abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211718632
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Doen alsof corona niet bestaat en schijt hebben aan maatregelen is niet hetzelfde hoor. Ik weet wel degelijk dat het bestaat, ook al heb ik het zelf nooit gehad. Ben toen ook gevaccineerd. Maar had wel schijt aan verschillende maatregelen. Niet omdat ik schijt had aan andermans gezondheid, maar omdat het merendeel der maatregelen onzinnig waren en symboolpolitiek. Zoals mondkapjes, avondklok, drank verkopen na 20.00 uur etc.
Mondkapjes hielpen wel degelijk.

https://scientias.nl/enor(...)s-de-coronapandemie/

quote:
Enorm effectief
Maar hoe effectief zijn mondkapjes dan precies? “De mate waarin het aantal besmettingen afneemt, hangt af van meerdere factoren, zoals de intensiteit waarmee het virus zich verspreidt, waar het zich verspreidt, om welke coronavariant het gaat en hoeveel mensen mondkapjes dragen”, legt Frieden uit. “Als mensen consistent mondkapjes dragen, vermindert de kans op verspreiding met 30 tot 70 procent in de meeste studies. In situaties waar meer mensen consistent mondkapjes droegen of mondkapjes van een hogere kwaliteit waren, lagen de cijfers hoger.” De mondkapjes bleken enorm effectief bij wie al corona had. “Als een besmet persoon binnen een mondkapje draagt als er anderen in de buurt zijn, wordt de kans enorm veel kleiner dat diegene het virus overdraagt op anderen.”
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_211721461
Hoezo wordt er in de titel nou stug gesproken van 'covid' wat zich verspreidt en niet 'corona', 'SARS-CoV-2' of 'coronavirus'? De een is het ander niet. Ook niet als je de terminologie voor het gemak negeert. Waarom leren mensen dit niet?
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:54:35 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_211721562
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:47 schreef n__n het volgende:
Hoezo wordt er in de titel nou stug gesproken van 'covid' wat zich verspreidt en niet 'corona', 'SARS-CoV-2' of 'coronavirus'? De een is het ander niet. Ook niet als je de terminologie voor het gemak negeert. Waarom leren mensen dit niet?
Corona is bier, het is EEN coronavirus, dus dat zegt weinig, SARS-CoV-2 is het virus in kwestie. Covid-19 is de juiste benaming voor de ziekte veroorzaakt door het SARS-CoV-2 virus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211726965
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Corona is bier, het is EEN coronavirus, dus dat zegt weinig, SARS-CoV-2 is het virus in kwestie. Covid-19 is de juiste benaming voor de ziekte veroorzaakt door het SARS-CoV-2 virus.
Wat je zegt klopt. Maar dan is het niet COVID-19 'wat zich verspreidt' of 'waar je positief op test'. Dat gaat namelijk enkel over SARS-CoV-2.

Zo hebben ze dus niet-zieke mensen voortdurend het 'COVID-19'-label opgeplakt. Dat is misdadig.
pi_211727249
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 11:00 schreef n__n het volgende:

[..]
Wat je zegt klopt. Maar dan is het niet COVID-19 'wat zich verspreidt' of 'waar je positief op test'. Dat gaat namelijk enkel over SARS-CoV-2.

Zo hebben ze dus niet-zieke mensen voortdurend het 'COVID-19'-label opgeplakt. Dat is misdadig.
:')
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_211727359
Dat soort ziektes gaan nu eenmaal rond in de winter. Corona was twee jaar terug ook weer niet het killervirus wat men je soms wilde doen geloven maar het is nou helemaal afgezwakt, dus al met al niet heel boeiend verder.
pi_211727566
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 11:16 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
:')
Wat is er normaal aan niet-zieke mensen het label 'COVID' opplakken? Ze hebben wel op basis daarvan het aantal gevallen van COVID-19 berekend. Ontkracht dat anders eens als je het beter weet? Ik haal mijn info van het RIVM.
  zondag 24 december 2023 @ 11:46:12 #233
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211727647
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 11:41 schreef n__n het volgende:

[..]
Wat is er normaal aan niet-zieke mensen het label 'COVID' opplakken? Ze hebben wel op basis daarvan het aantal gevallen van COVID-19 berekend. Ontkracht dat anders eens als je het beter weet? Ik haal mijn info van het RIVM.
Nee je hebt je info van één of andere kneus die weer zegt dat ie het van het RIVM hebt...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_211728243
ik weet wel dat er gigantisch veel besmettingen zijn in de regio rotterdam.
wij hebben onze kerstplannen ook moeten cancelen beiden positief en sws niet fit genoeg om kerst te vieren....vrienden van ons ook.

rioolwater cijfers 2.5x zo hoog als het hoogste vorig jaar.
p.s ik heb alleen maar gesport in een bijna lege gymzaal en boodschappen gedaan dus waar ik het nu opgelopen heb ?!?!

[ Bericht 16% gewijzigd door rotaderp44 op 24-12-2023 12:48:00 ]
pi_211728462
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:28 schreef Za het volgende:

Landelijk overzicht van 22/12
virusniveau rioolwater: 4.337
zevendaags gemiddelde: 4.217
163 ziekenhuisopnames
6 IC-opnames
Er liggen 1039 mensen met COVID in het ziekenhuis (5 minder dan gisteren en 12 meer dan 7 dagen geleden), waarvan 50 op de IC.
Jezus, dit heb ik wel gemist, hoor. O+
Go hard or go home
pi_211729751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:48 schreef n__n het volgende:
Weet het RIVM dashboard intussen al het verschil tussen SARS-CoV-2 en COVID-19? Dat werd nogal vaak aan elkaar gelijkgesteld, ondanks dat dit niet zo hoort.
En de normale griep is er ook nog natuurlijk die vergeten ze gewoon
pi_211730055
Oprechte vraag: wat voor zin heeft dit topic? en uberhaupt discussie erover?

We krijgen geen maatregelen meer. Dus het maakt toch allemaal geen reet meer uit?
  zondag 24 december 2023 @ 17:55:49 #238
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211731422
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 15:05 schreef theunderdog het volgende:

We krijgen geen maatregelen meer. Dus het maakt toch allemaal geen reet meer uit?
Sommige mensen zoals ik vinden het wel interessant hoe het nu met Covid gaat. Hoe een pandemie langzaamaan uitdooft naar een seizoensgriep. Wat nu overigens nog niet helemaal het geval is.
pi_211731662
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 15:05 schreef theunderdog het volgende:

Voor mij persoonlijk wel, ik ga echt nog bepaalde mensen uit de weg als ik corona heb.

Voor sommige mensen met een zwakke gezondheid blijft dat ook nodig. Ik vond de variant die ik had ook niet mild, eigenlijk, en ik heb wel alle prikken gehad.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211731810
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:38 schreef rotaderp44 het volgende:
wij hebben onze kerstplannen ook moeten cancelen beiden positief en sws niet fit genoeg om kerst te vieren....vrienden van ons ook.

p.s ik heb alleen maar gesport in een bijna lege gymzaal en boodschappen gedaan dus waar ik het nu opgelopen heb ?!?!

Hier helaas ook.
Zaterdag voelde ik mij al niet fit.
Voor de zekerheid maar een testje gedaan, en helaas positief.
Alles afgezegd, en nu de kerstdagen maar samen met vrouwlief vieren.
Ach er zijn ergere dingen in het leven :Y
pi_211732055
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 11:46 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nee je hebt je info van één of andere kneus die weer zegt dat ie het van het RIVM hebt...
Nee, het coronadashboard deed dit. Heb ik zelf met eigen ogen gezien en onderzocht. Hoe? Terminologie geverifieerd bij meerdere bronnen en toen onderzocht hoe deze in de praktijk werden toegepast. Hoeveel mensen dat tot vandaag aan toe nalaten valt mij heel smerig tegen.
pi_211732065
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Sommige mensen zoals ik vinden het wel interessant hoe het nu met Covid gaat. Hoe een pandemie langzaamaan uitdooft naar een seizoensgriep. Wat nu overigens nog niet helemaal het geval is.
Heb je mensen dood zien neervallen? Ik heb alleen de zorg ontregeld zien raken naar aanleiding van ronduit belachelijke protocollen.
  zondag 24 december 2023 @ 19:48:04 #243
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211732482
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 19:08 schreef n__n het volgende:

[..]
Heb je mensen dood zien neervallen? Ik heb alleen de zorg ontregeld zien raken naar aanleiding van ronduit belachelijke protocollen.
Ga lekker naar BNW. En ga je vooral schamen. Je hebt echt geen idee gewoon...
pi_211732538
Viel me wel echt op dat iedereen, maar dan ook iedereen, bij mij op werk corona gekregen had de laatste weken, inclusief ik. Waren echt wel iets van 15 personen in twee weken tijd. Dat ging een stuk sneller dat aantal jaar geleden volgens mij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211732687
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 12:38 schreef rotaderp44 het volgende:

Wat boeit het nou waar je het opgelopen hebt?

Misschien heb je een besmette deurklink vastgepakt en daarna met je hand in je gezicht gezeten.
Zo zijn er nog tig mogelijkheden.

Lekker boeien?
pi_211732874
M'n meiske ook positief vanavond }:| Ik slaap maar op de bank.
pi_211732883
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 20:22 schreef Charged het volgende:
Grapje toch?
Als je in hetzelfde huis woont, heeft dat dus echt geen zin.
pi_211732891
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 20:22 schreef Charged het volgende:
Die van mij is meestal negatief als ik op de bank moet slapen :@
pi_211732906
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 20:23 schreef hangtime het volgende:

[..]
Grapje toch?
Als je in hetzelfde huis woont, heeft dat dus echt geen zin.
Nee,heb nog geen klachten dus beter wat afstand houden...ik de woonkamer en zij de keuken.
pi_211733026
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 20:03 schreef hangtime het volgende:

[..]
Wat boeit het nou waar je het opgelopen hebt?

Misschien heb je een besmette deurklink vastgepakt en daarna met je hand in je gezicht gezeten.
Zo zijn er nog tig mogelijkheden.

Zn handen niet stuk gewassen.
Gvd, altijd hetzelfde liedje.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')