Nou, als je toch een brug wilt leggen tussen Oekraïne Gaza, dan is het de schuld van Hamas dat er zoveel slachtoffers vallen in Gaza. Hadden ze zich maar meteen moeten overgeven toen Israël het gebied in trok.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
goh zou ik kunnen spiegelen aan Israel / Gaza.
maar dat is voor een ander topic
Wat een heerlijke klootzak is het ook..quote:
Goedkoop is natuurlijk duurkoop.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Als jij de goedkope pellets gaat gebruiken wel, weinig energetische waarde en veel koolstof over. Met echte goeie pellets met het installeren van de kachel doe je er ik denk 3/4 jaar over het voordeel eruit te halen? Plus je kan eigenlijk niet je hele huis ermee verwarmen net als mijn houtkachel. Dus als die al aanstaat en ik ga achter de computer zitten dan doe ik ff de electrische kachel aan.. Dat is dus wanneer ik hout stook, maar eigenlijk te veel moeite inmiddels weer gezien de prijzen van gas en hout.
Ik heb toch ook niet gezegd dat alles volgens het Russische plan gaat of dat ze geen verliezen lijden?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 01:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt? Ze zijn 2 jaar aan het vechten voor iets wat paar dagen had moeten duren. En jij denkt dat rusland niet verzwakt is? Hoe? Er zijn zo bizar veel voorbeelden te vinden van verliezen van de russen.
Neem alleen al even de zwarte zee floot. Op hoeveel grote marine schepen zinken zitten we inmiddels. 5?
En het regime in Rusland doet hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 07:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je bedoelt dat het regime in oekraine een hele generatie aan mannen (gemiddelde leeftijd in het leger is nu zo'n 40+ daar) opoffert in een nu complete patstelling
Hoezo verliezen wij die toegang? Ik vind dat een rare stelling.quote:maar vooral doen alsof rusland kan verliezen
alleen burgers/kanonnenvoer van beide landen kunnen (hun leven) verliezen
en 'wij' wat toegang tot mooie grondstoffen en zulks, niet onbelangrijk
gr
En ik zeg niet dat jij het zegt. Maar een oorlog voeren verzwakt je. Zelfs al zou het allemaal goed gaan zoals je blijkbaar denkt. Dan raak je verzwakt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb toch ook niet gezegd dat alles volgens het Russische plan gaat of dat ze geen verliezen lijden?
Maar ik zie niet dat ze verzwakt zijn en ik zie ook geen tekenen dat het gaat gebeuren.
De economie draait ondanks alles goed.
Ze hebben nu een leger met ervaring, werken samen met andere landen en het defensiebudget is flink opgeschroefd dus er komen waarschijnlijk weer nieuwe spullen.
Een leger met ervaring in dood gaan ja. Van het invasie leger van 2 jaar geleden is weinig meer over.. Zijn voornamelijk nieuwe rekruten die aan het vechten zijn. Geweldige ervaring zegquote:Ze hebben nu een leger met ervaring, werken samen met andere landen en het defensiebudget is flink opgeschroefd dus er komen waarschijnlijk weer nieuwe spullen.
Er zijn al meerdere protesten/demonstraties geweest tegen een nieuwe mobilisatiequote:Op vrijdag 16 februari 2024 07:19 schreef sp3c het volgende:
Ik zie ook verder geen grote (of kleine) demonstraties tegen de oorlog in bv Kiev of Lviv
Op welke manier raken ze verzwakt dan?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En ik zeg niet dat jij het zegt. Maar een oorlog voeren verzwakt je. Zelfs al zou het allemaal goed gaan zoals je blijkbaar denkt. Dan raak je verzwakt.
Nogmaals de vraag. Hoe kan het dat je dit niet ziet? Waarom reageer je niet op het voorbeeld van de zwarte zee floot? Dat is toch een prima voorbeeld van een zwaar verzwakte marine? Of hoe zou je noemen hoe het met de marine van de russen gaat op het moment?
"De economie draait ondanks alles goed."
Ja gaat geweldig met de economie.. Ze hoeven alleen maar hun goud voorraden te gebruiken. Zo geweldig gaat hetMaar oke prima. Geef ik je die. De economie gaat best oke voor een land wat het zo aan het verpesten is. Blijft de rest van de punten staan
[..]
Een leger met ervaring in dood gaan ja. Van het invasie leger van 2 jaar geleden is weinig meer over.. Zijn voornamelijk nieuwe rekruten die aan het vechten zijn. Geweldige ervaring zeg
Edit: het defensiebudget is flink opgeschroefd dus er komen waarschijnlijk weer nieuwe spullen.
Was dit stukje nog vergeten. Maar ja ze zullen we moeten. Aangezien ze met de huidige situatie er dus niet doorheen komen al 2 jaar lang. Plus er infaltie is. Dus zelfs al zou je je productie gelijk willen houden zal je al moeten verhogen om de inflatie tegen te gaan.
Van de rest is er weinig te merken van de geweldige industrie. Handje vol t90s die ze hebben. Om nog maar niet te beginnen over de museum stukken die nu soms voorbij komen
Oke laat maar. Als jij paar honderd duizend doden geen verzwakking noemt. Of het nou door een oorlog of een virus is of door wat dan ook. Dan heeft het weinig zin om door te praten. Want dan is je definitie van verzwakken gewoon totaal iets anders dan de daadwerkelijke definitie is.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Op welke manier raken ze verzwakt dan?
Omdat er een paar honderduizend an zijn dood gegaan?
Dat is door corona ook gebeurt en dat heeft ze ook niet verzwakt.
Als ze hun goudvoorraad gebruiken, waarom is die dan vorig jaar groter geworden?
Ja ze zijn boten kwijt geraakt (knappe actie van Oekraïne) maar die worden toch gewoon vervangen?
En de daadwerkelijke definitie is jouw definitie?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke laat maar. Als jij paar honderd duizend doden geen verzwakking noemt. Of het nou door een oorlog of een virus is of door wat dan ook. Dan heeft het weinig zin om door te praten. Want dan is je definitie van verzwakken gewoon totaal iets anders dan de daadwerkelijke definitie is.
En nee die schepen worden niet gewoon vervangen. Rusland heeft de afgelopen jaren al meerdere marine schepen die gebouwd zouden worden/ al aan gebouwd weden geannuleerd.
Voor de boten die ze nog aan het bouwen zijn moeten ze al naar china omdat ze zelf de motoren niet meer kunnen maken. Het geld wat er is gaat vooral naar het leger. Dus nee die boten worden niet gewoon vervangen. Heb je überhaupt enig idee hoe lang zo een ship bouwen duurt? Dat doe je niet even.
Volgens jou definitie is Oekraïne aan het winnen, dat verloren leger materiaal en mensenlevens wordt gewoon vervangen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En de daadwerkelijke definitie is jouw definitie?
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En de daadwerkelijke definitie is jouw definitie?
Hou hier eens mee op, echt verschrikkelijk irritant. Je kan je punt prima maken zonder "ja maar dat andere forum/kant/kruimelkoek" als argument te gebruiken.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 08:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en dan ?
Mogen we nog "denken" ?
Heb die opmerking hier recent nog gekregen.
Het is hier niet dat speciaal ander forum waar je voor elke gedachte een aanvaardbaar krantenartikel moet kunnen voorleggen.
Putin is willing to talk to anyone with an open mind.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:08 schreef UncleScorp het volgende:
“Trump wil Rusland en Oekraïne aan onderhandelingstafel krijgen door ze te chanteren”
als Oekraïne weigert deel te nemen aan de vredesgesprekken, zal Washington ermee dreigen om de militaire steun aan het land stop te zetten. In het geval dat Rusland niet wil meewerken, zal Trump de hulp aan Oekraïne net opschalen.
okquote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hou hier eens mee op, echt verschrikkelijk irritant.
Zijn ze ook.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ok
Vind ik ook van die flauwe opmerkingen jegens mij.
En dit dus ook..quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Putin is willing to talk to anyone with an open mind.
Elensky is willing to talk anyone with an open wallet
Wie?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Pro Poetinquote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik negeer hier al 90 % van de "bezoekers" ...quote:
Jij vindt dat flauwquote:En dit dus ook..
Wat verwacht je zelf qua antwoord op zo'n bijdrage dan? Je weet dat er hier best wel wat gemod wordt.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik negeer hier al 90 % van de "bezoekers" ...
Zal ik ze allemaal gaan negeren anders ?
[..]
Jij vindt dat flauw
Ik vind dat grappig.
Ik post het netjes in BNW
Alsof mijn bijdrage eruit springt tussen de vele debiele posts die hier gedumpt worden als reactie op gelijk welke BNW-post, en waar blijkbaar ook niet op gemod wordtquote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat verwacht je zelf qua antwoord op zo'n bijdrage dan? Je weet dat er hier best wel wat gemod wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |