gelukkig niet binnen inderdaad.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:34 schreef H_T het volgende:
Het regent hier behoorlijkGelukkig wel buiten, maar toch
ik ben benieuwd hoe ie bevalt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb sinds vandaag een inductie fornuis. Dat wordt zo wennen met koken
Ik vind het wel heel fijn hoorquote:Op vrijdag 29 december 2023 18:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
Succes! Inductie vind ik een stuk fijner dan bijvoorbeeld elektrisch, maar het duurt inderdaad even voor je de beste stand en pit weet om een eitje te bakken (of hoe je het slot er weer af krijgt als je dat per ongeluk activeert)quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb zo'n afdekplaat gekocht voor het geval dat Sytse over het fornuis looptquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:01 schreef H_T het volgende:
[..]
Succes! Inductie vind ik een stuk fijner dan bijvoorbeeld elektrisch, maar het duurt inderdaad even voor je de beste stand en pit weet om een eitje te bakken (of hoe je het slot er weer af krijgt als je dat per ongeluk activeert)
Voordeel van inductie is dat er helemaal niks gebeurt als je de plaat aanzet zonder dat er wat magnetisch op staatquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Normaal had ik met het gasfornuis zo de rijst aan de kook.
[..]
Ik heb zo'n afdekplaat gekocht voor het geval dat Sytse over het fornuis loopt
Dit jaar niet meer.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:39 schreef ijs_beer het volgende:
Stopt het eigenlijk nog een keer met dat stormachtige weer?
Je kan even met Gerrit Hiemstra bellenquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:39 schreef ijs_beer het volgende:
Ooit wel, als de zon in een supernova verandertquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:39 schreef ijs_beer het volgende:
quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Ooit wel, als de zon in een supernova verandert
Mooi nummerquote:Op vrijdag 29 december 2023 17:48 schreef Redefine het volgende:
Nu Time To Say Goodbye. Die lieten we spelen aan het einde van de uitvaart van mijn vader, als een van zijn wensen
Nee.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:39 schreef ijs_beer het volgende:
Belangrijke vraag: werkt het?quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:39 schreef AgnesGru het volgende:
Een van mijn katten heeft zin wat lekkers, gaat ze mijn vriend strak aan zitten kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Masked SingerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door NailQueen op 29-12-2023 21:50:33 ]
Heerlijke beestjesquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:39 schreef AgnesGru het volgende:
Een van mijn katten heeft zin wat lekkers, gaat ze mijn vriend strak aan zitten kijken
Wij hadden een kat die tot de volgende ontdekking kwam: als het regent kan je voor de deur miauwen en wachten om naar binnen gelaten te worden, maar het is vele malen sneller als je je modderpoten over het raam wrijftquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Heerlijke beestjes![]()
Onze kat gaat iedere avond rond dit tijdstip pal naast New Mexico zitten en hem aanstaren, totdat hij hem brokjes geeft![]()
En als New Mexico niet snel genoeg reageert, gaat de kat aan de plant knagen die naast New Mexico staat
Wat een geniequote:Op vrijdag 29 december 2023 21:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Wij hadden een kat die tot de volgende ontdekking kwam: als het regent kan je voor de deur miauwen en wachten om naar binnen gelaten te worden, maar het is vele malen sneller als je je modderpoten over het raam wrijft
Ja, maar soms ook een best irritant genie. Dezelfde kat wist ook vanaf de grond in de dakgoot op de tweede verdieping te komenquote:
Ahhquote:Op vrijdag 29 december 2023 17:48 schreef Redefine het volgende:
Nu Time To Say Goodbye. Die lieten we spelen aan het einde van de uitvaart van mijn vader, als een van zijn wensen
12 punten olijven voor je doorzettingsvermogen!quote:Op zaterdag 30 december 2023 03:45 schreef Strani het volgende:
Zo, nep-nieuwjaar was leuk. In plaats van druiven hadden we nu groene olijven (en ook die moesten - gelukkig zonder pit - één per klokslag worden verorberd).
Groetjes uit 2024!
Klinkt goed! Ik had een appelcake gebakken en die is inmiddels opquote:Op zaterdag 30 december 2023 13:02 schreef NailQueen het volgende:
Ik ga straks een oreo chocolade cake bakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ik had een appelcake gebakken en die is inmiddels op
Hoera voor New MexicoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaan jullie het nog vieren?
Fuck the EBU
Ik heb net vrijwilligerswerk gedaan, kijk nu wat darten (en vanavond weer) en straks nog even wat boodschappen doen. Jij?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:16 schreef Strani het volgende:
Zo goedemorgen allemaal. Hoe brengen jullie deze één-na-laatste dag van het jaar door?
[..]
Feli NMSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Meneer Sjors is de kamer van junior aan het sauzen. Volgende week de nieuwe vloer erin.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:16 schreef Strani het volgende:
Zo goedemorgen allemaal. Hoe brengen jullie deze één-na-laatste dag van het jaar door?
Oh leuk dat je vrijwilligerswerk doetquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb net vrijwilligerswerk gedaan, kijk nu wat darten (en vanavond weer) en straks nog even wat boodschappen doen. Jij?
Oh da's minder dat je nog steeds ziek bentquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:01 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Meneer Sjors is de kamer van junior aan het sauzen. Volgende week de nieuwe vloer erin.
Anders had ik dat gedaan, maar ik ben nog steeds ziek![]()
Jij?
quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:39 schreef BillDauterive het volgende:
Ik was net in de supermarkt en weer eens lekker lomp.
"U kunt hier alleen pinnen."
Ik kijk verstrooid en zeg: "Ow, excuses", terwijl ik zoek waar staat dat het een pinkassa is.
De cassière antwoordt met: "Dit is normaal geen pinkassa, maar apparaat waar het contante geld uit komt, is vanmiddag stukgegaan"
En ik denk niet na en zeg: "Ah, in dat geval geen excuses".
Ze keek wat vaag en pas toen ik naar huis liep besefte ik me hoe lomp ik klonk
quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:39 schreef BillDauterive het volgende:
Ik kijk verstrooid en zeg: "Ow, excuses", terwijl ik zoek waar staat dat het een pinkassa is.
De cassière antwoordt met: "Dit is normaal geen pinkassa, maar apparaat waar het contante geld uit komt, is vanmiddag stukgegaan"
quote:apparaat waar het contante geld uit komt
Nee. Bij de Vomar, maar ook bij de Dirk, heb je kassa's waar zo'n apparaat uitrekent hoeveel je terugkrijgt. Als iets 6,20 kost en je geeft 20 euro, dan slikt het apparaat 20 euro in, geeft 10 euro terug en dan ook nog eens 3,80 in contant geld. De cassière hoeft nu niet meer hoofd te rekenen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hebben ze daar geen kassalade (kassa-lade, geen kas-salade)?
Veel plezierquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh leuk dat je vrijwilligerswerk doetIk zou vragen wat, maar dat is misschien wat privacy-gevoelig?
[..]
Oh da's minder dat je nog steeds ziek bent![]()
Vandaag vrij rustig aan! Was vannacht laat thuis dus tot laat uitgeslapen. Net wat boodschappen gedaan, nu even rustig thuis en straks nog even naar het café denk ik
En dan vind men het gek dat de jeugd niet meer kan hoofdrekenen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee. Bij de Vomar, maar ook bij de Dirk, heb je kassa's waar zo'n apparaat uitrekent hoeveel je terugkrijgt. Als iets 6,20 kost en je geeft 20 euro, dan slikt het apparaat 20 euro in, geeft 10 euro terug en dan ook nog eens 3,80 in contant geld. De cassière hoeft nu niet meer hoofd te rekenen.
Het kan ook tijd schelen voor het personeel en de klanten en veiliger omdat niemand meer zomaar bij de kassalade kanquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En dan vind men het gek dat de jeugd niet meer kan hoofdrekenen.
Terechte reactie hoor, juit de cassière was lomp door niet haar excuses (in naam van de supermarkt) aan te bieden. Van "oh sorry u kunt bij deze kassa vandaag alleen pinnen want..."quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:39 schreef BillDauterive het volgende:
In een afgelegen dorp, omringd door besneeuwde bergen en glinsterende ijsvlaktes, leefde een nieuwsgierige ijsbeer genaamd Beer. Op een koude ochtend ontving Beer een mysterieus pakketje, strak omwikkeld met touw. Het enige wat op het label stond, was "Bestemd voor Beer."quote:
Mijn pakketje ookquote:
Waarvan akte!quote:
Nu kunnen we met gerust hart het nieuwe jaar in.quote:
En hoe smaakt ie?quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:58 schreef NailQueen het volgende:
En mijn oreo chocolade cake is ook klaar!
* geeft tik met de spatel
Afblijven, dat is voor morgen!
We hebben vanochtend bezoek gehad en vanmiddag zijn we naar een andere jarige geweest. Ons buurmeisje, tevens goede vriendin van dochter, en we hebben een drankspelletje gedaanquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:33 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hoera voor New MexicoGaan jullie het nog vieren?
[..]
Van harte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Wat een anticlimax!quote:
Woohoo! Hangen in de lampen!quote:
Ik klooi af en toe met zo'n plaatjesgenerator. Laatst had ik op alle vier de gegeven opties een portret van Edgar Allen Poe, waar ik niet om gevraagd hadquote:Op zaterdag 30 december 2023 18:06 schreef ijs_beer het volgende:
Een aantal dingen die mij opvallen aan chatgpt
Het programma neem aan dat een pakketje altijd voor een vrouw is.En als ie een verhaal schrijft, eindigt ie altijd met een 'moraal van het verhaal' deeltje. Lekker Amerikaans.
Noh! Wat een scheetig plaatje.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:14 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik klooi af en toe met zo'n plaatjesgenerator. Laatst had ik op alle vier de gegeven opties een portret van Edgar Allen Poe, waar ik niet om gevraagd had
Daarop aansluitend...
[ afbeelding ]
Nog veel erger.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:16 schreef H_T het volgende:
Dit was een poging om het liedje Piano Man uitgebeeld te krijgen. Niet helemaal wat ik bedoelde
[ afbeelding ]
Ik kan nergens een goede gratis variant vinden. Nog tips?quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:16 schreef H_T het volgende:
Dit was een poging om het liedje Piano Man uitgebeeld te krijgen. Niet helemaal wat ik bedoelde
[ afbeelding ]
Ik vind het leukquote:Op zaterdag 30 december 2023 18:16 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Noh! Wat een scheetig plaatje.![]()
Met AI-images heb ik nog niets gedaan, ook nog wel eens leuk om mee te rommelen.
Oh wauw, wel heel bijzonder!quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:16 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Als je een Microsoft-account hebt (en dat heb je vast wel, mag ook simpel Hotmail zijn) kan je op bing.com/create terechtquote:Op zaterdag 30 december 2023 18:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik kan nergens een goede gratis variant vinden. Nog tips?
Bedankt, deze ga ik proberen!quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:19 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je een Microsoft-account hebt (en dat heb je vast wel, mag ook simpel Hotmail zijn) kan je op bing.com/create terecht
Leuk! Ik ben benieuwd je er mee maaktquote:
Ik heb nu de opdracht: een kat die met kerst met lego speelt gegeven. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben benieuwd je er mee maakt
So cute!!quote:
SPOILER: voorbeeldjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:51 schreef Hamlapjes het volgende:
AI is echt geweldig als je eenmaal een beetje leert hoe je het voor je moet laten werken. Heb het voor de kerk al een paar keer gebruikt om een achtergrondje te laten maken. Zo fijn als je iets zoekt wat niet zo makkelijk op het internet te vinden isOk jij bent duidelijk al meer pro dan ikSPOILER: voorbeeldjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi hoor!You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Het is soms ook gewoon finetuning in je opdracht tot je iets krijgt waar je blij van wordt. Die tweede heeft me wel een tijdje gekost om goed te krijgenquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ok jij bent duidelijk al meer pro dan ik![]()
Mooi hoor!
Precies dezelfde opdracht nog eens geven of in het Engels geeft alweer andere plaatjesquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ok jij bent duidelijk al meer pro dan ik![]()
Mooi hoor!
quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Precies dezelfde opdracht nog eens geven of in het Engels geeft alweer andere plaatjesJe kan het gewoon blijven proberen tot je wat leuks hebt
[ afbeelding ]
Ik lees dat we hier dat we prachtige liedjes moeten gaan schrijven. We moeten dus aan de vak in 2024.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:31 schreef Arizona het volgende:
* Arizona pinkt een traantje weg na deze prachtige woorden die mede mogelijk gemaakt werden door ChatGPT.
Dat is metaforisch hè! En mocht je toch liedjes willen schrijven dan weet ChatGPT er wel wat van te makenquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik lees dat we hier dat we prachtige liedjes moeten gaan schrijven. We moeten dus aan de vak in 2024.
Zeker. Onze Forum ChatGPT had laatst een prachtig nummer geschreven dat zeker goed gaat doen bij de tiktok generatie!quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is metaforisch hè! En mocht je toch liedjes willen schrijven dan weet ChatGPT er wel wat van te maken
quote:Op woensdag 15 november 2023 14:02 schreef Nova het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt als een leuke uitdaging! Hier is mijn Engelstalige songfestivallied over het belastingstelsel met wat verwerking van het woord 'Slay':
(Verse 1)
In a world of numbers and finance
There's a system that we all must face
Taxation, it's the name of the game
But baby, let me tell you how to slay
(Pre-Chorus)
Take out your calculator, do the math right now
We're gonna make our money work somehow
It may be complicated but don't despair
With some knowledge and strategy babe we'll get there
(Chorus)
Slaying taxes like a superstar
Navigating through this financial bizarre
From deductions to exemptions galore
We'll conquer it all with style for sure
(Bridge)
No need to fear those forms so long
Together baby we will stay strong
Deciphering codes line by line
Taxes won't stand in our way anytime
(Post-Chorus)
We're slaying...s-l-a-y-i-n-g
The taxman don't know what hit him today
(Verse 2)
Listen up my friend
quote:
Ah, dus de banaan komt niet zomaar uit de lucht vallenquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Fat European hare with grey fur that eats banana
Barney speelt met een nederlands vlaggetje? Is een dartpijl niet veel handiger?quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:09 schreef H_T het volgende:
Vorige keer reageerde er helemaal niemand op, maar dat houdt me niet tegen:
Barney speelt zo
Misschien nieuwe tactiek.quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Barney speelt met een nederlands vlaggetje? Is een dartpijl niet veel handiger?
Ik kijk hoor!quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:09 schreef H_T het volgende:
Vorige keer reageerde er helemaal niemand op, maar dat houdt me niet tegen:
Barney speelt zo
Die heeft ie ook, 3 stuks maar liefst!quote:Op zaterdag 30 december 2023 22:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Barney speelt met een nederlands vlaggetje? Is een dartpijl niet veel handiger?
Hèt bewijs dat darts inderdaad een loodzware sport isquote:Op zaterdag 30 december 2023 22:54 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik kijk hoor!
Die ander ziet er echt niet uit als 16
Man wat een avonturen maken wij samen meequote:Op zaterdag 30 december 2023 18:03 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
In een afgelegen dorp, omringd door besneeuwde bergen en glinsterende ijsvlaktes, leefde een nieuwsgierige ijsbeer genaamd Beer. Op een koude ochtend ontving Beer een mysterieus pakketje, strak omwikkeld met touw. Het enige wat op het label stond, was "Bestemd voor Beer."
Beer staarde naar het pakketje, zijn nieuwsgierigheid gewekt. Naast zijn iglo woonde een vriendelijke Spanjaard genaamd Strani. Hij hield van avontuur en was altijd in voor een goed verhaal. Toen Strani de levering zag, kon hij zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.
"Beer, wat denk je dat erin zit?" vroeg Strani met een opgewonden glimlach.
Beer schudde zijn harige kop. "Ik heb geen idee, maar laten we het samen openen en ontdekken!"
Samen ontdeden ze het pakketje van het strakke touw en de dikke lagen inpakpapier. De spanning steeg terwijl ze een doos openden en vervolgens een andere, als een verrassende reeks cadeautjes.
Eindelijk, in het hart van het pakketje, ontvouwde zich het mysterie: een paar schitterende dansschoenen, glanzend en sprankelend als de sterren aan de poolhemel.
Strani keek verbaasd. "Dansschoenen? Maar waarom zou iemand dansschoenen sturen naar een ijsbeer?"
Beer glimlachte breed. "Misschien wil iemand dat ik een speciale dans leer, een dans die alleen in het noorden wordt gedanst onder het licht van de noorderlichten."
Strani lachte hartelijk. "Dat zou geweldig zijn! Laten we een dansfeest organiseren en zien welk avontuur deze dansschoenen voor ons in petto hebben!"
En zo begon een onverwacht avontuur van dans en vriendschap in het koude, betoverende landschap, waar een nieuwsgierige ijsbeer genaamd Beer en zijn vrolijke buurman Strani ontdekten dat zelfs de meest ongewone geschenken bijzondere verhalen met zich meebrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 23:13 schreef H_T het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.![]()
quote:Op zondag 31 december 2023 00:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OfBeide niet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
Dan moet het een van dezen zijn:quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
@Meke Nieuwe seizoen Verraders UK op 3 januari om 21:00 uur op de BBC (zal wel 22:00 uur NLse tijd zijn)Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Jaaa zin in! Wij kijken nog even hoe we het kunnen kijkenquote:Op zondag 31 december 2023 09:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Meke Nieuwe seizoen Verraders UK op 3 januari om 21:00 uur op de BBC (zal wel 22:00 uur NLse tijd zijn)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)![]()
Heel bizar. Die kerstfoto ziet er best gelukkig uit, dus ga ervanuit dat het een ongeluk is. Wat een nachtmerriequote:
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Sowieso onderzoek afwachten wat er gebeurd is inderdaad.. Rohan was wel een notoir probleemgeval in peloton, meerdere keren ontslagen/contract ontbonden bij ploegen vanwege gedrag. Maar zoiets als dit is natuurlijk wel van een heel andere orde. Heel tragisch allemaal.quote:Op zondag 31 december 2023 10:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Heel bizar. Die kerstfoto ziet er best gelukkig uit, dus ga ervanuit dat het een ongeluk is. Wat een nachtmerrie![]()
Holy fuckquote:
Hij was altijd één van de leukste renners om mee te praten toen hij nog bij BMC zat. Maar met Covid leek hij al aardig van het padje af toen hij de volledige lockdown in Spanje negeerde en met z'n Porsche ging touren.![]()
Die weergoden hebben Almelo nog vakkundig genegeerd tot nu dan.quote:Op zondag 31 december 2023 11:24 schreef Em31 het volgende:
De weergoden dachten, helemaal geen zin in vuurwerk vandaag.![]()
Alle goden hebben Almelo vakkundig genegeerd tot nu toe, lijkt mequote:Op zondag 31 december 2023 11:26 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Die weergoden hebben Almelo nog vakkundig genegeerd tot nu dan.![]()
![]()
Nou ja, Almelo ligt natuurlijk nog steeds gewoon in Twente en je weet wat ze daarvan zeggen, he?quote:Op zondag 31 december 2023 11:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Alle goden hebben Almelo vakkundig genegeerd tot nu toe, lijkt meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 31 december 2023 11:30 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nou ja, Almelo ligt natuurlijk nog steeds gewoon in Twente en je weet wat ze daarvan zeggen, he?Dit heb ik nog nooit in de Bijbel gelezen, volgens mij hebben ze bij jullie met de tekst lopen klooien hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Komt uit de brief aan de Mariaparochianenquote:Op zondag 31 december 2023 11:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit heb ik nog nooit in de Bijbel gelezen, volgens mij hebben ze bij jullie met de tekst lopen klooien hoor![]()
![]()
Och, ik heb ook wel eens een brief gestuurd en daar stond echt iets heel anders in.quote:Op zondag 31 december 2023 11:34 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Komt uit de brief aan de Mariaparochianen
Dus...
Reality is for people who can't imagine anything better.
Echt hequote:Op zondag 31 december 2023 11:57 schreef Em31 het volgende:
Het klinkt altijd net of die Geld.nl reclame op radio 2 ingesproken is door Lilian Marijnissen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Luister nou maar gewoon naar @Hamlapjes, de wijzen komen uit het oosten!quote:Op zondag 31 december 2023 11:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit heb ik nog nooit in de Bijbel gelezen, volgens mij hebben ze bij jullie met de tekst lopen klooien hoorYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Om in het wésten hun Messias te vereren, ja.quote:Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Luister nou maar gewoon naar @:hamlapjes, de wijzen komen uit het oosten!![]()
Ik dacht eigenlijk ook meteen aan een ongeluk.quote:Op zondag 31 december 2023 10:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Heel bizar. Die kerstfoto ziet er best gelukkig uit, dus ga ervanuit dat het een ongeluk is. Wat een nachtmerrie
Hier in de regio is vorige week ook zo'n naar ongeluk gebeurd, een man is per ongeluk doodgereden toen hij de straat overstak, door een vriend van hem die onder invloed van alcohol was. Was stom toeval dat hij net overstak toen die andere gast in zijn Range Rover voorbij kwam en hem dus schepte.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Wat een rare 31ste december is dit. Normaal word ik 's ochtends gewekt door het vuurwerk, maar vandaag is het al de hele dag redelijk rustig!
Fijn.![]()
Je denkt toch niet dat ze daar bléven hè, ze gingen gauw weer terug naar de goede kant van de IJssel!quote:Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Om in het wésten hun Messias te vereren, ja.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hier ook nog niks. Misschien dat ik zo even zelf een lawinepijl richt op de voetballende buurjongens in hun tuin. Om het een beetje op gang te krijgen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef BillDauterive het volgende:
Wat een rare 31ste december is dit. Normaal word ik 's ochtends gewekt door het vuurwerk, maar vandaag is het al de hele dag redelijk rustig!
Fijn.![]()
Goede! Zou ik zeker doen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier ook nog niks. Misschien dat ik zo even zelf een lawinepijl richt op de voetballende buurjongens in hun tuin. Om het een beetje op gang te krijgen.![]()
Ja maar de Messias bleef in het westen. Sterker nog, hoe verder naar het oosten, hoe minder zijn invloedquote:Op zondag 31 december 2023 12:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ze daar bléven hè, ze gingen gauw weer terug naar de goede kant van de IJssel!![]()
![]()
Hier wordt al wat afgestoken, maar het valt nog erg mee. In de verte hoor ik wel het carbidschieten, dat geeft zulke dreunenquote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef BillDauterive het volgende:
Fijn.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hier is het helaas ook relatief rustig buiten, zal de regen zijn.
Ik mis toch de sfeer wel een beetje zo, het is bijna een normale zondag.Reality is for people who can't imagine anything better.
Ik neem aan dat het meer is omdat men gewoon de wetten en de rust respecteert. Dat is heel belangrijk, om een land naar behoren te laten functionerenquote:Op zondag 31 december 2023 12:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hier is het helaas ook relatief rustig buiten, zal de regen zijn.
Ik mis toch de sfeer wel een beetje zo, het is bijna een normale zondag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, die sloegen op de vlucht, he!quote:Op zondag 31 december 2023 12:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar de Messias bleef in het westen. Sterker nog, hoe verder naar het oosten, hoe minder zijn invloed![]()
Wij hadden hem niet nodig natuurlijk, wij waren allang gered. Wij hebben Mariaparochie!quote:Op zondag 31 december 2023 12:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar de Messias bleef in het westen. Sterker nog, hoe verder naar het oosten, hoe minder zijn invloedYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Toevallig nog een preek over gehoord vanochtend!quote:Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Luister nou maar gewoon naar @:hamlapjes, de wijzen komen uit het oosten!![]()
Hier lijkt het juist meer te zijn dan andere jaren. Net een grote groep pubers die door de straat liepen en veel vuurwerk afsteken. En de verpakkingen lekker op straat gooienquote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef BillDauterive het volgende:
Fijn.
Een paar uur geleden regende het nog, toen stonden ze onder een tunneltje. Want dan knalt het lekker hardLife is what happens to you while you're busy making other plans![]()
Hebben we die vluchtroute ergens? GPS-records?quote:Op zondag 31 december 2023 12:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nee, die sloegen op de vlucht, he!![]()
Oja fietsinhoudelijk weet ik natuurlijk nietsquote:Op zondag 31 december 2023 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso onderzoek afwachten wat er gebeurd is inderdaad.. Rohan was wel een notoir probleemgeval in peloton, meerdere keren ontslagen/contract ontbonden bij ploegen vanwege gedrag. Maar zoiets als dit is natuurlijk wel van een heel andere orde. Heel tragisch allemaal.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
In Almelo is oost-verheerlijking volgens mij helemaal niet zo toevalligquote:Op zondag 31 december 2023 12:14 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Toevallig nog een preek over gehoord vanochtend!![]()
![]()
Je volgende vriend moet dan maar een diehard Jumbo-fan zijn dan.quote:Op zondag 31 december 2023 12:14 schreef Meke het volgende:
[..]
Oja fietsinhoudelijk weet ik natuurlijk niets![]()
Wuthering Heights![]()
Samen met Gangsta's Paradise van Coolio één van de eerste twee liedjes die ik ooit downloadde. Balans is belangrijk
![]()
![]()
quote:Op zondag 31 december 2023 12:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het meer is omdat men gewoon de wetten en de rust respecteert. Dat is heel belangrijk, om een land naar behoren te laten functionerenJa, dat zal het zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlanders staan er immers wereldwijd om bekend dat ze wetten, regels, en het welzijn van anderen respecteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
Maar ik ben eigenlijk best tevreden over dezequote:Op zondag 31 december 2023 12:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Je volgende vriend moet dan maar een diehard Jumbo-fan zijn dan.
Net nadat de wijzen vertrokken zijn, volgt er een reisverslag!quote:Op zondag 31 december 2023 12:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Hebben we die vluchtroute ergens? GPS-records?quote:13 Nadat zij op die manier de wijk genomen hadden, verscheen er aan Jozef in een droom een engel van de Heer, die zei: ‘Maak je gereed en vlucht met het kind en zijn moeder naar Egypte. Blijf daar tot ik je weer roep, want Herodes is naar het kind op zoek en wil het ombrengen.’ 14 Jozef maakte zich gereed en week nog diezelfde nacht met het kind en zijn moeder uit naar Egypte, 15 waar hij bleef tot de dood van Herodes. Zo moest in vervulling gaan wat bij monde van de profeet door de Heer is gezegd: ‘Uit Egypte heb Ik mijn Zoon geroepen.’
Bron: Mattheüs 2: 13 - 15![]()
Ja maar deze heeft maar een contract voor vier jaar en wil je nog een beetje aan 'm verdienen dan zal je hem volgende zomer echt moeten verkopenquote:Op zondag 31 december 2023 12:17 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar ik ben eigenlijk best tevreden over deze![]()
![]()
Egypte. Naar het (zuid-)westen dusquote:Op zondag 31 december 2023 12:18 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Net nadat de wijzen vertrokken zijn, volgt er een reisverslag!
[..]![]()
![]()
Op de vlucht naar Gent dus, dat heeft niet meer te maken met die openbaring aan de Mariaparochianenquote:![]()
![]()
Dit klinkt als een zware orgie met heel veel drugs.quote:Op zondag 31 december 2023 12:18 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Net nadat de wijzen vertrokken zijn, volgt er een reisverslag!
[..]
Als je engelen gaat zien nadat je de hele wijk genomen hebt, dan heb je echt een zwaar weekend achter de rug.Reality is for people who can't imagine anything better.
Qua gedrag bedoel je?quote:Op zondag 31 december 2023 12:23 schreef Strani het volgende:
Echt, als Luke Littler 16 is dan ben ik 20.![]()
Echt hequote:Op zondag 31 december 2023 12:23 schreef Strani het volgende:
Echt, als Luke Littler 16 is dan ben ik 20.![]()
![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die jongen heeft nu al een baardgroei van zeker een 25-jarige.![]()
Aan die engel kan ik niets doen, maar die wijk kan wel weg, hoorquote:Op zondag 31 december 2023 12:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit klinkt als een zware orgie met heel veel drugs.
Als je engelen gaat zien nadat je de hele wijk genomen hebt, dan heb je echt een zwaar weekend achter de rug.quote:Toen de wijze mannen weggegaan waren, kreeg Jozef een droom. In zijn droom zag hij een engel van de Heer, die zei: ‘Sta op! Je moet met Maria en het kind naar Egypte vluchten. Daar moeten jullie blijven totdat ik zeg dat jullie terug kunnen gaan. Want Herodes is op zoek naar het kind, hij wil het doden.’![]()
Ik droomde vannacht dat één van de serveersters van m'n stamkroeg me telkens wilde knuffelen. Ik zal er vanavond toch eens werk van makenquote:Op zondag 31 december 2023 12:28 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Aan die engel kan ik niets doen, maar die wijk kan wel weg, hoor
[..]![]()
![]()
Voelt wat raar dat het op een zondag is vind ik, vind 31 december altijd zo'n zaterdag-dag.quote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef BillDauterive het volgende:
Fijn.![]()
![]()
Misschien is die serveerster stiekem wel een engel!quote:Op zondag 31 december 2023 12:30 schreef Strani het volgende:
Of telt het niet als er geen engel in voorkomt?![]()
Waar ik in Nederland woonde was het zo Gristelijk dat als 1 januari op een zondag was, er meteen ook veel minder vuurwerk was. En er wás al niet zo veel.quote:Op zondag 31 december 2023 12:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Voelt wat raar dat het op een zondag is vind ik, vind 31 december altijd zo'n zaterdag-dag.![]()
Als die tekst zó makkelijk kan worden aangepast om de orgiën van Jozef weg te poetsen, hoe moeten we er dan op vertrouwen dat de rest van die tekst wel klopt met wat er echt die nacht gebeurd is.quote:Op zondag 31 december 2023 12:28 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Aan die engel kan ik niets doen, maar die wijk kan wel weg, hoor
[..]
Als je de beschuldigingen ziet van de politie in Australië "roekeloos rijden" lijkt de eerste gedachte van de politie inderdaad geen opzet. Wel bizar allemaal.quote:Op zondag 31 december 2023 12:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk ook meteen aan een ongeluk.
Hier in de regio is vorige week ook zo'n naar ongeluk gebeurd, een man is per ongeluk doodgereden toen hij de straat overstak, door een vriend van hem die onder invloed van alcohol was. Was stom toeval dat hij net overstak toen die andere gast in zijn Range Rover voorbij kwam en hem dus schepte.![]()
Echt zo erg voor kinderen ook..quote:Op zondag 31 december 2023 12:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je de beschuldigingen ziet van de politie in Australië "roekeloos rijden" lijkt de eerste gedachte van de politie inderdaad geen opzet. Wel bizar allemaal.![]()
![]()
![]()
Ja! De bakkers zijn niet eens open voor oliebollen. Erg raarquote:Op zondag 31 december 2023 12:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Voelt wat raar dat het op een zondag is vind ik, vind 31 december altijd zo'n zaterdag-dag.![]()
![]()
In het origineel staat het er ook allebei niet!quote:Op zondag 31 december 2023 12:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als die tekst zó makkelijk kan worden aangepast om de orgiën van Jozef weg te poetsen, hoe moeten we er dan op vertrouwen dat de rest van die tekst wel klopt met wat er echt die nacht gebeurd is.
Het woord dat daar staat, zo letterlijk mogelijk vertaald: van zich verwijderenden.
Is ook... mooi!![]()
Nou kijk, dat bedoel ik.quote:Op zondag 31 december 2023 12:37 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
In het origineel staat het er ook allebei niet!
Mooie taal is leuk, maar het is ook leuk als het verhaal een beetje klopt.quote:Het woord dat daar staat, zo letterlijk mogelijk vertaald: van zich verwijderenden.
Is ook... mooi!
Voorlopig zie ik vooral misvertalingen en plot holes.
Vertalen is verraden, he!quote:Op zondag 31 december 2023 12:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nou kijk, dat bedoel ik.
[..]
Mooie taal is leuk, maar het is ook leuk als het verhaal een beetje klopt.
Voorlopig zie ik vooral misvertalingen en plot holes.
Allemaal toch maar weer Hebreeuws en Grieks gaan leren![]()
![]()
Niet meteen Aramees?quote:Op zondag 31 december 2023 12:48 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Vertalen is verraden, he!
Of gewoon een beter verhaal schrijven.quote:Op zondag 31 december 2023 12:48 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Vertalen is verraden, he!
'In de ban van de ring' leest in het Nederlands net zo leuk als in het Engels, het kán dus wel.
Doe jij nog veel aan Sauron-verering eigenlijk?quote:Op zondag 31 december 2023 12:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Of gewoon een beter verhaal schrijven.![]()
'In de ban van de ring' leest in het Nederlands net zo leuk als in het Engels, het kán dus wel.![]()
Voor het lezen van de bijbel niet zo heel relevant eigenlijk, is maar een klein deel wat in het Aramees geschreven is.quote:![]()
Alleen die titel bewijst al dat vertalen verraden is.quote:Op zondag 31 december 2023 12:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Of gewoon een beter verhaal schrijven.![]()
'In de ban van de ring' leest in het Nederlands net zo leuk als in het Engels, het kán dus wel.![]()
Nooit echt gedaan, Sauron is toch vooral het hulpje natuurlijk.quote:Op zondag 31 december 2023 12:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Doe jij nog veel aan Sauron-verering eigenlijk?
Melkor daarentegen...
LotR lezers zien dat niet echt als verraad, meer als een handige vertaling.quote:Op zondag 31 december 2023 12:54 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Alleen die titel bewijst al dat vertalen verraden is.
Maar zij claimen dan ook niet dat het verhaal op waarheid berust, dus dan maakt een taalkundige aanpassing hier en daar ook minder uit.
Zie voor die lessen maar eens een goede Arameester te vindenquote:Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Een goede bijbelvertaling mag ook rustig wat taalkundige aanpassingen doen, zolang de theologische punten die een tekst wil overbrengen maar overeind blijven staan.quote:Op zondag 31 december 2023 12:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
LotR lezers zien dat niet echt als verraad, meer als een handige vertaling.
Maar zij claimen dan ook niet dat het verhaal op waarheid berust, dus dan maakt een taalkundige aanpassing hier en daar ook minder uit.
Net zoals een goede boekvertaling het verhaal ook over moet blijven brengen.![]()
Ja maar ja ook de bijbel is dan zelf weer een vertaling van wat waarschijnlijk in het Aramees gezegd isquote:Op zondag 31 december 2023 12:53 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Voor het lezen van de bijbel niet zo heel relevant eigenlijk, is maar een klein deel wat in het Aramees geschreven is.Het NT dan.
![]()
Hoezo niet waarquote:Op zondag 31 december 2023 12:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
LotR lezers zien dat niet echt als verraad, meer als een handige vertaling.
Maar zij claimen dan ook niet dat het verhaal op waarheid berust, dus dan maakt een taalkundige aanpassing hier en daar ook minder uit.![]()
![]()
Zoals men op Reddit zo mooi zegt: Take my like and GTFOquote:Op zondag 31 december 2023 13:01 schreef H_T het volgende:
[..]
Zie voor die lessen maar eens een goede Arameester te vinden![]()
![]()
Ik zal het in overweging nemenquote:Op zondag 31 december 2023 12:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar deze heeft maar een contract voor vier jaar en wil je nog een beetje aan 'm verdienen dan zal je hem volgende zomer echt moeten verkopenOp woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Maar een van die punten lijkt altijd te zijn dat dit koppel zo netjes is, met dat het wel een godskind moet zijn omdat zij zo onbevlekt is en zo. Maar als je dat punt alleen kunt overbrengen door taalkundig een paar zware drugsgedreven orgiën weg te moffelen, dan kan ik me voorstellen dat mensen daar toch wat van gaan vinden.quote:Op zondag 31 december 2023 13:03 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Een goede bijbelvertaling mag ook rustig wat taalkundige aanpassingen doen, zolang de theologische punten die een tekst wil overbrengen maar overeind blijven staan.
Net zoals een goede boekvertaling het verhaal ook over moet blijven brengen.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
Dat noemen we geen droom maar een gevalletje #metooquote:Op zondag 31 december 2023 12:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik droomde vannacht dat één van de serveersters van m'n stamkroeg me telkens wilde knuffelen. Ik zal er vanavond toch eens werk van makenBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Pastorale
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael![]()
Ik voelde me wel een slachtoffer jaquote:Op zondag 31 december 2023 13:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat noemen we geen droom maar een gevalletje #metoo![]()
![]()
Ja eensquote:Op zondag 31 december 2023 11:57 schreef Em31 het volgende:
Het klinkt altijd net of die Geld.nl reclame op radio 2 ingesproken is door Lilian Marijnissen.![]()
![]()
Dat kan ik mij voorstellen jaquote:Op zondag 31 december 2023 13:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik voelde me wel een slachtoffer ja
Gelukkig hebben we dat hier niet. Uiteraard wel gewoon vuurwerk.quote:Op zondag 31 december 2023 13:51 schreef NailQueen het volgende:
Van mij mag er een verbod komen op dat carbid schietenBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Maar goed, dat was in de wereld van toen wel een beetje alsof je een gesprek in het Nederlands (of Spaansquote:Op zondag 31 december 2023 13:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar ja ook de bijbel is dan zelf weer een vertaling van wat waarschijnlijk in het Aramees gezegd isHet NT dan.
) zou verslaan in het Engels. Daar kom je wel makkelijk uit zonder de waarde van het gesprek te verliezen
![]()
![]()
Dit geeft meer trillingen dan de aardbevingenquote:Op zondag 31 december 2023 13:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dat hier niet. Uiteraard wel gewoon vuurwerk.![]()
Ho eens even, die orgie was een vertaling van een geile vertaler, hequote:Op zondag 31 december 2023 13:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar een van die punten lijkt altijd te zijn dat dit koppel zo netjes is, met dat het wel een godskind moet zijn omdat zij zo onbevlekt is en zo. Maar als je dat punt alleen kunt overbrengen door taalkundig een paar zware drugsgedreven orgiën weg te moffelen, dan kan ik me voorstellen dat mensen daar toch wat van gaan vinden.![]()
![]()
Het is zeer luid en geeft veel druk ja. Vooral als je kijkt dat ze het niet alleen in een verlaten weiland doenquote:Op zondag 31 december 2023 14:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dit geeft meer trillingen dan de aardbevingen
Wat een dreunen hèquote:Op zondag 31 december 2023 13:51 schreef NailQueen het volgende:
Van mij mag er een verbod komen op dat carbid schietenOp zich heb ik er thuis niet zoveel last van. Net met wandelen wel een paar enorme dreunen gehoord. En ze doen het in tegenstelling tot vuurwerk afsteken, wél alleen op Oudjaarsdag
Hier is het wel alleen op het platteland gelukkig.quote:Op zondag 31 december 2023 14:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is zeer luid en geeft veel druk ja. Vooral als je kijkt dat ze het niet alleen in een verlaten weiland doenYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Gewoon hier in de straat, middenin de wijk. Wonder dat er nog nooit ramen zijn gesneuveldquote:Op zondag 31 december 2023 14:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is zeer luid en geeft veel druk ja. Vooral als je kijkt dat ze het niet alleen in een verlaten weiland doen![]()
![]()
Of gewoon een dappere, de enige die de waarheid durfde te vertellenvertalen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:01 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ho eens even, die orgie was een vertaling van een geile vertaler, heReality is for people who can't imagine anything better.
Lennaert Nijgh tijdens het schrijven van de tekstquote:Op zondag 31 december 2023 13:43 schreef NailQueen het volgende:
Pastorale. Ik snap het nummer niet helemaal (sorry) maar ik vind het prachtig:
Life is what happens to you while you're busy making other plans![]()
quote:Op zondag 31 december 2023 14:08 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Gewoon hier in de straat, middenin de wijk. Wonder dat er nog nooit ramen zijn gesneuveld![]()
Maar dat moeten we leuk vinden. Want dat is traditie...Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Ik vind het vooral apart dat hij vroeg, 'Wie weet er nog een goede zanger voor Kensington?' Goede is toch helemaal niet nodig. Die hadden ze hiervoor al niet.quote:Buren wordt doorgeschoven naar morgen
En zo hoog in de lijstquote:Op zondag 31 december 2023 14:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat een lijdensweg is dat nummer zeg![]()
![]()
Ze hadden beter 'Sorry for this song' kunnen zingen.quote:Op zondag 31 december 2023 14:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat een lijdensweg is dat nummer zegBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Ja maar is een nummer van met emotie he. Daar houden we in Nederland zo vanquote:
Het hebt het zo vaak over hem dat het de enige verklaring kon zijn.quote:Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Niet de enige keer dat hem dat overkwamquote:Op zondag 31 december 2023 14:19 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Lennaert Nijgh tijdens het schrijven van de tekst:
[ afbeelding ]Ik ben de kleur MAGENTA
De uptempo liedjes zijn best goed. Alleen lijken ze allemaal op elkaar. Wat dan vooral door die monotone zang komt.quote:Op zondag 31 december 2023 14:32 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind Kensington echt niet zo slecht als iedereen maar Sorry is echt verschikkelijkBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Ik vind hem op zich niet een slechte zanger, maar met zo’n stem gaat echt álles hetzelfde klinken. En omdat de nummers ook op elkaar begonnen te lijken ga je je er steeds meer aan ergeren (net zoals vroeger met Kane).quote:Op zondag 31 december 2023 14:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het vooral apart dat hij vroeg, 'Wie weet er nog een goede zanger voor Kensington?' Goede is toch helemaal niet nodig. Die hadden ze hiervoor al niet.
Misschien vond hij dat zelf ook aangezien hij gestopt is.![]()
![]()
Ja dit dusquote:Op zondag 31 december 2023 14:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
De uptempo liedjes zijn best goed. Alleen lijken ze allemaal op elkaar. Wat dan vooral door die monotone zang komt.![]()
![]()
Dat Kensington al meer dan een jaar geen zanger heeft zegt eigenlijk wel genoegquote:Op zondag 31 december 2023 14:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het vooral apart dat hij vroeg, 'Wie weet er nog een goede zanger voor Kensington?' Goede is toch helemaal niet nodig. Die hadden ze hiervoor al niet.![]()
![]()
Deze blijft mooi van Alan Parsons Project
Daar gaat Guus weer met zonder jas.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Nou, na eerder vastgesteld te hebben dat het westen beter is ga ik mijn reis in oostelijke richting maar eens beginnen.![]()
Veel plezier allemaal vanavond en iedereen alvast een gelukkig nieuw jaar.
Veel sterkte daar in het Oostenquote:Op zondag 31 december 2023 15:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
Nou, na eerder vastgesteld te hebben dat het westen beter is ga ik mijn reis in oostelijke richting maar eens beginnen.![]()
Veel plezier allemaal vanavond en iedereen alvast een gelukkig nieuw jaar.Veel plezier en jij ook alvast een gelukkig nieuwjaar.
quote:Op zondag 31 december 2023 16:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik schrok van die harde knal hier.
Het is nog vroeg, maar dan is er meet kans dat mensen het lezen voor het te laat is:
Allemaal een heel fijne jaarwisseling en een geweldig 2024 gewenst!Ik ben de kleur MAGENTA
Ja, zo zag het er in mijn ooghoek ongeveer wel uit inderdaad.quote:Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Inderdaad wel goed om alvast iedereen een gezond, mooi en gelukkig nieuwjaar te wensen
Dan is Sunday, Bloody Sunday wel toepasselijk.quote:Op zondag 31 december 2023 16:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, zo zag het er in mijn ooghoek ongeveer wel uit inderdaad.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Ook deze, Papa van Stef Bos, speelden we af op de uitvaart van mijn vader (alle liedjes die we speelden waren zijn wens). Het gekke is dat, ondanks de tekst en betekenis, het nummer mij nog steeds niet raakt. Ik vind het een prima nummer, maar geen specifieke band ermee. Mijn broer heeft dat dan juist weer wel.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Raken die andere nummers je wel, of ben je een robot?quote:Op zondag 31 december 2023 16:44 schreef Redefine het volgende:
Ook deze, Papa van Stef Bos, speelden we af op de uitvaart van mijn vader (alle liedjes die we speelden waren zijn wens). Het gekke is dat, ondanks de tekst en betekenis, het nummer mij nog steeds niet raakt. Ik vind het een prima nummer, maar geen specifieke band ermee. Mijn broer heeft dat dan juist weer wel.![]()
![]()
Mijn vader wilde vier liedjes laten horen. Het Dorp van Wim Sonneveld, waar ik helemaal niks mee heb, dus doet het mij niks als ik het hoor. Stef Bos, en Time to Say Goodbye. Daar krijg ik nog wel licht vochtige ogen van, maar ik vind het nummer niet echt geweldig, dus ook niet heel sterk.quote:Op zondag 31 december 2023 16:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Raken die andere nummers je wel, of ben je een robot?
Het vierde nummer was Une belle histoire van Michel Fugain. Dat nummer raakt mij juist wel. Dat vind ik dan en een goed nummer en daar voel ik de verbinding juist wel mee. Doet mij denken aan de vakanties die we met zijn vieren vroeger haddenPlus dat het titel technisch ook wel mooi past.
Wat betreft liedjes over (overleden) vaders heb ik dan weer bij deze dat ik het niet droog kan houden:Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Laatste kans van het jaar om erwtensoep te maken. Here we go!Ik ben de kleur MAGENTA
Nou, als ik in een gesprek de toch behoorlijk gangbare term 'me cago en la leche' gebruik dan zou de Nederlandse vertaling er toch moeite mee hebben denk ik.quote:Op zondag 31 december 2023 14:00 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Maar goed, dat was in de wereld van toen wel een beetje alsof je een gesprek in het Nederlands (of Spaans) zou verslaan in het Engels. Daar kom je wel makkelijk uit zonder de waarde van het gesprek te verliezen
![]()
Ik ook wel ja.quote:Op zondag 31 december 2023 16:44 schreef Redefine het volgende:
Ook deze, Papa van Stef Bos, speelden we af op de uitvaart van mijn vader (alle liedjes die we speelden waren zijn wens). Het gekke is dat, ondanks de tekst en betekenis, het nummer mij nog steeds niet raakt. Ik vind het een prima nummer, maar geen specifieke band ermee. Mijn broer heeft dat dan juist weer wel.![]()
'Mijn kade aan de Lek' klinkt inderdaad niet helemaal juist.quote:Op zondag 31 december 2023 17:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, als ik in een gesprek de toch behoorlijk gangbare term 'me cago en la leche' gebruik dan zou de Nederlandse vertaling er toch moeite mee hebben denk ik.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Nee zie je, heel verwarrend.quote:Op zondag 31 december 2023 17:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
'Mijn kade aan de Lek' klinkt inderdaad niet helemaal juist.![]()
Onmogelijk.quote:Op zondag 31 december 2023 17:33 schreef Strani het volgende:
Ahh Impossible, daar heb ik vorig jaar nog op gestemd.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Ik overwoog al een flauw woordgrapje maar besloot het niveau nog een béétje hoog te houden. Maar goed.quote:![]()
Nog even snel wat net gewassen kleren aan het stomen op de verwarming in de hoop dat ze op tijd droog zijn om ze voor vanavond aan te trekken. Spannend.![]()
Dat wist ik wel. Daarom maakte ik die maar, anders zit jij de hele tijd trillend jezelf te weerhouden om de grap te makenquote:Op zondag 31 december 2023 17:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik overwoog al een flauw woordgrapje maar besloot het niveau nog een béétje hoog te houden. Maar goed.
Ik heb zelf besloten om dit jaar eens helemaal niks te doen. Had wel wat opties om naartoe te gaan. Maar heb dit jaar even geen zin om weg te gaan. Ik vermaak mijzelf wel dit jaar
Veel plezier alvast.quote:Op zondag 31 december 2023 17:36 schreef Strani het volgende:
Nog even snel wat net gewassen kleren aan het stomen op de verwarming in de hoop dat ze op tijd droog zijn om ze voor vanavond aan te trekken. Spannend.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Ik durf te stellen dat de strijd om de podiumplaatsen wel gestreden is. Eigenlijk is alleen de strijd om de 18e plek nog spannend. @AgnesGru als je een beetje je best doet kan het nog.
1 4986 Redefine
2 4894 Luctor.et.Emergo
3 4411 Strani
4 3754 H_T
5 2997 Arizona
6 2846 NailQueen
7 2788 Em31
8 2652 Fred_B
9 2474 GeorgeM
10 2343 Meke
11 2113 ESF1Gamer
12 1569 Roger_Epiales
13 1244 BillDauterive
14 1134 ijs_beer
15 1062 Momo
16 1012 Cyan9
17 973 Hamlapjes
18 891 PinkLow
19 883 AgnesGru
20 646 Koen66![]()
En oh ja: SupertrampDaar luisteren mijn ouders vroeger al naar toen ik nog klein was, en vind ze nog steeds geweldig.
Hm, dan maar de 5000 maar volmaken nu ik er toch dichtbij zit.quote:Op zondag 31 december 2023 17:39 schreef Strani het volgende:
Ik durf te stellen dat de strijd om de podiumplaatsen wel gestreden is. Eigenlijk is alleen de strijd om de 18e plek nog spannend. @:Agnesgru als je een beetje je best doet kan het nog.
1 4986 Redefine
2 4894 Luctor.et.Emergo
3 4411 Strani
4 3754 H_T
5 2997 Arizona
6 2846 NailQueen
7 2788 Em31
8 2652 Fred_B
9 2474 GeorgeM
10 2343 Meke
11 2113 ESF1Gamer
12 1569 Roger_Epiales
13 1244 BillDauterive
14 1134 ijs_beer
15 1062 Momo
16 1012 Cyan9
17 973 Hamlapjes
18 891 PinkLow
19 883 AgnesGru
20 646 Koen66Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Zo ken ik je weerquote:Op zondag 31 december 2023 17:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hm, dan maar de 5000 maar volmaken nu ik er toch dichtbij zit.
Ik ga je helpen.![]()
quote:Op zondag 31 december 2023 17:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik ga pas om 22 uur van huis uit dus je zit nog eventjes aan me vast
Al ben ik zelf over een tijdje denk ik niet steeds meer online
Bij mijn ouders staat de regionale zender op met de beste Groningse liedjes. Het wachten is op deze knaller
![]()
Met Het Dorp heb ik sinds het overlijden van mijn oma wel heel veel, het werd bij haar uitvaart gezongen. Het doet me denken aan haar, aan hoe we het met de hele familie een keer luisterden en zongen op haar verjaardag en aan “vroeger” in het algemeen. Ik realiseer me steeds meer wat een gelukkige, mooie, warme jeugd ik heb gehad.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Wij gaan vanavond rond een uurtje of 8 naar mijn ouders, sjoelen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Oh ik dacht je dochter is het huis uit, je kan weer eens helemaal los. Volledig gesloopt om 8 uur 's ochtends bij je voordeur overgevend in slaap vallen.quote:Op zondag 31 december 2023 17:42 schreef Arizona het volgende:
Wij gaan vanavond rond een uurtje of 8 naar mijn ouders, sjoelen![]()
Dat snap ik dan wel ja. In mijn geval was het meer een verrassing dat hij die wilde laten voorbijkomen, want daar hebben we hem nooit over gehoord en luisterden we (vroeger) ook zelf nooit. Maar dat was dan vooral een herinnering aan zijn eigen jeugd. Dus voor ons meer iets moois voor hem.quote:Op zondag 31 december 2023 17:42 schreef Arizona het volgende:
Met Het Dorp heb ik sinds het overlijden van mijn oma wel heel veel, het werd bij haar uitvaart gezongen. Het doet me denken aan haar, aan hoe we het met de hele familie een keer luisterden en zongen op haar verjaardag en aan “vroeger” in het algemeen. Ik realiseer me steeds meer wat een gelukkige, mooie, warme jeugd ik heb gehad.
En ben zelf ook blij dat ik een gelukkig jeugd heb gehad
Als de Groningers net zo`n goede smaak hebben als de Friezen dan staat dit heel hoog.quote:Op zondag 31 december 2023 17:42 schreef NailQueen het volgende:
Bij mijn ouders staat de regionale zender op met de beste Groningse liedjes. Het wachten is op deze knaller
De Hûnekop - Wy kam fram Fryslân was vorig jaar de nummer 1 in de Fryske Top 100Life is what happens to you while you're busy making other plans![]()
Dit jonkie heeft niet eens zo heel veel zin in het feestje van vanavond
Al komt dat waarschijnlijk omdat ik sinds 2e kerstdag elke dag een feestje heb gehad alEn donderdag en vrijdag ook nog gewerkt. Energie is wel zo langzamerhand op hahaha
![]()
In het volgende uur verlies ik mezelf in de lucht door de wind en creept Klaas Vaak met ongepaste woorden dat hij alleen maar iemand wil hebben om lief te hebben maar dat z'n koude kleine hartje aan de ketting ligt.![]()
Ik heb m'n hele leven nog nooit echt zin gehad in O&N. Ik raak er altijd wat gespannen van om de één of andere reden.quote:Op zondag 31 december 2023 17:47 schreef molloot200 het volgende:
Al komt dat waarschijnlijk omdat ik sinds 2e kerstdag elke dag een feestje heb gehad alEn donderdag en vrijdag ook nog gewerkt. Energie is wel zo langzamerhand op hahaha
![]()
Ze slaapt thuis vannacht, ik verwacht haar rond een uurtje of 5 wel weer hier, dus dat feest gaat niet door.quote:Op zondag 31 december 2023 17:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ik dacht je dochter is het huis uit, je kan weer eens helemaal los. Volledig gesloopt om 8 uur 's ochtends bij je voordeur overgevend in slaap vallen.
Daar is het Het Dorp
Nou ja alsnog kan je gewoon je eigen ding doen. Lekker uit je bolquote:Op zondag 31 december 2023 17:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ze slaapt thuis vannacht, ik verwacht haar rond een uurtje of 5 wel weer hier, dus dat feest gaat niet door.
Daar is het Het Dorp![]()
![]()
Die feestjes die je afgelopen dagen hebt gehad, zijn waarschijnlijk ook een stuk leuker dan het feestje wat je vanavond zal hebben. Over het algemeen is stappen met oud&nieuw behoorlijk meh.quote:Op zondag 31 december 2023 17:47 schreef molloot200 het volgende:
Leukste met oudjaar vind ik nog steeds met een kleine groep vrienden te vieren. Volgend jaar waarschijnlijk weer.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Elk klokslag een druif eten is ook heel spannend, Strani!quote:Op zondag 31 december 2023 17:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb m'n hele leven nog nooit echt zin gehad in O&N. Ik raak er altijd wat gespannen van om de één of andere reden.![]()
Om daar te komen moet je zo eerst nog wat pijn doorstaan.quote:Op zondag 31 december 2023 17:47 schreef Strani het volgende:
In het volgende uur verlies ik mezelf in de lucht door de wind en creept Klaas Vaak met ongepaste woorden dat hij alleen maar iemand wil hebben om lief te hebben maar dat z'n koude kleine hartje aan de ketting ligt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Goed dat je het zegt, meteen even een blikje druiven in m'n jaszak stoppen zodat ik het niet vergeetquote:Op zondag 31 december 2023 17:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Elk klokslag een druif eten is ook heel spannend, Strani!![]()
![]()
Soms kan pijn heel mooi zijnquote:Op zondag 31 december 2023 17:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Om daar te komen moet je zo eerst nog wat pijn doorstaan.![]()
![]()
Net als sommige nummers van Frans Halsema. En misschien zijn ze juist daarom nu ook nog zo mooi.quote:Op zondag 31 december 2023 17:50 schreef Strani het volgende:
Het Dorp herinnert me niet specifiek aan iemand maar ik werd er als kind al erg melancholiek van.Life is what happens to you while you're busy making other plans![]()
Same. Ik word er nostalgisch van (zie de post over het Dorp), maar dat is nog niet zo ergquote:Op zondag 31 december 2023 17:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb m'n hele leven nog nooit echt zin gehad in O&N. Ik raak er altijd wat gespannen van om de één of andere reden..
Ik zie altijd als een berg op tegen januari. Het contrast tussen december (lichtjes, feestdagen, vrije dagen, gezelligheid) en januari (donker, koud, somber) is voor mij altijd enorm groot. Ik vind het maar stom om te vieren dat december voorbij is en januari begint. Ik ben sowieso een vrij somber persoon en in januari slaat de somberte altijd extra toe. We hebben nu wel al leuke dingen gepland om te doen in januari, zoals een nachtje naar zee, een dagje shoppen in het westen des lands en een etentje bij een steakhouse. Zodat er nog wat lichtpuntjes zijn.
Het liefst zou ik gewoon op de normale tijd naar bed gaanen dat hele Oud & Nieuw overslaan.
Ja, appelbeignets eten en sjoelen en kijken hoe New Mexico vuurwerk afsteektquote:Op zondag 31 december 2023 17:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja alsnog kan je gewoon je eigen ding doen. Lekker uit je bol
(En hopen dat mijn vader niet wéér de nasmeulende vuurwerkpot te dicht bij zijn vuilcontainer zet zodat daar een brandgat in komt)
Gespannen niet (nou ja behalve dan dat je altijd maar moest afwachten hoe veilig de mensen in je buurt hun vuurwerk afsteken), maar snap wel wat je bedoeld. Denk dat het vooral is dat je iets bijzonders moet doen. En dan niet alleen van anderen, maar ook van jezelf. Waardoor je waarschijnlijk niet gewoon gaat doen waar je zin in hebt. Wat natuurlijk wel zonde is.quote:Op zondag 31 december 2023 17:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb m'n hele leven nog nooit echt zin gehad in O&N. Ik raak er altijd wat gespannen van om de één of andere reden.
Moet wel zeggen dat ik het vroeger wat leuker vond, omdat er dan vaak wel leuke programma's te zien waren op tv (al is dat meer het idee). De laatste jaren is dat niet zo heel veel meer. Waarbij het verschil ook wel is dat ik de laatste jaren oudjaar bij mijn moeder zat. Was op zich alsnog meestal wel gezellig, maar niet echt mijn eerste voorkeur.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Op Voor Haar stem ik al járen heel trouwquote:Op zondag 31 december 2023 17:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Net als sommige nummers van Frans Halsema. En misschien zijn ze juist daarom nu ook nog zo mooi.Maar Zondagmiddag Buitenveldert heeft ook dat effect. De tekst beschrijft de sfeer zó goed.
![]()
Maar zijn er wel echt klokslagen dan? Wij hebben hier werkelijk geen enkele klok meer die slaatquote:Op zondag 31 december 2023 17:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, meteen even een blikje druiven in m'n jaszak stoppen zodat ik het niet vergeet
Zekerquote:![]()
Kees is ook geweldig.quote:Op zondag 31 december 2023 17:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Op Voor Haar stem ik al járen heel trouwMaar Zondagmiddag Buitenveldert heeft ook dat effect. De tekst beschrijft de sfeer zó goed.
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Dat soort strenge klokken zijn wat uit de tijd inderdaad.quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar zijn er wel echt klokslagen dan? Wij hebben hier werkelijk geen enkele klok meer die slaatDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik weet niet hoe men het vanavond in de kroeg regelt maar ik kijk normaal altijd naar TVE en die doen live verslag van de grote klok in Madrid (Puerta del Sol).quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar zijn er wel echt klokslagen dan? Wij hebben hier werkelijk geen enkele klok meer die slaat![]()
Ik krijg altijd een heel naar gevoel eigenlijk van deze avond en morgenochtend is dat eigenlijk weer helemaal weg.![]()
Vroeger had ik dat nog extremer, alsof je het leuk móet hebben nu, maar ik vond het inderdaad ook bijna altijd tegenvallen.![]()
Die zijn allemaal gesneuveld tijdens het verslepen als de winter- en zomertijd ingaan.quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat soort strenge klokken zijn wat uit de tijd inderdaad.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Ja een naar gevoel beschrijft het ook wel. Maar ook door het vuurwerk en zo heb ik altijd het nogal vreemde gevoel dat werelden op deze avond samenkomen. Alsof één of ander magisch portaal deze avond open staat. Klinkt heel vaag, weet ikquote:Op zondag 31 december 2023 17:58 schreef Em31 het volgende:
Ik krijg altijd een heel naar gevoel eigenlijk van deze avond en morgenochtend is dat eigenlijk weer helemaal weg.![]()
Vroeger had ik dat nog extremer, alsof je het leuk móet hebben nu, maar ik vond het inderdaad ook bijna altijd tegenvallen.![]()
![]()
Mooi beschrevenquote:Op zondag 31 december 2023 17:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja een naar gevoel beschrijft het ook wel. Maar ook door het vuurwerk en zo heb ik altijd het nogal vreemde gevoel dat werelden op deze avond samenkomen. Alsof één of ander magisch portaal deze avond open staat. Klinkt heel vaag, weet ik
Ja ik snap wel wat je bedoelt denk ikquote:Op zondag 31 december 2023 17:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja een naar gevoel beschrijft het ook wel. Maar ook door het vuurwerk en zo heb ik altijd het nogal vreemde gevoel dat werelden op deze avond samenkomen. Alsof één of ander magisch portaal deze avond open staat. Klinkt heel vaag, weet ikdan zie je op het nieuws het vuurwerk in Australië en dat geeft dan ook een vreemd gevoel ofzo?
![]()
![]()
Ik vond het vroeger minder erg, dan leek het meer op een relatief gewoon avondje uitquote:Op zondag 31 december 2023 17:58 schreef Em31 het volgende:
Vroeger had ik dat nog extremer, alsof je het leuk móet hebben nu, maar ik vond het inderdaad ook bijna altijd tegenvallen.
Wij gingen vroeger altijd van kroeg naar kroeg, wat een avond leuk maakte, maar dat kon dan niet want je moest op deze avond een kaartje kopen.quote:Op zondag 31 december 2023 18:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vond het vroeger minder erg, dan leek het meer op een relatief gewoon avondje uit
Elk jaar weer matig en de verkeerde kroeg gekozen.![]()
![]()
Als ik dat zie denk ik alleen maar, lucky bastards, zij hebben het al achter de rug en mogen naar bedquote:Op zondag 31 december 2023 18:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik snap wel wat je bedoelt denk ikdan zie je op het nieuws het vuurwerk in Australië en dat geeft dan ook een vreemd gevoel ofzo?
![]()
Wij gingen meestal naar de discotheek waar we vaker kwamen, dat was wel leukquote:Op zondag 31 december 2023 18:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wij gingen vroeger altijd van kroeg naar kroeg, wat een avond leuk maakte, maar dat kon dan niet want je moest op deze avond een kaartje kopen.
Elk jaar weer matig en de verkeerde kroeg gekozen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Forum Opties Forumhop: Hop naar: