abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212423102
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212423116
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan denk jij dat, ik denk wat anders ;)
Denken is hier niet toegestaan joh
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_212423127
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:06 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Alweer die alwetendheid.
Ja want ik geef nooit toe als ik iets niet weet natuurlijk :') In tegenstelling tot jou vind ik het geen probleem om te zeggen dat ik iets niet weet. of me er niet genoeg over ingelezen heb om er iets nuttigs over te zeggen. Gister alleen al 2x in dit topic. Dus waar slaat deze steek onder water nou weer op?

Waarom kan jij nooit eens normaal een gesprek voeren? Altijd met die steken onder water. En van die denigrerende opmerkingen. En dan zeuren dat je in andere topics weggepest wordt. Kan me er iets bij voorstellen als je overal op deze manier post.

Nee ben het met candy ook totaal niet eens. Maar die post tenminste normaal terug.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212423182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan denk jij dat, ik denk wat anders ;)
Wat denk jij dan? Is rusland niet de enige die elk moment de oorlog kan stoppen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212423234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat denk jij dan? Is rusland niet de enige die elk moment de oorlog kan stoppen?
Klopt, dat denk ik.
pi_212423240
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:09 schreef over_hedge het volgende:
alleen al 2x in dit topic. Dus waar slaat deze steek onder water nou weer op?

Waarom kan jij nooit eens normaal een gesprek voeren? Altijd met die steken onder water. En van die denigrerende opmerkingen. En dan zeuren dat je in andere topics weggepest wordt. Kan me er iets bij voorstellen als je overal op deze manier post.

Nee ben het met candy ook totaal niet eens. Maar die post tenminste normaal terug.
Ik ben deze laatste discussie heel normaal begonnen tegen voetbalmanager
En dan kom jij ertussen met dat ik maar verhaaltjes neer plets, zonder bronnen, en maar speculaties enz

So what dat ik een gedachte post zonder bronnen ?
Beetje triest dat je alleen maar iets kan denken waar je een krantenartikel naast moet kunnen leggen
pi_212423425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik ben deze laatste discussie heel normaal begonnen tegen voetbalmanager
En dan kom jij ertussen met dat ik maar verhaaltjes neer plets, zonder bronnen, en maar speculaties enz

So what dat ik een gedachte post zonder bronnen ?
Beetje triest dat je alleen maar iets kan denken waar je een krantenartikel naast moet kunnen leggen
Dat doe je toch ook? Je zegt het net zelf...
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik speculeer gewoon op wat er zou kunnen gebeuren.
Ik denk en dus vraag ik me af en toe dingen af ja. Jij noemt dat dan weer "verhaaltjes", so be it.
Dus je doet letterlijk dat. Wat van de rest prima is. Maar dan kan je wel tegengeluid verwachten ja. En was het dan zo moeilijk om meteen te zeggen toen er naar gevraagd werd: Ik heb hier geen bronnen voor. Maar is iets wat ik denk/ over speculeer.

En ik zeg nergens dat je dat niet mag doen. Zeg ook nergens dat je overal bronnen voor moet hebben. Alleen als je zulke verhalen/speculaties of hoe je het ook wilt noemen post. Dan ga je daar vragen over krijgen ja. En de vraag of je er bronnen voor hebt of dat het iets is wat je zelf verzint lijkt me toch een vrij logische vraag. Zelfs in bnw..
pi_212423497
Ik gooi er maar weer even een complot in, kom ik net tegen in een telegram kanaal.
Heb het nog niet kunnen controleren op echtheid.
quote:
Ukrainian authorities were preparing an assassination attempt on the French President during Macron’s expected visit to Ukraine – France 24

It is alleged that this is why the French President canceled his visit to Ukraine, arguing it was a security issue.

The French media say that the head of the GUR Budanov worked on the operation to eliminate Macron, and he supervised the killers.

The whole plan was spoiled by the former commander-in-chief of the Armed Forces of Ukraine Valery Zaluzhny, who transmitted information to the French through his own channels.
pi_212423528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
Ik gooi er maar weer even een complot in, kom ik net tegen in een telegram kanaal.
[..]

Nou, dat zou groot nieuws geweest zijn. Eens even kijken of ik er wat van kan vinden op France24....

..Niks gevonden natuurlijk. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212423585
quote:
[..]

Ja vond het idd ook een eerder rare annulatie.
Alsof ze Rusland ineens bedreigend vinden ?
Alle westerse leiders gaan er toch quasi wekelijks op bezoek ?

Dacht zelf dat het mss te maken had met die 60 franse soldaten van het vreemdelingenlegioen die recentelijk omgebracht werden bij een raketaanval op een hotel, en de franse ambassadeur die op het matje geroepen was enzo
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 13:41:06 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212423618
quote:
[..]

Haha Budanov specifiek zelfs.

Feit dat hij specifiek zo genoemd wordt is voor mij genoeg reden om dit als de zoveelste Kremlin defamation te bestempelen. Dat is zelfs los van de voor en nadelen die het met zich mee zou brengen.

Het past perfect in het plaatje van het zwartmaken van de tegenstander op basis van geruchten. En als je maar genoeg tegen de muur gooit blijft er vanzelf iets plakken. Dat is waarom dit zo schadelijk is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212423708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja vond het idd ook een eerder rare annulatie.
Alsof ze Rusland ineens bedreigend vinden ?
Alle westerse leiders gaan er toch quasi wekelijks op bezoek ?

Dacht zelf dat het mss te maken had met die 60 franse soldaten van het vreemdelingenlegioen die recentelijk omgebracht werden bij een raketaanval op een hotel, en de franse ambassadeur die op het matje geroepen was enzo
Geen idee of het waar is hoor, maar dit is wel een mooie plek om er over te praten.
Nu Zaluzhny ontslagen is kan het natuurlijk zo zijn dat hij info gaat lekken wat hij anders niet zou doen.
pi_212423712
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Het past perfect in het plaatje van het zwartmaken van de tegenstander op basis van geruchten.
Zelfde tactiek als ons dus :)
pi_212423724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee of het waar is hoor, maar dit is wel een mooie plek om er over te praten.
Nu Zaluzhny ontslagen is kan het natuurlijk zo zijn dat hij info gaat lekken wat hij anders niet zou doen.
Budanov had de positie van Zalushny toch (zelf) geweigerd ?
pi_212423744
quote:

[..]

Feit dat hij specifiek zo genoemd wordt is voor mij genoeg reden om dit als de zoveelste Kremlin defamation te bestempelen. Dat is zelfs los van de voor en nadelen die het met zich mee zou brengen.

Het past perfect in het plaatje van het zwartmaken van de tegenstander op basis van geruchten. En als je maar genoeg tegen de muur gooit blijft er vanzelf iets plakken. Dat is waarom dit zo schadelijk is.
Toch jammer dat men er hier vol overgave aan mee doet.
pi_212423768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Budanov had de positie van Zalushny toch (zelf) geweigerd ?
Geen idee maar zit het even uit te pluizen en kom helemaal niks tegen dus zal wel BS zijn.
pi_212423788
quote:

[..]

Het is pas schadelijk als mensen het voor waar aan gaan nemen zonder onderzoek te doen ;)
pi_212423796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:09 schreef over_hedge het volgende:
En dan zeuren dat je in andere topics weggepest wordt. Kan me er iets bij voorstellen als je overal op deze manier post.

Nog eentje om deze zinloze discussie af te sluiten
Vermits je mij hier weer zonodig even persoonlijk moest pakken

Ten eerste blijf ik gewoon weg uit dat "ander subforum" omdat ik weet en respecteer dat daar mijn plaats niet is. Zou anderen hier sieren moesten ze dat ook beseffen.

Ten tweede zou ik "daar" niet weg gepest worden vanwege mijn houding, maar vanwege mijn mening/gedachten. Als wij hier users met een kuthouding moeten tolereren ga ik ervanuit dat de Fok policy dat ook daar zou voorschrijven.
ps : opmerkingen zijn niet op jou bedoeld
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 13:53:31 #19
pi_212423803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is pas schadelijk als mensen het voor waar aan gaan nemen zonder onderzoek te doen ;)
Weet ik, maar "je" steekt wel een vuurtje aan. En dat is exact hoe het bedoeld is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212423924
quote:
13s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch jammer dat men er hier vol overgave aan mee doet.
Volgens mij is dit subforum daar toch voor bedoeld?
Om zulke dingen te bespreken en uit te zoeken?
pi_212424024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
The (counter) Force is strong in this one ;)

Dat handjevol andersdenkenden kan echt niet door de beugel
pi_212424046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Is BNW bedoeld voor het verspreiden van geruchten ja?
pi_212424088
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is BNW bedoeld voor het verspreiden van geruchten ja?
Als je nou de 2e zin ook even had gelezen had je die vraag niet hoeven te stellen.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 14:44:26 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hebben ze een (bruikbaar) vliegveld om deze gevoelige tuigjes te doen opstijgen/landen ?
hoe moet ik dat nou weten?

geen idee

quote:
En als NATO deze laat aanvliegen uit een naburig land, is Rusland dan gerechtigd deze luchthaven aan te vallen om de (oekraiense) F16's uit te schakelen ?
lijkt me wel maar dan schieten we natuurlijk elke Russische luchthaven van hier tot Vladivostok helemaal plat

vraag me nu trouwens wel ineens af hoe ze de helikopters het land inkrijgen, met de trein of vliegen die ook vanaf Polen naar hun nieuwe thuisbasis?

dan zou die 'rechtvaardiging' voor wat hij waard is er allang zijn, bovendien bombarderen ze ook geen trainstations in Polen vanwaar het materiaal naar Polen vertrekt

quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tja of ze er echt mee geholpen zijn.
Er zijn er nu honderdduizenden dood en verminkt.
De Oekraïense overheid is er wel mee geholpen maar de burgers?
denk dat die sowieso dood en verminkt zouden zijn geraakt

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 14-02-2024 14:50:24 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 14:51:59 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424472
trouwens ik denk bij nader inzien eigenlijk dat ze niet gerechtvaardigd zijn om die luchthaven plat te gooien tenzij er gewapende sorties vanaf worden gevlogen

geen zin om de regels na te pluizen maar ik denk dat het leveren van materiaal niet per definitie een act of war is

ik weet het niet, ik denk het niet
pi_212424497
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
hoe moet ik dat nou weten?

geen idee
Geen probleem
Over_hedge wist het wel, alhoewel ik mss beter achter een bron gevraagd had :P

quote:
lijkt me wel maar dan schieten we natuurlijk elke Russische luchthaven van hier tot Vladivostok helemaal plat
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:57 schreef over_hedge het volgende:
Verzin je dit zelf. Zijn het onderbuikgevoelens. Of heb je er bronnen bij. Wat probeer je er mee te zeggen.
o|O
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 14:54:35 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424511
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Geen probleem
Over_hedge wist het wel, alhoewel ik mss beter achter een bron gevraagd had :P
[..]
[..]
o|O
?
pi_212424515
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef sp3c het volgende:
trouwens ik denk bij nader inzien eigenlijk dat ze niet gerechtvaardigd zijn om die luchthaven plat te gooien tenzij er gewapende sorties vanaf worden gevlogen
dat bedoelde ik ook.
Dat er letterlijk bewapende F16s uit een (NATO)buurland opstijgen om aanvallen op russische troepen of installaties te doen in Oekraine.
pi_212424521
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
?
grapje
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 14:58:29 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424553
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
dat bedoelde ik ook.
Dat er letterlijk bewapende F16s uit een (NATO)buurland opstijgen om aanvallen op russische troepen of installaties te doen in Oekraine.
dan wel

sterker nog dan gaat artikel 5 ook niet echt meer op, lijkt me dan ook niet echt een waarschijnlijk scenario
pi_212424578
SPCULATIE:

Ik denk niet dat het westen f16 gaat leveren als ze 0 plekken zouden hebben om op te stijgen vanuit hun eigen grenzen.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 15:04:53 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424614
als ze vanaf Bagram op konden stijgen dan moet er in Oekraine ook wel een stukje asfalt te vinden zijn waar je ermee uit de voeten kunt

groter probleem lijkt me het onderhoud, je hebt wel verharde shelters nodig anders schiet Rusland ze natuurlijk helemaal de moeder als ze geland zijn
pi_212424619
Zal ik dan maar een bronnetje aanleveren ?

quote:
Kyiv: Ukraine is preparing its airfields for F-16 fighter jets

Monday, January 8, 2024 12:00:52 PM

Ukraine is developing its airfield infrastructure to host F-16 fighter jets,
...
https://www.uawire.org/ky(...)or-f-16-fighter-jets
Ze zijn er dus mee bezig.
Zoals ik SPECULEERDE is niet zomaar elke luchthaven geschikt voor F16's
pi_212424628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hier begint het "verhaaltje" van jou ?
Say no more :Y)
Heeft Rusland een legitieme reden om Oekraïene te annexeren?
pi_212424632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:05 schreef UncleScorp het volgende:
Dat sprak dan ook niemand tegen :P
pi_212424677
quote:
[..]
Lijkt me logisch.
Het is geen brommer of zo .
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 15:11:14 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424704
quote:
[..]
dat is toch ook gewoon een FEIT?

maar als het op Kandahar kan zal het in Oekraine ook wel lukken
pi_212424811
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:11 schreef sp3c het volgende:
dat is toch ook gewoon een FEIT?

Jep, zelfs ik post af en toe een FEIT :Y)
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 15:22:47 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jep, zelfs ik post af en toe een FEIT :Y)
maar wat is het PUNT?
pi_212424953
Mods. Het was een grapje. Vandaar de >:)
pi_212424960
quote:
88s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar wat is het PUNT?
Er is geen verder punt?
pi_212424983
quote:

[..]

Het staat ook op twitter met een filmpje er bij.
Kan niet zo veel met twitter dus misschien kan jij even helpen.

https://twitter.com/GabeZZOZZ/status/1757506454410477843
pi_212424985
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:35 schreef over_hedge het volgende:
Mods. Het was een grapje. Vandaar de >:)
Humor inzien is af en toe een dingetje hier.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 15:39:22 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212424991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Er is geen verder punt?
ok dan je hebt gelijk

je moet idd je vliegveld aanpassen als je er met F16's wilt spelen

net als met elk ander vliegtuig
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 16:00:00 #45
pi_212425210
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik versta Russisch beter dan Frans zullen we maar zeggen. Word er niet veel wijzer van, dank je wel voor de link overigens.
pi_212425278
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik versta Russisch beter dan Frans zullen we maar zeggen. Word er niet veel wijzer van, dank je wel voor de link overigens.
Ze zeggen dat de franse veiligheidsdiensten de plannen/geruchten/berichten onderschept hebben. Van een aanslag op Macron dus.
Bedoeling zou geweest zijn om de aandacht terug op Oekraine te krijgen en terug wapenleveringen gedaan te krijgen.
En dan op het einde iets dat Oekraine het op Rusland steekt omdat die hen zo zouden willen kunnen beschuldigen van terrorisme.

De tekst bij het artikel is dus eigenlijk letterlijk wat er gezegd wordt :)
dus negeer mijn vertaling maar ;)
pi_212425364
quote:

[..]

Het is natuurlijk weer niet geheel toevallig dat hier in BNW iets van een account gedeeld wordt dat aan alle kanten overloopt van de Oekraïnehaat. _O-
pi_212425383
En dat brengt me op de volgende vragen:
Waarom wordt Oekraïne zo gehaat in complotkringen?
En, vraagt men zich in complotkringen nou nooit eens af waarom alle complottheorieën over deze oorlog altijd van toepassing zijn op Oekraïne en eigenlijk nooit op Rusland?
pi_212425406
quote:
Een Duitse man is bij aankomst in de Russische stad Sint-Petersburg aangehouden met winegum-snoepjes die cannabis bevatten. Dat meldt de Russische douane. De aanhouding is potentieel van groot belang, omdat Rusland westerse gevangenen onredelijk hoge straffen kan geven, om ze vervolgens in te zetten in een gevangenenruil. De maximale straf die de man boven het hoofd hangt is zeven jaar cel.

De 38-jarige man kwam via Istanboel in Sint-Petersburg en bij inspectie van zijn bagage bleek dat hij een pakje 'Fink Green Goldbears' bij zich had.

Russische douanebeambten vonden zes gummies in de bagage van de man, die volgens hen een scherpe geur hadden. Uit tests zou blijken dat er een in Rusland verboden middel in zit. ,,De passagier legde uit dat hij eind vorig jaar tien snoepjes met marihuana had gekocht in een van de speciaalzaken in zijn thuisland", aldus de douane. ,,De man reisde meerdere keren de wereld rond met zulke 'snoepjes' en gebruikte ze tijdens lange vluchten 'voor een goede nachtrust.'"

De douane publiceerde een foto van een Duits paspoort, zes gummies en een pakketje 'Fink Green Goldbears'.
Een Duitse man is bij aankomst in de Russische stad Sint-Petersburg aangehouden met winegum-snoepjes die cannabis bevatten. Dat meldt de Russische douane.
https://www.ad.nl/buitenl(...)echnieken~a429a7002/

Ruim een jaar Russische cel per gummy beer. :')
En telkens voor hij vrij zou komen zal er wel weer een nieuwe aanklacht bedacht worden waardoor hij toch niet vrijkomt. Zo gaan de Russen te werk. Dan kunnen ze die Duitse toerist weer mooi ruilen tegen die Rus die in Duitsland vast zit voor die politieke huurmoord.

Wat een walgelijk volk zijn die Russen toch :{w

[ Bericht 8% gewijzigd door voetbalmanager2 op 14-02-2024 16:23:23 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212425426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ze zeggen dat de franse veiligheidsdiensten de plannen/geruchten/berichten onderschept hebben. Van een aanslag op Macron dus.
Bedoeling zou geweest zijn om de aandacht terug op Oekraine te krijgen en terug wapenleveringen gedaan te krijgen.
En dan op het einde iets dat Oekraine het op Rusland steekt omdat die hen zo zouden willen kunnen beschuldigen van terrorisme.

O ja, jij bent Belg dus je spreekt Frans :)
Bedankt voor het vertalen, nu weten we dat het klopt wat er staat.
Nou ben ik alleen nog benieuwd of dat echt op de Franse TV is geweest en dat het een slip of the tong was of dat de uploader zelf een video heeft gemaakt en die op z'n TV heeft afgespeeld.
pi_212425466
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:15 schreef xpompompomx het volgende:
En dat brengt me op de volgende vragen:
Waarom wordt Oekraïne zo gehaat in complotkringen?
En, vraagt men zich in complotkringen nou nooit eens af waarom alle complottheorieën over deze oorlog altijd van toepassing zijn op Oekraïne en eigenlijk nooit op Rusland?
Oekraine wordt niet gehaat en we hebben het regelmatig over Rusland.
Beter opletten.
pi_212425481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Oekraine wordt niet gehaat en we hebben het regelmatig over Rusland.
Beter opletten.
Wacht, dan pak ik even mijn vergrootglas, dat zoekt wat makkelijker.
pi_212425506
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wacht, dan pak ik even mijn vergrootglas, dat zoekt wat makkelijker.
Je kan beter de zoekfunctie gebruiken voor een beter resultaat.
Of nog makkelijk, jij kijkt even in de OP.
Daar staat een video over de praktijken van Rusland in Oekraine.
pi_212425583
quote:
Je hebt blijkbaar geen antwoord op mijn vraag over verduidelijking in je vorige post?
pi_212425674
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je hebt blijkbaar geen antwoord op mijn vraag over verduidelijking in je vorige post?
Die had ik gemist. Dit topic ging nogal hard vandaag.

quote:
Maar elke keer koos Poetin er voor om verder te escaleren
Europa heeft heel vaak opgeroepen om te stoppen met de invasie van de Russen of de oorlogsmisdaden die ze openlijk en vol trots pleegden, maar Rusland deed er telkens weer een stapje bovenop. Daarom bleef de EU Oekraïne steunen met steeds zwaardere er grotere wapenleveranties. Van eerst alleen uniformen en helmen tot automatische wapens, mortieren, voertuigen, artillerie en tanks naar clustermunitie, langeafstandsraketten en F16's.
pi_212426664
quote:

[..]

Lees net op Telegram dat het blijkbaar Zalushny was die het gelekt heeft aan de fransen.
Gevolg van de lange onenigheid/vijandigheid met Elensky?
pi_212426794
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lees net op Telegram dat het blijkbaar Zalushny was die het gelekt heeft aan de fransen.
Gevolg van de lange onenigheid/vijandigheid met Elensky?
Yep en Macron heeft idd zijn bezoek geannuleerd vanwege veiligheidsredenen.
Zou waar kunnen zijn hoor.
Blijft speculeren maar er was een Franse delegatie onderweg naar Kiev voor het één of ander en die hebben ook geannuleerd.
pi_212426824
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Europa heeft heel vaak opgeroepen om te stoppen met de invasie van de Russen
Kan maar hier zijn we eerder van mening dat Europa ervoor gezorgd heeft dat de diplomatieke oplossing afgeblazen werd om te kiezen voor een militair conflict.
quote:
of de oorlogsmisdaden die ze openlijk en vol trots pleegden,
Kan ik niet bevestigen of ontkennen.
Moeilijk om bronnen te zoeken want alle westerse media staan sowieso direct hetzelfde te roepen als het iets negatiefs is over Rusland. Verder komt het meeste van Oekraine, wat ik dan eerder weinig betrouwbaar vind.
Nogmaals ik ontken het niet carrément maar kan er dus verder geen uitspraak over doen.

quote:
maar Rusland deed er telkens weer een stapje bovenop.
Klinkt ook weer zo vaag
Tenzij je verwijst naar dat de russen met schoppen moesten vechten?
quote:
Daarom bleef de EU Oekraïne steunen met steeds zwaardere er grotere wapenleveranties.
Dit klinkt meer als escalatie dan je voorgaande punten

quote:
Van eerst alleen uniformen en helmen tot automatische wapens, mortieren, voertuigen, artillerie en tanks naar clustermunitie, langeafstandsraketten en F16's.
Ja het lijstje wordt steeds langer maar het baat niet veel, het verlengt gewoon het conflict. Ten nadele van Oekraine en ten voordele van diegene die we nimeer mogen vernoemen (nee niet Voldemort)
pi_212426834
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:15 schreef Candymannetje het volgende:
Blijft speculeren maar er was een Franse delegatie onderweg naar Kiev voor het één of ander en die hebben ook geannuleerd.
Lijken van de dode vreemdelingenlegioen soldaten repatriëren?
  Forum Admin woensdag 14 februari 2024 @ 22:36:53 #60
pi_212430128
Ik heb zo het idee dat bepaalde users er niet uit gaan komen. Lijkt me dus verstandig als jullie uit elkaars vaarwater blijven.
  donderdag 15 februari 2024 @ 06:13:06 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212431402
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Marcon is een van de weinige westerse leiders die nog vlak voor de oorlog contact met Poetin heeft gehad.

En dit nieuws item suggereert dat hij nog steeds open staat voor mogelijk contact.
https://apnews.com/articl(...)6f0532ccd6cff0f7ba75

Aangezien veel Oekraïeners duidelijk hebben dat er gewoon niet fatsoenlijk met Poetin te communiceren valt ..

Word je daar dus ook niet populair van.

Plus gisteren heeft Oekraïne weer een boot van Rusland laten zinken en Rusland stuurt daarom weer lading raketten op woonwijken op Kiev.
Dus is het veilig in Kiev.. niet bepaald.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_212431578
https://gab.ai/g/65ade2992ed940980a143aaa

Als jullie vragen hebben voor Putin kan je ze daar stellen en krijg je antwoord van hem.
AI natuurlijk maar grappig :)
pi_212431641
Zinloos

[ Bericht 98% gewijzigd door UncleScorp op 15-02-2024 07:48:57 ]
pi_212432191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar staat een video over de praktijken van Rusland in Oekraine.
Misschien kan het topic gewoon dicht en dat we dan gewoon alleen de video laten staan. Blijkbaar heeft die de waarheid in absolute pacht.
Conscience do cost.
pi_212432617
quote:
8s.gif Op donderdag 15 februari 2024 08:42 schreef ems. het volgende:

[..]
Misschien kan het topic gewoon dicht en dat we dan gewoon alleen de video laten staan. Blijkbaar heeft die de waarheid in absolute pacht.
Misschien moet jij even kijken waar ik op reageerde.
Dan zal je zien dat je reactie nergens op slaat.
pi_212433413
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:16 schreef Candymannetje het volgende:
https://gab.ai/g/65ade2992ed940980a143aaa

Als jullie vragen hebben voor Putin kan je ze daar stellen en krijg je antwoord van hem.
AI natuurlijk maar grappig :)
Even vraag gesteld, maar daar kwam een best net en realistisch antwoord uit :o
pi_212435120

Vanaf 9:14

Aiding Ukrain, giving the money to Ukrain, is the cheapest possible for the US to enhance its security.
The fighting is being done by the ukrainians, they are the people being killed,
the US and Europe are supplying them weapons and in doing so we are pushing back against Putin.

:7
pi_212435338
Nu zijn de rollen eens een keer omgedraaid. Dit keer is het Zelensky die een D66'er eert voor zijn heldendaden.

quote:
Voormalig D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma krijgt een presidentiële onderscheiding van de Oekraïense autoriteiten. Hij wordt geëerd vanwege zijn "onwrikbare steun" aan Oekraïne, staat in een brief van de Oekraïense ambassadeur in Nederland.

Sjoerdsma zat elf jaar in de Tweede Kamer en verliet de politiek afgelopen najaar na de verkiezingen. Hij had bij D66 buitenland in zijn portefeuille en was na de Russische invasie in Oekraïense een van de grootste pleitbezorgers van veelomvattende militaire steun. Zo pleitte hij al in een vroeg stadium voor het sturen van F-16's.

President Zelensky is hem dankbaar voor zijn werk, staat in de brief van de ambassadeur.
https://nos.nl/collectie/(...)d-kamerlid-sjoerdsma
pi_212435547
quote:
Prikkeldraad, mijnen en meer dan 1.000 betonnen bunkers: NAVO-landen in oosten van Europa bereiden zich in allerijl voor op Russische invasie

De Baltische staten Estland, Letland en Litouwen zijn zich actief aan het voorbereiden op een mogelijke Russische invasie. Hun 1.000 kilometer lange grens met Rusland, Wit-Rusland en de Russische enclave Kaliningrad wordt in allerijl versterkt met mijnen, drakentanden, prikkeldraad, antitankgreppels en meer dan 1.000 betonnen bunkers.

https://www.hln.be/buiten(...)he-invasie~a50ae8e6/

[ Bericht 5% gewijzigd door Straatcommando. op 15-02-2024 13:18:14 ]
pi_212438711
quote:
99s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu zijn de rollen eens een keer omgedraaid. Dit keer is het Zelensky die een D66'er eert voor zijn heldendaden.
[..]

Heldendaden?
pi_212438757
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 16:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heldendaden?
Je krijgt niet zomaar een presidentiele onderscheiding van Oekraïne. Dat is iets anders dan een lintje in NL.
Hoe je dat vervolgens noemt is natuurlijk subjectief.
  Forum Admin donderdag 15 februari 2024 @ 16:35:37 #72
pi_212438821
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 16:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heldendaden?
Spreek eens een Oekraïner aan en vraag diegene naar zijn of haar mening over de landen en regeringsleiders die het land steunen. ;)
pi_212439645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:21 schreef UncleScorp het volgende:

Aiding Ukrain, giving the money to Ukrain, is the cheapest possible for the US to enhance its security.
the US and Europe are supplying them weapons and in doing so we are pushing back against Putin.

Klopt helemaal ^O^

Daarom moeten we de steun blijven doorzetten.
pi_212440265
quote:

Vanwaar de :7 ?
pi_212440542
quote:

De Oekraïners worden gebruikt voor de hobbies van de VS. En dat wordt als iets goeds gezien..
pi_212440591
Dat dit de meest goedkopen en makkelijkste manier is voor de US om Rusland stuk minder sterk te maken voor nog geen 10% (inmiddels paar % meer misschien) van hun jaarlijkse defensie budget roepen we ook al 2 jaar.

Dus snap niet zo goed welk punt jullie nou proberen te maken
  Forum Admin donderdag 15 februari 2024 @ 18:59:06 #77
pi_212440652
Denk dat vooral leidend is hoe de Oekraïners er zelf in staan en aangezien ze exact hetzelfde zeggen heb ik zo het idee dat ze het helemaal niet erg vinden .
pi_212441341
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 18:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De Oekraïners worden gebruikt voor de hobbies van de VS. En dat wordt als iets goeds gezien..
Nee, Oekraïne wordt gebruikt voor de hobbies van Rusland.
En de VS helpt Oekraïne zich daartegen te verzetten.
En uiteraard heeft de VS daar voordeel bij.

Maar het is Rusland die de oorlog is gestart, en de sleutel in handen heeft om die te stoppen.
Niet de VS.

Dat sommigen de hulp van de VS als een doorn in het oog zien en liever hebben dat Rusland Oekraïne in de pan hakt staat daar los van.
pi_212441361
quote:

[..]
Vind het maar creepy eigenlijk die mentaliteit.
Hopelijk komen de oekrainers zelf nooit tot dit besef.
pi_212441390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee, stel je voor dat die wakker worden en besluiten een einde aan de oorlog te maken..
pi_212441500
quote:

[..]
Het is tevens in hun eigen belang. Oekraïne is, zoals je misschien al wel weet(?), 2 jaar geleden binnengevallen door hun genocidale buurman, dus een zwakke buurman is ook in het belang van Oekraïne.
pi_212441549
quote:
2s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is tevens in hun eigen belang. Oekraïne is zoals je misschien wel weet 2 jaar geleden binnengevallen door hun genocidale buurman, dus een zwakke buurman is ook in het belang van Oekraïne.
Tja, Rusland is Oekraïne aan het afslachten en de reactie is vervolgens: "Jamaar Murica Bad"...
  Forum Admin donderdag 15 februari 2024 @ 20:19:00 #83
pi_212441933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 19:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ze gebruiken het zelfs als argument om wapens te krijgen. Dus ik denk dat dat q meevalt.

Het is een bijkomstigheid waar ze goed op inspelen.
pi_212443425
https://nos.nl/artikel/25(...)erland-opnieuw-lager

Slecht nieuws voor Poetin, gasverbruik in Nederland daalt nog steeds.
pi_212443664
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:36 schreef Wantie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)erland-opnieuw-lager

Slecht nieuws voor Poetin, gasverbruik in Nederland daalt nog steeds.
2900 eurootjes retour binnenkort :) Maar wie zich hebben laten vastlullen eind vorig jaar in een vast contract zijn wel aardig genaaid.. Ik ga nu 311 per maand betalen, maar is nog immer teveel. Maar prima voor komend jaar weer.
Lach met een schone bips
pi_212444007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:48 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
2900 eurootjes retour binnenkort :) Maar wie zich hebben laten vastlullen eind vorig jaar in een vast contract zijn wel aardig genaaid.. Ik ga nu 311 per maand betalen, maar is nog immer teveel. Maar prima voor komend jaar weer.
Dit jaar voor het eerst weer aan het gas, maar de pellet kachel is inmiddels binnen en strakjes aangesloten ^O^
pi_212444014
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit jaar voor het eerst weer aan het gas, maar de pellet kachel is inmiddels binnen en strakjes aangesloten ^O^
Heb houtkachel maar die is niet eens aan geweest _O-
Lach met een schone bips
pi_212444118
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens mij met de prijzen van goede pellets zit je niet eens meer goedkoper dan met de gasprijzen nu trouwens. Maar het geeft wel een fijnere warmte vindt ik persoonlijk hout stoken.
Lach met een schone bips
pi_212445898
quote:
we offeren graag een generatie van een potentieel lid van de navo/eu op
het gaat immers vooral om de grondstoffen en politiek, niet om mensenlevens
pi_212446043
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 00:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat is idd schandalig.
Ik snap ook niet dat mensen daar tevreden mee kunnen zijn.
Het is toch ondertussen wel duidelijk dat ze Rusland niet weg krijgen.
En toch maar mensen de kogelregen in blijven sturen.
Als ik de berichten een beetje volg lukt dat Rusland verzwakken ook niet erg.
pi_212446135
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 00:45 schreef Candymannetje het volgende:
Meen je dit nou echt? Ze zijn 2 jaar aan het vechten voor iets wat paar dagen had moeten duren. En jij denkt dat rusland niet verzwakt is? Hoe? Er zijn zo bizar veel voorbeelden te vinden van verliezen van de russen.

Neem alleen al even de zwarte zee floot. Op hoeveel grote marine schepen zinken zitten we inmiddels. 5?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 05:38:52 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212446255
quote:

[..]
Dat is idd schandalig.
Klopt Rusland produceert 40+ tanks per maand.
En raakt het zelfde aantal in 3 dagen kwijt.
Alle professionele troepen was men in de eerste maand al gehalveerd.
pi_212446413
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 00:17 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Wij doen dat niet, het is Oekraïne die zich probeert te verdedigen tegen Rusland.
pi_212446423
quote:

[..]
Dat is idd schandalig.
Het is dus niet schandalig dat Rusland bezig is delen van Oekraïne te veroveren, maar wel schandalig dat Oekraïne probeert zich daartegen te verdedigen.

Het blijft bijzonder.
pi_212446427
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 22:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Volgens mij met de prijzen van goede pellets zit je niet eens meer goedkoper dan met de gasprijzen nu trouwens. Maar het geeft wel een fijnere warmte vindt ik persoonlijk hout stoken.
Met pellets stoken is momenteel ongeveer de helft goedkoper dan gas.
pi_212446438
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is dus niet schandalig dat Rusland bezig is delen van Oekraïne te veroveren, maar wel schandalig dat Oekraïne probeert zich daartegen te verdedigen.

Het blijft bijzonder.
het een sluit het ander niet uit
dat je dat niet ziet is pas bijzonder
pi_212446447
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wij doen dat niet, het is Oekraïne die zich probeert te verdedigen tegen Rusland.
je bedoelt dat het regime in oekraine een hele generatie aan mannen (gemiddelde leeftijd in het leger is nu zo'n 40+ daar) opoffert in een nu complete patstelling

maar vooral doen alsof rusland kan verliezen
alleen burgers/kanonnenvoer van beide landen kunnen (hun leven) verliezen
en 'wij' wat toegang tot mooie grondstoffen en zulks, niet onbelangrijk

gr

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2024 07:15:26 ]
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 07:19:37 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212446481
Dat argument komt van de Oekraïners zelf he

'geef ons meer wapens want onze oorlog is jullie oorlog' en 'als ze hier klaar zijn komen ze naar jullie' en 'wij vechten zodat jullie niet hoeven' en etc.

Niet 100% mee eens maar ik vind het niet schandalig dat mensen dat wel zijn want er valt wel iets voor te zeggen

Ik zie ook verder geen grote (of kleine) demonstraties tegen de oorlog in bv Kiev of Lviv
pi_212446714
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je bedoelt dat het regime in oekraine een hele generatie aan mannen (gemiddelde leeftijd in het leger is nu zo'n 40+ daar) opoffert in een nu complete patstelling

gr
Patstelling ?
Het is geen patstelling omdat Oekraine nu in de defensie gaat hé. Ze hebben trouwens geen andere keuze.
En Rusland heeft tijd. Zij voeren oorlog op een andere manier dan de VS. Daarom wordt er ook mee gelachen (haha in 3 dagen blabla). Ze putten de vijand rustig uit en verovering van gebied volgt daarna gewoon sowieso. Belangrijk is demilitarisering, dus hoe meer soldaten Oekraine er tegen gooit hoe beter. Laat ze maar komen.
Dat hebben de VS Oekraine nu ook beseft en gaan ze in het defensief. En dat met steeds nijpender tekort aan munitie, luchtafweer enz, dat zelfs het westen niet eens meer kan leveren.

En voor de rest gaat het idd totaal niet over Oekraine soevereiniteit, democratie blabla.
Voor de VS telt alleen Rusland (proberen) verzwakken en uit te sluiten als hegemonie concurrent. Maar blijkbaar isoleren ze zich globaal meer dan dat ze Rusland probeerden te isoleren. Kijk maar naar het Midden Oosten. En Europa investeert in de oorlog omdat zij idd op de lange termijn toegang willen tot de vele grondstoffen in Oekraine, oa lithium om in de nabije toekomst de overgang te kunnen realiseren naar nieuwe "cleane" energie.
pi_212446723
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 05:38 schreef theguyver het volgende:

Klopt Rusland produceert 40+ tanks per maand.
En raakt het zelfde aantal in 3 dagen kwijt.
Alle professionele troepen was men in de eerste maand al gehalveerd.
Dus Oekraine en NATO zijn aan het winnen ?
We lezen het elke dag idd
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 07:52:17 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212446747
Dat zegt hij niet
  vrijdag 16 februari 2024 @ 07:52:53 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_212446754
quote:

[..]
Dat is idd schandalig.
Ik denk ook niet dat veel mensen hier daar tevreden mee zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 16 februari 2024 @ 07:55:44 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212446780
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus Oekraine en NATO zijn aan het winnen ?
We lezen het elke dag idd
NATO doet niet meer dat is punt 1.
En ten tweede, Rusland heeft het moeilijk en Oekraïne heeft het moeilijk aangezien beide partijen zich ingegraven hebben.

Winnen doe je pas als je gebied in neemt.
En momenteel zie je dat niet of amper.
pi_212446821
quote:
Zelenski: "We doen wat we kunnen om te helpen in Avdiivka"

...blabla...

De Oekraïense krijgsmacht heeft militairen teruggetrokken uit delen van Avdiivka "naar gunstigere posities", meldde het Oekraïense leger eerder op de dag. Er zijn ook versterkingen naar het gebied gestuurd.

https://www.msn.com/nl-be(...)741d82f358eab7&ei=65
De geruchten lijken te kloppen dat hij het 3e bataljon naar Avdiivka stuurt ter versterking. Dat zijn de Azov'ers die eigenlijk meer Zalushny steunden. Zij worden naar daar gestuurd "to be eliminated". Elensky is bang dat ze zich mss ooit tegen hem zouden keren.

quote:
Ukraine's 3rd Assault Brigade confirms redeployment to Avdiivka, says situation 'extremely critical'

https://kyivindependent.c(...)-extremely-critical/
quote:
Ukraine's 3rd Separate Assault Brigade is recruiting new personnel after recovering from fighting in Bakhmut
For reference: The 3rd Separate Assault Brigade is a volunteer unit created by Azov Battalion veterans on 24 February 2022 as a territorial defence unit.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/12/10/7432453/[
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:04:27 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212446867
Denk je
pi_212446892
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
het een sluit het ander niet uit
dat je dat niet ziet is pas bijzonder
Het een wordt hier nooit benoemd.
En dat is opmerkelijk. Waarom het ander luidkeels vertolken en het een verzwijgen.
pi_212446938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:04 schreef sp3c het volgende:
Denk je
Ja en dan ?
Mogen we nog "denken" ?
Heb die opmerking hier recent nog gekregen.
Het is hier niet dat speciaal ander forum waar je voor elke gedachte een aanvaardbaar krantenartikel moet kunnen voorleggen.
pi_212446955
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:55 schreef theguyver het volgende:
NATO doet niet meer dat is punt 1.

Winnen doe je pas als je gebied in neemt.
Je kan al je tegenstanders uitschakelen?

En NATO is hoofdleverancier, of eerder "was".
Als de leveringen stoppen, stoppen de gevechten.
En de VS levert info en regelt de strategieën. Tijdje terug was er toch een US 3-sterren generaal naar daar gezet ? Dat is niet om de latrines te poetsen DENK IK
quote:
En momenteel zie je dat niet of amper.
Nee van Oekraine moeten we idd niet veel meer verwachten. Die zitten nu volledig in het defensief. Winnen wordt nu vertaald in niet nog meer verliezen.
pi_212446962
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het een wordt hier nooit benoemd.
En dat is opmerkelijk. Waarom het ander luidkeels vertolken en het een verzwijgen.
wat wordt hier nooit benoemd? :?
pi_212446964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Patstelling ?
Het is geen patstelling omdat Oekraine nu in de defensie gaat hé. Ze hebben trouwens geen andere keuze.
En Rusland heeft tijd. Zij voeren oorlog op een andere manier dan de VS. Daarom wordt er ook mee gelachen (haha in 3 dagen blabla). Ze putten de vijand rustig uit en verovering van gebied volgt daarna gewoon sowieso. Belangrijk is demilitarisering, dus hoe meer soldaten Oekraine er tegen gooit hoe beter. Laat ze maar komen.
Dat hebben de VS Oekraine nu ook beseft en gaan ze in het defensief. En dat met steeds nijpender tekort aan munitie, luchtafweer enz, dat zelfs het westen niet eens meer kan leveren.

En voor de rest gaat het idd totaal niet over Oekraine soevereiniteit, democratie blabla.
Voor de VS telt alleen Rusland (proberen) verzwakken en uit te sluiten als hegemonie concurrent. Maar blijkbaar isoleren ze zich globaal meer dan dat ze Rusland probeerden te isoleren. Kijk maar naar het Midden Oosten. En Europa investeert in de oorlog omdat zij idd op de lange termijn toegang willen tot de vele grondstoffen in Oekraine, oa lithium om in de nabije toekomst de overgang te kunnen realiseren naar nieuwe "cleane" energie.
Om mijn part doet de VS het omdat Biden het bed met Zelensky deelt.
Feit is dat dat Oekraïne hulp krijgt bij het verdedigen van hun grondgebied.
En inderdaad, Rusland maakt het niet uit of een hele generatie de dood in gejaagd wordt en de halve economie erbij. Die voeren nu een uitputtingsslag.
Eentje waarbij Oekraïne er voor zorgt dat ook Rusland uitgeput raakt.
En daar hebben wij een belang bij.
Oekraïne gebruikt dat belang om druk op ons uit te oefenen om door te gaan met het steunen van Oekraïne.

Niet iedereen is daar blij mee. Een enkeling ziet liever dat Oekraïene wordt opgeheven.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:13:58 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212446974
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja en dan ?
Mogen we nog "denken" ?
Het is hier niet dat speciaal ander forum waar je voor elke gedachte een aanvaardbaar krantenartikel moet kunnen voorleggen.
Naja als je tekst tussen aanhalingstekens zet dan suggereer je dat het een quote van iemand is toch?

Dan vind ik het wel een belangrijke toevoeging

Lijkt me niet echt een reden om gelijk weer boos te gaan lopen doen
pi_212447005
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met pellets stoken is momenteel ongeveer de helft goedkoper dan gas.
Als jij de goedkope pellets gaat gebruiken wel, weinig energetische waarde en veel koolstof over. Met echte goeie pellets met het installeren van de kachel doe je er ik denk 3/4 jaar over het voordeel eruit te halen? Plus je kan eigenlijk niet je hele huis ermee verwarmen net als mijn houtkachel. Dus als die al aanstaat en ik ga achter de computer zitten dan doe ik ff de electrische kachel aan.. Dat is dus wanneer ik hout stook, maar eigenlijk te veel moeite inmiddels weer gezien de prijzen van gas en hout.
Lach met een schone bips
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:16:56 #114
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212447008
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je kan al je tegenstanders uitschakelen?

En NATO is hoofdleverancier, of eerder "was".
Als de leveringen stoppen, stoppen de gevechten.
En de VS levert info en regelt de strategieën. Tijdje terug was er toch een US 3-sterren generaal naar daar gezet ? Dat is niet om de latrines te poetsen DENK IK
[..]
Nee van Oekraine moeten we idd niet veel meer verwachten. Die zitten nu volledig in het defensief. Winnen wordt nu vertaald in niet nog meer verliezen.
Als de leveringen stoppen stoppen de gevechten niet.
Rusland moet een miljoen man over heel Oekraïne plaatsen aangezien in bezet gebied enorm veel verzet word gepleegd.
Oh en dat is pas nadat ze misschien winnen.

En leveren van wapens betekend niet actief mee doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door theguyver op 16-02-2024 08:22:43 ]
pi_212447011
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Naja als je tekst tussen aanhalingstekens zet dan suggereer je dat het een quote van iemand is toch?

Dan vind ik het wel een belangrijke toevoeging

Lijkt me niet echt een reden om gelijk weer boos te gaan lopen doen
Als ik quotes van iemand plaats, plaats ik echt een quote mét bronnen, en neen geen russische propaganda.
Maar ok, het is dus mierenneuken.
En boos ? Het is vrijdag ... try me :P
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:19:04 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212447038
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als ik quotes van iemand plaats, plaats ik echt een quote mét bronnen, en neen geen russische propaganda.
Maar ok, het is dus mierenneuken.
En boos ? Het is vrijdag ... try me :P
Ik vind dat niet echt mierenneuken hoor en je klinkt idd wat boos zonder reden

Van mij mag je idd gewoon denken en ik heb je niet om een bron gevraagd
pi_212447089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:19 schreef sp3c het volgende:
Van mij mag je idd gewoon denken
waarvoor dank
quote:
en ik heb je niet om een bron gevraagd
lever ik voldoende
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:25:16 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212447121
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
waarvoor dank
Wist je ook al

quote:
[..]
lever ik voldoende
Zal best, boeit me niet zo heel veel tbh
pi_212447131
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:16 schreef theguyver het volgende:

Rusland moet een miljoen man over heel Oekraïne plaatsen aangezien in bezet gebied enorm veel verzet word gepleegd.

goh zou ik kunnen spiegelen aan Israel / Gaza.
maar dat is voor een ander topic :9
pi_212447325
quote:
Militair worden ze idd tijdelijk verzwakt, maar de tegenstander nog meer.
Wat het US MIC ntl niet erg vindt want de bestellingen lopen binnen. Ook vanuit Europa. En zeker na de uitspraken van Trump ;). Blijkbaar al meer dan 2.000 miljard $?

Economisch werken ze ondertussen volop aan nieuwe economische allianties in een nieuwe multipolaire wereld.
Dus ook hier weer een tegengesteld effect dan verwacht.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:45:35 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212447337
Je hebt geen miljoen man nodig om Gaza te bezetten
  vrijdag 16 februari 2024 @ 08:53:30 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212447423
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ga je gang..
pi_212447440
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De geruchten lijken te kloppen dat hij het 3e bataljon naar Avdiivka stuurt ter versterking. Dat zijn de Azov'ers die eigenlijk meer Zalushny steunden. Zij worden naar daar gestuurd "to be eliminated". Elensky is bang dat ze zich mss ooit tegen hem zouden keren.
[..]
[..]

Nu al aan het blowen?
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 08:55:29 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212447450
Lijkt me een lastige
pi_212447598
quote:
“Trump wil Rusland en Oekraïne aan onderhandelingstafel krijgen door ze te chanteren”

als Oekraïne weigert deel te nemen aan de vredesgesprekken, zal Washington ermee dreigen om de militaire steun aan het land stop te zetten. In het geval dat Rusland niet wil meewerken, zal Trump de hulp aan Oekraïne net opschalen.

https://www.hln.be/buiten(...)-chanteren~add260ea/
pi_212447673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nou, als je toch een brug wilt leggen tussen Oekraïne Gaza, dan is het de schuld van Hamas dat er zoveel slachtoffers vallen in Gaza. Hadden ze zich maar meteen moeten overgeven toen Israël het gebied in trok.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 09:20:34 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212447714
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wat een heerlijke klootzak is het ook..
Althans.. als dat inderdaad zijn plan is.
pi_212448120
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Als jij de goedkope pellets gaat gebruiken wel, weinig energetische waarde en veel koolstof over. Met echte goeie pellets met het installeren van de kachel doe je er ik denk 3/4 jaar over het voordeel eruit te halen? Plus je kan eigenlijk niet je hele huis ermee verwarmen net als mijn houtkachel. Dus als die al aanstaat en ik ga achter de computer zitten dan doe ik ff de electrische kachel aan.. Dat is dus wanneer ik hout stook, maar eigenlijk te veel moeite inmiddels weer gezien de prijzen van gas en hout.
Goedkoop is natuurlijk duurkoop.
Voor een heel jaar is 1 pallet pellets voldoende.
Goede kwaliteit kost 655,00.
Meuk kost 350,00.
Verbruik van gas in mijn woning is ¤1600,00 per jaar.
80% gemiddeld is voor warmte, dus dat is ¤1280,00.

Dan zit je ongeveer op een besparing van 50%.

Een pelletkachel inclusief installatie dit rond de 2000 euro.
Die heb je inderdaad na 4 jaar er uit.

Met kanalisatie kun je met een pelletkachel meerdere ruimten verwarmen, en je hebt tegenwoordig ook pellet cv's.

Die zijn uiteraard en stukkie duurder, dus terugverdientijd is langer. Maar dan kun je ook volledig van het gas af.

Overigens zijn er ook houtgestookte cv's.

Houtkachels hebben ook hun charme.
Pellets is vooral gemak. Je gooit er een zak vol in, en vervolgens kun je hem met WiFi aansturen zoals je wilt.
pi_212448158
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 01:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Meen je dit nou echt? Ze zijn 2 jaar aan het vechten voor iets wat paar dagen had moeten duren. En jij denkt dat rusland niet verzwakt is? Hoe? Er zijn zo bizar veel voorbeelden te vinden van verliezen van de russen.

Neem alleen al even de zwarte zee floot. Op hoeveel grote marine schepen zinken zitten we inmiddels. 5?
Ik heb toch ook niet gezegd dat alles volgens het Russische plan gaat of dat ze geen verliezen lijden?
Maar ik zie niet dat ze verzwakt zijn en ik zie ook geen tekenen dat het gaat gebeuren.
De economie draait ondanks alles goed.
Ze hebben nu een leger met ervaring, werken samen met andere landen en het defensiebudget is flink opgeschroefd dus er komen waarschijnlijk weer nieuwe spullen.
pi_212448235
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
En het regime in Rusland doet hetzelfde.

Beide vanuit een andere positie.
Als Oekraïne besluit te stoppen met het verdedigen van hun grondgebied heeft dat hele andere consequenties voor Oekraïne, dan het heeft voor Rusland als die zich terug trekt..

quote:

gr
Hoezo verliezen wij die toegang? Ik vind dat een rare stelling.
Het westen was flink actief in Rusland voor de invasie en deed goede zaken.
Dat was niet veranderd als Oekraïne in een Russische oblast was veranderd en wij aan de zijkant hadden geapplaudisseerd voor Rusland.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 februari 2024 @ 10:01:14 #131
364681 over_hedge
pi_212448261
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb toch ook niet gezegd dat alles volgens het Russische plan gaat of dat ze geen verliezen lijden?
Maar ik zie niet dat ze verzwakt zijn en ik zie ook geen tekenen dat het gaat gebeuren.
De economie draait ondanks alles goed.
Ze hebben nu een leger met ervaring, werken samen met andere landen en het defensiebudget is flink opgeschroefd dus er komen waarschijnlijk weer nieuwe spullen.
En ik zeg niet dat jij het zegt. Maar een oorlog voeren verzwakt je. Zelfs al zou het allemaal goed gaan zoals je blijkbaar denkt. Dan raak je verzwakt.

Nogmaals de vraag. Hoe kan het dat je dit niet ziet? Waarom reageer je niet op het voorbeeld van de zwarte zee floot? Dat is toch een prima voorbeeld van een zwaar verzwakte marine? Of hoe zou je noemen hoe het met de marine van de russen gaat op het moment?

"De economie draait ondanks alles goed."
Ja gaat geweldig met de economie.. Ze hoeven alleen maar hun goud voorraden te gebruiken. Zo geweldig gaat het :P Maar oke prima. Geef ik je die. De economie gaat best oke voor een land wat het zo aan het verpesten is. Blijft de rest van de punten staan

quote:
Een leger met ervaring in dood gaan ja. Van het invasie leger van 2 jaar geleden is weinig meer over.. Zijn voornamelijk nieuwe rekruten die aan het vechten zijn. Geweldige ervaring zeg :P

Edit: het defensiebudget is flink opgeschroefd dus er komen waarschijnlijk weer nieuwe spullen.

Was dit stukje nog vergeten. Maar ja ze zullen we moeten. Aangezien ze met de huidige situatie er dus niet doorheen komen al 2 jaar lang. Plus er infaltie is. Dus zelfs al zou je je productie gelijk willen houden zal je al moeten verhogen om de inflatie tegen te gaan.

Van de rest is er weinig te merken van de geweldige industrie. Handje vol t90s die ze hebben. Om nog maar niet te beginnen over de museum stukken die nu soms voorbij komen
pi_212448267
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wat wordt hier nooit benoemd? :?
Het een dat niet wordt uitgesloten door het andere.
pi_212448408
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 07:19 schreef sp3c het volgende:

Ik zie ook verder geen grote (of kleine) demonstraties tegen de oorlog in bv Kiev of Lviv
Er zijn al meerdere protesten/demonstraties geweest tegen een nieuwe mobilisatie
pi_212448575
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:01 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En ik zeg niet dat jij het zegt. Maar een oorlog voeren verzwakt je. Zelfs al zou het allemaal goed gaan zoals je blijkbaar denkt. Dan raak je verzwakt.

Nogmaals de vraag. Hoe kan het dat je dit niet ziet? Waarom reageer je niet op het voorbeeld van de zwarte zee floot? Dat is toch een prima voorbeeld van een zwaar verzwakte marine? Of hoe zou je noemen hoe het met de marine van de russen gaat op het moment?

"De economie draait ondanks alles goed."
Ja gaat geweldig met de economie.. Ze hoeven alleen maar hun goud voorraden te gebruiken. Zo geweldig gaat het :P Maar oke prima. Geef ik je die. De economie gaat best oke voor een land wat het zo aan het verpesten is. Blijft de rest van de punten staan
[..]
Een leger met ervaring in dood gaan ja. Van het invasie leger van 2 jaar geleden is weinig meer over.. Zijn voornamelijk nieuwe rekruten die aan het vechten zijn. Geweldige ervaring zeg :P

Edit: het defensiebudget is flink opgeschroefd dus er komen waarschijnlijk weer nieuwe spullen.

Was dit stukje nog vergeten. Maar ja ze zullen we moeten. Aangezien ze met de huidige situatie er dus niet doorheen komen al 2 jaar lang. Plus er infaltie is. Dus zelfs al zou je je productie gelijk willen houden zal je al moeten verhogen om de inflatie tegen te gaan.

Van de rest is er weinig te merken van de geweldige industrie. Handje vol t90s die ze hebben. Om nog maar niet te beginnen over de museum stukken die nu soms voorbij komen
Op welke manier raken ze verzwakt dan?
Omdat er een paar honderduizend man zijn dood gegaan?
Dat is door corona ook gebeurt en dat heeft ze ook niet verzwakt.

Als ze hun goudvoorraad gebruiken, waarom is die dan vorig jaar groter geworden?

Ja ze zijn boten kwijt geraakt (knappe actie van Oekraïne) maar die worden toch gewoon vervangen?
pi_212448598
twitter
  FOK!fotograaf vrijdag 16 februari 2024 @ 10:26:51 #136
364681 over_hedge
pi_212448639
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat er een paar honderduizend an zijn dood gegaan?

Als ze hun goudvoorraad gebruiken, waarom is die dan vorig jaar groter geworden?

Ja ze zijn boten kwijt geraakt (knappe actie van Oekraïne) maar die worden toch gewoon vervangen?
Oke laat maar. Als jij paar honderd duizend doden geen verzwakking noemt. Of het nou door een oorlog of een virus is of door wat dan ook. Dan heeft het weinig zin om door te praten. Want dan is je definitie van verzwakken gewoon totaal iets anders dan de daadwerkelijke definitie is.

En nee die schepen worden niet gewoon vervangen. Rusland heeft de afgelopen jaren al meerdere marine schepen die gebouwd zouden worden/ al aan gebouwd weden geannuleerd.

Voor de boten die ze nog aan het bouwen zijn moeten ze al naar china omdat ze zelf de motoren niet meer kunnen maken. Het geld wat er is gaat vooral naar het leger. Dus nee die boten worden niet gewoon vervangen. Heb je überhaupt enig idee hoe lang zo een ship bouwen duurt? Dat doe je niet even.
pi_212448651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke laat maar. Als jij paar honderd duizend doden geen verzwakking noemt. Of het nou door een oorlog of een virus is of door wat dan ook. Dan heeft het weinig zin om door te praten. Want dan is je definitie van verzwakken gewoon totaal iets anders dan de daadwerkelijke definitie is.

En nee die schepen worden niet gewoon vervangen. Rusland heeft de afgelopen jaren al meerdere marine schepen die gebouwd zouden worden/ al aan gebouwd weden geannuleerd.

Voor de boten die ze nog aan het bouwen zijn moeten ze al naar china omdat ze zelf de motoren niet meer kunnen maken. Het geld wat er is gaat vooral naar het leger. Dus nee die boten worden niet gewoon vervangen. Heb je überhaupt enig idee hoe lang zo een ship bouwen duurt? Dat doe je niet even.
En de daadwerkelijke definitie is jouw definitie?
pi_212448658
quote:

[..]

Yrs, nog meer steun aan Oekraïene onder Trump *O*
pi_212448670
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens jou definitie is Oekraïne aan het winnen, dat verloren leger materiaal en mensenlevens wordt gewoon vervangen.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 februari 2024 @ 10:35:48 #140
364681 over_hedge
pi_212448718
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
:') Dat is je reactie? impliceer je nou dat ik een definitie van het woord verzwakken uit mijn duim zuig of zo? :P
Hier de dikke van dale. Een woordenboek. Kan je definities opzoeken. Heeft weinig met mijn definitie te maken.
Een definitie is ook geen mening.

Rusland verliest veel manschappen en materieel. Dat geef je zelf toe.
Dus ze zijn verzwakt.
pi_212448765
quote:
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 10:44:02 #142
pi_212448826
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja en dan ?
Mogen we nog "denken" ?
Hou hier eens mee op, echt verschrikkelijk irritant. Je kan je punt prima maken zonder "ja maar dat andere forum/kant/kruimelkoek" als argument te gebruiken.

Natuurlijk heb je hier de ruimte om daar over te denken en filosoferen.
pi_212448827
quote:
“Trump wil Rusland en Oekraïne aan onderhandelingstafel krijgen door ze te chanteren”

als Oekraïne weigert deel te nemen aan de vredesgesprekken, zal Washington ermee dreigen om de militaire steun aan het land stop te zetten. In het geval dat Rusland niet wil meewerken, zal Trump de hulp aan Oekraïne net opschalen.
Putin is willing to talk to anyone with an open mind.
Elensky is willing to talk anyone with an open wallet
pi_212448836
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hou hier eens mee op, echt verschrikkelijk irritant.
ok
Vind ik ook van die flauwe opmerkingen jegens mij.
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 10:45:44 #145
pi_212448847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ok
Vind ik ook van die flauwe opmerkingen jegens mij.
Zijn ze ook.
quote:

[..]

En dit dus ook..
pi_212448853
quote:

[..]

Wie?
pi_212448905
quote:

[..]

Pro Poetin ^O^
pi_212448928
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zijn ze ook.
Ik negeer hier al 90 % van de "bezoekers" ...
Zal ik ze allemaal gaan negeren anders ?

quote:
En dit dus ook..
Jij vindt dat flauw
Ik vind dat grappig.
Ik post het netjes in BNW
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 10:57:20 #149
pi_212448971
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik negeer hier al 90 % van de "bezoekers" ...
Zal ik ze allemaal gaan negeren anders ?
[..]
Jij vindt dat flauw
Ik vind dat grappig.
Ik post het netjes in BNW
Wat verwacht je zelf qua antwoord op zo'n bijdrage dan? Je weet dat er hier best wel wat gemod wordt.
pi_212449088
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat verwacht je zelf qua antwoord op zo'n bijdrage dan? Je weet dat er hier best wel wat gemod wordt.
Alsof mijn bijdrage eruit springt tussen de vele debiele posts die hier gedumpt worden als reactie op gelijk welke BNW-post, en waar blijkbaar ook niet op gemod wordt
pi_212449117
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 09:20 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat een heerlijke klootzak is het ook..
Althans.. als dat inderdaad zijn plan is.
Ja stel je voor dat de oorlog stopt dat is niet de bedoeling. Until the last Ukrainian.
pi_212449257
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ja stel je voor dat de oorlog stopt dat is niet de bedoeling. Until the last Ukrainian.
Dan moet je gaan klagen over Poetin als je dit zo belangrijk vind, al vermoed ik dat je er eigenlijk geen reet om geeft.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 11:19:49 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212449273
quote:

[..]
Of tot de laatste Rus in Oekraïne
pi_212449369
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan moet je gaan klagen over Poetin als je dit zo belangrijk vind, al vermoed ik dat je er eigenlijk geen reet om geeft.
Ja want klagen over Putin heeft goed gewerkt de afgelopen tijd. NWS staat er vol mee.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 11:33:18 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212449398
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er zijn al meerdere protesten/demonstraties geweest tegen een nieuwe mobilisatie
Groot?

Ik kom alleen dit soort dingen tegen
https://www.euronews.com/(...)al-mobilisation-bill
pi_212449407
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ja want klagen over Putin heeft goed gewerkt de afgelopen tijd. NWS staat er vol mee.
Klagen over wat dan ook, waar op Fok! dan ook haalt sowieso niks uit.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 11:34:08 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212449408
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Meeste topics in NWS gaan ergens anders over
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 11:40:28 #158
pi_212449458
quote:

[..]
Volgens mij heb ik je dit al 5 keer verteld de afgelopen week
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 11:50:44 #159
393453 NeeOfTochJA
pi_212449536
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik je dit al 5 keer verteld de afgelopen week
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behalve de miljoenen die gevlucht zijn en nog een paar miljoen die gedwongen moeten worden in dienst te gaan.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 11:57:42 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212449601
Dienstplicht is aan beide kanten een beetje een gedoetje
Veilig met een Dashlane passwordkluisAnoniem en veilig met ProtonVPNMalwarebytes - stop malware
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:01:07 #161
393453 NeeOfTochJA
pi_212449628
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:57 schreef sp3c het volgende:
Dienstplicht is aan beide kanten een beetje een gedoetje
_O-
Een mooie uitdrukking om te zeggen dat mensen naar de meatgrinder worden geschopt.
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 12:02:05 #162
pi_212449634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Behalve de miljoenen die gevlucht zijn en nog een paar miljoen die gedwongen moeten worden in dienst te gaan.
Ja mensen willen over het algemeen niet zo heel graag vechten maar als puntje bij paaltje komt doet het overgrote het deel het wel
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:02:42 #163
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_212449641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
_O-
Een mooie uitdrukking om te zeggen dat mensen naar de meatgrinder worden geschopt.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:08:20 #164
393453 NeeOfTochJA
pi_212449682
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja mensen willen over het algemeen niet zo heel graag vechten maar als puntje bij paaltje komt doet het overgrote het deel het wel
Ja vechten of een kogel door je hoofd als je niet meewerkt dan doet het overgrote deel het wel :')
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:08:47 #165
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212449689
quote:

[..]
Ik geloof dat het de keuze is van de verdediger om verzet te plegen.

Rusland kan ten allertijden naar huis.
Maar je kan ook zeggen tot de laatste Rus.
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 12:09:20 #166
pi_212449698
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ja vechten of een kogel door je hoofd als je niet meewerkt dan doet het overgrote deel het wel :')
Dat is inderdaad de Russische doctrine voor eh, vervelende mobiks.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:11:39 #167
477023 Candymannetje
pi_212449728
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 11:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Groot?

Ik kom alleen dit soort dingen tegen
https://www.euronews.com/(...)al-mobilisation-bill
Nee, niet groot.
Max 100 personen en waarschijnlijk betaald door Rusland ofzo om een nieuwe Maidan te veroorzaken.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:14:07 #168
393453 NeeOfTochJA
pi_212449751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:08 schreef theguyver het volgende:

Ja dat kan maar als Rusland 5x zoveel inwoners heeft dan zie ik dat niet snel gebeuren.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:25:51 #169
352376 voetbalmanager2
pi_212449866
quote:
Amerikaanse denktank: ‘Rusland legt basis voor mogelijke operatie in Moldavië’
Oorlogsdeskundigen hebben al meermaals gewaarschuwd dat het volgende slachtoffer van Rusland wel eens Moldavië zou kunnen zijn. In een nieuw rapport herhaalt The Institute for the Study of War (ISW) dat die dreiging reëel is. Sterker nog: volgens de gerenommeerde Amerikaanse denktank is Rusland op dit moment ‘voorwaarden aan het stellen om een invasie van het Oost-Europese land te rechtvaardigen’.

De manier waarop de Russen over Moldavië spreken, doet erg denken aan hun houding tegenover Oekraïne vlak voor het begin van de oorlog, oordeelt het ISW. Volgens de denktank legt Moskou de basis voor een escalatie in het Oost-Europese land, dat in juni 2022 de status van kandidaat-lidstaat van de Europese Unie kreeg.

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov maakte woensdag in een toespraak voor de Doema, het Russische Lagerhuis, enkele opmerkingen over Moldavië en het conflict met Transnistrië. Die dwergstaat aan de grens met Oekraïne wordt internationaal erkend als deel van Moldavië, maar wordt gecontroleerd door Russische separatisten.

Lavrov beweerde onder meer dat de Verenigde Staten en de Europese Unie de Moldavische regering zouden beïnvloeden. De minister zei ook dat er ongeveer 200.000 Russische burgers in Transnistrië wonen en dat Moskou 'bezorgd is over hun lot en niet zal toestaan dat ze het slachtoffer van een Westers avontuur worden'.

Maar volgens het ISW gebruikt het Kremlin 'de bescherming van Russische burgers in het buitenland' als excuus om de bezetting van Transnistrië én de invasie van Oekraïne te rechtvaardigen. ,,De timing van een mogelijke Russische operatie in Moldavië is onduidelijk, maar het Kremlin stelt wel de informatieve voorwaarden om er zo snel mogelijk werk van te maken”, klinkt het.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-moldavie~a429a7002/
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:26:35 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212449872
quote:

[..]
Ik geloof dat het de keuze is van de verdediger om verzet te plegen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Op naar NWS.
Ik vind wel bijzonder dat men zelensky hier vaak van op de flikker krijgt.
Ten eerste hij kwam toen Rusland al geruime tijd een stuk grondgebied van Oekraïne bezette.
Ten tweede, hij is een van de weinige politici die tot nu redelijk op weg was om zijn standpunten waar te maken..
Corruptie werd hard aangepakt.
En hij is geregeld naar front gebied gegaan voor de grootschalige invasie om de nazi sympathisanten uit de leger top te verwijderen en de afspraken met Rusland te waarborgen.

Maar toen kwam de invasie.
Betrouwbaar en snel - ExpressVPNDe snelste VPN - FastestVPNCyberghost VPN
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:27:35 #171
68745 UncleScorp
pi_212449882
Ik h
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ja dat kan maar als Rusland 5x zoveel inwoners heeft dan zie ik dat niet snel gebeuren.
Hoorde gister op tv talkshow een belgische ex-generaal (die vond dat navo Rusland moet gaan uitdagen aan haar grenzen :') ) dat Rusland 1,5 miljoen soldaten heeft en navo 3 miljoen?
Klopt dit?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:29:59 #172
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212449919
quote:

[..]
Rusland heeft/had elk jaar een optocht voor de soldaten die gesneuveld waren voor hun land.
Vorig jaar ging die niet door.

Plus ook in de politiek zie je tegenstanders natuurlijk mogen die niet mee doen momenteel..

Explosies op eigen grond gebied waar Oekraïne niks mee te maken heeft.

En mensen van de straat geplukt voor leger of protesten.

Mislukte coup.

Geen goed nieuws van het front.

Ga maar even door ik zie een 1917 nog best een keer gebeuren.

Een die wel door zet en niet zoals Wagner.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:30:15 #173
352376 voetbalmanager2
pi_212449927
De Russen hebben Aleksey Navalny vermoord :o
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 12:35:02 #174
pi_212449984
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:27 schreef UncleScorp het volgende:
Ik h
[..]
Hoorde gister op tv talkshow een belgische ex-generaal (die vond dat navo Rusland moet gaan uitdagen aan haar grenzen :') ) dat Rusland 1,5 miljoen soldaten heeft en navo 3 miljoen?
Klopt dit?
Mag het niet hopen
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:36:13 #175
68745 UncleScorp
pi_212450003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik geloof het alvast.
Amerikanen kennen alles van oorlogen voorbereiden, uitlokken enz
Dus ze zullen het zeker herkennen bij een ander
:P
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:37:29 #176
68745 UncleScorp
pi_212450027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:26 schreef theguyver het volgende:

Ze zijn thuis nu :P
  vrijdag 16 februari 2024 @ 12:38:30 #177
352376 voetbalmanager2
pi_212450045
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik geloof het alvast.
Ik ben nog even een leuk plaatje van de Moldavische vlag aan het zoeken voor mijn UI als het zover is.
En Moldavië is de laatste tijd ook flink aan het stijgen bij hun kansen om het Eurovision Songfestival te winnen.
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 12:44:57 #178
pi_212450125
Ik denk dat Roemenië ook een pittige mening hieromtrent heeft.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 13:23:27 #179
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_212450588
twitter
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 13:31:10 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212450657
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
_O-
Snap dat jij daarom kunt lachen
VyprVPN - de snelle VPNVyprVPN - de snelle VPNBetrouwbaar en snel - ExpressVPN
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 13:52:29 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212450846
quote:

[..]
Oekraine heeft 43 miljoen inwoners dus doorgaan tot de laatste Oekrainer zie ik ook niet heel snel gebeuren
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 13:53:28 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212450854
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:26 schreef theguyver het volgende:

Ten tweede, hij is een van de weinige politici die tot nu redelijk op weg was om zijn standpunten waar te maken..
probleem is dat 1 van die standpunten het terughalen van de Krim en de opstandige deelrepublieken was

resultaat: invasie
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:01:50 #183
393453 NeeOfTochJA
pi_212450943
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Oekraine heeft 43 miljoen inwoners dus doorgaan tot de laatste Oekrainer zie ik ook niet heel snel gebeuren
Je rekent al de gevluchte en dode oeks ook mee. Probeer het nog eens.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:06:36 #184
393453 NeeOfTochJA
pi_212450997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Snap dat jij daarom kunt lachen
Leuk een mod die net als Wantie praat.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:08:37 #185
352376 voetbalmanager2
pi_212451032
twitter
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 14:09:23 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451043
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Leuk een mod die net als Wantie praat.
als iedereen dezelfde reactie geeft dan is het misschien niet de hele wereld die gek is
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:10:13 #187
68745 UncleScorp
pi_212451054
quote:
Ocharme is hij gestorven aan ziekte in de gevangenis?

RIP Gonzalo Lira
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:11:53 #188
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_212451070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ocharme is hij gestorven aan ziekte in de gevangenis?

RIP Gonzalo Lira
Ik zat er al op te wachten tot dit figuur er aan zijn haren bijgesleept zou worden in dit toppa. _O- _O- _O-
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 14:13:28 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451100
rip Slobodan Milosevic
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 14:13:51 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451104
niet dat Rutte daar actieve herinneringen aan heeft maar ook in Nederland gaat er wel eens iemand dood in het gevang
Cyberghost VPNSurf prive met PureVPNAnoniem en veilig met ProtonVPN
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:14:35 #191
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_212451116
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:13 schreef sp3c het volgende:
niet dat Rutte daar actieve herinneringen aan heeft maar ook in Nederland gaat er wel eens iemand dood in het gevang
Ook politieke gevangenen?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:16:11 #192
68745 UncleScorp
pi_212451142
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zat er al op te wachten tot dit figuur er aan zijn haren bijgesleept zou worden in dit toppa. _O- _O- _O-
Jamaar Gonzalo's dood is tekenend voor de ongekende bruutheid van het oekraiens regime
:Y
Heerlijke woordkeuze in onze propaganda
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 14:17:13 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451156
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook politieke gevangenen?
hebben we eigenlijk nog politieke gevangenen vraag ik me dan af?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:18:08 #194
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_212451165
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
hebben we eigenlijk nog politieke gevangenen vraag ik me dan af?
We hadden Volkert, maar die is inmiddels vrij.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:18:16 #195
68745 UncleScorp
pi_212451168
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
als iedereen dezelfde reactie geeft dan is het misschien niet de hele wereld die gek is
The lunatics are taking over the asylum
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 14:18:59 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451176
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We hadden Volkert, maar die is inmiddels vrij.
dat was een moordenaar, geen politieke gevangene
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 14:19:01 #197
pi_212451177
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:13 schreef sp3c het volgende:
rip Slobodan Milosevic

Praljak proost erop
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 14:20:17 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451191
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
The lunatics are taking over the asylum
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 14:20:39 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451200
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Praljak proost erop
was dat ook in Nederland?

zocht eigenlijk een grappige foto van Slobo maar ik kwam steeds deze gozer tegen om de een of andere reden ... weet niet meer wat het ook weer was _O-
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 14:21:30 #200
pi_212451213
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
was dat ook in Nederland?

zocht eigenlijk een grappige foto van Slobo maar ik kwam steeds deze gozer tegen om de een of andere reden ... weet niet meer wat het ook weer was _O-
Jazeker, die dronk een glas met een of ander gif op tijdens de zitting :D
Cyberghost VPNBullguard Internet SecuritySurf volledig anoniem met NordVPN
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 14:24:11 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451244
toont wel de bruutheid van het wrede regime hier aan

#Rutteout
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:25:36 #202
352376 voetbalmanager2
pi_212451255
Het toont in elk geval aan dat de beveiliging daar in Den Haag niet al te goed is/was.
  Forum Admin vrijdag 16 februari 2024 @ 14:26:06 #203
pi_212451259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het toont in elk geval aan dat de beveiliging daar in Den Haag niet al te goed is/was.
Daar was toen een hoop om te doen inderdaad.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:57:08 #204
352376 voetbalmanager2
pi_212451593
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:24 schreef sp3c het volgende:
toont wel de bruutheid van het wrede regime hier aan

#Rutteout
Nou ja, dit was Navalny gisteren:

twitter

Zo vreemd is het niet dat bijna iedere Nederlandse politicus met de vinger naar het Russische regime durft te wijzen.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 15:02:44 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451644
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou ja, dit was Navalny gisteren:

[ twitter ]

Zo vreemd is het niet dat bijna iedere Nederlandse politicus met de vinger naar het Russische regime durft te wijzen.
ging me meer om de tekst an sich

de man is natuurlijk gewoon geliquideerd, verbaasd me dat het zo lang heeft geduurt nog
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:15:28 #206
445753 Wantie
pi_212451830
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

de man is natuurlijk gewoon geliquideerd, verbaasd me dat het zo lang heeft geduurt nog
Desondanks is het Poetin regime open minded en betrouwbaar genoeg om onderhandelingen mee te starten. Poetin wil dit allemaal ook niet en heeft het beste met Oekraïne voor.

Of zoiets...

Anyway, ik begrijp niet dat er mensen zijn die verwachten dat met Rusland te onderhandelen valt.

Iedereen lijkt te accepteren dat het voor Rusland niet uitmaakt hoeveel er nog sneuvelen en hoeveel deze oorlog ze gaat kosten of hoe lang het nog duurt.

Als dat zo is, waarom zou Rusland dan ook maar 1 concessie doen tijdens onderhandelingen.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 15:16:37 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212451846
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Desondanks is het Poetin regime open minded en betrouwbaar genoeg om onderhandelingen mee te starten. Poetin wil dit allemaal ook niet en heeft het beste met Oekraïne voor.

Of zoiets...

Anyway, ik begrijp niet dat er mensen zijn die verwachten dat met Rusland te onderhandelen valt.

Iedereen lijkt te accepteren dat het voor Rusland niet uitmaakt hoeveel er nog sneuvelen en hoeveel deze oorlog ze gaat kosten of hoe lang het nog duurt.

Als dat zo is, waarom zou Rusland dan ook maar 1 concessie doen tijdens onderhandelingen.
ik snap geen reet van deze reactie
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:43:57 #208
192514 Questular
pi_212452207
Wat valt er niet te snappen?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 18:36:52 #209
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212454488
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
probleem is dat 1 van die standpunten het terughalen van de Krim en de opstandige deelrepublieken was

resultaat: invasie
Oh dat heb ik gemist.
Wanneer gebeurde dat?
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 18:38:28 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212454514
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh dat heb ik gemist.
Wanneer gebeurde dat?
tijdens zijn verkiezingscampagne?
Zenmate VPNBetrouwbaar en snel - ExpressVPNBetrouwbaar en snel - ExpressVPN
  vrijdag 16 februari 2024 @ 18:43:56 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212454606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ze zijn thuis nu :P
PM even jou adres aub.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 18:44:56 #212
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212454622
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
tijdens zijn verkiezingscampagne?
Ik ben je even kwijt.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 18:58:04 #213
-1 #ANONIEM
pi_212454829
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat er een paar honderduizend man zijn dood gegaan?
Corona doodt vooral oudere en ziekere mensen. Die zijn toch al niet nuttig in te zetten.

Een oorlog doodt juist de meest productieve mensen van een samenleving.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 18:58:42 #214
445753 Wantie
pi_212454840
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik geloof het alvast.
Jamaar Murica...
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:02:33 #215
477023 Candymannetje
pi_212454888
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:58 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Corona doodt vooral oudere en ziekere mensen. Die zijn toch al niet nuttig in te zetten.

Een oorlog doodt juist de meest productieve mensen van een samenleving.
Dat is wel zo ja.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:17:10 #216
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212455103
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik snap geen reet van deze reactie
Stukje een met Rusland onderhandelen staat gelijk aan zelfmoord.
De gene die hebben geprobeerd te onderhandelen over een conflict met Rusland, kunnen dit allemaal wel bevestigen.

Poetin gaf aan dat het zijn doelen niet had bereikt.
Maakt niet uit hoeveel levens het kost, van je eigen of dat van de tegenstander.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 20:43:55 #217
352376 voetbalmanager2
pi_212456706
twitter

Er zijn al oproepen vanuit de politiek om de ambassadeur op het matje te roepen en/of uit te zetten.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 20:46:32 #218
352376 voetbalmanager2
pi_212456762
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 19:17 schreef theguyver het volgende:
De gene die hebben geprobeerd te onderhandelen over een conflict met Rusland, kunnen dit allemaal wel bevestigen.
De meeste die dat hebben geprobeerd vallen uit een raam/vliegtuig of krijgen plots een hartstilstand na een wandeling.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 20:53:08 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212456886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik ben je even kwijt.
nou je zegt dat hij wat zijn standpunten flinke stappen aan het zetten was toch?

zijn belangrijkste twee standpunten waren het beeindigen van de oorlog in Donbass en het bestrijden van corruptie, op die verkiezingsbeloften is hij president geworden

beiden zijn niet direct in het voordeel van Rusland en op beide punten zette hij flinke stappen

combineer dat met zijn Krim = Oekraiens standpunt en je kunt wachten op de Russen

helaas
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:02:16 #220
445753 Wantie
pi_212457056
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou je zegt dat hij wat zijn standpunten flinke stappen aan het zetten was toch?

zijn belangrijkste twee standpunten waren het beeindigen van de oorlog in Donbass en het bestrijden van corruptie, op die verkiezingsbeloften is hij president geworden

beiden zijn niet direct in het voordeel van Rusland en op beide punten zette hij flinke stappen

combineer dat met zijn Krim = Oekraiens standpunt en je kunt wachten op de Russen

helaas
Welke flinke stappen zijn er voor 2022 gezet met betrekking tot het terug krijgen van De Krim en het eindigen van het conflict in Donbass?
Surfshark - veilig toegang tot het open internetSurf volledig anoniem met NordVPNSurf volledig anoniem met NordVPN
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 21:03:44 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212457082
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke flinke stappen zijn er voor 2022 gezet met betrekking tot het terug krijgen van De Krim en het eindigen van het conflict in Donbass?
keihard knokken
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:17:45 #222
393453 NeeOfTochJA
pi_212457439
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
Er zijn al oproepen vanuit de politiek om de ambassadeur op het matje te roepen en/of uit te zetten.
Is er al bewijs dat Rusland het gedaan heeft?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:19:52 #223
352376 voetbalmanager2
pi_212457480
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Is er al bewijs dat Rusland het gedaan heeft?
Dat kan in Rusland alleen van het regime komen en de kans dat zoiets gebeurd is net zo groot als dat ze schuld gaan erkennen voor MH17 of de massamoorden van burgers in al die Oekraïense steden.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:56:29 #224
393453 NeeOfTochJA
pi_212458224
twitter
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:57:26 #225
299269 ems.
pi_212458248
Is er al bewijs dat die video echt is?
Conscience do cost.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:11:56 #226
445753 Wantie
pi_212458592
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:57 schreef ems. het volgende:
Is er al bewijs dat die video echt is?
Is niet relevant, Poetin moet nu eenmaal als het slachtoffer van alles worden gezien.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:16:23 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212458681
zou het een dingetje zijn om in je reacties gewoon te proberen te uiten hoe je er zelf over denkt ipv steeds de boel voor de rest in te moeten vullen zonder reden?
is namelijk supervermoeiend en ik snap die constante noodzaak sowieso niet helemaal

niemand ter wereld (behalve mogelijk Poetin zelf) ziet Poetin als slachtoffer van wat dan ook, dat zegt ook helemaal niemand
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:21:35 #228
393453 NeeOfTochJA
pi_212458790
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:16 schreef sp3c het volgende:
zou het een dingetje zijn om in je reacties gewoon te proberen te uiten hoe je er zelf over denkt ipv steeds de boel voor de rest in te moeten vullen zonder reden?
is namelijk supervermoeiend en ik snap die constante noodzaak sowieso niet helemaal

niemand ter wereld (behalve mogelijk Poetin zelf) ziet Poetin als slachtoffer van wat dan ook, dat zegt ook helemaal niemand
bedankt.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:22:30 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212458818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
bedankt.
is een ja of nee vraag

met jouw usernaam had ik hier meer van verwacht _O-
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:23:11 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212458843
POLL
Anoniem en veilig met ProtonVPNMalwarebytes - stop malwareSurf prive met PureVPN
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:25:57 #231
393453 NeeOfTochJA
pi_212458914
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
is een ja of nee vraag

met jouw usernaam had ik hier meer van verwacht _O-
Maar de vraag was niet aan mij gericht? Ik bedankte voor het aankaarten van het onnodig invullen van andermans reacties.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:27:10 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212458938
was een grapje, hahaatjes

ik kijk een potje ijshockey, dan ben ik vrolijker dan normaal
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:27:46 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212458953
/modmodus

kappen met die shit man, supperirritant, ik ga het op een gegeven moment weghalen
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:27:50 #234
-1 #ANONIEM
pi_212458955
quote:

Dat impliceert de video dus wel
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:30:29 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459007
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:27 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat impliceert de video dus wel
suggereert alleen dat er plannen zijn geweest om Poetin om te leggen

dat verbaasd me op zichzelf helemaal niets
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:31:44 #236
-1 #ANONIEM
pi_212459033
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
suggereert alleen dat er plannen zijn geweest om Poetin om te leggen

dat verbaasd me op zichzelf helemaal niets
Die plannen zijn er voor iedereen.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:32:31 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:31 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Die plannen zijn er voor iedereen.
voor mij niet
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:33:12 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459072
hoezo die plannen zijn er voor iedereen _O-
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:46:17 #239
-1 #ANONIEM
pi_212459418
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
voor mij niet
jawel, je beseft het alleen nog niet
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:48:57 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459501
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:46 schreef grrrrg het volgende:

[..]
jawel, je beseft het alleen nog niet
nee, iedereen is fan van mij
Bullguard Internet SecurityBullguard Internet SecuritySurf volledig anoniem met NordVPN
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:52:35 #241
445753 Wantie
pi_212459602
quote:

Hij is niet het slachtoffer geweest van een moordcomplot tegen hem?

De video suggereert volgens mij van wel, en dan is het terecht dat Navalny jarenlang opgesloten heeft gezeten.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:54:13 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459649
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij is niet het slachtoffer geweest van een moordcomplot tegen hem?

De video suggereert volgens mij van wel, en dan is het terecht dat Navalny jarenlang opgesloten heeft gezeten.
hij zal wel van meer dingen slachtoffer zijn, mogelijk heeft zijn vriendinnetje hem zelfs wel eens gedumpt zonder reden

maakt hem volgens niemand ter wereld slachtoffer van alles ter wereld
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:54:22 #243
477023 Candymannetje
pi_212459655
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
voor mij niet
Dat denk je......

Geintje natuurlijk hè
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:54:55 #244
445753 Wantie
pi_212459666
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
hij zal wel van meer dingen slachtoffer zijn, mogelijk heeft zijn vriendinnetje hem zelfs wel eens gedumpt zonder reden

maakt hem volgens niemand ter wereld slachtoffer van alles ter wereld
Nou, er is best veel langsgekomen anders.
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:55:11 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459674
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat denk je......

Geintje natuurlijk hè
WEET IK!

ik ben geweldig, iedereen zou zo gezellig moeten zijn als mij
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:55:38 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459694
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, er is best veel langsgekomen anders.
ja het is best een lange reeks zo
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:56:50 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459726
zoetermeer wint met 4-2 van Breda jongons

3 punten maar wel heel matig ... wel prima beelden, prima commentaar en Breda heeft een hele goede keepert _O_
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:56:56 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459729
tot morgen :W
  vrijdag 16 februari 2024 @ 22:57:28 #249
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212459745
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 22:56 schreef sp3c het volgende:
zoetermeer wint met 4-2 van Breda jongons

3 punten maar wel heel matig ... wel prima beelden, prima commentaar en Breda heeft een hele goede keepert _O_
PSV 2-0 kansenverhouding van iets van 38 tot 2
Lach met een schone bips
  Moderator vrijdag 16 februari 2024 @ 22:58:26 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212459777
winst = winst denk ik dan
Betrouwbaar en snel - ExpressVPNSurfshark - veilig toegang tot het open internetMalwarebytes - stop malware
  vrijdag 16 februari 2024 @ 23:28:13 #251
477023 Candymannetje
pi_212460391
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Welja, deze kandidaat had vooral een uitgesproken mening. En dat dan over zaken die rechtstreeks tegen Putin in gingen.

Banden met het buitenland zijn niet aangetoond, zelfs door het kremlin zelf niet. Pure politieke afrekening
Ahum...🤔
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:57:41 #252
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212464813
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

Joh!
De huidige 2 president kandidaten die tegen de oorlog waren mochten gewoon niet mee doen ondanks dat men aan alle eisen had voldaan.

Deze man was nog wat populairder en is gewoon uit de weg geruimd.

Moet wel zeggen dat hij de ballen had om terug te komen ondanks dat hij wist dat het zijn kop zou kosten.
  Moderator zaterdag 17 februari 2024 @ 12:02:54 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212464884
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 11:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
Joh!
denk ik wel iig

quote:
De huidige 2 president kandidaten die tegen de oorlog waren mochten gewoon niet mee doen ondanks dat men aan alle eisen had voldaan.

Deze man was nog wat populairder en is gewoon uit de weg geruimd.

Moet wel zeggen dat hij de ballen had om terug te komen ondanks dat hij wist dat het zijn kop zou kosten.
het was natuurlijk vooral heel erg dom
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:34:16 #254
352376 voetbalmanager2
pi_212465229
quote:
Oekraïense militairen trekken zich terug uit de Oost-Oekraïense stad Avdiivka, meldt de nieuwe legerleider Oleksandr Syrskyi in een bericht op Facebook.
"Om omsingeling te voorkomen en het leven van militairen te sparen, heb ik besloten onze eenheden terug te trekken uit de stad", schrijft Syrskyi in de nacht van vrijdag op zaterdag.

Syrskyi zegt dat de strijdkrachten verdergaan met het verdedigen van het Oekraïense grondgebied en later naar de stad zullen terugkeren. "Onze soldaten deden al het mogelijke om de beste Russische militaire eenheden te vernietigen."
https://www.nu.nl/spannin(...)airen-te-sparen.html
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:55:14 #255
445753 Wantie
pi_212465495
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En toch is Rusland niet uit op het innemen van Oekraïne...
  zaterdag 17 februari 2024 @ 14:36:14 #256
393453 NeeOfTochJA
pi_212466751
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
En toch is Rusland niet uit op het innemen van Oekraïne...
Klopt.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 14:49:06 #257
445753 Wantie
pi_212466871
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 14:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Klopt.
Daarom probeert Rusland nog steeds grondgebied in te nemen, wat ze gemiddeld 500 man per dag kost..

Het is een bijzonder schouwspel.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 15:22:31 #258
393453 NeeOfTochJA
pi_212467241
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 14:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarom probeert Rusland nog steeds grondgebied in te nemen, wat ze gemiddeld 500 man per dag kost..

Het is een bijzonder schouwspel.
Hoe kom jij aan die cijfers?
  zondag 18 februari 2024 @ 10:24:35 #259
393453 NeeOfTochJA
pi_212479335
twitter
  zondag 18 februari 2024 @ 10:34:26 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212479422
quote:
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
De snelste VPN - FastestVPNAnoniem en veilig met ProtonVPNSurf volledig anoniem met NordVPN
  zondag 18 februari 2024 @ 11:22:40 #261
445753 Wantie
pi_212480114
quote:
Ja, zware tijden voor David.
Het lukt maar niet om de steun voor Oekraïne te breken.
  zondag 18 februari 2024 @ 11:32:45 #262
393453 NeeOfTochJA
pi_212480280
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 11:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, zware tijden voor David.
Het lukt maar niet om de steun voor Oekraïne te breken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 15:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
  zondag 18 februari 2024 @ 15:29:43 #263
192514 Questular
pi_212483563
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 14:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Klopt.
Wat dan?
  zondag 18 februari 2024 @ 16:16:04 #264
393453 NeeOfTochJA
pi_212484452
twitter
  zondag 18 februari 2024 @ 16:32:26 #265
299269 ems.
pi_212484814
Freudian slip :')

Ze maakt duidelijk gewoon een foutje. Je moet wel een speciaal soort verliezer zijn om dit te posten op de echokamers alsof het een soort heel belangrijk iets is.

Anderzijds, het is toch weer hier terecht gekomen. Zo zie je maar weer hoe dorstig men is.
Conscience do cost.
  zondag 18 februari 2024 @ 16:43:40 #266
68745 UncleScorp
pi_212484984
quote:
Dat de sancties er al 2 jaar lang niet in slagen om Rusland enigzins te weerhouden hun SMO te volbrengen, begint ondertussen wel pijnlijk duidelijk te worden.
  zondag 18 februari 2024 @ 16:57:58 #267
445753 Wantie
pi_212485188
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat de sancties er al 2 jaar lang niet in slagen om Rusland enigzins te weerhouden hun SMO te volbrengen, begint ondertussen wel pijnlijk duidelijk te worden.
Het feit dat steeds zo luidkeels wordt geroepen dat de sancties niets uithalen geeft al aan dat de sancties Rusland toch treffen.
  zondag 18 februari 2024 @ 17:12:35 #268
445753 Wantie
pi_212485387

Svetlana from Russia.
Een van de YouTubers die ik sinds begin van de oorlog volg om een beetje een idee te krijgen van het leven in Rusland.
Stuk voor stuk hebben ze allen Rusland verlaten, en tot mijn verrassing is Svetlana bezig met immigratie naar de VS.

Maar het gaat verder uitstekend met Rusland, en niemand daar merkt iets van de oorlog of sancties.
  zondag 18 februari 2024 @ 17:48:29 #269
393453 NeeOfTochJA
pi_212486079
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 16:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
EU confesses ‘our prosperity was based on China & Russia’: cheap energy, low-paid labor, big market
EU foreign-policy chief Josep Borrell confessed the West’s neoliberal economic model was “based on cheap energy coming from Russia,” “access to the big China market,” and low-paid Chinese workers. Europe has now lost that, and is thus in crisis.

https://geopoliticalecono(...)ussia-energy-market/

De sancties waren vooral economische zelfmoord. De VS zijn de lachende derde.
  zondag 18 februari 2024 @ 17:59:07 #270
299269 ems.
pi_212486235
Een artikel van eind 2022. Ondertussen is de "crisis" alweer opgelost. Behalve gas kwam er verder toch niets relevants uit Rusland.
Conscience do cost.
Betrouwbaar en snel - ExpressVPNSurf prive met PureVPNSurf prive met PureVPN
  zondag 18 februari 2024 @ 18:41:54 #271
445753 Wantie
pi_212486641
quote:
8s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:59 schreef ems. het volgende:
Een artikel van eind 2022. Ondertussen is de "crisis" alweer opgelost. Behalve gas kwam er verder toch niets relevants uit Rusland.
We zijn inmiddels 2024 en de gevolgen zijn niet te overzien. Lege winkels, lege winkelstraten, horeca dicht, werkloosheid naar recordhoogte, massale emigratie naar Rusland....
Oppositieleden vermoord voor de verkiezingen....
We zijn economisch failliet dankzij de sancties.
  zondag 18 februari 2024 @ 19:08:22 #272
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212486941
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 15:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Als een tank gefilmd word en volledig afbrand en word gefilmd..
Kan je uitrekenen hoeveel er in zaten.. idem voor voertuigen.
Plus simpele kwestie van tellen, 1000 man gaat naar front line 5 lopen heelhuids terug.
Beide partijen filmen nogal veel.
Voordeel van drones.

Men vergeet altijd dat casualties niet staat voor doden, maar voor buiten gevecht gesteld, dood gewond gevangen.
  zondag 18 februari 2024 @ 19:10:16 #273
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212486971
quote:
8s.gif Op zondag 18 februari 2024 17:59 schreef ems. het volgende:
Jawel, dashboard cam filmpjes.
Oh en porno!
  zondag 18 februari 2024 @ 19:15:00 #274
192514 Questular
pi_212487018
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 19:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh en porno!
Je vergeet Russian hardbass.
  zondag 18 februari 2024 @ 20:10:15 #275
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212487760
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 19:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh en porno!
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 19:15 schreef Questular het volgende:

[..]
Anna Kournikova O+
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 20:18:05 #276
445753 Wantie
pi_212487880
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:10 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
Anna Kournikova O+
Dat waren nog eens tijden...

Anna Kournikova is de naam van een computerworm die verscheen op 11 februari 2001. Het zorgde voor talloze overbelaste mailservers en systeemstoringen

Jammer dat Rusland dat heeft verknald.
  zondag 18 februari 2024 @ 20:19:05 #277
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212487887
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Anna Kournikova is de naam van een computerworm die verscheen op 11 februari 2001. Het zorgde voor talloze overbelaste mailservers en systeemstoringen

Ik ben geen fan van blanke vrouwen over het algemeen, maar dat was wel een hottie.
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 20:21:07 #278
477023 Candymannetje
pi_212487914
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik ben geen fan van blanke vrouwen over het algemeen, maar dat was wel een hottie.
Ik had niet gedacht dat jij zo racistisch was :P
  zondag 18 februari 2024 @ 20:22:11 #279
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212487939
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Iszo!! Ben ik... Ik hou van donkere dames... Sue me!
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 20:28:59 #280
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212488038
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of maak er een tribunaal van... Zal me met hand en tand verdedigen :P
Lach met een schone bips
Betrouwbaar en snel - ExpressVPNCyberghost VPNBetrouwbaar en snel - ExpressVPN
  zondag 18 februari 2024 @ 20:29:59 #281
477023 Candymannetje
pi_212488054
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Of maak er een tribunaal van... Zal me met hand en tand verdedigen :P
Van mij mag jij racistisch zijn :)
  zondag 18 februari 2024 @ 20:31:13 #282
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212488080
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Van mij mag jij racistisch zijn :)
Kijk dat is nog eens medeleven in een mening van een ander.. Fijn dat zoiets nog kan in deze wereld O+
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 20:33:49 #283
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212488119
Uiteraard voor er weer gebitch komt, nee ik ben niet racistisch :) Ik heb gewoon een voorkeur voor donkere vrouwen...

#disclaimer
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 20:38:15 #284
445753 Wantie
pi_212488190
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
Uiteraard voor er weer gebitch komt, nee ik ben niet racistisch :) Ik heb gewoon een voorkeur voor donkere vrouwen...

#disclaimer
Wil ik een keer een sneer terug geven -O-
  zondag 18 februari 2024 @ 20:38:43 #285
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212488200
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Too late bitch :D
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 20:40:13 #286
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212488241
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar mag alsnog wel hoor... Kan ik ook prima hebben.
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 22:02:17 #287
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212489830
Ow en nog wat goeds wat uit Rusland kwam/komt Darya Klishina O+
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 22:03:03 #288
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212489838
Not all is bad :)
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 22:27:16 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212490331
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 19:15 schreef Questular het volgende:

[..]
Meh..
Maar goed niet mijn stijl dus ik zou het verder niet weten.
  zondag 18 februari 2024 @ 22:30:31 #290
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212490378
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 20:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze ziet er nog steeds goed uit voor iemand van 40.
Milfje hoor..
Surf volledig anoniem met NordVPNCyberghost VPNSurfshark - veilig toegang tot het open internet
  zondag 18 februari 2024 @ 22:41:33 #291
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212490648
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Milfje hoor..
Das nog lang geen babushka...
Lach met een schone bips
  zondag 18 februari 2024 @ 23:07:57 #292
445753 Wantie
pi_212490966
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 22:41 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Das nog lang geen babushka...
Welterusten

zondag 18 februari 2024 @ 23:37:30 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212491325
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door theguyver op 19-02-2024 06:42:33 ]
  zondag 18 februari 2024 @ 23:53:35 #294
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212491580
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2024 23:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

Milfje hoor..
Anna's vs Poetin's ??? Doe mij de Anna's maar :)
Lach met een schone bips
  maandag 19 februari 2024 @ 06:43:57 #295
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_212492146
Wat me op valt is dat er hier nog niet de val van Adiivka uitgebreid gevierd word.

De inname van dit plaatsje is de grootste overwinning van Rusland sinds bakhmut.
  maandag 19 februari 2024 @ 06:51:39 #296
445753 Wantie
pi_212492158
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 06:43 schreef theguyver het volgende:
Wat me op valt is dat er hier nog niet de val van Adiivka uitgebreid gevierd word.

De inname van dit plaatsje is de grootste overwinning van Rusland sinds bakhmut.
Maar Rusland wil helemaal geen grondgebied innemen.
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 07:46:40 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212492382
Natuurlijk wel
  maandag 19 februari 2024 @ 08:18:57 #298
477023 Candymannetje
pi_212492630
quote:

Waarom zou dat hier gevierd moeten worden?
  maandag 19 februari 2024 @ 10:30:44 #299
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_212493936
quote:

Waarom zou dat hier gevierd moeten worden?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  maandag 19 februari 2024 @ 11:24:13 #300
477023 Candymannetje
pi_212494855
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 07:46 schreef sp3c het volgende:
Natuurlijk wel
Van wat analisten hoorde ik dat Oekraïne nog maar tot maart genoeg luchtafweer heeft.
Als Rusland luchtoverwicht krijgt maakt Oekraïne helemaal geen kans meer.
Zenmate VPNBetrouwbaar en snel - ExpressVPNAnoniem en veilig met ProtonVPN
  Moderator maandag 19 februari 2024 @ 11:25:36 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212494876
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 11:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Van wat analisten hoorde ik dat Oekraïne nog maar tot maart genoeg luchtafweer heeft.
Als Rusland luchtoverwicht krijgt maakt Oekraïne helemaal geen kans meer.
Rusland heeft al vanaf het begin luchtoverwicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')