https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuwsquote:Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA
Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
quote:PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Als dat het niet zou zijn zou fok! een hele bijzondere plek zijn. Het algemene beeld in Nederland is precies dit.quote:Op zondag 10 december 2023 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik pik hem eruit, maar misschien had ik mathijst eruit moeten kiezen die de hele tijd zit te ranten over van alles en nogwat "links dit" "rechts dat". Het is zo verworden tot een aardig toxisch kuttopic.
Alleen maar gegeneraliseer over standpunten die niet eens geopperd worden.
Maar goed, ik ga wat anders doen. Fijne zondag nog, linksen en rechtsen.
Zonder mensen met een migratieachtergrond, zouden er ongeveer ruim 4 miljoen mensen minder in Nederland zijn. Dat zou de woningproblematiek nagenoeg kunnen oplossen in ogenschouw nemende welke huizen er vrij zouden komen wat dit zou betekenen voor de concurrentie op de woningmarkt. Kortom, jouw redenatie dat er zelfs zonder migranten nog een 'gigantisch woningtekort' zou zijn, gaat niet helemaal op.quote:Op zondag 10 december 2023 11:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zonder immigranten is er nog steeds een gigantisch woningentekort met dank aan VVD en CDA. Dat mensen dat niet inzien kan ik niet helpen. Extreemrechts spint hier garen bij door immigranten als zondebok te bestempelen, lekker makkelijk, dus ja, dat ik PVV-stemmers achterlijk vind kan ik prima onderbouwen.
VVD moet niet met PVV aldus ene Ed Nijpels bij 'rechtse' omroep WNL.quote:Op zondag 10 december 2023 11:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Goeie punten bij WNL vanmorgen !
Naast Ed Nijpels die heel goed zegt waarom vvd de pvv niet moet steunen geeft mevr uit de Europese unie een goeie uitleg over migratie en waarom linkse partijen dit verkeerd aanpakken.
En ja ik weet dat ik het hier deel omdat het mijn punten ook zijn.![]()
woningschaarste staat zelfs in de grondwetquote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zonder mensen met een migratieachtergrond, zouden er ongeveer ruim 4 miljoen mensen minder in Nederland zijn. Dat zou de woningproblematiek nagenoeg kunnen oplossen in ogenschouw nemende welke huizen er vrij zouden komen wat dit zou betekenen voor de concurrentie op de woningmarkt. Kortom, jouw redenatie dat er zelfs zonder migranten nog een 'gigantisch woningtekort' zou zijn, gaat niet helemaal op.
En wat hebben de VVD en het CDA hier überhaupt mee te maken? Nederland kent al decennialang een woningnood, dat is dus niet iets van de laatste tien of vijftien jaar. Je slaat wild om je heen in hoop alle problemen op centrumrechts te kunnen afschuiven, maar zo werkt het niet.
Er zijn ook mensen geëmigreerd, dan moet je die er weer bij optellen.quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zonder mensen met een migratieachtergrond, zouden er ongeveer ruim 4 miljoen mensen minder in Nederland zijn. Dat zou de woningproblematiek nagenoeg kunnen oplossen in ogenschouw nemende welke huizen er vrij zouden komen wat dit zou betekenen voor de concurrentie op de woningmarkt. Kortom, jouw redenatie dat er zelfs zonder migranten nog een 'gigantisch woningtekort' zou zijn, gaat niet helemaal op.
En wat hebben de VVD en het CDA hier überhaupt mee te maken? Nederland kent al decennialang een woningnood, dat is dus niet iets van de laatste tien of vijftien jaar. Je slaat wild om je heen in hoop alle problemen op centrumrechts te kunnen afschuiven, maar zo werkt het niet.
Dit toont vooral aan dat je er zelf niets begrijpt, maar dat is onder progressieven de norm als het over deze kwestie gaat.quote:Op zondag 10 december 2023 11:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het hoogste percentage PVV-stemmers wonen in gebieden waar de minste mensen met een migratie-achtergrond wonen. Mijn verklaring hiervoor is xenofobisme.
Onder VVD en CDA is de woningnood instandgehouden. Denk aan bijvoorbeeld het wegbezuinigen van bejaardentehuizen. Ouderen zijn verreweg de grootste groep mensen in Nederland die dus woningen 'bezet' houden. Prima, die mensen moeten ook ergens wonen, maar zorg dan dat je bij bouwt, maar daar is geen stikstofruimte voor en dus zullen we daar moeten beginnen. Asielzaken kan het best europees geregeld worden omdat het een europees probleem is.quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zonder mensen met migratieachtergrond zou Nederland een van de saaiste landen ooit zijn, en helemaal niet het Nederland zoals we het nu kennen. Een soort landje van niets.quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet zo bijzonder, punt die die maakte is een goeie.quote:Op zondag 10 december 2023 11:56 schreef Nober het volgende:
Hoorde van de week dat Wilders voorstander is van een kamervoorzitter van de grootste oppositiepartij dus Van der Lee óf Bosma indien PVV niet gaat regeren.
[ twitter ]
[..]
VVD moet niet met PVV aldus ene Ed Nijpels bij 'rechtse' omroep WNL.
Bijzonder.
Goh dat zei ik een topic terug ook, je gedachtenfocus (wtfquote:Op zondag 10 december 2023 11:42 schreef Niels0Kurovski het volgende: [..] Zelfs ik. Als ik mijn gedachten tot jou richt spat je hoofd uit elkaar. Laten ze eerst eens beginnen met de agrische sector. Dan hebben we minder arbeidsmigranten nodig, doen we wat aan de stikstofdepositie en kunnen we dus woningen bouwen. Echt heel ingewikkeld allemaal.
Wat zou dan daar 'saai' of 'niets' aan zijn? Het betreft gewoon hoe Nederland eeuwenlang is geweest.quote:Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zonder mensen met migratieachtergrond zou Nederland een van de saaiste landen ooit zijn, en helemaal niet het Nederland zoals we het nu kennen. Een soort landje van niets.
Overigens was er 20 jaar geleden echt geen woningnood.
Wtfquote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je weer een nieuw probleem, een gigantisch aantal vacatures wat openstaat, werk wat niet gedaan kan worden en veel producten die zelfs een stuk duurder zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je ware aard komt wel naar boven zo.quote:Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou dan daar 'saai' of 'niets' aan zijn? Het betreft gewoon hoe Nederland eeuwenlang is geweest.
Ik heb al een reden gegeven, maar die laat jij nu selectief achterwege.quote:Op zondag 10 december 2023 09:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is precies het punt. Je gedraagt je consequent als nogal extreemrechts maar als het benoemd wordt, schiet je uit je panty.
Waarom moet je nog zo moeilijk doen nu de PVV veruit de grootste is?
Wilders heeft niet gewonnen dankzij Wilders?quote:Op zondag 10 december 2023 11:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat de redenatie vooral is dat de PVV niet heeft gewonnen dankzij Wilders.
Nederland was voor de jaren 60 al een eeuw het sufste stukje Europa, de spruitjeswalm kwam je bij de grens al tegemoet. Veel Fokkers zijn inderdaad zolderkamerrukkers en vinden de buitenwereld erg eng, die zouden in zo'n land misschien beter op hun plek zijn. Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.quote:Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou dan daar 'saai' of 'niets' aan zijn? Het betreft gewoon hoe Nederland eeuwenlang is geweest.
Gelukkig gaat de AOW-leeftijd naar 65 jaarquote:Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je weer een nieuw probleem, een gigantisch aantal vacatures wat openstaat, werk wat niet gedaan kan worden en veel producten die zelfs een stuk duurder zijn.
Alle mensen met een migratie achtergrond weg is niet de oplossing voor alle problemen. Ook al zien veel mensen dat wel zo.
Wilders is een grappige vent.quote:Op zondag 10 december 2023 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilders heeft niet gewonnen dankzij Wilders?
"Die mensen" die Nederland hebben opgebouwd mogen in hun eigen huis blijven wonen van je? Goh wat aardigquote:Op zondag 10 december 2023 12:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ouderen zijn verreweg de grootste groep mensen in Nederland die dus woningen 'bezet' houden. Prima, die mensen moeten ook ergens wonen
quote:maar zorg dan dat je bij bouwdt,
Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen volgens mij.
Dat klopt inderdaad, het zou economisch gezien natuurlijk voor een totale chaos zorgen. Het is dan ook geen realistisch voorstel, maar ik wil aantonen dat zonder de migratie van de afgelopen decennia er natuurlijk wel degelijk minder groot woningtekort was geweest.quote:Op zondag 10 december 2023 12:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je weer een nieuw probleem, een gigantisch aantal vacatures wat openstaat, werk wat niet gedaan kan worden en veel producten die zelfs een stuk duurder zijn.
Alle mensen met een migratie achtergrond weg is niet de oplossing voor alle problemen. Ook al zien veel mensen dat wel zo.
Rare post, dit mag je wel wat beter onderbouwen want ik begrijp je punt hier niet.quote:Op zondag 10 december 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je ware aard komt wel naar boven zo.
Ik vind je maar eng.
Nulletje te veelquote:Op zondag 10 december 2023 12:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wilders is een grappige vent.
Maar uiteindelijk is zijn standpunt: asielinstroom op nul toch wel erg belangrijk voor mensen.
En als je dan kunt nadenken snap je wel dat door onze coalitiepolitiek we nooit die nul gaan redden. Maar zoals ik in het vorige topic al aangaf geeft dat wel onderhandelingsruimte. Met bijvoorbeeld Omtzigt die op 50000 zit.
Minder dan 50000 kan sowieso niet, het is het totale migratiesaldo he.quote:
Eens, maar nu schieten we door. Tenzij je het leuk vindt om in winkels in het Engels te worden aangesproken. Of om je heen meer buitenlands dan Nederlands te horen praten.quote:Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zonder mensen met migratieachtergrond zou Nederland een van de saaiste landen ooit zijn, en helemaal niet het Nederland zoals we het nu kennen. Een soort landje van niets.
Waarom kan dat niet?quote:Op zondag 10 december 2023 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minder dan 50000 kan sowieso niet, het is het totale migratiesaldo he.
Dan valt de economie om. Op termijn zou dat mogelijk zijn maar dan moet je de boel eerst anders inrichten, nu hebben we gewoon nog mensen nodig.quote:
Dat mag jij natuurlijk vinden. Ik vind het vooral vreemd dat je een land zonder multiculturele samenleving zo omschrijft. Vind je bijvoorbeeld Letland of Saoedi-Arabië ook maar saai en nietszeggend vanwege het gebrek aan multiculturaliteit?quote:Op zondag 10 december 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland was voor de jaren 60 al een eeuw het sufste stukje Europa, de spruitjeswalm kwam je bij de grens al tegemoet. Veel Fokkers zijn inderdaad zolderkamerrukkers en vinden de buitenwereld erg eng, die zouden in zo'n land misschien beter op hun plek zijn. Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.
Er stond eerst 500000, ik word voor het ootje gehoudenquote:Op zondag 10 december 2023 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat lees jij dat raar. Ik zeg het gewoon met respect. Trouwens dat opgebouwd doe ik ook aan mee. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener.quote:Op zondag 10 december 2023 12:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Die mensen" die Nederland hebben opgebouwd mogen in hun eigen huis blijven wonen van je? Goh wat aardig
[..]
Dat schrijf ik nergens. Ik schrijf dat Nederland zonder migranten saai zou zijn, omdat Nederland nu eenmaal een verschrikkelijk muf land was voor de jaren 60.quote:Op zondag 10 december 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat mag jij natuurlijk vinden. Ik vind het vooral vreemd dat je een land zonder multiculturele samenleving zo omschrijft. Vind je bijvoorbeeld Letland of Saoedi-Arabië ook maar saai en nietszeggend vanwege het gebrek aan multiculturaliteit?
Iets te rooskleurig, maar goed.quote:Op zondag 10 december 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.
Het migratiesaldo heeft jarenlang rond de 25k gelegen. Daar zullen we weer naar terug moeten. Men is klaar met de 'het kan niet' dooddoeners.quote:Op zondag 10 december 2023 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik probeer je gewoon aan een beetje zelfrespect te helpenquote:Op zondag 10 december 2023 12:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik heb al een reden gegeven, maar die laat jij nu selectief achterwege.![]()
Oftewel, ik zal en moet gewoon rechts extremist (en al die andere dingen) zijn, anders kun je het voor zelf niet meer bol werken.![]()
"Wat? Wil jij dat homos en afvalligen gewoon zichzelf kunnen zijn hier??? Zie je wel! Vuile rechts extremist dat je bent!1!!1"
Had het al gecorrigeerd. Gewoon een typefout, maar als jij het als argument wil nemen mij niet serieus te nemen weet ik wel wat voor iemand jij bent. Je mist geldige argumenten.quote:Op zondag 10 december 2023 12:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Die mensen" die Nederland hebben opgebouwd mogen in hun eigen huis blijven wonen van je? Goh wat aardig
[..]
Ja dan halen we toch gekwalificeerde arbeidsmigranten uit het buitenland? Of wil Omtzigt dat ook niet? Ben hem nu even kwijt.quote:Op zondag 10 december 2023 12:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan valt de economie om. Op termijn zou dat mogelijk zijn maar dan moet je de boel eerst anders inrichten, nu hebben we gewoon nog mensen nodig.
Oh, het kan wel. Maar dan moet je ook eerlijk zijn over de consequenties.quote:Op zondag 10 december 2023 12:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het migratiesaldo heeft jarenlang rond de 25k gelegen. Daar zullen we weer naar terug moeten. Men is klaar met de 'het kan niet' dooddoeners.
Blijkbaar zorgen die voor de drugs, seks en rock & roll in de beleving van @-XOR-quote:Op zondag 10 december 2023 12:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Iets te rooskleurig, maar goed.
Wat brengen Oostblokkers, Marokkanen, Afghanen en Syriers ons voor moois?
Sorry, niet het saldo maar de totale immigratie zou volgens omtzigt onder de 50000 moeten liggen. Dat kan inderdaad wel, maar dan moet iedereen fors inleveren, zo eerlijk moet je dan ook zijn. Dat is een keuze die veel mensen financieel over het randje duwt maar het kan wel.quote:Op zondag 10 december 2023 12:17 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het migratiesaldo heeft jarenlang rond de 25k gelegen. Daar zullen we weer naar terug moeten. Men is klaar met de 'het kan niet' dooddoeners.
Dat wil Omtzigt ook niet (althans dat was het verhaal, hij zal daar ook wel op draaien). Ging echt om een totaal migratiesaldo.quote:Op zondag 10 december 2023 12:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dan halen we toch gekwalificeerde arbeidsmigranten uit het buitenland? Of wil Omtzigt dat ook niet? Ben hem nu even kwijt.
Iets met kaatsen en de bal?quote:Op zondag 10 december 2023 12:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Had het al gecorrigeerd. Gewoon een typefout, maar als jij het als argument wil nemen mij niet serieus te nemen weet ik wel wat voor iemand jij bent. Je mist geldige argumenten.
Dus omdat er mensen bij zijn gekomen met een andere etnische achtergrond is Nederland ineens geen 'landje van niets meer'.quote:Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens was er 20 jaar geleden echt geen woningnood.
Bij die 50000 zijn de gekwalificeerde arbeidsmigranten al meegerekend.quote:Op zondag 10 december 2023 12:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dan halen we toch gekwalificeerde arbeidsmigranten uit het buitenland? Of wil Omtzigt dat ook niet? Ben hem nu even kwijt.
Een van de consequenties is dat er geen hordes migranten uit middeleeuwse culturen meer heenkomen om een gratis huis en een levenslange uitkering te claimen.quote:Op zondag 10 december 2023 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, het kan wel. Maar dan moet je ook eerlijk zijn over de consequenties.
Zoals....quote:Op zondag 10 december 2023 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, het kan wel. Maar dan moet je ook eerlijk zijn over de consequenties.
De realiteit is dat er al decennialang een woningnood is, daar zijn partijen als de VVD en het CDA niet als enige schuldig aan. En de enorme influx van allerlei soorten migranten van de afgelopen twintig jaar heeft ook niet geholpen. Geen enkele partij zou dit probleem zomaar even gaan oplossen.quote:Op zondag 10 december 2023 12:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Onder VVD en CDA is de woningnood instandgehouden. Denk aan bijvoorbeeld het wegbezuinigen van bejaardentehuizen. Ouderen zijn verreweg de grootste groep mensen in Nederland die dus woningen 'bezet' houden. Prima, die mensen moeten ook ergens wonen, maar zorg dan dat je bij bouwt, maar daar is geen stikstofruimte voor en dus zullen we daar moeten beginnen. Asielzaken kan het best europees geregeld worden omdat het een europees probleem is.
Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen volgens mij.
Dat schrijf ik nergens.quote:Op zondag 10 december 2023 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Blijkbaar zorgen die voor de drugs, seks en rock & roll in de beleving van @:-XOR-
Nee, dat ik klaar met je ben. Je speelt op de man en ik acht je dus niet voor rede vatbaar. Fijne dag.quote:
Ook geen woningen meer bijgebouwd.quote:Op zondag 10 december 2023 12:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zoals....
Geen asperges en goedkoop vlees meer?
Die 50k van Omtzigt is het migratiesaldo. Zoek maar op.quote:Op zondag 10 december 2023 12:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sorry, niet het saldo maar de totale immigratie zou volgens omtzigt onder de 50000 moeten liggen. Dat kan inderdaad wel, maar dan moet iedereen fors inleveren, zo eerlijk moet je dan ook zijn. Dat is een keuze die veel mensen financieel over het randje duwt maar het kan wel.
Wat je schrijft is al deplorabel genoeg, op alle fronten.quote:
quote:Op zondag 10 december 2023 12:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nee, dat ik klaar met je ben. Je speelt op de man en ik acht je dus niet voor rede vatbaar. Fijne dag.
Ik durf wel te wedden dat hij dit ook zou zeggen van Letland, Polen en Finland. Maar niet van Saoedi-Arabië, Tunesië of Nepal. Zo werkt het voor sommigen, culturele homogeniteit is alleen iets positief als het buiten het Westen is.quote:Op zondag 10 december 2023 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus omdat er mensen bij zijn gekomen met een andere etnische achtergrond is Nederland ineens geen 'landje van niets meer'.
Dat je zelf niet eens doorhebt hoe achterlijk racistisch dit is.
Het probleem is een beetje dat ze geen Nederlands sprekenden kunnen vinden die dat baantje in die winkel willen doen.quote:Op zondag 10 december 2023 12:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Eens, maar nu schieten we door. Tenzij je het leuk vindt om in winkels in het Engels te worden aangesproken. Of om je heen meer buitenlands dan Nederlands te horen praten.
Ja. Net als Japan. Ook zo'n saai kutland.quote:Op zondag 10 december 2023 12:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Naja, die 50.000 bouwvakkers zijn er al heh, of worden ze uitgezet?quote:
Ga je nog even onderbouwen waarom je mij net had weggezet als 'eng'? Ik vond dat maar een rare post.quote:Op zondag 10 december 2023 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat ze geen Nederlands sprekenden kunnen vinden die dat baantje in die winkel willen doen.
Winkels sluitenquote:Op zondag 10 december 2023 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat ze geen Nederlands sprekenden kunnen vinden die dat baantje in die winkel willen doen.
Klopt, lees het nu in zijn programma.quote:Op zondag 10 december 2023 12:22 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die 50k van Omtzigt is het migratiesaldo. Zoek maar op.
Is in de pers blijkbaar vaak verkeerd weergegeven.quote:Wij pleiten voor een bewust, actief en selectief migratiebeleid, dat rekening houdt met de draagkracht van de Nederlandse samenleving. Hierbij past naar onze mening een richtgetal voor een migratiesaldo van maximaal
50.000 per jaar. Dit aantal omvat dus zowel arbeids-, studie-, asiel- als gezinsmigratie. Hiermee zal de totale
omvang van de bevolking rond 2050 onder de 20 miljoen blijven
quote:Op zondag 10 december 2023 12:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Net als Japan. Ook zo'n saai kutland.
Aha, dat zal vast het grootste effect zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 12:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Een van de consequenties is dat er geen hordes migranten uit middeleeuwse culturen meer heenkomen om een gratis huis en een levenslange uitkering te claimen.
Nee, Nederland echter wel, daar zijn echt boeken over volgeschreven.quote:Op zondag 10 december 2023 12:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja. Net als Japan. Ook zo'n saai kutland.
Je etniciteit en ras bepalen of je rock & roll kunt zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland was voor de jaren 60 al een eeuw het sufste stukje Europa, de spruitjeswalm kwam je bij de grens al tegemoet. Veel Fokkers zijn inderdaad zolderkamerrukkers en vinden de buitenwereld erg eng, die zouden in zo'n land misschien beter op hun plek zijn. Het progressieve Nederland dat in de steden gevormd werd ontstond door de influx aan Indo's, Molukkers en Surinamers die de sex, drugs en rock 'n roll cultuur meenamen.
We werken allemaal meer en willen het geld natuurlijk uitgeven. En leuke dingen doen, er op uit. Ik stoor me er niet aan dat een Engels sprekende serveerster mijn drankje serveert.quote:
Ik weet af en toe niet wat ik lees bij jou ja. Maar je post erna was weer wat milder.quote:Op zondag 10 december 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ga je nog even onderbouwen waarom je mij net had weggezet als 'eng'? Ik vond dat maar een rare post.
Beter lezen voortaan, mijn posts zijn alles behalve 'eng' maar juist een buitengewone kwaliteitsinjectie op dit forum.quote:Op zondag 10 december 2023 12:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet af en toe niet wat ik lees bij jou ja. Maar je post erna was weer wat milder.
Nouja de asiel waanzin kost nu 24 miljard per jaar. Dat geld kun je aan veel nuttigere zaken besteden.quote:Op zondag 10 december 2023 12:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, dat zal vast het grootste effect zijn.
Dat schrijf ik niet, ik schrijf alleen dat Nederland in de loop van de 19e eeuw cultureel is ingekakt en een totaal suf en uitgeneukt landje was in vergelijking met onze buurlanden, dat is echt niet zo heel omstreden. De Heinrich Heine-misvatting (Wenn die Welt untergeht, so ziehe ich nach Holland, denn dort geschieht alles 50 Jahre später, hoewel het origineel over Mecklenburg Vorpommern ging) dateert ook uit die tijdquote:Op zondag 10 december 2023 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat je schrijft is al deplorabel genoeg, op alle fronten.
Niet alleen was Nederland, het land van mijn voorouders, en ik neem aan de jouwe, een landje van niets omdat het vol zat men mensen zoals die voorouders, het werd pas een landje van iets toen mensen van buiten erbij kwamen. Waarmee je zegt dat puur de etnische achtergrond van mensen bepaalt of ze iets toevoegen of niet. Hetgeen voor werkelijk alle betrokken partijen racistisch is.
quote:Op zondag 10 december 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je ware aard komt wel naar boven zo.
Ik vind je maar eng.
Suf is een volledig subjectieve term.quote:Op zondag 10 december 2023 12:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat schrijf ik niet, ik schrijf alleen dat Nederland in de loop van de 19e eeuw cultureel is ingekakt en een totaal suf en uitgeneukt landje was in vergelijking met onze buurlanden, dat is echt niet zo heel omstreden. De Heinrich Heine-misvatting (Wenn die Welt untergeht, so ziehe ich nach Holland, denn dort geschieht alles 50 Jahre später, hoewel het origineel over Mecklenburg Vorpommern ging) dateert ook uit die tijd
Het was niet veel, maar dat geeft niet, andere landen hebben ook grijze periodes gehad, Nederland had die van 1850-1950. Daarom is migratie ook nuttig.quote:Op zondag 10 december 2023 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Suf is een volledig subjectieve term.
Uitgeneukt? Ik kan niet wachten op de operationalisering van dat begrip.
Een landje van niets, dat zijn jouw woorden. En dat spreekt boekdelen hoe je over Nederland en Nederlanders denkt.
Katholieke Nederlanders zullen dat betwisten, aangezien zij in 1853 hun vrijheid herwonnen en er een enorme renaissance plaatsvond, architectonisch, cultureel, sociaal, die mensen weer in vrijheid hun identiteit liet mogen beleven.quote:Op zondag 10 december 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was niet veel, maar dat geeft niet, andere landen hebben ook grijze periodes gehad, Nederland had die van 1850-1950.
Dit zijn natuurlijk allemaal eufemismen die vooral als rookgordijn moeten dienen. Uiteindelijk komt het eigenlijk gewoon neer op een enorme afkeer van alles dat Westers en blank is, omdat men dat ziet als de bron van al het kwade dat de wereld ooit heeft gezien. Elke traan en druppel bloed die ooit heeft gevloeid, is volgens onze progressieven vrienden daarop terug te voeren.quote:Op zondag 10 december 2023 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, 'progressieven' vallen sowies altijd wel door de mand.
De bek vol over anti-racisme en tolerantie en diversiteit en inclusie... en zelf de meest waanzinnige ideeën aanhangen over de gepredetermineerde kwaliteiten dan wel euvelen van het geboren worden in een bepaald velletje.
Hilarisch.
Weet niet of je het doorhebt XOR, maar het is allemaal een beetje van het niveau "wat kunnen negers goed dansen".
Waar zijn hun kinderen?quote:Op zondag 10 december 2023 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Suf is een volledig subjectieve term.
Uitgeneukt? Ik kan niet wachten op de operationalisering van dat begrip.
Een landje van niets, dat zijn jouw woorden. En dat spreekt boekdelen hoe je over Nederland en Nederlanders denkt.
Weet je wat iets is van de laatste jaren, XOR? Dat mensen 10 jaar dood in hun appartement kunnen liggen in een wereldstad als Rotterdam zonder dat iemand het opvalt.
Helemaal niet, ik kan gewoon met enige distantie beschouwen en ik heb het nergens over aangeboren kwaliteiten. Ik heb het over culturen, niet over mensenquote:Op zondag 10 december 2023 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Affijn, 'progressieven' vallen sowies altijd wel door de mand.
De bek vol over anti-racisme en tolerantie en diversiteit en inclusie... en zelf de meest waanzinnige ideeën aanhangen over de gepredetermineerde kwaliteiten dan wel euvelen van het geboren worden in een bepaald velletje.
Hilarisch.
Weet niet of je het doorhebt XOR, maar het is allemaal een beetje van het niveau "wat kunnen negers goed dansen".
Ja, en voor zover ik kan zien uit die nuttigheid zich in de komst van seks, drugs en rock & roll.quote:Op zondag 10 december 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was niet veel, maar dat geeft niet, andere landen hebben ook grijze periodes gehad, Nederland had die van 1850-1950. Daarom is migratie ook nuttig.
Niet zo jankerig, dat schrijf ik helemaal niet kerel, probeer te lezen. Hoe denk je dat de Rock 'n Roll in Indonesie kwam? Was dat door mensen met een kleurtje?quote:Op zondag 10 december 2023 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en voor zover ik kan zien uit die nuttigheid zich in de komst van seks, drugs en rock & roll.
Die enkel gebracht kon worden door mensen met een ander kleurtje.
Alle spuitjes op een houtvlot... zie je echt niet hoe intens racistisch dat is?
Wat een drama toch. Het is toch wat.quote:Op zondag 10 december 2023 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn natuurlijk allemaal eufemismen die vooral als rookgordijn moeten dienen. Uiteindelijk komt het eigenlijk gewoon neer op een enorme afkeer van alles dat Westers en blank is, omdat men dat ziet als de bron van al het kwade dat de wereld ooit heeft gezien. Elke traan en druppel bloed die ooit heeft gevloeid, is volgens onze progressieven vrienden daarop terug te voeren.
Dat heeft die user totaal niet door neequote:Op zondag 10 december 2023 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en voor zover ik kan zien uit die nuttigheid zich in de komst van seks, drugs en rock & roll.
Die enkel gebracht kon worden door mensen met een ander kleurtje.
Alle spuitjes op een houtvlot... zie je echt niet hoe intens racistisch dat is?
En de cultuur van Molukkers en Surinamers is 'seks, drugs en rock & roll'?quote:Op zondag 10 december 2023 12:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik kan gewoon met enige distantie beschouwen en ik heb het nergens over aangeboren kwaliteiten. Ik heb het over culturen, niet over mensen
Zoals iedere musicoloog weet is Rock & Roll een van de mooiste resultaten van het samensmelten van blanke en zwarte muziekvormen in de VS, namelijk country en blues.quote:Op zondag 10 december 2023 12:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet zo jankerig, dat schrijf ik helemaal niet kerel, probeer te lezen. Hoe denk je dat de Rock 'n Roll in Indonesie kwam? Was dat door mensen met een kleurtje?
Godsamme, nee, niet alle Indonesiers waren van de rock 'n roll.quote:Op zondag 10 december 2023 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En de cultuur van Molukkers en Surinamers is 'seks, drugs en rock & roll'?
Denk niet dat iedereen uit die gemeenschap dat zo'n fijne bejegening acht.
Ouderwets links of sociaaldemocratisch is niets mis mee, hadden we daar maar wat meer van. Ik kijk dan ook met erg veel nieuwsgierigheid naar de ontwikkeling van een partij als Bündnis in Duitsland.quote:Op zondag 10 december 2023 12:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een drama toch. Het is toch wat.
Bovenstaande is echt gedramatiseerde flauwekul.
Je kunt trouwens naast ‘progressievelingen’ of ‘linksen’ ook nog moslims erbij invullen, past helemaal in jouw straatje. Zijn je grootste vijanden lijkt me Howard Clark.
Speech je in het echt ook zo mooi als je schrijft?
En Nederlanders die geen behoefte hadden aan die nieuwe input waren saai en uitgeneukt.quote:Op zondag 10 december 2023 12:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Godsamme, nee, niet alle Indonesiers waren van de rock 'n roll.
De rock 'n roll scene kreeg hier echter wel relatief vroeg tractie door de Indonesische scene in met name Den Haag, waardoor Nederland een voorsprong kreeg en wat een sneeuwbaleffect teweeg bracht.
De Indo's hadden op hun beurt die cultuur overgenomen van in de regio gestationeerde blanke Britse en Amerikaanse soldaten.
Mijn vertoog heeft dus niets met huidskleur of aangeboren capaciteiten te maken maar met het nut dat migratie gewoon ook heeft: het brengt nieuwe input.
Ja, dat proef ik in veel reacties van de afgelopen tijd, dat de PVV wint doordat links het fout heeft gedaan, doordat Timmermans leider van de PvdA is geworden, dat de VVD zich verkeerd heeft opgesteld, etc.quote:Op zondag 10 december 2023 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilders heeft niet gewonnen dankzij Wilders?
Ik wens te betwijfelen dat we door gebrek aan migratie ingekakt waren in de 19e eeuw. Migratie is puur een economisch verschijnsel, gaat het goed met je land en is er veel werk, dan heb je veel migratie. Tussen 1800-1900 nam de migratie naar Nederland af, ook door het kwijtraken van de centrale positie in de internationale handel. Landen als Engeland, België en Duitsland kregen een voorsprong op het gebied van de industrialisatie.quote:Op zondag 10 december 2023 12:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat schrijf ik niet, ik schrijf alleen dat Nederland in de loop van de 19e eeuw cultureel is ingekakt en een totaal suf en uitgeneukt landje was in vergelijking met onze buurlanden, dat is echt niet zo heel omstreden. De Heinrich Heine-misvatting (Wenn die Welt untergeht, so ziehe ich nach Holland, denn dort geschieht alles 50 Jahre später, hoewel het origineel over Mecklenburg Vorpommern ging) dateert ook uit die tijd
Een land heeft soms ook gewoon migratie nodig, voor frisse nieuwe ideeen en een frisse nieuwe blik.
Klopt, niks mis mee toch? Datzelfde geldt voor alle andere landen van deze wereld. Migratie heeft nu eenmaal ook een nuttige functie: kennisoverdracht en het genereren van nieuwe input. Dat is allemaal helemaal niet zo verschrikkelijk.quote:Op zondag 10 december 2023 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En Nederlanders die geen behoefte hadden aan die nieuwe input waren saai en uitgeneukt.
Woonachtig in een landje van niets, met hun hervormde en katholieke en liberale en socialistische leefwijze.
Pas met de komst van migranten kwam er wat 'schwung' in dat spruitjesluchterige hell-hole van nietszeggendheid.
Dit is altijd hoe de politiek werkt, de noodzaak voor bepaalde partijen komt omdat andere partijen het volgens sommigen niet goed hebben gedaan. Waarom was er zo'n grote roep voor een links kabinet in bepaalde kringen? Omdat vele mensen daar vinden dat de VVD wanbeleid heeft gevoerd de afgelopen jaren. Waarom is de NSC ineens zo populair? Omdat mensen iets nieuws wilde en het vertrouwen kwijt zijn in de huidige instituties en bestuurscultuur.quote:Op zondag 10 december 2023 12:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat proef ik in veel reacties van de afgelopen tijd, dat de PVV wint doordat links het fout heeft gedaan, doordat Timmermans leider van de PvdA is geworden, dat de VVD zich verkeerd heeft opgesteld, etc.
Allemaal randfactoren die daartoe geleid zouden hebben, ipv dat de PVV dat op eigen kracht heeft gedaan door een goed programma neer te zetten.
En die nieuwe input was seks, drugs en rock & roll.quote:Op zondag 10 december 2023 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, niks mis mee toch? Datzelfde geldt voor alle andere landen van deze wereld. Migratie heeft nu eenmaal ook een nuttige functie: kennisoverdracht en het genereren van nieuwe input. Dat is allemaal helemaal niet zo verschrikkelijk.
Ja, met daaraan vast vrouwenemancipatie, homoemancipatie, de mogelijkheid om anders te zijn, abortuswetgeving, euthenasiewetgeving etc.quote:Op zondag 10 december 2023 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En die nieuwe input was seks, drugs en rock & roll.
Jippie.
Misschien moeten we dan maar eens de andere kant op gaan migreren.quote:Op zondag 10 december 2023 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, niks mis mee toch? Datzelfde geldt voor alle andere landen van deze wereld. Migratie heeft nu eenmaal ook een nuttige functie: kennisoverdracht en het genereren van nieuwe input. Dat is allemaal helemaal niet zo verschrikkelijk.
Dat is ook goed en dat hebben velen dan ook gedaan (en doen ze nog steeds).quote:Op zondag 10 december 2023 13:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan maar eens de andere kant op gaan migreren.
Dat is op gang gekomen door migratie? Werkelijk?quote:Op zondag 10 december 2023 13:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, met daaraan vast vrouwenemancipatie, homoemancipatie, de mogelijkheid om anders te zijn, abortuswetgeving, euthenasiewetgeving etc.
Hier vonden die ontwikkelingen relatief vroeg plaats, Nederland heeft hierin een voortrekkersrol gespeeld. Dat was niet het geval geweest zonder input van buitenaf die als katalysator heeft gewerk. Is dat een verschrikkelijke ,moreel verwerpelijke lezing?quote:Op zondag 10 december 2023 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is op gang gekomen door migratie? Werkelijk?
Niet door de ervaring van de verschrikkingen van WO II?
Vooral ook het (deels) loslaten van de kerk dunkt me?quote:Op zondag 10 december 2023 13:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, met daaraan vast vrouwenemancipatie, homoemancipatie, de mogelijkheid om anders te zijn, abortuswetgeving, euthenasiewetgeving etc.
Nederlanders werden pas liberaal in hun denken door de komst van migranten.quote:Op zondag 10 december 2023 13:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier vonden die ontwikkelingen relatief vroeg plaats, Nederland heeft hierin een voortrekkersrol gespeeld. Dat was niet het geval geweest zonder input van buitenaf die als katalysator heeft gewerk. Is dat een verschrikkelijke ,moreel verwerpelijke lezing?
Ook, maar die ontkerkelijking is ook deels op gang gekomen door de cultuur die in de jaren '60 is ontstaan. Het is een combinatie van invloeden van buitenaf (migratie van Indo's vooral) en een vruchtbare bodem (jongeren die het extreme conservatisme dat veel sterker was dan in de rest van Europa), zat waren en de sedimenten van Amsterdam dat natuurlijk lang een vooruitstrevende en internationale stad was.quote:Op zondag 10 december 2023 13:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vooral ook het (deels) loslaten van de kerk dunkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |