abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212794210
Hier even een nieuw deel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
TS.
Dit is echt pertinent onwaar. Ik ben eerder degene die probeert haar ook de nadelen te laten inzien van juridische stappen. Maar ik probeer haar niet per se één richting op te sturen. Uiteindelijk is het haar leven en haar beslissing. Zij was in elk geval de eerste die met stappen op de proppen kwam.
Mja
pi_212794237
Overigens zijn dna-match met de halfzus en haar halfzus zelf opeens van de databank verdwenen. Verder geen contact meer gehad met de halfzus. Mijn vriendin blijft vinden dat dat betekent dat halfzus iets te verbergen heeft.
Mja
pi_212794699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:06 schreef TAmaru het volgende:
Overigens zijn dna-match met de halfzus en haar halfzus zelf opeens van de databank verdwenen. Verder geen contact meer gehad met de halfzus. Mijn vriendin blijft vinden dat dat betekent dat halfzus iets te verbergen heeft.
... of dat ze geen zin meer in contact heeft. Is het zo moeilijk je in die halfzus te verplaatsen? Hoe zou jij zelf reageren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 12 maart 2024 @ 09:41:00 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212795119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
... of dat ze geen zin meer in contact heeft. Is het zo moeilijk je in die halfzus te verplaatsen? Hoe zou jij zelf reageren?
Of omdat ze geen zin heeft in nog meer potentiële kinderen die ineens geld ruiken.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 11:08:38 #5
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_212796008
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
TS.
Zie de eerste letters van de zinnen in mijn post.

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_212797526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:08 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Zie de eerste letters van de zinnen in mijn post.

[ afbeelding ]
Ik snap het geloof ik niet helemaal.
Mja
pi_212823001
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:06 schreef TAmaru het volgende:
Niet verwonderlijk natuurlijk. Die halfzus dreigt zomaar de helft van haar erfenis kwijt te raken aan iemand die ze nauwelijks kent en met wie haar vader nooit een band heeft gehad. Gezien dat om een behoorlijk bedrag gaat, snap ik haar volledig.
pi_212823574
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hey wij lijken familie te zijn ..... Geld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 14 maart 2024 @ 15:14:35 #9
3542 Gia
User under construction
pi_212824463
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:16 schreef Inbox het volgende:

[..]
Niet verwonderlijk natuurlijk. Die halfzus dreigt zomaar de helft van haar erfenis kwijt te raken aan iemand die ze nauwelijks kent en met wie haar vader nooit een band heeft gehad. Gezien dat om een behoorlijk bedrag gaat, snap ik haar volledig.
Iets dergelijks heeft toch ook gespeeld bij de koninklijke familie in Belgie. Die bastaardzus is wel degelijk mede erfgenaam geworden.
pi_212824548
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 15:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Iets dergelijks heeft toch ook gespeeld bij de koninklijke familie in Belgie. Die bastaardzus is wel degelijk mede erfgenaam geworden.
Maar omdat het daar om miljoenen of meer gaat, lijkt iedereen dat wel te begrijpen...
Mja
pi_212825027
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 15:23 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Maar omdat het daar om miljoenen of meer gaat, lijkt iedereen dat wel te begrijpen...
Ik denk dat veel mensen vooral vallen over het morele aspect. Je vriendin heeft haar vader nooit gekend, heeft/had geen band met hem of zijn familie. En dan toch geld willen.

Puur zakelijk bekeken wordt het een ander verhaal. Dan kijk je puur naar de wettelijke mogelijkheden.
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:12:49 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212825131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 15:23 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee eigenlijk begrijp ik dat ook niet. Waarom zou je wat te maken willen hebben met iemand die je blijkbaar niet eens wilde (er)kennen? Dat je contact wil met halfzusjes of broertjes na het overlijden van zo iemand, nou ja kan ik nog inkomen want die kinderen kunnen verder ook niks aan de situatie doen natuurlijk. En misschien heb je geen broertjes of zusjes en vind je dat leuk. Maar om dan ineens de geldwolf te gaan uithangen en de relatie die je hebt opgebouwd naar de knoppen helpen.. nee. Dat begrijp ik persoonlijk niet.
pi_212825181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 15:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt. En Koning Albert heeft haar uiteindelijk zelf erkend. Nou kon ie ook niet anders, maar toch. In het begin wilde ie zelf niet meewerken aan een dna-test, tot ie een dwangsom opgelegd kreeg ofzo.
pi_212825219
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nee eigenlijk begrijp ik dat ook niet. Waarom zou je wat te maken willen hebben met iemand die je blijkbaar niet eens wilde (er)kennen? Dat je contact wil met halfzusjes of broertjes na het overlijden van zo iemand, nou ja kan ik nog inkomen want die kinderen kunnen verder ook niks aan de situatie doen natuurlijk. En misschien heb je geen broertjes of zusjes en vind je dat leuk. Maar om dan ineens de geldwolf te gaan uithangen en de relatie die je hebt opgebouwd naar de knoppen helpen.. nee. Dat begrijp ik persoonlijk niet.
Voor een paar ton of zelfs minder (wat doen de huizenprijzen daar?) zou ik best bereid zijn om afstand te nemen van mn nieuwe halfbroer/zus die ik pas heb leren kennen eigenlijk en toch verder nooit zie. Heb daar toch geen band mee.
pi_212873963
Ik snap het ergens wel, de vriendin van TS heeft haar hele leven moeten leven zonder vader of vaderfiguur, nu die lul de pijp uit is, mag ze best wat wiedergutmaching opeisen.
pi_212874054
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:23 schreef Gutanoth het volgende:
Ik snap het ergens wel, de vriendin van TS heeft haar hele leven moeten leven zonder vader of vaderfiguur, nu die lul de pijp uit is, mag ze best wat wiedergutmaching opeisen.
En dr moeder dan? Is dat een kutwijf omdat ze nooit voor een vervangend vaderfiguur heeft gezocht en vrijgezel is gebleven?
pi_212874149
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:33 schreef Inbox het volgende:

[..]
En dr moeder dan? Is dat een kutwijf omdat ze nooit voor een vervangend vaderfiguur heeft gezocht en vrijgezel is gebleven?
Dat heeft toch niks te maken met de erfenis van haar vader?
pi_212874190
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:42 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Dat heeft toch niks te maken met de erfenis van haar vader?
Nee, maar ze heeft het wel moeten doen zonder een vaderfiguur en dat is dan wel weer de schuld van de moeder Als de vader in kwestie een lul is, dan verwacht ik dat je ook wel wat vind van de moeder.
pi_212874226
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:46 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee, maar ze heeft het wel moeten doen zonder een vaderfiguur en dat is dan wel weer de schuld van de moeder Als de vader in kwestie een lul is, dan verwacht ik dat je ook wel wat vind van de moeder.
Ik vind dat een vader in eerste instantie verantwoordelijk is voor het vaderfiguur zijn in het leven van zijn kind(eren).

Wat ik vind van de moeder doet er niet toe in deze kwestie
pi_212874264
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:49 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Ik vind dat een vader in eerste instantie verantwoordelijk is voor het vaderfiguur zijn in het leven van zijn kind(eren).

Wat ik vind van de moeder doet er niet toe in deze kwestie
Misschien is de vader wel geen vaderfiguur kunnen zijn door de keuze van de moeder en is het helemaal geen lul?
Genoeg vrouwen namelijk die dr kinderen van dr vader willen weghouden na een scheiding/einde relatie/vul in.
pi_212874574
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Misschien is de vader wel geen vaderfiguur kunnen zijn door de keuze van de moeder en is het helemaal geen lul?
Genoeg vrouwen namelijk die dr kinderen van dr vader willen weghouden na een scheiding/einde relatie/vul in.
Daar is hier geen sprake van.
No bitch to me
pi_212977109
Nog een update, TS?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_213080214
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 12:29 schreef Black-Death het volgende:
Nog een update, TS?
Mijn vriendin heeft inmiddels contact met een familierechtadvocaat in Denemarken die de zaak heeft opgepakt. No cure, no pay was een mogelijkheid maar dat heeft mijn vriendin afgeslagen. Mijn vriendin wil liever geen no cure, no pay doen omdat ze hoopt dat haar halfzus nog voor een eventueel proces zelf met de helft van de erfenis over de brug komt, door een beetje druk op haar te zetten en omdat ze bang is om uiteindelijk te veel aan de advocaat te moeten betalen als er een goed resultaat behaald wordt. Ze hoopt dus dat die hele procesgang niet nodig zal zijn, of wellicht eventueel alleen om dna te eisen voor een test. De advocaat heeft er inmiddels een brief uit gestuurd richting de halfzus om zeer vriendelijk doch dringend haar medewerking te vragen inzake afgifte van dna voor een test. Daarbij ook vermeld dat bij weigering dna van hun vader zal worden geëist via rechtsgang etc. Waar dat dan precies vandaan moet komen is onduidelijk.
Mja
pi_213080657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:21 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Mijn vriendin heeft inmiddels contact met een familierechtadvocaat in Denemarken die de zaak heeft opgepakt. No cure, no pay was een mogelijkheid maar dat heeft mijn vriendin afgeslagen. Mijn vriendin wil liever geen no cure, no pay doen omdat ze hoopt dat haar halfzus nog voor een eventueel proces zelf met de helft van de erfenis over de brug komt, door een beetje druk op haar te zetten en omdat ze bang is om uiteindelijk te veel aan de advocaat te moeten betalen als er een goed resultaat behaald wordt. Ze hoopt dus dat die hele procesgang niet nodig zal zijn, of wellicht eventueel alleen om dna te eisen voor een test. De advocaat heeft er inmiddels een brief uit gestuurd richting de halfzus om zeer vriendelijk doch dringend haar medewerking te vragen inzake afgifte van dna voor een test. Daarbij ook vermeld dat bij weigering dna van hun vader zal worden geëist via rechtsgang etc. Waar dat dan precies vandaan moet komen is onduidelijk.
Thnx voor de update. Ben benieuwd hoe de halfzus hierop gaat reageren.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 4 april 2024 @ 14:57:19 #25
3542 Gia
User under construction
pi_213084149
Blijf het toch een wrange kwestie vinden. Omdat er nu zoiets als myHeritage bestaat, vinden bastaards ineens hun verwekker en willen daar geld van erven. Terwijl hun moeder er nooit enige moeite voor gedaan heeft om de vader in het leven van haar kind te laten, of ook maar om erkenning gevraagd heeft.

Ik vind dat als een man een kind verwekt dat hij daar dan ook de verantwoording voor moet nemen. Maar als de moeder dat afwijst, dat het kind dan ook geen rechten meer moet hebben of wat dan ook. Er is geen erkenning, hij was niet haar vader, laat die mensen met rust.
  donderdag 4 april 2024 @ 14:59:31 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213084178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:57 schreef Gia het volgende:
Blijf het toch een wrange kwestie vinden. Omdat er nu zoiets als myHeritage bestaat, vinden bastaards ineens hun verwekker en willen daar geld van erven. Terwijl hun moeder er nooit enige moeite voor gedaan heeft om de vader in het leven van haar kind te laten, of ook maar om erkenning gevraagd heeft.

Ik vind dat als een man een kind verwekt dat hij daar dan ook de verantwoording voor moet nemen. Maar als de moeder dat afwijst, dat het kind dan ook geen rechten meer moet hebben of wat dan ook. Er is geen erkenning, hij was niet haar vader, laat die mensen met rust.
Dus het kind moet van zijn rechten afzien omdat zijn moeder zich in jouw ogen slecht heeft gedragen? Dat klinkt niet erg rechtvaardig voor het kind.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 4 april 2024 @ 15:04:27 #27
3542 Gia
User under construction
pi_213084220
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dus het kind moet van zijn rechten afzien omdat zijn moeder zich in jouw ogen slecht heeft gedragen? Dat klinkt niet erg rechtvaardig voor het kind.
Voordat myHeritage bestond had vriendin van TS niet eens omgekeken naar wie haar verwekker was.
Vaak zie je op tv bij die series als DNA onbekend en spoorloos, dat de gezochte ouder al overleden is, zijn ze blij met de eventuele gevonden (half)broers en zussen en daar blijft het bij.
Als halfzus niet verteld had over de geërfde woning had vriendin van TS ook niet getaald naar een eventuele erfenis, maar was blij geweest met de gevonden zus.

Ik ben oprecht benieuwd naar de afloop hiervan, maar ik zou maar oppassen met wat je op myHeritage zet, als je van thuis uit vermogend bent en je pa er vroeger leuk uitzag!
  donderdag 4 april 2024 @ 15:08:11 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213084257
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Voordat myHeritage bestond had vriendin van TS niet eens omgekeken naar wie haar verwekker was.
Vaak zie je op tv bij die series als DNA onbekend en spoorloos, dat de gezochte ouder al overleden is, zijn ze blij met de eventuele gevonden (half)broers en zussen en daar blijft het bij.
Als halfzus niet verteld had over de geërfde woning had vriendin van TS ook niet getaald naar een eventuele erfenis, maar was blij geweest met de gevonden zus.

Ik ben oprecht benieuwd naar de afloop hiervan, maar ik zou maar oppassen met wat je op myHeritage zet, als je van thuis uit vermogend bent en je pa er vroeger leuk uitzag!
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  donderdag 4 april 2024 @ 15:11:41 #29
3542 Gia
User under construction
pi_213084281
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik ga er niet over. Maar ik zou ook proberen hier onderuit te komen als ik die halfzus was. Ze had beter kunnen zwijgen over die woning. Te goed van vertrouwen geweest.
  donderdag 4 april 2024 @ 15:13:30 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213084295
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ga er niet over. Maar ik zou ook proberen hier onderuit te komen als ik die halfzus was. Ze had beter kunnen zwijgen over die woning. Te goed van vertrouwen geweest.
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 4 april 2024 @ 15:15:02 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213084313
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Je gaat er niet over, maar je vindt wel: als de moeder het afwijst dat de vader zijn verantwoordelijkheid neemt, dat het kind dan ook geen recht meer heeft.

En dan zeg ik: dat is niet rechtvaardig voor dat kind.

Hoe is dat rechtvaardig voor dat kind, in jouw ogen?
pi_213084485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Helemaal eens, door plots dollars in de ogen te krijgen laat ze een band met haar halfzus schieten. Ik vind dat echt oprecht jammer en ik kan het ook niet begrijpen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 april 2024 @ 16:56:52 #33
3542 Gia
User under construction
pi_213085601
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag.
Okay, in dit geval vind ik het absurd dat vriendin van TS, alleen vanwege de toevalligheid van het ontdekken van een familieband en het vermelden van het overlijden en de erfenis, vriendin van TS hier recht op zou moeten hebben.

Dit is niet wat deze man gewild zou hebben, tenzij hij nooit geweten heeft van dit kind.

Ik ben van mening dat alleen het delen van DNA je al ergens recht op zou horen te geven, niet correct. Stel je vader was zaaddonor, bij de spermabank en je moeder heeft je dat niet verteld, is al overleden en je vindt zo een match via myHeritage..... Wat dan?
  donderdag 4 april 2024 @ 17:03:48 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213085702
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Okay, in dit geval vind ik het absurd dat vriendin van TS, alleen vanwege de toevalligheid van het ontdekken van een familieband en het vermelden van het overlijden en de erfenis, vriendin van TS hier recht op zou moeten hebben.

Dit is niet wat deze man gewild zou hebben, tenzij hij nooit geweten heeft van dit kind.

Ik ben van mening dat alleen het delen van DNA je al ergens recht op zou horen te geven, niet correct. Stel je vader was zaaddonor, bij de spermabank en je moeder heeft je dat niet verteld, is al overleden en je vindt zo een match via myHeritage..... Wat dan?
Ook dat is geen antwoord op de vraag.
De vraag is: vind jij het rechtvaardig het kind te straffen voor iets wat diens moeder niet deed?
  donderdag 4 april 2024 @ 17:05:11 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213085720
quote:

[..]

Voor spermadonoren geldt aparte wetgeving mbt erfgenamen.
  donderdag 4 april 2024 @ 17:05:55 #36
3542 Gia
User under construction
pi_213085729
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ook dat is geen antwoord op de vraag.
De vraag is: vind jij het rechtvaardig het kind te straffen voor iets wat diens moeder niet deed?
Het is geen straffen als je iets niet krijgt waarvan je niet wist dat het er was. Het is niet zo dat vriendin van TS erop achteruit gaat of iets moet betalen.
  donderdag 4 april 2024 @ 17:07:17 #37
3542 Gia
User under construction
pi_213085758
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Voor spermadonoren geldt aparte wetgeving mbt erfgenamen.
Ik vind dit, gezien de achtergrond, kortstondige relatie, moeder wist niet eens de achternaam nog, ongepland zwanger, vrijwel hetzelfde als ware het een spermadonor. Meningen kunnen hierover verschillen, maar dat is mijn mening.
  donderdag 4 april 2024 @ 17:13:18 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213085831
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind dit, gezien de achtergrond, kortstondige relatie, moeder wist niet eens de achternaam nog, ongepland zwanger, vrijwel hetzelfde als ware het een spermadonor. Meningen kunnen hierover verschillen, maar dat is mijn mening.
Ja, dus je blijft erbij dat het kind een recht verliest omdat een moeder in jouw ogen ergens niet aan voldaan heeft.

Weer een mening van Gia. Lekker belangrijk.
  donderdag 4 april 2024 @ 17:50:12 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213086212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 17:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is geen straffen als je iets niet krijgt waarvan je niet wist dat het er was. Het is niet zo dat vriendin van TS erop achteruit gaat of iets moet betalen.
Ja, dat is het wél. Je wil een kind het recht op iets afnemen omdat diens moeder (dus iemand ánders dan het kind zelf) iets nagelaten heeft. In welk universum is dat rechtvaardig?
pi_213086538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 10:03 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Thnx voor de update. Ben benieuwd hoe de halfzus hierop gaat reageren.
Ik gok ongeveer zo en ook ongeveer in die volgorde.

:{
:N
:(
:{w
:r :r :r
pi_213086580
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Of is dat kind gewoon vreselijk opgevoed door haar moeder door vreselijk inhalig te zijn, enkel en alleen omdat het kan juridisch gezien.

De zus zal spijt als haren op dr hoofd hebben dat ze die DNA-test heeft gedaan en vervolgens ook online heeft gezet.
pi_213086610
quote:

[..]

Dan had die vader maar zijn lul in de broek moeten houden of zijn verantwoordelijk moeten nemen.
No bitch to me
pi_213086691
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je gaat er niet over, maar je vindt wel: als de moeder het afwijst dat de vader zijn verantwoordelijkheid neemt, dat het kind dan ook geen recht meer heeft.

En dan zeg ik: dat is niet rechtvaardig voor dat kind.

Hoe is dat rechtvaardig voor dat kind, in jouw ogen?
Acht je het wel rechtvaardig dat de andere dochter, die wel haar vader heeft gekend en voor wie haar vader echt haar vaderw was, mogelijk de helft van de erfenis heeft ingeleverd voor het enkele feit dat haar vader heeft geejaculeerd in de moeder van haar door internet ontdekte halfzus?

Persoonlijk denk ik dat het dan ook wel eerlijk is om met terugwerkende kracht alle kosten die voor het kind gemaakt zijn tot haar 21e gedeeld door 2 van de evt erfenis worden afgetrokken.
pi_213086727
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Helemaal eens, door plots dollars in de ogen te krijgen laat ze een band met haar halfzus schieten. Ik vind dat echt oprecht jammer en ik kan het ook niet begrijpen.
De keuze is: berg geld of een halfzus.
Die keuze is voor de halfzus hier makkelijk, want door de afstand zullen ze toch nimmer een goede band ontwikkelen.
  donderdag 4 april 2024 @ 18:34:22 #45
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213086800
Het is allemaal mooi en aardig om het over rechtvaardigheid en gestraft worden te hebben ( wat ik overgens onzin vind) maar stel dat de vader mega schulden had achter gelaten. Zou het dan ook niet meer dan rechtvaardig zijn dat de biologische dochter ( die haar vader nooit heeft gekend en ook geen interesse daar in had ) daar netjes de helft van ging betalen ? Volgens mij zou ze daar echt niet aan beginnen hoor.
Zodra het woord erfenis valt gaan veel mensen erg raar doen. :N
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_213086813
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Het is allemaal mooi en aardig om het over rechtvaardigheid en gestraft worden te hebben ( wat ik overgens onzin vind) maar stel dat de vader mega schulden had achter gelaten. Zou het dan ook niet meer dan rechtvaardig zijn dat de biologische dochter ( die haar vader nooit heeft gekend en ook geen interesse daar in had ) daar netjes de helft van ging betalen ? Volgens mij zou ze daar echt niet aan beginnen hoor.
Dan verwerp je normaal gesproken de erfenis.
  donderdag 4 april 2024 @ 18:38:35 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213086846
quote:
Dat is het punt toch helemaal niet? Het gaat niet om dit concrete geval.

Het gaat erom dat @Gia vind dat een biologisch kind sowieso niet mag erven van zijn/haar vader als diens moeder de vader niet ter verantwoording geroepen heeft. Dus als iemand anders dan het kind zelf iets nagelaten zou hebben. Iets waar dat kind zelf niets aan kan doen.
pi_213086889
quote:
Dat zou inderdaad ook aardig zijn. Ware het niet dat bij schulden de erfenis verworpen kan worden. Die vraag speelt dus eigenlijk niet.

Puur zakelijk gezien doet ze niets verkeerd. Het recht staat mogelijk aan haar zijde en een rechter zal over een en ander moeten oordelen. Daar tegenover staat het morele aspect: geld eisen van een halfzus omdat een jou totaal onbekende man jouw biologische verwekker is en die na haar verwekking ook een andere dochter ergens heeft verwekt.

Zoals de wet nu is, vind ik het een beetje krom dat iemand die haar vader nooit gekend heeft en waarvan de vader en het kind nooit een band hebben gehad, toch erfgenaam kan of wil worden.
pi_213086920
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:43 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad ook aardig zijn. Ware het niet dat bij schulden de erfenis verworpen kan worden. Die vraag speelt dus eigenlijk niet.

Puur zakelijk gezien doet ze niets verkeerd. Het recht staat mogelijk aan haar zijde en een rechter zal over een en ander moeten oordelen. Daar tegenover staat het morele aspect: geld eisen van een halfzus omdat een jou totaal onbekende man jouw biologische verwekker is en die na haar verwekking ook een andere dochter ergens heeft verwekt.

Zoals de wet nu is, vind ik het een beetje krom dat iemand die haar vader nooit gekend heeft en waarvan de vader en het kind nooit een band hebben gehad, toch erfgenaam kan worden.
Ik zou het krom vinden dat een vader de ene dochter ten opzichte van de andere dochter totaal doodzwijgt, en vervolgens ook geen erfenis hoeft na te laten.
Vader heeft deze kutzooi tussen zijn kinderen gecreerd.
  donderdag 4 april 2024 @ 18:48:57 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213086954
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is het punt toch helemaal niet? Het gaat niet om dit concrete geval.

Het gaat erom dat @:Gia vind dat een biologisch kind sowieso niet mag erven van zijn/haar vader als diens moeder de vader niet ter verantwoording geroepen heeft. Dus als iemand anders dan het kind zelf iets nagelaten zou hebben. Iets waar dat kind zelf niets aan kan doen.
Ik heb anders de indruk dat het wél om dit geval gaat. Ik ben het er mee eens dat er wrs een wettelijk recht is maar hoe de hele zaak is gelopen komt het op mij moreel verwerpelijk over.
Als die dochter interesse had gehad in haar afkomst en zelf eerder contact had gezocht zou ik er anders over denken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_213086955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:46 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik zou het krom vinden dat een vader de ene dochter ten opzichte van de andere dochter totaal doodzwijgt, en vervolgens ook geen erfenis hoeft na te laten.
N
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:46 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, die vader heeft die teringzooi niet gecreerd. De website MyHeritage heeft die teringzooi gecreeerd.

Daarnaast weet je niet waarom de man geen band heeft gehad met zn dochter. Of dat eigen keuze is geweest, of ie bijv. nooit door de moeder op de hoogte is gesteld. Of misschien heeft de moeder het bewust niet verteld omdat.. vul in.
pi_213088396
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
N
[..]
Nee, die vader heeft die teringzooi niet gecreerd. De website MyHeritage heeft die teringzooi gecreeerd.

Daarnaast weet je niet waarom de man geen band heeft gehad met zn dochter. Of dat eigen keuze is geweest, of ie bijv. nooit door de moeder op de hoogte is gesteld. Of misschien heeft de moeder het bewust niet verteld omdat.. vul in.
Ergens in deze reeks is dacht ik gemeld door TS dat vader wel degelijk van het bestaan van dit kind op de hoogte was.
pi_213091040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:48 schreef Inbox het volgende:

[..]
N
[..]

MyHeritage heeft dat kind verwekt ja :D schei toch uit man die vader steekt zijn lul toch zelf erin en neemt daarna nergens verantwoordelijkheid voor.
No bitch to me
pi_213092062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:10 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
MyHeritage heeft dat kind verwekt ja :D schei toch uit man die vader steekt zijn lul toch zelf erin en neemt daarna nergens verantwoordelijkheid voor.
Schei toch uit man. Die vader heeft idd geneukt, maar dat geldt ook voor de moeder.
De moeder heeft het kind opgevoed, mogelijk in dr eentje. Het kind kent de moeder en een familieband met het kind.
De vader heeft het kind niet opgevoed. De vader heeft dan ook geen familieband met het kind.

Het kind heeft de vader nooit gekend. Heeft nooit met de man gesproken, nooit ook maar een woord met 'm gewisseld. Heeft ook nooit gezocht naar deze man.

Dan is daar opeens MyHeritage en die website maakt de ommekeer. De site geeft compleet onverwacht aan dat er iemand is waarvan ze kennelijk de halfzus is en waar ze een vader mee deelt. En wat is het gevolg: mevrouw wordt jaloers, ruikt nu opeens euro's en wil officieel erfgenaam worden om die euro's te ontvangen.

Zouden we dan niet heel voorzichtig kunnen stellen dat zonder het bestaan van MyHeritage dit hele topic niet had ontstaan? Dat de halfzus in het andere land nu geen zorgen aan dr kop heeft rondom het verlies van haar vader en de erfenis en dat haar leven nu ook niet een beetje op dr kop staat door de halfzus in Nederland en haar domme fout om haar DNA-uitslag online te knallen?

Dus, leuk dat meneer in moeder heeft lopen roeren met zn soepstengel, maar dat zou wat mij betreft niet hoeven te betekenen dat mevrouw om die enkele reden maar erfgenaam van die haar totaal onbekende meneer zou moeten worden om het enkele feit dat hij tig jaren later toch over euro's bleek te beschikken.

MyHeritage speelt een grotere rol in deze soap dan het feit dan de verder onbekende man. MyHeritage is de regisseur van deze soap.
  donderdag 4 april 2024 @ 23:22:35 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213092068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:20 schreef Inbox het volgende:

[..]
Schei toch uit man. Die vader heeft idd geneukt, maar dat geldt ook voor de moeder.
De moeder heeft het kind opgevoed, mogelijk in dr eentje. Het kind kent de moeder en een familieband met het kind.
De vader heeft het kind niet opgevoed. De vader heeft dan ook geen familieband met het kind.

Het kind heeft de vader nooit gekend. Heeft nooit met de man gesproken, nooit ook maar een woord met 'm gewisseld. Heeft ook nooit gezocht naar deze man.

Dan is daar opeens MyHeritage en die website maakt de ommekeer. De site geeft compleet onverwacht aan dat er iemand is waarvan ze kennelijk de halfzus is en waar ze een vader mee deelt. En wat is het gevolg: mevrouw wordt jaloers, ruikt nu opeens euro's en wil officieel erfgenaam worden om die euro's te ontvangen.

Zouden we dan niet heel voorzichtig kunnen stellen dat zonder het bestaan van MyHeritage dit hele topic niet had ontstaan? Dat de halfzus in het andere land nu geen zorgen aan dr kop heeft rondom het verlies van haar vader en de erfenis en dat haar leven nu ook niet een beetje op dr kop staat door de halfzus in Nederland en haar domme fout om haar DNA-uitslag online te knallen?

Dus, leuk dat meneer in moeder heeft lopen roeren met zn soepstengel, maar dat zou wat mij betreft niet hoeven te betekenen dat mevrouw om die enkele reden maar erfgenaam van die haar totaal onbekende meneer zou moeten worden om het enkele feit dat hij tig jaren later toch over euro's bleek te beschikken.

MyHeritage speelt een grotere rol in deze soap dan het feit dan de verder onbekende man. MyHeritage is de regisseur van deze soap.
Allemaal niet relevant.
pi_213092088
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Allemaal niet relevant.
Maar wel mijn mening ;)

Moreel gezien is de wet naar mijn idee verwerpelijk als ie op zo'n wijze kan worden ge/misbruikt*

*mijn gedachte over het geheel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 04-04-2024 23:53:51 ]
  donderdag 4 april 2024 @ 23:24:48 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213092095
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:24 schreef Inbox het volgende:

[..]
Maar wel mijn mening ;)

Moreel gezien is de wet naar mijn idee verwerpelijk als ie op zo'n wijze kan worden misbruikt*

*mijn gedachte over het geheel.
Je mening is ook niet relevant.
pi_213092106
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je mening is ook niet relevant.
Maar wel hier neergeklad :6
pi_213092235
Linksom of rechtsom alleen maar verliezers. Sneue toestand.
pi_213092274
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:48 schreef Queller het volgende:
Linksom of rechtsom alleen maar verliezers. Sneue toestand.
Nou, dr kan er een een grote winnaar worden misschien. Of twee, want topicstarter hoopt ook mee te kunnen profiteren schreef ie eerder :)
pi_213093329
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:20 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dus omdat die vader een lul is die zijn verantwoordelijk niet neemt moet het kind maar bloeden daarvoor?

MyHeritage gebruik je gewoon als slap excuus het had ook op allerlei andere manieren bekend kunnen worden.
No bitch to me
pi_213094166
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 08:17 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dus omdat die vader een lul is die zijn verantwoordelijk niet neemt moet het kind maar bloeden daarvoor?

MyHeritage gebruik je gewoon als slap excuus het had ook op allerlei andere manieren bekend kunnen worden.
bah net wat laat voor deze rel maar;

hoe moet het kind bloeden? dat vind ik zo'n scheve vergelijking;

allereerst weten we niet hoe het allemaal is gelopen... zin 1 van TS is letterlijk mbt de vader "officieel heeft ze er zelfs geen."
in alle reacties van TS kom ik ook niet heel veel verder dan dat die vader een halve klaploper was, een vorm van friends with benefits had met moeder van vriendin van TS en dat daar regelmatig wat sappen uitgewisseld werden.
moeder van vriendin van TS werd zwanger, vader ontkent dat het van hem is en taait hem af, geen verdere mogelijkheid tot contact. en zoals ik het lees heeft de vriendin nog moeder veel moeite voor gedaan, en als ik het van haar halfzus hoor dan heeft ze ook niet veel gemist met een kerel die blijkbaar nogal aan de drank was en losse handjes had..

maargoed, dan even naar de wet. die is sowieso zo scheef als de tyfus.
daar hebben dus 2 volwassen mensen willens en wetens lopen batsen. prima, vrijheid blijheid. dan is die dame zwanger, dat risico is er. dat weten beide partijen. de dame in kwestie heeft destijds daar nooit over nagedacht, er zijn geen gegevens uitgewisseld, ook de heer heeft er nooit over nagedacht etc. etc. maargoed iets met 2 vechten en 2 schuld.
dus de dame is zwanger, de heer wil er niets van weten. maar in dit geval is de dame wel "baas in eigen buik" en als de vader aangeeft ik wil dit niet, moet hij dat maar accepteren. maar als de dame zegt ik wil abortus dan moet hij dat ook maar accepteren.
wat mij betreft is er dan ook een bewuste keus geweest van de dame om het kind te houden, terwijl ze weet dat de klaploper nooit meer iets van zich laat horen. keus van de ouders ja.

kind groeit op, krijgt vast alle liefde en genegeheid van haar moeder, in tegenstelling tot haar halfzus die de kamer wordt rondgeslagen.

en dan nu, jaren later, komt ze via een website erachter dat ze waarschijnlijk (zonder wettelijk erkende DNA test is er niets bewezen) een halfzus heeft. vervolgens blijken er centen te zijn en nu moeten die centen maar voor de helft naar haar toe..

dat die vent een klaploper is, true.
dat die moeder ook niet moeder van het jaar gaat winnen lijkt mij duidelijk.
maar hoe is het bloeden dat ze iets niet krijgt waar ze tot een maand geleden geen enkel idee over had?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 5 april 2024 @ 09:48:00 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213094250
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:41 schreef freak1 het volgende:

[..]

allereerst weten we niet hoe het allemaal is gelopen... zin 1 van TS is letterlijk mbt de vader "officieel heeft ze er zelfs geen."
in alle reacties van TS kom ik ook niet heel veel verder dan dat die vader een halve klaploper was, een vorm van friends with benefits had met moeder van vriendin van TS en dat daar regelmatig wat sappen uitgewisseld werden.
moeder van vriendin van TS werd zwanger, vader ontkent dat het van hem is en taait hem af, geen verdere mogelijkheid tot contact. en zoals ik het lees heeft de vriendin nog moeder veel moeite voor gedaan, en als ik het van haar halfzus hoor dan heeft ze ook niet veel gemist met een kerel die blijkbaar nogal aan de drank was en losse handjes had..

daar hebben dus 2 volwassen mensen willens en wetens lopen batsen. prima, vrijheid blijheid. dan is die dame zwanger, dat risico is er. dat weten beide partijen. de dame in kwestie heeft destijds daar nooit over nagedacht, er zijn geen gegevens uitgewisseld, ook de heer heeft er nooit over nagedacht etc. etc. maargoed iets met 2 vechten en 2 schuld.
dus de dame is zwanger, de heer wil er niets van weten. maar in dit geval is de dame wel "baas in eigen buik" en als de vader aangeeft ik wil dit niet, moet hij dat maar accepteren. maar als de dame zegt ik wil abortus dan moet hij dat ook maar accepteren.
wat mij betreft is er dan ook een bewuste keus geweest van de dame om het kind te houden, terwijl ze weet dat de klaploper nooit meer iets van zich laat horen. keus van de ouders ja.

kind groeit op, krijgt vast alle liefde en genegeheid van haar moeder, in tegenstelling tot haar halfzus die de kamer wordt rondgeslagen.

en dan nu, jaren later, komt ze via een website erachter dat ze waarschijnlijk (zonder wettelijk erkende DNA test is er niets bewezen) een halfzus heeft. vervolgens blijken er centen te zijn en nu moeten die centen maar voor de helft naar haar toe..

maar hoe is het bloeden dat ze iets niet krijgt waar ze tot een maand geleden geen enkel idee over had?
Waarom is de wet ‘zo scheef als de tyfus’?
pi_213094519
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:41 schreef freak1 het volgende:

[..]

Het kind kan er toch niks aan doen dat die ouders zo laks zijn? Ze heeft er gewoon recht op (vermoedelijk want niemand weet denk ik hoe het in Denemarken zit)

Dat je de wet krom vindt kan, en ik kan de redenatie ook wel volgen. Maar ik vind het zelf niet krom als je sex hebt/kinderen maakt zitten er consequenties aan als je dat niet wilt zijn er genoeg middelen om dat te voorkomen.
No bitch to me
pi_213098867
quote:

[..]

Welke vader?

Die man is er nooit geweest voor zijn dochter. De dochter heeft nooit een vader gehad.
Waarom is een dode man dan opeens wel haar vader? Deze man is geen vader, maar een pure geldbron. Niets meer, niets minder.

Je zou het bijna de moeder kwalijk nemen dat ze nooit meer een geschikte kerel heeft gevonden die de vaderrol op zich wilde nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 05-04-2024 16:15:38 ]
pi_213099468
quote:

Nu ben ik toch echt heel benieuwd hoe dit op andere wijzen bekend zou zijn geworden zonder MyHeritage?
pi_213099788
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:08 schreef Inbox het volgende:

[..]
Welke vader?

Die man is er nooit geweest voor zijn dochter. De dochter heeft nooit een vader gehad.
Waarom is een dode man dan opeens wel haar vader? Deze man is geen vader, maar een pure geldbron. Niets meer, niets minder.

Je zou het bijna de moeder kwalijk nemen dat ze nooit meer een geschikte kerel heeft gevonden die de vaderrol op zich wilde nemen.
Dat is toch niet die dochter schuld? Dat die vader een lul is.
No bitch to me
pi_213099806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:57 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nu ben ik toch echt heel benieuwd hoe dit op andere wijzen bekend zou zijn geworden zonder MyHeritage?

Als je dit niet zelf kunt bedenken dat het ook op allerlei andere manieren had gekunt dan houdt wel op.
No bitch to me
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:24:27 #69
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_213099832
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:22 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Als je dit niet zelf kunt bedenken dat het ook op allerlei andere manieren had gekunt dan houdt wel op.
Nee nee,

Dit is niet hoe het werkt.

Jij beweert iets, en hier wordt gevraagd om die bewering te onderbouwen.

Niet de zaken omdraaien
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:30:18 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213099904
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:24 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Nee nee,

Dit is niet hoe het werkt.

Jij beweert iets, en hier wordt gevraagd om die bewering te onderbouwen.

Niet de zaken omdraaien
Spoorloos

Mydanishroots.dk

Bijvoorbeeld.
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:35:14 #71
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_213099962
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Spoorloos

Mydanishroots.dk

Bijvoorbeeld.
My Danish roots zou deze zaak niet opgepakt hebben

quote:
The best starting point for a genealogy project is information about any of the religious ceremonies: christening, confirmation, marriage, or burial. The key information is the date and parish. In many cases, less information is enough to get started. It could be a birth date, the names of other family members, the emigration year, or a location.

Firstly, we will carry out an assessment free of charge to review your information and be sure that we can document at least a couple of events by their sources. This preliminary research is of no obligation to you at all.
Niet genoeg informatie om iets mee te doen.

Spoorloos zou wellicht een optie zijn, al weet ik niet wat hun minimale informatie eis is.

De meid in kwestie had ongeveer gelijk aan geen informatie.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:37:13 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213099971
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:35 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
My Danish roots zou deze zaak niet opgepakt hebben
[..]
Niet genoeg informatie om iets mee te doen.

Spoorloos zou wellicht een optie zijn, al weet ik niet wat hun minimale informatie eis is.

De meid in kwestie had ongeveer gelijk aan geen informatie.
Het maakt verder helemaal niet uit.
pi_213100083
quote:

[..]
Zonder de DNA-test via MyHeritage en het uploaden van haar DNA-test en die DNA-test van haar halfzus had dit nooit uitgekomen.

Moeder wist de naam niet van de vader. Nergens lees ik dat de vader ooit heeft aangegeven aan wie dan ook dat ie nog ergens een dochter had of enige moeite heeft gedaan om haar te zoeken. De halfzus wist dan ook zeer waarschijnlijk niet van haar bestaan tot de match van MyHeritage.

Ik ben dus reuzebenieuwd hoe deze halfzussen elkaar zouden hebben ontmoet als halfzussen zonder MyHeritage en hoe zij te weten zouden komen dat ze dezelfde vader delen.

Dus, verrijk mij en heel FOK! met jouw kennis en licht toe hoe deze halfzussen van elkaars bestaan zouden hebben kunnen weten zonder die DNA-testen als vader nooit over zn dochter hier in Nederland heeft gepraat.
pi_213100138
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Spoorloos

Mydanishroots.dk

Bijvoorbeeld.
Oh, een andere website dan MyHeritage. Had de halfzus in Denemarken haar DNA daar ook geupload dan?

Spoorloos.. ja Derk gaat natuurlijk aan de hand van een voornaam voor elke briefschrijver die een voornaam heeft van haar vader aan de slag. Ik acht het niet bepaald aannemelijk dat de vader die dood is zonder DNA-test gevonden zou zijn. Laat staan de zus..
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 april 2024 @ 17:54:59 #75
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213100142
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:50 schreef Inbox het volgende:
Moeder wist de naam niet van de vader. Nergens lees ik dat de vader ooit heeft aangegeven aan wie dan ook dat ie nog ergens een dochter had of enige moeite heeft gedaan om haar te zoeken. De halfzus wist dan ook zeer waarschijnlijk niet van haar bestaan tot de match van MyHeritage.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 22:45 schreef TAmaru het volgende:
De moeder van mijn vriendin heeft de vader wel op de hoogte gebracht destijds, maar daarna heeft ze nooit meer iets van hem vernomen. Hij ontkende ook dat het van hem zou kunnen zijn.

Halfzus en haar moeder wisten van niks
Hij ontkende zijn eigen kind
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 5 april 2024 @ 17:56:21 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213100170
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:54 schreef Inbox het volgende:

[..]
Oh, een andere website dan MyHeritage. Had de halfzus in Denemarken haar DNA daar ook geupload dan?

Spoorloos.. ja Derk gaat natuurlijk aan de hand van een voornaam voor elke briefschrijver die een voornaam heeft van haar vader aan de slag. Ik acht het niet bepaald aannemelijk dat de vader die dood is zonder DNA-test gevonden zou zijn. Laat staan de zus..
Het doet er ook helemaal niet toe, verder.

Alleen het Deense erfrecht doet ertoe.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 april 2024 @ 17:59:20 #77
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213100222
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het doet er ook helemaal niet toe, verder.

Alleen het Deense erfrecht doet ertoe.
en dit idd
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_213100426
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2024 17:54 schreef Nizno het volgende:

[..]
[..]
Hij ontkende zijn eigen kind
Dus wat zal de kans zijn dat vader ooit het kind heeft genoemd aan familieleden en/of zijn dochter in Denemarken?
Er is een kans van nihil dat de dochter in Denemarken op zoek zou gaan naar de vermeende dochter in Nederland.

Die hadden elkaar zonder MyHeritage dus nooit gevonden als halfzussen :)

Verder niet van belang hoe het verder zal lopen, maar wel voor de discussie nu even met TornadoDK over hoe de zussen elkaar gevonden zouden hebben zonder MyHeritage.
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:24:45 #79
3542 Gia
User under construction
pi_213100474
quote:

[..]
Hoe dan? De moeder wist de naam van die man niet meer.
pi_213100561
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoe dan? De moeder wist de naam van die man niet meer.
Via Derk Bolt natuurlijk. Want Derk Bolt gaat met de voornaam natuurlijk met grote kans van zekerheid de vader opsporen, want de kansberekening (1 / aantal briefschrijvers) x nihil x nihil = halfzus :Y
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:42:36 #81
3542 Gia
User under construction
pi_213100652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:33 schreef Inbox het volgende:

[..]
Via Derk Bolt natuurlijk. Want Derk Bolt gaat met de voornaam natuurlijk met grote kans van zekerheid de vader opsporen, want de kansberekening (1 / aantal briefschrijvers) x nihil x nihil = halfzus :Y
En dan ook nog 'welke briefschrijvers'?
Stel vriendin doet in Denemarken een oproep: "Wie, met de voornaam <voornaam vader>, heeft in 19.., in Nederland een relatie gehad met <naam moeder>?
Vader is dood, dochter en diens moeder weten van niks. Waarom zouden die, alleen op basis van de juiste voornaam hierop reageren?
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:50:40 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213100740
Vader kwam geregeld op werkbezoek in Nederland. Hij zal moeder toen in een bepaalde stad hebben ontmoet. Een oproep op grond van datum + voornaam + nationaliteit + werkbezoek + locatie had prima een contact op kunnen leveren, iemand die in die tijd werkmatig met hem te maken had. Voornaam plus achternaam, Deense werkgever…

Maar.het.doet.er.niet.toe.
pi_213100752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:42 schreef Gia het volgende:

[..]
En dan ook nog 'welke briefschrijvers'?
Stel vriendin doet in Denemarken een oproep: "Wie, met de voornaam <voornaam vader>, heeft in 19.., in Nederland een relatie gehad met <naam moeder>?
Vader is dood, dochter en diens moeder weten van niks. Waarom zouden die, alleen op basis van de juiste voornaam hierop reageren?
Goede vraag. @TornadoDK, kom er maar in!
  vrijdag 5 april 2024 @ 18:53:41 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213100770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:51 schreef Inbox het volgende:

[..]
Goede vraag. @:TornadoDK, kom er maar in!

Jij en Gia, wat een paar! :X
pi_213100914
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij en Gia, wat een paar! :X
En jij en TornadoDK ook! :X
Misschien zijn jullie wel halfbroer en halfzus, want jullie manier van denken komt sterk overeen. Misschien eens een dna-test overwegen bu MyHeritage of een brief schrijven naar Spoorloos! want je weet nooit of je papa ergens anders de bloemetjes heeft buitengezet en Derk gaat je daar zeker een antwoord op geven.

Geloof je ook nog in sprookjes? Als je echt van mening bent dat deze halfzussen elkaar zonder MyHeritage gevonden zouden hebben, dan denk ik dat het antwoord daarop een volmondig Ja! zou moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 05-04-2024 19:52:35 ]
pi_213100980
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:50 schreef Lienekien het volgende:
Vader kwam geregeld op werkbezoek in Nederland. Hij zal moeder toen in een bepaalde stad hebben ontmoet. Een oproep op grond van datum + voornaam + nationaliteit + werkbezoek + locatie had prima een contact op kunnen leveren, iemand die in die tijd werkmatig met hem te maken had. Voornaam plus achternaam, Deense werkgever…

Maar.het.doet.er.niet.toe.
Het doet er wel toe, want Tornado weet vrij zeker dat deze halfzussen elkaar zouden hebben gevonden zonder My Heritage en daar draait de vraag om. Niet om de rechtszaak en de uitkomst.

Bovendien maak jij er nu al van dat de moeder of dochter de voornaam en achternaam wisten, wat niet klopt. Nou, hoe groot is dan de kans dat de moeder nog wel de Deense? werkgever weet van deze man en dat Derk Bolt het oproepje zou doen?

Hoe succesvol zijn die oproepjes van Derk eigenlijk? Doe dat maal de kans dat je oproepje gebruikt wordt en je zit al op nihil..

Dat het uit zal komen zou dus vrij nihil geweest zijn zonder MyHeritage, want mama vertelde de naam niet en papa vertelde niemand over zn dochter in Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 05-04-2024 19:38:22 ]
pi_213101401
Het grappige is: hier is helemaal geen vader gevonden, er is hier een mogelijke DNA match gemaakt door een vrij obscure commerciële website. De stambomen zijn, zo weet ik uit ervaring, zeer verre van foutloos. Er wordt vanalles aan elkaar geplakt wat helemaal niet aan elkaar geplakt hoort.

En ik weet ook van bekenden dat de DNA test waarmee ze bepalen waar je voorouders vandaan komen in elk geval soms helemaal niet klopt. Nog niet eens een beetje.

