SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totale scorelijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor alle maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nul gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar JanuariOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Ik begin langzaam vertrouwen in mijn winst te krijgen
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Als ik een week vrij ben dan post ik jullie er allemaal uit
geheheDo what you love, love what you do!![]()
Ik verwelkom jouw winstquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:29 schreef kree het volgende:
Als ik een week vrij ben dan post ik jullie er allemaal uit
gehehe
helaas ben ik dat niet komende tijd.quote:
maar overweeg nog ff om donderdag en vrijdag vrij te nemen van m'n overuren tijd voor tijd.
Het staat nog niet volgeplanned namelijk. Maargoed dat kan morgen al veranderd zijn onze werkvoorbereiding kennende
Do what you love, love what you do!![]()
Wanneer heb je je herkansing, makker?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:32 schreef kree het volgende:
[..]
helaas ben ik dat niet komende tijd.
maar overweeg nog ff om donderdag en vrijdag vrij te nemen van m'n overuren tijd voor tijd.
Het staat nog niet volgeplanned namelijk. Maargoed dat kan morgen al veranderd zijn onze werkvoorbereiding kennende
Het een saaie vergadering, fff nu pauze en ik taai hem zo af
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Hem lekker aftaaienquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:33 schreef Dotteke het volgende:
Het een saaie vergadering, fff nu pauze en ik taai hem zo af
Wat werk je nog laat?met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
weet ik nog niet, want moet ik opnieuw aanvragen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:32 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Wanneer heb je je herkansing, makker?
Had wel alle andere resultaten want het bestond uit 3 theorie examens en 1 praktijk
voor alles moet je minimaal 70% halen
scores:
basistoets: 81,7
certificering: 75,4
praktijk: 50 (gezakt)
schakelbrieven 40 (tja geen ervaring mee en vond de opdracht onduidelijk)
Goed nieuws die gehaald zijn zijn een jaar geldig, voor die laatste 2 moet ik dus herkansen.Do what you love, love what you do!![]()
Vrijwilligers werk, wat hoofdzakelijk bestaat uit vergaderen en overleggenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:34 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Hem lekker aftaaien
Wat werk je nog laat?
Was je voorzitter of bolkulist?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:33 schreef Dotteke het volgende:
Het een saaie vergadering, fff nu pauze en ik taai hem zo af![]()
dat gaat om het veiligstellen van elektrische installaties. er is een soort standaard voor met standaard termen die je moet gebruiken.quote:
Dat in volgorde opschrijven voor iemand die het zou moeten uitvoeren dus.
Het idee weet ik wel en hoe dat veilig te doen, maar viel wel over de opdracht die ik niet duidelijk vond iig. En de standaard termen gebruiken die ze vereisen.
Gaat erom dus als iemand anders als jij een elektrische installatie moet veiligstellen (is spanningsloos maken dus)
Dat ze die schakelbrief moeten volgen stap voor stap en dat het dan veilig is.
Lastig onderdeeltje dat wel, je maakt dat aan de hand van een elektrisch schema dus en begin situatie.Do what you love, love what you do!![]()
Ah top, dankje voor de uitlegquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:38 schreef kree het volgende:
[..]
dat gaat om het veiligstellen van elektrische installaties. er is een soort standaard voor met standaard termen die je moet gebruiken.
Het idee weet ik wel en hoe dat veilig te doen, maar viel wel over de opdracht die ik niet duidelijk vond iig. En de standaard termen gebruiken die ze vereisen.
Gaat erom dus als iemand anders als jij een elektrische installatie moet veiligstellen (is spanningsloos maken dus)
Lastig onderdeeltje dat wel, je maakt dat aan de hand van een elektrisch schema dus en begin situatie.
Maar wel heel belangrijk onderdeel dus ivm veiligheid?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:38 schreef kree het volgende:
[..]
dat gaat om het veiligstellen van elektrische installaties. er is een soort standaard voor met standaard termen die je moet gebruiken.
Lastig onderdeeltje dat wel, je maakt dat aan de hand van een elektrisch schema dus en begin situatie.![]()
tuurlijk geen probleem, vind het altijd wel leuk om beetje te vertellen over mijn werkquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:38 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ah top, dankje voor de uitleg
Dat valt te zien, anders zou je niet een uitgebreide uitleg schrijvenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:40 schreef kree het volgende:
[..]
tuurlijk geen probleem, vind het altijd wel leuk om beetje te vertellen over mijn werk
Ja. Tijd voor wijn gvdIk heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
klopt, daarom rekenen ze het ook zo zwaar aan, nu weet ik wat ik schrijf opzich veilig zou zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:39 schreef JustinK het volgende:
[..]
Maar wel heel belangrijk onderdeel dus ivm veiligheid?
Maar ik heb of de omschreven beginsituatie niet goed ingeschat en daarom verkeerde dingen opgeschreven. Of niet helemaal de standaard termen gebruikt.
Helaas weet ik dat niet, want moest alles inleveren en je krijgt dat niet terug ook. tenzij je 75 euro dokt om het in te zien. Nu zou mijn werkgever dat wss betalen als ik zou willen.
maar denk niet dat ik er veel aan heb, moet ff goed die dingen nog uit mijn hoofd leren, en vooral vaker doen want ging in te rap tempo om het gelijk goed te krijgen.Do what you love, love what you do!![]()
Als gvd een vloek is, ben ik dus een godin. Bedankt voor de bevestigingquote:Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Zo veel om dat in te zien? Pfff. Het zou je op zich wel kunnen helpen als je weet wat je niet goed hebt gedaan...quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:42 schreef kree het volgende:
[..]
klopt, daarom rekenen ze het ook zo zwaar aan, nu weet ik wat ik schrijf opzich veilig zou zijn.
Maar ik heb of de omschreven beginsituatie niet goed ingeschat en daarom verkeerde dingen opgeschreven. Of niet helemaal de standaard termen gebruikt.
Helaas weet ik dat niet, want moest alles inleveren en je krijgt dat niet terug ook. tenzij je 75 euro dokt om het in te zien. Nu zou mijn werkgever dat wss betalen als ik zou willen.
maar denk niet dat ik er veel aan heb, moet ff goed die dingen nog uit mijn hoofd leren, en vooral vaker doen want ging in te rap tempo om het gelijk goed te krijgen.![]()
HET IS TOCH WAANZIN OM AAN GOD TE VRAGEN JE DE VERDOEMENquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
Als gvd een vloek is, ben ik dus een godin. Bedankt voor de bevestiging
Ik zou het zeker vragen, kan je vast van lerenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:42 schreef kree het volgende:
Nu zou mijn werkgever dat wss betalen als ik zou willen.
ja nou normaal doe ik dat altijd, alleen voor dit heeft het geen zin omdat het teveel varieert in mogelijkheden. Overweeg het nog wel ff trouwens, maar zoveel gedoe om dat allemaal weer te regelen en vergoed te krijgen enzo.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:43 schreef JustinK het volgende:
[..]
Zo veel om dat in te zien? Pfff. Het zou je op zich wel kunnen helpen als je weet wat je niet goed hebt gedaan...
Weet niet of het de moeite waard is, voor de praktijk is het me wel duidelijk trouwens, dus die lukt de volgende keer wel. Tis dat dat ff nieuw was enzo en toch onbekend hoe het zou gaan.
En beetje de stress van het onverwachte. Die lukt wel volgende keer.
Die schakelbrief moet ik nog even bekijken wat ik ermee ga doen, maar heel heel jaar nog om die te herkansen, rest blijft zolang geldig wat wel gehaald was.
daar kom ik nooitquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:46 schreef Paul het volgende:
[..]
ze zijn van KLB, tipje van een andere usermet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Ik heb wel een roddel over @JustinK jaquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:48 schreef Paul het volgende:
[..]
heb jij nog een leuke scoop/roddel andersmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
mn dm staat openquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:48 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ik heb wel een roddel over @:JustinK jaWinnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
trouwens het kan als iemand dat leuk vindt om te zien ff voorbeeldje doen van hoe zoiets eruit ziet met een schakelbrief en schema?Do what you love, love what you do!![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:48 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ik heb wel een roddel over @:JustinK ja![]()
![]()
Ik zou er toch niks van snappenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:49 schreef kree het volgende:
trouwens het kan als iemand dat leuk vind om te zien ff voorbeeldje doen van hoe zoiets eruit ziet met een schakelbrief en schema?
Ik zat er net al even naar te googlenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:49 schreef kree het volgende:
trouwens het kan als iemand dat leuk vindt om te zien ff voorbeeldje doen van hoe zoiets eruit ziet met een schakelbrief en schema?![]()
![]()
nou wie weet, goede kansen he in de elektrotechniek.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:50 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ik zou er toch niks van snappen![]()
Maargoed zeg maar want anders ga ik niet foto's ff maken en uploaden
Hoeft niet btw hoor, maar denk dat je min of meer toch wel wat verstand van Elektro moet hebben om het te snappen. of iig schema lezen
nou doe wel ff voorbeeldje, uit het lesboek, wacht ff geef me een moment om het ff up te ladenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:51 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ik zat er net al even naar te googlen
Ik zit in de IT, ik doe weinig met elektroquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:52 schreef kree het volgende:
nou wie weet, goede kansen he in de elektrotechniek.![]()
Ja dat dit een kudt TT is.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:48 schreef Paul het volgende:
[..]
heb jij nog een leuke scoop/roddel anders![]()
Idealiter word ik natuurlijk mod van ONZ, maar misschien moet ik maar moderator van Babes & Hunks worden. Gewoon de hele dag beetje toppa's bolken met chickiesmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
toch hebben wij veel ermee te maken. Niet direct IT. maar Proces Automatisering, zeg maar alles wat wij aansluiten met profibus PLC etc wat binnenkomt bij Regiovoering. daar zit een overlap in waardoor je toch moet samen werken.,quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:52 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ik zit in de IT, ik doe weinig met elektro
Maar dit voor mij gaat meer over echt elektrisch veilig stellen zodat niemand een schok krijgt of een doods opneuker etc.
Dat zou wel baas zijnquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:53 schreef Speklap3000 het volgende:
Idealiter word ik natuurlijk mod van ONZ, maar misschien moet ik maar moderator van Babes & Hunks worden. Gewoon de hele dag beetje toppa's bolken met chickies![]()
![]()
Ja dat idee had ik al.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:54 schreef kree het volgende:
[..]
toch hebben wij veel ermee te maken. Niet direct IT. maar Proces Automatisering, zeg maar alles wat wij aansluiten met profibus PLC etc wat binnenkomt bij Regiovoering. daar zit een overlap in waardoor je toch moet samen werken.,
Maar dit voor mij gaat meer over echt elektrisch veilig stellen zodat niemand een schok krijgt of een doods opneuker etc.
Ik heb natuurlijk wel met eletriciteit te maken, maar ik ga mijn werk pas doen als de stroom goed werkt
Low pressure ook. Kan ik zelf gewoon een instagram chickie uitkiezen en een toppa volspammen.quote:
Dag erna, nieuw chickie jatochmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Zal ik openbaren wat ik heb gezegd?quote:met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Kan het mijn reputatie schaden?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:55 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Zal ik openbaren wat ik heb gezegd?![]()
Ik hoor dat JustinK elk weekend Candice Swanepoel aan zijn paarsgepunte lans rijgt.met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
zo ziet het eruit, in basis vorm trouwens want is eentje van de oefeningen. het kan veel complexer zijnquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:55 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ja dat idee had ik al.
Ik heb natuurlijk wel met eletriciteit te maken, maar ik ga mijn werk pas doen als de stroom goed werkt
Het schema krijg je dus, de opdracht staat bovenaan in die schakelbrief.
Plus dat er nog een begin situatie word genoemd die niet zo in dat schema getekend is, het is beetje hoe je dat interpreteert nl hoe je dan die brief maakt.
Denk dat ik daar fout in maakte.Do what you love, love what you do!![]()
Nicequote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:58 schreef kree het volgende:
[..]
zo ziet het eruit, in basis vorm trouwens want is eentje van de oefeningen. het kan veel complexer zijn
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik kan het nog enigzins leven ook nog.met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Kom echt een stuk te kort om een vent te zijn. Heel af en toe heb ik dat stuk wel maar moet het altijd terug gevenquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
nou als het goed is moet zoiets logisch zijn dus voor iemand die het gaat uitvoeren, dat is het hele idee ervan.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:59 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Nice
Ik kan het nog enigzins leven ook nog.
Maar denk je moet toch op de hoogte zijn en zeker elektrotechnisch onderlegd om te weten wat je precies moet doen en hoe. Maar daarom is die certificering er ook. Dit doen ook geen mensen die niet een Elektro achtergrond hebben natuurlijk aan opleiding.
Secretaris. Tweede penningmeester en vicevoorzitterquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Thx, dat verduidelijkt de boel. Echt een checklist dus van de te nemen stappen. Moet je dat schema ook kunnen opstellen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:58 schreef kree het volgende:
[..]
zo ziet het eruit, in basis vorm trouwens want is eentje van de oefeningen. het kan veel complexer zijn
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het schema krijg je dus, de opdracht staat bovenaan in die schakelbrief.
Plus dat er nog een begin situatie word genoemd die niet zo in dat schema getekend is, het is beetje hoe je dat interpreteert nl hoe je dan die brief maakt.
Denk dat ik daar fout in maakte.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)begrafenisondernemer
Hallo Melinda Gordon (seizoen 4, aflevering 13: body of water)
Ik heb er één en ik ben er trots op
Toe maarquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Secretaris. Tweede penningmeester en vicevoorzitter![]()
![]()
Je hoeft geen man te zijn om een goeie vent te zijnquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kom echt een stuk te kort om een vent te zijn. Heel af en toe heb ik dat stuk wel maar moet het altijd terug geven
Nee dat schema is er want is een bestaande installatie, of is door aannemer gemaakt, dat is dus de weergave hoe de boel in elkaar zit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:02 schreef JustinK het volgende:
[..]
Thx, dat verduidelijkt de boel. Echt een checklist dus van de te nemen stappen. Moet je dat schema ook kunnen opstellen?
Wij eigenlijk moeten dus dingen spanningsloos kunnen maken als er weer onder aannemers werkzaamheden aan uitvoeren. Daar is dit voor bedoelt.
Dat hele ontwerpen van installaties is weer heel andere tak.
Maar hoop mss geeft het zo beetje idee van wat het nu eigenlijk is. Moet zeggen heb hier nooit eerder zo mee gewerkt,. Wel altijd in Elektro dus weet wel wat ik doe, maar moet het nu echt volgens regels doen dus het is soort van nieuw voor mij ook nog.
Maar is leuk toch ff voor het idee
Ik heb vertrouwen in je, volgens mij is het meer een soort examenstress dan een gebrek aan kennisquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:01 schreef kree het volgende:
[..]
nou als het goed is moet zoiets logisch zijn dus voor iemand die het gaat uitvoeren, dat is het hele idee ervan.
Maar denk je moet toch op de hoogte zijn en zeker elektrotechnisch onderlegd om te weten wat je precies moet doen en hoe. Maar daarom is die certificering er ook. Dit doen ook geen mensen die niet een Elektro achtergrond hebben natuurlijk aan opleiding.
Ik verdoem je graag hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2024 20:43 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
HET IS TOCH WAANZIN OM AAN GOD TE VRAGEN JE DE VERDOEMEN
Ik heb er één en ik ben er trots op
Sla je ook met een voorzittershamertje?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Secretaris. Tweede penningmeester en vicevoorzitterUw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
In dit scenario ben jij niet God snap je.quote:met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
ja hahaha dat was het ook. En dingen die ik wel veilig achte voor mezelf nog in dit geval die heeeeeeeeeel zwaar aangerekend werden in mijn beleving. Maar ik laat nooit wat achter natuurlijk zo dat iemand onder spanning komt te staan.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:04 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ik heb vertrouwen in je, volgens mij is het meer een soort examenstress dan een gebrek aan kennis
En sowieso dat is eerste, de volgende is nog wie er aan werkt moet het ook zelf nachecken natuurlijk nog.
dus er is een heel safety net wel alsnog.
bedoel paar werkgevers terug trok ik mispatronen er nog uit met paar punt tangen, dat hoef ik nu niet meer te doen.
Ligt dus erg aan werkgevers ook in hoeverre ze gaan met veiligheid, maar het is opzich goed dat ze er nu bij mijn huidige echt zwaar aan tillen.Do what you love, love what you do!![]()
voorzittershamertje in m'n broek gekregen
Heb mezelf wel goed onder stroom gezet omdat ik een plafondlamp wilde ophangen en het niet nodig vond om even de groep uit te zettenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:06 schreef kree het volgende:
[..]
ja hahaha dat was het ook. En dingen die ik wel veilig achter voor mezelf nog in dit geval die heeeeeeeeeel zwaar aangerekend werden in mijn beleving. Maar ik laat nooit wat achter natuurlijk zo dat iemand onder spanning komt te staan.
En sowieso dat is eerste, de volgende is nog wie er aan werkt moet het ook zelf nachecken natuurlijk nog.
dus er is een heel safety net wel alsnog.met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Ga er maar mee op de tafel slaanquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:06 schreef Speklap3000 het volgende:
voorzittershamertje in m'n broek gekregenUw ADH vitamine Worst
Nope. Heb wel eens gedacht om er voor de gein een aan te schaffen als onze voorzitter de boel weer eens laat ontsporenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:06 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Sla je ook met een voorzittershamertje?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Die fout maak je ook maar één keerquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:08 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Heb mezelf wel goed onder stroom gezet omdat ik een plafondlamp wilde ophangen en het niet nodig vond om even de groep uit te zetten![]()
Ik dacht ooit de groep uitgezet te hebben en toen kreeg ik alsnog een schok. Toen wist ik zeker dat de groep er af lag
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Doenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nope. Heb wel eens gedacht om er voor de gein een aan te schaffen als onze voorzitter de boel weer eens laat ontsporen
Uw ADH vitamine Worst
Nee hoorquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:08 schreef JustinK het volgende:
[..]
Die fout maak je ook maar één keermet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Dit heb ik laatst een filmpje van zitten kijken van een gast van enexisquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:04 schreef kree het volgende:
[..]
Nee dat schema is er want is een bestaande installatie, of is door aannemer gemaakt, dat is dus de weergave hoe de boel in elkaar zit.
Wij eigenlijk moeten dus dingen spanningsloos kunnen maken als er weer onder aannemers werkzaamheden aan uitvoeren. Daar is dit voor bedoelt.
Dat hele ontwerpen van installaties is weer heel andere tak.
Maar hoop mss geeft het zo beetje idee van wat het nu eigenlijk is. Moet zeggen heb hier nooit eerder zo mee gewerkt,. Wel altijd in Elektro dus weet wel wat ik doe, maar moet het nu echt volgens regels doen dus het is soort van nieuw voor mij ook nog.
Maar is leuk toch ff voor het idee
zekering er uit
kaartje ophangen
van die aardklemmen er in
bordje er bij hangen
en nog wat checken en meten
klaar voor onderhoud.
zoiets![]()
![]()
Ik had vroeger als voorzitter een stuk boomstam om mee te slaanTrotste mama van Ambar
een 10.000 volt plafondlampquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:08 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Heb mezelf wel goed onder stroom gezet omdat ik een plafondlamp wilde ophangen en het niet nodig vond om even de groep uit te zetten![]()
![]()
ja joh weet het, zat keer gehad zelf ook, tis niet dat je gelijk dood neervalt, maar zo gaan ze er wel van uit.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:08 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Heb mezelf wel goed onder stroom gezet omdat ik een plafondlamp wilde ophangen en het niet nodig vond om even de groep uit te zetten
maar huis installaties he met aardlek die je aardig beschermd, en ja ook dat moeten we leren met hoeveel en wat en etc berekeningen, maar die slaagde ik voor.
Maar in industrie heb je geen aardlek vaak en dan heb je het ipv over 16 ampère. wellicht over 180A of veel meer en geen aardlek, nou ik wil er niet aanhangen enzo en dat is gelukkig ook nooit gebeurt.
Maar om aan te geven, ik baal dat ik het niet in 1 keer haalde, maar die veiligheidsmaatregelen zijn er ook niet voor niks. Je vertelt het namelijk niet na als er daar iets fout gaat.Do what you love, love what you do!![]()
yup dat is het idee iddquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:09 schreef Harrie het volgende:
[..]
Dit heb ik laatst een filmpje van zitten kijken van een gast van enexis
zekering er uit
kaartje ophangen
van die aardklemmen er in
bordje er bij hangen
en nog wat checken en meten
klaar voor onderhoud.
zoiets
thuis als je stroom krijgt is de kans groot dat je ff schrikt een tijdje dr bibber lijkt met de hand waar je verkeerd mee pakt en klaar.quote:
Bij die installaties waar je de stroom gewoon kunt horen werkt dat echt anders weet ik uit mijn datacenter tijddaar pak je de kabel van 1 van de fased die binnen komt niet eens omsloten in je hand omdat je hand te klein is terwijl je thuis alles wat binnenkomt nog wel in je hand kunt houden
detail
![]()
Dat doe ik mezelf liever niet aan.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:14 schreef Harrie het volgende:
[..]
thuis als je stroom krijgt is de kans groot dat je ff schrikt een tijdje dr bibber lijkt met de hand waar je verkeerd mee pakt en klaar.
Bij die installaties waar je de stroom gewoon kunt horen werkt dat echt anders weet ik uit mijn datacenter tijddaar pak je de kabel van 1 van de fased die binnen komt niet eens omsloten in je hand omdat je hand te klein is terwijl je thuis alles wat binnenkomt nog wel in je hand kunt houden
detail
ShiiShii
Shii
![]()
ShiiShii
Shii
![]()
ShiiShii
Shii
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:15 schreef Speklap3000 het volgende:
ShiiShii
Shii
![]()
ShiiShii
Shii
![]()
ShiiShii
Shii
Wat een liefde.quote:![]()
![]()
![]()
Naar hun hoofdkantoor afreizen en dan op pannen en potten slaanquote:Uw ADH vitamine Worst
Ik mach ze kaputquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:19 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Naar hun hoofdkantoor afreizen en dan op pannen en potten slaan
als het komend weekend een beetje droog is ga ik denk ik ff een fijn stukje lopen heb ik vandaag bedacht![]()
![]()
yup het is echt linke zooi omdat je het niet ziet ook, je kunt het meten natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:14 schreef Harrie het volgende:
[..]
thuis als je stroom krijgt is de kans groot dat je ff schrikt een tijdje dr bibber lijkt met de hand waar je verkeerd mee pakt en klaar.
detail
maar dat is het verschil, ik deed jaartje WTB hiervoor ook he en dan heb je met water en afsluiters te maken, kan trouwens nog net zo gevaarlijk zijn.
Maar het is meer zichtbaar enzo. hahaha lol ging er euro of 300 wel op vooruit weer om toch weer Elektro te gaan doen want was ook mijn leervak op MTS en HTS nog stukje.
Maar ja je voelt de druk wel, fouten maken kan eigenlijk niet, check ook vlamboog filmpjes, want dat is nog een groot risico eraan ook.Do what you love, love what you do!![]()
Doe eens niet zo gekquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:20 schreef Harrie het volgende:
als het komend weekend een beetje droog is ga ik denk ik ff een fijn stukje lopen heb ik vandaag bedachtTrotste mama van Ambar
Goed planquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:20 schreef Harrie het volgende:
als het komend weekend een beetje droog is ga ik denk ik ff een fijn stukje lopen heb ik vandaag bedacht![]()
![]()
Mit einen bolkquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:20 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Wel livestreamen hoe je ze kapot maak
Ik zit dan lekker in een grote hal te ravenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:20 schreef Harrie het volgende:
als het komend weekend een beetje droog is ga ik denk ik ff een fijn stukje lopen heb ik vandaag bedacht
Uw ADH vitamine Worst
waar ging jij heenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:21 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik zit dan lekker in een grote hal te ravenik lees nooit terug
![]()
ASOTquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:22 schreef Harrie het volgende:
[..]
waar ging jij heenik lees nooit terug
Uw ADH vitamine Worst
Naar 'n grote hal.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:22 schreef Harrie het volgende:
[..]
waar ging jij heenik lees nooit terug
Lekkahquote:Was pas nog in de brabanthallen wat ook best flinke hallen zijn maar daar was de sfeer een stuk minder kan ik je meldenquote:![]()
Nog nooit geweestquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:24 schreef Harrie het volgende:
[..]
Lekkah
[..]
Was pas nog in de brabanthallen wat ook best flinke hallen zijn maar daar was de sfeer een stuk minder kan ik je melden
Wat deed je in Brabanthallen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:24 schreef Harrie het volgende:
[..]
Lekkah
[..]
Was pas nog in de brabanthallen wat ook best flinke hallen zijn maar daar was de sfeer een stuk minder kan ik je meldenUw ADH vitamine Worst
Dat is een flink stuk makkerquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:25 schreef Harrie het volgende:
[..]
Planning is ff van Breda naar kaatsheuvel dat leek me wel een goeie opwarmer voor dit seizoen![]()
bier drinken en kut roepenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:26 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Wat deed je in Brabanthallen?met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
wij hadden studiedag in de conferentie ding wat er aan vast zit en tijdens de lunchpauwe even een rondje gelopen en moest ook ff binnen gaan kijken wat ze aan het opbouwen warenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:26 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Wat deed je in Brabanthallen?een tribune maar hoe en wat heb ik niet gevraagd verder
![]()
![]()
nou goed jongens dat even ter info, ik moet morgen vroeg weer op want naar Brakel rijden weer en is 1 uur 45 min ongeveer.
Dus weer optijd weg en even kijken morgen of ik nog donderdag en vrijdag vrij kan krijgen. Want opzich zou het wel lekker zijn.
Was vandaag ook in Brakel en duurde weer langer dan verwacht en ging toch echt 6:30 weg en was 18:30 pas terug. dus goed overuren enzo.
Hoop dat jullie dat even leuk vonden kleine inzage in van elektromonteur enzo, vraag gerust want altijd leuk om even over te kletsen
Ja was leukquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:28 schreef kree het volgende:
nou goed jongens dat even ter info, ik moet morgen vroeg weer op want naar Brakel rijden weer en is 1 uur 45 min ongeveer.
Dus weer optijd weg en even kijken morgen of ik nog donderdag en vrijdag vrij kan krijgen. Want opzich zou het wel lekker zijn.
Was vandaag ook in Brakel en duurde weer langer dan verwacht en ging toch echt 6:30 weg en was 18:30 pas terug. dus goed overuren enzo.
Hoop dat jullie dat even leuk vonden kleine inzage in van elektromonteur enzo, vraag gerust wat altijd leuk om even over te kletsenWelterusten
![]()
![]()
![]()
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 20-02-2024 21:30
nr / user / totaal score / score gisteren / score vandaag / gebolkt / aantal posts
1. Speklap3000 / 4167 / +131 / +96 / 6565 / 7697
2. devzero / 1933 / +115 / +141 / 757 / 1184
3. JustinK / 1781 / +79 / +88 / 3367 / 4270
4. mario390 / 757 / +54 / +59 / 299 / 576
5. Mickytjuh / 756 / +58 / +48 / 1271 / 1630
6. HappyCharly / 718 / +75 / +44 / 2188 / 2598
7. KoningWouter / 670 / +8 / +17 / 810 / 1040
8. KillemWieft / 612 / +57 / +39 / 198 / 351
9. Harrie / 600 / +16 / +3 / 911 / 1242
10. DerRabbit / 377 / +12 / +14 / 759 / 915
11. Paul / 323 / +7 / +8 / 1175 / 1457
12. hemarookworst / 318 / +5 / +7 / 645 / 873
13. Rob / 267 / +0 / +25 / 231 / 323
14. kree / 254 / +0 / +4 / 468 / 590
15. Mazikeen / 221 / +1 / +0 / 541 / 654
16. ieniminimuis / 209 / +11 / +2 / 485 / 612
17. DJMO / 207 / +2 / +3 / 198 / 295
18. Shii / 174 / +1 / +2 / 275 / 370
19. gebrokenglas / 171 / +16 / +2 / 303 / 388
20. Grrrrrrrr / 162 / +0 / +0 / 162 / 224SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 00:01 schreef Monitor het volgende:
Top 100 van maandag 19 februari 2024
Plaats / aantal berichten / gebruiker
01. 563 JustinK
02. 551 aloa
03. 531 Speklap3000
04. 460 Mickytjuh
05. 338 Kissingbird
06. 239 Dotteke
07. 236 Puzzie
08. 216 greysbones
09. 206 mario390
10. 193 HappyCharly
10. 193 4EverBlackEyed
12. 161 Pearlbitch
13. 141 Adixsh
14. 139 Schakeltopia
15. 119 Ireth
16. 114 Sally
17. 103 gebrokenglas
18. 102 Li0nHeart
19. 100 Frummelie
20. 097 DerRabbit
20. 097 essnhills
20. 097 Nattekat
20. 097 ieniminimuis
24. 096 Lovely
25. 090 Koos1958
26. 089 datismijnmening
26. 089 Joyce-43
28. 083 tong80
28. 083 DKUp
30. 082 dud0r
31. 080 Id_do_her
32. 078 KoningWouter
33. 075 drakin
34. 072 M_0_0_N
34. 072 MizzezAmy
36. 071 humpty
37. 070 rival
38. 068 engine
39. 067 devzero
40. 066 Snoozey
41. 065 Rhosyn
42. 061 Citizen.Erased
43. 059 KinKiJan
43. 059 DGK_Tegengas
45. 058 hemarookworst
46. 056 Monsterkoekie
46. 056 5thencounter
48. 055 TheStigsDutchCousin
48. 055 Cupfighter
50. 054 CherryLips
51. 052 lojanda
52. 049 kwiwi
52. 049 Dr_Flash
54. 048 Tarado
55. 047 Gibson88
55. 047 sp3c
57. 046 zodeju
58. 044 LTVDK
58. 044 chufi
60. 043 maily
60. 043 ben34567
62. 042 Was-beer
63. 041 lucifer666
63. 041 aTypisch
63. 041 Aardbeienmoes
66. 040 marky
66. 040 Snensie
68. 039 FreshFruit
69. 038 Spockjuh_
70. 037 StateOfMind
70. 037 Koen66
72. 036 Zoon_John
72. 036 Bomenverzameling
74. 035 NoCigar
74. 035 ChildoftheStars
76. 034 mascara-klodder
76. 034 freaky40
76. 034 H_T
79. 033 onlogisch
79. 033 bitterbal
79. 033 Joop_W
79. 033 Paul
79. 033 Soury
79. 033 Momo
85. 032 Delenlill
85. 032 gianni61
85. 032 pullup
88. 031 Mortaxx
88. 031 spapaars
88. 031 GGMM
88. 031 DGK-Eric
92. 030 Molo
92. 030 ExTec
92. 030 Fogel
92. 030 Modus
92. 030 Metalfrost
97. 029 PietjePuk2000
97. 029 Ama
97. 029 ToT
97. 029 Perrin
Deze cijfers zijn op werkdagen na 9:00 en in het weekeinde de gehele dag geldig.
Klik hier voor meer statsWinnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Dat lijstje geeft aan hoe slecht jij in bolken bentquote:
Maar goed in tellenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:34 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Dat liojstje geeft aan hoe slecht jij in bolken bent![]()
![]()
Hoe kom ik zo snel mogelijk in U terecht?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:34 schreef Paul het volgende:
[..]
HOI SCHAAAAAAAAAAAAAAAAT
wanneer date in Utrechtmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
dit is btw nog een voorbeeldje om het visueel te maken.
En nee dit is niet overdreven
bij laagspanning dus nog en voor wie het niet weet dat is niet 24V. Maar tot 1000V
Daarna ga je naar hoogspanning en is 10.000V. zie filmpje van die trein enzo
Volgende week ben ik weer in Utrecht.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:34 schreef Paul het volgende:
[..]
HOI SCHAAAAAAAAAAAAAAAAT
wanneer date in Utrecht![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:34 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Hoe kom ik zo snel mogelijk in U terecht?![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:36 schreef Shii het volgende:
[..]
Volgende week ben ik weer in Utrecht.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:35 schreef kree het volgende:
dit is btw nog een voorbeeldje om het visueel te maken.
En nee dit is niet overdreven
bij laagspanning dus nog en voor wie het niet weet dat is niet 24V. Maar tot 1000V
Daarna ga je naar hoogspanning en is 10.000V. zie filmpje van die trein enzo![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:38 schreef Paul het volgende:
[..]
[..]
gebruiken lullie beiden dat smilies-scriptje ofzo![]()
![]()
Louter kwaliteit makkerquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:39 schreef Paul het volgende:
[..]
jij had toch iets gemaakt die jou smilies gaf ofzomet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
ik heb hier standaard een ijzeren niet geisoleerde nijptang op de binnenkomende aders liggen dan valt het niet op wat ik allemaal op zolder heb liggen en zo'n fikkie geeft meer warmte af dan een gemiddelde warmtepomp![]()
![]()
jij zei laatst dat je iets had en dan kon je nonstop smileis postenquote:Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Ja daarom is het ook een klein puntjequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:40 schreef Masberum het volgende:
[..]
Prima voel er toch niks bij van jou
Niet non stop, moet gewoon zelf posten. Alleen iets wat m'n clipboard vultquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:40 schreef Paul het volgende:
[..]
jij zei laatst dat je iets had en dan kon je nonstop smileis postenmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
ja dat bedoelde ik heequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:40 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Niet non stop, moet gewoon zelf posten. Alleen iets wat m'n clipboard vultWinnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:40 schreef Paul het volgende:
[..]
jij zei laatst dat je iets had en dan kon je nonstop smileis postennee hoor hij heeft een of ander scriptje wat zijn klembord vult met wat tekens
![]()
ja dat bedoelde ik heequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:41 schreef Harrie het volgende:
[..]nee hoor hij heeft een of ander scriptje wat zijn klembord vult met wat tekens
ja ik wil er niet drama over maken, maar toch is dit realistisch wel waar ik iig mee te maken hebt. Dus ok daarom snappen jullie, ik baal nog van die examen uitslag. maar veiligheid erin staat wel voorop natuurlijkquote:
Ik doe btw nog geen hoogspanning, hoewel is er mogelijkheid toe en kan ik schaal omhoog, maar ik ben meer van zie dit eerst wel ff en wil het echt ook goed weten en installaties voor ik me daaraan waag. Doe maar ff beetje meelopen en kijken onderhand daarmee. bedoel. hoogspanning is gelijk dood zeg maar bij een fout. met laagspanning overleef je het hopelijk
Ja precies. One step at the timequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:42 schreef kree het volgende:
[..]
ja ik wil er niet drama over maken, maar toch is dit realistisch wel waar ik iig mee te maken hebt. Dus ok daarom snappen jullie, ik baal nog van die examen uitslag. maar veiligheid erin staat wel voorop natuurlijk
Ik doe btw nog geen hoogspanning, hoewel is er mogelijkheid toe en kan ik schaal omhoog, maar ik ben meer van zie dit eerst wel ff en wil het echt ook goed weten en installaties voor ik me daaraan waag. Doe maar ff beetje meelopen en kijken onderhand daarmee. bedoel. hoogspanning is gelijk dood zeg maar bij een fout. met laagspanning overleef je het hopelijk![]()
![]()
dat is slechts een kwestie van slecht scriptwerk lijkt mequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:42 schreef Speklap3000 het volgende:
En ook dat moet ik handmatig triggeren![]()
Scheelt niet echt tijd hoor, komt op hetzelfde neer.quote:met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Zou een loop kunnen inbouwen, dat klopt. Vond ik niet netjesquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:45 schreef Harrie het volgende:
[..]
dat is slechts een kwestie van slecht scriptwerk lijkt me
Ik wilde niet meer doen dan ongeveer dezelfde effort bouwen als wat dit handmatig posten kost:
bgsdfmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Nee die bagger smileys heel de dag heeft zoveel stijl wil je zeggenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:46 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Zou een loop kunnen inbouwen, dat klopt. Vond ik niet netjes![]()
![]()
ik heb btw ok omdat ik toch nog wakker ben.
Een quiz vraag en denk meeste die beetje Elektro weten weten dit.
We hebben het over netten dus laagspanning enzo en hoogspanning.
Quiz vraag nr 1:
Waarom hebben ze die spanning zo hoog gemaakt op de hoogspanningsnetten? (is tot 380.000V dus). niet overal maar deel iig volgens mij was dat nu het hoogste van Tennet in NL.Do what you love, love what you do!![]()
p = u * i en u = i * rquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:47 schreef kree het volgende:
Quiz vraag nr 1:
Waarom hebben ze die spanning zo hoog gemaakt op de hoogspanningsnetten? (is tot 380.000V dus). niet overal maar deel iig volgens mij was dat nu het hoogste van Tennet in NL.
hoe hoger de spanning hoe lager de weerstand![]()
Het heeft niet veel stijl, maar wel een specifieke stijlquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:47 schreef Harrie het volgende:
[..]
Nee die bagger smileys heel de dag heeft zoveel stijl wil je zeggen
Omdat die kabels hoog boven de grond hangenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:47 schreef kree het volgende:
Quiz vraag nr 1:
Waarom hebben ze die spanning zo hoog gemaakt op de hoogspanningsnetten? (is tot 380.000V dus). niet overal maar deel iig volgens mij was dat nu het hoogste van Tennet in NL.
nicequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:48 schreef Harrie het volgende:
[..]
p = u * i en u = i * r
hoe hoger de spanning hoe lager de weerstandgelijk het goede antwoord
Dan kan er meer stroom doorheen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:47 schreef kree het volgende:
Quiz vraag nr 1:
Waarom hebben ze die spanning zo hoog gemaakt op de hoogspanningsnetten? (is tot 380.000V dus). niet overal maar deel iig volgens mij was dat nu het hoogste van Tennet in NL.![]()
KUT ik dacht dat ik lekker bezig was maar ik was te snel denk ikquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:49 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Omdat die kabels hoog boven de grond hangen![]()
![]()
of althans de weerstand wordt niet lager natuurlijk. Maar hoe hoger de spanning hoe minder stroom er hoeft te lopen. En beperkt dus je verlies.quote:. is in kwadratisch namelijk anders
nee juist niet, als je de spanning hoger maakt, dan hoeft er minder stroom te lopenquote:
de weerstand wordt wel lagerquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:50 schreef kree het volgende:
[..]
of althans de weerstand wordt niet lager natuurlijk. Maar hoe hoger de spanning hoe minder stroom er hoeft te lopen. En beperkt dus je verlies.. is in kwadratisch namelijk anders
![]()
![]()
euhm hangt er vanaf hoe je die precies bedoelt denk?quote:
leg is uit? Ik weet er zijn meerdere factoren natuurlijk... maar welke bedoel je?Do what you love, love what you do!![]()
Zo tranen gedroogd. Spieren weer op de plaats. Dot belt de duitse politie. Begint in het duits gaat over in het Engels en zegt jn het Nederlands begrijpt u mij Het is gelukt maar lag daarna in een lach stuip om mijzelf 🤣🤣🤣Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
warum hast du die polizei angeruft?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:54 schreef Dotteke het volgende:
Zo tranen gedroogd. Spieren weer op de plaats. Dot belt de duitse politie. Begint in het duits gaat over in het Engels en zegt jn het Nederlands begrijpt u mij Het is gelukt maar lag daarna in een lach stuip om mijzelf 🤣🤣🤣met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Nee dat ga ik echt niet helemaal uit zitten schrijven hier.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:53 schreef kree het volgende:
[..]
euhm hangt er vanaf hoe je die precies bedoelt denk?
leg is uit? Ik weet er zijn meerdere factoren natuurlijk... maar welke bedoel je?
maar de weerstand is spanning gedeeld door stroom en als je met hetzelfde vermogen de spanning omhoog brengt kan de stroom omloog dus minder weerstand.![]()
en dan heb ik het niet over de andere ellende dat ze niet door de kern maar aan de buitenkant van de kabel enzo want dat weet ik allemaal niet precies hoe dat ook weer zatquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:56 schreef Harrie het volgende:
[..]
Nee dat ga ik echt niet helemaal uit zitten schrijven hier.
maar de weerstand is spanning gedeeld door stroom en als je met hetzelfde vermogen de spanning omhoog brengt kan de stroom omloog dus minder weerstand.![]()
![]()
Best wel hersteld ja!
Moest aan de drugs van de assistente van de dokterOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Daarom waardeer ik jou ook zoquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:59 schreef Harrie het volgende:
zonder weerstand is het allemaal zo saai
Mijn stem wordt al twee uur getestOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
dochterlief belde ze had gebeld maar ze snapte haar niet. Of ik het even wilde doen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:55 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
warum hast du die polizei angeruft?
Kleinzoon ging tanken in Duitsland. Heeft dat tankding in zijn auto hangen voert de pinpas in en die doet het niet. Hij stopt de pinpas in zijn zak stapt in de auto en rijd weg.. oeps hij was vergeten dat hij die slang er nog in had zitten en trekt hem kapot.
Hebben ze hier de politie gebeld maar die zeggen ook even politie duitsland bellen die moeten even gaan kijken of het lekt. Maar ze snapte haar niet dus was ik de klos en kon bellen.
Ik was klaar met het gesprek en voelde mij net een Mario 🤣🤣🤣Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Cocaïnequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:59 schreef Mickytjuh het volgende:
Best wel hersteld ja!
Moest aan de drugs van de assistente van de dokter![]()
![]()
Dat is niet heel handigquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:00 schreef Dotteke het volgende:
oeps hij was vergeten dat hij die slang er nog in had zitten en trekt hem kapot
ja idd stroom gaat omlaag door de spanning op te voeren. En de stroom zorgt voor weerstand en die is in kwadraat ermee. Dus voordeel is om die spanning omhoog te voeren en er minder verliezen zijn over de kabels.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:56 schreef Harrie het volgende:
[..]
Nee dat ga ik echt niet helemaal uit zitten schrijven hier.
maar de weerstand is spanning gedeeld door stroom en als je met hetzelfde vermogen de spanning omhoog brengt kan de stroom omloog dus minder weerstand.
Dit blijf ik nog steeds interessant vinden btw en heb tijdje hbo gedaan, maar wiskunde killing me met dat over alle vakken. LOL.
Maar volgens mij zijn we het eens wel daarover. dat klopt idd.Do what you love, love what you do!![]()
Nee dat was niet slimquote:
We hebben allemaal wel eens minder slimme momentenquote:met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Nee xylometazoline en N-(4 hydroxyfenyl)acetamideOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
goeie drugs of saaiequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:59 schreef Mickytjuh het volgende:
Best wel hersteld ja!
Moest aan de drugs van de assistente van de dokter![]()
![]()
zeggen alle tieners ja?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:02 schreef Mickytjuh het volgende:
Nee xylometazoline en N-(4 hydroxyfenyl)acetamidemet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
Saaie drugs maar het werkt welOp donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.![]()
Hoe gaat het met je schuurdeur?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:59 schreef Mickytjuh het volgende:
Best wel hersteld ja!
Moest aan de drugs van de assistente van de dokter
BTW ben bij Tennet geweest en wat ook heel interessant was die HVDC kabels enzo tussen zeg maar Noorwegen enzo.
LOL en hoeveel winst ze ermee maken, want we hebben wisselspanning hier, voor langere afstanden is DC beter. maargoed heel ander onderwerp en veeeeeels te laat om me hier nog in te verdiepen.
Maar wie weet morgen enzo om even over te kletsen, het is interessant.
Volgende keer Mario laten bellen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
dochterlief belde ze had gebeld maar ze snapte haar niet. Of ik het even wilde doen.
Kleinzoon ging tanken in Duitsland. Heeft dat tankding in zijn auto hangen voert de pinpas in en die doet het niet. Hij stopt de pinpas in zijn zak stapt in de auto en rijd weg.. oeps hij was vergeten dat hij die slang er nog in had zitten en trekt hem kapot.
Hebben ze hier de politie gebeld maar die zeggen ook even politie duitsland bellen die moeten even gaan kijken of het lekt. Maar ze snapte haar niet dus was ik de klos en kon bellen.
Ik was klaar met het gesprek en voelde mij net een Mario 🤣🤣🤣![]()
![]()
gib mir benzinquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:03 schreef JustinK het volgende:
[..]
Volgende keer Mario laten bellen?
du hundmet je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
ik heb er allemaal geen verstand van maar ik heb vroeger naar mijn @Mickytjuh geluisterd en die vertelde me dat het zo werkt en ik geloofde "haar" wat een hem was omdat ik een andere docent had natuurlijkquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:01 schreef kree het volgende:
[..]
ja idd stroom gaat omlaag door de spanning op te voeren. En de stroom zorgt voor weerstand en die is in kwadraat ermee. Dus voordeel is om die spanning omhoog te voeren en er minder verliezen zijn over de kabels.
Dit blijf ik nog steeds interessant vinden btw en heb tijdje hbo gedaan, maar wiskunde killing me met dat over alle vakken. LOL.
Maar volgens mij zijn we het eens wel daarover. dat klopt idd.
Wat heeft dit met wiskunde te maken trouwensdit is gewoon rekenen niveau groep 6 basisschool volgens mij.
![]()
respect dat je er aan begint om het te gaan typenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:02 schreef Mickytjuh het volgende:
Nee xylometazoline en N-(4 hydroxyfenyl)acetamide![]()
gelukkig ken ik dat spul niet en dat wil ik ook zo houden, als het maar helpt![]()
Das ist der Liebes SCquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:05 schreef HappyCharly het volgende:
Wel lekker lezen hier zonder al dat Duits![]()
![]()
Das ist die Liebe Slow Chatquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:05 schreef HappyCharly het volgende:
Wel lekker lezen hier zonder al dat Duits
Zou graag je kringspier kietelen met mijn eikel.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:08 schreef JustinK het volgende:
Wat ben je ook een geile rakker @:Speklap3000met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag![]()
vind er weinig aan op zich, een scheepsmotor van formaat x in een datacenter kan als ie aan slaat zoveel stroom opwekken en hoeveel diesel heb je nodig om dat ding 24 uur te laten draaien dat zijn ook van die totaal niet interessante dingen omdat ik geen oliehandel heb zeg maarquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:03 schreef kree het volgende:
BTW ben bij Tennet geweest en wat ook heel interessant was die HVDC kabels enzo tussen zeg maar Noorwegen enzo.
LOL en hoeveel winst ze ermee maken, want we hebben wisselspanning hier, voor langere afstanden is DC beter. maargoed heel ander onderwerp en veeeeeels te laat om me hier nog in te verdiepen.
Maar wie weet morgen enzo om even over te kletsen, het is interessant.want boven de 140.000 liter voorraad heb je daar die papieren en veiligheidseisen voor nodig heb ik me laten vertellen
![]()
![]()
Zie hier de reden dat ik wat smileys in mn clipboard niet zo erg vindquote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:09 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Zou graag je kringspier kietelen met mijn eikel.![]()
![]()
aandachtshoeren hebben allemaal hun eigen kansloze stijl en wat jullie vinden is totaal niet belangrijkquote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:09 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Zie hier de reden dat ik wat smileys in mn clipboard niet zo erg vind![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: