Ach de ziekenhuizen liggen nauwelijks vol, ik was er vandaag, corona patiėnten liggen alleen op een kamer en de enige bescherming die het personeel heeft is handen alcohol en mondkapjesquote:Op maandag 18 december 2023 19:53 schreef de_boswachter het volgende:
Ach weer voor de feestdagen en voor de kerstborrels. Alles om de bevolking angst aan te jagen 11!!!
Jij snapt hetquote:Op maandag 18 december 2023 20:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
Vanavond nog even getest, niet meer mezelf maar voor een aantal mensen in mijn omgeving die kanker hebben waarvan er een aan de chemo zit. Kunnen een paarbovenstaande proleten nog wat van leren.
Tja, blijkbaar is de gezondheid van anderen in je omgeving niet zo belangrijk voor sommige mensen. Zegt genoeg over ze.quote:
Dan blijven die andere mensen die een zwakke gezondheid hebben lekker binnen.quote:Op maandag 18 december 2023 20:27 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar is de gezondheid van anderen in je omgeving niet zo belangrijk voor sommige mensen. Zegt genoeg over ze.
Of aso’s als jij blijven lekker op hun zolderkamer.quote:Op maandag 18 december 2023 20:54 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan blijven die andere mensen die een zwakke gezondheid hebben lekker binnen.
Alleen? Het is maar een vraag hoor, ik heb zelf corona en mijn vriendin die zou komen is zo hard door haar rug gegaan dat ze niet meer kan bewegen.quote:Op maandag 18 december 2023 20:54 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan blijven die andere mensen die een zwakke gezondheid hebben lekker binnen.
quote:
Heb niet getest, maar ik denk dat ik een paar weken geleden aan de beurt was. Dag thuisgebleven van werk en voorzichtig gedaan.quote:Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
Ik heb al een week corona![]()
het is nu meer sporadisch moeten hoesten *hoest hoest*
een week geleden was ik er slechter aan toe dus we gaan de goede kant op
Beterschap!quote:Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
quote:Op maandag 18 december 2023 20:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alleen? Het is maar een vraag hoor, ik heb zelf corona en mijn vriendin die zou komen is zo hard door haar rug gegaan dat ze niet meer kan bewegen.
![]()
![]()
![]()
Maar we houden toch de Kerst -spirit erin.
Beterschap allebei.quote:Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
Je hebt klachten? (Anders heeft testen sowieso geen zin). En als je geen covid hebt maar wel allerlei klachten, ga je dan wel naar die mensen toe?quote:Op maandag 18 december 2023 20:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
Vanavond nog even getest, niet voor mezelf maar voor een aantal mensen in mijn omgeving die kanker hebben waarvan er een aan de chemo zit. Kunnen een paar bovenstaande proleten nog wat van leren.
Uhhm lijkt mij toch wel een logisch iets dit, Covid of wat anders. Heb je ergens last van dan blijf je weg van zwakke mensen?quote:Op maandag 18 december 2023 23:14 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je hebt klachten? (Anders heeft testen sowieso geen zin). En als je geen covid hebt maar wel allerlei klachten, ga je dan wel naar die mensen toe?
Heb het volgens mij gehad. Flink verkouden, neus zat aardig dicht. Leek zelfs even richting sinusitis te gaan, maar na een paar uur in een Thaise massagesalon onder handen te zijn genomen was het opeens over.quote:Op maandag 18 december 2023 23:24 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels alweer enkele mensen gesproken die onlangs positief getest hebben, het is wel weer een rondgang aan het maken zeg maar. Alleen zeggen ze er wel bij dat de symptomen mild zijn en ze er nauwelijks hinder van ondervinden.
Eruit gesnotterd met happy end?quote:Op maandag 18 december 2023 23:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb het volgens mij gehad. Flink verkouden, neus zat aardig dicht. Leek zelfs even richting sinusitis te gaan, maar na een paar uur in een Thaise massagesalon onder handen te zijn genomen was het opeens over.
Een neusverkoudheid is niet ‘allerlei’ klachten. Iemand die chemo heeft mijd ik uiteraard in beide gevallen, maar iemand die kanker heeft en gewoon aan het werk is en momenteel geen chemo oid heeft daar kan je niet voor elke verkoudheid het halve bedrijf plat gaan leggen.quote:Op maandag 18 december 2023 23:14 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je hebt klachten? (Anders heeft testen sowieso geen zin). En als je geen covid hebt maar wel allerlei klachten, ga je dan wel naar die mensen toe?
nu herstellende kreeg er een longontsteking bij. 3weken uit de running nu.quote:Op maandag 18 december 2023 23:24 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels alweer enkele mensen gesproken die onlangs positief getest hebben, het is wel weer een rondgang aan het maken zeg maar. Alleen zeggen ze er wel bij dat de symptomen mild zijn en ze er nauwelijks hinder van ondervinden.
Welnee, dit gaat gewoon nog even door zo, neemt vanzelf weer af.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
We zitten niet ver van een (lichte) lockdown af. Er is ontzettend veel uitval, ook bij mij op kantoor. Veel van m'n medewerkers zijn 'ziek' met COVID, gebruiken het ook wel als een excuus, maar toch.... het grijpt om zich heen.
het is wachten tot de IC's weer vol liggen
Modnkapjesplicht mag wat mij betreft direct terugkomen
Ja, ik loop er zelf mee. Niet voor mezelf, maar voor anderen, de zwakkeren en ouderen. Ik moet er niet aan denken dat ik het op mijn geweten heb dat er mensen doodgaan wat ik had kunnen voorkomen door een mondkapje te dragen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Welnee, dit gaat gewoon nog even door zo, neemt vanzelf weer af.
Ik zie (vrijwel) niemand met een mondkapje en jij zou graag een mondkapjesplicht willen? Loop je er zelf al mee in de supermarkt?
Met die paar honderd bedden ligt het zo vol ja.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
We zitten niet ver van een (lichte) lockdown af. Er is ontzettend veel uitval, ook bij mij op kantoor. Veel van m'n medewerkers zijn 'ziek' met COVID, gebruiken het ook wel als een excuus, maar toch.... het grijpt om zich heen.
Dat is wat de MSM je wilt doen geloven.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
dit virus heeft zichzelf lam zitten muteren.
Lijkt mij ook, maar wat me vooral is opgevallen de afgelopen jaren is dat mensen niet meer keken naar klachten, maar alleen nog naar covid ja/nee. Dus 2 snottebellen en covid? Paniek, mondkapje alles. Hoesten, proesten, koorts maar geen covid? Gewoon de deur uit.quote:Op maandag 18 december 2023 23:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Uhhm lijkt mij toch wel een logisch iets dit, Covid of wat anders. Heb je ergens last van dan blijf je weg van zwakke mensen?
Ben jij het, Hugo?quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
Wat heb ik gemist? Waarom is die 'handleiding daten' er?quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:48 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: “Heb ik genoeg zelfvertrouwen om op date te gaan?” En zie deze vraag los van de aanwezige spanning of van het feit dat je zenuwachtig bent. Want dat is heel normaal. Mits het gezonde spanning is.
*flinke knip*
Ik heb sinds vorige week maandag slijm in mijn keel. Geen idee of het Corona is maar wel irritantquote:Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
De zorg?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een paniek om niks zeg, iedereen loopt al weken te snotteren en blaffen
Vraag dat maar aan het IC personeel dat voor een schijntje het snot voor de ogen moet werken!quote:
Hoe kon jij die zelftest in ontvangst nemen als je verantwoordelijkheid neemt?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:26 schreef alexmarvel het volgende:
Bij ons op het werk had ik gisteren denk 5 keer gehoord, ik moet thuis werken, 3x raden waarom
De zelftests deden ze bij de uitgang uitdelen, aangezien ik zelf ook aan het hoesten en proesten was toch maar even getest en positief...
Dus neem je verantwoordelijkheid en blijf thuis met klachten, nephelden
Er zit een houdbaarheidsdatumquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:29 schreef ZanneG het volgende:
ik vraag mij af of de testen die ik nog had van vorig jaar nog wel werken?
kunnen die de nieuwste virussen wel herkennen?
ik had een test gedaan, die was negatief maar nu een maand later heb ik nog steeds veel luchtwegen problemen.
Hoesten en kortademig en een piepende ademhaling
Ik denk dat de testen niet meer zo betrouwbaar zijn en de nieuwste varianten er niet uit pikken.
Dit idee heb ik ook. Alsof die C/T streepjes een rood en groen stoplicht zijn geworden. Boeiend als ik de hele kamer bij elkaar nies elke 5 minuten, mijn test zegt dat het geen covid is dus niemand die er dood aan kan gaan als ik vol in je gezicht loop te tuffen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:34 schreef ZarB het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar wat me vooral is opgevallen de afgelopen jaren is dat mensen niet meer keken naar klachten, maar alleen nog naar covid ja/nee. Dus 2 snottebellen en covid? Paniek, mondkapje alles. Hoesten, proesten, koorts maar geen covid? Gewoon de deur uit.
Gezond verstand is vanaf maart 2020 wel zo'n beetje een fantasie concept geworden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit idee heb ik ook. Alsof die C/T streepjes een rood en groen stoplicht zijn geworden. Boeiend als ik de hele kamer bij elkaar nies elke 5 minuten, mijn test zegt dat het geen covid is dus niemand die er dood aan kan gaan als ik vol in je gezicht loop te tuffen.
Beetje zelf nadenken is er niet echt meer bij. Ik had afgelopen weekend ook een verstopte neus en wat keelpijn, en of het nu covid is of niet, dan ga je maar even een weekendje niet stappen. Dat is heel jammer, maar beter voor jezelf en beter voor iedereen omdat je niet de halve kroeg aan loopt te steken. Dat noemen ze gewoon 'gezond verstand'.
Dat valt reuze mee. Het grootste deel kan op dit moment een corona-besmetting echt wel relativeren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:00 schreef ZarB het volgende:
[..]
Gezond verstand is vanaf maart 2020 wel zo'n beetje een fantasie concept geworden.
Omdat ik pas op het werk klachten kreegquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe kon jij die zelftest in ontvangst nemen als je verantwoordelijkheid neemt?
Waaruit denk jij op te maken wat ik wil?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Het grootste deel kan op dit moment een corona-besmetting echt wel relativeren.
Ik weet dat jij graag wil zien dat iedereen in paniek is, maar geloof me, dat valt dus echt wel mee.
Knuffel.quote:Op maandag 18 december 2023 20:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alleen? Het is maar een vraag hoor, ik heb zelf corona en mijn vriendin die zou komen is zo hard door haar rug gegaan dat ze niet meer kan bewegen.
![]()
![]()
![]()
Maar we houden toch de Kerst -spirit erin.
Als ik alleen naar mijn eigen omgeving kijk, en ik woon in Midden-Brabant, dan verspreidt het zich (heel) snel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:25 schreef rotaderp44 het volgende:
ook coroned voor de eerste keer,
gister wakker geworden met wat slijm in de keel, niet echt bijzonder, voelde me goed verder, in de middag een zware training gedaan die uitzonderlijk goed ging eigenlijk maar daarna voelde ik me toch niet 100% meer, testje gedaan en ja hoor positief.
en ik heb niet heel veel bijzonders gedaan behalve gesport en wat visite ontvangen maar afstand gehouden.
hopen dat mijn vrouw niet besmet raakt en als ze dat wel raakt dat het gewoon mild is ( spierziekte etc )
beetje rillingen, moe en kneiterveel hoofdpijn....dat is het wel.
Ja, het stelt niet veel voor. Hoop paniek om niks.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:25 schreef rotaderp44 het volgende:
ook coroned voor de eerste keer,
gister wakker geworden met wat slijm in de keel, niet echt bijzonder, voelde me goed verder, in de middag een zware training gedaan die uitzonderlijk goed ging eigenlijk maar daarna voelde ik me toch niet 100% meer, testje gedaan en ja hoor positief.
en ik heb niet heel veel bijzonders gedaan behalve gesport en wat visite ontvangen maar afstand gehouden.
hopen dat mijn vrouw niet besmet raakt en als ze dat wel raakt dat het gewoon mild is ( spierziekte etc )
beetje rillingen, moe en kneiterveel hoofdpijn....dat is het wel.
Paniek hoeft niet, maar het topic gaat over de snelle verspreiding en dat klopt wel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, het stelt niet veel voor. Hoop paniek om niks.
Vroeger gingen er ook vaak zat virussen rond, maar daar werd dan niet zo'n heisa over gemaakt.
Komt meer omdat het de naweeėn zijn van de pandemie dat het nog echt nieuws is en mensen er nog mee bezig zijn. Dat heeft gewoon een tijdje nodig om te slijten. Paar weken terug hadden we een RS-virus epidemie in Nederland, nu een corona epidemie en over een paar weken zullen we midden in een griep epidemie zitten. Gewoon zoals het gaat in de herfst/winter.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, het stelt niet veel voor. Hoop paniek om niks.
Vroeger gingen er ook vaak zat virussen rond, maar daar werd dan niet zo'n heisa over gemaakt.
volgens mij is er al een griep golf geweest....heb gehoord dat dat heftiger was dan coronaquote:Op dinsdag 19 december 2023 12:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Komt meer omdat het de naweeėn zijn van de pandemie dat het nog echt nieuws is en mensen er nog mee bezig zijn. Dat heeft gewoon een tijdje nodig om te slijten. Paar weken terug hadden we een RS-virus epidemie in Nederland, nu een corona epidemie en over een paar weken zullen we midden in een griep epidemie zitten. Gewoon zoals het gaat in de herfst/winter.
Dat testen behalve thuis kan toch niet eens meer?quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, geweldig weer om hier te lezen. Net als vroeger. En buiten dit topic hoor ik er echt niemand over. Zie heus wel mensen die verkouden zijn of wat dan ook, maar niemand meer die gaat testen. Gaat wel weer over.
Nee klopt, maar mensen in dit topic doen dat blijkbaar allemaal nog thuis.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat testen behalve thuis kan toch niet eens meer?
Ik wel, ik ga zo niet naar mijn moeder die trekt dit niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar mensen in dit topic doen dat blijkbaar allemaal nog thuis.
Doe normaal.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
et bestaat zeker wel, maar het is niet meer belangrijk. Het boeit niet meer of mensen het hebben.
Geen onzin. Bij de GGD kan het niet meer toch? Verder vind ik dat je je toon wel een beetje kunt matigen en normaal kunt discussieren. Ook al zit je op je zolderkamertje op een anoniem internetforum.quote:
Dat vind ik persoonlijk vrij verontrustend, zeker gezien de recente zeer grote stijging in het aantal besmettingen en zelfs de ziekenhuisbesmetting. Ik gebruik het dashboard nog dagelijks om te bepalen of het veilig is om bepaalde locaties te bezoeken en welke maatregelen daar dan bij nodig zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:30 schreef C64 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)e-lucht-gehaald.html
Het doet er echt niet meer toe of je Corona krijgt of griep. Zelf logisch nadenken en zeker met koorts lekker thuisblijven.
Ben je zelf kwetsbaar of wat is de reden?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk vrij verontrustend, zeker gezien de recente zeer grote stijging in het aantal besmettingen en zelfs de ziekenhuisbesmetting. Ik gebruik het dashboard nog dagelijks om te bepalen of het veilig is om bepaalde locaties te bezoeken en welke maatregelen daar dan bij nodig zijn.
Als de overheid het dashboard echt wil stoppen maar dan op zijn minst op bepaalde locaties de basismaatregelen verplicht in de herfst en winter. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld mondkapjes en afstand houden in supermarkten.
Echter, met de recente toename in besmettingen zou ik zelf ook graag een toegangspas en of lokale lockdown zien. Ik hoop zeer dat de minister het stopzetten wil heroverwegen.
Dat heeft ook echt altijd zo geweldig goed geholpen ja.. ik snap de hysterie hier maar slecht hoor. Het gemiddelde aantal IC opnames de afgelopen 3 maanden ligt op 5 per dag. Dat is niets vergeleken met de eerste 1,5 - 2 jaar van de pandemie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld mondkapjes en afstand houden in supermarkten.
Er liggen amper mensen door Covid in de ziekenhuizen en het is superrustig qua IC-bezetting en jij wilt maatregelen en zelfs een lokale lockdown?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk vrij verontrustend, zeker gezien de recente zeer grote stijging in het aantal besmettingen en zelfs de ziekenhuisbesmetting. Ik gebruik het dashboard nog dagelijks om te bepalen of het veilig is om bepaalde locaties te bezoeken en welke maatregelen daar dan bij nodig zijn.
Als de overheid het dashboard echt wil stoppen maar dan op zijn minst op bepaalde locaties de basismaatregelen verplicht in de herfst en winter. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld mondkapjes en afstand houden in supermarkten.
Echter, met de recente toename in besmettingen zou ik zelf ook graag een toegangspas en of lokale lockdown zien. Ik hoop zeer dat de minister het stopzetten wil heroverwegen.
Tja, rekening met je zwakkere medemens houden is raar?quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De mensen die ik ken en die nog getest hebben was puur omdat ze nog een test hadden liggen, en nieuwsgierig waren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als iets duidelijk geworden is met Corona, is dat het dat een grote groep lui echt schijt hebben aan de rest.quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tja, rekening met je zwakkere medemens houden is raar?
Sorry, ik zag je aan voor een andere user met vrijwel dezelfde username.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Waaruit denk jij op te maken wat ik wil?
Serieus?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan kan je alleen maar hopen dat karma bestaatquote:Op dinsdag 19 december 2023 17:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De mensen die ik ken en die nog getest hebben was puur omdat ze nog een test hadden liggen, en nieuwsgierig waren.
[..]
Als iets duidelijk geworden is met Corona, is dat het dat een grote groep lui echt schijt hebben aan de rest.
Dat was echt een grote levensles ja.quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De mensen die ik ken en die nog getest hebben was puur omdat ze nog een test hadden liggen, en nieuwsgierig waren.
[..]
Als iets duidelijk geworden is met Corona, is dat het dat een grote groep lui echt schijt hebben aan de rest.
De griep die ik had was idd ook vervelender en langduriger dan corona vorig jaar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:39 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
volgens mij is er al een griep golf geweest....heb gehoord dat dat heftiger was dan corona
Wat probeer je daarmee te zeggen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:56 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan kan je alleen maar hopen dat karma bestaat
U kunt niets met deze informatie?quote:
Je hoeft ook niet meer in quarantaine bij een positieve zelftest.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geen idee of je de corona-ic hebt meegemaakt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:56 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens beginnen met de luchthavens (Schiphol 400.000 passagiers per week van over de hele wereld), en gaan denken over maatregelen voor mensen die inreizen uit het landen waar Covid, Influenza maar recent ook RVS telkens hun origine hebben qua uitbraak.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als de overheid het dashboard echt wil stoppen maar dan op zijn minst op bepaalde locaties de basismaatregelen verplicht in de herfst en winter. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld mondkapjes en afstand houden
En wat doe je als je ziek bentquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik wel, ik ga zo niet naar mijn moeder die trekt dit niet.
....en ik zeg het ook tegen de mensen met wie ik in contact ben geweest.
Wat ze ermee doen moeten ze zelf weten.
Welk topic?quote:Op woensdag 20 december 2023 08:10 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Za en alle nonchalante mensen lees mijn topic in K&W.
Het eindigde in een drama [spoiler alert]
Hou gewoon een beetje rekening met je medemens. Zo simpel is het.
En soms is het niet te voorkomen
Ik neem er aanstoot aan dat je mij hier expliciet als nonchalant mens duidt.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:10 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Za en alle nonchalante mensen
Ik kan het niet vinden, maar vind ongeacht wat je hebt geschreven een persoonlijk drama erg, het spijt me dat je dat hebt mee moeten maken. Misschien is een linkje handig.quote:lees mijn topic in K&W.
Het eindigde in een drama [spoiler alert]
Is dit wederom voor mij bedoelt, expliciet?quote:Hou gewoon een beetje rekening met je medemens. Zo simpel is het.
Bij ons grijpt het ook wel om zich heen, maar omdat je veel lichter ziek bent blijven die mensen gewoon thuis werken die paar dagen. Een paar van ons team zijn wel flink ziek geworden, dus over het geheel genomen is er toch best wel wat uitval. Maar of dat groter is dan de standaard verkoudheid/griepgolf weet ik niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, geweldig weer om hier te lezen. Net als vroeger. En buiten dit topic hoor ik er echt niemand over. Zie heus wel mensen die verkouden zijn of wat dan ook, maar niemand meer die gaat testen. Gaat wel weer over.
Een hoestzakquote:Op dinsdag 19 december 2023 23:20 schreef Za het volgende:
[..]
U kunt niets met deze informatie?
In een plastic AH tas hoesten is misschien het meest effectief idd.
Dan ga ik ook niet naar mijn moeder, nee. Maar ik wilde ook weten wat ik had. Het is voor mij de eerste keer dat ik corona heb. Ik wilde zelf voelen hoe het voelt. Vooral omdat er ook zoveel verschillende verhalen rondgaan.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En wat doe je als je ziek bent
en negatief test?
Ten eerste bepaal ik zelf wel wat ik doe.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen onzin. Bij de GGD kan het niet meer toch? Verder vind ik dat je je toon wel een beetje kunt matigen en normaal kunt discussieren. Ook al zit je op je zolderkamertje op een anoniem internetforum.
A niffo welkom terugquote:Op dinsdag 19 december 2023 17:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tja, rekening met je zwakkere medemens houden is raar?
A niffo welkom terugquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:56 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Die werkten toen al niet zo goed. Ze hadden een betrouwbaarheid van 60% tot 80% met duidelijke klachten (afhankelijk van het merk) en minder dan 10% zonder klachten. Robert koch-instotuut had er toentertijd uitgebreid onderzoek over gepubliceerd, Maar de link is dood nu en nu zit het onderzoek vreemd genoeg achter slot en grendel van een EU-site.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:29 schreef ZanneG het volgende:
ik vraag mij af of de testen die ik nog had van vorig jaar nog wel werken?
kunnen die de nieuwste virussen wel herkennen?
ik had een test gedaan, die was negatief maar nu een maand later heb ik nog steeds veel luchtwegen problemen.
Hoesten en kortademig en een piepende ademhaling
Ik denk dat de testen niet meer zo betrouwbaar zijn en de nieuwste varianten er niet uit pikken.
Wanneer ga je met vakantie?quote:
Het is een complot!quote:Op woensdag 20 december 2023 12:37 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Die werkten toen al niet zo goed. Ze hadden een betrouwbaarheid van 60% tot 80% met duidelijke klachten (afhankelijk van het merk) en minder dan 10% zonder klachten. Robert koch-instotuut had er toentertijd uitgebreid onderzoek over gepubliceerd, Maar de link is dood nu en nu zit het onderzoek vreemd genoeg achter slot en grendel van een EU-site.
Volgende week is het kantoor dicht dus dan zijn wij met vakantie. Verwacht dan ook dat ik minder op FOK! zal zijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:40 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wanneer ga je met vakantie?
Tjonge. Een "manager" die zich niet kan gedragen op dit forum en termen gebruikt als "a niffo" (puur achterbuurt)
Lekker copy pasten van NU.nlquote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik werk zelf ook bij de rijksoverheid. En als een manager mij aan zou spreken met A niffo, zou ik een ernstig gesprek met hem hebben over zijn niveau van functioneren. En wat je hier aan gedrag laat zien lijkt meer op die van een hangjunk dan een manager.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:02 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Volgende week is het kantoor dicht dus dan zijn wij met vakantie. Verwacht dan ook dat ik minder op FOK! zal zijn.
Jij als student krijgt twee weken vakantie, veel plezier met je stufi!
Dat is, gewoon een act binnen de KLB kliek, dat is toch duidelijk.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:06 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik werk zelf ook bij de rijksoverheid. En als een manager mij aan zou spreken met A niffo, zou ik een ernstig gesprek met hem hebben over zijn niveau van functioneren. En wat je hier aan gedrag laat zien lijkt meer op die van een hangjunk dan een manager.
Taal van Marokkaanse jochies die niet ver komen.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ze mij aan zouden spreken met A Niffo zou ik zeggen: WAT? Echt nog nooit van dat woord gehoord. Dat gebruiken wij hier niet op het Limburgse platteland.
Alsof ik a niffo op kantoor gebruikquote:Op woensdag 20 december 2023 13:06 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik werk zelf ook bij de rijksoverheid. En als een manager mij aan zou spreken met A niffo, zou ik een ernstig gesprek met hem hebben over zijn niveau van functioneren. En wat je hier aan gedrag laat zien lijkt meer op die van een hangjunk dan een manager.
Vaccineren is belangrijk om jezelf en anderen te beschermen tegen het coronavirus.quote:Op maandag 18 december 2023 20:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
Vanavond nog even getest, niet voor mezelf maar voor een aantal mensen in mijn omgeving die kanker hebben waarvan er een aan de chemo zit. Kunnen een paar bovenstaande proleten nog wat van leren.
Zandpadtaalquote:Op woensdag 20 december 2023 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al ja. Hier hebben we alleen zandpaden, vandaar dat ik het niet ken.
Wie zegt dat C.L.Werner volwassen is?quote:Op woensdag 20 december 2023 13:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dat pubers het stoer vinden om zo te praten kan ik nog enigszins begrijpen.
Maar een volwassene, dat is gewoon triest.
Mentaal iig niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wie zegt dat C.L.Werner volwassen is?
Over jou kan hetzelfde gezegd worden, me dunkt.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Mentaal iig niet.
Hij zit al 15 jaar op Fok, en ik ga er vanuit dat hij op moment van registreren we stuk ouder was dan 3
Hoe heette jij eigenlijk vroeger op Fok!? Vroeg ik me laatst al af. Mag ook in een DM hoor als je het verder geheim wil houden. Of misschien mag ik het ook niet weten...quote:Op woensdag 20 december 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Mentaal iig niet.
Hij zit al 15 jaar op Fok, en ik ga er vanuit dat hij op moment van registreren we stuk ouder was dan 3
Deze is te makkelijk hoor.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe heette jij eigenlijk vroeger op Fok!? Vroeg ik me laatst al af. Mag ook in een DM hoor als je het verder geheim wil houden. Of misschien mag ik het ook niet weten...
Tot nu toe twee keer corona gehad (dat ik weet) en de testen sloegen beide keren idd pas aan toen ik zelf al doorhad dat ik idd iets onder de leden had.quote:Op woensdag 20 december 2023 12:37 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Die werkten toen al niet zo goed. Ze hadden een betrouwbaarheid van 60% tot 80% met duidelijke klachten (afhankelijk van het merk) en minder dan 10% zonder klachten.
Het is gewoon je niveau. Kijk naar je avatar en je taalgebruik. De managers die ik ken van mijn werk hebben stuk voor stuk niveau. Jij hebt helemaal niets. Ik vraag me echt serieus af hoe je manager bent geworden. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat je enige opleiding hebt.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:16 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Alsof ik a niffo op kantoor gebruikmaar jouw wereldbeeld is zeer beperkt bij de rijksoverheid. Jij denkt dat managers geen hip hop en R&B luisteren en in hun vrije tijd street slang gebruiken? Droom lekker verder.
Vaccineren is belangrijk om jezelf en anderen te beschermen tegen het coronavirus.
Daar spreken ze je aan met enne.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ze mij aan zouden spreken met A Niffo zou ik zeggen: WAT? Echt nog nooit van dat woord gehoord. Dat gebruiken wij hier niet op het Limburgse platteland.
De "manager" van het lokale palletsorteerbedrijf zal inderdaad wel zulke "muziek" luisteren ja.quote:Op woensdag 20 december 2023 13:16 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Alsof ik a niffo op kantoor gebruikmaar jouw wereldbeeld is zeer beperkt bij de rijksoverheid. Jij denkt dat managers geen hip hop en R&B luisteren en in hun vrije tijd street slang gebruiken? Droom lekker verder.
Vaccineren is belangrijk om jezelf en anderen te beschermen tegen het coronavirus.
Door een coronabesmetting veroorzaakte hersenschade die leidt tot het luisteren van "muziek" als rap en hip-hop.quote:
"Auch enne allein ein anjere kluuer"quote:Op woensdag 20 december 2023 15:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dan antwoord je met "Auch enne" en dan heb je een volledig en diepgaand gesprek gevoerd.
A niffo ga huilen en dien een klacht in bij je managers met niveauquote:Op woensdag 20 december 2023 15:00 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het is gewoon je niveau. Kijk naar je avatar en je taalgebruik. De managers die ik ken van mijn werk hebben stuk voor stuk niveau. Jij hebt helemaal niets. Ik vraag me echt serieus af hoe je manager bent geworden. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat je enige opleiding hebt.
Goede vraag, ik hoor het graagquote:Op woensdag 20 december 2023 13:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wie zegt dat C.L.Werner volwassen is?
15 jaar niffo's dat is wel lang zeg!quote:Op woensdag 20 december 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Mentaal iig niet.
quote:Op woensdag 20 december 2023 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe heette jij eigenlijk vroeger op Fok!? Vroeg ik me laatst al af. Mag ook in een DM hoor als je het verder geheim wil houden. Of misschien mag ik het ook niet weten...
Dat zou jij beter weten dan ik a niffoquote:Op woensdag 20 december 2023 15:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De "manager" van het lokale palletsorteerbedrijf zal inderdaad wel zulke "muziek" luisteren ja.
Pushmeldingenquote:Opnieuw stijging coronavirusdeeltjes rioolwateronderzoek RIVM
Het aantal coronavirusdeeltjes in het rioolwater is opnieuw gestegen en bereikt daarmee een nieuwe recordhoogte. Dat blijkt uit cijfers van het RIVM over het aantal virusdeeltjes in het rioolwater. Het gaat om een stijging van 16 procent ten opzichte van vorige week.
Het RIVM voert sinds de coronapandemie metingen uit in het rioolwater om de verspreiding van het coronavirus in Nederland te volgen.
Uit de vorige weekmeting op 13 december, bleek dat het landelijk gemiddelde aantal virusdeeltjes in het rioolwater met 57 procent was gestegen ten opzichte van een week eerder. Het was het hoogste aantal aangetroffen virusdeeltjes sinds het RIVM in het voorjaar van 2020 begon met de metingen. Het aantal virusdeeltjes lag bijna anderhalf keer zo hoog als bij de vorige hoogste piek, die was in 2022.
Opnames ziekenhuis
Ook het aantal ziekenhuisopnames van coronapatiėnten is licht gestegen in vergelijking met de vorige meting. Het aantal patiėnten met het coronavirus lag afgelopen week gemiddeld op 881 patiėnten, in vergelijking met 686 patiėnten in de week er voor.
We gaan allemaal dood.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:20 schreef Dutch_view het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)lwateronderzoek-rivm
[..]
Pushmeldingen
quote:Op woensdag 20 december 2023 16:20 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Pushmeldingen
Haha! Ik weet nog dat ik hier net woonde en kwam de buurvrouw ergens tegen. En zij: Enne? Ikke allemaal rond kijken wat ze bedoelde, geen idee.quote:
Kom maar op, ik maak gehakt van je wanneer het op pallets sorteren aankomt.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:18 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Dat zou jij beter weten dan ik a niffo
Waarom knip jij het artikel precies voor het stuk waar staat.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:20 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Pushmeldingen
Het is best vreemd dat de media doen alsof ziekenhuizen een entiteit met een mening zijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:04 schreef koemleit het volgende:
Waarom knip jij het artikel precies voor het stuk waar staat.
"De ziekenhuizen maken zich totaal geen zorgen"?
Wat een semantisch gejank over "de media". Alsof "de media" entiteiten zijn die kunnen doen alsof.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:40 schreef Za het volgende:
[..]
Het is best vreemd dat de media doen alsof ziekenhuizen een entiteit met een mening zijn.
"De snelwegen maken zich geen zorgen over files vandaag".
De media zijn communicatiekanalen itt ziekenhuizen of snelwegen.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:44 schreef recursief het volgende:
Wat een semantisch gejank over "de media". Alsof "de media" entiteiten zijn die kunnen doen alsof.
Het is best vreemd dat jij niet snapt dat hier directeuren van ziekenhuizen worden bedoeld, die dus aangeven geen problemen te verwachten .quote:Op woensdag 20 december 2023 20:40 schreef Za het volgende:
[..]
Het is best vreemd dat de media doen alsof ziekenhuizen een entiteit met een mening zijn.
Nou niet helemaalquote:Op donderdag 21 december 2023 09:07 schreef Rustin_ het volgende:
Gewoon hetzelfde als vorig jaar rond deze tijd. Covid is de seizoensgriep.
Nee, dit kan ik niet geloven.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:40 schreef Za het volgende:
[..]
Haten op de plaatselijke McDonalds managerquote:Op woensdag 20 december 2023 13:06 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
A niffo dan kunnen we een wierie klappen en een paar kechs nemen!quote:Op woensdag 20 december 2023 13:02 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Volgende week is het kantoor dicht dus dan zijn wij met vakantie. Verwacht dan ook dat ik minder op FOK! zal zijn.
Jij als student krijgt twee weken vakantie, veel plezier met je stufi!
Jij bent een echte niffo, wanneer gaan we halve liters klappen?quote:Op donderdag 21 december 2023 12:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Haten op de plaatselijke McDonalds managerSkere tata.
[..]
A niffo dan kunnen we een wierie klappen en een paar kechs nemen!
Wanneer je na het afrekenen in de winkel nog een fijne dag gewenst wordt volstaat "auch zo!" als antwoord.quote:Op woensdag 20 december 2023 18:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha! Ik weet nog dat ik hier net woonde en kwam de buurvrouw ergens tegen. En zij: Enne? Ikke allemaal rond kijken wat ze bedoelde, geen idee.
Die vaxtremisten die volgens wappies allang dood hadden moeten zijn na vaccinaties? Ja, die wappies hadden er kijk op zegquote:Op donderdag 21 december 2023 13:21 schreef Nyamuk het volgende:
En nou draagt niemand mondkapjes. Ook de radicale vaxtremisten niet.
Moet ook lastig wezen die bal steeds hoog te houden terwijl je er eigenlijk niet in gelooft en het maar doet voor social media en je omgeving.
Teringtriest eigenlijk.
"Zerocovidwappies" zou een betere term geweest zijn voor het type mensen wat door Nyamuk bedoeld wordt.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:43 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Die vaxtremisten die volgens wappies allang dood hadden moeten zijn na vaccinaties? Ja, die wappies hadden er kijk op zeg![]()
Leuk verhaal, maar waar is je mondkapje grote jongen?quote:Op donderdag 21 december 2023 14:43 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Die vaxtremisten die volgens wappies allang dood hadden moeten zijn na vaccinaties? Ja, die wappies hadden er kijk op zeg![]()
Die hebben we niet meer nodig, net als overige maatregelen , waar wappies over riepen dat we er nooit meer vanaf zouden komen omdat er een groter iets zou spelenquote:Op donderdag 21 december 2023 15:52 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar waar is je mondkapje grote jongen?
Dus dat covid zich "extreem snel" verspreid komt niet door het niet dragen van mondkapjes?quote:Op donderdag 21 december 2023 17:50 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Die hebben we niet meer nodig, net als overige maatregelen , waar wappies over riepen dat we er nooit meer vanaf zouden komen omdat er een groter iets zou spelen
Jij zegt het hč, jij zal het wel weten als kenner.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:28 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dus dat covid zich "extreem snel" verspreid komt niet door het niet dragen van mondkapjes?
Haha uitgeluld.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:33 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jij zegt het hč, jij zal het wel weten als kenner.
Haha je roept iets dat de ander niet heeft gezegd en ze geven vervolgens geen weerwoord omdat ze je niet serieus nemen.quote:
Waar is je mondkapje, grote jongen?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha je roept iets dat de ander niet heeft gezegd en ze geven vervolgens geen weerwoord omdat ze je niet serieus nemen.
Weer een coole overwinning vanuit Nyamuk zijn zolderkamertje bij mama thuis.
Ik ga straks even een paar flessen wijn halen, smaakt veel beter.quote:
Dat doe ik er nog bij! Dubbele bescherming.quote:Op vrijdag 22 december 2023 07:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ga straks even een paar flessen wijn halen, smaakt veel beter.
Ik heb het (naar alle waarschijnlijkheid) in oktober gehad.quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:53 schreef halfway het volgende:
Jullie lullen maar lekker maar ik zit nu in week 3 na Corona, ben nog nooit zo ziek geweest met een longontsteking erbij.
2x gevaccineerd.
Gelukkig kan ik weer een beetje normaal ademen.
Terwijl ik nooit ziek was.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik heb het (naar alle waarschijnlijkheid) in oktober gehad.
Helemaal in het begin, voor ik aan de beurt was voor de eerste vaccinatie, het ook gehad.
Deze was en is erger.
Mijn longen zijn nogsteeds niet helemaal op orde. Ik ben nogsteeds sneller moe en slaap gerust 10+ uur als ik de wekker niet zet. Ik hoest en pruttel nog.
Heel langzaam normaliseert het weer, maar het duurt verdomd lang deze keer.
De eerste keer moest ik de isolatie periode echt uitzitten, deze keer bijkans twee weken goed ziek geweest, niet in staat om echt iets te doen. Netaan niet naar het ziekenhuis gemoeten.
ik heb de aller aller nieuwste variant inmiddelsquote:Op donderdag 21 december 2023 08:55 schreef C.L.Werner het volgende:
Vandaag een booster shot gehaald, voel me enigszins ziek maar wel weer beschermd tegen de nieuwe varianten.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:53 schreef halfway het volgende:
Jullie lullen maar lekker maar ik zit nu in week 3 na Corona, ben nog nooit zo ziek geweest met een longontsteking erbij.
2x gevaccineerd.
het valt hier nog mee, laatste booster niet gehaald maar het is eigenlijk een normale verkoudheid met in het begin wat rillingen en erge hoofdpijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik heb het (naar alle waarschijnlijkheid) in oktober gehad.
Helemaal in het begin, voor ik aan de beurt was voor de eerste vaccinatie, het ook gehad.
Deze was en is erger.
Mijn longen zijn nogsteeds niet helemaal op orde. Ik ben nogsteeds sneller moe en slaap gerust 10+ uur als ik de wekker niet zet. Ik hoest en pruttel nog.
Heel langzaam normaliseert het weer, maar het duurt verdomd lang deze keer.
De eerste keer moest ik de isolatie periode echt uitzitten, deze keer bijkans twee weken goed ziek geweest, niet in staat om echt iets te doen. Netaan niet naar het ziekenhuis gemoeten.
quote:Coronapatiėnt heeft in eerste 60 dagen grotere kans op hartinfarct
Wie een corona-infectie oploopt, heeft in de eerste 60 dagen een iets grotere kans op een hartinfarct of een longembolie. Dat blijkt uit onderzoek van UMC Utrecht. "Het gaat om een grotere kans, maar niet een grote kans", zegt onderzoeker Geert-Jan Geersing. Het betekent wel wat voor ziekenhuizen: die moeten rekening houden met enkele honderden hartaanvallen extra per jaar.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oral-eerste-60-dagen
Tering, beterschapquote:Op vrijdag 22 december 2023 06:53 schreef halfway het volgende:
2x gevaccineerd.
Heel veel beterschap, fijn dat je weer normaal kan ademen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:53 schreef halfway het volgende:
2x gevaccineerd.
Een kans die 3 tot 5 keer zo groot is, en volgens het artikel leidt tot “550 extra hartaanvallen per 100.000 besmettingen”. Lijkt me dat het dan wel om iets meer gaat dan “enkele honderden per jaar”.quote:
Zal best wel, letterlijk iedereen die ik spreek is ziek, zwak en misselijk, geldt eveneens voor kennissen in GB en Duitsland. Ik ben zo'n beetje de enige die niks mankeert, maar ik ben de laatste tijd dan ook weinig buiten geweest.quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ben toch wel benieuwd te raken wat er bij ons thuis rond gaat.
Zeker omdat we zo goed als allemaal aan de 2e ronde bezig zijn dit griepseizoen.
Als ik even op het vele maar vooral langdurige hoesten af ga, gok ik dat het die bacterie is die ook inmiddels in NL rond gaat.
A niffo maak maar grap maar je doet het voor je omgeving gr grquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:39 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
ik heb de aller aller nieuwste variant inmiddelsgeen boster meer nodig
"quote:Op donderdag 21 december 2023 18:28 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dus dat covid zich "extreem snel" verspreid komt niet door het niet dragen van mondkapjes?
Mondkapjes is niet nodig. Je bent gewoon kanker dom.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:52 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar waar is je mondkapje grote jongen?
Moet jij weten. Ik zal in elk geval bij mensen waarvan ik weet dat ze kwetsbaar zijn voorzichtig zijn.quote:
Paracetamol en ibuprofen gaan volgens mij ook als een malle.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zal best wel, letterlijk iedereen die ik spreek is ziek, zwak en misselijk, geldt eveneens voor kennissen in GB en Duitsland. Ik ben zo'n beetje de enige die niks mankeert, maar ik ben de laatste tijd dan ook weinig buiten geweest.
moeten we al toiletrollen gaan hamsterren?quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Paracetamol en ibuprofen gaan volgens mij ook als een malle.
goeie fles rum, daar knap je van opquote:Op vrijdag 22 december 2023 07:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ga straks even een paar flessen wijn halen, smaakt veel beter.
oh god daar heb je hem ook weer met z'n krankzinnigheidquote:Op vrijdag 22 december 2023 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Komt er nog een persconferentie waarbij Rutte het maximaal toegestane aantal aanwezigen en de tafelschikking bij het kerstdiner uit de doeken doet? Mijn innerlijke jaren 30 Duitser smacht naar leiding en gezag namelijk.
Stond op ad.nl idd. Mijn dochtertje is al weken aan het hoesten. En inmiddels doen vrouwlief en ik mee.quote:Op vrijdag 22 december 2023 16:48 schreef ZanneG het volgende:
Er gaat momenteel een longbacterie rond die lastig is te bestrijden met antibiotica, dit veroorzaakt longontsteking.
Ik zag er vd week een artikel over in de media, helaas was het premium dus kon ik het niet helemaal lezen maar ik dacht dat heb ik ook.
Het hoeft dus niet direct covid te zijn, waarschijnlijk wordt je van covid minder ziek.
Ik heb al een aantal weken last van die long bacterie en kreeg ook een longontsteking waar ik nog steeds niet helemaal bovenop ben,maar ik heb geen covid gekregen.
Ik had afgelopen maart ofzo voor het eerst covid gekregen en daar was ik sneller van hersteld dan nu van die longontsteking dat nu al met al toch al een week of 7 door sluimert. Het was niet gelijk een longontsteking maar het begon met vermoeidheid en ziek voelen, erg hoesten, benauwdheid en dat werd uiteindelijk een longontsteking.
Wat ik zo hoor en lees hebben veel mensen hier nu last van.
Dat je van covid minder ziek wordt is een aanname die jij doet.quote:Op vrijdag 22 december 2023 16:48 schreef ZanneG het volgende:
Er gaat momenteel een longbacterie rond die lastig is te bestrijden met antibiotica, dit veroorzaakt longontsteking.
Ik zag er vd week een artikel over in de media, helaas was het premium dus kon ik het niet helemaal lezen maar ik dacht dat heb ik ook.
Het hoeft dus niet direct covid te zijn, waarschijnlijk wordt je van covid minder ziek.
Ik heb al een aantal weken last van die long bacterie en kreeg ook een longontsteking waar ik nog steeds niet helemaal bovenop ben,maar ik heb geen covid gekregen.
Ik had afgelopen maart ofzo voor het eerst covid gekregen en daar was ik sneller van hersteld dan nu van die longontsteking dat nu al met al toch al een week of 7 door sluimert. Het was niet gelijk een longontsteking maar het begon met vermoeidheid en ziek voelen, erg hoesten, benauwdheid en dat werd uiteindelijk een longontsteking.
Wat ik zo hoor en lees hebben veel mensen hier nu last van.
Is dat die longbacterie uit China?quote:Op vrijdag 22 december 2023 17:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Stond op ad.nl idd. Mijn dochtertje is al weken aan het hoesten. En inmiddels doen vrouwlief en ik mee.
Het zal ook weer eens niet uit China komen...quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is dat die longbacterie uit China?
https://nos.nl/artikel/24(...)cties-onder-kinderen
https://www.rivm.nl/longo(...)ekingen-in-nederland
Dat weet ik niet zeker hoor, dat vroeg ik me af.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het zal ook weer eens niet uit China komen...
Is dit een passage uit een wappie dagboek ofzo?quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:06 schreef AlwaysConnected het volgende:
Voor de kerst lockdown
En geen vuurwerk op 31-12
Ik zie Rutte het nog doen ook
Jup...quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is dat die longbacterie uit China?
https://nos.nl/artikel/24(...)cties-onder-kinderen
https://www.rivm.nl/longo(...)ekingen-in-nederland
Echt niet, ik heb 2e kerstdag een feestje in Waalhalla.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:06 schreef AlwaysConnected het volgende:
Voor de kerst lockdown
En geen vuurwerk op 31-12
Ik zie Rutte het nog doen ook
Sarcasme niet begrijpenquote:Op vrijdag 22 december 2023 19:15 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Is dit een passage uit een wappie dagboek ofzo?
Sinds de wappies er zijn is sarcasme naar de achtergrond verdreven.quote:
Ik vraag me al een hele tijd af wat nou een wappie is, want het lijkt er op dat iedereen die een ander maar dom vind, die ander uitmaakt voor een wappie. En dat het voornamelijk de mensen zijn die we vroeger een wappie noemden, die dat doen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:18 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Sinds de wappies er zijn is sarcasme naar de achtergrond verdreven.
Zoontje ook al een week of drie aan het hoesten. Niet heel ziek of zo, maar wel flink hoesten. Vrij hardnekkig. Wordt soms minder, lijkt dan over te gaan en dan begint het weer van vooraf aan.quote:Op vrijdag 22 december 2023 17:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Stond op ad.nl idd. Mijn dochtertje is al weken aan het hoesten. En inmiddels doen vrouwlief en ik mee.
Stoppen met roken en vapen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 00:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zoontje ook al een week of drie aan het hoesten. Niet heel ziek of zo, maar wel flink hoesten. Vrij hardnekkig. Wordt soms minder, lijkt dan over te gaan en dan begint het weer van vooraf aan.
Wappies zijn users zoals Za met overmatig veel feitenloos gebral.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vraag me al een hele tijd af wat nou een wappie is, want het lijkt er op dat iedereen die een ander maar dom vind, die ander uitmaakt voor een wappie. En dat het voornamelijk de mensen zijn die we vroeger een wappie noemden, die dat doen.
Ik ben zelf hoogbegaafd, dus ik vind al snel dat mensen niet nadenken. Maar ik kan ze dan moeilijk allemaal een wappie noemen, vooral omdat je de echte wappies dan iets anders moet gaan noemen, wat waarschijnlijk nog veel beledigender is.
Dus het is misschien het beste als we elkaar niet uitschelden
Ok schaapje.quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:15 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Wappies zijn users zoals Za met overmatig veel feitenloos gebral.
Mensen die doen alsof corona niet bestaat, destijds schijt hadden aan maatregelen (en dus andermans gezondheid) en roepen dat de overheid ons alleen maar in wil perken omdat het o zo gevaarlijke 2030 er aan komt mag je met recht gewoon wappies noemen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vraag me al een hele tijd af wat nou een wappie is, want het lijkt er op dat iedereen die een ander maar dom vind, die ander uitmaakt voor een wappie. En dat het voornamelijk de mensen zijn die we vroeger een wappie noemden, die dat doen.
Ik ben zelf hoogbegaafd, dus ik vind al snel dat mensen niet nadenken. Maar ik kan ze dan moeilijk allemaal een wappie noemen, vooral omdat je de echte wappies dan iets anders moet gaan noemen, wat waarschijnlijk nog veel beledigender is.
Praten heeft geen zin met die lui. Vaak overschatten ze hun eigen kunde en vertonen ze trekjes die enigszins psychotisch genoemd kunnen worden.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Herkenbaar.. ze heeft gisteren sinds drie weken weer mee kunnen trainen met Volleybal.quote:Op zaterdag 23 december 2023 00:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zoontje ook al een week of drie aan het hoesten. Niet heel ziek of zo, maar wel flink hoesten. Vrij hardnekkig. Wordt soms minder, lijkt dan over te gaan en dan begint het weer van vooraf aan.
Gelukkig was de kans op een hartinfarct of longembolie de komende 60 dagen sowieso al afgerond 0. Enigszins interessant op macro-niveau, op microniveau weinig boeiend, dit statistiekje.quote:
Al is het voor huisartsen en specialisten wel handig om in het achterhoofd te hebben als een patiėnt met bepaalde symptomen binnenlooptquote:Op zaterdag 23 december 2023 09:42 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Gelukkig was de kans op een hartinfarct of longembolie de komende 60 dagen sowieso al afgerond 0. Enigszins interessant op macro-niveau, op microniveau weinig boeiend, dit statistiekje.
Za gebruikt de "firehose of falsehood" braaf zoals haar door haar Kremlin overlords opgedragen is.quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:15 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Wappies zijn users zoals Za met overmatig veel feitenloos gebral.
Herkenbaar wel.quote:Op zaterdag 23 december 2023 00:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je je veel zorgen maakt, kan je ook een dokter raadplegen. Is maar een suggestie.quote:Op zaterdag 23 december 2023 00:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
De mensen die de vleesetende variant hadden posten niet meer.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zijn er zo veel mensen met een Covid obsessie dat dit topic naar deel 3 gaat?
Heb ik een vleesetende variant gemist ofzo?
Doen alsof corona niet bestaat en schijt hebben aan maatregelen is niet hetzelfde hoor. Ik weet wel degelijk dat het bestaat, ook al heb ik het zelf nooit gehad. Ben toen ook gevaccineerd. Maar had wel schijt aan verschillende maatregelen. Niet omdat ik schijt had aan andermans gezondheid, maar omdat het merendeel der maatregelen onzinnig waren en symboolpolitiek. Zoals mondkapjes, avondklok, drank verkopen na 20.00 uur etc.quote:Op zaterdag 23 december 2023 08:17 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Mensen die doen alsof corona niet bestaat, destijds schijt hadden aan maatregelen (en dus andermans gezondheid) en roepen dat de overheid ons alleen maar in wil perken omdat het o zo gevaarlijke 2030 er aan komt mag je met recht gewoon wappies noemen.
Haha, zat laatst bij een gesprek, ging het over de slechte gevolgen van roken en drinken, zei iemand: Je kunt er toch niet altijd iets van zeggen. Mijn opa heeft altijd gerookt en gedronken en is 95 geworden, terwijl mijn neefje nooit gerookt of gedronken heeft en jong is overleden. Een minuut later: die is maar vier maanden geworden.quote:
Het is meer een topic geworden waarin we onze blaffende kids bespreken... En dat komt mss niet eens door Covid lol.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zijn er zo veel mensen met een Covid obsessie dat dit topic naar deel 3 gaat?
Heb ik een vleesetende variant gemist ofzo?
Mondkapjes hielpen wel degelijk.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Doen alsof corona niet bestaat en schijt hebben aan maatregelen is niet hetzelfde hoor. Ik weet wel degelijk dat het bestaat, ook al heb ik het zelf nooit gehad. Ben toen ook gevaccineerd. Maar had wel schijt aan verschillende maatregelen. Niet omdat ik schijt had aan andermans gezondheid, maar omdat het merendeel der maatregelen onzinnig waren en symboolpolitiek. Zoals mondkapjes, avondklok, drank verkopen na 20.00 uur etc.
quote:Enorm effectief
Maar hoe effectief zijn mondkapjes dan precies? “De mate waarin het aantal besmettingen afneemt, hangt af van meerdere factoren, zoals de intensiteit waarmee het virus zich verspreidt, waar het zich verspreidt, om welke coronavariant het gaat en hoeveel mensen mondkapjes dragen”, legt Frieden uit. “Als mensen consistent mondkapjes dragen, vermindert de kans op verspreiding met 30 tot 70 procent in de meeste studies. In situaties waar meer mensen consistent mondkapjes droegen of mondkapjes van een hogere kwaliteit waren, lagen de cijfers hoger.” De mondkapjes bleken enorm effectief bij wie al corona had. “Als een besmet persoon binnen een mondkapje draagt als er anderen in de buurt zijn, wordt de kans enorm veel kleiner dat diegene het virus overdraagt op anderen.”
Corona is bier, het is EEN coronavirus, dus dat zegt weinig, SARS-CoV-2 is het virus in kwestie. Covid-19 is de juiste benaming voor de ziekte veroorzaakt door het SARS-CoV-2 virus.quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:47 schreef n__n het volgende:
Hoezo wordt er in de titel nou stug gesproken van 'covid' wat zich verspreidt en niet 'corona', 'SARS-CoV-2' of 'coronavirus'? De een is het ander niet. Ook niet als je de terminologie voor het gemak negeert. Waarom leren mensen dit niet?
Wat je zegt klopt. Maar dan is het niet COVID-19 'wat zich verspreidt' of 'waar je positief op test'. Dat gaat namelijk enkel over SARS-CoV-2.quote:Op zaterdag 23 december 2023 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Corona is bier, het is EEN coronavirus, dus dat zegt weinig, SARS-CoV-2 is het virus in kwestie. Covid-19 is de juiste benaming voor de ziekte veroorzaakt door het SARS-CoV-2 virus.
quote:Op zondag 24 december 2023 11:00 schreef n__n het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt. Maar dan is het niet COVID-19 'wat zich verspreidt' of 'waar je positief op test'. Dat gaat namelijk enkel over SARS-CoV-2.
Zo hebben ze dus niet-zieke mensen voortdurend het 'COVID-19'-label opgeplakt. Dat is misdadig.
Wat is er normaal aan niet-zieke mensen het label 'COVID' opplakken? Ze hebben wel op basis daarvan het aantal gevallen van COVID-19 berekend. Ontkracht dat anders eens als je het beter weet? Ik haal mijn info van het RIVM.quote:
Nee je hebt je info van één of andere kneus die weer zegt dat ie het van het RIVM hebt...quote:Op zondag 24 december 2023 11:41 schreef n__n het volgende:
[..]
Wat is er normaal aan niet-zieke mensen het label 'COVID' opplakken? Ze hebben wel op basis daarvan het aantal gevallen van COVID-19 berekend. Ontkracht dat anders eens als je het beter weet? Ik haal mijn info van het RIVM.
Jezus, dit heb ik wel gemist, hoor.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:28 schreef Za het volgende:
Landelijk overzicht van 22/12
virusniveau rioolwater: 4.337
zevendaags gemiddelde: 4.217
163 ziekenhuisopnames
6 IC-opnames
Er liggen 1039 mensen met COVID in het ziekenhuis (5 minder dan gisteren en 12 meer dan 7 dagen geleden), waarvan 50 op de IC.
En de normale griep is er ook nog natuurlijk die vergeten ze gewoonquote:Op zaterdag 23 december 2023 16:48 schreef n__n het volgende:
Weet het RIVM dashboard intussen al het verschil tussen SARS-CoV-2 en COVID-19? Dat werd nogal vaak aan elkaar gelijkgesteld, ondanks dat dit niet zo hoort.
Sommige mensen zoals ik vinden het wel interessant hoe het nu met Covid gaat. Hoe een pandemie langzaamaan uitdooft naar een seizoensgriep. Wat nu overigens nog niet helemaal het geval is.quote:Op zondag 24 december 2023 15:05 schreef theunderdog het volgende:
Oprechte vraag: wat voor zin heeft dit topic? en uberhaupt discussie erover?
We krijgen geen maatregelen meer. Dus het maakt toch allemaal geen reet meer uit?
Voor mij persoonlijk wel, ik ga echt nog bepaalde mensen uit de weg als ik corona heb.quote:Op zondag 24 december 2023 15:05 schreef theunderdog het volgende:
Oprechte vraag: wat voor zin heeft dit topic? en uberhaupt discussie erover?
We krijgen geen maatregelen meer. Dus het maakt toch allemaal geen reet meer uit?
Hier helaas ook.quote:Op zondag 24 december 2023 12:38 schreef rotaderp44 het volgende:
ik weet wel dat er gigantisch veel besmettingen zijn in de regio rotterdam.
wij hebben onze kerstplannen ook moeten cancelen beiden positief en sws niet fit genoeg om kerst te vieren....vrienden van ons ook.
rioolwater cijfers 2.5x zo hoog als het hoogste vorig jaar.
p.s ik heb alleen maar gesport in een bijna lege gymzaal en boodschappen gedaan dus waar ik het nu opgelopen heb ?!?!
Nee, het coronadashboard deed dit. Heb ik zelf met eigen ogen gezien en onderzocht. Hoe? Terminologie geverifieerd bij meerdere bronnen en toen onderzocht hoe deze in de praktijk werden toegepast. Hoeveel mensen dat tot vandaag aan toe nalaten valt mij heel smerig tegen.quote:Op zondag 24 december 2023 11:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nee je hebt je info van één of andere kneus die weer zegt dat ie het van het RIVM hebt...
Heb je mensen dood zien neervallen? Ik heb alleen de zorg ontregeld zien raken naar aanleiding van ronduit belachelijke protocollen.quote:Op zondag 24 december 2023 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Sommige mensen zoals ik vinden het wel interessant hoe het nu met Covid gaat. Hoe een pandemie langzaamaan uitdooft naar een seizoensgriep. Wat nu overigens nog niet helemaal het geval is.
Ga lekker naar BNW. En ga je vooral schamen. Je hebt echt geen idee gewoon...quote:Op zondag 24 december 2023 19:08 schreef n__n het volgende:
[..]
Heb je mensen dood zien neervallen? Ik heb alleen de zorg ontregeld zien raken naar aanleiding van ronduit belachelijke protocollen.
Wat boeit het nou waar je het opgelopen hebt?quote:Op zondag 24 december 2023 12:38 schreef rotaderp44 het volgende:
ik weet wel dat er gigantisch veel besmettingen zijn in de regio rotterdam.
wij hebben onze kerstplannen ook moeten cancelen beiden positief en sws niet fit genoeg om kerst te vieren....vrienden van ons ook.
rioolwater cijfers 2.5x zo hoog als het hoogste vorig jaar.
p.s ik heb alleen maar gesport in een bijna lege gymzaal en boodschappen gedaan dus waar ik het nu opgelopen heb ?!?!
Grapje toch?quote:Op zondag 24 december 2023 20:22 schreef Charged het volgende:
M'n meiske ook positief vanavondIk slaap maar op de bank.
Die van mij is meestal negatief als ik op de bank moet slapenquote:Op zondag 24 december 2023 20:22 schreef Charged het volgende:
M'n meiske ook positief vanavondIk slaap maar op de bank.
Nee,heb nog geen klachten dus beter wat afstand houden...ik de woonkamer en zij de keuken.quote:Op zondag 24 december 2023 20:23 schreef hangtime het volgende:
[..]
Grapje toch?
Als je in hetzelfde huis woont, heeft dat dus echt geen zin.
Zn handen niet stuk gewassen.quote:Op zondag 24 december 2023 20:03 schreef hangtime het volgende:
[..]
Wat boeit het nou waar je het opgelopen hebt?
Misschien heb je een besmette deurklink vastgepakt en daarna met je hand in je gezicht gezeten.
Zo zijn er nog tig mogelijkheden.
de kans dat zoiets gebeurt is uiterst klein, het is ongelooflijk wat propaganda met mensen heeft gedaan...quote:Op zondag 24 december 2023 20:03 schreef hangtime het volgende:
Misschien heb je een besmette deurklink vastgepakt en daarna met je hand in je gezicht gezeten.
De kans dat je de staatsloterij wint, is nog veel kleiner.quote:Op zondag 24 december 2023 20:49 schreef MNE het volgende:
[..]
de kans dat zoiets gebeurt is uiterst klein, het is ongelooflijk wat propaganda met mensen heeft gedaan...
ZIEDENDquote:Op zondag 24 december 2023 20:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Zn handen niet stuk gewassen.
Gvd, altijd hetzelfde liedje.
Zal wel niet helpen maar dat zou ik ook zeker doen. Kutvirus.quote:Op zondag 24 december 2023 20:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Nee,heb nog geen klachten dus beter wat afstand houden...ik de woonkamer en zij de keuken.
Ik zit in afrika, hier zijn de huizen nogal tochtig dus dat scheelt hequote:Op zondag 24 december 2023 20:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Nee,heb nog geen klachten dus beter wat afstand houden...ik de woonkamer en zij de keuken.
Angstig in het leven staanquote:Op zondag 24 december 2023 22:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zit in afrika, hier zijn de huizen nogal tochtig dus dat scheelt he
ben niet ingeent, blijf hier nog maar ff dan
Jij maakt er in 2029 een eind aan? Want 2030 heb je niks meer te vertellen toch?quote:Op zondag 24 december 2023 20:49 schreef MNE het volgende:
[..]
de kans dat zoiets gebeurt is uiterst klein, het is ongelooflijk wat propaganda met mensen heeft gedaan...
Dat maak jij ervan, de persoon die het zich afvroeg was toch wel benieuwd hoe hij besmet is geraakt.quote:Op zondag 24 december 2023 22:20 schreef hangtime het volgende:
Maar goed, het ging erom dat het niet boeit hoe je eraan gekomen bent.
Je draait het niet meer terug ofzo...
Me schamen voor een constatering? Ik denk er andersom net zo over: hoe kan men zich zó van de domme houden? Dit (jouw) soort mensen gaan de volgende keer zo weer mee in uitsluiting van medeburgers. Dat vind ik een onprettig idee. Maar goed, ķk ben natuurlijk mal...quote:Op zondag 24 december 2023 19:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ga lekker naar BNW. En ga je vooral schamen. Je hebt echt geen idee gewoon...
Mondkapjes hebben bewezen geholpenquote:Op maandag 25 december 2023 08:36 schreef GemMagic het volgende:
Grote verspeiding, weinig impact. De zogenaamde groepsimmuniteit, maar dan een paar jaar later. Nog altijd de beste strategie geweest. Al ben ik er van overtuigd dat de illusie van controle door het dragen van mondkapjes sommige mensen, met name geestelijk, wel heeft ondersteund.
Uitsluitingquote:Op maandag 25 december 2023 02:28 schreef n__n het volgende:
[..]
Me schamen voor een constatering? Ik denk er andersom net zo over: hoe kan men zich zó van de domme houden? Dit (jouw) soort mensen gaan de volgende keer zo weer mee in uitsluiting van medeburgers. Dat vind ik een onprettig idee. Maar goed, ķk ben natuurlijk mal...
Het is nooit een geheim geweest dat ze met name voor bewustwording zijn ingezet; anderen attent maken op een dreigend gevaar. Zijn we de discussies omtrent de plicht in het OV vergeten? Uiteindelijk gaf dit argument de doorslag voor deze plicht.quote:Op maandag 25 december 2023 08:50 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Mondkapjes hebben bewezen geholpen
Nopequote:Op dinsdag 26 december 2023 00:49 schreef n__n het volgende:
[..]
Het is nooit een geheim geweest dat ze met name voor bewustwording zijn ingezet; anderen attent maken op een dreigend gevaar. Zijn we de discussies omtrent de plicht in het OV vergeten? Uiteindelijk gaf dit argument de doorslag voor deze plicht.
Je doet alsof dat niet het doel was, groepsimmuniteit. Maar dat is altijd het doel geweest overal in Europa. Alleen de situatie was zo, dat de zorg bijna helemaal vast liep, dan kan je wel zonder maatregelen voor groepsimmuniteit willen gaan, maar krijg je eerst een grote teringzooi.quote:Op maandag 25 december 2023 08:36 schreef GemMagic het volgende:
Grote verspeiding, weinig impact. De zogenaamde groepsimmuniteit, maar dan een paar jaar later. Nog altijd de beste strategie geweest. Al ben ik er van overtuigd dat de illusie van controle door het dragen van mondkapjes sommige mensen, met name geestelijk, wel heeft ondersteund.
Als je de griep hebt ga je waarschijnlijk ook niet kuchen in iemand zijn gezicht.quote:Op zondag 24 december 2023 18:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk wel, ik ga echt nog bepaalde mensen uit de weg als ik corona heb.
Voor sommige mensen met een zwakke gezondheid blijft dat ook nodig. Ik vond de variant die ik had ook niet mild, eigenlijk, en ik heb wel alle prikken gehad.
Volgens mij is nu iedereen die ik ken op zijn minst aan het blaffen. Paar die echt ziek geweest zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb het gevoel dat het hier in mijn hotel in Italiė ook om zich heen aan het slaan is. De tafels hebben iedere dag meer open plekken en de rest is aan het hoesten.
Mijn kinderen hebben het een en ander meegenomen van school, maar tot op heden kan mijn afweer het aan. Tot op heden ook geen covid gehad, ondanks de vele besmetten in de loop der jaren om mij heen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:37 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Volgens mij is nu iedereen die ik ken op zijn minst aan het blaffen. Paar die echt ziek geweest zijn.
Ik zelf blijf meer vermoeid dan dat ik al ben door mijn medicatie. En soms is een trap oplopen al genoeg voor benauwdheid. En als ik vergeet om de paracetamol en ibuprofen in te nemen is het helemaal drama...
Nou ik niet, maar je wilt niet weten hoeveel mensen het echt geen bal uitmaakt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 08:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je de griep hebt ga je waarschijnlijk ook niet kuchen in iemand zijn gezicht.
Oh ja, een propagandistische wetenschapswebsite vertelt ons wel hoe het zit, zodat je zelf niet meer hoeft na te denken. Daar pas ik voor. Ik kijk liever naar de onderzoeken zélf en de officieel gepubliceerde cijfers, waarin ik meeweeg hoe die exact geteld zijn. Dat zegt voor mij persoonlijk wat meer.quote:Op dinsdag 26 december 2023 06:41 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nope
https://scientias.nl/enor(...)s-de-coronapandemie/
De berichtgeving daarover was soms een tikje tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 26 december 2023 07:39 schreef wpor het volgende:
[..]
Je doet alsof dat niet het doel was, groepsimmuniteit. Maar dat is altijd het doel geweest overal in Europa.
Om hier nogmaals op terug te komen: Vandaag zelf ook positief getest.quote:Op zondag 24 december 2023 22:20 schreef hangtime het volgende:
De kans dat je de staatsloterij wint, is nog veel kleiner.
Ongelooflijk dat zoveel mensen aan die staats propaganda meedoen he.
Maar goed, het ging erom dat het niet boeit hoe je eraan gekomen bent.
Je draait het niet meer terug ofzo...
Huh? Is dit cynisch? Want onze huidige zorgminister denkt daar heel anders over.quote:Op maandag 25 december 2023 08:50 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 december 2023 08:50 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:56 schreef n__n het volgende:
[..]
Oh ja, een propagandistische wetenschapswebsite vertelt ons wel hoe het zit, zodat je zelf niet meer hoeft na te denken. Daar pas ik voor. Ik kijk liever naar de onderzoeken zélf en de officieel gepubliceerde cijfers, waarin ik meeweeg hoe die exact geteld zijn. Dat zegt voor mij persoonlijk wat meer.
Volgens wappies is wetenschap propaganda.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? Is dit cynisch? Want onze huidige zorgminister denkt daar heel anders over.
Bedankt voor je onderbouwing dat het niet kloptquote:
We hebben nooit een reductie gezien van het R-getal en ook Rivm wist niet zeker of het wel echt werkte. Heb nog wel een screenshot waarin zij de maatregelen en de effecten daarvan in kaart brachten, die waren zeker niet geweldig voor mondkapjes.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:13 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Bedankt voor je onderbouwing dat het niet klopt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We hebben nooit een reductie gezien van het R-getal en ook Rivm wist niet zeker of het wel echt werkte. Heb nog wel een screenshot waarin zij de maatregelen en de effecten daarvan in kaart brachten, die waren zeker niet geweldig voor mondkapjes.Nee, onderzoekers van een universiteit zullen er minder van weten dan jij met je plaatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
Een study van 7 weken geleden, maar wappies met hun leeghoofden weten het beter vanaf hun zolderkamerquote:October 31, 2023
Masks During Pandemics Caused by Respiratory Pathogens—Evidence and Implications for Action
Ik schat deze minister toch wel in als iemand met wetenschappelijke kennis.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:10 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
[..]
Volgens wappies is wetenschap propaganda.
Ik weet niet tot welk kamp jij behoort maar je kan jezelf net als n__n onsterfelijk belachelijk maken door te roepen dat onderzoekers van een universiteit er faliekant naast zitten.
Ik mag toch hopen dat ik jou hoger in kan schatten?!
https://scientias.nl/enor(...)s-de-coronapandemie/
Vol op tv had onze huidige minister toch echt de uitspraak dat mondlapjes nauwelijks hebben bijgedragen aan een positief effect op de ic-bezetting.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:19 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Een study van 7 weken geleden, maar wappies met hun leeghoofden weten het beter vanaf hun zolderkamer![]()
![]()
![]()
De hoeveelheid Nederlanders die in staat zijn wetenschappelijk onderzoek accuraat te interpreteren is veel te laag helaas. De hoeveelheid Nederlanders die denken in staat te zijn wetenschappelijk onderzoek accuraat te interpreteren is veel te hoog helaas.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:56 schreef n__n het volgende:
[..]
Oh ja, een propagandistische wetenschapswebsite vertelt ons wel hoe het zit, zodat je zelf niet meer hoeft na te denken. Daar pas ik voor. Ik kijk liever naar de onderzoeken zélf en de officieel gepubliceerde cijfers, waarin ik meeweeg hoe die exact geteld zijn. Dat zegt voor mij persoonlijk wat meer.
Daarom zei hij ook dat mondkapjes helpenquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik schat deze minister toch wel in als iemand met wetenschappelijke kennis.
Kan je nagaan hoe druk het anders was geweest op de IC, want ze hebben wel degelijk geholpen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vol op tv had onze huidige minister toch echt de uitspraak dat mondlapjes nauwelijks hebben bijgedragen aan een positief effect op de ic-bezetting.
Totaal niet waar wat je zegt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:31 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe druk het anders was geweest op de IC, want ze hebben wel degelijk geholpen.
Heb je een link naar de uitspraak van Kuipers dat mondkapjes niet werken?quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Totaal niet waar wat je zegt.
Geen woorden omdraaien naar je eigen 'waarheid'.
Omdat hij politiek gezeik kreeg. Was bij nieuwsuur op een live interview. Datum en exact tijdstip, transcribt en weet ik veel wat heb ik niet opgeslagen voor je in mijn noteboekje nee.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:57 schreef APK het volgende:
[..]
Heb je een link naar de uitspraak van Kuipers dat mondkapjes niet werken?
Ik kan ook alleen maar dat eerdere artikel met zijn antwoorden op de kamervragen vinden waarin hij aangeeft dat ze wel effectief zijn.
Behulpzaam hoor, lekker bezig.quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat hij politiek gezeik kreeg. Was bij nieuwsuur op een live interview. Datum en exact tijdstip, transcribt en weet ik veel wat heb ik niet opgeslagen voor je in mijn noteboekje nee.
Ga zelf maar googlen.
Zo ken je ze toch, dingen roepen zonder bron.quote:
Word je nou nog steeds gesponsord?quote:Op woensdag 27 december 2023 12:26 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Zo ken je ze toch, dingen roepen zonder bron.
quote:Op woensdag 27 december 2023 12:30 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Word je nou nog steeds gesponsord?
Bedoel jij niet de Jonge?quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat hij politiek gezeik kreeg. Was bij nieuwsuur op een live interview. Datum en exact tijdstip, transcribt en weet ik veel wat heb ik niet opgeslagen voor je in mijn noteboekje nee.
Ga zelf maar googlen.
Gewoon ff alle afleveringen van nieuwsuur uit die tijd bekijken. Zoveel kunnen het hier zijnquote:
Respect! Jij bent geen wappie. Al moeten we echt gaan beseffen dat praten en luisteren naar de echte wappies gewoon niet werkt.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Heeft er hier iemand ooit meegemaakt dat een geliefde op de IC lag door Covid?
Dat je geliefde op zijn buik was gedraaid? En daarna zwaar opgeblazen.
Dat je geliefde met alles aan het falen was? Inclusief dialyse-apperaat?
Dat je wordt verteld dat je afscheid moet nemen?
Dat je je kleding al hebt uitgezocht voor de uitvaart?
Ik schat zo in dat op alles het antwoord NEE is.
En dan ben ik hier de wappie die voorzichtig is omdat ik mijn vader gewoonweg nog een keer aan het hoofd van de tafel wil zien?
En dan heb ik het nog nieteens over mijn zusje en haar moeder die nog altijd met een schuldgevoel zitten dat ze mijn vader kapot hebben geholpen.
Ik krijg hierdoor weer zin in wappie bingo! Wie doet er mee?quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga zelf maar googlen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |