Dit zou helemaal niet aan de orde zijn als hij wit was geweest, Hans.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:32 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ja maar het is iemand met een kleurtje en die hebben het privilege om niet bespot te worden. Als het om een blanke Amsterdammer ging was er niets aan de hand.
Hiermee kun je alles wel bagatelliseren. Veel mensen zijn racistisch, dus het is oké?quote:Op woensdag 10 april 2024 11:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is wat lomp uitgedrukt maar veel mensen zullen toch wel hetzelfde gedacht hebben. Borrelpraat.
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dit zou helemaal niet aan de orde zijn als hij wit was geweest, Hans.
quote:Op woensdag 10 april 2024 13:43 schreef GGMM het volgende:
Ik heb me even 10 minuten verdiept in alle ophef (omdat ik merk dat er wel heel veel behoefte is aan mijn input) en ik bestempel dit als een hoop ophef om niks.
Tot de volgende rel
quote:Op woensdag 10 april 2024 14:06 schreef BobW het volgende:
Wel bijzonder dat iedereen VI en Derksen zo serieus neemt dat het op de voorpagina van alle kranten staat.
Tijd voor actie!quote:BNNVARA-ster Tim Hofman is klaar met Johan. “En lachen aan die tafel hè. Kaars in een vrouw? Hilarisch! Zwarte man kan geen Fries zijn? Ook wel grappig! En dan verzamelt straks een redacteur tien van onze tweetjes, en wordt er vanavond aan tafel weer gejankt over cancelcultuur. Zíj zijn het slachtoffer. En een miljoen mensen knikken thuis mee.”
Ook Thijs Zeeman komt om de hoek kijkenquote:Frans Klein moet ingrijpen, vindt journalist Ton F. van Dijk, tevens oud-baas van Nederland 1. “Probleem is dat iedereen met een kleur in deze opvatting geen Nederlander is. En dat wordt niet in de kroeg verkondigd, maar op de vaderlandse TV. Onder verantwoordelijkheid van Frans Klein, die letterlijk ziel aan duivel heeft verkocht als ie dit laat passeren.”
quote:Ook Albert zei er niets over, merkt RTL-gezicht Thijs Zeeman op. “Dat Vandaag Inside is een soort Ajax dit seizoen… Net wanneer je denkt dat de absolute bodem wel is bereikt, blijkt het tóch nog n tandje erger te kunnen. Het argeloze racisme is t échte gif. Even uit de losse pols. En Albert maar lachen. Verdrietig dit.;
Enkel omdat nu alle linksgekkies weer uit hun hoekje komen maakt de opmerking van Johan niet opeens goed of niet-racistisch.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:26 schreef Dutch_view het volgende:
Tim doet ook een duit in het zakje
[..]
Tijd voor actie!
[..]
Ook Thijs Zeeman komt om de hoek kijken
[..]
THE CHAIN IS BROKENquote:Op woensdag 10 april 2024 14:26 schreef Dutch_view het volgende:
Tim doet ook een duit in het zakje
[..]
Tijd voor actie!
[..]
Ook Thijs Zeeman komt om de hoek kijken
[..]
OPEN JE OGENquote:Op woensdag 10 april 2024 14:02 schreef ISVV het volgende:
ALLEDAAGS RACISME
SLAVERNIJVERLEDEN
WITTE MENSEN
KETI KOTI
INSTITUTIONEEL
WEGKIJKEN
ACCEPTATIE
TOLERANTIE
MAN VAN KLEUR
Antisemitisme bestaat nietquote:Op woensdag 10 april 2024 14:02 schreef ISVV het volgende:
ALLEDAAGS RACISME
SLAVERNIJVERLEDEN
WITTE MENSEN
KETI KOTI
INSTITUTIONEEL
WEGKIJKEN
ACCEPTATIE
TOLERANTIE
MAN VAN KLEUR
Als iemand in volendam gaat wonen is het ook een Jas.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:06 schreef maxi-mus het volgende:
Hij is letterlijk geadopteerd uit Ethiopië. Dat is toch ook gewoon import? Als hij uit Amsterdam of Groningen kwam zou ook niemand het een echte Fries vinden. Niet dat het verder ook maar iets uitmaakt.
Volendam gebruiken om te bewijzen dat iets geen racisme zou zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als iemand in volendam gaat wonen is het ook een Jas.
Waar haal je dit allemaal vandaanquote:Op woensdag 10 april 2024 13:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus als ik Johan goed begrijp mag iemand die in Friesland geboren is maar na een paar maanden naar Marokko is verhuist hier een mening over hebben, maar iemand die niet in Friesland is geboren maar er wel is getogen in een Friese familie hier geen mening over hebben.
Buiten het racisme slaat zijn hele redenatie al nergens op.
Dus omdat het een voorbeeld Fries is doen jullie het wel? Al die asielzoekers zijn die ook Friezen? Hij beoordeelt hem ook helemaal niet ;")quote:Op woensdag 10 april 2024 15:24 schreef RipCity het volgende:
,,We laten dit niet zomaar aan ons voorbijgaan. Habtamu is een voorbeeld-Fries, een kanjer. Het is niet aan Derksen om te bepalen of hij wel of geen Fries is. Hij moet van Habtamu afblijven en hem al helemaal niet beoordelen op zijn huidskleur en afkomst. Vandaag Inside is een polariserend programma aan het worden, RTL/Talpa moet goed nadenken of hier wel toekomst voor is.”
En heeft ook niks over z'n kleur gezegd.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dus omdat het een voorbeeld Fries is doen jullie het wel? Al die asielzoekers zijn die ook Friezen? Hij beoordeelt hem ook helemaal niet ;")
Je ziet dingen die er niet zijnquote:Op woensdag 10 april 2024 15:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uit het desbetreffende fragment.
Nee de opmerking dat hij geen Surinamer is heeft daar absoluut niets mee te makenquote:Op woensdag 10 april 2024 15:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
En heeft ook niks over z'n kleur gezegd.
En als je uit Oss komt ben je voor TOP!quote:Op woensdag 10 april 2024 15:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als iemand in volendam gaat wonen is het ook een Jas.
Fries is een officiële taal in NL dus enkel daarom al de taak van de overheid om dat de bevorderen/in stand te houden en niet enkel van de provincie. Toch knap dat Chris over zoiets simpels als dit ook al onzin kan verkondigen.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
Commerciële Chris heeft ook een mening
[ x ]
De gene die zijn huidskleur erbij halen zijn juist mensen die DISCRIMIAZTIE roepen. Frappant.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee de opmerking dat hij geen Surinamer is heeft daar absoluut niets mee te maken
quote:Op woensdag 10 april 2024 15:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
De gene die zijn huidskleur erbij halen zijn juist mensen die DISCRIMIAZTIE roepen. Frappant.
Lijkt mij toch prima een een taal die maar door een klein aantal mensen wordt gesproken in stand te houden. Er zijn wel aan dommere dingen geld uitgegeven.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Fries is een officiële taal in NL dus enkel daarom al de taak van de overheid en niet enkel van de provincie. Toch knap dat Chris over zoiets simpels als dit ook al onzin kan verkondigen.
Dit slaat echt he-le-maal nergens op. De slechtste vergelijking die ik in mijn 40+ jaar heb gehoord.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:29 schreef RipCity het volgende:
‘Hij is toch geen Fries? Ik ben ook geen Surinamer.’
Waarom slaat dat nergens op?quote:Op woensdag 10 april 2024 15:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit slaat echt he-le-maal nergens op. De slechtste vergelijking die ik in mijn 40+ jaar heb gehoord.
Johan, je bent af.
Okay, ik leg hem even uit (niet denkende dat dit nodig was maar voor de sake of argument).quote:
Dat is precies zijn puntquote:Op woensdag 10 april 2024 15:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Okay, ik leg hem even uit (niet denkende dat dit nodig was maar voor de sake of argument).
1. Johan is mogelijk niet eens in Suriname geweest (aanname) , en zeker heeft hij er niet gewoond.
2. Hij is er ook niet geboren (lijkt me een feit).
Daarom raakt de vergelijking kant nog wal.
Eigenlijk maakt dat me allemaal niet zo uit. Derksen is een zure boomer (en die term gebruik ik liever niet, maar lijkt me voor hem gemaakt) die al jaren passé is. Dat er nog een miljoen mensen naar z'n uitzendingen kijken is me een raadsel. Zoals ik al zei; soms lijkt het alsof ie express zulke domme dingen zegt. Want hoe dan ook is het wel behoorlijk racistisch.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is precies zijn puntIk ben toch ook geen Spanjaard
1) Heb er wel een half jaar gewoond; spreek de taal aardig
2) Ben er niet geboren.
Dus als Johan een week op vakantie was geweest in Suriname was hij toch ook geen Surinamer
Het aanvaarden van alle consequenties is ook wel tamelijk eenvoudig gedaan in de wetenschap dat je werkgever zelfs een vrouwenmepper krampachtig onder contract blijft houden. Ik aanvaard alle consequenties, waarvan ik weet dat ze nooit zullen komen dekt de lading derhalve wat beter.quote:
Chriske past beter in een gesticht.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Wappiefluisteraar Ton F. van Dijk is allerminst links. Sterker nog, zelfs guurrechtse griezels als Erik de Vlieger springen voor Habtamu in de bres.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Enkel omdat nu alle linksgekkies weer uit hun hoekje komen maakt de opmerking van Johan niet opeens goed of niet-racistisch.
Dat slaat ook nergens op; maar iedereen valt over 'hij is geen echte fries'quote:Op woensdag 10 april 2024 16:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Sowieso is de kern van zijn 'argument' ronduit belachelijk, los van het racistische opa gedeelte. Waarom zou het feit dat hij de eerste acht maanden van zijn leven ergens anders woonde moeten betekenen dat hij geen recht van spreken heeft over Friesland?
Je zult het niet geloven, maar zelfs Wierd Duk vind het geraaskal van Johan.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wappiefluisteraar Ton F. van Dijk is allerminst links. Sterker nog, zelfs guurrechtse griezels als Erik de Vlieger springen voor Habtamu in de bres.
quote:Op woensdag 10 april 2024 16:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je zult het niet geloven, maar zelfs Wierd Duk vind het geraaskal van Johan.
Dit ja. We hebben al genoeg cultuurrelativisten in dit land.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Fries is een officiële taal in NL dus enkel daarom al de taak van de overheid om dat de bevorderen/in stand te houden en niet enkel van de provincie. Toch knap dat Chris over zoiets simpels als dit ook al onzin kan verkondigen.
quote:Op woensdag 10 april 2024 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Marokkanen die hier geboren zijn voelen zich nog Marokkaan en spelen vaak voor het Marokkaanse elftal. Als deze meneer een "echte Fries" is dan zijn zij eigenlijk "echte Nederlanders"..
Door oa uitsluiting blijven zij zich Marokkaans noemen.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Marokkanen die hier geboren zijn voelen zich nog Marokkaan en spelen vaak voor het Marokkaanse elftal. Als deze meneer een "echte Fries" is dan zijn zij eigenlijk "echte Nederlanders"..
Net bij Aziz geweest. de geweldige Marokaanse winkelier hier in de stad.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Door oa uitsluiting blijven zij zich Marokkaans noemen.
Alweer?quote:Op woensdag 10 april 2024 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het zaakwaarnemersbureau Sports Entertainment Group (SEG) moet Oranje-international Stefan de Vrij ruim 5 miljoen euro schadevergoeding betalen.
Dat heeft het gerechtshof Amsterdam dinsdag in hoger beroep beslist.
Het hof kent De Vrij een hogere schadevergoeding toe dan de rechtbank eerder deed. Het hoger beroep van SEG tegen die uitspraak is dus niet geslaagd.
https://www.nu.nl/voetbal(...)%2Fwww.google.com%2F
Kroes heeft wel de boel opgelicht bij De Vrij
Dacht even dat het de fucking speld wasquote:Op woensdag 10 april 2024 18:21 schreef DrDentz het volgende:
Natacha Harlequin is woensdag niet te gast in VI
Strafrechtadvocaat Natacha Harlequin is woensdagavond niet te gast in het programma Vandaag Inside. Dat heeft zij aan het ANP laten weten. Zij is woensdag ook niet door Talpa benaderd om aan te schuiven.
[ afbeelding ]
Harlequin was in juni 2020 te gast in een speciale uitzending van het programma Veronica Inside, zoals het toen heette, na de vorige keer dat er veel klachten kwamen over opmerkingen van Derksen die als racistisch werden ervaren. Derksen vroeg bij een foto van Zwarte Piet of dat "niet Akwasi was". Deze opmerking leidde tot veel boze reacties.
Na deze uitlatingen organiseerden Talpa en presentator Wilfred Genee een speciale uitzending over racisme en discriminatie. Harlequin was toen te gast om Derksen uit te leggen waarom mensen zijn uitlatingen als racistisch ervoeren. Derksen noemde deze aflevering van VI achteraf "de slechtste uitzending ooit, ik heb nog nooit zo'n kutshow gemaakt."
Derksen zei dinsdagavond in Vandaag Inside dat Kamerlid Habtamu de Hoop "geen Fries is" omdat hij niet in Friesland geboren is. De GroenLinks-parlementariër werd geboren in Ethiopië en kwam als baby naar Nederland. "Hij is toch geen Fries, ik ben toch ook geen Surinamer?" aldus Derksen. De opmerkingen leidden woensdag tot veel boze reacties. Talpa en Talpa-baas John de Mol waren woensdag de hele dag niet voor commentaar bereikbaar.
https://www.msn.com/nl-nl(...)st-in-vi/ar-BB1loPHI
Dat wordt een mooie boel als iedereen die net als deze mevrouw niet uitgenodigd is en niet als gast verschijnt dat aan het ANP gaat melden..
Er is geen club zo goed in verbaal 'cancelen' als de club van VI.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:34 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dacht even dat het de fucking speld wasWat een land soms zeg.
Hopelijk pakken ze 'oproep tot cancellen van de schoenenmaker van Derksen' Timmetje hofman vanavond keihard aan en paar anderen erbij.
Moeten niet vergeten dat Derksen opgegroeid is in een compleet ander tijdperk, waar heel anders gepraat werd over zwarten en homo's dan nu.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef Erik_Groen het volgende:
Derksen laat zich weer gelden als een vieze vuile racist. Waarom wordt hij niet van de buis geschopt?
Heb je het fragment ook echt gezien? Het stelde echt niks voor.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef Erik_Groen het volgende:
Derksen laat zich weer gelden als een vieze vuile racist. Waarom wordt hij niet van de buis geschopt?
Klopt wel wat je zegt, maar de vraag is dan of dat beeld zo'n gigantisch podium moet krijgen (met een dikke zak geld als beloning) én onweersproken moet blijven. Door dit soort relletjes voelt een deel van het volk zich helaas gesterkt om zich abject te gedragen. Wat dat betreft is het ook goed dat er enige ophef is bij zulke uitspraken, daarmee wordt in elk geval gesignaleerd dat het niet normaal is.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:19 schreef GM78 het volgende:
[..]
Moeten niet vergeten dat Derksen opgegroeid is in een compleet ander tijdperk, waar heel anders gepraat werd over zwarten en homo's dan nu.
Heb in mijn leven genoeg oudere mensen gesproken die de zelfde normen en waarden hebben als Johan, maar zeker niet racistisch zijn.
Johan heeft nou eenmaal een bepaald beeld van de wereld, en vind veel commentaar wat hij krijgt maar onzin. Beetje onder de noemer vroeger was alles beter.
Okay Nobuddie.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef Erik_Groen het volgende:
Ik maar ook jij zijn niks, niemand. Tegen de achtergrond van de kosmische oneindigheid van tijd en ruimte zijn we als zandkorreltjes op een strand onderworpen aan de krachten van de oceaan.quote:
Tja dit trio is natuurlijk wel het kip met het gouden ei voor Talpa.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Klopt wel wat je zegt, maar de vraag is dan of dat beeld zo'n gigantisch podium moet krijgen (met een dikke zak geld als beloning) én onweersproken moet blijven. Door dit soort relletjes voelt een deel van het volk zich helaas gesterkt om zich abject te gedragen. Wat dat betreft is het ook goed dat er enige ophef is bij zulke uitspraken, daarmee wordt in elk geval gesignaleerd dat het niet normaal is.
Derksen is alles behalve een racist, daar kom je vanzelf achter als je zijn talkshow iedere dag zou bekijken. De kritiek die hij nu krijgt wordt gegeven door mensen die geen fan van Derksen zijn en ook zijn talkshow niet volgen. Alles wordt direct gelijk uit zijn verband getrokken en er wordt direct moord en brand geroepen dat hij nog tv is en er direct af zou moeten. Allemaal om aandacht te krijgen, pure haat en afgunst en om zelf meer kijkers te trekken.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef Erik_Groen het volgende:
Als iemand met een Derksen-avatar en een onderschrift met "VI Hooligans" kritiek levert op zijn domme uitspraken, is het dan wel gegrond? Ik vraag het voor een vriend.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:23 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Derksen is alles behalve een racist, daar kom je vanzelf achter als je zijn talkshow iedere dag zou bekijken. De kritiek die hij nu krijgt wordt gegeven door mensen die geen fan van Derksen zijn en ook zijn talkshow niet volgen.
quote:Op woensdag 10 april 2024 20:19 schreef GM78 het volgende:
[..]
Moeten niet vergeten dat Derksen opgegroeid is in een compleet ander tijdperk, waar heel anders gepraat werd over zwarten en homo's dan nu.
Heb in mijn leven genoeg oudere mensen gesproken die de zelfde normen en waarden hebben als Johan, maar zeker niet racistisch zijn.
Johan heeft nou eenmaal een bepaald beeld van de wereld, en vind veel commentaar wat hij krijgt maar onzin. Beetje onder de noemer vroeger was alles beter.
Hier zit een 40-45 grap in.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zit je nou in kamp Derksen of lees ik verkeerd?
[] cancel cultuurquote:Op woensdag 10 april 2024 21:34 schreef BobW het volgende:
Bingo:
[] woke gemeenschap
[] daar heb ik schijt aan
[] ik kom niet heel dat end uit Grolloo gereden om mijn kop te houden
[] linkse deugers
[] zosjal miedia
ChrisGodquote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Wat voor een stukjesschrijver schrijft nou erbij hoeveel likes zoiets heeft?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:37 schreef RipCity het volgende:
Kijkers Vandaag Inside woest: Tim Hofman doet ‘trieste poging’ om programma te cancelen
Journalist Tim Hofman heeft op bijzondere wijze gereageerd op de uitspraken die Johan Derksen dinsdagavond in Vandaag Inside deed over Kamerlid Habatmu de Hoop. De maker van onder meer het televisieprogramma BOOS van BNNVARA heeft op Instagram de gezichten achter de sponsoren van Vandaag Inside geopenbaard.
In de uitzending van Vandaag Inside van dinsdagavond sprak Derksen dinsdagavond zijn ongenoegen uit over het nieuws dat demissionair minister van Binnenlandse Zaken Hugo de Jonge een bedrag van achttien miljoen euro uittrekt voor het bevorderen van de Friese taal. De Hoop, Kamerlid van PvdA-GroenLinks, toonde zich in een interview met Merel Ek juist wel blij met het nieuws.
“Hij staat toch uit z'n nek te lullen”, antwoordde Derksen na het zien van een interview met De Hoop. “Iemand die in Friesland geboren is, heeft het recht om daar zo over te praten. Hij is toch geen Fries, kom op zeg. Ik ben toch ook geen Surinamer?”
Na de uitspraken barstte er een storm van kritiek los gericht aan de analist en oud-voetballer. Hofman gaat echter een stapje verder: de journalist heeft op Instagram de gezichten achter de sponsoren van Vandaag Inside geopenbaard. “Gisteravond deed Johan Derksen in de uitzending van Vandaag Inside een racistische uitspraak over tweede kamerlid Habtamu de Hoop. Het is niet de eerste keer dat Derksen prime-time op nationale televisie de ruimte krijgt om zich racistisch, seksistisch en homofoob uit te laten. Dit zijn de sponsoren/bedrijven die dit mogelijk maken”, schrijft Hofman op Instagram.
Vervolgens openbaart Hofman de gezichten van Vic Walia (BetCity), Carl Nolet junior, Carl Nolet senior, Bob Nolet (Nolet Distillery), Martijn Verschoof (Blue Industry), Tijmen Venhorst en Steven Venhorst (McDaddy). Zij zijn allen als sponsor verbonden aan Vandaag Inside.
De actie van Hofman om de gezichten van de sponsoren te openbaren, wordt niet door iedereen op prijs gesteld. In de commentsectie regent het negatieve reacties. “De man die kleding verkoopt aan Wilfred verantwoordelijk houden voor Johan Derksen, hoe vind je zelf dat het gaat?”, schrijft iemand bijvoorbeeld. Voorgenoemde reactie werd op het moment van schrijven al 485 keer geliked. Andere reacties zijn: “Wat een trieste poging om cancel culture aan te wakkeren. Echt bizar dat de publieke omroep dit doet” (91 likes), “Wat waanzinnig laag weer van jullie” (384 likes) en “Snap niet dat we nu de sponsors van deze man moeten aanvallen” (531 likes).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |