Die had ik gemist, dan wordt het lastig lijkt me als de zus niet meewerkt. al weet ik niet hoe de wet in Denemarken werkt.quote:
In het eerste deel kwam ik nog op de proppen met een stuk over een Deense rechtszaak waarin aan de orde was of iemand verplicht kan worden DNA af te staan in een erfeniskwestie. Daaruit zou ik in ieder geval concluderen dat als familieleden (halfzus en ik meen een oom) niet willen meewerken, het nog wel eens een slepende en dus mogelijk ook kostbare zaak kan worden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:37 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Die had ik gemist, dan wordt het lastig lijkt me als de zus niet meewerkt. al weet ik niet hoe de wet in Denemarken werkt.
De vriendin van topicstarter mag best wat over hebben voor de erkenning een echte dochter van de man te zijnquote:Op vrijdag 5 april 2024 22:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In het eerste deel kwam ik nog op de proppen met een stuk over een Deense rechtszaak waarin aan de orde was of iemand verplicht kan worden DNA af te staan in een erfeniskwestie. Daaruit zou ik in ieder geval concluderen dat als familieleden (halfzus en ik meen een oom) niet willen meewerken, het nog wel eens een slepende en dus mogelijk ook kostbare zaak kan worden.
Het is niet eens zeker dat het de halfzus is.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In het eerste deel kwam ik nog op de proppen met een stuk over een Deense rechtszaak waarin aan de orde was of iemand verplicht kan worden DNA af te staan in een erfeniskwestie. Daaruit zou ik in ieder geval concluderen dat als familieleden (halfzus en ik meen een oom) niet willen meewerken, het nog wel eens een slepende en dus mogelijk ook kostbare zaak kan worden.
@TAmaruquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:38 schreef Inbox het volgende:
We zijn inmiddels een half jaar verder. Benieuwd of er nog een update is, @:TAmaru.
Ik kom dit topic nu pas tegen. Als het een kostbare zaak wordt is het wel onhandig om toch geen 'no cure no pay' gekozen te hebben... Is überhaupt al duidelijk of de hele erfenis van vader op kind(eren) overgaat of dat bijvoorbeeld moeder van de halfzus er ook nog iets mee te maken heeft?quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
tja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 05:09 schreef TAmaru het volgende:
Ehm, ja. Ik heb even getwijfeld om een update te geven, omdat ik niet wil worden uitgelachen. Maar ik ga dan toch maar een update geven.
Mijn vriendin is inmiddels mijn ex-vriendin.
Mijn ex-vriendin heeft dus ongeveer 2 maanden geleden te horen gekregen dat haar halfzus medewerking gaat verlenen aan het verdelen van de erfenis, waarschijnlijk dankzij de druk die ze met behulp van de advocaat op haar halfzus heeft weten te zetten. De officiële erkenning en verdeling van de erfenis is toen in gang gezet. Ik heb weinig kijk op hoe eenvoudig of moeilijk dat proces is en hoelang dat precies gaat duren. In elk geval is de notaris er ook meteen bij betrokken en wordt het meeste nu via de advocaat afgehandeld.
Mijn ex-vriendin heeft ook inzicht gekregen in alle financiële documenten mbt de erfenis. Haar vader bleek toch flink wat meer te bezitten dan gedacht; nóg een groot appartement in Kopenhagen dat inmiddels ook al in de verhuur zat en ook een groot bedrag in aandelen en ETF's met 6 nullen (in euro's). Wij waren natuurlijk ontzettend blij toen we dit te horen kregen; we hebben het groots gevierd met een duur diner met familie erbij etc.
Tot zover het vrolijke deel. Nadat mijn vriendin dit te horen kreeg, maakte ze meteen een uitermate afstandelijke indruk. Ook merkte ik dat er veel contact was met haar halfzus. Ze zat in elk geval veel op haar telefoon en belde ook vaak met de halfzus. Ik dacht dat het eraan lag dat ze e.e.a. moest verwerken en dat het misschien toch een schok was dat ze nu zoveel geld zou gaan bezitten. Ze heeft ook meteen haar baan opgezegd, hoewel ik haar heb gezegd dat ze daar beter nog even mee kon wachten. Anyway, in de dagen daarna lag ze eigenlijk nogal apathisch op bed de hele tijd met haar telefoon te spelen en kreeg ik weinig contact met haar.
Na een paar weken (nu dus een paar weken geleden) kwam ze met de mededeling dat ze met onmiddellijke ingang bij me wegging en dat ze in Kopenhagen zou gaan wonen in een van de huizen van haar vader. Ik kwam op een gegeven moment thuis en de koffers stonden al in de gang, de kasten waren leeg en haar auto zat al vol met spullen. Ik heb geprobeerd om uitleg te vragen maar als antwoord kreeg ik dat ze voelt dat haar toekomst in Kopenhagen ligt en dat ze nu van het leven wil genieten, maar niet meer met mij. Ze vond het tijd voor een nieuwe fase in haar leven en voelde dat ik daar geen onderdeel meer van moest uitmaken. Ze heeft ook vrijwel direct het contact verbroken. Op meubels en andere spullen die we samen hebben gekocht wilde ze verder geen aanspraak maken zei ze, want "die paar honderd euro zijn toch maar kinderspel vergeleken met wat ik straks op de bank heb staan". Ik vond het een nare opmerking, bijna een soort sneer naar mij toe.
Ik ben echt nogal in de war na wat er allemaal gebeurd is. Eigenlijk ging het goed met onze relatie. Uiteraard waren er soms wel wat spanningen of moeilijkheden zoals in elke relatie, maar we hadden ons aan elkaar gecommitteerd en wilden de toekomst met elkaar doorbrengen. En er is natuurlijk het financiële aspect. Na alle steun die ik haar gegeven heb op dit onderwerp, vond ik toch wel dat ik er ook een beetje recht op had om te genieten van het resultaat. Ik heb het die avond in het restaurant ook voor mezelf gevierd met het idee dat ik waarschijnlijk ook zou kunnen stoppen met werken, dat we zouden kunnen gaan reizen of een bedrijfje zouden kunnen oprichten en dat een beetje op een laag pitje zouden kunnen zetten, omdat we het geld toch niet op konden krijgen. Nu moet ik dat beeld toch weer herzien.
in het begin van het topic werd er al veel gewaarschuwd cq geschimpd dat je vriendin een geldwolf zou zijn om dit door te zetten..quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:02 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb wel één ex waar ik wel naar terug zou gaan als ze bij me terug zou willen komen. In elk geval voor stiekeme seks af en toe achter de rug van mijn huidige vriendin om. Niet dat ik zo'n vreemdganger ben, maar voor die ex zou ik wel een uitzondering maken. Voor de rest hoef ik mijn exen niet meer zo nodig te zien. Vrienden die uit mijn leven zijn ook niet.
tja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:55 schreef TAmaru het volgende:
Oh ja, op 6 oktober was het inderdaad al uit ja hoewel nog niet heel lang ... misschien heb ik even wat tijd nodig gehad om te wennen dat ik dus echt geen vriendin meer heb. Ik ben ook echt nogal in shock geweest hierdoor. Slaap al nachten niet goed ... zoals te zien is aan het tijdstip van mijn post van vanochtend. Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk in de war van alles.
Ze is eerst naar familie gegaan, ik ben daar nog een paar keer aan de deur geweest om te praten enzo. De eerste keer werd ze toch wat emotioneel, zei ze dat ze echt van me gehouden had enzo, maar de laatste keer wilde ze me niet meer zien. Ze is ook nog een keer langs geweest om wat op te halen, maar toen wilde ze eigenlijk ook weinig zeggen. Daarna kwam het bericht dat ze het contact wilde verbreken. Ze heeft me zelfs van FB verwijderdDat was vorige week. Sindsdien ben ik er wel zeker van dat we niet meer bij elkaar gaan komen ja. Met zo iemand wil je toch ook niet meer samen zijn zeg ...
Anyway, ik sta nog steeds achter het feit dat mijn ex druk heeft gezet op haar halfzus. JA, ze is een geldwolf, dat kan ik nu niet meer ontkennen nu ze me keihard heeft laten vallen als een baksteen nadat ze een bedrag met 6 nullen heeft binnengehaald, maar die halfzus hield dus inderdaad wel heel veel geld voor haar verborgen. We hebben het echt over een flink bedrag, want voor die 6 nullen staat geen 1 en ook geen 2.
Wat ik wel heel erg vreemd vind, is dat ze nu opeens weer heel veel contact met de halfzus had en dat ze nu zelfs in Kopenhagen wil gaan wonen ... ik had verwacht dat het contact met de halfzus nu definitief voorbij zou zijn dus ik was wel een beetje verbaasd dat dat contact nu plots beter leek dan verwacht (en dat het contact met mij tegelijkertijd werd verbroken ...) Ik snap er gewoon helemaal geen kut meer van. Ik heb verdomme maanden naar al haar geklaag moeten luisteren over de situatie, heb uren gegoogeld op van alles om een oplossing te vinden en heb alleen maar naar kritiek gehoord op de halfzus, die dus nu opeens weer in de picture is.
Naja ze bekijkt het maar verder. Ik ben er in elk geval totaal klaar mee en je kunt denk ik wel zeggen dat ik, zoals ze in het Engels zeggen, een kogel heb ontweken.
zie ook al mijn opmerkingen.. ik vind dat als je het verhaal terugleest, er meer dan genoeg aanwijzingen zijn dat alle 3 de partijen, dat wil zeggen TAmaru, zijn partner en de dochter, het eigen belang continu duidelijk in beeld hebben gehad..quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Groots vieren dat je rijk gaat (of in jouw geval: denkt te gaan) worden omdat iemand dood is en je diens kind middels zware druk door een advocaat zover hebt gekregen die rijkdom te delen vind ik nogal bizar en ongepast eigenlijk.
Maar goed, uitlachen zal ik je verder ook niet nee en je bent beter af zo maar er is in dit verhaal helemaal niemand die zuiver heeft gehandeld wat mij betreft.
Ach, zit toch wel een kern van waarheid in.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:02 schreef Lienekien het volgende:
De ex van TAmaru valt toch zeker niet binnen de definitie van een golddigger?!
jaja, over 20 jaar krijg je gewoon een brief van de advocaat hoor voor dat dressoirquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 05:09 schreef TAmaru het volgende:
Op meubels en andere spullen die we samen hebben gekocht wilde ze verder geen aanspraak maken zei ze, want "die paar honderd euro zijn toch maar kinderspel vergeleken met wat ik straks op de bank heb staan"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |