https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Er zijn wel grijze gebieden, bijvoorbeeld de grens tussen (groeps)belediging en satire. In zo'n gevallen kan je net pech hebben met een D66-rechtertje. Zie bijvoorbeeld de rechtszaken waar RoddelPraat bij betrokken was.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Uiteindelijk toetst een rechter gewoon aan de wet, hoor. Als er geen wet is dan kan een rechter echt niet op persoonlijke titel even een besluit nemen.
Inderdaad. Je hebt ook activistische rechters en vaak komt het ook aan op interpretatie. Als het allemaal zo zwart-wit was, dan zouden ze zich in de VS ook niet zo druk maken over het benoemen van rechters.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:36 schreef ISVV het volgende:
[..]
Er zijn wel grijze gebieden, bijvoorbeeld de grens tussen (groeps)belediging en satire. In zo'n gevallen kan je net pech hebben met een D66-rechtertje. Zie bijvoorbeeld de rechtszaken waar RoddelPraat bij betrokken was.
Maar binnen dat grijze gebied is het nog steeds zo dat er wel een wet moet bestaan waarop een rechter zich beroept. Als groepsbelediging niet bestaat dan kun je er ook niet op bestraft worden. Jij vindt het zo te merken geen enkel probleem, maar kennelijk staat in ons strafboek wel degelijk een artikel waarin staat dat het niet mag. Dan gaat het er alleen maar om dat je voorstanders hebt van zo’n wet en tegenstanders. En dat is een kwestie van smaak, maar het is nog steeds niet zo dat een rechter alle ruimte heeft om iemand te straffen omdat hij zelf die mening heeft.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:36 schreef ISVV het volgende:
[..]
Er zijn wel grijze gebieden, bijvoorbeeld de grens tussen (groeps)belediging en satire. In zo'n gevallen kan je net pech hebben met een D66-rechtertje. Zie bijvoorbeeld de rechtszaken waar RoddelPraat bij betrokken was.
Ook al misvormd in de verbouwing.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat heeft die Goedele aan haar hoofd laten doen zeg
Gauw John Williams mailen!quote:
Ik moest ff denken.quote:
Niet alle ruimte, in bepaalde gevallen wel ruimte voor interpretatie. Waarom je dat niet wil accepteren begrijp ik niet zo goed.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar binnen dat grijze gebied is het nog steeds zo dat er wel een wet moet bestaan waarop een rechter zich beroept. Als groepsbelediging niet bestaat dan kun je er ook niet op bestraft worden. Jij vindt het zo te merken geen enkel probleem, maar kennelijk staat in ons strafboek wel degelijk een artikel waarin staat dat het niet mag. Dan gaat het er alleen maar om dat je voorstanders hebt van zo’n wet en tegenstanders. En dat is een kwestie van smaak, maar het is nog steeds niet zo dat een rechter alle ruimte heeft om iemand te straffen omdat hij zelf die mening heeft.
Hij is heel mild op VI, op X zie ik hem gekkere dingen zeggen, maar naar het wappiespectrum toe.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:39 schreef ISVV het volgende:
Ik ben trouwens groot fan van Wierd Duk, maar bij VI komt hij niet echt uit de verf. Is toch beter als hij wat langer de tijd krijgt om een onderwerp te duiden. Met name zijn kennis m.b.t. Rusland reikt ver. Ik heb dit al eerder gezegd, maar ik begrijp niet waarom hij vaak als Putin-versteher weggezet wordt. Het enige wat hij doet is duiden waarom Putin bepaalde keuzes maakt, hoe bezopen die ook zijn.
Ik meende 12, maar goed.quote:
Je mag pas op je 16e een dildo op je hoofd.quote:
Die mentale leeftijd gaat hij nooit halen.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je mag pas op je 16e een dildo op je hoofd.
Daar volg ik hem niet. In zijn podcast vind ik hem erg goed.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij is heel mild op VI, op X zie ik hem gekkere dingen zeggen, maar naar het wappiespectrum toe.
Het is helemaal geen paradox, maar oersimpel: een rechter interpreteert wetten en de uitvoering daarvan. Bij die interpretatie heeft hij veel vrijheid. Zo ontstaat immers jurisprudentie. En jurisprudentie is geen wet maar een soort gewoonterecht onder rechters onderling, oftewel zelfgemaakt recht. En omdat het een aangetoond feit is dat de meeste rechters D66 aanhangen, dus links zijn, interpreteren ze wetten en zelfs beleidsvoornemens van de regering eerder erg links dan een beetje rechts. Wat wél raar is, dat linkse mensen altijd naar het recht verwijzen als het in hun ideologie past, maar als dat niet zo is (bv. XR), vinden ze dat ze best tegen de wet mogen rebelleren (zie gemeente Amsterdam vs regering).quote:Op donderdag 4 april 2024 09:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar binnen dat grijze gebied is het nog steeds zo dat er wel een wet moet bestaan waarop een rechter zich beroept. Als groepsbelediging niet bestaat dan kun je er ook niet op bestraft worden. Jij vindt het zo te merken geen enkel probleem, maar kennelijk staat in ons strafboek wel degelijk een artikel waarin staat dat het niet mag. Dan gaat het er alleen maar om dat je voorstanders hebt van zo’n wet en tegenstanders. En dat is een kwestie van smaak, maar het is nog steeds niet zo dat een rechter alle ruimte heeft om iemand te straffen omdat hij zelf die mening heeft.
Bijzonder genoeg wordt er vaak geklaagd over rechters, terwijl men in andere gevallen weer vindt dat straffen veel te licht zijn. Dat blijft een wonderlijke paradox.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |