Ach de ziekenhuizen liggen nauwelijks vol, ik was er vandaag, corona patiënten liggen alleen op een kamer en de enige bescherming die het personeel heeft is handen alcohol en mondkapjesquote:Op maandag 18 december 2023 19:53 schreef de_boswachter het volgende:
Ach weer voor de feestdagen en voor de kerstborrels. Alles om de bevolking angst aan te jagen 11!!!
Jij snapt hetquote:Op maandag 18 december 2023 20:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
Vanavond nog even getest, niet meer mezelf maar voor een aantal mensen in mijn omgeving die kanker hebben waarvan er een aan de chemo zit. Kunnen een paarbovenstaande proleten nog wat van leren.
Tja, blijkbaar is de gezondheid van anderen in je omgeving niet zo belangrijk voor sommige mensen. Zegt genoeg over ze.quote:
Dan blijven die andere mensen die een zwakke gezondheid hebben lekker binnen.quote:Op maandag 18 december 2023 20:27 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar is de gezondheid van anderen in je omgeving niet zo belangrijk voor sommige mensen. Zegt genoeg over ze.
Of aso’s als jij blijven lekker op hun zolderkamer.quote:Op maandag 18 december 2023 20:54 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan blijven die andere mensen die een zwakke gezondheid hebben lekker binnen.
Alleen? Het is maar een vraag hoor, ik heb zelf corona en mijn vriendin die zou komen is zo hard door haar rug gegaan dat ze niet meer kan bewegen.quote:Op maandag 18 december 2023 20:54 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan blijven die andere mensen die een zwakke gezondheid hebben lekker binnen.
quote:
Heb niet getest, maar ik denk dat ik een paar weken geleden aan de beurt was. Dag thuisgebleven van werk en voorzichtig gedaan.quote:Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
Ik heb al een week corona![]()
het is nu meer sporadisch moeten hoesten *hoest hoest*
een week geleden was ik er slechter aan toe dus we gaan de goede kant op
Beterschap!quote:Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
quote:Op maandag 18 december 2023 20:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alleen? Het is maar een vraag hoor, ik heb zelf corona en mijn vriendin die zou komen is zo hard door haar rug gegaan dat ze niet meer kan bewegen.
![]()
![]()
![]()
Maar we houden toch de Kerst -spirit erin.
Beterschap allebei.quote:Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
Je hebt klachten? (Anders heeft testen sowieso geen zin). En als je geen covid hebt maar wel allerlei klachten, ga je dan wel naar die mensen toe?quote:Op maandag 18 december 2023 20:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
Vanavond nog even getest, niet voor mezelf maar voor een aantal mensen in mijn omgeving die kanker hebben waarvan er een aan de chemo zit. Kunnen een paar bovenstaande proleten nog wat van leren.
Uhhm lijkt mij toch wel een logisch iets dit, Covid of wat anders. Heb je ergens last van dan blijf je weg van zwakke mensen?quote:Op maandag 18 december 2023 23:14 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je hebt klachten? (Anders heeft testen sowieso geen zin). En als je geen covid hebt maar wel allerlei klachten, ga je dan wel naar die mensen toe?
Heb het volgens mij gehad. Flink verkouden, neus zat aardig dicht. Leek zelfs even richting sinusitis te gaan, maar na een paar uur in een Thaise massagesalon onder handen te zijn genomen was het opeens over.quote:Op maandag 18 december 2023 23:24 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels alweer enkele mensen gesproken die onlangs positief getest hebben, het is wel weer een rondgang aan het maken zeg maar. Alleen zeggen ze er wel bij dat de symptomen mild zijn en ze er nauwelijks hinder van ondervinden.
Eruit gesnotterd met happy end?quote:Op maandag 18 december 2023 23:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb het volgens mij gehad. Flink verkouden, neus zat aardig dicht. Leek zelfs even richting sinusitis te gaan, maar na een paar uur in een Thaise massagesalon onder handen te zijn genomen was het opeens over.
Een neusverkoudheid is niet ‘allerlei’ klachten. Iemand die chemo heeft mijd ik uiteraard in beide gevallen, maar iemand die kanker heeft en gewoon aan het werk is en momenteel geen chemo oid heeft daar kan je niet voor elke verkoudheid het halve bedrijf plat gaan leggen.quote:Op maandag 18 december 2023 23:14 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je hebt klachten? (Anders heeft testen sowieso geen zin). En als je geen covid hebt maar wel allerlei klachten, ga je dan wel naar die mensen toe?
nu herstellende kreeg er een longontsteking bij. 3weken uit de running nu.quote:Op maandag 18 december 2023 23:24 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels alweer enkele mensen gesproken die onlangs positief getest hebben, het is wel weer een rondgang aan het maken zeg maar. Alleen zeggen ze er wel bij dat de symptomen mild zijn en ze er nauwelijks hinder van ondervinden.
Welnee, dit gaat gewoon nog even door zo, neemt vanzelf weer af.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
We zitten niet ver van een (lichte) lockdown af. Er is ontzettend veel uitval, ook bij mij op kantoor. Veel van m'n medewerkers zijn 'ziek' met COVID, gebruiken het ook wel als een excuus, maar toch.... het grijpt om zich heen.
het is wachten tot de IC's weer vol liggen
Modnkapjesplicht mag wat mij betreft direct terugkomen
Ja, ik loop er zelf mee. Niet voor mezelf, maar voor anderen, de zwakkeren en ouderen. Ik moet er niet aan denken dat ik het op mijn geweten heb dat er mensen doodgaan wat ik had kunnen voorkomen door een mondkapje te dragen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Welnee, dit gaat gewoon nog even door zo, neemt vanzelf weer af.
Ik zie (vrijwel) niemand met een mondkapje en jij zou graag een mondkapjesplicht willen? Loop je er zelf al mee in de supermarkt?
Met die paar honderd bedden ligt het zo vol ja.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
We zitten niet ver van een (lichte) lockdown af. Er is ontzettend veel uitval, ook bij mij op kantoor. Veel van m'n medewerkers zijn 'ziek' met COVID, gebruiken het ook wel als een excuus, maar toch.... het grijpt om zich heen.
Dat is wat de MSM je wilt doen geloven.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
dit virus heeft zichzelf lam zitten muteren.
Lijkt mij ook, maar wat me vooral is opgevallen de afgelopen jaren is dat mensen niet meer keken naar klachten, maar alleen nog naar covid ja/nee. Dus 2 snottebellen en covid? Paniek, mondkapje alles. Hoesten, proesten, koorts maar geen covid? Gewoon de deur uit.quote:Op maandag 18 december 2023 23:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Uhhm lijkt mij toch wel een logisch iets dit, Covid of wat anders. Heb je ergens last van dan blijf je weg van zwakke mensen?
Ben jij het, Hugo?quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:05 schreef C.L.Werner het volgende:
Wat heb ik gemist? Waarom is die 'handleiding daten' er?quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:48 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: “Heb ik genoeg zelfvertrouwen om op date te gaan?” En zie deze vraag los van de aanwezige spanning of van het feit dat je zenuwachtig bent. Want dat is heel normaal. Mits het gezonde spanning is.
*flinke knip*
Ik heb sinds vorige week maandag slijm in mijn keel. Geen idee of het Corona is maar wel irritantquote:Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
De zorg?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een paniek om niks zeg, iedereen loopt al weken te snotteren en blaffen
Vraag dat maar aan het IC personeel dat voor een schijntje het snot voor de ogen moet werken!quote:
Hoe kon jij die zelftest in ontvangst nemen als je verantwoordelijkheid neemt?quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:26 schreef alexmarvel het volgende:
Bij ons op het werk had ik gisteren denk 5 keer gehoord, ik moet thuis werken, 3x raden waarom
De zelftests deden ze bij de uitgang uitdelen, aangezien ik zelf ook aan het hoesten en proesten was toch maar even getest en positief...
Dus neem je verantwoordelijkheid en blijf thuis met klachten, nephelden
Er zit een houdbaarheidsdatumquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:29 schreef ZanneG het volgende:
ik vraag mij af of de testen die ik nog had van vorig jaar nog wel werken?
kunnen die de nieuwste virussen wel herkennen?
ik had een test gedaan, die was negatief maar nu een maand later heb ik nog steeds veel luchtwegen problemen.
Hoesten en kortademig en een piepende ademhaling
Ik denk dat de testen niet meer zo betrouwbaar zijn en de nieuwste varianten er niet uit pikken.
Dit idee heb ik ook. Alsof die C/T streepjes een rood en groen stoplicht zijn geworden. Boeiend als ik de hele kamer bij elkaar nies elke 5 minuten, mijn test zegt dat het geen covid is dus niemand die er dood aan kan gaan als ik vol in je gezicht loop te tuffen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:34 schreef ZarB het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar wat me vooral is opgevallen de afgelopen jaren is dat mensen niet meer keken naar klachten, maar alleen nog naar covid ja/nee. Dus 2 snottebellen en covid? Paniek, mondkapje alles. Hoesten, proesten, koorts maar geen covid? Gewoon de deur uit.
Gezond verstand is vanaf maart 2020 wel zo'n beetje een fantasie concept geworden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit idee heb ik ook. Alsof die C/T streepjes een rood en groen stoplicht zijn geworden. Boeiend als ik de hele kamer bij elkaar nies elke 5 minuten, mijn test zegt dat het geen covid is dus niemand die er dood aan kan gaan als ik vol in je gezicht loop te tuffen.
Beetje zelf nadenken is er niet echt meer bij. Ik had afgelopen weekend ook een verstopte neus en wat keelpijn, en of het nu covid is of niet, dan ga je maar even een weekendje niet stappen. Dat is heel jammer, maar beter voor jezelf en beter voor iedereen omdat je niet de halve kroeg aan loopt te steken. Dat noemen ze gewoon 'gezond verstand'.
Dat valt reuze mee. Het grootste deel kan op dit moment een corona-besmetting echt wel relativeren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:00 schreef ZarB het volgende:
[..]
Gezond verstand is vanaf maart 2020 wel zo'n beetje een fantasie concept geworden.
Omdat ik pas op het werk klachten kreegquote:Op dinsdag 19 december 2023 10:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoe kon jij die zelftest in ontvangst nemen als je verantwoordelijkheid neemt?
Waaruit denk jij op te maken wat ik wil?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Het grootste deel kan op dit moment een corona-besmetting echt wel relativeren.
Ik weet dat jij graag wil zien dat iedereen in paniek is, maar geloof me, dat valt dus echt wel mee.
Knuffel.quote:Op maandag 18 december 2023 20:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alleen? Het is maar een vraag hoor, ik heb zelf corona en mijn vriendin die zou komen is zo hard door haar rug gegaan dat ze niet meer kan bewegen.
![]()
![]()
![]()
Maar we houden toch de Kerst -spirit erin.
Als ik alleen naar mijn eigen omgeving kijk, en ik woon in Midden-Brabant, dan verspreidt het zich (heel) snel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:25 schreef rotaderp44 het volgende:
ook coroned voor de eerste keer,
gister wakker geworden met wat slijm in de keel, niet echt bijzonder, voelde me goed verder, in de middag een zware training gedaan die uitzonderlijk goed ging eigenlijk maar daarna voelde ik me toch niet 100% meer, testje gedaan en ja hoor positief.
en ik heb niet heel veel bijzonders gedaan behalve gesport en wat visite ontvangen maar afstand gehouden.
hopen dat mijn vrouw niet besmet raakt en als ze dat wel raakt dat het gewoon mild is ( spierziekte etc )
beetje rillingen, moe en kneiterveel hoofdpijn....dat is het wel.
Ja, het stelt niet veel voor. Hoop paniek om niks.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:25 schreef rotaderp44 het volgende:
ook coroned voor de eerste keer,
gister wakker geworden met wat slijm in de keel, niet echt bijzonder, voelde me goed verder, in de middag een zware training gedaan die uitzonderlijk goed ging eigenlijk maar daarna voelde ik me toch niet 100% meer, testje gedaan en ja hoor positief.
en ik heb niet heel veel bijzonders gedaan behalve gesport en wat visite ontvangen maar afstand gehouden.
hopen dat mijn vrouw niet besmet raakt en als ze dat wel raakt dat het gewoon mild is ( spierziekte etc )
beetje rillingen, moe en kneiterveel hoofdpijn....dat is het wel.
Paniek hoeft niet, maar het topic gaat over de snelle verspreiding en dat klopt wel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, het stelt niet veel voor. Hoop paniek om niks.
Vroeger gingen er ook vaak zat virussen rond, maar daar werd dan niet zo'n heisa over gemaakt.
Komt meer omdat het de naweeën zijn van de pandemie dat het nog echt nieuws is en mensen er nog mee bezig zijn. Dat heeft gewoon een tijdje nodig om te slijten. Paar weken terug hadden we een RS-virus epidemie in Nederland, nu een corona epidemie en over een paar weken zullen we midden in een griep epidemie zitten. Gewoon zoals het gaat in de herfst/winter.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, het stelt niet veel voor. Hoop paniek om niks.
Vroeger gingen er ook vaak zat virussen rond, maar daar werd dan niet zo'n heisa over gemaakt.
volgens mij is er al een griep golf geweest....heb gehoord dat dat heftiger was dan coronaquote:Op dinsdag 19 december 2023 12:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Komt meer omdat het de naweeën zijn van de pandemie dat het nog echt nieuws is en mensen er nog mee bezig zijn. Dat heeft gewoon een tijdje nodig om te slijten. Paar weken terug hadden we een RS-virus epidemie in Nederland, nu een corona epidemie en over een paar weken zullen we midden in een griep epidemie zitten. Gewoon zoals het gaat in de herfst/winter.
Dat testen behalve thuis kan toch niet eens meer?quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, geweldig weer om hier te lezen. Net als vroeger. En buiten dit topic hoor ik er echt niemand over. Zie heus wel mensen die verkouden zijn of wat dan ook, maar niemand meer die gaat testen. Gaat wel weer over.
Nee klopt, maar mensen in dit topic doen dat blijkbaar allemaal nog thuis.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat testen behalve thuis kan toch niet eens meer?
Ik wel, ik ga zo niet naar mijn moeder die trekt dit niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee klopt, maar mensen in dit topic doen dat blijkbaar allemaal nog thuis.
Doe normaal.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
et bestaat zeker wel, maar het is niet meer belangrijk. Het boeit niet meer of mensen het hebben.
Geen onzin. Bij de GGD kan het niet meer toch? Verder vind ik dat je je toon wel een beetje kunt matigen en normaal kunt discussieren. Ook al zit je op je zolderkamertje op een anoniem internetforum.quote:
Dat vind ik persoonlijk vrij verontrustend, zeker gezien de recente zeer grote stijging in het aantal besmettingen en zelfs de ziekenhuisbesmetting. Ik gebruik het dashboard nog dagelijks om te bepalen of het veilig is om bepaalde locaties te bezoeken en welke maatregelen daar dan bij nodig zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:30 schreef C64 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)e-lucht-gehaald.html
Het doet er echt niet meer toe of je Corona krijgt of griep. Zelf logisch nadenken en zeker met koorts lekker thuisblijven.
Ben je zelf kwetsbaar of wat is de reden?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk vrij verontrustend, zeker gezien de recente zeer grote stijging in het aantal besmettingen en zelfs de ziekenhuisbesmetting. Ik gebruik het dashboard nog dagelijks om te bepalen of het veilig is om bepaalde locaties te bezoeken en welke maatregelen daar dan bij nodig zijn.
Als de overheid het dashboard echt wil stoppen maar dan op zijn minst op bepaalde locaties de basismaatregelen verplicht in de herfst en winter. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld mondkapjes en afstand houden in supermarkten.
Echter, met de recente toename in besmettingen zou ik zelf ook graag een toegangspas en of lokale lockdown zien. Ik hoop zeer dat de minister het stopzetten wil heroverwegen.
Dat heeft ook echt altijd zo geweldig goed geholpen ja.. ik snap de hysterie hier maar slecht hoor. Het gemiddelde aantal IC opnames de afgelopen 3 maanden ligt op 5 per dag. Dat is niets vergeleken met de eerste 1,5 - 2 jaar van de pandemie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld mondkapjes en afstand houden in supermarkten.
Er liggen amper mensen door Covid in de ziekenhuizen en het is superrustig qua IC-bezetting en jij wilt maatregelen en zelfs een lokale lockdown?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk vrij verontrustend, zeker gezien de recente zeer grote stijging in het aantal besmettingen en zelfs de ziekenhuisbesmetting. Ik gebruik het dashboard nog dagelijks om te bepalen of het veilig is om bepaalde locaties te bezoeken en welke maatregelen daar dan bij nodig zijn.
Als de overheid het dashboard echt wil stoppen maar dan op zijn minst op bepaalde locaties de basismaatregelen verplicht in de herfst en winter. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld mondkapjes en afstand houden in supermarkten.
Echter, met de recente toename in besmettingen zou ik zelf ook graag een toegangspas en of lokale lockdown zien. Ik hoop zeer dat de minister het stopzetten wil heroverwegen.
Tja, rekening met je zwakkere medemens houden is raar?quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De mensen die ik ken en die nog getest hebben was puur omdat ze nog een test hadden liggen, en nieuwsgierig waren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als iets duidelijk geworden is met Corona, is dat het dat een grote groep lui echt schijt hebben aan de rest.quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tja, rekening met je zwakkere medemens houden is raar?
Sorry, ik zag je aan voor een andere user met vrijwel dezelfde username.quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Waaruit denk jij op te maken wat ik wil?
Serieus?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan kan je alleen maar hopen dat karma bestaatquote:Op dinsdag 19 december 2023 17:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De mensen die ik ken en die nog getest hebben was puur omdat ze nog een test hadden liggen, en nieuwsgierig waren.
[..]
Als iets duidelijk geworden is met Corona, is dat het dat een grote groep lui echt schijt hebben aan de rest.
Dat was echt een grote levensles ja.quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De mensen die ik ken en die nog getest hebben was puur omdat ze nog een test hadden liggen, en nieuwsgierig waren.
[..]
Als iets duidelijk geworden is met Corona, is dat het dat een grote groep lui echt schijt hebben aan de rest.
De griep die ik had was idd ook vervelender en langduriger dan corona vorig jaar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:39 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
volgens mij is er al een griep golf geweest....heb gehoord dat dat heftiger was dan corona
Wat probeer je daarmee te zeggen?quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:56 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dan kan je alleen maar hopen dat karma bestaat
U kunt niets met deze informatie?quote:
Je hoeft ook niet meer in quarantaine bij een positieve zelftest.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geen idee of je de corona-ic hebt meegemaakt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:56 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens beginnen met de luchthavens (Schiphol 400.000 passagiers per week van over de hele wereld), en gaan denken over maatregelen voor mensen die inreizen uit het landen waar Covid, Influenza maar recent ook RVS telkens hun origine hebben qua uitbraak.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als de overheid het dashboard echt wil stoppen maar dan op zijn minst op bepaalde locaties de basismaatregelen verplicht in de herfst en winter. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld mondkapjes en afstand houden
En wat doe je als je ziek bentquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik wel, ik ga zo niet naar mijn moeder die trekt dit niet.
....en ik zeg het ook tegen de mensen met wie ik in contact ben geweest.
Wat ze ermee doen moeten ze zelf weten.
Welk topic?quote:Op woensdag 20 december 2023 08:10 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Za en alle nonchalante mensen lees mijn topic in K&W.
Het eindigde in een drama [spoiler alert]
Hou gewoon een beetje rekening met je medemens. Zo simpel is het.
En soms is het niet te voorkomen
Ik neem er aanstoot aan dat je mij hier expliciet als nonchalant mens duidt.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:10 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Za en alle nonchalante mensen
Ik kan het niet vinden, maar vind ongeacht wat je hebt geschreven een persoonlijk drama erg, het spijt me dat je dat hebt mee moeten maken. Misschien is een linkje handig.quote:lees mijn topic in K&W.
Het eindigde in een drama [spoiler alert]
Is dit wederom voor mij bedoelt, expliciet?quote:Hou gewoon een beetje rekening met je medemens. Zo simpel is het.
Bij ons grijpt het ook wel om zich heen, maar omdat je veel lichter ziek bent blijven die mensen gewoon thuis werken die paar dagen. Een paar van ons team zijn wel flink ziek geworden, dus over het geheel genomen is er toch best wel wat uitval. Maar of dat groter is dan de standaard verkoudheid/griepgolf weet ik niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, geweldig weer om hier te lezen. Net als vroeger. En buiten dit topic hoor ik er echt niemand over. Zie heus wel mensen die verkouden zijn of wat dan ook, maar niemand meer die gaat testen. Gaat wel weer over.
Een hoestzakquote:Op dinsdag 19 december 2023 23:20 schreef Za het volgende:
[..]
U kunt niets met deze informatie?
In een plastic AH tas hoesten is misschien het meest effectief idd.
Dan ga ik ook niet naar mijn moeder, nee. Maar ik wilde ook weten wat ik had. Het is voor mij de eerste keer dat ik corona heb. Ik wilde zelf voelen hoe het voelt. Vooral omdat er ook zoveel verschillende verhalen rondgaan.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En wat doe je als je ziek bent
en negatief test?
Ten eerste bepaal ik zelf wel wat ik doe.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen onzin. Bij de GGD kan het niet meer toch? Verder vind ik dat je je toon wel een beetje kunt matigen en normaal kunt discussieren. Ook al zit je op je zolderkamertje op een anoniem internetforum.
A niffo welkom terugquote:Op dinsdag 19 december 2023 17:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tja, rekening met je zwakkere medemens houden is raar?
A niffo welkom terugquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:56 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Die werkten toen al niet zo goed. Ze hadden een betrouwbaarheid van 60% tot 80% met duidelijke klachten (afhankelijk van het merk) en minder dan 10% zonder klachten. Robert koch-instotuut had er toentertijd uitgebreid onderzoek over gepubliceerd, Maar de link is dood nu en nu zit het onderzoek vreemd genoeg achter slot en grendel van een EU-site.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:29 schreef ZanneG het volgende:
ik vraag mij af of de testen die ik nog had van vorig jaar nog wel werken?
kunnen die de nieuwste virussen wel herkennen?
ik had een test gedaan, die was negatief maar nu een maand later heb ik nog steeds veel luchtwegen problemen.
Hoesten en kortademig en een piepende ademhaling
Ik denk dat de testen niet meer zo betrouwbaar zijn en de nieuwste varianten er niet uit pikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |