VVD gaat geen links kabinet steunen (zeggen ze). Maar wellicht wel een combinatie van linkse en rechtse partijen. En als je meedoet of iets steunt, dan heb je natuurlijk een vinger in de pap.quote:
Geen centrumlinks kabinet steunen.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:00 schreef Halcon het volgende:
VVD gaat geen links kabinet steunen (zeggen ze). Maar wellicht wel een combinatie van linkse en rechtse partijen.
Nu kan dat theoretisch welquote:Op woensdag 29 november 2023 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel interessant wat Omtzigt nu doet, ik denk dat hij aan stuurt op een zakenkabinet, gesteund door alle (grote) partijen in de Kamer. Hij heeft denk ik helemaal geen zin om met de PVV te zitten, zelfs met alleen maar rechts is voor een deel van zijn achterban al niks. Een constructie waarbij zowel links als rechts mee doet is voor hem ideaal.
Klopt, maar dan is het natuurlijk wie het eerst toe geeft. PVV, VVD en NSC stellen dan allemaal wat anders voor.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoiets is nog nooit gedaan in ons land (voor zover ik weet). Ik denk dat Omtzigt alleen staat in die ambitie.
Met PvdAGL?quote:Op woensdag 29 november 2023 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel interessant wat Omtzigt nu doet, ik denk dat hij aan stuurt op een zakenkabinet, gesteund door alle (grote) partijen in de Kamer. Hij heeft denk ik helemaal geen zin om met de PVV te zitten, zelfs met alleen maar rechts is voor een deel van zijn achterban al niks. Een constructie waarbij zowel links als rechts mee doet is voor hem ideaal.
In Limburg deed de PVV ook extraparlementair mee.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nu kan dat theoretisch wel
Maar dan moet het idee er eerst volledig uit dat het een zakenkabinet wordt voor de PVV of om PVV kiezers een gunst te bewijzen.
Want je kunt niet enerzijds een Rolls Royce willen optuigen en daar een motor van een lelijk eend ingooien met zo’n gigantische hofnar van een PVV blok erbij.
Bijna iedere vorm waarin de PVV op een of ‘t andere manier de boel in de handen houdt door vuurtjes te stoken of de stekker eruit te trekken zal niet gaan werken.
Omtzigt heeft juist te kennen gegeven dat het mogelijk is maar dat de fractie het woord heeft en de fractie is niet tegen,quote:Op woensdag 29 november 2023 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is wel interessant wat Omtzigt nu doet, ik denk dat hij aan stuurt op een zakenkabinet, gesteund door alle (grote) partijen in de Kamer.
Hij heeft denk ik helemaal geen zin om met de PVV te zitten, zelfs met alleen maar rechts is voor een deel van zijn achterban al niks.
Een constructie waarbij zowel links als rechts mee doet is voor hem ideaal.
Migratie op rechts. Klimaat op centrum. etc.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Met PvdAGL?
Dat wil de VVD juist weer niet.
Ja, moet NSC zich aanpassen aan de mening van de VVD, dan?quote:Op woensdag 29 november 2023 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Met PvdAGL?
Dat wil de VVD juist weer niet.
Omtzigt heeft helemaal nog niks in de pers gezegd, alleen dat hij eerst naar de verkenner gaat.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omtzigt heeft juist te kennen gegeven dat het mogelijk is maar dat de fractie het woord heeft en de fractie is niet tegen,
en inderdaaad Omtzigt zit niet te springen om het torentje in te gaan
'gesteund door alle grote partijen' Schrijf je.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, moet NSC zich aanpassen aan de mening van de VVD, dan?
Klopt, dat lijkt me een redelijk NSC-voorstel. VVD stelt ook iets voor waarvan bijna zeker is dat NSC dat niet wil, toch?quote:Op woensdag 29 november 2023 16:09 schreef capricia het volgende:
[..]
'gesteund door alle grote partijen' Schrijf je.
Dus ook de steun van de VVD.
Of begrijp ik je verkeerd?
Hangt ervan af hoe groot de meerderheid van de coalitie is. Met BBB erbij zit je op 88 zetels. Dan heb je nog wat ruimte.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is weinig overschot op de lijst. Hij kan bijna al geen mensen van de lijst minister laten worden, omdat je dan simpelweg te weinig mensen over hebt van de kieslijst.
Dan gaat de PVV zetels leeg laten, wou je zeggen?quote:Op woensdag 29 november 2023 16:10 schreef freako het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe groot de meerderheid van de coalitie is. Met BBB erbij zit je op 88 zetels. Dan heb je nog wat ruimte.
Ik ben erg benieuwd naar de concrete voorstellen van Omtzigt.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, dat lijkt me een redelijk NSC-voorstel. VVD stelt ook iets voor waarvan bijna zeker is dat NSC dat niet wil, toch?
Tja, als het niet anders kan...quote:Op woensdag 29 november 2023 16:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan gaat de PVV zetels leeg laten, wou je zeggen?
Geert regel jij dat migratieidee even binnen de gestelde wetten en verdragen?quote:Op woensdag 29 november 2023 16:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Migratie op rechts. Klimaat op centrum. etc.
Aan handjeklap en koehandel ontkom je niet aanquote:Op woensdag 29 november 2023 16:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Geert regel jij dat migratieidee even binnen de gestelde wetten en verdragen?
Pieter regel het constitutioneel hof en het districtenstelsel (wat je heel veel zetels kost)
Dilan regel jij dat bedrijven geen belastint betalen zodat ze enigszins content blijven als geert hun personeel afpakt.
Caroline denk jij eens na hoe we en hier 110 miljoen dieren houden en hier bedrijvigheid houden en voldoen aan de habitatsrichtlijnen, ga je gang meid.
Frans zorg jij er even voor dat de bestaanszekerheid bij iedereen omhoog gaat, zonder dat we meer belasting heffen bij bedrijven.
Zulk iets?
Met zijn allen voor ons eigen!quote:Op woensdag 29 november 2023 16:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bij nieuwe verkiezingen stem ik voor capricia!
Centrumlinks gedogen ze ook niet. Althans, dat is nu de lijn. Eerst vanavond en morgenavond maar eens afwachten en wat stukjes in EW.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En met de PVV ook niet.
Ofwel over een tijdje staan ze voor beide open.
Wel gevaarlijk. Van der Plas lijkt me heel goed in koehandelquote:Op woensdag 29 november 2023 16:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Aan handjeklap en koehandel ontkom je niet aan
De huidige lijn inderdaad. Het proces is nog erg jong.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Centrumlinks gedogen ze ook niet. Althans, dat is nu de lijn. Eerst vanavond en morgenavond maar eens afwachten en wat stukjes in EW.
Wat is er morgenavond?quote:Op woensdag 29 november 2023 16:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Centrumlinks gedogen ze ook niet. Althans, dat is nu de lijn. Eerst vanavond en morgenavond maar eens afwachten en wat stukjes in EW.
Ook een inspraakavond, maar dan digitaal.quote:
Zonder bitterballen is dat lang niet zo gezellig.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Ook een inspraakavond, maar dan digitaal.
Die ander zou zich ook om moeten draaien als een groen blaadje, dus geen verschilquote:Op woensdag 29 november 2023 17:28 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd wie WildersPlasterk I als eurocommissaris gaat voordragen.
Grote kans dat ze er niet uitkomen en Wopke vijf jaar door mag.
Zowel Plasterk als Hoekstra lijken me eerlijk gezegd helemaal kansloos voor welke functie dan ook, hooguit Plasterk als een wat minder belangrijke minister in een zakenkabinet. Maar voor een zakenkabinet echt een optie is, zijn we deze verkenning al weer vergeten.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:28 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd wie WildersPlasterk I als eurocommissaris gaat voordragen.
Dat is ooit zelfs een motie geweest inderdaad.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zonder bitterballen is dat lang niet zo gezellig.
Plasterk als PVV minister zie ik wel gebeuren. Veel opties heeft Geert niet.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zowel Plasterk als Hoekstra lijken me eerlijk gezegd helemaal kansloos voor welke functie dan ook, hooguit Plasterk als een wat minder belangrijke minister in een zakenkabinet. Maar voor een zakenkabinet echt een optie is, zijn we deze verkenning al weer vergeten.
Maar dan wel als commissaris voor de bescherming van minderheidstalen of een andere positie zonder invloed.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:28 schreef Hexagon het volgende:
NSC-leider Pieter Omtzigt heeft tegen verkenner Ronald Plasterk gezegd dat zijn partij nog niet klaar is om te onderhandelen over een kabinet met PVV, BBB en VVD. "Het lijkt ons goed dat er eerst een informateur benoemd wordt die langs de lijnen van de inhoud gaat verkennen welke oplossingen de partijen willen voor de maatschappelijke problemen."quote:Op woensdag 29 november 2023 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
Is Omtzigt nog steeds in gesprek met plasterk?
Dit. En ff wacht wat VVD echt wilquote:Op woensdag 29 november 2023 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Omtzigt lijkt tijd te rekken. Ik denk dat hij zijn fractie niet achter zich heeft.
Daar zal de beste man toch nog wel teveel zelfrespect voor hebben?quote:Op woensdag 29 november 2023 17:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Plasterk als PVV minister zie ik wel gebeuren. Veel opties heeft Geert niet.
Moet Dilan toch kleur bekennen. Whehehe. Gelukkig staat ze aan onze kant.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Omtzigt/NSC wil (nog) niet met de PVV onderhandelen over een kabinet/regeringsvorming. Patstelling...
Intersting times
Bron www.nos.nlquote:"Het lijkt ons goed dat er eerst een informateur benoemd wordt die langs de lijnen van de inhoud gaat verkennen welke oplossingen de partijen willen voor de maatschappelijke problemen." Omtzigt vindt dat alle politieke partijen moeten meepraten hoe het verder moet met het land. "De coalitie die Wilders wil heeft in de Eerste Kamer bij lange na geen meerderheid."
Laat eerst de VVD maar duidelijkheid krijgen.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Omtzigt lijkt tijd te rekken. Ik denk dat hij zijn fractie niet achter zich heeft.
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:54 schreef Caland het volgende:
https://storage.googleapi(...)rkenner-29112023.pdf
Pittige brief, die wil ook niet samenwerken met Gekke Greet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |