Je kunt m.i. iets hard spelen als je de nodige troeven in handen hebt. Ik geef vriendin weinig kans.quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:12 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat is dan toch hard spelen. Als die iets wilt krijgen zal dat zeer waarschijnlijk via de rechter moeten.
Ja, leef je eens in in die halfzus. Er komt na het overlijden van haar vader plots iemand die volgens een website haar halfzus zou moeten zijn, maar die ze niet kent. Begin je net een klein beetje aan elkaar te wennen, begint die halfzus (waar je nog niet eens zeker van bent) plots om geld te vragen. Dan is het vrij logisch dat dit de reactie is, toch: o, het ging je niet om mij of mijn vader, alleen om zijn geld, daar doe ik niet aan mee, dit was ons laatste gesprek.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:57 schreef Bezsen het volgende:
Dus je vrouw komt zomaar uit 't niks in beeld, legt een claim op de erfenis.
En haar halfzus speelt volgens haar het spelletje
Koekkoek.
Nadat ze eerst heeft gezegd: "ik ben niet met die man opgegroeid, dus ik hoef ook zijn geld of bezit niet."quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, leef je eens in in die halfzus. Er komt na het overlijden van haar vader plots iemand die volgens een website haar halfzus zou moeten zijn, maar die ze niet kent. Begin je net een klein beetje aan elkaar te wennen, begint die halfzus (waar je nog niet eens zeker van bent) plots om geld te vragen. Dan is het vrij logisch dat dit de reactie is, toch: o, het ging je niet om mij of mijn vader, alleen om zijn geld, daar doe ik niet aan mee, dit was ons laatste gesprek.
@:TS: stel dat het andersom was, had jij je geld dan wel gedeeld met een wildvreemde die volgens één of andere website familie zou moeten zijn en met wie je helemaal geen band hebt?
Je gaat je bijna afvragen wie op haar heeft ingepraat om toch een gooi naar de erfenis te doen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Nadat ze eerst heeft gezegd: "ik ben niet met die man opgegroeid, dus ik hoef ook zijn geld of bezit niet."
Dat kleine duiveltje op haar linkerschouderquote:Op donderdag 7 maart 2024 22:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gaat je bijna afvragen wie op haar heeft ingepraat om toch een gooi naar de erfenis te doen.
Dit gedonder komt natuurlijk door de nalatigheid van Vader , je kunt beide dochters weinig aanrekenen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, leef je eens in in die halfzus. Er komt na het overlijden van haar vader plots iemand die volgens een website haar halfzus zou moeten zijn, maar die ze niet kent. Begin je net een klein beetje aan elkaar te wennen, begint die halfzus (waar je nog niet eens zeker van bent) plots om geld te vragen. Dan is het vrij logisch dat dit de reactie is, toch: o, het ging je niet om mij of mijn vader, alleen om zijn geld, daar doe ik niet aan mee, dit was ons laatste gesprek.
@:TS: stel dat het andersom was, had jij je geld dan wel gedeeld met een wildvreemde die volgens één of andere website familie zou moeten zijn en met wie je helemaal geen band hebt?
Ze weet nog niet eens of het wel echt haar vader isquote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:03 schreef dop het volgende:
[..]
Dit gedonder komt natuurlijk door de nalatigheid van Vader , je kunt beide dochters weinig aanrekenen.
Het is voor beide net zo lullig
? een Dna match is niet voldoende?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 07:14 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ze weet nog niet eens of het wel echt haar vader is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 08-03-2024 08:10:37 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Een mogelijke DNA match via een commerciële website, die gebruiken testen die niet bepaald bekend staan om hun grote betrouwbaarheid. Dus nee, dat is niet voldoende, zeker niet voor de halfzus die plots iemand haar leven binnen ziet stappen die geen deel wil zijn van haar familie, maar alleen uit is op haar geld.quote:
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:04 schreef dop het volgende:
Tja voor mij blijft het lullig voor beide kanten.
Ik heb zelf een afwezige vader, waar van overigens vast staat dat hij mijn vader is (geboren binnen een huwelijk, vader vertrok toen ik 6 was).
Hij leeft nog en verder geen idee hoe hij er financieel voor staat, maar als hij zou overlijden waarom zou ik dan niet van hem willen/ mogen erven? of waarom zou ik minder recht hebben op een erfenis?
Het is toch echt mijn vader die het heeft laten afweten, ik als kind kan daar verder weinig aan veranderen, ook als dat lullig is voor eventuele overige erfgenamen.
mag ik niet meer erven omdat hij een lul is geweest?Dat is een totaal andere situatie, de notaris gaat ook naar jou op zoek na overlijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Dus de TS heeft helemaal geen vader en mag daar niet naar opzoek als er een duidelijke aanwijzing is?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een mogelijke DNA match via een commerciële website, die gebruiken testen die niet bepaald bekend staan om hun grote betrouwbaarheid. Dus nee, dat is niet voldoende, zeker niet voor de halfzus die plots iemand haar leven binnen ziet stappen die geen deel wil zijn van haar familie, maar alleen uit is op haar geld.
want het kan in haar geval nooit haar biologische vader zijn ?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere situatie, de notaris gaat ook naar jou op zoek na overlijden.
Natuurlijk mag je op zoek naar je vader. Maar dat is ze dus niet echt: ze verbreekt alle banden in de hoop op wat geld, terwijl er nog helemaal geen duidelijkheid is over het vaderschap. En ja, geld vind ik een hele rare motivator in deze.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:20 schreef dop het volgende:
[..]
Dus de TS heeft helemaal geen vader en mag daar niet naar opzoek als er een duidelijke aanwijzing is?
En geld mag geen deel van de motivatie zijn?
Dat zeg ik niet, die kans is best aanwezig, maar er is nog geen 100% bewijs.quote:[..]
want het kan in haar geval nooit haar biologische vader zijn ?
wat vind jij dat de TS nu dan moet doen ?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je op zoek naar je vader. Maar dat is ze dus niet echt: ze verbreekt alle banden in de hoop op wat geld, terwijl er nog helemaal geen duidelijkheid is over het vaderschap. En ja, geld vind ik een hele rare motivator in deze.
[..]
Dat zeg ik niet, die kans is best aanwezig, maar er is nog geen 100% bewijs.
Ergens recht op hebben, of denken te hebben, wil niet per definitie zeggen dat je er ook aanspraak op moet maken. Dan komt er wel degelijk emotie bij kijken. Dat jij dat niet terzake vindt doen is prima, maar er zijn genoeg mensen die bepaalde waarden hoger hebben staan dan geld.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:22 schreef capricia het volgende:
Ik vind alle emotionele argumenten gewoon niet ter zake doende.
Als TS zijn vriendin aan kan komen dat het haar vader betreft, heeft ze evengoed recht op zijn nalatenschap.
DNA onderzoek gaat niet meer, waarschijnlijk is vader gecremeerd.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:27 schreef dop het volgende:
[..]
wat vind jij dat de TS nu dan moet doen ?
Dna onderzoek klinkt mij verder heel redelijk
Tja in dit geval werd de TS en de halfzus met de verschillende zaken tegelijk geconfronteerd.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
DNA onderzoek gaat niet meer, waarschijnlijk is vader gecremeerd.
Wat ik zou doen in de TS zijn situatie: mijn vrouw aanmoedigen een band op te bouwen en dat geld volledig uit haar hoofd te zetten. Een mooie band met iemand die familie is is veel meer waard. Kun je zelfs af en toe op familiebezoek of die halfzus hier uitnodigen. Maar die kans is inmiddels wel verkeken.
Maar goed, ondanks dat ik absoluut niet rijk ben en zelfs jaren onder de armoedegrens heb geleefd, vind ik geld ook niet zo heel belangrijk. Daarin verschil ik duidelijk van TS.
Het verschil is: die halfzus heeft dat geld al, de erfenis is al verdeeld. En dan komt er een wildvreemde, die zegt dat ze een niet erkende dochter van je overleden vader is, langs om het af te pakken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:38 schreef dop het volgende:
[..]
Tja in dit geval werd de TS en de halfzus met de verschillende zaken tegelijk geconfronteerd.
ik snap dat dit voor beide heel lastig is.
ik vind dat beide zussen moeten kunnen zien dat vader het heeft verkloot. en dat de erfenis gewoon onderdeel is van het gedonder.
De motivatie van de Halfzus is uiteindelijk ook Centen, die ze mogelijk mis loopt.
TS staat wel helemaal achter haar acties.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zou trouwens mijn bedenkingen hebben of ik, als vriendin van TS mijn vriendin was, ik überhaupt een langdurige relatie met zo iemand willen hebben.
Maakt dat werkelijk uit, En door wie komt het dat het zo is gelopen? (vader)quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het verschil is: die halfzus heeft dat geld al, de erfenis is al verdeeld. En dan komt er een wildvreemde, die zegt dat ze een niet erkende dochter van je overleden vader is, langs om het af te pakken.
Dat moet TS weten, het is een mentaliteit die ik niet mag.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS staat wel helemaal achter haar acties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |