Laat relatieadvies dan achterwege.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat moet TS weten, het is een mentaliteit die ik niet mag.

Nee, het verandert niks aan het erfrecht, dat zeg ik ook niet. Maar zoals hier vaker gezegd: ook als je ergens recht op hebt is het niet altijd moreel juist om dat recht op te eisen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:46 schreef dop het volgende:
[..]
Maakt dat werkelijk uit, En door wie komt het dat het zo is gelopen? (vader)
Verandert dit iets aan het erfrecht?
Het is nog steeds net zo lullig voor beide

Amen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ergens recht op hebben, of denken te hebben, wil niet per definitie zeggen dat je er ook aanspraak op moet maken. Dan komt er wel degelijk emotie bij kijken. Dat jij dat niet terzake vindt doen is prima, maar er zijn genoeg mensen die bepaalde waarden hoger hebben staan dan geld.

De vader heeft niet moreel juist gehandeld.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het verandert niks aan het erfrecht, dat zeg ik ook niet. Maar zoals hier vaker gezegd: ook als je ergens recht op hebt is het niet altijd moreel juist om dat recht op te eisen.

Je hele leven een vader hebben of er via een databank achterkomen dat je ern vader had is niet hetzelfde, dus niet net zo lullig.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:46 schreef dop het volgende:
[..]
Maakt dat werkelijk uit, En door wie komt het dat het zo is gelopen? (vader)
Verandert dit iets aan het erfrecht?
Het is nog steeds net zo lullig voor beide

is dat zo? heb jij een vader die afwezig was, kun jij je in dat idee verplaatsen?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je hele leven een vader hebben of er via een databank achterkomen dat je ern vader had is niet hetzelfde, dus niet net zo lullig.

Dat de vader niet moreel juist heeft gehandeld klopt. Maar je maakt de ene morele fout niet goed door een nieuwe morele fout te maken. Sterker: zoals duidelijk is maak je dan alleen maar meer kapot. Die ontluikende band tussen beide halfzussen is nu wel verdwenen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:57 schreef dop het volgende:
[..]
De vader heeft niet moreel juist gehandeld.
Tja wat is verder moreel juist, hoe moeten de stief zussen dit samen oplossen.
kop in het zand en doen als of het niet gebeurt is?

het is niet alleen de TS die de halfzus in haar rechten ontkent, het is ook de halfzus die dat doet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat de vader niet moreel juist heeft gehandeld klopt. Maar je maakt de ene morele fout niet goed door een nieuwe morele fout te maken. Sterker: zoals duidelijk is maak je dan alleen maar meer kapot. Die ontluikende band tussen beide halfzussen is nu wel verdwenen.

Halfzus heeft dit geld al jaren, dat maakt gewoon een enorm verschil. Het is nu gewoon haar geld.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:04 schreef dop het volgende:
[..]
het is niet alleen de TS die de halfzus in haar rechten ontkent, het is ook de halfzus die dat doet.
Het is ook moreel fout om niet te kijken of Vader inderdaad een buitenechtelijk kind had.
dat dit voortkomt uit een voor beide zeer lastige situatie dat snap ik , het is kut voor beide. hoe het verder ook loopt.
het is voor beide lastig omdat het ook voor beide mogelijk financiële gevolgen heeft.
Stiefzus zegt ook niet ik hield van mijn vader het geld doet er niet toe.
Net zo goed als TS niet zegt ik was nieuwsgierig naar mijn vader maar het geld doet er niet toe.

Ik ken het Deense recht verder niet, maar daar zal de oplossing liggen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Halfzus heeft dit geld al jaren, dat maakt gewoon een enorm verschil. Het is nu gewoon haar geld.
Dat de ene niet zegt "o, jij zegt dat je een halfzus van mij bent, hier heb je een fors deel van mijn vermogen/inkomen" is toch veel logischer dan zeggen "ik denk dat ik jouw halfzus ben, ik eis je geld!"
Als het geld nog onverdeeld bij de notaris lag had je een punt.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:38 schreef TAmaru het volgende:
Nou bleek haar vader juist 2 weken voor de match met de halfzus in de databank te zijn overleden. Het was een alcoholist en hij is relatief jong overleden aan leverproblemen.

