abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:27:20 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211559688
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens ons allemaal veel wijsheid de komende weken.

Nog even een toepasselijk liedje:

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 8 december 2023 @ 22:27:47 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211559690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:21 schreef michaelmoore het volgende: [..] HaHA dat lijkt me wel
Heel Ter Apel ja, allemaal mijn werk :D
Heel misschien 1.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211559790
Dit is hier misschien ook wel op zijn plaats:

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De gewijzigde samenstelling is niet de oorzaak, het is het gevolg.

In de jaren 80 vonden de rijken dat ze te veel hadden ingeleverd. Vanuit de VS is er toen een nieuwe visie overgewaaid om dat recht te zetten. Het Neoliberalisme. Ieder voor zich en de vrije markt voor ons allemaal.

Tot die tijd was de regering er voor de burgers en de bedrijven waren er voor de werknemers. Dat moest anders.

Als je nu bij de grote bedrijven gaat kijken, dan zie je dat ze veel kleiner zijn geworden. Alles waar ze geen geld mee verdienden, moest weg. De kantines met warme maaltijden. De bedrijfswinkels. De bedrijfsopleidingen. De goede salarissen en veel snipperdagen. Eigenlijk alles wat het leuk maakte om daar te werken.

Maar dat was niet genoeg. We moesten concurreren met de goedkope Aziaten. Dus alle dure medewerkers er uit en het loon bevriezen. Een lager loon voor nieuwe instroom. Tijdelijke contracten, zodat het makkelijker is om ze er uit te gooien als de winst niet meer optimaal is. En het grootschalig binnenhalen van goedkope, buitenlandse werknemers.

Daar bovenop kregen we dan de privatisering van bijna alle gemeenschappelijke goederen en diensten. Want op die manier kun je die dure ambtenaren ontslaan en kunnen er meerdere verdienmodellen tussen, die het makkelijker maken om de werknemers minder te betalen en de winsten af te romen.

Anders gezegd: die marktwerking, waarbij winst maken het grootste goed is en waarbij we moesten concurreren tegen de goedkope landen, hebben Nederland ook voor een groot deel veranderd in zo'n goedkoop land. En we hebben meteen de goedkope werkkrachten ook geïmporteerd.

Het was voor veel Nederlandse bedrijven niet mogelijk om te concurreren tegen de grote, voornamelijk Amerikaanse giganten. Dus die zijn nu weg en vervangen door die multinationals of de goedkope buitenlanders. De bovenste 10% heeft daar de afgelopen 30 jaar flink van geprofiteerd, maar in die tijd is Jan Modaal steeds armer geworden.

Kortom, het zijn niet die immigranten of asielzoekers die de schuld zijn, maar de rijke Nederlanders die dat omarmt hebben om nog veel rijker te worden door de onderkant langzaam uit te knijpen. Met de VVD voor de marketing en Mark Rutte als profeet.
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2023 20:56 schreef probeer het volgende:

[..]
En met Geert als een van Rutte's vele volgers.
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:06:50 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211560002
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 22:27 schreef matthijst het volgende:

[..]
Heel Ter Apel ja, allemaal mijn werk :D
Heel misschien 1.
autopoetser nou daar zijn er wel meer van toch
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:34:08 #5
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211560153
Auto poetsen kunnen ze idd vast wel :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211560184
De migratie stoppen. Dat zou epic zijn
  vrijdag 8 december 2023 @ 23:44:32 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211560235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:39 schreef zoost het volgende:
De migratie stoppen. Dat zou epic zijn
reguleren

stoppen dat kan niet , dan loopt museum Europa leeg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 9 december 2023 @ 00:10:58 #8
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211560431
Ah ja, want de autopoetsers van nu worden de kontenwassers van later in jouw droombeeld _O-
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211560568
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
autopoetser nou daar zijn er wel meer van toch
Hebbie de filmpjes gezien hoe ze eerst kijken of de auto wel op slot zit?

Maar zonder gekheid, men zegt 'een kleine groep verpest het voor de rest van de vluchtelingen'. Ik vraag me oprecht af of die 'kleine groep' wel echt zo klein is..

Ik ben 100% voor het opvangen van echte vluchtelingen, maar zet wel mijn vraagtekens bij wie die echte vluchtelingen zijn.
Lach met een schone bips
pi_211560594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Hebbie de filmpjes gezien hoe ze eerst kijken of de auto wel op slot zit?

Maar zonder gekheid, men zegt 'een kleine groep verpest het voor de rest van de vluchtelingen'. Ik vraag me oprecht af of die 'kleine groep' wel echt zo klein is..

Ik ben 100% voor het opvangen van echte vluchtelingen, maar zet wel mijn vraagtekens bij wie die echte vluchtelingen zijn.
Volgens mij is dit voor de meeste mensen ook zo.
Mensen die het nodig hebben wil je helpen. Maar hoeveel hebben er werkelijk hulp nodig?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_211560666
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Volgens mij is dit voor de meeste mensen ook zo.
Mensen die het nodig hebben wil je helpen. Maar hoeveel hebben er werkelijk hulp nodig?
Volgens mij is dit nu ook al hoe het werkt. Het verhaal van een vluchteling wordt enorm doorgezaagd voor men akkoord geeft. Problemen liggen meer de duur van zo’n onderzoek en alle procedures, het in beroep gaan.
pi_211560687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Volgens mij is dit voor de meeste mensen ook zo.
Mensen die het nodig hebben wil je helpen. Maar hoeveel hebben er werkelijk hulp nodig?
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Volgens mij is dit nu ook al hoe het werkt. Het verhaal van een vluchteling wordt enorm doorgezaagd voor men akkoord geeft. Problemen liggen meer de duur van zo’n onderzoek en alle procedures, het in beroep gaan.
Het probleem is natuurlijk ook wel zo dat in Nederland procentueel veel meer asielaanvragen goedgekeurd worden dan in andere EU landen, daarbij als de asielaanvraag goedgekeurd is je er in Nederland een stuk fijner aan toe bent dan in veel andere EU landen. Dus ja, dat is wel een magneet en tevens een vrijbrief.

En wat heeft het ons gebracht? Dat in meerdere plaatsen in Nederland vrouwen niet meer alleen over straat durven, dit vind ik serieus zorgwekkend. Waar ben je als overheid mee bezig als je dit laat gebeuren? Iedere nationaliteit is in mijn ogen welkom, maar kun je je niet gedragen? Dan is de koek ook snel op. En dat bedoel ik per individu. Je hoort je te gedragen naar de maatstaven van het land waar je bent. Dat doe ik ook als ik op reis ga.
Lach met een schone bips
pi_211560703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:13 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
Het probleem is natuurlijk ook wel zo dat in Nederland procentueel veel meer asielaanvragen goedgekeurd worden dan in andere EU landen, daarbij als de asielaanvraag goedgekeurd is je er in Nederland een stuk fijner aan toe bent dan in veel andere EU landen. Dus ja, dat is wel een magneet en tevens een vrijbrief.

En wat heeft het ons gebracht? Dat in meerdere plaatsen in Nederland vrouwen niet meer alleen over straat durven, dit vind ik serieus zorgwekkend. Waar ben je als overheid mee bezig als je dit laat gebeuren? Iedere nationaliteit is in mijn ogen welkom, maar kun je je niet gedragen? Dan is de koek ook snel op. En dat bedoel ik per individu. Je hoort je te gedragen naar de maatstaven van het land waar je bent. Dat doe ik ook als ik op reis ga.
Zomaar cijfers over die aantallen moet je verder onderzoeken, waarom keuren wij er meer goed?
Zowel Europees als in Nederland moet je wel beter gaan kijken waar de kansen liggen, moet je beter stroomlijnen en moeten meer mensen/plaatsen over hun schaduw heenstappen (jaja) en de opvang breder dragen. Immigratie levert problemen op, maar je kan er niet elk probleem maar aan ophangen.
pi_211560705
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 december 2023 01:00 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik vraag me hier vooral af: heb je zelf weleens nagedacht in je leven? Ben je zelf wel eens tot een soort van orginiele, redelijk onderbouwde gedachte gekomen, of is het voornamelijk napraten? Als iemand het woordje 'uitkeringinfuus' gebruikt, dan krijg ik zo mijn vermoedens dat dat voornamelijk napraten van de grote blonde verlosser van Venlo is, in plaats van dat daar enige kritische beraadslaging aan voorafgegaan is.
Waar die man héél goed in is (daar zou ik hem eigenlijk voor moeten complimenteren, ware het niet dat het zo walgelijk en volkomen stupide is), is om álle maatschappelijke problemen af te schuiven op een enkele oorzaak (alles wat niet uit Nederland komt) en daar 'oplossingen' voor aan te dragen die ten eerste helemaal niet mogelijk zijn en ten tweede ook geen enkele bijdrage zullen leveren aan de oplossing van de problemen die bestaan in Nederland.
Ik ben geen onwijze positivist of iets dergelijks, néé, er is een hele hoop mis in Nederland en er kan een hele hoop beter (daar heeft Rutte en de VVD-campagne het ook niet zo goed gedaan met constante praat over: 'Kijk eens hoe goed we het in dit land hebben'.
We hebben het ook wel redelijk goed, maar dat wil niet zeggen dat de politiek daarmee ontslagen is van hun taak om het beter te maken en om zorg te dragen voor de mensen die buiten de boot vallen), maar 'de grenzen dicht' en 'de asielstroom stoppen' gaat werkelijk geen réét veranderen aan woningnood, tekorten in de zorg, tekorten in het onderwijs, de lastige verhouding tussen werkloosheid en gebrek aan personeel, etc. Dat men niet to dat inzicht kan komen, dat is bijzonder, bijzonder triest en voor die stompzinnigheid zou jij (en al die andere miljoenen PVV-stemmers, inderdaad) zich zeker wel kapot moeten schamen. De man is een populist. De man heeft een verhaaltje verzonnen waar een hele hoop randdebielen intrappen dat luidt: 'alles is de schuld van iemand anders' en als we die ander dan wegnemen, dan zijn daarmee ook alle problemen opgelost. Dat is gewoon niet zo. Dat is gewoon niet zo. Dat zij makkelijke, domme leugens die makkelijk te begrijpen zijn zodat mensen met een wat kleiner denkertje zoals jij er nog met hun kop bijkunnen omdat ze niet in staat zijn te accepteren dat de wereld nu eenmaal wat complexer in elkaar zit dan dat denkertje van je aankan. Daar is gewoon geen reet van waar en daar zal ook geen reet van terecht komen.
Wat ontzettend jammer dat jouw andere leuk geschreven rants verwijderd zijn. -O-

Die ene waar je vol dedain neer kijkt op een grote groep ''achterlijke'' stemmers, die -volgens jou- achterlijk zijn omdat ze niet hetzelfde als jou hebben gestemd. Die andere lange waar je mij een randdebiel noemt. En hier noem je mij iemand met wat kleiner denkertje. Haha. Ik vind het allemaal prachtig hoor. Het deert mij niet. Ik ben al nazi genoemd om dat ik de nuchtere constatering maakte dat de islamitische ideologie de (universele) rechten van de mens aantast. Ik ben hier ok Fok uit gemaakt voor iemand die ''net zo erg is als een (onthoofdende) islamitisch extremist'', gewoon omdat ik aankaart dat belangrijke kernpunten tussen de islamitische ideologie/cultuur niet stroken met de moderne westerse. Nazi, rechts extremist -en nu randdebiel- het zijn allemaal holle scheldwoorden die hun waarde allang verloren hebben.

Weet je, in het PVV partij programma staan debiele dingen en Wilders als premier gaat verder ook niets oplossen. Maar het genot is er voor mij niet minder om. Het begon al bij de laatste peilingen, de paniek en verontwaardiging op social media toen beek dat de PVV niet klein zo worden. Toen kwam nog dat resultaat van dat school onderzoek, waarin bleek dat Wilders veruit het populairst was, met nog meer paniek en verontwaardiging als gevolg. En toen het moment wat ik zelf zeker niet had verwacht; de PVV werd de grootste, en niet zo'n klein beetje ook. X liep compleet over, Jetten en Timmermans gingen full-on theatrale beserk modus en mevrouw Sigrid ''u-zult-nog-kelderen-in-de-peilingen'' Kaag toonde zich niet alleen een slechte verliezer maar vooral ook als de ware anti democraat die zij in feite is door te stellen dat Wilders nooit haar premier zal zijn. Alles ruim overgoten in een heerlijk dedain sausje. Genieten. De zure schuimbek tirades die jij afvuurt (en alle andere dergelijke reacties) maken het feest compleet. Dank daarvoor.

Dan nu even inhoudelijk reagerend op enkele punten van jouw post;

- ''Waar die man héél goed in is is om álle maatschappelijke problemen af te schuiven op een enkele oorzaak (alles wat niet uit Nederland komt) ''

Nee, dit klopt niet. Ten eerste, het gaat niet om ''alles wat niet uit nederland komt'', maar specifiek om een ideologie/cultuur die onverenigbaar is met de onze. Daarbij, Wilders wijst juist ook vaak naar de bestuurlijke incompetentie op politiek niveau. Dat is zeer zeker ook een groot probleem.

- ''de grenzen dicht' en 'de asielstroom stoppen' gaat werkelijk geen réét veranderen aan woningnood, tekorten in de zorg, tekorten in het onderwijs, de lastige verhouding tussen werkloosheid en gebrek aan personeel, etc.''

Jij denkt van niet, ik denk van wel. Ik zeg niet dat het gaat oplossen, ik zeg wel dat het het één en ander ten goede kan veranderen.

- ''Dat men niet to dat inzicht kan komen, dat is bijzonder, bijzonder triest en voor die stompzinnigheid zou jij (en al die andere miljoenen PVV-stemmers, inderdaad) zich zeker wel kapot moeten schamen''.

Ik vind het vreemd dat ''men'' niet aan limieten denkt. Gelukkig hebben iemand zoals Jan vd Beek die dat wel doet en de Leo's Lucassen met gepaste reacties bedienen. Ik zeg; het is hier al vol. Jij zegt; wat triest en wat een stompzinnigheid, je moet je schamen. Dan moet ik toch weer even lachen.

- ''De man is een populist.''

Dat zijn ze allemaal.

-''De man heeft een verhaaltje verzonnen waar een hele hoop randdebielen intrappen dat luidt: 'alles is de schuld van iemand anders' en als we die ander dan wegnemen, dan zijn daarmee ook alle problemen opgelost''.

Dit is echt, maar dan ook echt, nooit zo verkondigd. Hier sta je dus gewoon te liegen.
pi_211560746
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zomaar cijfers over die aantallen moet je verder onderzoeken, waarom keuren wij er meer goed?
Zowel Europees als in Nederland moet je wel beter gaan kijken waar de kansen liggen, moet je beter stroomlijnen en moeten meer mensen/plaatsen over hun schaduw heenstappen (jaja) en de opvang breder dragen. Immigratie levert problemen op, maar je kan er niet elk probleem maar aan ophangen.
Nou ja, het is niet heel moeilijk te ontcijferen :) Nederland en Duitsland ook als voorbeeld heb je het als gelukszoeker een stuk beter dan in zuid Europa, dus ik snap ook wel dat ze deze landen als voorkeur hebben. Maar hiermee blijven wel plekken voor de echte vluchtelingen bezet. Echte vluchtelingen moeten de prioriteit hebben.
Lach met een schone bips
pi_211560756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:34 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, het is niet heel moeilijk te ontcijferen :) Nederland en Duitsland ook als voorbeeld heb je het als gelukszoeker een stuk beter dan in zuid Europa, dus ik snap ook wel dat ze deze landen als voorkeur hebben. Maar hiermee blijven wel plekken voor de echte vluchtelingen bezet. Echte vluchtelingen moeten de prioriteit hebben.
Was de stelling niet dat we ook meer dan een Duitsland binnenhalen?
Tja, maar wat zijn chute vluchtelingen? Zelfs uit een bepaald land kan het per streek nog verschillen wie er recht heeft op hulp. Homo’s en lesbo’s moeten ook op meer plekken vluchten dan een hetero. Veel zullen een lulverhaal hebben, maar hoe weet je wie er terecht komen kloppen?

Die dingen kosten tijd. Ook kunnen situaties in de loop van de jaren veranderen natuurlijk.

Dit is het ding ook. Het probleem is complex en mensen schuiven vaak liever door dan dat ze het zelf aangrijpen. Ook weer een reden waarom de PVV ongeschikt is.
pi_211560803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Was de stelling niet dat we ook meer dan een Duitsland binnenhalen?
Tja, maar wat zijn chute vluchtelingen? Zelfs uit een bepaald land kan het per streek nog verschillen wie er recht heeft op hulp. Homo’s en lesbo’s moeten ook op meer plekken vluchten dan een hetero. Veel zullen een lulverhaal hebben, maar hoe weet je wie er terecht komen kloppen?

Die dingen kosten tijd. Ook kunnen situaties in de loop van de jaren veranderen natuurlijk.

Dit is het ding ook. Het probleem is complex en mensen schuiven vaak liever door dan dat ze het zelf aangrijpen. Ook weer een reden waarom de PVV ongeschikt is.
Je moet soms hard kunnen zijn, wel of geen echte vluchteling. En ik denk dat je mensen daar best op kan trainen om de BS te zien :) Hey andere landen zijn er ook makkelijk in. Het moet nu even klaar zijn, wat mij betreft zijn ook gelukzoekers welkom hier, als er weer plaats is.

En nu de PVV al ongeschikt noemen is ook een beetje treurig wel, laat ze het eerst eens doen voor ze af te serveren. De afgelopen jaren hebben andere partijen het ook niet beter gedaan.

Las ook al over 'zwerver werende shit in steden' Willen we dat? Lekker beleid wel wat nog doorgaat uit ons vorige kabinet op gemeente niveau.. Help die mensen ipv ze weg te jagen. Maar, lastig... no space.
Lach met een schone bips
pi_211560835
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je moet soms hard kunnen zijn, wel of geen echte vluchteling. En ik denk dat je mensen daar best op kan trainen om de BS te zien :) Hey andere landen zijn er ook makkelijk in. Het moet nu even klaar zijn, wat mij betreft zijn ook gelukzoekers welkom hier, als er weer plaats is.

En nu de PVV al ongeschikt noemen is ook een beetje treurig wel, laat ze het eerst eens doen voor ze af te serveren. De afgelopen jaren hebben andere partijen het ook niet beter gedaan.

Las ook al over 'zwerver werende shit in steden' Willen we dat? Lekker beleid wel wat nog doorgaat uit ons vorige kabinet op gemeente niveau.. Help die mensen ipv ze weg te jagen. Maar, lastig... no space.
Van psychologen tot accent experts alles trekken ze uit de kast om te screenen. Van wat ik begrijp is het in de meeste gevallen afkeur.

Noem eens iets waaruit blijkt dat ze wel geschikt zijn dan ! 20 jaar Wilders, wat heeft hij gedaan water we hoop uit kunnen putten?
pi_211560847
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Van psychologen tot accent experts alles trekken ze uit de kast om te screenen. Van wat ik begrijp is het in de meeste gevallen afkeur.

Noem eens iets waaruit blijkt dat ze wel geschikt zijn dan ! 20 jaar Wilders, wat heeft hij gedaan water we hoop uit kunnen putten?
OMG, We zijn echt verloren... Ach geef de man een kans, veel zal er toch niet veranderen :) Maak je niet druk.
Lach met een schone bips
pi_211560851
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
OMG, We zijn echt verloren... Ach geef de man een kans, veel zal er toch niet veranderen :) Maak je niet druk.
Dat heeft men vaker gedacht in het verleden.

Ik maak me ook niet te druk over verloren zijn.
Maar de PVV aan de macht is nu eenmaal ellende.

Heb je al wat kunnen oprakelen?
pi_211560869
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
Heb je al wat kunnen oprakelen?
Niet echt, ben met laatste aflevering van de Beckham serie op Netflix bezig en kijk beetje mee hier tussendoor.

Wel aanrader, goeie mini serie :)
Lach met een schone bips
pi_211560878
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 02:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Niet echt, ben met laatste aflevering van de Beckham serie op Netflix bezig en kijk beetje mee hier tussendoor.

Wel aanrader, goeie mini serie :)
Tja, is ook een tijdrovend klusje.

Klinkt als een serie waar ik in moet vallen en dan blijf kijken, maar dank.
  zaterdag 9 december 2023 @ 05:20:02 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211560989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Hebbie de filmpjes gezien hoe ze eerst kijken of de auto wel op slot zit?

Maar zonder gekheid, men zegt 'een kleine groep verpest het voor de rest van de vluchtelingen'. Ik vraag me oprecht af of die 'kleine groep' wel echt zo klein is..

Ik ben 100% voor het opvangen van echte vluchtelingen, maar zet wel mijn vraagtekens bij wie die echte vluchtelingen zijn.
90 % is gewoon werkzoekenden, en ik vind diemoet je niet opsluiten , want zij weten dat je hier zielig moet zijn om werk te krijgen , dus stoppen allemaal hun paspoort in de onderbroek en komen uit Mali, terwijl ze uit Senegal of Gambia komen

veel van die jongens hebben een goede MBO opleiding , spreken perfect engels en moeten een arbeidscontract van 3 jaar krijgen , en een BSN nummer met overlegging van hun paspoort , met de afspraak dat na die drie jaar ze weer terug gaan

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Volgens mij is dit voor de meeste mensen ook zo.
Mensen die het nodig hebben wil je helpen. Maar hoeveel hebben er werkelijk hulp nodig?
economische vluchteling die willen na hun opleiding aan het werk

Dat nederland er in 2040 niet meer zo uit ziet zoals nu dat weten we allemaal, heel veel oude grijze nederlander en veel import uit Afrika en veel meer moskeen en een hele grote islam partij in het parlement dat gaat gewoon gebeuren, dat is ook niet te stoppen
Maar we moeten het proces wel goed reguleren , dat kan door een 3 jarig arbeidscontract te geven met terugkeerverplichting , onder overlegging van het paspoort, geen paspoort?? Dan ga maar een kopie halen bij je ambassade

Maar woningbouw, kom op weilanden zat , ga bouwen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 09-12-2023 05:50:36 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 9 december 2023 @ 07:12:20 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211561136
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 05:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
90 % is gewoon werkzoekenden, en ik vind diemoet je niet opsluiten , want zij weten dat je hier zielig moet zijn om werk te krijgen , dus stoppen allemaal hun paspoort in de onderbroek en komen uit Mali, terwijl ze uit Senegal of Gambia komen

veel van die jongens hebben een goede MBO opleiding , spreken perfect engels en moeten een arbeidscontract van 3 jaar krijgen , en een BSN nummer met overlegging van hun paspoort , met de afspraak dat na die drie jaar ze weer terug gaan
[..]
economische vluchteling die willen na hun opleiding aan het werk

Dat nederland er in 2040 niet meer zo uit ziet zoals nu dat weten we allemaal, heel veel oude grijze nederlander en veel import uit Afrika en veel meer moskeen en een hele grote islam partij in het parlement dat gaat gewoon gebeuren, dat is ook niet te stoppen
Maar we moeten het proces wel goed reguleren , dat kan door een 3 jarig arbeidscontract te geven met terugkeerverplichting , onder overlegging van het paspoort, geen paspoort?? Dan ga maar een kopie halen bij je ambassade

Maar woningbouw, kom op weilanden zat , ga bouwen
:')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_211561325
Michael Moore heeft iets tegen weilanden is mijn voorzichtige indruk.
Dat heb ik zelf ook wel een beetje, de 'groene woestijn' met Engels raaigras kan wel iets kleiner worden. Niet alleen voor woningbouw, maar ook voor iets meer natuur graag. Stikstof is weldegelijk een probleem. Wat dat betreft zit je met een rechts georiënteerde coalitie niet goed, maar eerst moet immigratie maar eens worden aangepakt. Hoewel ik eigenlijk denk dat het allemaal te laat is, de clusterfuck aan problemen is in dit land zo lang genegeerd of vooruitgeschoven dat ik denk dat de negatieve spiraal niet te doorbreken is. Het 'gave land' van Rutte is hard op weg naar een dystopie.
  zaterdag 9 december 2023 @ 08:50:39 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211561393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Michael Moore heeft iets tegen weilanden is mijn voorzichtige indruk.
Dat heb ik zelf ook wel een beetje, de 'groene woestijn' met Engels raaigras kan wel iets kleiner worden. Niet alleen voor woningbouw, maar ook voor iets meer natuur graag. Stikstof is weldegelijk een probleem. Wat dat betreft zit je met een rechts georiënteerde coalitie niet goed, maar eerst moet immigratie maar eens worden aangepakt. Hoewel ik eigenlijk denk dat het allemaal te laat is, de clusterfuck aan problemen is in dit land zo lang genegeerd of vooruitgeschoven dat ik denk dat de negatieve spiraal niet te doorbreken is. Het 'gave land' van Rutte is hard op weg naar een dystopie.
Mogen best weilanden zijn om de stront op te kiepen, maar om nu meer dan de helft van nederland voor landbouw te bestemmen is wat overdreven, dus daar is veel teveel ruimte die we hard nodig hebben

We moeten weer woningen bouwen en waar anders kun je dat snel en zonder problemen met de buren doen dan daar
Ieder nieuwbouwhuis waar ik in gewoond heb is in weilanden gebouwd en vroerger was dat de normaalste zaak van de wereld en toen had je geen stikstof gezeik

Overigens waren er vroeger alleen nieuwbouwhuizen
ALs je inschreef bij het bouwfonds
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_211561399
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Michael Moore heeft iets tegen weilanden is mijn voorzichtige indruk.
Dat heb ik zelf ook wel een beetje, de 'groene woestijn' met Engels raaigras kan wel iets kleiner worden. Niet alleen voor woningbouw, maar ook voor iets meer natuur graag. Stikstof is weldegelijk een probleem. Wat dat betreft zit je met een rechts georiënteerde coalitie niet goed, maar eerst moet immigratie maar eens worden aangepakt. Hoewel ik eigenlijk denk dat het allemaal te laat is, de clusterfuck aan problemen is in dit land zo lang genegeerd of vooruitgeschoven dat ik denk dat de negatieve spiraal niet te doorbreken is. Het 'gave land' van Rutte is hard op weg naar een dystopie.
Komt dat niet juist doordat Nederland steeds rechtser is gaan stemmen? Die staan er immers niet echt om bekend om problemen echt op te lossen… Cultiveren van ellende en het vooruitschuiven van lastige keuzes is immers electoraal veel interessanter.
pi_211561419
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Komt dat niet juist doordat Nederland steeds rechtser is gaan stemmen? Die staan er immers niet echt om bekend om problemen echt op te lossen… Cultiveren van ellende en het vooruitschuiven van lastige keuzes is immers electoraal veel interessanter.
Dat weet ik niet. Ik denk dat zowel links als rechts evenveel blaam treft. Persoonlijk vind ik de VVD wel een grote negatieve factor, het neoliberalisme heeft veel schade aangericht. Ik zie uiteindelijk voor nu liever een rechts georiënteerde coalitie, maar het is jammer dat een partij als de VVD daarvoor nodig is.
pi_211561467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Ik denk dat zowel links als rechts evenveel blaam treft. Persoonlijk vind ik de VVD wel een grote negatieve factor, het neoliberalisme heeft veel schade aangericht. Ik zie uiteindelijk voor nu liever een rechts georiënteerde coalitie, maar het is jammer dat een partij als de VVD daarvoor nodig is.
De VVD, een afsplitsing van de VVD die qua neoliberalisme behoorlijk vergelijkbaar is, een afsplitsing van hun vaste partner in crime het CDA en een door de bio-industrie getrokken boerenpartij.
Dat is wat je dus krijgt als je een rechtse oriëntatie wilt, dapper idee van je dat die ook maar iets op gaan lossen voor het met ruzie weer uiteen valt _O-
pi_211561477
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 05:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar we moeten het proces wel goed reguleren , dat kan door een 3 jarig arbeidscontract te geven met terugkeerverplichting , onder overlegging van het paspoort, geen paspoort?? Dan ga maar een kopie halen bij je ambassade

Maar woningbouw, kom op weilanden zat , ga bouwen
Gebeurt helaas nooit.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_211561482
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Komt dat niet juist doordat Nederland steeds rechtser is gaan stemmen? Die staan er immers niet echt om bekend om problemen echt op te lossen… Cultiveren van ellende en het vooruitschuiven van lastige keuzes is immers electoraal veel interessanter.
Rechts lijkt in Nederland de laatste decennia voor ieder probleem twee fases door te maken:

1 Er is helemaal geen probleem (denk aan klimaat, of bijvoorbeeld gaswinning Groningen).
2 Het probleem is er vervolgens opeens, maar dan zo onnoemelijk groot, dat het onoplosbaar is of lijkt te zijn. Er wordt iig niets of zo min mogelijk aan gedaan.

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis welke veroorzaakt is door het vrije markt denken van juist de VVD en consorten).

Is de rechtse kiezer niet tevreden, dan stemt de rechtse kiezer nog domrechtser dan voorheen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:05:38 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211561492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Gebeurt helaas nooit.
Dan gaat het wel gebeuren want dan is de persoon bekend en strafbaar wegens in overtreding van contract
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:07:02 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211561510
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rechts lijkt in Nederland de laatste decennia voor ieder probleem twee fases door te maken:

1 Er is helemaal geen probleem (denk aan klimaat, of bijvoorbeeld gaswinning Groningen).
2 Het probleem is er vervolgens opeens, maar dan zo onnoemelijk groot, dat het onoplosbaar is of lijkt te zijn. Er wordt iig niets of zo min mogelijk aan gedaan.

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis veroorzaakt door het neoliberale gedachtengoed van juist VVD en consorten).

Is de rechtse kiezer niet tevreden, dan stemt de rechtse kiezer nog domrechtser dan voorheen.
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe,iedere werrkzoekende is voor hen potentieel zielig en vervolgd wegens homo of oorlog
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_211561520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe
Wat gaan ze niet veranderen?
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:09:23 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211561534
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wat gaan ze niet veranderen?
een strakke regulering van de instroom , desnoods met tijdelijk weer grenscontroles
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_211561547
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een strakke regulering van de instroom , desnoods met tijdelijk weer grenscontroles
Het moet Europees opgelost worden, de worst die rechts mensen op dit punt voorhoudt is van plastic.

Maar het punt wordt direct bewezen, het gaat gelijk weer over asielzoekers.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:11:27 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211561552
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:10 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het moet Europees opgelost worden, de worst die rechts mensen op dit punt voorhoudt is van plastic
Dan moet dat europees afgedwongen worden

de EU machthebbers hebben een bloedhekel aan grenscontroles die het schengen fenomeen gaan aantasten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_211561670
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rechts lijkt in Nederland de laatste decennia voor ieder probleem twee fases door te maken:

1 Er is helemaal geen probleem (denk aan klimaat, of bijvoorbeeld gaswinning Groningen).
2 Het probleem is er vervolgens opeens, maar dan zo onnoemelijk groot, dat het onoplosbaar is of lijkt te zijn. Er wordt iig niets of zo min mogelijk aan gedaan.

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis welke veroorzaakt is door het vrije markt denken van juist de VVD en consorten).

Is de rechtse kiezer niet tevreden, dan stemt de rechtse kiezer nog domrechtser dan voorheen.
Hier heb je zeker een punt.
pi_211561703
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar D66, pvda en Groen Links die gaan het zeker niet veranderen , dat geven ze ook toe,iedere werrkzoekende is voor hen potentieel zielig en vervolgd wegens homo of oorlog
Ook hier ben je weer met open ogen in de goedkope rechtse retoriek getrapt.
Afgelopen decennia waren het juist linkse politici die wel doorpakten op dit onderwerp. Diederik Samson was een belangrijke architect van de Turkijedeal en de Vreemdelingenwet van Job Cohen was ook heel lang bepalend.
  zaterdag 9 december 2023 @ 09:56:37 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211561901
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 00:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Volgens mij is dit voor de meeste mensen ook zo.
Mensen die het nodig hebben wil je helpen. Maar hoeveel hebben er werkelijk hulp nodig?
Als je met je Nikes en iPhone in Ter Apel rondloopt, terwijl je vrouw en kinderen in je thuisland zijn achtergelaten.
Wat was dan de reden om te vluchten.
Wat is er gebeurd met "vrouwen en kinderen eerst".

Of zijn het allemaal homo's (lijkt me niet, nog nooit over een Ter Apel afwerkplekprobleem gehoord) of christenen (kan, maar dat 'niet stelen' is dan niet aangekomen in de vertaling).
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:00:07 #41
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211561935
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 december 2023 01:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Weet je, in het PVV partij programma staan debiele dingen en Wilders als premier gaat verder ook niets oplossen. Maar het genot is er voor mij niet minder om. Het begon al bij de laatste peilingen, de paniek en verontwaardiging op social media toen beek dat de PVV niet klein zo worden.
Dit *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:05:05 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211562000
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:56 schreef matthijst het volgende:

[..]
Als je met je Nikes en iPhone in Ter Apel rondloopt, terwijl je vrouw en kinderen in je thuisland zijn achtergelaten.
Wat was dan de reden om te vluchten.
Wat is er gebeurd met "vrouwen en kinderen eerst".

Of zijn het allemaal homo's (lijkt me niet, nog nooit over een Ter Apel afwerkplekprobleem gehoord) of christenen (kan, maar dat 'niet stelen' is dan niet aangekomen in de vertaling).
ik heb een huis in die regio en ben daar ook nu en spreek veel van hen die ook willen gaan, maar ze hebben allemaal wel wat werk hier, maar geen gezin en de leeftijd is vaak van 16 tot 25

ze hebben zelf wat geld voor de overtocht en krijgen wat van familie
mar nikes en iphone die hebben ze zeker niet, wel spreken ze allemaal zeer goed engels
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_211562007
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rechts lijkt in Nederland de laatste decennia voor ieder probleem twee fases door te maken:

1 Er is helemaal geen probleem (denk aan klimaat, of bijvoorbeeld gaswinning Groningen).
2 Het probleem is er vervolgens opeens, maar dan zo onnoemelijk groot, dat het onoplosbaar is of lijkt te zijn. Er wordt iig niets of zo min mogelijk aan gedaan.

Om gedurende deze fases tóch aan de macht te blijven, creëert rechts rondom verkiezingen het angstbeeld dat met links aan de macht er te veel asielzoekers komen, of dat de begrotingstekorten exponentieel toenemen (Rutte 1 bijvoorbeeld kwam aan de macht met de slogan, 'de VVD past op uw portomonnee', lachwekkend want midden in de bankencrisis welke veroorzaakt is door het vrije markt denken van juist de VVD en consorten).

Is de rechtse kiezer niet tevreden, dan stemt de rechtse kiezer nog domrechtser dan voorheen.
Als links nu zo graag aan de macht wil komen, is het wel verstandig om eens te beginnen met naar zichzelf te kijken, in plaats van deze elpee met "het ligt niet aan ons verhaal, het ligt aan die domme kutkiezer die het maar niet begrijpt" in diverse varianten te blijven afspelen.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:06:16 #44
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211562013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 05:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
90 % is gewoon werkzoekenden, en ik vind diemoet je niet opsluiten , want zij weten dat je hier zielig moet zijn om werk te krijgen.
Dus aan de ene kant zijn ze niet allemaal achterlijk, maar aan de andere kant willen en kunnen ze allemaal werken. Beetje jammer van die lijst met beschermde beroepen:
https://ec.europa.eu/grow(...)rofessions/bycountry

Of denk je dat een advocaat of tandarts in Nederland auto's gaat poetsen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211562023
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Als links nu zo graag aan de macht wil komen, is het wel verstandig om eens te beginnen met naar zichzelf te kijken, in plaats van deze elpee met "het ligt niet aan ons verhaal, het ligt aan die domme kutkiezer die het maar niet begrijpt" in diverse varianten te blijven afspelen.
Of valt met inhoud niet op te boksen tegen het goedkope populisme?
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:08:39 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211562035
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:06 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dus aan de ene kant zijn ze niet allemaal achterlijk, maar aan de andere kant willen en kunnen ze allemaal werken. Beetje jammer van die lijst met beschermde beroepen:
https://ec.europa.eu/grow(...)rofessions/bycountry

Of denk je dat een advocaat of tandarts in Nederland auto's gaat poetsen?
dat kan waarom niet ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_211562043
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 09:56 schreef matthijst het volgende:

[..]
Als je met je Nikes en iPhone in Ter Apel rondloopt, terwijl je vrouw en kinderen in je thuisland zijn achtergelaten.
Wat was dan de reden om te vluchten.
Wat is er gebeurd met "vrouwen en kinderen eerst".

Of zijn het allemaal homo's (lijkt me niet, nog nooit over een Ter Apel afwerkplekprobleem gehoord) of christenen (kan, maar dat 'niet stelen' is dan niet aangekomen in de vertaling).
De mannen gaan eerst omdat de reis vaak gevaarlijk is en er nogal wat vrouwen verkracht worden. Via gezinshereniging kunnen ze de familie via een veiligere route laten reizen. Ik dacht dat dat inmiddels wel bekend was
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:09:41 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211562044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb een huis in die regio en ben daar ook nu en spreek veel van hen die ook willen gaan, maar ze hebben allemaal wel wat werk hier, maar geen gezin en de leeftijd is vaak van 16 tot 25

ze hebben zelf wat geld voor de overtocht en krijgen wat van familie
mar nikes en iphone die hebben ze zeker niet, wel spreken ze allemaal zeer goed engels
Maar dat zijn toch geen vluchtelingen? :?
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:10:43 #49
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211562051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat kan waarom niet ?
Van een kutleven daar, naar een kutleven hier?
Jij spreekt ze schijnbaar, dus wat trekt ze dan zo in Nederland?
De kou, de regen? De aanstaande premier?
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:10:49 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211562053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:09 schreef matthijst het volgende:

[..]
Maar dat zijn toch geen vluchtelingen? :?
klopt

ze zijn zeker niet zielig en ook niet homo
maar ze willen wel gaarg in europa werken en dan geld naar huis sturen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')