Het is alleen de geschiedenis die ons verbindtquote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:28 schreef theunderdog het volgende:
Echt, het enige wat nog enigsinds positief stemt. Is dat Amerika al helemaal niets heeft met China, Rusland.
Dus dat ook zij quasi gedwongen worden om naar 'ons' (EU) toe te trekken. Maar voor de rest.....
Er is echt flink werk aan de winkel,
Ik heb alleen geen vertrouwen in de rollen van Turkije, Hongarije, Servië.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik verre van.
Ik vind het allemaal wel zonde. Kunt betere dingen met centen doen dan er wapentuig van kopen.
We hebben 2 keer de wereld in de fik gezet hé, noemen we de wereldoorlogen. Heb er best wel vertrouwen in dat we militair wel het e.e.a. kunnen.
Ik heb ook het liefst vrede. Oorlog is verschrikkelijk. Niets dan ellende.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik verre van.
Ik vind het allemaal wel zonde. Kunt betere dingen met centen doen dan er wapentuig van kopen.
We hebben 2 keer de wereld in de fik gezet hé, noemen we de wereldoorlogen. Heb er best wel vertrouwen in dat we militair wel het e.e.a. kunnen.
Eh, ok, Disco.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:35 schreef quirina het volgende:
Het is heel simpel.
Rusland gooit 1 nuke op Brussel, meer hoeven ze niet te doen.
Europa in 1 dag op de knieën.
Het is alleen voor Putin een weet wanneer hij dat gaat doen.
Ja, en dit soort huilstruikerij is dus het probleem.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:35 schreef quirina het volgende:
Het is heel simpel.
Je hebt geen idee wat AI voor rol gaat spelen de komende decenniaquote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen wij niet.
Defensie van verschillende EU landen stellen weinig meer voor, we hebben geen grondstoffen, geen maak-industrie, geen algemeen veiligheidsbeleid.
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
ALs AI op hol slaat dan krijgen we hele rare oorlogvoering of wel niet meer
Ah. Je had geen concreet weerwoord, dus je dacht: ik ga over heel iets anders beginnen. Ja, nee cute.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat AI voor rol gaat spelen de komende decennia
ALs AI op hol slaat dan krijgen we hele rare oorlogvoering of wel niet meer
quote:
https://aviationweek.com/(...)500th-nh90-deliveredquote:The event comes as the NH90’s performance has faced question by several of the 14 operating nations concerned about its high operating cost and availability.
Earlier this week, the Norwegian government announced it has selected Sikorsky’s MH-60R Seahawk as the replacement for the NH90s that Oslo decided to permanently ground last summer after years of frustrations with the aircraft. Australia is to transition its utility helicopter fleet to the Sikorsky UH-60M Black Hawk over similar concerns. Media reports suggest Belgium also wants to swap out its battlefield fleet of NH90s with smaller, cheaper helicopters as part of a modernization of its forces, and senior defense officials in Sweden have recommended the government undertake early retirement of its NH90 fleet.
Many of the other operating nations have expressed satisfaction with the aircraft’s capability. But the issues have not gone unnoticed by consortium members Airbus Helicopters, Leonardo Helicopters and Fokker.
“Although the NH90 has widely demonstrated its effectiveness, there are undeniable availability problems in its TTH and NFH versions which affect our users,” Bruno Even, CEO of Airbus Helicopters, said at the event, which included delegations from six of the NH90 user nations.
We hebben in NL VDL, autofabriek die ongeveer permanent circling the drain is.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:43 schreef theunderdog het volgende:
Precies iets waar de EU weer niet genoeg mee bezig is , want: gebrek aan maakindustrie.
Goed plan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:45 schreef ExTec het volgende:
We hebben in NL VDL, autofabriek die ongeveer permanent circling the drain is.
Kun je prima tanks bouwen, bv.
Het is niet-niets. Maar te weinig. We moeten (EU gezamenlijk) naar een situatie waar wij op zijn minst kunnen concurreren met de grootmachten he. Want op de VS kunnen wij niet meer leunen, en de andere zijn duidelijk anti-Westers.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hebben in NL VDL, autofabriek die ongeveer permanent circling the drain is.
Kun je prima tanks bouwen, bv.
Zonder Brussel gaat het gewoon door. Je hebt minstens 20-30 grote agglomeraties uit te schakelen. Dus het is eerder omgekeerd: Omgekeerd: Gooi nukes op Petersburg en Moskou en Rusland valt uit elkaar. Of weet je andere steden in dat land die relevant zijn?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:35 schreef quirina het volgende:
Het is heel simpel.
Nee, ook niet.....quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zonder Brussel gaat het gewoon door. Je hebt minstens 20-30 grote agglomeraties uit te schakelen. Dus het is eerder omgekeerd: Omgekeerd: Gooi nukes op Petersburg en Moskou en Rusland valt uit elkaar. Of weet je andere steden in dat land die relevant zijn?
Einde maken aan aan NATO hoeft niet. Ze kunnen gewoon weigeren te helpen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Trump, of andere republikein die Oekraine niet meer wil steunen. En misschien zelfs wel een einde maakt aan NAVO samenwerking.
1: Praktisch hetzelfde.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Einde maken aan aan NATO hoeft niet. Ze kunnen gewoon weigeren te helpen.
Dat heeft wel consequenties voor de VS.
Over alle europese landen uitgesmeerd is er zat capaciteit. Meer dan bv rus en de VS hebben.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet-niets. Maar te weinig. We moeten (EU gezamenlijk) naar een situatie waar wij op zijn minst kunnen concurreren met de grootmachten he. Want op de VS kunnen wij niet meer leunen, en de andere zijn duidelijk anti-Westers.
In zijn totaliteit. Niet qua samenwerking.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over alle europese landen uitgesmeerd is er zat capaciteit. Meer dan bv rus en de VS hebben.
Wat is het alternatief? We all go at it, alone?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:54 schreef theunderdog het volgende:
Maaarrrr, je kan kijken naar de totaliteit, en dan hopen dat het wel goedkomt met de samenwerking. Ik hooop met je mee.
Alternatief op wat ??quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? We all go at it, alone?
Jij zegt:quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh, ik hoop juist op samenwerking. Sorry, ik begrijp je oprecht niet.
Ik:quote:je kan kijken naar de totaliteit, en dan hopen dat het wel goedkomt met de samenwerking. Ik hooop met je mee.
quote:Wat is het alternatief? We all go at it, alone?
Oh zo. Ja nee. Ik zie ook geen alternatief.quote:
Nog niet, Ja.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:04 schreef theunderdog het volgende:
Maar vind jij dat die samenwerking zo denderend gaat dan? we hebben toch veel te lang op de VS geleund?
Want de VS pakt de houthi's doortastend aan bedoel je?quote:Dat zag je nu ook met de houthi's. Eerst kwam de VS, en veel later kwamen paar EU landen eens aankakken.
Nee. VS doet dat ook slecht. Maar dan nog steeds, kwamen wij (Europa) er enkel achteraan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nog niet, Ja.
[..]
Want de VS pakt de houthi's doortastend aan bedoel je?
Slecht voorbeeld.
Handelen van de VS aldaar is zo ongeveer de poster-child van de escalatieangst die in het witte huis regeert.
Dat ben ik met je eens, maar: wij zijn er nog niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:12 schreef theunderdog het volgende:
Maar een post waarmee ik probeerde laten zien hoe slecht het er voorstaat met het Europese geopolitieke beleid. Als we zelfs onze essentiele handelroutes niet meer kunnen beschermen tegen houthi-tuig...
Kunnen we wel. Willen/durven we niet. Zodra we iets doen staan er weer een paar 100 hippies ergens te protesteren wat giga opgeblazen wordt in de media waardoor de politiek (bang voor de volgende verkiezingen) alle kanten op begint te wurmen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. VS doet dat ook slecht. Maar dan nog steeds, kwamen wij (Europa) er enkel achteraan.
Het was geen Europa vs VS post. Maar een post waarmee ik probeerde laten zien hoe slecht het er voorstaat met het Europese geopolitieke beleid. Als we zelfs onze essentiele handelroutes niet meer kunnen beschermen tegen houthi-tuig...
een paar Duitse autofabrieken ombouwen tot tank fabrieken , tanks met een autonoom besturing en aangestuurd door AIquote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over alle europese landen uitgesmeerd is er zat capaciteit. Meer dan bv rus en de VS hebben.
Gelukkig zijn ze niet zo goed in hacken en EW in Ruslandquote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een paar Duitse autofabrieken ombouwen tot tank fabrieken , tanks met een autonoom besturing en aangestuurd door AI
Ook binnen een democratie kun je domme mensjes gewoon negeren. Daarom is de EU juist zo fantastisch.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:28 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kunnen we wel. Willen/durven we niet. Zodra we iets doen staan er weer een paar 100 hippies ergens te protesteren wat giga opgeblazen wordt in de media waardoor de politiek (bang voor de volgende verkiezingen) alle kanten op begint te wurmen.
Kortom, een dictatuur heeft ook wel voordelen.
tegen die tijd doet AI het hacken zelf wel , als oorlogvoeringquote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze niet zo goed in hacken en EW in Rusland.
Vergeet ook onze eigen Kremlinmarionet Wilders niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we als EU er niet op hopen, maar van het slechtste uitgaan. Maar goed, de EU is ook niet een. AFD doet het uitstekend in vooral Oost-Duitsland. Die willen Oekraine ook niet steunen, en zijn anti-EU.
Ik zie de toekomst somber in.
Boter bij de vis Jetten, zorg er eerst maar eens voor dat we die 2℅ gaan halen met je "pang pang" partij.quote:
Ah, daarom zitten we met Wilders op 1 en een partij als PvD in de kamerquote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook binnen een democratie kun je domme mensjes gewoon negeren. Daarom is de EU juist zo fantastisch.
'muhhh alles wordt in Brussel beslist'. Haha, ja en maar goed ook. Proleet.
Er komt helemaal geen rechts kabinet. Precies omdat ze de domme zaken van Wilders straal gaan negerenquote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, daarom zitten we met Wilders op 1 en een partij als PvD in de kamer. Of zijn we hier bang voor Trump als President dadelijk...
Met aan de ene kant Putin en aan de andere kant Trump komt het helemaal goed met de Europese samenwerking. De EU word de volgende supermacht.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh zo. Ja nee. Ik zie ook geen alternatief.
Maar vind jij dat die samenwerking zo denderend gaat dan? we hebben toch veel te lang op de VS geleund?
Dat zag je nu ook met de houthi's. Eerst kwam de VS, en veel later kwamen paar EU landen eens aankakken.
En dan gooit frankrijk er 1 op Moskou. Dat snapt putin ook nog welquote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:35 schreef quirina het volgende:
Het is heel simpel.
Kun je ook nog argumenten geven, of blijft het bij wensdenken?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met aan de ene kant Putin en aan de andere kant Trump komt het helemaal goed met de Europese samenwerking. De EU word de volgende supermacht.
Je quote mijn argumentenquote:Op zondag 21 januari 2024 00:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kun je ook nog argumenten geven, of blijft het bij wensdenken?
Dan weet je niet wat argumenten zijn. Je observeert gewoon bepaalde zaken (Putin aan ene kant, Trump aan de andere kant), en gaat er dan maar gewoon vanuit dat de EU daar adequaat op zal reageren.quote:Op zondag 21 januari 2024 00:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je quote mijn argumenten
In Frankrijk gaat juist de vlag uit. Straatsburg eindelijk de enige hoofdstad van de EU!quote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:36 schreef Elizium het volgende:
[..]
En dan gooit frankrijk er 1 op Moskou. Dat snapt putin ook nog wel
Mijn argumenten staan als een huis. Misschien ben jij een beetje autistisch dat ik je alles met punten en komma's moet uitleggen, maar mijn post binnen de lopende discussie is voor normale mensen duidelijk genoeg.quote:Op zondag 21 januari 2024 00:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan weet je niet wat argumenten zijn. Je observeert gewoon bepaalde zaken (Putin aan ene kant, Trump aan de andere kant), en gaat er dan maar gewoon vanuit dat de EU daar adequaat op zal reageren.
0 argumentatie. 100% ongefundeerde speculatie.
Je huis staat op instorten.quote:Op zondag 21 januari 2024 00:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn argumenten staan als een huis. Misschien ben jij een beetje autistisch dat ik je alles met punten en komma's moet uitleggen, maar mijn post binnen de lopende discussie is voor normale mensen duidelijk genoeg.
Maakt niet uit, is een huurhuis.quote:
Het individuele gevolg is hetzelfde. In elk geval tijdelijkquote:Op zondag 21 januari 2024 00:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maakt niet uit, is een huurhuis.
Rusland staat nu echt op instortenquote:Cat dies after being thrown off Russian train by conductor
State-owned railway company RZhD apologises as conductor faces calls to be sacked and potentially prosecuted
A cat has died in Russia after being thrown off a train in freezing temperatures by a conductor who has faced calls to be sacked and potentially prosecuted.
The state-owned railway company RZhD has apologised to the owners of Twix, the ginger-and-white cat who was dumped into the snow in Kirov on 11 January.
“We sincerely regret that the cat Twix died,” it said, vowing to change its regulations.
The female train conductor reportedly mistook the male cat, which had escaped from its travel crate, for a stray.
Twix’s disappearance led hundreds of volunteers to search the railway station area in Kirov, where temperatures as low as -30C had been reported.
The cat was eventually found dead on Saturday, and later identified by its owners.
There have been calls to sack and potentially prosecute the conductor for her actions, with separate petitions demanding each.
Nearly 70,000 people have now signed the petition calling for a criminal investigation to be opened against her, after local authorities refused to do so.
quote:Brand bij Russische gasproducent, wellicht door droneaanval
In een terminal aan de Oostzee van Ruslands grootste producent van vloeibaar aardgas, Novatek, is in de nacht van zaterdag op zondag brand uitgebroken. De Russische nieuwszender Shot meldt op Telegram dat bewoners in de omgeving een drone hoorden en daarna verschillende explosies.
De Russische gouverneur van de regio Leningrad bevestigde die vermoedelijke oorzaak van de brand niet. "Er zijn geen slachtoffers gevallen bij de brand in de Novatek-terminal in de haven van Oest-Loega. Het personeel is geëvacueerd," schreef hij enkel op Telegram.
De getroffen terminal ligt in een haven in het Russische deel van de Finse Golf, ongeveer 170 kilometer ten westen van Sint-Petersburg en 35 kilometer van de grens met Estland.
Vooral als daar de aangekoekte vaat van een hele week in zit 😱quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ook niet.....
Stop eens met die fictie over nukes. Vaatbommen zijn destructiever.
Welkom in Oekraine.quote:
Kijken of het invloed heeft op Poetins herverkiezing.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:27 schreef ExTec het volgende:
Hoe lang kan je dat soort infra op blijven blazen voor er gewoon echt geen land meer over is?
JAMAAR RUSSIA STRONK, uh huh.
Ze kunnen geen eens airbags maken voor hun gedrocht auto's. 100.000en mensen zonder verwarming met -20, en dat binnen een beetje knappe tijd fixen? Ho maarrrr.
Dan is het gewoon niet zo waarschijnlijk dat ze ultra-complexe dingen kunnen repareren zoals LNG installaties, raffinaderijen.
quote:How Germany fudges the math on NATO and Ukraine
Germany has earmarked ¤8 billion ($8.7 billion) in military aid for Ukraine. But that's set to come from the general defense budget, making defense spending seem bigger than it is. It's a move that has many crying foul.
German Defense Minister Boris Pistorius, the man tasked with modernizing the Bundeswehr, Germany's armed forces, has been in office for a year. He's the most popular minister in Chancellor Olaf Scholz's highly unpopular government.
But, shortly before the end of his first year on the job, plans for a major reform of Germany's armed forces, known as the "Zeitenwende" (turning point), were scaled back — again. In the federal budget for 2024, the government will barely reach NATO's spending target. That's been heavily criticized by the largest opposition party, the center-right Christian Democrats (CDU).
NATO countries have committed themselves to spending 2% of their budgets on their armed forces each year. After Russia invaded Ukraine in February 2022, Chancellor Scholz promised his partners in Europe and the US that Germany would meet this target in the future.
The German army was promised an additional ¤100 billion ($108 billion) to modernize. This special fund, a separate budget approved by the German parliament, the Bundestag, was established primarily to purchase modern war equipment.
However, it has emerged that aid for Ukraine is now also coming from this budget. Germany plans to spend a total of ¤8 billion on weapons for Ukraine starting this year.
Are Ukraine aid figures 'embellished'?
The CDU has been sharply critical of this. "The special fund is being used for ongoing operations and support, in contrast to what was stipulated in the constitution, and not for building up the armed forces," foreign and security policy expert Roderich Kiesewetter, a CDU party member, complained to DW. "It really is a system of nontransparency, a system intended to give the impression that Germany can still get to the 2% target," Kiesewetter said.
Kiesewetter is also critical of how Germany calculates how much aid it gives to Ukraine. "The figures are embellished … We had to look closely at what had actually been delivered. And we found that it's between ¤4 billion and ¤5 billion — over the past two years," Kiesewetter explained.
"Another ¤8 billion have been announced for this year, but not delivered, and it would be very honest and helpful if the German government published what has been delivered and not just what was promised."
Germany tells yet another story when it comes to the international community. The government says it has sent more than ¤17 billion in aid to Ukraine. But according to Kiesewetter, that figure also includes social services for the more than 1 million Ukrainian refugees who are in Germany.
The German government relies on figures from the Kiel Institute for the World Economy (IFW), which tracks international aid to Ukraine. The Institute's "Ukraine Support Tracker" includes detailed information on the value of the armaments supplied to Ukraine, including Leopard tanks from Bundeswehr stocks.
Criticism from France
France has challenged the IFW's aid calculations, which put French aid to Ukraine at less than ¤1 billion over the past two years. This would put France in 13th place among supporters of Ukraine. The EU leads the list, followed by the US, Germany and the UK.
France traditionally keeps its arms industry data secret. But there are reportedly rumors in the German international security community that the French government has tried to talk to IFW researchers and questioned their figures. The IFW did not respond to DW's questions on this.
But France says that at least it's being honest. "France is proud that it delivers everything it promises, and that everything that is delivered works," said the French defense minister shortly after his return from a visit to the Ukrainian capital, Kyiv.
It has emerged that Ukraine can hardly deploy any of the Leopard 2 tanks supplied by Germany because of high maintenance requirements. Lecornu also announced that France would build and deliver 74 more Cesar artillery pieces for Ukraine this year.
NATO budget target tricks are nothing new
Security expert Nico Lange from the Munich Security Conference believes Germany offers too few purchase guarantees to the defense industry. In addition, the Bundeswehr's procurement bureaucracy has not been reformed in the two years since the "Zeitenwende" was announced.
"It's just not happening fast enough. There was a lost opportunity to say that this is the turning point, we have more money, we have a special fund, and now we are doing things differently," Lange said.
Above all, little has changed in Germany's calculations regarding the 2% target for NATO. Previous governments were also very creative, Christian Mölling from the German Council on Foreign Relations told DW.
According to Mölling's analysis, in the worst-case scenario, NATO has just five years to build its forces enough to deter Russia from attacking NATO territory, especially the Baltic states.
But he says that the fact that the German government is now including aid to Ukraine in its NATO budget target accounting "can also be considered legitimate." That's because the Ukrainian army is, albeit indirectly, defending NATO territory against Russia.
De eerste Russische passagiers vliegtuig is neergestort. Er waren 4 personeelsleden en 2 passagiers aan boord. Al gaat dit om een charter vlucht die niet voor de gemiddelde Rus betaalbaar is lijkt mij.quote:Russian Falcon plane crashes in Afghanistan
It became known that a passenger plane of a Russian company crashed in the mountains of Afghanistan.
The plane disappeared from radar over the Afghan province of Badakhshan. The Pajvak agency reports this.
At first, it was reported that this was an Indian ship en route to Moscow.
However, later, the Russian Federation admitted that the Falcon aircraft was registered in the state register of civil aircraft of the Russian Federation.
“The crashed plane was making a charter flight on the route Gaya (India) – Tashkent (Uzbekistan) – Zhukovsky (Russian Federation),” the Federal Air Transport Agency said.
It is known that there were two passengers and four crew members on board the Falcon 10.
The crashed plane belonged to the Athletic Group company.
The Dassault Aviation airliner was produced by a French company in 1978.
quote:Defense firm denies German politician's claim on missile supplies to Ukraine
German defense contractor Taurus Systems said on Jan. 20 that it could build up its Taurus cruise missile production very quickly, even if Germany sent some to Ukraine.
The company effectively denied a statement made earlier by Johannes Arlt, an expert at Germany's Social Democratic Party.
He claimed that Germany's defense industry would struggle to replenish its needed stockpiles if it sent the missiles to Ukraine.
The head of the company that makes Taurus missiles, Joachim Knopf, posted on Twitter that it would not be a problem to quickly scale up production of new ones.
German lawmakers rejected a proposal from the Christian Democratic Union (CDU) and Christian Social Union in Bavaria (CSU) parties on transferring long-range Taurus missiles to Ukraine, the Bundestag said on Jan. 17.
Taurus missiles have been the subject of extensive discussion since Ukraine submitted a request for the weapons, which have a range of up to 500 kilometers, in May 2023.
Bild reported in October that Olaf Scholz is against sending Taurus missiles to Kyiv because he fears the move will draw Germany into the war. Ukraine has received other long-range missiles, such as the Storm Shadow from the U.K. and the French-made SCALP.
The motion was rejected in a roll-call vote with 485 lawmakers against, 178 in support, and three abstentions.
CDU parliamentary leader Friedrich Merz said that Ukrainian forces currently have "no prospect" of holding off Russian troops and that Taurus cruise missiles could make a substantial difference.
Amid Scholz's hesitation in the transfer of long-range missiles, apparently due to fears of "escalation" with Russia, Foreign Minister Dmytro Kuleba said that Taurus missiles would be "used solely inside our borders."
On Jan. 17, Berlin announced a new package of military aid for Ukraine, including ammunition for Leopard 1 tanks.
quote:Activists descend on Putin campaign office to demand demobilisation
The wives of Russian men called up to fight in the war in Ukraine visited Vladimir Putin’s re-election campaign office in Moscow on Saturday to demand the return of their husbands from the front line, independent news outlet SOTA reported.
Upon arriving at the office, the women were reportedly met by members of a pro-Putin “Volunteer Squadron” and anti-extremism police.
In a heated exchange, footage of which was quickly made available by Russian Telegram channels, the women asked staffers when Putin would sign a demobilisation order that would allow their husbands to return home.
In response to their demands, one campaign staffer replied that demobilising the troops would “damage male dignity,” and that men should fight as if they were “warriors and God’s unique creations.”
The women, part of demobilisation campaign group The Way Home, were watched by around 10 police officers as they laid flowers at the Tomb of the Unknown Soldier outside the Kremlin before entering the Putin campaign’s election office nearby. One journalist covering the protest was detained but later released.
The gesture came in the wake of similar actions earlier this month, when around 15 women also laid flowers at the Tomb of the Unknown Soldier and picketed government buildings around Moscow to demand the return of their husbands from the front.
Zijn gewoon met hem aan het spelen.quote:
Schijnen 2 gazprom exec's te zijn. Dus zeg maar: ja.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:07 schreef Delenlill het volgende:
https://ua-stena.info/en/(...)shes-in-afghanistan/
Hopelijk heeft Rusland een tweetal oligarchen minder nu. Ook is het niet bekend of de sancties hier aan bijgedragen hebben. Of dat het om een andere reden neergestort is natuurlijk.
quote:Translation:
Hello, our countrymen! While soldiers from Bashkiria are fighting for our country's interests here in trenches, spill blood, and die, there is lawlessness happening back home. Our people are being beaten with sticks. Let's get together and support Faiil Alsynov /speaks in Bashkir/ We are not defending our Motherland and her interests so that our people get beaten back home. They beat my mother, my father, my brothers... Have you lost your mind, f*ckers? Bashkiria, free Faiil! /all together/: Freedom for Fail! Allahu Akbar!
Ziet er inderdaad niet uit als diegene vanuit mijn link. En na wat googlen ben ik van mening dat deze waarschijnlijk ter illustratie er geplaatst is. Want ik kan er op geen enkele manier een falcon uit halen. Dus ik zal hem weghalen. En Gazprom exec's is een mooie vangst dan.quote:Op zondag 21 januari 2024 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Schijnen 2 gazprom exec's te zijn. Dus zeg maar: ja.
En ik lees ergens dat het een dassault falcon is. Frans. En ik kan zo 1-2-3 niks vinden van rus vliegtuig met die naam.
Franse falcon:
[ afbeelding ]
Ziet er niet uit als het reddit plaatje in jouw post.
Maar; ja, westers spul krijgt geen spares meer, kans is dus aanwezig.
De moeitequote:
Voor zover ik kan vinden is dit het daadwerkelijke vliegtuig.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
De moeite
Je doet hier wat je kan hé, autisten die dit forum verwarren met De Bron Van Alle Waarheid, moet je niks van aantrekken
quote:JET HORROR Millionaire Russian businessman and his wife feared among six dead after plane slams into mountain in Afghanistan
The couple's son was not allowed to board the stricken jet alongside his parents
A WEALTHY Russian couple are feared dead after a jet slammed into a mountain in Afghanistan.
The wife of millionaire entrepreneur Anatoly Evsyukov became seriously ill on a luxury holiday in Thailand and was being flown back to Russia for treatment on the chartered aircraft.
Evsyukov had been decorated by Vladimir Putin's regional governor for "valiant" work building the economy in Rostov region.
He accompanied his wife Anna Evsyukova on the flight after she developed a mystery infection and needed ventilator treatment.
Evsyukov chartered a medical evacuation plane to move her from a hospital in Pattaya to fly back to Moscow.
The plane left Thailand on Saturday and refuelled in India.
"Over Afghanistan, the pilots reported problems with the engines and fuel," said Shot media in Russia.
"The plane crashed into the mountains [in Afghanistan]."
Their son Vitali, 41, was not permitted on the small executive air ambulance as only one accompanying passenger was allowed.
He flew on a scheduled flight to Moscow, learning of the horrific crash after he landed.
Yep. De oorlog is nu echt naar Rusland gebracht. Dat brengt Parijs, Londen en Washington -als belangrijkste leveranciers van raketten die doelen in Rusland kunnen bereiken- wel in een lastige situatie. Want escaleert dit niet, wat is dan het argument om niet toe te staan dat stormshadows en in mindere mate himars/atacms worden ingezet tegen Rusland zelf? Idem voor de leveranciers van de F16's.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:23 schreef oheng het volgende:
Oekraine gaat dus voor de vrijwel onverdedigbare energie export infrastructuur van de russen.
850km van de Oekrainsche grens.
Nice.
Kunnen beter bitcoin kopen. Heb ik er ook nog wat aanquote:Op zondag 21 januari 2024 15:22 schreef ExTec het volgende:
Ok, dollarisatie in full swing, dus.
[ twitter ]
Dat was ook gewoon te verwachten.quote:Op zondag 21 januari 2024 16:53 schreef ExTec het volgende:
Tja. Er zit wel wat in, dat als de VS dan geen cent (kogel) meer geeft, dat je dan ook gewoon een middelvinger geeft naar hun do's en don'ts. Who cares dat de olieprijs voor de rest van de wereld door het dak gaat. Oekraine zal logischerwijs kiezen voor zichzelf. Bevalt het je niet? Waar blijft het wapentuig dan? Geen wapentuig? Dan snaveltje toe.
[ twitter ]
Hahahaha wat?quote:Op zondag 21 januari 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:
Oh, nou ja, misschien om escalatie te voorkomen kan men het beter afstaan.
[ twitter ]
Zou lachen zijn als ze gaan FAFO'en.quote:Op zondag 21 januari 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Die beperkingen waren toch sowieso enkel van toepassing op de door de VS geleverde wapens?quote:Op zondag 21 januari 2024 16:53 schreef ExTec het volgende:
Tja. Er zit wel wat in, dat als de VS dan geen cent (kogel) meer geeft, dat je dan ook gewoon een middelvinger geeft naar hun do's en don'ts. Who cares dat de olieprijs voor de rest van de wereld door het dak gaat. Oekraine zal logischerwijs kiezen voor zichzelf. Bevalt het je niet? Waar blijft het wapentuig dan? Geen wapentuig? Dan snaveltje toe.
[ twitter ]
Alle westerse wapens. Maar dat heeft nu natuurlijk geen zin meer.quote:Op zondag 21 januari 2024 17:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die beperkingen waren toch sowieso enkel van toepassing op de door de VS geleverde wapens?
Wait wutquote:Op zondag 21 januari 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik wens ze veel succesquote:Op zondag 21 januari 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Er zijn actieve pijpleidingen die door oekraine gaan, die bv hongarije oostenrijk voorzien van.quote:Op zondag 21 januari 2024 17:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die beperkingen waren toch sowieso enkel van toepassing op de door de VS geleverde wapens?
Het is juist zeer slim geweest om dat vooral niet te doen. Het opblazen van de pijpleidingen zou grote problematiek veroorzaakt in de landen afhankelijk van Russisch gas waarmee juist de steun aan Oekraïne in het geding zou kunnen zijn gekomen.quote:Op zondag 21 januari 2024 18:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zijn actieve pijpleidingen die door oekraine gaan, die bv hongarije oostenrijk voorzien van.
Die had ik als ik oekraine was op dag 1 al opgeblazen.
Mag jij je voor de rest afvragen waarom oekraine dat niet gedaan heeft
Waarom eigenlijk een geshopte foto?quote:Op zondag 21 januari 2024 16:10 schreef Ulx het volgende:
Misschien zat de piloot achterin, dat kan ook een verklaring zijn. Want het zal geen westerse SAM zijn geweest. Nee. Daar geloven we niet in.
[ twitter ]
Poetin wordt met de dag gekker.quote:Op zondag 21 januari 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nu is het eigenlijk nog wachten op Medvedev, die mijn zijn bezopen harses nog even op X dreigt om Alaska de moeder te nukenquote:
Het gros van die installaties werd onderhouden door westerse bedrijven, en draait op westerse tech. En alle pijpenleggers die er waren zijn gevlucht of aan het front. Het is een lange grind, maar de wear and tear begint te komen en dat zou heel snel kunnen escaleren als steeds meer kritische infrastructuur het begeeft. Al dan niet geholpen door uit de lucht vallende drones.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:27 schreef ExTec het volgende:
Hoe lang kan je dat soort infra op blijven blazen voor er gewoon echt geen land meer over is?
JAMAAR RUSSIA STRONK, uh huh.
Ze kunnen geen eens airbags maken voor hun gedrocht auto's. 100.000en mensen zonder verwarming met -20, en dat binnen een beetje knappe tijd fixen? Ho maarrrr.
Dan is het gewoon niet zo waarschijnlijk dat ze ultra-complexe dingen kunnen repareren zoals LNG installaties, raffinaderijen.
Ik vraag me af welke gek nou dollars wil verkopen in ruil voor een dode munt zoals de roebel. De russen snap ik wel, die grijpen weer terug naar de jaren 90.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:22 schreef ExTec het volgende:
Ok, dollarisatie in full swing, dus.
[ twitter ]
Haha dit zou de zoveelste geopolitieke fuckup zijn.Ook al heeft hij Alaska niet bij naam genoemd in het decreet, is dit prachtig voer voor kritiek op Trump en andere appeasers.quote:Op zondag 21 januari 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Is dit niet gewoon symbolisch of dient het een andere functie?quote:Op zondag 21 januari 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |