SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Extra laagje voor buitenquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vanochtend maar een wollen trui uit de kast gehaald.
Of zoals de Mocro's zeggen, een wollah trui.
Ik heb echt een teringhekel aan een shirt onder mijn trui/sweater.quote:
Ik heb alleen een dikke jas voor vakanties in de sneeuw. En heb niks met lange mouwen verder. Mijn onderarmen moeten vrij zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb echt een teringhekel aan een shirt onder mijn trui/sweater.
Heb een goede winterjas en dat is voor mij voldoende in de winter.
Ook bij temperaturen onder 0.
Ik werk in laagjes. Zo'n dikke winterjas heb ik nooit aan. Thuis ook nietquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb echt een teringhekel aan een shirt onder mijn trui/sweater.
Heb een goede winterjas en dat is voor mij voldoende in de winter.
Ook bij temperaturen onder 0.
Gohquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
De sneeuw lijkt volledig uit de kaarten te zijn..
Prima, doe maar in de laatste week van het jaar.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
De sneeuw lijkt volledig uit de kaarten te zijn..
Zaterdag/zondag zag het er nog veel anders uit, dus het verandert allemaal erg snel (helaas).quote:
Valt ook wel mee. Enkele runs gingen even Weerwoorders pesten, maar het was nooit een landelijk deken van sneeuw geworden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zaterdag/zondag zag het er nog veel anders uit, dus het verandert allemaal erg snel (helaas).
Volgens mij had ik het daar ook niet over.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:08 schreef Nattekat het volgende:
maar het was nooit een landelijk deken van sneeuw geworden.
Ach, als jij al blij wordt van wat natte sneeuw.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het daar ook niet over.
Klopt en liefst zo koud mogelijk.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, als jij al blij wordt van wat natte sneeuw.
En het blijft ook nog wel even zo vreselijk koud, brrrrr. Ik ben er nog helemaal niet aan gewend.quote:
Vooral die windquote:Op dinsdag 28 november 2023 16:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
En het blijft ook nog wel even zo vreselijk koud, brrrrr. Ik ben er nog helemaal niet aan gewend.
Ja, mijn auto houdt ook niet van nat... Inmiddels al zo oud dat hij elke 2 jaar voor de apk mag ipv 1.quote:
ik heb die zakjes die in de magnetron kunnen van de action, werkt redelijk, zijn wel 3 euro per stuk.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:54 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, mijn auto houdt ook niet van nat... Inmiddels al zo oud dat hij elke 2 jaar voor de apk mag ipv 1.
Had vorig jaar een vochtvreter in de auto staan...
Wil nu ook een paar van die zakken halen die je kunt magnetronnonenonen. Iemand ervaring ermee?
quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Zo het herfst dekbed maar eens aan het zomer dekbed vastknopen, nu het vanaf vanacht gaat vriezen 's nachts 🥶
Driving home for Christmas....quote:
Waarom staan de matrixborden altijd op 50 als er file is... niemand die dan daadwerkelijk 50 rijdtquote:
Het dient meer ter waarschuwing.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom staan de matrixborden altijd op 50 als er file is... niemand die dan daadwerkelijk 50 rijdt
Dat iemand een Abraham is geworden jaquote:Op dinsdag 28 november 2023 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het dient meer ter waarschuwing.
Wat moet die racist nou in dit topic?quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nederland(er) weer op 1
In het ZO is het er koud genoeg voorquote:
Islam=geen rasquote:Op dinsdag 28 november 2023 19:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat moet die racist nou in dit topic?
Ik heb 'alle weer banden'... Ik kom overal doorheen!quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:13 schreef Drass het volgende:
Er komt vannacht toch redelijk veel sneeuw aan? Kan een best laagje worden.
Ik hoop het, maar dat zal wel weer ijdele hoop zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:00 schreef INViCTuS het volgende:
Pakketten? Morgen zoals elke dag weer op de Veluwe, dus ben benieuwd
[ twitter ]
Boh, World Cup biatlon over twee weken in het sowieso al prachtige Lenzerheide, dat wordt magisch met een vers sneeuwdekquote:Op dinsdag 28 november 2023 21:34 schreef INViCTuS het volgende:
ging dat hier maar eens zo
[ twitter ]
Regio Den Haag net natte hagel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:07 schreef INViCTuS het volgende:
Sneeuwt hier nu best stevig. Grote vlokken iig
Maandje of vier nog, dan kunnen de warmteliefhebbers hun lol weer een half jaar lang op.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Zit de +25 graden alweer ergens in de pluim?