Het lijkt me sterk dat een rechter deze commerciële onzin als bewijs gaat zien. En de vermeende halfzus zal vast niet mee willen werken.
pi_213101705
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 09:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom is de wet ‘zo scheef als de tyfus’?
naar mijn mening, en dat lijkt me meer dan duidelijk uit bovenstaand relaas, als je als 2 volwassenen een beslissing neemt over seks met instemming, daar vervolgens een kind uit voortkomt, je als 2 volwassenen zeggenschap moet kunnen hebben over wel of niet doorgaan met die zwangerschap.

als een der beiden partijen zegt nee, dan is het ofwel einde zwangerschap, ofwel einde verantwoordelijkheid.
dat is fair, dat is eerlijk.

maar als nu de vader zegt, god ja, ik wil dit kind, en de moeder zegt nee, dan kan er abortus worden gepleegd zonder enige instemming van de vader. als de vader zegt nee dit wil ik niet, en de moeder zegt ja, dan komt dat kind ter wereld en kan ineens aanspraak maken op vanalles. ja dat vind ik scheef als de tyfus.
en dank u meneer Dood,
pi_213101718
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:08 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Het kind kan er toch niks aan doen dat die ouders zo laks zijn? Ze heeft er gewoon recht op (vermoedelijk want niemand weet denk ik hoe het in Denemarken zit)

Dat je de wet krom vindt kan, en ik kan de redenatie ook wel volgen. Maar ik vind het zelf niet krom als je sex hebt/kinderen maakt zitten er consequenties aan als je dat niet wilt zijn er genoeg middelen om dat te voorkomen.
de zwangerschap was overduidelijk ongewenst bij de vader, maar daar had de moeder geen boodschap aan. dat het kind daar uiteindelijk geen erfenis uit krijgt mag ze bij de moeder gaan verhalen. niet bij de vader.
en dank u meneer Dood,
pi_213101761
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:52 schreef Hanca het volgende:
Het grappige is: hier is helemaal geen vader gevonden, er is hier een mogelijke DNA match gemaakt door een vrij obscure commerciële website. De stambomen zijn, zo weet ik uit ervaring, zeer verre van foutloos. Er wordt vanalles aan elkaar geplakt wat helemaal niet aan elkaar geplakt hoort.

En ik weet ook van bekenden dat de DNA test waarmee ze bepalen waar je voorouders vandaan komen in elk geval soms helemaal niet klopt. Nog niet eens een beetje.

Het lijkt me sterk dat een rechter deze commerciële onzin als bewijs gaat zien. En de vermeende halfzus zal vast niet mee willen werken.
dit dus. precies dit.

verder is het uiteindelijk allemaal zuur geldbelust gezeik.

eerst was het " ik heb een halfzus gevonden laat ik haar leren kennen" wat binnen de kortste tijd veranderde in " hier valt wat te halen, fuck dat wijf".

het zal best wel allemaal maar wat een inhalig wijf.

en ja, volgens de wet zal ze best recht hebben op die erfenis. dat ontken ik zeker niet. maar wat een tyfus scheve wetten in het nadeel van de man.
en dank u meneer Dood,
pi_213101797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:08 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

klopt dat dat kind er niks aan kan doen. dat zeg ik ook niet. ik zeg, als er een kind is, wat door een der beide partijen altijd ontkent en ongewenst is, wat dus tegen de zin van een van de ouders ter wereld is gebracht, ik het bijzonder vind dat dat kind wel ineens aanspraak kan maken op de centen van de ouder die het kind ongewenst vond.

het argument van " als je sex hebt zitten er consequenties aan" geld natuurlijk voor beide partijen. de vrouw wist donders goed dat er een zwangerschap uit voort kon komen, dat de man het niet wilde, en dat dat dus nadelig voor het kind kon zijn.
ik lees nergens hier dat er tegen de zin in onbeschermde sex plaats vond dus beide partijen waren erbij aanwezig.
en dank u meneer Dood,
pi_213101856
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:26 schreef freak1 het volgende:

[..]
dit dus. precies dit.

verder is het uiteindelijk allemaal zuur geldbelust gezeik.

eerst was het " ik heb een halfzus gevonden laat ik haar leren kennen" wat binnen de kortste tijd veranderde in " hier valt wat te halen, fuck dat wijf".

het zal best wel allemaal maar wat een inhalig wijf.

en ja, volgens de wet zal ze best recht hebben op die erfenis. dat ontken ik zeker niet. maar wat een tyfus scheve wetten in het nadeel van de man.
Man, plus de wel erkende kinderen en erfgenamen.
pi_213101873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:31 schreef Inbox het volgende:

[..]
Man, plus wel erkende kinderen en erfgenamen.
we zijn het niet vaak eens ouwe huurontduikert maar hier zitten we gewoon op 1 lijn.

in deze is de vriendin gewoon een geldbelust persoon zonder enige interesse in familiebanden aanhalen.
en dank u meneer Dood,
pi_213101937
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
we zijn het niet vaak eens ouwe huurontduikert maar hier zitten we gewoon op 1 lijn.

in deze is de vriendin gewoon een geldbelust persoon zonder enige interesse in familiebanden aanhalen.
Ik heb nooit de huur ontduikt :N

Geld is in deze belangrijker gebleken dan familiebanden inderdaad. En dat snap ik best, als er een mogelijk levensveranderend bedrag mee gemoeid gaat. Maar moreel gezien klopt het niet naar mijn idee als die man nooit ook maar enige band met die dochter heeft gehad om welke reden dan ook. Geen familiebanden zou naar mijn idee moeten betekenen dat iemand ook niet mee zal erven. Die wet zou wat mij betreft dus wel uitgebreid mogen worden met een aantal vereisten.
pi_213102141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:35 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik heb nooit de huur ontduikt :N

Geld is in deze belangrijker gebleken dan familiebanden inderdaad. En dat snap ik best, als er een mogelijk levensveranderend bedrag mee gemoeid gaat. Maar moreel gezien klopt het niet naar mijn idee als die man nooit ook maar enige band met die dochter heeft gehad om welke reden dan ook. Geen familiebanden zou naar mijn idee moeten betekenen dat iemand ook niet mee zal erven. Die wet zou wat mij betreft dus wel uitgebreid mogen worden met een aantal vereisten.
excuus, ouwe fietsenverplaatserd ;)

maargoed, we zitten wel op 1 lijn. ik vind het ook bizar hoe het loopt.

en ik snap ook alle argumenten over dat dat kind niet de dupe moet zijn. en terecht. maar het gaat er bij mij niet in dat een kind dat haar vader nooit heeft gekend, nu ineens de dupe is als ze geen erfenis waarvan ze niet wist dat die er was ineens niet zou krijgen.
en dank u meneer Dood,
pi_213103120
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:16 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het doet er wel toe, want Tornado weet vrij zeker dat deze halfzussen elkaar zouden hebben gevonden zonder My Heritage en daar draait de vraag om. Niet om de rechtszaak en de uitkomst.

Bovendien maak jij er nu al van dat de moeder of dochter de voornaam en achternaam wisten, wat niet klopt. Nou, hoe groot is dan de kans dat de moeder nog wel de Deense? werkgever weet van deze man en dat Derk Bolt het oproepje zou doen?

Hoe succesvol zijn die oproepjes van Derk eigenlijk? Doe dat maal de kans dat je oproepje gebruikt wordt en je zit al op nihil..

Dat het uit zal komen zou dus vrij nihil geweest zijn zonder MyHeritage, want mama vertelde de naam niet en papa vertelde niemand over zn dochter in Nederland.
Lol dat heb ik nergens beweerd :D alleen dat het op allerlei andere manieren had gekunt. jij noemt MyHeritage als het kwaad zo ongeveer en dat vind ik nogal overdreven.

Jij denkt dat niemand familie vind zonder MyHeritage? Er zijn genoeg programma's hiervoor en via oproepjes op social media kun je tegenwoordig ook met summiere informatie heel veer komen. En als je echt gemotiveerd bent kun je ver komen.

Daarnaast weten wij in deze situatie totaal niet wie wat weet. Wellicht heeft vader of moeder het verhaal uit de doeken gedaan tegen andere die wel voor en achternamen weten.

En misschien ook niet hoor dat sluit ik zeker niet uit maar er zijn zat manieren waarop dit bovenwater HAD kunnen komen.
No bitch to me
pi_213103258
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:29 schreef freak1 het volgende:

[..]
klopt dat dat kind er niks aan kan doen. dat zeg ik ook niet. ik zeg, als er een kind is, wat door een der beide partijen altijd ontkent en ongewenst is, wat dus tegen de zin van een van de ouders ter wereld is gebracht, ik het bijzonder vind dat dat kind wel ineens aanspraak kan maken op de centen van de ouder die het kind ongewenst vond.

het argument van " als je sex hebt zitten er consequenties aan" geld natuurlijk voor beide partijen. de vrouw wist donders goed dat er een zwangerschap uit voort kon komen, dat de man het niet wilde, en dat dat dus nadelig voor het kind kon zijn.
ik lees nergens hier dat er tegen de zin in onbeschermde sex plaats vond dus beide partijen waren erbij aanwezig.
Dat kan. Ik vind het weer bijzonder dat deze man er mee weg komt zonder ook maar iets aan kosten te betalen voor zijn kind laat staan een band opbouwen. Maar wellicht vond moeder het wel best zo allemaal

Ik neem het overigens nergens voor de moeder op die zal ook zeker het een en ander te verwijten zijn.
No bitch to me
pi_213103350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:01 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Lol dat heb ik nergens beweerd :D alleen dat het op allerlei andere manieren had gekunt. jij noemt MyHeritage als het kwaad zo ongeveer en dat vind ik nogal overdreven.

Nee, het kwaad in deze is de halfzus die geld ruikt. De aanleiding is naar mijn idee wel MyHeritage, die de twee totaal onbekende halfzussen heeft gematched met elkaar terwijl zij niet van elkaars bestaan afwisten met dus een mogelijke rechtszaak om erkenning, geld en ruzie tussen de halfzussen als gevolg.

quote:
Jij denkt dat niemand familie vind zonder MyHeritage? Er zijn genoeg programma's hiervoor en via oproepjes op social media kun je tegenwoordig ook met summiere informatie heel veer komen. En als je echt gemotiveerd bent kun je ver komen.
Kan, theoretisch. Maar de kans op succes: klein. Dus eigenlijk nauwelijks een optie, tenzij je er echt heel veel tijd of moeite instopt. Bovendien moet je dan alsnog een dna-tast doen om het zeker te weten en over heel veel meer informatie hebben beschikt dan een voornaam, plaats van verwekking en..en.. Maar ik geloof dr geen reet van dat de halfzussen elkaar gevonden zouden hebben, want het is zoeken naar een speld in de hooiberg.

quote:
Daarnaast weten wij in deze situatie totaal niet wie wat weet. Wellicht heeft vader of moeder het verhaal uit de doeken gedaan tegen andere die wel voor en achternamen weten.
Moeder wist de naam pas te herinneren nadat ze verteld werd over de match. Ligt het dan voor de hand dat een ander nog wel de naam herinnert?

quote:
En misschien ook niet hoor dat sluit ik zeker niet uit maar er zijn zat manieren waarop dit bovenwater HAD kunnen komen.
Had kunnen komen. Ja, want zelfs nihil is een kans.

In dit geval denk ik MyHeritage (meer specifiek de dna-testen afnemen en het uploaden ervan) zo'n beetje de enige manier is geweest waarop de kennismaking met de zussen had kunnen gebeuren.

De andere oplossingen die jij benoemt zijn opties, maar meer ook niet. Een spontane ontmoeting had ook een mogelijkheid geweest. Theoretisch..
pi_213103472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:19 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee, het kwaad in deze is de halfzus die geld ruikt. De aanleiding is naar mijn idee wel MyHeritage, die de twee totaal onbekende halfzussen heeft gematched met elkaar terwijl zij niet van elkaars bestaan afwisten met dus een mogelijke rechtszaak om erkenning, geld en ruzie tussen de halfzussen als gevolg.
[..]
Kan, theoretisch. Maar de kans op succes: klein. Dus eigenlijk nauwelijks een optie, tenzij je er echt heel veel tijd of moeite instopt. Bovendien moet je dan alsnog een dna-tast doen om het zeker te weten en over heel veel meer informatie hebben beschikt dan een voornaam, plaats van verwekking en..en.. Maar ik geloof dr geen reet van dat de halfzussen elkaar gevonden zouden hebben, want het is zoeken naar een speld in de hooiberg.
[..]
Moeder wist de naam pas te herinneren nadat ze verteld werd over de match. Ligt het dan voor de hand dat een ander nog wel de naam herinnert?
[..]
Had kunnen komen. Ja, want zelfs nihil is een kans.

In dit geval denk ik MyHeritage (meer specifiek de dna-testen afnemen en het uploaden ervan) zo'n beetje de enige manier is geweest waarop de kennismaking met de zussen had kunnen gebeuren.

De andere oplossingen die jij benoemt zijn opties, maar meer ook niet. Een spontane ontmoeting had ook een mogelijkheid geweest. Theoretisch..
Je doet allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn.
Zijn zoveel mensen die mensen terugvinden op facebook met veel minder informatie. Daarnaast hoeveel Denen werkte in deze specifieke periode regelmatig in Nederland bij een specifiek bedrijf in die periode? Zullen toch beste collega's zijn die die man nog herinneren? Maar ik hou er verder over op we hebben allebei een ander idee hierover.

Ik ben vooral benieuwd hoe het juridisch afloopt. Is al bekend of de vader is begraven of gecremeerd?
No bitch to me
  vrijdag 5 april 2024 @ 22:34:56 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213103516
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:29 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Je doet allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn.
Zijn zoveel mensen die mensen terugvinden op facebook met veel minder informatie. Daarnaast hoeveel Denen werkte in deze specifieke periode regelmatig in Nederland bij een specifiek bedrijf in die periode? Zullen toch beste collega's zijn die die man nog herinneren? Maar ik hou er verder over op we hebben allebei een ander idee hierover.

Ik ben vooral benieuwd hoe het juridisch afloopt. Is al bekend of de vader is begraven of gecremeerd?
Gecremeerd.
pi_213103532
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Gecremeerd.
Die had ik gemist, dan wordt het lastig lijkt me als de zus niet meewerkt. al weet ik niet hoe de wet in Denemarken werkt.
No bitch to me
  vrijdag 5 april 2024 @ 22:42:53 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213103571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:37 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Die had ik gemist, dan wordt het lastig lijkt me als de zus niet meewerkt. al weet ik niet hoe de wet in Denemarken werkt.
In het eerste deel kwam ik nog op de proppen met een stuk over een Deense rechtszaak waarin aan de orde was of iemand verplicht kan worden DNA af te staan in een erfeniskwestie. Daaruit zou ik in ieder geval concluderen dat als familieleden (halfzus en ik meen een oom) niet willen meewerken, het nog wel eens een slepende en dus mogelijk ook kostbare zaak kan worden.
pi_213103673
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
In het eerste deel kwam ik nog op de proppen met een stuk over een Deense rechtszaak waarin aan de orde was of iemand verplicht kan worden DNA af te staan in een erfeniskwestie. Daaruit zou ik in ieder geval concluderen dat als familieleden (halfzus en ik meen een oom) niet willen meewerken, het nog wel eens een slepende en dus mogelijk ook kostbare zaak kan worden.
De vriendin van topicstarter mag best wat over hebben voor de erkenning een echte dochter van de man te zijn :Y
De erfenis zal de kosten overschrijden dus die paar mille maken het verschil niet. Het rendement zal meer zijn dan op de bank als het vaderschap vastgesteld is immers.
  zaterdag 6 april 2024 @ 00:41:39 #104
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_213104394
quote:

[..]
Het is niet eens zeker dat het de halfzus is.

Het is volgens MyHeritage familie maar kon ook nicht zijn of tante.
pi_215180280
We zijn inmiddels een half jaar verder. Benieuwd of er nog een update is, @TAmaru.
pi_215190886
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:38 schreef Inbox het volgende:
We zijn inmiddels een half jaar verder. Benieuwd of er nog een update is, @:TAmaru.
@TAmaru

:)
pi_215195148
quote:

[..]
Ik kom dit topic nu pas tegen. Als het een kostbare zaak wordt is het wel onhandig om toch geen 'no cure no pay' gekozen te hebben... Is überhaupt al duidelijk of de hele erfenis van vader op kind(eren) overgaat of dat bijvoorbeeld moeder van de halfzus er ook nog iets mee te maken heeft?

Ik vind dit wel een interessante casus; als je een one-night-stand met iemand hebt gehad en je raakt daar zwanger van, maar die man ook zaaddonor, (en daarin dus beschermd tegen eventuele verrassings-nazaten) wordt het dan lastiger om ergens recht op te hebben?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 04:32:56 #108
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215268405
Ik geloof dat @TAmaru weinig zin heeft om een update te geven. Jammer!
pi_215268417
Ehm, ja. Ik heb even getwijfeld om een update te geven, omdat ik niet wil worden uitgelachen. Maar ik ga dan toch maar een update geven.

Mijn vriendin is inmiddels mijn ex-vriendin.

Mijn ex-vriendin heeft dus ongeveer 2 maanden geleden te horen gekregen dat haar halfzus medewerking gaat verlenen aan het verdelen van de erfenis, waarschijnlijk dankzij de druk die ze met behulp van de advocaat op haar halfzus heeft weten te zetten. De officiële erkenning en verdeling van de erfenis is toen in gang gezet. Ik heb weinig kijk op hoe eenvoudig of moeilijk dat proces is en hoelang dat precies gaat duren. In elk geval is de notaris er ook meteen bij betrokken en wordt het meeste nu via de advocaat afgehandeld.

Mijn ex-vriendin heeft ook inzicht gekregen in alle financiële documenten mbt de erfenis. Haar vader bleek toch flink wat meer te bezitten dan gedacht; nóg een groot appartement in Kopenhagen dat inmiddels ook al in de verhuur zat en ook een groot bedrag in aandelen en ETF's met 6 nullen (in euro's). Wij waren natuurlijk ontzettend blij toen we dit te horen kregen; we hebben het groots gevierd met een duur diner met familie erbij etc.

Tot zover het vrolijke deel. Nadat mijn vriendin dit te horen kreeg, maakte ze meteen een uitermate afstandelijke indruk. Ook merkte ik dat er veel contact was met haar halfzus. Ze zat in elk geval veel op haar telefoon en belde ook vaak met de halfzus. Ik dacht dat het eraan lag dat ze e.e.a. moest verwerken en dat het misschien toch een schok was dat ze nu zoveel geld zou gaan bezitten. Ze heeft ook meteen haar baan opgezegd, hoewel ik haar heb gezegd dat ze daar beter nog even mee kon wachten. Anyway, in de dagen daarna lag ze eigenlijk nogal apathisch op bed de hele tijd met haar telefoon te spelen en kreeg ik weinig contact met haar.

Na een paar weken (nu dus een paar weken geleden) kwam ze met de mededeling dat ze met onmiddellijke ingang bij me wegging en dat ze in Kopenhagen zou gaan wonen in een van de huizen van haar vader. Ik kwam op een gegeven moment thuis en de koffers stonden al in de gang, de kasten waren leeg en haar auto zat al vol met spullen. Ik heb geprobeerd om uitleg te vragen maar als antwoord kreeg ik dat ze voelt dat haar toekomst in Kopenhagen ligt en dat ze nu van het leven wil genieten, maar niet meer met mij. Ze vond het tijd voor een nieuwe fase in haar leven en voelde dat ik daar geen onderdeel meer van moest uitmaken. Ze heeft ook vrijwel direct het contact verbroken. Op meubels en andere spullen die we samen hebben gekocht wilde ze verder geen aanspraak maken zei ze, want "die paar honderd euro zijn toch maar kinderspel vergeleken met wat ik straks op de bank heb staan". Ik vond het een nare opmerking, bijna een soort sneer naar mij toe.

Ik ben echt nogal in de war na wat er allemaal gebeurd is. Eigenlijk ging het goed met onze relatie. Uiteraard waren er soms wel wat spanningen of moeilijkheden zoals in elke relatie, maar we hadden ons aan elkaar gecommitteerd en wilden de toekomst met elkaar doorbrengen. En er is natuurlijk het financiële aspect. Na alle steun die ik haar gegeven heb op dit onderwerp, vond ik toch wel dat ik er ook een beetje recht op had om te genieten van het resultaat. Ik heb het die avond in het restaurant ook voor mezelf gevierd met het idee dat ik waarschijnlijk ook zou kunnen stoppen met werken, dat we zouden kunnen gaan reizen of een bedrijfje zouden kunnen oprichten en dat een beetje op een laag pitje zouden kunnen zetten, omdat we het geld toch niet op konden krijgen. Nu moet ik dat beeld toch weer herzien.
Mja
pi_215268504
Jeetje heftig man.

Waarschijnlijk zal ze dan toch een sterke zaak hebben gehad voor het Deense recht ik kan me niet voorstellen waarom de halfzus anders opeens gaat meewerken
No bitch to me
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:54:08 #111
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215268756
Bijzondere dame. Komt voor nu nogal oppervlakkig over.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_215269035
Wauw zeg. Dat is helemaal niet om te lachen :{ Wat enorm naar voor je.
Spoilers!
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:26:54 #113
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215269036
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:34:10 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215269082
Goh, 6 oktober postte je nog over ‘je huidige vriendin’. Is dus allemaal korter geleden dan een paar weken.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:10:59 #115
3542 Gia
User under construction
pi_215269283
Goeie genade, wat een plottwist! Eigenlijk ging het goed doordat jullie gelijkwaardige partners waren qua inkomen e.d. en nu zij rijk gaat worden, schuift ze je aan de kant. Dan zat de liefde niet echt diep en was het van haar kant alleen maar gemakzucht om bij jou te blijven.

@TAmaru heel veel sterkte met je leven weer op de rit te krijgen. En denk eraan: Op elk potje past een dekseltje, geen hand vol, geen land vol, maar een wereld vol, allemaal clichés, maar onthoud vooral die bitch die Karma heet!! Die gaat ze tegen komen. O+
pi_215269335
Damn. Wat een klotestreek
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215269360
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 05:09 schreef TAmaru het volgende:
Ehm, ja. Ik heb even getwijfeld om een update te geven, omdat ik niet wil worden uitgelachen. Maar ik ga dan toch maar een update geven.

Mijn vriendin is inmiddels mijn ex-vriendin.

Mijn ex-vriendin heeft dus ongeveer 2 maanden geleden te horen gekregen dat haar halfzus medewerking gaat verlenen aan het verdelen van de erfenis, waarschijnlijk dankzij de druk die ze met behulp van de advocaat op haar halfzus heeft weten te zetten. De officiële erkenning en verdeling van de erfenis is toen in gang gezet. Ik heb weinig kijk op hoe eenvoudig of moeilijk dat proces is en hoelang dat precies gaat duren. In elk geval is de notaris er ook meteen bij betrokken en wordt het meeste nu via de advocaat afgehandeld.

Mijn ex-vriendin heeft ook inzicht gekregen in alle financiële documenten mbt de erfenis. Haar vader bleek toch flink wat meer te bezitten dan gedacht; nóg een groot appartement in Kopenhagen dat inmiddels ook al in de verhuur zat en ook een groot bedrag in aandelen en ETF's met 6 nullen (in euro's). Wij waren natuurlijk ontzettend blij toen we dit te horen kregen; we hebben het groots gevierd met een duur diner met familie erbij etc.

Tot zover het vrolijke deel. Nadat mijn vriendin dit te horen kreeg, maakte ze meteen een uitermate afstandelijke indruk. Ook merkte ik dat er veel contact was met haar halfzus. Ze zat in elk geval veel op haar telefoon en belde ook vaak met de halfzus. Ik dacht dat het eraan lag dat ze e.e.a. moest verwerken en dat het misschien toch een schok was dat ze nu zoveel geld zou gaan bezitten. Ze heeft ook meteen haar baan opgezegd, hoewel ik haar heb gezegd dat ze daar beter nog even mee kon wachten. Anyway, in de dagen daarna lag ze eigenlijk nogal apathisch op bed de hele tijd met haar telefoon te spelen en kreeg ik weinig contact met haar.

Na een paar weken (nu dus een paar weken geleden) kwam ze met de mededeling dat ze met onmiddellijke ingang bij me wegging en dat ze in Kopenhagen zou gaan wonen in een van de huizen van haar vader. Ik kwam op een gegeven moment thuis en de koffers stonden al in de gang, de kasten waren leeg en haar auto zat al vol met spullen. Ik heb geprobeerd om uitleg te vragen maar als antwoord kreeg ik dat ze voelt dat haar toekomst in Kopenhagen ligt en dat ze nu van het leven wil genieten, maar niet meer met mij. Ze vond het tijd voor een nieuwe fase in haar leven en voelde dat ik daar geen onderdeel meer van moest uitmaken. Ze heeft ook vrijwel direct het contact verbroken. Op meubels en andere spullen die we samen hebben gekocht wilde ze verder geen aanspraak maken zei ze, want "die paar honderd euro zijn toch maar kinderspel vergeleken met wat ik straks op de bank heb staan". Ik vond het een nare opmerking, bijna een soort sneer naar mij toe.

Ik ben echt nogal in de war na wat er allemaal gebeurd is. Eigenlijk ging het goed met onze relatie. Uiteraard waren er soms wel wat spanningen of moeilijkheden zoals in elke relatie, maar we hadden ons aan elkaar gecommitteerd en wilden de toekomst met elkaar doorbrengen. En er is natuurlijk het financiële aspect. Na alle steun die ik haar gegeven heb op dit onderwerp, vond ik toch wel dat ik er ook een beetje recht op had om te genieten van het resultaat. Ik heb het die avond in het restaurant ook voor mezelf gevierd met het idee dat ik waarschijnlijk ook zou kunnen stoppen met werken, dat we zouden kunnen gaan reizen of een bedrijfje zouden kunnen oprichten en dat een beetje op een laag pitje zouden kunnen zetten, omdat we het geld toch niet op konden krijgen. Nu moet ik dat beeld toch weer herzien.
tja.
uitlachen zal ik je niet doen. en ik denk anderen met een hart ook niet.
hoop dat je wat steun vind bij vrienden en familie.
wel overigens bijzonder deze quote van 6 oktober dan
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:02 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb wel één ex waar ik wel naar terug zou gaan als ze bij me terug zou willen komen. In elk geval voor stiekeme seks af en toe achter de rug van mijn huidige vriendin om. Niet dat ik zo'n vreemdganger ben, maar voor die ex zou ik wel een uitzondering maken. Voor de rest hoef ik mijn exen niet meer zo nodig te zien. Vrienden die uit mijn leven zijn ook niet.
in het begin van het topic werd er al veel gewaarschuwd cq geschimpd dat je vriendin een geldwolf zou zijn om dit door te zetten..
en als je dan ziet dat feitelijk die vader miljonair was... of, als ik het goed lees multi-miljonair dan snap ik het wel.. links of rechtsom, het blijft geldwolverig om geen enkele interesse in contact te hebben van beide kanten en als de beste man dood is en er is geld te halen dan er ineens vol gas voor te gaan maargoed, dat is nu eenmaal de mens.

ik denk onderaan de streep dat je goed wegkomt. alhoewel ik vraagtekens zet bij je eigen instelling (je geeft aan dat je best nog een ex zo nu en dan voor stiekeme seks wil zien, dus hoe veel zit je in je relatie denk ik dan) kun je dit soort volk beter kwijt dan rijk zijn.
leer ervan, je hebt een goed verhaal om te verhalen bij je volgende date..
en dank u meneer Dood,
pi_215271517
Oh ja, op 6 oktober was het inderdaad al uit ja hoewel nog niet heel lang ... misschien heb ik even wat tijd nodig gehad om te wennen dat ik dus echt geen vriendin meer heb. Ik ben ook echt nogal in shock geweest hierdoor. Slaap al nachten niet goed ... zoals te zien is aan het tijdstip van mijn post van vanochtend. Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk in de war van alles.

Ze is eerst naar familie gegaan, ik ben daar nog een paar keer aan de deur geweest om te praten enzo. De eerste keer werd ze toch wat emotioneel, zei ze dat ze echt van me gehouden had enzo, maar de laatste keer wilde ze me niet meer zien. Ze is ook nog een keer langs geweest om wat op te halen, maar toen wilde ze eigenlijk ook weinig zeggen. Daarna kwam het bericht dat ze het contact wilde verbreken. Ze heeft me zelfs van FB verwijderd :') Dat was vorige week. Sindsdien ben ik er wel zeker van dat we niet meer bij elkaar gaan komen ja. Met zo iemand wil je toch ook niet meer samen zijn zeg ...

Anyway, ik sta nog steeds achter het feit dat mijn ex druk heeft gezet op haar halfzus. JA, ze is een geldwolf, dat kan ik nu niet meer ontkennen nu ze me keihard heeft laten vallen als een baksteen nadat ze een bedrag met 6 nullen heeft binnengehaald, maar die halfzus hield dus inderdaad wel heel veel geld voor haar verborgen. We hebben het echt over een flink bedrag, want voor die 6 nullen staat geen 1 en ook geen 2.

Wat ik wel heel erg vreemd vind, is dat ze nu opeens weer heel veel contact met de halfzus had en dat ze nu zelfs in Kopenhagen wil gaan wonen ... ik had verwacht dat het contact met de halfzus nu definitief voorbij zou zijn dus ik was wel een beetje verbaasd dat dat contact nu plots beter leek dan verwacht (en dat het contact met mij tegelijkertijd werd verbroken ...) Ik snap er gewoon helemaal geen kut meer van. Ik heb verdomme maanden naar al haar geklaag moeten luisteren over de situatie, heb uren gegoogeld op van alles om een oplossing te vinden en heb alleen maar naar kritiek gehoord op de halfzus, die dus nu opeens weer in de picture is.

Naja ze bekijkt het maar verder. Ik ben er in elk geval totaal klaar mee en je kunt denk ik wel zeggen dat ik, zoals ze in het Engels zeggen, een kogel heb ontweken.
Mja
pi_215271916
Kutsituatie, TS. Sterkte ermee.

Zie het maar positief in; met zo iemand wil je geen relatie. Ze heeft haar ware gezicht laten zien. Hoe moeilijk het ook is; verder met je leven. Succes!
pi_215272037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:55 schreef TAmaru het volgende:
Oh ja, op 6 oktober was het inderdaad al uit ja hoewel nog niet heel lang ... misschien heb ik even wat tijd nodig gehad om te wennen dat ik dus echt geen vriendin meer heb. Ik ben ook echt nogal in shock geweest hierdoor. Slaap al nachten niet goed ... zoals te zien is aan het tijdstip van mijn post van vanochtend. Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk in de war van alles.

Ze is eerst naar familie gegaan, ik ben daar nog een paar keer aan de deur geweest om te praten enzo. De eerste keer werd ze toch wat emotioneel, zei ze dat ze echt van me gehouden had enzo, maar de laatste keer wilde ze me niet meer zien. Ze is ook nog een keer langs geweest om wat op te halen, maar toen wilde ze eigenlijk ook weinig zeggen. Daarna kwam het bericht dat ze het contact wilde verbreken. Ze heeft me zelfs van FB verwijderd :') Dat was vorige week. Sindsdien ben ik er wel zeker van dat we niet meer bij elkaar gaan komen ja. Met zo iemand wil je toch ook niet meer samen zijn zeg ...

Anyway, ik sta nog steeds achter het feit dat mijn ex druk heeft gezet op haar halfzus. JA, ze is een geldwolf, dat kan ik nu niet meer ontkennen nu ze me keihard heeft laten vallen als een baksteen nadat ze een bedrag met 6 nullen heeft binnengehaald, maar die halfzus hield dus inderdaad wel heel veel geld voor haar verborgen. We hebben het echt over een flink bedrag, want voor die 6 nullen staat geen 1 en ook geen 2.

Wat ik wel heel erg vreemd vind, is dat ze nu opeens weer heel veel contact met de halfzus had en dat ze nu zelfs in Kopenhagen wil gaan wonen ... ik had verwacht dat het contact met de halfzus nu definitief voorbij zou zijn dus ik was wel een beetje verbaasd dat dat contact nu plots beter leek dan verwacht (en dat het contact met mij tegelijkertijd werd verbroken ...) Ik snap er gewoon helemaal geen kut meer van. Ik heb verdomme maanden naar al haar geklaag moeten luisteren over de situatie, heb uren gegoogeld op van alles om een oplossing te vinden en heb alleen maar naar kritiek gehoord op de halfzus, die dus nu opeens weer in de picture is.

Naja ze bekijkt het maar verder. Ik ben er in elk geval totaal klaar mee en je kunt denk ik wel zeggen dat ik, zoals ze in het Engels zeggen, een kogel heb ontweken.
tja.

eens met, you dodged a bullet.
maar.. houd jezelf ook eens een spiegel voor. wat ik in je posts lees maakt je ook niet echt de partner van het jaar..

laten we het erop houden dat het wellicht voor beide partijen prima is.
neemt utieraard niet weg dat het tekenend is voor de moraal van een persoon dat zogauw er centen zijn de persoon vertrekt...

en dank u meneer Dood,
pi_215272832
Groots vieren dat je rijk gaat (of in jouw geval: denkt te gaan) worden omdat iemand dood is en je diens kind middels zware druk door een advocaat zover hebt gekregen die rijkdom te delen vind ik nogal bizar en ongepast eigenlijk.

Maar goed, uitlachen zal ik je verder ook niet nee en je bent beter af zo maar er is in dit verhaal helemaal niemand die zuiver heeft gehandeld wat mij betreft.
pi_215272978
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Groots vieren dat je rijk gaat (of in jouw geval: denkt te gaan) worden omdat iemand dood is en je diens kind middels zware druk door een advocaat zover hebt gekregen die rijkdom te delen vind ik nogal bizar en ongepast eigenlijk.

Maar goed, uitlachen zal ik je verder ook niet nee en je bent beter af zo maar er is in dit verhaal helemaal niemand die zuiver heeft gehandeld wat mij betreft.
zie ook al mijn opmerkingen.. ik vind dat als je het verhaal terugleest, er meer dan genoeg aanwijzingen zijn dat alle 3 de partijen, dat wil zeggen TAmaru, zijn partner en de dochter, het eigen belang continu duidelijk in beeld hebben gehad..
de dochter met het oneerlijk zijn en achterhouden van informatie
de partner met wel heel opportunistisch na een toevallige DNA match ineens veel interesse hebben in de verloren vader nu er geld te halen viel
TAmaru om dit gedrag wel erg aan te moedigen, zeker toen er centen te halen vielen en dat dan ook meteen in gedachten toe te eigenen

in dit verhaal zie ik geen enkele reden om wie dan ook uit te lachen...

wat mij betreft alleen verliezers..
de dochter die ineens met een buitenechtelijk kind geconfronteerd wordt en daarmee de herinnering aan een vader bezoedeld
de partner die nu het geld achterna jaagt, een heel leven op de kop gooit en er snel genoeg achter gaat komen dat geld maar geld is en geld geen garantie op geluk of een fijne relatie bied
TAmaru die erachter komt dat hij al die jaren met een golddigger samen was.. en het lid op de neus krijgt..
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:02:19 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215273007
De ex van TAmaru valt toch zeker niet binnen de definitie van een golddigger?!
pi_215273212
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:02 schreef Lienekien het volgende:
De ex van TAmaru valt toch zeker niet binnen de definitie van een golddigger?!
Ach, zit toch wel een kern van waarheid in.

Misschien ben ik ook wel een golddigger, maar ik vind dit wel extreem gedrag om je partner meteen te verlaten zodra je een groot bedrag binnen hebt. Hoewel ik nog steeds niet goed begrijp hoe of waarom; maar ik kan me alleen maar indenken dat ze het niet met mij wilde delen.

Mijn ex heeft het altijd veel over FIRE gehad. Werken vond ze sowieso nooit leuk. Ik heb ook wel die droom om FIRE te zijn. Daarom hebben we het ook wel groots gevierd. Het was zeker wel de bedoeling om allebei te stoppen met werken en wat anders te gaan doen.

Misschien vond ze dat met dit bedrag FIRE met z'n tweeën lastig zou gaan worden ... of misschien was het gewoon een kans om het huis uit te komen en van me af te komen en wilde ze dat al langer. Want een huis vinden is toch al zo lastig tegenwoordig met een normaal salaris, totdat je er eentje in je schoot geworpen krijgt in een leuke Deense hoofdstad natuurlijk.
Mja
pi_215273277
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 05:09 schreef TAmaru het volgende:
Op meubels en andere spullen die we samen hebben gekocht wilde ze verder geen aanspraak maken zei ze, want "die paar honderd euro zijn toch maar kinderspel vergeleken met wat ik straks op de bank heb staan"
jaja, over 20 jaar krijg je gewoon een brief van de advocaat hoor voor dat dressoir }:|

OT, klote man, sterkte
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:12:38 #126
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215274157
Ik denk dat topicstarter scenarioschrijver moet worden. Spijtig, maar ik geloof eigenlijk weinig van de update om eerlijk te zijn, maar vind 'm wel leuk bedacht. En als het wel waar is, uitermate treurig. Tegelijkertijd denk ik dan bij mezelf: wees blij dat ze nu vertrokken is. Het was kennelijk geen liefdesrelatie vanuit haar zijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 15-10-2024 19:24:17 ]
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:21:08 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215274254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 19:12 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik denk dat topicstarter scenarioschrijver moet worden. Spijtig, maar ik geloof eigenlijk weinig van de update om eerlijk te zijn, maar vind 'm wel leuk bedacht. En als het wel waard uit, uitermate treurig. Tegelijkertijd denk ik dan bij mezelf: wees blij dat ze nu vertrokken is. Het was kennelijk geen liefdesrelatie vanuit haar zijde.
Ik geloof het ook niet.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:04:40 #128
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215274864
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 19:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik geloof het ook niet.
Wat denken jullie dat er gebeurd is dan? Dat ze nu lekker op een eiland samen cocktails zitten te drinken? Of dat ze allebei met lege handen zijn komen te staan?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:07:45 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215274901
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat denken jullie dat er gebeurd is dan? Dat ze nu lekker op een eiland samen cocktails zitten te drinken? Of dat ze allebei met lege handen zijn komen te staan?
Niks. Er is niks gebeurd. TS heeft bedacht hoe hij dit verhaal definitief kon afronden.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:08:04 #130
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215274905
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niks. Er is niks gebeurd. TS heeft bedacht hoe hij dit verhaal definitief kon afronden.
Oh, op die manier.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:33:51 #131
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215276606
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Op zn minst een slepende rechtszaak om te voorkomen dat een wildvreemde er met bakken geld vandoor gaat. Dat is wel het minste wat ik zou verwachten. Zeker al het kennelijk om heeel veel geld gaat en huizen.

Daarnaast, een duur etentje met familie om dit te vieren?
Een vriendin die plots, onverwacht dr auto vollaad met haar bezittingen en zonder vooraankondigingen vertrekt?

Nee, en als het wel zo is, zou ik het verhaal verkopen :Y
pi_215277910
Deze golddigger wil gaan proeven aan de vrijheid die een goed gevulde bankrekening met zich meebrengt en zij wil dat niet delen met TS om redenen die niet bekend zijn. Ik geloof het verhaal wel. Mensen doen rare dingen als ze veel geld (beloofd) krijgen. Het 'direct groots vieren' terwijl je nog geen cent hebt ontvangen valt daar ook wel een beetje onder.

Relaties gaan stuk om veel minder. Van obsessies met ondernemerschap, tot het op ziekelijk detail aanpassen van levensstijl (zie FIRE), ieder uur (bitcoin)koersen checken, en alleen nog maar kunnen praten over rendement w.o. je verhuurde 'pandjes', terwijl je relatie/gezin er eerder slechter dan beter op wordt.

Obsessies met geld zijn doorgaans gewoon niet gezond. Deze ex ben je liever kwijt dan rijk.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:56:55 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215278168
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:21 schreef Justinn het volgende:
Deze golddigger wil gaan proeven aan de vrijheid die een goed gevulde bankrekening met zich meebrengt en zij wil dat niet delen met TS om redenen die niet bekend zijn. Ik geloof het verhaal wel. Mensen doen rare dingen als ze veel geld (beloofd) krijgen. Het 'direct groots vieren' terwijl je nog geen cent hebt ontvangen valt daar ook wel een beetje onder.

Relaties gaan stuk om veel minder. Van obsessies met ondernemerschap, tot het op ziekelijk detail aanpassen van levensstijl (zie FIRE), ieder uur (bitcoin)koersen checken, en alleen nog maar kunnen praten over rendement w.o. je verhuurde 'pandjes', terwijl je relatie/gezin er eerder slechter dan beter op wordt.

Obsessies met geld zijn doorgaans gewoon niet gezond. Deze ex ben je liever kwijt dan rijk.
Hoezo golddigger? Ken je de definitie van dat woord wel?
pi_215278370
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 19:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik geloof het ook niet.
Ik ook niet.... ineens kan ze zomaar gaan wonen in een appartement in Denemarken... terwijl de verdeling nog moet beginnen... daarnaast was er een investering in aandelen/fondsen van 6nullen, die ook nog moet worden verdeeld, belasting over betaald etc. Alles is erg kort door de bocht.
pi_215278818
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoezo golddigger? Ken je de definitie van dat woord wel?
Fair enough, verkeerd gebruik inderdaad. ;) Neemt niet weg dat deze ex besluiten neemt op de basis van eigen geldbejag ten koste van anderen. Die gaat zichzelf nog wel tegenkomen, verwacht ik zo.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 11:15:44 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215278862
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:12 schreef Justinn het volgende:

[..]
Fair enough, verkeerd gebruik inderdaad. ;) Neemt niet weg dat deze ex besluiten neemt op de basis van eigen geldbejag.
Je kunt ook gewoon constateren dat de liefde dan kennelijk niet echt diep zat.
pi_215279003
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon constateren dat de liefde dan kennelijk niet echt diep zat.
Dat spreekt nogal voor zich, haar liefde gaat immers uit naar geld en is transactioneel te noemen.

Dóór het (beloofde) geld is TS ineens niet meer interessant. Was het dan oorspronkelijk wel een relatie o.b.v. liefde kan je je dan afvragen? Zo ja, dan had ze de relatie ook wel op een fatsoenlijke manier kunnen beëindigen. De opmerkingen m.b.t. golddiggen komen daarmee ook niet geheel uit de lucht vallen, maar je kan het er mee oneens zijn.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 11:37:34 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215279048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:29 schreef Justinn het volgende:

[..]
Dat spreekt nogal voor zich, haar liefde gaat immers uit naar geld en is transactioneel te noemen.

Dóór het (beloofde) geld is TS ineens niet meer interessant. Was het dan oorspronkelijk wel een relatie o.b.v. liefde kan je je dan afvragen? Zo ja, dan had ze de relatie ook wel op een fatsoenlijke manier kunnen beëindigen. De opmerkingen m.b.t. golddiggen komen daarmee ook niet geheel uit de lucht vallen, maar je kan het er mee oneens zijn.
Nou ja, aangezien ik mijn vraagtekens heb bij het verhaal van TS is verder commentaar niet zo relevant.
  Moderator woensdag 16 oktober 2024 @ 13:33:16 #139
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215280176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:55 schreef TAmaru het volgende:

Zij is niet de enige die een geldwolf is. Jij bent het net zo goed. In het begin was het nog allemaal niet zo dat ze een geldwolf was maar nu ineens wel, maar jij niet, terwijl je zelf aangeeft dat je 'recht' hebt op een deel van dat geld vanwege de 'ondersteuning' die je hebt gegeven. Je was net zo hard uit op die centen.

Maar, uiteindelijk geloof ik geen ene bal van dit verhaal.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215286472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zij is niet de enige die een geldwolf is. Jij bent het net zo goed. In het begin was het nog allemaal niet zo dat ze een geldwolf was maar nu ineens wel, maar jij niet, terwijl je zelf aangeeft dat je 'recht' hebt op een deel van dat geld vanwege de 'ondersteuning' die je hebt gegeven. Je was net zo hard uit op die centen.

Maar, uiteindelijk geloof ik geen ene bal van dit verhaal.
ik weet het ook niet zo goed..
van de ene kant heeft TS geen verleden van verzonnen verhalen, is het wel een bizar verhaal om te verzinnen en tijd in te stoppen maar van de andere kant zijn er zoveel vragen...
vooral het stuk DNA bank stoort me nog steeds
waarom stond die zus erin? waarom stond die zus contact toe? waarom heeft die zus uberhaupt alles gedeeld over de erfenis, zij het in eerste instantie schorvoetend, maar daarna toch steeds meer openheid van zaken?
waarom is het niet tot een rechtszaak gekomen? die dna databanken staan nu niet echt bekend om betrouwbaarheid en voor een paar miljoen had ik het tot een rechtszaak laten komen. niet ff een paar miljoens trooien op basis van "24andme zegt dat het ook van mij is"
en waarom ineens na alle dreigementen dikke mik.. zeker als je hoort dat de dame er alles voor laat vallen in NL

nee geloofwaardig is het niet, maar ook zeker niet ongeloofwaardig. maar ik denk wel dat we hier op halve waarheden werken. dat TS zijn rol op meerdere punten heeft overdreven dan wel heeft weggecijferd.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 17 oktober 2024 @ 10:49:05 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215287558
Ik heb van TS wel vaker wilde verhalen gelezen, dan ging het over een vriendin of een collega. Ik weet niet waarom TS er nu voor gekozen heeft om het over ‘zijn vriendin’ te laten gaan.
Ik geloof best dat TS iemand zou kunnen kennen die via MyHeritage haar tot dan toe onbekende vader op het spoor is gekomen. De afronding van dit verhaal is imo net wat te zeer aangedikt: halfzus gaat ineens meewerken, er blijkt zoveel geld te zijn dat iedereen kan stoppen met werken, maar oh shit, vriendin besluit ineens TS te dumpen, met haar boeltje naar Denemarken te vertrekken en alle contact te verbreken. Einde.
pi_215292642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:36 schreef TAmaru het volgende:
Misschien ben ik ook wel een golddigger, maar ik vind dit wel extreem gedrag om je partner meteen te verlaten zodra je een groot bedrag binnen hebt. Hoewel ik nog steeds niet goed begrijp hoe of waarom; maar ik kan me alleen maar indenken dat ze het niet met mij wilde delen.
Als het echte liefde was geweest dan zou geld op geen enkele manier invloed hebben gehad.
Als het oprechte liefde was geweest, maar ze had ergens nog wel haar twijfels (geen idee hoe oud jullie zijn) dan had ze de erfenis kunnen afschermen van jou.

Conclusie: sprake van echte dan wel oprechte liefde is er dus eigenlijk vanuit haar nooit geweest.
pi_215293631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:54 schreef Rene het volgende:
Bijzondere dame. Komt voor nu nogal oppervlakkig over.
Vooral heel wispelturig maar eerlijk gezegd dit komt heel ongeloofwaardig over.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_215293851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:23 schreef okzbow het volgende:

[..]
Ik ook niet.... ineens kan ze zomaar gaan wonen in een appartement in Denemarken... terwijl de verdeling nog moet beginnen... daarnaast was er een investering in aandelen/fondsen van 6nullen, die ook nog moet worden verdeeld, belasting over betaald etc. Alles is erg kort door de bocht.
En ik geloof nooit dat om dit soort bedragen er geen slepende rechtzaak zou volgen. Zo sterk was het bewijs allemaal niet.
pi_215295150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En ik geloof nooit dat om dit soort bedragen er geen slepende rechtzaak zou volgen. Zo sterk was het bewijs allemaal niet.
en dat vooral. er wordt al voor 10K geprocedeerd.
ik begin steeds sterkere twijfels te krijgen. als er via een consumenten-dna site zich iemand bij mij zou melden van hoi ik ben je halfzus, je hebt meerdere miljoenen georven, geef me de helft, dan zien we elkaar wel weer bij de rechter. en is het niet zo van joh geld zat hier is de helft.
en dank u meneer Dood,
pi_215295529
Het is gewoon niet logisch dat de halfzus zo makkelijk zwicht, zogenaamd onder druk van de advocaat. Zij is juist degene die vermogend is en het zich kan veroorloven om de strijd aan te gaan. En wie verbrandt nu alle bruggen achter zich zonder eerst zekerheid te hebben? Bovendien zou een logische eerste stap zijn om de verwantschap te verifiëren, daar lees ik niets over.

Dus nee, ik geloof het verhaal ook niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')