abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 december 2023 @ 11:45:19 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211573538
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens ons allemaal veel wijsheid de komende weken.

Nog even een toepasselijk liedje:

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211573549
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik pik hem eruit, maar misschien had ik mathijst eruit moeten kiezen die de hele tijd zit te ranten over van alles en nogwat "links dit" "rechts dat". Het is zo verworden tot een aardig toxisch kuttopic.

Alleen maar gegeneraliseer over standpunten die niet eens geopperd worden.

Maar goed, ik ga wat anders doen. Fijne zondag nog, linksen en rechtsen.
Als dat het niet zou zijn zou fok! een hele bijzondere plek zijn. Het algemene beeld in Nederland is precies dit.
Je kan wel normaal gaan discussiëren over standpunten, maar het punt is dat de politiek dit vooral moet gaan doen.
Nederland heeft politiek nodig die over de oplossingen gaat nadenken en de bevolking moet openstaan voor een beleid die misschien op vlakken pijn doet.
pi_211573589
Goeie punten bij WNL vanmorgen !

Naast Ed Nijpels die heel goed zegt waarom vvd de pvv niet moet steunen geeft mevr uit de Europese unie een goeie uitleg over migratie en waarom linkse partijen dit verkeerd aanpakken.

En ja ik weet dat ik het hier deel omdat het mijn punten ook zijn. :D :P
pi_211573615
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zonder immigranten is er nog steeds een gigantisch woningentekort met dank aan VVD en CDA. Dat mensen dat niet inzien kan ik niet helpen. Extreemrechts spint hier garen bij door immigranten als zondebok te bestempelen, lekker makkelijk, dus ja, dat ik PVV-stemmers achterlijk vind kan ik prima onderbouwen.
Zonder mensen met een migratieachtergrond, zouden er ongeveer ruim 4 miljoen mensen minder in Nederland zijn. Dat zou de woningproblematiek nagenoeg kunnen oplossen in ogenschouw nemende welke huizen er vrij zouden komen wat dit zou betekenen voor de concurrentie op de woningmarkt. Kortom, jouw redenatie dat er zelfs zonder migranten nog een 'gigantisch woningtekort' zou zijn, gaat niet helemaal op.

En wat hebben de VVD en het CDA hier überhaupt mee te maken? Nederland kent al decennialang een woningnood, dat is dus niet iets van de laatste tien of vijftien jaar. Je slaat wild om je heen in hoop alle problemen op centrumrechts te kunnen afschuiven, maar zo werkt het niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211573631
Hoorde van de week dat Wilders voorstander is van een kamervoorzitter van de grootste oppositiepartij dus Van der Lee óf Bosma indien PVV niet gaat regeren.

twitter

quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Goeie punten bij WNL vanmorgen !

Naast Ed Nijpels die heel goed zegt waarom vvd de pvv niet moet steunen geeft mevr uit de Europese unie een goeie uitleg over migratie en waarom linkse partijen dit verkeerd aanpakken.

En ja ik weet dat ik het hier deel omdat het mijn punten ook zijn. :D :P
VVD moet niet met PVV aldus ene Ed Nijpels bij 'rechtse' omroep WNL.

Bijzonder.
  zondag 10 december 2023 @ 11:56:43 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211573639
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zonder mensen met een migratieachtergrond, zouden er ongeveer ruim 4 miljoen mensen minder in Nederland zijn. Dat zou de woningproblematiek nagenoeg kunnen oplossen in ogenschouw nemende welke huizen er vrij zouden komen wat dit zou betekenen voor de concurrentie op de woningmarkt. Kortom, jouw redenatie dat er zelfs zonder migranten nog een 'gigantisch woningtekort' zou zijn, gaat niet helemaal op.

En wat hebben de VVD en het CDA hier überhaupt mee te maken? Nederland kent al decennialang een woningnood, dat is dus niet iets van de laatste tien of vijftien jaar. Je slaat wild om je heen in hoop alle problemen op centrumrechts te kunnen afschuiven, maar zo werkt het niet.
woningschaarste staat zelfs in de grondwet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211573640
quote:

[..]

Er zijn ook mensen geëmigreerd, dan moet je die er weer bij optellen.

Grenzen dicht werkt twee kanten op.

Tel je de Hugenoten ook mee?
pi_211573653
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het hoogste percentage PVV-stemmers wonen in gebieden waar de minste mensen met een migratie-achtergrond wonen. Mijn verklaring hiervoor is xenofobisme.
Dit toont vooral aan dat je er zelf niets begrijpt, maar dat is onder progressieven de norm als het over deze kwestie gaat.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211573667
quote:

[..]

Onder VVD en CDA is de woningnood instandgehouden. Denk aan bijvoorbeeld het wegbezuinigen van bejaardentehuizen. Ouderen zijn verreweg de grootste groep mensen in Nederland die dus woningen 'bezet' houden. Prima, die mensen moeten ook ergens wonen, maar zorg dan dat je bij bouwt, maar daar is geen stikstofruimte voor en dus zullen we daar moeten beginnen. Asielzaken kan het best europees geregeld worden omdat het een europees probleem is.

Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen volgens mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 10-12-2023 12:10:43 ]
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zondag 10 december 2023 @ 12:01:11 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211573672
quote:

[..]

Zonder mensen met migratieachtergrond zou Nederland een van de saaiste landen ooit zijn, en helemaal niet het Nederland zoals we het nu kennen. Een soort landje van niets.

Overigens was er 20 jaar geleden echt geen woningnood.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211573692
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:56 schreef Nober het volgende:
Hoorde van de week dat Wilders voorstander is van een kamervoorzitter van de grootste oppositiepartij dus Van der Lee óf Bosma indien PVV niet gaat regeren.

[ twitter ]
[..]
VVD moet niet met PVV aldus ene Ed Nijpels bij 'rechtse' omroep WNL.

Bijzonder.
Niet zo bijzonder, punt die die maakte is een goeie.
  zondag 10 december 2023 @ 12:04:33 #12
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211573694
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:42 schreef Niels0Kurovski het volgende: [..] Zelfs ik. Als ik mijn gedachten tot jou richt spat je hoofd uit elkaar. Laten ze eerst eens beginnen met de agrische sector. Dan hebben we minder arbeidsmigranten nodig, doen we wat aan de stikstofdepositie en kunnen we dus woningen bouwen. Echt heel ingewikkeld allemaal.
Goh dat zei ik een topic terug ook, je gedachtenfocus (wtf :')) werkt nog niet helemaal lekker.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211573697
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zonder mensen met migratieachtergrond zou Nederland een van de saaiste landen ooit zijn, en helemaal niet het Nederland zoals we het nu kennen. Een soort landje van niets.

Overigens was er 20 jaar geleden echt geen woningnood.
Wat zou dan daar 'saai' of 'niets' aan zijn? Het betreft gewoon hoe Nederland eeuwenlang is geweest.
pi_211573699
quote:

[..]

Wtf
  zondag 10 december 2023 @ 12:05:58 #15
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211573706
quote:

[..]

Heb je weer een nieuw probleem, een gigantisch aantal vacatures wat openstaat, werk wat niet gedaan kan worden en veel producten die zelfs een stuk duurder zijn.

Alle mensen met een migratie achtergrond weg is niet de oplossing voor alle problemen. Ook al zien veel mensen dat wel zo.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 10 december 2023 @ 12:06:48 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211573712
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat zou dan daar 'saai' of 'niets' aan zijn? Het betreft gewoon hoe Nederland eeuwenlang is geweest.
Je ware aard komt wel naar boven zo.
Ik vind je maar eng.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211573715
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 09:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is precies het punt. Je gedraagt je consequent als nogal extreemrechts maar als het benoemd wordt, schiet je uit je panty.
Waarom moet je nog zo moeilijk doen nu de PVV veruit de grootste is?
Ik heb al een reden gegeven, maar die laat jij nu selectief achterwege. _O-

Oftewel, ik zal en moet gewoon rechts extremist (en al die andere dingen) zijn, anders kun je het voor zelf niet meer bol werken. _O-

"Wat? Wil jij dat homos en afvalligen gewoon zichzelf kunnen zijn hier??? Zie je wel! Vuile rechts extremist dat je bent!1!!1"

:D
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 december 2023 @ 12:08:02 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211573721
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 11:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat mij opvalt is dat de redenatie vooral is dat de PVV niet heeft gewonnen dankzij Wilders.
Wilders heeft niet gewonnen dankzij Wilders? :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 10 december 2023 @ 12:10:53 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211573737
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederland was voor de jaren 60 al een eeuw het sufste stukje Europa, de spruitjeswalm kwam je bij de grens al tegemoet. Veel Fokkers zijn inderdaad zolderkamerrukkers en vinden de buitenwereld erg eng, die zouden in zo'n land misschien beter op hun plek zijn. Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211573741
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb je weer een nieuw probleem, een gigantisch aantal vacatures wat openstaat, werk wat niet gedaan kan worden en veel producten die zelfs een stuk duurder zijn.

Alle mensen met een migratie achtergrond weg is niet de oplossing voor alle problemen. Ook al zien veel mensen dat wel zo.
Gelukkig gaat de AOW-leeftijd naar 65 jaar
  zondag 10 december 2023 @ 12:11:17 #21
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211573743
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wilders heeft niet gewonnen dankzij Wilders? :o
Wilders is een grappige vent.

Maar uiteindelijk is zijn standpunt: asielinstroom op nul toch wel erg belangrijk voor mensen.

En als je dan kunt nadenken snap je wel dat door onze coalitiepolitiek we nooit die nul gaan redden. Maar zoals ik in het vorige topic al aangaf geeft dat wel onderhandelingsruimte. Met bijvoorbeeld Omtzigt die op 50000 zit.
  zondag 10 december 2023 @ 12:11:47 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211573747
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ouderen zijn verreweg de grootste groep mensen in Nederland die dus woningen 'bezet' houden. Prima, die mensen moeten ook ergens wonen
"Die mensen" die Nederland hebben opgebouwd mogen in hun eigen huis blijven wonen van je? Goh wat aardig _O_

quote:
maar zorg dan dat je bij bouwdt,
Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen volgens mij.
:')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211573748
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, het zou economisch gezien natuurlijk voor een totale chaos zorgen. Het is dan ook geen realistisch voorstel, maar ik wil aantonen dat zonder de migratie van de afgelopen decennia er natuurlijk wel degelijk minder groot woningtekort was geweest.
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je ware aard komt wel naar boven zo.
Ik vind je maar eng.
Rare post, dit mag je wel wat beter onderbouwen want ik begrijp je punt hier niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 december 2023 @ 12:12:20 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211573755
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:11 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wilders is een grappige vent.

Maar uiteindelijk is zijn standpunt: asielinstroom op nul toch wel erg belangrijk voor mensen.

En als je dan kunt nadenken snap je wel dat door onze coalitiepolitiek we nooit die nul gaan redden. Maar zoals ik in het vorige topic al aangaf geeft dat wel onderhandelingsruimte. Met bijvoorbeeld Omtzigt die op 50000 zit.
Nulletje te veel :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 10 december 2023 @ 12:13:25 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211573760
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 12:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nulletje te veel :P
Minder dan 50000 kan sowieso niet, het is het totale migratiesaldo he.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')