Dus Oekraine en NATO zijn aan het winnen ?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 05:38 schreef theguyver het volgende:
Klopt Rusland produceert 40+ tanks per maand.
En raakt het zelfde aantal in 3 dagen kwijt.
Alle professionele troepen was men in de eerste maand al gehalveerd.
Ik denk ook niet dat veel mensen hier daar tevreden mee zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 00:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is idd schandalig.
Ik snap ook niet dat mensen daar tevreden mee kunnen zijn.
Het is toch ondertussen wel duidelijk dat ze Rusland niet weg krijgen.
En toch maar mensen de kogelregen in blijven sturen.
Als ik de berichten een beetje volg lukt dat Rusland verzwakken ook niet erg.
NATO doet niet meer dat is punt 1.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 07:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus Oekraine en NATO zijn aan het winnen ?
We lezen het elke dag idd
De geruchten lijken te kloppen dat hij het 3e bataljon naar Avdiivka stuurt ter versterking. Dat zijn de Azov'ers die eigenlijk meer Zalushny steunden. Zij worden naar daar gestuurd "to be eliminated". Elensky is bang dat ze zich mss ooit tegen hem zouden keren.quote:Zelenski: "We doen wat we kunnen om te helpen in Avdiivka"
...blabla...
De Oekraïense krijgsmacht heeft militairen teruggetrokken uit delen van Avdiivka "naar gunstigere posities", meldde het Oekraïense leger eerder op de dag. Er zijn ook versterkingen naar het gebied gestuurd.
https://www.msn.com/nl-be(...)741d82f358eab7&ei=65
quote:Ukraine's 3rd Assault Brigade confirms redeployment to Avdiivka, says situation 'extremely critical'
https://kyivindependent.c(...)-extremely-critical/
quote:Ukraine's 3rd Separate Assault Brigade is recruiting new personnel after recovering from fighting in Bakhmut
For reference: The 3rd Separate Assault Brigade is a volunteer unit created by Azov Battalion veterans on 24 February 2022 as a territorial defence unit.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/12/10/7432453/[
Het een wordt hier nooit benoemd.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 07:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het een sluit het ander niet uit
dat je dat niet ziet is pas bijzonder
Ja en dan ?quote:
Je kan al je tegenstanders uitschakelen?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 07:55 schreef theguyver het volgende:
NATO doet niet meer dat is punt 1.
Winnen doe je pas als je gebied in neemt.
Nee van Oekraine moeten we idd niet veel meer verwachten. Die zitten nu volledig in het defensief. Winnen wordt nu vertaald in niet nog meer verliezen.quote:En momenteel zie je dat niet of amper.
wat wordt hier nooit benoemd?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het een wordt hier nooit benoemd.
En dat is opmerkelijk. Waarom het ander luidkeels vertolken en het een verzwijgen.
Om mijn part doet de VS het omdat Biden het bed met Zelensky deelt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 07:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Patstelling ?
Het is geen patstelling omdat Oekraine nu in de defensie gaat hé. Ze hebben trouwens geen andere keuze.
En Rusland heeft tijd. Zij voeren oorlog op een andere manier dan de VS. Daarom wordt er ook mee gelachen (haha in 3 dagen blabla). Ze putten de vijand rustig uit en verovering van gebied volgt daarna gewoon sowieso. Belangrijk is demilitarisering, dus hoe meer soldaten Oekraine er tegen gooit hoe beter. Laat ze maar komen.
Dat hebben de VS Oekraine nu ook beseft en gaan ze in het defensief. En dat met steeds nijpender tekort aan munitie, luchtafweer enz, dat zelfs het westen niet eens meer kan leveren.
En voor de rest gaat het idd totaal niet over Oekraine soevereiniteit, democratie blabla.
Voor de VS telt alleen Rusland (proberen) verzwakken en uit te sluiten als hegemonie concurrent. Maar blijkbaar isoleren ze zich globaal meer dan dat ze Rusland probeerden te isoleren. Kijk maar naar het Midden Oosten. En Europa investeert in de oorlog omdat zij idd op de lange termijn toegang willen tot de vele grondstoffen in Oekraine, oa lithium om in de nabije toekomst de overgang te kunnen realiseren naar nieuwe "cleane" energie.
Naja als je tekst tussen aanhalingstekens zet dan suggereer je dat het een quote van iemand is toch?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en dan ?
Mogen we nog "denken" ?
Heb die opmerking hier recent nog gekregen.
Het is hier niet dat speciaal ander forum waar je voor elke gedachte een aanvaardbaar krantenartikel moet kunnen voorleggen.
Als jij de goedkope pellets gaat gebruiken wel, weinig energetische waarde en veel koolstof over. Met echte goeie pellets met het installeren van de kachel doe je er ik denk 3/4 jaar over het voordeel eruit te halen? Plus je kan eigenlijk niet je hele huis ermee verwarmen net als mijn houtkachel. Dus als die al aanstaat en ik ga achter de computer zitten dan doe ik ff de electrische kachel aan.. Dat is dus wanneer ik hout stook, maar eigenlijk te veel moeite inmiddels weer gezien de prijzen van gas en hout.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 07:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met pellets stoken is momenteel ongeveer de helft goedkoper dan gas.
Als de leveringen stoppen stoppen de gevechten niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je kan al je tegenstanders uitschakelen?
En NATO is hoofdleverancier, of eerder "was".
Als de leveringen stoppen, stoppen de gevechten.
En de VS levert info en regelt de strategieën. Tijdje terug was er toch een US 3-sterren generaal naar daar gezet ? Dat is niet om de latrines te poetsen DENK IK
[..]
Nee van Oekraine moeten we idd niet veel meer verwachten. Die zitten nu volledig in het defensief. Winnen wordt nu vertaald in niet nog meer verliezen.
Als ik quotes van iemand plaats, plaats ik echt een quote mét bronnen, en neen geen russische propaganda.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Naja als je tekst tussen aanhalingstekens zet dan suggereer je dat het een quote van iemand is toch?
Dan vind ik het wel een belangrijke toevoeging
Lijkt me niet echt een reden om gelijk weer boos te gaan lopen doen
Ik vind dat niet echt mierenneuken hoor en je klinkt idd wat boos zonder redenquote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als ik quotes van iemand plaats, plaats ik echt een quote mét bronnen, en neen geen russische propaganda.
Maar ok, het is dus mierenneuken.
En boos ? Het is vrijdag ... try me
waarvoor dankquote:
lever ik voldoendequote:en ik heb je niet om een bron gevraagd
Wist je ook alquote:
Zal best, boeit me niet zo heel veel tbhquote:[..]
lever ik voldoende
goh zou ik kunnen spiegelen aan Israel / Gaza.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:16 schreef theguyver het volgende:
Rusland moet een miljoen man over heel Oekraïne plaatsen aangezien in bezet gebied enorm veel verzet word gepleegd.
Militair worden ze idd tijdelijk verzwakt, maar de tegenstander nog meer.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 00:45 schreef Candymannetje het volgende:
Als ik de berichten een beetje volg lukt dat Rusland verzwakken ook niet erg.
Ga je gang..quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
goh zou ik kunnen spiegelen aan Israel / Gaza.
maar dat is voor een ander topic
Nu al aan het blowen?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De geruchten lijken te kloppen dat hij het 3e bataljon naar Avdiivka stuurt ter versterking. Dat zijn de Azov'ers die eigenlijk meer Zalushny steunden. Zij worden naar daar gestuurd "to be eliminated". Elensky is bang dat ze zich mss ooit tegen hem zouden keren.
[..]
[..]
quote:“Trump wil Rusland en Oekraïne aan onderhandelingstafel krijgen door ze te chanteren”
als Oekraïne weigert deel te nemen aan de vredesgesprekken, zal Washington ermee dreigen om de militaire steun aan het land stop te zetten. In het geval dat Rusland niet wil meewerken, zal Trump de hulp aan Oekraïne net opschalen.
https://www.hln.be/buiten(...)-chanteren~add260ea/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |