abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2023 @ 14:52:53 #102
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211464875
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De VVD wil vooral voorkomen dat zij niet de kop van jut wordt. Want dat gebeurt als zij in een kabinet gaat zitten met de PVV of als Wilders opnieuw gaat gedogen.

Je ziet duidelijk de hand van Rutte.
Ik begrijp dat wel maar VVD speelt echter nog steeds een sleutelrol (helaas) want zij moeten het over rechts mogelijk maken en over links zijn ze ook nodig. Het is een luxepositie maar voorlopig sluiten ze wel heel veel uit.

VVD zegt dan wel beter te willen luisteren naar de burgers maar volgens mij willen de burgers echter het liefst dat er dingen worden aangepakt. En dat doet de VVD andermaal niet.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 14:53:15 #103
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211464881
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe lost een PVV met nog meer zetels het probleem van de VVD op?
Door links de schuld te gaan geven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211464914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik begrijp dat wel maar VVD speelt echter nog steeds een sleutelrol (helaas) want zij moeten het over rechts mogelijk maken en over links zijn ze ook nodig. Het is een luxepositie maar voorlopig sluiten ze wel heel veel uit.

VVD zegt dan wel beter te willen luisteren naar de burgers maar volgens mij willen de burgers echter het liefst dat er dingen worden aangepakt. En dat doet de VVD andermaal niet.
Nja ze sluiten nu iig links af. Als ze zeggen te willen gedogen vanaf de zijlijn kunnen ze natuurlijk het wel sneller laten klappen maar ze kunnen ook goed meewerken zonder ministers te leveren.
pi_211464920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

De VVD loopt nu door een politiek mijnenveld. Volwaardig deelnemen aan een PVV-kabinet is risicovol, want als dingen mislukken krijgt de VVD van Wilders de zwarte piet toegespeeld (nog even los van de personele uitdagingen). Wilders laten gedogen is nog vele malen kutter, want dat draait uit op een herhaling van 2010-2012 en dat is voor de VVD geen fijn vooruitzicht.

Maat Yesilgoz kan ook niet keihard 'nee' zeggen tegen Wilders. Dat pikt een deel van de eigen achterban niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 november 2023 @ 14:59:32 #106
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_211464924
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit soort dingen staat lang op de agenda, dat weet je?
Ik hoop maaar dat ze nu ook een BSN nummer gaan krijgen anders hebben de arbeidsmigranten nog niets
en wat meer zelf mogen houden dan die 25%

de jongens moeten dan hun paspoort gaan overleggen en de meesten zijn dat zogenaamd kwijt geraakt tijdens de overtocht, alsmede de kans krijgt om te gaan werken met BSN nummer, onder voorwaarde dat ze hun paspoort laten zien dan denk ik dat ze allemaal in no time hun paspoort weer gaan vinden

Ze zijn nu dan opeens ook geen homo meer

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2023 15:24:59 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 15:00:18 #107
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211464926
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nja ze sluiten nu iig links af. Als ze zeggen te willen gedogen vanaf de zijlijn kunnen ze natuurlijk het wel sneller laten klappen maar ze kunnen ook goed meewerken zonder ministers te leveren.
Wat je dan gaat zien is dat de VVD de PVV VVD-beleid gaat laten uitvoeren en als op dat beleid kritiek komt gaat de VVD naar de PVV zitten wijzen.
pi_211464928
Is er een mogelijkheid dat PVV en BBB een akkoord gaan schrijven en dat NSC en VVD (vanuit gedoogrol) kleine aanpassingen kunnen doen en dat ze dan het ondertekenen?
  woensdag 29 november 2023 @ 15:00:28 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211464929
Waarom moet Wilders de verkenner eigenlijk vragen of-ie met VVD, NSC en BBB om tafel mag? Hij kan toch zelf de telefoon pakken en zo'n gesprek regelen?
  woensdag 29 november 2023 @ 15:00:30 #110
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211464930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat je er verder ook van vindt, de VVD speelt het slim. Op deze manier probeert zij te voorkomen dat Wilders zichzelf opnieuw in een gedoogrol wurmt. Blijf de PVV naar voren schuiven, dan wordt de partij gedwongen kleur te bekennen. Duiken voor verantwoordelijkheid of lafjes in de gedoogpositie kruipen lukt dan niet.

Yesilgoz blijft ook herhalen de VVD dat PVV-kabinet met alle plezier aan een meerderheid helpt. Ook slim, want dan kan Wilders de VVD niet verwijten niet samen te willen werken.
De vvd speelt niets slim. Iedere aap weet dat de pvv onvoldoende gekwalificeerde bewindspersonen kan leveren, en wat bbb en nac kan is ook diffuus.

Dit is gewoon doorzichtig. Of de vvd gaat erin op rechts, of een midden of linkse variant gaan onderzoeken. Maar geen flauwekul spelletjes meer.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 15:01:02 #111
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211464933
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De vvd speelt niets slim. Iedere aap weet dat de pvv onvoldoende gekwalificeerde bewindspersonen kan leveren, en wat bbb en nac kan is ook diffuus.

Dit is gewoon doorzichtig. Of de vvd gaat erin op rechts, of een midden of linkse variant gaan onderzoeken. Maar geen flauwekul spelletjes meer.
NAC kan niet zoveel nee.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:01:15 #112
323876 michaelmoore
pi_211464935
quote:

[..]

NAC is toch een voetbalclub??
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:01:27 #113
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211464936
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Is er een mogelijkheid dat PVV en BBB een akkoord gaan schrijven en dat NSC en VVD (vanuit gedoogrol) kleine aanpassingen kunnen doen en dat ze dan het ondertekenen?
PVV en BBB samen hebben wat... 45 zetels? Een minderheidskabinet is een ding, maar dit gaat natuurlijk nergens over. Dat is niet eens 1/3 van de kamer.
pi_211464941
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat je dan gaat zien is dat de VVD de PVV VVD-beleid gaat laten uitvoeren en als op dat beleid kritiek komt gaat de VVD naar de PVV zitten wijzen.
Je hebt BBB en NSC ook nog. Stel dat PVV dat niet wilt en eig alleen VVD, JA21, BBB, SGP voor zijn. Dan kan de PVV toch ook in ruil voor iets steun vragen van de centrum- linkse zijde?
  woensdag 29 november 2023 @ 15:01:58 #115
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211464942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dat is best mogelijk, als de VVD en NSC toevallig allebei net van een partijfeestje komen en knetterlam zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:03:01 #116
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211464947
quote:
15s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
NAC kan niet zoveel nee.
En nec kan ook meedoen :D :D
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_211464951
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:01 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dat is best mogelijk, als de VVD en NSC toevallig allebei net van een partijfeestje komen en knetterlam zijn.
Na ja PVV en BBB weet dan ook wel dat ze rekening met de VVD en NSC moeten houden he.
Kijkend naar een mix van de 4 programma's
pi_211464952
quote:

[..]
Nee, dat weet 'iedere aap' helemaal niet. Het gros van de PVV-stemmers staat daar helemaal niet bij stil en rekent op een volwaardig PVV-kabinet met Wilders als premier.

Je overschat de politieke knowhow van de doorsnee Nederlander. Ik ken daadwerkelijk mensen die PVV hebben gestemd en het argument dat de partij niet over geschikte bewindslieden beschikt maar totaal geen indruk.
pi_211464960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, dat weet 'iedere aap' helemaal niet. Het gros van de PVV-stemmers staat daar helemaal niet bij stil en rekent op een volwaardig PVV-kabinet met Wilders als premier.

Je overschat de politieke knowhow van de doorsnee Nederlander. Ik ken daadwerkelijk mensen die PVV hebben gestemd en het argument dat de partij niet over geschikte bewindslieden beschikt maar totaal geen indruk.
Geert regelt het allemaal toch wel denken ze dan.
pi_211464961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat je er verder ook van vindt, de VVD speelt het slim. Op deze manier probeert zij te voorkomen dat Wilders zichzelf opnieuw in een gedoogrol wurmt. Blijf de PVV naar voren schuiven, dan wordt de partij gedwongen kleur te bekennen. Duiken voor verantwoordelijkheid of lafjes in de gedoogpositie kruipen lukt dan niet.

Yesilgoz blijft ook herhalen de VVD dat PVV-kabinet met alle plezier aan een meerderheid helpt. Ook slim, want dan kan Wilders de VVD niet verwijten niet samen te willen werken.
Ja vind ik ook. Ik denk alleen juist dat ze NSC voor wilden zijn. Die hadden misschien ook wel een gedoogrol gewild. Nu is iedergeval de druk bij Omtzigt komen te liggen.

Daarnaast is de kans op LPF taferelen vrij groot dus wat dat betreft is de afstand vanuit zo'n gedoogrol is ook wel strategisch slim.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 15:04:54 ]
  woensdag 29 november 2023 @ 15:04:48 #121
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211464963
quote:

[..]

Je denkt in stereotyperingen. Vast dat sommigen niet beter weten. Maar mijn indruk is dat 90% begrijpt dat de pvv zelf geen deuk in een pakje boter slaat.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:05:06 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211464966
quote:

[..]

Ik ken daadwerkelijk mensen die PVV hebben gestemd en het argument dat de partij niet over geschikte bewindslieden beschikt maar totaal geen indruk.
Het maakt ook daadwerkelijk niet zoveel uit, eigenlijk. Wilders kan aanstellen wie-ie wil. Dat hoeven geen mensen van de PVV-fractie te zijn.
pi_211464987
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 10:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch ben ik wel benieuwd of de VVD/PVDA/GL/NSC al informeel al aan het praten zijn.
De VVD is nooit tegen euthanasie geweest maar het lijkt me sterk dat ze dit op zichzelf gaan uitproberen.
-
  woensdag 29 november 2023 @ 15:08:55 #124
323876 michaelmoore
pi_211464988
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het maakt ook daadwerkelijk niet zoveel uit, eigenlijk. Wilders kan aanstellen wie-ie wil. Dat hoeven geen mensen van de PVV-fractie te zijn.
juist zo dacht Omtzigt er ook over

ik verwacht ook dat Kiui[pers gewoon aanblijft
quote:
Ook steun onder NSC'ers
Onder NSC-leden in het Opiniepanel is het enthousiasme iets minder groot, maar nog altijd zou tweederde van die groep het acceptabel vinden als NSC in een kabinet stapt met de partij van Geert Wilders.

Partijleider Pieter Omtzigt stelt, net als Yeşilgöz, dat het mandaat uiteindelijk bij de fractie ligt: "
De mening van de leden is buitengewoon belangrijk.
Maar formeel stemmen zij zonder last of ruggespraak. Zij maken een eigenstandige afweging en laten niet hun oren hangen naar het congres."

Overigens is het volgens hem bepaald nog geen gelopen race dat zijn partij met de PVV gaat regeren. "We gaan eerst met de verkenner praten.
We doen dit proces stap voor stap.
Ik snap dat er veel ongeduld is, maar we gaan dit zorgvuldig doen."

Zowel onder NSC- als VVD-leden is een meerderheidscoalitie met PVV, VVD, NSC en BBB de populairste optie.
pi_211464997
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je denkt in stereotyperingen. Vast dat sommigen niet beter weten. Maar mijn indruk is dat 90% begrijpt dat de pvv zelf geen deuk in een pakje boter slaat.
Daarom wil 95 procent van de PVV-stemmers dat 'hun' partij toetreedt tot het kabinet (bron).

Dat houdt in volwaardig meeregeren en bewindslieden leveren, niet gedogen zoals in 2010.
pi_211465003
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:43 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Over links gaat hem dus sowieso niet worden.
En de eerste beweging naar mee regeren is dus ingezet.
-
pi_211465005
quote:

[..]
Welke gekwalificeerde mensen hebben dan zin om namens de PVV in het kabinet te zitten?
pi_211465009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Welke gekwalificeerde mensen hebben dan zin om namens de PVV in het kabinet te zitten?
Mensen die fit zijn en tegen hun pensioen aan zitten? Plasterk bijv :+ Moet ie alleen nog zijn lidmaatschap van de PvdA in de prullenbak smijten
pi_211465035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Mensen die fit zijn en tegen hun pensioen aan zitten? Plasterk bijv :+ Moet ie alleen nog zijn lidmaatschap van de PvdA in de prullenbak smijten
Serieuze vraag. De reputatie van de PVV is volkomen ruk en Wilders heeft een netwerk van niks, aangezien hij zich al jaren omringt door gluiperige ja-knikkers.
pi_211465048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Serieuze vraag. De reputatie van de PVV is volkomen ruk en Wilders heeft een netwerk van niks, aangezien hij zich al jaren omringt door gluiperige ja-knikkers.
Ik zie serieus Plasterk het wel doen, wellicht wel na veel aarzelen en treuzelen maar toch.
Verder ben ik niet zo bekend met de namen. Wellicht dat Omzigt/BBB veel mensen kennen.
Misschien van der Staaij op iets dat niet iets met ethiek te maken heeft. Nanninga zie ik het ook wel willen doen. Ik weet niet of je persé onder de PVV-vlag iets moet doen. Wellicht dat ze de SGP/ JA21 er ook erbij kunnen vragen en die wat kan leveren.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:18:20 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211465050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het hoeven helemaal geen gekwalificeerde mensen te zijn. Kijk naar de LPF, die trokken ook in no time een blik opportunisten uit de hoge hoed.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 15:21:50 #132
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211465074
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het hoeven helemaal geen gekwalificeerde mensen te zijn. Kijk naar de LPF, die trokken ook in no time een blik opportunisten uit de hoge hoed.
Daar hoop ik nu ook op. Geeft een jaartje satire en pijn, maar daarna kunnen we weer naar de stembus.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:28:22 #133
323876 michaelmoore
pi_211465118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
VVD wil wel heel graag nieuwe verkiezingen weer....
Het is meer een strijd om wie de pet van MP op mag zetten

Timmermans of YeselGuZ, of Wilders ,
ze willen allemaa heel erg graag , alleen Omtzigt interesseert het geen ene biet

Maar Wilders heeft het recht erop
pi_211465135
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is meer een strijd om wie de pet van MP op mag zetten

Timmermans of YeselGuZ, of Wilders ,
ze willen allemaa heel erg graag , alleen Omtzigt interesseert het geen ene biet

Maar Wilders heeft het recht erop
Wilders heeft het recht om het voortouw te nemen maar daarna houdt het ook wel op.
Als hij geen meerderheid heeft om MP te worden wordt hij dat niet, klaar.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:30:33 #135
323876 michaelmoore
pi_211465136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ja, maar ik mag het toch wat frappant vinden dat het nu (pas) naar buitenkomt middels een nieuwsbericht? Ik hield het eerde niet zo bij, dus kan dat ik wat over het hoofd heb gezien maar toch.
Ben zelf blij met die publicaties overigens, als we veel gang naar de rechter willen voorkomen kunnen we toch maar beter over midden gaan proberen, maar goed we shall see.
Als die arbeidsmigranten geen BSN nummer hebben dan kunnen ze nog niet werken he
ze mogen nu dus ook uit een veilig land komen opeens

Deze ontwikkeling is voor advocatuur een zeer forse tegenvaller
pi_211465182
quote:

[..]
Dat hoeft inderdaad niet. Alleen iemand die dat zou doen lijdt wel een aardig afbreukrisico.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:34:51 #137
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211465190
Als minderheidskabinet een succes gaat worden dan zal de PVV nog groter worden.
Ik hoop dat de VVD een goede keuze maakt.
pi_211465222
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goed verhaal weer Geertjeeeeuh.
Verder zei de PVV-leider dat hij een "redelijke houding" zal aannemen. "De compromisbereidheid is er, maar we willen wel het PVV-geluid laten horen".

Ze willen zo nu en dan ff lekker boeren
  woensdag 29 november 2023 @ 15:40:48 #139
323876 michaelmoore
pi_211465258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat hoeft inderdaad niet. Alleen iemand die dat zou doen lijdt wel een aardig afbreukrisico.
Kuipers zal dat niet zo ervaren als Omtzigt hem vraagt om aan te blijven
pi_211465267
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren, dat zou ook volledig haaks staan op Wilders' manier van doen. De man is een controlefreak, bepaalt alles in zijn fractie van A tot Z. Niet voor niets zijn de afgelopen 15 jaar amper nieuwe PVV-gezichten opgestaan. Wilders omringt zichzelf met volgzame, kruiperige ja-knikkers. Die gaat dus geen legertje autonome bewindslieden in de arm nemen die namens hem in het kabinet gaan zitten.

No way.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:42:56 #141
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211465280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wellicht dat ze de SGP/ JA21 er ook erbij kunnen vragen en die wat kan leveren.
Eerdmans is al een tijdje niet meer van partij gewisseld, die wil vast wel minister namens de PVV worden.
pi_211465307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren, dat zou ook volledig haaks staan op Wilders' manier van doen. De man is een controlefreak, bepaalt alles in zijn fractie van A tot Z. Niet voor niets zijn de afgelopen 15 jaar amper nieuwe PVV-gezichten opgestaan. Wilders omringt zichzelf met volgzame, kruiperige ja-knikkers. Die gaat dus geen legertje autonome bewindslieden in de arm nemen die namens hem in het kabinet gaan zitten.

No way.
Er is weinig overschot op de lijst. Hij kan bijna al geen mensen van de lijst minister laten worden, omdat je dan simpelweg te weinig mensen over hebt van de kieslijst.
pi_211465314
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:42 schreef freako het volgende:

[..]
Eerdmans is al een tijdje niet meer van partij gewisseld, die wil vast wel minister namens de PVV worden.
Dan kan er vast wel groepskorting geregeld worden voor extra brede stoelen. Behalve voor o.a. Timmermans en Caroline dan ook zo'n stoel voor Nanninga.
pi_211465344
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er is weinig overschot op de lijst. Hij kan bijna al geen mensen van de lijst minister laten worden, omdat je dan simpelweg te weinig mensen over hebt van de kieslijst.
Klopt.

Ik vermoed dan ook dat Wilders de voorkeur geeft aan een gedoogrol, net als na de verkiezingen in 2010. Hij moet nu natuurlijk de indruk wekken dat hij volwaardig mee wil regeren en streeft naar het premierschap, want dat is wat z'n achterban van hem verwacht. Hij kan ook niet anders, als grootste partij. Maar dat is onderdeel van het spel. Hij hoopt dat Omtzigt en Yesilgoz hem vragen genoegen te nemen met een gedoogrol.
pi_211465397
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt.

Ik vermoed dan ook dat Wilders de voorkeur geeft aan een gedoogrol, net als na de verkiezingen in 2010. Hij moet nu natuurlijk de indruk wekken dat hij volwaardig mee wil regeren en streeft naar het premierschap, want dat is wat z'n achterban van hem verwacht. Hij kan ook niet anders, als grootste partij. Maar dat is onderdeel van het spel. Hij hoopt dat Omtzigt en Yesilgoz hem vragen genoegen te nemen met een gedoogrol.
Het is wel interessant wat Omtzigt nu doet, ik denk dat hij aan stuurt op een zakenkabinet, gesteund door alle (grote) partijen in de Kamer. Hij heeft denk ik helemaal geen zin om met de PVV te zitten, zelfs met alleen maar rechts is voor een deel van zijn achterban al niks. Een constructie waarbij zowel links als rechts mee doet is voor hem ideaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 15:52:39 ]
  woensdag 29 november 2023 @ 15:53:55 #146
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211465423
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daarom wil 95 procent van de PVV-stemmers dat 'hun' partij toetreedt tot het kabinet (bron).

Dat houdt in volwaardig meeregeren en bewindslieden leveren, niet gedogen zoals in 2010.
Ja met vvd.
pi_211465457
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja met vvd.
Jij stelde dat PVV-stemmers wel snappen als hun partij niet in een kabinet stapt, aangezien de PVV niet over geschikte bewindslieden beschikt. Maar de peilingen schetsen dus een ander beeld. PVV-stemmers willen juist dat hun partij volwaardig gaat meeregeren, wat inhoudt dat de PVV bewindslieden moet leveren.
pi_211465462
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:52 schreef Hanca het volgende:
Het is wel interessant wat Omtzigt nu doet, ik denk dat hij aan stuurt op een zakenkabinet, gesteund door alle (grote) partijen in de Kamer. Hij heeft denk ik helemaal geen zin om met de PVV te zitten, zelfs met alleen maar rechts is voor een deel van zijn achterban al niks. Een constructie waarbij zowel links als rechts mee doet is voor hem ideaal.
Met links doet de VVD niet mee.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_211465465
quote:

[..]
Zoiets is nog nooit gedaan in ons land (voor zover ik weet). Ik denk dat Omtzigt alleen staat in die ambitie.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 15:57:40 #150
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211465471
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja met vvd.
Dan hadden ze op de VVD moeten stemmen.
pi_211465501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:56 schreef nostra het volgende:

[..]
VVD gaat geen links kabinet steunen (zeggen ze). Maar wellicht wel een combinatie van linkse en rechtse partijen. En als je meedoet of iets steunt, dan heb je natuurlijk een vinger in de pap.
pi_211465518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:00 schreef Halcon het volgende:
VVD gaat geen links kabinet steunen (zeggen ze). Maar wellicht wel een combinatie van linkse en rechtse partijen.
Geen centrumlinks kabinet steunen.
Wait for the ricochet.
pi_211465555
quote:

[..]
Nu kan dat theoretisch wel

Maar dan moet het idee er eerst volledig uit dat het een zakenkabinet wordt voor de PVV of om PVV kiezers een gunst te bewijzen.

Want je kunt niet enerzijds een Rolls Royce willen optuigen en daar een motor van een lelijk eend ingooien met zo’n gigantische hofnar van een PVV blok erbij.

Bijna iedere vorm waarin de PVV op een of ‘t andere manier de boel in de handen houdt door vuurtjes te stoken of de stekker eruit te trekken zal niet gaan werken.
pi_211465556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zoiets is nog nooit gedaan in ons land (voor zover ik weet). Ik denk dat Omtzigt alleen staat in die ambitie.
Klopt, maar dan is het natuurlijk wie het eerst toe geeft. PVV, VVD en NSC stellen dan allemaal wat anders voor.
pi_211465590
quote:

[..]
Met PvdAGL?

Dat wil de VVD juist weer niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211465596
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nu kan dat theoretisch wel

Maar dan moet het idee er eerst volledig uit dat het een zakenkabinet wordt voor de PVV of om PVV kiezers een gunst te bewijzen.

Want je kunt niet enerzijds een Rolls Royce willen optuigen en daar een motor van een lelijk eend ingooien met zo’n gigantische hofnar van een PVV blok erbij.

Bijna iedere vorm waarin de PVV op een of ‘t andere manier de boel in de handen houdt door vuurtjes te stoken of de stekker eruit te trekken zal niet gaan werken.
In Limburg deed de PVV ook extraparlementair mee.
  woensdag 29 november 2023 @ 16:07:00 #157
323876 michaelmoore
pi_211465598
quote:

[..]
Het is wel interessant wat Omtzigt nu doet, ik denk dat hij aan stuurt op een zakenkabinet, gesteund door alle (grote) partijen in de Kamer.
Hij heeft denk ik helemaal geen zin om met de PVV te zitten, zelfs met alleen maar rechts is voor een deel van zijn achterban al niks.
Een constructie waarbij zowel links als rechts mee doet is voor hem ideaal.
Omtzigt heeft juist te kennen gegeven dat het mogelijk is maar dat de fractie het woord heeft en de fractie is niet tegen,
en inderdaaad Omtzigt zit niet te springen om het torentje in te gaan
pi_211465602
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Met PvdAGL?

Migratie op rechts. Klimaat op centrum. etc.
pi_211465605
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Met PvdAGL?

Ja, moet NSC zich aanpassen aan de mening van de VVD, dan?
pi_211465617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt heeft juist te kennen gegeven dat het mogelijk is maar dat de fractie het woord heeft en de fractie is niet tegen,
en inderdaaad Omtzigt zit niet te springen om het torentje in te gaan
Omtzigt heeft helemaal nog niks in de pers gezegd, alleen dat hij eerst naar de verkenner gaat.
pi_211465624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, moet NSC zich aanpassen aan de mening van de VVD, dan?
'gesteund door alle grote partijen' Schrijf je.
Dus ook de steun van de VVD.
Of begrijp ik je verkeerd?
- Goethe, “Faust”
pi_211465646
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:09 schreef capricia het volgende:

[..]
'gesteund door alle grote partijen' Schrijf je.
Dus ook de steun van de VVD.
Of begrijp ik je verkeerd?
Klopt, dat lijkt me een redelijk NSC-voorstel. VVD stelt ook iets voor waarvan bijna zeker is dat NSC dat niet wil, toch?
  woensdag 29 november 2023 @ 16:10:59 #163
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211465648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hangt ervan af hoe groot de meerderheid van de coalitie is. Met BBB erbij zit je op 88 zetels. Dan heb je nog wat ruimte.
pi_211465659
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:10 schreef freako het volgende:

[..]
Hangt ervan af hoe groot de meerderheid van de coalitie is. Met BBB erbij zit je op 88 zetels. Dan heb je nog wat ruimte.
Dan gaat de PVV zetels leeg laten, wou je zeggen?
  woensdag 29 november 2023 @ 16:14:21 #165
323876 michaelmoore
pi_211465678
-kappen met die onzin-

[ Bericht 95% gewijzigd door capricia op 29-11-2023 16:15:31 ]
pi_211465680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, dat lijkt me een redelijk NSC-voorstel. VVD stelt ook iets voor waarvan bijna zeker is dat NSC dat niet wil, toch?
Ik ben erg benieuwd naar de concrete voorstellen van Omtzigt.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 29 november 2023 @ 16:14:40 #167
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211465684
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan gaat de PVV zetels leeg laten, wou je zeggen?
Tja, als het niet anders kan...
pi_211465713
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Migratie op rechts. Klimaat op centrum. etc.
Geert regel jij dat migratieidee even binnen de gestelde wetten en verdragen?
Pieter regel het constitutioneel hof en het districtenstelsel (wat je heel veel zetels kost)
Dilan regel jij dat bedrijven geen belastint betalen zodat ze enigszins content blijven als geert hun personeel afpakt.
Caroline denk jij eens na hoe we en hier 110 miljoen dieren houden en hier bedrijvigheid houden en voldoen aan de habitatsrichtlijnen, ga je gang meid.
Frans zorg jij er even voor dat de bestaanszekerheid bij iedereen omhoog gaat, zonder dat we meer belasting heffen bij bedrijven.

Zulk iets?
pi_211465721
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:14 schreef michaelmoore het volgende:
-kappen met die onzin-
Bij nieuwe verkiezingen stem ik voor capricia!
pi_211465728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Geert regel jij dat migratieidee even binnen de gestelde wetten en verdragen?
Pieter regel het constitutioneel hof en het districtenstelsel (wat je heel veel zetels kost)
Dilan regel jij dat bedrijven geen belastint betalen zodat ze enigszins content blijven als geert hun personeel afpakt.
Caroline denk jij eens na hoe we en hier 110 miljoen dieren houden en hier bedrijvigheid houden en voldoen aan de habitatsrichtlijnen, ga je gang meid.
Frans zorg jij er even voor dat de bestaanszekerheid bij iedereen omhoog gaat, zonder dat we meer belasting heffen bij bedrijven.

Zulk iets?
Aan handjeklap en koehandel ontkom je niet aan ;)
pi_211465739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:20 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Bij nieuwe verkiezingen stem ik voor capricia!
Met zijn allen voor ons eigen! :D
- Goethe, “Faust”
pi_211465754
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:56 schreef nostra het volgende:

[..]
En met de PVV ook niet.
Ofwel over een tijdje staan ze voor beide open.
pi_211465794
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En met de PVV ook niet.
Ofwel over een tijdje staan ze voor beide open.
Centrumlinks gedogen ze ook niet. Althans, dat is nu de lijn. Eerst vanavond en morgenavond maar eens afwachten en wat stukjes in EW.
Wait for the ricochet.
  woensdag 29 november 2023 @ 16:44:27 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211465916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Aan handjeklap en koehandel ontkom je niet aan ;)
Wel gevaarlijk. Van der Plas lijkt me heel goed in koehandel ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211465924
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Centrumlinks gedogen ze ook niet. Althans, dat is nu de lijn. Eerst vanavond en morgenavond maar eens afwachten en wat stukjes in EW.
De huidige lijn inderdaad. Het proces is nog erg jong.
pi_211465975
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is er morgenavond?
pi_211465978
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wat is er morgenavond?
Ook een inspraakavond, maar dan digitaal.
Wait for the ricochet.
pi_211466385
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Ook een inspraakavond, maar dan digitaal.
Zonder bitterballen is dat lang niet zo gezellig.
  woensdag 29 november 2023 @ 17:28:23 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211466403
Ik ben trouwens wel benieuwd wie WildersPlasterk I als eurocommissaris gaat voordragen.

Grote kans dat ze er niet uitkomen en Wopke vijf jaar door mag.
pi_211466433
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:28 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd wie WildersPlasterk I als eurocommissaris gaat voordragen.

Die ander zou zich ook om moeten draaien als een groen blaadje, dus geen verschil :P
pi_211466452
quote:

Zowel Plasterk als Hoekstra lijken me eerlijk gezegd helemaal kansloos voor welke functie dan ook, hooguit Plasterk als een wat minder belangrijke minister in een zakenkabinet. Maar voor een zakenkabinet echt een optie is, zijn we deze verkenning al weer vergeten.
pi_211466478
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zonder bitterballen is dat lang niet zo gezellig.
Dat is ooit zelfs een motie geweest inderdaad.
Wait for the ricochet.
  woensdag 29 november 2023 @ 17:39:06 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211466490
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zowel Plasterk als Hoekstra lijken me eerlijk gezegd helemaal kansloos voor welke functie dan ook, hooguit Plasterk als een wat minder belangrijke minister in een zakenkabinet. Maar voor een zakenkabinet echt een optie is, zijn we deze verkenning al weer vergeten.
Plasterk als PVV minister zie ik wel gebeuren. Veel opties heeft Geert niet.
pi_211466522
quote:

Maar dan wel als commissaris voor de bescherming van minderheidstalen of een andere positie zonder invloed.
pi_211466539
Omtzigt houdt het wel uit bij Plasterk :P
  woensdag 29 november 2023 @ 17:44:31 #186
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211466545
Is Omtzigt nog steeds in gesprek met plasterk?
  woensdag 29 november 2023 @ 17:45:46 #187
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211466556
pi_211466559
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
Is Omtzigt nog steeds in gesprek met plasterk?
NSC-leider Pieter Omtzigt heeft tegen verkenner Ronald Plasterk gezegd dat zijn partij nog niet klaar is om te onderhandelen over een kabinet met PVV, BBB en VVD. "Het lijkt ons goed dat er eerst een informateur benoemd wordt die langs de lijnen van de inhoud gaat verkennen welke oplossingen de partijen willen voor de maatschappelijke problemen."

Omtzigt vindt dat alle politieke partijen moeten meepraten hoe het verder moet met het land. "De coalitie die Wilders wil heeft in de Eerste Kamer bij lange na geen meerderheid."
NOS bron
  woensdag 29 november 2023 @ 17:46:02 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211466562
Even een lijstje maken wie een functie elders moeten krijgen
  woensdag 29 november 2023 @ 17:46:54 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211466569
Omtzigt lijkt tijd te rekken. Ik denk dat hij zijn fractie niet achter zich heeft.
  woensdag 29 november 2023 @ 17:47:12 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211466574
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Omtzigt lijkt tijd te rekken. Ik denk dat hij zijn fractie niet achter zich heeft.
Dit. En ff wacht wat VVD echt wil
  woensdag 29 november 2023 @ 17:48:19 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211466580
Omtzigt/NSC wil (nog) niet met de PVV onderhandelen over een kabinet/regeringsvorming. Patstelling...

Interesting times :Y

[ Bericht 36% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-11-2023 18:31:09 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211466598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Plasterk als PVV minister zie ik wel gebeuren. Veel opties heeft Geert niet.
Daar zal de beste man toch nog wel teveel zelfrespect voor hebben?
pi_211466618
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Omtzigt/NSC wil (nog) niet met de PVV onderhandelen over een kabinet/regeringsvorming. Patstelling...

Intersting times :Y
Moet Dilan toch kleur bekennen. Whehehe. Gelukkig staat ze aan onze kant.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  woensdag 29 november 2023 @ 17:54:40 #196
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211466630
https://storage.googleapi(...)rkenner-29112023.pdf

Pittige brief, die wil ook niet samenwerken met Gekke Greet
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 november 2023 @ 17:54:46 #197
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211466632
In elk geval goed dat de hijgerigheid er nu wat van afgaat. Dit gaan nog lang duren.
We gaan de saaie fase in vrees ik.
pi_211466638
Omtzigt:

quote:
"Het lijkt ons goed dat er eerst een informateur benoemd wordt die langs de lijnen van de inhoud gaat verkennen welke oplossingen de partijen willen voor de maatschappelijke problemen." Omtzigt vindt dat alle politieke partijen moeten meepraten hoe het verder moet met het land. "De coalitie die Wilders wil heeft in de Eerste Kamer bij lange na geen meerderheid."
Bron www.nos.nl
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211466642
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Laat eerst de VVD maar duidelijkheid krijgen.
  woensdag 29 november 2023 @ 17:57:51 #200
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211466662
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:54 schreef Caland het volgende:
https://storage.googleapi(...)rkenner-29112023.pdf

Pittige brief, die wil ook niet samenwerken met Gekke Greet
Dat staat er niet.

Geert moet nog op zoek naar een andere formulering voor ijskast.
pi_211466672
Nou impasse. Fijne wedstrijd Plasterk.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 november 2023 @ 17:58:48 #202
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211466677
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat staat er niet.

Geert moet nog op zoek naar een andere formulering voor ijskast.
Misschien moet je wat verder scrollen.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')