Een verkenners-scoutquote:Op maandag 27 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
Kunnen ze geen verkenner aanstellen om een verkenner te zoeken?
Die speech van Emmanuel Macron een tijdje terug met dat staatsbezoek aan Nederland in het nederlands. Was gewoon frans.quote:Op maandag 27 november 2023 11:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan zouden alle lijsttrekkers eerst een cursus Frans moeten volgen behalve Frans zelf. No way dat Fransen Engels praten
Had niet durven hopen dat de formatie zo snel al gierend de bocht uit zou vliegen.quote:Op maandag 27 november 2023 11:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
DEN HAAG (ANP) - Het initiatief in de verkenningsfase moet weg bij de PVV, vindt DENK-partijleider Stephan van Baarle. De partij van Geert Wilders maakt er "een zooitje" van, schrijft de politicus op het sociale medium X. PVV-senator Gom van Strien heeft maandagochtend laten weten dat hij vertrekt nadat hij afgelopen weekeinde in NRC in verband werd gebracht met fraude bij zijn voormalige werkgever Utrecht Holdings.
https://www.msn.com/nl-nl(...)-bij-pvv/ar-AA1kAwkM
Dat Denk dit zou roepen was te verwachten, maar is verder niet echt relevant.quote:Op maandag 27 november 2023 11:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
DEN HAAG (ANP) - Het initiatief in de verkenningsfase moet weg bij de PVV, vindt DENK-partijleider Stephan van Baarle. De partij van Geert Wilders maakt er "een zooitje" van, schrijft de politicus op het sociale medium X. PVV-senator Gom van Strien heeft maandagochtend laten weten dat hij vertrekt nadat hij afgelopen weekeinde in NRC in verband werd gebracht met fraude bij zijn voormalige werkgever Utrecht Holdings.
Ja dat werkt niet nee, andersom zou dat trouwens ook niet werken maar goed.quote:Op maandag 27 november 2023 11:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Die speech van Emmanuel Macron een tijdje terug met dat staatsbezoek aan Nederland in het nederlands. Was gewoon frans.
De bakken popcorn zullen niet aan te slepen zijn de komende maandenquote:Op maandag 27 november 2023 11:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Had niet durven hopen dat de formatie zo snel al gierend de bocht uit zou vliegen.
Maar wel opvallend dat DENK dit schrijft en niet Pieter "Bestuurscultuur" Omtzigt. Want sorry, als iemand zich hier blameert is hij het wel. Alweer bij de eerste horde gaat hij plat op zijn bek net als bij bestaanszekerheid.quote:Op maandag 27 november 2023 11:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Denk dit zou roepen was te verwachten, maar is verder niet echt relevant.
Hebben ze al rondgevraagd bij Scouting Nederland?quote:Op maandag 27 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
Kunnen ze geen verkenner aanstellen om een verkenner te zoeken?
Die heeft toch maandag altijd een dag vrij?quote:Op maandag 27 november 2023 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel opvallend dat DENK dit schrijft en niet Pieter "Bestuurscultuur" Omtzigt. Want sorry, als iemand zich hier blameert is hij het wel. Alweer bij de eerste horde gaat hij plat op zijn bek net als bij bestaanszekerheid.
Mischien dat het leger een drone heeft die wat verkenningen kan doen?quote:Op maandag 27 november 2023 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hebben ze al rondgevraagd bij Scouting Nederland?
Er is afgesproken dat de eerste rol bij de grootste partij ligt, ook maar een maand geleden. Dat hij Wilders had moeten oproepen iemand met meer afstand te zoeken klopt, maar dat hij moet oproepen om het voortouw bij de PVV weg te halen zou juist totaal tegen de bestuurscultuur die hij aan hangt waarbij de rol van de Kamer groot is in gaan.quote:Op maandag 27 november 2023 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel opvallend dat DENK dit schrijft en niet Pieter "Bestuurscultuur" Omtzigt. Want sorry, als iemand zich hier blameert is hij het wel. Alweer bij de eerste horde gaat hij plat op zijn bek net als bij bestaanszekerheid.
Pieter is al druk bezig om die 20 kikkers in zijn kruiwagen te houden en heeft waarschijnlijk al 3 angstaanvallen achter de rug.quote:Op maandag 27 november 2023 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar de Kamer heeft niet eens moeite gedaan, hemzelf incluis, de eerste naam van Wilders was goed zonder enige reflectie of onderzoek terwijl men dondersgoed weet dat de PVV nogal wat mensen van dubieuze integriteit in huis heeft. Het duurde welgeteld een dag voordat NRC het verhaal boven water had.quote:Op maandag 27 november 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is afgesproken dat de eerste rol bij de grootste partij ligt, ook maar een maand geleden. Dat hij Wilders had moeten oproepen iemand met meer afstand te zoeken klopt, maar dat hij moet oproepen om het voortouw bij de PVV weg te halen zou juist totaal tegen de bestuurscultuur die hij aan hangt waarbij de rol van de Kamer groot is in gaan.
Dat zou dus DENK moeten tweeten ipv dit berichtquote:Op maandag 27 november 2023 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar de Kamer heeft niet eens moeite gedaan, hemzelf incluis, de eerste naam van Wilders was goed zonder enige reflectie of onderzoek terwijl men dondersgoed weet dat de PVV nogal wat mensen van dubieuze integriteit in huis heeft. Het duurde welgeteld een dag voordat NRC het verhaal boven water had.
Ah ja, die maakt wel tijd denk ik.quote:Op maandag 27 november 2023 11:43 schreef capricia het volgende:
Misschien is Hiddema wat als verkenner voor Geert?
Onderzoek kon Omtzigt hierin moeilijk doen. Hij heeft geen politiebevoegdheden, een google search bracht bij mij ook niks vreemds boven.quote:Op maandag 27 november 2023 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar de Kamer heeft niet eens moeite gedaan, hemzelf incluis, de eerste naam van Wilders was goed zonder enige reflectie of onderzoek terwijl men dondersgoed weet dat de PVV nogal wat mensen van dubieuze integriteit in huis heeft. Het duurde welgeteld een dag voordat NRC het verhaal boven water had.
En factureert er lustig op los.quote:Op maandag 27 november 2023 11:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ah ja, die maakt wel tijd denk ik.
Meh, lijkt me nogal voorbarig allemaal.quote:Op maandag 27 november 2023 11:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
DENK was de enige die niet akkoord ging dus ze houden zich gewoon aan hun standpunt en afspraken in de Kamer, lijkt mij. Als enige.quote:Op maandag 27 november 2023 11:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meh, lijkt me nogal voorbarig allemaal.
Overigens maken ze er allemaal een zootje van. Er waren afspraken over iemand met afstand tot politiek en dan accepteren (ja oke DENK niet, maar op welke gronden?) ze deze benoeming.
Ze hebben allemaal gefaald.
Denk deed het met als argument dat ze geen PVVer wilden. Niks over afstand in de politiek en dus ook tegen de afspraak in dat de grootste partij het voortouw zou nemen. Dus Denk heeft net zo goed gefaald.quote:Op maandag 27 november 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DENK was de enige die niet akkoord ging dus ze houden zich gewoon aan hun standpunt en afspraken in de Kamer, lijkt mij. Als enige.
Dus ze hebben niet allemaal gefaald.
Als ze het goed hadden willen doen hadden ze een gesprek met Wilders moeten aangaan, overigens andere partijen ook.quote:Op maandag 27 november 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DENK was de enige die niet akkoord ging dus ze houden zich gewoon aan hun standpunt en afspraken in de Kamer, lijkt mij. Als enige.
Dus ze hebben niet allemaal gefaald.
Dat komt pas ná de verkenningsfase..quote:Op maandag 27 november 2023 11:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als ze het goed hadden willen doen hadden ze een gesprek met Wilders moeten aangaan, overigens andere partijen ook.
Gesprek met Wilders om te pleiten voor iemand buiten de PVV met iemand die op iedereen zijn steun kan rekenenquote:Op maandag 27 november 2023 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat komt pas ná de verkenningsfase..
Nee, ze hadden tijdens dat lijsttrekkersoverleg best Wilders kunnen terugsturen met de opdracht een ander te zoeken.quote:Op maandag 27 november 2023 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat komt pas ná de verkenningsfase..
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen, excuus.quote:Op maandag 27 november 2023 11:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gesprek met Wilders om te pleiten voor iemand buiten de PVV met iemand die op iedereen zijn steun kan rekenen
Edwin Wagensveld schijnt ook tijd over te hebben.quote:
OH ARNE regelt dat toch even in een uurtje?quote:Op maandag 27 november 2023 11:57 schreef Caland het volgende:
Arne Slot is deze week NIET beschikbaar. Ik herhaal.
Ja, maar dan verliest Ajax weer.quote:Op maandag 27 november 2023 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
OH ARNE regelt dat toch even in een uurtje?
Daar kunnen wij lopende het proces helaas geen uitspraken over doen.quote:Op maandag 27 november 2023 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hebben ze al rondgevraagd bij Scouting Nederland?
Er is ook afgesproken dat de verkenner iemand moest zijn met een afstand tot de dagelijkse politiek. Nog los van dat aanklacht-verhaal ging het daar dus al mis.quote:Op maandag 27 november 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is afgesproken dat de eerste rol bij de grootste partij ligt, ook maar een maand geleden. Dat hij Wilders had moeten oproepen iemand met meer afstand te zoeken klopt, maar dat hij moet oproepen om het voortouw bij de PVV weg te halen zou juist totaal tegen de bestuurscultuur die hij aan hangt waarbij de rol van de Kamer groot is in gaan.
Dat is precies wat ik schrijf. En toen ook al gelijk schreef, trouwens.quote:Op maandag 27 november 2023 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is ook afgesproken dat de verkenner iemand moest zijn met een afstand tot de dagelijkse politiek. Nog los van dat aanklacht-verhaal ging het daar dus al mis.
Opeens al je nuance en pacifisme kwijt?quote:Op maandag 27 november 2023 11:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben je tante niet.
Je had weer van alles over me te melden en hoe ik daar dan nu ineens heel anders over leek te denken, omdat het om een andere partij ging. Wel degelijk een sneer. Ik snap dat het moeilijk voor je is om nu elegant terug te krabbelen nu je een zo overduidelijke cynische post helemaal verkeerd hebt begrepen. Succes daarmee, maar laat mij er verder buiten.
Je bent wel onbesproken van gedrag?quote:Op maandag 27 november 2023 12:14 schreef koos_vriendloos het volgende:
Net gebeld voor de positie van verkenner
Niet mijn nuance en pacifisme kwijt. Ook niet mijn sarcasme--radar. Unlike you.quote:Op maandag 27 november 2023 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Opeens al je nuance en pacifisme kwijt?
Was wel degelijk een vraag. Omdat het mij raar leek waarom jij daar op een like zette.
Succes inderdaad
Arib zou een goede zijn.quote:
Griekenland in coronatijd....quote:Op maandag 27 november 2023 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Arib zou een goede zijn.
En dit is precies waarom de koning een mooi persoon zou zijn voor dit proces. Geen gezeur met wie/hoe/wat/geschiedenis en neutraal.
Whahahahah en toch kan je het niet laten met je 'unlike you'.quote:Op maandag 27 november 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet mijn nuance en pacifisme kwijt. Ook niet mijn sarcasme--radar. Unlike you.
Maar ik hou ermee op, ik ga hierover verder niet meer op je reageren. Dus doe nog even een poging tot een ultieme afzeikpost zodat je je wat beter voelt, dan kunnen we dit stoppen.
En dat had de PVV in de hand, als die voor het weer laten verkennen door de Koning waren geweest een maand geleden, was er een meerderheid. Hadden ze deze ellende niet gehad, was Wilders nu al in het paleis geweest.quote:Op maandag 27 november 2023 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Arib zou een goede zijn.
En dit is precies waarom de koning een mooi persoon zou zijn voor dit proces. Geen gezeur met wie/hoe/wat/geschiedenis en neutraal.
Ja. Was niet netjes nee, maar toch is hij de koning en het is nu ook weer niet van een niveau schandaal dat er echt schade is aangericht. Is notabene nog zijn eigen huis ook volgens mij. Kan hij een keer werken voor z'n geld. De enige echte officiële rol welke in het binnenland waarde toe kan voegen.quote:Op maandag 27 november 2023 12:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Griekenland in coronatijd....
Maar nee niet zulke dingen idd
True.quote:Op maandag 27 november 2023 12:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat had de PVV in de hand, als die voor het weer laten verkennen door de Koning waren geweest een maand geleden, was er een meerderheid. Hadden ze deze ellende niet gehad, was Wilders nu al in het paleis geweest.
Die gaat vooral zichzelf complimentjes geven en aan het einde van de dag is hij premier van een kabinet.quote:Op maandag 27 november 2023 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
OH ARNE regelt dat toch even in een uurtje?
https://nos.nl/collectie/(...)stapte-vanochtend-opquote:Wilders heeft nieuwe verkenner in gedachten 'met meer afstand tot de politiek'
PVV-leider Geert Wilders heeft iemand in gedachten die mogelijk Gom van Strien opvolgt als verkenner. Wie het is, wil hij nog niet zeggen. "Het zal in ieder geval iemand zijn met meer afstand tot de politiek."
Wilders is momenteel in gesprek met de beoogde verkenner en hoopt deze morgen voor te dragen De PVV-partijleider polst eerst bij andere fractievoorzitters of er voldoende draagvlak is voor de nieuwe verkenner.
Er lijkt sprake van een leercurve: hij peilt eerst bij andere fractievoorzitters of er voldoende draagvlak is.quote:Op maandag 27 november 2023 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)stapte-vanochtend-op
Morgen een naam.
ADquote:Rutte: ‘Verstandige koers’ van Yesilgöz om niet in kabinet te gaan zitten
Demissionair premier Mark Rutte steunt de beslissing van VVD-leider Dilan Yesilgöz om niet in een kabinet te stappen, maar een eventuele rechtse regering wel te gedogen. Hij is het niet eens met de kritiek van enkele partijprominenten, die afgelopen weekend Yesilgöz verweten een ‘defensieve houding’ aan te nemen.
,,Ik vind de koers die zij vaart een heel verstandige’’, zei Rutte maandag na afloop van een boekpresentatie in Brussel. Hij was daar uitgenodigd om het eerste exemplaar in ontvangst te nemen van een boek van de Belgische premier Alexander de Croo.
De oud-VVD-leider wilde verder weinig kwijt over de formatie, om zijn opvolger niet voor de voeten te lopen. ,,Tsjonge jonge, dat is mijn commentaar”, was het enige dat hij wilde zeggen over het nieuws dat PVV-verkenner Gom van Strien zich alweer had teruggetrokken. ,,Dilan is nu chef en het is lastig genoeg voor haar dat er nog een demissionair premier rondloopt die voor haar partijchef was.”
Hij zei wel dat hij zich verantwoordelijk voelde voor de verkiezingsuitslag. ,,Als een uitslag voor mijn partij zo teleurstellend is, dan moet ik mij dat aanrekenen.” Verder wil hij voor zichzelf meer tijd nemen om over de uitslag na te denken.
Geen Disneyfilm
Tijdens een tweegesprek met De Croo op het podium zei hij nog wel dat ‘partijen die simpele oplossingen suggereren de ontevredenheid vergroten’. ,,Maar wat wij van die partijen kunnen leren, is hoe zij communiceren.”
Rutte sloot zich aan bij een uitspraak die De Croo had aangehaald van de bekende Vlaamse historicus Hendrik Vos. Het is niet zo dat politici beter naar de mensen moeten luisteren, zoals analisten nu zeggen, zei de premier de historicus na. Dat doen ze natuurlijk allang. ,,Misschien moet men eens uitleggen dat onze maatschappij geen Disneyfilm is. Er zijn geen eenvoudige oplossingen. We leven in een complexe maatschappij en complexe problemen los je op door samen te werken”, zei De Croo, en Rutte sloot zich daarbij aan.
Heb je al een nieuwe krop sla gekocht?quote:Op maandag 27 november 2023 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)stapte-vanochtend-op
Morgen een naam.
Denk dat Rutte best zuur is. Zijn val is o.a door Wilders en Omtzigt, gokken op een coalitie zonder PVV wordt een nachtmerrie. En dat is wat ie hoopt i gues.quote:
Ziet zijn nieuwe job steeds meer uit zicht verdwijnen. Zal daarom de VVD niet met de PVV willen? Lijkt er steeds meer opquote:Op maandag 27 november 2023 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat Rutte best zuur is. Zijn val is o.a door Wilders en Omtzigt, gokken op een coalitie zonder PVV wordt een nachtmerrie. En dat is wat ie hoopt i gues.
Dan is het iig niet Remkes want anders was het wel al vandaag genoemd want die zal sowieso wel draagvlak van iedereen hebbenquote:Op maandag 27 november 2023 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er lijkt sprake van een leercurve: hij peilt eerst bij andere fractievoorzitters of er voldoende draagvlak is.
De VVD moet nog afscheid van hem nemen, alleen Rutte zelf gaat geen afscheid nemen van de VVDquote:Op maandag 27 november 2023 13:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ziet zijn nieuwe job steeds meer uit zicht verdwijnen. Zal daarom de VVD niet met de PVV willen? Lijkt er steeds meer op
Ik mis Sylvana en Dre Hazes Jr. nog in je lijstje.quote:
Dat is denk ik de reden. De andere NAVO-leiders zullen not amused zijn als ze door Mark zijn toedoen met stoorzender Geert opgescheept raken.quote:Op maandag 27 november 2023 13:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ziet zijn nieuwe job steeds meer uit zicht verdwijnen. Zal daarom de VVD niet met de PVV willen? Lijkt er steeds meer op
Dan kunnen ze niets over de structuur van de PVV zeggen aangezien zij zelf ook niet een ledenraadpleging heeft gedaan.quote:Op maandag 27 november 2023 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is denk ik de reden. De andere NAVO-leiders zullen not amused zijn als ze door Mark zijn toedoen met stoorzender Geert opgescheept raken.
Ik denk dat de VVD probeert uit te komen op een coalitie met de PVV maar Geert Wilders niet als MP.
Hij wist daar ook van, hij meldde aan de NRC zelf dat hij Wilders niet ingelicht had.quote:Op maandag 27 november 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:
Hij moet dat natuurlijk gewoon geweten hebben van die aangifte in het voorjaar, dus dat hij niets tegen Wilders gezegd heeft is ronduit dom, ik kan me zo voorstellen dat Wilders daar behoorlijk pissig over geweest is.
Dan kan van Strien wel doen alsof het aan degene ligt die het openbaar gemaakt heeft, maar het punt is natuurlijk dat hij niet eerlijk is geweest, om te beginnen tegen Wilders.
Ze hopen wellicht op die manier de plannen van WEF iets te kunnen ondermijnen ofzoquote:Op maandag 27 november 2023 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
Ah Nederland, dat blijft toch genieten. De VVD was het absolute kwaad, willen je dood hebben, onderdeel van het WEF en een paar weken later moeten ze Wilders toch gaan helpen, want anders kan ie niet regeren.
Een ruggengraat van niets.
Ik heb zo'n vermoeden dat die ontploft is achter de schermen.quote:Op maandag 27 november 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:
ik kan me zo voorstellen dat Wilders daar behoorlijk pissig over geweest is.
Zijn aanhangers spreken alweer van demoniseren, wat grappig is aangezien zij al heel lang tegen personen persoonlijk ageren en dus precies hetzelfde doen. Van Pechtold naar Kaag, van Rutte naar Timmerfrans. Maar links doet aan demoniseren. Vermoeiend, dat wel. Dat gezeur ook steeds dat links alles kapot maakt, terwijl ze al decennia niet hebben geregeerd.quote:Op maandag 27 november 2023 13:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat die ontploft is achter de schermen.
Niet alleen daarom. Wilders zit al krap in de mensen, als die knuppel veroordeeld wordt is de kans dat hij moet opstappen in de 1e Kamer aanzienlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:
Hij moet dat natuurlijk gewoon geweten hebben van die aangifte in het voorjaar, dus dat hij niets tegen Wilders gezegd heeft is ronduit dom, ik kan me zo voorstellen dat Wilders daar behoorlijk pissig over geweest is.
Dan kan van Strien wel doen alsof het aan degene ligt die het openbaar gemaakt heeft, maar het punt is natuurlijk dat hij niet eerlijk is geweest, om te beginnen tegen Wilders.
Speaking of which, mag je zowel in de 1e en 2e Kamer zitten? Dacht dat er wat mensen op beide lijsten hebben gestaan...quote:Op maandag 27 november 2023 13:37 schreef J.B. het volgende:
[..]
Niet alleen daarom. Wilders zit al krap in de mensen, als die knuppel veroordeeld wordt is de kans dat hij moet opstappen in de 1e Kamer aanzienlijk.
Demoniseren is al lang synoniem geworden voor elke vorm van kritiek op rechtspopulistische politici. Met de oorspronkelijke betekenis van het wegzetten van een politicus als de personificatie van het kwaad, daarmee een klimaat scheppend dat geweld legitimeert heeft het al weinig meer te maken. Te meer ook omdat onder die definitie ook allerlei politici van links tot centrum worden gedefinieerd en dat was natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 27 november 2023 13:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zijn aanhangers spreken alweer van demoniseren, wat grappig is aangezien zij al heel lang tegen personen persoonlijk ageren en dus precies hetzelfde doen. Van Pechtold naar Kaag, van Rutte naar Timmerfrans. Maar links doet aan demoniseren. Vermoeiend, dat wel. Dat gezeur ook steeds dat links alles kapot maakt, terwijl ze al decennia niet hebben geregeerd.
Nee, dat mag niet.quote:Op maandag 27 november 2023 13:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Speaking of which, mag je zowel in de 1e en 2e Kamer zitten? Dacht dat er wat mensen op beide lijsten hebben gestaan...
Waarom zou dat moeten. Het is de PVV.quote:Op maandag 27 november 2023 13:37 schreef J.B. het volgende:
[..]
Niet alleen daarom. Wilders zit al krap in de mensen, als die knuppel veroordeeld wordt is de kans dat hij moet opstappen in de 1e Kamer aanzienlijk.
op even dagen en de andere op de onevendagen misschienquote:
Als je Wilders tweets leest, gaat hij ervan uit dat hij premier wordt.quote:Op maandag 27 november 2023 13:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is denk ik de reden. De andere NAVO-leiders zullen not amused zijn als ze door Mark zijn toedoen met stoorzender Geert opgescheept raken.
Ik denk dat de VVD probeert uit te komen op een coalitie met de PVV maar Geert Wilders niet als MP.
nou knuppel hij was n bestuur van de UU en senator in de eerste kamer , en goed bespraaktquote:Op maandag 27 november 2023 13:37 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nou ja, afgezien van het moddergegooi vooraf, en ongetwijfeld ook achteraf:quote:Op maandag 27 november 2023 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
Ah Nederland, dat blijft toch genieten. De VVD was het absolute kwaad, willen je dood hebben, onderdeel van het WEF en een paar weken later moeten ze Wilders toch gaan helpen, want anders kan ie niet regeren.
Een ruggengraat van niets.
men gaat het rekken tot Rutte baas vande NAVO is gewordenquote:Op maandag 27 november 2023 13:45 schreef Buendia het volgende:
[..]
Nou ja, afgezien van het moddergegooi vooraf, en ongetwijfeld ook achteraf:
Er is m.i. geen werkbare coalitie te vormen zonder VVD én PVV, en voor allebei zal dit uiteindelijk tot verlies gaan leiden. Dus best begrijpelijk dat ze een beetje moeilijk doen
Dan kan je dus zeggen dat Rutte de VVD in een houdgreep houdt?quote:Op maandag 27 november 2023 13:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men gaat het rekken tot Rutte baas vande NAVO is geworden
Nee, natuurlijk niet. 1e Kamer controleert in feite de 2e Kamer. Dan zou je je eigen werk controleren.quote:Op maandag 27 november 2023 13:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Speaking of which, mag je zowel in de 1e en 2e Kamer zitten? Dacht dat er wat mensen op beide lijsten hebben gestaan...
houdgreep houdt.quote:Op maandag 27 november 2023 13:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan kan je dus zeggen dat Rutte de VVD in een houtgreep houd?
Nee, dat mag niet. Maar je mag wel op de lijst staan als kamerlid, dat komt elke verkiezing voor. Bikker ging ook van fractievoorzitter Eerste Kamer naar Tweede Kamer lid.quote:Op maandag 27 november 2023 13:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook logisch, maar soms zijn er van die muizengaatjes die niet gedicht zijn.quote:Op maandag 27 november 2023 13:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. 1e Kamer controleert in feite de 2e Kamer. Dan zou je je eigen werk controleren.
quote:Op maandag 27 november 2023 13:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook logisch, maar soms zijn er van die muizengaatjes die niet gedicht zijn.
Dit is wel een vrij basaal iets natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 13:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook logisch, maar soms zijn er van die muizengaatjes die niet gedicht zijn.
Kijk hoe Wilders in zijn eentje een partij oprichtte via een omweg.quote:Op maandag 27 november 2023 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]![]()
Zullen ze vast niet over na hebben gedacht.
Nijpels altijd al een redelijke vent gevonden. Voor een VVD'er.quote:Op maandag 27 november 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
Er zijn er best wat bij de VVD, die de PVV niet zien zitten.
[ twitter ]
samenwerking is samenwerking , wilders heeft nergens een meerderheid , niet in TK en niet in coalitie, dus moet gewoon zich aanpassen aan de mening in de coalitiequote:Op maandag 27 november 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Zegt Ed Nijpels nu dat Omtzigt links is?quote:Op maandag 27 november 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar willen ze dat bij de VVD nog niet geloven.quote:Op maandag 27 november 2023 14:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als er nieuwe verkiezingen komen dan gaat PVV naar 42 zetels en VVD naar 12, dan zijn de rapen gaar
Ik ook.quote:Op maandag 27 november 2023 14:01 schreef Buendia het volgende:
[..]
Nijpels altijd al een redelijke vent gevonden. Voor een VVD'er.
Ga ervan uit dat hij lid is van de VVD en ook stemrecht zal hebbenquote:Op maandag 27 november 2023 14:06 schreef westwoodblvd het volgende:
Waar bemoeit zo'n Nijpels zich eigenlijk mee. Dat denk ik altijd bij die "coryfeeëen". Als je weg bent ben je weg.
Nijpels is toch altijd vrij links voor de VVD geweest?quote:Op maandag 27 november 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat is toch geen reden om als een soort spuitelf commentaar te gaan leveren over hoe iemand die nu de baan heeft die jij 30 jaar geleden had het zou moeten aanpakken.quote:Op maandag 27 november 2023 14:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ga ervan uit dat hij lid is van de VVD en ook stemrecht zal hebben
Rutte moet eerst het NAVO baantje krijgenquote:Op maandag 27 november 2023 14:04 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Blijkbaar willen ze dat bij de VVD nog niet geloven.
Yep, net als Frank de Grave en Ed Raket zat ook op iets inzake milieuzaken.quote:Op maandag 27 november 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nijpels is toch altijd vrij links voor de VVD geweest?
het is de wil van de kiezer,quote:Op maandag 27 november 2023 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook.
En de NSC leden staan volgens mij ook niet massaal enthousiast te trappelen om met de PVV te gaan.
Wanneer wordt dat besloten? Ik dacht volgend jaar pasquote:Op maandag 27 november 2023 14:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rutte moet eerst het NAVO baantje krijgen
Is dat zo? De mensen die erop gestemd hebben anders wel. Dat signaal negeren zou ik niet verstandig vinden.quote:Op maandag 27 november 2023 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
En de NSC leden staan volgens mij ook niet massaal enthousiast te trappelen om met de PVV te gaan.
Stemmers zijn zo labiel als de pest, die springen over een paar maanden wel weer op de nieuwe Karolijn of Thierry. Ik zou daar juist niet te star naar kijken.quote:Op maandag 27 november 2023 14:11 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Is dat zo? De mensen die erop gestemd hebben anders wel. Dat signaal negeren zou ik niet verstandig vinden.
Nee, het is nu aan de volksvertegenwoordigers, die hoeven zich niks gelegen te laten liggen aan peilingen, maar ook niet aan coryfeeën. De fracties zelf gaan er 100% over, zonder dat een ander officieel inspraak heeft. 'De wil van de kiezer' gaat dus niet op.quote:Op maandag 27 november 2023 14:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is de wil van de kiezer,
Een deel van de NSC leden, waaronder Omtzigt zelf, heeft het debacle met de gedoogsteun-constructie van de PVV meegemaakt. Een ander gedeelte van de leden is gewoon oud CDA-er, of komt bij D66 of PvdA vandaan.quote:Op maandag 27 november 2023 14:11 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Is dat zo? De mensen die erop gestemd hebben anders wel. Dat signaal negeren zou ik niet verstandig vinden.
Ik hoor helemaal niks van NSC leden of kamerleden, eerlijk gezegd. Niet echt van Omtzigt, maar van anderen helemaal niks. Alleen van de waarnemend voorzitter, die heeft 1 ding gezegd en toen ook laten vallen dat kamerlid Palmen de PVV niet ziet zitten, maar verder is het volledige radiostilte. Eigenlijk wel knap.quote:Op maandag 27 november 2023 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Een deel van de NSC leden, waaronder Omtzigt zelf, heeft het debacle met de gedoogsteun-constructie van de PVV meegemaakt. Een ander gedeelte van de leden is gewoon oud CDA-er, of komt bij D66 of PvdA vandaan.
Die staan echt niet massaal te springen bij een regering met de PVV. Of hoor jij ze al enthousiast roepen?
quote:Op maandag 27 november 2023 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Een deel van de NSC leden, waaronder Omtzigt zelf, heeft het debacle met de gedoogsteun-constructie van de PVV meegemaakt. Een ander gedeelte van de leden is gewoon oud CDA-er, of komt bij D66 of PvdA vandaan.
Die staan echt niet massaal te springen bij een regering met de PVV. Of hoor jij ze al enthousiast roepen?
Dit jaar, Stoltenberg treed in oktober af.quote:Op maandag 27 november 2023 14:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wanneer wordt dat besloten? Ik dacht volgend jaar pas
Ja. En de kiezers hebben gesproken. Bij het stemmen.quote:Op maandag 27 november 2023 14:19 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kiezers, geen leden, maar bon.
Aan de fracties ja, niet aan de leden.quote:
De kans was best groot, de VS stond achter Rutte.quote:Op maandag 27 november 2023 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit jaar, Stoltenberg treed in oktober af.
Maar dit is geen verkiezing, de grote NAVO landen maken onder elkaar uit wie het gaat worden en de kans dat het Rutte is lijkt mij buitengewoon klein.
Sommige partijen, zoals NSC, hebben wel in de statuten staan niet mee te gaan regeren zonder een ALV.quote:Op maandag 27 november 2023 14:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Aan de fracties ja, niet aan de leden.
@Hanca Wat ging NSC ook al weer aan de leden voorleggen? Was laatst een discussie over hier.quote:Op maandag 27 november 2023 14:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Aan de fracties ja, niet aan de leden.
Hij heeft in ieder geval geen foute vrienden.quote:Op maandag 27 november 2023 12:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je bent wel onbesproken van gedrag?Succes iig!
Ik denk dat Rutte sinds die door hem veroorzaakte kabinetsval zijn glazen wel heeft ingegooid.quote:Op maandag 27 november 2023 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kans was best groot, de VS stond achter Rutte.
https://www.ad.nl/buitenl(...)eiderschap~a4cd24a3/
Maar ik denk dat een vrouw meer kans maakt, dus het zal die Estse wel worden.
Oost Europa heeft al meermaals laten weten niet akkoord te gaan met weer een West Europese kandidaat.quote:Op maandag 27 november 2023 14:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kans was best groot, de VS stond achter Rutte.
https://www.ad.nl/buitenl(...)eiderschap~a4cd24a3/
Maar ik denk dat een vrouw meer kans maakt, dus het zal die Estse wel worden.
Welnee, dat speelt geopolitiek helemaal niet en de NAVO SecGen is 100% geopolitiek.quote:Op maandag 27 november 2023 14:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte sinds die door hem veroorzaakte kabinetsval zijn glazen wel heeft ingegooid.
Wat ik poste was een bericht van 4 dagen geleden, ver na de kabinetsval.quote:Op maandag 27 november 2023 14:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte sinds die door hem veroorzaakte kabinetsval zijn glazen wel heeft ingegooid.
Met een groot deel van de 31 landen achter je ben je een heel eind.quote:Op maandag 27 november 2023 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welnee, dat speelt geopolitiek helemaal niet en de NAVO SecGen is 100% geopolitiek.
quote:Op maandag 27 november 2023 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welnee, dat speelt geopolitiek helemaal niet en de NAVO SecGen is 100% geopolitiek.
Die NAVO-leiders komen door Rutte's briljante strategie nu opgescheept met Geert Wilders. Hoe erg blij denk je dat ze daarmee zijn?quote:Op maandag 27 november 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat ik poste was een bericht van 4 dagen geleden, ver na de kabinetsval.
een bezoekje bij de White house dat schijnt heel goed te werken, anders neemt ie Balkenende mee , die kent daar de weg een beetjequote:Op maandag 27 november 2023 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat na de afgang van Dilan de macht in de VVD nu weer bij Rutte ligt.quote:Op maandag 27 november 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:
Maar ik geloof trouwens niet dat die functie voor de afgeserveerde Rutte nog zo belangrijk is voor de VVD, met een NAVO functie win je geen stemmen. Ik denk niet dat dat ook maar 1% mee weegt bij de fractie.
Dat lijkt me heel erg sterk, volgens mij houdt Rutte zich helemaal niet meer bezig met de VVD fractie. Die is gericht op het buitenland en nog een beetje op demissionair premier zijn. De invloed van Rutte lijkt me enorm klein, als die er al is.quote:Op maandag 27 november 2023 14:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat na de afgang van Dilan de macht in de VVD nu weer bij Rutte ligt.
Zou ze zelf ook kotsziek zijn van het feit dat haar partij voor de 8ste keer op rij verloren heeft? Of blijft het bij lollige tweetjes.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Dilan is geen reclame voor de VVD, maar rutte heeft het stolkje overgedragen en die komt niet weeromquote:Op maandag 27 november 2023 14:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat na de afgang van Dilan de macht in de VVD nu weer bij Rutte ligt.
Machtsvacuum atm.quote:Op maandag 27 november 2023 14:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dilan is geen reclame voor de VVD, maar rutte heeft het stolkje overgedragen en die komt niet weerom
quote:Op maandag 27 november 2023 14:49 schreef speknek het volgende:
[ tiktok ]
Blijft frappant.Oeh, Geertruidenberg, daar kijk ik nu bijna over uit, komen ook aardig wat mensen hier vandaan. Ook leuk dat een Geertruidenberger het heeft over mensen die "hun gebied niet uitkomen", want als mij één ding opvalt aan mijn collega's uit Geertruidenberg is het juist dat dit de mensen zijn die nooit hun dorp uitkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Kunnen best heel veel zijn.quote:Op maandag 27 november 2023 14:58 schreef capricia het volgende:
Place your bets..
Plasterk?
Jorristma?
Donner?
[ twitter ]
Plasterk idd.quote:Op maandag 27 november 2023 14:58 schreef capricia het volgende:
Place your bets..
Plasterk?
Jorristma?
Donner?
[ twitter ]
Ah, iemand met precies 2 departementen dus.quote:
Ze motte allemaal ons Geert hebben!!!!quote:Op maandag 27 november 2023 15:11 schreef Erasmus het volgende:
Graag iemand die niet ontmaskerd kan worden door de smerige slinkse meenstriem medija!!
Plasterk is inmiddels lekker rechts-populistisch met zijn telegraafcolumns. Die weet precies wat boosrechts wil horen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:11 schreef Buendia het volgende:
Een PvdA'er? Dat zijn toch de linkse duivels? Zou Geert daar akkoord mee gaan?
Da's iig een bestuurder met ervaring, jaquote:Op maandag 27 november 2023 15:13 schreef Caland het volgende:
Er is hier duidelijk maar één iemand geknipt voor de job
[ afbeelding ]
Hij heeft EZK gedaan als waarnemend.quote:Op maandag 27 november 2023 15:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heeft maar een departement gehad.
Als dat kabinet dan vroegtijdig klapt kan hij wel mooi de schuld bij links neerleggen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:11 schreef Buendia het volgende:
Een PvdA'er? Dat zijn toch de linkse duivels? Zou Geert daar akkoord mee gaan?
quote:Op maandag 27 november 2023 15:13 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Het was mij eens gelukt om in zijn bus zwart te rijden; zou hem niet blind vertrouwen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:13 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, u bent ook al niet van onbesproken gedrag? Kunnen we er weer één afstrepen....quote:Op maandag 27 november 2023 15:15 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Het was mij eens gelukt om in zijn bus zwart te rijden; zou hem niet blind vertrouwen.
We hebben het slechts over de verkenner he, niet eens over de formateur.quote:Op maandag 27 november 2023 15:16 schreef Hexagon het volgende:
Plasterk heeft het politiek gevoel van een beschuitbus, dus dat zal ook wel weer een drama worden.
Ik werd blind aangenomen toen ik bij de PVV solliciteerde als excuusallochtoon, maar had gelukkig op tijd afgezegd.quote:Op maandag 27 november 2023 15:16 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ah, u bent ook al niet van onbesproken gedrag? Kunnen we er weer één afstrepen....
Bij een normale uitslag zou het niet zo'n issue zijn geweest. Maar nu is het ook voor de verkenner een mijnenveld.quote:Op maandag 27 november 2023 15:18 schreef Caland het volgende:
[..]
We hebben het slechts over de verkenner he, niet eens over de formateur.
Dat daar nu opeens zoveel aandacht voor is valt Greet te verwijten.
Gewoon interessantdoenderijquote:Op maandag 27 november 2023 15:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Waarom wordt dit raadseltje doorgegeven?
Kan je toch beter meteen de naam zeggen?
quote:Op maandag 27 november 2023 14:49 schreef speknek het volgende:
[ tiktok ]
Blijft frappant.Bizar idd. Goed filmpje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dacht dat Geert wel zo was dat hij aan niets en niemand zou zeggen wie het zou worden deze dag.quote:
D66 heeft de koning uit het proces gegooid, dat kan dus niet. Een informateur kan die opdracht geven.quote:Op maandag 27 november 2023 14:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de wijze om dit op te lossen is dat de koning Geert de opdracht geeft om een proeve van een regeerakkoord te schrijven waarbij dan openbaar is hoe hij een realistische samenwerking voor zich ziet. Dat kan helpen om VVD en NSC aan tafel te krijgen zonder dat er onrust ontstaat.
Rita Verdonkquote:Op maandag 27 november 2023 14:58 schreef capricia het volgende:
Place your bets..
Plasterk?
Jorristma?
Donner?
[ twitter ]
Weet niet welke schokkender is.quote:Op maandag 27 november 2023 15:19 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
"schokkende-fotos-bungelend-gebroken-been-en-teeven-op-de-camping"
Nou, Kaag dus. BuZa en Fin.quote:Op maandag 27 november 2023 15:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah, iemand met precies 2 departementen dus.
Ach dat is ook zo, daar zal Wim-Lex overigens vast niet rouwig om zijn nu.quote:Op maandag 27 november 2023 15:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 heeft de koning uit het proces gehoord, dat kan dus niet. Een informateur kan die opdracht geven.
Uitstekend bestuurder.quote:Op maandag 27 november 2023 15:13 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Krijgen die slinkse propagandisten toch weer hun zin met die domme heks aan het roerquote:
Mijn bet is dat de zogenaamde insider er weer naast zit, eigenlijk.quote:Op maandag 27 november 2023 14:58 schreef capricia het volgende:
Place your bets..
Plasterk?
Jorristma?
Donner?
[ twitter ]
Oekrainers wel maar dat weten Russen en hun aanhangers inmiddels welquote:Op maandag 27 november 2023 15:25 schreef StephanL het volgende:
[..]
Gelukkig is links niet gevaarlijk. Weet Thierry alles van
Dus kennelijk gaat Op1 in gesprek over het onderzoek van de AIVD. Lijkt me weinig mis mee.quote:
Dat gaat Geert toch regelen?quote:Op maandag 27 november 2023 15:24 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Krijgen die slinkse propagandisten toch weer hun zin met die domme heks aan het roer
Hef de NPO op! Nu!
Beter focussen ze op die antifa gastjes.quote:
De AIVD, ook al zo'n linkse club!quote:Op maandag 27 november 2023 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus kennelijk gaat Op1 in gesprek over het onderzoek van de AIVD. Lijkt me weinig mis mee.
Dat programma moet met "antifa gastjes" in gesprek gaan over het gevaar van extreem rechts?quote:Op maandag 27 november 2023 15:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beter focussen ze op die antifa gastjes.
Merk daar niets van met hun slinkse journalistiek. Die guccipetjes staan nog steeds op het schoolplein bij mij te hangen gvd.quote:
De AIVD focust zich op gevaren voor Nederland, niet op rechtse fantasievijandenquote:Op maandag 27 november 2023 15:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beter focussen ze op die antifa gastjes.
Charlie op verkeer en waterstaat. Dat wordt lekker met 130 over provinciale wegen klappen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:26 schreef Hexagon het volgende:
Zou trouwens Charlie Aptroot niet een goede zijn? Schuurt wel tegen de PVV aan en oude bekende van Geert. En verder volgens mij schoon.
Die kijkt wel uit zolang het stikstof spook er nog isquote:Op maandag 27 november 2023 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Charlie op verkeer en waterstaat. Dat wordt lekker met 130 over provinciale wegen klappen.
Inhalen verboden: dan moet je naar links bewegen en daar doen we niet aan.quote:Op maandag 27 november 2023 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Charlie op verkeer en waterstaat. Dat wordt lekker met 130 over provinciale wegen klappen.
Stikstof is een verzonnen fantasie uit de Brusselse immigratielobby. Die spook zal straks niet meer bestaan!quote:Op maandag 27 november 2023 15:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die kijkt wel uit zolang het stikstof spook er nog is
Ik denk niet dat Charlie daar intrapt.quote:Op maandag 27 november 2023 15:34 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Stikstof is een verzonnen fantasie uit de Brusselse immigratielobby. Die spook zal straks niet meer bestaan!
Geloof me, dit soort fantasieverhalen van linkse partijen als de VVD, daar trappen we niet in.quote:Op maandag 27 november 2023 15:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Charlie daar intrapt.
quote:Op maandag 27 november 2023 15:37 schreef Hexagon het volgende:
Klaus Schwab als verkenner is een goed idee denk ik. Geert is ook een van zijn handpopjes volgens de wappies.
naar de kiezerquote:Op maandag 27 november 2023 15:38 schreef Erasmus het volgende:
[..]!!!11
Luisteren naar het volk!!!!1
Dan hadden ze wel op FvD gestemd.quote:Op maandag 27 november 2023 15:38 schreef Erasmus het volgende:
[..]!!!11
Luisteren naar het volk!!!!1
Doet Soros niet meer mee tegenwoordig?quote:Op maandag 27 november 2023 15:36 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Geloof me, dit soort fantasieverhalen van linkse partijen als de VVD, daar trappen we niet in.
Dit land is verloren door links, Brussel, WEF en Klaus Schwab.
quote:
Vertel jij dat aan de meeste PVV'ers die met deze rare retoriek komen?quote:Op maandag 27 november 2023 15:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
naar de kiezer
volk klinkt denigrerend
Gelukkig komt Geert ons nu redden.quote:Op maandag 27 november 2023 15:36 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Geloof me, dit soort fantasieverhalen van linkse partijen als de VVD, daar trappen we niet in.
Dit land is verloren door links, Brussel, WEF en Klaus Schwab.
de tot dusver opgekochte landerijen hebben hebben geen zak met stikstof te maken, mazr sluiten wel perfect aan op de natte droom van links om een ecologosche hoofdstructuur te maken voor konikpaardenquote:Op maandag 27 november 2023 15:34 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Stikstof is een verzonnen fantasie uit de Brusselse immigratielobby. Die spook zal straks niet meer bestaan!
Bah. Geen goed idee. Heeft ook ronduit een hekel aan GL en ontkent de schadelijke gevolgen van het teveel aan stikstof voor de Nederlandse natuur.quote:Op maandag 27 november 2023 15:40 schreef StephanL het volgende:
Plasterk beoogd verkenner
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erk-nieuwe-verkenner
De natte droom van linksch!!!1quote:Op maandag 27 november 2023 15:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de tot dusver opgekochte landerijen hebben hebben geen zak met stikstof te maken, mazr sluiten wel perfect aan op de natte droom van links om een ecologosche hoofdstructuur te maken voor konikpaarden
Een verkenner heeft weinig tot geen invloed op de inhoud. Ze zouden dit dan ook eigenlijk gewoon prima door de griffier kunnen laten doen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bah. Geen goed idee. Heeft ook ronduit een hekel aan GL en ontkent de schadelijke gevolgen van het teveel aan stikstof voor de Nederlandse natuur.
Toch een beetje buiten de PVV zoeken als je wil voorkomen dat er telkens gedoe is over misdrijven en andere smetjes op het blazoen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:
Dat Plasterk inmiddels PVV stemt was al wel duidelijk, maar dat Wilders daadwerkelijk bij hem uit komt vind ik wel opmerkelijk.
Nah. Ik neem aan dat de verkenner ook (politieke) vragen gaat stellen dus iemand die nooit iets met partijpolitiek te maken heeft gehad zal ik het niet laten doen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een verkenner heeft weinig tot geen invloed op de inhoud. Ze zouden dit dan ook eigenlijk gewoon prima door de griffier kunnen laten doen.
Dus helemaal in de lijn met de ideeën van de PVV. Het volk heeft gesproken! Weg met het milieu!quote:Op maandag 27 november 2023 15:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bah. Geen goed idee. Heeft ook ronduit een hekel aan GL en ontkent de schadelijke gevolgen van het teveel aan stikstof voor de Nederlandse natuur.
Het doet echter wel wat voor de beeldvorming.quote:Op maandag 27 november 2023 15:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een verkenner heeft weinig tot geen invloed op de inhoud. Ze zouden dit dan ook eigenlijk gewoon prima door de griffier kunnen laten doen.
Alle linkse hobbies ons land uit.quote:Op maandag 27 november 2023 15:48 schreef Buendia het volgende:
[..]
Dus helemaal in de lijn met de ideeën van de PVV. Het volk heeft gesproken! Weg met het milieu!
Gouden zet, lol. Daar gaat een verkenner niet over, slimmen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Plasterk heeft afgelopen weekend in zijn column nog aangegeven dat hij zelf absoluut een kneiterrechts kabinet wil.In dat opzicht een gouden zet.
Henk, Ingrid en Pietje.quote:Op maandag 27 november 2023 15:49 schreef Caland het volgende:
De Henk en Ingrids van deze wereld maken de rol van de verkenner buitensporig groot
Well played, Geert.
Partij A gaf aan dit belangrijk te vinden, hoe staat u daar tegenover?quote:Op maandag 27 november 2023 15:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nah. Ik neem aan dat de verkenner ook (politieke) vragen gaat stellen dus iemand die nooit iets met partijpolitiek te maken heeft gehad zal ik het niet laten doen.
Gewoon links compleet verbieden, net als de EU, islam, klimaat en buut'nlanders.quote:
Kan nu anders zijn hequote:Op maandag 27 november 2023 15:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Partij A gaf aan dit belangrijk te vinden, hoe staat u daar tegenover?
Veel meer is het meestal niet. De rest komt pas bij de informatieronde.
Die stemt echt geen PVV maar is wel ontzettend rechts geworden inderdaad. Ik vind het een uitstekende keuze eigenlijk. Zou niet weten hoe je hier kritisch op kunt zijn. (In vergelijking met andere rommel die voorhanden is)quote:Op maandag 27 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:
Dat Plasterk inmiddels PVV stemt was al wel duidelijk, maar dat Wilders daadwerkelijk bij hem uit komt vind ik wel opmerkelijk.
Plasterk is wat mij betreft 1 van de slechtste ministers die Nederland ooit heeft gehad, maar de PVV heeft inderdaad zeker niks beter.quote:Op maandag 27 november 2023 15:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die stemt echt geen PVV maar is wel ontzettend rechts geworden inderdaad. Ik vind het een uitstekende keuze eigenlijk. Zou niet weten hoe je hier kritisch op kunt zijn. (In vergelijking met andere rommel die voorhanden is)
Politiek gewicht had Plasterk zelfs als minister van een leeg ministerie niet. Dat ministerie was volledig uitgekleed om tijd te hebben voor de vorming van de superprovincies, maar dat plan lag in een paar dagen in de prullenbak.quote:Op maandag 27 november 2023 15:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Kan nu anders zijn heIk denk juist vooral nu dat iemand met wat politiek gewicht goed kan zijn
Ik denk niet dat je dat als een harde feit kan bestempelen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Politiek gewicht had Plasterk zelfs als minister van een leeg ministerie niet.
Slechter dan Opstelten?quote:Op maandag 27 november 2023 15:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Plasterk is wat mij betreft 1 van de slechtste ministers die Nederland ooit heeft gehad, maar de PVV heeft inderdaad zeker niks beter.
Is toch gewoon een vrij intelligente man, van dat ministerschap kan ik me weinig meer herinneren.quote:Op maandag 27 november 2023 15:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Plasterk is wat mij betreft 1 van de slechtste ministers die Nederland ooit heeft gehad, maar de PVV heeft inderdaad zeker niks beter.
Hij had niks te doen. Ministerie was leeggehaald om superprovincies te vormen, maar dat plan lag al heel snel in de prullenbak en dus had hij niks te doen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is toch gewoon een vrij intelligente man, van dat ministerschap kan ik me weinig meer herinneren.
Het leenstelsel was onder zijn bewind ingevoerd.quote:Op maandag 27 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is toch gewoon een vrij intelligente man, van dat ministerschap kan ik me weinig meer herinneren.
Op basis waarvan concludeer jij dat hij ontzettend rechts is (geworden)?quote:Op maandag 27 november 2023 15:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die stemt echt geen PVV maar is wel ontzettend rechts geworden inderdaad. Ik vind het een uitstekende keuze eigenlijk. Zou niet weten hoe je hier kritisch op kunt zijn. (In vergelijking met andere rommel die voorhanden is)
Ik ga wel ervan uit nadat de meerderheid voor wasquote:Op maandag 27 november 2023 15:56 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Het leenstelsel was onder zijn bewind ingevoerd.
Al zijn columns.quote:Op maandag 27 november 2023 15:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op basis waarvan concludeer jij dat hij ontzettend rechts is (geworden)?
Al zijn belachelijke columns in de kranten?quote:Op maandag 27 november 2023 15:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kon ie het ook niet fout doenquote:Op maandag 27 november 2023 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij had niks te doen. Ministerie was leeggehaald om superprovincies te vormen, maar dat plan lag al heel snel in de prullenbak en dus had hij niks te doen.
Lees 3 van zijn Telegraaf-columns en je weet genoeg.quote:Op maandag 27 november 2023 15:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nouja als het misgaat kun je toch nog links de schuld geven/quote:Op maandag 27 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:
Kan hij weer een paar jaar niets voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:50 schreef westwoodblvd het volgende:
Zou Plasterk een ministerspost beloofd zijn? Die man kwijnt al jaren weg in irrelevantie.
Daar vat je de prestaties van Plasterk als minister erg goed samen.quote:Op maandag 27 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
van dat ministerschap kan ik me weinig meer herinneren.
Ik lees ze niet elke week moet ik toegeven maar hij schijnt het vaak over klimaat te hebben. Is dat een voorwaarde die aangevinkt moet worden om links of rechts bestempeld te worden?quote:
timmermans gaat straks zijn biomassa houtkachel ff flink opstoken thuisquote:Op maandag 27 november 2023 15:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ben benieuwd of Timmermans ( en de hele linkse blok) hiermee eens is![]()
Niet dat het zoveel uitmaakt maar toch.
Zijn positie als minister kwam in het nauw toen begin februari 2014 bleek dat hij op 30 oktober 2013 onjuiste informatie had verstrekt over het verzamelen van 1,8 miljoen Nederlandse telefoongegevens. Deze 'metadata' bleken te zijn vergaard door de AIVD en MIVD en niet door de Amerikaanse veiligheidsdienst National Security Agency, zoals hij had verklaard.[22][23][24][25][26][27] Op 12 februari overleefde hij in de Tweede Kamer een motie van wantrouwen van D66, die door zeven andere oppositiefracties gesteund werd, maar niet door SGP, CU, PvdA en VVD.[28]quote:Op maandag 27 november 2023 16:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Snap het gezeik niet zo, een van oorsprong PVDA-man die nooit buiten zijn boekje is gegaan. Prima gozer.
Was toen al een waardeloze minister en werd daarna een nog veel slechtere columnist.quote:Op maandag 27 november 2023 16:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Snap het gezeik niet zo, een van oorsprong PVDA-man die nooit buiten zijn boekje is gegaan. Prima gozer.
Nou goed, foutjes maken we allemaal.quote:Op maandag 27 november 2023 16:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zijn positie als minister kwam in het nauw toen begin februari 2014 bleek dat hij op 30 oktober 2013 onjuiste informatie had verstrekt over het verzamelen van 1,8 miljoen Nederlandse telefoongegevens. Deze 'metadata' bleken te zijn vergaard door de AIVD en MIVD en niet door de Amerikaanse veiligheidsdienst National Security Agency, zoals hij had verklaard.[22][23][24][25][26][27] Op 12 februari overleefde hij in de Tweede Kamer een motie van wantrouwen van D66, die door zeven andere oppositiefracties gesteund werd, maar niet door SGP, CU, PvdA en VVD.[28]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronald_Plasterk
Nederlandse kiezer heeft een broertje dood aan stikstof gedoequote:Op maandag 27 november 2023 15:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Beter dan een corrupte PVV-er zonder enige historie lijkt me dan toch. Ik weet niet waar je de lat precies legt.quote:Op maandag 27 november 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Was toen al een waardeloze minister en werd daarna een nog veel slechtere columnist.
Ik zei ook al: beter dan alles wat de PVV heeft, maar dat maakt hem nog niet kwalitatief goed.quote:Op maandag 27 november 2023 16:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Beter dan een corrupte PVV-er zonder enige historie lijkt me dan toch. Ik weet niet waar je de lat precies legt.
@AchJaquote:Op maandag 27 november 2023 16:07 schreef KareldeStoute het volgende:
Ach ja, lijkt me een prima kandidaat om zo’n eerste verkenning uit te voeren.
Hij zelf ook niet, want hij was nooit op het ministerie en ging alleen maar feestjes afquote:Op maandag 27 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tegen de provincies valt niet op te boksen dat zijn kleine koninkrijkjes met allemaal hun eigen paleisquote:Op maandag 27 november 2023 16:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan hij weer een paar jaar niets voor elkaar krijgen.
MEER OF MINDER GEERT?quote:Op maandag 27 november 2023 15:51 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Gewoon links compleet verbieden, net als de EU, islam, klimaat en buut'nlanders.
De vergrijzing en personeelstekorten lossen we zelf gewoon op!
Geertje
inderdaad Plasterk is een zeer verstandig manquote:Op maandag 27 november 2023 16:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als er nieuwe verkiezingen komen en de VVD wil niets aan de onvrede in het land doen dan komt er inderdaad meer geert en Pieterquote:Op maandag 27 november 2023 16:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
MEER OF MINDER GEERT?
MEER MEER MEER
Meesterzet dus weer van Geert.quote:Op maandag 27 november 2023 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja als het misgaat kun je toch nog links de schuld geven/
Het is vooral allemaal vreselijk voorbarig. De partijleiders hebben nog niet eens een kopje koffie met de verkenner gedronken en we hebben het al over nieuwe verkiezingen...quote:Op maandag 27 november 2023 16:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als er nieuwe verkiezingen komen en de VVD wil niets aan de onvrede in het land doen dan komt er inderdaad meer geert en Pieter
quote:Op maandag 27 november 2023 16:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ongehoord Nederland mag voorlopig blijven, besluit Uslu
Omroep Ongehoord Nederland (ON) mag blijven uitzenden als publieke omroep. Demissionair staatssecretaris Uslu (Media) gaat de zendvergunning niet intrekken, laat ze weten. In april diende de NPO een verzoek in bij Uslu om de vergunning van Ongehoord Nederland in te trekken, omdat de omroep niet voldoende bereid is samen te werken met andere zendgemachtigden.
Uslu erkent dat de opstelling van ON samenwerking lastig maakt, maar "dat biedt op dit moment te weinig juridische basis om zo'n verstrekkend besluit te nemen".
De NPO legde eerder straffen op aan Ongehoord Nederland en ook de Ombudsman van de NPO constateerde dat de omroep herhaaldelijk de journalistieke code heeft overtreden.
https://nos.nl/artikel/24(...)blijven-besluit-uslu
Zal dit met de verkiezingsuitslag te maken hebben? Lijkt er op van wel.
Nee ik denk niet dat ze zo dom zijn om Wilders weer zijn heerlijke gedoogpositie te geven.quote:Op maandag 27 november 2023 16:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Omtzigt gaat nooit in zn eentje in een kabinet met Wilders en BBB. Dan is het aan Wilders om de keuze te maken: kabinet van VVD NSC en BBB gedogen of nieuwe verkiezingen.
In de wandelgangen was dit in juni eigenlijk al wel duidelijk.quote:Op maandag 27 november 2023 16:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Omroep Ongehoord Nederland (ON) mag blijven uitzenden als publieke omroep. Demissionair staatssecretaris Uslu (Media) gaat de zendvergunning niet intrekken, laat ze weten. In april diende de NPO een verzoek in bij Uslu om de vergunning van Ongehoord Nederland in te trekken, omdat de omroep niet voldoende bereid is samen te werken met andere zendgemachtigden.
Uslu erkent dat de opstelling van ON samenwerking lastig maakt, maar "dat biedt op dit moment te weinig juridische basis om zo'n verstrekkend besluit te nemen".
De NPO legde eerder straffen op aan Ongehoord Nederland en ook de Ombudsman van de NPO constateerde dat de omroep herhaaldelijk de journalistieke code heeft overtreden.
Ah, dan schrijven we volgende week gewoon verkiezingen uit. Net zolang tot de uitslag wél bevalt.quote:Op maandag 27 november 2023 16:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Omtzigt gaat nooit in zn eentje in een kabinet met Wilders en BBB. Dan is het aan Wilders om de keuze te maken: kabinet van VVD NSC en BBB gedogen of nieuwe verkiezingen.
Dus jij voorspelt hoe dan ook nieuwe verkiezingen?quote:Op maandag 27 november 2023 16:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ik denk niet dat ze zo dom zijn om Wilders weer zijn heerlijke gedoogpositie te geven.
We moeten eerst maar eens kijken wat uit de gesprekken komtquote:Op maandag 27 november 2023 16:25 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dus jij voorspelt hoe dan ook nieuwe verkiezingen?
Nee. Maar wel met een wankele motivering van een NPO-top die wel heel graag leek te willen.quote:Op maandag 27 november 2023 16:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zoveel gaat dat niet veranderen denk ik. Nog erg onduidelijk wat er precies uitrolt. Hoop zelf dat Wilders eindelijk eens gaat regeren, dan hebben we dat ook weer gehad.quote:Op maandag 27 november 2023 16:25 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk een kabinet Wilders 1 in ieders belang, inderdaad.quote:Op maandag 27 november 2023 16:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoveel gaat dat niet veranderen denk ik. Nog erg onduidelijk wat er precies uitrolt. Hoop zelf dat Wilders eindelijk eens gaat regeren, dan hebben we dat ook weer gehad.
Nooitquote:Op maandag 27 november 2023 16:29 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk een Wilders 1 in ieders belang, inderdaad.
Dan zien we vanzelf wel of dit een succes wordt.
Nee, er zijn nog heel wat andere mogelijkheden.quote:Op maandag 27 november 2023 16:25 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
I know, maar daarna kan je het commentaar van "geeft het een kans!!" meteen sans gêne in de prullenbak gooien.quote:
Wie zouden ze na de inevitabele mislukking van Wilders I tot nieuwe messias bombarderen?quote:Op maandag 27 november 2023 16:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoveel gaat dat niet veranderen denk ik. Nog erg onduidelijk wat er precies uitrolt. Hoop zelf dat Wilders eindelijk eens gaat regeren, dan hebben we dat ook weer gehad.
Dion Graus.quote:Op maandag 27 november 2023 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wie zouden ze na de inevitabele mislukking van Wilders I tot nieuwe messias bombarderen?
BBBquote:Op maandag 27 november 2023 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wie zouden ze na de inevitabele mislukking van Wilders I tot nieuwe messias bombarderen?
Infiltrant Gidi Markuszowerquote:Op maandag 27 november 2023 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 november 2023 16:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat hebben ze al geprobeerd, was geen succes.
Nah, schuurt van alle partijen wel het meest tegen PVV aan Forum buiten beschouwing latend.quote:Op maandag 27 november 2023 16:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat hebben ze al geprobeerd, was geen succes.
Een verkenner hoeft natuurlijk niet onpartijdig te zijn.quote:Op maandag 27 november 2023 16:40 schreef trein2000 het volgende:
Ronald Plasterk is natuurlijk volkomen ongeschikt. Al was het maar omdat hij zijn opvattingen al heeft opgeschreven in de T. hoe kun je dan nog onbevangen opereren?
In het land der ongeschikten is hij nog tamelijk geschikt.quote:Op maandag 27 november 2023 16:40 schreef trein2000 het volgende:
Ronald Plasterk is natuurlijk volkomen ongeschikt. Al was het maar omdat hij zijn opvattingen al heeft opgeschreven in de T. hoe kun je dan nog onbevangen opereren?
Niet onpartijdig. Maar als jouw voorkeurscoalitie al uitgebreid in de T. staat is dat wel het andere uiterste.quote:Op maandag 27 november 2023 16:40 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Een verkenner hoeft natuurlijk niet onpartijdig te zijn.
Hopelijk leert de kiezer dat geen enkele redder ze gaat redden en dat ze op serieuze partijen moeten stemmen. Ik ben een optimist.quote:Op maandag 27 november 2023 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
VVD kan prima meer op haar rechtse idealen leunen mochten er nieuwe verkiezingen nodig zijn. De fout die ze gemaakt hebben (naast PVV niet uitsluitenquote:Op maandag 27 november 2023 16:30 schreef Erasmus het volgende:
[..]
I know, maar daarna kan je het commentaar van "geeft het een kans!!" meteen sans gêne in de prullenbak gooien.
Dat zei ik ook al. Ik zou zeggen: geef die rol dan gewoon ook aan de griffie.quote:Op maandag 27 november 2023 16:43 schreef Koffieplanter het volgende:
We moeten de rol van verkenner ook weer niet te groot maken. In principe is het gewoon een glorified notaris of griffie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |