https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Er zijn wel grijze gebieden, bijvoorbeeld de grens tussen (groeps)belediging en satire. In zo'n gevallen kan je net pech hebben met een D66-rechtertje. Zie bijvoorbeeld de rechtszaken waar RoddelPraat bij betrokken was.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Uiteindelijk toetst een rechter gewoon aan de wet, hoor. Als er geen wet is dan kan een rechter echt niet op persoonlijke titel even een besluit nemen.
Inderdaad. Je hebt ook activistische rechters en vaak komt het ook aan op interpretatie. Als het allemaal zo zwart-wit was, dan zouden ze zich in de VS ook niet zo druk maken over het benoemen van rechters.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:36 schreef ISVV het volgende:
[..]
Er zijn wel grijze gebieden, bijvoorbeeld de grens tussen (groeps)belediging en satire. In zo'n gevallen kan je net pech hebben met een D66-rechtertje. Zie bijvoorbeeld de rechtszaken waar RoddelPraat bij betrokken was.
Maar binnen dat grijze gebied is het nog steeds zo dat er wel een wet moet bestaan waarop een rechter zich beroept. Als groepsbelediging niet bestaat dan kun je er ook niet op bestraft worden. Jij vindt het zo te merken geen enkel probleem, maar kennelijk staat in ons strafboek wel degelijk een artikel waarin staat dat het niet mag. Dan gaat het er alleen maar om dat je voorstanders hebt van zo’n wet en tegenstanders. En dat is een kwestie van smaak, maar het is nog steeds niet zo dat een rechter alle ruimte heeft om iemand te straffen omdat hij zelf die mening heeft.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:36 schreef ISVV het volgende:
[..]
Er zijn wel grijze gebieden, bijvoorbeeld de grens tussen (groeps)belediging en satire. In zo'n gevallen kan je net pech hebben met een D66-rechtertje. Zie bijvoorbeeld de rechtszaken waar RoddelPraat bij betrokken was.
Ook al misvormd in de verbouwing.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat heeft die Goedele aan haar hoofd laten doen zeg
Gauw John Williams mailen!quote:
Ik moest ff denken.quote:
Niet alle ruimte, in bepaalde gevallen wel ruimte voor interpretatie. Waarom je dat niet wil accepteren begrijp ik niet zo goed.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar binnen dat grijze gebied is het nog steeds zo dat er wel een wet moet bestaan waarop een rechter zich beroept. Als groepsbelediging niet bestaat dan kun je er ook niet op bestraft worden. Jij vindt het zo te merken geen enkel probleem, maar kennelijk staat in ons strafboek wel degelijk een artikel waarin staat dat het niet mag. Dan gaat het er alleen maar om dat je voorstanders hebt van zo’n wet en tegenstanders. En dat is een kwestie van smaak, maar het is nog steeds niet zo dat een rechter alle ruimte heeft om iemand te straffen omdat hij zelf die mening heeft.
Hij is heel mild op VI, op X zie ik hem gekkere dingen zeggen, maar naar het wappiespectrum toe.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:39 schreef ISVV het volgende:
Ik ben trouwens groot fan van Wierd Duk, maar bij VI komt hij niet echt uit de verf. Is toch beter als hij wat langer de tijd krijgt om een onderwerp te duiden. Met name zijn kennis m.b.t. Rusland reikt ver. Ik heb dit al eerder gezegd, maar ik begrijp niet waarom hij vaak als Putin-versteher weggezet wordt. Het enige wat hij doet is duiden waarom Putin bepaalde keuzes maakt, hoe bezopen die ook zijn.
Ik meende 12, maar goed.quote:
Je mag pas op je 16e een dildo op je hoofd.quote:
Die mentale leeftijd gaat hij nooit halen.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je mag pas op je 16e een dildo op je hoofd.
Daar volg ik hem niet. In zijn podcast vind ik hem erg goed.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is heel mild op VI, op X zie ik hem gekkere dingen zeggen, maar naar het wappiespectrum toe.
Het is helemaal geen paradox, maar oersimpel: een rechter interpreteert wetten en de uitvoering daarvan. Bij die interpretatie heeft hij veel vrijheid. Zo ontstaat immers jurisprudentie. En jurisprudentie is geen wet maar een soort gewoonterecht onder rechters onderling, oftewel zelfgemaakt recht. En omdat het een aangetoond feit is dat de meeste rechters D66 aanhangen, dus links zijn, interpreteren ze wetten en zelfs beleidsvoornemens van de regering eerder erg links dan een beetje rechts. Wat wél raar is, dat linkse mensen altijd naar het recht verwijzen als het in hun ideologie past, maar als dat niet zo is (bv. XR), vinden ze dat ze best tegen de wet mogen rebelleren (zie gemeente Amsterdam vs regering).quote:Op donderdag 4 april 2024 09:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar binnen dat grijze gebied is het nog steeds zo dat er wel een wet moet bestaan waarop een rechter zich beroept. Als groepsbelediging niet bestaat dan kun je er ook niet op bestraft worden. Jij vindt het zo te merken geen enkel probleem, maar kennelijk staat in ons strafboek wel degelijk een artikel waarin staat dat het niet mag. Dan gaat het er alleen maar om dat je voorstanders hebt van zo’n wet en tegenstanders. En dat is een kwestie van smaak, maar het is nog steeds niet zo dat een rechter alle ruimte heeft om iemand te straffen omdat hij zelf die mening heeft.
Bijzonder genoeg wordt er vaak geklaagd over rechters, terwijl men in andere gevallen weer vindt dat straffen veel te licht zijn. Dat blijft een wonderlijke paradox.
Dat hebben ze nog wel een keertje doodgeleuterd jaquote:Op donderdag 4 april 2024 23:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is er nou trouwens nog in een aflevering gesproken over Eus en zijn videootje? Hij was er maandag ineens maar er werd geloof ik niks over gezegd. Of heb ik wat gemist?
Je hebt gemist dat hij er een week eerder ook zat.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is er nou trouwens nog in een aflevering gesproken over Eus en zijn videootje? Hij was er maandag ineens maar er werd geloof ik niks over gezegd. Of heb ik wat gemist?
Wat ik niet zo goed begrijp is dat er gesteld wordt dat er D66-rechters zijn die soft zijn. Groepsbelediging is bij wet verboden. Ik snap niet zo goed wat daar niet aan te begrijpen valt. Kennelijk wordt het op de één of andere manier dus toch niet zo erg gevonden dat ervan uitgegaan wordt dat een rechter daar toch wel niet op veroordeeld.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:37 schreef ISVV het volgende:
[..]
Niet alle ruimte, in bepaalde gevallen wel ruimte voor interpretatie. Waarom je dat niet wil accepteren begrijp ik niet zo goed.
Waar jij vandaan haalt dat ik groepsbelediging geen enkel probleem vind weet ik overigens niet, dat lijkt me een zeer vrije vertaling van hetgeen wat ik zei.
Wat is groepsbelediging? Daar zit marge in, dat wordt anders ervaren. Ook binnen de kaders van de wet, dat is het hele eieren eten. Dan kan je net pech hebben met een rechter.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed begrijp is dat er gesteld wordt dat er D66-rechters zijn die soft zijn. Groepsbelediging is bij wet verboden. Ik snap niet zo goed wat daar niet aan te begrijpen valt. Kennelijk wordt het op de één of andere manier dus toch niet zo erg gevonden dat ervan uitgegaan wordt dat een rechter daar toch wel niet op veroordeeld.
Goed verwoord. Denk dat Johan de spijker op zijn kop sloeg. Eus is te trots om toe te geven dat ie fout zat, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op vrijdag 5 april 2024 00:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat hebben ze nog wel een keertje doodgeleuterd ja
Die is veels te leuk om aseksueel te zijn, onnatuurlijk is het.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik ben een beetje verliefd op Olcay
Thanks, ga ik nog eens opzoeken als dat nog lukt. Wil toch wel weten hoe hij zich hier uitlulde...quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat hij er een werk eerder ook zat.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Thanks, ga ik nog eens opzoeken als dat nog lukt. Wil toch wel weten hoe hij zich hier uitlulde...
Alleen die reality-soap met Ruud de Wild he.... dat zit me nog een beetje dwars, want:quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik ben een beetje verliefd op Olcay
Mooi. Al die gemaakte vrolijkheid.quote:
Ruud de Wild kan iig nog iets.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Alleen die reality-soap met Ruud de Wild he.... dat zit me nog een beetje dwars, want:
a) Ruud de Wild.... ik bedoel: Ruud de fokking Wild![]()
b) dat ze dachten dat hun leven interessant was..![]()
Dat moest van Gijp.quote:Op donderdag 4 april 2024 22:10 schreef DrDentz het volgende:
Wel raar programmaatje, eerst een kwartier over squirten en satisfyers
Eensquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:42 schreef tompsv18 het volgende:
Thijs kun je toch prima een keer aan tafel zetten. Kan Helene een keer thuisblijven, die zit er zovaak.
Helene mag sowieso thuis blijven. Ze is saai en nietszeggend. Op zondag ook trouwens.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:42 schreef tompsv18 het volgende:
Thijs kun je toch prima een keer aan tafel zetten. Kan Helene een keer thuisblijven, die zit er zovaak.
Dat was wel een enorm beroerde bargast zeg.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:29 schreef Dutch_view het volgende:
Hans krijgt gelukkig geen tijd meer voor een verhaaltje.
Als je goed met je buren overweg kunt kun je prima over straat.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:29 schreef DrDentz het volgende:
Linkse grachtengordel types als Babs willen een multiculturele samenleving, dan nu niet janken dat je niet meer over straat kunt
De Clarks? Die zijn opgedoekt wegens ouderdomquote:Op vrijdag 5 april 2024 22:34 schreef timmmmm het volgende:
Waar is de andere huisband eigenlijk gebleven
Genee --quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:44 schreef kibo het volgende:
Genee +
Gijp --
Derksen -
Hendriks -
Thijs ++
Junk -
Dacht dat hij zou zeggen koffertje van Christine le Duc heb ik staanquote:Op vrijdag 5 april 2024 22:44 schreef Abrikozentaart het volgende:
Gijp ook met ze domme opmerking dat hij zijn koffertje klaar heeft staan
Wordt ook saai en enorm voorspelbaar.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dacht dat hij zou zeggen koffertje van Christine le Duc heb ik staan
Snap ook wel dat die daar geen zin in heeft met zo'n kale randdebiel naast hem die elke minuut de meest walgelijke onzin kan uitkramen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:42 schreef tompsv18 het volgende:
Die zit er te vaak en heeft zelfs een eigen nietszeggend programmaquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:42 schreef tompsv18 het volgende:
Barbara Barend is geweldig. De enige met verstand van zaken als vrouw tussen de omhooggevallen hockeysters. Het blad samen met haar pa Helden is ook geweldig.quote:
Wat deed de rechts extremist ?quote:
En zonder palestijnse vlag ?quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:14 schreef Specularium het volgende:
Mensen die kankerjoden roepen met een Palestijnse vlag zijn vooral kritisch op de regering van Israël.
Begintquote:Op vrijdag 5 april 2024 22:14 schreef JOO het volgende:
Johan Derksen begint nu echt seniel te worden.
Nogmaals, ik durfde het een jaar geleden al te beweren. Het is te genant dat zo iemand spreektijd krijgt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:17 schreef tompsv18 het volgende:
Derksen met z’n opvattingen kan eigenlijk echt niet meer. Lange tijd geleden dat Wilfried weer eens tegengas durft te geven.
Inderdaad. Stel je voor dat Herman Brood nog had geleeft.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:40 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben nu aan het kijken, klinkt als een veelbelovende show. Tot nu toe lijkt Hans me een waardeloos mens. Een junk een podium geven omdat ie het bij een band deed
En nep. Inclusief haar tieten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:54 schreef Martinello het volgende:
[..]
Helene mag sowieso thuis blijven. Ze is saai en nietszeggend. Op zondag ook trouwens.
Als Marco Borsato gecanceld wordt omdat hij aan de billen van een jong meisje heeft gezeten dan zou Herman nu de doodstraf krijgenquote:Op zaterdag 6 april 2024 14:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Inderdaad. Stel je voor dat Herman Brood nog had geleeft.
Derksen is de reden dat ik al 10 jaar niet meer kijk naar dit programma. Vrije meningsuiting is een groot goed maar gelukkig ben ik niet verplicht om naar onzinnig gelul te luisteren.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:17 schreef tompsv18 het volgende:
Derksen met z’n opvattingen kan eigenlijk echt niet meer.
Haha, grapjas. Dus je buren beheersen alle straten.. Als dat klopt moet je inderdaad je buren te vriend houden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Als je goed met je buren overweg kunt kun je prima over straat.
Nou, meteen weer in dienst nemen.quote:Op maandag 8 april 2024 17:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
KPMG-onderzoek: bij Ajax ontslagen Sven Mislintat niet schuldig aan belangenverstrengeling
Sven Mislintat heeft zich niet schuldig gemaakt aan belangenverstrengeling en malversaties. Dat concludeert KPMG na een uitgebreid onderzoek dat door Ajax was ingesteld na het ontslag van de technisch directeur in september van het vorig jaar. ‘De werkwijze van Mislintat roept weliswaar vragen op, maar er is geen grond voor aansprakelijkheidsstelling’
https://www.ad.nl/nederla(...)trengeling~a77cec37/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op welke specifieke opvattingen doel je precies?quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:17 schreef tompsv18 het volgende:
Derksen met z’n opvattingen kan eigenlijk echt niet meer. Lange tijd geleden dat Wilfried weer eens tegengas durft te geven.
Ik vermoed z'n antiesemitistische.quote:Op maandag 8 april 2024 20:00 schreef ISVV het volgende:
[..]
Op welke specifieke opvattingen doel je precies?
I know. Deed een Johantje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Zij verzekerde in de laatste aandeelhoudersvergadering in november dat het transferproces goed is verlopen. Nu blijkt dat er van alles is misgegaan. Er was nauwelijks overleg met de scouting en andere betrokkenen. Lenderink heeft gewoon gelogen. Zij gaat de bietenbrug op bij de vergadering in mei.”
Everts verwacht dat de bestuursraad van de vereniging Ajax, die als grootaandeelhouder een stevige vinger in de pap heeft, zich evenmin zal neerleggen bij de conclusies van de rvc. “Dat weet ik wel zeker. Je kan de beerput niet verkopen als een doofpot.”
https://www.parool.nl/aja(...)nste-plank~bd87b595/
[ Bericht 2% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-04-2024 20:34:12 ]
Ik wist niet dat yvonne bij KPMG werktequote:Op maandag 8 april 2024 20:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Het kost een vermogen en is helemaal niets
Het zijn geen rondjes die ze fietsen. Je verwart wielrennen met formule 1.quote:Op maandag 8 april 2024 21:51 schreef tompsv18 het volgende:
Waarom toch iedere keer dat geouwehoer over rondjes fietsen. Lekker boeiend. Het is toch geen sportprogramma meer.
Valentijn het kijkcijferkanonquote:‘Kijkcijferkanon’ bezorgt Vandaag Inside enorme boost: ‘Dit is wel extra hoog’
Valentijn Driessen heeft maandagavond andermaal zijn waarde bewezen voor Vandaag Inside. Tina Nijkamp vertelde vorige week dat de verslaggever van De Telegraaf de ‘populairste’ gast is in het programma van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp en dat hij vrijwel nooit onder de miljoen kijkcijfers scoort. Dat is maandagavond weer bewezen, want volgens Nijkamp scoorde VI met 1.136.000 kijkers de hoogste lineaire kijkcijfers van dit jaar.
“Valentijn scoort sowieso nooit onder de miljoen, maar dit is wel extra hoog”, schrijft Nijkamp, die zag dat Driessen wel gezelschap had van twee andere gasten die kijkers trekken. “Wat ook helpt zijn de populaire barkruk gasten Bas Nijhuis en Roxane Knetemann.” Vandaag Inside hoeft in het klassement van de kijkcijfers enkel het Journaal en Half Acht Nieuws voor zich te dulden. Veronica Offside beleefde daarentegen opnieuw een beroerde avond. Het programma dat eveneens wordt gepresenteerd door Genee staat wederom niet in de top 60 en trok minder dan 250.000 kijkers.
Ramptoeristen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:20 schreef Dutch_view het volgende:
1.136.000 kijkers gister, hoogste aantal dit jaar
quote:Haar leiderschap is authentiek. Zij heeft lef en dat zal zij nodig hebben bij de moeilijke opdracht die voor haar ligt.
Als ik het goed had begrepen gister is het pas volgende week dinsdag en niet vandaagquote:Op dinsdag 9 april 2024 18:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geenvanavond
![]()
https://www.shownieuws.nl(...)sbedreigende-ingreep
Hopelijk wel een update en een telefoontje
Dat zou best kunnen want …. Mijn usernamequote:Op dinsdag 9 april 2024 20:34 schreef Dutch_view het volgende:
Als ik het goed had begrepen gister is het pas volgende week dinsdag en niet vandaag
Denk dat ze het verkeerd hebben begrepenquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen want …. Mijn username![]()
Maar deze dan![]()
https://sportnieuws.nl/bo(...)%2Fwww.google.com%2F
quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:40 schreef Dutch_view het volgende:
Denk dat ze het verkeerd hebben begrepen![]()
Als ik me goed herinner nodigde Wilfred Johan ergens voor uit komend weekend en toen zei Johan, dat hij niet kon vanwege de komende operatie. Daarom dacht ik dus ook dat t pas volgende week was
https://sportnieuws.nl/bo(...)2024040904574400297/?quote:Derksen bleek op tijd hersteld om vanaf 21:35 uur op dinsdag aan te sluiten bij Vandaag Inside.
Het is wat lomp uitgedrukt maar veel mensen zullen toch wel hetzelfde gedacht hebben. Borrelpraat.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:17 schreef potjecreme het volgende:
Vond dit wel een uitglijder van Derksen
[ x ]
Net nog een column geschreven over Bruce Grobbelaar uit Zimbabwe.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is wat lomp uitgedrukt maar veel mensen zullen toch wel hetzelfde gedacht hebben. Borrelpraat.
Je komt uit het westen, je gaat naart Friesland, wordt overal lid van en doet leuk mee. En als er dan mensen zeggen; "Ja, da´s geen echte Fries! Da's import!", dan maakt niemand zich er druk om.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:17 schreef potjecreme het volgende:
Vond dit wel een uitglijder van Derksen
[ x ]
kom op, om over iemand te zeggen dat ie geen fries is omdat ie een kleurtje heeft, is gewoon debiel.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je komt uit het westen, je gaat naart Friesland, wordt overal lid van en doet leuk mee. En als er dan mensen zeggen; "Ja, da´s geen echte Fries! Da's import!", dan maakt niemand zich er druk om.
Friezen zijn trotse mensen, met een goede dosis chauvinisme. Stop om overal weer racisme in te zien.
Tussen haakjes; die Paternotte, heeft hij zijn rapportje al gelezen?
Debiel is het wel, ja.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op, om over iemand te zeggen dat ie geen fries is omdat ie een kleurtje heeft, is gewoon debiel.
Dat eventuele friezen "nieuwkomers" uit ander oorden niet accepteren omdat ze niet uit Friesland komen vind ik net zo debiel.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Debiel is het wel, ja.
Laten we eerlijk zijn; zo denken veel mensen op het platteland. Maar wanneer mag het wél, en wanneer niet?
De man wordt aan de ene kant veel te serieus genomen, en aan de andere kant begrijpt hij precies hoe je hoge kijkcijfers haalt.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat eventuele friezen "nieuwkomers" uit ander oorden niet accepteren omdat ze niet uit Friesland komen vind ik net zo debiel.
Overigens mag Johan mag vinden wat ie vindt natuurlijk.
Pijnlijk hieraan is dat zijn mening vaak die van de slecht geïnformeerde semi-lollige oom op een verjaardag niet overstijgt. Het is mij dan ook een raadsel waarom hij over zoveel zaken altijd zijn mening loopt te geven, hou het lekker bij zaken waar ie verstand van heeft (voetbal jaren 60/70 en blues- muziek)
Een oud PVV-er die vind dat de bodem is bereikt? Heeft hij zich ook uitgesproken over Wilders?quote:Oud-PVV-Kamerlid Beertema schrijft dat Vandaag Inside "de bodem wel heeft geraakt" hiermee.
nou ja, hoe erg het allemaal is, moet ieder voor zich natuurlijk beoordelen.quote:
Huidskleur haal jij nu aan.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
nou ja, hoe erg het allemaal is, moet ieder voor zich natuurlijk beoordelen.
maar dat deze opmerking racistisch is lijkt me niet te ontkennen.
Het gaat letterlijk over de huidskleur van de beste man.
Ben het er ook mee eens, vind het meer bijzonder hoe groot Johan altijd wordt uitgemeten in het nieuws,quote:Op woensdag 10 april 2024 12:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
nou ja, hoe erg het allemaal is, moet ieder voor zich natuurlijk beoordelen.
maar dat deze opmerking racistisch is lijkt me niet te ontkennen.
Het gaat letterlijk over de huidskleur van de beste man.
Helaas is het geen satire en kijken er 1 miljoen mensen naar die hij richting FvD, BBB, NSC of PVV dirigeert. Niet zozeer door deze opmerking maar alle zgn kantine-praat van deze rechts extremist.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:04 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ben het er ook mee eens, vind het meer bijzonder hoe groot Johan altijd wordt uitgemeten in het nieuws,
Alsof het voortbestaan van de natie er van af hangt.
Johan trekt zich er toch geen reet van aan. Ik verwacht geen excuses , het zal als satire worden geduid verwacht ikMisschien weer tijd voor een nieuw rondje cancel van sponsors?
Het gaat die hufter puur om z'n huidskleur. Niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:06 schreef maxi-mus het volgende:
Hij is letterlijk geadopteerd uit Ethiopië. Dat is toch ook gewoon import? Als hij uit Amsterdam of Groningen kwam zou ook niemand het een echte Fries vinden. Niet dat het verder ook maar iets uitmaakt.
quote:‘Ik aanvaard alle consequenties’
Johan Derksen vindt de kritiek schromelijk overdreven, zegt hij tegen deze site. ,,Wat je ook zegt tegenwoordig, er wordt altijd wel racisme bij gehaald, of antisemitisme of homofobie. Je hebt er nog één op de Nederlandse tv die zegt wat hij ervan vindt, en die is dan de lul. Waar maken de mensen zich druk om? Maar ik ben er altijd heel makkelijk in: het interesseert me niets en ik aanvaard alle consequenties.”
Volgens hem heeft dit ‘niets met racisme te maken’. ,,Wat een onzin. Hier stond geen geboren Fries te praten, maar mijn punt was dat ik het belachelijk vind dat er in een tijd dat er zoveel bezuinigd moet worden 18 miljoen euro naar de Friese taal gaat. Dat vind ik iets voor de provincie Friesland, een regionaal thema.”
quote:Op woensdag 10 april 2024 13:03 schreef xzaz het volgende:
Maar hij is niet in Friesland geboren toch? Dan is het toch geen echte Vries? Wat is het probleem?
quote:
Als de gemiddelde Fries zich maar half zo Fries zou voelen als Haptumu de Hoop, dan zou ik niet langer meer somber zijn over de Friese identiteit in de toekomst.quote:
Dus als ik Johan goed begrijp mag iemand die in Friesland geboren is maar na een paar maanden naar Marokko is verhuist hier een mening over hebben, maar iemand die niet in Friesland is geboren maar er wel is getogen in een Friese familie hier geen mening over hebben.quote:
Hij is geadopteerd als baby is wat anders dan op latere leeftijd je vestigen in Friesland.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is wat lomp uitgedrukt maar veel mensen zullen toch wel hetzelfde gedacht hebben. Borrelpraat.
Ik heb twintig jaar in Friesland gewoond en heb echt nooit gemerkt dat iemand geen echte fries gevonden werd omdat hij de eerste 6 maanden ergens anders woonde?quote:Op woensdag 10 april 2024 13:06 schreef maxi-mus het volgende:
Hij is letterlijk geadopteerd uit Ethiopië. Dat is toch ook gewoon import? Als hij uit Amsterdam of Groningen kwam zou ook niemand het een echte Fries vinden. Niet dat het verder ook maar iets uitmaakt.
Klopt, hier in Drenthe ben je ook geen Drent wanneer je elders vandaan komt.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn; zo denken veel mensen op het platteland.
Ik wel en nu staat het 1-1 qua anekdotisch bewijs?quote:Op woensdag 10 april 2024 13:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb twintig jaar in Friesland gewoond en heb echt nooit gemerkt dat iemand geen echte fries gevonden werd omdat hij de eerste 6 maanden ergens anders woonde?
Ja maar het is iemand met een kleurtje en die hebben het privilege om niet bespot te worden. Als het om een blanke Amsterdammer ging was er niets aan de hand.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:03 schreef xzaz het volgende:
Maar hij is niet in Friesland geboren toch? Dan is het toch geen echte Vries? Wat is het probleem?
Of de politie.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:30 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Bellen jullie de krant als Habtamu door de straat loopt?
Het was een VI verwijzing (pauw/Simons) maar die moet je natuurlijk uitleggen nu er allemaal dagjesvolk op de ophef afkomt die normaal nooit een uitzending kijkt.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als de gemiddelde Fries zich maar half zo Fries zou voelen als Haptumu de Hoop, dan zou ik niet langer meer somber zijn over de Friese identiteit in de toekomst.
Je hebt normale Friezen, en inderdaad soms wat enge groepjes die staan te pogoën midden op de dansvloer, en de rest weg duwen om hun zogenaamde zelfbewust zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik wel en nu staat het 1-1 qua anekdotisch bewijs?
Zit je nou in kamp Derksen of lees ik verkeerd?quote:Op woensdag 10 april 2024 13:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het was een VI verwijzing (pauw/Simons) maar die moet je natuurlijk uitleggen nu er allemaal dagjesvolk op de ophef afkomt die normaal nooit een uitzending kijkt.
Nee en ik kijk ook al jaren niet meer eigenlijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zit je nou in kamp Derksen of lees ik verkeerd?
Dit zou helemaal niet aan de orde zijn als hij wit was geweest, Hans.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:32 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ja maar het is iemand met een kleurtje en die hebben het privilege om niet bespot te worden. Als het om een blanke Amsterdammer ging was er niets aan de hand.
Hiermee kun je alles wel bagatelliseren. Veel mensen zijn racistisch, dus het is oké?quote:Op woensdag 10 april 2024 11:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dit zou helemaal niet aan de orde zijn als hij wit was geweest, Hans.
quote:Op woensdag 10 april 2024 13:43 schreef GGMM het volgende:
Ik heb me even 10 minuten verdiept in alle ophef (omdat ik merk dat er wel heel veel behoefte is aan mijn input) en ik bestempel dit als een hoop ophef om niks.
Tot de volgende rel
quote:Op woensdag 10 april 2024 14:06 schreef BobW het volgende:
Wel bijzonder dat iedereen VI en Derksen zo serieus neemt dat het op de voorpagina van alle kranten staat.
Tijd voor actie!quote:BNNVARA-ster Tim Hofman is klaar met Johan. “En lachen aan die tafel hè. Kaars in een vrouw? Hilarisch! Zwarte man kan geen Fries zijn? Ook wel grappig! En dan verzamelt straks een redacteur tien van onze tweetjes, en wordt er vanavond aan tafel weer gejankt over cancelcultuur. Zíj zijn het slachtoffer. En een miljoen mensen knikken thuis mee.”
Ook Thijs Zeeman komt om de hoek kijkenquote:Frans Klein moet ingrijpen, vindt journalist Ton F. van Dijk, tevens oud-baas van Nederland 1. “Probleem is dat iedereen met een kleur in deze opvatting geen Nederlander is. En dat wordt niet in de kroeg verkondigd, maar op de vaderlandse TV. Onder verantwoordelijkheid van Frans Klein, die letterlijk ziel aan duivel heeft verkocht als ie dit laat passeren.”
quote:Ook Albert zei er niets over, merkt RTL-gezicht Thijs Zeeman op. “Dat Vandaag Inside is een soort Ajax dit seizoen… Net wanneer je denkt dat de absolute bodem wel is bereikt, blijkt het tóch nog n tandje erger te kunnen. Het argeloze racisme is t échte gif. Even uit de losse pols. En Albert maar lachen. Verdrietig dit.;
Enkel omdat nu alle linksgekkies weer uit hun hoekje komen maakt de opmerking van Johan niet opeens goed of niet-racistisch.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:26 schreef Dutch_view het volgende:
Tim doet ook een duit in het zakje
[..]
Tijd voor actie!
[..]
Ook Thijs Zeeman komt om de hoek kijken
[..]
THE CHAIN IS BROKENquote:Op woensdag 10 april 2024 14:26 schreef Dutch_view het volgende:
Tim doet ook een duit in het zakje
[..]
Tijd voor actie!
[..]
Ook Thijs Zeeman komt om de hoek kijken
[..]
OPEN JE OGENquote:Op woensdag 10 april 2024 14:02 schreef ISVV het volgende:
ALLEDAAGS RACISME
SLAVERNIJVERLEDEN
WITTE MENSEN
KETI KOTI
INSTITUTIONEEL
WEGKIJKEN
ACCEPTATIE
TOLERANTIE
MAN VAN KLEUR
Antisemitisme bestaat nietquote:Op woensdag 10 april 2024 14:02 schreef ISVV het volgende:
ALLEDAAGS RACISME
SLAVERNIJVERLEDEN
WITTE MENSEN
KETI KOTI
INSTITUTIONEEL
WEGKIJKEN
ACCEPTATIE
TOLERANTIE
MAN VAN KLEUR
Als iemand in volendam gaat wonen is het ook een Jas.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:06 schreef maxi-mus het volgende:
Volendam gebruiken om te bewijzen dat iets geen racisme zou zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als iemand in volendam gaat wonen is het ook een Jas.
Waar haal je dit allemaal vandaanquote:Op woensdag 10 april 2024 13:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus als ik Johan goed begrijp mag iemand die in Friesland geboren is maar na een paar maanden naar Marokko is verhuist hier een mening over hebben, maar iemand die niet in Friesland is geboren maar er wel is getogen in een Friese familie hier geen mening over hebben.
Buiten het racisme slaat zijn hele redenatie al nergens op.
Dus omdat het een voorbeeld Fries is doen jullie het wel? Al die asielzoekers zijn die ook Friezen? Hij beoordeelt hem ook helemaal niet ;")quote:Op woensdag 10 april 2024 15:24 schreef RipCity het volgende:
,,We laten dit niet zomaar aan ons voorbijgaan. Habtamu is een voorbeeld-Fries, een kanjer. Het is niet aan Derksen om te bepalen of hij wel of geen Fries is. Hij moet van Habtamu afblijven en hem al helemaal niet beoordelen op zijn huidskleur en afkomst. Vandaag Inside is een polariserend programma aan het worden, RTL/Talpa moet goed nadenken of hier wel toekomst voor is.”
En heeft ook niks over z'n kleur gezegd.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dus omdat het een voorbeeld Fries is doen jullie het wel? Al die asielzoekers zijn die ook Friezen? Hij beoordeelt hem ook helemaal niet ;")
Je ziet dingen die er niet zijnquote:Op woensdag 10 april 2024 15:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uit het desbetreffende fragment.
Nee de opmerking dat hij geen Surinamer is heeft daar absoluut niets mee te makenquote:Op woensdag 10 april 2024 15:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
En heeft ook niks over z'n kleur gezegd.
En als je uit Oss komt ben je voor TOP!quote:Op woensdag 10 april 2024 15:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als iemand in volendam gaat wonen is het ook een Jas.
Fries is een officiële taal in NL dus enkel daarom al de taak van de overheid om dat de bevorderen/in stand te houden en niet enkel van de provincie. Toch knap dat Chris over zoiets simpels als dit ook al onzin kan verkondigen.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
Commerciële Chris heeft ook een mening
[ x ]
De gene die zijn huidskleur erbij halen zijn juist mensen die DISCRIMIAZTIE roepen. Frappant.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee de opmerking dat hij geen Surinamer is heeft daar absoluut niets mee te maken
quote:Op woensdag 10 april 2024 15:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
De gene die zijn huidskleur erbij halen zijn juist mensen die DISCRIMIAZTIE roepen. Frappant.
Lijkt mij toch prima een een taal die maar door een klein aantal mensen wordt gesproken in stand te houden. Er zijn wel aan dommere dingen geld uitgegeven.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Fries is een officiële taal in NL dus enkel daarom al de taak van de overheid en niet enkel van de provincie. Toch knap dat Chris over zoiets simpels als dit ook al onzin kan verkondigen.
Dit slaat echt he-le-maal nergens op. De slechtste vergelijking die ik in mijn 40+ jaar heb gehoord.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:29 schreef RipCity het volgende:
‘Hij is toch geen Fries? Ik ben ook geen Surinamer.’
Waarom slaat dat nergens op?quote:Op woensdag 10 april 2024 15:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit slaat echt he-le-maal nergens op. De slechtste vergelijking die ik in mijn 40+ jaar heb gehoord.
Johan, je bent af.
Okay, ik leg hem even uit (niet denkende dat dit nodig was maar voor de sake of argument).quote:
Dat is precies zijn puntquote:Op woensdag 10 april 2024 15:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Okay, ik leg hem even uit (niet denkende dat dit nodig was maar voor de sake of argument).
1. Johan is mogelijk niet eens in Suriname geweest (aanname) , en zeker heeft hij er niet gewoond.
2. Hij is er ook niet geboren (lijkt me een feit).
Daarom raakt de vergelijking kant nog wal.
Eigenlijk maakt dat me allemaal niet zo uit. Derksen is een zure boomer (en die term gebruik ik liever niet, maar lijkt me voor hem gemaakt) die al jaren passé is. Dat er nog een miljoen mensen naar z'n uitzendingen kijken is me een raadsel. Zoals ik al zei; soms lijkt het alsof ie express zulke domme dingen zegt. Want hoe dan ook is het wel behoorlijk racistisch.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is precies zijn puntIk ben toch ook geen Spanjaard
1) Heb er wel een half jaar gewoond; spreek de taal aardig
2) Ben er niet geboren.
Dus als Johan een week op vakantie was geweest in Suriname was hij toch ook geen Surinamer
Het aanvaarden van alle consequenties is ook wel tamelijk eenvoudig gedaan in de wetenschap dat je werkgever zelfs een vrouwenmepper krampachtig onder contract blijft houden. Ik aanvaard alle consequenties, waarvan ik weet dat ze nooit zullen komen dekt de lading derhalve wat beter.quote:
Chriske past beter in een gesticht.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Wappiefluisteraar Ton F. van Dijk is allerminst links. Sterker nog, zelfs guurrechtse griezels als Erik de Vlieger springen voor Habtamu in de bres.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Enkel omdat nu alle linksgekkies weer uit hun hoekje komen maakt de opmerking van Johan niet opeens goed of niet-racistisch.
Dat slaat ook nergens op; maar iedereen valt over 'hij is geen echte fries'quote:Op woensdag 10 april 2024 16:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Sowieso is de kern van zijn 'argument' ronduit belachelijk, los van het racistische opa gedeelte. Waarom zou het feit dat hij de eerste acht maanden van zijn leven ergens anders woonde moeten betekenen dat hij geen recht van spreken heeft over Friesland?
Je zult het niet geloven, maar zelfs Wierd Duk vind het geraaskal van Johan.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wappiefluisteraar Ton F. van Dijk is allerminst links. Sterker nog, zelfs guurrechtse griezels als Erik de Vlieger springen voor Habtamu in de bres.
quote:Op woensdag 10 april 2024 16:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je zult het niet geloven, maar zelfs Wierd Duk vind het geraaskal van Johan.
Dit ja. We hebben al genoeg cultuurrelativisten in dit land.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Fries is een officiële taal in NL dus enkel daarom al de taak van de overheid om dat de bevorderen/in stand te houden en niet enkel van de provincie. Toch knap dat Chris over zoiets simpels als dit ook al onzin kan verkondigen.
quote:Op woensdag 10 april 2024 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Marokkanen die hier geboren zijn voelen zich nog Marokkaan en spelen vaak voor het Marokkaanse elftal. Als deze meneer een "echte Fries" is dan zijn zij eigenlijk "echte Nederlanders"..
Door oa uitsluiting blijven zij zich Marokkaans noemen.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Marokkanen die hier geboren zijn voelen zich nog Marokkaan en spelen vaak voor het Marokkaanse elftal. Als deze meneer een "echte Fries" is dan zijn zij eigenlijk "echte Nederlanders"..
Net bij Aziz geweest. de geweldige Marokaanse winkelier hier in de stad.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Door oa uitsluiting blijven zij zich Marokkaans noemen.
Alweer?quote:Op woensdag 10 april 2024 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het zaakwaarnemersbureau Sports Entertainment Group (SEG) moet Oranje-international Stefan de Vrij ruim 5 miljoen euro schadevergoeding betalen.
Dat heeft het gerechtshof Amsterdam dinsdag in hoger beroep beslist.
Het hof kent De Vrij een hogere schadevergoeding toe dan de rechtbank eerder deed. Het hoger beroep van SEG tegen die uitspraak is dus niet geslaagd.
https://www.nu.nl/voetbal(...)%2Fwww.google.com%2F
Kroes heeft wel de boel opgelicht bij De Vrij
Dacht even dat het de fucking speld wasquote:Op woensdag 10 april 2024 18:21 schreef DrDentz het volgende:
Natacha Harlequin is woensdag niet te gast in VI
Strafrechtadvocaat Natacha Harlequin is woensdagavond niet te gast in het programma Vandaag Inside. Dat heeft zij aan het ANP laten weten. Zij is woensdag ook niet door Talpa benaderd om aan te schuiven.
[ afbeelding ]
Harlequin was in juni 2020 te gast in een speciale uitzending van het programma Veronica Inside, zoals het toen heette, na de vorige keer dat er veel klachten kwamen over opmerkingen van Derksen die als racistisch werden ervaren. Derksen vroeg bij een foto van Zwarte Piet of dat "niet Akwasi was". Deze opmerking leidde tot veel boze reacties.
Na deze uitlatingen organiseerden Talpa en presentator Wilfred Genee een speciale uitzending over racisme en discriminatie. Harlequin was toen te gast om Derksen uit te leggen waarom mensen zijn uitlatingen als racistisch ervoeren. Derksen noemde deze aflevering van VI achteraf "de slechtste uitzending ooit, ik heb nog nooit zo'n kutshow gemaakt."
Derksen zei dinsdagavond in Vandaag Inside dat Kamerlid Habtamu de Hoop "geen Fries is" omdat hij niet in Friesland geboren is. De GroenLinks-parlementariër werd geboren in Ethiopië en kwam als baby naar Nederland. "Hij is toch geen Fries, ik ben toch ook geen Surinamer?" aldus Derksen. De opmerkingen leidden woensdag tot veel boze reacties. Talpa en Talpa-baas John de Mol waren woensdag de hele dag niet voor commentaar bereikbaar.
https://www.msn.com/nl-nl(...)st-in-vi/ar-BB1loPHI
Dat wordt een mooie boel als iedereen die net als deze mevrouw niet uitgenodigd is en niet als gast verschijnt dat aan het ANP gaat melden..
Er is geen club zo goed in verbaal 'cancelen' als de club van VI.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:34 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dacht even dat het de fucking speld wasWat een land soms zeg.
Hopelijk pakken ze 'oproep tot cancellen van de schoenenmaker van Derksen' Timmetje hofman vanavond keihard aan en paar anderen erbij.
Moeten niet vergeten dat Derksen opgegroeid is in een compleet ander tijdperk, waar heel anders gepraat werd over zwarten en homo's dan nu.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef Erik_Groen het volgende:
Derksen laat zich weer gelden als een vieze vuile racist. Waarom wordt hij niet van de buis geschopt?
Heb je het fragment ook echt gezien? Het stelde echt niks voor.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef Erik_Groen het volgende:
Derksen laat zich weer gelden als een vieze vuile racist. Waarom wordt hij niet van de buis geschopt?
Klopt wel wat je zegt, maar de vraag is dan of dat beeld zo'n gigantisch podium moet krijgen (met een dikke zak geld als beloning) én onweersproken moet blijven. Door dit soort relletjes voelt een deel van het volk zich helaas gesterkt om zich abject te gedragen. Wat dat betreft is het ook goed dat er enige ophef is bij zulke uitspraken, daarmee wordt in elk geval gesignaleerd dat het niet normaal is.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:19 schreef GM78 het volgende:
[..]
Moeten niet vergeten dat Derksen opgegroeid is in een compleet ander tijdperk, waar heel anders gepraat werd over zwarten en homo's dan nu.
Heb in mijn leven genoeg oudere mensen gesproken die de zelfde normen en waarden hebben als Johan, maar zeker niet racistisch zijn.
Johan heeft nou eenmaal een bepaald beeld van de wereld, en vind veel commentaar wat hij krijgt maar onzin. Beetje onder de noemer vroeger was alles beter.
Okay Nobuddie.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef Erik_Groen het volgende:
Ik maar ook jij zijn niks, niemand. Tegen de achtergrond van de kosmische oneindigheid van tijd en ruimte zijn we als zandkorreltjes op een strand onderworpen aan de krachten van de oceaan.quote:
Tja dit trio is natuurlijk wel het kip met het gouden ei voor Talpa.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Klopt wel wat je zegt, maar de vraag is dan of dat beeld zo'n gigantisch podium moet krijgen (met een dikke zak geld als beloning) én onweersproken moet blijven. Door dit soort relletjes voelt een deel van het volk zich helaas gesterkt om zich abject te gedragen. Wat dat betreft is het ook goed dat er enige ophef is bij zulke uitspraken, daarmee wordt in elk geval gesignaleerd dat het niet normaal is.
Derksen is alles behalve een racist, daar kom je vanzelf achter als je zijn talkshow iedere dag zou bekijken. De kritiek die hij nu krijgt wordt gegeven door mensen die geen fan van Derksen zijn en ook zijn talkshow niet volgen. Alles wordt direct gelijk uit zijn verband getrokken en er wordt direct moord en brand geroepen dat hij nog tv is en er direct af zou moeten. Allemaal om aandacht te krijgen, pure haat en afgunst en om zelf meer kijkers te trekken.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef Erik_Groen het volgende:
Als iemand met een Derksen-avatar en een onderschrift met "VI Hooligans" kritiek levert op zijn domme uitspraken, is het dan wel gegrond? Ik vraag het voor een vriend.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:23 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Derksen is alles behalve een racist, daar kom je vanzelf achter als je zijn talkshow iedere dag zou bekijken. De kritiek die hij nu krijgt wordt gegeven door mensen die geen fan van Derksen zijn en ook zijn talkshow niet volgen.
quote:Op woensdag 10 april 2024 20:19 schreef GM78 het volgende:
[..]
Moeten niet vergeten dat Derksen opgegroeid is in een compleet ander tijdperk, waar heel anders gepraat werd over zwarten en homo's dan nu.
Heb in mijn leven genoeg oudere mensen gesproken die de zelfde normen en waarden hebben als Johan, maar zeker niet racistisch zijn.
Johan heeft nou eenmaal een bepaald beeld van de wereld, en vind veel commentaar wat hij krijgt maar onzin. Beetje onder de noemer vroeger was alles beter.
Hier zit een 40-45 grap in.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zit je nou in kamp Derksen of lees ik verkeerd?
[] cancel cultuurquote:Op woensdag 10 april 2024 21:34 schreef BobW het volgende:
Bingo:
[] woke gemeenschap
[] daar heb ik schijt aan
[] ik kom niet heel dat end uit Grolloo gereden om mijn kop te houden
[] linkse deugers
[] zosjal miedia
ChrisGodquote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Wat voor een stukjesschrijver schrijft nou erbij hoeveel likes zoiets heeft?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:37 schreef RipCity het volgende:
Kijkers Vandaag Inside woest: Tim Hofman doet ‘trieste poging’ om programma te cancelen
Journalist Tim Hofman heeft op bijzondere wijze gereageerd op de uitspraken die Johan Derksen dinsdagavond in Vandaag Inside deed over Kamerlid Habatmu de Hoop. De maker van onder meer het televisieprogramma BOOS van BNNVARA heeft op Instagram de gezichten achter de sponsoren van Vandaag Inside geopenbaard.
In de uitzending van Vandaag Inside van dinsdagavond sprak Derksen dinsdagavond zijn ongenoegen uit over het nieuws dat demissionair minister van Binnenlandse Zaken Hugo de Jonge een bedrag van achttien miljoen euro uittrekt voor het bevorderen van de Friese taal. De Hoop, Kamerlid van PvdA-GroenLinks, toonde zich in een interview met Merel Ek juist wel blij met het nieuws.
“Hij staat toch uit z'n nek te lullen”, antwoordde Derksen na het zien van een interview met De Hoop. “Iemand die in Friesland geboren is, heeft het recht om daar zo over te praten. Hij is toch geen Fries, kom op zeg. Ik ben toch ook geen Surinamer?”
Na de uitspraken barstte er een storm van kritiek los gericht aan de analist en oud-voetballer. Hofman gaat echter een stapje verder: de journalist heeft op Instagram de gezichten achter de sponsoren van Vandaag Inside geopenbaard. “Gisteravond deed Johan Derksen in de uitzending van Vandaag Inside een racistische uitspraak over tweede kamerlid Habtamu de Hoop. Het is niet de eerste keer dat Derksen prime-time op nationale televisie de ruimte krijgt om zich racistisch, seksistisch en homofoob uit te laten. Dit zijn de sponsoren/bedrijven die dit mogelijk maken”, schrijft Hofman op Instagram.
Vervolgens openbaart Hofman de gezichten van Vic Walia (BetCity), Carl Nolet junior, Carl Nolet senior, Bob Nolet (Nolet Distillery), Martijn Verschoof (Blue Industry), Tijmen Venhorst en Steven Venhorst (McDaddy). Zij zijn allen als sponsor verbonden aan Vandaag Inside.
De actie van Hofman om de gezichten van de sponsoren te openbaren, wordt niet door iedereen op prijs gesteld. In de commentsectie regent het negatieve reacties. “De man die kleding verkoopt aan Wilfred verantwoordelijk houden voor Johan Derksen, hoe vind je zelf dat het gaat?”, schrijft iemand bijvoorbeeld. Voorgenoemde reactie werd op het moment van schrijven al 485 keer geliked. Andere reacties zijn: “Wat een trieste poging om cancel culture aan te wakkeren. Echt bizar dat de publieke omroep dit doet” (91 likes), “Wat waanzinnig laag weer van jullie” (384 likes) en “Snap niet dat we nu de sponsors van deze man moeten aanvallen” (531 likes).
Denk in de kleur van je hart ga ik er onder monteren.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:39 schreef Abrikozentaart het volgende:
ik verwacht wel een nieuw deel van Steuntje in de Rug serie op Youtube
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |