abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213168510
Dit heeft alles in zich om uit te groeien tot een mondiaal conflict.
  donderdag 11 april 2024 @ 12:16:46 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213168592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja vermoedelijk maar dan lees je ook dit..
[..]
https://www.timesofisrael(...)t-joins-oecd-report/
Sja, zo'n land is ook knus met Iran en Rusland enzo. Weet niet of je daar nu zoveel waarde aan moet hechten. Het is niet alsof die nu principieel een afschuw tegen staatsgeweld hebben. Alleen tegen geweld uit een bepaalde hoek, blijkbaar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 11 april 2024 @ 12:18:56 #153
38496 Perrin
pi_213168606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:07 schreef byah het volgende:
Dit heeft alles in zich om uit te groeien tot een mondiaal conflict.
In feite is het dat al, alleen nog in een relatief 'koude' fase.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 12:19:51 #154
8781 crew  Frutsel
pi_213168616
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sja, zo'n land is ook knus met Iran en Rusland enzo. Weet niet of je daar nu zoveel waarde aan moet hechten. Het is niet alsof die nu principieel een afschuw tegen staatsgeweld hebben. Alleen tegen geweld uit een bepaalde hoek, blijkbaar.
Indonesi ontkent
twitter
pi_213168691
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik zal niet ontkennen dat ik denk dat je een punt hebt . Al denk ik wel dat Israel onderschat wat de schade op lange termijn zal zijn in combi met de moslimgemeenschappen en Arabische landen/wereld.
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat dat reuze mee gaat vallen.

Arabieren hebben respect voor bruut geweld. Isral gaat ze alledrie op hun flikker geven en de Arabische landen eromheen gaan morren, maar zien zich weer bevestigd in die ene terugkerende waarheid: die fucking Isralirs zijn niet te verslaan. :(
quote:
Gebieden worden gewonnen in oorlogen en als Israel , na bijv een aanval van Iran, openlijk de acties als oorlogen bestempeld is de weg 'vrij' voor een Groot-Isral tussen de river-en-the-sea.
En laat Iran dat dus juist nu weer niet willen en wellicht is dat juist onderdeel van het masterplan van de Israliers :)
Als Isral een 'groot Isral' had gewild, dan had het al bestaan. :Y

Dat is een complottheorie die volgens mij alleen leeft onder Isralhaters, niet onder Isralirs zelf.
quote:
Maar toch denk ik dat dit zo'n conflict is dat alle ingredinten heeft voor grootschalige verdere escalaties.
Ingredinten wel, maar geen kok die het recept goed kan bereiden. ;)
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 11 april 2024 @ 12:32:09 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213168717
Dat een land als Indonesi berhaupt geen normale banden heeft met Isral dat op 10,000 km afstand ligt, benadrukt helaas weer de kern van het probleem: de Islam. Dat een religie zoveel moeite heeft met het bestaan van n minuscuul Joods land, zegt alles dat je moet weten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 april 2024 @ 12:36:51 #157
38496 Perrin
pi_213168748
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Dat een land als Indonesi berhaupt geen normale banden heeft met Isral dat op 10,000 km afstand ligt, benadrukt helaas weer de kern van het probleem: de Islam. Dat een religie zoveel moeite heeft met het bestaan van n minuscuul Joods land, zegt alles dat je moet weten.
Ja de treurige waarheid.
pi_213168871
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Dit zou je ook kunnen omdraaien, dat als z'n klein land zoveel weerstand oproept er wel iets mis met die joodse religie moet zijn.

Ik denk dat het allemaal niet zo simpel is. Sterker nog, ik denk dat dat 'ja maar moslims dit en ja maar joden dat' een belangrijke katalysator van het conflict is.

Tuurlijk, de islam in Indonesi is extremer geworden met de jaren, en meer persoonlijk, ik heb best wat tijd doorgebracht in Indonesi en ik werd op een gegeven moment doodmoe van de religieuze waanzin in delen van dat land. Ik ben nooit in Isral geweest, maar daar woont ook duidelijk een groep onverdraagzame religieuze gekken.

Maar goed, als ik kijk naar de engelse wikipediapagina van de Isral-Indonesi betrekkingen dan doemt ook het beeld op van een lange geschiedenis van informele contacten en zijdelingse toenadering. Maar het al maar durende conflict tussen de Palestijnen en Israeli staat normale betrekkingen in de weg.

Ik denk dat als dat conflict opgelost wordt, dat diplomatieke banden met veel islamitische landen kunnen normaliseren. Iets wat de laatste jaren met landen rondom Isral al gaande is, om wat voor redenen dan ook, en gelukkig maar.
  donderdag 11 april 2024 @ 13:05:05 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213169000
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dit zou je ook kunnen omdraaien, dat als z'n klein land zoveel weerstand oproept er wel iets mis met die joodse religie moet zijn.

Ik denk dat het allemaal niet zo simpel is. Sterker nog, ik denk dat dat 'ja maar moslims dit en ja maar joden dat' een belangrijke katalysator van het conflict is.

Tuurlijk, de islam in Indonesi is extremer geworden met de jaren, en meer persoonlijk, ik heb best wat tijd doorgebracht in Indonesi en ik werd op een gegeven moment doodmoe van de religieuze waanzin in delen van dat land. Ik ben nooit in Isral geweest, maar daar woont ook duidelijk een groep onverdraagzame religieuze gekken.

Maar goed, als ik kijk naar de engelse wikipediapagina van de Isral-Indonesi betrekkingen dan doemt ook het beeld op van een lange geschiedenis van informele contacten en zijdelingse toenadering. Maar het al maar durende conflict tussen de Palestijnen en Israeli staat normale betrekkingen in de weg.

Ik denk dat als dat conflict opgelost wordt, dat diplomatieke banden met veel islamitische landen kunnen normaliseren. Iets wat de laatste jaren met landen rondom Isral al gaande is, om wat voor redenen dan ook, en gelukkig maar.
Tja, op deze manier kun je alles gaan omdraaien. Zo zijn er ook landen waar vrouwen zonder hoofddoek of met blote armen en benen veel weerstand oproepen. Als we dan jouw moreel relativistische manier van redeneren zouden volgen, zou er het argument kunnen worden gemaakt dat gezien de sterke reactie, niet de weerstand op zich het probleem is maar er misschien inderdaad wel iets mis is met vrouwen zonder hoofddoek of met blote benen en armen.

De realiteit is dat er niets mis is met het Jodendom en ook niet met de staat Isral, maar wel met de bizarre reactie die dit land oproept bij Islamtische landen. Dit zie je over het algemeen namelijk niet bij Christelijke landen en ook niet bij een voornamelijk Hindoestaans land als India, de relaties tussen India en Isral zijn zelfs uitstekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213169064
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, op deze manier kun je alles gaan omdraaien. Zo zijn er ook landen waar vrouwen zonder hoofddoek of met blote armen en benen veel weerstand oproepen. Als we dan jouw moreel relativistische manier van redeneren zouden volgen, zou er het argument kunnen worden gemaakt dat gezien de sterke reactie, niet de weerstand op zich het probleem is maar er misschien inderdaad wel iets mis is met vrouwen zonder hoofddoek of met blote benen en armen.

De realiteit is dat er niets mis is met het Jodendom en ook niet met de staat Isral, maar wel met de bizarre reactie die dit land oproept bij Islamtische landen. Dit zie je over het algemeen namelijk niet bij Christelijke landen en ook niet bij een voornamelijk Hindoestaans land als India, de relaties tussen India en Isral zijn zelfs uitstekend.
Ik ga verder geen religieuze waanzin verdedigen, nogmaals ik werd er doodmoe van in Indonesi. En je hoeft daarover niet naief te zijn, een deel van de religieuze joden is evengoed intolerant.

Maar de islam als zodanig staat niet per definitie en onomkeerbaar diplomatieke betrekkingen met Israel in de weg, dat was eigenlijk de strekking van het hele betoog. Daarover verschillen we van mening, prima.
pi_213169201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

[..]
Als Isral een 'groot Isral' had gewild, dan had het al bestaan. :Y

Dat is een complottheorie die volgens mij alleen leeft onder Isralhaters, niet onder Isralirs zelf.
[..]
Paar weken voor 7 october presenteert bibi een map genaamd: The new middle east

Ook wel bekend als groot Israel. Wat inhoudt dat ze de Israel van de bijbel in ere willen herstellen.

Netanyahu brandishes map of Israel that includes West Bank and Gaza at UN speech

https://www.timesofisrael(...)d-gaza-at-un-speech/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213169517
Biden Administration Fears Iran Might Target U.S. Forces Over Israel Strike

Iran threatens to attack the U.S. if it assists Israel in defending against any Damascus retaliation.

https://theintercept.com/2024/04/10/iran-israel-strike/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213169555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik zal niet ontkennen dat ik denk dat je een punt hebt . Al denk ik wel dat Israel onderschat wat de schade op lange termijn zal zijn in combi met de moslimgemeenschappen en Arabische landen/wereld.

Gebieden worden gewonnen in oorlogen en als Israel , na bijv een aanval van Iran, openlijk de acties als oorlogen bestempeld is de weg 'vrij' voor een Groot-Isral tussen de river-en-the-sea.
En laat Iran dat dus juist nu weer niet willen en wellicht is dat juist onderdeel van het masterplan van de Israliers :)

Maar toch denk ik dat dit zo'n conflict is dat alle ingredinten heeft voor grootschalige verdere escalaties.
Hoe ben je in aanraking gekomen met het idee van Groot-Israel, als ik het mag vragen?
pi_213169882
Gaat Erdo natuurlijk nooit doen
Hij is meer van de emotionele support o|O

twitter
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 15:06:34 #165
8781 crew  Frutsel
pi_213170203
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hoe ben je in aanraking gekomen met het idee van Groot-Israel, als ik het mag vragen?
Is dat geen algemeen begrip voor Isral, Libanon, Palestina en Jordani gezamenlijk? :@
Anders is dat mijn gedachte en fout hoor?

En in oorlogen win of verlies je terrein zoals Sinai, Golan etc. Als Israel nu weer vanuit meerdere fronten wordt aangevallen kan dat voor hun een reden zijn om eens en voor altijd af te rekenen met de in hun ogen 24/7 durende bedreiging.

En dan kom je tot het annexeren van Gaza, Westelijke Jordaanoever en wellicht een deel van Libanon om vervolgens op vrede in te zetten met Jordanie, Libanon en Egypte. Syrie is misschien onmogelijk zolang ze daar naar de poppen van Iran dansen.

Andere oplossing is de joden elders onderbrengen maar dan denk ik niet dat we het nog over (groot-)Israel hebben in de toekomst.
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 15:18:11 #166
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213170337
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Frutsel is ook een benadigd kunstschilder
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 15:21:08 #167
8781 crew  Frutsel
pi_213170357
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
quote:
Zo kan 'Groot-Isral' verwijzen naar het Beloofde Land, een term die ontleend is aan de Tenach of de Hebreeuwse Bijbel, maar ook naar het grondgebied van het Verenigd Koninkrijk Isral van koning David. Ook is de term gebruikt om te verwijzen naar Isral, Palestina en Jordani gezamenlijk.

Daarnaast is het ook een term waarmee Straatcommando's aangeven jaloers te zijn op schilders uit het Beloofde Land
pi_213170856
Het is nooit officieel bevestigd, maar het zou me niet verbazen als er een kern van waarheid in zit
Iran weet dit waarschijnlijk ook, dus ik snap niet waarom ze dreigen met aanvallen
Tenzij ze zelf nucleaire wapens bezitten natuurlijk :X
Zelfs dan wordt het een sucide Mission :N

twitter
pi_213170863
twitter
pi_213170865
If Iran strikes, Britain must take it on

Strategic ineptitude by the US and Britain has contributed a great deal to the violence engulfing Israel today

https://www.telegraph.co.(...)f-it-strikes-israel/
  donderdag 11 april 2024 @ 16:24:47 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213170871
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
[..]

Heb jij toevallig ook maar 1 oor?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213170882
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Heb jij toevallig ook maar 1 oor?
Zo van "Gogh, dat had ik nou nooit verwacht"
pi_213170884
Meer dreigementen
Hopen dat het daarbij blijft c_/

twitter
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 16:34:16 #174
pi_213170930
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:25 schreef Ali_boo het volgende:
Meer dreigementen
Hopen dat het daarbij blijft c_/

[ x ]
Het is wel ontzettend veel geblaas.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213171003
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
_O-
Damn you :D

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is wel ontzettend veel geblaas.
Komt op mij niet intimiderend over eerlijk gezegd
Het is net als wanneer een chihuahua tegen een pitbull aanblaft
pi_213171018
Russia warns against travel to Middle East amid fears of Iranian attack on Israel – as it happened

https://www.theguardian.c(...)-with-israel-reports
pi_213171025
Russia and Germany urge restraint as Iranian threat puts Middle East on edge

https://www.reuters.com/w(...)tensions-2024-04-11/
pi_213171032
Gaan we nog F14’s en F4’s is actie zien? :9~
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 16:48:11 #179
pi_213171059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Gaan we nog F14’s en F4’s is actie zien? :9~
Ik zou dolgraag een tomcat in actie willen zien, maar niet op deze manier.
pi_213171103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Is dat geen algemeen begrip voor Isral, Libanon, Palestina en Jordani gezamenlijk? :@
Anders is dat mijn gedachte en fout hoor?

En in oorlogen win of verlies je terrein zoals Sinai, Golan etc. Als Israel nu weer vanuit meerdere fronten wordt aangevallen kan dat voor hun een reden zijn om eens en voor altijd af te rekenen met de in hun ogen 24/7 durende bedreiging.

En dan kom je tot het annexeren van Gaza, Westelijke Jordaanoever en wellicht een deel van Libanon om vervolgens op vrede in te zetten met Jordanie, Libanon en Egypte. Syrie is misschien onmogelijk zolang ze daar naar de poppen van Iran dansen.

Andere oplossing is de joden elders onderbrengen maar dan denk ik niet dat we het nog over (groot-)Israel hebben in de toekomst.
Geen reden om je te corrigeren, aangezien je zelf achter de waarheid bent gekomen
De reden waarom ik het aan je vroeg is, omdat deze project tot voor kort niets anders was dan een complottheorie. Vond het daarom al zo raar dat je er wel iets vanaf wist

Nu Bibi zelf met zo'n map zit te zwaaien, ben ik verplicht om het toch (semi)serieus te nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')