abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 21:10:59 #1
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_212031915

*G* Welkom in de ESF-SC *G*

De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Gerard Joling een kwal is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je bier op hebt (of wijn), wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spook Slot een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (jawel, heus :Y ), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)

oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif

Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*

De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'

Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 21:11:12 #2
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_212031917
Please carry on.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 14 januari 2024 @ 21:11:22 #3
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212031920
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:09 schreef Redefine het volgende:

[..]
Er is al een FOK ESF Discord :+ Die werd vooral gebruikt in de tijd dat er veel serverproblemen waren.

Maar ik vind Discord als back up prima, maar qua totale gebruiksvriendelijkheid dan ook weer niet zo heel geweldig.
Ideaal niet nee maar wel de beste vervanger mocht het ooit zo ver komen.

En ja ik denk wel dat het ooit zo ver gaat komen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 14 januari 2024 @ 21:11:49 #4
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_212031926
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:11 schreef ijs_beer het volgende:
Please carry on.
pleasecarryon.nl?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:13:01 #5
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_212031938
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:11 schreef Strani het volgende:

[..]
Ideaal niet nee maar wel de beste vervanger mocht het ooit zo ver komen.

En ja ik denk wel dat het ooit zo ver gaat komen.
Ja klopt. Maar doelde op dat het gebruiksvriendelijker is dan een regulier forum, dat vind ik dan weer niet echt.

En ja dat gaat zeker een keer komen. Lijkt mij wel ergens binnen de komende vijf jaar. Maar hopelijk nog veel langer natuurlijk.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_212031939
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:27 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen spreken van een groot probleem op de kortere termijn (in de zin van een paar jaar), aangezien de nieuwe aanwas al jaren een probleem is. Fora zijn al langer niet heel populair. Wat FOK! betreft helpt het dan niet dat in diverse fora de sfeer niet al te best is en/of er veel te weinig gepost wordt (travel is vrijwel dood bijvoorbeeld). De fora die dan nog wel veel posts en/of users aantrekken hebben dan weer flinke concurrentie. VBL leeft bijvoorbeeld nog wel behoorlijk, maar daar zijn genoeg alternatieven waardoor je er geen hele hordes nieuwe users bijkrijgt.
Ja, het is jammer dat dingen als TRV of C&H min of meer stilgevallen zijn. Vroeger was het in TRV toch altijd leuk om te lezen hoe vergelijkbare mensen bepaalde bestemmingen ervaren en wat voor tips ze daarvoor hebben. Dat was toch inspirerender dan de Google-reviews van een algemeen publiek. Maar goed, daar verwacht ik geen opleving meer van. En dat treft uiteindelijk ook ESF, omdat genoeg users (ook buiten mei) hier van elders op FOK zijn komen aanwaaien.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212031948
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:11 schreef ijs_beer het volgende:
Please carry on.
Nothing really matters.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:15:47 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212031965
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:13 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ja klopt. Maar doelde op dat het gebruiksvriendelijker is dan een regulier forum, dat vind ik dan weer niet echt.

En ja dat gaat zeker een keer komen. Lijkt mij wel ergens binnen de komende vijf jaar. Maar hopelijk nog veel langer natuurlijk.
Ik denk dat FOK! zelf niet zo snel zal sluiten. Maar de vraag is hoe lang het voor veel mensen nog interessant blijft om te blijven posten als er steeds minder mensen reageren. Ik verwacht dus eerder een nachtkaars dan dat het opeens stopt. Alleen moet je dan wel het juiste moment weten om over te stappen en dan moeten er ook genoeg mensen mee akkoord gaan.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:16:31 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_212031974
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, het is jammer dat dingen als TRV of C&H min of meer stilgevallen zijn. Vroeger was het in TRV toch altijd leuk om te lezen hoe vergelijkbare mensen bepaalde bestemmingen ervaren en wat voor tips ze daarvoor hebben. Dat was toch inspirerender dan de Google-reviews van een algemeen publiek. Maar goed, daar verwacht ik geen opleving meer van. En dat treft uiteindelijk ook ESF, omdat genoeg users (ook buiten mei) hier van elders op FOK zijn komen aanwaaien.
Ja. Dat was wel een leuk forumdeel. Vooral om de verslagen te lezen en foto's te zien. Vaak toch wel wat anders dan veel andere plekken op internet. Op zich zijn er nog best wel mensen online te vinden die wel leuke blogs bijhouden van leuke afwijkende locaties, maar meestal is dat vrij kort of minder interessant.

En ja juist dat soort fora en onderwerpen heb je wel nodig om een breder publiek aan te trekken die blijven hangen. Daarom wel jammer dat de zoekfunctie die tegenwoordig wel erg goed werkt een aantal jaar geleden heel matig was. Daardoor konden nieuwkomers niet zo snel andere onderwerpen vinden buiten datgene waardoor ze op het forum terechtkwamen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 14 januari 2024 @ 21:16:42 #10
39237 crew  H_T
2733
pi_212031977
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik zou niet uit mezelf op zoek zijn gegaan naar een ESF-forum. Als het geen onderdeel van Fok was, was ik hier niet geweest
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:19:00 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_212031996
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:15 schreef Strani het volgende:

[..]
Ik denk dat FOK! zelf niet zo snel zal sluiten. Maar de vraag is hoe lang het voor veel mensen nog interessant blijft om te blijven posten als er steeds minder mensen reageren. Ik verwacht dus eerder een nachtkaars dan dat het opeens stopt. Alleen moet je dan wel het juiste moment weten om over te stappen en dan moeten er ook genoeg mensen mee akkoord gaan.
Daar heb je wel een punt. Zo zal het waarschijnlijk wel gaan. Grote kans dat dan voor het ESF deel een tijd komt waarbij het weer een beetje terug gaat naar voor 2017. De tijd dat het alleen open was rondom het ESF zelf, doordat er verder rest in het jaar steeds minder interactie is. Dan bedoel ik niet dat het weer een tijdelijk forum wordt, maar wel de aard daarvan heeft.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:20:10 #12
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212032010
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:19 schreef Redefine het volgende:

[..]
Daar heb je wel een punt. Zo zal het waarschijnlijk wel gaan. Grote kans dat dan voor het ESF deel een tijd komt waarbij het weer een beetje terug gaat naar voor 2017. De tijd dat het alleen open was rondom het ESF zelf, doordat er verder rest in het jaar steeds minder interactie is. Dan bedoel ik niet dat het weer een tijdelijk forum wordt, maar wel de aard daarvan heeft.
Ja, dat klinkt inderdaad heel realistisch.

Behalve als @Cee weer vaker komt posten, dan kunnen we de SC misschien nog redden.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:20:20 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_212032011
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:16 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik zou niet uit mezelf op zoek zijn gegaan naar een ESF-forum. Als het geen onderdeel van Fok was, was ik hier niet geweest
Voor mij geldt hetzelfde. Als dit ESF forum er niet meer is, dan is de kans dat ik elders op een ESF forum ga meeposten ook vrij klein. Tenzij het iets is wat vanuit diverse users hier komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 14-01-2024 21:27:52 ]
pi_212032045
quote:

[..]
Ja, internationale ESF-fora hebben mij sowieso ook nooit zo geïnteresseerd, en op FOK zat ik al voor ESF een eigen subforum kreeg. Het mooie aan FOK is ook juist dat je met redelijk ‘gewone’ mensen over het ESF kan discussiëren, doordat het zo’n breed forum is.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:23:32 #15
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_212032047
quote:

[..]
Bij mij was het precies andersom. Ik was benieuwd of er een Nederlands ESF forum bestond en vond toen deze.
Was ESF er niet geweest dan had ik waarschijnlijk nooit op Fok gezeten.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:26:20 #16
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212032073
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:23 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Bij mij was het precies andersom. Ik was benieuwd of er een Nederlands ESF forum bestond en vond toen deze.
Was ESF er niet geweest dan had ik waarschijnlijk nooit op Fok gezeten.
Ik hetzelfde als de anderen. Ik zat al 12 jaar op FOK! toen ik actief in ESF kwam posten. Ik zou ook nooit zelf hebben gezocht naar een ESF-forum.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:26:38 #17
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212032077
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, internationale ESF-fora hebben mij sowieso ook nooit zo geïnteresseerd, en op FOK zat ik al voor ESF een eigen subforum kreeg. Het mooie aan FOK is ook juist dat je met redelijk ‘gewone’ mensen over het ESF kan discussiëren, doordat het zo’n breed forum is.
Dit is denk ik een heel goed punt. Ik moet er ook niet aan denken om tussen alleen maar superfans te zitten.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:27:47 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_212032083
Ander punt is natuurlijk ook wel dat fora het heel erg van evenementen moeten hebben. En met evenementen bedoel ik ook een tv-programma waar veel mensen tegelijkertijd over meepraten. FOK! is zelf groot geworden door Big Brother. En je ziet nu ook wel dat rondom het ESF, de Olympische Spelen, voetbaltoernooien en de Top 2000 het wel relatief druk is.

En voorheen had je buiten deze grotere evenementen nog wel veel tv-programma's of tv-series waar men massaal tegelijkertijd naar keek en dus over wilde praten. Eerst natuurlijk de reality shows, maar ook de talentenjachten of diverse grotere tv-programma's, waarvan je nu nog uiteraard WIDM hebt en een paar andere programma's (BZV, de Slimste, Masked Singer etc.), die nog wel lopen, maar wel kleinschaliger.

Dat is wel een stuk minder dan vroeger. En voor tv-series heb je dat natuurlijk al bijna helemaal niet meer. Vooral doordat er bijna niet meer tegelijkertijd gekeken wordt. In F&S wordt nog best wel wat gepost, maar gezien de hoeveelheid mogelijke onderwerpen en vooral de grote populariteit van die onderwerpen valt dat nog wel tegen.
pi_212032112
Hoho mensen. Waarom hebben we het over het einde der tijden? We gaan hier nog lang niet weg :{w
  zondag 14 januari 2024 @ 21:30:42 #20
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_212032119
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat heb ik ook wel. Ik kom zelf ook al niet heel vaak in de drukkere topics buiten het 'seizoen' om, dus een dedicated ESF forum zou mij al minder liggen. Ik praat zeker wel graag over het ESF, maar niet op een manier die de die hard ESF fan zal doen.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:30:47 #21
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212032122
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:27 schreef Redefine het volgende:
Ander punt is natuurlijk ook wel dat fora het heel erg van evenementen moeten hebben. En met evenementen bedoel ik ook een tv-programma waar veel mensen tegelijkertijd over meepraten. FOK! is zelf groot geworden door Big Brother. En je ziet nu ook wel dat rondom het ESF, de Olympische Spelen, voetbaltoernooien en de Top 2000 het wel relatief druk is.

En voorheen had je buiten deze grotere evenementen nog wel veel tv-programma's of tv-series waar men massaal tegelijkertijd naar keek en dus over wilde praten. Eerst natuurlijk de reality shows, maar ook de talentenjachten of diverse grotere tv-programma's, waarvan je nu nog uiteraard WIDM hebt en een paar andere programma's (BZV, de Slimste, Masked Singer etc.), die nog wel lopen, maar wel kleinschaliger.

Dat is wel een stuk minder dan vroeger. En voor tv-series heb je dat natuurlijk al bijna helemaal niet meer. Vooral doordat er bijna niet meer tegelijkertijd gekeken wordt. In F&S wordt nog best wel wat gepost, maar gezien de hoeveelheid mogelijke onderwerpen en vooral de grote populariteit van die onderwerpen valt dat nog wel tegen.
Ja een WIDM-live topic is dan nog wel redelijk actief inderdaad maar ook weer niet dat het enorm storm loopt. En ook dat zijn allemaal mensen die waarschijnlijk al op FOK! zaten om andere redenen.
  zondag 14 januari 2024 @ 21:31:53 #22
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212032131
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:30 schreef NailQueen het volgende:
Hoho mensen. Waarom hebben we het over het einde der tijden? We gaan hier nog lang niet weg :{w
We moeten er over kunnen praten NQ ;(
pi_212032134
quote:

[..]
Nou dat is wel de redenen dat ik hier ben gekomen. Ik was op zoek naar een ontmoetingsplek voor ESF fans :)
  zondag 14 januari 2024 @ 21:32:09 #24
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_212032135
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:26 schreef Strani het volgende:

[..]
Dit is denk ik een heel goed punt. Ik moet er ook niet aan denken om tussen alleen maar superfans te zitten.
Dat ja. Sowieso heb ik het zelf ook liever over van alles. Denk dat de superfans die alleen op een ESF forum zouden zitten dat niet echt zouden waarderen als we zo vaak off topic zouden gaan.
pi_212032145
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:31 schreef Strani het volgende:

[..]
We moeten er over kunnen praten NQ ;(
Ik weet dat het morgen Blue Monday is maar we kunnen ook overdrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')