Migranten die ook nog eens uit voornamelijk (oer)conservatieve culturen komen.quote:Op zondag 10 december 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat saai is voor jou, is niet saai voor de ander.
En ga je nu serieus beweren dat Nederlanders migranten nodig hadden om progressief te denken?
Ik heb nergens iets anders beweerd, probeer goed te lezen.quote:
Ja gedaan.quote:Op zondag 10 december 2023 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb nergens iets anders beweerd, probeer goed te lezen.
Ik denk dat radio en tv meer invloed hadden dan de migratie. Wat je denk ik wel kan zeggen is dat de migratie waar je het over hebt bijgedragen heeft aan onze huidige cultuur. Zonder waren we vast ook vrijer geworden, maar hadden we nu wel een ander smaakje.quote:Op zondag 10 december 2023 13:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook, maar die ontkerkelijking is ook deels op gang gekomen door de cultuur die in de jaren '60 is ontstaan. Het is een combinatie van invloeden van buitenaf (migratie van Indo's vooral) en een vruchtbare bodem (jongeren die het extreme conservatisme dat veel sterker was dan in de rest van Europa), zat waren en de sedimenten van Amsterdam dat natuurlijk lang een vooruitstrevende en internationale stad was.
Het zijn verschillende componenten die een onontbeerlijke rol hebben gespeeld, maar als mensen liever de mening van HowardHoark delen dat het zoveel fijner zou zijn geweest zonder de 4 miljoen mensen met migratieachtergrond is dat ook best, dan moeten ze dat zelf weten.
Dan heeft de PVV een probleem.quote:Op zondag 10 december 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, nou, dat is natuurlijk wel een klein beetje het geval.
Zoals in 2012 toen we massaal PvdA moesten stemmen om VVD uit het torentje te houden.quote:Op zondag 10 december 2023 12:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat proef ik in veel reacties van de afgelopen tijd, dat de PVV wint doordat links het fout heeft gedaan, doordat Timmermans leider van de PvdA is geworden, dat de VVD zich verkeerd heeft opgesteld, etc.
Allemaal randfactoren die daartoe geleid zouden hebben, ipv dat de PVV dat op eigen kracht heeft gedaan door een goed programma neer te zetten.
Landje van de rangen van Denemarken, met een spruitjeslucht. Kon zich verder prima bedruipen, niks mis mee, maar dat is wat anders dan het gidsland dat Nederland gedurende de tweede helft van de 20e eeuw werd. Dat kon niet zonder input van buitenaf.quote:Op zondag 10 december 2023 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja gedaan.
Een 'landje van niets'.
Ontkerkelijking vond al plaats ver voor de jaren '60; XOR heeft geen idee waar hij het over heeft.quote:Op zondag 10 december 2023 13:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat radio en tv meer invloed hadden dan de migratie. Wat je denk ik wel kan zeggen is dat de migratie waar je het over hebt bijgedragen heeft aan onze huidige cultuur. Zonder waren we vast ook vrijer geworden, maar hadden we nu wel een ander smaakje.
Wat ik jammer vind is dat in mijn jeugd onze tolerantie en multiculturele samenleving als iets positiefs werd gezien. Tegenwoordig hangt men er veel te graag problemen aan op zonder over kansen na te denken. Dit is overigens geen antwoord op je post, maar ik kan me herinneren enige trots te voelen toentertijd, we kwamen modern over.
Ja, noem die input eens.quote:Op zondag 10 december 2023 13:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Landje van de rangen van Denemarken, met een spruitjeslucht. Kon zich verder prima bedruipen, niks mis mee, maar dat is wat anders dan het gidsland dat Nederland gedurende de tweede helft van de 20e eeuw werd. Dat kon niet zonder input van buitenaf.
Zoals ik al schreef, de rock 'n rollcultuur die meegebracht werd vanuit Indonesie is belangrijk geweest.quote:
quote:Op zondag 10 december 2023 13:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, de rock 'n rollcultuur die meegebracht werd vanuit Indonesie is belangrijk geweest.
Die was hier al in de jaren '50.quote:Op zondag 10 december 2023 13:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, de rock 'n rollcultuur die meegebracht werd vanuit Indonesie is belangrijk geweest.
Dat zou ik niet durven zeggen. Overigens komt rock ‘n roll weg bij de Afro Amerikanen. Die grote invloed kunnen we niet ontkennen, dus zo bezien heeft de invloed van migranten wel grote invloed gehad op Nederlanders en de (westerse) wereld.quote:Op zondag 10 december 2023 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontkerkelijking vond al plaats ver voor de jaren '60; XOR heeft geen idee waar hij het over heeft.
Kun je nazoeken in de archieven van zowel hervormde als katholieken kerkgemeenschappen. Al in de jaren '30 trokken beide kerkgemeenschappen aan de bel: kerkbezoek liep schrikbarend terug. Er werd ook een oorzaak voor aangewezen: de vrijetijdsbesteding op zondag, die uitgebreid werd met vooral sport maar ook busreizen en vakanties.quote:Op zondag 10 december 2023 13:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat zou ik niet durven zeggen. Overigens komt rock ‘n roll weg bij de Afro Amerikanen. Die grote invloed kunnen we niet ontkennen, dus zo bezien heeft de invloed van migranten wel grote invloed gehad op Nederlanders en de (westerse) wereld.
Ik zou zeggen, lees je er eens over in.quote:Op zondag 10 december 2023 13:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[..]
Die was hier al in de jaren '50.
Omdat ze dus niet op eigen kracht hebben gewonnen, en dus zo hun winst bij de volgende verkiezingen kunnen verliezen.quote:Op zondag 10 december 2023 13:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En waarom heeft de PVV een probleem?
Nu stemmen ze massaal niet op de PvdA.quote:Op zondag 10 december 2023 13:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals in 2012 toen we massaal PvdA moesten stemmen om VVD uit het torentje te houden.
Na de verkiezingen gingen ze samen regeren.
Waren ze in het Chola-rijk ook uitgeneukt?quote:Op zondag 10 december 2023 13:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees je er eens over in.
Overigens is de voorlijkheid van alle gebieden op een terrein/terreinen over het algemeen het resultaat van bestaande structuren ter plaatse (hetzij van geografische, sociologische, demografische, technologische aard) en input van buitenaf. Dat was zo bij het Chola-rijk, bij Athene, bij de Achaemeniden, bij de Republiek, bij de Engelsen na de Glorious Revolution, bij de Fransen. Immigratie is nodig om een voorsprong te verkrijgen.
Geen idee, denk het niet. Die hadden andere hiaten (van technologische aard).quote:Op zondag 10 december 2023 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waren ze in het Chola-rijk ook uitgeneukt?
Klopt. En het geeft ook blijk dat de politiek geen idee heeft van wat er onder de bevolking speelt. Ik zou me daar eerder druk om maken eerlijk gezegd.quote:Op zondag 10 december 2023 13:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat ze dus niet op eigen kracht hebben gewonnen, en dus zo hun winst bij de volgende verkiezingen kunnen verliezen.
Zullen we het eens over hiaten hebben in landen waar thans vrouwen massaal worden onderdrukt en homo's de doodstraf krijgen?quote:Op zondag 10 december 2023 13:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen idee, die hadden andere hiaten.
Als dat democratisch is besloten mag dat begreep ikquote:Op zondag 10 december 2023 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we het eens over hiaten hebben in landen waar thans vrouwen massaal worden onderdrukt en homo's de doodstraf krijgen?
En wat vind je zelf?quote:Op zondag 10 december 2023 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als dat democratisch is besloten mag dat begreep ik
Ja hoor, prima. Veel landen kunnen wel een stukje Westerse beschaving gebruiken.quote:Op zondag 10 december 2023 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we het eens over hiaten hebben in landen waar thans vrouwen massaal worden onderdrukt en homo's de doodstraf krijgen?
Ik denk ook dat in eerste plaats het verstikkende van de kerk schuldig is aan het verlaten ervan. De invloeden die hij noemt waren wel een mooi toevluchtsoord.quote:Op zondag 10 december 2023 13:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je nazoeken in de archieven van zowel hervormde als katholieken kerkgemeenschappen. Al in de jaren '30 trokken beide kerkgemeenschappen aan de bel: kerkbezoek liep schrikbarend terug. Er werd ook een oorzaak voor aangewezen: de vrijetijdsbesteding op zondag, die uitgebreid werd met vooral sport maar ook busreizen en vakanties.
De Rock & Roll is verder een samensmelting van Amerikaanse muziekstijlen, blank en zwart, en de impact daarvan is nergens ontkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |