Dus het kind moet van zijn rechten afzien omdat zijn moeder zich in jouw ogen slecht heeft gedragen? Dat klinkt niet erg rechtvaardig voor het kind.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:57 schreef Gia het volgende:
Blijf het toch een wrange kwestie vinden. Omdat er nu zoiets als myHeritage bestaat, vinden bastaards ineens hun verwekker en willen daar geld van erven. Terwijl hun moeder er nooit enige moeite voor gedaan heeft om de vader in het leven van haar kind te laten, of ook maar om erkenning gevraagd heeft.
Ik vind dat als een man een kind verwekt dat hij daar dan ook de verantwoording voor moet nemen. Maar als de moeder dat afwijst, dat het kind dan ook geen rechten meer moet hebben of wat dan ook. Er is geen erkenning, hij was niet haar vader, laat die mensen met rust.
Voordat myHeritage bestond had vriendin van TS niet eens omgekeken naar wie haar verwekker was.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus het kind moet van zijn rechten afzien omdat zijn moeder zich in jouw ogen slecht heeft gedragen? Dat klinkt niet erg rechtvaardig voor het kind.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Voordat myHeritage bestond had vriendin van TS niet eens omgekeken naar wie haar verwekker was.
Vaak zie je op tv bij die series als DNA onbekend en spoorloos, dat de gezochte ouder al overleden is, zijn ze blij met de eventuele gevonden (half)broers en zussen en daar blijft het bij.
Als halfzus niet verteld had over de geërfde woning had vriendin van TS ook niet getaald naar een eventuele erfenis, maar was blij geweest met de gevonden zus.
Ik ben oprecht benieuwd naar de afloop hiervan, maar ik zou maar oppassen met wat je op myHeritage zet, als je van thuis uit vermogend bent en je pa er vroeger leuk uitzag!
Ik ga er niet over. Maar ik zou ook proberen hier onderuit te komen als ik die halfzus was. Ze had beter kunnen zwijgen over die woning. Te goed van vertrouwen geweest.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ga er niet over. Maar ik zou ook proberen hier onderuit te komen als ik die halfzus was. Ze had beter kunnen zwijgen over die woning. Te goed van vertrouwen geweest.
Je gaat er niet over, maar je vindt wel: als de moeder het afwijst dat de vader zijn verantwoordelijkheid neemt, dat het kind dan ook geen recht meer heeft.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ga er niet over. Maar ik zou ook proberen hier onderuit te komen als ik die halfzus was. Ze had beter kunnen zwijgen over die woning. Te goed van vertrouwen geweest.
Helemaal eens, door plots dollars in de ogen te krijgen laat ze een band met haar halfzus schieten. Ik vind dat echt oprecht jammer en ik kan het ook niet begrijpen.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Als halfzus niet verteld had over de geërfde woning had vriendin van TS ook niet getaald naar een eventuele erfenis, maar was blij geweest met de gevonden zus.
Okay, in dit geval vind ik het absurd dat vriendin van TS, alleen vanwege de toevalligheid van het ontdekken van een familieband en het vermelden van het overlijden en de erfenis, vriendin van TS hier recht op zou moeten hebben.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag.
Ook dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, in dit geval vind ik het absurd dat vriendin van TS, alleen vanwege de toevalligheid van het ontdekken van een familieband en het vermelden van het overlijden en de erfenis, vriendin van TS hier recht op zou moeten hebben.
Dit is niet wat deze man gewild zou hebben, tenzij hij nooit geweten heeft van dit kind.
Ik ben van mening dat alleen het delen van DNA je al ergens recht op zou horen te geven, niet correct. Stel je vader was zaaddonor, bij de spermabank en je moeder heeft je dat niet verteld, is al overleden en je vindt zo een match via myHeritage..... Wat dan?
Voor spermadonoren geldt aparte wetgeving mbt erfgenamen.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, in dit geval vind ik het absurd dat vriendin van TS, alleen vanwege de toevalligheid van het ontdekken van een familieband en het vermelden van het overlijden en de erfenis, vriendin van TS hier recht op zou moeten hebben.
Dit is niet wat deze man gewild zou hebben, tenzij hij nooit geweten heeft van dit kind.
Ik ben van mening dat alleen het delen van DNA je al ergens recht op zou horen te geven, niet correct. Stel je vader was zaaddonor, bij de spermabank en je moeder heeft je dat niet verteld, is al overleden en je vindt zo een match via myHeritage..... Wat dan?
Het is geen straffen als je iets niet krijgt waarvan je niet wist dat het er was. Het is niet zo dat vriendin van TS erop achteruit gaat of iets moet betalen.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dat is geen antwoord op de vraag.
De vraag is: vind jij het rechtvaardig het kind te straffen voor iets wat diens moeder niet deed?
Ik vind dit, gezien de achtergrond, kortstondige relatie, moeder wist niet eens de achternaam nog, ongepland zwanger, vrijwel hetzelfde als ware het een spermadonor. Meningen kunnen hierover verschillen, maar dat is mijn mening.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor spermadonoren geldt aparte wetgeving mbt erfgenamen.
Ja, dus je blijft erbij dat het kind een recht verliest omdat een moeder in jouw ogen ergens niet aan voldaan heeft.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dit, gezien de achtergrond, kortstondige relatie, moeder wist niet eens de achternaam nog, ongepland zwanger, vrijwel hetzelfde als ware het een spermadonor. Meningen kunnen hierover verschillen, maar dat is mijn mening.
Ja, dat is het wél. Je wil een kind het recht op iets afnemen omdat diens moeder (dus iemand ánders dan het kind zelf) iets nagelaten heeft. In welk universum is dat rechtvaardig?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is geen straffen als je iets niet krijgt waarvan je niet wist dat het er was. Het is niet zo dat vriendin van TS erop achteruit gaat of iets moet betalen.
Ik gok ongeveer zo en ook ongeveer in die volgorde.quote:Op donderdag 4 april 2024 10:03 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Thnx voor de update. Ben benieuwd hoe de halfzus hierop gaat reageren.
Of is dat kind gewoon vreselijk opgevoed door haar moeder door vreselijk inhalig te zijn, enkel en alleen omdat het kan juridisch gezien.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus het kind moet van zijn rechten afzien omdat zijn moeder zich in jouw ogen slecht heeft gedragen? Dat klinkt niet erg rechtvaardig voor het kind.
Dan had die vader maar zijn lul in de broek moeten houden of zijn verantwoordelijk moeten nemen.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Acht je het wel rechtvaardig dat de andere dochter, die wel haar vader heeft gekend en voor wie haar vader echt haar vaderw was, mogelijk de helft van de erfenis heeft ingeleverd voor het enkele feit dat haar vader heeft geejaculeerd in de moeder van haar door internet ontdekte halfzus?quote:Op donderdag 4 april 2024 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je gaat er niet over, maar je vindt wel: als de moeder het afwijst dat de vader zijn verantwoordelijkheid neemt, dat het kind dan ook geen recht meer heeft.
En dan zeg ik: dat is niet rechtvaardig voor dat kind.
Hoe is dat rechtvaardig voor dat kind, in jouw ogen?
De keuze is: berg geld of een halfzus.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens, door plots dollars in de ogen te krijgen laat ze een band met haar halfzus schieten. Ik vind dat echt oprecht jammer en ik kan het ook niet begrijpen.
Dan verwerp je normaal gesproken de erfenis.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Het is allemaal mooi en aardig om het over rechtvaardigheid en gestraft worden te hebben ( wat ik overgens onzin vind) maar stel dat de vader mega schulden had achter gelaten. Zou het dan ook niet meer dan rechtvaardig zijn dat de biologische dochter ( die haar vader nooit heeft gekend en ook geen interesse daar in had ) daar netjes de helft van ging betalen ? Volgens mij zou ze daar echt niet aan beginnen hoor.
Zodra het woord erfenis valt gaan veel mensen erg raar doen.
Dat is het punt toch helemaal niet? Het gaat niet om dit concrete geval.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Het is allemaal mooi en aardig om het over rechtvaardigheid en gestraft worden te hebben ( wat ik overgens onzin vind) maar stel dat de vader mega schulden had achter gelaten. Zou het dan ook niet meer dan rechtvaardig zijn dat de biologische dochter ( die haar vader nooit heeft gekend en ook geen interesse daar in had ) daar netjes de helft van ging betalen ? Volgens mij zou ze daar echt niet aan beginnen hoor.
Dat zou inderdaad ook aardig zijn. Ware het niet dat bij schulden de erfenis verworpen kan worden. Die vraag speelt dus eigenlijk niet.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Ik zou het krom vinden dat een vader de ene dochter ten opzichte van de andere dochter totaal doodzwijgt, en vervolgens ook geen erfenis hoeft na te laten.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook aardig zijn. Ware het niet dat bij schulden de erfenis verworpen kan worden. Die vraag speelt dus eigenlijk niet.
Puur zakelijk gezien doet ze niets verkeerd. Het recht staat mogelijk aan haar zijde en een rechter zal over een en ander moeten oordelen. Daar tegenover staat het morele aspect: geld eisen van een halfzus omdat een jou totaal onbekende man jouw biologische verwekker is en die na haar verwekking ook een andere dochter ergens heeft verwekt.
Zoals de wet nu is, vind ik het een beetje krom dat iemand die haar vader nooit gekend heeft en waarvan de vader en het kind nooit een band hebben gehad, toch erfgenaam kan worden.
Ik heb anders de indruk dat het wél om dit geval gaat. Ik ben het er mee eens dat er wrs een wettelijk recht is maar hoe de hele zaak is gelopen komt het op mij moreel verwerpelijk over.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het punt toch helemaal niet? Het gaat niet om dit concrete geval.
Het gaat erom dat @:Gia vind dat een biologisch kind sowieso niet mag erven van zijn/haar vader als diens moeder de vader niet ter verantwoording geroepen heeft. Dus als iemand anders dan het kind zelf iets nagelaten zou hebben. Iets waar dat kind zelf niets aan kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |