Is dat veel?quote:Op maandag 18 december 2023 13:22 schreef Tussle266 het volgende:
Er staan 274 nummers uit 1991 op de keuzelijst.
Zo'n 70 meer dan het jaar ervoor en zo'n 65 meer dan het jaar erna, bijvoorbeeld.quote:
Terecht welquote:Op maandag 18 december 2023 13:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Zo'n 70 meer dan het jaar ervoor en zo'n 65 meer dan het jaar erna, bijvoorbeeld.
Edit: sterker, het is het best vertegenwoordigde 90's jaar, zie ik nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
Dit klinkt wel echt als radio 2. Dit jaar kwamen 2 Peppers plaatjes in de 90's lijst omdat ze gecorrigeerd waren van 2000 naar 1999. Daar willen ze dus nog weleens mee schuiven naar eigen voorkeur.quote:Op maandag 18 december 2023 13:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toch raar dat ze bij bijv GNR alleen de 1991 singles en de albumtracks en niet alle Use your illusionhits tot 1991 rekenen, maar bij Nirvana's Nevermind dan weer wel. Zo wilekeurig.
Je ziet hier duidelijker het album-drama gebeuren ja, van zo'n 2 jaar terug allerlei albums in hun volledigheid op de keuzelijst verschenen.quote:Op maandag 18 december 2023 13:33 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Wat ik wel opvallend vind is dat er van Tom Petty blijkbaar gewoon alle nummers van een specifieke plaat op de lijst staan.
Lijkt me een tikkeltje overkill, met uiteraard het bekende keuzelijst effect.
Het gekke is dus dat Radio 2 hier voor één keer wel moeite deed om het te stimuleren. Zoek Jezelf stond vorig jaar als Simplistisch Verbond. Niet alleen lastig voor wie dat niet weet, maar ook nog eens verkeerd gespeld (had Simplisties moeten zijn). Dit jaar daarentegen stond deze als Van Kooten & De Bie (Simplisties Verbond) - Zoek Je Zelf. Nog steeds wel een lullige spatiesamenzwering, maar vooruit.quote:Op maandag 18 december 2023 14:03 schreef Dagoduck het volgende:
Ook wel matig dat niets van Van Kooten en De Bie de lijst heeft gehaald trouwens.
Zelfs Mama van Genesis is gedaald..quote:Op maandag 18 december 2023 14:03 schreef Dagoduck het volgende:
Ook wel matig dat niets van Van Kooten en De Bie de lijst heeft gehaald trouwens.
Rose Garden meen ikquote:Op maandag 18 december 2023 14:18 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Vraag me trouwens af, wat is de hardste daler die in de Top heeft gestaan?
Bij de snob is er nu dus eentje die van 48 naar 1905 is gegaan, kan me niet herinneren dat er zo'n harde daler in de T2000 heeft gestaan
Ah, zie dat bij de statistieken van Pino de dalers gesorteerd staan.quote:Op maandag 18 december 2023 14:18 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Vraag me trouwens af, wat is de hardste daler die in de Top heeft gestaan?
Bij de snob is er nu dus eentje die van 48 naar 1905 is gegaan, kan me niet herinneren dat er zo'n harde daler in de T2000 heeft gestaan
Yep, 2003. Maar waarom daalde die zoveel destijds?quote:
Hier ging wel wat manipulatie a la Lola mee gepaardquote:Op maandag 18 december 2023 14:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Daarna Alicia Keys - Empire State Of Mind (part II) Broken Down die in 2015 1644 plaatsen is gezakt.
quote:Op maandag 18 december 2023 14:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Daarna Alicia Keys - Empire State Of Mind (part II) Broken Down die in 2015 1644 plaatsen is gezakt.
Nu vond ik bij Lola de liveversie vs studioversie gedoe wat minder vreemd dan het feit dat we bij Empire State of Mind maar op 1 versie kunnen stemmen - dit is toch een beetje alsof je het ene jaar nog op Heaven van Do kon stemmen, en een jaar later ineens ook op de versie van DJ Sammy, om die er een jaar later weer af te halen en wéér een jaar later alleen DJ Sammy nog als optie te geven.quote:Op maandag 18 december 2023 14:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hier ging wel wat manipulatie a la Lola mee gepaard
De grap hier is juist dat je tegenwoordig niet meer op Do - Heaven kunt stemmen (terwijl die 7x in de Top 2000 stond) en nog wel op de DJ Sammy versie en de DJ Sammy (Candlelight Remix) versiequote:Op maandag 18 december 2023 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu vond ik bij Lola de liveversie vs studioversie gedoe wat minder vreemd dan het feit dat we bij Empire State of Mind maar op 1 versie kunnen stemmen - dit is toch een beetje alsof je het ene jaar nog op Heaven van Do kon stemmen, en een jaar later ineens ook op de versie van DJ Sammy, om die er een jaar later weer af te halen en wéér een jaar later alleen DJ Sammy nog als optie te geven.
De Candlelight remix is toch gewoon Do - Heaven onder een ander naampje?quote:Op maandag 18 december 2023 16:26 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
De grap hier is juist dat je tegenwoordig niet meer op Do - Heaven kunt stemmen (terwijl die 7x in de Top 2000 stond) en nog wel op de DJ Sammy versie en de DJ Sammy (Candlelight Remix) versie
Ik moest aan Slimme Schemer denkenquote:Op maandag 18 december 2023 11:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ook wel bekend als het Schemer-effect.
Dat is ook zijn bedoeling.quote:Op maandag 18 december 2023 18:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik moest aan Slimme Schemer denken
Door de betere versie van de keuzelijst te halenquote:Op maandag 18 december 2023 14:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Manipulatie van Radio 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |