abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211465003
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:43 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Over links gaat hem dus sowieso niet worden.
En de eerste beweging naar mee regeren is dus ingezet.
-
pi_211465005
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het maakt ook daadwerkelijk niet zoveel uit, eigenlijk. Wilders kan aanstellen wie-ie wil. Dat hoeven geen mensen van de PVV-fractie te zijn.
Welke gekwalificeerde mensen hebben dan zin om namens de PVV in het kabinet te zitten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211465009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Welke gekwalificeerde mensen hebben dan zin om namens de PVV in het kabinet te zitten?
Mensen die fit zijn en tegen hun pensioen aan zitten? Plasterk bijv :+ Moet ie alleen nog zijn lidmaatschap van de PvdA in de prullenbak smijten
pi_211465035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Mensen die fit zijn en tegen hun pensioen aan zitten? Plasterk bijv :+ Moet ie alleen nog zijn lidmaatschap van de PvdA in de prullenbak smijten
Serieuze vraag. De reputatie van de PVV is volkomen ruk en Wilders heeft een netwerk van niks, aangezien hij zich al jaren omringt door gluiperige ja-knikkers.
pi_211465048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Serieuze vraag. De reputatie van de PVV is volkomen ruk en Wilders heeft een netwerk van niks, aangezien hij zich al jaren omringt door gluiperige ja-knikkers.
Ik zie serieus Plasterk het wel doen, wellicht wel na veel aarzelen en treuzelen maar toch.
Verder ben ik niet zo bekend met de namen. Wellicht dat Omzigt/BBB veel mensen kennen.
Misschien van der Staaij op iets dat niet iets met ethiek te maken heeft. Nanninga zie ik het ook wel willen doen. Ik weet niet of je persé onder de PVV-vlag iets moet doen. Wellicht dat ze de SGP/ JA21 er ook erbij kunnen vragen en die wat kan leveren.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:18:20 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211465050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het hoeven helemaal geen gekwalificeerde mensen te zijn. Kijk naar de LPF, die trokken ook in no time een blik opportunisten uit de hoge hoed.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 15:21:50 #132
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211465074
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het hoeven helemaal geen gekwalificeerde mensen te zijn. Kijk naar de LPF, die trokken ook in no time een blik opportunisten uit de hoge hoed.
Daar hoop ik nu ook op. Geeft een jaartje satire en pijn, maar daarna kunnen we weer naar de stembus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 29 november 2023 @ 15:28:22 #133
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_211465118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
VVD wil wel heel graag nieuwe verkiezingen weer....
Het is meer een strijd om wie de pet van MP op mag zetten

Timmermans of YeselGuZ, of Wilders ,
ze willen allemaa heel erg graag , alleen Omtzigt interesseert het geen ene biet

Maar Wilders heeft het recht erop
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_211465135
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is meer een strijd om wie de pet van MP op mag zetten

Timmermans of YeselGuZ, of Wilders ,
ze willen allemaa heel erg graag , alleen Omtzigt interesseert het geen ene biet

Maar Wilders heeft het recht erop
Wilders heeft het recht om het voortouw te nemen maar daarna houdt het ook wel op.
Als hij geen meerderheid heeft om MP te worden wordt hij dat niet, klaar.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:30:33 #135
323876 michaelmoore
pi_211465136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 14:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ja, maar ik mag het toch wat frappant vinden dat het nu (pas) naar buitenkomt middels een nieuwsbericht? Ik hield het eerde niet zo bij, dus kan dat ik wat over het hoofd heb gezien maar toch.
Ben zelf blij met die publicaties overigens, als we veel gang naar de rechter willen voorkomen kunnen we toch maar beter over midden gaan proberen, maar goed we shall see.
Als die arbeidsmigranten geen BSN nummer hebben dan kunnen ze nog niet werken he
ze mogen nu dus ook uit een veilig land komen opeens

Deze ontwikkeling is voor advocatuur een zeer forse tegenvaller
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_211465182
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:05 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het maakt ook daadwerkelijk niet zoveel uit, eigenlijk. Wilders kan aanstellen wie-ie wil. Dat hoeven geen mensen van de PVV-fractie te zijn.
Dat hoeft inderdaad niet. Alleen iemand die dat zou doen lijdt wel een aardig afbreukrisico.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:34:51 #137
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211465190
Als minderheidskabinet een succes gaat worden dan zal de PVV nog groter worden.
Ik hoop dat de VVD een goede keuze maakt.
pi_211465222
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goed verhaal weer Geertjeeeeuh.
Verder zei de PVV-leider dat hij een "redelijke houding" zal aannemen. "De compromisbereidheid is er, maar we willen wel het PVV-geluid laten horen".

Ze willen zo nu en dan ff lekker boeren
  woensdag 29 november 2023 @ 15:40:48 #139
323876 michaelmoore
pi_211465258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat hoeft inderdaad niet. Alleen iemand die dat zou doen lijdt wel een aardig afbreukrisico.
Kuipers zal dat niet zo ervaren als Omtzigt hem vraagt om aan te blijven
pi_211465267
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren, dat zou ook volledig haaks staan op Wilders' manier van doen. De man is een controlefreak, bepaalt alles in zijn fractie van A tot Z. Niet voor niets zijn de afgelopen 15 jaar amper nieuwe PVV-gezichten opgestaan. Wilders omringt zichzelf met volgzame, kruiperige ja-knikkers. Die gaat dus geen legertje autonome bewindslieden in de arm nemen die namens hem in het kabinet gaan zitten.

No way.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:42:56 #141
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_211465280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wellicht dat ze de SGP/ JA21 er ook erbij kunnen vragen en die wat kan leveren.
Eerdmans is al een tijdje niet meer van partij gewisseld, die wil vast wel minister namens de PVV worden.
pi_211465307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren, dat zou ook volledig haaks staan op Wilders' manier van doen. De man is een controlefreak, bepaalt alles in zijn fractie van A tot Z. Niet voor niets zijn de afgelopen 15 jaar amper nieuwe PVV-gezichten opgestaan. Wilders omringt zichzelf met volgzame, kruiperige ja-knikkers. Die gaat dus geen legertje autonome bewindslieden in de arm nemen die namens hem in het kabinet gaan zitten.

No way.
Er is weinig overschot op de lijst. Hij kan bijna al geen mensen van de lijst minister laten worden, omdat je dan simpelweg te weinig mensen over hebt van de kieslijst.
pi_211465314
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:42 schreef freako het volgende:

[..]
Eerdmans is al een tijdje niet meer van partij gewisseld, die wil vast wel minister namens de PVV worden.
Dan kan er vast wel groepskorting geregeld worden voor extra brede stoelen. Behalve voor o.a. Timmermans en Caroline dan ook zo'n stoel voor Nanninga.
pi_211465344
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er is weinig overschot op de lijst. Hij kan bijna al geen mensen van de lijst minister laten worden, omdat je dan simpelweg te weinig mensen over hebt van de kieslijst.
Klopt.

Ik vermoed dan ook dat Wilders de voorkeur geeft aan een gedoogrol, net als na de verkiezingen in 2010. Hij moet nu natuurlijk de indruk wekken dat hij volwaardig mee wil regeren en streeft naar het premierschap, want dat is wat z'n achterban van hem verwacht. Hij kan ook niet anders, als grootste partij. Maar dat is onderdeel van het spel. Hij hoopt dat Omtzigt en Yesilgoz hem vragen genoegen te nemen met een gedoogrol.
pi_211465397
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt.

Ik vermoed dan ook dat Wilders de voorkeur geeft aan een gedoogrol, net als na de verkiezingen in 2010. Hij moet nu natuurlijk de indruk wekken dat hij volwaardig mee wil regeren en streeft naar het premierschap, want dat is wat z'n achterban van hem verwacht. Hij kan ook niet anders, als grootste partij. Maar dat is onderdeel van het spel. Hij hoopt dat Omtzigt en Yesilgoz hem vragen genoegen te nemen met een gedoogrol.
Het is wel interessant wat Omtzigt nu doet, ik denk dat hij aan stuurt op een zakenkabinet, gesteund door alle (grote) partijen in de Kamer. Hij heeft denk ik helemaal geen zin om met de PVV te zitten, zelfs met alleen maar rechts is voor een deel van zijn achterban al niks. Een constructie waarbij zowel links als rechts mee doet is voor hem ideaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 15:52:39 ]
  woensdag 29 november 2023 @ 15:53:55 #146
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211465423
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daarom wil 95 procent van de PVV-stemmers dat 'hun' partij toetreedt tot het kabinet (bron).

Dat houdt in volwaardig meeregeren en bewindslieden leveren, niet gedogen zoals in 2010.
Ja met vvd.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_211465457
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja met vvd.
Jij stelde dat PVV-stemmers wel snappen als hun partij niet in een kabinet stapt, aangezien de PVV niet over geschikte bewindslieden beschikt. Maar de peilingen schetsen dus een ander beeld. PVV-stemmers willen juist dat hun partij volwaardig gaat meeregeren, wat inhoudt dat de PVV bewindslieden moet leveren.
pi_211465462
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:52 schreef Hanca het volgende:
Het is wel interessant wat Omtzigt nu doet, ik denk dat hij aan stuurt op een zakenkabinet, gesteund door alle (grote) partijen in de Kamer. Hij heeft denk ik helemaal geen zin om met de PVV te zitten, zelfs met alleen maar rechts is voor een deel van zijn achterban al niks. Een constructie waarbij zowel links als rechts mee doet is voor hem ideaal.
Met links doet de VVD niet mee.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_211465465
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoiets is nog nooit gedaan in ons land (voor zover ik weet). Ik denk dat Omtzigt alleen staat in die ambitie.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 15:57:40 #150
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211465471
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja met vvd.
Dan hadden ze op de VVD moeten stemmen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn