Dit is echt pertinent onwaar. Ik ben eerder degene die probeert haar ook de nadelen te laten inzien van juridische stappen. Maar ik probeer haar niet per se één richting op te sturen. Uiteindelijk is het haar leven en haar beslissing. Zij was in elk geval de eerste die met stappen op de proppen kwam.quote:
... of dat ze geen zin meer in contact heeft. Is het zo moeilijk je in die halfzus te verplaatsen? Hoe zou jij zelf reageren?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:06 schreef TAmaru het volgende:
Overigens zijn dna-match met de halfzus en haar halfzus zelf opeens van de databank verdwenen. Verder geen contact meer gehad met de halfzus. Mijn vriendin blijft vinden dat dat betekent dat halfzus iets te verbergen heeft.
Of omdat ze geen zin heeft in nog meer potentiële kinderen die ineens geld ruiken.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
... of dat ze geen zin meer in contact heeft. Is het zo moeilijk je in die halfzus te verplaatsen? Hoe zou jij zelf reageren?
Zie de eerste letters van de zinnen in mijn post.quote:
Ik snap het geloof ik niet helemaal.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:08 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Zie de eerste letters van de zinnen in mijn post.
[ afbeelding ]
Niet verwonderlijk natuurlijk. Die halfzus dreigt zomaar de helft van haar erfenis kwijt te raken aan iemand die ze nauwelijks kent en met wie haar vader nooit een band heeft gehad. Gezien dat om een behoorlijk bedrag gaat, snap ik haar volledig.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:06 schreef TAmaru het volgende:
Overigens zijn dna-match met de halfzus en haar halfzus zelf opeens van de databank verdwenen. Verder geen contact meer gehad met de halfzus. Mijn vriendin blijft vinden dat dat betekent dat halfzus iets te verbergen heeft.
Hey wij lijken familie te zijn ..... Geld.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
... of dat ze geen zin meer in contact heeft. Is het zo moeilijk je in die halfzus te verplaatsen? Hoe zou jij zelf reageren?
Iets dergelijks heeft toch ook gespeeld bij de koninklijke familie in Belgie. Die bastaardzus is wel degelijk mede erfgenaam geworden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Niet verwonderlijk natuurlijk. Die halfzus dreigt zomaar de helft van haar erfenis kwijt te raken aan iemand die ze nauwelijks kent en met wie haar vader nooit een band heeft gehad. Gezien dat om een behoorlijk bedrag gaat, snap ik haar volledig.
Maar omdat het daar om miljoenen of meer gaat, lijkt iedereen dat wel te begrijpen...quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets dergelijks heeft toch ook gespeeld bij de koninklijke familie in Belgie. Die bastaardzus is wel degelijk mede erfgenaam geworden.
Ik denk dat veel mensen vooral vallen over het morele aspect. Je vriendin heeft haar vader nooit gekend, heeft/had geen band met hem of zijn familie. En dan toch geld willen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar omdat het daar om miljoenen of meer gaat, lijkt iedereen dat wel te begrijpen...
Nee eigenlijk begrijp ik dat ook niet. Waarom zou je wat te maken willen hebben met iemand die je blijkbaar niet eens wilde (er)kennen? Dat je contact wil met halfzusjes of broertjes na het overlijden van zo iemand, nou ja kan ik nog inkomen want die kinderen kunnen verder ook niks aan de situatie doen natuurlijk. En misschien heb je geen broertjes of zusjes en vind je dat leuk. Maar om dan ineens de geldwolf te gaan uithangen en de relatie die je hebt opgebouwd naar de knoppen helpen.. nee. Dat begrijp ik persoonlijk niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar omdat het daar om miljoenen of meer gaat, lijkt iedereen dat wel te begrijpen...
Klopt. En Koning Albert heeft haar uiteindelijk zelf erkend. Nou kon ie ook niet anders, maar toch. In het begin wilde ie zelf niet meewerken aan een dna-test, tot ie een dwangsom opgelegd kreeg ofzo.quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets dergelijks heeft toch ook gespeeld bij de koninklijke familie in Belgie. Die bastaardzus is wel degelijk mede erfgenaam geworden.
Voor een paar ton of zelfs minder (wat doen de huizenprijzen daar?) zou ik best bereid zijn om afstand te nemen van mn nieuwe halfbroer/zus die ik pas heb leren kennen eigenlijk en toch verder nooit zie. Heb daar toch geen band mee.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee eigenlijk begrijp ik dat ook niet. Waarom zou je wat te maken willen hebben met iemand die je blijkbaar niet eens wilde (er)kennen? Dat je contact wil met halfzusjes of broertjes na het overlijden van zo iemand, nou ja kan ik nog inkomen want die kinderen kunnen verder ook niks aan de situatie doen natuurlijk. En misschien heb je geen broertjes of zusjes en vind je dat leuk. Maar om dan ineens de geldwolf te gaan uithangen en de relatie die je hebt opgebouwd naar de knoppen helpen.. nee. Dat begrijp ik persoonlijk niet.
En dr moeder dan? Is dat een kutwijf omdat ze nooit voor een vervangend vaderfiguur heeft gezocht en vrijgezel is gebleven?quote:Op maandag 18 maart 2024 17:23 schreef Gutanoth het volgende:
Ik snap het ergens wel, de vriendin van TS heeft haar hele leven moeten leven zonder vader of vaderfiguur, nu die lul de pijp uit is, mag ze best wat wiedergutmaching opeisen.
Dat heeft toch niks te maken met de erfenis van haar vader?quote:Op maandag 18 maart 2024 17:33 schreef Inbox het volgende:
[..]
En dr moeder dan? Is dat een kutwijf omdat ze nooit voor een vervangend vaderfiguur heeft gezocht en vrijgezel is gebleven?
Nee, maar ze heeft het wel moeten doen zonder een vaderfiguur en dat is dan wel weer de schuld van de moeder Als de vader in kwestie een lul is, dan verwacht ik dat je ook wel wat vind van de moeder.quote:Op maandag 18 maart 2024 17:42 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks te maken met de erfenis van haar vader?
Ik vind dat een vader in eerste instantie verantwoordelijk is voor het vaderfiguur zijn in het leven van zijn kind(eren).quote:Op maandag 18 maart 2024 17:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, maar ze heeft het wel moeten doen zonder een vaderfiguur en dat is dan wel weer de schuld van de moeder Als de vader in kwestie een lul is, dan verwacht ik dat je ook wel wat vind van de moeder.
Misschien is de vader wel geen vaderfiguur kunnen zijn door de keuze van de moeder en is het helemaal geen lul?quote:Op maandag 18 maart 2024 17:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik vind dat een vader in eerste instantie verantwoordelijk is voor het vaderfiguur zijn in het leven van zijn kind(eren).
Wat ik vind van de moeder doet er niet toe in deze kwestie
Daar is hier geen sprake van.quote:Op maandag 18 maart 2024 17:52 schreef Inbox het volgende:
[..]
Misschien is de vader wel geen vaderfiguur kunnen zijn door de keuze van de moeder en is het helemaal geen lul?
Genoeg vrouwen namelijk die dr kinderen van dr vader willen weghouden na een scheiding/einde relatie/vul in.
Mijn vriendin heeft inmiddels contact met een familierechtadvocaat in Denemarken die de zaak heeft opgepakt. No cure, no pay was een mogelijkheid maar dat heeft mijn vriendin afgeslagen. Mijn vriendin wil liever geen no cure, no pay doen omdat ze hoopt dat haar halfzus nog voor een eventueel proces zelf met de helft van de erfenis over de brug komt, door een beetje druk op haar te zetten en omdat ze bang is om uiteindelijk te veel aan de advocaat te moeten betalen als er een goed resultaat behaald wordt. Ze hoopt dus dat die hele procesgang niet nodig zal zijn, of wellicht eventueel alleen om dna te eisen voor een test. De advocaat heeft er inmiddels een brief uit gestuurd richting de halfzus om zeer vriendelijk doch dringend haar medewerking te vragen inzake afgifte van dna voor een test. Daarbij ook vermeld dat bij weigering dna van hun vader zal worden geëist via rechtsgang etc. Waar dat dan precies vandaan moet komen is onduidelijk.quote:
Thnx voor de update. Ben benieuwd hoe de halfzus hierop gaat reageren.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft inmiddels contact met een familierechtadvocaat in Denemarken die de zaak heeft opgepakt. No cure, no pay was een mogelijkheid maar dat heeft mijn vriendin afgeslagen. Mijn vriendin wil liever geen no cure, no pay doen omdat ze hoopt dat haar halfzus nog voor een eventueel proces zelf met de helft van de erfenis over de brug komt, door een beetje druk op haar te zetten en omdat ze bang is om uiteindelijk te veel aan de advocaat te moeten betalen als er een goed resultaat behaald wordt. Ze hoopt dus dat die hele procesgang niet nodig zal zijn, of wellicht eventueel alleen om dna te eisen voor een test. De advocaat heeft er inmiddels een brief uit gestuurd richting de halfzus om zeer vriendelijk doch dringend haar medewerking te vragen inzake afgifte van dna voor een test. Daarbij ook vermeld dat bij weigering dna van hun vader zal worden geëist via rechtsgang etc. Waar dat dan precies vandaan moet komen is onduidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |