abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212118360
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Schijnen 2 gazprom exec's te zijn. Dus zeg maar: ja.

En ik lees ergens dat het een dassault falcon is. Frans. En ik kan zo 1-2-3 niks vinden van rus vliegtuig met die naam.

Franse falcon:

[ afbeelding ]

Ziet er niet uit als het reddit plaatje in jouw post.

Maar; ja, westers spul krijgt geen spares meer, kans is dus aanwezig.
Ziet er inderdaad niet uit als diegene vanuit mijn link. En na wat googlen ben ik van mening dat deze waarschijnlijk ter illustratie er geplaatst is. Want ik kan er op geen enkele manier een falcon uit halen. Dus ik zal hem weghalen. En Gazprom exec's is een mooie vangst dan.

En het gaat inderdaad om een in Frankrijk gefabriceerde vliegtuig die nu dus van Rusland is, of in elk geval was.
pi_212118415
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:06 schreef Delenlill het volgende:
Dus ik zal hem weghalen.
De moeite ;)

Je doet hier wat je kan hé, autisten die dit forum verwarren met De Bron Van Alle Waarheid, moet je niks van aantrekken ;)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_212118542
quote:
12s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
De moeite ;)

Je doet hier wat je kan hé, autisten die dit forum verwarren met De Bron Van Alle Waarheid, moet je niks van aantrekken ;)
Voor zover ik kan vinden is dit het daadwerkelijke vliegtuig.
twitter

twitter

https://www.thesun.co.uk/(...)t-afghanistan-crash/
quote:
JET HORROR Millionaire Russian businessman and his wife feared among six dead after plane slams into mountain in Afghanistan
The couple's son was not allowed to board the stricken jet alongside his parents

A WEALTHY Russian couple are feared dead after a jet slammed into a mountain in Afghanistan.

The wife of millionaire entrepreneur Anatoly Evsyukov became seriously ill on a luxury holiday in Thailand and was being flown back to Russia for treatment on the chartered aircraft.

Evsyukov had been decorated by Vladimir Putin's regional governor for "valiant" work building the economy in Rostov region.

He accompanied his wife Anna Evsyukova on the flight after she developed a mystery infection and needed ventilator treatment.

Evsyukov chartered a medical evacuation plane to move her from a hospital in Pattaya to fly back to Moscow.

The plane left Thailand on Saturday and refuelled in India.

"Over Afghanistan, the pilots reported problems with the engines and fuel," said Shot media in Russia.

"The plane crashed into the mountains [in Afghanistan]."

Their son Vitali, 41, was not permitted on the small executive air ambulance as only one accompanying passenger was allowed.

He flew on a scheduled flight to Moscow, learning of the horrific crash after he landed.

[ Bericht 22% gewijzigd door Delenlill op 21-01-2024 15:26:36 ]
pi_212118593
Ok, dollarisatie in full swing, dus.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_212119137
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:23 schreef oheng het volgende:
Oekraine gaat dus voor de vrijwel onverdedigbare energie export infrastructuur van de russen.

850km van de Oekrainsche grens.

Nice.
Yep. De oorlog is nu echt naar Rusland gebracht. Dat brengt Parijs, Londen en Washington -als belangrijkste leveranciers van raketten die doelen in Rusland kunnen bereiken- wel in een lastige situatie. Want escaleert dit niet, wat is dan het argument om niet toe te staan dat stormshadows en in mindere mate himars/atacms worden ingezet tegen Rusland zelf? Idem voor de leveranciers van de F16's.

Ik denk dat Poetin als eerste met zijn ogen knippert en afdruipt.
pi_212119256
Misschien zat de piloot achterin, dat kan ook een verklaring zijn. Want het zal geen westerse SAM zijn geweest. Nee. Daar geloven we niet in.

twitter
  FOK!Fotograaf zondag 21 januari 2024 @ 16:47:26 #282
364681 over_hedge
pi_212120038
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:22 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Kunnen beter bitcoin kopen. Heb ik er ook nog wat aan :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_212120174
Tja. Er zit wel wat in, dat als de VS dan geen cent (kogel) meer geeft, dat je dan ook gewoon een middelvinger geeft naar hun do's en don'ts. Who cares dat de olieprijs voor de rest van de wereld door het dak gaat. Oekraine zal logischerwijs kiezen voor zichzelf. Bevalt het je niet? Waar blijft het wapentuig dan? Geen wapentuig? Dan snaveltje toe.

twitter
pi_212120329
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 16:53 schreef ExTec het volgende:
Tja. Er zit wel wat in, dat als de VS dan geen cent (kogel) meer geeft, dat je dan ook gewoon een middelvinger geeft naar hun do's en don'ts. Who cares dat de olieprijs voor de rest van de wereld door het dak gaat. Oekraine zal logischerwijs kiezen voor zichzelf. Bevalt het je niet? Waar blijft het wapentuig dan? Geen wapentuig? Dan snaveltje toe.

[ twitter ]
Dat was ook gewoon te verwachten.
pi_212120398
Oh, nou ja, misschien om escalatie te voorkomen kan men het beter afstaan.

twitter
pi_212120835
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:05 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
Hahahaha wat?
  Moderator zondag 21 januari 2024 @ 17:47:42 #287
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212120853
quote:

[ twitter ]
Zou lachen zijn als ze gaan FAFO'en.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 21 januari 2024 @ 17:57:23 #288
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212120948
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 16:53 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Die beperkingen waren toch sowieso enkel van toepassing op de door de VS geleverde wapens?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_212121268
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Die beperkingen waren toch sowieso enkel van toepassing op de door de VS geleverde wapens?
Alle westerse wapens. Maar dat heeft nu natuurlijk geen zin meer.
pi_212121438
quote:

[ twitter ]
Wait wut :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 21 januari 2024 @ 18:38:37 #291
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212121446
quote:

[ twitter ]
Ik wens ze veel succes _O- :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212121521
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er zijn actieve pijpleidingen die door oekraine gaan, die bv hongarije oostenrijk voorzien van.

Die had ik als ik oekraine was op dag 1 al opgeblazen.

Mag jij je voor de rest afvragen waarom oekraine dat niet gedaan heeft ;)
  zondag 21 januari 2024 @ 18:54:48 #293
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212121647
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er zijn actieve pijpleidingen die door oekraine gaan, die bv hongarije oostenrijk voorzien van.

Die had ik als ik oekraine was op dag 1 al opgeblazen.

Mag jij je voor de rest afvragen waarom oekraine dat niet gedaan heeft ;)
Het is juist zeer slim geweest om dat vooral niet te doen. Het opblazen van de pijpleidingen zou grote problematiek veroorzaakt in de landen afhankelijk van Russisch gas waarmee juist de steun aan Oekraïne in het geding zou kunnen zijn gekomen.

Juist doordat de overgang langzaam is geweest zijn de gevolgen te overzien geweest. Overigens is daar ook wel wat aan te merken op de timing van de oorlog door de Russen, men had wellicht de oorlog beter in September of October kunnen beginnen om zo een grotere druk op de gasmarkt te creëren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 januari 2024 @ 18:56:00 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212121661
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 16:10 schreef Ulx het volgende:
Misschien zat de piloot achterin, dat kan ook een verklaring zijn. Want het zal geen westerse SAM zijn geweest. Nee. Daar geloven we niet in.

[ twitter ]
Waarom eigenlijk een geshopte foto?

pi_212121724
quote:

[ twitter ]
Poetin wordt met de dag gekker.
  zondag 21 januari 2024 @ 19:30:46 #296
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212122072
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 19:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Poetin wordt met de dag gekker.
Nu is het eigenlijk nog wachten op Medvedev, die mijn zijn bezopen harses nog even op X dreigt om Alaska de moeder te nuken *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 21 januari 2024 @ 19:59:44 #297
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212122451
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:27 schreef ExTec het volgende:
Hoe lang kan je dat soort infra op blijven blazen voor er gewoon echt geen land meer over is?

JAMAAR RUSSIA STRONK, uh huh.

Ze kunnen geen eens airbags maken voor hun gedrocht auto's. 100.000en mensen zonder verwarming met -20, en dat binnen een beetje knappe tijd fixen? Ho maarrrr.

Dan is het gewoon niet zo waarschijnlijk dat ze ultra-complexe dingen kunnen repareren zoals LNG installaties, raffinaderijen.
Het gros van die installaties werd onderhouden door westerse bedrijven, en draait op westerse tech. En alle pijpenleggers die er waren zijn gevlucht of aan het front. Het is een lange grind, maar de wear and tear begint te komen en dat zou heel snel kunnen escaleren als steeds meer kritische infrastructuur het begeeft. Al dan niet geholpen door uit de lucht vallende drones.

Het is wachten op de eerste energiecentrales eigenlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_212122703
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:22 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Ik vraag me af welke gek nou dollars wil verkopen in ruil voor een dode munt zoals de roebel. De russen snap ik wel, die grijpen weer terug naar de jaren 90.

En vooral: wat voor exchange rate? 200 RUB voor 1 USD?
pi_212123065
quote:

[ twitter ]
Haha dit zou de zoveelste geopolitieke fuckup zijn.Ook al heeft hij Alaska niet bij naam genoemd in het decreet, is dit prachtig voer voor kritiek op Trump en andere appeasers.
pi_212123102
quote:

[ twitter ]
Is dit niet gewoon symbolisch of dient het een andere functie?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')