En uit de rest van het topic blijkt dat de veronderstelde halfzussen nu al jaren contact hebben.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:21 schreef dop het volgende:
[..]
verder heb jij het over Jaren, ik lees in de OP dat vader 2 weken voor de dna match was overleden
[..]

voor Beide dus geen grote verassing ze wisten al lang hoe het mogelijk zat.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
En uit de rest van het topic blijkt dat de veronderstelde halfzussen nu al jaren contact hebben.

Er is toch maar één motivatie om de verwantschap officieel vastgesteld te willen krijgen: een aandeel opeisen in de erfenis.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:23 schreef capricia het volgende:
Ik zou eerst eens zorgen dat de verwantschap met die vader wettelijk vast staat.
Kun je daarna altijd nog bekijken of en hoeveel je van die erfenis als rechtmatig deel ziet.
Zonder dat eerste is dit gewoon een fantasie.

Maar je verplaatst je helemaal niet in TS, je hebt gewoon een oordeel over zijn vriendin (en TS).quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik geef geen relatieadvies, ik schrijf wat ik in deze zou doen

Dat bepaal ik zelf wel, daar heb ik jouw opgestoken vingertje niet voor nodigquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je verplaatst je helemaal niet in TS, je hebt gewoon een oordeel over zijn vriendin (en TS).

Kijk eens lekker naar je eigen opgestoken vingertje.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel, daar heb ik jouw opgestoken vingertje niet voor nodig

Dan moet je het topic beter lezen, want TS heeft 0,0 problemen met wat zijn vriendin doet. Sterker nog, hij wil er maar al te graag van mee profiteren (zijn zijn eigen woorden in dit topic), dus TS heeft min of meer dezelfde instelling als zijn vriendin, dus TS gaat die bedenkingen helemaal niet hebben.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zou trouwens mijn bedenkingen hebben of ik, als vriendin van TS mijn vriendin was, ik überhaupt een langdurige relatie met zo iemand willen hebben.

Die vader heeft nooit geweten van het bestaan van die Nederlandse dochter. Dochters moeder heeft zich laten bezwangeren door een Deen waarvan ze met moeite de voornaam had onthouden.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:57 schreef dop het volgende:
[..]
De vader heeft niet moreel juist gehandeld.
Tja wat is verder moreel juist, hoe moeten de stief zussen dit samen oplossen.
kop in het zand en doen als of het niet gebeurt is?

Toch wel.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Die vader heeft nooit geweten van het bestaan van die Nederlandse dochter. Dochters moeder heeft zich laten bezwangeren door een Deen waarvan ze met moeite de voornaam had onthouden.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:45 schreef TAmaru het volgende:
De moeder van mijn vriendin heeft de vader wel op de hoogte gebracht destijds, maar daarna heeft ze nooit meer iets van hem vernomen. Hij ontkende ook dat het van hem zou kunnen zijn.
Halfzus en haar moeder wisten van niks

Oh, over het hoofd gezien. Thanx.quote:

Tja, goede vraag.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gaat je bijna afvragen wie op haar heeft ingepraat om toch een gooi naar de erfenis te doen.

Wat is wr moreel niet juist aan dan? Het is haar schuld dat haar vader haar heeft ontkent en glashard gelogen heeft?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het verandert niks aan het erfrecht, dat zeg ik ook niet. Maar zoals hier vaker gezegd: ook als je ergens recht op hebt is het niet altijd moreel juist om dat recht op te eisen.

TS.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:52 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Tja, goede vraag.
Ach we zullen het vast nooit weten.
Maar zou wel leuk zijn.
Als we het zouden weten zeg maar.
Raden komen we nergens mee.
Uiteindelijk zullen we het wel nooit weten.
?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |