abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:27:20 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211559688
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens ons allemaal veel wijsheid de komende weken.

Nog even een toepasselijk liedje:

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:27:47 #2
28167 matthijst
pi_211559690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:21 schreef michaelmoore het volgende: [..] HaHA dat lijkt me wel
Heel Ter Apel ja, allemaal mijn werk :D
Heel misschien 1.
pi_211559790
Dit is hier misschien ook wel op zijn plaats:

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De gewijzigde samenstelling is niet de oorzaak, het is het gevolg.

In de jaren 80 vonden de rijken dat ze te veel hadden ingeleverd. Vanuit de VS is er toen een nieuwe visie overgewaaid om dat recht te zetten. Het Neoliberalisme. Ieder voor zich en de vrije markt voor ons allemaal.

Tot die tijd was de regering er voor de burgers en de bedrijven waren er voor de werknemers. Dat moest anders.

Als je nu bij de grote bedrijven gaat kijken, dan zie je dat ze veel kleiner zijn geworden. Alles waar ze geen geld mee verdienden, moest weg. De kantines met warme maaltijden. De bedrijfswinkels. De bedrijfsopleidingen. De goede salarissen en veel snipperdagen. Eigenlijk alles wat het leuk maakte om daar te werken.

Maar dat was niet genoeg. We moesten concurreren met de goedkope Aziaten. Dus alle dure medewerkers er uit en het loon bevriezen. Een lager loon voor nieuwe instroom. Tijdelijke contracten, zodat het makkelijker is om ze er uit te gooien als de winst niet meer optimaal is. En het grootschalig binnenhalen van goedkope, buitenlandse werknemers.

Daar bovenop kregen we dan de privatisering van bijna alle gemeenschappelijke goederen en diensten. Want op die manier kun je die dure ambtenaren ontslaan en kunnen er meerdere verdienmodellen tussen, die het makkelijker maken om de werknemers minder te betalen en de winsten af te romen.

Anders gezegd: die marktwerking, waarbij winst maken het grootste goed is en waarbij we moesten concurreren tegen de goedkope landen, hebben Nederland ook voor een groot deel veranderd in zo'n goedkoop land. En we hebben meteen de goedkope werkkrachten ook geïmporteerd.

Het was voor veel Nederlandse bedrijven niet mogelijk om te concurreren tegen de grote, voornamelijk Amerikaanse giganten. Dus die zijn nu weg en vervangen door die multinationals of de goedkope buitenlanders. De bovenste 10% heeft daar de afgelopen 30 jaar flink van geprofiteerd, maar in die tijd is Jan Modaal steeds armer geworden.

Kortom, het zijn niet die immigranten of asielzoekers die de schuld zijn, maar de rijke Nederlanders die dat omarmt hebben om nog veel rijker te worden door de onderkant langzaam uit te knijpen. Met de VVD voor de marketing en Mark Rutte als profeet.
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:56 schreef probeer het volgende:

[..]
En met Geert als een van Rutte's vele volgers.
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:06:50 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211560002
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:27 schreef matthijst het volgende:

[..]
Heel Ter Apel ja, allemaal mijn werk :D
Heel misschien 1.
autopoetser nou daar zijn er wel meer van toch
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:34:08 #5
28167 matthijst
pi_211560153
Auto poetsen kunnen ze idd vast wel :')
pi_211560184
De migratie stoppen. Dat zou epic zijn
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:44:32 #7
323876 michaelmoore
pi_211560235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:39 schreef zoost het volgende:
De migratie stoppen. Dat zou epic zijn
reguleren

stoppen dat kan niet , dan loopt museum Europa leeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 december 2023 @ 00:10:58 #8
28167 matthijst
pi_211560431
Ah ja, want de autopoetsers van nu worden de kontenwassers van later in jouw droombeeld _O-
pi_211560568
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
autopoetser nou daar zijn er wel meer van toch
Hebbie de filmpjes gezien hoe ze eerst kijken of de auto wel op slot zit?

Maar zonder gekheid, men zegt 'een kleine groep verpest het voor de rest van de vluchtelingen'. Ik vraag me oprecht af of die 'kleine groep' wel echt zo klein is..

Ik ben 100% voor het opvangen van echte vluchtelingen, maar zet wel mijn vraagtekens bij wie die echte vluchtelingen zijn.
Lach met een schone bips
pi_211560594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Maar zonder gekheid, men zegt 'een kleine groep verpest het voor de rest van de vluchtelingen'. Ik vraag me oprecht af of die 'kleine groep' wel echt zo klein is..

Ik ben 100% voor het opvangen van echte vluchtelingen, maar zet wel mijn vraagtekens bij wie die echte vluchtelingen zijn.
Volgens mij is dit voor de meeste mensen ook zo.
Mensen die het nodig hebben wil je helpen. Maar hoeveel hebben er werkelijk hulp nodig?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211560666
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Mensen die het nodig hebben wil je helpen. Maar hoeveel hebben er werkelijk hulp nodig?
Volgens mij is dit nu ook al hoe het werkt. Het verhaal van een vluchteling wordt enorm doorgezaagd voor men akkoord geeft. Problemen liggen meer de duur van zo’n onderzoek en alle procedures, het in beroep gaan.
pi_211560687
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Volgens mij is dit nu ook al hoe het werkt. Het verhaal van een vluchteling wordt enorm doorgezaagd voor men akkoord geeft. Problemen liggen meer de duur van zo’n onderzoek en alle procedures, het in beroep gaan.
Het probleem is natuurlijk ook wel zo dat in Nederland procentueel veel meer asielaanvragen goedgekeurd worden dan in andere EU landen, daarbij als de asielaanvraag goedgekeurd is je er in Nederland een stuk fijner aan toe bent dan in veel andere EU landen. Dus ja, dat is wel een magneet en tevens een vrijbrief.

En wat heeft het ons gebracht? Dat in meerdere plaatsen in Nederland vrouwen niet meer alleen over straat durven, dit vind ik serieus zorgwekkend. Waar ben je als overheid mee bezig als je dit laat gebeuren? Iedere nationaliteit is in mijn ogen welkom, maar kun je je niet gedragen? Dan is de koek ook snel op. En dat bedoel ik per individu. Je hoort je te gedragen naar de maatstaven van het land waar je bent. Dat doe ik ook als ik op reis ga.
Lach met een schone bips
pi_211560703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
Het probleem is natuurlijk ook wel zo dat in Nederland procentueel veel meer asielaanvragen goedgekeurd worden dan in andere EU landen, daarbij als de asielaanvraag goedgekeurd is je er in Nederland een stuk fijner aan toe bent dan in veel andere EU landen. Dus ja, dat is wel een magneet en tevens een vrijbrief.

En wat heeft het ons gebracht? Dat in meerdere plaatsen in Nederland vrouwen niet meer alleen over straat durven, dit vind ik serieus zorgwekkend. Waar ben je als overheid mee bezig als je dit laat gebeuren? Iedere nationaliteit is in mijn ogen welkom, maar kun je je niet gedragen? Dan is de koek ook snel op. En dat bedoel ik per individu. Je hoort je te gedragen naar de maatstaven van het land waar je bent. Dat doe ik ook als ik op reis ga.
Zomaar cijfers over die aantallen moet je verder onderzoeken, waarom keuren wij er meer goed?
Zowel Europees als in Nederland moet je wel beter gaan kijken waar de kansen liggen, moet je beter stroomlijnen en moeten meer mensen/plaatsen over hun schaduw heenstappen (jaja) en de opvang breder dragen. Immigratie levert problemen op, maar je kan er niet elk probleem maar aan ophangen.
pi_211560705
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 december 2023 01:00 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik vraag me hier vooral af: heb je zelf weleens nagedacht in je leven? Ben je zelf wel eens tot een soort van orginiele, redelijk onderbouwde gedachte gekomen, of is het voornamelijk napraten? Als iemand het woordje 'uitkeringinfuus' gebruikt, dan krijg ik zo mijn vermoedens dat dat voornamelijk napraten van de grote blonde verlosser van Venlo is, in plaats van dat daar enige kritische beraadslaging aan voorafgegaan is.
Waar die man héél goed in is (daar zou ik hem eigenlijk voor moeten complimenteren, ware het niet dat het zo walgelijk en volkomen stupide is), is om álle maatschappelijke problemen af te schuiven op een enkele oorzaak (alles wat niet uit Nederland komt) en daar 'oplossingen' voor aan te dragen die ten eerste helemaal niet mogelijk zijn en ten tweede ook geen enkele bijdrage zullen leveren aan de oplossing van de problemen die bestaan in Nederland.
Ik ben geen onwijze positivist of iets dergelijks, néé, er is een hele hoop mis in Nederland en er kan een hele hoop beter (daar heeft Rutte en de VVD-campagne het ook niet zo goed gedaan met constante praat over: 'Kijk eens hoe goed we het in dit land hebben'.
We hebben het ook wel redelijk goed, maar dat wil niet zeggen dat de politiek daarmee ontslagen is van hun taak om het beter te maken en om zorg te dragen voor de mensen die buiten de boot vallen), maar 'de grenzen dicht' en 'de asielstroom stoppen' gaat werkelijk geen réét veranderen aan woningnood, tekorten in de zorg, tekorten in het onderwijs, de lastige verhouding tussen werkloosheid en gebrek aan personeel, etc. Dat men niet to dat inzicht kan komen, dat is bijzonder, bijzonder triest en voor die stompzinnigheid zou jij (en al die andere miljoenen PVV-stemmers, inderdaad) zich zeker wel kapot moeten schamen. De man is een populist. De man heeft een verhaaltje verzonnen waar een hele hoop randdebielen intrappen dat luidt: 'alles is de schuld van iemand anders' en als we die ander dan wegnemen, dan zijn daarmee ook alle problemen opgelost. Dat is gewoon niet zo. Dat is gewoon niet zo. Dat zij makkelijke, domme leugens die makkelijk te begrijpen zijn zodat mensen met een wat kleiner denkertje zoals jij er nog met hun kop bijkunnen omdat ze niet in staat zijn te accepteren dat de wereld nu eenmaal wat complexer in elkaar zit dan dat denkertje van je aankan. Daar is gewoon geen reet van waar en daar zal ook geen reet van terecht komen.
Wat ontzettend jammer dat jouw andere leuk geschreven rants verwijderd zijn. -O-

Die ene waar je vol dedain neer kijkt op een grote groep ''achterlijke'' stemmers, die -volgens jou- achterlijk zijn omdat ze niet hetzelfde als jou hebben gestemd. Die andere lange waar je mij een randdebiel noemt. En hier noem je mij iemand met wat kleiner denkertje. Haha. Ik vind het allemaal prachtig hoor. Het deert mij niet. Ik ben al nazi genoemd om dat ik de nuchtere constatering maakte dat de islamitische ideologie de (universele) rechten van de mens aantast. Ik ben hier ok Fok uit gemaakt voor iemand die ''net zo erg is als een (onthoofdende) islamitisch extremist'', gewoon omdat ik aankaart dat belangrijke kernpunten tussen de islamitische ideologie/cultuur niet stroken met de moderne westerse. Nazi, rechts extremist -en nu randdebiel- het zijn allemaal holle scheldwoorden die hun waarde allang verloren hebben.

Weet je, in het PVV partij programma staan debiele dingen en Wilders als premier gaat verder ook niets oplossen. Maar het genot is er voor mij niet minder om. Het begon al bij de laatste peilingen, de paniek en verontwaardiging op social media toen beek dat de PVV niet klein zo worden. Toen kwam nog dat resultaat van dat school onderzoek, waarin bleek dat Wilders veruit het populairst was, met nog meer paniek en verontwaardiging als gevolg. En toen het moment wat ik zelf zeker niet had verwacht; de PVV werd de grootste, en niet zo'n klein beetje ook. X liep compleet over, Jetten en Timmermans gingen full-on theatrale beserk modus en mevrouw Sigrid ''u-zult-nog-kelderen-in-de-peilingen'' Kaag toonde zich niet alleen een slechte verliezer maar vooral ook als de ware anti democraat die zij in feite is door te stellen dat Wilders nooit haar premier zal zijn. Alles ruim overgoten in een heerlijk dedain sausje. Genieten. De zure schuimbek tirades die jij afvuurt (en alle andere dergelijke reacties) maken het feest compleet. Dank daarvoor.

Dan nu even inhoudelijk reagerend op enkele punten van jouw post;

- ''Waar die man héél goed in is is om álle maatschappelijke problemen af te schuiven op een enkele oorzaak (alles wat niet uit Nederland komt) ''

Nee, dit klopt niet. Ten eerste, het gaat niet om ''alles wat niet uit nederland komt'', maar specifiek om een ideologie/cultuur die onverenigbaar is met de onze. Daarbij, Wilders wijst juist ook vaak naar de bestuurlijke incompetentie op politiek niveau. Dat is zeer zeker ook een groot probleem.

- ''de grenzen dicht' en 'de asielstroom stoppen' gaat werkelijk geen réét veranderen aan woningnood, tekorten in de zorg, tekorten in het onderwijs, de lastige verhouding tussen werkloosheid en gebrek aan personeel, etc.''

Jij denkt van niet, ik denk van wel. Ik zeg niet dat het gaat oplossen, ik zeg wel dat het het één en ander ten goede kan veranderen.

- ''Dat men niet to dat inzicht kan komen, dat is bijzonder, bijzonder triest en voor die stompzinnigheid zou jij (en al die andere miljoenen PVV-stemmers, inderdaad) zich zeker wel kapot moeten schamen''.

Ik vind het vreemd dat ''men'' niet aan limieten denkt. Gelukkig hebben iemand zoals Jan vd Beek die dat wel doet en de Leo's Lucassen met gepaste reacties bedienen. Ik zeg; het is hier al vol. Jij zegt; wat triest en wat een stompzinnigheid, je moet je schamen. Dan moet ik toch weer even lachen.

- ''De man is een populist.''

Dat zijn ze allemaal.

-''De man heeft een verhaaltje verzonnen waar een hele hoop randdebielen intrappen dat luidt: 'alles is de schuld van iemand anders' en als we die ander dan wegnemen, dan zijn daarmee ook alle problemen opgelost''.

Dit is echt, maar dan ook echt, nooit zo verkondigd. Hier sta je dus gewoon te liegen.
pi_211560746
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zomaar cijfers over die aantallen moet je verder onderzoeken, waarom keuren wij er meer goed?
Zowel Europees als in Nederland moet je wel beter gaan kijken waar de kansen liggen, moet je beter stroomlijnen en moeten meer mensen/plaatsen over hun schaduw heenstappen (jaja) en de opvang breder dragen. Immigratie levert problemen op, maar je kan er niet elk probleem maar aan ophangen.
Nou ja, het is niet heel moeilijk te ontcijferen :) Nederland en Duitsland ook als voorbeeld heb je het als gelukszoeker een stuk beter dan in zuid Europa, dus ik snap ook wel dat ze deze landen als voorkeur hebben. Maar hiermee blijven wel plekken voor de echte vluchtelingen bezet. Echte vluchtelingen moeten de prioriteit hebben.
Lach met een schone bips
pi_211560756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:34 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, het is niet heel moeilijk te ontcijferen :) Nederland en Duitsland ook als voorbeeld heb je het als gelukszoeker een stuk beter dan in zuid Europa, dus ik snap ook wel dat ze deze landen als voorkeur hebben. Maar hiermee blijven wel plekken voor de echte vluchtelingen bezet. Echte vluchtelingen moeten de prioriteit hebben.
Was de stelling niet dat we ook meer dan een Duitsland binnenhalen?
Tja, maar wat zijn chute vluchtelingen? Zelfs uit een bepaald land kan het per streek nog verschillen wie er recht heeft op hulp. Homo’s en lesbo’s moeten ook op meer plekken vluchten dan een hetero. Veel zullen een lulverhaal hebben, maar hoe weet je wie er terecht komen kloppen?

Die dingen kosten tijd. Ook kunnen situaties in de loop van de jaren veranderen natuurlijk.

Dit is het ding ook. Het probleem is complex en mensen schuiven vaak liever door dan dat ze het zelf aangrijpen. Ook weer een reden waarom de PVV ongeschikt is.
pi_211560803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Was de stelling niet dat we ook meer dan een Duitsland binnenhalen?
Tja, maar wat zijn chute vluchtelingen? Zelfs uit een bepaald land kan het per streek nog verschillen wie er recht heeft op hulp. Homo’s en lesbo’s moeten ook op meer plekken vluchten dan een hetero. Veel zullen een lulverhaal hebben, maar hoe weet je wie er terecht komen kloppen?

Die dingen kosten tijd. Ook kunnen situaties in de loop van de jaren veranderen natuurlijk.

Dit is het ding ook. Het probleem is complex en mensen schuiven vaak liever door dan dat ze het zelf aangrijpen. Ook weer een reden waarom de PVV ongeschikt is.
Je moet soms hard kunnen zijn, wel of geen echte vluchteling. En ik denk dat je mensen daar best op kan trainen om de BS te zien :) Hey andere landen zijn er ook makkelijk in. Het moet nu even klaar zijn, wat mij betreft zijn ook gelukzoekers welkom hier, als er weer plaats is.

En nu de PVV al ongeschikt noemen is ook een beetje treurig wel, laat ze het eerst eens doen voor ze af te serveren. De afgelopen jaren hebben andere partijen het ook niet beter gedaan.

Las ook al over 'zwerver werende shit in steden' Willen we dat? Lekker beleid wel wat nog doorgaat uit ons vorige kabinet op gemeente niveau.. Help die mensen ipv ze weg te jagen. Maar, lastig... no space.
Lach met een schone bips
pi_211560835
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je moet soms hard kunnen zijn, wel of geen echte vluchteling. En ik denk dat je mensen daar best op kan trainen om de BS te zien :) Hey andere landen zijn er ook makkelijk in. Het moet nu even klaar zijn, wat mij betreft zijn ook gelukzoekers welkom hier, als er weer plaats is.

En nu de PVV al ongeschikt noemen is ook een beetje treurig wel, laat ze het eerst eens doen voor ze af te serveren. De afgelopen jaren hebben andere partijen het ook niet beter gedaan.

Las ook al over 'zwerver werende shit in steden' Willen we dat? Lekker beleid wel wat nog doorgaat uit ons vorige kabinet op gemeente niveau.. Help die mensen ipv ze weg te jagen. Maar, lastig... no space.
Van psychologen tot accent experts alles trekken ze uit de kast om te screenen. Van wat ik begrijp is het in de meeste gevallen afkeur.

Noem eens iets waaruit blijkt dat ze wel geschikt zijn dan ! 20 jaar Wilders, wat heeft hij gedaan water we hoop uit kunnen putten?
pi_211560847
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Van psychologen tot accent experts alles trekken ze uit de kast om te screenen. Van wat ik begrijp is het in de meeste gevallen afkeur.

Noem eens iets waaruit blijkt dat ze wel geschikt zijn dan ! 20 jaar Wilders, wat heeft hij gedaan water we hoop uit kunnen putten?
OMG, We zijn echt verloren... Ach geef de man een kans, veel zal er toch niet veranderen :) Maak je niet druk.
Lach met een schone bips
pi_211560851
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
OMG, We zijn echt verloren... Ach geef de man een kans, veel zal er toch niet veranderen :) Maak je niet druk.
Dat heeft men vaker gedacht in het verleden.

Ik maak me ook niet te druk over verloren zijn.
Maar de PVV aan de macht is nu eenmaal ellende.

Heb je al wat kunnen oprakelen?
pi_211560869
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
Heb je al wat kunnen oprakelen?
Niet echt, ben met laatste aflevering van de Beckham serie op Netflix bezig en kijk beetje mee hier tussendoor.

Wel aanrader, goeie mini serie :)
Lach met een schone bips
pi_211560878
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Niet echt, ben met laatste aflevering van de Beckham serie op Netflix bezig en kijk beetje mee hier tussendoor.

Wel aanrader, goeie mini serie :)
Tja, is ook een tijdrovend klusje.

Klinkt als een serie waar ik in moet vallen en dan blijf kijken, maar dank.
  zaterdag 9 december 2023 @ 05:20:02 #23
323876 michaelmoore
pi_211560989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

90 % is gewoon werkzoekenden, en ik vind diemoet je niet opsluiten , want zij weten dat je hier zielig moet zijn om werk te krijgen , dus stoppen allemaal hun paspoort in de onderbroek en komen uit Mali, terwijl ze uit Senegal of Gambia komen

veel van die jongens hebben een goede MBO opleiding , spreken perfect engels en moeten een arbeidscontract van 3 jaar krijgen , en een BSN nummer met overlegging van hun paspoort , met de afspraak dat na die drie jaar ze weer terug gaan

quote:

[..]
economische vluchteling die willen na hun opleiding aan het werk

Dat nederland er in 2040 niet meer zo uit ziet zoals nu dat weten we allemaal, heel veel oude grijze nederlander en veel import uit Afrika en veel meer moskeen en een hele grote islam partij in het parlement dat gaat gewoon gebeuren, dat is ook niet te stoppen
Maar we moeten het proces wel goed reguleren , dat kan door een 3 jarig arbeidscontract te geven met terugkeerverplichting , onder overlegging van het paspoort, geen paspoort?? Dan ga maar een kopie halen bij je ambassade

Maar woningbouw, kom op weilanden zat , ga bouwen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 09-12-2023 05:50:36 ]
pi_211561136
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 05:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
90 % is gewoon werkzoekenden, en ik vind diemoet je niet opsluiten , want zij weten dat je hier zielig moet zijn om werk te krijgen , dus stoppen allemaal hun paspoort in de onderbroek en komen uit Mali, terwijl ze uit Senegal of Gambia komen

veel van die jongens hebben een goede MBO opleiding , spreken perfect engels en moeten een arbeidscontract van 3 jaar krijgen , en een BSN nummer met overlegging van hun paspoort , met de afspraak dat na die drie jaar ze weer terug gaan
[..]
economische vluchteling die willen na hun opleiding aan het werk

Dat nederland er in 2040 niet meer zo uit ziet zoals nu dat weten we allemaal, heel veel oude grijze nederlander en veel import uit Afrika en veel meer moskeen en een hele grote islam partij in het parlement dat gaat gewoon gebeuren, dat is ook niet te stoppen
Maar we moeten het proces wel goed reguleren , dat kan door een 3 jarig arbeidscontract te geven met terugkeerverplichting , onder overlegging van het paspoort, geen paspoort?? Dan ga maar een kopie halen bij je ambassade

:')
pi_211561325
Michael Moore heeft iets tegen weilanden is mijn voorzichtige indruk.
Dat heb ik zelf ook wel een beetje, de 'groene woestijn' met Engels raaigras kan wel iets kleiner worden. Niet alleen voor woningbouw, maar ook voor iets meer natuur graag. Stikstof is weldegelijk een probleem. Wat dat betreft zit je met een rechts georiënteerde coalitie niet goed, maar eerst moet immigratie maar eens worden aangepakt. Hoewel ik eigenlijk denk dat het allemaal te laat is, de clusterfuck aan problemen is in dit land zo lang genegeerd of vooruitgeschoven dat ik denk dat de negatieve spiraal niet te doorbreken is. Het 'gave land' van Rutte is hard op weg naar een dystopie.
  zaterdag 9 december 2023 @ 08:50:39 #26
323876 michaelmoore
pi_211561393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat heb ik zelf ook wel een beetje, de 'groene woestijn' met Engels raaigras kan wel iets kleiner worden. Niet alleen voor woningbouw, maar ook voor iets meer natuur graag. Stikstof is weldegelijk een probleem. Wat dat betreft zit je met een rechts georiënteerde coalitie niet goed, maar eerst moet immigratie maar eens worden aangepakt. Hoewel ik eigenlijk denk dat het allemaal te laat is, de clusterfuck aan problemen is in dit land zo lang genegeerd of vooruitgeschoven dat ik denk dat de negatieve spiraal niet te doorbreken is. Het 'gave land' van Rutte is hard op weg naar een dystopie.
Mogen best weilanden zijn om de stront op te kiepen, maar om nu meer dan de helft van nederland voor landbouw te bestemmen is wat overdreven, dus daar is veel teveel ruimte die we hard nodig hebben

We moeten weer woningen bouwen en waar anders kun je dat snel en zonder problemen met de buren doen dan daar
Ieder nieuwbouwhuis waar ik in gewoond heb is in weilanden gebouwd en vroerger was dat de normaalste zaak van de wereld en toen had je geen stikstof gezeik

Overigens waren er vroeger alleen nieuwbouwhuizen
ALs je inschreef bij het bouwfonds
pi_211561399
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Komt dat niet juist doordat Nederland steeds rechtser is gaan stemmen? Die staan er immers niet echt om bekend om problemen echt op te lossen… Cultiveren van ellende en het vooruitschuiven van lastige keuzes is immers electoraal veel interessanter.
pi_211561419
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Komt dat niet juist doordat Nederland steeds rechtser is gaan stemmen? Die staan er immers niet echt om bekend om problemen echt op te lossen… Cultiveren van ellende en het vooruitschuiven van lastige keuzes is immers electoraal veel interessanter.
Dat weet ik niet. Ik denk dat zowel links als rechts evenveel blaam treft. Persoonlijk vind ik de VVD wel een grote negatieve factor, het neoliberalisme heeft veel schade aangericht. Ik zie uiteindelijk voor nu liever een rechts georiënteerde coalitie, maar het is jammer dat een partij als de VVD daarvoor nodig is.
pi_211561467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Ik denk dat zowel links als rechts evenveel blaam treft. Persoonlijk vind ik de VVD wel een grote negatieve factor, het neoliberalisme heeft veel schade aangericht. Ik zie uiteindelijk voor nu liever een rechts georiënteerde coalitie, maar het is jammer dat een partij als de VVD daarvoor nodig is.
De VVD, een afsplitsing van de VVD die qua neoliberalisme behoorlijk vergelijkbaar is, een afsplitsing van hun vaste partner in crime het CDA en een door de bio-industrie getrokken boerenpartij.
Dat is wat je dus krijgt als je een rechtse oriëntatie wilt, dapper idee van je dat die ook maar iets op gaan lossen voor het met ruzie weer uiteen valt _O-
pi_211561477
quote:

[..]

Gebeurt helaas nooit.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211561482
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Rechts lijkt in Nederland de laatste decennia voor ieder probleem twee fases door te maken:

1 Er is helemaal geen probleem (denk aan klimaat, of bijvoorbeeld gaswinning Groningen).
2 Het probleem is er vervolgens opeens, maar dan zo onnoemelijk groot, dat het onoplosbaar is of lijkt te zijn. Er wordt iig niets of zo min mogelijk aan gedaan.

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis welke veroorzaakt is door het vrije markt denken van juist de VVD en consorten).

Is de rechtse kiezer niet tevreden, dan stemt de rechtse kiezer nog domrechtser dan voorheen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:05:38 #32
323876 michaelmoore
pi_211561492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Gebeurt helaas nooit.
Dan gaat het wel gebeuren want dan is de persoon bekend en strafbaar wegens in overtreding van contract
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:07:02 #33
323876 michaelmoore
pi_211561510
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rechts lijkt in Nederland de laatste decennia voor ieder probleem twee fases door te maken:

1 Er is helemaal geen probleem (denk aan klimaat, of bijvoorbeeld gaswinning Groningen).
2 Het probleem is er vervolgens opeens, maar dan zo onnoemelijk groot, dat het onoplosbaar is of lijkt te zijn. Er wordt iig niets of zo min mogelijk aan gedaan.

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis veroorzaakt door het neoliberale gedachtengoed van juist VVD en consorten).

Is de rechtse kiezer niet tevreden, dan stemt de rechtse kiezer nog domrechtser dan voorheen.
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe,iedere werrkzoekende is voor hen potentieel zielig en vervolgd wegens homo of oorlog
pi_211561520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe
Wat gaan ze niet veranderen?
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:09:23 #35
323876 michaelmoore
pi_211561534
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat gaan ze niet veranderen?
een strakke regulering van de instroom , desnoods met tijdelijk weer grenscontroles
pi_211561547
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een strakke regulering van de instroom , desnoods met tijdelijk weer grenscontroles
Het moet Europees opgelost worden, de worst die rechts mensen op dit punt voorhoudt is van plastic.

Maar het punt wordt direct bewezen, het gaat gelijk weer over asielzoekers.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:11:27 #37
323876 michaelmoore
pi_211561552
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:10 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het moet Europees opgelost worden, de worst die rechts mensen op dit punt voorhoudt is van plastic
Dan moet dat europees afgedwongen worden

de EU machthebbers hebben een bloedhekel aan grenscontroles die het schengen fenomeen gaan aantasten
pi_211561670
quote:

[..]

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis welke veroorzaakt is door het vrije markt denken van juist de VVD en consorten).

Hier heb je zeker een punt.
pi_211561703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe,iedere werrkzoekende is voor hen potentieel zielig en vervolgd wegens homo of oorlog
Ook hier ben je weer met open ogen in de goedkope rechtse retoriek getrapt.
Afgelopen decennia waren het juist linkse politici die wel doorpakten op dit onderwerp. Diederik Samson was een belangrijke architect van de Turkijedeal en de Vreemdelingenwet van Job Cohen was ook heel lang bepalend.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:56:37 #40
28167 matthijst
pi_211561901
quote:

[..]
Als je met je Nikes en iPhone in Ter Apel rondloopt, terwijl je vrouw en kinderen in je thuisland zijn achtergelaten.
Wat was dan de reden om te vluchten.
Wat is er gebeurd met "vrouwen en kinderen eerst".

Of zijn het allemaal homo's (lijkt me niet, nog nooit over een Ter Apel afwerkplekprobleem gehoord) of christenen (kan, maar dat 'niet stelen' is dan niet aangekomen in de vertaling).
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:00:07 #41
28167 matthijst
pi_211561935
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Weet je, in het PVV partij programma staan debiele dingen en Wilders als premier gaat verder ook niets oplossen. Maar het genot is er voor mij niet minder om. Het begon al bij de laatste peilingen, de paniek en verontwaardiging op social media toen beek dat de PVV niet klein zo worden.
Dit *O*
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:05:05 #42
323876 michaelmoore
pi_211562000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:56 schreef matthijst het volgende:

[..]
Als je met je Nikes en iPhone in Ter Apel rondloopt, terwijl je vrouw en kinderen in je thuisland zijn achtergelaten.

Of zijn het allemaal homo's (lijkt me niet, nog nooit over een Ter Apel afwerkplekprobleem gehoord) of christenen (kan, maar dat 'niet stelen' is dan niet aangekomen in de vertaling).
ik heb een huis in die regio en ben daar ook nu en spreek veel van hen die ook willen gaan, maar ze hebben allemaal wel wat werk hier, maar geen gezin en de leeftijd is vaak van 16 tot 25

ze hebben zelf wat geld voor de overtocht en krijgen wat van familie
mar nikes en iphone die hebben ze zeker niet, wel spreken ze allemaal zeer goed engels
pi_211562007
quote:

[..]

Als links nu zo graag aan de macht wil komen, is het wel verstandig om eens te beginnen met naar zichzelf te kijken, in plaats van deze elpee met "het ligt niet aan ons verhaal, het ligt aan die domme kutkiezer die het maar niet begrijpt" in diverse varianten te blijven afspelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:06:16 #44
28167 matthijst
pi_211562013
quote:

[..]
90 % is gewoon werkzoekenden, en ik vind diemoet je niet opsluiten , want zij weten dat je hier zielig moet zijn om werk te krijgen.
Dus aan de ene kant zijn ze niet allemaal achterlijk, maar aan de andere kant willen en kunnen ze allemaal werken. Beetje jammer van die lijst met beschermde beroepen:
https://ec.europa.eu/grow(...)rofessions/bycountry

Of denk je dat een advocaat of tandarts in Nederland auto's gaat poetsen?
pi_211562023
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Als links nu zo graag aan de macht wil komen, is het wel verstandig om eens te beginnen met naar zichzelf te kijken, in plaats van deze elpee met "het ligt niet aan ons verhaal, het ligt aan die domme kutkiezer die het maar niet begrijpt" in diverse varianten te blijven afspelen.
Of valt met inhoud niet op te boksen tegen het goedkope populisme?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:08:39 #46
323876 michaelmoore
pi_211562035
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:06 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dus aan de ene kant zijn ze niet allemaal achterlijk, maar aan de andere kant willen en kunnen ze allemaal werken. Beetje jammer van die lijst met beschermde beroepen:
https://ec.europa.eu/grow(...)rofessions/bycountry

Of denk je dat een advocaat of tandarts in Nederland auto's gaat poetsen?
dat kan waarom niet ?
pi_211562043
quote:

[..]

De mannen gaan eerst omdat de reis vaak gevaarlijk is en er nogal wat vrouwen verkracht worden. Via gezinshereniging kunnen ze de familie via een veiligere route laten reizen. Ik dacht dat dat inmiddels wel bekend was
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:09:41 #48
28167 matthijst
pi_211562044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb een huis in die regio en ben daar ook nu en spreek veel van hen die ook willen gaan, maar ze hebben allemaal wel wat werk hier, maar geen gezin en de leeftijd is vaak van 16 tot 25

ze hebben zelf wat geld voor de overtocht en krijgen wat van familie
mar nikes en iphone die hebben ze zeker niet, wel spreken ze allemaal zeer goed engels
Maar dat zijn toch geen vluchtelingen? :?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:10:43 #49
28167 matthijst
pi_211562051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat kan waarom niet ?
Van een kutleven daar, naar een kutleven hier?
Jij spreekt ze schijnbaar, dus wat trekt ze dan zo in Nederland?
De kou, de regen? De aanstaande premier?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:10:49 #50
323876 michaelmoore
pi_211562053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:09 schreef matthijst het volgende:

[..]
Maar dat zijn toch geen vluchtelingen? :?
klopt

ze zijn zeker niet zielig en ook niet homo
maar ze willen wel gaarg in europa werken en dan geld naar huis sturen
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:11:52 #51
323876 michaelmoore
pi_211562069
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:10 schreef matthijst het volgende:

[..]us wat trekt ze dan zon in Nederland?
De kou, de regen? De aanstaande premier?
geld verdienen, en avontuur
jongeren zijn overal ter wereld het zelfde
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:12:02 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562070
quote:

[..]

Wat is er mis met nikes en iphones?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:12:12 #53
28167 matthijst
pi_211562075
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:09 schreef grimselman het volgende:

[..]
De mannen gaan eerst omdat de reis vaak gevaarlijk is en er nogal wat vrouwen verkracht worden. Via gezinshereniging kunnen ze de familie via een veiligere route laten reizen. Ik dacht dat dat inmiddels wel bekend was
Jaja, maar MichaelMoore zegt net dat ze geen gezin hebben. Wat is het nou?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:13:24 #54
28167 matthijst
pi_211562091
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat is er mis met nikes en iphones?
Niks, maar wat was er dan in je thuisland zo kut dat je moet vluchten op je 180 euro Nikes en in contact staat met thuis via je 1500 euro iPhone?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:14:38 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562107
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:13 schreef matthijst het volgende:

[..]
Niks, maar wat was er dan in je thuisland zo kut dat je moet vluchten op je 180 euro Nikes en in contact staat met thuis via je 1500 euro iPhone?
Er kan geen oorlog of vervolging zijn in landen waar mensen iphones of nikes hebben?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211562109
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:12 schreef matthijst het volgende:

[..]
Jaja, maar MichaelMoore zegt net dat ze geen gezin hebben. Wat is het nou?
Beide
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:14:51 #57
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211562113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:13 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ik gok dat zie die spullen hier kopen.

Want ik woon vlak bij een AZC en zie die lui wel in de nieuwste kleren, nieuwste schoenen en telefoon met airpods.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:16:25 #58
28167 matthijst
pi_211562132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:14 schreef -XOR- het volgende:
Er kan geen oorlog of vervolging zijn in landen waar mensen iphones of nikes hebben?
Hoi Fransie :W
pi_211562146
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of valt met inhoud niet op te boksen tegen het goedkope populisme?
Het verhaal hebben, maar het niet kunnen overbrengen kan twee oorzaken hebben: het verhaal heeft te weinig draagvlak of je verzendt het verhaal niet goed. Voor sociaaldemocratisch-links is voldoende draagvlak, maar ná Bos is er geen persoon geweest die dat laatste kon en vond men in Rutte iemand die dat tot in de puntjes beheerste. Nu is er een gat aan beide kanten en teert populisme ook relatief welig. Dat is een gevolg van, niet de de oorzaak van.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:19:30 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562159
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:16 schreef matthijst het volgende:

[..]
Hoi Fransie :W
Leuk, maar ondertussen zijn opmerkingen als "het kunnen geen echte vluchtelingen zijn want ze hebben iphones" wel de reden waarom wij linksen denken dat rechtse mensen wat dommer zijn en we jullie daarom wat minder serieus nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211562197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leuk, maar ondertussen zijn opmerkingen als "het kunnen geen echte vluchtelingen zijn want ze hebben iphones" wel de reden waarom wij linksen denken dat rechtse mensen wat dommer zijn en we jullie daarom wat minder serieus nemen.
Hoi Sander.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:25:55 #62
498210 KoningWouter
pi_211562237
quote:

[..]
Vooral minder serieus nemen, erg slim! Voed de rechtse dommige kiezer beter op vanuit de journalistiek oh u grote intellectueel.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:27:12 #63
28167 matthijst
pi_211562259
quote:

[..]
Jullie linksen geven graag alles weg, want "de wereld is van iedereen".
Ik help liever eerst mensen in Nederland die het al moeilijk hebben, dan iPhone en Nike dragende "vluchtelingen" die het schijnbaar financieel thuis prima hadden.
pi_211562271
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:05 schreef nostra het volgende:

[..]
En dan klagen ze altijd dat rechts altijd maar de schuld bij links legt. Dat neerkijken op rechtse stemmers begint een beetje sneue vormen aan te nemen hier, al is het ook wat lachwekkend. Zien niet in dat die hele ‘wij zijn zoveel beter dan rechts’ houding enkel meer mensen tegenhoudt om op links te stemmen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:29:36 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562290
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:27 schreef matthijst het volgende:

[..]
Jullie linksen geven graag alles weg, want "de wereld is van iedereen".
Ik help liever eerst mensen in Nederland die het al moeilijk hebben, dan iPhone en Nike dragende "vluchtelingen" die het schijnbaar financieel thuis prima hadden.
Vluchtelingen vluchten voor oorlog of vervolging. Armoede is geen reden voor asiel. Als jij denkt dat er in Oekraine geen oorlog kan zijn omdat mensen daar nikes dragen heb je nog heel veel te leren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:29:51 #66
28167 matthijst
pi_211562294
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zien niet in dat die hele ‘wij zijn zoveel beter dan rechts’ houding enkel meer mensen tegenhoudt om op links te stemmen.
Het lijkt dan ook helemaal niet meer te gaan om het helpen van vluchtelingen, maar om het kunnen zeggen dat je vluchtelingen helpt. "Kijk mij eens goed zijn, look at meeeeee, look at meeeeee" :r
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:32:50 #67
28167 matthijst
pi_211562324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vluchtelingen vluchten voor oorlog of vervolging. Armoede is geen reden voor asiel. Als jij denkt dat er in Oekraine geen oorlog is omdat mensen daar nikes dragen heb je nog heel veel te leren.
1. Oekraïne is groot genoeg, niet het hele land is in oorlog (gaan ze ooit ook terug?).
2. Ik had het niet over Oekraïners, ik heb het over 18-jarige getinte baardmannetjes, die overduidelijk niet uit Oekraïne komen, of het klimaat moet daar opeens heel erg veranderd zijn, Fransie.

Een beetje qua uiterlijk de categorie die Opsporing Verzocht wekelijks mooi vult.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:34:14 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562343
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:32 schreef matthijst het volgende:

[..]
1. Oekraïne is groot genoeg, niet het hele land is in oorlog (gaan ze ooit ook terug?).
2. Ik had het niet over Oekraïners, ik heb het over 18-jarige getinte baardmannetjes, die overduidelijk niet uit Oekraïne komen, of het klimaat moet daar opeens heel erg veranderd zijn, Fransie.

Een beetje qua uiterlijk de categorie die Opsporing Verzocht wekelijks mooi vult.
Als jij denkt dat er in Syrie geen oorlog kan zijn omdat mensen daar nikes dragen heb je nog heel veel te leren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211562358
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:29 schreef matthijst het volgende:

[..]
Het lijkt dan ook helemaal niet meer te gaan om het helpen van vluchtelingen, maar om het kunnen zeggen dat je vluchtelingen helpt. "Kijk mij eens goed zijn, look at meeeeee, look at meeeeee" :r
Totdat ze zelf opeens een asielzoekerscentra in hun wijk krijgen.

Heel makkelijk om voorstander te zijn van meer en meer migratie en asiel, en voorstander te zijn van meer en meer klimaat maatregelen als je er zelf geen last van hebt en je jezelf tegelijkertijd op kan stellen als de betere persoon die tenminste wel slim is; wel geeft om anderen, en zo voort. Maar moeten ze vooral mee doorgaan, wordt rechts alleen maar groter.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:36:14 #70
28167 matthijst
pi_211562365
Ach kiek, dit soort.
En jaja, veilige landers, dus "die mogen hier niet zijn" (en toch zijn ze er en ze krijgen wel te vreten en leefgeld) :O
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-ter-apel-nemen-toe

Algerijnen, Marokkanen en Tunesiërs.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:38:35 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562381
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heel makkelijk om voorstander te zijn van meer en meer migratie en asiel, en voorstander te zijn van meer en meer klimaat maatregelen als je er zelf geen last van hebt en je jezelf tegelijkertijd op kan stellen als de betere persoon die tenminste wel slim is; wel geeft om anderen, en zo voort. Maar moeten ze vooral mee doorgaan, wordt rechts alleen maar groter.

Linkse mensen: "Ah, wat zielig voor de inwoners van Ter Apel dat die zoveel overlast van vluchtelingen ervaren, doe er maar wat onze kant op, dan helpen we jullie een beetje."

Rechtse mensen: "Neeee dat willen we niet, want dan wordt het probleem minder en stemt niemand meer op Geert"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211562413
quote:

[..]

Heb je zelf ook door dat je met dit soort achterlijk geframe gewoon heel slecht geïnformeerd over komt?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:43:13 #73
498210 KoningWouter
pi_211562421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Linkse mensen: "Ah, wat zielig voor de inwoners van Ter Apel dat die zoveel overlast van vluchtelingen ervaren, doe er maar wat onze kant op, dan helpen we jullie een beetje."

Rechtse mensen: "Neeee dat willen we niet, want dan wordt het probleem minder en stemt niemand meer op Geert"
Wat is dat nou weer voor een onzin. |:)
pi_211562428
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Welk deel van Oekraïne is volgens jou niet in oorlog?

En wat denk je dat er gebeurt als we zoals Wilders wil stoppen met de steun aan Oekraïne? Zou dat meer of minder vluchtelingen opleveren? En zullen die dan langer of korter blijven?
pi_211562433
Zal het feit dat de PVV nu de verkiezingen gewonnen heeft een reden voor mensensmokkelaars zijn om NL niet meer als één van de favoriete landen aan te merken om mensen heen te sturen?
Dan is dat in ieder geval één voordeel van de uitslag vd verkiezingen.
Neemt niet weg dat ik vrees dat het niveau van de PVV kamerleden (en evt. kabinetsleden) bedroevend zal zijn.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:44:53 #76
28167 matthijst
pi_211562437
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En wat denk je dat er gebeurt als we zoals Wilders wil stoppen met de steun aan Oekraïne? Zou dat meer of minder vluchtelingen opleveren? En zullen die dan langer of korter blijven?
Technisch gezien het hele land, maar er zit nogal een gat tussen oost en west :?
Als er in Spanje oorlog uitbreekt vlucht jij ook alvast naar Canada?
Maar prima, joh :')
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:45:46 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562444
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:43 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor een onzin. :W
Oh, is dat niet zo? rechtse mensen willen wel asielzoekers naar linkse steden als Amsterdam en Utrecht sturen en zo de inwoners van Ter Apel en Budel ontlasten?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211562449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:36 schreef matthijst het volgende:
Ach kiek, dit soort.
En jaja, veilige landers, dus "die mogen hier niet zijn" (en toch zijn ze er en ze krijgen wel te vreten en leefgeld) :O
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-ter-apel-nemen-toe

Algerijnen, Marokkanen en Tunesiërs.
[ afbeelding ]
Wellicht is het verstandig je boosheid even iets aan te passen. https://www.rijksoverheid(...)t-kansarme-aanvragen
Dat leefgeld krijgen die veiligelanders al jaren niet meer. Maar je denkt dat ze verhongeren gaat helpen?
pi_211562457
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:44 schreef Pedroso het volgende:
Zal het feit dat de PVV nu de verkiezingen gewonnen heeft een reden voor mensensmokkelaars zijn om NL niet meer als één van de favoriete landen aan te merken om mensen heen te sturen?
Neemt niet weg dat ik vrees dat het niveau van de PVV kamerleden (en evt. kabinetsleden) bedroevend zal zijn.
Nee. Zolang de wetgeving en de uitstekende opvang niet is veranderd, zullen ze blijven komen.
pi_211562462
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:44 schreef matthijst het volgende:

[..]
Technisch gezien het hele land, maar er zit nogal een gat tussen oost en west :?
De winterse bommencampagne tegen de energievoorziening komt er weer aan. Die gaat zich wederom niet beperken tot de frontlinie..
quote:
Maar prima, joh :')
Zou toch wel graag willen weten welk effect je qua vluchtelingen verwacht als de steun aan Oekraïne stopt…
pi_211562466
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:47 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee. Zolang de wetgeving en de uitstekende opvang niet is veranderd, zullen ze blijven komen.
Toch vind ik het dan wel bijzonder dat ze het buitenslapen dan voor lief nemen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:48:40 #82
498210 KoningWouter
pi_211562471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Oh, is dat niet zo? rechtse mensen willen wel asielzoekers naar linkse steden als Amsterdam en Utrecht sturen en zo de inwoners van Ter Apel en Budel ontlasten?
Het slaat gewoon nergens op dat je stelt dat rechtse mensen het probleem niet opgelost willen zien omdat dan de PVV niet meer de grootste wordt. Dat is regelrechte extreem domme onzin.

De spreidingswet gaat het probleem tijdelijk oplossen totdat we overal overvol zitten. En wat gaan we dan doen oh grote intellectueel. Verlicht ons want wij dom rechtsen hebben onze intelligentie niet mee.

Zolang er meer asielzoekers hier komen dan dat er woningen zijn zullen we een asielprobleem houden. Spreidingswet of niet.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:52:16 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562502
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:48 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het slaat gewoon nergens op dat je stelt dat rechtse mensen het probleem niet opgelost willen zien omdat dan de PVV niet meer de grootste wordt. Dat is regelrechte extreem domme onzin.

De spreidingswet gaat het probleem tijdelijk oplossen totdat we overal overvol zitten. En wat gaan we dan doen oh grote intellectueel. Verlicht ons want wij dom rechtsen hebben onze intelligentie niet mee.
'De urgentie hooghouden' is inderdaad meer een VVD dan een PVV-trucje en die spreidingswet is een stoplap ter mitigatie. De instroom is de afgelopen tijd hoog geweest en is nog steeds iets te hoog en moet inderdaad naar beneden (en zal dat ook gaan want vluchtelingenstromen zijn altijd golfbewegingen), maar dat neemt niet weg dat de enige manier om de autochtone inwoners van Ter Apel en Budel te ontzien spreiding is en rechts gaat daar nu collectief voorliggen terwijl links zegt: "Geef ons maar wat van de overlast".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:52:56 #84
28167 matthijst
pi_211562507
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wellicht is het verstandig je boosheid even iets aan te passen. https://www.rijksoverheid(...)t-kansarme-aanvragen
Dat leefgeld krijgen die veiligelanders al jaren niet meer. Maar je denkt dat ze verhongeren gaat helpen?
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.

Ze krijgen dan misschien geen leefgeld maar "goederen in natura zoals maaltijden, Nikes, iPhones en toiletartikelen". Ze kosten ons gewoon geld. Geld dat ook prima naar Nederlanders had kunnen gaan. Daar zijn er ook genoeg die in natura hulp kunnen gebruiken.

Maar goed, dit is niet alleen een NL-probleem, de hele EU moet er wat mee.
Of aan de andere kant van de oceaan, waar zuid-Amerika meent nu Noord-Amerika wel te kunnen gaan bevolken.
Lekker man, vluchtelingen in metrostations en wegstoppen in hotels in New York.
Vooral niks aan proberen te doen, gewoon de deurtjes open, bukken en nemen zoals het komt.
In honderden jaren opgebouwd, omrollen en weggeven ^O^
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:54:05 #85
28167 matthijst
pi_211562517
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:
Zou toch wel graag willen weten welk effect je qua vluchtelingen verwacht als de steun aan Oekraïne stopt…
Dan komen er meer.
Maar die kunnen ook naar Hongarij en en Griekenland gaan.
Waarom naar NL.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:54:42 #86
28167 matthijst
pi_211562525
quote:
^O^
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:56:07 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211562539
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook hier ben je weer met open ogen in de goedkope rechtse retoriek getrapt.
Afgelopen decennia waren het juist linkse politici die wel doorpakten op dit onderwerp. Diederik Samson was een belangrijke architect van de Turkijedeal en de Vreemdelingenwet van Job Cohen was ook heel lang bepalend.
Bovendien was het de PvdA die onder Van Agt 1 tegen de gezinshereniging was, maar ja…. CDA had het gezin tot hoeksteen van de samenleving verklaard en dramde lekker door.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:56:30 #88
498210 KoningWouter
pi_211562543
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'De urgentie hooghouden' is inderdaad meer een VVD dan een PVV-trucje en die spreidingswet is een stoplap ter mitigatie. De instroom is de afgelopen tijd hoog geweest en is nog steeds iets te hoog en moet inderdaad naar beneden (en zal dat ook gaan want vluchtelingenstromen zijn altijd golfbewegingen), maar dat neemt niet weg dat de enige manier om de autochtone inwoners van Ter Apel en Budel te ontzien spreiding is en rechts gaat daar nu collectief voorliggen terwijl links zegt: "Geef ons maar wat van de overlast".
BNW is om de hoek.

Verder ontneemt de spreidingswet de urgentie van het probleem. De oplossing ligt niet in verspreiden maar in het verlagen van de instroom. Het liefst op EU niveau.
pi_211562550
quote:

[..]

Zolang er meer asielzoekers hier komen dan dat er woningen zijn zullen we een asielprobleem houden. Spreidingswet of niet.
De wereld is zo instabiel momenteel dat er vluchtelingen zullen blijven komen die een meerderheid van Nederland ook gewoon wil helpen. Dat kan je nog volgen?

Dat betekent dat er structurele capaciteit moet zijn voor opvang en uiteindelijk doorstroming, in plaats van al dit soort noodverbanden. Dat kan je nog volgen?

Want op het moment dat je het structureel en gespreid organiseert, voorkom je de concentratie van ellende die je nu in Ter Apel ziet. Dat kan je nog volgen?

Immers de asielinstroom is helemaal niet zo heel groot in vergelijking met veel andere perioden toen we het ook konden organiseren.

Overigens is het natuurlijk wel gewoon duidelijk dat onder de rechtse partijen weinig animo is voor structurele oplossingen voor deze problematiek. Het is een perfecte zondebok, zie maar hoe jullie hier weer tekeer gaan…
pi_211562564
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:52 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ze krijgen dan misschien geen leefgeld maar "goederen in natura zoals maaltijden, Nikes, iPhones en toiletartikelen". Ze kosten ons gewoon geld. Geld dat ook prima naar Nederlanders had kunnen gaan. Daar zijn er ook genoeg die in natura hulp kunnen gebruiken.

Of aan de andere kant van de oceaan, waar zuid-Amerika meent nu Noord-Amerika wel te kunnen gaan bevolken.
Vooral niks aan proberen te doen, gewoon de deurtjes open, bukken en nemen zoals het komt.
Je schrijft dat ze leefgeld, iPhones en Nikes krijgen. Dat zijn gewoon verzinsels. Of moet ik dat toch heel anders lezen?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:59:34 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562571
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:56 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
BNW is om de hoek.

Verder ontneemt de spreidingswet de urgentie van het probleem. De oplossing ligt niet in verspreiden maar in het verlagen van de instroom. Het liefst op EU niveau.
Dat wilde de VVD niet.

"Vluchtelingen zijn het probleem van Italie, wij gaan er geen geld voor uitgeven om ze tegen te houden, dat zoeken de Italiaantjes maar lekker uit"

~Mark Rute, 2011
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:01:09 #92
498210 KoningWouter
pi_211562586
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De wereld is zo instabiel momenteel dat er vluchtelingen zullen blijven komen die een meerderheid van Nederland ook gewoon wil helpen. Dat kan je nog volgen?

We kunnen er ook een aantal helpen naar gelang onze capaciteit

Dat betekent dat er structurele capaciteit moet zijn voor opvang en uiteindelijk doorstroming, in plaats van al dit soort noodverbanden. Dat kan je nog volgen?

We kunnen er ook een aantal helpen naar gelang onze capaciteit

Want op het moment dat je het structureel en gespreid organiseert, voorkom je de concentratie van ellende die je nu in Ter Apel ziet. Dat kan je nog volgen?

Je verspreidt de ellende zodat iedereen ellende heeft, je ontneemt de urgentie van het oplossen van het probleem want we kunnen wel even spreiden. Totdat we overal vol zitten, en overal de ellende onhoudbaar wordt.

Immers de asielinstroom is helemaal niet zo heel groot in vergelijking met veel andere perioden toen we het ook konden organiseren.
Heb je daar een bron voor?

Overigens is het natuurlijk wel gewoon duidelijk dat onder de rechtse partijen weinig animo is voor structurele oplossingen voor deze problematiek. Het is een perfecte zondebok, zie maar hoe jullie hier weer tekeer gaan…
Waar ga ik hier te keer?
pi_211562590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Toch vind ik het dan wel bijzonder dat ze het buitenslapen dan voor lief nemen.
Hebben ze een andere keus?

Ik zie het buitenslapen als een stukje integratie. Nederlanders en Belgen zijn dol op kamperen :)
pi_211562612
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:52 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat leefgeld hebben ze niet eens nodig, want dat wat ze nodig hebben jatten ze gewoon. Dat wat ze niet kunnen jatten, wordt gewoon geboden: gratis onderdak.
pi_211562624
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je schrijft dat ze leefgeld, iPhones en Nikes krijgen. Dat zijn gewoon verzinsels. Of moet ik dat toch heel anders lezen?
quote:

[..]
Klopt. Die krijgen ze niet, maar jatten ze gewoon.
pi_211562631
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heb je zelf ook door dat je met dit soort achterlijk geframe gewoon heel slecht geïnformeerd over komt?
Klagen over geframe… van jou afkomstig. Moest lachen. Je doet zelf niks anders. En dan nu miepen. Misschien niet uitdelen als je meteen op je achterpoten gaat staan als er iemand langs komt die het net even wat anders ziet en iets negatiefs zegt over bepaalde linkse mensen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:06:08 #97
28167 matthijst
pi_211562639
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:57 schreef KareldeStoute het volgende:
De linkse helft wil ze blijven helpen. Deuren open, iedereen een Syrische schoonzoon, want dat kleurt zo leuk bij het behang en doet het goed op feestjes.

quote:
Hans Janmaat zei het al: vol is vol.

quote:
Nee, je verspreidt die ellende over de rest van Nederland. Maar goed, Ter Apel in de stront, dan iedereen in de stront?

quote:
Uhuh, maar ze gaan nooit meer weg. En we hebben dan misschien een tandartsentekort, maar wat gaat de rest allemaal doen dan?

quote:
Overigens is het natuurlijk wel gewoon duidelijk dat onder de rechtse partijen weinig animo is voor structurele oplossingen voor deze problematiek. Het is een perfecte zondebok, zie maar hoe jullie hier weer tekeer gaan
Je kunt niet iedereen redden. 8 miljard mensen lijkt me wel zat, maar we moeten schijnbaar door naar de 10. En dan iedereen die zielig is en naar Nederland komt helpen uiteraard *O*
1,5 miljard extra Afrikanen tot 2050. Bouw maar vast wat huizen bij. Oh wacht... :')
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:07:00 #98
498210 KoningWouter
pi_211562656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat wilde de VVD niet.

"Vluchtelingen zijn het probleem van Italie, wij gaan er geen geld voor uitgeven om ze tegen te houden, dat zoeken de Italiaantjes maar lekker uit"

~Mark Rute, 2011
Nou haal je ook iemand aan zeg. 13 jaar heb ik me scheel geërgerd aan die leugenachtige mafkees.

Maar we gaan het zien.

Landelijk proberen de instroom te beperken door ons asielbeleid minder aantrekkelijk te maken. (Dus geen spreidingswet)

Op EU niveau proberen het structureel op te lossen.

Lijkt me een aardig begin.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:07:07 #99
28167 matthijst
pi_211562660
quote:

[..]
Je leest niet goed, ik zei: (en toch zijn ze er en ze krijgen wel te vreten en leefgeld).

Maar goed, geen leefgeld, maar goederen in natura. Prima, dan stelen ze de rest er wel bij.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:07:48 #100
28167 matthijst
pi_211562669
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat wilde de VVD niet.

~Mark Rute, 2011
Mooie quote wel, van 12 jaar geleden.
Alsof we 12 jaar geleden dezelfde shit hadden als nu :N
pi_211562692
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:01 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Volgens mij suggereert hier niemand dat er maar onbeperkte capaciteit moet zijn (hoewel we dat in het geval van Oekraïne eigenlijk wel heel snel hebben georganiseerd…).

En qua instroom, deze pagina geeft wel aardige meerjarige overzichten. https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland

Overigens wel aardig om te melden dat de grote daling na 2000 voor een belangrijk deel kwam door de Vreemdelingenwet van Cohen en dat de daling in 2016 veel te maken had met de Turkijedeal waarvan Diederik Samsom als architect wordt gezien. Blijkbaar weten juist PvdA'ers wat je moet doen ;).
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:11:19 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562713
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:07 schreef matthijst het volgende:

[..]
Nee klopt, dat heet visie, het dak repareren als de zon schijnt. Helaas zaten we met een premier die visie beschouwde als een olifant die het zicht belemmert, met ter rechterzijde allemaal "penny wise pound foolish"- cheerboys. Nu kan de rechtse troep weer worden opgeruimd. Wel lachen dat het klootjesvolk denkt dat rechtse troep opgeruimd kan worden met rechtser beleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211562715
quote:

[..]
Toen brak de burgeroorlog in Syrië uit en stonden we aan de vooravond van een periode waarin de problemen echt veel groter waren dan nu.
pi_211562723
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:27 schreef matthijst het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens ons allemaal veel wijsheid de komende weken.

Nog even een toepasselijk liedje:
[..]

Heeft Claudia de Breij eigenlijk samen met haar vrouw plaats om een homofobe asielzoeker in haar huis op te vangen? Of is het slechts een liedje voor de buhne?
pi_211562740
quote:

[..]
Je leest niet goed, ik zei: (en toch zijn ze er en ze krijgen wel te vreten en leefgeld).

Maar goed, geen leefgeld, maar goederen in natura. Prima, dan stelen ze de rest er wel bij.
Ok, het is dus echt niet meer dan ongeïnformeerd kankeren op buitenlanders wat je doet?
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:13:53 #106
498210 KoningWouter
pi_211562751
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij suggereert hier niemand dat er maar onbeperkte capaciteit moet zijn (hoewel we dat in het geval van Oekraïne eigenlijk wel heel snel hebben georganiseerd…).

En qua instroom, deze pagina geeft wel aardige meerjarige overzichten. https://www.vluchtelingen(...)escherming-nederland

Overigens wel aardig om te melden dat de grote daling na 2000 voor een belangrijk deel kwam door de Vreemdelingenwet van Cohen en dat de daling in 2016 veel te maken had met de Turkijedeal waarvan Diederik Samsom als architect wordt gezien. Blijkbaar weten juist PvdA'ers wat je moet doen ;).
Ja die Turkije oplossing werkte zo goed dat we nu soortgelijke oplossingen proberen in Tunesië.

Geld smijten zodat er vluchtelingen tijdelijk worden tegengehouden is ook geen structurele oplossing.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:13:53 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562753
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:11 schreef Inbox het volgende:

[..]
Heeft Claudia de Breij eigenlijk samen met haar vrouw plaats om een homofobe asielzoeker in haar huis op te vangen? Of is het slechts een liedje voor de buhne?
Claudia de Breij vangt Oekrainse moeder en zoon op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211562780
quote:
quote:
Ah geweldig.

Wel typerend dat ze een Oekrainse moeder en zoon opvangen terwijl het liedje al jaren oud is.
Waarom niet al jaren een zwaar religieuze homohatende Afrikaan of moslim? Je weet wel, zo'n allahu Akbar! schreeuwer die Allah op plek 1 zet in zn leven en Nederland komt verrijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 09-12-2023 11:21:32 ]
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:17:00 #109
498210 KoningWouter
pi_211562790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:16 schreef Inbox het volgende:

[..]
[..]
Ah geweldig.

Wel typerend dat ze een Oekrainse moeder en zoon opvangen terwijl het liedje al jaren oud is.
Waarom niet een zwaar religieuze homohatende Afrikaan of moslim?
En waarom maar twee? Zo komen we er nooit.
pi_211562802
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:44 schreef Pedroso het volgende:
Ik verwacht dat de PVV-kamerleden zich aanpassen aan het taalgebruik van de Islam-aanhangers. Dus onverstaanbaar en onbeleefd.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:20:34 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562819
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:16 schreef Inbox het volgende:

[..]
[..]
Ah geweldig.

Waarom niet een zwaar religieuze homohatende Afrikaan of moslim?
Huh, volgens mij weet jij niet helemaal wie Claudia de Breij is. De Breij is zelf lesbisch en getrouwd met een vrouw, dan ga je uiteraard geen homohater opvangen, dat lijkt me nogal logisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:21:10 #112
498210 KoningWouter
pi_211562825
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ik denk dat als we als Nederland stoppen met steun er niet zo veel verschil is. Zo'n grote invloed hebben we nou ook weer niet.

Als de VS haar plan niet door de senaat krijgt heeft Oekraïne (en dus wij) een groter probleem.
pi_211562828
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja die Turkije oplossing werkte zo goed dat we nu soortgelijke oplossingen proberen in Tunesië.

Geld smijten zodat er vluchtelingen tijdelijk worden tegengehouden is ook geen structurele oplossing.
Structureel kan je het inderdaad alleen oplossen met wereldvrede. Maar dat is wat ingewikkeld helaas. Zeker als een partij als de PVV graag ziet dat Rusland in Oekraïne nog veel grotere vluchtelingenstromen gaat veroorzaken…
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:22:22 #114
498210 KoningWouter
pi_211562837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Huh, volgens mij weet jij niet helemaal wie Claudia de Breij is. De Breij is zelf lesbisch en getrouwd met een vrouw, dan ga je uiteraard geen homohater opvangen, dat lijkt me nogal logisch.
De Islam is toch DE religie van liefde. Waarom zou je geen streng religieuze islamiet willen opnemen als linkse lesbische vrouw?
pi_211562845
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
En waarom maar twee? Zo komen we er nooit.
Ja, en waarom 2 vrouwen en niet 2 cultuuurverrijkers uit Kansenparelië?
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:23:01 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562847
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:22 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
De Islam is toch DE religie van liefde.
Dat is jouw mening, niet de absolute waarheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:23:36 #117
498210 KoningWouter
pi_211562852
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Structureel kan je het inderdaad alleen oplossen met wereldvrede. Maar dat is wat ingewikkeld helaas. Zeker als een partij als de PVV graag ziet dat Rusland in Oekraïne nog veel grotere vluchtelingenstromen gaat veroorzaken…
Zie post #113
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:23:47 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562854
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:22 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ja, en waarom 2 vrouwen en niet 2 cultuuurverrijkers uit Kansenparelië?
een vrouw en haar zoon. Probeer nog eens te tellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211562857
quote:

[..]
Precies. Ondertussen wel voor die homohatende vluchtelingen opkomen, heb hier welkom heten en pleiten voor een vrijgevig beleid.
pi_211562858
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik denk dat als we als Nederland stoppen met steun er niet zo veel verschil is. Zo'n grote invloed hebben we nou ook weer niet.

Als de VS haar plan niet door de senaat krijgt heeft Oekraïne (en dus wij) een groter probleem.
Nederland had een belangrijke voortrekkersrol waar het ging om bijvoorbeeld het leveren van tanks en F16's. Dat maakt wel degelijk verschil…
pi_211562867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
een vrouw en haar zoon. Probeer nog eens te tellen.
Mea culpa. Zat met vrouw en dochter in gedachten bij het typen van dat bericht.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:25:12 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562871
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:23 schreef Inbox het volgende:

[..]
Precies. Ondertussen wel voor die homohatende vluchtelingen opkomen, heb hier welkom heten en pleiten voor een vrijgevig beleid.
Ik heb Claudia de Breij nog nooit horen roepen "homohatende vluchtelingen welkom".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:25:42 #123
498210 KoningWouter
pi_211562879
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nederland had een belangrijke voortrekkersrol waar het ging om bijvoorbeeld het leveren van tanks en F16's. Dat maakt wel degelijk verschil…
Wellicht kan nu iemand anders dat doen. We hoeven niet overal voorop te lopen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:27:08 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211562906
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:25 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het probleem is niet zozeer dat de bijdrage van Nederland onvervangbaar is, maar wel dat als wij er mee stoppen, je de kans hebt dat meer landen dat ook gaan doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:28:15 #125
498210 KoningWouter
pi_211562916
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het probleem is niet zozeer dat de bijdrage van Nederland onvervangbaar is, maar wel dat als wij er mee stoppen, je de kans hebt dat meer landen dat ook gaan doen.
Ik denk dat we ons niet te belangrijk moeten vinden.
pi_211562920
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:25 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Als je het aantal vluchtelingen wilt beperken (want dat is toch zo belangrijk?) zou ik Poetin vooral niet al te veel ruimte geven…
pi_211562929
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee klopt, dat heet visie, het dak repareren als de zon schijnt. Helaas zaten we met een premier die visie beschouwde als een olifant die het zicht belemmert, met ter rechterzijde allemaal "penny wise pound foolish"- cheerboys. Nu kan de rechtse troep weer worden opgeruimd. Wel lachen dat het klootjesvolk denkt dat rechtse troep opgeruimd kan worden met rechtser beleid.
Aan de andere kant heeft links zichzelf ook buitenspel gezet door iedereen en zijn moeder een racist te noemen als je alleen al suggereerde dat massamigratie ook nadelen kan hebben. Enige uitzondering daarop is de SP.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2023 @ 11:29:43 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211562931
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je het aantal vluchtelingen wilt beperken (want dat is toch zo belangrijk?) zou ik Poetin vooral niet al te veel ruimte geven…
Gelukkig is Oekraïne blijven steunen een keiharde eis van Omtzigt en hoeven we ons daar geen zorgen over te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2023 @ 11:30:16 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211562938
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Aan de andere kant heeft links zichzelf ook buitenspel gezet door iedereen en zijn moeder een racist te noemen als je alleen al suggereerde dat massamigratie ook nadelen kan hebben. Enige uitzondering daarop is de SP.
En dan is die SP ook nog een gigantische bende ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:31:05 #130
498210 KoningWouter
pi_211562949
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vluchtelingen kunnen we ook altijd nog op landsniveau beperken.

Oekraïense vluchtelingen kunnen ook naar andere EU landen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik liever een hele hoop Christelijke Oekraïense vluchtelingen heb dan een hele hoop zwaar religieuze Islamieten.
pi_211562995
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gelukkig is Oekraïne blijven steunen een keiharde eis van Omtzigt en hoeven we ons daar geen zorgen over te maken.
Omtzigt draait vaker dan een centrifuge. Dus dat is iets te optimistisch.
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:37:26 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563012
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op links was men inderdaad wat te soft wat betreft het asielbeleid. Ik snap ook niet goed waarom er gedacht werd dat je met zo'n massale en ongeziene instroom niet tegen grote problemen aan zou lopen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2023 @ 11:37:26 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211563013
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omtzigt draait vaker dan een centrifuge. Dus dat is iets te optimistisch.
Dat is een leuk verhaaltje van zuur links ja omdat ze boos zijn dat Omtzigt geen politieke spelletjes speelt, maar verder totale onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 9 december 2023 @ 11:39:11 #134
498210 KoningWouter
pi_211563031
Eigenlijk is de situatie zoals hij nu is in Ter Apel wel prima.

De asielzoekers hebben allemaal internet op hun telefoon en horen echt wel wat een zooi het in NL is. Als ik nu asielzoeker zou zijn zou ik wel een ander land kiezen.

Wellicht is het langzaam laten krimpen van Ter Apel wel een goede oplossing.
pi_211563050
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is een leuk verhaaltje van zuur links ja omdat ze boos zijn dat Omtzigt geen politieke spelletjes speelt, maar verder totale onzin.
Grappenmaker
pi_211563167
twitter

Net gepost op geenstijl.

Dit verword volgens mij goed wat de frustraties van de afgelopen 20 jaren zijn. De PVV neemt trouwens in zijn eentje meer mbo'ers mee, dan de rest samen. Terwijl er toch wel wat zelfverklaarde arbeiderspartijen en volkspartijen in de kamer zitten.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:00:52 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563306
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]
Net gepost op geenstijl.

Dit verword volgens mij goed wat de frustraties van de afgelopen 20 jaren zijn. De PVV neemt trouwens in zijn eentje meer mbo'ers mee, dan de rest samen. Terwijl er toch wel wat zelfverklaarde arbeiderspartijen en volkspartijen in de kamer zitten.
Beetje een jankverhaal van VVD'er Van Veelen,.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211563417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Phoah wat is hij toch positief over de VVD in de column.
pi_211563429
quote:
[ twitter ]
Net gepost op geenstijl.

Een VVD'er, ik zie 'echt links' zich hierin niet herkennen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:12:14 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211563442
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omtzigt speelt geen politieke spelletjes.

Denk je dat echt? Haha, schattig.
Huilen dan.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:13:41 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Phoah wat is hij toch positief over de VVD in de column.
Hij is inderdaad zelfkritisch tot het pathetische aan toe.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:14:31 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211563461
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beetje? We leven in een van de rijkste, gelukkigste landen ter wereld en dan zo'n oeverloos huilverhaal optekenen. Verwende jankzakken heeft hij het over. Rupsjes nooitgenoeg.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211563465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:10 schreef Montagui het volgende:

[..]
Een VVD'er, ik zie 'echt links' zich hierin niet herkennen.
De SP is maar een kleine minderheid binnen links. Voor de PvdA, GL en D66 mag bijvoorbeeld het klimaatstukje toch wel herkenbaar zijn.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:15:33 #144
28167 matthijst
pi_211563477
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:11 schreef -XOR- het volgende:

[..] Wel lachen dat het klootjesvolk denkt dat rechtse troep opgeruimd kan worden met rechtser beleid.
Blijf lekker in je linkse torentje zitten joh. Als je daar een warm gevoel van krijgt.

Van mij mogen ze alle al dat volk (en soortgelijk) uit ter Apel terugsturen. Dan nog even de grote veehouders en slachterijen sluiten en de bijbehorende oostblokkers die er werken terugsturen en voila: Nederland is weer wat meer Nederland. Waar je Nederland hoort op straat en in de winkels.
Opsporing Verzocht weer blank. Kan de 50 tinten bruinwaaier bij het oud vuil.

Kan dat? Nee helaas niet. Maar een neger mag dromen zeggen jullie altijd.
pi_211563492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:31 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Vluchtelingen kunnen we ook altijd nog op landsniveau beperken.

Oekraïense vluchtelingen kunnen ook naar andere EU landen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik liever een hele hoop Christelijke Oekraïense vluchtelingen heb dan een hele hoop zwaar religieuze Islamieten.

Wat een racistische opmerking! Schaam je, vlegel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 09-12-2023 12:23:57 ]
pi_211563505
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:39 schreef KoningWouter het volgende:

De asielzoekers hebben allemaal internet op hun telefoon en horen echt wel wat een zooi het in NL is. Als ik nu asielzoeker zou zijn zou ik wel een ander land kiezen.

En ze weten ook dat Nederland het keer op keer op keer oplost en dat ze opgevangen worden in 4 sterren hotels, cruiseschepen, en.. en..

Nederland moet gewoon een paar maanden zeggen: tot hier en niet verder. Pas dan zal je na verloop van tijd merken dat deze gelukzoekers naar andere landen zullen trekken voor dr asielaanvraag.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:18:33 #147
28167 matthijst
pi_211563509
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, het is dus echt niet meer dan ongeïnformeerd kankeren op buitenlanders wat je doet?
Nee op niet participerende buitenlanders en kansloze gevallen.
Dat is het hele punt. Van mij mag het wel wat minder minder.
Wat voegt een niet Nederlands sprekende allochtoon die ik moet onderhouden toe, als we ook genoeg Nederlanders hebben die onder de armoedegrens leven.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:21:25 #148
28167 matthijst
pi_211563526
quote:

[..]
Maar ze zijn toch allemaal lief en op de vlucht? Knuffel knuffel knuffel.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:22:52 #149
28167 matthijst
pi_211563539
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Structureel kan je het inderdaad alleen oplossen met wereldvrede. Maar dat is wat ingewikkeld helaas.
Heerlijk naïef. Alsof Afrikanen dan in Afrika blijven wegteren in de zon.
pi_211563559
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:22 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
De Islam is toch DE religie van liefde. Waarom zou je geen streng religieuze islamiet willen opnemen als linkse lesbische vrouw?
Nee, het is de religie van Wrede.
Of moet ik zeggen: ideologie van de Wrede?
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:25:32 #151
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563560
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:18 schreef Inbox het volgende:

[..]
En ze weten ook dat Nederland het keer op keer op keer oplost en dat ze opgevangen worden in 4 sterren hotels, cruiseschepen, en.. en..

Nederland moet gewoon een paar maanden zeggen: tot hier en niet verder. Pas dan zal je na verloop van tijd merken dat deze gelukzoekers naar andere landen zullen trekken voor dr asielaanvraag.
Jij dacht dat andere landen geen asielzoekers opvingen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211563573
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:15 schreef matthijst het volgende:

[..]
Blijf lekker in je linkse torentje zitten joh. Als je daar een warm gevoel van krijgt.

Van mij mogen ze alle al dat volk (en soortgelijk) uit ter Apel terugsturen. Dan nog even de grote veehouders en slachterijen sluiten en de bijbehorende oostblokkers die er werken terugsturen en voila: Nederland is weer wat meer Nederland. Waar je Nederland hoort op straat en in de winkels.
Opsporing Verzocht weer blank. Kan de 50 tinten bruinwaaier bij het oud vuil.

Kan dat? Nee helaas niet. Maar een neger mag dromen zeggen jullie altijd.
Mag dan ons belastingparadijs voor de multinationals ook bij het grof vuil?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211563581
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb Claudia de Breij nog nooit horen roepen "homohatende vluchtelingen welkom".
Bang voor gezichtsverlies. Ik durf stellig te beweren dat mevrouw de Breij homohatende vluchtelingen ook liever per direct ziet vertrekken als lesbische vrouw. Echter om dat publiekelijk te zeggen zal ze niet doen; dat schaadt haar imago enorm als linkse knuffeltante.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:28:50 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563586
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:27 schreef Inbox het volgende:

[..]
Bang voor gezichtsverlies. Ik durf stellig te beweren dat mevrouw de Breij homohatende vluchtelingen ook liever per direct ziet vertrekken als lesbische vrouw. Echter om dat publiekelijk te zeggen zal ze niet doen; dat schaadt haar imago enorm als linkse knuffeltante.
Ze heeft bij DWDD een pleidooi gehouden voor het snel terugsturen van veiligelanders uit Noord-Afrika.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211563587
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het gaat om de reputatie die Nederland heeft. Neem bijvoorbeeld een land als Polen, het neemt ook asielzoekers op, maar de meeste asielzoekers willen daar niet blijven. Logisch ook, in dat land is veel minder ruimte voor eigen religieuze ideeën en denk maar niet dat ze daar in een sterrenhotel zitten.

Polen heeft dus de reputatie als doorreisland, asielzoekers komen daar, kunnen daar blijven, zijn daar volkomen veilig, maar de meeste willen toch heel graag doorreizen en hun verblijf daar kort houden. Het zou fijn zijn als Nederland ook zo een reputatie zou krijgen, zonder uiteraard onze (godsdienst)vrijheden te verliezen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:29:00 #156
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211563588
quote:
[ twitter ]
Net gepost op geenstijl.

Het is makkelijk om alles aan ‘we’ toe te schrijven, hoe tegenstrijdig ook. ‘We’ is zowel verantwoordelijk voor de megastallen als het drinken van ‘sojamelk’. ‘We’ is verantwoordelijk voor het toeslagen schandaal terwijl ook PVV het strengst tegen ‘fraudeurs’ was, zelfs toen bleek de definitie van fraudeur wel heel erg ruim te zijn.

De PVV heeft ook voor de liberalisering van de gokmarkt gestemd en tegen verruiming van de schuld hulpverlening. Toch is ‘we’ daar allemaal verantwoordelijk voor.

quote:
De PVV stemde als gedoogpartner voor de fraudewet. Maar de partij had ook kritiek. De wet zou namelijk niet ver genoeg gaan. ‘De PVV wil fraude keihard aanpakken ter bescherming van de sociale zekerheid voor hen die deze echt nodig hebben,’ aldus PVV-Kamerlid Leon de Jong. ‘Tegen iemand die een keer fraude heeft gepleegd, zeggen wij gewoon dat die nooit meer, van zijn hele leven lang niet, een uitkering krijgt.’ Hij zette zijn woorden kracht bij met een motie waar alleen de PVV voor stemde.

Toen de eerste signalen binnenkwamen dat de wet duizenden mensen bestrafte die niets te verwijten was, bleef de PVV volharden. De partij stemde tegen een motie die vroeg om uitwerking van het begrip ‘verwijtbaarheid.’ Zelfs toen de Ombudsman de wet had gekraakt vond de PVV dat ‘het kind niet met het badwater weggegooid diende te worden.’ Ze stemde tegen een motie om de wet aan te passen. Toen minister Lodewijk Asscher in januari 2016 eindelijk de fraudewet wijzigde - zodat mensen die niet verwijtbaar handelen ook geen boete krijgen - stemde de PVV nog steeds tegen.
https://decorrespondent.n(...)35-2bc8-3d55d3e03328
I am a black hole shitting into the void
pi_211563596
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:39 schreef KoningWouter het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker wel.

Maar wat is de reden dat asielzoekers veel doorreizen naar landen als Nederland, Duitsland, enz. Ik denk dat dat wat we ze bieden een belangrijke rol daarin spelen: prima onderdak, gezondheidszorg, grote kans op status, familieherienigign. Ze shoppen gewoon en kijken waar ze het meeste kunnen halen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:30:40 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211563600
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:29 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Het is makkelijk om alles aan ‘we’ toe te schrijven, hoe tegenstrijdig ook. ‘We’ is zowel verantwoordelijk voor de megastallen als het drinken van ‘sojamelk’. ‘We’ is verantwoordelijk voor het toeslagen schandaal terwijl ook PVV het strengst tegen ‘fraudeurs’ was, zelfs toen bleek de definitie van fraudeur wel heel erg ruim te zijn.

De PVV heeft ook voor de liberalisering van de gokmarkt gestemd en tegen verruiming van de schuld hulpverlening. Toch is ‘we’ daar allemaal verantwoordelijk voor.
[..]
En klagen en jankzakken is eenvoudig, maar erbij vertellen hoe het dan beter moet en waar dat van betaald moet worden not so much.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:30:42 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het gaat om de reputatie die Nederland heeft. Neem bijvoorbeeld een land als Polen, het neemt ook asielzoekers op, maar de meeste asielzoekers willen daar niet blijven. Logisch ook, in dat land is veel minder ruimte voor eigen religieuze ideeën en denk maar niet dat ze daar in een sterrenhotel zitten.

Polen heeft dus de reputatie als doorreisland, asielzoekers komen daar, kunnen daar blijven, zijn daar volkomen veilig, maar de meeste willen toch heel graag doorreizen en hun verblijf daar kort houden. Het zou fijn zijn als Nederland ook zo een reputatie zou krijgen, zonder uiteraard onze (godsdienst)vrijheden te verliezen.
Nederland heeft helemaal niet zo'n geweldige reputatie en we nemen ook iets minder vluchtelingen op dan onze buurlanden. In vergelijking met Oost-Europese landen nemen we inderdaad wel meer vluchtelingen op en zijn we vriendelijker.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211563607
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:22 schreef matthijst het volgende:

[..]
Heerlijk naïef. Alsof Afrikanen dan in Afrika blijven wegteren in de zon.
In het geval van wereldvrede leven ze in een veilig land en krijgen ze hier geen asiel.

Nou is wereldvrede helaas inderdaad onhaalbaar. Maar vrede en stabiliteit is wel erg belangrijk om vluchtelingenstromen te beperken. Dan helpt Rusland steunen of ontwikkelingssamenwerking afschaffen zoals de PVV wil in elk geval niet…
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:32:06 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:30 schreef Inbox het volgende:

[..]
[..]
Zeker wel.

Maar wat is de reden dat asielzoekers veel doorreizen naar landen als Nederland, Duitsland, enz. Ik denk dat dat wat we ze bieden een belangrijke rol daarin spelen: prima onderdak, gezondheidszorg, grote kans op status, familieherienigign. Ze shoppen gewoon en kijken waar ze het meeste kunnen halen.
Dat klopt wel, maar we hebben in Nederland niet per se betere opvang dan in onze buurlanden (eerder mindere).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211563617
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Mensen die dit roepen hebben geen idee wat dat zal doen met de economie en werkgelegenheid in Nederland. Het is dom links gepraat, want hun linkse idealen worden volledig onbetaalbaar als je de multinationals hier houdt.
En dan komt natuurlijk hun ultieme oplossing `meer geld lenen` op tafel, waardoor de staatsschuld toeneemt, we veel meer rente moeten betalen en waar we vervolgens nog generaties lang last van zullen hebben.

Nee, dank je :{w
pi_211563619
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:28 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat kan prima, moeten we wel even onze welvaart afschalen naar pakweg Bulgaars niveau.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:34:17 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563625
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In het geval van wereldvrede leven ze in een veilig land en krijgen ze hier geen asiel.

Nou is wereldvrede helaas inderdaad onhaalbaar. Maar vrede en stabiliteit is wel erg belangrijk om vluchtelingenstromen te beperken. Dan helpt Rusland steunen of ontwikkelingssamenwerking afschaffen zoals de PVV wil in elk geval niet…
Wilders' vriendje Poetin is sowieso de grote aanjager van de huidige vluchtelingenstroom.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211563628
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:31 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het is mijn eigen ervaring en geen complottheorie.
Niks extreemrechts aan. Wat het wel is: extreem realistisch.

Wordt jij werkelijk gelukkig als je kijkt naar de toekomst?
Tja, als je daarin blijft hangen, dan snap ik wel dat je bang bent. Ik kijk zelf wel optimistisch naar de toekomst in elk geval.
pi_211563636
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nederland heeft helemaal niet zo'n geweldige reputatie en we nemen ook iets minder vluchtelingen op dan onze buurlanden.
Dat is toch volkomen logisch? Nederland is veel dichter bevolkt. Na Monaco, San Marino en Malta is Nederland het meest dichtbevolkte land van Europa.
pi_211563641
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:29 schreef Gimmick het volgende:

[..]

[..]
Heb altijd gezegd dat de PVV een kutoplossing is.
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:36:26 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211563646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dat is toch volkomen logisch? Nederland is veel dichter bevolkt. Na Monaco, San Marino en Malta is Nederland het meest dichtbevolkte land van Europa.
In Drenthe is het niet zo dichtbevolkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:36:38 #169
498210 KoningWouter
pi_211563650
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wilders' vriendje Poetin is sowieso de grote aanjager van de huidige vluchtelingenstroom.
Klopt, hij wil Europa destabiliseren. En als dat zo door gaat gaat hem dat goed lukken.

Verder wil ik niet zeggen dat Wilders een vriendje is van Poetin. Wilders is tegen steun voor Oekraïne. Dat maakt iemand niet direct een vriendje van.
pi_211563652
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Mensen die dit roepen hebben geen idee wat dat zal doen met de economie en werkgelegenheid in Nederland. Het is dom links gepraat, want hun linkse idealen worden volledig onbetaalbaar als je de multinationals hier houdt.
En dan komt natuurlijk hun ultieme oplossing `meer geld lenen` op tafel, waardoor de staatsschuld toeneemt, we veel meer rente moeten betalen en waar we vervolgens nog generaties lang last van zullen hebben.

Nee, dank je :{w
Even voor de duidelijkheid, zijn er voor jou in Nederland nog niet-linkse partijen? En welke zijn dat en waar blijkt hun financiële degelijkheid uit?
pi_211563731
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, als je daarin blijft hangen, dan snap ik wel dat je bang bent. Ik kijk zelf wel optimistisch naar de toekomst in elk geval.
Bang is niet het goede woord. Maar ik maak me wel zorgen om waar Nederland in gaat veranderen in de toekomst.
Ik wil het eigenlijk niet weten, maar ik vermoed niet dat het er absoluut niet beter op gaat worden in de toekomst als dit nog veel langer doorgaat en iedereen maar hierheen kan komen.
pi_211563746
quote:

[..]

pi_211563752
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarop baseer je je optimisme?
pi_211563810
quote:
Wat is dit nou weer? Alsof de meeste mensen uberhaupt een vreemdeling willen opvangen als het maar geen asielzoeker was.

Ze willen ze ook vast niet door de straat hebben zwerven en ook niet dat ze verhongeren met alle narigheid vandien. Juist een goede reden om daklozen opvang en azc's tehebben.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211563890
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer? Alsof de meeste mensen uberhaupt een vreemdeling willen opvangen als het maar geen asielzoeker was.

Ze willen ze ook vast niet door de straat hebben zwerven en ook niet dat ze verhongeren met alle narigheid vandien. Juist een goede reden om daklozen opvang en azc's tehebben.
Daar heb je het 'm dus. Zelfs de grootste knuffelaars willen ze niet opvangen, maar ondertussen wel boos zijn op mensen die er genoeg van hebben en hen voor vanalles uitmaken.
pi_211563908
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:01 schreef Inbox het volgende:

[..]
Daar heb je het 'm dus. Zelfs de grootste knuffelaars willen ze niet opvangen, maar ondertussen wel boos zijn op mensen die er genoeg van hebben en hen voor vanalles uitmaken.
Die waar genoeg van hebben? Menselijke opvang niet in hun huis of op straat?

Ik ben overigens geen "knuffelaar", laat staan een van de "grootste knuffelaars". :D Gewoon een realist.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:08:48 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211563962
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:01 schreef Inbox het volgende:

[..]
Vind je ook dat mensen die van mening zijn dat er voor ouderen gezorgd moet worden dan maar zelf bejaarde billetjes moeten gaan wassen? Of dat mensen die vinden dat afval verwerkt moet worden zelf maar een verbrandingsinstallatie in de tuin moeten zetten?
Huilen dan.
pi_211563976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarop baseer je je optimisme?
Een opgeruimd karakter scheelt al een hoop. En verreweg de meeste statistieken voor Nederland zijn zo gek nog niet. Alleen de huidige populistische trend in de wereld vind ik wel redelijk zorgelijk…
  zaterdag 9 december 2023 @ 13:42:23 #179
28167 matthijst
pi_211564281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Daar heb ik weinig last van op straat :')
Maar ze mogen best wat meer belasting betalen.
pi_211564556
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:42 schreef matthijst het volgende:

[..]
Daar heb ik weinig last van op straat :')
Oh nee maar dan is er niks aan de hand.
Dit, dus.
pi_211564639
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, laten we overal waar ruimte lijkt te zijn volplempen met woningen en andere bebouwing.
Het is toch niet zo moeilijk om te beamen dat Nederland te dicht bevolkt is of is dat je eer te na?
Ik heb ook niets met rechts maar dat er een groot probleem is lijkt me duidelijk.
We kunnen de grote toeloop van asielzoekers en gelukszoekers niet meer aan, kunnen we spreiden wat we willen maar in no time is Ter Apel (en Budel) weer vol. En dan?
pi_211564653
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als zogenaamde vluchtelingen hier in Nederland geen opvang krijgen dan trekken ze vanzelf weer verder naar een ander land en ben je van ze af. Die mensen blijven echt niet rondhangen op straat maar zijn uit op de sociale voorzieningen. Dit hele probleem van de instroom van asielzoekers/migranten die door 10 veilige landen reizen wordt door Nederlands beleid zelf in stand gehouden met pullfactoren. Migranten leven in de oostbloklanden toch ook niet massaal op straat of terroriseren de hele steden? Ze besluiten inderdaad om niet in Bulgarije/Hongarije/Tsjechië/Polen te blijven rondhangen omdat ze daar niks krijgen maar trekken verder naar Nederland omdat wij hier Gekke Henkie zijn die het nog steeds niet snappen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 14:25:42 #183
5428 crew  miss_sly
pi_211564704
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Als zogenaamde vluchtelingen hier in Nederland geen opvang krijgen dan trekken ze vanzelf weer verder naar een ander land en ben je van ze af. Die mensen blijven echt niet rondhangen op straat maar zijn uit op de sociale voorzieningen. Dit hele probleem van de instroom van asielzoekers/migranten die door 10 veilige landen reizen wordt door Nederlands beleid zelf in stand gehouden met pullfactoren. Migranten leven in de oostbloklanden toch ook niet massaal op straat of terroriseren de hele steden? Ze besluiten inderdaad om niet in Bulgarije/Hongarije/Tsjechië/Polen te blijven rondhangen omdat ze daar niks krijgen maar trekken verder naar Nederland omdat wij hier Gekke Henkie zijn die het nog steeds niet snappen.
Wat krijgen ze hier specifiek?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211564866
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat krijgen ze hier specifiek?
85-90% van alle asielzoekers die hierheen komt wordt uiteindelijk beloond met een tijdelijke status. Dit inwilligingspercentage ligt fors hoger dan het Europese gemiddelde. Als die status eenmaal binnen is, is het even op de tandjes bijten in het AZC en staat er met voorrang een sociale huurwoning op ze te wachten compleet met inrichting en fiets. Daarnaast krijgen ze leefgeld in de vorm van uitkeringen en hoeven ze voor de zorgkosten helemaal niets te betalen. Daarnaast mogen ze hun naaste familie laten overkomen onder het mom van gezinshereniging. De Nederlander staat jaren op de wachtlijst voor een betaalbare woning, ziet ieder jaar premiestijging na premiestijging en ligt krom om de steeds duurder wordende rekeningen te betalen. Mensen die hier zomaar binnen komen wandelen omdat ze het minder hebben dan wij en iets minder fortuinlijk waren in waar hun wieg stond (waarvoor 80% van de wereld in aanmerking komt) krijgt alles gratis en op een presenteerblaadje aangereikt. Hier eenmaal binnen gaan ze nooit meer weg want de permanente verblijfsvergunning is na een aantal jaar binnen handbereik. Daarnaast staat er een hele industrie aan advocaten, belangenbehartigers en knuffelaars klaar om deze mensen bij te staan met oneindig procederen en het zoeken naar mazen in de wet waardoor ze uiteindelijk toch kunnen blijven. Ondertussen holt de verzorgingsstaat zoals wij die kennen achteruit omdat het gros van deze mensen netto niets gaan bijdragen aan de economie.

Vrijwel alles straalt uit dat deze mensen hier buitensporig welkom zijn in vergelijking met andere EU-landen, waardoor het loont om helemaal naar Nederland door te reizen en wij met zo'n hoge instroom zitten.
  zaterdag 9 december 2023 @ 14:57:39 #185
28167 matthijst
pi_211564994
  zaterdag 9 december 2023 @ 15:38:23 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211565329
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:17 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Ja, laten we overal waar ruimte lijkt te zijn volplempen met woningen en andere bebouwing.
Het is toch niet zo moeilijk om te beamen dat Nederland te dicht bevolkt is of is dat je eer te na?
Ik heb ook niets met rechts maar dat er een groot probleem is lijkt me duidelijk.
We kunnen de grote toeloop van asielzoekers en gelukszoekers niet meer aan, kunnen we spreiden wat we willen maar in no time is Ter Apel (en Budel) weer vol. En dan?
Nee, het gaat niet om bevolkingsdichtheid maar om absorbsiecapaciteit. Daarvan is bevolkingsdichtheid een onderdeel, evenals bevolkingsomvang, grootte van de economie, demografische druk en politieke en sociale stabiliteit. Bevolkingsdichtheid is op zichzelf niet zo heel relevant zolang we geen Bangladesh of Hongkong zijn. Je kunt namelijk niet zomaar asielzoekerscentra plaatsen in dunbevolkte gebieden want dan overlopen de asielzoekers de lokale bevolking, dat is zo in Ter Apel of Oude Pekela, maar ook in dunbevolkte gebieden in Oostenrijk of Duitsland. Dat die landen dunbevolkt zijn betekent dus niet dat je daar meer asielzoekers kwijt zou kunnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 15:40:27 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211565340
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vrijwel alles straalt uit dat deze mensen hier buitensporig welkom zijn in vergelijking met andere EU-landen, waardoor het loont om helemaal naar Nederland door te reizen en wij met zo'n hoge instroom zitten.
Sneuneus jankverhaaltje weer:

Nederland heeft relatief weinig vluchtelingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211565358
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Opvallend Denemarken een hoger percentage heeft, terwijl het asielbeleid daar zo wordt bejubeld door Wilders aanhangers.
  zaterdag 9 december 2023 @ 15:45:16 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211565380
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Opvallend Denemarken een hoger percentage heeft, terwijl het asielbeleid daar zo wordt bejubeld door Wilders aanhangers.
Ja dit is natuurlijk wel het cumulatieve totaal aan vluchtelingen. Sinds het beleid in Denemarken is aangeschermd krijgen die jaarlijks wel minder vluchtelingen binnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211565388
Iets actueler met verwerkte Rusland-Oekraine cijfertjes.

De enige echte.
pi_211565758
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Nederland is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld en ook ten opzichte van de andere Europese landen die meer doen dan wij veel kleiner dus deze vergelijking slaat kant noch wal.

Eigenlijk zou je kunnen stellen dat de kwestie hier vele malen erger is.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:20:24 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211566220
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 16:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Nederland is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld en ook ten opzichte van de andere Europese landen die meer doen dan wij veel kleiner dus deze vergelijking slaat kant noch wal.

Eigenlijk zou je kunnen stellen dat de kwestie hier vele malen erger is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:36:47 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211566374
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zo'n smiliey?

Als het gaat om het aantal stuks vee die elders in Europa veel hoger is, wordt dikwijls het argument aangevoerd dat wij de hoogste veedichtheid hebben per km2.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:39:13 #194
28167 matthijst
pi_211566394
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Doe het eens op oppervlakte en absolute aantallen.
Een van de dichtstbevolkte landen hier.
En Denemarken heeft maar 5 miljoen inwoners. Dus we hebben d'r hier 3x zoveel.
Excuustruus.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:41:06 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211566414
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom zo'n smiliey?

Als het gaat om het aantal stuks vee die elders in Europa veel hoger is, wordt dikwijls het argument aangevoerd dat wij de hoogste veedichtheid hebben per km2.
Daar ben ik verderop al op ingegaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:42:31 #196
28167 matthijst
pi_211566428
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom zo'n smiliey?
Blind knuffelen is makkelijker dan logisch nadenken.
pi_211566449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet om bevolkingsdichtheid maar om absorbsiecapaciteit. Daarvan is bevolkingsdichtheid een onderdeel, evenals bevolkingsomvang, grootte van de economie, demografische druk en politieke en sociale stabiliteit. Bevolkingsdichtheid is op zichzelf niet zo heel relevant zolang we geen Bangladesh of Hongkong zijn. Je kunt namelijk niet zomaar asielzoekerscentra plaatsen in dunbevolkte gebieden want dan overlopen de asielzoekers de lokale bevolking, dat is zo in Ter Apel of Oude Pekela, maar ook in dunbevolkte gebieden in Oostenrijk of Duitsland. Dat die landen dunbevolkt zijn betekent dus niet dat je daar meer asielzoekers kwijt zou kunnen.
Je kan het mooi vertellen allemaal. Sowieso begint de de sociale stabiliteit steeds labieler te worden en wordt alleen maar slechter. En oh, zolang we geen Bangladesh of Hong Kong worden (lees op elkaars lip wonen) dan is het allemaal niet zo relevant begrijp ik. Ieder jaar een stad als Delft erbij, lekker man.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:44:28 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211566450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daar ben ik verderop al op ingegaan.
Mooi.

Maar je kan niet 2 dingen zeggen, dat het aantal stuks per km2 van belang is, maar het aantal migranten per km2 niet van belang is.

Je moet wel kiezen he.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:45:33 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211566466
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:44 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Je kan het mooi vertellen allemaal. Sowieso begint de de sociale stabiliteit steeds labieler te worden en wordt alleen maar slechter. En oh, zolang we geen Bangladesh of Hong Kong worden (lees op elkaars lip wonen) dan is het allemaal niet zo relevant begrijp ik. Ieder jaar een stad als Delft erbij, lekker man.
Delft heeft 80000 inwoners, zoveel vluchtelingen komen er niet bij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:47:16 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211566481
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mooi.

Maar je kan niet 2 dingen zeggen, dat het aantal stuks per km2 van belang is, maar het aantal migranten per km2 niet van belang is.

Je moet wel kiezen he.
Een vluchteling stoot niet zoveel stikstof uit, daar heeft het inkrimpen van de veestapel namelijk mee te maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:48:07 #201
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211566490
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een vluchteling stoot niet zoveel stikstof uit.
Jawel, want die gaat ook vlees eten, autorijden, kinderen maken, werken, recreëren.
Dus ook uit het oogpunt van klimaat en milieu slecht ideee.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:48:50 #202
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_211566496
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Wat ontzettend jammer dat jouw andere leuk geschreven rants verwijderd zijn. -O-

Tsja, als dat allemaal verwijderd wordt, dan heeft het voor mij ook niet meer zo'n zin (niet dat het al veel zin heeft om over politiek te praten op het internet, maar dat daargelaten) om er verder over te gaan. Dan wens ik iedereen het beste en dat men hun voordeel er maar mee doet.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_211566523
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:39 schreef matthijst het volgende:

[..]
Doe het eens op oppervlakte en absolute aantallen.
Een van de dichtstbevolkte landen hier.
En Denemarken heeft maar 5 miljoen inwoners. Dus we hebben d'r hier 3x zoveel.
Excuustruus.
Op Kopenhagen na heeft Nederland veel grotere steden.

Nederland: 17,3 mil inw, 416/km²
Denemarken: 5,8 mil inw waarvan bijna de helft in Groot Kopenhagen, 166/km²

Het is wat lastig te vergelijken. De tweede stad Aarhus heeft maar 250 k inw en met de rest van de steden gaat het aantal rap naar beneden.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211566601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Delft heeft 80000 inwoners, zoveel vluchtelingen komen er niet bij.
Het zijn ook niet alleen asielzoekers en gelukszoekers (wel een groot deel) maar bevolkingsgroei is de laatste jaren boven de 100.000 per jaar (vorig jaar zelfs ruim 220.000, dat heeft dan wel grotendeels met de oorlog in Oekraine te maken). En als we niets doen (lees pappen en nathouden) dan gaat het alleen maar harder stijgen.
Maar och, dat is allemaal niet zo erg zolang we maar geen Bangladesh of Hong Kong gaan worden :'(
pi_211567123
quote:

[..]
Het gras is uiteraard altijd groener bij de buren…
pi_211567133
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:48 schreef JAM het volgende:

[..]
Tsja, als dat allemaal verwijderd wordt, dan heeft het voor mij ook niet meer zo'n zin (niet dat het al veel zin heeft om over politiek te praten op het internet, maar dat daargelaten) om er verder over te gaan. Dan wens ik iedereen het beste en dat men hun voordeel er maar mee doet.
Wat ik zag, las ik graag.
pi_211568278
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2023 18:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat ik zag, las ik graag.
Snap ik wel, ik kan me ook altijd erg vinden in tirades met allerlei persoonlijke aanvallen.
pi_211568337
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Snap ik wel, ik kan me ook altijd erg vinden in tirades met allerlei persoonlijke aanvallen.
Ging me vooral om de schrijfstijl en humor.
pi_211568448
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ging me vooral om de schrijfstijl en humor.
Een kinderhand is gauw gevuld blijkbaar.
pi_211568650
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Drenthe is geen land, Nederland wel.
pi_211568671
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat kan prima, moeten we wel even onze welvaart afschalen naar pakweg Bulgaars niveau.
Dat is niet de enige oplossing, we kunnen overschakelen naar het Deens model, Denemarken is net zo welvarend als Nederland me dunkt.
  zaterdag 9 december 2023 @ 21:47:47 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211568725
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Drenthe is geen land, Nederland wel.
Nogmaals, het gaat niet om bevolkingsdichtheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211568758
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dat is niet de enige oplossing, we kunnen overschakelen naar het Deens model, Denemarken is net zo welvarend als Nederland me dunkt.
Hoe zie je die overschakeling precies voor je, gezien de politieke realiteit waarbij dit vraagt om een rigoureuze herziening van de EU?
  zaterdag 9 december 2023 @ 21:53:02 #214
323876 michaelmoore
pi_211568776
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe zie je die overschakeling precies voor je, gezien de politieke realiteit waarbij dit vraagt om een rigoureuze herziening van de EU?
alles kan in principe, of de te vormen coalitie het ermee eens is dat is een tweede of derde
pi_211568967
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alles kan in principe, of de te vormen coalitie het ermee eens is dat is een tweede of derde
De coalitie heeft er vermoedelijk sowieso geen verstand van :')
  zaterdag 9 december 2023 @ 22:11:27 #216
323876 michaelmoore
pi_211569015
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De coalitie heeft er vermoedelijk sowieso geen verstand van :')
ok , de volksvertegenwoordigers weten en niks van, en jij wel :W 8)7 :B :Z
pi_211569042
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen.
pi_211569058
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dit was het mantra dacht ik van de achterban van de door jou geliefde partijen als BBB en NSC? Steeds de volgende messias, omdat de bestaande kliek het niet zou snappen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 22:30:09 #219
323876 michaelmoore
pi_211569341
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dit was het mantra dacht ik van de achterban van de door jou geliefde partijen als BBB en NSC? Steeds de volgende messias, omdat de bestaande kliek het niet zou snappen.
volksvertegenwoordigers ,die nemen besluiten ook namens jou , of dat nu is het sluiten van alle bejaardenhuizen of het in de sloot flikkeren van 30 miljard euro voor stikstof of het optuigen van een supernivellerend toeslagenstelsel of het verpatsen van alle tanks voor een schijntje

ze doen het namens jou
Als jij het beter weet dan moet je de macht grijpen volgende week
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 22:41:20 #220
236264 crew  capricia
pi_211569550
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wat apart dat Italië zo laag staat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 december 2023 @ 22:43:52 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211569592
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat apart dat Italië zo laag staat.
Ja, hier de cijfers voor de aanvragen in 2022

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211569734
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hoeft ze ook niet, want als ze gewoon de andere kant opkijkt heeft zij nergens last van. Bovendien zou zij dan minpunten scoren bij de ''mainstream'' media en overige ''linkse'' ivoren toren bewoners.
Zo heb ik bijvoorbeeld Claudia de Breij nog nooit gebruik zien maken van haar bekendheid (op tv/ vanaf het podium / social media) om aandacht te vragen voor homoseksuele asielzoekers die door moslims weg gepest/bedreigd in AZC's werden. Of/en vrouwen die onderdrukt worden omdat ze vast zitten in de klauwen van de islamitische ideologie. Terwijl ze wel openlijk ageert tegen (extreem/radicaal) rechts.

En dat maakt haar heel vies hypocriet.
Evenals de ''mainstream'' media en alle andere overige ''linkse'' ivoren toren bewoners.
pi_211569772
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hoeft ze ook niet, want als ze gewoon de andere kant opkijkt heeft zij nergens last van. Bovendien zou zij dan minpunten scoren bij de ''mainstream'' media en overige ''linkse'' ivoren toren bewoners.
Zo heb ik bijvoorbeeld Claudia de Breij nog nooit gebruik zien maken van haar bekendheid (op tv/ vanaf het podium / social media) om aandacht te vragen voor homoseksuele asielzoekers die door moslims weg gepest/bedreigd in AZC's werden. Of/en vrouwen die onderdrukt worden omdat ze vast zitten in de klauwen van de islamitische ideologie. Terwijl ze wel openlijk ageert tegen (extreem/radicaal) rechts.

En dat maakt haar heel vies hypocriet.
Evenals de ''mainstream'' media en alle andere overige ''linkse'' ivoren toren bewoners.
De PVV heeft echt heel dik gewonnen maar alsnog kom je heel zuur en boos over. Waar zit voor jou nog de ruimte?
pi_211569822
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 22:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De PVV heeft echt heel dik gewonnen maar alsnog kom je heel zuur en boos over. Waar zit voor jou nog de ruimte?
Wat denk je zelf?
pi_211571607
quote:

[..]
Klopt alleen niets van want in 2021 waren er maar 2099 asielaanvragen. Ze zullen het wel weer op een hoop hebben gegooid met arbeidsmigranten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2023 04:41:12 ]
  zondag 10 december 2023 @ 05:53:46 #226
323876 michaelmoore
pi_211571974
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 04:30 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Klopt alleen niets van want in 2021 waren er maar 2099 asielaanvragen. Ze zullen het wel weer op een hoop hebben gegooid met arbeidsmigranten.
maar zo hoort het ook, als aan de vluchtelingen uit senegal en gambia vraagt wat komt u doen, dan zeggen ze werken, maar het moet op de zielige toer in nederland, dat je homo bent of uit Mali en dan krijg je een advocaat toegwezen
Maar men komt hierheen voor werk, dat weet iedereen , als het thuis rijkdom was dan kwam men niet

Het is een kwestie van reguleren en niet opsluiten op cruissschepen en hotels

Het zijn gewoon expats en die moeten een arbeidscontract krijgen van 3 jaar en dan weer terug

https://frontpage.fok.nl/(...)jk-van-ter-apel.html
  zondag 10 december 2023 @ 06:20:08 #227
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_211572057
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2023 21:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kijk iemand een randdebiel noemen omdat hij allerhande lulkoek uitkraamt, dat kan je moeilijk een persoonlijke aanval noemen. Zie hier het verschil:

A. We hoeven jou niet serieus te nemen omdat je een randdebiel bent. - dat is inderdaad een persoonlijke aanval.
B. Jij kraamt allemaal onzin uit omwille deze redenen. Je lijkt zo wel een soort randdebiel, als je dat soort dingen zegt. - dat is geen persoonlijke aanval, hoogstens wat extra nadruk. Dat zou men vaker moeten doen, want voor je het weet denken al die randdebielen nog dat ze iets verstandigs zeggen. Dat kunnen we maar beter niet hebben.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_211572214
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 december 2023 23:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Geen idee, afwachten tot het moment dat je ook open en bloot naar buiten durft te komen als rechtsextremist?
  zondag 10 december 2023 @ 09:28:45 #229
28167 matthijst
pi_211572509
Rechtsextremist en realist worden hier nogal eens door elkaar gehaald.
pi_211572530
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:28 schreef matthijst het volgende:
Dat klopt. PVV is echt niet realistisch in zijn eisen.
pi_211572536
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 07:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geen idee, afwachten tot het moment dat je ook open en bloot naar buiten durft te komen als rechtsextremist?
Hahaha!

Ik, rechtsextremist?

Ja, en een nazi, fascist, buitenlanderhater, xenofoob, islamofoob, bruinhemd enz enz. Die loze scheldpartijen, verdachtmakingen kennen we nu wel.

Geen idee waar nog ruimte zit? Laat ik het makkelijker voor je maken en ergens een klein begin maken; dat het zo word dat homoseksuelen en afvalligen gewoon zichzelf kunnen zijn in AZC's, en niet weg gepest / bedreigd worden.

Snap je dat? Vind jij dat ook zo? Goed zo.

Met je domme gescheld _O-

quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2023 06:20 schreef JAM het volgende:

[..]
Kijk iemand een randdebiel noemen omdat hij allerhande lulkoek uitkraamt, dat kan je moeilijk een persoonlijke aanval noemen. Zie hier het verschil:

A. We hoeven jou niet serieus te nemen omdat je een randdebiel bent. - dat is inderdaad een persoonlijke aanval.
B. Jij kraamt allemaal onzin uit omwille deze redenen. Je lijkt zo wel een soort randdebiel, als je dat soort dingen zegt. - dat is geen persoonlijke aanval, hoogstens wat extra nadruk. Dat zou men vaker moeten doen, want voor je het weet denken al die randdebielen nog dat ze iets verstandigs zeggen. Dat kunnen we maar beter niet hebben.
Alleen kraam ik geen lul koek uit, jij vind dat alleen zo. End dat mag jij zo vinden. Alleen wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.

Verder maakt het van jou een heel aso en dom figuur als je met randdebiel gaat lopen schelden.

Niet nodig, niet doen. ^O^
pi_211572549
quote:
Extreemrechts is een verzamelnaam van een groot aantal partijen en bewegingen aan de uiterst rechtse kant van het politieke spectrum, waarvan de ideologieën sterk uiteen kunnen lopen. Nationalisme is een algemeen ideologisch kenmerk van extreemrechts. Vaak staat ook populisme centraal, waarin een tegenstelling wordt voorgesteld tussen "het volk" dat door hen wordt vertegenwoordigd en "de (corrupte) regerende elite" die alleen voor de eigen belangen opkomt en die van het volk negeert. Een klein aantal extreemrechtse partijen draagt een fascistische ideologie uit.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211572551
Ik moet nog maar zien dat als er daadwerkelijk een PVV-VVD-NSC-BBB-kabinet komt, hoe de leden stemmers van de PVV zullen reageren op een coalitieakkoord waarin al die onrealistische eisen behoorlijk zijn afgezwakt. Wilders hoeft niet bang te zijn voor een congres waar hij wordt uitgejouwd, maar wel voor het VVD-effect: Iedere grote partij die met VVD in zee stapte, werd gemillimeterd.
  zondag 10 december 2023 @ 09:38:46 #234
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211572563
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:35 schreef Vincent_student het volgende:
Ik moet nog maar zien dat als er daadwerkelijk een PVV-VVD-NSC-BBB-kabinet komt, hoe de leden stemmers van de PVV zullen reageren op een coalitieakkoord waarin al die onrealistische eisen behoorlijk zijn afgezwakt. Wilders hoeft niet bang te zijn voor een congres waar hij wordt uitgejouwd, maar wel voor het VVD-effect: Iedere grote partij die met VVD in zee stapte, werd gemillimeterd.
Ja, alleen staat het dit keer los van de VVD als de kiezers van de PVV erachter komen dat je gebonden bent aan iets kleins als een grondwet en de rechtsstaat. En dat al die leugens van die oplichter altijd hersenscheten zullen blijven i.p.v uitvoerbaar beleid.
Dit, dus.
  zondag 10 december 2023 @ 09:39:30 #235
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211572565
quote:
'Realist' in je Twitter/X-profiel zetten is voor redelijk wat linkse en medium stemmers iig een rode vlag.

Net als omgekeerde vlaggen, ankertjes, enzovoort.
  zondag 10 december 2023 @ 09:40:46 #236
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211572574
quote:
Gelukkig doen we dat bij realisme en Links niet. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211572582
quote:
4s.gif Op zondag 10 december 2023 09:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hahaha!

Ik, rechtsextremist?

Ja, en een nazi, fascist, buitenlanderhater, xenofoob, islamofoob, bruinhemd enz enz. Die loze scheldpartijen, verdachtmakingen kennen we nu wel.
Dat is precies het punt. Je gedraagt je consequent als nogal extreemrechts maar als het benoemd wordt, schiet je uit je panty.
Waarom moet je nog zo moeilijk doen nu de PVV veruit de grootste is?
pi_211572599
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 09:39 schreef Eightyone het volgende:

[..]
'Realist' in je Twitter/X-profiel zetten is voor redelijk wat linkse en medium stemmers iig een rode vlag.

Ik kom zelden op Twitter maar met dat soort termen weet je inderdaad wel wat voor vlees je in de kuip hebt.
  zondag 10 december 2023 @ 09:58:33 #239
28167 matthijst
pi_211572706
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 09:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, alleen staat het dit keer los van de VVD als de kiezers van de PVV erachter komen dat je gebonden bent aan iets kleins als een grondwet en de rechtsstaat. En dat al die leugens van die oplichter altijd hersenscheten zullen blijven i.p.v uitvoerbaar beleid.
quote:
Dit leeft alleen bij extreem linkse kneusjes :Y
Die vreemd genoeg ook gewoon (net als de rest van Nederland en PVV stemmers wéten dat je in een rechtstaat leeft, de PVV in een coalitie werkt en je een 1e en 2e kamer + EU door moet met je voorstellen.

En toch stonden diezelfde linkse sneutjes de weken na de verkiezingen elkaar te troosten en liedjes voor buitenlanders te zingen o|O :W _O-

De PVV stemmer blijkt behoorlijk te snappen hoe het werkt:
https://www.ad.nl/politie(...)-asielstop~ad9b15fc/

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 10-12-2023 10:08:32 ]
  zondag 10 december 2023 @ 09:58:43 #240
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211572708
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik kom zelden op Twitter maar met dat soort termen weet je inderdaad wel wat voor vlees je in de kuip hebt.
Ik stem links maar heb wel het idee dat ik me bewust van de werkelijkheid ben. Maar ook dat het gebruik van dat specifieke woord me onbedoeld in een bepaalde hoek zet.
  zondag 10 december 2023 @ 10:00:33 #241
28167 matthijst
pi_211572729
Realist heeft een verborgen betekenis ja? _O-
pi_211572771
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 09:39 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Een rode vlag voor wat precies ?
pi_211572816
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 10:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Een rode vlag voor wat precies ?
Om de aandacht af te leiden van het feit dat men te maken heeft met een rechtsextremist.
  zondag 10 december 2023 @ 10:16:27 #244
498210 KoningWouter
pi_211572841
Even een opsteker voor de realisten!

twitter

Een heerlijk filmpje vol linkse tranen. :D
pi_211572847
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 10:16 schreef KoningWouter het volgende:

[ twitter ]

Die gast in dat rode shirt is briljant :D
  zondag 10 december 2023 @ 10:26:50 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211572902
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Neuh, alleen Nederland keurt nogal wat aanvragen goed in vergelijking met andere landen.

Nederland heeft in 2022 bijvoorbeeld 95% van de 2.730 Afghaanse asielaanvragen ingewilligd. Bulgarije slechts 10% van de 5.000 (hè, meer Afghanen vragen asiel aan in Bulgarije dan in Nederland?!? Maar :'( Ze :'( Besluiten :'( Toch :'( Om :'( Verder :'( Te :'( Trekken :'( Naar :'( Nederland :'( :'( :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 10 december 2023 @ 10:27:12 #247
323876 michaelmoore
pi_211572905
quote:
in een coalitie moet iedereen inleveren tot men met een stem spreekt en dat is soms niet makkelijk

Ja Rutte wist de coalitie genoten met beloften heel anders te laten kletsen
pi_211572915
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 10:26 schreef Dven het volgende:

[..]
Neuh, alleen Nederland keurt nogal wat aanvragen goed in vergelijking met andere landen.

Nederland heeft in 2022 bijvoorbeeld 95% van de 2.730 Afghaanse asielaanvragen ingewilligd. Bulgarije slechts 10% van de 5.000 (hè, meer Afghanen vragen asiel aan in Bulgarije dan in Nederland?!? Maar :'( Ze :'( Besluiten :'( Toch :'( Om :'( Verder :'( Te :'( Trekken :'( Naar :'( Nederland :'( :'( :'( )
De vElIgE lAnDiËrS!!!111
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 10 december 2023 @ 10:41:13 #249
498210 KoningWouter
pi_211573007
Waar komt trouwens het hele idee vandaan dat linkse mensen intellectuelen en rechtse mensen domme paupers zouden zijn?
pi_211573026
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 10:41 schreef KoningWouter het volgende:
Waar komt trouwens het hele idee vandaan dat linkse mensen intellectuelen en rechtse mensen domme paupers zouden zijn?
Bij gewoon links-rechts gaat dat niet zo op. Dat de aanhang van radicaalrechts wat minder dan gemiddeld bedeeld is, lijkt me geen nieuws of bijzondere constatering.
pi_211573036
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 10:16 schreef KoningWouter het volgende:

[ twitter ]

Dat is precies wat er mis is aan Nederland, ipv te verenigen wordt de verdeeldheid groter gemaakt.
En Wilders fans denken daarmee te kunnen winnen.
  zondag 10 december 2023 @ 10:48:27 #252
498210 KoningWouter
pi_211573048
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bij gewoon links-rechts gaat dat niet zo op. Dat de aanhang van radicaalrechts wat minder dan gemiddeld bedeeld is, lijkt me geen nieuws of bijzondere constatering.
Geldt dat dan ook voor radicaal links? Of zijn dat extreem slimme intellectuelen?
  zondag 10 december 2023 @ 10:50:09 #253
28167 matthijst
pi_211573061
quote:
Voelen ze zich beter door.
Soort clubgevoel. Lekker neerkijken op de rest van het volk.
Moreel verheven, want "wij zijn niet bang voor buitenlanders".

Ik ook niet, ik betaal er alleen liever geen belasting voor ^p^
25 miljard per jaar kost die immigratie fabriek ons.
https://demo-demo.nl/
pi_211573065
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 10:48 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Geldt dat dan ook voor radicaal links? Of zijn dat extreem slimme intellectuelen?
Dat geldt wat mij betreft voor (bijna) alle radicalen. Links, rechts, moslim of christen maakt daarin niet zoveel uit.
pi_211573069
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 10:48 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Kijk zelf maar hoe eea demografisch in elkaar zit:

pi_211573078
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als ik de posts hier op FOK! soms lees betwijfel ik dat ten zeerste. Uitzonderingen daargelaten. Helemaal als je hier wel héél snel radicaal rechts bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2023 10:51:46 ]
  zondag 10 december 2023 @ 10:51:50 #257
28167 matthijst
pi_211573082
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is precies wat er mis is aan Nederland, ipv te verenigen wordt de verdeeldheid groter gemaakt.
En Wilders fans denken daarmee te kunnen winnen.
Je hebt die linkse huilberichten na de verkiezingen verdrongen?
Huilen alsof Adolf aan de grens stond?
Jankende collega's op het werk :')
pi_211573095
quote:
7s.gif Op zondag 10 december 2023 10:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als ik de posts hier op FOK! soms lees betwijfel ik dat ten zeerste. Uitzonderingen daargelaten. Helemaal als je hier wel héél snel radicaal rechts bent.
Die conclusie mag je trekken.
  zondag 10 december 2023 @ 10:54:47 #259
28167 matthijst
pi_211573107
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 10:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Kijk zelf maar hoe eea demografisch in elkaar zit:

[ afbeelding ]
Goh verrassend onderzoek.
Misschien dat een groter aandeel PVV stemmers inderdaad lager opgeleid is, matig werk heeft, niet in een villawijk woont en daardoor meer in aanraking komt met de parels van de immigratie maatschappij?

Maak je geen zorgen, zelf geen last van :s)

Wel weer tekenend. Dat die lefties hier meer geven om allochtonen dan om minder bedeelde Nederlanders.
Schijnbaar willen ze toch graag vanuit hun torentje goed blijven lullen :r
pi_211573163
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 10:54 schreef matthijst het volgende:

[..]
Misschien dat een groter aandeel PVV stemmers inderdaad lager opgeleid is, matig werk heeft, niet in een villawijk woont en daardoor meer in aanraking komt met de parels van de immigratie maatschappij?

Wel weer tekenend. Dat die lefties hier meer geven om allochtonen dan om minder bedeelde Nederlanders.
Het hoogste percentage PVV-stemmers wonen in gebieden waar de minste mensen met een migratie-achtergrond wonen. Mijn verklaring hiervoor is xenofobisme.
  zondag 10 december 2023 @ 11:03:17 #261
498210 KoningWouter
pi_211573165
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 10:54 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wat ik dan niet snap is dat die extreem slimme intellectuele linkse stemmer niet inziet dat het bij voorbeeld qua woningbouw helemaal de verkeerde kant op gaat. Dat meer mensen binnen harken niet echt een handige oplossing is. En blijkbaar is deze extreem slimme intellectueel van mening dat andere Nederlanders en wellicht de wat minder bedeelden het recht op een woning simpelweg niet heeft omdat een statushouder daar in moet.
  zondag 10 december 2023 @ 11:06:46 #262
498210 KoningWouter
pi_211573181
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De meeste PVV-stemmers wonen in gebieden waar de minste mensen met een migratie-achtergrond wonen. Mijn verklaring hiervoor is xenofobisme.
Mijn verklaring hiervoor is Barry van 35. Die al heel zijn leven bij papa en mama op zolder woont. 15 jaar staat ingeschreven voor een huurwoning en deze gewoon niet krijgt omdat statushouders een urgentieverklaring krijgen. Barry moet maar even achteraan sluiten. Er zijn nog 2000 wachtenden voor u.
pi_211573201
quote:

[..]
Het hoogste percentage PVV-stemmers wonen in gebieden waar de minste mensen met een migratie-achtergrond wonen. Mijn verklaring hiervoor is xenofobisme.
Wellicht omdat er best wat PVV stemmers zijn die ondanks hun eigen omgeving zich wel gewoon zorgen maken omdat ze verder denken dan enkel hun eigen straat. Gek idee hoor, ik weet het, want dat past niet in het plaatje wat graag geschetst wordt.
pi_211573204
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:06 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Mijn verklaring hiervoor is Barry van 35. Die al heel zijn leven bij papa en mama op zolder woont. 15 jaar staat ingeschreven voor een huurwoning en deze gewoon niet krijgt omdat statushouders een urgentieverklaring krijgen. Barry moet maar even achteraan sluiten. Er zijn nog 2000 wachtenden voor u.
Zonder immigranten is er nog steeds een gigantisch woningentekort met dank aan VVD en CDA. Dat mensen dat niet inzien kan ik niet helpen. Extreemrechts spint hier garen bij door immigranten als zondebok te bestempelen, lekker makkelijk, dus ja, dat ik PVV-stemmers achterlijk vind kan ik prima onderbouwen.
pi_211573205
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:03 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat ik dan niet snap is dat die extreem slimme intellectuele linkse stemmer niet inziet dat het bij voorbeeld qua woningbouw helemaal de verkeerde kant op gaat. Dat meer mensen binnen harken niet echt een handige oplossing is. En blijkbaar is deze extreem slimme intellectueel van mening dat andere Nederlanders en wellicht de wat minder bedeelden het recht op een woning simpelweg niet heeft omdat een statushouder daar in moet.
Volgens mij zien ze wel degelijk de problematiek in de woningbouw. Alleen beseffen ze ook dat het niet de oplossing is de andere kant op te kijken en te hopen dat de stikstofproblematiek wel overwaait ;).
pi_211573210
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:06 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Of verzonnen Barry je betoog echt helpt weet ik niet.
  zondag 10 december 2023 @ 11:11:44 #267
498210 KoningWouter
pi_211573221
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zonder immigranten is er nog steeds een gigantisch woningentekort met dank aan VVD en CDA. Dat mensen dat niet inzien kan ik niet helpen. Extreemrechts spint hier garen bij door immigranten als zondebok te bestempelen, lekker makkelijk, dus ja, dat ik PVV-stemmers achterlijk vind kan ik prima onderbouwen.
Ja precies, is het dan niet wat handiger om die asielinstroom te beperken?

Maar dat mag niet gezegd worden want dat maakt je extreem rechts.

Oh nee, we hebben ook de VVD nog die al 13 jaar zegt dat ze de asielinstroom willen beperken. Maar hier nog nooit wat aan heeft gedaan.

Wat blijft er dan nog over aan het rechter spectrum?
pi_211573224
quote:

[..]
Ze zijn niet het enige probleem en niet de enige oorzaak, maar ze helpen de situatie natuurlijk niet vooruit.
pi_211573244
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 10:51 schreef matthijst het volgende:

[..]
Je hebt die linkse huilberichten na de verkiezingen verdrongen?
Huilen alsof Adolf aan de grens stond?
Jankende collega's op het werk :')
Jij hebt het woordje Nederland gemist?
  zondag 10 december 2023 @ 11:13:26 #270
498210 KoningWouter
pi_211573246
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij zien ze wel degelijk de problematiek in de woningbouw. Alleen beseffen ze ook dat het niet de oplossing is de andere kant op te kijken en te hopen dat de stikstofproblematiek wel overwaait ;).
Ja het klimaat. Daar heb je wel een paradepaardje van links. Als je dat belangrijk en urgenter vindt zul je wel links stemmen. Persoonlijk ben ik van mening dat het best wel een tandje lager kan qua urgentie.
  zondag 10 december 2023 @ 11:14:17 #271
498210 KoningWouter
pi_211573256
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2023 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of verzonnen Barry je betoog echt helpt weet ik niet.
Het moesten toch laag opgeleiden zijn ;)
pi_211573258
quote:

[..]
Ik bedoel deze vraag serieus: hoe zie jij de toekomst voor je als we zo door blijven gaan met immigratie? Als we én meer natuur willen, én minder stikstof, maar ook door willen met immigratie en asielzoekers. In mijn hoofd botst dat toch wel een beetje, want ook de mensen die je binnen haalt zullen zorgen voor meer druk op de natuur e.d. Op een gegeven moment is het land dan toch gewoon op en vol? Wat is voor jou de oplossing?
pi_211573266
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja het klimaat. Daar heb je wel een paradepaardje van links. Als je dat belangrijk en urgenter vindt zul je wel links stemmen. Persoonlijk ben ik van mening dat het best wel een tandje lager kan qua urgentie.
Je komt met je bijdragen over alsof er in jouw hoofd alleen "links" en "rechts" bestaat. En dat als je maar het labeltje plakt je weet waar iemand voor staat. Erg generaliserend en weinig genuanceerd.
pi_211573280
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je komt met je bijdragen over alsof er in jouw hoofd alleen "links" en "rechts" bestaat. Moeilijk om een touw aan vast te knopen, want veel stropoppen daardoor, en weinig nuance.
:D

Dat lees je in deze hele reeks. Links vs Rechts en je wordt al gauw in een hokje geplaatst, dat gebeurt echt niet enkel bij die betreffende user, laten we wel wezen. En ja, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
  zondag 10 december 2023 @ 11:19:03 #275
498210 KoningWouter
pi_211573301
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je komt met je bijdragen over alsof er in jouw hoofd alleen "links" en "rechts" bestaat. En dat als je maar het labeltje plakt je weet waar iemand voor staat. Erg generaliserend en weinig genuanceerd.
Ik ben hier begonnen te reageren omdat er users zijn die anderen als extreem rechts bestempelen en nu wordt ik beschuldigd alleen links/rechts te kunnen denken?

Wellicht doe jij het allemaal perfect en blijf jij hier ver weg van.
pi_211573308
quote:
7s.gif Op zondag 10 december 2023 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
:D

Dat lees je in deze hele reeks. Links vs Rechts en je wordt al gauw in een hokje geplaatst, dat gebeurt echt niet enkel bij die betreffende user, laten we wel wezen. En ja, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Ik pik hem eruit, maar misschien had ik mathijst eruit moeten kiezen die de hele tijd zit te ranten over van alles en nogwat "links dit" "rechts dat". Het is zo verworden tot een aardig toxisch kuttopic.

Alleen maar gegeneraliseer over standpunten die niet eens geopperd worden.

Maar goed, ik ga wat anders doen. Fijne zondag nog, linksen en rechtsen.
  zondag 10 december 2023 @ 11:23:53 #277
28167 matthijst
pi_211573346
quote:

[..]
Kaartje gemist? Heel Nederland was lichtblauw :')
  zondag 10 december 2023 @ 11:25:57 #278
28167 matthijst
pi_211573372
quote:

[..]
Zonder immigranten is er nog steeds een gigantisch woningentekort met dank aan VVD en CDA. Dat mensen dat niet inzien kan ik niet helpen.
Ja brainpower, maar als er al een tekort is helpt het nooit om dan nog maar extra woningzoekenden toe te laten. Dat moet zelfs jij toch ook snappen?
  zondag 10 december 2023 @ 11:27:22 #279
323876 michaelmoore
pi_211573381
quote:

[..]
die stikstof gezeur daar zal dit kabinet wel iets aan doen lijkt me
  zondag 10 december 2023 @ 11:28:14 #280
28167 matthijst
pi_211573386
quote:
7s.gif Op zondag 10 december 2023 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik bedoel deze vraag serieus: hoe zie jij de toekomst voor je als we zo door blijven gaan met immigratie? Als we én meer natuur willen, én minder stikstof, maar ook door willen met immigratie en asielzoekers. In mijn hoofd botst dat toch wel een beetje, want ook de mensen die je binnen haalt zullen zorgen voor meer druk op de natuur e.d. Op een gegeven moment is het land dan toch gewoon op en vol? Wat is voor jou de oplossing?
Krijg je geen antwoord op. Ook al geprobeerd.
  zondag 10 december 2023 @ 11:29:39 #281
28167 matthijst
pi_211573400
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik pik hem eruit, maar misschien had ik mathijst eruit moeten kiezen die de hele tijd zit te ranten over van alles en nogwat "links dit" "rechts dat". Het is zo verworden tot een aardig toxisch kuttopic.
Omdat je hier als extreemrechts met bruin hemd wordt weggezet?

Misschien wil er iemand een liedje voor je zingen?
  zondag 10 december 2023 @ 11:30:45 #282
498210 KoningWouter
pi_211573410
twitter
  zondag 10 december 2023 @ 11:32:53 #283
28167 matthijst
pi_211573425
Links gewoon de pech dat ze Timmerfrans hadden. Hoop mensen wilden die gast absoluut niet als premier. VVD gooide net ervoor de deur dicht, dus dan maar PVV.

Eigenlijk heeft Timmerfrans dit feestje veroorzaakt. Hopelijk snel terug naar Brussel, dan nieuwe verkiezingen met een andere uitslag.
pi_211573426
quote:
Tja, echt slim is het niet om bijvoorbeeld op Baudet te stemmen.
pi_211573435
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 11:32 schreef matthijst het volgende:
Links gewoon de pech dat ze Timmerfrans hadden. Hoop mensen wilden die gast absoluut niet als premier. VVD gooide net ervoor de deur dicht, dus dan maar PVV.

Eigenlijk heeft Timmerfrans dit feestje veroorzaakt. Hopelijk snel terug naar Brussel, dan nieuwe verkiezingen met een andere uitslag.
Wat mij opvalt is dat de redenatie vooral is dat de PVV niet heeft gewonnen dankzij Wilders.
  zondag 10 december 2023 @ 11:35:30 #286
323876 michaelmoore
pi_211573447
quote:
omdat alle universiteiten mensen allemaal D66 stemmen en de mensen de NPO stemmen Groen Links

werkende mensen stemmen VVD of PVV
  zondag 10 december 2023 @ 11:36:01 #287
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_211573450
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 09:58 schreef matthijst het volgende:

[..]
[..]
Dit leeft alleen bij extreem linkse kneusjes :Y
Die vreemd genoeg ook gewoon (net als de rest van Nederland en PVV stemmers wéten dat je in een rechtstaat leeft, de PVV in een coalitie werkt en je een 1e en 2e kamer + EU door moet met je voorstellen.

En toch stonden diezelfde linkse sneutjes de weken na de verkiezingen elkaar te troosten en liedjes voor buitenlanders te zingen o|O :W _O-

De PVV stemmer blijkt behoorlijk te snappen hoe het werkt:
https://www.ad.nl/politie(...)-asielstop~ad9b15fc/
Dezelfde asielstop die Meloni in Italië bedoelde? Ga de cijfers er eens op naslaan hoe dat gaat. Kwamen ze er ineens pijnlijk achter hoe verdragen werken.
Dit, dus.
  zondag 10 december 2023 @ 11:36:47 #288
498210 KoningWouter
pi_211573456
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 11:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, echt slim is het niet om bijvoorbeeld op Baudet te stemmen.
Ook daar zitten slimme mensen bij. Ik zag laatst een documentaire over extreem rechts op de NPO.

Daar gingen ze naar een bijeenkomst van de JFVD. Daar was ook een geïnterviewde die kwam best intelligent over. Wel heel extreem qua standpunten en ontzettend egoïstisch. Maar hij was absoluut niet dom. Best schrikwekkend want zijn standpunten waren alles behalve sociaal te noemen. (Als mensen niet mee kunnen komen is dat pech hebben bijvoorbeeld)
pi_211573464
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 11:23 schreef matthijst het volgende:

[..]
Kaartje gemist? Heel Nederland was lichtblauw :')
Op gemeentenivau niet.
pi_211573466
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Alleen maar gegeneraliseer over standpunten die niet eens geopperd worden.

Maar goed, ik ga wat anders doen. Fijne zondag nog, linksen en rechtsen.
Ben het wel met je eens, de toon is vrij toxisch en er word vooral gerant op beide kampen. Het zou misschien wel leuk zijn om op zoek te gaan naar haalbare oplossingen voor de problemen waar we voor staan. Ben echt benieuwd naar wat er voor regeerakkoord zou moeten komen.
  zondag 10 december 2023 @ 11:39:24 #291
498210 KoningWouter
pi_211573480
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 11:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat mij opvalt is dat de redenatie vooral is dat de PVV niet heeft gewonnen dankzij Wilders.
Ja, is dat gek? Van het partijprogramma moeten ze het ook niet hebben moet ik bekennen. Maar als je voor een strenger asielbeleid bent moet je ook niet bij de VVD zijn. Wat blijft er dan nog over met enige kans op regeren en er daadwerkelijk wat aan doen?
pi_211573494
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:39 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja, is dat gek? Van het partijprogramma moeten ze het ook niet hebben moet ik bekennen. Maar als je voor een strenger asielbeleid bent moet je ook niet bij de VVD zijn. Wat blijft er dan nog over met enige kans op regeren en er daadwerkelijk wat aan doen?
NSC met zijn getal van 50.000?
pi_211573506
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 11:25 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja brainpower, maar als er al een tekort is helpt het nooit om dan nog maar extra woningzoekenden toe te laten. Dat moet zelfs jij toch ook snappen?
Zelfs ik. Als ik mijn gedachten tot jou richt spat je hoofd uit elkaar. Laten ze eerst eens beginnen met de agrische sector. Dan hebben we minder arbeidsmigranten nodig, doen we wat aan de stikstofdepositie en kunnen we dus woningen bouwen. Echt heel ingewikkeld allemaal. En daarom gaat het niks worden met PVV en BBB. Ze worden gewoon aan het lijntje gehouden tot het momentum voorbij is en dan gaan we over tot de orde van de dag ergens volgend jaar. Ondertussen moeten aangenomen wetten en beleid uitgevoerd worden.
  zondag 10 december 2023 @ 11:43:49 #294
498210 KoningWouter
pi_211573521
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 11:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
NSC met zijn getal van 50.000?
Ja daar heb je gelijk in. Heb ook erg getwijfeld maar hij twijfelde me wat teveel.

Verder ben ik nog steeds van mening dat je extreem moet zijn in je standpunten als je wat wil bereiken in coalitiepolitiek. Je komt altijd op het midden uit. Dus als je dan zegt: "We zetten asielinstroom op 0" dan zul je dat nooit bereiken. Zo achterlijk is Wilders ook niet. Maar dan heb je wel onderhandelingsruimte.
  zondag 10 december 2023 @ 11:44:41 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211573530
quote:
Dat beweren de rechtsen zelf altijd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')