Kan niet wachten tot deze koude en vieze onzin weg is.
Gasberbruik schiet ook direct omhoog nu de temperatuur zakt
Een half jaar lang?quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maandje of vier nog, dan kunnen de warmteliefhebbers hun lol weer een half jaar lang op.
Hier een foto uit de Veluwe, half uur geleden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:18 schreef Kriegel het volgende:
Veluwe is inderdaad sneeuw gevallen rond 22:00, kan ik bevestigen met m'n voor- en achterzijde, die er na een kwartiertje fietsen uitzagen als Duo Penotti. Ging best hard.
En het bleef nog even liggen en opstapelen ook, zolang het doorsneeuwde. [ afbeelding ]
Nat/bibberseizoen vs droog/warm seizoen waarvan ik altijd vurig hoop dat de verhouding 4-8 isquote:Op dinsdag 28 november 2023 22:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maandje of vier nog, dan kunnen de warmteliefhebbers hun lol weer een half jaar lang op.
Zo, die gast rechtsmidden is wel van de sfeerverlichting hey. Lekker man.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:26 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hier een foto uit de Veluwe, half uur geleden.
https://tinypic.host/image/PXL-20231128-214137810.NW9e5
Ik post daar geen kaarten hoor, doen ze zelf al meer dan genoeg en wat weet ik nou van winterweer?!quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:08 schreef Nattekat het volgende:
@:dick_laurent mag even Weerwoorders pesten met dit kaartje:
[ afbeelding ]
Wij FOK!ers weten dat dit gewoon een dronken run is, maar zij gaan dat veel te serieus nemen
Zolang de wind weg is vind ik het dikke primaquote:Op woensdag 29 november 2023 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Na vandaag lijkt er gelukkig een behoorlijk droge periode aan te breken met temperaturen tussen 2 en 5 graden.
Niks mis mee.quote:Op woensdag 29 november 2023 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Na vandaag lijkt er gelukkig een behoorlijk droge periode aan te breken met temperaturen tussen 2 en 5 graden.
quote:Op woensdag 29 november 2023 12:22 schreef Mani89 het volgende:
Gewoon alweer de hele dag zeikregen in de randstad. Sterf.
Beter dan sneeuw. Vanochtend geen ruiten krabben.quote:Op woensdag 29 november 2023 12:22 schreef Mani89 het volgende:
Gewoon alweer de hele dag zeikregen in de randstad. Sterf.
quote:
quote:Op woensdag 29 november 2023 13:05 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
't Zal een standaard uitspraak zijn op Christmas Island. "Alweer krabben".
Al denk ik niet dat ze daar in de winter veel last van hebben. (althans, van het krabben, niet van krabben).
Over winter en eiland gesproken, vanaf vanmiddag lekker drie weken vakantie. Zaterdag voor 2 weken naar Sri Lanka. Betere werk.
Tief maar even op met die winterkou. Doei.
[ afbeelding ]
Hebben we geannuleerd, sniegoe voor het milieuquote:Op woensdag 29 november 2023 13:05 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
't Zal een standaard uitspraak zijn op Christmas Island. "Alweer krabben".
Al denk ik niet dat ze daar in de winter veel last van hebben. (althans, van het krabben, niet van krabben).
Over winter en eiland gesproken, vanaf vanmiddag lekker drie weken vakantie. Zaterdag voor 2 weken naar Sri Lanka. Betere werk.
Tief maar even op met die winterkou. Doei.
[ afbeelding ]
LOL.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel even nu en dan belachelijk sexy plaatjes hier posten van mooie dames (of heren, whatever you prefer) in schaarse kledij op parelwitte stranden.![]()
Ik post bewust maar geen foto's meer want iedereen hier in Benidorm ziet er ongeveer zo uit
[ afbeelding ]
Ok vooruit, van het weekend wel met mn wijffie nog effe over de boulevard gecruised. 'They see me rollin, they hatin!'![]()
[ afbeelding ]
Oja, da's waar. En nie goe voor het oerwoud hé.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hebben we geannuleerd, sniegoe voor het milieu
Gr gr Rob J & Frans T
Waar in het oosten? Hier is bijna alles wat gisteravond is gevallen alweer weg.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:43 schreef Scrummie het volgende:
Het ziet er weer prachtig wit uit hier in het oosten
LET IT SNOW LET IT SNOW LET IT SNOOOOOW
Richting Almelo.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:48 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waar in het oosten? Hier is bijna alles wat gisteravond is gevallen alweer weg.
In 0541 nu sneeuw die blijft liggen op straat!quote:
Was hier in het begin ook, maar daarna toch een half uurtje ofzoiets sneeuw dat bleef liggen. De wegen zijn inmiddels weer bruine drek uiteraard, maar geparkeerde auto's en tuintjes en daken etc weer erg mooi wit.quote:
Fijne vakantie SalinaGodin @Salinaquote:Op woensdag 29 november 2023 16:38 schreef Pisces29 het volgende:
Alvast een fijne vakantie @:Salina en kusjes aan Rob.
PVV'er met een droom gespot.quote:
quote:
Mijn scandihoog wat doe je.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week komt de herfst terug
[ twitter ]
Ik zag buiten ook niks 😱quote:Op donderdag 30 november 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie niks meer buiten. Wat een mist op eens.
In het kader van verwachtingsmanagement in het Nederlandse herfst halfjaar zou men hier niet heel verbaasd over moeten zijn lijkt mijquote:Op donderdag 30 november 2023 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Echt fijn, krijgen we weer bakken regenquote:Op donderdag 30 november 2023 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Soppige bodem-genot.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt fijn, krijgen we weer bakken regen![]()
Kregen we afgelopen maandag met de hele dag 3/4 graden ook, dus de temperatuur maakt weinig uit. Knake weer overheerst toch.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt fijn, krijgen we weer bakken regen![]()
Nou, ok, leuk. Meer gas stoken dus.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Tot (en met) Sinterklaas blijft het iig behoorlijk koud met vorst in de nachten
Boeiend.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, ok, leuk. Meer gas stoken dus.
Hier bijna de hele dag blauwe lucht en veel zon.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Zo mooi als het was zo kansloos is het vandaag weer.
De gehele dag mist en grijs hierquote:Op donderdag 30 november 2023 16:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier bijna de hele dag blauwe lucht en veel zon.
Dat was het grotendeels wel. Daarom boeit het mij echt niet als het weer 10-12 graden wordt. Dit is echt helemaal niks. Sneeuw is prima, zon is prima, maar hele dag mist en lage bewolking is echt depressief shit weer.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Zo mooi als het was zo kansloos is het vandaag weer.
Ik zei het vorige week al, het is hetzelfde kansloze weerbeeld alleen is het nu ook nog eens koud.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat was het grotendeels wel. Daarom boeit het mij echt niet als het weer 10-12 graden wordt. Dit is echt helemaal niks. Sneeuw is prima, zon is prima, maar hele dag mist en lage bewolking is echt depressief shit weer.
Hier gisteren balletje geslagenquote:Op donderdag 30 november 2023 15:55 schreef monkyyy het volgende:
Zo meteen lekker tennissen in de mist onder de lampen. @:wereldgozer
quote:Op donderdag 30 november 2023 18:50 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hier gisteren balletje geslagen
Paar heerlijke backhands. Roger that.
Dat is goed tegen het neerslagtekortquote:Op donderdag 30 november 2023 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
Na dinsdag valt er misschien maar zo weer 80-100 mm in een groot deel van het land
tegen het wat? Bedoel je overschot?quote:Op donderdag 30 november 2023 20:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is goed tegen het neerslagtekort
Zolang de peilstok nog zichtbaar is kan er wel wat bij:quote:Op donderdag 30 november 2023 20:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
tegen het wat? Bedoel je overschot?
Ademen kun je ook met een rietje dat nét boven het water uitsteektquote:Op donderdag 30 november 2023 20:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zolang de peilstok nog zichtbaar is kan er wel wat bij:
[ afbeelding ]
Ongetwijfeld, maar een neerslagtekort hebben we de komende 8 maanden sowieso geen last vanquote:Op donderdag 30 november 2023 20:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zolang de peilstok nog zichtbaar is kan er wel wat bij:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 november 2023 20:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ademen kun je ook met een rietje dat nét boven het water uitsteekt
quote:Op donderdag 30 november 2023 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Ongetwijfeld, maar een neerslagtekort hebben we de komende 8 maanden sowieso geen last van
Wacht maar op de nieuwsberichten als april en mei wat droger dan normaal zijnquote:Op donderdag 30 november 2023 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar een neerslagtekort hebben we de komende 8 maanden sowieso geen last van
quote:Modelbeoordeling:
Grootschalig gezien zijn de patronen in de diverse uitvoer consistent. Vanwege de zwakke stroming en de stabiele grenslaag is de uitvoer slechts als een grove leidraad bruikbaar. De buien komen zoals meestal in dit soort situaties duidelijk verder landinwaarts dan in de uitvoer.
Neerslag:
Neerslag valt aanvankelijk met uitzondering van een smalle kuststrook als sneeuw. De buien komen verder landinwaarts dan in de uitvoer, en dit zal ook vanaf vrijdagavond en in de nacht naar zaterdag waarschijnlijk het geval zijn. In de noordelijke kustprovincies kan dan lokaal tot maximaal circa 5 cm (meerdere buien over 1 locatie) sneeuw vallen, verder landinwaarts lokaal 1-3 cm. Voorkeurslocaties zijn niet aan te geven.
Yes.quote:Op vrijdag 1 december 2023 07:32 schreef INViCTuS het volgende:
Over 3 maanden begint de meteorologische lente
Onbewolkt+sneeuw+weinig windquote:Op vrijdag 1 december 2023 07:39 schreef heywoodu het volgende:
De fuck is die rare meting in het noorden?
[ afbeelding ]
Klopt dat? Ik bedoel, hoe dan.... overal er omheen is het meerdere graden minder koud. Heeft iemand een vriezer om het meetstation heen gebouwd ofzoquote:Op vrijdag 1 december 2023 08:04 schreef heywoodu het volgende:
Het is zelfs nog beter geworden, de eerste -10 van het seizoen
[ afbeelding ]
Als dat zich nou eens uit zou breiden (en men goed strooit, uiteraard)
Leeuwarden hé.quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt dat? Ik bedoel, hoe dan.... overal er omheen is het meerdere graden minder koud. Heeft iemand een vriezer om het meetstation heen gebouwd ofzo
Sneeuwdek daarquote:Op vrijdag 1 december 2023 08:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt dat? Ik bedoel, hoe dan.... overal er omheen is het meerdere graden minder koud. Heeft iemand een vriezer om het meetstation heen gebouwd ofzo
Het wordt steeds kouder in mijn woonplaatsquote:Op vrijdag 1 december 2023 07:39 schreef heywoodu het volgende:
De fuck is die rare meting in het noorden?
[ afbeelding ]
Ik weet wel dat het weerstation volgens mij bij de vliegbasis ligquote:Op vrijdag 1 december 2023 08:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Grote brrrr 😱quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:04 schreef heywoodu het volgende:
Het is zelfs nog beter geworden, de eerste -10 van het seizoen
[ afbeelding ]
Als dat zich nou eens uit zou breiden (en men goed strooit, uiteraard)
Vraag ik me ook altijd af hoe betrouwbaar dit soort shit isquote:Op vrijdag 1 december 2023 08:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
It giet oanquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:03 schreef Pisces29 het volgende:
Dit zou prachtig weer zijn om te schaatsen.
Ach gossie, wat lief.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Mijn hond is een enorme koukleumen sinds het echt koud begint te worden de afgelopen dagen is ze niet van schoot af te slaan
Komt om de haverklap op schoot zitten om te knuffelen
Snap ik, wat is het merk?quote:Op vrijdag 1 december 2023 12:29 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Vanwege privacy kan ik geen foto plaatsen
Ja, dit van vandaag is toch echt machtig mooiquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:03 schreef Pisces29 het volgende:
Dit zou prachtig weer zijn om te schaatsen.
Mij hond wil als er sneeuw ligt niets anders dan de hele dag buiten zijn en sneeuwballen vangen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Mijn hond is een enorme koukleumen sinds het echt koud begint te worden de afgelopen dagen is ze niet van schoot af te slaan
Komt om de haverklap op schoot zitten om te knuffelen
Ik gok:quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zal eens iets zeggen wat geheel verrassend is.
Het is grijs
Ik zeg maar zo, Willy Alberti, krijgt ie Alberti.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Hyves belde, wilde hun grappen graag terug.
Het is echt al jaren geleden dat ik zó witte kerst had.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
De enige kans op een witte kerst is als je wat bestelt bij de locale straatdealer
Nou staat sneeuw natuurlijk niet gelijk aan écht koude dagen, maar de laatste keer dat we echt een koude Kerst hadden stonden de Twin Towers nogquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dus na volgende week weer egen, regen en niet te vergeten regen?![]()
Mijn witte Kerst, wat doe je![]()
Ik geloof er niet meer inquote:
Hier echt een krankzinnig mooie dag. Strakblauw de hele dag.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:25 schreef INViCTuS het volgende:
Het was wederom een dag zonder zon met intens grijze depressieve treurnis. Niet het idee dat het licht is geworden vandaag. Daarnaast was het nog tyfus koud ook. Man man man![]()
![]()
Als het zo de hele winter zonder een snijdende wind kan zijn? Dat is echt top.quote:
Ja, met zon wel. Dat is mooi, beter, fijner en acceptabel. Grijze koude troep mag gelijk weg. Doe me dan maar 12.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als het zo de hele winter zonder een snijdende wind kan zijn? Dat is echt top.
Dat is het ook he, het is toch kut weer (hier) dan kun je beter 12 dan 2 graden hebben..scheelt je stookkosten.quote:Op vrijdag 1 december 2023 17:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, met zon wel. Dat is mooi, beter, fijner en acceptabel. Grijze koude troep mag gelijk weg. Doe me dan maar 12.
Maar wellicht vallen er de komende dagen nog pakketten, dus dat maakt de wereld wel mooier
2009 ook. Was het zelfs een witte kerst, maar helaas dooide het toen dus werd het een zompige kerst. Maar er lag nog sneeuw.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou staat sneeuw natuurlijk niet gelijk aan écht koude dagen, maar de laatste keer dat we echt een koude Kerst hadden stonden de Twin Towers nog(en 2010 een beetje)
Ik geloof dit niet, dus ik duik de geschiedenisboeken in.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou staat sneeuw natuurlijk niet gelijk aan écht koude dagen, maar de laatste keer dat we echt een koude Kerst hadden stonden de Twin Towers nog(en 2010 een beetje)
Komt door z'n slechte humeur. Hier twee dagen op rij echt fantastisch weer geweestquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier echt een krankzinnig mooie dag. Strakblauw de hele dag.
Nou ja, dat heb ik dus gedaan. KNMI's grafiek van elke december tot aan 2000.quote:Op vrijdag 1 december 2023 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof dit niet, dus ik duik de geschiedenisboeken in.
De hoop keert dus weer een beetje terugquote:Op vrijdag 1 december 2023 19:27 schreef Jor_Dii het volgende:
De kou lijkt langer voort te duren dan enkele dagen geleden in de kaarten stond. Een overgang naar echt zachter weer lijkt er niet te komen..
?quote:Op vrijdag 1 december 2023 19:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als ik de radar zo bekijk komt het hier straks tot een compleet witte wereld
Buienradar heeft storing, andere sites laten wel een flinke bui zien in het noorden.quote:
Hier draait het juist wel om naar die herfst en iets warmer.quote:Op vrijdag 1 december 2023 19:27 schreef Jor_Dii het volgende:
De kou lijkt langer voort te duren dan enkele dagen geleden in de kaarten stond. Een overgang naar echt zachter weer lijkt er niet te komen..
Effe niet de buienradar.nl gebruiken, die pakt niks op. Check weerplaza.nl / weerslag.nlquote:
https://www.knmi.nl/neder(...)weer-en-klimaatpluimquote:
Ah ok, dat verklaart een en ander.quote:Op vrijdag 1 december 2023 21:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Effe niet de buienradar.nl gebruiken, die pakt niks op. Check weerplaza.nl / weerslag.nl
Ik heb liever de vorstin.quote:
Jammer dat we geen lake effect snow kennen vanuit de Noordzeequote:Op zaterdag 2 december 2023 08:52 schreef INViCTuS het volgende:
Zo'n "luftmassegrenze" zoals in Duitsland gister en vandaag moeten we echt hier weer eens krijgen. Veel plaatsen, waaronder Munchen, ligt 30-50 cm sneeuw.
quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:34 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ga zo schaatsen op de baan. Misschien maar wat warmers aandoen dan een legging.
lekker met de ICE naar Basel gaanquote:Op zaterdag 2 december 2023 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
Boh boh, wat een mooie sneeuwbeelden uit het Bayerischen Wald, Oostenrijke en Zwitserse noord Alpen
Basel ligt bijna niksquote:Op zaterdag 2 december 2023 10:41 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
lekker met de ICE naar Basel gaannet als Andre en Jannie
Ja, maar wel uit de verkeerde richting. Sneeuw uit ZW/W richting komt altijd met zachtere lucht aan d achterzijde. Het beste is gewoon uit het oosten of noordoostenquote:
Klopt inderdaad, maar het dichtstbijzijnde ski gebied is er niet ver vandaan. En alleen al een paar dagen Basel in de winterperiode is denk ik ook al mooiquote:Op zaterdag 2 december 2023 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Basel ligt bijna niks. Om nu in die sneeuwgebieden te komen is overigens wel lastig. treinen rijden niet, vluchten zijn gecancelled en over de weg is het ook niet makkelijk. het lijkt mij voor hier wel weer eens mooi.
[..]
Als ik die Niño een keer voor de auto krijg.....quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
Gemiddeld 400 mm deze herfst. G'dumme
[ twitter ]
Hier is het nog droogquote:Op zaterdag 2 december 2023 14:03 schreef Nattekat het volgende:
Die regen stond niet in mijn weerapp vanochtend
Hier is het van lichtbewolkt naar complete duisternis omgeslagen. En iets dat op snil lijkt maar echt met alle wil van de wereld geen snil genoemd kan worden.quote:
Hier ligt snil al sinds donderdagquote:Op zaterdag 2 december 2023 14:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het van lichtbewolkt naar complete duisternis omgeslagen. En iets dat op snil lijkt maar echt met alle wil van de wereld geen snil genoemd kan worden.
Hier was het droog en zonnig sinds maandagquote:Op zaterdag 2 december 2023 14:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hier ligt snil al sinds donderdag
Ogen dichtgeslagen door de DSI goden 😱quote:Op zaterdag 2 december 2023 16:16 schreef Zipportal het volgende:
Het wordt hier OPEENS heel donker. @:kingroland
Vrij weinig. Kon gewoon normaal naar huis rijden net zonder gladheid.quote:
Maar code geel is zon, code oranje moet toch ook wel wat zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2023 22:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Vrij weinig. Kon gewoon normaal naar huis rijden net zonder gladheid.
quote:Op zaterdag 2 december 2023 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar code geel is zon, code oranje moet toch ook wel wat zijn.
Ja die ijsbaan van vorig jaar kan ik me ook nog wel herinneren. Je zag de ongelukken toenemen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar code geel is zon, code oranje moet toch ook wel wat zijn.
Hier overigens wel op sommige plekken spiegelglad. Niet zo erg als vorig jaar, maar ik snap waar het vandaan komt.
Toen had ik nachtdienstquote:Op zaterdag 2 december 2023 22:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja die ijsbaan van vorig jaar kan ik me ook nog wel herinneren. Je zag de ongelukken toenemen.
Ik heb erg genoten van die rit naar huis toenquote:Op zaterdag 2 december 2023 22:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja die ijsbaan van vorig jaar kan ik me ook nog wel herinneren. Je zag de ongelukken toenemen.
Ik geniet elke dag van jouquote:Op zaterdag 2 december 2023 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb erg genoten van die rit naar huis toen
Ben volgens mij een uur bezig geweest met een stuk van normaal 20 minuten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |