Waar haal je dit allemaal vandaanquote:Op woensdag 10 april 2024 13:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus als ik Johan goed begrijp mag iemand die in Friesland geboren is maar na een paar maanden naar Marokko is verhuist hier een mening over hebben, maar iemand die niet in Friesland is geboren maar er wel is getogen in een Friese familie hier geen mening over hebben.
Buiten het racisme slaat zijn hele redenatie al nergens op.
Dus omdat het een voorbeeld Fries is doen jullie het wel? Al die asielzoekers zijn die ook Friezen? Hij beoordeelt hem ook helemaal niet ;")quote:Op woensdag 10 april 2024 15:24 schreef RipCity het volgende:
,,We laten dit niet zomaar aan ons voorbijgaan. Habtamu is een voorbeeld-Fries, een kanjer. Het is niet aan Derksen om te bepalen of hij wel of geen Fries is. Hij moet van Habtamu afblijven en hem al helemaal niet beoordelen op zijn huidskleur en afkomst. Vandaag Inside is een polariserend programma aan het worden, RTL/Talpa moet goed nadenken of hier wel toekomst voor is.”
En heeft ook niks over z'n kleur gezegd.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dus omdat het een voorbeeld Fries is doen jullie het wel? Al die asielzoekers zijn die ook Friezen? Hij beoordeelt hem ook helemaal niet ;")
Je ziet dingen die er niet zijnquote:Op woensdag 10 april 2024 15:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uit het desbetreffende fragment.
Nee de opmerking dat hij geen Surinamer is heeft daar absoluut niets mee te makenquote:Op woensdag 10 april 2024 15:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
En heeft ook niks over z'n kleur gezegd.
En als je uit Oss komt ben je voor TOP!quote:Op woensdag 10 april 2024 15:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als iemand in volendam gaat wonen is het ook een Jas.
Fries is een officiële taal in NL dus enkel daarom al de taak van de overheid om dat de bevorderen/in stand te houden en niet enkel van de provincie. Toch knap dat Chris over zoiets simpels als dit ook al onzin kan verkondigen.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
Commerciële Chris heeft ook een mening
[ x ]
De gene die zijn huidskleur erbij halen zijn juist mensen die DISCRIMIAZTIE roepen. Frappant.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee de opmerking dat hij geen Surinamer is heeft daar absoluut niets mee te maken
quote:Op woensdag 10 april 2024 15:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
De gene die zijn huidskleur erbij halen zijn juist mensen die DISCRIMIAZTIE roepen. Frappant.
Lijkt mij toch prima een een taal die maar door een klein aantal mensen wordt gesproken in stand te houden. Er zijn wel aan dommere dingen geld uitgegeven.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Fries is een officiële taal in NL dus enkel daarom al de taak van de overheid en niet enkel van de provincie. Toch knap dat Chris over zoiets simpels als dit ook al onzin kan verkondigen.
Dit slaat echt he-le-maal nergens op. De slechtste vergelijking die ik in mijn 40+ jaar heb gehoord.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:29 schreef RipCity het volgende:
‘Hij is toch geen Fries? Ik ben ook geen Surinamer.’
Waarom slaat dat nergens op?quote:Op woensdag 10 april 2024 15:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit slaat echt he-le-maal nergens op. De slechtste vergelijking die ik in mijn 40+ jaar heb gehoord.
Johan, je bent af.
Okay, ik leg hem even uit (niet denkende dat dit nodig was maar voor de sake of argument).quote:
Dat is precies zijn puntquote:Op woensdag 10 april 2024 15:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Okay, ik leg hem even uit (niet denkende dat dit nodig was maar voor de sake of argument).
1. Johan is mogelijk niet eens in Suriname geweest (aanname) , en zeker heeft hij er niet gewoond.
2. Hij is er ook niet geboren (lijkt me een feit).
Daarom raakt de vergelijking kant nog wal.
Eigenlijk maakt dat me allemaal niet zo uit. Derksen is een zure boomer (en die term gebruik ik liever niet, maar lijkt me voor hem gemaakt) die al jaren passé is. Dat er nog een miljoen mensen naar z'n uitzendingen kijken is me een raadsel. Zoals ik al zei; soms lijkt het alsof ie express zulke domme dingen zegt. Want hoe dan ook is het wel behoorlijk racistisch.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is precies zijn puntIk ben toch ook geen Spanjaard
1) Heb er wel een half jaar gewoond; spreek de taal aardig
2) Ben er niet geboren.
Dus als Johan een week op vakantie was geweest in Suriname was hij toch ook geen Surinamer
Het aanvaarden van alle consequenties is ook wel tamelijk eenvoudig gedaan in de wetenschap dat je werkgever zelfs een vrouwenmepper krampachtig onder contract blijft houden. Ik aanvaard alle consequenties, waarvan ik weet dat ze nooit zullen komen dekt de lading derhalve wat beter.quote:
Chriske past beter in een gesticht.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:38 schreef RipCity het volgende:
Commerciële Chris heeft ook een mening
[ x ]
Wappiefluisteraar Ton F. van Dijk is allerminst links. Sterker nog, zelfs guurrechtse griezels als Erik de Vlieger springen voor Habtamu in de bres.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Enkel omdat nu alle linksgekkies weer uit hun hoekje komen maakt de opmerking van Johan niet opeens goed of niet-racistisch.
Dat slaat ook nergens op; maar iedereen valt over 'hij is geen echte fries'quote:Op woensdag 10 april 2024 16:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Sowieso is de kern van zijn 'argument' ronduit belachelijk, los van het racistische opa gedeelte. Waarom zou het feit dat hij de eerste acht maanden van zijn leven ergens anders woonde moeten betekenen dat hij geen recht van spreken heeft over Friesland?
Je zult het niet geloven, maar zelfs Wierd Duk vind het geraaskal van Johan.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wappiefluisteraar Ton F. van Dijk is allerminst links. Sterker nog, zelfs guurrechtse griezels als Erik de Vlieger springen voor Habtamu in de bres.
quote:Op woensdag 10 april 2024 16:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je zult het niet geloven, maar zelfs Wierd Duk vind het geraaskal van Johan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |