Van wie mogen ze niet meer werken dan?quote:Op zondag 10 december 2023 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot op heden slechts 24 weken per jaar en van hun verdiende geld mogen ze 25 % zelf houden en een BSN nummer krijgen ze niet, nou ga er maar aaanstaan
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.quote:Op zondag 10 december 2023 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot op heden slechts 24 weken per jaar en van hun verdiende geld mogen ze 25 % zelf houden en een BSN nummer krijgen ze niet, nou ga er maar aaanstaan
quote:Ook willen we voor asielzoekers vanaf dag één onderwijs en de mogelijkheid om te werken.
https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid
quote:Werken wordt voor asielzoekers makkelijker en we schaffen de 24-weken-eis af. Werken moet mogelijk zijn na één maand in plaats van pas na zes maanden. D66 laat mensen liever meedraaien in de samenleving, dan verpieteren in een azc.
https://d66.nl/standpunten/integratie-en-immigratie/
VVD trekt dat niet:quote:Op zondag 10 december 2023 16:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.
[..]
[..]
quote:Toch is het nog maar de vraag of er in de Tweede Kamer een meerderheid is voor het voorstel. Tegenstanders, waaronder de VVD, zeggen dat asielzoekers koppelen aan werk mogelijk een belofte tot permanent verblijf inhoudt;
tot op heden worden arbeidsmigranten opgesloten op schepen en hotels en mogen slechts 24 weken werken zonder BSN nummerquote:Op zondag 10 december 2023 16:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.
[..]
[..]
Heb je een bron van die laatste zin? Even een officiële verklaring graag met je hetze.quote:Op zondag 10 december 2023 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toto op heden worden arbeidsmigranten opgesloten op schepen en hotels en mogen slechts24 wekenwerken zonder BSN nummer
Geen recht op WW en geen recht op pensioen
Het liefst heeft D66 dat ze allemaal homo zijn dan is het makkelijk een vergunning geven om te werken
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.quote:Op zondag 10 december 2023 09:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Alleen kraam ik geen lul koek uit, jij vind dat alleen zo. End dat mag jij zo vinden. Alleen wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.
Verder maakt het van jou een heel aso en dom figuur als je met randdebiel gaat lopen schelden.
Niet nodig, niet doen.
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 17:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.
Voorbeeld (niet van de PVV, trouwens); de flexwet (u weet wel, dat u na drie tijdelijke arbeidscontracte een vast contract aangeboden zou moeten worden) had als doel dat men gemakkelijker en sneller een vast contract zou krijgen. Resultaat ervan echter was dat nu een hoop meer mensen na hun tweede tijdelijke contract 'gedetacheerd' of 'overgeplaatst' of simpelweg vervangen worden door iemand anders op een tijdelijk contract. Daarvan zei iemand al eens: 'Dat gaat niet werken. Dat gaat precies het tegenovergestelde bewerkstelligen van wat je ermee wil bewerkstelligen.', waarop iemand anders zei: 'Dat vind jij maar zo, dat is maar jouw mening.', waarop de eerste weer zei: 'Ben jij een soort van randdebiel, of iets dergelijks?'
Verder heb ik er geen enkel probleem mee om voor asociaal of dom aangemerkt te worden. Dat deert mij niet zo. Dat is maar een mening.
Kijk, ik wil me daar ook niet achter verschuilen. Een grondwet kan ook aangepast worden (hoewel dat nogal een lastig, langdurig proces is en werkelijk - goddank - geen enkele andere partij daar aan wil en ik durf zelfs te beweren een hoop mensen binnen de PVV zelf niet), maar laten we het dan vooral hebben over of de zaken die de PVV voorstelt wel het gewenste effect hebben. De PVV wil aan de éne kant (tenminste, ik denk dat ze dat willen) radicalisering en islamitisch extremisme tegengaan. Aan de andere kant willen ze koran verbieden en moskeeën sluiten. Nu leert de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons nogal dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen.quote:Op zondag 10 december 2023 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.
Inderdaad als de wil er is, kan alles veranderen, echt ALLESquote:Op zondag 10 december 2023 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.
Niet ieder mens is een workaholic, daarbij het enige dat mensen verplicht zijn om te doen is zorgen voor de dagelijkse maaltijden.quote:Op zondag 10 december 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze zijn ook welkom om te gaan werken , maar dat laat D66 en GL niet toe want ze moeten persee zielig ziin
Nogal lastig zonder geld en eigen grond. Die je doorgaans krijgt door te huren of te kopen. En wat heb je daarvoor nodig? Geld.quote:Op zondag 10 december 2023 18:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Niet ieder mens is een workaholic, daarbij het enige dat mensen verplicht zijn om te doen is zorgen voor de dagelijkse maaltijden.
Als ik ga plukken, oogsten en malen heb ik binnen een week voor een heel jaar fruit, meel, groenten, aardappelen en kruiden.
De veeleisers krijgen hun dagelijkse maaltijden toch gratis?quote:Op zondag 10 december 2023 19:15 schreef matthijst het volgende:
Ja,
[..]
Nogal lastig zonder geld en eigen grond. Die je doorgaans krijgt door te huren of te kopen. En wat heb je daarvoor nodig? Geld.
Aha, en hoe kom je dan aan geld? Door te werken (of door zielig je hand op te houden, maar hoop dat dat de meeste mensen hun eer te na is).
Zoals ik al eerder aangaf (ik weet niet meer of dat tegen jou was, of iemand anders); in het PVV partij programma staan dingen die ook ik idioot/onuitvoerbaar acht, en ook Wilders zal de grote problemen niet op gaan lossen. Ik geloof zelfs dat geen enkele partij/politicus dat zou kunnen. Ik denk; hoe dan ook, ongeacht wie hier aan het politieke roer staan; de polarisering zal op zowat alle vlakken alleen maar toenemen. Mijn stem is niets meer en minder dan een statement tegen een aantal dingen, waarvan ik vind dat dat het de meest urgente en wezenlijk aanwezige punten van acht zijn. Nou zullen wel meer stemmers dat doen (joh), maar wat dan nu precies de voornaamste punten zijn, daarover is men verdeeld (joh).quote:Op zondag 10 december 2023 17:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.
Voorbeeld (niet van de PVV, trouwens); de flexwet (u weet wel, dat u na drie tijdelijke arbeidscontracte een vast contract aangeboden zou moeten worden) had als doel dat men gemakkelijker en sneller een vast contract zou krijgen. Resultaat ervan echter was dat nu een hoop meer mensen na hun tweede tijdelijke contract 'gedetacheerd' of 'overgeplaatst' of simpelweg vervangen worden door iemand anders op een tijdelijk contract. Daarvan zei iemand al eens: 'Dat gaat niet werken. Dat gaat precies het tegenovergestelde bewerkstelligen van wat je ermee wil bewerkstelligen.', waarop iemand anders zei: 'Dat vind jij maar zo, dat is maar jouw mening.', waarop de eerste weer zei: 'Ben jij een soort van randdebiel, of iets dergelijks?'
Verder heb ik er geen enkel probleem mee om voor asociaal of dom aangemerkt te worden. Dat deert mij niet zo. Dat is maar een mening.
Koran verbieden, moskeen sluiten; dat gaat mij ook allemaal te ver. Wel zou ik graag willen zien dat (basis) scholen los komen te staan van een religie als leidraad, zodat kinderen van jongs af aan niet gelijk helemaal klem komen te zitten in de indoctrine.quote:Op zondag 10 december 2023 18:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, ik wil me daar ook niet achter verschuilen. Een grondwet kan ook aangepast worden (hoewel dat nogal een lastig, langdurig proces is en werkelijk - goddank - geen enkele andere partij daar aan wil en ik durf zelfs te beweren een hoop mensen binnen de PVV zelf niet), maar laten we het dan vooral hebben over of de zaken die de PVV voorstelt wel het gewenste effect hebben. De PVV wil aan de éne kant (tenminste, ik denk dat ze dat willen) radicalisering en islamitisch extremisme tegengaan. Aan de andere kant willen ze koran verbieden en moskeeën sluiten. Nu leert de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons nogal dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen.
Verder snap ik ook de hypocritie niet zo dat de Koran verboden zou moeten worden omdat daar (naar de smaak van Wilders, althans) allemaal walgelijke dingen in staan, maar andere boeken - die toch ook zo hun ideologische aanhang weten te bewerkstelligen - zoals de Bijbel, Mein Kampf, Dianetics: lijdraad voor het menselijke verstand - enzo dan weer niet.
Geef nu eens iedere partij het recht om een eigen boodschappenlijstje in te dienen, niet alles zal in de winkelkar terecht komen als je met vier man gaat boodschappen doenquote:Op zondag 10 december 2023 23:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf (ik weet niet meer of dat tegen jou was, of iemand anders); in het PVV partij programma staan dingen die ook ik idioot/onuitvoerbaar acht, en ook Wilders zal de grote problemen niet op gaan lossen. Ik geloof zelfs dat geen enkele partij/politicus dat zou kunnen. Ik denk; hoe dan ook, ongeacht wie hier aan het politieke roer staan; de polarisering zal op zowat alle vlakken alleen maar toenemen. Mijn stem is niets meer en minder dan een statement tegen een aantal dingen, waarvan ik vind dat dat het de meest urgente en wezenlijk aanwezige punten van acht zijn. Nou zullen wel meer stemmers dat doen (joh), maar wat dan nu precies de voornaamste punten zijn, daarover is men verdeeld (joh).
Ik heb er overigens ook geen probleem om aangemerkt te worden als ''dom'' of ''asociaal'', dat zijn immers gewoon objectieve constateringen. Maar als er krachttermen/scheldwoorden bij gesleept worden (vaak omdat er emotie getriggerd word) zoals randdebiel, nazi enz enz of kanker dit kanker dat kanker jij dan is dat op geen enkele manier een constructieve toevoeging, wat jammer is -en niet alleen dat, maar dan word de kans op harder en gemener spelen alleen maar groter. Overigens, ik zeg heel eerlijk; ik trap zeker ook nog wel eens in die valkuil.
[..]
Koran verbieden, moskeen sluiten; dat gaat mij ook allemaal te ver. Wel zou ik graag willen zien dat (basis) scholen los komen te staan van een religie als leidraad, zodat kinderen van jongs af aan niet gelijk helemaal klem komen te zitten in de indoctrine.
Bij jouw stelling dat de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons leert ''dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen'' heb ik dan een vraag want dit zie ik niet terug in landen waar de islam de scepter zwaait. Of ga je me nu zeggen dat je nooit hebt geweten dat, in nogal wat landen die bekend staan als ''islamitisch'', elke andere openbare praktisering/viering van elke andere religie anders dan de islam verboden is? Nu, dat is wel zo. Nogmaals; Wilders pleit voor het sluiten van islamitische gebedhuizen (en islamitische gebedshuizen alleen) -wat mij te ver gaat-, echter; in de bakermat van de islam en tevens het geografische hart van de islam wonen en leven ook mensen die ook andere religies aanhangen. Dit terwijl het in Saudie Arabie verboden is om gebedshuizen van alle andere religies die niet islam zijn te bouwen.
Waarom zien we daar dan niet dezelfde radicalisering van de minderheids groepen (lees; alles en iedereen niet-islamitsch) die daar onderdrukt worden?
Zelden lees je bij een nieuwsbericht over een terreur aanslag in een islamitisch land dat het (bijvoorbeeld) christelijke extremisten waren. Sterker, vaker is het de religie van ''vrede en liefde'' zelf, zoals die van 2017 in een Egyptische moskee (met ruim 300 doden(!)). Je gebruikte het woord hypocriet, laat ik het ook doen; bij het minste of geringste nieuwbericht waarin het ''grote gevaar'' (lees; extreem rechts) jegens de islam een rol speelt, buitelt men (moslims en niet-moslims) over elkaar om hand in hand een kring rondom een moskee te gaan staan om zo een symbolisch NEE tegen fysieke dreiging + geweld tegen moslims te vormen. Fysieke dreiging + geweld wat hier niet tot nauwelijks voorkomt. Na de aanslag in Egypte (wat zelfs één van de dodelijkste en bloederigste ooit was) bleef het echter doodstil. Weet jij waarom? Ik wel. En ik vond dat een mooi toonbeeld van hypocrisie.
En de in de koran staan walgelijke dingen (en niet alleen volgens Wilders), maar zo ook inderdaad in wat andere boeken die hier ook maar getolereerd worden. Het verschil in deze is echter dat de islam zich onderscheid door een andere belangrijke ''pilaar'' in de fundering, en dat is het perfecte islamitische rolmodel; Mohammed. Mohammed was een krijgsheer die geweld niet schuwde en daarom op respect kon rekenen. Dit is mijn inziens vandaag de dag een cruciale factor voor de koersbepaling van de islamitische ideologie en diens cultuur. Welke hier voor onoverkoombare problemen zorgt.
Overigens, wat mij betreft mogen alle dergelijke boeken voorzien worden van een algemeen en actueel voorwoord die de nodige context bied. Ik geloof dat dit bij mein kampf al het geval is? Lijkt mij iig geval geen slecht idee.
Nou, ik heb gezien dat je leuk en bevlogen kunt typen. Ik zie een inhoudelijke reactie graag tegemoet. Het liefst zonder de emotionele toespelingen.
Je hebt het tegen de Raaskaller des Vaderlands hèquote:Op zondag 10 december 2023 16:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Heb je een bron van die laatste zin? Even een officiële verklaring graag met je hetze.
https://www.telegraaf.nl/(...)tra-arbeidsmigrantenquote:Op maandag 11 december 2023 06:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt het tegen de Raaskaller des Vaderlands hè
quote:Adviesraad zoekt oplossingen voor vergrijzing
‘AOW-leeftijd naar 69 of 3 miljoen extra arbeidsmigranten’
EMILE KOSSEN
Aangepast: 31 min geleden2 uur geledenin BINNENLAND
AMSTERDAM - Arbeidsmigranten kunnen nuttig zijn voor tekortsectoren, maar alleen op massale schaal zouden ze een oplossing zijn voor vergrijzing en de steeds duurdere verzorgingsstaat.
Dat schrijft de Adviesraad Migratie in een toekomstverkenning.
Doe maar AOW leeftijd naar 69.quote:Op maandag 11 december 2023 08:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tra-arbeidsmigranten
Heel lang artikel , maar het is premium, dus ik mag het hier niet copy pasten, dus alleen de headline dan
https://www.telegraaf.nl/(...)e-keuze-arbeidsmarkt
Er is een keuze zeg de adviesraad, of de AOW leeftijd naar 69 jaar of we gaan 3 miljoen arbeidsmigranten aan het werk zetten .
Dus niet meer zielige mensen opsluiten, maar aan het werk, hup van die boot af , jammer voor D66 en GL dan
Het minimumloon hoeft dus niet fors omhoog en toeslagen hebben de migranten ook niet nodig, alleen woonruimte
Ja ik weet het he stikstof , oei oei oei, denk toch om de vleermuizen en de brandnetels
[..]
GeertGOD gaat die terugbrengen naar 65 door asielzoekers buiten de deur te houden!quote:Op maandag 11 december 2023 09:46 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Doe maar AOW leeftijd naar 69.
Dat gaat Geert god niet lukken want daar gaat de rest van de coalitie voor liggenquote:Op maandag 11 december 2023 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
GeertGOD gaat die terugbrengen naar 65 door asielzoekers buiten de deur te houden!
90% van zijn verkiezingsprogramma kan wat mij betreft zo de prullenbak in.quote:Op maandag 11 december 2023 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
GeertGOD gaat die terugbrengen naar 65 door asielzoekers buiten de deur te houden!
SP wil stoppen met arbeidsmigratie.quote:Op maandag 11 december 2023 09:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
90% van zijn verkiezingsprogramma kan wat mij betreft zo de prullenbak in.
Hij en Omtzigt zijn gewoon de enigen die een groot probleem zien in migratie en daar wat aan willen doen. VVD zegt dat ze het willen aanpakken maar hebben de afgelopen 13 jaar niets gedaan.
Omtzigt wil 50000, Geert wil 0.
JA dat klopt die will alleen nog maar zielige figuren binnenhalen die een advocaaat nodig hebben en de rest van de familie ook laten komen, homos achtervolgde christenen , oorlogsgebiedpersonen moeten we hebbenquote:Op maandag 11 december 2023 10:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
SP wil stoppen met arbeidsmigratie.
Raar dat door de "media dynaniem" is geframed dat arbeidsmigratie nadelig zou zijn. Deze mensen leveren juist veel op: betalen belasting, verrichten tegen lage tarieven (zware) arbeid waardoor wij concurrerend zijn en/of toegang hebben tot goedkopere diensten, doen wij wat wij niet willen.quote:Op maandag 11 december 2023 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA dat klopt die will alleen nog maar zielige figuren binnenhalen die een advocaaat nodig hebben en de rest van de familie ook laten komen, homos achtervolgde christenen , oorlogsgebiedpersonen moeten we hebben
Absoluut geen mensen die wat kunnen en niet zielig zijn
Omtzigt geeft alleen aan dat asielzoekers als kleine groep onder de migranten niet het probleem zijn. Hij wil dat er met name minder buitenlandse studenten komen zodat de werkdruk onder leerkrachten omlaag kan en kamers weer door NL studenten kunnen worden bezet. Dus daar zit ook 0 overeenkomst in het “samen iets willen”.quote:Op maandag 11 december 2023 09:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
90% van zijn verkiezingsprogramma kan wat mij betreft zo de prullenbak in.
Hij en Omtzigt zijn gewoon de enigen die een groot probleem zien in migratie en daar wat aan willen doen.
Omtzigt heeft vaak genoeg gezegd dat asiel omlaagmoet.quote:Op maandag 11 december 2023 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Omtzigt geeft alleen aan dat asielzoekers als kleine groep onder de migranten niet het probleem zijn. Hij wil dat er met name minder buitenlandse studenten komen zodat de werkdruk onder leerkrachten omlaag kan en kamers weer door NL studenten kunnen worden bezet. Dus daar zit ook 0 overeenkomst in het “samen iets willen”.
Wat is dit nou voor houding, Michael? Jij noemt deze mensen toch altijd werkzoekende die we opsluiten in boten en hotels, zonder BSN en recht op werk? Sinds wanneer zijn dit allemaal zielige mensen?quote:Op maandag 11 december 2023 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA dat klopt die will alleen nog maar zielige figuren binnenhalen die een advocaaat nodig hebben en de rest van de familie ook laten komen, homos achtervolgde christenen , oorlogsgebiedpersonen moeten we hebben
Absoluut geen mensen die wat kunnen en niet zielig zijn
klopt, men moet een arbeidscontract krijgen en aan het werk, en na afloop van het getekende arbeidscontract / werkvergunning, weer terug naar huis , geld thuis brengenquote:Op maandag 11 december 2023 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omtzigt heeft vaak genoeg gezegd dat asiel omlaagmoet.
Het zijn geen zielige mensen, dat maakt D66 ervanquote:Op maandag 11 december 2023 10:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor houding, Michael? Jij noemt deze mensen toch altijd werkzoekende die we opsluiten in boten en hotels? Sinds wanneer zijn dit allemaal zielige mensen?
Hij wil jaarlijks 50000 migranten, dat is asiel, arbeid en alle soorten migranten die je kunt verzinnen. Er zit dus wel degelijk asiel in.quote:Op maandag 11 december 2023 10:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Omtzigt geeft alleen aan dat asielzoekers als kleine groep onder de migranten niet het probleem zijn. Hij wil dat er met name minder buitenlandse studenten komen zodat de werkdruk onder leerkrachten omlaag kan en kamers weer door NL studenten kunnen worden bezet. Dus daar zit ook 0 overeenkomst in het “samen iets willen”.
Ik haat dat woord asiel, dat gebruik je voor honden, asiel voor mensen dat bestaat nietquote:Op maandag 11 december 2023 10:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hij wil jaarlijks 50000 migranten, dat is asiel, arbeid en alle soorten migranten die je kunt verzinnen. Er zit dus wel degelijk asiel in.
Arbeidsmigranten is en heel andere groep dan asielzoekers. Kun jij wel niet van dat woord houden, maar het zijn echt twee totaal verschillende zaken.quote:Op maandag 11 december 2023 11:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik haat dat woord asiel, dat gebruik je voor honden, asiel voor mensen dat bestaat niet
arbeidsmigranten is veel beter,
Asiel dat gaat weer de door D66 en SP zo gewenste zielige hoek in
kloptquote:Op maandag 11 december 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten is en heel andere groep dan asielzoekers. Kun jij wel niet van dat woord houden, maar het zijn echt twee totaal verschillende zaken.
Ja dan komen ze er dus achter dat ze niet de zielepiet zijn maar uit een veilig land komen en kunnen ze worden teruggestuurd. Dat is waarom ze hun paspoort inslikken of op een andere manier kwijt maken.quote:Op maandag 11 december 2023 11:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
Maar ik denk dat als men niet meer of homo of achtervolgde christen moet zijn , maar gewoon gelijk kan vertellen; Ik wil werken, dat dan het aantal zielepieten drastisch omlaag gaat,
Ook hoeft men dan niet meer het paspoort te verliezen, want om te mogen werken heb je een paspoort nodig
Iedereen die vlucht uit een land is een homo…. Laat maarquote:Op maandag 11 december 2023 11:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
Maar ik denk dat als men niet meer of homo of achtervolgde christen moet zijn , maar gewoon gelijk kan vertellen; Ik wil werken, dat dan het aantal zielepieten drastisch omlaag gaat,
Ook hoeft men dan niet meer het paspoort te verliezen, want om te mogen werken heb je een paspoort nodig
nou die slikken ze niet in hoor die zit veilig in de plunjezakquote:Op maandag 11 december 2023 11:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dan komen ze er dus achter dat ze niet de zielepiet zijn maar uit een veilig land komen en kunnen ze worden teruggestuurd. Dat is waarom ze hun paspoort inslikken of op een andere manier kwijt maken.
Dat is nou niet het geval bij veiligelandiers. Die gooien hun paspoort weg en zeggen dat ze uit een oorlogsgebied komen.quote:Op maandag 11 december 2023 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou die slikken ze niet in hoor die zit veilig in de plunjezak
Die gooien niks weg, gooi jij je paspoort weleens weg?? Die zit netjes in hun bagage,quote:Op maandag 11 december 2023 11:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is nou niet het geval bij veiligelandiers. Die gooien hun paspoort weg en zeggen dat ze uit een oorlogsgebied komen.
Ik ben dan ook geen asielzoeker.quote:Op maandag 11 december 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die gooien niks weg, gooi jij je paspoort weleens weg?? Die zit netjes in hun bagage,
Hier heb het even voor je opgezocht:quote:Op maandag 11 december 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die gooien niks weg, gooi jij je paspoort weleens weg?? Die zit netjes in hun bagage,
Ja het scoort wel als je zegt ik kom uit Mali en ben bedreigde christen, of dat je zegt , ik kom uit Gambia en heb mijn studie electra afgerond, dus stop jjij je paspoort diep weg in ja binnenzak
https://nos.nl/op3/artike(...)-identiteit-bewijzenquote:Asielzoekers worden in Nederland binnen drie dagen na binnenkomst geïdentificeerd door de politie of marechaussee. Experts zeggen dat daar soms ook vluchtelingen of migranten bij zitten die bewust geen paspoort hebben.
Mensenhandelaren hebben die afgepakt, of paspoorten zijn weggegooid. Dit vanuit het idee dat het dan ingewikkelder is voor een land om iemand terug te sturen - of bijvoorbeeld omdat mensen weten dat hun land van herkomst als veilig wordt gezien.
Ja, maar wat ik schreef sluit hier op aanquote:Op maandag 11 december 2023 10:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hij wil jaarlijks 50000 migranten, dat is asiel, arbeid en alle soorten migranten die je kunt verzinnen. Er zit dus wel degelijk asiel in.
Jij redeneert zo ontzettend vanuit je positie als Nederlander die zich geen zorgen hoeft te maken. Natuurlijk gooien wij allemaal in principe nooit ons paspoort weg. Daar is ook geen reden voor.quote:Op maandag 11 december 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
denk jij echt dat ze hun paspoort wegggoien??quote:Op maandag 11 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij redeneert zo ontzettend vanuit je positie als Nederlander die zich geen zorgen hoeft te maken. Natuurlijk gooien wij allemaal in principe nooit ons paspoort weg. Daar is ook geen reden voor.
Als je vertrekt uit een land en je bent er niet helemaal zeker van (of weet het al zeker) dat je als asielzoeker zult worden gezien als ze weten waar je vandaan komt, is het voor de zekerheid weggooien van je paspoort echt geen raar ding.
Maar goed geen paspoort , geen BSN nummer, en dan is een arbeidscontract ook onmogelijkquote:Op maandag 11 december 2023 11:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hier heb het even voor je opgezocht:
[..]
https://nos.nl/op3/artike(...)-identiteit-bewijzen
De asielverdragen dicteren ons niet hoe we de asielzoekers huisvesten, maar dat we ze huisvesten. Dit kunnen dus gewoon containerwoningen zijn. En dan kunnen ze gewoon op de wachtlijst voor een sociale huurwoning, of genoeg gaan verdienen dat ze particulier kunnen huren.quote:Op maandag 11 december 2023 12:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, maar wat ik schreef sluit hier op aan
We hebben ons (helaas voor de pvv) aan asielverdragen te houden wat de asielzoekers betreft.
Omtzigt wil met name in de buitenlandse studenten snijden. Daar zit je niet mee aan strenge verdragen gekoppeld. Maar dit punt interesseert de PVV niet zo en idem voor de asielzoekers aan NSC zijde. Dus nee, ze raken elkaar niet.
Misschien dat de PVV wel wat kan meeliften op een potentieel succesje van NSC, als ze dat weten te spinnen. Maar het is niet een huwelijk van gelijkwaardigheid.
Kolder.quote:Op maandag 11 december 2023 12:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, maar wat ik schreef sluit hier op aan
We hebben ons (helaas voor de pvv) aan asielverdragen te houden wat de asielzoekers betreft.
Omtzigt wil met name in de buitenlandse studenten snijden. Daar zit je niet mee aan strenge verdragen gekoppeld. Maar dit punt interesseert de PVV niet zo en idem voor de asielzoekers aan NSC zijde. Dus nee, ze raken elkaar niet.
Misschien dat de PVV wel wat kan meeliften op een potentieel succesje van NSC, als ze dat weten te spinnen. Maar het is niet een huwelijk van gelijkwaardigheid.
Vraag ik mij al jaren af, ze schenden onze mensenrechten, onze veiligheid komt in gevaar en voor de mensen die niet bij het elitaire volk horen en de politie eens nodig hebben gehad is het ook al lang duidelijk dat de politie discrimineert en niet in dienst staat voor de gehele samenleving.quote:Op maandag 11 december 2023 13:12 schreef Tjoent het volgende:
Soms vraag je je (ik) ook wel eens af of je de Staat derals burger niet kunt aanklagen (collectief zou mooi zijn) voor het binnenhalen van terroristen en soortgelijk gespuis. De screening van asielzoekers blijkt ondermaats te zijn waardoor je regelmatig dit soort dingen leest:
https://www.nu.nl/binnenl(...)teling-in-syrie.html
De politie heeft vrijdag een 55-jarige Syriër gearresteerd vanwege misdaden die hij in Syrië zou hebben gepleegd. De man zou in 2013 en 2014 leider zijn geweest van de verhoorafdeling van een Syrische militie die het leger steunde.
Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van medeplichtigheid aan marteling en seksueel geweld tegen de Syrische bevolking.
Sommigen schieten dan ook wel onnodig in de paniek en geven hem wel heel erg veel macht in hun hoofd. Het is nog steeds geen dictatuur hier; ze kunnen zoveel willen, ze moeten toch eerst andere partijen weten te overtuigen. PVV in de regering zal een heel stuk minder extreem zijn dan PVV in de oppositie; die moeten gewoon compromissen gaan sluiten. Vooral immigratie zal belangrijk voor ze blijven gok ik en daar is echt wel mee te werken.quote:Op maandag 11 december 2023 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat Geert god niet lukken want daar gaat de rest van de coalitie voor liggen
Maar dat iets begrijpelijk is keurt het nog niet goed. Het is extreem verwerpelijk om op die manier de procedure te frustreren. Mensen die daadwerkelijk (onze) hulp nodig hebben worden hier de dupe van.quote:Op maandag 11 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
Als je vertrekt uit een land en je bent er niet helemaal zeker van (of weet het al zeker) dat je als asielzoeker zult worden gezien als ze weten waar je vandaan komt, is het voor de zekerheid weggooien van je paspoort echt geen raar ding.
Gelukkig hebben we Baudet en Eerdmans om Wilders wel bij de rechtse les te houden.quote:Op maandag 11 december 2023 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sommigen schieten dan ook wel onnodig in de paniek en geven hem wel heel erg veel macht in hun hoofd. Het is nog steeds geen dictatuur hier; ze kunnen zoveel willen, ze moeten toch eerst andere partijen weten te overtuigen. PVV in de regering zal een heel stuk minder extreem zijn dan PVV in de oppositie; die moeten gewoon compromissen gaan sluiten. Vooral immigratie zal belangrijk voor ze blijven gok ik en daar is echt wel mee te werken.
Die veiligelandiers zonder paspoort zijn dan ook helemaal niet uit op een arbeidscontract.quote:Op maandag 11 december 2023 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar goed geen paspoort , geen BSN nummer, en dan is een arbeidscontract ook onmogelijk
Het is beter als arbeidsmigranten niet meer hoeven te liegen over waar ze vandaan komen en of ze wel of niet homo zijn, dat doet helemaal niet terzake voor een arbeidscontract
https://www.telegraaf.nl/(...)-zit-innovatie-dwars
Wat stel je voor als oplossing? Mensen die daadwerkelijk hebben moeten vluchten hebben namelijk vaak ook geen paspoort. Dat is dan alleen niet moedwillig.quote:Op maandag 11 december 2023 14:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Maar dat iets begrijpelijk is keurt het nog niet goed. Het is extreem verwerpelijk om op die manier de procedure te frustreren. Mensen die daadwerkelijk (onze) hulp nodig hebben worden hier de dupe van.
Knap dat ze dan nog door verschillende landen hebben kunnen reizen.quote:Op maandag 11 december 2023 14:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat stel je voor als oplossing? Mensen die daadwerkelijk hebben moeten vluchten hebben namelijk vaak ook geen paspoort. Dat is dan alleen niet moedwillig.
Ik zeg niets over wat ik ervan vind. Er wordt door een zekere user ten stelligste bestrijdt dat mensen hun paspoort weg zouden gooien, want dat doe je toch niet? Nou, sommige mensen doen dat dus zeker wel.quote:Op maandag 11 december 2023 14:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Maar dat iets begrijpelijk is keurt het nog niet goed. Het is extreem verwerpelijk om op die manier de procedure te frustreren. Mensen die daadwerkelijk (onze) hulp nodig hebben worden hier de dupe van.
iedereen wil een toekomst opbouwen en iemand zijn , ook jijquote:Op maandag 11 december 2023 14:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Die veiligelandiers zonder paspoort zijn dan ook helemaal niet uit op een arbeidscontract.
Huis, uitkering en Miele.
Laat ze hun eigen land maar opbouwen. Er is daar geen oorlog. Wij zitten vol.quote:Op maandag 11 december 2023 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen wil een toekomst opbouwen en iemand zijn , ook jij
Dat kan zijn maar die kunnen naar de ambasade een kopie halen , net als jiquote:Op maandag 11 december 2023 14:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat stel je voor als oplossing? Mensen die daadwerkelijk hebben moeten vluchten hebben namelijk vaak ook geen paspoort. Dat is dan alleen niet moedwillig.
nee die gooi je niet weg,dat is dom, dat die in de rugzak zit lijkt me meer waarschijnlijker, paspoort weggooien is domquote:Op maandag 11 december 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niets over wat ik ervan vind. Er wordt door een zekere user ten stelligste bestrijdt dat mensen hun paspoort weg zouden gooien, want dat doe je toch niet? Nou, sommige mensen doen dat dus zeker wel.
arbeidsmigranten zijn nodig, zeer gewenst en onontkoombaar zeker in de toekomstquote:Op maandag 11 december 2023 14:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Laat ze hun eigen land maar opbouwen. Er is daar geen oorlog. Wij zitten vol.
Niet als dat paspoort bijvoorbeeld een Marokkaans paspoort is.quote:Op maandag 11 december 2023 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die gooi je niet weg,dat is dom, dat die in de rugzak zit lijkt me meer waarschijnlijker, paspoort weggooien is dom
Je stelt net zelf dat een arbeidscontract niet te verkrijgen is zonder paspoort.quote:Op maandag 11 december 2023 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
arbeidsmigranten zijn nodig, zeer gewenst en onontkoombaar zeker in de toekomst
Ja, natuurlijk. Je loopt even naar de ambassade van het land dat jou wil vermoorden. Weten ze meteen dat je het land ontvlucht bent en waar je nu verblijft.quote:Op maandag 11 december 2023 15:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar die kunnen naar de ambasade een kopie halen , net als jij
klopt dan zeg je dat je uit Mali komt , maar je gaat je paspoort niet weg flikkeren die hou je onderin je rugzakquote:Op maandag 11 december 2023 15:03 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Niet als dat paspoort bijvoorbeeld een Marokkaans paspoort is.
Een asielaanvraag door een Marokkaan is kansloos. Kun je de volgende dag nog terug of de illegaliteit in.
Kun je beter zeggen dat je een 14 jarige uit oorlogsgebied bent. Laat ze dan maar bewijzen dat je een Marokkaan bent.
Hoezo ben je daar zo zeker van. Ik kom met een artikel van nota bene de NOS, de hielenlikkers van de asielindustrie, waarin staat dat ze hun paspoort weggooien.quote:Op maandag 11 december 2023 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt dan zeg je dat je uit Mali komt , maar je gaat je paspoort niet weg flikkeren die hou je onderin je rugzak
Niet als degene die jou naar Nederland smokkelt ook degene is die je paspoort heeft ingenomen.quote:Op maandag 11 december 2023 14:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Knap dat ze dan nog door verschillende landen hebben kunnen reizen.
O ja gaan we weer op de zielige toer,quote:Op maandag 11 december 2023 15:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Je loopt even naar de ambassade van het land dat jou wil vermoorden. Weten ze meteen dat je het land ontvlucht bent en waar je nu verblijft.
Dat weet niemand maar ik gok zo dat dit paspoort veilig onderin hun rugzak zitquote:Op maandag 11 december 2023 15:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoezo ben je daar zo zeker van. Ik kom met een artikel van nota bene de NOS, De hielenlikkers van de asielindustrie, waarin staat dat ze hun paspoort weggooien.
Ja, want je bagage wordt in Ter Apel vast niet gecontroleerd...quote:Op maandag 11 december 2023 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt dan zeg je dat je uit Mali komt , maar je gaat je paspoort niet weg flikkeren die hou je onderin je rugzak
waarom zouden die jouw paspoort innemen, het gaat hen alleen om het geld voor de overtochtquote:Op maandag 11 december 2023 15:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet als degene die jou naar Nederland smokkelt ook degene is die je paspoort heeft ingenomen.
Dat is nogal een karikatuur van de werkelijkheid. Wederom.quote:Op maandag 11 december 2023 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja gaan we weer op de zielige toer,
als men je wilt vermoorden dan hoef je niet naar europa toe he dan ga je naar een buurland, dat scheelt je 5000 euro en geen kans om te verzuipen
nee dat denk ik niet nee, dat mag nietquote:Op maandag 11 december 2023 15:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, want je bagage wordt in Ter Apel vast niet gecontroleerd...
Serieus, denk jij überhaupt na voordat je iets post?
Het ging om het goedkeuren van het weggooien van je paspoort om je procedure meer kans van slagen te geven. Want die mensen maken misbruik van het feit dat mensen op de vlucht eventueel daadwerkelijk geen paspoort meer hebben.quote:Op maandag 11 december 2023 14:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waarom zouden mensensmokkelaars je paspoort innemen? Is dit een serieuze vraag? Zo ja, dan herhaal ik mijn eigen vraag van zojuist: denk jij überhaupt na voordat je iets post?quote:Op maandag 11 december 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom zouden die jouw paspoort innemen, het gaat hen alleen om het geld voor de overtocht
Dan zal europa meer legale routes moeten openen , dan neem je hen de wind uit de zeilen om het eens zo te zeggenquote:Op maandag 11 december 2023 15:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het ging om het goedkeuren van het weggooien van je paspoort om je procedure meer kans van slagen te geven. Want die mensen maken misbruik van het feit dat mensen op de vlucht eventueel daadwerkelijk geen paspoort meer hebben.
Bij een oplossing voor mensen die bewust de boel oplichten en frustreren nog voordat ze ook maar toe zijn gelaten moet je waarschijnlijk denken aan het aanpakken van mensensmokkelaars en de routes die ze hiervoor misbruiken.
Echte vluchtelingen maken ook gebruik van mensensmokkelaars.quote:Op maandag 11 december 2023 15:12 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het ging om het goedkeuren van het weggooien van je paspoort om je procedure meer kans van slagen te geven. Want die mensen maken misbruik van het feit dat mensen op de vlucht eventueel daadwerkelijk geen paspoort meer hebben.
Bij een oplossing voor mensen die bewust de boel oplichten en frustreren nog voordat ze ook maar toe zijn gelaten moet je waarschijnlijk denken aan het aanpakken van mensensmokkelaars en de routes die ze hiervoor misbruiken.
Nu vraag ik me af of je op de eerste of de tweede zin reageert.quote:Op maandag 11 december 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat denk ik niet nee, dat mag niet
echte vluchtelingen hebben er het geld niet voorquote:Op maandag 11 december 2023 15:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Echte vluchtelingen maken ook gebruik van mensensmokkelaars.
Dat mag. Dat gebeurt.quote:Op maandag 11 december 2023 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat denk ik niet nee, dat mag niet
Legale routes voor mensen die alleen kans maken op een verblijfsvergunning door middel van misleiding?quote:Op maandag 11 december 2023 15:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan zal europa meer legale routes moeten openen , dan neem je hen de wind uit de zeilen om het eens zo te zeggen
Dus ze hebben geen paspoort maar wel duizenden euro's voor een smokkelaar? Interessant wel.quote:Op maandag 11 december 2023 15:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Echte vluchtelingen maken ook gebruik van mensensmokkelaars.
Gelul. Dat je moet vluchten hoeft helemaal niet te betekenen dat je arm bent. Je kunt zelfs buitensporig rijk zijn en toch moeten vluchten. Kijk bijv naar in ongenade gevallen Russische oligarchen.quote:Op maandag 11 december 2023 15:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
echte vluchtelingen hebben er het geld niet voor
legael routes voor expats uit Africaquote:Op maandag 11 december 2023 15:16 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Legale routes voor mensen die alleen kans maken op een verblijfsvergunning door middel van misleiding?
Ja? Wat vind je daar zo interessant aan?quote:Op maandag 11 december 2023 15:17 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Dus ze hebben geen paspoort maar wel duizenden euro's voor een smokkelaar? Interessant wel.
die gaan naar Malta of Polen en kopen daar een EU paspoort voor 100,000 euroquote:Op maandag 11 december 2023 15:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Gelul. Dat je moet vluchten hoeft helemaal niet te betekenen dat je arm bent. Je kunt zelfs buitensporig rijk zijn en toch moeten vluchten. Kijk bijv naar in ongenade gevallen Russische oligarchen.
Waarom zouden we daar voor routes moeten uitzetten zodat de arbeidsmigranten hierheen kunnen lopen?quote:Op maandag 11 december 2023 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
legael routes voor expats uit Africa
Nou, hoe je dan wel in staat bent zuinig te zijn op je geld maar niet op je paspoort. Of hoe je als normale vluchteling uberhaupt aan zoveel geld komt.quote:Op maandag 11 december 2023 15:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja? Wat vind je daar zo interessant aan?
Ja en tussen uitzonderlijk rijk en straatarm zit een enorm grijs gebied. Een vluchteling is niet per definitie arm. Ook als je geld hebt kan je eigen land je vijand worden.quote:Op maandag 11 december 2023 15:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die gaan naar Malta of Polen en kopen daar een EU paspoort voor 100,000 euro
In veel landen is het helemaal niet zo gangbaar om een internationaal paspoort te hebben. En dat ga je ook niet opeens aanvragen net voordat je wilt vluchten. Dan kun je het regime immers net zo goed meteen vertellen dat je er vandoor wilt.quote:Op maandag 11 december 2023 15:20 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Nou, hoe je dan wel in staat bent zuinig te zijn op je geld maar niet op je paspoort. Of hoe je als normale vluchteling uberhaupt aan zoveel geld komt.
uiteraard, net als in de jaren 60 gedaan isquote:Op maandag 11 december 2023 15:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zouden we daar voor routes moeten uitzetten zodat de arbeidsmigranten hierheen kunnen lopen.
Kunnen we niet veel beter een sollicitatieprocedure uitzetten in het land van herkomst zodat we ook daadwerkelijk gemotiveerde mensen met kennis en kunde deze kant op halen?
zijn we nu niet een beetje klaar met die verplichting om zielig te zijn??quote:Op maandag 11 december 2023 15:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja en tussen uitzonderlijk rijk en straatarm zit een enorm grijs gebied. Een vluchteling is niet per definitie arm. Ook als je geld hebt kan je eigen land je vijand worden.
Dan wel ja. Vandaar dat de IND ook aan de hand van zulke gesprekken de geloofwaardigheid van het verhaal checkt.quote:Op maandag 11 december 2023 15:23 schreef Cpt.Crow het volgende:
Ik bedoel, je moet wel heel goedgelovig te zijn om geen gefronste werkbrauwen te trekken bij iemand die duizenden euro's tot zijn beschikking had om de halve wereld over te reizen en in Nederland te eindigen maar heel toevallig wel zijn paspoort is verloren en niet meer goed herinnert waar ie vandaan is gekomen of is opgegroeid.
Ik snap niet wat je bedoelt. Is het zielig dat sommige vluchtelingen niet arm zijn?quote:Op maandag 11 december 2023 15:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zijn we nu niet een beetje klaar met die verplichting om zielig te zijn??
nee dat arbeidsmigranten of homo of vervolgde christen of uit een oorlogsgebied moeten komen, dat vind ik erg gestoorde D66 , SP politiekquote:Op maandag 11 december 2023 15:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt. Is het zielig dat sommige vluchtelingen niet arm zijn?
Want er bestaan volgens jou geen echte vluchtelingen?quote:Op maandag 11 december 2023 15:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee d at arbeidsmigranten of homo of vervolgde christen of uit een oorlogsgebied moeten komen, dta vind ik erg gestoorde D66 , SP politiek
jawel dat zal wel maar die gaan niet een oceaan oversteken helemaal naar nederland, de standaard vluchteling gaat naar het buurland met de laatste hebben en houden, een veilig gebied die zijn er in africa ook zatquote:Op maandag 11 december 2023 15:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Want er bestaan volgens jou geen echte vluchtelingen?
Heb je wel eens gezien hoe die vluchtelingenkampen in buurlanden eruit zien? Of hoe 'veilig' die zijn? Als je nu uit Soedan moet vluchten en in een kamp in een buurland terecht komt, ben je je leven nog steeds niet zeker.quote:Op maandag 11 december 2023 16:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel dat zal wel maar die gaan niet een oceaan oversteken helemaal naar nederland, de standaard vluchteling gaat naar het buurland met de laatste hebben en houden, een veilig gebied die zijn er in africa ook zat
Wat er in nederland aankomt dat zijn de jonge mensen die geld vloor de overtocht hebben geleend en goed voorbereid op pad gaan
jij vind het leuk als mensen zielig zijn he, als je niet zielig bent dan ben je niet welkom in nederlandquote:Op maandag 11 december 2023 16:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Heb je wel eens gezien hoe die vluchtelingenkampen in buurlanden eruit zien? Of hoe 'veilig' die zijn? Als je nu uit Soedan moet vluchten en in een kamp in een buurland terecht komt, ben je je leven nog steeds niet zeker.
Nee.quote:Op maandag 11 december 2023 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij vind het leuk als mensen zielig zijn he, als je niet zielig bent dan ben je niet welkom in nederland
jij stemt zeker SP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |