren, dat iran een bom op israel gooit.
ja dat hebben ze ongetwijfeld een scriptje voor klaar liggenquote:Op maandag 8 april 2024 23:57 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom lijkt me deze potentile oorlog Israel wel goed uit te komen. Kunnen ze meteen het Iraanse kernwapenprogramma een paar decennia terug de tijd in sturen.
misschien stiekumquote:Op maandag 8 april 2024 23:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaat Iran niet eens doen, want dan worden ze zelf helemaal weg gebombardeerd.
Oh? Grepen ze ook in toen de Amerikanen Irak binnenvielen, Of toen ze hun Servische broeders bombardeerden?quote:Op zondag 7 april 2024 22:52 schreef Origami94 het volgende:
Rusland en China zullen het nooit accepteren dat de VS en Israel oorlogje gaan spelen in hun achtertuin
De VS is het westen. Als zij oorlogje spelen, moet de rest meedoenquote:Op maandag 8 april 2024 22:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Alleen de VS heeft deze ingezet. De rest van het westen niet dus hoe jij erbij komt dat het hele westen kernwapens heeft ingezet.
[..]
Mijn bier staat koud en de popcorn is gereed.
Of in Afghanistan, nota bene een aangrenzend buurland.quote:Op dinsdag 9 april 2024 04:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh? Grepen ze ook in toen de Amerikanen Irak binnenvielen, Of toen ze hun Servische broeders bombardeerden?
Fout, Europa en Australie horen ook bij 'het westen' en zelfs sommige Aziatische landen worden ook onder die noemer geschaard. En het staat iedereen vrij om niet mee te doen als de Amerikanen oorlogje gaan spelen, zoals Frankrijk en Duitsland die niet meededen toen de Amerikanen Irak binnenvielen. Dan gaan ze wel als een verongelijkte kleuter lopen stampvoeten, maar niemand MOET meedoen met de Amerikanen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De VS is het westen. Als zij oorlogje spelen, moet de rest meedoen
Logisch. Maar succes met Hezbollah daarvan te overtuigen. "Hey jongens, als wij Isral direct aanvallen bombarderen ze Teheran volledig te touwtyfus in. We hebben daarom een beter idee: Jullie gaan het doen!"quote:Op dinsdag 9 april 2024 08:11 schreef Aether het volgende:
Tehran unlikely to attack Israel directly, wants proxies to carry out attacks instead – CNN
https://www.timesofisrael(...)attacks-instead-cnn/
Tot nu toe lukt dat Iran aardig. Genoeg bloeddorstige idioten daar in de regio.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Logisch. Maar succes met Hezbollah daarvan te overtuigen. "Hey jongens, als wij Isral direct aanvallen bombarderen ze Teheran volledig te touwtyfus in. We hebben daarom een beter idee: Jullie gaan het doen!"
Dat is wel vaker met buurlanden, dat ze aangrenzend zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Of in Afghanistan, nota bene een aangrenzend buurland.
Nee, ze lieten Hamas na 7 oktober ook gewoon barsten toen duidelijk werd dat Isral die een enorm pak slaag aan het geven was. Die speeches van die Hezbollah baas in Beiroet maakten dat wel duidelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot nu toe lukt dat Iran aardig. Genoeg bloeddorstige idioten daar in de regio.
Ja dat bedoel ik, die Iranese proxies in Syrië, Irak, Jemen of Gaza die hebben aan een half woord van de superieure leider genoeg om zich dood te vechten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, ze lieten Hamas na 7 oktober ook gewoon barsten toen duidelijk werd dat Isral die een enorm pak slaag aan het geven was. Die speeches van die Hezbollah baas in Beiroet maakten dat wel duidelijk.
Maar als Iran weigert zelf mee te doen betwijfel ik of die proxies nog zo enthousiast zullen gaan zijn. En of Hezbollah zin heeft om geheel Zuid-Libanon uitgetrapt te worden? De VN kan niets doen, volgens de veiligheidsraad zou die groep al lang ontwapend moeten zijn. Dan gaan piepen als de IDF ze sloopt omdat de VN weigerde het eigen besluit uit te voeren zie ik de VN niet doen. Zo ongeloofwaardig willen ze niet worden.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, die Iranese proxies in Syrië, Irak, Jemen of Gaza die hebben aan een half woord van de superieure leider genoeg om zich dood te vechten.
quote:
Any moment nowquote:
Dat klopt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is wel vaker met buurlanden, dat ze aangrenzend zijn.
We moeten niks.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De VS is het westen. Als zij oorlogje spelen, moet de rest meedoen
Als het aan Thierry had gelegen had Rusland in ons kamp gezeten, maar dat mogen we niet willen.quote:
Tjer heeft wel vaak debiele ideen ja.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als het aan Thierry had gelegen had Rusland in ons kamp gezeten, maar dat mogen we niet willen.
Ze moeten ook gewoon wel. Denk dat het nog wel gaat gebeuren hoor.quote:
Oorlog voeren levert veel meer geld opquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als het aan Thierry had gelegen had Rusland in ons kamp gezeten, maar dat mogen we niet willen.
Binnen een week was de berichtgeving, en dat was afgelopen weekendquote:Op dinsdag 9 april 2024 18:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze moeten ook gewoon wel. Denk dat het nog wel gaat gebeuren hoor.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Binnen een week was de berichtgeving, en dat was afgelopen weekend
Er zijn ook geruchten dat het op de laatste dag van Ramadan zou vallen (vandaag dus). Al lijkt me dat erg onwaarschijnlijk
quote:Israeli military officials estimate that an Iranian response to the alleged strike on a Damascus mission will not come until after the Muslim holiday of Eid al-Fitr, which ends April 12, Channel 12 news reports.
https://www.timesofisrael(...)eported-to-estimate/
Dit wordt uiteindelijk gewoon zo'n verhaaltje van eeuwig uitstellen, een beetje zoals het einde der tijdenquote:
Inmiddels is het een stuk of 5x uitgesteld, hoop oprecht dat je gelijk krijgt in dezequote:Op dinsdag 9 april 2024 21:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit wordt uiteindelijk gewoon zo'n verhaaltje van eeuwig uitstellen, een beetje zoals het einde der tijden
Hij linkt naar thetimeofIsrael, jij fucking dildoquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:54 schreef Fok-it het volgende:
een Twitter account met de naam EndGameWW3
En alles maar weer voor zoete koek slikken
Isral jaagt ergens een raket een consulaat in: "Maar als ze iets terug gaan doen, dan doen wij weer iets terug hoor!"quote:Op woensdag 10 april 2024 15:36 schreef Ali_boo het volgende:
In an apparent response to Khamenei, Israeli Foreign Minister Israel Katz said on Wednesday that Israel will respond if Iran attacks Israel from its own soil. "If Iran attacks from its own territory, Israel will respond and attack in Iran," Katz said in post on the social media platform X
https://www.israelhayom.c(...)hs-attack-from-iran/
Zelfs wanneer ze de rol van agressor aannemen zijn ze eigenlijk slachtofferquote:Op woensdag 10 april 2024 15:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Isral jaagt ergens een raket een consulaat in: "Maar als ze iets terug gaan doen, dan doen wij weer iets terug hoor!"
Pff wat blijft dit toch een neverending geneuzel altijd.
Ja, leuk. Heeft de Iron Dome het even een uurtje wat drukker. Ach.quote:
quote:
Na het suikerfeest, nog een paar dagen geduldquote:
Als iedereen daar vanuit gaat, geeft vanacht beginnen natuurlijk een verrassingseffect.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Na het suikerfeest, nog een paar dagen geduld
[ x ]
Mwah, juist als ze met zoiets komen denk ik dat de kans groter is dat het met een sisser afloopt. Als ze allemaal zeggen 'Iran gaat nu cht bijna aanvallen hoor!', gaat Iran natuurlijk niet meer cht bijna aanvallenquote:Op woensdag 10 april 2024 20:51 schreef StateOfMind het volgende:
Ik hoopte dat het met een sisser af zou lopen, maar nu de diverse inlichtingendiensten zeggen dat het 'imminent' is vrees ik het ergste.
Met name ook omdat dit itt Oekrane heel snel heel groot kan worden.
Dat is de vraag.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, juist als ze met zoiets komen denk ik dat de kans groter is dat het met een sisser afloopt. Als ze allemaal zeggen 'Iran gaat nu cht bijna aanvallen hoor!', gaat Iran natuurlijk niet meer cht bijna aanvallen
Laten we het hopen ja.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, juist als ze met zoiets komen denk ik dat de kans groter is dat het met een sisser afloopt. Als ze allemaal zeggen 'Iran gaat nu cht bijna aanvallen hoor!', gaat Iran natuurlijk niet meer cht bijna aanvallen
Hoe bedoel je, aan de voorkant?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:00 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Dat is de vraag.
Toen Rusland Oekrane aanviel sloegen de inlichtingendiensten ook aan de voorkant alarm. Dat ging toen toch echt door.
Dat wordt spannend.quote:
Ah, vooraf. Tja, ik heb in elk geval nog wel hoop, we gaan het (hopelijk dus niet) zien de komende dagen.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:18 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Voordat Rusland tot de aanval overging.
En dan is de islamitische wereld nog een stukje slechterquote:Op woensdag 10 april 2024 22:29 schreef BeniT het volgende:
Zo zie je maar dat de VS en haar vazalstaat Isral de werkelijke as van het kwaad zijn. Genocide, moordaanslagen, oorlog na oorlog starten waarbij miljoenen burgers gedood worden, atoomwapens ontwikkelen en ook in zetten, niets is te gek voor dit monsterlijk gedrocht dat VS heet, terreurstaat nummer 1. Dat landen 'terug' slaan voor moordaanslagen dulden ze niet, omdat ze in dit geval zelf de daders zijn. Vervloekt land, het is geen wonder dat daar zelfs scholieren, kinderen, elkaar bij bosjes vermoorden. Gewelddadig en moorddadig volk is het altijd geweest, sinds de stichting ervan.
quote:Op woensdag 10 april 2024 22:29 schreef BeniT het volgende:
Zo zie je maar dat de VS en haar vazalstaat Isral de werkelijke as van het kwaad zijn. Genocide, moordaanslagen, oorlog na oorlog starten waarbij miljoenen burgers gedood worden, atoomwapens ontwikkelen en ook in zetten, niets is te gek voor dit monsterlijk gedrocht dat VS heet, terreurstaat nummer 1. Dat landen 'terug' slaan voor moordaanslagen dulden ze niet, omdat ze in dit geval zelf de daders zijn. Vervloekt land, het is geen wonder dat daar zelfs scholieren, kinderen, elkaar bij bosjes vermoorden. Gewelddadig en moorddadig volk is het altijd geweest, sinds de stichting ervan.
quote:Op woensdag 10 april 2024 22:29 schreef BeniT het volgende:
Dan zit je hier verkeerdquote:Op woensdag 10 april 2024 22:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik geloof alleen maar bekende nieuwskanalen zoals cnn of op nationaal niveau nos journaal/vrt nieuws
quote:
Aha, dus de geopolitieke mondiale keuzes van een land als Nederland, zou afhangen van gelijke normen en waarden denk je?quote:Op donderdag 11 april 2024 00:55 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen wij onze handen niet gewoon van MO aftrekken incl. Die vieze staat Isral?
Isral heeft niets met onze waarden en normen te maken ook dus laat ze lekker aanklooien daar onderling.
Zou eigenlijk wel moeten. Dan kan je nog handelen met Japan en Nieuw Zeeland, zoiets.quote:Op donderdag 11 april 2024 01:16 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Aha, dus de geopolitieke mondiale keuzes van een land als Nederland, zou afhangen van gelijke normen en waarden denk je?
Ben benieuwd hoe onze normen en waarden zouden zijn als Duitsland, Frankijk, Engeland en Belgie ons 6x geprobeerd hebben binnen te vallen en uit te roeien de laatste 80 jaar en vanuit Belgie bijna dagelijks terroristische aanvallen kwamen 80 jaar lang.quote:Op donderdag 11 april 2024 00:55 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen wij onze handen niet gewoon van MO aftrekken incl. Die vieze staat Isral?
Isral heeft niets met onze waarden en normen te maken ook dus laat ze lekker aanklooien daar onderling.
Free Belgica!quote:Op donderdag 11 april 2024 03:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe onze normen en waarden zouden zijn als Duitsland, Frankijk, Engeland en Belgie ons 6x geprobeerd hebben binnen te vallen en uit te roeien de laatste 80 jaar en vanuit Belgie bijna dagelijks terroristische aanvallen kwamen 80 jaar lang.
Met die vieze Nederlanders moet je niets te maken willen hebben, die zijn zo onaardig tegen hun buren.
Mooi weer daarquote:Op woensdag 10 april 2024 21:57 schreef Bensel het volgende:
Iemand live cams van teheran of de israelische grens? Die laatste zou leuk zijn ivm iron beam
edit: gevonden:
Situatie is toch totaal niet vergelijkbaar? NL bestaat al veel langer en het is niet zo dat er een andere bevolkingsgroep in NL zit tov de buurlanden, die langzaam meer uitbreidt en land inneemt/koloniseert.quote:Op donderdag 11 april 2024 03:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe onze normen en waarden zouden zijn als Duitsland, Frankijk, Engeland en Belgie ons 6x geprobeerd hebben binnen te vallen en uit te roeien de laatste 80 jaar en vanuit Belgie bijna dagelijks terroristische aanvallen kwamen 80 jaar lang.
Met die vieze Nederlanders moet je niets te maken willen hebben, die zijn zo onaardig tegen hun buren.
Toen ik las 'that malicious regime' verslikte ik mij in mijn koffie. Gekke haatbaard. Als ze zo gek zijn om Isral aan te vallen hoop ik dat ze flink worden aangepakt.quote:
quote:VS en Isral maken zich op voor Iraanse vergelding
President Joe Biden zweert dat de Amerikaanse toewijding aan Isral 'ijzersterk' zal zijn als Isral aangevallen wordt door Iran. De Amerikaanse president en verschillende functionarissen vrezen dat er binnen enkele dagen een 'aanzienlijke' aanval zal plaatsvinden als vergelding voor het Isralische bombardement op het consulaire gebouw in Damascus. ‘Er wordt serieus rekening mee gehouden dat er een aanval komt’, zegt Isral-correspondent Ralph Dekkers.
n Isral worden allerlei voorzorgsmaatregelen getroffen, zegt Dekkers. 'Van leerlingen die hun schoolboeken mee naar huis moeten nemen uit angst dat de scholen niet meer open kunnen tot het geruststellen van de bevolking dat ze back-up-plannen hebben voor de elektriciteitsvoorziening.' Er wordt kortom serieus rekening mee gehouden met dat er een Iraanse aanval komt. Volgens Bloomberg zou die aanval binnen enkele dagen met drones en kruisraketten moeten plaatsvinden. 'De angst zit er hier redelijk in.'
Amerikaanse zorgen
Volgens Dekkers is een hoge Amerikaanse generaal, de baas van Central Command, in Isral omdat de Verenigde Staten zich zorgen maken over de confrontatie tussen Isral en Iran, maar ook over de risico's voor hun eigen troepen in het Midden Oosten. Die zijn een paar maanden geleden veelvuldig aangevallen door Iraanse bondgenoten, de Amerikanen vrezen dat hun bases in Syri en Irak opnieuw het doelwit zullen worden van sjiitische en door Iran gesteunde milities.
Isral houdt er volgens Dekkers rekening mee dat Iran een punt zal maken door de aanval zelf uit te voeren en die niet, zoals gebruikelijk, door een proxy als Hezbollah vanuit Libanon te laten uitvoeren. Dit om te benadrukken dat Iran Isral niet met de aanval op consulaire Iraanse doelen in Damascus laat wegkomen. 'En dat zou dus inderdaad al nog deze week kunnen gebeuren.'
Gaza
'Amerika heeft steun uitgesproken op het Iraanse deel, op het Hamas-deel van de Gaza blijven ze kritisch. Biden heeft gisteravond ook weer hard uitgehaald naar Netanyahu, die niet genoeg doet om humanitaire hulp Gaza binnen te laten.' Weliswaar heeft Netanyahu vorige week onder meer toegezegd om een extra grensovergang in het noorden te openen om hulp via de haven binnen te laten, maar die stap is altijd nog altijd niet genomen.
Intussen slepen de onderhandelingen tussen Hamas en Isral zich voort, volgens Dekkers is het grootste twistpunt hoeveel Gazanen vanuit het zuiden naar het noorden mogen terugkeren bij een staakt-het-vuren. Zo wil Hamas dat dat voor iedereen geldt, terwijl Isral maar een klein deel wil laten terugkeren. De onderhandelingen worden bovendien mogelijk bemoeilijkt door een Israelische aanval gisterenavond op drie zonen plus vier kleinkinderen van een Hamasleider. 'Het opvallende is dat in Isral wordt gezegd dat Netanyahu, de minister van Defensie, maar ook de legertop geen akkoord hadden gegeven voor die aanvallen. Het is door een kolonel op een lager niveau besloten die het drietal als Hamasstrijders beschouwde.'
Lufthansa skipt vluchten Teheran
De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa vliegt tijdelijk niet van en naar Teheran, de hoofdstad van Iran, 'door de huidige situatie in het Midden-Oosten'. Hoelang de maatregel duurt, is nog niet bekend. Het besluit geldt in ieder geval tot donderdag.
'We houden de situatie in het Midden-Oosten voortdurend in de gaten en staan in nauw contact met de autoriteiten. De veiligheid van onze gasten en bemanningsleden is de topprioriteit van Lufthansa', heeft een woordvoerder van Lufthansa gezegd tegen persbureau Reuters.
Als Iran vanaf het eigen grondgebied een aanval uitvoert op Isral, zullen de Isralische autoriteiten namelijk reageren met een aanval op Iran. Met die waarschuwing kwam de Isralische minister van Buitenlandse Zaken Isral Katz op berichtendienst X.
Dit is vooral een hoop gedreig om Iran te waarschuwen echt niks te gaan doen nu.quote:
Tja, bij sommigen zal altijd Isral verantwoordelijk zijn. Dat zegt denk ik wel genoeg. Het land wordt al jarenlang bestookt in opdracht van Iran, door allerlei Iraanse proxies, maar zodra er eens een keer een Iraans consulaat wordt geraakt is het dan zogenaamd ineens Isral dat begint.quote:Op donderdag 11 april 2024 03:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Niemand koloniseert, niemand neemt land in.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Situatie is toch totaal niet vergelijkbaar? NL bestaat al veel langer en het is niet zo dat er een andere bevolkingsgroep in NL zit tov de buurlanden, die langzaam meer uitbreidt en land inneemt/koloniseert.
Nouja, zomaar een ambassade aanvallen kan niet onbeantwoord blijven.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is vooral een hoop gedreig om Iran te waarschuwen echt niks te gaan doen nu.
quote:Op donderdag 11 april 2024 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, zomaar een ambassade aanvallen kan niet onbeantwoord blijven.
Nouja ok, wellicht niet zomaar dan, maar een ambassade aanvallen en verwachten dat daar geen reactie op volgt is natuurlijk nogal achterlijk.quote:
Werkelijk?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:06 schreef vosss het volgende:
Waarom de VS dan dreigt terug te slaan is mij een raadsel.
Iran heeft momenteel Isral precies waar ze willen.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ok, wellicht niet zomaar dan, maar een ambassade aanvallen en verwachten dat daar geen reactie op volgt is natuurlijk nogal achterlijk.
Och, een paar stagiairs hadden weer eens een Photoshop-opdrachtje. Je zou zeggen dat ze na jaren van dit soort plaatjes toch wel weten hoe het moet inmiddels.quote:
Haifa intl. airport? Dat is toch al jaren niet meer in gebruik voor lijnvluchten?quote:
Zou ze executeren als supreme leaderquote:Op donderdag 11 april 2024 11:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Och, een paar stagiairs hadden weer eens een Photoshop-opdrachtje. Je zou zeggen dat ze na jaren van dit soort plaatjes toch wel weten hoe het moet inmiddels.
Zou het oprecht niet wetenquote:Op donderdag 11 april 2024 11:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Haifa intl. airport? Dat is toch al jaren niet meer in gebruik voor lijnvluchten?
Ik denk dat je het originele plan goed beschrijft: een gezamenlijke operatie van door Iran gesteunde groeperingen tegen Isral, met als effectief wapen de propaganda-oorlog die het westen (en de regio) tegen Isral doen keren.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Iran heeft momenteel Isral precies waar ze willen.
Ze bewapenen de strijdende groepen daar al jaren.. . Hamas, Houthi's, Hezbollah. Via zee, land en lucht.
Via Syrie, Irak, Rode Zee, tunnels etc etc. Ze vuren al jaren raketten en bommen op Israel. Net zoals kolonisten daar de Palestijnen al jaren treiteren, wegpesten of vermoorden.
Nu kwam het moment dat Hamas in staat was (al dan niet met hulp uit Iran) om een grote aanval uit te voeren waarbij ze heel veel slachtoffers konden maken.
Dit zet zoveel woede en haat vanuit Isral in gang dat die Hamas flink zouden aanpakken en willen vernietigen waarbij het Palestijnse volk ook slachtoffer wordt aangezien Hamas zich daartussen verschuild.
Aangezien dit nu zo lang duurt en de wereld kijkt naar de ellende in Gaza zet dit dag in dag uit steeds meer woede bij omringende landen en bijv moslims over de hele wereld. Precies zoals Iran het voor ogen had.
Het Palestijnse volk wordt hierbij ook door Iran misbruikt, ook door Hamas en ook door Isral dat op haar beurt weer nieuwe Hamas-aanwas aan het creren is.
Zal me niet verbazen dat de woede straks zo groot is dat ook vanuit de Westelijke Jordaanoever, Libanon, Syri en weet ik waar meer het raketten gaar regenen en er aanvallen zullen komen waarna een Isralische reactie voor nog meer frustratie gaat zorgen.
Ja werkelijk.quote:
Ik zal niet ontkennen dat ik denk dat je een punt hebt . Al denk ik wel dat Israel onderschat wat de schade op lange termijn zal zijn in combi met de moslimgemeenschappen en Arabische landen/wereld.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:34 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik denk dat je het originele plan goed beschrijft: een gezamenlijke operatie van door Iran gesteunde groeperingen tegen Isral, met als effectief wapen de propaganda-oorlog die het westen (en de regio) tegen Isral doen keren.
Maar zoals gewoonlijk in die regio liep de samenwerking faliekant fout.
Ik vermoed dat Hamas zijn deel van "het plan" veel te vroeg en op eigen houtje heeft uitgevoerd. Op 7 oktober zelf had ik al het idee dat Hezbollah ook los zou gaan. Wellicht ondersteund door raketten vanuit Iran (en Jemen). Maar dat gebeurde dus niet. Iran en Hezbollah bleken nog helemaal niet klaar te zijn en zijn dat nog steeds niet.
Waarm het fout ging in de cordinatie is speculatie, maar verbazingwekkend is het niet. Eenheid was, en is, ver te zoeken in het Midden-Oosten.
En nu heeft Isral Hamas in de tang. Zodra die is vernietigd keren ze zich ongetwijfeld tegen Hezbollah en ook de Houthi's komen vroeger of later aan de beurt. Isral is nu in de positie om alledrie de hoofdrolspelers (exclusief Iran) afzonderlijk te verslaan, terwijl die nog wanhopig proberen de wereld tegen Isral te laten keren. Dat is alleen effectief voor wat betreft antisemitisme aanwakkeren, want gecordineerde actie tegen Isral is er niet en komt er ook niet.
Dus Irans masterplan bestond wel, maar lag al in duigen voor het effectief begonnen was.
Ja alle goodwill en liefde die er daar was voor Isral en de joden, zo door de plee gespoeld.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat ik denk dat je een punt hebt . Al denk ik wel dat Israel onderschat wat de schade op lange termijn zal zijn in combi met de moslimgemeenschappen en Arabische landen/wereld.
Ja vermoedelijk maar dan lees je ook dit..quote:Op donderdag 11 april 2024 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja alle goodwill en liefde die er daar was voor Isral en de joden, zo door de plee gespoeld.
https://www.timesofisrael(...)t-joins-oecd-report/quote:Indonesia agrees to normalize ties with Israel as part of bid to join OECD — official
Sja, zo'n land is ook knus met Iran en Rusland enzo. Weet niet of je daar nu zoveel waarde aan moet hechten. Het is niet alsof die nu principieel een afschuw tegen staatsgeweld hebben. Alleen tegen geweld uit een bepaalde hoek, blijkbaar.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja vermoedelijk maar dan lees je ook dit..
[..]
https://www.timesofisrael(...)t-joins-oecd-report/
In feite is het dat al, alleen nog in een relatief 'koude' fase.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:07 schreef byah het volgende:
Dit heeft alles in zich om uit te groeien tot een mondiaal conflict.
Indonesi ontkentquote:Op donderdag 11 april 2024 12:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja, zo'n land is ook knus met Iran en Rusland enzo. Weet niet of je daar nu zoveel waarde aan moet hechten. Het is niet alsof die nu principieel een afschuw tegen staatsgeweld hebben. Alleen tegen geweld uit een bepaalde hoek, blijkbaar.
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat dat reuze mee gaat vallen.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat ik denk dat je een punt hebt . Al denk ik wel dat Israel onderschat wat de schade op lange termijn zal zijn in combi met de moslimgemeenschappen en Arabische landen/wereld.
Als Isral een 'groot Isral' had gewild, dan had het al bestaan.quote:Gebieden worden gewonnen in oorlogen en als Israel , na bijv een aanval van Iran, openlijk de acties als oorlogen bestempeld is de weg 'vrij' voor een Groot-Isral tussen de river-en-the-sea.
En laat Iran dat dus juist nu weer niet willen en wellicht is dat juist onderdeel van het masterplan van de Israliers![]()
Ingredinten wel, maar geen kok die het recept goed kan bereiden.quote:Maar toch denk ik dat dit zo'n conflict is dat alle ingredinten heeft voor grootschalige verdere escalaties.
Ja de treurige waarheid.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Dat een land als Indonesi berhaupt geen normale banden heeft met Isral dat op 10,000 km afstand ligt, benadrukt helaas weer de kern van het probleem: de Islam. Dat een religie zoveel moeite heeft met het bestaan van n minuscuul Joods land, zegt alles dat je moet weten.
Dit zou je ook kunnen omdraaien, dat als z'n klein land zoveel weerstand oproept er wel iets mis met die joodse religie moet zijn.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Dat een land als Indonesi berhaupt geen normale banden heeft met Isral dat op 10,000 km afstand ligt, benadrukt helaas weer de kern van het probleem: de Islam. Dat een religie zoveel moeite heeft met het bestaan van n minuscuul Joods land, zegt alles dat je moet weten.
Tja, op deze manier kun je alles gaan omdraaien. Zo zijn er ook landen waar vrouwen zonder hoofddoek of met blote armen en benen veel weerstand oproepen. Als we dan jouw moreel relativistische manier van redeneren zouden volgen, zou er het argument kunnen worden gemaakt dat gezien de sterke reactie, niet de weerstand op zich het probleem is maar er misschien inderdaad wel iets mis is met vrouwen zonder hoofddoek of met blote benen en armen.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit zou je ook kunnen omdraaien, dat als z'n klein land zoveel weerstand oproept er wel iets mis met die joodse religie moet zijn.
Ik denk dat het allemaal niet zo simpel is. Sterker nog, ik denk dat dat 'ja maar moslims dit en ja maar joden dat' een belangrijke katalysator van het conflict is.
Tuurlijk, de islam in Indonesi is extremer geworden met de jaren, en meer persoonlijk, ik heb best wat tijd doorgebracht in Indonesi en ik werd op een gegeven moment doodmoe van de religieuze waanzin in delen van dat land. Ik ben nooit in Isral geweest, maar daar woont ook duidelijk een groep onverdraagzame religieuze gekken.
Maar goed, als ik kijk naar de engelse wikipediapagina van de Isral-Indonesi betrekkingen dan doemt ook het beeld op van een lange geschiedenis van informele contacten en zijdelingse toenadering. Maar het al maar durende conflict tussen de Palestijnen en Israeli staat normale betrekkingen in de weg.
Ik denk dat als dat conflict opgelost wordt, dat diplomatieke banden met veel islamitische landen kunnen normaliseren. Iets wat de laatste jaren met landen rondom Isral al gaande is, om wat voor redenen dan ook, en gelukkig maar.
Ik ga verder geen religieuze waanzin verdedigen, nogmaals ik werd er doodmoe van in Indonesi. En je hoeft daarover niet naief te zijn, een deel van de religieuze joden is evengoed intolerant.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, op deze manier kun je alles gaan omdraaien. Zo zijn er ook landen waar vrouwen zonder hoofddoek of met blote armen en benen veel weerstand oproepen. Als we dan jouw moreel relativistische manier van redeneren zouden volgen, zou er het argument kunnen worden gemaakt dat gezien de sterke reactie, niet de weerstand op zich het probleem is maar er misschien inderdaad wel iets mis is met vrouwen zonder hoofddoek of met blote benen en armen.
De realiteit is dat er niets mis is met het Jodendom en ook niet met de staat Isral, maar wel met de bizarre reactie die dit land oproept bij Islamtische landen. Dit zie je over het algemeen namelijk niet bij Christelijke landen en ook niet bij een voornamelijk Hindoestaans land als India, de relaties tussen India en Isral zijn zelfs uitstekend.
Paar weken voor 7 october presenteert bibi een map genaamd: The new middle eastquote:Op donderdag 11 april 2024 12:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Als Isral een 'groot Isral' had gewild, dan had het al bestaan.
Dat is een complottheorie die volgens mij alleen leeft onder Isralhaters, niet onder Isralirs zelf.
[..]
Hoe ben je in aanraking gekomen met het idee van Groot-Israel, als ik het mag vragen?quote:Op donderdag 11 april 2024 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gebieden worden gewonnen in oorlogen en als Israel , na bijv een aanval van Iran, openlijk de acties als oorlogen bestempeld is de weg 'vrij' voor een Groot-Isral tussen de river-en-the-sea.
En laat Iran dat dus juist nu weer niet willen en wellicht is dat juist onderdeel van het masterplan van de Israliers![]()
Maar toch denk ik dat dit zo'n conflict is dat alle ingredinten heeft voor grootschalige verdere escalaties.
Is dat geen algemeen begrip voor Isral, Libanon, Palestina en Jordani gezamenlijk?quote:Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoe ben je in aanraking gekomen met het idee van Groot-Israel, als ik het mag vragen?
Frutsel is ook een benadigd kunstschilderquote:Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoe ben je in aanraking gekomen met het idee van Groot-Israel, als ik het mag vragen?
quote:Op donderdag 11 april 2024 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Frutsel is ook een benadigd kunstschilder
quote:Zo kan 'Groot-Isral' verwijzen naar het Beloofde Land, een term die ontleend is aan de Tenach of de Hebreeuwse Bijbel, maar ook naar het grondgebied van het Verenigd Koninkrijk Isral van koning David. Ook is de term gebruikt om te verwijzen naar Isral, Palestina en Jordani gezamenlijk.
Daarnaast is het ook een term waarmee Straatcommando's aangeven jaloers te zijn op schilders uit het Beloofde Land
Heb jij toevallig ook maar 1 oor?quote:
Zo van "Gogh, dat had ik nou nooit verwacht"quote:Op donderdag 11 april 2024 16:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb jij toevallig ook maar 1 oor?
Het is wel ontzettend veel geblaas.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:25 schreef Ali_boo het volgende:
Meer dreigementen
Hopen dat het daarbij blijft![]()
[ x ]
quote:Op donderdag 11 april 2024 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Frutsel is ook een benadigd kunstschilder
Komt op mij niet intimiderend over eerlijk gezegdquote:Op donderdag 11 april 2024 16:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is wel ontzettend veel geblaas.
Ik zou dolgraag een tomcat in actie willen zien, maar niet op deze manier.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Gaan we nog F14’s en F4’s is actie zien?
Geen reden om je te corrigeren, aangezien je zelf achter de waarheid bent gekomenquote:Op donderdag 11 april 2024 15:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dat geen algemeen begrip voor Isral, Libanon, Palestina en Jordani gezamenlijk?![]()
Anders is dat mijn gedachte en fout hoor?
En in oorlogen win of verlies je terrein zoals Sinai, Golan etc. Als Israel nu weer vanuit meerdere fronten wordt aangevallen kan dat voor hun een reden zijn om eens en voor altijd af te rekenen met de in hun ogen 24/7 durende bedreiging.
En dan kom je tot het annexeren van Gaza, Westelijke Jordaanoever en wellicht een deel van Libanon om vervolgens op vrede in te zetten met Jordanie, Libanon en Egypte. Syrie is misschien onmogelijk zolang ze daar naar de poppen van Iran dansen.
Andere oplossing is de joden elders onderbrengen maar dan denk ik niet dat we het nog over (groot-)Israel hebben in de toekomst.
Tomcat ja? En een Jerry zeker ook ?quote:Op donderdag 11 april 2024 16:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou dolgraag een tomcat in actie willen zien, maar niet op deze manier.
Blaffende honden bijten niet h.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:00 schreef Ali_boo het volgende:
Aan nieuws geen gebrek atm
Dat wil niet zeggen dat er vandaag iets zal gebeuren
Maar het zal niet meer lang duren voordat het echt losbarst
[ x ]
Als dat gebeurt, zou dan in hogerberoep de rechter het verbod tot leveren onderdelen aan Isral weer opheffen?quote:Op donderdag 11 april 2024 16:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Gaan we nog F14’s en F4’s is actie zien?
Snap je punt maar het feit dat de Isralirs en de rest van de wereld de dreiging wel serieus nemenquote:
Aha vandaar de Abraham akkoorden.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, het benoemen van de geopolitieke realiteit rondom twee landen is nu ook al 'moslimhaat' en 'een complot'. Hilarisch.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aha vandaar de Abraham akkoorden.
Je verhaaltje wordt wel wat vermoeiend en eenzijdig. Moslims zus, moslims zo, Islam zus en zo. Klinkt als een echte moslimhater die in alles een groot islamitisch complot ziet. Geen enkel verschil met de traditionele Jodenhater.
quote:Op donderdag 11 april 2024 18:44 schreef Hoppahop het volgende:
Dat hele Iran stelt geen moet voor. Een prutleger.
Waar zijn de pro-Israel moslims?quote:Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je verhaaltje wordt wel wat vermoeiend en eenzijdig. Moslims zus, moslims zo, Islam zus en zo. Klinkt als een echte moslimhater die in alles een groot islamitisch complot ziet. Geen enkel verschil met de traditionele Jodenhater.
Leuk man, lekker ongefundeerd iedereen van Moslimhaat beschuldigen. Wel droevig om te bedenken dat jij welbespraakter bent dan de gemiddelde bontkraag maar dat dit alsnog het niveau blijft.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Iran na 8 jaar Irak niet kon verslaan. Terwijl Amerika in een paar maanden Irak de pan inhakte? Ja, dan heb je een prutsleger.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]![]()
Waar je dat nou weer vandaan haalt. Wel eens verdiept in de Irak Iran oorlog?
quote:Op donderdag 11 april 2024 21:59 schreef Ali_boo het volgende:
Iran heeft beloofd voorzichtig te handelen om verdere escalatie te voorkomen
[ x ]
In plaats van Iran oproepen om niks terug te doen zou de VS er beter aan doen om Netanyahu en die bende krankzinnigen in z'n kabinet terug in hun hok te schoppen. Isral moet hoognodig ophouden met dergelijke nodeloze provocerende acties die de kans op escalatie alleen maar vergroten.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:38 schreef Aether het volgende:
Blinken asks China, Turkey, Saudis to dissuade Iran from attacking Israel
https://www.timesofisrael(...)om-attacking-israel/
TV report: Jerusalem thinks Sinwar delaying hostage deal response in hopes of Iranian attack on Israel
https://www.timesofisrael(...)an-attack-on-israel/
Fijn dat het geschifte regime in Teheran zich gematigder opstelt dan het huidige Isral, dat geeft toch te denken. Het is toch te gek voor woorden dat het zogenaamd geciviliseerde Westen de ayatollahs moet smeken om zich in te houden in hun reactie tegen onze 'vriend' Isral.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:59 schreef Ali_boo het volgende:
Iran heeft beloofd voorzichtig te handelen om verdere escalatie te voorkomen
[ x ]
Iran heeft een prutleger.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]![]()
Waar je dat nou weer vandaan haalt. Wel eens verdiept in de Irak Iran oorlog?
Niks nieuws. Die slaan al 70 jaar oorlogstaal uit.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:54 schreef Ali_boo het volgende:
Oh ffs, dit konden we er makkelijk bij hebben
[ x ]
jajaja heeft niets met het topic te maken, niet direct dan, maar toch het vermelden waard
quote:Argentina court rules Iran ordered 1990s terror bombings of Israeli embassy, AMIA center
https://www.timesofisrael(...)embassy-amia-center/
An Argentine court says Iran had ordered the deadly 1992 attack on Israel’s embassy in Buenos Aires and the 1994 attack on the Asociacion Mutual Israelita Argentina (AMIA) Jewish center, local media reports.
The ruling also implicates the Lebanese Shiite terror movement Hezbollah, declares Iran a “terrorist state” and calls the attack against the AMIA — the deadliest in Argentina’s history — a “crime against humanity,” according to court documents cited by media reports.
Ligt eraan op welk gebied natuurlijk, want het Nederlandse leger is zker niet op elk gebied matig.quote:
Deze spanningsboog duurt mij te lang.quote:
Iran is gek genoeg ook niet het grote gevaar in deze kwestie. Kwaadaardig regime, maar niet achterlijk.quote:Op donderdag 11 april 2024 22:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Die blaffen alleen, die bijten niet, ze weten dondersgoed dat dat hun ondergang zal betekenen.
Vooral in hard Pang Pang schreeuwen bij gebrek aan oefen munitie.quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt eraan op welk gebied natuurlijk, want het Nederlandse leger is zker niet op elk gebied matig.
Jaren geleden jaquote:Op vrijdag 12 april 2024 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vooral in hard Pang Pang schreeuwen bij gebrek aan oefen munitie.
En als je met voertuigen oefent "vroem vroem" roepen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vooral in hard Pang Pang schreeuwen bij gebrek aan oefen munitie.
Ah ja, het land dat al decennialang wordt aangevallen door proxies van Iran, stuurt aan escalatie. Maar natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Iran is gek genoeg ook niet het grote gevaar in deze kwestie. Kwaadaardig regime, maar niet achterlijk.
Isral is hier degene die aanstuurt op escalatie. Dat is erg gevaarlijk en onverstandig.
Een hond die zit te blaffen moet je niet gaan schoppen natuurlijk.
Het is toch het land van vrede?quote:
Israel kan in theorie elk land aanvallen en zal nog steeds verdedigd worden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, het land dat al decennialang wordt aangevallen door proxies van Iran, stuurt aan escalatie. Maar natuurlijk.
De meeste zijn in Isral...quote:Op donderdag 11 april 2024 20:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Waar zijn de pro-Israel moslims?
Lijkt me niet, want dan zou Oekraine nietzo in de penarie zitten op het moment.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:29 schreef BMW1993 het volgende:
Toch laat het wel zien dat Iran meester is in schaken, niet uit woede maar uit verstand handelt.
Als een Amerikaanse of Isralische ambassade gebombardeerd zou worden met ook nog eens doden tot gevolg, (door Iran, Syri of whatever) dan zou Amerika echt niet zeggen 'We stellen ons terughoudend op'.
Nee dan vlogen de raketten door de lucht, we moeten ook niet vergeten dat landen als de VS op oorlog 'draaien' met hun grote industrien gericht op massale productie, dus af en toe een oorlog komt hun niet verkeerd uit.
Ook dat is kapitalisme, verkoop mensen sigaretten, verkoop ze wapens... En dat allemaal om de aandeelhouders tevreden te stellen.
Isral valt nooit zonder reden landen aan. Isral wordt sinds de oprichting zelf juist structureel aangevallen en hier moet men zich tegen verdedigen. Dit wordt gesteund door veel landen, wat niet meer dan normaal is. Zo wordt Oekrane ook gesteund en zal Taiwan (ondanks dat het geen erkend land is) ook worden gesteund.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Israel kan in theorie elk land aanvallen en zal nog steeds verdedigd worden.
Putin zal vast stikjaloers zijn dat hij het moet doen met China en Iran als kontmaatjes
Leuke retoriek. Oekraine mag zichzelf verdedigen wat volgens mij terecht is maar Palestina wat volgens de VN illegaal bezet is door Israel mag zichzelf niet verdedigen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral valt nooit zonder reden landen aan. Isral wordt sinds de oprichting zelf juist structureel aangevallen en hier moet men zich tegen verdedigen. Dit wordt gesteund door veel landen, wat niet meer dan normaal is. Zo wordt Oekrane ook gesteund en zal Taiwan (ondanks dat het geen erkend land is) ook worden gesteund.
De UNHRA met terroristen van HAMAS in hun midden nemen we niet serieus.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuke retoriek. Oekraine mag zichzelf verdedigen wat volgens mij terecht is maar Palestina wat volgens de VN illegaal bezet is door Israel mag zichzelf niet verdedigen.
Palestina bestaat niet eens. Het wordt erg bijzonder als een groep mensen een land heeft, dat altijd de mogelijkheid tot een land heeft geweigerd. Niet voor niets waren de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever tot 1967 onderdeel van Egypte en Jordani, iets waar toen geen haan naar heeft gekraaid. Pas toen deze landen door de Zesdaagse oorlog deze stukken grond verloren, was het ineens Palestijns grondgebied dat zogenaamd 'bezet' was door Isral. Raar hoe dat werkt.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuke retoriek. Oekraine mag zichzelf verdedigen wat volgens mij terecht is maar Palestina wat volgens de VN illegaal bezet is door Israel mag zichzelf niet verdedigen.
Iran zal toch wel rekening houden met de sabbat? En met Pesach over een paar weken? Ze waren zo boos over een aanval tijdens Ramadan dat ze wel het goede voorbeeld moeten geven. En op vrijdag? Nee toch zeker.quote:
Beetje schuine vergelijking. Oekrane mag zich verdedigen tegen het Russisch militair apparaat. Bij elke wapensteun is erg duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was dat ze daarmee onschuldige Russische burgers doden of andere civiele doelen aanvallen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Uiteraardquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iran zal toch wel rekening houden met de sabbat? En met Pesach over een paar weken? Ze waren zo boos over een aanval tijdens Ramadan dat ze wel het goede voorbeeld moeten geven. En op vrijdag? Nee toch zeker.
Propaganda.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:10 schreef Ali_boo het volgende:
Denk niet dat dit veel zal uitmaken, maar goed wie ben ik
[ x ]
Verheugen is niet het goede woordquote:
Die kerel zit al jaren te hopenquote:
quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Verheugen is niet het goede woord
Wel volg ik het topic met bovengemiddelde interesse. sue me
Fair enough.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Verheugen is niet het goede woord
Wel volg ik het topic met bovengemiddelde interesse. sue me
Kijk, iemand die het begrijptquote:
Hoe je het ook wendt of keertquote:Op vrijdag 12 april 2024 17:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Fair enough.
Ik ben hier ook een klein beetje schuldig aan
En opnieuw leuke retoriek. Zowel Israel als Palestina hebben de Oslo/tweestatenoplossing akkoorden ondertekend. Er was een twee staten oplossing tot de Israelische minister-president Yithzak Rabin werd vermoord door een rechts extremist en tevens aanhanger van Netanyahu.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Palestina bestaat niet eens. Het wordt erg bijzonder als een groep mensen een land heeft, dat altijd de mogelijkheid tot een land heeft geweigerd. Niet voor niets waren de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever tot 1967 onderdeel van Egypte en Jordani, iets waar toen geen haan naar heeft gekraaid. Pas toen deze landen door de Zesdaagse oorlog deze stukken grond verloren, was het ineens Palestijns grondgebied dat zogenaamd 'bezet' was door Isral. Raar hoe dat werkt.
En wat de VN verder wel of niet vindt is ook irrelevant. Dat is helaas een organisatie die inherent anti-Isral is en zelfs terreur tegen Isral stimuleert en sponsort.
Nou ja zeg. De ICC is zeker ook anti-Israel?quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
En wat de VN verder wel of niet vindt is ook irrelevant. Dat is helaas een organisatie die inherent anti-Isral is en zelfs terreur tegen Isral stimuleert en sponsort.
Dat was 30 jaar geleden, waarna de Palestijnen meteen begonnen met een reeks aanslagen op Isralische burgers. En als dit je uitgangspunt is, dat er ooit een tweestatenoplossing is getekend, dat is het natuurlijk wel heel vreemd dat de Palestijnen een terreurbeweging hebben verkozen als hun politieke leiders die het expliciete doel hebben om de staat Isral te vernietigen. Dat geeft namelijk duidelijk blijk van hele andere intenties.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En opnieuw leuke retoriek. Zowel Israel als Palestina hebben de Oslo/tweestatenoplossing akkoorden ondertekend. Er was een twee staten oplossing tot de Israelische minister-president Yithzak Rabin werd vermoord door een rechts extremist en tevens aanhanger van Netanyahu.
Moet die discussie nu echt in zoveel verschillende topics gevoerd worden?quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En opnieuw leuke retoriek. Zowel Israel als Palestina hebben de Oslo/tweestatenoplossing akkoorden ondertekend. Er was een twee staten oplossing tot de Israelische minister-president Yithzak Rabin werd vermoord door een rechts extremist en tevens aanhanger van Netanyahu.
Jamaar hullie!quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Moet die discussie nu echt in zoveel verschillende topics gevoerd worden?
Worden mensen nou niet eens moe van zichzelf?
Jullie komen er toch niet uit!
Dit is ook wel heel vreemd 'breaking news'quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:10 schreef Ali_boo het volgende:
Denk niet dat dit veel zal uitmaken, maar goed wie ben ik
[ x ]
Ja, Isral vs Iran is al decennia precies zo'n gifje, of die van die vrachtwagen die vol op een paaltje af rijdt maar er nooit komtquote:
Er heeft nooit een Palestina bestaan. Wel Juda en koninkrijk Isral.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
BREAKING NEWS: IK GA EEN STEAK KOKENquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is ook wel heel vreemd 'breaking news'
"BREAKING: Het kan de komende weken af en toe onweren, ga dan niet met een grote metalen staaf in je hand in een weiland staan."
Ja, nee, ok. Dat klopt wel, maar is niet echt brekend nieuws ofzo.
Een steak? Beter bak je diequote:Op vrijdag 12 april 2024 19:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
BREAKING NEWS: IK GA EEN STAKE KOKEN
Dat jullie het weten
Niemand wilt de staat Israel vernietigen. Er was een tweestatenoplossing en daar heeft Israel/Netanyahu zich met dodelijk geweld uit teruggetrokken. Dat is een feit.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was 30 jaar geleden, waarna de Palestijnen meteen begonnen met een reeks aanslagen op Isralische burgers. En als dit je uitgangspunt is, dat er ooit een tweestatenoplossing is getekend, dat is het natuurlijk wel heel vreemd dat de Palestijnen een terreurbeweging hebben verkozen als hun politieke leiders die het expliciete doel hebben om de staat Isral te vernietigen. Dat geeft namelijk duidelijk blijk van hele andere intenties.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:37 schreef HeatWave het volgende:
Kan je beter in je swieter naar een stiekhouse gaan, daarna een lekkere expresso!
Na een jaartje op 25 storten ze toch aardig in met een snor en pukkelsquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:58 schreef TLC het volgende:
Hmm beide landen hebben bloedmooie vrouwen maar ik juich toch voor Isral
quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Niemand wilt de staat Israel vernietigen.
Echt niemand wil dat!quote:Hamas official vows to repeat attacks on Israel ‘again and again’ until it’s destroyed
Google levert me niks opquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:36 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, een stake. Dat is typisch Fries. Naar Afrikaans recept.
Hmm. Dit zijn de mensen waar jij dus voor in de bres springt en dan ga je hun eigen woorden nog ontkennen ook.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Niemand wilt de staat Israel vernietigen. Er was een tweestatenoplossing en daar heeft Israel/Netanyahu zich met dodelijk geweld uit teruggetrokken. Dat is een feit.
Dezelfde Netanyahu die Hamas heeft gesubsideerd.
Netanyahu is het probleem. Dat ziet ondertussen de hele wereld. Een corrupte dictator die vervolgd wordt, de rechtstaat wilt opheffen en die zijn eigen volk en anderen onderdrukt.
Niet als je een van deze bad boys in huis hebtquote:
Nais!quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet als je een van deze bad boys in huis hebt![]()
[ afbeelding ]
Dan ookquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+10 deze man weetquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je schroeit hem daarna kort dicht. De binnenkant is precies ros.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan ook.
Steak moet op hoog vuur dichtschroeien tot zelfs een beetje zwartig, niet te lang bakken, en na bakken net zo lang laten rusten als hij gebakken is.
Dit is gewoon duur vlees koken.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je schroeit hem daarna kort dicht. De binnenkant is precies ros.
Owquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je schroeit hem daarna kort dicht. De binnenkant is precies ros.
Dat de binnenkant echt perfect gaar is en er 0 sappen verloren gaan.quote:
OK, kan ik ook wel zonderquote:Op vrijdag 12 april 2024 19:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat de binnenkant echt perfect gaar is en er 0 sappen verloren gaan.
Snel dichtposten, niemand ziet het!quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:51 schreef mascara-klodder het volgende:
We gaan geloof ik een beetje offtopicDit is natuurlijk niet NWS-FB
![]()
Eetsmakelijk Ali!
Het steektopic is verderop.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:28 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
BREAKING NEWS: IK GA EEN STEAK KOKEN
Dat jullie het weten
sp3c ziet alles!quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Snel dichtposten, niemand ziet het!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |