Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 19-12-2023 17:58:39 ]
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Ik luister liever naar SR dan naar Bjorn van der Doelen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Die man kwam mij gisteren ook wel wat snobistisch over, had niet door dat het onze @PippenScottie was. Even goede vrienden trouwens.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
@Scorpion_17 Ik denk niet dat we die 40 topics gaan halen voor maandag trouwens. Ik dacht aan iets van 35? Dat gaat ook lastig worden.
Of we moeten nog volledig de statistiekdiscussie in gaan hier.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Het Schemer-effect is toch meer dat je te weinig nummers op de keuzelijst hebt waardoor je een keuzelijstbingo pakt, terwijl er makkelijk meer op de keuzelijst hadden gekund? Iets waar naast Aminam zelf vooral Meat Loaf en AC/DC last van hebben volgens mij
Schemer scoort wel de volle 100%, dat is sowieso irritant (AC/DC scoort volgens mij 60%), maar Schemer was met 3 nummers wel afgehamerd. Er staan twee kopieën met de prinses van Barbados in bijvoorbeeld. En Lose yourself staat er sinds vorig jaar twee keer in. En de Schemer Copyright en Without me is ook tweemaal hetzelfde. Datzelfde heb ik ook met veel Coldplay-werk eerlijk gezegd. En AC/DC natuurlijk al helemaal. Ik heb dat eigenlijk bij nagenoeg elke artiest/band. Na 5 nummers zou het wel voldoende zijn. De enkele uitzonderingen die eruit springen (Bowie komt bijvoorbeeld direct op) zouden daar dan maar onder moeten lijden in de ideale situatie.
[..] Schemer scoort wel de volle 100%, dat is sowieso irritant (AC/DC scoort volgens mij 60%), maar Schemer was met 3 nummers wel afgehamerd. Er staan twee kopieën met de prinses van Barbados in bijvoorbeeld. En Lose yourself staat er sinds vorig jaar twee keer in. En de Schemer Copyright en Without me is ook tweemaal hetzelfde. Datzelfde heb ik ook met veel Coldplay-werk eerlijk gezegd. En AC/DC natuurlijk al helemaal. Ik heb dat eigenlijk bij nagenoeg elke artiest/band. Na 5 nummers zou het wel voldoende zijn. De enkele uitzonderingen die eruit springen (Bowie komt bijvoorbeeld direct op) zouden daar dan maar onder moeten lijden in de ideale situatie.
ACDC is inderdaad wel een aardig voorbeeld van een band waarvan meeste nummers nogal dertien in een dozijn klinken ja. Maar dat is wellicht deels omdat ik ook gewoon niks met ze heb.
Op maandag 18 december 2023 11:27 schreef Dagoduck het volgende: @:Scorpion_17 Ik denk niet dat we die 40 topics gaan halen voor maandag trouwens. Ik dacht aan iets van 35? Dat gaat ook lastig worden.
Ik zou het wel oprecht interessant vinden om uit te vogelen wat de trend is van het gemiddelde jaar per lijst. Je zou verwachten dat het stijgt per jaar, omdat er nu eenmaal steeds nieuwere muziek in komt en eventueel oudere nummers uit de lijst verdwijnen. Maar hoe sterk is die trend? Het zal wel niet zo sterk zijn dat het gemiddelde jaar per jaar een jaar stijgt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[..] Schemer scoort wel de volle 100%, dat is sowieso irritant (AC/DC scoort volgens mij 60%), maar Schemer was met 3 nummers wel afgehamerd. Er staan twee kopieën met de prinses van Barbados in bijvoorbeeld. En Lose yourself staat er sinds vorig jaar twee keer in. En de Schemer Copyright en Without me is ook tweemaal hetzelfde. Datzelfde heb ik ook met veel Coldplay-werk eerlijk gezegd. En AC/DC natuurlijk al helemaal. Ik heb dat eigenlijk bij nagenoeg elke artiest/band. Na 5 nummers zou het wel voldoende zijn. De enkele uitzonderingen die eruit springen (Bowie komt bijvoorbeeld direct op) zouden daar dan maar onder moeten lijden in de ideale situatie.
Bowie, Fleetwood Mac (vooral ivm de 3 periodes) en Beatles zijn dan wel echt lijdend voorwerp, evenals afwijkende nummers van grotere artiesten (She's a Rainbow, '39, Politik...)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Toch vind ik het ook wel weer leuk als ik iedere 100 liedjes een nummer van Fleetwood Mac hoor
[..] Ik zou het wel oprecht interessant vinden om uit te vogelen wat de trend is van het gemiddelde jaar per lijst. Je zou verwachten dat het stijgt per jaar, omdat er nu eenmaal steeds nieuwere muziek in komt en eventueel oudere nummers uit de lijst verdwijnen. Maar hoe sterk is die trend? Het zal wel niet zo sterk zijn dat het gemiddelde jaar per jaar een jaar stijgt.
Dat staat per jaar op Pino112.nl
[..] Bowie, Fleetwood Mac (vooral ivm de 3 periodes) en Beatles zijn dan wel echt lijdend voorwerp, evenals afwijkende nummers van grotere artiesten (She's a Rainbow, '39, Politik...)
[..] Toch vind ik het ook wel weer leuk als ik iedere 100 liedjes een nummer van Fleetwood Mac hoor
Ik zou ermee kunnen leven als een paar bands/artiesten waar ik er meer dan 5 van kan hebben het slachtoffer zijn, als we er zoveel carbonplaatjes mee kunnen lozen.
[..] Wat dat betreft ben ik ook al jaren gewoon voor dat ze gewoon een limiet zetten op nummers per artiest, krijg je tenminste wat variatie in de onderste regionen. Helpt daarnaast hopelijk ook bij het in leven houden van klassiekers, en je filtert daarmee ook een beetje de onnodige nummers eruit.
Maar goed, dat gaat nooit gebeuren
Er moet gewoon net als bij Q een systeem komen, waardoor je maar op max x nummers (zeg 5) van 1 artiest kan stemmen. Dan heb je veel minder last van al het teveel van artiesten waarbij fans gewoon alles aanklikken, zoals Swifties die alles aanklikken van hun godin. Als een artiest dan alsnog 15x in de lijst komt, is dat gewoon omdat voldoende mensen die nummers het best vinden van die artiest en dan is het oke
[..] [..] Ik zou ermee kunnen leven als een paar bands/artiesten waar ik er meer dan 5 van kan hebben het slachtoffer zijn, als we er zoveel carbonplaatjes mee kunnen lozen.
Eens hoor.
Bedankt, ik kan kijken of ik er een trend-analyse op kan toepassen.
1991 was een puik muziekjaar, dus dit moet gewoon een prima editie worden
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Opvallend dat in 2010 de lijst 'ouder' werd, toen werden ook veel 2009-vernieuwingen nog een jaartje teruggedraaid
[..] Precies tussen ons in gaat het helemaal mis. Zoek Koggenland is op
Hillegaar poestig nu
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Misschien staat er wel niets uit 1991 in en circa 1000 nummers uit 1990 en circa 1000 uit 1992
Vooral tussen 2008 en 2015 ging het hard dus met +9 in 7 jaar. Logisch gezien het feit dat 2008 een soort gemiddelde van de lijst daarvoor was, maar zelfs als je daar 1979 of 1980 invult was dat een periode dat het snel ging.
Sinds 2015 eerst een stuk minder snel, maar de laatste 3 edities gaat het weer wat sneller.
[..] Vooral tussen 2008 en 2015 ging het hard dus met +9 in 7 jaar. Logisch gezien het feit dat 2008 een soort gemiddelde van de lijst daarvoor was, maar zelfs als je daar 1979 of 1980 invult was dat een periode dat het snel ging.
Sinds 2015 eerst een stuk minder snel, maar de laatste 3 edities gaat het weer wat sneller.
2008 moet je niet meetellen, dat is een logische veroudering omdat de lijst meer leek op die van 2006 dan die van 2007.
De laatste 2 jaar wel redelijk veel verjonging, maar ik denk dat dat ook komt omdat uitvallers uit de jaren 50 en 60 relatief per jaar meer effect zullen hebben. Omdat de lijst niet met het jaar mee verjongt zal elke oude plaat die door een plaat uit het afgelopen jaar vervangen wordt iets meer effect hebben.
[..] Zo'n 70 meer dan het jaar ervoor en zo'n 65 meer dan het jaar erna, bijvoorbeeld.
Edit: sterker, het is het best vertegenwoordigde 90's jaar, zie ik nu.
Terecht wel
Goed om te zien dat er iig wat hiphop op de keuzelijst van 1991 staat, blijft toch behoorlijk ondergewaardeerd.
Wat ik wel opvallend vind is dat er van Tom Petty blijkbaar gewoon alle nummers van een specifieke plaat op de lijst staan. Lijkt me een tikkeltje overkill, met uiteraard het bekende keuzelijst effect.
Toch raar dat ze bij bijv GNR alleen de 1991 singles en de albumtracks en niet alle Use your illusionhits tot 1991 rekenen, maar bij Nirvana's Nevermind dan weer wel. Zo wilekeurig.
Op maandag 18 december 2023 13:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Toch raar dat ze bij bijv GNR alleen de 1991 singles en de albumtracks en niet alle Use your illusionhits tot 1991 rekenen, maar bij Nirvana's Nevermind dan weer wel. Zo wilekeurig.
Dit klinkt wel echt als radio 2. Dit jaar kwamen 2 Peppers plaatjes in de 90's lijst omdat ze gecorrigeerd waren van 2000 naar 1999. Daar willen ze dus nog weleens mee schuiven naar eigen voorkeur.
Op maandag 18 december 2023 13:33 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Wat ik wel opvallend vind is dat er van Tom Petty blijkbaar gewoon alle nummers van een specifieke plaat op de lijst staan. Lijkt me een tikkeltje overkill, met uiteraard het bekende keuzelijst effect.
Je ziet hier duidelijker het album-drama gebeuren ja, van zo'n 2 jaar terug allerlei albums in hun volledigheid op de keuzelijst verschenen.
Ook wel matig dat niets van Van Kooten en De Bie de lijst heeft gehaald trouwens.
Het gekke is dus dat Radio 2 hier voor één keer wel moeite deed om het te stimuleren. Zoek Jezelf stond vorig jaar als Simplistisch Verbond. Niet alleen lastig voor wie dat niet weet, maar ook nog eens verkeerd gespeld (had Simplisties moeten zijn). Dit jaar daarentegen stond deze als Van Kooten & De Bie (Simplisties Verbond) - Zoek Je Zelf. Nog steeds wel een lullige spatiesamenzwering, maar vooruit.
Vraag me trouwens af, wat is de hardste daler die in de Top heeft gestaan? Bij de snob is er nu dus eentje die van 48 naar 1905 is gegaan, kan me niet herinneren dat er zo'n harde daler in de T2000 heeft gestaan
Op maandag 18 december 2023 14:18 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Vraag me trouwens af, wat is de hardste daler die in de Top heeft gestaan? Bij de snob is er nu dus eentje die van 48 naar 1905 is gegaan, kan me niet herinneren dat er zo'n harde daler in de T2000 heeft gestaan
Rose Garden meen ik
Op maandag 18 december 2023 14:18 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Vraag me trouwens af, wat is de hardste daler die in de Top heeft gestaan? Bij de snob is er nu dus eentje die van 48 naar 1905 is gegaan, kan me niet herinneren dat er zo'n harde daler in de T2000 heeft gestaan
Ah, zie dat bij de statistieken van Pino de dalers gesorteerd staan. Grootste daler is blijkbaar Lynn Anderson met Rose Garden in 2003, 1746 plaatsen gedaald.
Daarna Alicia Keys - Empire State Of Mind (part II) Broken Down die in 2015 1644 plaatsen is gezakt.
Yep, 2003. Maar waarom daalde die zoveel destijds?
Daarna Alicia Keys - Empire State Of Mind (part II) Broken Down die in 2015 1644 plaatsen is gezakt.
Hier ging wel wat manipulatie a la Lola mee gepaard
Rose Garden was toch een actie'tje een jaar eerder? En die Alicia kwam volgens mij door de 80 miljoen versies ervan die jaren lang op, af, weer terug erop, weer eraf, toch maar erop, nee toch niet zijn gegaan op de keuzelijst.
Dat is trouwens ook zoiets he. Die Lola en Empire mochten niet in twee versies erop, maar aan de andere kant komt er dan doodleuk een totaal onduidelijke Thrill is Gone bij. Of Clocks in Cuba of zo.
Die keuzelijst, en dan vooral de manier waarop ze ermee omspringen, is de laatste jaren toch wel mijn grootste bron van vermaak.
[..] Hier ging wel wat manipulatie a la Lola mee gepaard
Nu vond ik bij Lola de liveversie vs studioversie gedoe wat minder vreemd dan het feit dat we bij Empire State of Mind maar op 1 versie kunnen stemmen - dit is toch een beetje alsof je het ene jaar nog op Heaven van Do kon stemmen, en een jaar later ineens ook op de versie van DJ Sammy, om die er een jaar later weer af te halen en wéér een jaar later alleen DJ Sammy nog als optie te geven.
Somebody To Love snap ik, U2 kan ik me ergens voorstellen en die extra Clocks moet gewoon weg.
Thrill Is Gone gaat inderdaad mooi -500 door die extra versie op de keuzelijst... Maar twee verschillende ESOM-versies mogen absoluut niet. Wat een dramatische willekeur allemaal
[..] Nu vond ik bij Lola de liveversie vs studioversie gedoe wat minder vreemd dan het feit dat we bij Empire State of Mind maar op 1 versie kunnen stemmen - dit is toch een beetje alsof je het ene jaar nog op Heaven van Do kon stemmen, en een jaar later ineens ook op de versie van DJ Sammy, om die er een jaar later weer af te halen en wéér een jaar later alleen DJ Sammy nog als optie te geven.
De grap hier is juist dat je tegenwoordig niet meer op Do - Heaven kunt stemmen (terwijl die 7x in de Top 2000 stond) en nog wel op de DJ Sammy versie en de DJ Sammy (Candlelight Remix) versie
Een ander voorbeeld: sinds 2022 kun je stemmen op Liquid Spirit (Claptone Remix) en Liquid Spirit (original version) van de heer Porter. Resultaat: vorig jaar in 2022 verdwenen uit de lijst en dit jaar niet eens te vinden in de Extra 500 https://nl.wikipedia.org/wiki/Gregory_Porter#Radio_2_Top_2000
[..] De grap hier is juist dat je tegenwoordig niet meer op Do - Heaven kunt stemmen (terwijl die 7x in de Top 2000 stond) en nog wel op de DJ Sammy versie en de DJ Sammy (Candlelight Remix) versie
De Candlelight remix is toch gewoon Do - Heaven onder een ander naampje?
[..] Nope, stonden ook losstaand tegelijkertijd in de Top 40
Wat is het verschil?
Op maandag 18 december 2023 11:27 schreef Dagoduck het volgende: @:Scorpion_17 Ik denk niet dat we die 40 topics gaan halen voor maandag trouwens. Ik dacht aan iets van 35? Dat gaat ook lastig worden.
Of een boom opzetten over favoriete artiesten die ontbreken maar wel zouden moeten terugkeren/debuteren. Daar valt eindeloos over te praten
Het hele proces van welke nummers uiteindelijk de collectieve tand des tijds doorstaan (en welke niet) blijft me fascineren. En ook intrigerend waarom bepaalde artiesten/nummers wel mainstream/op de radio aanslaan en andere totaal niet. Soms zal toeval/geluk een behoorlijke rol spelen, maar het kan ook aan allerlei andere factoren liggen.
Nog maar even deze podcast beluisteren
quote:
Bohemian Rhapsody staat dit jaar wéér bovenaan de Top2000. Maar waarom? Wat zorgt er nou voor dat sommige liedjes de tand des tijds doorstaan en andere slechts een zomerhit blijven. Bestaat er zoiets als een hitformule? En wat valt nog meer op aan de Top2000 dat we wetenschappelijk kunnen verklaren? Tonie Mudde bespreekt het met muziekwetenschapper John Ashley Burgoyne en Volkskrantcollega Dana Holscher.
Trendlijn laat inderdaad zien dat het gemiddelde jaartal ongeveer met 0.75 per jaar stijgt.
Ik was nog wat verder aan het spelen met de data op @Pino112 zijn website:
Distributie van jaartallen van de eerste en huidige editie. Wat vooral opvalt is dat in het begin heel weinig recentelijke muziek werd gekozen, en daarnaast zit de modus nu in de jaren 80.
@Pino112 in je lijstje van dit jaar mist trouwens nog het jaartal bij het liedje Mandinka van Sinead O'Connor.
Op maandag 18 december 2023 22:31 schreef Felagund het volgende: @:Pino112 in je lijstje van dit jaar mist trouwens nog het jaartal bij het liedje Mandinka van Sinead O'Connor.
Ohja ik zal die 500 daar nog wegfilteren. Bij de nieuwe nummers levert Radio 2 het jaartal niet aan
Op maandag 18 december 2023 22:21 schreef Felagund het volgende: Trendlijn laat inderdaad zien dat het gemiddelde jaartal ongeveer met 0.75 per jaar stijgt.
Ik was nog wat verder aan het spelen met de data op @:Pino112 zijn website: [ afbeelding ]
Distributie van jaartallen van de eerste en huidige editie. Wat vooral opvalt is dat in het begin heel weinig recentelijke muziek werd gekozen, en daarnaast zit de modus nu in de jaren 80.
Wat mij begint op te vallen is dat de zeroes er maar bekaaid vanaf komen in de lijst.
Ik weet miet of dat iets zegt over de demografie van de stemmers of dat decennium gewoon minder muziek met eeuwigheidswaarde heeft opgeleverd.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2001 (159)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2002 (148)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2003 (125)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2004 (133)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2005 (139)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2006 (153)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2007 (134)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2008 (154)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2009 (142)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor de volledigheid 2010 (118)
SPOILER
Ach ja, de zeroes. Welke credible topartiesten hebben toen de Top 40 flink bestegen? Katie Melua? Beyoncé? Het houdt niet over he? Qua grote namen. Dan kom je dus niet veel verder dan namen die minder goed hebben gescoord en dan vaak ook niet met hun grote hits, en dan ook vooral nederlandstalig. Blof, Marcootje, etc. De enige artiest die redelijk aan de weg heeft getimmerd in de zeroes is Coldplay.
Dan kom je snel bij de alternative en die is helaas toch ook wat minder groot in de 00s dan in de 90s, toen MTV daar een grote hand in had en rock in den beginne nog wel leefde.
Tel daarbij op dat er in die tijd minder in de Top 2000 kwam wat heeft kunnen blijven hangen en dat de Radio 2-doelgroep eigenlijk minimaal 35-40 is en dan snap je het wel.
Ik heb even zitten graven wat ik zelf eigenlijk leuk vond in die tijd. Volgens mij dook ik toen vooral op Miss Kitten en Felix de huiskat en aanverwanten. Op nummerniveau zou er nog wel wat bij kunnen, maar of dat echt nut heeft... Ik zie niet ineens 100.000 stemmen naar LCD Soundsystem of Trentemöller gaan of zo.
Op dinsdag 19 december 2023 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende: Ach ja, de zeroes. Welke credible topartiesten hebben toen de Top 40 flink bestegen? Katie Melua? Beyoncé? Het houdt niet over he? Qua grote namen. Dan kom je dus niet veel verder dan namen die minder goed hebben gescoord en dan vaak ook niet met hun grote hits, en dan ook vooral nederlandstalig. Blof, Marcootje, etc. De enige artiest die redelijk aan de weg heeft getimmerd in de zeroes is Coldplay.
Dan kom je snel bij de alternative en die is helaas toch ook wat minder groot in de 00s dan in de 90s, toen MTV daar een grote hand in had en rock in den beginne nog wel leefde.
Tel daarbij op dat er in die tijd minder in de Top 2000 kwam wat heeft kunnen blijven hangen en dat de Radio 2-doelgroep eigenlijk minimaal 35-40 is en dan snap je het wel.
Als je in de T2K en andere lijsten naar de Zeroes kijkt, zie je eigenlijk alleen maar Nederlands (Guus / Marco / AedM / Volendam / Abel / ...), alternatief (Linkin Park / Within Temptation / Foo / Arctic Monkeys / Evanescence) of Coldplay. Met een enkele popuitzondering (bijv The Killers of Black Eyed Peas). Al die Amerikaanse pop en R&B van die tijd is bij niemand hier blijven hangen.
Een rondje langs de velden: - De eerste 100 zeroes nummers uit de Q Top 1000 - De top 100 van de 3FM Top 1003 van deze eeuw
Bij Q en niet bij 2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de Extra 500:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij 3fm en niet bij 2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de Extra 500:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vooral opvalt zijn het grote aantal internationale popvrouwen: Kelly Clarkson, Christina Aguilera, Britney Spears, Nelly Furtado, Avril Lavigne, Shakira, Vanessa Carlton, Cascada, Katy Perry en ook Miley, Gaga, P!nk, Rihanna
Bij welke van deze is het nou de schuld van de keuzelijst, en dan (vooral gelukkig) juist het ontbreken daarop:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest heeft dus duidelijk geen eeuwigheidswaarde. Men is Shakira, Kelly Clarkson, Katy Perry en Vanessa Carlton allang vergeten.
Op dinsdag 19 december 2023 09:03 schreef Tussle266 het volgende: Ik heb even zitten graven wat ik zelf eigenlijk leuk vond in die tijd. Volgens mij dook ik toen vooral op Miss Kitten en Felix de huiskat en aanverwanten. Op nummerniveau zou er nog wel wat bij kunnen, maar of dat echt nut heeft... Ik zie niet ineens 100.000 stemmen naar LCD Soundsystem of Trentemöller gaan of zo.
Tenzij er een Hacker langskomt lijkt me dat vrij kansloos ja
Nee hoor, Kelly heeft natuurlijk ook maar 1 relevant popalbum gehad. Daarvan had er eentje in gekund, maar ik mis het niet ofzo
Aangezien we toch niet werken en de tijd doden tot het eindelijk begint maar even alle jaartallen van een aantal opties op de keuzelijst voorzien. Dit is dus zoals ze op de keuzelijst aangegeven staan, maar we hadden al geconstateerd dat daar wel wat losjes mee omgegaan wordt, soms.
SPOILER
Op dinsdag 19 december 2023 10:28 schreef Tussle266 het volgende: Aangezien we toch niet werken en de tijd doden tot het eindelijk begint maar even alle jaartallen van een aantal opties op de keuzelijst voorzien. Dit is dus zoals ze op de keuzelijst aangegeven staan, maar we hadden al geconstateerd dat daar wel wat losjes mee omgegaan wordt, soms.
SPOILER
Het is in de lijst zelf ook niet direct het meest geliefde jaar. Billie en Armin komen er dit jaar bij, maar George Ezra wordt afgeschoten en Dua & Calvin namen ook de afscheidszoenen in ontvangst. Niet direct een heel sterk jaar blijkbaar. Edit: Calvin en George waren vorig jaar natuurlijk niet de enige, voor de duidelijkheid. Het zijn er volgens mij 6 of 7.
Since U Been Gone-genot. Die heb ik lang niet gehoord.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarvan de onderste drie en Billie (opnieuw) binnenkomen dit jaar. En verder bijv twee nietstoevoegende draakjes
Het origineel van de Yeah Yeah Yeahs is overigens beter.
Waren er in de zeroes misschien meer minder grote artiesten of eendsagvliegen met hitjes dan in andere decennia? Al kan ik me dat ook niet voorstellen want volgens mij zijn die er in andere decennia ook genoeg.
Misschien de opkomst van het downloaden van losse nummers minder grote artiesten die zich via internet beter konden verspreiden?
Op dinsdag 19 december 2023 10:44 schreef Dagoduck het volgende: Waren er in de zeroes misschien meer minder grote artiesten of eendsagvliegen met hitjes dan in andere decennia? Al kan ik me dat ook niet voorstellen want volgens mij zijn die er in andere decennia ook genoeg.
Misschien de opkomst van het downloaden van losse nummers minder grote artiesten die zich via internet beter konden verspreiden?
Radio was alsnog wel vrij leidend in de zeroes, zeker in de eerste paar jaren, omdat je niet zomaar uit het niets naar dingen op zoek ging zoals nu. Je moest toch een kapstok hebben voor een download, zegmaar.
[..] Het origineel van de Yeah Yeah Yeahs is overigens beter.
Yeah Yeah Yeahs ken ik dan weer alleen van Heads Will Roll in de A-Trak remix.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarvan de onderste drie en Billie (opnieuw) binnenkomen dit jaar. En verder bijv twee nietstoevoegende draakjes
Niet direct ideaal inderdaad. Wel verschillende noteringen die alweer uit de lijst zijn. Ik zie wel een paar Spotify-miljardairs ertussen die 0 stemmen krijgen tegenwoordig.
Nee, maar het zit niet meer in de echte mainstream. De desert- en stonerrockscene is levendiger dan ooit!
Flames van David Guetta & Sia zou best in de lijst mogen. Sia is sowieso best pover toebedeeld met alleen maar Chandelier en Titanium in de lijst. Waar is Snowman bijvoorbeeld? Die hoor je echt overal momenteel.
Stukje cocaïne met Sander. Al staat die op de keuzelijst zonder Sander. Zoals The Greatest ook ontbreekt op The Greatest. Heb ik het nou verkeerd of waren dat nu juist de hitversies?
De toename in usericons opeens is opvallend. In de xmas stockings gekregen?
Ik kan deze razzia tegen smoelloosheid wel waarderen
Op dinsdag 19 december 2023 11:58 schreef Tussle266 het volgende: Stukje cocaïne met Sander. Al staat die op de keuzelijst zonder Sander. Zoals The Greatest ook ontbreekt op The Greatest. Heb ik het nou verkeerd of waren dat nu juist de hitversies?
Het moet maar eens gezegd. Bij de helft van jouw posts heb ik werkelijk geen flauw idee wie of wat je bedoelt te zeggen.
You do you, maar ik ben arrogant genoeg om te claimen dat als ik je niet snap het voor veel andere mensen ook zal gelden
[..] Het moet maar eens gezegd. Bij de helft van jouw posts heb ik werkelijk geen flauw idee wie of wat je bedoelt te zeggen.
You do you, maar ik ben arrogant genoeg om te claimen dat als ik je niet snap het voor veel andere mensen ook zal gelden
Ik tast de helft van de tijd ook in het duister
Vast iets met de Sander van Doorn remix van The Girl You Lost To Cocaine. 2e verhaal geen idee.
[..] Ik tast de helft van de tijd ook in het duister
hahaha, dit weet ik. Dit overkomt me namelijk al een groot deel van mijn leven. Het icon waar we het net over hadden is mijn straf, want toen sprak ik ook in een raadseltje en dit is het resultaat. Dus troost je daarmee. Ik spreek trouwens in het echt zo, dus hier thuis begrijpen ze me in 98 van de 100 gevallen ook niet.
Over het algemeen is het toch onzin, dus heel veel missen doe je niet. En mocht iets onduidelijk zijn en je wil het echt weten, dan zeg je gewoon dat ik een lul ben en dat het duidelijker moet.
[..] [..] hahaha, dit weet ik. Dit overkomt me namelijk al een groot deel van mijn leven. Het icon waar we het net over hadden is mijn straf, want toen sprak ik ook in een raadseltje en dit is het resultaat. Dus troost je daarmee. Ik spreek trouwens in het echt zo, dus hier thuis begrijpen ze me in 98 van de 100 gevallen ook niet.
Over het algemeen is het toch onzin, dus heel veel missen doe je niet. En mocht iets onduidelijk zijn en je wil het echt weten, dan zeg je gewoon dat ik een lul ben en dat het duidelijker moet.
Die Bartje met zijn laptop. Ik durf te wedden dat hij One of Let's go all the way erin gepropt heeft. Leer mij Bart kennen. Al blijkt wel dat al die stemlijstjes van de DJ's behoorlijk gevolgd worden, want er zaten er genoeg tussen in de KKD die volgens mij zonder push van Blokhoofd of Desiree er niet waren gekomen.
Pakketje drank gewonnen bij een lokale winactie. Kom maar op met die T2K.
Op dinsdag 19 december 2023 15:29 schreef Tussle266 het volgende: Die Bartje met zijn laptop. Ik durf te wedden dat hij One of Let's go all the way erin gepropt heeft. Leer mij Bart kennen. Al blijkt wel dat al die stemlijstjes van de DJ's behoorlijk gevolgd worden, want er zaten er genoeg tussen in de KKD die volgens mij zonder push van Blokhoofd of Desiree er niet waren gekomen.
Beter had Blokhoofd van z'n stemlijstje Love On The Brain net iets harder gepusht.
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Een biertje, een kruidenbitter en een likeurtje. Van Inkelen moet wel lukken ja.
[..] Flames van David Guetta & Sia zou best in de lijst mogen. Sia is sowieso best pover toebedeeld met alleen maar Chandelier en Titanium in de lijst. Waar is Snowman bijvoorbeeld? Die hoor je echt overal momenteel.
Ik ben fan van The Girl You Lost to Cocaine.
Op dinsdag 19 december 2023 15:19 schreef Tussle266 het volgende: Ik zal er geen raadsel van maken als ik dit nieuws waar jullie allemaal op zaten te wachten deel.
Ik vind het geweldig dat de lijst 8 uur langer duurt tegenwoordig, en in coronatijd was ik er ook bij, maar mijn stapavond op 24 december pakken ze niet af dus ik ga het begin dit jaar wederom missen.
Ik blijf het ook wel bijzonder vinden dat Harvest Moon van Neil Young zijn meest bekeken nummer op YouTube is. Het is ook zijn enige stijger (CSNY niet meegerekend). Lekker zwijmelnummer hoor maar het is niet het eerste nummer dat mensen noemen of waar ze aan denken als je het over Neil Young hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 19-12-2023 17:29:19 ]
Trouwens inderdaad, dankzij hits dit jaar, hoogste noteringen ooit voor Fields Of Gold, Fast Car en Children. Cambodia kwam te laat om voor een plusje te zorgen helaas.
Op dinsdag 19 december 2023 16:52 schreef Dagoduck het volgende: Ik blijf het ook wel bijzonder vinden dat Harvest Moon van Neil Young zijn meest bekeken nummer op YouTube is. Het is ook zijn enige stijger (CSNY niet meegerekend). Lekker zwijmelnummer hoor maar het niet het eerste nummer dat mensen noemen of waar ze aan denken als je het over Neil Young hebt.
Nee, dat is dat andere zwijmelnummer, Heart of gold.
Goed om te horen vanochtend dat een dj liever het origineel draaide dan de cover. Waarom moet een cover die vrijwel hetzelfde klinkt als het origineel een hit worden.
En dan wordt er zoveel succesvolle country gemaakt in Amerika, en wat neemt NL over: een Fast Car cover.... Maar nooit bijv. iets van Morgan Wallen wat hetzelfde klinkt en net zo gigantisch is in Amerika, maar wel origineel is
‘Morgan Wallen’ klinkt wel een beetje als twee dronken studenten die eindelijk de knoop doorhakken. Maar het is wel iets wat een paar jaar geleden nog wel op de radar van 2 kwam en nu niet meer.
Ik heb een mooie fles whisky besteld naar het huis van mijn ouders, met als goed excuus dat de vriend van mijn stiefzusje van whisky houdt en dat we een mini proeverij gaan doen En uiteraard voor het van Inkelen
[..] Goed om te horen vanochtend dat een dj liever het origineel draaide dan de cover. Waarom moet een cover die vrijwel hetzelfde klinkt als het origineel een hit worden.
Belde Toploader met hun overbodige kuffer van Dancing in the Moonlight of lag het aan mij?
[..] Belde Toploader met hun overbodige kuffer van Dancing in the Moonlight of lag het aan mij?
Daar zit nog wel iets meer verschil in dan beide versies van Fast Car naar mijn mening. Verder eens hoor.
Ik ga bijna die verschrikkelijke gooi-er-maar-een-beat-onder covernummers waarderen die je tegenwoordig in de zomer altijd hoort (nee, niet echt natuurlijk ), die verschillen in ieder geval nog van het origineel.
[..] Daar zit nog wel iets meer verschil in dan beide versies van Fast Car naar mijn mening. Verder eens hoor.
Ik ga bijna die verschrikkelijke gooi-er-maar-een-beat-onder covernummers waarderen die je tegenwoordig in de zomer altijd hoort (nee, niet echt natuurlijk ), die verschillen in ieder geval nog van het origineel.
Ja oké, de Fast Car-cover is overbodig en lijkt nogal veel op het origineel. Maar aan de andere kant, ik heb liever een wat saaiige cover dan dat mensen ineens een bombastische draak van een 'klein' liedje maken.
Het is laaghangend fruit maar ik kijk uiteraard naar jou, Disturbed.
[..] Ja oké, de Fast Car-cover is overbodig en lijkt nogal veel op het origineel. Maar aan de andere kant, ik heb liever een wat saaiige cover dan dat mensen ineens een bombastische draak van een 'klein' liedje maken.
Het is laaghangend fruit maar ik kijk uiteraard naar jou, Disturbed.
In diezelfde categorie, I Will Always Love You van Whitney. Origineel was een lief ingetogen liedje die ze voor iemand persoonlijk schreef, de cover is een nogal overdreven dramatisch kijk-mij-eens-zingen spektakel
[..] Dus we kunnen stellen dat jij de enige hier bent die al het werk van de Bankzitters door en door kent?
Ik heb in ieder geval Cupido geluisterd ja!
En vorig jaar heb ik die andere twee een eerlijke kans gegeven, en het jaar daarvoor die eerste. Geen idee waarom, blijkbaar ben ik gewoon een beetje masochistisch.
[..] Daar zit nog wel iets meer verschil in dan beide versies van Fast Car naar mijn mening. Verder eens hoor.
Ik heb zo geërgerd aan die coverremixremake wat is het eigenlijk? van Blue. Een leuk origineel nummer zo verpesten met de meest nietszeggende lyrics ooit
[..] Bedankt, die stond er dubbel in. Daarentegen miste 1880 (Mooi Liedje), dus 24 reentrys en inderdaad 71 nieuwen.
Overigens dacht ik eerst dat je nog een fout gemaakt had, want volgens Wikipedia heeft Year of Summer er al eens eerder ingestaan, in 2013 (dan zou het dus ook een re-entry zijn). Maar die kan ik ook op andere sites die de lijst uit 2013 nog hebben nergens terugvinden, dus in dit geval heeft Wikipedia het mis denk ik.
edit: nee wacht, ik zie het al - het gaat om 2014, en toen stond de akoestische versie in de lijst. De versie met Wildstylez is wel echt nieuw.
Op dinsdag 19 december 2023 22:27 schreef DecoAoreste het volgende: Nog 3 platen te gaan; Missen Zou, Wat Wil Je Van Mij, en dan gelukkig afsluiten met Radiohead. Ik zet me schrap.
Ja, maar dat is valsspelen. Je moet gewoon met Hannah Mae en daarna is het afgelopen.
De tijdloze countdown is ook niet bepaald kinderachtig tot nu toe. Ik luister hem tegenwoordig niet meer live omdat je anders 2 weken achterelkaar dezelfde platen hoort. Maar dat wordt wel de moeite waard om terug te luisteren in het voorjaar. https://www.vrt.be/vrtmax(...)-countdown-playlist/
Op woensdag 20 december 2023 09:12 schreef Tussle266 het volgende: De tijdloze countdown is ook niet bepaald kinderachtig tot nu toe. Ik luister hem tegenwoordig niet meer live omdat je anders 2 weken achterelkaar dezelfde platen hoort. Maar dat wordt wel de moeite waard om terug te luisteren in het voorjaar. https://www.vrt.be/vrtmax(...)-countdown-playlist/
Moet volgens mij maar weer eens bij de Belg inschakelen als ik dit zie. Enige nadeel zijn de dubbelingen met week 53 straks ja.
[..] Moet volgens mij maar weer eens bij de Belg inschakelen als ik dit zie. Enige nadeel zijn de dubbelingen met week 53 straks ja.
Dat is voor mij de ook de voornaamste reden. Week 53 moet wel nog een beetje leuk blijven. Ik luister deze dan nog wel in april of zo. Dat werkt ook prima.
Alle voor mij op het oog minder bekende binnenkomers even langsgegaan vandaag:
Meningen:
• Die Bloemkole is gelijk één van de leukere dialectnummers in de lijst. Al is het crimineel dat Status Quo zelf met het nummer al 15 jaar niet meer is genoteerd. • Utereg daarentegen. Mooie stad, maar dit had niet gehoeven. Een carnavalsnummer voor een stad boven de rivieren? • De meest nuttelloze toevoeging is die slappe hap van Rammstein. Schemer-effect, ik weet het. • The National luistert prima weg, niks mis mee. Zijn gewoon een Coldplay en Ed Sheeran nummer maar dan iets lager en trager. • Jeff Buckley en Porcupine Tree zijn prima, maar hadden best ook 4 minuten mogen duren. Arriving Somewhere But Not Here is een soort Time To Give qua opbouw richting een mogelijk episch slot, dat er in dit geval niet komt en gezapig eindigt. • De stem van Florence is altijd fijn, alleen jammer dat het weer eens een cover van een bekende hit is. • Van Homecoming herken ik dat pianootje nog wel. Er zijn vele betere melodietje + rap + gezongen refrein nummers te bedenken, maar blijkbaar zijn zowel Kanye als Chris Martin heilig. Gelijk ook de hoogste positie van Kanye ooit in de lijst? • Ik kom wel eens op een station, dus Una Mattina herken ik daar wel van. Amelie is een beter pingeltje. Geef mij maar meer van Synth-goden als Hammer, Moroder of Vangelis. • De reden van de twee Pogues is bekend. Doen me niet veel. Irish Pub muziek waar je om 2 uur 's nachts nog instrompelt. Doe mij op die plekken maar The Three Degrees en The Sunclub. • Die van Wham, Smiths, Wheatus en Diggy Dex kende ik wel, verrassend dat die nog nooit genoteerd waren. • Die Pink Floyd die binnendruppelt door de keuzelijst is ook goed bekend. Vooral door het album natuurlijk. Goede toevoeging. Al hoor je daarna weer het volgende nummer van het album aan te zetten. • Kiwi kende ik nog niet, dat debuutalbum van Harry niet zo vaak gehoord. Goed nummer. Maar het betekent wel dat ook Harry Styles al op een 100% conversieratio zit nu.
• Die Bloemkole is gelijk één van de leukere dialectnummers in de lijst. Al is het crimineel dat Status Quo zelf met het nummer al 15 jaar niet meer is genoteerd.
Dat is zelf dan ook maar een matige cover
• The National luistert prima weg, niks mis mee. Zijn gewoon een Coldplay en Ed Sheeran nummer maar dan iets lager en trager.
*Zoekt vast popcorn
Oh ja, en leuk dat Imagine Dragons zelfs 3x binnenkomt, aangezien Radiohead in de solo van High And Dry Imagine Dragons eert door even de melodie van het refrein van It's Time te spelen. Volgens het internet was ik niet de enige die dat doorhad.
Als de concurrentie uit Donker getinte heerschappen in Parijs en een lesje tellen met Rihanna en Paulus bestaat, is dat ook niet zo lastig te bereiken. Zelfs niet voor dit stukje overbodigheid.
[..] Als de concurrentie uit Donker getinte heerschappen in Parijs en een lesje tellen met Rihanna en Paulus bestaat, is dat ook niet zo lastig te bereiken. Zelfs niet voor dit stukje overbodigheid.
De donker getinte heerschappen in Parijs zetten wel een aardige stijging door. Misschien is daar wel de anti cancelcultuur club actief die ook Marco steunt.
[..] De donker getinte heerschappen in Parijs zetten wel een aardige stijging door. Misschien is daar wel de anti cancelcultuur club actief die ook Marco steunt.
Ik vind eigenlijk dat Homecoming het eerste Kanye-nummer is in de lijst bij nader inzien. Die andere twee zijn eigenlijk zijprojectjes. Dan is de concurrentie dus goudschepper en All falls down, dat is ook al niet best.
Op woensdag 20 december 2023 15:12 schreef Cassa95 het volgende: • Utereg daarentegen. Mooie stad, maar dit had niet gehoeven. Een carnavalsnummer voor een stad boven de rivieren?
Dat is een FC Utrecht-liedje toch? Ik vraag me af of de deur nu ook openstaat voor voetballiedjes met groter potentieel als Hand In Hand Kameraden.
[..] Ik vind eigenlijk dat Homecoming het eerste Kanye-nummer is in de lijst bij nader inzien. Die andere twee zijn eigenlijk zijprojectjes. Dan is de concurrentie dus goudschepper en All falls down, dat is ook al niet best.
En dat terwijl de voor Kanye beste nummers op de keuzelijst nergens te zien waren: American Boy en Run This Town
[..] Ik vind eigenlijk dat Homecoming het eerste Kanye-nummer is in de lijst bij nader inzien. Die andere twee zijn eigenlijk zijprojectjes. Dan is de concurrentie dus goudschepper en All falls down, dat is ook al niet best.
Vond Watch The Throne wel iets leuker als zijprojectje dan die keutel met die zangert die hier met Matt wordt vergeleken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gale_Boetticher op 20-12-2023 16:16:20 ]
Ik vergelijk de zangers absoluut niet. Ik vond wat ik van The National hoorde vandaag in de categorie niet boeiende popmuziek vallen. En hier scoor je punten als je de twee genoemde artiesten tot dat genre mee laat tellen
[..] We werden behandeld als de Fokro Mafia door @:DagoDuck van den Heuvel en zijn kompaan @:Homijn van der Spek. Dus nou ja, vooruit dan maar.
MED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr
Op woensdag 20 december 2023 22:19 schreef PzKpfw het volgende: Bijzonder dat Overcome van NBT hun laagst genoteerde nummer is. Lijkt me toch wel hun grootste hit tot nu toe.
Keuzelijst. Volgend jaar gewoon een van de hogere, hoewel ik niet weet of ie Impossible of Amsterdam kan verslaan
Op woensdag 20 december 2023 22:19 schreef PzKpfw het volgende: Bijzonder dat Overcome van NBT hun laagst genoteerde nummer is. Lijkt me toch wel hun grootste hit tot nu toe.
Dat zegt niet zoveel, de grootste hit van de Foo Fighters staat niet eens in de t2000.
Die van Tropical Danny ook niet. Die KKD heeft er wel voor gezorgd dat het alleen maar langer lijkt te duren voor het eindelijk eens begint. Of ligt dat aan mij?
Op donderdag 21 december 2023 08:03 schreef Tussle266 het volgende: Die van Tropical Danny ook niet. Die KKD heeft er wel voor gezorgd dat het alleen maar langer lijkt te duren voor het eindelijk eens begint. Of ligt dat aan mij?
Ik heb daar geen last van, ik vermaak me wel met SR en Darten.
Overigens: Kerstvakantie > Toppertje
[..] Ik heb helaas de moeite genomen om te luisteren. Toekomstig actieplaatje.
Gewoon op 1. En een gelukkig nieuwjaaaaahaaaar
Op donderdag 21 december 2023 08:03 schreef Tussle266 het volgende: Die van Tropical Danny ook niet. Die KKD heeft er wel voor gezorgd dat het alleen maar langer lijkt te duren voor het eindelijk eens begint. Of ligt dat aan mij?
In de categorie 'zomerhits uit 2006' ga ik dan toch voor Boten Anna.
[..] In de categorie 'zomerhits uit 2006' ga ik dan toch voor Boten Anna.
Van de Gebroeders Ko ben ik ook geen fan.
[..] Dat zegt niet zoveel, de grootste hit van de Foo Fighters staat niet eens in de t2000.
Wheels? Dan zegt een hit ook niet zoveel want denk dat mensen dan toch eerder aan Everlong, The Pretender of Best of You denken.
Op donderdag 21 december 2023 09:40 schreef Tussle266 het volgende: De keuzes voor 2006, inclusief 2 liedjes van de koningin van Canadees-Portugal die al 15 jaar vaste waardes hadden moeten zijn.
SPOILER
Opvallend dat bij Dogs Lisa Hannigan genoemd wordt maar bij 9 Crimes niet.
Over artiesten gesproken waarbij de grootste hit niet in de Top 2000 staat trouwens. Ik kwam er recent achter dat Dogs blijkbaar de Top 40 heeft gehaald.
Op donderdag 21 december 2023 09:39 schreef MielMonteur het volgende: Sam Smith staat ook blijkbaar niet meer in de lijst, kom ik nu achter. Dat debuutalbum had toch wat echte Radio-2-classics.
Maar ja dat had Duffy ook
Oei, Stay With Me is hard gekelderd, stond 8 jaar geleden nog op 425. Latch hoort ook een vaste waarde te zijn.
Zou voor zo’n Sam nu ook gelden dat het inmiddels wat veel is dat er 11 opties (inclusief samenwerkingen) zijn om uit te kiezen? Of zou het gewoon vallen onder de vrije val die recente werkjes maken als ze eenmaal weg zijn, zoals we leerden uit de KKD?
Op donderdag 21 december 2023 10:29 schreef Tussle266 het volgende: Zou voor zo’n Sam nu ook gelden dat het inmiddels wat veel is dat er 11 opties (inclusief samenwerkingen) zijn om uit te kiezen? Of zou het gewoon vallen onder de vrije val die recente werkjes maken als ze eenmaal weg zijn, zoals we leerden uit de KKD?
Combinatie van allebei. Ik zou ook eerder op een Unholy stemmen dan op een Stay With Me.
Op donderdag 21 december 2023 10:29 schreef Tussle266 het volgende: Zou voor zo’n Sam nu ook gelden dat het inmiddels wat veel is dat er 11 opties (inclusief samenwerkingen) zijn om uit te kiezen? Of zou het gewoon vallen onder de vrije val die recente werkjes maken als ze eenmaal weg zijn, zoals we leerden uit de KKD?
Ik denk allebei hoor. De lijst is steeds meer een 'fanbase'-lijst aan het worden. Sam Smith heeft nooit een echte Taylor Swift/Muse/whatever-fanbase gehad, en dan is hun voor een groep mensen nu toch te extreem aan het worden.
[..] Ik denk allebei hoor. De lijst is steeds meer een 'fanbase'-lijst aan het worden. Sam Smith heeft nooit een echte Taylor Swift/Muse/whatever-fanbase gehad, en dan is hun voor een groep mensen nu toch te extreem aan het worden.
Dat is altijd al geweest. Zie bijvoorbeeld The Sweet in 2001 of het feit dat Volendam vaak goed scoort. Maar er zijn wel steeds meer 'middelgrote artiesten' door zowel het eraf halen van de max 2 stemmen per artiest in 2009 als door verruiming van de keuzelijst op een aantal artiesten, waardoor het Schemer-effect er langzaam af gaat. Maar dat gaat altijd langzaam
Zolang je inderdaad niet bij de aller- allergrootsten hoort en je nog recent hits scoort, verdwijnen oudere nummers makkelijk naar de vergetelheid.
[..] Zolang je inderdaad niet bij de aller- allergrootsten hoort en je nog recent hits scoort, verdwijnen oudere nummers makkelijk naar de vergetelheid.
Zoals gezegd, een combinatie dus
[..] Combinatie van allebei. Ik zou ook eerder op een Unholy stemmen dan op een Stay With Me.
Als Sam al een stap te ver is dan branden ze kruizen in het café als Kim op zou komen. Zou op zich wel een kijkwaardig spektakel zijn. Bartje met zijn MJ-jasje met brandend haar en een blikje Pepsi in zijn hand en zo.
[..] Als Sam al een stap te ver is dan branden ze kruizen in het café als Kim op zou komen. Zou op zich wel een kijkwaardig spektakel zijn. Bartje met zijn MJ-jasje met brandend haar en een blikje Pepsi in zijn hand en zo.
Er zijn wel veel van dat soort types door de jaren heen geweest in de lijst he? Ik moest aan Jamie Cullum denken. Bleek wel meer mee te vallen dan ik dacht, want op zijn 'hoogtepunt' maar 2 noteringen in de lijst. Ik dacht eigenlijk dat hij en Buble gelijk opgingen. Ondertussen wel alweer langer weg dan dat hij erin heeft gestaan (2013 voor het laatst), maar wel nog altijd 12 keuzelijstopties, waaronder 3 jonger dan 2013.
Jamie Cullum, Jamie Lidell, James Blunt, James Morrison, James Bay, James TW, James Arthur, Gavin James, Jack Johnson, Jason Mraz, John Legend, John Mayer, Jonathan Jeremiah, een heleboel potten nat
Op donderdag 21 december 2023 11:23 schreef Cassa95 het volgende: Jamie Cullum, Jamie Lidell, James Blunt, James Morrison, James Bay, James TW, James Arthur, Gavin James, Jack Johnson, Jason Mraz, John Legend, John Mayer, Jonathan Jeremiah, een heleboel potten nat
Op donderdag 21 december 2023 11:23 schreef Cassa95 het volgende: Jamie Cullum, Jamie Lidell, James Blunt, James Morrison, James Bay, James TW, James Arthur, Gavin James, Jack Johnson, Jason Mraz, John Legend, John Mayer, Jonathan Jeremiah, een heleboel potten nat
Wel toevallig dat ze bijna allemaal met een J beginnen
[..] De helft van deze namen heb je verzonnen, toch?
Niet eens. Allemaal popzanger-klonen die ongeveer tussen 2005 en 2015 hits scoorden op de radio (en de meesten ook in de T2K). Vooral een godsgeschenk voor Sky Radio dat ze allemaal bestaan.
Je vergeet Jon Allen.
TW stond overigens nooit in de Top 2000. En je hebt er nog een paar meer, die allemaal overigens de lijst niet hebben gehaald. James Blake overigens wel, maar die valt wel weer net buiten deze categorie voor mij
[..] Wel toevallig dat ze bijna allemaal met een J beginnen
Dit is eigenlijk wel een goed punt. Zijn ze er ook in andere letters? Daniel Powter komt in me op, maar verder... Edit: En rique Iglesias, mag die op deze lijst?
[..] Dit is eigenlijk wel een goed punt. Zijn ze er ook in andere letters? Daniel Powter komt in me op, maar verder... Edit: En rique Iglesias, mag die op deze lijst?
Waarom ook niet? Dan kan je denk ik ook wel ff Ricky Martin eraan toevoegen. Ik haal hem en Enrique altijd door elkaar
[..] Waarom ook niet? Dan kan je denk ik ook wel ff Ricky Martin eraan toevoegen. Ik haal hem en Enrique altijd door elkaar
Ezelsbruggetje: Enrique heeft lekker wijf, Ricky zeker niet
You're welcome
[..] Dit is eigenlijk wel een goed punt. Zijn ze er ook in andere letters? Daniel Powter komt in me op, maar verder... Edit: En rique Iglesias, mag die op deze lijst?
Gavin DeGraw bijv.
Ik heb vorig jaar een jaar lang vanuit mijn Top 2000 archief af en toe op kantoor "een letter" aangezet. Vandaar dat ik wist dat de J alleen maar bestaat uit mannelijke Sky Radio artiesten. Zo heb je wel meer letters. De K bestaat juist bijna voor de helft uit bands uit diezelfde periode zoals Kaiser Chiefs, Kane, Kaleo, Keane, Kensington, Kid Rock, Killers, Kings Of Leon en Kodaline.
Ondanks dat het officieel een band is zou ik ook Maroon 5 in die groep willen scharen. En veel lokaal product dat ook de vruchten ervan plukte. Milow, Alain Clark, dat soort figuren.
[..] Ezelsbruggetje: Enrique heeft lekker wijf, Ricky zeker niet
You're welcome
Ja, dat Enrique op vrouwen valt blijft me toch verbazen.
Op donderdag 21 december 2023 13:26 schreef Mexicanobakker het volgende: Ondanks dat het officieel een band is zou ik ook Maroon 5 in die groep willen scharen. En veel lokaal product dat ook de vruchten ervan plukte. Milow, Alain Clark, dat soort figuren.
Moron 5 is helaas natuurlijk allesbehalve vergeten. Die zijn al sinds 2005 onafgebroken aanwezig. En iedere keer als je denkt dat ze eruit vliegen, dan trekken ze wel weer aan de Pachelbel. Een beetje de kant die Ed Kroket ook op aan het gaan is. Types als Smith, Cullum en DeGraw kenden echt een periode en zijn nu met geen vergrootglas op te sporen. Milow past daar ondanks die opleving door Waardeloze Zangers ook wel goed in, inderdaad.
[..] Moron 5 is helaas natuurlijk allesbehalve vergeten. Die zijn al sinds 2005 onafgebroken aanwezig. En iedere keer als je denkt dat ze eruit vliegen, dan trekken ze wel weer aan de Pachelbel. Een beetje de kant die Ed Kroket ook op aan het gaan is. Types als Smith, Cullum en DeGraw kenden echt een periode en zijn nu met geen vergrootglas op te sporen. Milow past daar ondanks die opleving door Waardeloze Zangers ook wel goed in, inderdaad.
Dan moet Jantje Meier ook wel uit die lijst, die heeft ook nog een bepaalde populariteit (die ik nooit zal begrijpen)
Gavin wordt ook opvallend vaak gedraaid op bijvoorbeeld 3fm.
Maroon 5 en OneRepublic hebben ook wel iets meer bekendheid, maar Maroon 5 heeft ook maar 1 notering en OneRepublic ook 1 of geen? En het zijn eigenlijk een soort een mans bands
Die zou ik inderdaad ook niet meerekenen in deze categorie. Dat is toch wel iets anders dan die types die een jaar of 5 tot 10 meedraaien en dan uit de geschiedenisboeken gewist worden omdat de herinnering te pijnlijk is.
Maroon 5 en OneRepublic hebben ook wel iets meer bekendheid, maar Maroon 5 heeft ook maar 1 notering en OneRepublic ook 1 of geen? En het zijn eigenlijk een soort een mans bands
Staan ze er echt maar een keer in? Had vorig jaar toch het gevoel dat ze wel wat vaker er in stonden. Maar misschien is dat gewoon de zanger met zn solo materiaal.
[..] Staan ze er echt maar een keer in? Had vorig jaar toch het gevoel dat ze wel wat vaker er in stonden. Maar misschien is dat gewoon de zanger met zn solo materiaal.
Buiten Memories is alles alweer een paar jaar weg. The Script staat er wel nog 4x in volgens mij, over Sky meuk gesproken.
[..] Buiten Memories is alles alweer een paar jaar weg. The Script staat er wel nog 4x in volgens mij, over Sky meuk gesproken.
Omdat ze ieder jaar op Pinkpop staan denk ik.
Op donderdag 21 december 2023 23:28 schreef PippenScottie het volgende: Vandaag kregen we het antwoord op de vraag wat er gebeurt als je 6 geeks uit dit topic een Top 2000 quiz laat doen tegen normale mensen.
Het was een beetje alsof je Ajax in de amateurcompetitie los zou laten.
We hebben de eer van het Fok!forum hooggehouden
Kansloos verloren, dus.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Op donderdag 21 december 2023 23:28 schreef PippenScottie het volgende: Vandaag kregen we het antwoord op de vraag wat er gebeurt als je 6 geeks uit dit topic een Top 2000 quiz laat doen tegen normale mensen.
We hebben de eer van het Fok!forum hooggehouden
nou als je vanavond ziet gaat die vergelijking niet helemaal meer op vrees ik
[ Bericht 0% gewijzigd door MTheBassman op 22-12-2023 12:38:28 ]
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op donderdag 21 december 2023 09:40 schreef Tussle266 het volgende: De keuzes voor 2006, inclusief 2 liedjes van de koningin van Canadees-Portugal die al 15 jaar vaste waardes hadden moeten zijn.
SPOILER
Ja, echt onbegrijpelijk dat Nelly niet meer in de lijst staat. De 00s popkoningin.
Ze zal voor het grote publiek teveel in de vergetelheid zijn geraakt. Jammer
Dit zijn dan ook echt bullshitvragen. Er zijn nauwelijks clips in de Top 2000, alleen snippets van 3.2 seconden bij de anchorman. Dus ik zou gewoon alsnog even die beker gaan claimen als ik jullie was.
[..] Dit zijn dan ook echt bullshitvragen. Er zijn nauwelijks clips in de Top 2000, alleen snippets van 3.2 seconden bij de anchorman. Dus ik zou gewoon alsnog even die beker gaan claimen als ik jullie was.
We hebben de tegenstand meer dan gedecimeerd. Het was als die tijdrit van Jonas Vingegaard, terwijl de rest op dikke banden reed.
Dat nummer van Barry White blijft daar ook onverminderd populair. Stond in de beginjaren van de Top 4000 ook in de top 10.
[..] Dat is wel echt een Belgendingetje inderdaad. Die blijft in al die lijstjes populair daar.
Zal de Top 4000 in het begin wellicht een beetje geinspireerd zijn door een Belgische variant? En zo ja welke. Naast dat daar uiteraard ook gewoon alle stemmen netjes geteld worden
Op vrijdag 22 december 2023 17:21 schreef CindieY het volgende: Is er ook ergens een lijst waarin je kunt zien welke nummers op een bepaald tijdstip worden gedraaid?
Hier komt Patrick toch wel met louter punten die hout snijden. Voor sommigen een bron van ergernis maar lees zijn columns met plezier. Zijn primeurs zijn ook regelmatig on point.
Ik heb nog een puntje van (opbouwende, hopelijk ) kritiek aangaande je website: als je sorteert op nummer, dan doet-ie dat vaak niet netjes, waarschijnlijk omdat hij alle data als string leest in plaats van als integer. Dus dan sorteert hij hem als 1, 10, 100, et cetera ipv 1, 2, 3 et cetera. Is dat relatief eenvoudig aan te passen of vraag ik nu iets heel kuts
[..] Ik heb nog een puntje van (opbouwende, hopelijk ) kritiek aangaande je website: als je sorteert op nummer, dan doet-ie dat vaak niet netjes, waarschijnlijk omdat hij alle data als string leest in plaats van als integer. Dus dan sorteert hij hem als 1, 10, 100, et cetera ipv 1, 2, 3 et cetera. Is dat relatief eenvoudig aan te passen of vraag ik nu iets heel kuts
Tuurlijk, is altijd welkom. Welke pagina(s) bijvoorbeeld? En welke kolom
Heb vandaag nog vrij last minute via mijn oom (die momenteel bassist is bij Erwin Java's band) twee kaarten gekregen voor het optreden van laatstgenoemde band in de oosterpoort vanavond. Was toch wel lekker nog effe mee te pakken
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op zaterdag 23 december 2023 09:20 schreef Scorpion_17 het volgende: Het enige 'voordeel'. van longcovid is wel dat je n excuus hebt om sommige verplichtingen te skippen
[..] Grappig, ik ben het niet veel met je eens eigenlijk.
Bewijst maar weer hoe verschillend smaken zijn.
Zeker. Uiteindelijk zijn alle 70 nummers populair genoeg bij een bepaalde groep, maar die groepen verschillen enorm van elkaar.
Ik ben nu wel benieuwd welke nummers die ik hoog heb bij jou laag staan en vice versa. Ik schat in ieder geval in dat de meeste mensen hier Stiekem, Paracetamollen, Year Of Summer en de meeste nummers van Taylor Swift niet zo hoog zouden zetten. En de Beatles en de Stones zullen bij de meesten juist hoog staan.
[..] Zeker. Uiteindelijk zijn alle 70 nummers populair genoeg bij een bepaalde groep, maar die groepen verschillen enorm van elkaar.
Ik ben nu wel benieuwd welke nummers die ik hoog heb bij jou laag staan en vice versa. Ik schat in ieder geval in dat de meeste mensen hier Stiekem, Paracetamollen, Year Of Summer en de meeste nummers van Taylor Swift niet zo hoog zouden zetten. En de Beatles en de Stones zullen bij de meesten juist hoog staan.
Oké een kleine inkijk: Dat nummer van Wham is mijn favoriete nummer van de band. Stiekem vind ik ook best leuk. Now and then vind ik echt prachtig dus ook daar hebben we een groot verschil. Dat je die oudbollig vindt klinken snap ik nog wel, maar dat is bij die nummers van The Stones niet zo vind ik. Year of summer heb ik altijd heeeeeeel matig gevonden. Engelbewaarder vind ik echt vreselijk. Teenage dirtbag is niet aan mij besteed. ( Voor mij idem met dat nummer van liquido trouwens.) Vreselijk! Floor Jansen is niet mijn ding. Die nieuwe Rammstein vind ik echt niets toevoegen.
Ik denk dat ikzelf vooral Taylor en Metejoor flink hoger zet dan “de rest”
Heb ik afgelopen dagen/week ook geprobeerd maar ik ben gewoon vroeg wakker dus ik ben vooral moe