https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuwsquote:Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA
Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
quote:PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Als dat het niet zou zijn zou fok! een hele bijzondere plek zijn. Het algemene beeld in Nederland is precies dit.quote:Op zondag 10 december 2023 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik pik hem eruit, maar misschien had ik mathijst eruit moeten kiezen die de hele tijd zit te ranten over van alles en nogwat "links dit" "rechts dat". Het is zo verworden tot een aardig toxisch kuttopic.
Alleen maar gegeneraliseer over standpunten die niet eens geopperd worden.
Maar goed, ik ga wat anders doen. Fijne zondag nog, linksen en rechtsen.
Zonder mensen met een migratieachtergrond, zouden er ongeveer ruim 4 miljoen mensen minder in Nederland zijn. Dat zou de woningproblematiek nagenoeg kunnen oplossen in ogenschouw nemende welke huizen er vrij zouden komen wat dit zou betekenen voor de concurrentie op de woningmarkt. Kortom, jouw redenatie dat er zelfs zonder migranten nog een 'gigantisch woningtekort' zou zijn, gaat niet helemaal op.quote:Op zondag 10 december 2023 11:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zonder immigranten is er nog steeds een gigantisch woningentekort met dank aan VVD en CDA. Dat mensen dat niet inzien kan ik niet helpen. Extreemrechts spint hier garen bij door immigranten als zondebok te bestempelen, lekker makkelijk, dus ja, dat ik PVV-stemmers achterlijk vind kan ik prima onderbouwen.
VVD moet niet met PVV aldus ene Ed Nijpels bij 'rechtse' omroep WNL.quote:Op zondag 10 december 2023 11:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Goeie punten bij WNL vanmorgen !
Naast Ed Nijpels die heel goed zegt waarom vvd de pvv niet moet steunen geeft mevr uit de Europese unie een goeie uitleg over migratie en waarom linkse partijen dit verkeerd aanpakken.
En ja ik weet dat ik het hier deel omdat het mijn punten ook zijn.![]()
woningschaarste staat zelfs in de grondwetquote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zonder mensen met een migratieachtergrond, zouden er ongeveer ruim 4 miljoen mensen minder in Nederland zijn. Dat zou de woningproblematiek nagenoeg kunnen oplossen in ogenschouw nemende welke huizen er vrij zouden komen wat dit zou betekenen voor de concurrentie op de woningmarkt. Kortom, jouw redenatie dat er zelfs zonder migranten nog een 'gigantisch woningtekort' zou zijn, gaat niet helemaal op.
En wat hebben de VVD en het CDA hier überhaupt mee te maken? Nederland kent al decennialang een woningnood, dat is dus niet iets van de laatste tien of vijftien jaar. Je slaat wild om je heen in hoop alle problemen op centrumrechts te kunnen afschuiven, maar zo werkt het niet.
Er zijn ook mensen geëmigreerd, dan moet je die er weer bij optellen.quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zonder mensen met een migratieachtergrond, zouden er ongeveer ruim 4 miljoen mensen minder in Nederland zijn. Dat zou de woningproblematiek nagenoeg kunnen oplossen in ogenschouw nemende welke huizen er vrij zouden komen wat dit zou betekenen voor de concurrentie op de woningmarkt. Kortom, jouw redenatie dat er zelfs zonder migranten nog een 'gigantisch woningtekort' zou zijn, gaat niet helemaal op.
En wat hebben de VVD en het CDA hier überhaupt mee te maken? Nederland kent al decennialang een woningnood, dat is dus niet iets van de laatste tien of vijftien jaar. Je slaat wild om je heen in hoop alle problemen op centrumrechts te kunnen afschuiven, maar zo werkt het niet.
Dit toont vooral aan dat je er zelf niets begrijpt, maar dat is onder progressieven de norm als het over deze kwestie gaat.quote:Op zondag 10 december 2023 11:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het hoogste percentage PVV-stemmers wonen in gebieden waar de minste mensen met een migratie-achtergrond wonen. Mijn verklaring hiervoor is xenofobisme.
Onder VVD en CDA is de woningnood instandgehouden. Denk aan bijvoorbeeld het wegbezuinigen van bejaardentehuizen. Ouderen zijn verreweg de grootste groep mensen in Nederland die dus woningen 'bezet' houden. Prima, die mensen moeten ook ergens wonen, maar zorg dan dat je bij bouwt, maar daar is geen stikstofruimte voor en dus zullen we daar moeten beginnen. Asielzaken kan het best europees geregeld worden omdat het een europees probleem is.quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zonder mensen met migratieachtergrond zou Nederland een van de saaiste landen ooit zijn, en helemaal niet het Nederland zoals we het nu kennen. Een soort landje van niets.quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet zo bijzonder, punt die die maakte is een goeie.quote:Op zondag 10 december 2023 11:56 schreef Nober het volgende:
Hoorde van de week dat Wilders voorstander is van een kamervoorzitter van de grootste oppositiepartij dus Van der Lee óf Bosma indien PVV niet gaat regeren.
[ twitter ]
[..]
VVD moet niet met PVV aldus ene Ed Nijpels bij 'rechtse' omroep WNL.
Bijzonder.
Goh dat zei ik een topic terug ook, je gedachtenfocus (wtfquote:Op zondag 10 december 2023 11:42 schreef Niels0Kurovski het volgende: [..] Zelfs ik. Als ik mijn gedachten tot jou richt spat je hoofd uit elkaar. Laten ze eerst eens beginnen met de agrische sector. Dan hebben we minder arbeidsmigranten nodig, doen we wat aan de stikstofdepositie en kunnen we dus woningen bouwen. Echt heel ingewikkeld allemaal.
Wat zou dan daar 'saai' of 'niets' aan zijn? Het betreft gewoon hoe Nederland eeuwenlang is geweest.quote:Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zonder mensen met migratieachtergrond zou Nederland een van de saaiste landen ooit zijn, en helemaal niet het Nederland zoals we het nu kennen. Een soort landje van niets.
Overigens was er 20 jaar geleden echt geen woningnood.
Wtfquote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je weer een nieuw probleem, een gigantisch aantal vacatures wat openstaat, werk wat niet gedaan kan worden en veel producten die zelfs een stuk duurder zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je ware aard komt wel naar boven zo.quote:Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou dan daar 'saai' of 'niets' aan zijn? Het betreft gewoon hoe Nederland eeuwenlang is geweest.
Ik heb al een reden gegeven, maar die laat jij nu selectief achterwege.quote:Op zondag 10 december 2023 09:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is precies het punt. Je gedraagt je consequent als nogal extreemrechts maar als het benoemd wordt, schiet je uit je panty.
Waarom moet je nog zo moeilijk doen nu de PVV veruit de grootste is?
Wilders heeft niet gewonnen dankzij Wilders?quote:Op zondag 10 december 2023 11:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat de redenatie vooral is dat de PVV niet heeft gewonnen dankzij Wilders.
Nederland was voor de jaren 60 al een eeuw het sufste stukje Europa, de spruitjeswalm kwam je bij de grens al tegemoet. Veel Fokkers zijn inderdaad zolderkamerrukkers en vinden de buitenwereld erg eng, die zouden in zo'n land misschien beter op hun plek zijn. Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.quote:Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou dan daar 'saai' of 'niets' aan zijn? Het betreft gewoon hoe Nederland eeuwenlang is geweest.
Gelukkig gaat de AOW-leeftijd naar 65 jaarquote:Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je weer een nieuw probleem, een gigantisch aantal vacatures wat openstaat, werk wat niet gedaan kan worden en veel producten die zelfs een stuk duurder zijn.
Alle mensen met een migratie achtergrond weg is niet de oplossing voor alle problemen. Ook al zien veel mensen dat wel zo.
Wilders is een grappige vent.quote:Op zondag 10 december 2023 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilders heeft niet gewonnen dankzij Wilders?
"Die mensen" die Nederland hebben opgebouwd mogen in hun eigen huis blijven wonen van je? Goh wat aardigquote:Op zondag 10 december 2023 12:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ouderen zijn verreweg de grootste groep mensen in Nederland die dus woningen 'bezet' houden. Prima, die mensen moeten ook ergens wonen
quote:maar zorg dan dat je bij bouwdt,
Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen volgens mij.
Dat klopt inderdaad, het zou economisch gezien natuurlijk voor een totale chaos zorgen. Het is dan ook geen realistisch voorstel, maar ik wil aantonen dat zonder de migratie van de afgelopen decennia er natuurlijk wel degelijk minder groot woningtekort was geweest.quote:Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je weer een nieuw probleem, een gigantisch aantal vacatures wat openstaat, werk wat niet gedaan kan worden en veel producten die zelfs een stuk duurder zijn.
Alle mensen met een migratie achtergrond weg is niet de oplossing voor alle problemen. Ook al zien veel mensen dat wel zo.
Rare post, dit mag je wel wat beter onderbouwen want ik begrijp je punt hier niet.quote:Op zondag 10 december 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je ware aard komt wel naar boven zo.
Ik vind je maar eng.
Nulletje te veelquote:Op zondag 10 december 2023 12:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wilders is een grappige vent.
Maar uiteindelijk is zijn standpunt: asielinstroom op nul toch wel erg belangrijk voor mensen.
En als je dan kunt nadenken snap je wel dat door onze coalitiepolitiek we nooit die nul gaan redden. Maar zoals ik in het vorige topic al aangaf geeft dat wel onderhandelingsruimte. Met bijvoorbeeld Omtzigt die op 50000 zit.
Minder dan 50000 kan sowieso niet, het is het totale migratiesaldo he.quote:
Eens, maar nu schieten we door. Tenzij je het leuk vindt om in winkels in het Engels te worden aangesproken. Of om je heen meer buitenlands dan Nederlands te horen praten.quote:Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zonder mensen met migratieachtergrond zou Nederland een van de saaiste landen ooit zijn, en helemaal niet het Nederland zoals we het nu kennen. Een soort landje van niets.
Waarom kan dat niet?quote:Op zondag 10 december 2023 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minder dan 50000 kan sowieso niet, het is het totale migratiesaldo he.
Dan valt de economie om. Op termijn zou dat mogelijk zijn maar dan moet je de boel eerst anders inrichten, nu hebben we gewoon nog mensen nodig.quote:
Dat mag jij natuurlijk vinden. Ik vind het vooral vreemd dat je een land zonder multiculturele samenleving zo omschrijft. Vind je bijvoorbeeld Letland of Saoedi-Arabië ook maar saai en nietszeggend vanwege het gebrek aan multiculturaliteit?quote:Op zondag 10 december 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland was voor de jaren 60 al een eeuw het sufste stukje Europa, de spruitjeswalm kwam je bij de grens al tegemoet. Veel Fokkers zijn inderdaad zolderkamerrukkers en vinden de buitenwereld erg eng, die zouden in zo'n land misschien beter op hun plek zijn. Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.
Er stond eerst 500000, ik word voor het ootje gehoudenquote:Op zondag 10 december 2023 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat lees jij dat raar. Ik zeg het gewoon met respect. Trouwens dat opgebouwd doe ik ook aan mee. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener.quote:Op zondag 10 december 2023 12:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Die mensen" die Nederland hebben opgebouwd mogen in hun eigen huis blijven wonen van je? Goh wat aardig
[..]
Dat schrijf ik nergens. Ik schrijf dat Nederland zonder migranten saai zou zijn, omdat Nederland nu eenmaal een verschrikkelijk muf land was voor de jaren 60.quote:Op zondag 10 december 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat mag jij natuurlijk vinden. Ik vind het vooral vreemd dat je een land zonder multiculturele samenleving zo omschrijft. Vind je bijvoorbeeld Letland of Saoedi-Arabië ook maar saai en nietszeggend vanwege het gebrek aan multiculturaliteit?
Iets te rooskleurig, maar goed.quote:Op zondag 10 december 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.
Het migratiesaldo heeft jarenlang rond de 25k gelegen. Daar zullen we weer naar terug moeten. Men is klaar met de 'het kan niet' dooddoeners.quote:Op zondag 10 december 2023 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik probeer je gewoon aan een beetje zelfrespect te helpenquote:Op zondag 10 december 2023 12:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik heb al een reden gegeven, maar die laat jij nu selectief achterwege.![]()
Oftewel, ik zal en moet gewoon rechts extremist (en al die andere dingen) zijn, anders kun je het voor zelf niet meer bol werken.![]()
"Wat? Wil jij dat homos en afvalligen gewoon zichzelf kunnen zijn hier??? Zie je wel! Vuile rechts extremist dat je bent!1!!1"
Had het al gecorrigeerd. Gewoon een typefout, maar als jij het als argument wil nemen mij niet serieus te nemen weet ik wel wat voor iemand jij bent. Je mist geldige argumenten.quote:Op zondag 10 december 2023 12:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Die mensen" die Nederland hebben opgebouwd mogen in hun eigen huis blijven wonen van je? Goh wat aardig
[..]
Ja dan halen we toch gekwalificeerde arbeidsmigranten uit het buitenland? Of wil Omtzigt dat ook niet? Ben hem nu even kwijt.quote:Op zondag 10 december 2023 12:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan valt de economie om. Op termijn zou dat mogelijk zijn maar dan moet je de boel eerst anders inrichten, nu hebben we gewoon nog mensen nodig.
Oh, het kan wel. Maar dan moet je ook eerlijk zijn over de consequenties.quote:Op zondag 10 december 2023 12:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het migratiesaldo heeft jarenlang rond de 25k gelegen. Daar zullen we weer naar terug moeten. Men is klaar met de 'het kan niet' dooddoeners.
Blijkbaar zorgen die voor de drugs, seks en rock & roll in de beleving van @-XOR-quote:Op zondag 10 december 2023 12:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Iets te rooskleurig, maar goed.
Wat brengen Oostblokkers, Marokkanen, Afghanen en Syriers ons voor moois?
Sorry, niet het saldo maar de totale immigratie zou volgens omtzigt onder de 50000 moeten liggen. Dat kan inderdaad wel, maar dan moet iedereen fors inleveren, zo eerlijk moet je dan ook zijn. Dat is een keuze die veel mensen financieel over het randje duwt maar het kan wel.quote:Op zondag 10 december 2023 12:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het migratiesaldo heeft jarenlang rond de 25k gelegen. Daar zullen we weer naar terug moeten. Men is klaar met de 'het kan niet' dooddoeners.
Dat wil Omtzigt ook niet (althans dat was het verhaal, hij zal daar ook wel op draaien). Ging echt om een totaal migratiesaldo.quote:Op zondag 10 december 2023 12:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dan halen we toch gekwalificeerde arbeidsmigranten uit het buitenland? Of wil Omtzigt dat ook niet? Ben hem nu even kwijt.
Iets met kaatsen en de bal?quote:Op zondag 10 december 2023 12:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Had het al gecorrigeerd. Gewoon een typefout, maar als jij het als argument wil nemen mij niet serieus te nemen weet ik wel wat voor iemand jij bent. Je mist geldige argumenten.
Dus omdat er mensen bij zijn gekomen met een andere etnische achtergrond is Nederland ineens geen 'landje van niets meer'.quote:Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens was er 20 jaar geleden echt geen woningnood.
Bij die 50000 zijn de gekwalificeerde arbeidsmigranten al meegerekend.quote:Op zondag 10 december 2023 12:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dan halen we toch gekwalificeerde arbeidsmigranten uit het buitenland? Of wil Omtzigt dat ook niet? Ben hem nu even kwijt.
Een van de consequenties is dat er geen hordes migranten uit middeleeuwse culturen meer heenkomen om een gratis huis en een levenslange uitkering te claimen.quote:Op zondag 10 december 2023 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, het kan wel. Maar dan moet je ook eerlijk zijn over de consequenties.
Zoals....quote:Op zondag 10 december 2023 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, het kan wel. Maar dan moet je ook eerlijk zijn over de consequenties.
De realiteit is dat er al decennialang een woningnood is, daar zijn partijen als de VVD en het CDA niet als enige schuldig aan. En de enorme influx van allerlei soorten migranten van de afgelopen twintig jaar heeft ook niet geholpen. Geen enkele partij zou dit probleem zomaar even gaan oplossen.quote:Op zondag 10 december 2023 12:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Onder VVD en CDA is de woningnood instandgehouden. Denk aan bijvoorbeeld het wegbezuinigen van bejaardentehuizen. Ouderen zijn verreweg de grootste groep mensen in Nederland die dus woningen 'bezet' houden. Prima, die mensen moeten ook ergens wonen, maar zorg dan dat je bij bouwt, maar daar is geen stikstofruimte voor en dus zullen we daar moeten beginnen. Asielzaken kan het best europees geregeld worden omdat het een europees probleem is.
Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen volgens mij.
Dat schrijf ik nergens.quote:Op zondag 10 december 2023 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Blijkbaar zorgen die voor de drugs, seks en rock & roll in de beleving van @:-XOR-
Nee, dat ik klaar met je ben. Je speelt op de man en ik acht je dus niet voor rede vatbaar. Fijne dag.quote:
Ook geen woningen meer bijgebouwd.quote:Op zondag 10 december 2023 12:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zoals....
Geen asperges en goedkoop vlees meer?
Die 50k van Omtzigt is het migratiesaldo. Zoek maar op.quote:Op zondag 10 december 2023 12:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sorry, niet het saldo maar de totale immigratie zou volgens omtzigt onder de 50000 moeten liggen. Dat kan inderdaad wel, maar dan moet iedereen fors inleveren, zo eerlijk moet je dan ook zijn. Dat is een keuze die veel mensen financieel over het randje duwt maar het kan wel.
Wat je schrijft is al deplorabel genoeg, op alle fronten.quote:
quote:Op zondag 10 december 2023 12:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee, dat ik klaar met je ben. Je speelt op de man en ik acht je dus niet voor rede vatbaar. Fijne dag.
Ik durf wel te wedden dat hij dit ook zou zeggen van Letland, Polen en Finland. Maar niet van Saoedi-Arabië, Tunesië of Nepal. Zo werkt het voor sommigen, culturele homogeniteit is alleen iets positief als het buiten het Westen is.quote:Op zondag 10 december 2023 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus omdat er mensen bij zijn gekomen met een andere etnische achtergrond is Nederland ineens geen 'landje van niets meer'.
Dat je zelf niet eens doorhebt hoe achterlijk racistisch dit is.
Het probleem is een beetje dat ze geen Nederlands sprekenden kunnen vinden die dat baantje in die winkel willen doen.quote:Op zondag 10 december 2023 12:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Eens, maar nu schieten we door. Tenzij je het leuk vindt om in winkels in het Engels te worden aangesproken. Of om je heen meer buitenlands dan Nederlands te horen praten.
Ja. Net als Japan. Ook zo'n saai kutland.quote:Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Naja, die 50.000 bouwvakkers zijn er al heh, of worden ze uitgezet?quote:
Ga je nog even onderbouwen waarom je mij net had weggezet als 'eng'? Ik vond dat maar een rare post.quote:Op zondag 10 december 2023 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat ze geen Nederlands sprekenden kunnen vinden die dat baantje in die winkel willen doen.
Winkels sluitenquote:Op zondag 10 december 2023 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat ze geen Nederlands sprekenden kunnen vinden die dat baantje in die winkel willen doen.
Klopt, lees het nu in zijn programma.quote:Op zondag 10 december 2023 12:22 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die 50k van Omtzigt is het migratiesaldo. Zoek maar op.
Is in de pers blijkbaar vaak verkeerd weergegeven.quote:Wij pleiten voor een bewust, actief en selectief migratiebeleid, dat rekening houdt met de draagkracht van de Nederlandse samenleving. Hierbij past naar onze mening een richtgetal voor een migratiesaldo van maximaal
50.000 per jaar. Dit aantal omvat dus zowel arbeids-, studie-, asiel- als gezinsmigratie. Hiermee zal de totale
omvang van de bevolking rond 2050 onder de 20 miljoen blijven
quote:Op zondag 10 december 2023 12:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Net als Japan. Ook zo'n saai kutland.
Aha, dat zal vast het grootste effect zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 12:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Een van de consequenties is dat er geen hordes migranten uit middeleeuwse culturen meer heenkomen om een gratis huis en een levenslange uitkering te claimen.
Nee, Nederland echter wel, daar zijn echt boeken over volgeschreven.quote:Op zondag 10 december 2023 12:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Net als Japan. Ook zo'n saai kutland.
Je etniciteit en ras bepalen of je rock & roll kunt zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland was voor de jaren 60 al een eeuw het sufste stukje Europa, de spruitjeswalm kwam je bij de grens al tegemoet. Veel Fokkers zijn inderdaad zolderkamerrukkers en vinden de buitenwereld erg eng, die zouden in zo'n land misschien beter op hun plek zijn. Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.
We werken allemaal meer en willen het geld natuurlijk uitgeven. En leuke dingen doen, er op uit. Ik stoor me er niet aan dat een Engels sprekende serveerster mijn drankje serveert.quote:
Ik weet af en toe niet wat ik lees bij jou ja. Maar je post erna was weer wat milder.quote:Op zondag 10 december 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ga je nog even onderbouwen waarom je mij net had weggezet als 'eng'? Ik vond dat maar een rare post.
Beter lezen voortaan, mijn posts zijn alles behalve 'eng' maar juist een buitengewone kwaliteitsinjectie op dit forum.quote:Op zondag 10 december 2023 12:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet af en toe niet wat ik lees bij jou ja. Maar je post erna was weer wat milder.
Nouja de asiel waanzin kost nu 24 miljard per jaar. Dat geld kun je aan veel nuttigere zaken besteden.quote:Op zondag 10 december 2023 12:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, dat zal vast het grootste effect zijn.
Dat schrijf ik niet, ik schrijf alleen dat Nederland in de loop van de 19e eeuw cultureel is ingekakt en een totaal suf en uitgeneukt landje was in vergelijking met onze buurlanden, dat is echt niet zo heel omstreden. De Heinrich Heine-misvatting (Wenn die Welt untergeht, so ziehe ich nach Holland, denn dort geschieht alles 50 Jahre später, hoewel het origineel over Mecklenburg Vorpommern ging) dateert ook uit die tijdquote:Op zondag 10 december 2023 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat je schrijft is al deplorabel genoeg, op alle fronten.
Niet alleen was Nederland, het land van mijn voorouders, en ik neem aan de jouwe, een landje van niets omdat het vol zat men mensen zoals die voorouders, het werd pas een landje van iets toen mensen van buiten erbij kwamen. Waarmee je zegt dat puur de etnische achtergrond van mensen bepaalt of ze iets toevoegen of niet. Hetgeen voor werkelijk alle betrokken partijen racistisch is.
quote:Op zondag 10 december 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je ware aard komt wel naar boven zo.
Ik vind je maar eng.
Suf is een volledig subjectieve term.quote:Op zondag 10 december 2023 12:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat schrijf ik niet, ik schrijf alleen dat Nederland in de loop van de 19e eeuw cultureel is ingekakt en een totaal suf en uitgeneukt landje was in vergelijking met onze buurlanden, dat is echt niet zo heel omstreden. De Heinrich Heine-misvatting (Wenn die Welt untergeht, so ziehe ich nach Holland, denn dort geschieht alles 50 Jahre später, hoewel het origineel over Mecklenburg Vorpommern ging) dateert ook uit die tijd
Het was niet veel, maar dat geeft niet, andere landen hebben ook grijze periodes gehad, Nederland had die van 1850-1950. Daarom is migratie ook nuttig.quote:Op zondag 10 december 2023 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Suf is een volledig subjectieve term.
Uitgeneukt? Ik kan niet wachten op de operationalisering van dat begrip.
Een landje van niets, dat zijn jouw woorden. En dat spreekt boekdelen hoe je over Nederland en Nederlanders denkt.
Katholieke Nederlanders zullen dat betwisten, aangezien zij in 1853 hun vrijheid herwonnen en er een enorme renaissance plaatsvond, architectonisch, cultureel, sociaal, die mensen weer in vrijheid hun identiteit liet mogen beleven.quote:Op zondag 10 december 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was niet veel, maar dat geeft niet, andere landen hebben ook grijze periodes gehad, Nederland had die van 1850-1950.
Dit zijn natuurlijk allemaal eufemismen die vooral als rookgordijn moeten dienen. Uiteindelijk komt het eigenlijk gewoon neer op een enorme afkeer van alles dat Westers en blank is, omdat men dat ziet als de bron van al het kwade dat de wereld ooit heeft gezien. Elke traan en druppel bloed die ooit heeft gevloeid, is volgens onze progressieven vrienden daarop terug te voeren.quote:Op zondag 10 december 2023 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, 'progressieven' vallen sowies altijd wel door de mand.
De bek vol over anti-racisme en tolerantie en diversiteit en inclusie... en zelf de meest waanzinnige ideeën aanhangen over de gepredetermineerde kwaliteiten dan wel euvelen van het geboren worden in een bepaald velletje.
Hilarisch.
Weet niet of je het doorhebt XOR, maar het is allemaal een beetje van het niveau "wat kunnen negers goed dansen".
Waar zijn hun kinderen?quote:Op zondag 10 december 2023 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Suf is een volledig subjectieve term.
Uitgeneukt? Ik kan niet wachten op de operationalisering van dat begrip.
Een landje van niets, dat zijn jouw woorden. En dat spreekt boekdelen hoe je over Nederland en Nederlanders denkt.
Weet je wat iets is van de laatste jaren, XOR? Dat mensen 10 jaar dood in hun appartement kunnen liggen in een wereldstad als Rotterdam zonder dat iemand het opvalt.
Helemaal niet, ik kan gewoon met enige distantie beschouwen en ik heb het nergens over aangeboren kwaliteiten. Ik heb het over culturen, niet over mensenquote:Op zondag 10 december 2023 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, 'progressieven' vallen sowies altijd wel door de mand.
De bek vol over anti-racisme en tolerantie en diversiteit en inclusie... en zelf de meest waanzinnige ideeën aanhangen over de gepredetermineerde kwaliteiten dan wel euvelen van het geboren worden in een bepaald velletje.
Hilarisch.
Weet niet of je het doorhebt XOR, maar het is allemaal een beetje van het niveau "wat kunnen negers goed dansen".
Ja, en voor zover ik kan zien uit die nuttigheid zich in de komst van seks, drugs en rock & roll.quote:Op zondag 10 december 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was niet veel, maar dat geeft niet, andere landen hebben ook grijze periodes gehad, Nederland had die van 1850-1950. Daarom is migratie ook nuttig.
Niet zo jankerig, dat schrijf ik helemaal niet kerel, probeer te lezen. Hoe denk je dat de Rock 'n Roll in Indonesie kwam? Was dat door mensen met een kleurtje?quote:Op zondag 10 december 2023 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en voor zover ik kan zien uit die nuttigheid zich in de komst van seks, drugs en rock & roll.
Die enkel gebracht kon worden door mensen met een ander kleurtje.
Alle spuitjes op een houtvlot... zie je echt niet hoe intens racistisch dat is?
Wat een drama toch. Het is toch wat.quote:Op zondag 10 december 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk allemaal eufemismen die vooral als rookgordijn moeten dienen. Uiteindelijk komt het eigenlijk gewoon neer op een enorme afkeer van alles dat Westers en blank is, omdat men dat ziet als de bron van al het kwade dat de wereld ooit heeft gezien. Elke traan en druppel bloed die ooit heeft gevloeid, is volgens onze progressieven vrienden daarop terug te voeren.
Dat heeft die user totaal niet door neequote:Op zondag 10 december 2023 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en voor zover ik kan zien uit die nuttigheid zich in de komst van seks, drugs en rock & roll.
Die enkel gebracht kon worden door mensen met een ander kleurtje.
Alle spuitjes op een houtvlot... zie je echt niet hoe intens racistisch dat is?
En de cultuur van Molukkers en Surinamers is 'seks, drugs en rock & roll'?quote:Op zondag 10 december 2023 12:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik kan gewoon met enige distantie beschouwen en ik heb het nergens over aangeboren kwaliteiten. Ik heb het over culturen, niet over mensen
Zoals iedere musicoloog weet is Rock & Roll een van de mooiste resultaten van het samensmelten van blanke en zwarte muziekvormen in de VS, namelijk country en blues.quote:Op zondag 10 december 2023 12:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet zo jankerig, dat schrijf ik helemaal niet kerel, probeer te lezen. Hoe denk je dat de Rock 'n Roll in Indonesie kwam? Was dat door mensen met een kleurtje?
Godsamme, nee, niet alle Indonesiers waren van de rock 'n roll.quote:Op zondag 10 december 2023 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En de cultuur van Molukkers en Surinamers is 'seks, drugs en rock & roll'?
Denk niet dat iedereen uit die gemeenschap dat zo'n fijne bejegening acht.
Ouderwets links of sociaaldemocratisch is niets mis mee, hadden we daar maar wat meer van. Ik kijk dan ook met erg veel nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van een partij als Bündnis in Duitsland.quote:Op zondag 10 december 2023 12:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een drama toch. Het is toch wat.
Bovenstaande is echt gedramatiseerde flauwekul.
Je kunt trouwens naast ‘progressievelingen’ of ‘linksen’ ook nog moslims erbij invullen, past helemaal in jouw straatje. Zijn je grootste vijanden lijkt me Howard Clark.
Speech je in het echt ook zo mooi als je schrijft?
En Nederlanders die geen behoefte hadden aan die nieuwe input waren saai en uitgeneukt.quote:Op zondag 10 december 2023 12:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Godsamme, nee, niet alle Indonesiers waren van de rock 'n roll.
De rock 'n roll scene kreeg hier echter wel relatief vroeg tractie door de Indonesische scene in met name Den Haag, waardoor Nederland een voorsprong kreeg en wat een sneeuwbaleffect teweeg bracht.
De Indo's hadden op hun beurt die cultuur overgenomen van in de regio gestationeerde blanke Britse en Amerikaanse soldaten.
Mijn vertoog heeft dus niets met huidskleur of aangeboren capaciteiten te maken maar met het nut dat migratie gewoon ook heeft: het brengt nieuwe input.
Ja, dat proef ik in veel reacties van de afgelopen tijd, dat de PVV wint doordat links het fout heeft gedaan, doordat Timmermans leider van de PvdA is geworden, dat de VVD zich verkeerd heeft opgesteld, etc.quote:Op zondag 10 december 2023 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilders heeft niet gewonnen dankzij Wilders?
Ik wens te betwijfelen dat we door gebrek aan migratie ingekakt waren in de 19e eeuw. Migratie is puur een economisch verschijnsel, gaat het goed met je land en is er veel werk, dan heb je veel migratie. Tussen 1800-1900 nam de migratie naar Nederland af, ook door het kwijtraken van de centrale positie in de internationale handel. Landen als Engeland, België en Duitsland kregen een voorsprong op het gebied van de industrialisatie.quote:Op zondag 10 december 2023 12:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat schrijf ik niet, ik schrijf alleen dat Nederland in de loop van de 19e eeuw cultureel is ingekakt en een totaal suf en uitgeneukt landje was in vergelijking met onze buurlanden, dat is echt niet zo heel omstreden. De Heinrich Heine-misvatting (Wenn die Welt untergeht, so ziehe ich nach Holland, denn dort geschieht alles 50 Jahre später, hoewel het origineel over Mecklenburg Vorpommern ging) dateert ook uit die tijd
Een land heeft soms ook gewoon migratie nodig, voor frisse nieuwe ideeen en een frisse nieuwe blik.
Klopt, niks mis mee toch? Datzelfde geldt voor alle andere landen van deze wereld. Migratie heeft nu eenmaal ook een nuttige functie: kennisoverdracht en het genereren van nieuwe input. Dat is allemaal helemaal niet zo verschrikkelijk.quote:Op zondag 10 december 2023 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En Nederlanders die geen behoefte hadden aan die nieuwe input waren saai en uitgeneukt.
Woonachtig in een landje van niets, met hun hervormde en katholieke en liberale en socialistische leefwijze.
Pas met de komst van migranten kwam er wat 'schwung' in dat spruitjesluchterige hell-hole van nietszeggendheid.
Dit is altijd hoe de politiek werkt, de noodzaak voor bepaalde partijen komt omdat andere partijen het volgens sommigen niet goed hebben gedaan. Waarom was er zo'n grote roep voor een links kabinet in bepaalde kringen? Omdat vele mensen daar vinden dat de VVD wanbeleid heeft gevoerd de afgelopen jaren. Waarom is de NSC ineens zo populair? Omdat mensen iets nieuws wilde en het vertrouwen kwijt zijn in de huidige instituties en bestuurscultuur.quote:Op zondag 10 december 2023 12:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat proef ik in veel reacties van de afgelopen tijd, dat de PVV wint doordat links het fout heeft gedaan, doordat Timmermans leider van de PvdA is geworden, dat de VVD zich verkeerd heeft opgesteld, etc.
Allemaal randfactoren die daartoe geleid zouden hebben, ipv dat de PVV dat op eigen kracht heeft gedaan door een goed programma neer te zetten.
En die nieuwe input was seks, drugs en rock & roll.quote:Op zondag 10 december 2023 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, niks mis mee toch? Datzelfde geldt voor alle andere landen van deze wereld. Migratie heeft nu eenmaal ook een nuttige functie: kennisoverdracht en het genereren van nieuwe input. Dat is allemaal helemaal niet zo verschrikkelijk.
Ja, met daaraan vast vrouwenemancipatie, homoemancipatie, de mogelijkheid om anders te zijn, abortuswetgeving, euthenasiewetgeving etc.quote:Op zondag 10 december 2023 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En die nieuwe input was seks, drugs en rock & roll.
Jippie.
Misschien moeten we dan maar eens de andere kant op gaan migreren.quote:Op zondag 10 december 2023 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, niks mis mee toch? Datzelfde geldt voor alle andere landen van deze wereld. Migratie heeft nu eenmaal ook een nuttige functie: kennisoverdracht en het genereren van nieuwe input. Dat is allemaal helemaal niet zo verschrikkelijk.
Dat is ook goed en dat hebben velen dan ook gedaan (en doen ze nog steeds).quote:Op zondag 10 december 2023 13:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan maar eens de andere kant op gaan migreren.
Dat is op gang gekomen door migratie? Werkelijk?quote:Op zondag 10 december 2023 13:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, met daaraan vast vrouwenemancipatie, homoemancipatie, de mogelijkheid om anders te zijn, abortuswetgeving, euthenasiewetgeving etc.
Hier vonden die ontwikkelingen relatief vroeg plaats, Nederland heeft hierin een voortrekkersrol gespeeld. Dat was niet het geval geweest zonder input van buitenaf die als katalysator heeft gewerk. Is dat een verschrikkelijke ,moreel verwerpelijke lezing?quote:Op zondag 10 december 2023 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is op gang gekomen door migratie? Werkelijk?
Niet door de ervaring van de verschrikkingen van WO II?
Vooral ook het (deels) loslaten van de kerk dunkt me?quote:Op zondag 10 december 2023 13:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, met daaraan vast vrouwenemancipatie, homoemancipatie, de mogelijkheid om anders te zijn, abortuswetgeving, euthenasiewetgeving etc.
Nederlanders werden pas liberaal in hun denken door de komst van migranten.quote:Op zondag 10 december 2023 13:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier vonden die ontwikkelingen relatief vroeg plaats, Nederland heeft hierin een voortrekkersrol gespeeld. Dat was niet het geval geweest zonder input van buitenaf die als katalysator heeft gewerk. Is dat een verschrikkelijke ,moreel verwerpelijke lezing?
Ook, maar die ontkerkelijking is ook deels op gang gekomen door de cultuur die in de jaren '60 is ontstaan. Het is een combinatie van invloeden van buitenaf (migratie van Indo's vooral) en een vruchtbare bodem (jongeren die het extreme conservatisme dat veel sterker was dan in de rest van Europa), zat waren en de sedimenten van Amsterdam dat natuurlijk lang een vooruitstrevende en internationale stad was.quote:Op zondag 10 december 2023 13:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vooral ook het (deels) loslaten van de kerk dunkt me?
Zou jij terugwillen naar de tijd voor eind jaren 60? Naar de tijd van ‘s avonds langs de dijk wandelen met je verloofde, de tijd dat de enige anti conceptie “voor het zingen de kerk uit” was, de tijd dat je zondags wel één of twee keer moest zingen in diezelfde kerk, de tijd van vrijgezel blijven omdat je homo was, de tijd van achter het aanrecht omdat je vrouw was, de tijd van *gruwel*….quote:Op zondag 10 december 2023 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En die nieuwe input was seks, drugs en rock & roll.
Jippie.
Precies. Joden en Hugenoten kwamen hier juist omdat hier die tolerantie was, die hun de mogelijkheid gaf hun geloof te belijden.quote:Op zondag 10 december 2023 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nederlanders werden pas liberaal in hun denken door de komst van migranten.
Ik denk dat je dit niet hard kunt maken in een academisch discours. Sorry.
Welke input van buitenaf had NL precies nodig?
Die zorgden mede voor een liberaal reveil ja, migratie heeft daarin een rol gespeeld zoals ik in #100 betoog.quote:Op zondag 10 december 2023 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nederlanders werden pas liberaal in hun denken door de komst van migranten.
Nee.quote:Op zondag 10 december 2023 13:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou jij terugwillen naar de tijd voor eind jaren 60? Naar de tijd van ‘s avonds langs de dijk wandelen met je verloofde, de tijd dat de enige anti conceptie “voor het zingen de kerk uit” was, de tijd dat je zondags wel één of twee keer moest zingen in diezelfde kerk, de tijd van vrijgezel blijven omdat je homo was, de tijd van achter het aanrecht omdat je vrouw was, de tijd van *gruwel*….
Nou ja dat mag, maar het lijkt mij verschrikkelijk.
Nogmaals, lees beter wat ik schrijf.quote:Op zondag 10 december 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik zou willen is dat men onze eigen voorouders wat meer eer geeft m.b.t. het emancipatoir denken dat alhier voor veel goeds heeft gezorgd, ook al waren het suffe uitgeneukte blanke spruitjesvreters.
Oja, nou, dat is natuurlijk wel een klein beetje het geval.quote:Op zondag 10 december 2023 12:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat proef ik in veel reacties van de afgelopen tijd, dat de PVV wint doordat links het fout heeft gedaan, doordat Timmermans leider van de PvdA is geworden, dat de VVD zich verkeerd heeft opgesteld, etc.
Allemaal randfactoren die daartoe geleid zouden hebben, ipv dat de PVV dat op eigen kracht heeft gedaan door een goed programma neer te zetten.
Secularisering ving al aan ver voor de jaren '60.quote:Op zondag 10 december 2023 13:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook, maar die ontkerkelijking is ook deels op gang gekomen door de cultuur die in de jaren '60 is ontstaan. Het is een combinatie van invloeden van buitenaf (migratie van Indo's vooral) en een vruchtbare bodem (jongeren die het extreme conservatisme dat veel sterker was dan in de rest van Europa), zat waren en de sedimenten van Amsterdam dat natuurlijk lang een vooruitstrevende en internationale stad was.
Het zijn verschillende componenten die een onontbeerlijke rol hebben gespeeld, maar als mensen liever de mening van HowardHoark delen dat het zoveel fijner zou zijn geweest zonder de 4 miljoen mensen met migratieachtergrond is dat ook best, dan moeten ze dat zelf weten.
Ja, gedaan.quote:Op zondag 10 december 2023 13:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, lees beter wat ik schrijf.
Hoe deden ze dat?quote:Op zondag 10 december 2023 13:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zorgden mede voor een liberaal reveil ja, migratie heeft daarin een rol gespeeld zoals ik in #100 betoog.
quote:Op zondag 10 december 2023 12:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik probeer je gewoon aan een beetje zelfrespect te helpen.
Misschien moet je eens beter inlezen in wat de 'nobele wilde' was.quote:Op zondag 10 december 2023 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, gedaan.
Een 'landje van niets' tot de komst van de 'nobele wilde' die ons het dansen leerde.
Dat 'deden' ze niet actief, dat gebeurde. Ze zorgden voor een input die belangrijk is geweest in een ontwikkeling.quote:
Proest..quote:Op zondag 10 december 2023 13:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien moet je eens beter inlezen in wat de 'nobele wilde' was.
Nederland was een prima land met wetenschappers als Debye, Zernike en Brouwer, redde zich prima maar er was wel een hiaat wat betreft progressieve waarden, en bij het fixen van dat hiaat hebben migranten een zeer belangrijke rol gespeeld. Migranten hebben in andere landen op andere thema's ook een rol gespeeld. Helemaal niets geks aan en ook helemaal niets om zo van in je wiek te schieten.
Geef eens wat voorbeelden daarvan.quote:Op zondag 10 december 2023 13:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat 'deden' ze niet actief, dat gebeurde. Ze zorgden voor een input die belangrijk is geweest in een ontwikkeling.
Je wilt voorbeelden van Indorockers?quote:Op zondag 10 december 2023 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden daarvan.
Oh, er zijn boeken over geschreven. Dat verandert de zaak natuurlijk compleet!quote:Op zondag 10 december 2023 12:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, Nederland echter wel, daar zijn echt boeken over volgeschreven.
Dat heeft voor de grote aardverschuiving gezorgd in de jaren '60?quote:Op zondag 10 december 2023 13:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je wilt voorbeelden van Indorockers?
Meer sociaal kapitaal, geen digitalisering, een relatief homogene cultuur, geen woke-isme. Ik zie eigenlijk genoeg voordelen.quote:Op zondag 10 december 2023 13:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou jij terugwillen naar de tijd voor eind jaren 60? Naar de tijd van ‘s avonds langs de dijk wandelen met je verloofde, de tijd dat de enige anti conceptie “voor het zingen de kerk uit” was, de tijd dat je zondags wel één of twee keer moest zingen in diezelfde kerk, de tijd van vrijgezel blijven omdat je homo was, de tijd van achter het aanrecht omdat je vrouw was, de tijd van *gruwel*….
Nou ja dat mag, maar het lijkt mij verschrikkelijk.
KOKOZPquote:Op zondag 10 december 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Meer sociaal kapitaal, geen digitalisering, een relatief homogene cultuur, geen woke-isme. Ik zie eigenlijk genoeg voordelen.
Ik tegenstelling tot wat veel progressieven denken, tot je 42e single zijn, een losbandig seksleven, kindloos zijn, Netflix bingen, je eigen geslacht verzinnen en veganisme zijn niet de weg naar geluk. En de enorme waslijsten bij de GGZ vormen daar ook het bewijs van. Het blijkt dat wat houvast van traditie, familie, cultuur en vaste rollen, zo slecht nog niet zijn voor de mens.
Zoals ik al eerder schreef is de progressieve explosie in de jaren 60 veroorzaakt door verschillende structuren. De door Indo's meegebrachte rock 'n roll scene heeft daarin inderdaad een belangrijke rol gespeeld, is een soort lont in het kruitvat geweest.quote:Op zondag 10 december 2023 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heeft voor de grote aardverschuiving gezorgd in de jaren '60?
Een katalysator bedoel je? Ik ben te jong om hierover mee te praten helaas.quote:Op zondag 10 december 2023 13:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef is de progressieve explosie in de jaren 60 veroorzaakt door verschillende structuren. De door Indo's meegebrachte rock 'n roll scene heeft daarin inderdaad een belangrijke rol gespeeld, is een soort lont in het kruitvat geweest.
Vandaar dat men daarvoor al luisterde naar Elvis Presley, Roy Orbison, The Beatles en The Rolling Stones.quote:Op zondag 10 december 2023 13:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef is de progressieve explosie in de jaren 60 veroorzaakt door verschillende structuren. De door Indo's meegebrachte rock 'n roll scene heeft daarin inderdaad een belangrijke rol gespeeld.
Het was in deze contreien wat gewoon wat saai. Is dat zo erg om op te merken? Een land kan niet alles zelf oplossen, heeft niet over alles de wijsheid in pacht, geen enkel land. Waren de migranten hier niet gekomen dan was de progressiviteit waarschijnlijk wel vanuit Zweden, Duitsland of Groot Brittanie hierheen komen overwaaien maar dan waren we geen voortrekker geweest en wat kleurlozer.quote:Op zondag 10 december 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar dat men daarvoor al luisterde naar Elvis Presley, Roy Orbison, The Beatles en The Rolling Stones.
En je had het niet over verschillende structuren, je had het over een landje van niets totdat migranten hier kwamen.
Wat saai is voor jou, is niet saai voor de ander.quote:Op zondag 10 december 2023 13:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was in deze contreien wat gewoon wat saai. Is dat zo erg om op te merken? Een land kan niet alles zelf oplossen, geen enkel land. Waren de migranten hier niet gekomen dan was de progressiviteit waarschijnlijk wel vanuit Zweden, Duitsland of Groot Brittanie hierheen komen overwaaien maar dan waren we geen voortrekker geweest.
Jazeker, deels wel.quote:Op zondag 10 december 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ga je nu serieus beweren dat Nederlanders migranten nodig hadden om progressief te denken?
Migranten die ook nog eens uit voornamelijk (oer)conservatieve culturen komen.quote:Op zondag 10 december 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat saai is voor jou, is niet saai voor de ander.
En ga je nu serieus beweren dat Nederlanders migranten nodig hadden om progressief te denken?
Ik heb nergens iets anders beweerd, probeer goed te lezen.quote:
Ja gedaan.quote:Op zondag 10 december 2023 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb nergens iets anders beweerd, probeer goed te lezen.
Ik denk dat radio en tv meer invloed hadden dan de migratie. Wat je denk ik wel kan zeggen is dat de migratie waar je het over hebt bijgedragen heeft aan onze huidige cultuur. Zonder waren we vast ook vrijer geworden, maar hadden we nu wel een ander smaakje.quote:Op zondag 10 december 2023 13:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook, maar die ontkerkelijking is ook deels op gang gekomen door de cultuur die in de jaren '60 is ontstaan. Het is een combinatie van invloeden van buitenaf (migratie van Indo's vooral) en een vruchtbare bodem (jongeren die het extreme conservatisme dat veel sterker was dan in de rest van Europa), zat waren en de sedimenten van Amsterdam dat natuurlijk lang een vooruitstrevende en internationale stad was.
Het zijn verschillende componenten die een onontbeerlijke rol hebben gespeeld, maar als mensen liever de mening van HowardHoark delen dat het zoveel fijner zou zijn geweest zonder de 4 miljoen mensen met migratieachtergrond is dat ook best, dan moeten ze dat zelf weten.
Dan heeft de PVV een probleem.quote:Op zondag 10 december 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, nou, dat is natuurlijk wel een klein beetje het geval.
Zoals in 2012 toen we massaal PvdA moesten stemmen om VVD uit het torentje te houden.quote:Op zondag 10 december 2023 12:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Landje van de rangen van Denemarken, met een spruitjeslucht. Kon zich verder prima bedruipen, niks mis mee, maar dat is wat anders dan het gidsland dat Nederland gedurende de tweede helft van de 20e eeuw werd. Dat kon niet zonder input van buitenaf.quote:Op zondag 10 december 2023 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja gedaan.
Een 'landje van niets'.
Ontkerkelijking vond al plaats ver voor de jaren '60; XOR heeft geen idee waar hij het over heeft.quote:Op zondag 10 december 2023 13:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat radio en tv meer invloed hadden dan de migratie. Wat je denk ik wel kan zeggen is dat de migratie waar je het over hebt bijgedragen heeft aan onze huidige cultuur. Zonder waren we vast ook vrijer geworden, maar hadden we nu wel een ander smaakje.
Wat ik jammer vind is dat in mijn jeugd onze tolerantie en multiculturele samenleving als iets positiefs werd gezien. Tegenwoordig hangt men er veel te graag problemen aan op zonder over kansen na te denken. Dit is overigens geen antwoord op je post, maar ik kan me herinneren enige trots te voelen toentertijd, we kwamen modern over.
Ja, noem die input eens.quote:Op zondag 10 december 2023 13:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Landje van de rangen van Denemarken, met een spruitjeslucht. Kon zich verder prima bedruipen, niks mis mee, maar dat is wat anders dan het gidsland dat Nederland gedurende de tweede helft van de 20e eeuw werd. Dat kon niet zonder input van buitenaf.
Zoals ik al schreef, de rock 'n rollcultuur die meegebracht werd vanuit Indonesie is belangrijk geweest.quote:
quote:Op zondag 10 december 2023 13:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, de rock 'n rollcultuur die meegebracht werd vanuit Indonesie is belangrijk geweest.
Die was hier al in de jaren '50.quote:Op zondag 10 december 2023 13:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, de rock 'n rollcultuur die meegebracht werd vanuit Indonesie is belangrijk geweest.
Dat zou ik niet durven zeggen. Overigens komt rock ‘n roll weg bij de Afro Amerikanen. Die grote invloed kunnen we niet ontkennen, dus zo bezien heeft de invloed van migranten wel grote invloed gehad op Nederlanders en de (westerse) wereld.quote:Op zondag 10 december 2023 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontkerkelijking vond al plaats ver voor de jaren '60; XOR heeft geen idee waar hij het over heeft.
Kun je nazoeken in de archieven van zowel hervormde als katholieken kerkgemeenschappen. Al in de jaren '30 trokken beide kerkgemeenschappen aan de bel: kerkbezoek liep schrikbarend terug. Er werd ook een oorzaak voor aangewezen: de vrijetijdsbesteding op zondag, die uitgebreid werd met vooral sport maar ook busreizen en vakanties.quote:Op zondag 10 december 2023 13:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat zou ik niet durven zeggen. Overigens komt rock ‘n roll weg bij de Afro Amerikanen. Die grote invloed kunnen we niet ontkennen, dus zo bezien heeft de invloed van migranten wel grote invloed gehad op Nederlanders en de (westerse) wereld.
Ik zou zeggen, lees je er eens over in.quote:Op zondag 10 december 2023 13:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[..]
Die was hier al in de jaren '50.
Omdat ze dus niet op eigen kracht hebben gewonnen, en dus zo hun winst bij de volgende verkiezingen kunnen verliezen.quote:Op zondag 10 december 2023 13:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En waarom heeft de PVV een probleem?
Nu stemmen ze massaal niet op de PvdA.quote:Op zondag 10 december 2023 13:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals in 2012 toen we massaal PvdA moesten stemmen om VVD uit het torentje te houden.
Na de verkiezingen gingen ze samen regeren.
Waren ze in het Chola-rijk ook uitgeneukt?quote:Op zondag 10 december 2023 13:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees je er eens over in.
Overigens is de voorlijkheid van alle gebieden op een terrein/terreinen over het algemeen het resultaat van bestaande structuren ter plaatse (hetzij van geografische, sociologische, demografische, technologische aard) en input van buitenaf. Dat was zo bij het Chola-rijk, bij Athene, bij de Achaemeniden, bij de Republiek, bij de Engelsen na de Glorious Revolution, bij de Fransen. Immigratie is nodig om een voorsprong te verkrijgen.
Geen idee, denk het niet. Die hadden andere hiaten (van technologische aard).quote:Op zondag 10 december 2023 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waren ze in het Chola-rijk ook uitgeneukt?
Klopt. En het geeft ook blijk dat de politiek geen idee heeft van wat er onder de bevolking speelt. Ik zou me daar eerder druk om maken eerlijk gezegd.quote:Op zondag 10 december 2023 13:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat ze dus niet op eigen kracht hebben gewonnen, en dus zo hun winst bij de volgende verkiezingen kunnen verliezen.
Zullen we het eens over hiaten hebben in landen waar thans vrouwen massaal worden onderdrukt en homo's de doodstraf krijgen?quote:Op zondag 10 december 2023 13:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen idee, die hadden andere hiaten.
Als dat democratisch is besloten mag dat begreep ikquote:Op zondag 10 december 2023 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we het eens over hiaten hebben in landen waar thans vrouwen massaal worden onderdrukt en homo's de doodstraf krijgen?
En wat vind je zelf?quote:Op zondag 10 december 2023 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als dat democratisch is besloten mag dat begreep ik
Ja hoor, prima. Veel landen kunnen wel een stukje Westerse beschaving gebruiken.quote:Op zondag 10 december 2023 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we het eens over hiaten hebben in landen waar thans vrouwen massaal worden onderdrukt en homo's de doodstraf krijgen?
Ik denk ook dat in eerste plaats het verstikkende van de kerk schuldig is aan het verlaten ervan. De invloeden die hij noemt waren wel een mooi toevluchtsoord.quote:Op zondag 10 december 2023 13:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je nazoeken in de archieven van zowel hervormde als katholieken kerkgemeenschappen. Al in de jaren '30 trokken beide kerkgemeenschappen aan de bel: kerkbezoek liep schrikbarend terug. Er werd ook een oorzaak voor aangewezen: de vrijetijdsbesteding op zondag, die uitgebreid werd met vooral sport maar ook busreizen en vakanties.
De Rock & Roll is verder een samensmelting van Amerikaanse muziekstijlen, blank en zwart, en de impact daarvan is nergens ontkend.
Nee, het was een 'landje van niets'.quote:Op zondag 10 december 2023 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja hoor, prima. Veel landen kunnen wel een stukje Westerse beschaving gebruiken.
Ik snap alleen niet wat dat met het onderwerp te maken heeft. HowardRoark beweerde dat zonder immigranten er geen problemen op de huizenmarkt zouden zijn, waarop ik reageerde dat zonder immigranten Nederland een heel ander (suffer) Nederland zou zijn. Het is wat.
Joh, dat heet polemiek.quote:Op zondag 10 december 2023 13:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het was een 'landje van niets'.
Je moet hier wel een verschil maken tussen acute problemen met migranten en migranten die hier over de loop van 60 jaar zijn gekomen.quote:Op zondag 10 december 2023 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja hoor, prima. Veel landen kunnen wel een stukje Westerse beschaving gebruiken.
Ik snap alleen niet wat dat met het onderwerp te maken heeft. HowardRoark beweerde dat zonder immigranten er geen problemen op de huizenmarkt zouden zijn, waarop ik reageerde dat zonder immigranten Nederland een heel ander (suffer) Nederland zou zijn. Het is wat.
Uitgaan?quote:Op zondag 10 december 2023 13:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk ook dat in eerste plaats het verstikkende van de kerk schuldig is aan het verlaten ervan. De invloeden die hij noemt waren wel een mooi toevluchtsoord.
Ja maar de Afro Amerikanen namen vooral het voortouw wat muziek en uitgaan betreft.
Wat, in mijn optiek, het grootste punt van -XOR- is, is dat een Nederland zonder invloeden van migratie, een cultureel ( en waarschijnlijk op andere vlakken ook) armer land is dan met.
Daarnaast heeft Nederland in de jaren60 gericht in Marokko mensen geworven omdat er net als nu een tekort aan arbeiders wssquote:Op zondag 10 december 2023 13:55 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je moet hier wel een verschil maken tussen acute problemen met migranten en migranten die hier over de loop van 60 jaar zijn gekomen.
Dat is prima, maar HowardRoark begon over alle 4 miljoen mensen met een migratieachtergrond. Mijn repliek behelste slechts dat migranten ook een bijdrage hebben geleverd.quote:Op zondag 10 december 2023 13:55 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je moet hier wel een verschil maken tussen acute problemen met migranten en immigranten die hier over de loop van 60 jaar zijn gekomen.
Dit is heel flauw en dat stel ik nergens.quote:Op zondag 10 december 2023 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uitgaan?
Verder: het punt van XOR is overduidelijk, en komt met een zegel van goedkeuring van de Wekkeriaanse variant van 'progressivisme': Nederland en Nederlanders zijn kut.
Yeah, volgens mij begon het vooral met de Jazz en de bijhorende uitspattingen wat dansen ed.quote:Op zondag 10 december 2023 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uitgaan?
Verder: het punt van XOR is overduidelijk, en komt met een zegel van goedkeuring van de Wekkeriaanse variant van 'progressivisme': Nederland en Nederlanders zijn kut.
Ik polariseer?quote:Op zondag 10 december 2023 14:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, volgens mij begon het vooral met de Jazz en de bijhorende uitspattingen wat dansen ed.
Yeah, en daar ga je weer met polariseren. Over geaccepteerde invloeden van “buitenaf” hoor ik je minder.
Een uitgebreide jazzscene in havensteden als Amsterdam en Rotterdam. In de jaren zestig werd ook de nieuwe rock & roll populair in Nederland met allerlei stromingen tot ver in de jaren zeventig terwijl disco inmiddels was ontstaan.quote:Op zondag 10 december 2023 14:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, volgens mij begon het vooral met de Jazz en de bijhorende uitspattingen wat dansen ed.
Yeah, en daar ga je weer met polariseren. Over geaccepteerde invloeden van “buitenaf” hoor ik je minder.
Nee, we halen ze nu niet hierheen. Ze komen onuitgenodigd en eisen vervolgens vanalles.quote:Op zondag 10 december 2023 13:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Nederland in de jaren60 gericht in Marokko mensen geworven omdat er net als nu een tekort aan arbeiders wss
Vele 100.000 den zijn toen met de boot hierheen gehaald, en eigenlijk doen we dat nu weer alleen we laten ze niet werken want men moet persee zielig zijn
Hoe zieliger hoe beter , liefst achtervolgde homos
Het was toch links die ze naar binnen harkt?quote:Op zondag 10 december 2023 14:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, we halen ze nu niet hierheen. Ze komen onuitgenodigd en eisen vervolgens vanalles.
Als we dan toch weer over links/rechts gaan hebben. Het is links die de migranten van zelf lek gestoken bootjes redt en ze vervolgens naar Europa brengt.quote:Op zondag 10 december 2023 14:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het was toch links die ze naar binnen harkt?
Zou ik me even inlezen over internationaal zeerecht.quote:Op zondag 10 december 2023 14:09 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Als we dan toch weer over links/rechts gaan hebben. Het is links die de migranten van zelf lek gestoken bootjes redt en ze vervolgens naar Europa brengt.
We zouden ze ook terug kunnen sturen bijvoorbeeld.
Ik ben het zeker niet met -XOR- eens, maar de verlichting zoals die hier gelukt is, is toch bij uitstek een Noord Europees verschijnsel.quote:Op zondag 10 december 2023 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proest..
Het land waar de Verlichting praktisch is uitgevonden had 'externe input' nodig om liberaal te worden.
Waar ik in een wiek van schiet je is dedain richting Nederland, haar inwoners en haar cultuur.
Met je 'landje van niets'.
Dat deed -XOR- ook niet. Maar jij drukt hem wel in een hokje.quote:Op zondag 10 december 2023 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik polariseer?
Geef me een voorbeeld van één post waarin ik het over een land heb als een 'landje van niets'.
Eéntje.
Voorts: die 'geaccepteerde invloeden van buitenaf' zitten in mijn eigen familiesamenstelling.
De oerbron is verder de Gospel, dan de Blues, dan de Jazz, dan de R&B en dan R&R.
Eigenlijk hebben we de rock en roll dus aan de opkomst van de Ottomanen te danken !quote:Op zondag 10 december 2023 14:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat deed -XOR- ook niet. Maar jij drukt hem wel in een hokje.
Zou heel goed kunnen. Het gaat vooral over de bron en dat waren nu eenmaal de Afro-Amerikanen.
Dat is me wat te gortig nu. Maar ik neem aan dat het inhoudt dat je mensen moet redden die in gevaar zijn. Maar leg me even uit. Staat er ook in dat je ze vervolgens moet opnemen als migrant en ze niet terug kunt brengen naar de plaats van herkomst?quote:Op zondag 10 december 2023 14:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zou ik me even inlezen over internationaal zeerecht.
Nederland speelde een belangrijke rol in allerlei ontwikkelingen tijdens de verlichting (dankzij immigratie overigens) maar de neiging tot vrijzinnigheid is niet genetisch ofzo. De liberale voorlijkheid was Nederland in de eerste helft van de 20e eeuw echt helemaal kwijt, dan heb je soms wat input van buitenaf nodig (niet alleen van migranten uit de Oost trouwens, ook de opkomst van de radio en televisie als massamedia die de Angelsaksische cultuur dichterbij bracht heeft daarin een rol gespeeld).quote:Op zondag 10 december 2023 14:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben het zeker niet met -XOR- eens, maar de verlichting zoals die hier gelukt is, is toch bij uitstek een Noord Europees verschijnsel.
Voor passerende schepen zijn asielzoekers die ronddobberen op zee drenkelingen. 'Het Internationaal Verdrag inzake opsporing en redding op zee stelt dat wanneer een boot drenkelingen vindt op zee, ze de verplichting hebben om die te redden. Vervolgens moeten de drenkelingen in een veilige haven ondergebracht worden.'quote:Op zondag 10 december 2023 14:14 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is me wat te gortig nu. Maar ik neem aan dat het inhoudt dat je mensen moet redden die in gevaar zijn. Maar leg me even uit. Staat er ook in dat je ze vervolgens moet opnemen als migrant en ze niet terug kunt brengen naar de plaats van herkomst?
Ja een veilige haven ja. Die vinden we ook in Tunesië of andere Noord Afrikaanse landen. We doen het onszelf aan om ze hier als asielzoeker op te nemen.quote:Op zondag 10 december 2023 14:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Voor passerende schepen zijn asielzoekers die ronddobberen op zee drenkelingen. 'Het Internationaal Verdrag inzake opsporing en redding op zee stelt dat wanneer een boot drenkelingen vindt op zee, ze de verplichting hebben om die te redden. Vervolgens moeten de drenkelingen in een veilige haven ondergebracht worden.'
Denk ook even aan de vlagstaat van het betreffende schip en in welk territorium de drenkelingen worden opgepikt.quote:Op zondag 10 december 2023 14:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja een veilige haven ja. Die vinden we ook in Tunesië of andere Noord Afrikaanse landen. We doen het onszelf aan om ze hier als asielzoeker op te nemen.
nu verwar je arbeidsmigranten met asielzoekersquote:Op zondag 10 december 2023 13:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Nederland in de jaren60 gericht in Marokko mensen geworven omdat er net als nu een tekort aan arbeiders wss
Vele 100.000 den zijn toen met de boot hierheen gehaald, en eigenlijk doen we dat nu weer alleen we laten ze niet werken want men moet persee zielig zijn
Hoe zieliger hoe beter , liefst achtervolgde homos
Prima. Dus dan hebben we een lek gestoken bootje. We redden ze. We brengen ze naar Italië, Spanje, Frankrijk, of een ander land aan de middellandse zee.quote:Op zondag 10 december 2023 14:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Denk ook even aan de vlagstaat van het betreffende schip en in welk territorium de drenkelingen worden opgepikt.
Omdat Italië, terecht, niet voor alle vluchtelingen wil opdraaien. Het is makkelijk praten anders voor Nederland dat centraal is gelegen. Frankrijk houdt bootvluchtelingen richting het Verenigd Koninkrijk ook niet tegen.quote:Op zondag 10 december 2023 14:23 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Prima. Dus dan hebben we een lek gestoken bootje. We redden ze. We brengen ze naar Italië, Spanje, Frankrijk, of een ander land aan de middellandse zee.
Dat is dan land nummer een. Daar moeten ze dan ook volgens het verdrag van Dublin blijven. Dus hoe komt het nou dat die asielzoekers die naar een land gebracht worden waar ze vervolgens moeten blijven toch in Nederland terecht komen?
En waarom kunnen we ze niet uitzetten aangezien ze de regels hebben geschonden?
Ze overtreden op dat moment wel de regels. Ze blijven niet in land nummer een. Genoeg reden om ze weer terug te brengen mijns inziens.quote:Op zondag 10 december 2023 14:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Omdat Italië, terecht, niet voor alle vluchtelingen wil opdraaien. Het is makkelijk praten anders voor Nederland dat centraal is gelegen. Frankrijk houdt bootvluchtelingen richting het Verenigd Koninkrijk ook niet tegen.
Aangezien het Dublin akkoord niet werkt wordt er in Europees verband gewerkt word aan het “Pact on Migration and Asylum”. Dit is ook niet zo bijzonder want je kunt moeilijk alleen Italië, Griekenland, Spanje en Ter Apel op laten draaien voor de volledige instroom.quote:Op zondag 10 december 2023 14:23 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Prima. Dus dan hebben we een lek gestoken bootje. We redden ze. We brengen ze naar Italië, Spanje, Frankrijk, of een ander land aan de middellandse zee.
Dat is dan land nummer een. Daar moeten ze dan ook volgens het verdrag van Dublin blijven. Dus hoe komt het nou dat die asielzoekers die naar een land gebracht worden waar ze vervolgens moeten blijven toch in Nederland terecht komen?
En waarom kunnen we ze niet uitzetten aangezien ze de regels hebben geschonden?
En wat staat er in dat pact?quote:Op zondag 10 december 2023 14:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Aangezien het Dublin akkoord niet werkt wordt er in Europees verband gewerkt word aan het “Pact on Migration and Asylum”. Dit is ook niet zo bijzonder want je kunt moeilijk alleen Italië, Griekenland, Spanje en Ter Apel op laten draaien voor de volledige instroom.
quote:Op zondag 10 december 2023 14:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat deed -XOR- ook niet. Maar jij drukt hem wel in een hokje.
Zou heel goed kunnen. Het gaat vooral over de bron en dat waren nu eenmaal de Afro-Amerikanen.
Niet in de letterlijke zin, maar links knuffelt er maar wat graag op los dus je zou dat binnenharken kunnen noemen als je ze eenmaal hier ook dolgraag hier wilt houden.quote:Op zondag 10 december 2023 14:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het was toch links die ze naar binnen harkt?
Zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op zondag 10 december 2023 14:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
Niet in de letterlijke zin, maar links knuffelt er maar wat graag op los dus je zou dat binnenharken kunnen noemen als je ze eenmaal hier ook dolgraag hier wilt houden.
Klopt dit wel?quote:Op zondag 10 december 2023 14:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ze overtreden op dat moment wel de regels. Ze blijven niet in land nummer een. Genoeg reden om ze weer terug te brengen mijns inziens.
Volgens mij mag men, op basis van dit pact, asielzoekers doorsturen. Maar misschien is hier een specialist in het Dublin verdrag.quote:On 23 September 2020, the European Commission adopted the New Pact on Migration and Asylum following consultations with the European Parliament, Member States and various stakeholders. The New Pact covers all the different elements needed for a comprehensive approach to migration. In particular, the New Pact recognises that no Member State should shoulder a disproportionate responsibility and that all Member States should contribute to solidarity on a constant basis.
Nou ik ben ook geen expert in wat er in het Dublin verdrag staat maar weet wel dat ze geacht worden in land een te blijven.quote:Op zondag 10 december 2023 14:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Klopt dit wel?
[..]
Volgens mij mag men, op basis van dit pact, asielzoekers doorsturen. Maar misschien is hier een specialist in het Dublin verdrag.
Maar vind je dan ook dat als Italië, Griekenland en Spanje de beoordelingen doen, dat wij ons proportionele deel moeten opvangen?quote:Op zondag 10 december 2023 14:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou ik ben ook geen expert in wat er in het Dublin verdrag staat maar weet wel dat ze geacht worden in land een te blijven.
Aangezien ze dat niet doen houden ze zich niet aan het verdrag. Genoeg basis om ze terug te sturen mijns inziens
Nee. Ik vind dat we ze moeten gaan terugsturen totdat we het onder controle hebben. En dat hebben we nu niet.quote:Op zondag 10 december 2023 15:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar vind je dan ook dat als Italië, Griekenland en Spanje de beoordelingen doen, dat wij ons proportionele deel moeten opvangen?
Joh, het is wat. Singapore was een lullig vissers- en overslaghaventje totdat Winsemius Sr en Harry Lee er zich mee gingen bemoeien, Kaapstad is een van de mooiste steden van Afrika maar was tot Van Riebeeck er kwam weinig meer dan een verzameling sjofele plaggenhutten en zonder Westerse technologie zouden ze in Dubai nog in tenten slapen.quote:
Dus je hecht enkel en alleen aan verdragen die jou uitkomen, vind je dit niet betrekkelijk selectief en vreemde basis voor samenwerking?quote:Op zondag 10 december 2023 15:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat we ze moeten gaan terugsturen totdat we het onder controle hebben. En dat hebben we nu niet.
Plus dat we ons asielbeleid moeten gaan versoberen.
Poetin maakt reclame voor een gratis huis, goede uitkering en uitstekende werkkansen hier in Europa. Daar moeten we vanaf. Door de asielzoekers versoberde omstandigheden te bieden en wellicht anti-reclame in de regio te maken kunnen we al heel wat doen.
Naar wat ik weet over het Dublin verdrag staat daarin dat een asielzoeker in het eerste veilige land waar hij terecht komt asiel moet aanvragen.quote:Op zondag 10 december 2023 15:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus je hecht enkel en alleen aan verdragen die jou uitkomen, vind je dit niet betrekkelijk selectief en vreemde basis voor samenwerking?
Nee, zo werkt het niet. En een asielrecht vanwege oorlog of vervolging kan niet vervallen door dergelijk procedureel geneuzel, logisch ook wat je kunt mensen die vaak niet bekend zijn met EU regelgeving niet in gevaar brengen omdat ze in het verkeerde land een aanvraag doen.quote:Op zondag 10 december 2023 15:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Naar wat ik weet over het Dublin verdrag staat daarin dat een asielzoeker in het eerste veilige land waar hij terecht komt asiel moet aanvragen.
Wat er gebeurt als hij/zij dit niet doet weet ik niet. Maar het lijkt me dat je recht op asiel in principe vervalt. Dit doen we niet uit humanitaire redenen (En omdat die mensen liegen. Dus beweren dat NL het eerste land is waar ze in kwamen). Daar moeten we mee stoppen.
Voorts blijf ik een groot voorstander van opvang in de regio. Ook als wij dat moeten betalen.
Bedankt voor het verduidelijken.quote:Op zondag 10 december 2023 15:47 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. En een asielrecht vanwege oorlog of vervolging kan niet vervallen door dergelijk procedureel geneuzel, logisch ook wat je kunt mensen die vaak niet bekend zijn met EU regelgeving niet in gevaar brengen omdat ze in het verkeerde land een aanvraag doen.
Dublin is een EU verordening die vooral de administratieve afhandeling van aanvragen in de EU regelt en bepaald welk land verantwoordelijk is. Als iemand in het verkeerde land een aanvraag doet kan dat land een Dublin-claim indienen richten het eerste land wat vervolgens de aanvraag overneemt.
Kun je hier meer over lezen: https://www.dienstterugke(...)vertrek/dublin-claim
Overigens is opvang in de regio al lang de feitelijke situatie, kijk eens na hoeveel Syriërs er in bijvoorbeeld Libanon of Turkije zitten zou ik zeggen.
Daar stonden migranten voor ja?quote:Op zondag 10 december 2023 13:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, met daaraan vast vrouwenemancipatie, homoemancipatie, abortuswetgeving, euthenasiewetgeving etc.
'migranten' is geen coherente groep. Op zich stonden die daar ook niet per se voor, noch was dat hun doel. Ze hadden met hun culturele bijdrage alleen wel een rol in de aanzet van de omslag van conservatief naar progressief. Uiteindelijk heeft die jaren 60 beweging geleid tot dergelijke rechten.quote:
maar ze zijn ook welkom om te gaan werken , maar dat laat D66 en GL niet toe want ze moeten persee zielig ziinquote:Op zondag 10 december 2023 14:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, we halen ze nu niet hierheen. Ze komen onuitgenodigd en eisen vervolgens vanalles.
Goh zeg, wat een macht hebben D66 en GL. Hoe is het toch mogelijk om met zo weinig zetels hun wil op te leggen aan t land.quote:Op zondag 10 december 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze zijn ook welkom om te gaan werken , maar dat laat D66 en GL niet toe want ze moeten persee zielig ziin
Dat asielzoekers niet mogen werken (en de taal niet van begin af aan leren) is overigens een rechts idee: ze mogen niet teveel wortelen in Nederland zodat je ze makkelijker kunt uitzetten.quote:Op zondag 10 december 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze zijn ook welkom om te gaan werken , maar dat laat D66 en GL niet toe want ze moeten persee zielig ziin
D66 en GL zijn er dan ook voor dat asielzoekers mogen werken. Maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op zondag 10 december 2023 16:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat asielzoekers niet mogen werken (en de taal niet van begin af aan leren) is overigens een rechts idee: ze mogen niet teveel wortelen in Nederland zodat je ze makkelijker kunt uitzetten.
quote:Ook willen we voor asielzoekers vanaf dag één onderwijs en de mogelijkheid om te werken.
https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid
quote:Werken wordt voor asielzoekers makkelijker en we schaffen de 24-weken-eis af. Werken moet mogelijk zijn na één maand in plaats van pas na zes maanden. D66 laat mensen liever meedraaien in de samenleving, dan verpieteren in een azc.
https://d66.nl/standpunten/integratie-en-immigratie/
maar dat is dus nu voorbij he dat snapjequote:Op zondag 10 december 2023 16:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goh zeg, wat een macht hebben D66 en GL. Hoe is het toch mogelijk om met zo weinig zetels hun wil op te leggen aan t land.
Nou, dat was al geen realiteit, dus wat dat betreft verandert er niet zoveel.quote:Op zondag 10 december 2023 16:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dat is dus nu voorbij he dat snapje
tot op heden slechts 24 weken per jaar en van hun verdiende geld mogen ze 25 % zelf houden en een BSN nummer krijgen ze niet, nou ga er maar aaanstaanquote:Op zondag 10 december 2023 16:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
D66 en GL zijn er dan ook voor dat asielzoekers mogen werken. Maar dat mag de pret niet drukken.
Van wie mogen ze niet meer werken dan?quote:Op zondag 10 december 2023 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot op heden slechts 24 weken per jaar en van hun verdiende geld mogen ze 25 % zelf houden en een BSN nummer krijgen ze niet, nou ga er maar aaanstaan
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.quote:Op zondag 10 december 2023 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot op heden slechts 24 weken per jaar en van hun verdiende geld mogen ze 25 % zelf houden en een BSN nummer krijgen ze niet, nou ga er maar aaanstaan
quote:Ook willen we voor asielzoekers vanaf dag één onderwijs en de mogelijkheid om te werken.
https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid
quote:Werken wordt voor asielzoekers makkelijker en we schaffen de 24-weken-eis af. Werken moet mogelijk zijn na één maand in plaats van pas na zes maanden. D66 laat mensen liever meedraaien in de samenleving, dan verpieteren in een azc.
https://d66.nl/standpunten/integratie-en-immigratie/
VVD trekt dat niet:quote:Op zondag 10 december 2023 16:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.
[..]
[..]
quote:Toch is het nog maar de vraag of er in de Tweede Kamer een meerderheid is voor het voorstel. Tegenstanders, waaronder de VVD, zeggen dat asielzoekers koppelen aan werk mogelijk een belofte tot permanent verblijf inhoudt;
tot op heden worden arbeidsmigranten opgesloten op schepen en hotels en mogen slechts 24 weken werken zonder BSN nummerquote:Op zondag 10 december 2023 16:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.
[..]
[..]
Heb je een bron van die laatste zin? Even een officiële verklaring graag met je hetze.quote:Op zondag 10 december 2023 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toto op heden worden arbeidsmigranten opgesloten op schepen en hotels en mogen slechts24 wekenwerken zonder BSN nummer
Geen recht op WW en geen recht op pensioen
Het liefst heeft D66 dat ze allemaal homo zijn dan is het makkelijk een vergunning geven om te werken
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.quote:Op zondag 10 december 2023 09:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Alleen kraam ik geen lul koek uit, jij vind dat alleen zo. End dat mag jij zo vinden. Alleen wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.
Verder maakt het van jou een heel aso en dom figuur als je met randdebiel gaat lopen schelden.
Niet nodig, niet doen.
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 17:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.
Voorbeeld (niet van de PVV, trouwens); de flexwet (u weet wel, dat u na drie tijdelijke arbeidscontracte een vast contract aangeboden zou moeten worden) had als doel dat men gemakkelijker en sneller een vast contract zou krijgen. Resultaat ervan echter was dat nu een hoop meer mensen na hun tweede tijdelijke contract 'gedetacheerd' of 'overgeplaatst' of simpelweg vervangen worden door iemand anders op een tijdelijk contract. Daarvan zei iemand al eens: 'Dat gaat niet werken. Dat gaat precies het tegenovergestelde bewerkstelligen van wat je ermee wil bewerkstelligen.', waarop iemand anders zei: 'Dat vind jij maar zo, dat is maar jouw mening.', waarop de eerste weer zei: 'Ben jij een soort van randdebiel, of iets dergelijks?'
Verder heb ik er geen enkel probleem mee om voor asociaal of dom aangemerkt te worden. Dat deert mij niet zo. Dat is maar een mening.
Kijk, ik wil me daar ook niet achter verschuilen. Een grondwet kan ook aangepast worden (hoewel dat nogal een lastig, langdurig proces is en werkelijk - goddank - geen enkele andere partij daar aan wil en ik durf zelfs te beweren een hoop mensen binnen de PVV zelf niet), maar laten we het dan vooral hebben over of de zaken die de PVV voorstelt wel het gewenste effect hebben. De PVV wil aan de éne kant (tenminste, ik denk dat ze dat willen) radicalisering en islamitisch extremisme tegengaan. Aan de andere kant willen ze koran verbieden en moskeeën sluiten. Nu leert de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons nogal dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen.quote:Op zondag 10 december 2023 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.
Inderdaad als de wil er is, kan alles veranderen, echt ALLESquote:Op zondag 10 december 2023 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.
Niet ieder mens is een workaholic, daarbij het enige dat mensen verplicht zijn om te doen is zorgen voor de dagelijkse maaltijden.quote:Op zondag 10 december 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nogal lastig zonder geld en eigen grond. Die je doorgaans krijgt door te huren of te kopen. En wat heb je daarvoor nodig? Geld.quote:Op zondag 10 december 2023 18:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Niet ieder mens is een workaholic, daarbij het enige dat mensen verplicht zijn om te doen is zorgen voor de dagelijkse maaltijden.
Als ik ga plukken, oogsten en malen heb ik binnen een week voor een heel jaar fruit, meel, groenten, aardappelen en kruiden.
De veeleisers krijgen hun dagelijkse maaltijden toch gratis?quote:Op zondag 10 december 2023 19:15 schreef matthijst het volgende:
Ja,
[..]
Nogal lastig zonder geld en eigen grond. Die je doorgaans krijgt door te huren of te kopen. En wat heb je daarvoor nodig? Geld.
Aha, en hoe kom je dan aan geld? Door te werken (of door zielig je hand op te houden, maar hoop dat dat de meeste mensen hun eer te na is).
Zoals ik al eerder aangaf (ik weet niet meer of dat tegen jou was, of iemand anders); in het PVV partij programma staan dingen die ook ik idioot/onuitvoerbaar acht, en ook Wilders zal de grote problemen niet op gaan lossen. Ik geloof zelfs dat geen enkele partij/politicus dat zou kunnen. Ik denk; hoe dan ook, ongeacht wie hier aan het politieke roer staan; de polarisering zal op zowat alle vlakken alleen maar toenemen. Mijn stem is niets meer en minder dan een statement tegen een aantal dingen, waarvan ik vind dat dat het de meest urgente en wezenlijk aanwezige punten van acht zijn. Nou zullen wel meer stemmers dat doen (joh), maar wat dan nu precies de voornaamste punten zijn, daarover is men verdeeld (joh).quote:Op zondag 10 december 2023 17:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.
Voorbeeld (niet van de PVV, trouwens); de flexwet (u weet wel, dat u na drie tijdelijke arbeidscontracte een vast contract aangeboden zou moeten worden) had als doel dat men gemakkelijker en sneller een vast contract zou krijgen. Resultaat ervan echter was dat nu een hoop meer mensen na hun tweede tijdelijke contract 'gedetacheerd' of 'overgeplaatst' of simpelweg vervangen worden door iemand anders op een tijdelijk contract. Daarvan zei iemand al eens: 'Dat gaat niet werken. Dat gaat precies het tegenovergestelde bewerkstelligen van wat je ermee wil bewerkstelligen.', waarop iemand anders zei: 'Dat vind jij maar zo, dat is maar jouw mening.', waarop de eerste weer zei: 'Ben jij een soort van randdebiel, of iets dergelijks?'
Verder heb ik er geen enkel probleem mee om voor asociaal of dom aangemerkt te worden. Dat deert mij niet zo. Dat is maar een mening.
Koran verbieden, moskeen sluiten; dat gaat mij ook allemaal te ver. Wel zou ik graag willen zien dat (basis) scholen los komen te staan van een religie als leidraad, zodat kinderen van jongs af aan niet gelijk helemaal klem komen te zitten in de indoctrine.quote:Op zondag 10 december 2023 18:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, ik wil me daar ook niet achter verschuilen. Een grondwet kan ook aangepast worden (hoewel dat nogal een lastig, langdurig proces is en werkelijk - goddank - geen enkele andere partij daar aan wil en ik durf zelfs te beweren een hoop mensen binnen de PVV zelf niet), maar laten we het dan vooral hebben over of de zaken die de PVV voorstelt wel het gewenste effect hebben. De PVV wil aan de éne kant (tenminste, ik denk dat ze dat willen) radicalisering en islamitisch extremisme tegengaan. Aan de andere kant willen ze koran verbieden en moskeeën sluiten. Nu leert de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons nogal dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen.
Verder snap ik ook de hypocritie niet zo dat de Koran verboden zou moeten worden omdat daar (naar de smaak van Wilders, althans) allemaal walgelijke dingen in staan, maar andere boeken - die toch ook zo hun ideologische aanhang weten te bewerkstelligen - zoals de Bijbel, Mein Kampf, Dianetics: lijdraad voor het menselijke verstand - enzo dan weer niet.
Geef nu eens iedere partij het recht om een eigen boodschappenlijstje in te dienen, niet alles zal in de winkelkar terecht komen als je met vier man gaat boodschappen doenquote:Op zondag 10 december 2023 23:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf (ik weet niet meer of dat tegen jou was, of iemand anders); in het PVV partij programma staan dingen die ook ik idioot/onuitvoerbaar acht, en ook Wilders zal de grote problemen niet op gaan lossen. Ik geloof zelfs dat geen enkele partij/politicus dat zou kunnen. Ik denk; hoe dan ook, ongeacht wie hier aan het politieke roer staan; de polarisering zal op zowat alle vlakken alleen maar toenemen. Mijn stem is niets meer en minder dan een statement tegen een aantal dingen, waarvan ik vind dat dat het de meest urgente en wezenlijk aanwezige punten van acht zijn. Nou zullen wel meer stemmers dat doen (joh), maar wat dan nu precies de voornaamste punten zijn, daarover is men verdeeld (joh).
Ik heb er overigens ook geen probleem om aangemerkt te worden als ''dom'' of ''asociaal'', dat zijn immers gewoon objectieve constateringen. Maar als er krachttermen/scheldwoorden bij gesleept worden (vaak omdat er emotie getriggerd word) zoals randdebiel, nazi enz enz of kanker dit kanker dat kanker jij dan is dat op geen enkele manier een constructieve toevoeging, wat jammer is -en niet alleen dat, maar dan word de kans op harder en gemener spelen alleen maar groter. Overigens, ik zeg heel eerlijk; ik trap zeker ook nog wel eens in die valkuil.
[..]
Koran verbieden, moskeen sluiten; dat gaat mij ook allemaal te ver. Wel zou ik graag willen zien dat (basis) scholen los komen te staan van een religie als leidraad, zodat kinderen van jongs af aan niet gelijk helemaal klem komen te zitten in de indoctrine.
Bij jouw stelling dat de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons leert ''dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen'' heb ik dan een vraag want dit zie ik niet terug in landen waar de islam de scepter zwaait. Of ga je me nu zeggen dat je nooit hebt geweten dat, in nogal wat landen die bekend staan als ''islamitisch'', elke andere openbare praktisering/viering van elke andere religie anders dan de islam verboden is? Nu, dat is wel zo. Nogmaals; Wilders pleit voor het sluiten van islamitische gebedhuizen (en islamitische gebedshuizen alleen) -wat mij te ver gaat-, echter; in de bakermat van de islam en tevens het geografische hart van de islam wonen en leven ook mensen die ook andere religies aanhangen. Dit terwijl het in Saudie Arabie verboden is om gebedshuizen van alle andere religies die niet islam zijn te bouwen.
Waarom zien we daar dan niet dezelfde radicalisering van de minderheids groepen (lees; alles en iedereen niet-islamitsch) die daar onderdrukt worden?
Zelden lees je bij een nieuwsbericht over een terreur aanslag in een islamitisch land dat het (bijvoorbeeld) christelijke extremisten waren. Sterker, vaker is het de religie van ''vrede en liefde'' zelf, zoals die van 2017 in een Egyptische moskee (met ruim 300 doden(!)). Je gebruikte het woord hypocriet, laat ik het ook doen; bij het minste of geringste nieuwbericht waarin het ''grote gevaar'' (lees; extreem rechts) jegens de islam een rol speelt, buitelt men (moslims en niet-moslims) over elkaar om hand in hand een kring rondom een moskee te gaan staan om zo een symbolisch NEE tegen fysieke dreiging + geweld tegen moslims te vormen. Fysieke dreiging + geweld wat hier niet tot nauwelijks voorkomt. Na de aanslag in Egypte (wat zelfs één van de dodelijkste en bloederigste ooit was) bleef het echter doodstil. Weet jij waarom? Ik wel. En ik vond dat een mooi toonbeeld van hypocrisie.
En de in de koran staan walgelijke dingen (en niet alleen volgens Wilders), maar zo ook inderdaad in wat andere boeken die hier ook maar getolereerd worden. Het verschil in deze is echter dat de islam zich onderscheid door een andere belangrijke ''pilaar'' in de fundering, en dat is het perfecte islamitische rolmodel; Mohammed. Mohammed was een krijgsheer die geweld niet schuwde en daarom op respect kon rekenen. Dit is mijn inziens vandaag de dag een cruciale factor voor de koersbepaling van de islamitische ideologie en diens cultuur. Welke hier voor onoverkoombare problemen zorgt.
Overigens, wat mij betreft mogen alle dergelijke boeken voorzien worden van een algemeen en actueel voorwoord die de nodige context bied. Ik geloof dat dit bij mein kampf al het geval is? Lijkt mij iig geval geen slecht idee.
Nou, ik heb gezien dat je leuk en bevlogen kunt typen. Ik zie een inhoudelijke reactie graag tegemoet. Het liefst zonder de emotionele toespelingen.
Je hebt het tegen de Raaskaller des Vaderlands hèquote:Op zondag 10 december 2023 16:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Heb je een bron van die laatste zin? Even een officiële verklaring graag met je hetze.
https://www.telegraaf.nl/(...)tra-arbeidsmigrantenquote:Op maandag 11 december 2023 06:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt het tegen de Raaskaller des Vaderlands hè
quote:Adviesraad zoekt oplossingen voor vergrijzing
‘AOW-leeftijd naar 69 of 3 miljoen extra arbeidsmigranten’
EMILE KOSSEN
Aangepast: 31 min geleden2 uur geledenin BINNENLAND
AMSTERDAM - Arbeidsmigranten kunnen nuttig zijn voor tekortsectoren, maar alleen op massale schaal zouden ze een oplossing zijn voor vergrijzing en de steeds duurdere verzorgingsstaat.
Dat schrijft de Adviesraad Migratie in een toekomstverkenning.
Doe maar AOW leeftijd naar 69.quote:Op maandag 11 december 2023 08:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tra-arbeidsmigranten
Heel lang artikel , maar het is premium, dus ik mag het hier niet copy pasten, dus alleen de headline dan
https://www.telegraaf.nl/(...)e-keuze-arbeidsmarkt
Er is een keuze zeg de adviesraad, of de AOW leeftijd naar 69 jaar of we gaan 3 miljoen arbeidsmigranten aan het werk zetten .
Dus niet meer zielige mensen opsluiten, maar aan het werk, hup van die boot af , jammer voor D66 en GL dan
Het minimumloon hoeft dus niet fors omhoog en toeslagen hebben de migranten ook niet nodig, alleen woonruimte
Ja ik weet het he stikstof , oei oei oei, denk toch om de vleermuizen en de brandnetels
[..]
GeertGOD gaat die terugbrengen naar 65 door asielzoekers buiten de deur te houden!quote:Op maandag 11 december 2023 09:46 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Doe maar AOW leeftijd naar 69.
Dat gaat Geert god niet lukken want daar gaat de rest van de coalitie voor liggenquote:Op maandag 11 december 2023 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
GeertGOD gaat die terugbrengen naar 65 door asielzoekers buiten de deur te houden!
90% van zijn verkiezingsprogramma kan wat mij betreft zo de prullenbak in.quote:Op maandag 11 december 2023 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
GeertGOD gaat die terugbrengen naar 65 door asielzoekers buiten de deur te houden!
SP wil stoppen met arbeidsmigratie.quote:Op maandag 11 december 2023 09:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
90% van zijn verkiezingsprogramma kan wat mij betreft zo de prullenbak in.
Hij en Omtzigt zijn gewoon de enigen die een groot probleem zien in migratie en daar wat aan willen doen. VVD zegt dat ze het willen aanpakken maar hebben de afgelopen 13 jaar niets gedaan.
Omtzigt wil 50000, Geert wil 0.
JA dat klopt die will alleen nog maar zielige figuren binnenhalen die een advocaaat nodig hebben en de rest van de familie ook laten komen, homos achtervolgde christenen , oorlogsgebiedpersonen moeten we hebbenquote:Op maandag 11 december 2023 10:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
SP wil stoppen met arbeidsmigratie.
Raar dat door de "media dynaniem" is geframed dat arbeidsmigratie nadelig zou zijn. Deze mensen leveren juist veel op: betalen belasting, verrichten tegen lage tarieven (zware) arbeid waardoor wij concurrerend zijn en/of toegang hebben tot goedkopere diensten, doen wij wat wij niet willen.quote:Op maandag 11 december 2023 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA dat klopt die will alleen nog maar zielige figuren binnenhalen die een advocaaat nodig hebben en de rest van de familie ook laten komen, homos achtervolgde christenen , oorlogsgebiedpersonen moeten we hebben
Absoluut geen mensen die wat kunnen en niet zielig zijn
Omtzigt geeft alleen aan dat asielzoekers als kleine groep onder de migranten niet het probleem zijn. Hij wil dat er met name minder buitenlandse studenten komen zodat de werkdruk onder leerkrachten omlaag kan en kamers weer door NL studenten kunnen worden bezet. Dus daar zit ook 0 overeenkomst in het “samen iets willen”.quote:Op maandag 11 december 2023 09:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
90% van zijn verkiezingsprogramma kan wat mij betreft zo de prullenbak in.
Hij en Omtzigt zijn gewoon de enigen die een groot probleem zien in migratie en daar wat aan willen doen.
Omtzigt heeft vaak genoeg gezegd dat asiel omlaagmoet.quote:Op maandag 11 december 2023 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Omtzigt geeft alleen aan dat asielzoekers als kleine groep onder de migranten niet het probleem zijn. Hij wil dat er met name minder buitenlandse studenten komen zodat de werkdruk onder leerkrachten omlaag kan en kamers weer door NL studenten kunnen worden bezet. Dus daar zit ook 0 overeenkomst in het “samen iets willen”.
Wat is dit nou voor houding, Michael? Jij noemt deze mensen toch altijd werkzoekende die we opsluiten in boten en hotels, zonder BSN en recht op werk? Sinds wanneer zijn dit allemaal zielige mensen?quote:Op maandag 11 december 2023 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA dat klopt die will alleen nog maar zielige figuren binnenhalen die een advocaaat nodig hebben en de rest van de familie ook laten komen, homos achtervolgde christenen , oorlogsgebiedpersonen moeten we hebben
Absoluut geen mensen die wat kunnen en niet zielig zijn
klopt, men moet een arbeidscontract krijgen en aan het werk, en na afloop van het getekende arbeidscontract / werkvergunning, weer terug naar huis , geld thuis brengenquote:Op maandag 11 december 2023 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omtzigt heeft vaak genoeg gezegd dat asiel omlaagmoet.
Het zijn geen zielige mensen, dat maakt D66 ervanquote:Op maandag 11 december 2023 10:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor houding, Michael? Jij noemt deze mensen toch altijd werkzoekende die we opsluiten in boten en hotels? Sinds wanneer zijn dit allemaal zielige mensen?
Hij wil jaarlijks 50000 migranten, dat is asiel, arbeid en alle soorten migranten die je kunt verzinnen. Er zit dus wel degelijk asiel in.quote:Op maandag 11 december 2023 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Omtzigt geeft alleen aan dat asielzoekers als kleine groep onder de migranten niet het probleem zijn. Hij wil dat er met name minder buitenlandse studenten komen zodat de werkdruk onder leerkrachten omlaag kan en kamers weer door NL studenten kunnen worden bezet. Dus daar zit ook 0 overeenkomst in het “samen iets willen”.
Ik haat dat woord asiel, dat gebruik je voor honden, asiel voor mensen dat bestaat nietquote:Op maandag 11 december 2023 10:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hij wil jaarlijks 50000 migranten, dat is asiel, arbeid en alle soorten migranten die je kunt verzinnen. Er zit dus wel degelijk asiel in.
Arbeidsmigranten is en heel andere groep dan asielzoekers. Kun jij wel niet van dat woord houden, maar het zijn echt twee totaal verschillende zaken.quote:Op maandag 11 december 2023 11:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik haat dat woord asiel, dat gebruik je voor honden, asiel voor mensen dat bestaat niet
arbeidsmigranten is veel beter,
Asiel dat gaat weer de door D66 en SP zo gewenste zielige hoek in
kloptquote:Op maandag 11 december 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten is en heel andere groep dan asielzoekers. Kun jij wel niet van dat woord houden, maar het zijn echt twee totaal verschillende zaken.
Ja dan komen ze er dus achter dat ze niet de zielepiet zijn maar uit een veilig land komen en kunnen ze worden teruggestuurd. Dat is waarom ze hun paspoort inslikken of op een andere manier kwijt maken.quote:Op maandag 11 december 2023 11:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
Maar ik denk dat als men niet meer of homo of achtervolgde christen moet zijn , maar gewoon gelijk kan vertellen; Ik wil werken, dat dan het aantal zielepieten drastisch omlaag gaat,
Ook hoeft men dan niet meer het paspoort te verliezen, want om te mogen werken heb je een paspoort nodig
Iedereen die vlucht uit een land is een homo…. Laat maarquote:Op maandag 11 december 2023 11:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
Maar ik denk dat als men niet meer of homo of achtervolgde christen moet zijn , maar gewoon gelijk kan vertellen; Ik wil werken, dat dan het aantal zielepieten drastisch omlaag gaat,
Ook hoeft men dan niet meer het paspoort te verliezen, want om te mogen werken heb je een paspoort nodig
nou die slikken ze niet in hoor die zit veilig in de plunjezakquote:Op maandag 11 december 2023 11:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dan komen ze er dus achter dat ze niet de zielepiet zijn maar uit een veilig land komen en kunnen ze worden teruggestuurd. Dat is waarom ze hun paspoort inslikken of op een andere manier kwijt maken.
Dat is nou niet het geval bij veiligelandiers. Die gooien hun paspoort weg en zeggen dat ze uit een oorlogsgebied komen.quote:Op maandag 11 december 2023 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou die slikken ze niet in hoor die zit veilig in de plunjezak
Die gooien niks weg, gooi jij je paspoort weleens weg?? Die zit netjes in hun bagage,quote:Op maandag 11 december 2023 11:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is nou niet het geval bij veiligelandiers. Die gooien hun paspoort weg en zeggen dat ze uit een oorlogsgebied komen.
Ik ben dan ook geen asielzoeker.quote:Op maandag 11 december 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die gooien niks weg, gooi jij je paspoort weleens weg?? Die zit netjes in hun bagage,
Hier heb het even voor je opgezocht:quote:Op maandag 11 december 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die gooien niks weg, gooi jij je paspoort weleens weg?? Die zit netjes in hun bagage,
Ja het scoort wel als je zegt ik kom uit Mali en ben bedreigde christen, of dat je zegt , ik kom uit Gambia en heb mijn studie electra afgerond, dus stop jjij je paspoort diep weg in ja binnenzak
https://nos.nl/op3/artike(...)-identiteit-bewijzenquote:Asielzoekers worden in Nederland binnen drie dagen na binnenkomst geïdentificeerd door de politie of marechaussee. Experts zeggen dat daar soms ook vluchtelingen of migranten bij zitten die bewust geen paspoort hebben.
Mensenhandelaren hebben die afgepakt, of paspoorten zijn weggegooid. Dit vanuit het idee dat het dan ingewikkelder is voor een land om iemand terug te sturen - of bijvoorbeeld omdat mensen weten dat hun land van herkomst als veilig wordt gezien.
Ja, maar wat ik schreef sluit hier op aanquote:Op maandag 11 december 2023 10:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hij wil jaarlijks 50000 migranten, dat is asiel, arbeid en alle soorten migranten die je kunt verzinnen. Er zit dus wel degelijk asiel in.
Jij redeneert zo ontzettend vanuit je positie als Nederlander die zich geen zorgen hoeft te maken. Natuurlijk gooien wij allemaal in principe nooit ons paspoort weg. Daar is ook geen reden voor.quote:Op maandag 11 december 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
denk jij echt dat ze hun paspoort wegggoien??quote:Op maandag 11 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij redeneert zo ontzettend vanuit je positie als Nederlander die zich geen zorgen hoeft te maken. Natuurlijk gooien wij allemaal in principe nooit ons paspoort weg. Daar is ook geen reden voor.
Als je vertrekt uit een land en je bent er niet helemaal zeker van (of weet het al zeker) dat je als asielzoeker zult worden gezien als ze weten waar je vandaan komt, is het voor de zekerheid weggooien van je paspoort echt geen raar ding.
Maar goed geen paspoort , geen BSN nummer, en dan is een arbeidscontract ook onmogelijkquote:Op maandag 11 december 2023 11:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hier heb het even voor je opgezocht:
[..]
https://nos.nl/op3/artike(...)-identiteit-bewijzen
De asielverdragen dicteren ons niet hoe we de asielzoekers huisvesten, maar dat we ze huisvesten. Dit kunnen dus gewoon containerwoningen zijn. En dan kunnen ze gewoon op de wachtlijst voor een sociale huurwoning, of genoeg gaan verdienen dat ze particulier kunnen huren.quote:Op maandag 11 december 2023 12:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, maar wat ik schreef sluit hier op aan
We hebben ons (helaas voor de pvv) aan asielverdragen te houden wat de asielzoekers betreft.
Omtzigt wil met name in de buitenlandse studenten snijden. Daar zit je niet mee aan strenge verdragen gekoppeld. Maar dit punt interesseert de PVV niet zo en idem voor de asielzoekers aan NSC zijde. Dus nee, ze raken elkaar niet.
Misschien dat de PVV wel wat kan meeliften op een potentieel succesje van NSC, als ze dat weten te spinnen. Maar het is niet een huwelijk van gelijkwaardigheid.
Kolder.quote:Op maandag 11 december 2023 12:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, maar wat ik schreef sluit hier op aan
We hebben ons (helaas voor de pvv) aan asielverdragen te houden wat de asielzoekers betreft.
Omtzigt wil met name in de buitenlandse studenten snijden. Daar zit je niet mee aan strenge verdragen gekoppeld. Maar dit punt interesseert de PVV niet zo en idem voor de asielzoekers aan NSC zijde. Dus nee, ze raken elkaar niet.
Misschien dat de PVV wel wat kan meeliften op een potentieel succesje van NSC, als ze dat weten te spinnen. Maar het is niet een huwelijk van gelijkwaardigheid.
Vraag ik mij al jaren af, ze schenden onze mensenrechten, onze veiligheid komt in gevaar en voor de mensen die niet bij het elitaire volk horen en de politie eens nodig hebben gehad is het ook al lang duidelijk dat de politie discrimineert en niet in dienst staat voor de gehele samenleving.quote:Op maandag 11 december 2023 13:12 schreef Tjoent het volgende:
Soms vraag je je (ik) ook wel eens af of je de Staat derals burger niet kunt aanklagen (collectief zou mooi zijn) voor het binnenhalen van terroristen en soortgelijk gespuis. De screening van asielzoekers blijkt ondermaats te zijn waardoor je regelmatig dit soort dingen leest:
https://www.nu.nl/binnenl(...)teling-in-syrie.html
De politie heeft vrijdag een 55-jarige Syriër gearresteerd vanwege misdaden die hij in Syrië zou hebben gepleegd. De man zou in 2013 en 2014 leider zijn geweest van de verhoorafdeling van een Syrische militie die het leger steunde.
Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van medeplichtigheid aan marteling en seksueel geweld tegen de Syrische bevolking.
Sommigen schieten dan ook wel onnodig in de paniek en geven hem wel heel erg veel macht in hun hoofd. Het is nog steeds geen dictatuur hier; ze kunnen zoveel willen, ze moeten toch eerst andere partijen weten te overtuigen. PVV in de regering zal een heel stuk minder extreem zijn dan PVV in de oppositie; die moeten gewoon compromissen gaan sluiten. Vooral immigratie zal belangrijk voor ze blijven gok ik en daar is echt wel mee te werken.quote:Op maandag 11 december 2023 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat Geert god niet lukken want daar gaat de rest van de coalitie voor liggen
Maar dat iets begrijpelijk is keurt het nog niet goed. Het is extreem verwerpelijk om op die manier de procedure te frustreren. Mensen die daadwerkelijk (onze) hulp nodig hebben worden hier de dupe van.quote:Op maandag 11 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
Als je vertrekt uit een land en je bent er niet helemaal zeker van (of weet het al zeker) dat je als asielzoeker zult worden gezien als ze weten waar je vandaan komt, is het voor de zekerheid weggooien van je paspoort echt geen raar ding.
Gelukkig hebben we Baudet en Eerdmans om Wilders wel bij de rechtse les te houden.quote:Op maandag 11 december 2023 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sommigen schieten dan ook wel onnodig in de paniek en geven hem wel heel erg veel macht in hun hoofd. Het is nog steeds geen dictatuur hier; ze kunnen zoveel willen, ze moeten toch eerst andere partijen weten te overtuigen. PVV in de regering zal een heel stuk minder extreem zijn dan PVV in de oppositie; die moeten gewoon compromissen gaan sluiten. Vooral immigratie zal belangrijk voor ze blijven gok ik en daar is echt wel mee te werken.
Die veiligelandiers zonder paspoort zijn dan ook helemaal niet uit op een arbeidscontract.quote:Op maandag 11 december 2023 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar goed geen paspoort , geen BSN nummer, en dan is een arbeidscontract ook onmogelijk
Het is beter als arbeidsmigranten niet meer hoeven te liegen over waar ze vandaan komen en of ze wel of niet homo zijn, dat doet helemaal niet terzake voor een arbeidscontract
https://www.telegraaf.nl/(...)-zit-innovatie-dwars
Wat stel je voor als oplossing? Mensen die daadwerkelijk hebben moeten vluchten hebben namelijk vaak ook geen paspoort. Dat is dan alleen niet moedwillig.quote:Op maandag 11 december 2023 14:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Maar dat iets begrijpelijk is keurt het nog niet goed. Het is extreem verwerpelijk om op die manier de procedure te frustreren. Mensen die daadwerkelijk (onze) hulp nodig hebben worden hier de dupe van.
Knap dat ze dan nog door verschillende landen hebben kunnen reizen.quote:Op maandag 11 december 2023 14:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat stel je voor als oplossing? Mensen die daadwerkelijk hebben moeten vluchten hebben namelijk vaak ook geen paspoort. Dat is dan alleen niet moedwillig.
Ik zeg niets over wat ik ervan vind. Er wordt door een zekere user ten stelligste bestrijdt dat mensen hun paspoort weg zouden gooien, want dat doe je toch niet? Nou, sommige mensen doen dat dus zeker wel.quote:Op maandag 11 december 2023 14:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Maar dat iets begrijpelijk is keurt het nog niet goed. Het is extreem verwerpelijk om op die manier de procedure te frustreren. Mensen die daadwerkelijk (onze) hulp nodig hebben worden hier de dupe van.
iedereen wil een toekomst opbouwen en iemand zijn , ook jijquote:Op maandag 11 december 2023 14:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Die veiligelandiers zonder paspoort zijn dan ook helemaal niet uit op een arbeidscontract.
Huis, uitkering en Miele.
Laat ze hun eigen land maar opbouwen. Er is daar geen oorlog. Wij zitten vol.quote:Op maandag 11 december 2023 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen wil een toekomst opbouwen en iemand zijn , ook jij
Dat kan zijn maar die kunnen naar de ambasade een kopie halen , net als jiquote:Op maandag 11 december 2023 14:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat stel je voor als oplossing? Mensen die daadwerkelijk hebben moeten vluchten hebben namelijk vaak ook geen paspoort. Dat is dan alleen niet moedwillig.
nee die gooi je niet weg,dat is dom, dat die in de rugzak zit lijkt me meer waarschijnlijker, paspoort weggooien is domquote:Op maandag 11 december 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niets over wat ik ervan vind. Er wordt door een zekere user ten stelligste bestrijdt dat mensen hun paspoort weg zouden gooien, want dat doe je toch niet? Nou, sommige mensen doen dat dus zeker wel.
arbeidsmigranten zijn nodig, zeer gewenst en onontkoombaar zeker in de toekomstquote:Op maandag 11 december 2023 14:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Laat ze hun eigen land maar opbouwen. Er is daar geen oorlog. Wij zitten vol.
Niet als dat paspoort bijvoorbeeld een Marokkaans paspoort is.quote:Op maandag 11 december 2023 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die gooi je niet weg,dat is dom, dat die in de rugzak zit lijkt me meer waarschijnlijker, paspoort weggooien is dom
Je stelt net zelf dat een arbeidscontract niet te verkrijgen is zonder paspoort.quote:Op maandag 11 december 2023 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
arbeidsmigranten zijn nodig, zeer gewenst en onontkoombaar zeker in de toekomst
Ja, natuurlijk. Je loopt even naar de ambassade van het land dat jou wil vermoorden. Weten ze meteen dat je het land ontvlucht bent en waar je nu verblijft.quote:Op maandag 11 december 2023 15:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar die kunnen naar de ambasade een kopie halen , net als jij
klopt dan zeg je dat je uit Mali komt , maar je gaat je paspoort niet weg flikkeren die hou je onderin je rugzakquote:Op maandag 11 december 2023 15:03 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Niet als dat paspoort bijvoorbeeld een Marokkaans paspoort is.
Een asielaanvraag door een Marokkaan is kansloos. Kun je de volgende dag nog terug of de illegaliteit in.
Kun je beter zeggen dat je een 14 jarige uit oorlogsgebied bent. Laat ze dan maar bewijzen dat je een Marokkaan bent.
Hoezo ben je daar zo zeker van. Ik kom met een artikel van nota bene de NOS, de hielenlikkers van de asielindustrie, waarin staat dat ze hun paspoort weggooien.quote:Op maandag 11 december 2023 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt dan zeg je dat je uit Mali komt , maar je gaat je paspoort niet weg flikkeren die hou je onderin je rugzak
Niet als degene die jou naar Nederland smokkelt ook degene is die je paspoort heeft ingenomen.quote:Op maandag 11 december 2023 14:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Knap dat ze dan nog door verschillende landen hebben kunnen reizen.
O ja gaan we weer op de zielige toer,quote:Op maandag 11 december 2023 15:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Je loopt even naar de ambassade van het land dat jou wil vermoorden. Weten ze meteen dat je het land ontvlucht bent en waar je nu verblijft.
Dat weet niemand maar ik gok zo dat dit paspoort veilig onderin hun rugzak zitquote:Op maandag 11 december 2023 15:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoezo ben je daar zo zeker van. Ik kom met een artikel van nota bene de NOS, De hielenlikkers van de asielindustrie, waarin staat dat ze hun paspoort weggooien.
Ja, want je bagage wordt in Ter Apel vast niet gecontroleerd...quote:Op maandag 11 december 2023 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt dan zeg je dat je uit Mali komt , maar je gaat je paspoort niet weg flikkeren die hou je onderin je rugzak
waarom zouden die jouw paspoort innemen, het gaat hen alleen om het geld voor de overtochtquote:Op maandag 11 december 2023 15:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet als degene die jou naar Nederland smokkelt ook degene is die je paspoort heeft ingenomen.
Dat is nogal een karikatuur van de werkelijkheid. Wederom.quote:Op maandag 11 december 2023 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja gaan we weer op de zielige toer,
als men je wilt vermoorden dan hoef je niet naar europa toe he dan ga je naar een buurland, dat scheelt je 5000 euro en geen kans om te verzuipen
nee dat denk ik niet nee, dat mag nietquote:Op maandag 11 december 2023 15:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, want je bagage wordt in Ter Apel vast niet gecontroleerd...
Serieus, denk jij überhaupt na voordat je iets post?
Het ging om het goedkeuren van het weggooien van je paspoort om je procedure meer kans van slagen te geven. Want die mensen maken misbruik van het feit dat mensen op de vlucht eventueel daadwerkelijk geen paspoort meer hebben.quote:Op maandag 11 december 2023 14:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom zouden mensensmokkelaars je paspoort innemen? Is dit een serieuze vraag? Zo ja, dan herhaal ik mijn eigen vraag van zojuist: denk jij überhaupt na voordat je iets post?quote:Op maandag 11 december 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom zouden die jouw paspoort innemen, het gaat hen alleen om het geld voor de overtocht
Dan zal europa meer legale routes moeten openen , dan neem je hen de wind uit de zeilen om het eens zo te zeggenquote:Op maandag 11 december 2023 15:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het ging om het goedkeuren van het weggooien van je paspoort om je procedure meer kans van slagen te geven. Want die mensen maken misbruik van het feit dat mensen op de vlucht eventueel daadwerkelijk geen paspoort meer hebben.
Bij een oplossing voor mensen die bewust de boel oplichten en frustreren nog voordat ze ook maar toe zijn gelaten moet je waarschijnlijk denken aan het aanpakken van mensensmokkelaars en de routes die ze hiervoor misbruiken.
Echte vluchtelingen maken ook gebruik van mensensmokkelaars.quote:Op maandag 11 december 2023 15:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het ging om het goedkeuren van het weggooien van je paspoort om je procedure meer kans van slagen te geven. Want die mensen maken misbruik van het feit dat mensen op de vlucht eventueel daadwerkelijk geen paspoort meer hebben.
Bij een oplossing voor mensen die bewust de boel oplichten en frustreren nog voordat ze ook maar toe zijn gelaten moet je waarschijnlijk denken aan het aanpakken van mensensmokkelaars en de routes die ze hiervoor misbruiken.
Nu vraag ik me af of je op de eerste of de tweede zin reageert.quote:Op maandag 11 december 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat denk ik niet nee, dat mag niet
echte vluchtelingen hebben er het geld niet voorquote:Op maandag 11 december 2023 15:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Echte vluchtelingen maken ook gebruik van mensensmokkelaars.
Dat mag. Dat gebeurt.quote:Op maandag 11 december 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat denk ik niet nee, dat mag niet
Legale routes voor mensen die alleen kans maken op een verblijfsvergunning door middel van misleiding?quote:Op maandag 11 december 2023 15:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zal europa meer legale routes moeten openen , dan neem je hen de wind uit de zeilen om het eens zo te zeggen
Dus ze hebben geen paspoort maar wel duizenden euro's voor een smokkelaar? Interessant wel.quote:Op maandag 11 december 2023 15:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Echte vluchtelingen maken ook gebruik van mensensmokkelaars.
Gelul. Dat je moet vluchten hoeft helemaal niet te betekenen dat je arm bent. Je kunt zelfs buitensporig rijk zijn en toch moeten vluchten. Kijk bijv naar in ongenade gevallen Russische oligarchen.quote:Op maandag 11 december 2023 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
echte vluchtelingen hebben er het geld niet voor
legael routes voor expats uit Africaquote:Op maandag 11 december 2023 15:16 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Legale routes voor mensen die alleen kans maken op een verblijfsvergunning door middel van misleiding?
Ja? Wat vind je daar zo interessant aan?quote:Op maandag 11 december 2023 15:17 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Dus ze hebben geen paspoort maar wel duizenden euro's voor een smokkelaar? Interessant wel.
die gaan naar Malta of Polen en kopen daar een EU paspoort voor 100,000 euroquote:Op maandag 11 december 2023 15:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Gelul. Dat je moet vluchten hoeft helemaal niet te betekenen dat je arm bent. Je kunt zelfs buitensporig rijk zijn en toch moeten vluchten. Kijk bijv naar in ongenade gevallen Russische oligarchen.
Waarom zouden we daar voor routes moeten uitzetten zodat de arbeidsmigranten hierheen kunnen lopen?quote:Op maandag 11 december 2023 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
legael routes voor expats uit Africa
Nou, hoe je dan wel in staat bent zuinig te zijn op je geld maar niet op je paspoort. Of hoe je als normale vluchteling uberhaupt aan zoveel geld komt.quote:Op maandag 11 december 2023 15:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja? Wat vind je daar zo interessant aan?
Ja en tussen uitzonderlijk rijk en straatarm zit een enorm grijs gebied. Een vluchteling is niet per definitie arm. Ook als je geld hebt kan je eigen land je vijand worden.quote:Op maandag 11 december 2023 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die gaan naar Malta of Polen en kopen daar een EU paspoort voor 100,000 euro
In veel landen is het helemaal niet zo gangbaar om een internationaal paspoort te hebben. En dat ga je ook niet opeens aanvragen net voordat je wilt vluchten. Dan kun je het regime immers net zo goed meteen vertellen dat je er vandoor wilt.quote:Op maandag 11 december 2023 15:20 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Nou, hoe je dan wel in staat bent zuinig te zijn op je geld maar niet op je paspoort. Of hoe je als normale vluchteling uberhaupt aan zoveel geld komt.
uiteraard, net als in de jaren 60 gedaan isquote:Op maandag 11 december 2023 15:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zouden we daar voor routes moeten uitzetten zodat de arbeidsmigranten hierheen kunnen lopen.
Kunnen we niet veel beter een sollicitatieprocedure uitzetten in het land van herkomst zodat we ook daadwerkelijk gemotiveerde mensen met kennis en kunde deze kant op halen?
zijn we nu niet een beetje klaar met die verplichting om zielig te zijn??quote:Op maandag 11 december 2023 15:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja en tussen uitzonderlijk rijk en straatarm zit een enorm grijs gebied. Een vluchteling is niet per definitie arm. Ook als je geld hebt kan je eigen land je vijand worden.
Dan wel ja. Vandaar dat de IND ook aan de hand van zulke gesprekken de geloofwaardigheid van het verhaal checkt.quote:Op maandag 11 december 2023 15:23 schreef Cpt.Crow het volgende:
Ik bedoel, je moet wel heel goedgelovig te zijn om geen gefronste werkbrauwen te trekken bij iemand die duizenden euro's tot zijn beschikking had om de halve wereld over te reizen en in Nederland te eindigen maar heel toevallig wel zijn paspoort is verloren en niet meer goed herinnert waar ie vandaan is gekomen of is opgegroeid.
Ik snap niet wat je bedoelt. Is het zielig dat sommige vluchtelingen niet arm zijn?quote:Op maandag 11 december 2023 15:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn we nu niet een beetje klaar met die verplichting om zielig te zijn??
nee dat arbeidsmigranten of homo of vervolgde christen of uit een oorlogsgebied moeten komen, dat vind ik erg gestoorde D66 , SP politiekquote:Op maandag 11 december 2023 15:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt. Is het zielig dat sommige vluchtelingen niet arm zijn?
Want er bestaan volgens jou geen echte vluchtelingen?quote:Op maandag 11 december 2023 15:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee d at arbeidsmigranten of homo of vervolgde christen of uit een oorlogsgebied moeten komen, dta vind ik erg gestoorde D66 , SP politiek
jawel dat zal wel maar die gaan niet een oceaan oversteken helemaal naar nederland, de standaard vluchteling gaat naar het buurland met de laatste hebben en houden, een veilig gebied die zijn er in africa ook zatquote:Op maandag 11 december 2023 15:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Want er bestaan volgens jou geen echte vluchtelingen?
Heb je wel eens gezien hoe die vluchtelingenkampen in buurlanden eruit zien? Of hoe 'veilig' die zijn? Als je nu uit Soedan moet vluchten en in een kamp in een buurland terecht komt, ben je je leven nog steeds niet zeker.quote:Op maandag 11 december 2023 16:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel dat zal wel maar die gaan niet een oceaan oversteken helemaal naar nederland, de standaard vluchteling gaat naar het buurland met de laatste hebben en houden, een veilig gebied die zijn er in africa ook zat
Wat er in nederland aankomt dat zijn de jonge mensen die geld vloor de overtocht hebben geleend en goed voorbereid op pad gaan
jij vind het leuk als mensen zielig zijn he, als je niet zielig bent dan ben je niet welkom in nederlandquote:Op maandag 11 december 2023 16:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Heb je wel eens gezien hoe die vluchtelingenkampen in buurlanden eruit zien? Of hoe 'veilig' die zijn? Als je nu uit Soedan moet vluchten en in een kamp in een buurland terecht komt, ben je je leven nog steeds niet zeker.
Nee.quote:Op maandag 11 december 2023 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij vind het leuk als mensen zielig zijn he, als je niet zielig bent dan ben je niet welkom in nederland
jij stemt zeker SP
ok dus arbeidsmigranten hebben geen advocaat nodig, maar een werkvergunning en een arbeidscontract en zijn niet zielige vluchtelingenquote:
We hadden het niet over arbeidsmigranten, maar over asielzoekers.quote:Op maandag 11 december 2023 16:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok dus arbeidsmigranten hebben geen advocaat nodig, maar een werkvergunning en een arbeidscontract en zijn niet zielige vluchtelingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |