SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Nog verre van lente, maar de 8-10 graden met redelijk wat zon voelde wel fijn aan en een stuk beter dan die kouquote:Op maandag 22 januari 2024 18:15 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Inderdaad, goede vraag. Grafkoud met die wind.
[ afbeelding ]
Vandaag hierquote:Op maandag 22 januari 2024 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
Lente? Waar?
Wel mooi deze
[ twitter ]
Voor de mensen die nu ergens op Hoog Catharijne geen trein hebben, is dit gelukkig wel een betere temperatuur om te moeten wachten.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog verre van lente, maar de 8-10 graden met redelijk wat zon voelde wel fijn aan en een stuk beter dan die kou
Achterhoek?quote:
Wat heb je gisteren gedaan dan? Het is veel kouder geweest?quote:Op maandag 22 januari 2024 23:18 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag niet gestookt, gisteren was de duurste dag van de winter. Wat een verschil
Kreeg aan het begin van de middag visite, anders had ik toen echt nooit gestookt, en later toen mijn buren stopten met meehelpen, begon ik me wat minder lekker te voelen en had ik het koud tot het 20 graden was.quote:Op maandag 22 januari 2024 23:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat heb je gisteren gedaan dan? Het is veel kouder geweest?
Visite ff een tikkie sturen, probleem opgelostquote:Op maandag 22 januari 2024 23:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kreeg aan het begin van de middag visite, anders had ik toen echt nooit gestookt, en later toen mijn buren stopten met meehelpen, begon ik me wat minder lekker te voelen en had ik het koud tot het 20 graden was.
Ik had de dagen ervoor weinig gestookt, dus er was sowieso wel een hoop nodig om het berhaupt warm te krijgen.
Energiecompensatiequote:Op maandag 22 januari 2024 23:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Visite ff een tikkie sturen, probleem opgelost
Nice!quote:
Bij jou is het altijd het tegenovergestelde van hierquote:
Dan zie je je chatlog op een dag voorbij komen in een "krenterige personen" lijstje op facebook ofzo.quote:Op maandag 22 januari 2024 23:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Visite ff een tikkie sturen, probleem opgelost
Zo te zien vandaag weer hoor. Strakblauwe lucht, eerst glimp van de zon. Vogeltjes vrolijk. Heerlijk zulke Lente-dagen tochquote:
Bij Leen Bakkerquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:16 schreef Nattekat het volgende:
Weer zon en warm, waar zijn de twijfelaars nu?
Nu nog schaatswaterquote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zeker lekker..schaatsweer in de making
Wat een luxequote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Nu nog schaatswater
Gelukkig genoeg artificile schaatsbanen in de stad waar je ook met 18C nog gewoon schaatsen kunt
Lentegodquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:49 schreef StateOfMind het volgende:
Het is idd wederom fantastisch weer
Ja oke, dat is wel iets moois wat je hier niet zal ervaren... Die zonnige dag laat in januari of begin februari en je voelt voor het eerst weer dat er wat kracht van de zon begint te komen, wat warmte vanaf komt... en dat optimistische hoopvolle gevoel dat je dan krijgt daardoor. Ja, dat is mooi.quote:
Zit je in Australi?quote:
Gruwelijk nat ook weer buiten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:18 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar klopt de volgende storm alweer op onze deur.
Qua winters weer hebben we voor mijn gevoel meer gehad dan vorig jaar. Verder is het natuurlijk de gewoonlijke herfstige treurnis zoals elk jaar. Volgend jaar niet anders.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
Dit is wel de meest trieste winter in jaren
Nee totaal niet. Het is winters geweest, niet dat dat veel is, maar dat is al meer dan veel winters de afgelopen tijd. Ik kan me winters herinneren waarin we onder een gestroomlijnde wc lagen met dito depressie trein.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
Kan jij eens ophouden met termen als 'treurnis', 'grijs ohne ende' en vergelijkbare opmerkingen? Jij bent z negatief over het weer en je blijft het maar tot in den treure herhalen. Dat is erg irritant.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua winters weer hebben we voor mijn gevoel meer gehad dan vorig jaar. Verder is het natuurlijk de gewoonlijke herfstige treurnis zoals elk jaar. Volgend jaar niet anders.
mwa dit weekend gewoon droogquote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Kan jij eens ophouden met termen als 'treurnis', 'grijs ohne ende' en vergelijkbare opmerkingen? Jij bent z negatief over het weer en je blijft het maar tot in den treure herhalen. Dat is erg irritant.
Ja, het weer is klote, en we blijven Nederlanders. Dus we blijven klagen over het weer. Maar jouw woordkeuze is gewoonweg irritant. Je valt elke keer in herhaling.
Als je nou in herhaling zou zeggen dat 't bijna weer lente wordt, dan zal je me niet horen.
Ga huilenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Kan jij eens ophouden met termen als 'treurnis', 'grijs ohne ende' en vergelijkbare opmerkingen? Jij bent z negatief over het weer en je blijft het maar tot in den treure herhalen. Dat is erg irritant.
Ja, het weer is klote, en we blijven Nederlanders. Dus we blijven klagen over het weer. Maar jouw woordkeuze is gewoonweg irritant. Je valt elke keer in herhaling.
Als je nou in herhaling zou zeggen dat 't bijna weer lente wordt, dan zal je me niet horen.
Nergens op gebaseerd, maar ik denk dat we gewoon van januari t/m maart telkens sneeuw of schaatsweer krijgen. Dus elke maand tikken we hem even aan.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
Oh, ga huilen zeg je? Ben jij niet diegene die al een tijd je woning probeert te koelen met een of andere mobiele airco in de zomer? En nu 't winter is, heb je weeral niks aan je airco omdat je woning zo lek is als een mandje? In wat voor raar kraakpand woon je?quote:
Ik snap je frustraties, maar de lente komt er weer aan, dan schijnt het zonnetje gewoon en ben je van je winterhumeur afquote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:01 schreef Twieki het volgende:
[..]
Oh, ga huilen zeg je? Ben jij niet diegene die al een tijd je woning probeert te koelen met een of andere mobiele airco in de zomer? En nu 't winter is, heb je weeral niks aan je airco omdat je woning zo lek is als een mandje? In wat voor raar kraakpand woon je?
GTFO.
Zo mooi h, dat stratencircuit in Madrid, of niet? Jij bent elke keer z negatief over alles, dat alles gewoon wel kut moet zijn. Of het nu over F1 gaat of over het weer. Jij vindt altijd wel een reden om iets kut te vinden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap je frustraties, maar de lente komt er weer aan, dan schijnt het zonnetje gewoon en ben je van je winterhumeur af
Nog meer om over te janken, of heb je je hart kunnen luchten?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:14 schreef Twieki het volgende:
Zo
[..]
Zo mooi h, dat stratencircuit in Madrid, of niet? Jij bent elke keer z negatief over alles, dat alles gewoon wel kut moet zijn. Of het nu over F1 gaat of over het weer. Jij vindt altijd wel een reden om iets kut te vinden.
OerHollandsch weer. @RamboDirkquote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:18 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens, wanneer gaat die wind weer liggen?
Het klinkt hier soms echt alsof m’n huis opgetild gaat worden, bah.
Standje heftig Hollandsch weer.quote:
In 2023 waaide het tot diep in de zomer, dus laten we er nu juni van maken.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:18 schreef Pisces29 het volgende:
Heb je ooit ruzie gehad met Jocelyn?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:18 schreef Pisces29 het volgende:
Maar dan krijgen we fokking bloedhittequote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap je frustraties, maar de lente komt er weer aan, dan schijnt het zonnetje gewoon en ben je van je winterhumeur af
Nee, echt niet.quote:
Woon je in een huisje op wielen?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:18 schreef Pisces29 het volgende:
Wel vaak mooie verzorgde vrouwen op zo'n kampquote:Op woensdag 24 januari 2024 00:00 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Woon je in een huisje op wielen?
De volgende noemen we:quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Wie verzint die namen eigenlijk steeds?
Die mag ook een functie elders.
Geen Karen, ook geen Kristel, maar:quote:Op woensdag 24 januari 2024 03:12 schreef quirina het volgende:
[..]
De volgende noemen we:
[ afbeelding ]
Karen!
3 stormen in 24 dagen is niet bepaald standaard, toch?quote:Op woensdag 24 januari 2024 07:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mensen die op/in de zee gaan wonen en dan klagen over de wind
waarom nietquote:Op woensdag 24 januari 2024 07:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
3 stormen in 24 dagen is niet bepaald standaard, toch?
Hebben we alquote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:30 schreef Starhopper het volgende:
Zou wel cool zijn als we windkracht 9 gaan halen. Dan hebben we al 3 stormen gehad dit jaar
Vind het juist wel een mooie woordkeuzequote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Bijna februari, we zijn al dichtbij.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:06 schreef INViCTuS het volgende:
Bijna lente, zou willen dat ik dat kon zeggen, maar helaas duurt dat nog wel even.
Langer licht merk je al wel goed. Wel fijnquote:Op woensdag 24 januari 2024 08:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bijna februari, we zijn al dichtbij.
4 stormen danquote:
Op het land stormt het niet 😀quote:Op woensdag 24 januari 2024 07:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
3 stormen in 24 dagen is niet bepaald standaard, toch?
Valt mee hoor, de periode van pak 'm beet begin november tot nu is langer dan van nu tot het weer gaat zomeren.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vind het juist wel een mooie woordkeuze. Over het algemeen nog gelijk ook. Kijk alleen al naar de zon uren in december hier in het Oosten.
Bijna lente, zou willen dat ik dat kon zeggen, maar helaas duurt dat nog wel even.
Doe nog maar een keer een sneeuw euh...storm.
Volgens auteur @dick_laurent gebruikt hij veelal andere termen:quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dus, hoe zit dat @dick_laurent? Zijn we belazerd?quote:Op vrijdag 10 november 2023 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
Wel prachtig om te zien hoe eigenlijk dezelfde comments van dezelfde users hier elke week in min of meer dezelfde vorm terugkomen.![]()
Een aantal voorbeelden![]()
@:Invictus
> Gewoon sneu dit, maandenlang grijze soep met motregen en 80% van de tijd zwaarbewolkt. Ja nee daar moet je blij van worden zegGelukkig wel tussen de 10 - 12 graden dus niet al te koud. Tevens > regelmatige insert twitter url over sneeuw of regen of onweer
Gaat hier nog steeds behoorlijk tekeer... Vannacht ook waardoor ik heel slecht heb geslapen helaas, gedreun de hele tijdquote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:18 schreef Pisces29 het volgende:
Nee totaal nietquote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
Ben je die 3 maanden non-stop regen daarvoor alweer vergeten dan?quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
We hebben verdomme net een week lang goddelijk weer gehad, mag het even wat minder
Waren dat niet gewoon tegen het raam aangewaaide flamingo's uit de dierentuin? 🦩quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:02 schreef TLC het volgende:
Vannacht zag ik een tijdje een knalroze lucht vanuit mijn raam
Hier ook slecht geslapen door een klepperende brievenbus en rammelende dakpannenquote:Op woensdag 24 januari 2024 09:31 schreef bondage het volgende:
[..]
Gaat hier nog steeds behoorlijk tekeer... Vannacht ook waardoor ik heel slecht heb geslapen helaas, gedreun de hele tijd![]()
Maar wel zon, dat is al iets.
Owja, de brievenbus had ik in mijn vorige woning last van, oplossing was een stuk tape erover. We hebben hem nu gelukkig aan de buitenkant zitten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier ook slecht geslapen door een klepperende brievenbus en rammelende dakpannen
Mijn hond vind dat enge geluiden en heeft de hele nacht dicht tegen mij aan gekropen geslapen
Ja, dat klopt. Maar voor het echt lente is en voelt duurt het nog wel eem maand of 2, ongeveer.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Valt mee hoor, de periode van pak 'm beet begin november tot nu is langer dan van nu tot het weer gaat zomeren.
Jij krijgt wel een mooi voorproefjequote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja oke, dat is wel iets moois wat je hier niet zal ervaren... Die zonnige dag laat in januari of begin februari en je voelt voor het eerst weer dat er wat kracht van de zon begint te komen, wat warmte vanaf komt... en dat optimistische hoopvolle gevoel dat je dan krijgt daardoor. Ja, dat is mooi.
Weegt dat echter op tegen de eindeloze stroom aan grijze regenachtige dagen voorafgaand waarin je wanhopig naar buiten staart, biddend dat er eens een einde aan komt. Mmmmm....
Dat zou toch wat zijnquote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:18 schreef Pisces29 het volgende:
Joder to....quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij krijgt wel een mooi voorproefje
[ twitter ]
Helaas zijn wij in nederland alleen gezegend met kutweer.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Joder to....
Ja vandaag ook weer 23 graden ofzo, je beseft zo niet echt dat je in januari zit nee
Het is hontquote:
Hoop het want wandelen in het bos was geen pretje de laatste tijd...quote:Op woensdag 24 januari 2024 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Het voordeel is dat de grond dan wel sneller droogt. Het gaat wat dat betreft langzaam aan de goede kant op. Niet meer tot over je enkels in de modder lopen.
Modderfokkersquote:Op woensdag 24 januari 2024 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Het voordeel is dat de grond dan wel sneller droogt. Het gaat wat dat betreft langzaam aan de goede kant op. Niet meer tot over je enkels in de modder lopen.
Meindl's aan doen en geen hakkenquote:Op woensdag 24 januari 2024 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Mja, flink deel van het jaar wel idd.quote:Op woensdag 24 januari 2024 11:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helaas zijn wij in nederland alleen gezegend met kutweer.
Het glas is halfvolquote:Op woensdag 24 januari 2024 10:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ben je die 3 maanden non-stop regen daarvoor alweer vergeten dan?
Jij woont in Limburg he, dat is het California van Nederland kwa weerquote:Op woensdag 24 januari 2024 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als ik naar de zonnepanelen kijk hebben we in oktober best veel goede dagen gehad, vooral het 20 dagen. In november 9 tot 11 (redelijk) zonnige dagen, in december 7 dagen, in januari tot nu toe 10 dagen.
Dat valt dan alleszins nog mee. Als je sommige in dit topic moet geloven, dan denk je dat er al maanden geen zonnestraal de aarde heeft bereikt
mwah overall was het voor de panelen een slecht jaar. Sinds ik die dingen heb was 2023 het jaar met afstand de laagste opbrengst. Zegt genoeg, weinig zon.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als ik naar de zonnepanelen kijk hebben we in oktober best veel goede dagen gehad, vooral het 20 dagen. In november 9 tot 11 (redelijk) zonnige dagen, in december 7 dagen, in januari tot nu toe 10 dagen.
Dat valt dan alleszins nog mee. Als je sommige in dit topic moet geloven, dan denk je dat er al maanden geen zonnestraal de aarde heeft bereikt
Nou, die zijn niet zo geschikt voor wat ik doe. Meer laarzenwerk. Bij de paarden en kippen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meindl's aan doen en geen hakken
Ik woon ook in Limburg, maar kom echt niet aan zoveel goede dagen. In december helemaal geen zelfs. Ze zijn al wel wat ouder, dat zal misschien schelen... Had ze al een hele tijd voor het een hype werd.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Klopt, maar het verschil met 2022, een topjaar is maar ongeveer 5% bij mij. En november-januari komt ongeveer op hetzelfde uit als een jaar eerder.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
mwah overall was het voor de panelen een slecht jaar. Sinds ik die dingen heb was 2023 het jaar met afstand de laagste opbrengst. Zegt genoeg, weinig zon.
Mja ligt een beetje ook aan de ligging, hellingshoek etc. Ik heb ook een installatie die 's winters niet zoveel doet omdat ze wel erg plat liggen en wat blokkades bij laagstaande winterzon. Nja, het levert wel iets op maar is te verwaarlozen. Drie dagjes elektraverbruik per maand ofzo in dec/janquote:Op woensdag 24 januari 2024 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik woon ook in Limburg, maar kom echt niet aan zoveel goede dagen. In december helemaal geen zelfs. Ze zijn al wel wat ouder, dat zal misschien schelen... Had ze al een hele tijd voor het een hype werd.
Ik noem het gekscherend wel eens Death Valley. Hoe vaak ik 's zomers een regenfront op ons af zie komen die een klein beetje breekt en alles dan ten noorden en ten zuiden van ons valt... het is soms bizar. Een dorp verderop zijn ze al vijf keer verzopen en wij graven maar dieper om nog dat laatste restje grondwater op te kunnen pompenquote:Op woensdag 24 januari 2024 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij woont in Limburg he, dat is het California van Nederland kwa weer
@bloodymary1 woont dan zeker iets verderop in het al bijna even droge Monument Valley, in Navajo-gebied. Lekker op haar prt de woeste Amazone-ruiter uithangen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik noem het gekscherend wel eens Death Valley. Hoe vaak ik 's zomers een regenfront op ons af zie komen die een klein beetje breekt en alles dan ten noorden en ten zuiden van ons valt... het is soms bizar. Een dorp verderop zijn ze al vijf keer verzopen en wij graven maar dieper om nog dat laatste restje grondwater op te kunnen pompen
Zo erg is het niet natuurlijk, maar het is vaak wel erg droog hier tov de rest van de omgeving.
Ja het is wat hier op de woestijnvlakte in Limburg.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:26 schreef Salina het volgende:
[..]
@:bloodymary1 woont dan zeker iets verderop in het al bijna even droge Monument Valley, in Navajo-gebied. Lekker op haar prt de woeste Amazone-ruiter uithangen.
De ligging en helling is goed. Andere winters ging het ook prima. Als er meer zon was. Daar ligt het dus aan wil ik zeggen. Dat het amper licht is geweest die maand. Behalve bij jou dan blijkbaar.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja ligt een beetje ook aan de ligging, hellingshoek etc. Ik heb ook een installatie die 's winters niet zoveel doet omdat ze wel erg plat liggen en wat blokkades bij laagstaande winterzon. Nja, het levert wel iets op maar is te verwaarlozen. Drie dagjes elektraverbruik per maand ofzo in dec/jan
De andere twee installaties werken wel goed ook 's winters.
Oeh dat is hier ook. Ze zeggen dan altijd dat de regen het kanaal niet over gaat, wat mij vreemd lijkt. Hopelijk woon je niet in hetzelfde dorp dan....quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik noem het gekscherend wel eens Death Valley. Hoe vaak ik 's zomers een regenfront op ons af zie komen die een klein beetje breekt en alles dan ten noorden en ten zuiden van ons valt... het is soms bizar. Een dorp verderop zijn ze al vijf keer verzopen en wij graven maar dieper om nog dat laatste restje grondwater op te kunnen pompen
Zo erg is het niet natuurlijk, maar het is vaak wel erg droog hier tov de rest van de omgeving.
Naast droogte en hitte hebben we ook meer daglicht hierquote:Op woensdag 24 januari 2024 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De ligging en helling is goed. Andere winters ging het ook prima. Als er meer zon was. Daar ligt het dus aan wil ik zeggen. Dat het amper licht is geweest die maand. Behalve bij jou dan blijkbaar.
Jij woont meer richting de Peel toch? Ik zit meer aan de Maas.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oeh dat is hier ook. Ze zeggen dan altijd dat de regen het kanaal niet over gaat, wat mij vreemd lijkt. Hopelijk woon je niet in hetzelfde dorp dan....
En ik zeg perd, want kom eigenlijk uit Brabant.
Ah, dus op winter hoeven we voorlopig wederom niet te hopen, zo te zien.quote:
quote:
De meest koude winter sinds vele jaren en meeste sneeuw sinds jaren.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
Dit jaar voor het eerst de CV ketel op 60 graden gezet ipv de standaard 75 of 80, en dat scheelt ook aanzienlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:13 schreef Pisces29 het volgende:
Verwarming minder aan gehad. Het is duidelijk warmer de laatste dagen. Zeer fijn.
Yep, naast de Groote Peel.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij woont meer richting de Peel toch? Ik zit meer aan de Maas.
Lager moet je het ook niet doenquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dit jaar voor het eerst de CV ketel op 60 graden gezet ipv de standaard 75 of 80, en dat scheelt ook aanzienlijk.
Waarom niet? Voor SWW zou ik het niet lager zetten, maar aanvoertemperatuur voor de verwarming kan - mits de omstandigheden daarvoor goed zijn - prima op zeg 40 staan. Zo heb ik het bij mijn moeder ook ingesteld en dat werkt uitstekend.quote:
Voor SWW heb ik het gewoon laten staan op de standaard instelling.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom niet? Voor SWW zou ik het niet lager zetten, maar aanvoertemperatuur voor de verwarming kan - mits de omstandigheden daarvoor goed zijn - prima op zeg 40 staan. Zo heb ik het bij mijn moeder ook ingesteld en dat werkt uitstekend.
60 graden is meer dan voldoende tegen Legionella;)quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor SWW heb ik het gewoon laten staan op de standaard instelling.
Te laag en je loopt het risico dat er opeens allemaal zieke veteranen voor de deur staan 😱
Morgen nog wel even een flink regengebied, daarna weer een aantal dagen (nagenoeg) droog.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:22 schreef StateOfMind het volgende:
Als het maar droog blijft.
Moet zeggen dat er deze week stukken minder regen us gevallen dan ze voorspeld hadden.
Neerslagtekort incomingquote:Op donderdag 25 januari 2024 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Morgen nog wel even een flink regengebied, daarna weer een aantal dagen (nagenoeg) droog.
Hier niet echt lekker te noemen. Gevoelstemperatuur 5, zachte vieze koude wind en grijs. Maar wel droog. Nog even volhouden tot wat meer zon rondom het weekend.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu is het echt lekker buiten. Flauw zonnetje, windstil, graad of 10.
Ik had het een soort van frisquote:Op donderdag 25 januari 2024 16:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een kou vergeleken met de afgelopen dagen![]()
Zon is inmiddels al even weg, morgen eerst regen en veel wind daarna weer wat beter
Konden we dat van de vrouw maar zeggenquote:Op donderdag 25 januari 2024 18:42 schreef ondeugend het volgende:
Al 7 maanden achtereen is er meer neerslag gevallen dan gemiddeld. Vanaf juli was elke maand te nat.
Eens een keertje wat anders dan het al jarenlange standaardriedeltje van bijna maand na maand warmer dan gemiddeld.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:42 schreef ondeugend het volgende:
Al 7 maanden achtereen is er meer neerslag gevallen dan gemiddeld. Vanaf juli was elke maand te nat.
Nou dat was het ook volgens mij.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eens een keertje wat anders dan het al jarenlange standaardriedeltje van bijna maand na maand warmer dan gemiddeld.
Juli en augustus waren koud en veel te koud.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:28 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou dat was het ook volgens mij.
Niet zo gek, je user naam doet er een eer aanquote:
Daarna steeds te warm.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juli en augustus waren koud en veel te koud.
Waren vrij gemiddeld toch qua temperatuur?quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien kan het zomaar weer omslaan, maar benieuwd als dit zo blijft of er op ingespeeld gaat worden. Bij aanleg van nieuwe weken zorgen voor nog grotere riolering, meer groenstroken. Maar ook bij mensen thuis, dat (zonder tegelbelasting) men uit zichzelf zorgt voor wat meer zachte oppervlakten waarin water weg kan. Het maakt de hoeveelheid niet minder natuurlijk, maar het kan wel makkelijker/sneller weg. Of heeft dat onder de streep geen enkele invloed omdat het grondwater sowieso dan stijgt?quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:42 schreef ondeugend het volgende:
Het was niet constant heet, dus dat voelt voor sommigen tegenwoordig aan als 'te koud' inderdaadquote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waren vrij gemiddeld toch qua temperatuur?
In de (B)uienalarm app is het nu droog, maar in de weerapp staan tot 14.00u buien ingetekend.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:44 schreef Pisces29 het volgende:
Gigantische bak regen, and it’s gone.
Op naar een droog weekend.
Juli was onder het gemiddelde, dat is waar het over ging. Augustus was echt koud, niets normaals aan.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waren vrij gemiddeld toch qua temperatuur?
Dat is ook een manier om het te omschrijvenquote:
Juli was met 18,1 C iets minder warm dan normaal (18,3 C).quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juli was onder het gemiddelde, dat is waar het over ging. Augustus was echt koud, niets normaals aan.
Scorebordjournalistiekquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juli was met 18,1 C iets minder warm dan normaal (18,3 C).
De maand augustus was met een gemiddelde temperatuur van 17,6 C (normaal (17,9 C) iets koeler dan normaal. De zonneschijn was met 209 uur vrijwel normaal. Er viel duidelijk meer neerslag dan normaal, landelijk gemiddeld 108 mm, normaal is 84 mm.
Stel je niet zo aan dus. Het was vrij gemiddel. Juni daarentegen was totaal van het padje af.
Je laat even achterwege dat dat vooral door de warme nachten komt.quote:
Het weerbeeld was natuurlijk ronduit herfstig. Relatief weinig zon (voor zomerse begrippen), vaak bewolkt met regen en weinig echte mooi weer dagen. Juni was de zomerquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juli was met 18,1 C iets minder warm dan normaal (18,3 C).
De maand augustus was met een gemiddelde temperatuur van 17,6 C (normaal (17,9 C) iets koeler dan normaal. De zonneschijn was met 209 uur vrijwel normaal. Er viel duidelijk meer neerslag dan normaal, landelijk gemiddeld 108 mm, normaal is 84 mm.
Stel je niet zo aan dus. Het was vrij gemiddel. Juni daarentegen was totaal van het padje af.
Hier doet het zonnetje het heel goedquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:57 schreef StateOfMind het volgende:
Zojuist zag ik zowaar kortstondig een voorzichtige poging van de zon om door te breken
komt meer aanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:57 schreef StateOfMind het volgende:
Zojuist zag ik zowaar kortstondig een voorzichtige poging van de zon om door te breken
Zou hier eigenlijk pas zonnig worden rond een 0f 14.00u.quote:
Augustus had desondanks tussen de 9e en 27e elke dag een max temperatuur die boven de 20 graden lag, waarvan 8 dagen boven de 25 graden. Zonneschijn iets boven normaal (44% tegen normaal 43%).quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het weerbeeld was natuurlijk ronduit herfstig. Relatief weinig zon (voor zomerse begrippen), vaak bewolkt met regen en weinig echte mooi weer dagen. Juni was de zomer
Gemiddeld 22.27 graden overdag in de Bilt. Hier 23.20 graden zelfs.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je laat even achterwege dat dat vooral door de warme nachten komt.
Het voelde zeker meer 'herfstachtig' (je favoriete term wel bijna tochquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het weerbeeld was natuurlijk ronduit herfstig. Relatief weinig zon (voor zomerse begrippen), vaak bewolkt met regen en weinig echte mooi weer dagen. Juni was de zomer
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
Nu weer grijs en een stevige wind die de miezerregen recht in mijn bakkes blaast
Ik heb in de tijd tot ik drogere oorden bereik niks beters te doenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?
Volgens mij is @StateOfMind momenteel top poster van dit topic.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij is @:stateofmind momenteel top poster van dit topic.
Hier ook sinds een uur prachtig weer.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:47 schreef StateOfMind het volgende:
De lucht is nu flink open gebroken en flink wat blauwe lucht te zien
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gemiddeld 22.27 graden overdag in de Bilt. Hier 23.20 graden zelfs.
Nogmaals, overdrijf niet zo.
Mal jongquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.
Ah je argumenten zijn op. Top!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.
Waarmee heb je dat gemaakt? Mijn zonnefilter laat de kleur niet zo mooi door...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
Het zonnetje hangt er mooi bij![]()
[ afbeelding ]
Ligt ook aan het land. Haha! Ik vind wisselvallig weer in de bergen bijvoorbeeld echt machtig mooi.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het voelde zeker meer 'herfstachtig' (je favoriete term wel bijna toch) dan je mag verwachten. Het was ook natter. Het ging alleen over de temperatuur. En daar was helemaal niks bijzonders aan.
Oeh, mijn werkgebiedquote:
Seestar S50. Met het meegeleverde zonnefilterquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:26 schreef bondage het volgende:
[..]
Waarmee heb je dat gemaakt? Mijn zonnefilter laat de kleur niet zo mooi door...
Nee, ik heb geen zin in zo'n kansloze discussie terwijl het enige punt was dat het te koud was.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah je argumenten zijn op. Top!
Wat doe je daar dan? Ben je de boswachter?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oeh, mijn werkgebied
De Peel staat wel echt tot aan de rand vol met water nu, heb het al op meerdere plekken gewoon over de kades heen het gebied uit zien lopen de afgelopen weken.
Kansloos van jezelf dan toch wel, het ging in eerste instantie over neerslag.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin in zo'n kansloze discussie terwijl het enige punt was dat het te koud was.
Mijn reactie, gestaafd met statistieken, weerlegt die claim, zeker voor de 'veel te koude' augustus. 0.2 en 0.3 graden is hooguit iets kouder dan gemiddeld, maar amper het benoemen waard. Een juni daarentegen die 3 graden verschilt tov gemiddeld, dat zijn temperatuurverschillen die serieus zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ging om temperatuur. Dat het flink te nat was klopt ook en kun je ook prima uit statistieken aflezen. Voor de zomerliefhebber was juli/augustus bagger, maar dat lag vooral aan de hoeveelheid neerslag. Had het zonnetje geschenen bij die temperaturen had niemand het over een koude, kutzomer gehad.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben het wel eens met Nattekat hoor. 2023 was gewoon een ontzettend schijtjaar qua weer. Het hele jaar door. Nauwelijks echt hete dagen gehad en een eindeloze stroom regen. Snap niet dat er dan altijd mensen zijn die dan met allerlei statistieken aan moeten tonen "dat het wel meevalt". Nee, het viel niet mee, het was gewoon kut. En ik kan het weten, ik ben heel veel buiten.Gemiddelden zijn gemiddeld. Maar die is misschien voor veel mensen te filosofisch, dat moet je snappen.
Dat zijn dus inderdaad die gemiddelden. Ik zie in augustus 2023, terwijl ik op het heetste plekje van NL woon, nergens een temperatuur boven de 30. En geen enkele zwoele avond dat je buiten kan zitten (zonder te veel kleding). 1 keer 17 snachts en dat is de warmste. De rest rond de 10. Dat is koud. Maar mensen die alleen 'savonds voor de TV hangen, zullen hier verder weinig last van hebben gehad. Ik vond het kut.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het ging om temperatuur. Dat het flink te nat was klopt ook en kun je ook prima uit statistieken aflezen. Voor de zomerliefhebber was juli/augustus bagger, maar dat lag vooral aan de hoeveelheid neerslag. Had het zonnetje geschenen bij die temperaturen had niemand het over een koude, kutzomer gehad.
Ik heb een mening over scorebordjournalistiek en mensen die de confrontatie zoeken over iets simpels als het weer.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kansloos van jezelf dan toch wel, het ging in eerste instantie over neerslag.
Jij maakt er dit van:
[..]
Mijn reactie, gestaafd met statistieken, weerlegt die claim, zeker voor de 'veel te koude' augustus. 0.2 en 0.3 graden is hooguit iets kouder dan gemiddeld, maar amper het benoemen waard. Een juni daarentegen die 3 graden verschilt tov gemiddeld, dat zijn temperatuurverschillen die serieus zijn.
Het gevoel dat het een koude zomer was is daarom waarschijnlijk vooral gebaseerd op de hoeveelheid neerslag en niet zozeer de temperatuur. Daar kun je wel dom over gaan lopen doen, maar dat versterkt je claim echt niet.
Stop daarmee dan als het je niet zintquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een mening over scorebordjournalistiek en mensen die de confrontatie zoeken over iets simpels als het weer.
Volgens NatteKat waren de nachten juist zo warm. Wat is het nuquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn dus inderdaad die gemiddelden. Ik zie in augustus 2023, terwijl ik op het heetste plekje van NL woon, nergens een temperatuur boven de 30. En geen enkele zwoele avond dat je buiten kan zitten (zonder te veel kleding). 1 keer 17 snachts en dat is de warmste. De rest rond de 10. Dat is koud. Maar mensen die alleen 'savonds voor de TV hangen, zullen hier verder weinig last van hebben gehad. Ik vond het kut.
Compleet windstil nu, wel ff wat anders dan vanochtend ..toen vloog ik zowat de weg afquote:
Laatste week mei tot ongeveer 22 juni was wel de mooiste periode in jaren.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben het wel eens met Nattekat hoor. 2023 was gewoon een ontzettend schijtjaar qua weer. Het hele jaar door. Nauwelijks echt hete dagen gehad en een eindeloze stroom regen. Snap niet dat er dan altijd mensen zijn die dan met allerlei statistieken aan moeten tonen "dat het wel meevalt". Nee, het viel niet mee, het was gewoon kut. En ik kan het weten, ik ben heel veel buiten.Gemiddelden zijn gemiddeld. Maar die is misschien voor veel mensen te filosofisch, dat moet je snappen.
Niet d, maar wel een van de jaquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat doe je daar dan? Ben je de boswachter?
Mooi dingquote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Seestar S50. Met het meegeleverde zonnefilterGeen idee wat voor filter het precies is
10 minuten raw video gestackt in ASIStudio.
Zie ook: FOT / Zijn hier ook amateur astronomen?
Droogste en heetste ja. Niks moois aan voor iemand als mijquote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laatste week mei tot ongeveer 22 juni was wel de mooiste periode in jaren.
Serieus?!quote:
Gevoelsmatig vond ik het relatief goed te doen. Soms was het wat warm, maar de luchtvochtigheid was relatief laag en dat was wel erg prettig. Zeker met buiten werken heb ik er weinig last van gehad.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Droogste en heetste ja. Niks moois aan voor iemand als mij
Ik ben geen goede graadmeter qua temperatuur, maar dat wisten jullie al. Alles boven de 20 is sowieso te warm hierquote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gevoelsmatig vond ik het relatief goed te doen. Soms was het wat warm, maar de luchtvochtigheid was relatief laag en dat was wel erg prettig. Zeker met buiten werken heb ik er weinig last van gehad.
Er waren dagen in bijvoorbeeld augustus dat het maar 20/21 graden was met een LV van 80+ die gewoon echt niet te doen waren. Zo smerig. terwijl 28 graden in juni met een LV van 35 gewoon goed uit te houden waren
Krokusvakantiequote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Lentevibes vandaag wel. Strakblauwe lucht, zonnetje en de eerste krokusjes zijn er alweer
BBQ aan straksquote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:42 schreef Van_Poppel het volgende:
De eerste in de tuin zitten dag van het jaar
Oh wat gaaf. Dan heb ik je vast wel eens gezien.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet d, maar wel een van de ja
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:55 schreef StateOfMind het volgende:
Om het lente gevoel te vergroten tjilp.mp3 op repeat staan
De 10-uurs versie?quote:tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp tjilp ...
Verdraai mijn woorden niet kutquote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:23 schreef Nattekat het volgende:
Wederom een herinnering dat @:straatcommando. liever die vrieskou heeft dan dit.
Ja, serieus. Voor zo'n bedrag laat ik dat niet liggenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Serieus?!Heel cool! Daar ga je echt geen spijt van krijgen!
Dat ding heeft absoluut minpuntjes/tekortkomingen, waaronder oa de AZ mount, een kleine sensor en geen mogelijkheid tot visueel waarnemen, maar dat weegt in mijn geval niet op tegen de voordelen. Met dit ding is een polar alignment en/of 3-star aligment niet nodig. Als ik sterren zie, dan zet ik hem op het balkon, met alleen zicht op het het zuiden, en weet hij dankzij platesolving waar hij op gericht is en gaat hij zijn gang. Ik heb dankzij deze telescoop het plezier gevonden wat ik altijd gezocht heb.
Het geduld wat je moet hebben voor een fatsoenlijke setup heb ik niet. En dan heb ik het niet eens over de kosten... Ik heb meerdere pogingen gedaan met een beginnerssetje maar dat liep steeds stuk op de polaralignment. En dan moet je ook nog eens veel moeite steken om je target te vinden starhoppen. Tegen de tijd dat ik dit allemaal na veel geklooi voorelkaar had betrok de hemel en kwam er van waarnemen/fotograferen niets meer terecht.
Ik kan mij nu echt mijn aandacht richten op het verdiepen in/zorgvuldig uitkiezen van de targets.
Wat een mooie plaatjesquote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:18 schreef bondage het volgende:
[..]
Ja, serieus. Voor zo'n bedrag laat ik dat niet liggen![]()
Heel erg benieuwd, kan niet wachten![]()
Was vanmorgen overigens prachtig in Drouwen tijdens de zonsopkomst
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee ok, je had het over zon en vrieskou.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verdraai mijn woorden niet kut
Haal hier tien graden af en het is mooi januariweer.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 16:29 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dikke prima die temperaturen!![]()
quote:Op zondag 28 januari 2024 00:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haal hier tien graden af en het is mooi januariweer.
[..]
Kom ik hier nou een heuse Launceston Elliott tegen in het wild?quote:
Nul op de meter-genotquote:Op zondag 28 januari 2024 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
Afgelopen 5-6 dagen per dag nog maar 0.9 tot 1,3 kuub gas verbruikt, door de relatief hoge dagtemperaturen en de zon
[..]
Met dit weer is deze temperatuur helemaal prima. Het is een graad of 10, dus waarom moet het dan nul graden worden.quote:Op zondag 28 januari 2024 00:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat strakblauw, nauwelijks wind en rond het vriespunt het ultieme godenweer is.quote:Op zondag 28 januari 2024 16:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met dit weer is deze temperatuur helemaal prima. Het is een graad of 10, dus waarom moet het dan nul graden worden.
Omdat zeiken bij sommige mensen de kern van hun bestaan is, de zingeving van het leven.quote:Op zondag 28 januari 2024 16:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met dit weer is deze temperatuur helemaal prima. Het is een graad of 10, dus waarom moet het dan nul graden worden.
Vanochtend om 10:00 de voorruit kunnen krabben, dus koud genoeg geweest.quote:Op zondag 28 januari 2024 16:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke lente? Dit koude weer noem ik nou niet bepaald lentequote:Op zondag 28 januari 2024 17:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zie je wel dat de TT gerechtvaardigd was
Als duiven dat doen dan heet het geen "paren" maar "de toekomst van ondergescheten auto's veiligstellen".quote:Op zondag 28 januari 2024 17:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Welke lente? Dit koude weer noem ik nou niet bepaald lente
Maar qua weerbeeld dan wel weer![]()
Trouwens over lente gesproken: Ik zag vanmiddag 2 duiven aan het paren hier op de schutting achter ons![]()
Een zwaan? Check dit @de_boswachterquote:Op zondag 28 januari 2024 17:54 schreef StateOfMind het volgende:
Roekoe roekoe roekooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeee
Plastic bos.quote:Op zondag 28 januari 2024 17:29 schreef Tjacka het volgende:
Was rondje "hardlopen" in het lokale aangelegde bos. Wat een godendag
Niet zo serieus nemen. Als we grijs en regen herfst noemen in de wintermaanden, dan noem ik zon en droog lente.quote:Op zondag 28 januari 2024 17:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Welke lente? Dit koude weer noem ik nou niet bepaald lente
Maar qua weerbeeld dan wel weer![]()
Trouwens over lente gesproken: Ik zag vanmiddag 2 duiven aan het paren hier op de schutting achter ons![]()
Hier bijna windstil op het speeltuintje vandaagquote:Op zondag 28 januari 2024 18:07 schreef Elan het volgende:
Prima weertje zo met dat zonnetje er bij, jammer alleen van de koude hoerenwind.
En mensen hier in de buurt begonnen alweer hout te zagen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:42 schreef lily het volgende:
ik hoorde al vogels.
Vorige week lag er nog een pak sneeuw.
En is dat niet goed?quote:Op maandag 29 januari 2024 06:50 schreef Skwish het volgende:
[..]
En mensen hier in de buurt begonnen alweer hout te zagen.
Waar zie je dat staan? T/m het weekend zo goed als droog, hoorquote:Op maandag 29 januari 2024 08:25 schreef StateOfMind het volgende:
Vanaf woensdag staat er weer regelmatig regen ingetekend.
En dat kan kloppen want eigenlijk sinds gisteravond heb ik weer veel meer pijn aan mijn handen
Weerappquote:Op maandag 29 januari 2024 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar zie je dat staan? T/m het weekend zo goed als droog, hoor
Vanaf het weekend pas neerslag van betekenisquote:
Voor de rest van februari ook, hoop ik. Veel beter in te werken deze temperatuur. Lekker 10 graden met zonquote:Op maandag 29 januari 2024 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk blijft regen (en kou) achterwege voor het carnavalsweekend.
Alsof het gelijk warm isquote:Op maandag 29 januari 2024 15:46 schreef Mani89 het volgende:
Wat een schitterende dag. En nu alweer heel veel haat voor alle koutisten die op dit soort dagen volharden in hun muts/sjaal/ovenwanten/winterjas van gewapend beton combinatie. Jullie zijn een smet op het menselijk ras.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |