Zou een loop kunnen inbouwen, dat klopt. Vond ik niet netjesquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:45 schreef Harrie het volgende:
[..]
dat is slechts een kwestie van slecht scriptwerk lijkt me
Nee die bagger smileys heel de dag heeft zoveel stijl wil je zeggenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:46 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Zou een loop kunnen inbouwen, dat klopt. Vond ik niet netjes
p = u * i en u = i * rquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:47 schreef kree het volgende:
ik heb btw ok omdat ik toch nog wakker ben.
Een quiz vraag en denk meeste die beetje Elektro weten weten dit.
We hebben het over netten dus laagspanning enzo en hoogspanning.
Quiz vraag nr 1:
Waarom hebben ze die spanning zo hoog gemaakt op de hoogspanningsnetten? (is tot 380.000V dus). niet overal maar deel iig volgens mij was dat nu het hoogste van Tennet in NL.
Het heeft niet veel stijl, maar wel een specifieke stijlquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:47 schreef Harrie het volgende:
[..]
Nee die bagger smileys heel de dag heeft zoveel stijl wil je zeggen
Omdat die kabels hoog boven de grond hangenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:47 schreef kree het volgende:
Quiz vraag nr 1:
Waarom hebben ze die spanning zo hoog gemaakt op de hoogspanningsnetten? (is tot 380.000V dus). niet overal maar deel iig volgens mij was dat nu het hoogste van Tennet in NL.
nicequote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:48 schreef Harrie het volgende:
[..]
p = u * i en u = i * r
hoe hoger de spanning hoe lager de weerstand
Dan kan er meer stroom doorheen?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:47 schreef kree het volgende:
Quiz vraag nr 1:
KUT ik dacht dat ik lekker bezig was maar ik was te snel denk ikquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:49 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Omdat die kabels hoog boven de grond hangen
of althans de weerstand wordt niet lager natuurlijk. Maar hoe hoger de spanning hoe minder stroom er hoeft te lopen. En beperkt dus je verlies.quote:
nee juist niet, als je de spanning hoger maakt, dan hoeft er minder stroom te lopenquote:
de weerstand wordt wel lagerquote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:50 schreef kree het volgende:
[..]
of althans de weerstand wordt niet lager natuurlijk. Maar hoe hoger de spanning hoe minder stroom er hoeft te lopen. En beperkt dus je verlies.. is in kwadratisch namelijk anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |