Zelf reist ze de hele wereld om en heeft ze een lading airmiles waar zelfs Rutte jaloers op is , maar dan wel hier de weg gaan blokkerenquote:Irritatie op zomerse stranddag: activisten XR willen met Greta Thunberg weg naar Scheveningen blokkeren
LIEKE JONGBLOED
Aangepast: 31 min geleden50 min geledenin BINNENLAND
25
DEN HAAG - Kom zo vroeg mogelijk naar Scheveningen om van deze eerste mooie lentedag aan het strand te genieten! Deze oproep doen de strandtenthouders van de badplaats nu uitgerekend deze zaterdag klimaatdemonstranten roet in het eten dreigen te gooien.
Extinction Rebellion (XR) heeft opgeroepen om zaterdagmiddag voor de 37ste keer de Utrechtsebaan, het laatste stukje van de A12 bij Den Haag te blokkeren. Ze doen dit uit protest tegen overheidssteun voor de fossiele industrie. De Zweedse klimaatactivist Greta Thunberg zou een van de aanwezigen zijn. XR zegt zelf duizenden demonstranten te verwachten.
Dat verwacht je ook niet!quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Kom zo vroeg mogelijk naar Scheveningen om van deze eerste mooie lentedag aan het strand te genieten! Deze oproep doen de strandtenthouders
"De zon schijnt, dus ik móet op het strand liggen tussen duizenden anderen."quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:56 schreef DrDentz het volgende:
Wat heb je aan een goed klimaat als je er niet van mag genieten?
Nee maar dat mag hij toch zelf weten?quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"De zon schijnt, dus ik móet op het strand liggen tussen duizenden anderen."
Dat is de enige manier waarop je kunt genieten van 'mooi' weer?
Bepaal jij dat?quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Extinction rebellion schijnt dat te bepalen.quote:
Een Duitserquote:Op zaterdag 6 april 2024 10:58 schreef Filosoofert het volgende:
Het is wachten op de eerste automobilist die er plankgas doorheen vlamt.
Zou het dan wel afgelopen zijn met dat irritante gedoe?
Alleen bij slecht weer, omdat je anders fijnstof doet opdwarrelenquote:
Wat een gezelligheidquote:Op zaterdag 6 april 2024 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Strand is alleen voor mensen die er wonen ofzo.quote:
Even lekker rustig ontspannen!quote:
En de hond thuislaten... die schijt maar op het toilet, anders te veel stikstof in de 'natuur' in de wijk.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Alleen bij slecht weer, omdat je anders fijnstof doet opdwarrelen
Meer mensen doen het niet dan wel, dus het antwoord op de vraag lijkt 'nee' te zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Denk dat ze er in scheveningen best blij mee zijn dat al die massa’s toeristen een keer wegblijvenquote:Op zaterdag 6 april 2024 11:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Extinction rebellion schijnt dat te bepalen.
Het is mijn ding ook niet, maar mogen die mensen dat zelf bepalen?quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even lekker rustig ontspannen!
[ afbeelding ]
Denk dat ze het naar hun zin hebben anders zouden er niet zoveel zitten.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volop genieten van de zonquote:Op zaterdag 6 april 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh tuurlijk, mensen die dat leuk vinden moeten dat ook vooral doen natuurlijkquote:Op zaterdag 6 april 2024 11:11 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Denk dat ze het naar hun zin hebben anders zouden er niet zoveel zitten.
Tja dit is midden op de dag, uit ervaring weet ik dat je op de hete dagen gewoon lekker om 9uur op het strand moet zijn en om 13uur zo snel mogelijk weer weg moet.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Greta mag toch ook zelf weten welke snelweg ze blokkeertquote:Op zaterdag 6 april 2024 11:00 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Nee maar dat mag hij toch zelf weten?
Gaat alleen niet gebeuren. Staat altijd politie bij en wanneer een bestuurder uitstapt grijpen ze direct in. Maar die stinkhippies van de weg halen kunnen ze dan weer niet..quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Mag hopen dat er eens een keer op dat XR volk geslagen wordt. Hard. Heel hard.
Moet je eens 5 dagen lang, 8 uur met je hoofd vol in de zon boven het gewas uit staan, in een kas, net onder het glas.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Volop genieten van de zon![]()
Ik heb dat echt nooit begrepen
Dus de keuze om een snelweg te blokkeren staat gelijk aan de keuze om wel of niet naar het strand toe te gaan?quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:04 schreef Aberkullie het volgende:
Greta mag toch ook zelf weten welke snelweg ze blokkeert
Wat is jouw verhaal nou eigenlijk, ben jij als kind in een ketel vol rum gevallen of zo?quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Natuurlijk de sterksten moeten winnen omdat zij niet tegen verlies kunnen en snel jaloers zijn op net volk.
Blijkt dat uit het YouTube kanaal van Forum?quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:19 schreef QAnonn het volgende:
Goed nieuws dat steeds minder mensen die klimaatterroristen serieus nemen.
De vele ondernemende automobilisten waren als eerste bij de voedzame maaltijden, waardoor torentje niet de kans heeft gekregen om lange en krachtige benen te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat is jouw verhaal nou eigenlijk, ben jij als kind in een ketel vol rum gevallen of zo?
Dat is toch irrelevant?quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat is jouw verhaal nou eigenlijk, ben jij als kind in een ketel vol rum gevallen of zo?
En de rijken die kunnen in de zon liggen waardoor zij gebruinde krachtige armen en benen hebbenquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De vele ondernemende automobilisten waren als eerste bij de voedzame maaltijden, waardoor torentje niet de kans heeft gekregen om lange en krachtige benen te ontwikkelen.
quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Zelf reist ze de hele wereld om en heeft ze een lading airmiles waar zelfs Rutte jaloers op is , maar dan wel hier de weg gaan blokkeren
quote:Thunberg's way of travelling, sailing across the ocean in a yacht, deviates from the conventional mobility of the globalised world. Instead of crossing the Atlantic by plane within a few hours and taking advantage of globalisation's simplified border crossing, Thunberg takes an uncomfortable, two-week journey.
Misschien, misschien. Al geven uw bekende reacties op FOK!.nl soms best te denken.quote:
Naar het strand rondom IJmuiden zullen ze wel niet gaan: daar is het sowieso te smerig/vervuild, met dank aan Tata Steel.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:15 schreef Scjvb het volgende:
Is zij (zijn ze) nu al bezig, of moet het nog beginnen??
Greta Thunberg.![]()
Had je meer om je heen moeten kijken (topless meiden).quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Moet je eens 5 dagen lang, 8 uur met je hoofd vol in de zon boven het gewas uit staan, in een kas, net onder het glas.
Ik verwacht dat je dan niet zo graag nog een paar uur op het strand gaat liggen bakken.
Ik vond de zonneweide bij het buitenzwembad vroeger al niks.
Een bulldozer hoop ik dan wel...quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:58 schreef Filosoofert het volgende:
Tja, mss iets met smetvrees en dergelijke.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:32 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Naar het strand rondom IJmuiden zullen we wel niet gaan: daar is het sowieso te smerig/vervuild, met dank aan Tata Steel.
Ben jij de broer van @Nattekat ofzo?quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben gewoon #teamzomerquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben jij de broer van @:nattekat ofzo?![]()
Welkom op Fok! waar we anti-zomer, anti-strand en mensenschuw zijn.
Mijn reactie ging over het afschaffen van het geweldmonopolie dat de politie heeft. Waardoor de sterksten dan vrij spel in ons land zouden krijgen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Misschien, misschien. Al geven uw bekende reacties op FOK!.nl soms best te denken.
Dat was dan ook net de reden waarom ik wel gingquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:33 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Had je meer om je heen moeten kijken (topless meiden).
quote:
Toch grappig dat dat in andere landen juist gezien wordt als een kenmerk van het plebs. Degenen die hun geld op straat en in de velden moeten verdienen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En de rijken die kunnen in de zon liggen waardoor zij gebruinde krachtige armen en benen hebben
Anti-strand is meer anti-zand dan anti-mensenquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben jij de broer van @:nattekat ofzo?![]()
Welkom op Fok! waar we anti-zomer, anti-strand en mensenschuw zijn.
zo spannend is dat ook niet hoorquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:33 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Had je meer om je heen moeten kijken (topless meiden).
Nee, dat hep op feesboek gestaan.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Blijkt dat uit het YouTube kanaal van Forum?
Ik vind het heerlijk om uren op een strand te liggen, maar buiten zijn, nee dat vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vind het heerlijk om buiten te zijn, maar uren op een strand liggen, nee dat vind ik echt verschrikkelijk.
quote:Politie voorkomt klimaatblokkade op A12, Greta Thunberg opgepakt
Zo'n honderd klimaatactivisten van Extinction Rebellion (XR) zijn er zaterdag vooralsnog niet in geslaagd om de A12 te blokkeren in Den Haag. Eén groep is op de nabijgelegen Zuid-Hollandlaan gaan zitten. Greta Thunberg bevond zich onder de demonstranten en is opgepakt.
Te weinig zon maar wel veel wind inderdaad.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:35 schreef Haags het volgende:
Voor de mensen die denken vandaag lekker te kunnen genieten op het strand in Den Haag, kom gewoon niet. De zon komt amper door de bewolking heen, de wind is best fors maar de temperatuur is best okay.
Wat is extreem rechts?quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
Oh jee, Thunberg.
Die werkt voor extreem rechts als een rode lap voor een stier.
Extreem-rechts?quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
Oh jee, Thunberg.
Extreem rechts is iedereen die geen poten heeft geramd en nu niet met een enorm gefrustreerd schuldgevoel denkt alles te moeten overcompenseren met "wokeness"quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Extreem-rechts?
Really?
Ik denk ook wel bij de "gewone" man/vrouw hoor....
Altijd maar extreem-rechts erbij halen.....
Rechts of links heeft daar helemaal niks mee te maken, maar nice try.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
Oh jee, Thunberg.
In Duitsland niet, er staan diverse filmpjes online van automobilisten die uitstappen en die lui helemaal in elkaar trappen om ze vervolgens aan hun haren de berm in te sleuren.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gaat alleen niet gebeuren. Staat altijd politie bij en wanneer een bestuurder uitstapt grijpen ze direct in. Maar die stinkhippies van de weg halen kunnen ze dan weer niet..
Onschuldige demonstranten bezetten geen snelwegen, die staan op het malieveld.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:10 schreef Hortensia_ het volgende:
Kijk al dat Telegraaf-volk hier het geweld van de politie jegens onschuldige demonstranten verheerlijken. Traden ze maar eens zo daadkrachtig op tegen de terreur-boeren in dit land.
Dat gelul vanuit extreem links en rechts elke keer over de politie... Je doet iets wat niet mag dus accepteer dan ook ingrijpen van de Politie.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:10 schreef Hortensia_ het volgende:
Kijk al dat Telegraaf-volk hier het geweld van de politie jegens onschuldige demonstranten verheerlijken. Traden ze maar eens zo daadkrachtig op tegen de terreur-boeren in dit land.
Jij haalt hier "gewone" mensen er bij. Of ze haar haten geen idee.Ik denk dat het reuze mee valt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 14:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Extreem-rechts?
Really?
Ik denk ook wel bij de "gewone" man/vrouw hoor....
Altijd maar extreem-rechts erbij halen.....
Maar wat is dan dat haten precies?quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij haalt hier "gewone" mensen er bij. Of ze haar haten geen idee.Ik denk dat het reuze mee valt.
Maar binnen extreem rechtse kringen wel. En ook boze Telegraaf lezers.
Wat?quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:27 schreef HeatWave het volgende:
ipv jouw vredelievende progressieve manier van iemand kapot schoppen
Er werd met scherp geschoten op boerenquote:Op zaterdag 6 april 2024 15:10 schreef Hortensia_ het volgende:
Wat is er anders aan Greta dan aan een willekeurige terrorboer die asbest in de brand steekt? Behalve dat die terreurboer een stuk strafbaarder bezig isquote:Op zaterdag 6 april 2024 15:28 schreef TLC het volgende:
Kunnen we Greta w niet uitleveren aan rusland ? Dat lijkt me een win-win situatie
Ik heb ergens ook nog wel gewoon medelijden met dat kind. Ze heeft schatrijke ouders die hun hele leven in luxe hebben geleefd en opeens dachten dat het een mooie grift zou zijn om hun 15 jarige dochter zo te hersenspoelen met klimaatangst dat ze een soort klimaattrauma heeft opgelopen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:28 schreef TLC het volgende:
Kunnen we Greta w niet uitleveren aan rusland ? Dat lijkt me een win-win situatie
Hoe mensen genieten van mooi weer is niet aan jou om te beoordelen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ga je nu weer een aantal artikelen van 40-45 jaar geleden over zure regen oprakelen als tegenargument?quote:
Nee.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ga je nu weer een aantal artikelen van 40-45 jaar geleden over zure regen oprakelen als tegenargument?
Dit. Mensen die als lemmingen in hun auto naar het strand willen rijdenquote:Op zaterdag 6 april 2024 15:42 schreef sp3c het volgende:
gewoon tram 9 pakken, heb je ook geen gezeik met parkeren
pak je tram 12 naar het zuiderstrand, kom je alleen wat verdwaalde Polen tegen en hier en daar een strandtent met wat mensen erom heenquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben gewoon #teamzomer
Alleen wat die overvolle Nederlandse stranden betreft, ben ik het wel eens met heywoodu.
Ah.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:10 schreef Hortensia_ het volgende:
Heerlijk. Mag van mij nog wel een tandje gewelddadiger.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:10 schreef Hortensia_ het volgende:
Wat is dat volk toch goed in janken als ze hun zin even niet krijgen.quote:
Wat een geweld zeg.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Gewoon keihard liegen en zelf het bewijs dat je liegt aanvoeren met video.
1 sjap wordt vrijwel geweldloos weggesleept en dan zo posten als XR.
Och meid, iemand vindt iets anders leuk dan jij. Ga jij de mensjes maar even zeggen hoe ze zich wel moeten vermaken. Iets verhevens graag, beetje treurig zeiken op FOK! hoe mensen hun vrije tijd willen invullen bijv.quote:Op zaterdag 6 april 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Och meid, iemand vindt iets anders leuk dan jij. Ga jij de mensjes maar even zeggen hoe ze zich wel moeten vermaken. Iets verhevens graag, beetje treurig zeiken op FOK! hoe mensen hun vrije tijd willen invullen bijv.
Verrekte treurwilg.
Dat soort lui hebben nog nooit iemand nee horen zeggen, die denken omdat ze hier wonen hun nooit iets kan overkomen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Dit probleem is zo opgelostquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:40 schreef RetepV het volgende:
Meh, ik kan geen zinlozere actie bedenken dan dat. Automobilisten blokkeren in Scheveningen zelf de wegen wel. Hebben ze niemand voor nodig.
[ afbeelding ]
Daar zit natuurlijk een heel propagandabureau achter, dat heeft dat kind echt niet allemaal zelf verzonnen. Zelfs de schoolstaking was vooropgezet door een klimaatactivist.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Absurd eigenlijk, die persoonsverering/aandacht. Ga een tijd niet naar school en roep wat dingen en hup, je bent boegbeeld.
En ook meer mensen die nog vaker en harder zullen roepen om oplossingen mbt klimaatverandering. Het werkt 2 kanten op.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik juich de actie toe. Op deze manier komen er vanzelf meer mensen bij die klaar zijn met het klimaat gedram.
Is het heel erg, als ik geen snars begrijp van wat je hier nu probeert te zeggen? Man, man, wat een afschuwelijke verkrachting van de Nederlandse taal! Er staat werkelijk geen kloppende zin in die hele post.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dit probleem is zo opgelost
Zet de b rijbewijs toegang voor a1 motor .
Moet je opletten hoeveel mensen dan overstappen
Wat ook met Piaggio mp3 wat je eerst wel met een b-rijbewijs mog gebruiken.
Nieuwe rijbewijs van 2014 die gehaald worden mag je niet meer met deze besturen.
Gelukkige bezit ik ouwe rijbewijzen voor mij blijft het wel geldige
Waarom de overheid deze besluit heeft genomen ?
Auto verkoop zakte in en vele wilde deze mp3 hebben als vervoer .
Zeker in de zomer.
Nu moet je minimaal a1 bezitten om deze te mogen besturen. Wel mag deze met 150cc zijn uit gerust.
Wow alles moet toch groener!
Ja als ze geld kunnen verdienen aan de burgers.
Anders niet.
Als verwacht sowieso kansloos, dus.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze is na de arrestatie blijkbaar gewoon weer terug gegaan om er weer deel te nemen
'Arrestatie'quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze is na de arrestatie blijkbaar gewoon weer terug gegaan om er weer deel te nemen
Ze gebruiken worst case scenarios, die al niet meer kunnen gebeuren volgens het IPCC met de huidige gang van zaken. Misschien als ze wat realistischer zouden zijn dat ik nog wel geinspireerd zou raken ipv tegenoverdracht zou krijgen tegen hun zaak. Daarbij krijg je tegenwoordig radicaal links intersectionalisme en andere shit er gratis bij, wat ook weer onwetenschappelijk is. Het is meer een doemcultus geworden ipv een groep experts waar we naar zouden moeten luisteren. Ik pas.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:08 schreef FYazz het volgende:
[..]
En ook meer mensen die nog vaker en harder zullen roepen om oplossingen mbt klimaatverandering. Het werkt 2 kanten op.
Het begon ooit klein met een groep experts die op basis van wetenschap hun zorgen hebben geuit alsook oplossingen hebben aangedragen.
Deze signalen en adviezen werden niet (voldoende) gehoord (of bewust genegeerd) waardoor ze vaker en luider van zich lieten horen en een beweging zijn gestart.
Hierdoor werden steeds meer mensen zich bewust van klimaatverandering alsook ontstond een groep die juist sceptisch is (waar een vóór is, is er een tegen) of die uit belang liever geen verandering ziet.
Met het groter worden van de beweging aan beide kanten, kwam er ook steeds meer ruis op de lijn.
En nu voelt de ene groep zich genoodzaakt om nog vaker, luider en harder de aandacht te trekken over klimaatverandering en dat maakt weer dat de andere groep zich genoodzaakt voelt om ook weer feller hierop te reageren. Ook de ruis wordt steeds groter, want het is nu voor bedrijven, overheden en andere belanghebbenden interessant en simpel om de bevolking (van eigen of ander land) te sturen in één van de twee hokjes. Social media en internet sturen ons gretig met hun algoritmes.
Ofwel om de werkelijke discussie te overspoelen met bijzaken.
Al met al zitten we straks met natte voeten, tekorten aan voedsel en vele vluchtelingenstromen later elkaar nog te bestoken met 'de waarheid' die de ander helemaal niet hoort.
Kortom, wat mij betreft houden we aan allebei de kanten onze mond een keer en gaan wij gewone burgers/leken eens rustig luisteren naar de echte experts en betrokkenen.
Dan voelt Greta zich niet genoodzaakt hierheen te komen, ER en de boeren niet om wegen te blokkeren en kunnen wij over 20 jaar gewoon genieten van ons Oer-Hollandse wisselvalige weer waardoor we op die ene lekkere dag in april massaal in de file gaan staan richting het strand (ipv de Costa Scheveningen).
Dit.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:40 schreef Cruzinats het volgende:
Het blijft knap hoe ze iedere keer weer het bloed onder de nagels van jan met de pet weten te halen en tegelijkertijd de grote vervuilers buiten schot weten te houden met hun acties. Dat vergt toch een zekere onkunde en onwetendheid.
Puzzelen is niet jouw sterkste punt hè?quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Is het heel erg, als ik geen snars begrijp van wat je hier nu probeert te zeggen? Man, man, wat een afschuwelijke verkrachting van de Nederlandse taal! Er staat werkelijk geen kloppende zin in die hele post.
Eersteklas PR-blunder.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is toch gewoon een grote poppenkast. En het mag allemaal weer wat belastinggeld kosten. Dit land is echt verziekt tot op het bot.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Eersteklas PR-blunder.
Wat ze laten dus heel goed zien dat er niet gehandhaafd wordt. Hoe dom.
Dat er nog zoveel lui in trappen. Maar ja, gewoon lekker zwart-wit blijven denken, is natuurlijk wel zo makkelijk.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een grote poppenkast. En het mag allemaal weer wat belastinggeld kosten. Dit land is echt verziekt tot op het bot.
Ik vond het persoonlijk een slecht idee.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Die hebben ze gewoon het hoekje omgereden om vervolgens de achterklep open te gooien zodat ze weer kon uitstappen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Eersteklas PR-blunder.
Wat ze laten dus heel goed zien dat er niet gehandhaafd wordt. Hoe dom.
Daarom hebben ze ook mijn steunquote:Op zaterdag 6 april 2024 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Extinction rebellion is goed bezig het toch al dunne draagvlak voor klimaatmaatregelen weg te slaan.
Wat moeten ze dan doen, om het punt wat ze willen maken op de agenda van iedereen te krijgen? In herhalen ligt toch de kracht?quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Extinction rebellion is goed bezig het toch al dunne draagvlak voor klimaatmaatregelen weg te slaan.
Idioten
Dus daarom laat je zien dat je op één dag twee keer gearresteerd wordt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen, om het punt wat ze willen maken op de agenda van iedereen te krijgen? In herhalen ligt toch de kracht?
Helemaal geen domme vraag. Integendeel.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:08 schreef Rostrup het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom stopt de overheid niet gewoon met die fossiele subsidies?
Burgertje pesten kan wel snel. Er wordt weer eens met twee maten gemeten.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Helemaal geen domme vraag. Integendeel.
Voor zover ik weet; zaken kosten gewoon tijd en kunnen niet zo maar 180 graden anders,. In mijn ogen is XR té dramatisch en té ongeduldig.
De wereld vergaat niet als we voor 2030 niet alles hebben opgelost. Gewoon normaal doen mensen.
Ik zie XR als devote gelovigen die zijn bang gemaakt met hel en verdoemenis.
Dat van mij niet, je wil als Nederland ook bijdragen aan de vermindering van uitstoot en vervuiling. Daar zijn al bar weinig mensen voor te porren en dan gaat deze tulpenclub juist Jan met de pet lastig vallen.quote:
Als je bekend bent, gelden er andere regels.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ook weer een Palestijnse vlag er bij.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Waarom? Ze doet niks illegaals en al helemaal niks waarop uitzetting staat of tot persona non grata worden verklaard.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:18 schreef MichaelScott het volgende:
Is Greta al tot ongewenst vreemdeling verklaard en op het vliegtuig naar land van herkomst gezet?
Daarom worden ze ook zelden serieus aangepakt, eerder aangemoedigd.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:50 schreef DrDentz het volgende:
Extinction Rebellion wil dus eigenlijk gewoon het overheidsbeleid, maar dan sneller.
Vliegtuig?quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:18 schreef MichaelScott het volgende:
Is Greta al tot ongewenst vreemdeling verklaard en op het vliegtuig naar land van herkomst gezet?
Nee hoor onzinquote:Op zaterdag 6 april 2024 18:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik vond het persoonlijk een slecht idee.Ik heb zelf motorrijbewijs, rij een supersport. Maar ik hield altijd mijn hart vast als ik die lui zag rijden. Dwazen.
Je zit op een motor/Piaggio MP3 hoger dan een automobilist, je kan over de auto’s heen kijken. Dus ze hebben meer zicht. Maar niemand heeft hen er op gewezen dat ze ZELF juist minder zichtbaar zijn voor het overige verkeer. En dat een motorfiets dan wel veel sneller op kan trekken, maar minder snel kan remmen als een auto. En ze dus veel sneller in onverwachte problemen kunnen komen.
En wat zie je? Dat ze veel te dicht op voorgangers rijden, veel onverwachte ad-hoc beslissingen nemen om van rijbaan te wisselen, en in het algemeen niet op zo’n manier rijden dat ze zichtbaar zijn voor andere weggebruikers (inclusief motorrijders…).
Heel slecht idee was dat.
Kan er ook nog wel bij, heel verrassend.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ook weer een Palestijnse vlag er bij.
Hoe anders was het toen mensen demonstreerden tegen de corona maatregelen inderdaad. BLM mocht dan weer wel, want politiek correct. Opkomen voor klimaat is dat ook, dus die lui komen dan ook met meer weg inderdaad. En dan durven ze alsnog te miepen dat ze zo oneerlijk gewelddadig worden aangepakt en dat de politie nooit wat doet tegen de boeren. Die club heeft echt de kop in het zand; wil enkel aandacht (meteen voor ‘Palestine’ - zo noemen ze het althans, het is gewoon pro Hamas of antisemitisme) en verder gewoon janken. Maar zoals ik al zei; laat het lekker doorgaan zo, dan worden er steeds meer mensen het een keer zat en dan is het gedaan met dat klimaat gedram.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:51 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Daarom worden ze ook zelden serieus aangepakt, eerder aangemoedigd.
quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom? Ze doet niks illegaals en al helemaal niks waarop uitzetting staat of tot persona non grata worden verklaard.
quote:U bent een gevaar voor de openbare orde of nationale veiligheid. En u hebt geen verblijfsvergunning (meer) of een ander woonrecht in Nederland.
quote:
Welke mensen precies bedoel jij nu met experts? Want volgens mij benoem jij nu mensen die ik niet als de experts zie (ik zie XR en Greta niet als experts). Jij beschrijft volgens mij mensen die zich door het groter worden van de beweging als experts zijn gaan opwerpen en die, zoals je zelf zegt, voor meer ruis zorgen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:15 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ze gebruiken worst case scenarios, die al niet meer kunnen gebeuren volgens het IPCC met de huidige gang van zaken. Misschien als ze wat realistischer zouden zijn dat ik nog wel geinspireerd zou raken ipv tegenoverdracht zou krijgen tegen hun zaak. Daarbij krijg je tegenwoordig radicaal links intersectionalisme en andere shit er gratis bij, wat ook weer onwetenschappelijk is. Het is meer een doemcultus geworden ipv een groep experts waar we naar zouden moeten luisteren. Ik pas.
Misschien meer iets voor een apart topic. Wel opmerkelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:14 schreef Rostrup het volgende:
Draagt Greta nu een push-up bh of heeft ze eindelijk tieten gekregen?
Als je de discussie inhoudelijk niet kan winnen, dan val je haar maar aan op haar uiterlijk. Wat een niveau weerquote:Op zaterdag 6 april 2024 20:24 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Misschien meer iets voor een apart topic. Wel opmerkelijk inderdaad.
Waarin heeft ze gelijk? Dat het heel normaal is om burgertje te pesten?quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je de discussie inhoudelijk niet kan winnen, dan val je haar maar aan op haar uiterlijk. Wat een niveau weerGeef gewoon toe dat ze gelijk heeft.
Daar wordt op geschotenquote:Op zaterdag 6 april 2024 20:33 schreef Pino112 het volgende:
Wanneer worden de eerste boeren opgepakt met een neusklem?
Royale inkomsten en dus een luizenleventje voor de overheid zal wel de reden zijn van het niet stoppen van fossiele subsidies.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:08 schreef Rostrup het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom stopt de overheid niet gewoon met die fossiele subsidies?
GC / Even over Gretaquote:Op zaterdag 6 april 2024 20:24 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Misschien meer iets voor een apart topic. Wel opmerkelijk inderdaad.
Omdat het leven al duur genoeg is voor veel mensen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:08 schreef Rostrup het volgende:
Ik heb geen idee waarom ze daar vandaag staat. Maar blijkbaar heeft ze wel een goed punt want het kan niet weerlegd worden met feiten en in plaats daarvan moet het over haar tieten gaan.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarin heeft ze gelijk? Dat het heel normaal is om burgertje te pesten?
Wel eens dat haar uiterlijk er niet bij gehaald zou hoeven te worden.
Daar is dat "Telegraaf-volk" het ook mee eens hoor. Die hebben net zo'n teringhekel aan het gedrag van die terreur-boeren als aan het gedrag van die klimaatdrammende demonstranten.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:10 schreef Hortensia_ het volgende:
Het is uiteindelijk Jan met de pet die een partij/regering kiest die zegt al het klimaatbeleid in de prullenbak te gaan doen. Dat geeft een signaal af.quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat van mij niet, je wil als Nederland ook bijdragen aan de vermindering van uitstoot en vervuiling. Daar zijn al bar weinig mensen voor te porren en dan gaat deze tulpenclub juist Jan met de pet lastig vallen.
Je kan het met een ander oneens zijn en een discussie verliezen, maar dat betekent niet dat je die ander gelijk moet geven.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je de discussie inhoudelijk niet kan winnen, dan val je haar maar aan op haar uiterlijk. Wat een niveau weerGeef gewoon toe dat ze gelijk heeft.
Hele topic staat vol met posts waarom mensen het een probleem vinden. Een of twee mensen halen haar borsten erbij en dan is het meteen ''het kan niet weerlegd worden met feiten''.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom ze daar vandaag staat. Maar blijkbaar heeft ze wel een goed punt want het kan niet weerlegd worden met feiten en in plaats daarvan moet het over haar tieten gaan.
Ik ging er inderdaad vanuit dat je bedoelde dat XR experts waren en daarom serieus genomen moet worden.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Welke mensen precies bedoel jij nu met experts? Want volgens mij benoem jij nu mensen die ik niet als de experts zie (ik zie XR en Greta niet als experts). Jij beschrijft volgens mij mensen die zich door het groter worden van de beweging als experts zijn gaan opwerpen en die, zoals je zelf zegt, voor meer ruis zorgen.
Terwijl doorgaans maar weinig werkelijke wetenschappers deelnemen aan dit soort acties aan beide kanten. Vaak verenigen zij zich als afzonderlijke groep.
En ik snap dat je niet luistert naar Greta, maar pas je dan maar helemaal?
Onder meer het IPCC, en met name dus de wetenschappers die onderzoek doen en input leveren, zijn van mening dat effectief klimaatbeleid noodzakelijk is.
Ik ga daar verder niet aan twijfelen, want ik heb nooit zelf onderzoek gedaan naar het smeltende ijs op de polen of de gassen onder het ijs en ook niet naar de impact van het verbranden van gassen etc.
Ik wil me daarnaast ook niet laten leiden door allerlei ruis (vaak dus nog gestuurd ook door algoritmes).
Tuurlijk blijf ik kritisch op de conclusies en adviezen, maar als we gaan 'passen' met het vertrouwen van en luisteren naar de echte experts dan bestaat de waarheid of wetenschap niet meer en gaat geen enkel probleem meer opgelost worden (en ook geen kans benut worden, ook dat werkt 2 kanten op).
Duidelijkquote:Op zondag 7 april 2024 09:01 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik ging er inderdaad vanuit dat je bedoelde dat XR experts waren en daarom serieus genomen moet worden.
Ik neem greta en XR niet serieus, simpelweg omdat ze de lakmoesproef op wetenschapsgebied niet doorstaat. Ik heb al in mijn bericht uitgelegd waarom. In je laatste alinea lijk je te insinueren dat ik niet naar experts wil luisteren aangezien je mijn woorden hierin gebruikt. Mijn hele punt was juist dat XR, evenals greta een hele eigen worst case scenario interpretatie erop nahouden die niet meer wetenschappelijk te noemen is. Wetenschap praat niet in absoluten. En als er in een interpretatie geen nuance verwerkt zit, weet je dat je te maken hebt met mensen die in ieder geval wetenschap niet hoog in het vaandel hebben zitten, en beter andere bronnen en experts kunt gebruiken om je te laten informeren.
Verder heb ik nergens aangegeven dat die wetenschap er niet is en dat er klimaatbeleid niet noodzakelijk is. Beleid is overigens een politieke kwestie, en geen wetenschappelijke. Politiek heeft ook, net als XR, regelmatig de neiging wetenschap te vervormen en absoluut te zijn om beleid er makkelijker doorheen te krijgen. Ik trek dat moeilijk. Daarom ben/was ik ook blij met een purist als omzigt, mocht hij nog iets voor elkaar krijgen in de toekomst.
En nu in het Nederlands graag.quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Wat ook met Piaggio mp3 wat je eerst wel met een b-rijbewijs mog gebruiken.
Nieuwe rijbewijs van 2014 die gehaald worden mag je niet meer met deze besturen.
Gelukkige bezit ik ouwe rijbewijzen voor mij blijft het wel geldige
Waarom de overheid deze besluit heeft genomen ?
Auto verkoop zakte in en vele wilde deze mp3 hebben als vervoer .
Zeker in de zomer.
Nu moet je minimaal a1 bezitten om deze te mogen besturen. Wel mag deze met 150cc zijn uit gerust.
Wow alles moet toch groener!
Ja als ze geld kunnen verdienen aan de burgers.
Anders niet.
Hoeveel punten zou dat zijn? Carmaggeddon in real-life!quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:58 schreef Filosoofert het volgende:
Precies. De oplossing voor fossiel autorijden is niet elektrisch autorijden maar vooral veel minder autorijden.quote:Op zondag 7 april 2024 09:40 schreef nostra het volgende:
Vanuit Haarlem nu en Leiden straks is dat gelukkig prima op de fiets te doen. Een elektrische zelfs, helemaal bon ton voor zolang fossiel nog alle aandacht heeft in plaats van straks het leegroven van Afrikaanse landen en kinderarbeid in kobaltmijnen.
Naja ik vind held een beetje groot woord.quote:Op zondag 7 april 2024 14:01 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Hoeveel punten zou dat zijn? Carmaggeddon in real-life!
Respect voor de held die dat doet, ook al beland hij hoogst waarschijnlijk voor de rest van zijn leven in de gevangenis.
Denk dat de agenten die er om heen staan je terecht kapot schieten voor je in de buurt komtquote:Op zondag 7 april 2024 14:01 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Hoeveel punten zou dat zijn? Carmaggeddon in real-life!
Respect voor de held die dat doet, ook al beland hij hoogst waarschijnlijk voor de rest van zijn leven in de gevangenis.
Je weet dat de term "extreem rechts" een nazi vergelijking is hequote:Op zaterdag 6 april 2024 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
Oh jee, Thunberg.
Ja goed idee. Laten we van XR een extremistische beweging maken (als het dat al niet is?). Extreem Rebellion.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:11 schreef DrDentz het volgende:
Wat ik niet snap is, waarom ze de dag verpest van mensen die gewoon willen chillen op het strand enzo, wat hebben die mensen haar nu misdaan? Ze moet gewoon met een kalashnikov bij Tata Steel binnenvallen en de vervuilers aanpakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |