abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:14:19 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212734620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 20:12 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dat is dan toch hard spelen. Als die iets wilt krijgen zal dat zeer waarschijnlijk via de rechter moeten.
Je kunt m.i. iets hard spelen als je de nodige troeven in handen hebt. Ik geef vriendin weinig kans.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212734658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:57 schreef Bezsen het volgende:
Dus je vrouw komt zomaar uit 't niks in beeld, legt een claim op de erfenis.
En haar halfzus speelt volgens haar het spelletje

Koekkoek.
Ja, leef je eens in in die halfzus. Er komt na het overlijden van haar vader plots iemand die volgens een website haar halfzus zou moeten zijn, maar die ze niet kent. Begin je net een klein beetje aan elkaar te wennen, begint die halfzus (waar je nog niet eens zeker van bent) plots om geld te vragen. Dan is het vrij logisch dat dit de reactie is, toch: o, het ging je niet om mij of mijn vader, alleen om zijn geld, daar doe ik niet aan mee, dit was ons laatste gesprek.

@TS: stel dat het andersom was, had jij je geld dan wel gedeeld met een wildvreemde die volgens één of andere website familie zou moeten zijn en met wie je helemaal geen band hebt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:20:33 #253
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_212734707
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, leef je eens in in die halfzus. Er komt na het overlijden van haar vader plots iemand die volgens een website haar halfzus zou moeten zijn, maar die ze niet kent. Begin je net een klein beetje aan elkaar te wennen, begint die halfzus (waar je nog niet eens zeker van bent) plots om geld te vragen. Dan is het vrij logisch dat dit de reactie is, toch: o, het ging je niet om mij of mijn vader, alleen om zijn geld, daar doe ik niet aan mee, dit was ons laatste gesprek.

@:TS: stel dat het andersom was, had jij je geld dan wel gedeeld met een wildvreemde die volgens één of andere website familie zou moeten zijn en met wie je helemaal geen band hebt?
Nadat ze eerst heeft gezegd: "ik ben niet met die man opgegroeid, dus ik hoef ook zijn geld of bezit niet."
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:05:20 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212735295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:20 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Nadat ze eerst heeft gezegd: "ik ben niet met die man opgegroeid, dus ik hoef ook zijn geld of bezit niet."
Je gaat je bijna afvragen wie op haar heeft ingepraat om toch een gooi naar de erfenis te doen.
  donderdag 7 maart 2024 @ 23:17:05 #255
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212736028
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je gaat je bijna afvragen wie op haar heeft ingepraat om toch een gooi naar de erfenis te doen.
Dat kleine duiveltje op haar linkerschouder
  vrijdag 8 maart 2024 @ 00:03:20 #256
545 dop
:copyright: dop
pi_212736295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

@:TS: stel dat het andersom was, had jij je geld dan wel gedeeld met een wildvreemde die volgens één of andere website familie zou moeten zijn en met wie je helemaal geen band hebt?
Dit gedonder komt natuurlijk door de nalatigheid van Vader , je kunt beide dochters weinig aanrekenen.
Het is voor beide net zo lullig
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 8 maart 2024 @ 07:14:24 #257
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212736817
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 00:03 schreef dop het volgende:

[..]
Dit gedonder komt natuurlijk door de nalatigheid van Vader , je kunt beide dochters weinig aanrekenen.
Het is voor beide net zo lullig
Ze weet nog niet eens of het wel echt haar vader is
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 07:34:34 #258
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_212736896
Geldwolf.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 07:42:01 #259
545 dop
pi_212736923
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 07:14 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Ze weet nog niet eens of het wel echt haar vader is
? een Dna match is niet voldoende?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 8 maart 2024 @ 07:50:33 #260
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212736962
Je leeft echt in een andere realiteit als je denkt dat die half zus hier heel blij van gaat worden. Man man man. Alles is wel gezegd hierboven, maar wilde toch even persoonlijk komen melden dat ik hoop dat dit je veel geld gaat kosten en uiteindelijk niks oplevert.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:04:10 #261
545 dop
pi_212737025
Tja voor mij blijft het lullig voor beide kanten.

Ik heb zelf een afwezige vader, waar van overigens vast staat dat hij mijn vader is (geboren binnen een huwelijk, vader vertrok toen ik 6 was).
Hij leeft nog en verder geen idee hoe hij er financieel voor staat, maar als hij zou overlijden waarom zou ik dan niet van hem willen/ mogen erven? of waarom zou ik minder recht hebben op een erfenis?
Het is toch echt mijn vader die het heeft laten afweten, ik als kind kan daar verder weinig aan veranderen, ook als dat lullig is voor eventuele overige erfgenamen.
mag ik niet meer erven omdat hij een lul is geweest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 08-03-2024 08:10:37 ]
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:06:11 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212737041
Ik zou trouwens mijn bedenkingen hebben of ik, als vriendin van TS mijn vriendin was, ik überhaupt een langdurige relatie met zo iemand willen hebben.
pi_212737120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 07:42 schreef dop het volgende:

[..]
? een Dna match is niet voldoende?
Een mogelijke DNA match via een commerciële website, die gebruiken testen die niet bepaald bekend staan om hun grote betrouwbaarheid. Dus nee, dat is niet voldoende, zeker niet voor de halfzus die plots iemand haar leven binnen ziet stappen die geen deel wil zijn van haar familie, maar alleen uit is op haar geld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212737127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:04 schreef dop het volgende:
Tja voor mij blijft het lullig voor beide kanten.

Ik heb zelf een afwezige vader, waar van overigens vast staat dat hij mijn vader is (geboren binnen een huwelijk, vader vertrok toen ik 6 was).
Hij leeft nog en verder geen idee hoe hij er financieel voor staat, maar als hij zou overlijden waarom zou ik dan niet van hem willen/ mogen erven? of waarom zou ik minder recht hebben op een erfenis?
Het is toch echt mijn vader die het heeft laten afweten, ik als kind kan daar verder weinig aan veranderen, ook als dat lullig is voor eventuele overige erfgenamen.
mag ik niet meer erven omdat hij een lul is geweest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een totaal andere situatie, de notaris gaat ook naar jou op zoek na overlijden.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:20:17 #265
545 dop
pi_212737160
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een mogelijke DNA match via een commerciële website, die gebruiken testen die niet bepaald bekend staan om hun grote betrouwbaarheid. Dus nee, dat is niet voldoende, zeker niet voor de halfzus die plots iemand haar leven binnen ziet stappen die geen deel wil zijn van haar familie, maar alleen uit is op haar geld.
Dus de TS heeft helemaal geen vader en mag daar niet naar opzoek als er een duidelijke aanwijzing is?
En geld mag geen deel van de motivatie zijn?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een totaal andere situatie, de notaris gaat ook naar jou op zoek na overlijden.
want het kan in haar geval nooit haar biologische vader zijn ?
De notaris zal verder niets doen als hij hoort dat er mogelijk nog buitenechtelijke kinderen zijn?

[ Bericht 13% gewijzigd door dop op 08-03-2024 08:26:10 ]
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 08:22:57 #266
236264 crew  capricia
pi_212737181
Ik vind alle emotionele argumenten gewoon niet ter zake doende.
Als TS zijn vriendin aan kan komen dat het haar vader betreft, heeft ze evengoed recht op zijn nalatenschap.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212737209
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:20 schreef dop het volgende:

[..]
Dus de TS heeft helemaal geen vader en mag daar niet naar opzoek als er een duidelijke aanwijzing is?
En geld mag geen deel van de motivatie zijn?
Natuurlijk mag je op zoek naar je vader. Maar dat is ze dus niet echt: ze verbreekt alle banden in de hoop op wat geld, terwijl er nog helemaal geen duidelijkheid is over het vaderschap. En ja, geld vind ik een hele rare motivator in deze.

quote:
[..]
want het kan in haar geval nooit haar biologische vader zijn ?

Dat zeg ik niet, die kans is best aanwezig, maar er is nog geen 100% bewijs.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:27:09 #268
545 dop
pi_212737225
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk mag je op zoek naar je vader. Maar dat is ze dus niet echt: ze verbreekt alle banden in de hoop op wat geld, terwijl er nog helemaal geen duidelijkheid is over het vaderschap. En ja, geld vind ik een hele rare motivator in deze.
[..]
Dat zeg ik niet, die kans is best aanwezig, maar er is nog geen 100% bewijs.
wat vind jij dat de TS nu dan moet doen ?
Dna onderzoek klinkt mij verder heel redelijk
  Official ESF Kreviewer vrijdag 8 maart 2024 @ 08:29:40 #269
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212737255
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:22 schreef capricia het volgende:
Ik vind alle emotionele argumenten gewoon niet ter zake doende.
Als TS zijn vriendin aan kan komen dat het haar vader betreft, heeft ze evengoed recht op zijn nalatenschap.
Ergens recht op hebben, of denken te hebben, wil niet per definitie zeggen dat je er ook aanspraak op moet maken. Dan komt er wel degelijk emotie bij kijken. Dat jij dat niet terzake vindt doen is prima, maar er zijn genoeg mensen die bepaalde waarden hoger hebben staan dan geld.

Het is niet voor niks dat er altijd ruzie ontstaat over erfenissen die onduidelijk zijn.

Bovendien heeft ts de erfenis verworpen, maar toen er ineens toch meer geld bleek te zijn, kokt ze daarop terug. Dat maakt je een geldwolf.
pi_212737280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:27 schreef dop het volgende:

[..]
wat vind jij dat de TS nu dan moet doen ?
Dna onderzoek klinkt mij verder heel redelijk
DNA onderzoek gaat niet meer, waarschijnlijk is vader gecremeerd.

Wat ik zou doen in de TS zijn situatie: mijn vrouw aanmoedigen een band op te bouwen en dat geld volledig uit haar hoofd te zetten. Een mooie band met iemand die familie is is veel meer waard. Kun je zelfs af en toe op familiebezoek of die halfzus hier uitnodigen. Maar die kans is inmiddels wel verkeken.

Maar goed, ondanks dat ik absoluut niet rijk ben en zelfs jaren onder de armoedegrens heb geleefd, vind ik geld ook niet zo heel belangrijk. Daarin verschil ik duidelijk van TS.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:38:34 #271
545 dop
pi_212737344
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
DNA onderzoek gaat niet meer, waarschijnlijk is vader gecremeerd.

Wat ik zou doen in de TS zijn situatie: mijn vrouw aanmoedigen een band op te bouwen en dat geld volledig uit haar hoofd te zetten. Een mooie band met iemand die familie is is veel meer waard. Kun je zelfs af en toe op familiebezoek of die halfzus hier uitnodigen. Maar die kans is inmiddels wel verkeken.

Maar goed, ondanks dat ik absoluut niet rijk ben en zelfs jaren onder de armoedegrens heb geleefd, vind ik geld ook niet zo heel belangrijk. Daarin verschil ik duidelijk van TS.
Tja in dit geval werd de TS en de halfzus met de verschillende zaken tegelijk geconfronteerd.
ik snap dat dit voor beide heel lastig is.
ik vind dat beide zussen moeten kunnen zien dat vader het heeft verkloot. en dat de erfenis gewoon onderdeel is van het gedonder.
De motivatie van de Halfzus is uiteindelijk ook Centen, die ze mogelijk mis loopt.
pi_212737431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:38 schreef dop het volgende:

[..]
Tja in dit geval werd de TS en de halfzus met de verschillende zaken tegelijk geconfronteerd.
ik snap dat dit voor beide heel lastig is.
ik vind dat beide zussen moeten kunnen zien dat vader het heeft verkloot. en dat de erfenis gewoon onderdeel is van het gedonder.
De motivatie van de Halfzus is uiteindelijk ook Centen, die ze mogelijk mis loopt.
Het verschil is: die halfzus heeft dat geld al, de erfenis is al verdeeld. En dan komt er een wildvreemde, die zegt dat ze een niet erkende dochter van je overleden vader is, langs om het af te pakken.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:44:51 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212737450
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zou trouwens mijn bedenkingen hebben of ik, als vriendin van TS mijn vriendin was, ik überhaupt een langdurige relatie met zo iemand willen hebben.
TS staat wel helemaal achter haar acties.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:46:48 #274
545 dop
pi_212737486
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het verschil is: die halfzus heeft dat geld al, de erfenis is al verdeeld. En dan komt er een wildvreemde, die zegt dat ze een niet erkende dochter van je overleden vader is, langs om het af te pakken.
Maakt dat werkelijk uit, En door wie komt het dat het zo is gelopen? (vader)
Verandert dit iets aan het erfrecht?
Het is nog steeds net zo lullig voor beide
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:48:05 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212737495
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
TS staat wel helemaal achter haar acties.
Dat moet TS weten, het is een mentaliteit die ik niet mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')