Ideaal niet nee maar wel de beste vervanger mocht het ooit zo ver komen.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er is al een FOK ESF DiscordDie werd vooral gebruikt in de tijd dat er veel serverproblemen waren.
Maar ik vind Discord als back up prima, maar qua totale gebruiksvriendelijkheid dan ook weer niet zo heel geweldig.
pleasecarryon.nl?quote:
Ja klopt. Maar doelde op dat het gebruiksvriendelijker is dan een regulier forum, dat vind ik dan weer niet echt.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ideaal niet nee maar wel de beste vervanger mocht het ooit zo ver komen.
En ja ik denk wel dat het ooit zo ver gaat komen.
Ja, het is jammer dat dingen als TRV of C&H min of meer stilgevallen zijn. Vroeger was het in TRV toch altijd leuk om te lezen hoe vergelijkbare mensen bepaalde bestemmingen ervaren en wat voor tips ze daarvoor hebben. Dat was toch inspirerender dan de Google-reviews van een algemeen publiek. Maar goed, daar verwacht ik geen opleving meer van. En dat treft uiteindelijk ook ESF, omdat genoeg users (ook buiten mei) hier van elders op FOK zijn komen aanwaaien.quote:Op zondag 14 januari 2024 20:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen spreken van een groot probleem op de kortere termijn (in de zin van een paar jaar), aangezien de nieuwe aanwas al jaren een probleem is. Fora zijn al langer niet heel populair. Wat FOK! betreft helpt het dan niet dat in diverse fora de sfeer niet al te best is en/of er veel te weinig gepost wordt (travel is vrijwel dood bijvoorbeeld). De fora die dan nog wel veel posts en/of users aantrekken hebben dan weer flinke concurrentie. VBL leeft bijvoorbeeld nog wel behoorlijk, maar daar zijn genoeg alternatieven waardoor je er geen hele hordes nieuwe users bijkrijgt.
Ik denk dat FOK! zelf niet zo snel zal sluiten. Maar de vraag is hoe lang het voor veel mensen nog interessant blijft om te blijven posten als er steeds minder mensen reageren. Ik verwacht dus eerder een nachtkaars dan dat het opeens stopt. Alleen moet je dan wel het juiste moment weten om over te stappen en dan moeten er ook genoeg mensen mee akkoord gaan.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar doelde op dat het gebruiksvriendelijker is dan een regulier forum, dat vind ik dan weer niet echt.
En ja dat gaat zeker een keer komen. Lijkt mij wel ergens binnen de komende vijf jaar. Maar hopelijk nog veel langer natuurlijk.
Ja. Dat was wel een leuk forumdeel. Vooral om de verslagen te lezen en foto's te zien. Vaak toch wel wat anders dan veel andere plekken op internet. Op zich zijn er nog best wel mensen online te vinden die wel leuke blogs bijhouden van leuke afwijkende locaties, maar meestal is dat vrij kort of minder interessant.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het is jammer dat dingen als TRV of C&H min of meer stilgevallen zijn. Vroeger was het in TRV toch altijd leuk om te lezen hoe vergelijkbare mensen bepaalde bestemmingen ervaren en wat voor tips ze daarvoor hebben. Dat was toch inspirerender dan de Google-reviews van een algemeen publiek. Maar goed, daar verwacht ik geen opleving meer van. En dat treft uiteindelijk ook ESF, omdat genoeg users (ook buiten mei) hier van elders op FOK zijn komen aanwaaien.
Ik zou niet uit mezelf op zoek zijn gegaan naar een ESF-forum. Als het geen onderdeel van Fok was, was ik hier niet geweestquote:Op zondag 14 januari 2024 21:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het is jammer dat dingen als TRV of C&H min of meer stilgevallen zijn. Vroeger was het in TRV toch altijd leuk om te lezen hoe vergelijkbare mensen bepaalde bestemmingen ervaren en wat voor tips ze daarvoor hebben. Dat was toch inspirerender dan de Google-reviews van een algemeen publiek. Maar goed, daar verwacht ik geen opleving meer van. En dat treft uiteindelijk ook ESF, omdat genoeg users (ook buiten mei) hier van elders op FOK zijn komen aanwaaien.
Daar heb je wel een punt. Zo zal het waarschijnlijk wel gaan. Grote kans dat dan voor het ESF deel een tijd komt waarbij het weer een beetje terug gaat naar voor 2017. De tijd dat het alleen open was rondom het ESF zelf, doordat er verder rest in het jaar steeds minder interactie is. Dan bedoel ik niet dat het weer een tijdelijk forum wordt, maar wel de aard daarvan heeft.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat FOK! zelf niet zo snel zal sluiten. Maar de vraag is hoe lang het voor veel mensen nog interessant blijft om te blijven posten als er steeds minder mensen reageren. Ik verwacht dus eerder een nachtkaars dan dat het opeens stopt. Alleen moet je dan wel het juiste moment weten om over te stappen en dan moeten er ook genoeg mensen mee akkoord gaan.
Ja, dat klinkt inderdaad heel realistisch.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Zo zal het waarschijnlijk wel gaan. Grote kans dat dan voor het ESF deel een tijd komt waarbij het weer een beetje terug gaat naar voor 2017. De tijd dat het alleen open was rondom het ESF zelf, doordat er verder rest in het jaar steeds minder interactie is. Dan bedoel ik niet dat het weer een tijdelijk forum wordt, maar wel de aard daarvan heeft.
Voor mij geldt hetzelfde. Als dit ESF forum er niet meer is, dan is de kans dat ik elders op een ESF forum ga meeposten ook vrij klein. Tenzij het iets is wat vanuit diverse users hier komt.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik zou niet uit mezelf op zoek zijn gegaan naar een ESF-forum. Als het geen onderdeel van Fok was, was ik hier niet geweest
Ja, internationale ESF-fora hebben mij sowieso ook nooit zo geïnteresseerd, en op FOK zat ik al voor ESF een eigen subforum kreeg. Het mooie aan FOK is ook juist dat je met redelijk ‘gewone’ mensen over het ESF kan discussiëren, doordat het zo’n breed forum is.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik zou niet uit mezelf op zoek zijn gegaan naar een ESF-forum. Als het geen onderdeel van Fok was, was ik hier niet geweest
Bij mij was het precies andersom. Ik was benieuwd of er een Nederlands ESF forum bestond en vond toen deze.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik hetzelfde als de anderen. Ik zat al 12 jaar op FOK! toen ik actief in ESF kwam posten. Ik zou ook nooit zelf hebben gezocht naar een ESF-forum.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Bij mij was het precies andersom. Ik was benieuwd of er een Nederlands ESF forum bestond en vond toen deze.
Was ESF er niet geweest dan had ik waarschijnlijk nooit op Fok gezeten.
Dit is denk ik een heel goed punt. Ik moet er ook niet aan denken om tussen alleen maar superfans te zitten.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, internationale ESF-fora hebben mij sowieso ook nooit zo geïnteresseerd, en op FOK zat ik al voor ESF een eigen subforum kreeg. Het mooie aan FOK is ook juist dat je met redelijk ‘gewone’ mensen over het ESF kan discussiëren, doordat het zo’n breed forum is.
Dat heb ik ook wel. Ik kom zelf ook al niet heel vaak in de drukkere topics buiten het 'seizoen' om, dus een dedicated ESF forum zou mij al minder liggen. Ik praat zeker wel graag over het ESF, maar niet op een manier die de die hard ESF fan zal doen.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, internationale ESF-fora hebben mij sowieso ook nooit zo geïnteresseerd, en op FOK zat ik al voor ESF een eigen subforum kreeg. Het mooie aan FOK is ook juist dat je met redelijk ‘gewone’ mensen over het ESF kan discussiëren, doordat het zo’n breed forum is.
Ja een WIDM-live topic is dan nog wel redelijk actief inderdaad maar ook weer niet dat het enorm storm loopt. En ook dat zijn allemaal mensen die waarschijnlijk al op FOK! zaten om andere redenen.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:27 schreef Redefine het volgende:
Ander punt is natuurlijk ook wel dat fora het heel erg van evenementen moeten hebben. En met evenementen bedoel ik ook een tv-programma waar veel mensen tegelijkertijd over meepraten. FOK! is zelf groot geworden door Big Brother. En je ziet nu ook wel dat rondom het ESF, de Olympische Spelen, voetbaltoernooien en de Top 2000 het wel relatief druk is.
En voorheen had je buiten deze grotere evenementen nog wel veel tv-programma's of tv-series waar men massaal tegelijkertijd naar keek en dus over wilde praten. Eerst natuurlijk de reality shows, maar ook de talentenjachten of diverse grotere tv-programma's, waarvan je nu nog uiteraard WIDM hebt en een paar andere programma's (BZV, de Slimste, Masked Singer etc.), die nog wel lopen, maar wel kleinschaliger.
Dat is wel een stuk minder dan vroeger. En voor tv-series heb je dat natuurlijk al bijna helemaal niet meer. Vooral doordat er bijna niet meer tegelijkertijd gekeken wordt. In F&S wordt nog best wel wat gepost, maar gezien de hoeveelheid mogelijke onderwerpen en vooral de grote populariteit van die onderwerpen valt dat nog wel tegen.
We moeten er over kunnen praten NQquote:Op zondag 14 januari 2024 21:30 schreef NailQueen het volgende:
Hoho mensen. Waarom hebben we het over het einde der tijden? We gaan hier nog lang niet weg
Nou dat is wel de redenen dat ik hier ben gekomen. Ik was op zoek naar een ontmoetingsplek voor ESF fansquote:Op zondag 14 januari 2024 21:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat ja. Sowieso heb ik het zelf ook liever over van alles. Denk dat de superfans die alleen op een ESF forum zouden zitten dat niet echt zouden waarderen als we zo vaak off topic zouden gaan.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is denk ik een heel goed punt. Ik moet er ook niet aan denken om tussen alleen maar superfans te zitten.
quote:Op zondag 14 januari 2024 21:30 schreef NailQueen het volgende:
Hoho mensen. Waarom hebben we het over het einde der tijden? We gaan hier nog lang niet weg
Niet is onvermijdelijk. Over de dood praten we ook weleens, ondanks dat dit (hopelijk) nog heel erg ver weg isquote:Op zondag 14 januari 2024 21:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk dat het de balans is die hier heel goed is. Een aantal echt grote fans en een aantal mensen die het wel volgen maar niet weten wie in 2007 tweede werd in de Kroatische voorselectie.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nou dat is wel de redenen dat ik hier ben gekomen. Ik was op zoek naar een ontmoetingsplek voor ESF fans
Ik zou er eigenlijk verdrietiger van worden als we geen back-up plan zouden hebben want dat het hier op FOK een keer afloopt is een zekerheidje.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik weet dat het morgen Blue Monday is maar we kunnen ook overdrijven.
Ja. Waarbij het bestaan van het WIDM topic voor mij nog wel een reden is om het te blijven volgen. Voorheen sprak ik nog wel veel vaste WIDM kijkers in mijn omgeving, maar de meeste mensen die ik nu op de dagen na de uitzending spreek volgen het niet of hebben het er niet over. En de charme van WIDM zit eigenlijk toch vooral in het gezamenlijk bespreken wie je Mol is wat er verdacht was of wat er grappig/apart was.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja een WIDM-live topic is dan nog wel redelijk actief inderdaad maar ook weer niet dat het enorm storm loopt. En ook dat zijn allemaal mensen die waarschijnlijk al op FOK! zaten om andere redenen.
Ja daarom kijk ik dit jaar ook weer mee inderdaad, zodat ik op zaterdagavond een beetje lol heb aan het live-topicquote:Op zondag 14 januari 2024 21:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Waarbij het bestaan van het WIDM topic voor mij nog wel een reden is om het te blijven volgen. Voorheen sprak ik nog wel veel vaste WIDM kijkers in mijn omgeving, maar de meeste mensen die ik nu op de dagen na de uitzending spreek volgen het niet of hebben het er niet over. En de charme van WIDM zit eigenlijk toch vooral in het gezamenlijk bespreken wie je Mol is wat er verdacht was of wat er grappig/apart was.
Ondanks dat ik beide afleveringen wel prima vond wegkijken, zou ik vrijwel zeker afhaken als ik het in mijn eentje zou kijken.
Dat. En realisme is sowieso wel wat anders dan pessimisme. Nog los ervan dat ik niet verwacht dat het heel snel al voorbij isquote:Op zondag 14 januari 2024 21:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zou er eigenlijk verdrietiger van worden als we geen back-up plan zouden hebben want dat het hier op FOK een keer afloopt is een zekerheidje.
Ik ook niet, hoewel de statistieken van in elk geval deze SC me enige zorgen baren. En dat zit 'm vooral in het wegblijven van nieuwe mensen. Maar goed, daar hebben we het laatst al over gehad.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat. En realisme is sowieso wel wat anders dan pessimisme. Nog los ervan dat ik niet verwacht dat het heel snel al voorbij is
Dat off-topic is op zich wel vrij beperkt buiten de SC. Maar bij de ‘standaard megafan’ stel ik me toch eerder iemand voor die zich er niets bij kan voorstellen dat er ook mensen bestaan die Chanel niet zo bijzonder vonden, die er geen problemen mee hebben dat Israël meedoet of die niet denken dat Maan met een DJ de ultieme inzending voor Nederland is.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat ja. Sowieso heb ik het zelf ook liever over van alles. Denk dat de superfans die alleen op een ESF forum zouden zitten dat niet echt zouden waarderen als we zo vaak off topic zouden gaan.
Ja klopt. Of die sowieso geen enkele vorm van kritiek kunnen verdragen dan wel dat ze juist overdreven kritisch zijn over bepaalde onderdelen.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat off-topic is op zich wel vrij beperkt buiten de SC. Maar bij de ‘standaard megafan’ stel ik me toch eerder iemand voor die zich er niets bij kan voorstellen dat er ook mensen bestaan die Chanel niet zo bijzonder vonden, die er geen problemen mee hebben dat Israël meedoet of die niet denken dat Maan met een DJ de ultieme inzending voor Nederland is.
Zolang er hier nog mensen zijn die samen op een random zaterdagmiddag naar de audities van Moldavië kijken zie ik geen enkele reden om ons zorgen te maken.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zou er eigenlijk verdrietiger van worden als we geen back-up plan zouden hebben want dat het hier op FOK een keer afloopt is een zekerheidje.
Nee, maar in het algemeen is er wel een ondergrens voor het aantal actieve deelnemers. Als deskundigen als @Strani en ik onze uitgebreide beschouwingen op het ESF en de rest van de wereld voor vijf meelezers doen, wordt het op een bepaald punt ook een beetje zonde van je tijd.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zolang er hier nog mensen zijn die samen op een random zaterdagmiddag naar de audities van Moldavië kijken zie ik geen enkele reden om ons zorgen te maken.
Klopt. En als je je puur baseert op de statistieken dan kan je ook voorspellen dat die lijn dezelfde kant op blijft gaan. Dus dan moet je je toch af en toe bezig houden met 'wat als'.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar in het algemeen is er wel een ondergrens voor het aantal actieve deelnemers. Als deskundigen als @:strani en ik onze uitgebreide beschouwingen op het ESF en de rest van de wereld voor vijf meelezers doen, wordt het op een bepaald punt ook een beetje zonde van je tijd.
Dat ja. Sowieso gaan mensen vanzelf na een tijd wel ergens anders heen als blijkt dat ze maar met twee of drie een discussie hebben. Daarom heb je wat meer mensen nodig.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar in het algemeen is er wel een ondergrens voor het aantal actieve deelnemers. Als deskundigen als @:strani en ik onze uitgebreide beschouwingen op het ESF en de rest van de wereld voor vijf meelezers doen, wordt het op een bepaald punt ook een beetje zonde van je tijd.
Nou ja. FOK! kan niet leven van die paar verdwaalde mensen hequote:Op zondag 14 januari 2024 21:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zolang er hier nog mensen zijn die samen op een random zaterdagmiddag naar de audities van Moldavië kijken zie ik geen enkele reden om ons zorgen te maken.
Ja precies. Bij voorkeur moet je toch ingrijpen voordat de helft redelijk spoorloos is uitgewaaierd naar andere plekken.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt. En als je je puur baseert op de statistieken dan kan je ook voorspellen dat die lijn dezelfde kant op blijft gaan. Dus dan moet je je toch af en toe bezig houden met 'wat als'.
Ik heb nu meer het gevoel dat jij gewoon je data analyse fetish aan het bevredigen bentquote:Op zondag 14 januari 2024 21:54 schreef Strani het volgende:
We zien over de laatste drie jaar dat in elk geval in deze SC het aantal posts als volgt is:
2021: 65.2% van 2020
2022: 57.3% van 2021
2023: 65.1% van 2022
Dus elk jaar blijft minder dan twee-derde van de SC over, qua post-aantal in elk geval. Als we de lijn van 65% vasthouden dan hebben we over drie jaar een post-count van iets boven de 14.000. Tegenover 53.673
in 2023.
quote:Op zondag 14 januari 2024 21:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb nu meer het gevoel dat jij gewoon je data analyse fetish aan het bevredigen bent
Niks mis met die fetish hoor. Aldus een mede liefhebber van dataquote:
Ja klopt, dat is dan ook een zorg inderdaad. Ik zou ook niet zo snel weten hoe je dat oplost.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:58 schreef Em31 het volgende:
Het grootste nadeel is dat we hier ook een groep users hebben die tijdens de nationale finales en repetities mee komen posten en verder door het jaar (bijna) niet, maar die raak je dan dus kwijt als je ergens anders heen moet. Dat gaat uiteindelijk wel echt balen zijn.
Dat is toch prima. Daar doet hij niemand kwaad mee.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb nu meer het gevoel dat jij gewoon je data analyse fetish aan het bevredigen bent
Er zijn ook gewoon wel mensen weggevallen die niet meer of veel minder meeposten.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:54 schreef Strani het volgende:
We zien over de laatste drie jaar dat in elk geval in deze SC het aantal posts als volgt is:
2021: 65.2% van 2020
2022: 57.3% van 2021
2023: 65.1% van 2022
Dus elk jaar blijft minder dan twee-derde van de SC over, qua post-aantal in elk geval. Als we de lijn van 65% vasthouden dan hebben we over drie jaar een post-count van iets boven de 14.000. Tegenover 53.673
in 2023.
Klopt. Hoewel dat het laatste jaar minder het geval is denk ik? Het is meer dat dezelfde groep mensen minder post.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon wel mensen weggevallen die niet meer of veel minder meeposten.
Nou ja. Zijn computer gaat anders aardig gebukt onder al de rekenkracht die ze nodig hebben voor zijn analysesquote:Op zondag 14 januari 2024 21:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is toch prima. Daar doet hij niemand kwaad mee.
Ja, dat is dus het hele probleem. Dat je met hetzelfde kringetje van 20-30 topposters overblijft op een locatie elders, en op een gegeven moment over alles wel uitgepraat bent.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:58 schreef Em31 het volgende:
Het grootste nadeel is dat we hier ook een groep users hebben die tijdens de nationale finales en repetities mee komen posten en verder door het jaar (bijna) niet, maar die raak je dan dus kwijt als je ergens anders heen moet. Dat gaat uiteindelijk wel echt balen zijn.
Ja, op een gegeven moment zijn alle pakketjes ook wel een keer bezorgd.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het hele probleem. Dat je met hetzelfde kringetje van 20-30 topposters overblijft op een locatie elders, en op een gegeven moment over alles wel uitgepraat bent.
Ik vrees dat die pakketjes nou juist net blijven terugkerenquote:Op zondag 14 januari 2024 22:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, op een gegeven moment zijn alle pakketjes ook wel een keer bezorgd.
Geen idee, jij hebt als statisticus, badend in een rivier van gemiddeld 20 cm diep, vast de Top 100 topposters van elk jaar in je achterhoofdquote:Op zondag 14 januari 2024 22:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel dat het laatste jaar minder het geval is denk ik? Het is meer dat dezelfde groep mensen minder post.
Ah geretourneerd bedoel je?quote:Op zondag 14 januari 2024 22:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vrees dat die pakketjes nou juist net blijven terugkeren
quote:Op zondag 14 januari 2024 22:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Geen idee, jij hebt als statisticus, badend in een rivier van gemiddeld 20 cm diep, vast de Top 100 topposters van elk jaar in je achterhoofd
Ik heb zelf niet echt behoefte aan méér ESF maar wel aan meer interactie dus ik ga inmiddels een weekje vreemd met de KSCquote:Op zondag 14 januari 2024 22:02 schreef Em31 het volgende:
Ik lees de laatste tijd weleens wat mee op Reddit/eurovision, maar valt me op dat de sfeer daar wel aardig normaal is, in tegenstelling tot andere internationale websites.
(Niet als vervanging, maar merkte dat ik verder bijna nergens meer keek om het hoge slayyyy-gehalte en gehaat, dus dan is dit wel weer eens leuk)
Ja inderdaad, moet wel zeggen dat het ook niet meehelpt voor ons dat die repetities nu gesloten zijn. Dat maakte het toch ook wel echt, ook wel echt het hoogtepunt van dit subforum. Heel eerlijk gezegd is daardoor mijn enthousiasme ook wat weg aan het gaan.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het hele probleem. Dat je met hetzelfde kringetje van 20-30 topposters overblijft op een locatie elders, en op een gegeven moment over alles wel uitgepraat bent.
Niet dat ik daar dan naar keek. Maar dat vind ik inderdaad wel een stomme beslissing. Haalt toch veel voorpret bij heel veel volgers weg.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, moet wel zeggen dat het ook niet meehelpt voor ons dat die repetities nu gesloten zijn. Dat maakte het toch ook wel echt, ook wel echt het hoogtepunt van dit subforum. Heel eerlijk gezegd is daardoor mijn enthousiasme ook wat weg aan het gaan.
Je gaat vreemdquote:Op zondag 14 januari 2024 22:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet echt behoefte aan méér ESF maar wel aan meer interactie dus ik ga inmiddels een weekje vreemd met de KSC
We zijn allen uiteraard nu Chrystal MADquote:Op zondag 14 januari 2024 22:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wist dat ik de leugen niet veel langer kon volhouden
Dat is ook wel zo inderdaad. Bij die repetities had je automatisch drukke topics, met alle liefhebbers van FOK, waardoor je door de ultieme voorpret had. Nu dat verdwenen is, blijven alleen de ‘kale’ liveshows over, en zeker als Nederland niet voor de prijzen meedoet, is dat ook weer niet iets om maanden van ondersteboven te zijn.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, moet wel zeggen dat het ook niet meehelpt voor ons dat die repetities nu gesloten zijn. Dat maakte het toch ook wel echt, ook wel echt het hoogtepunt van dit subforum. Heel eerlijk gezegd is daardoor mijn enthousiasme ook wat weg aan het gaan.
Ja dat snap ik welquote:Op zondag 14 januari 2024 22:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
We zijn allen uiteraard nu Chrystal MAD, maar dat begrijp je denk ik wel.
Het lijkt erop dat ze daar gewoon van af willen ja, blijkbaar een last voor ze ofzo. Nou snap ik dat bepaalde fans niet altijd zo prettig in de omgang zijn, maar om dit compleet weg te pushen vind ik toch wel apart hoor.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Niet dat ik daar dan naar keek. Maar dat vind ik inderdaad wel een stomme beslissing. Haalt toch veel voorpret bij heel veel volgers weg.
Mijn enthousiasme was vorig jaar zowat compleet weg dat ik dacht, misschien moet ik volgend jaar van te voren niets meer luisteren want dit is toch ook niet best.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo inderdaad. Bij die repetities had je automatisch drukke topics, met alle liefhebbers van FOK, waardoor je door de ultieme voorpret had. Nu dat verdwenen is, blijven alleen de ‘kale’ liveshows over, en zeker als Nederland niet voor de prijzen meedoet, is dat ook weer niet iets om maanden van ondersteboven te zijn.
Ja. Vooral omdat je bij heel veel andere evenementen of populaire dingen in de media juist ziet dat ze meer betrokkenheid van de fans willen. Terwijl dat nog weleens ten koste gaat van de de grotere aantallen casual kijkers.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze daar gewoon van af willen ja, blijkbaar een last voor ze ofzo. Nou snap ik dat bepaalde fans niet altijd zo prettig in de omgang zijn, maar om dit compleet weg te pushen vind ik toch wel apart hoor.
Ach we weten hoe makkelijk jij van teams switched, dus je kunt altijd nog een andere gaan aanmoedigen.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:15 schreef Strani het volgende:
Over aan paar uur kan ik misschien weer terug naar m'n oude UI want m'n ploeg speelt zo in de play-offs tegen een op papier betere tegenstander.
Heel gesprek over hoe er te weinig gepost wordt, komt hij vervolgens met zo'n mededeling.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
We zijn allen uiteraard nu Chrystal MAD, maar dat begrijp je denk ik wel.
Inderdaadquote:Op zondag 14 januari 2024 22:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Vooral omdat je bij heel veel andere evenementen of populaire dingen in de media juist ziet dat ze meer betrokkenheid van de fans willen. Terwijl dat nog weleens ten koste gaat van de de grotere aantallen casual kijkers.
Denk juist ook dat ze aan de die hard kijkers best wel wat zouden kunnen verdienen als ze het slim zouden spelen. Maar om gewoon de deur dicht te gooien omdat het ze niet uitkomt...
Maar zou de kwaliteit van de shows mensen echt enthousiaster of minder enthousiast maken?quote:Op zondag 14 januari 2024 22:17 schreef Em31 het volgende:
En daarnaast, Rotterdam was voor ons ook wel een extreem hoogtepunt en ik dacht eerlijk gezegd dat met alle technieken etc. de shows ook elk jaar beter zouden worden daarna. Dat viel een béétje tegen + in beide jaren een duidelijke winnaar vooraf.
Dat het min of meer al vast lag dat Zweden ging winnen hielp daar natuurlijk ook niet echt bij. Plus dat de kwaliteit in de breedte ook niet heel erg over hield.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mijn enthousiasme was vorig jaar zowat compleet weg dat ik dacht, misschien moet ik volgend jaar van te voren niets meer luisteren want dit is toch ook niet best.![]()
Maar goed dat kwam ook wel door onze eigen inzending denk ik. En Zweden komt ook vast met een topshow dus dit jaar wordt vast weer leuker.
Lief dat je het weekend niet meteen voor iedereen afsluit! Welterusten!quote:Op zondag 14 januari 2024 22:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik wens jullie nog een fijn resterend weekend. Ik ga richting bedje.
Oh vast niet iedereen, maar het contrast tussen Rotterdam en Italië was wel heel groot.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar zou de kwaliteit van de shows mensen echt enthousiaster of minder enthousiast maken?
Oké ik ben natuurlijk oud dus ik ben nog gewend aan behoorlijk simpele shows.
Uiteraard heeft dat er alles mee te maken. Anders had je gewoon een hele nacht doorgehaald. Maar die @Strani weer he, daardoor moeten we jou weer missenquote:Op zondag 14 januari 2024 22:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Heel gesprek over hoe er te weinig gepost wordt, komt hij vervolgens met zo'n mededeling.![]()
Daar ben ik natuurlijk helemaal stil van, ik weet niet eens meer wat te posten dus ik denk dat ik maar meteen naar bed ga.![]()
(dat heeft natuurlijk alles te maken met boos zijn en niks met het feit dat straks mijn wekker weer vroeg gaat, dat begrijp je)
zo ben ik.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Lief dat je het weekend niet meteen voor iedereen afsluit! Welterusten!
Inderdaad dit heeft ook zeker niet meegeholpenquote:Op zondag 14 januari 2024 22:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat het min of meer al vast lag dat Zweden ging winnen hielp daar natuurlijk ook niet echt bij. Plus dat de kwaliteit in de breedte ook niet heel erg over hield.
En dat dan ook nog twee jaar op een rij. Oekraïne was ook al zo'n uitgemaakte zaak. En ook toen was het in de breedte qua liedjes niet heel erg boeiend. Waarbij de show zelf door de Italianen ook nog eens heel erg matig was. Gelukkig was die afgelopen jaar dan wel weer goed.
quote:Op zondag 14 januari 2024 22:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Heel gesprek over hoe er te weinig gepost wordt, komt hij vervolgens met zo'n mededeling.![]()
Daar ben ik natuurlijk helemaal stil van, ik weet niet eens meer wat te posten dus ik denk dat ik maar meteen naar bed ga.![]()
(dat heeft natuurlijk alles te maken met boos zijn en niks met het feit dat straks mijn wekker weer vroeg gaat, dat begrijp je)
Ja, in Zweden wordt het ongetwijfeld prima, zeker zo 50 jaar na Waterloo. Maar ik vraag me nog altijd af hoe dit gaat zijn als Georgië of Letland ofzo per ongeluk eens wint. Dan staat de pers vast niet zo te trappelen voor dure reportages op locatie, en lijdt de aandacht daaronder.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Mijn enthousiasme was vorig jaar zowat compleet weg dat ik dacht, misschien moet ik volgend jaar van te voren niets meer luisteren want dit is toch ook niet best.![]()
Maar goed dat kwam ook wel door onze eigen inzending denk ik. En Zweden komt ook vast met een topshow dus dit jaar wordt vast weer leuker.
Het hoogtepunt van Rotterdam was inderdaad lastig op te volgen ja. Is ook de enige editie geweest waar ik buiten de liedjes en de drie uitzendingen zelf andere dingen heb gekeken (die interviews met de kandidaten van Nikie, de loting etc.). Plus dat de kwaliteit in de breedte dat jaar ook heel erg hoog was.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:17 schreef Em31 het volgende:
En daarnaast, Rotterdam was voor ons ook wel een extreem hoogtepunt en ik dacht eerlijk gezegd dat met alle technieken etc. de shows ook elk jaar beter zouden worden daarna. Dat viel een béétje tegen + in beide jaren een duidelijke winnaar vooraf.
Ik snap daar dus ook helemaal niets van. Denk dat de meeste delegaties al het gezeur tijdens de repetities zo erg vonden dat ze dit ervoor over hebben?quote:Op zondag 14 januari 2024 22:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, in Zweden wordt het ongetwijfeld prima, zeker zo 50 jaar na Waterloo. Maar ik vraag me nog altijd af hoe dit gaat zijn als Georgië of Letland ofzo per ongeluk eens wint. Dan staat de pers vast niet zo te trappelen voor dure reportages op locatie, en lijdt de aandacht daaronder.
Sowieso vind ik het wel vreemd dat je als evenement met negencijferige kijkersaantallen elke vorm van hype vooraf nu laat verdwijnen, en je voor je publiek toch in zo’n zelfde situatie als The Passion/Prinsengrachtconcert/Domino Day/enz komt, waarin mensen uiteindelijk wel kijken, maar hooguit vanuit een “oh, ik wist niet eens dat dat vandaag was”-benadering.
Kwaliteit en simpel hoeft niet tegenover elkaar te staan he. Vooral buiten Nederland vond men de show in Rotterdam juist relatief simpel, maar wel strak in elkaar zitten (velen misten dan wel weer de obligate humor).quote:Op zondag 14 januari 2024 22:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar zou de kwaliteit van de shows mensen echt enthousiaster of minder enthousiast maken?
Oké ik ben natuurlijk oud dus ik ben nog gewend aan behoorlijk simpele shows.
Nou ja, ik denk dat we ook niet moeten onderschatten hoe zeer de ESF-organisatie zelf in een enorme bubbel zit. Die organiseren de liveshows vanuit de organisatiestad, waar ze vanuit het raam duizenden mensen zien feesten en bij de repetities de meeste landen tot een prachtig eindproduct zien komen.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik snap daar dus ook helemaal niets van. Denk dat de meeste delegaties al het gezeur tijdens de repetities zo erg vonden dat ze dit ervoor over hebben?
Maarja blijkbaar elk jaar weer populairder, vooral bij een jongere doelgroep, dus missie geslaagd? Die eerste repetitie gesloten vind ik helemaal niet gek, maar daarna wil je als land zelf toch ook hype creëren.
Rotterdam heeft dan ook wel 70 jaar ervaring met dingen er beter uit te laten zien dan ze zijn.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:30 schreef Em31 het volgende:
Achteraf gezien was alle augmented reality in Rotterdam best wel bizar. Ik dacht namelijk dat dat helemaal een ding zou worden, maar we hebben op een paar kleine dingetjes dit helemaal niet meer gezien. Nou hadden ze ook wat extra tijd, maar op dat moment had ik niet altijd door dat dat eigenlijk behoorlijk speciaal was.
Shots firedquote:Op zondag 14 januari 2024 22:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Rotterdam heeft dan ook wel 70 jaar ervaring met dingen er beter uit te laten zien dan ze zijn.
Leen Huijzer als het ultieme voorbeeld inderdaad.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Rotterdam heeft dan ook wel 70 jaar ervaring met dingen er beter uit te laten zien dan ze zijn.
Die zouden we een lied moeten laten zingen om FOK! te redden. You Never FOK! Alone.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Leen Huijzer als het ultieme voorbeeld inderdaad.
Ohjaaquote:Op zondag 14 januari 2024 22:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat we ook niet moeten onderschatten hoe zeer de ESF-organisatie zelf in een enorme bubbel zit. Die organiseren de liveshows vanuit de organisatiestad, waar ze vanuit het raam duizenden mensen zien feesten en bij de repetities de meeste landen tot een prachtig eindproduct zien komen.
Dan is het toch wat moeilijker om vanuit iemand 1000 km verderop te redeneren. Zo vond onze Twan dat idee van de BBC dat ze vooraf hadden doorgesproken met alle artiesten op het podium, om zo de kandidaten aan te kondigen die doorgingen naar de finale, een fantastisch idee. Terwijl iedere joker wel kon uitleggen dat dat een stompzinnig plan was.
Toch leuk dat een Duits bedrijf daarvoor verantwoordelijk wasquote:Op zondag 14 januari 2024 22:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja Deutsche Pünktligkeit hèquote:Op zondag 14 januari 2024 22:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch leuk dat een Duits bedrijf daarvoor verantwoordelijk was
Snap dat ook niet nee. Maar ik denk dat het komt omdat er toch wel genoeg mensen kijken. Pas als ze miljoenen kijkers verliezen zullen ze waarschijnlijk pas gaan denken dat ze het anders moeten doen.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik snap daar dus ook helemaal niets van. Denk dat de meeste delegaties al het gezeur tijdens de repetities zo erg vonden dat ze dit ervoor over hebben?
Maarja blijkbaar elk jaar weer populairder, vooral bij een jongere doelgroep, dus missie geslaagd? Die eerste repetitie gesloten vind ik helemaal niet gek, maar daarna wil je als land zelf toch ook hype creëren.
Nog niet neequote:Op zondag 14 januari 2024 22:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Die zouden we een lied moeten laten zingen om FOK! te redden. You Never FOK! Alone.
Tom Odell dan misschien met Another FOK!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |