abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211442642
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211442658
Kunnen ze geen verkenner aanstellen om een verkenner te zoeken?
pi_211442664
DEN HAAG (ANP) - Het initiatief in de verkenningsfase moet weg bij de PVV, vindt DENK-partijleider Stephan van Baarle. De partij van Geert Wilders maakt er "een zooitje" van, schrijft de politicus op het sociale medium X. PVV-senator Gom van Strien heeft maandagochtend laten weten dat hij vertrekt nadat hij afgelopen weekeinde in NRC in verband werd gebracht met fraude bij zijn voormalige werkgever Utrecht Holdings.
https://www.msn.com/nl-nl(...)-bij-pvv/ar-AA1kAwkM
pi_211442671
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
Een verkenners-scout :D
zie email 27 oktober
pi_211442678
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan zouden alle lijsttrekkers eerst een cursus Frans moeten volgen behalve Frans zelf :D . No way dat Fransen Engels praten ;)
Die speech van Emmanuel Macron een tijdje terug met dat staatsbezoek aan Nederland in het nederlands. Was gewoon frans.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  maandag 27 november 2023 @ 11:35:22 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211442679
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
DEN HAAG (ANP) - Het initiatief in de verkenningsfase moet weg bij de PVV, vindt DENK-partijleider Stephan van Baarle. De partij van Geert Wilders maakt er "een zooitje" van, schrijft de politicus op het sociale medium X. PVV-senator Gom van Strien heeft maandagochtend laten weten dat hij vertrekt nadat hij afgelopen weekeinde in NRC in verband werd gebracht met fraude bij zijn voormalige werkgever Utrecht Holdings.
Had niet durven hopen dat de formatie zo snel al gierend de bocht uit zou vliegen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211442681
quote:
Dat Denk dit zou roepen was te verwachten, maar is verder niet echt relevant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211442692
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Die speech van Emmanuel Macron een tijdje terug met dat staatsbezoek aan Nederland in het nederlands. Was gewoon frans.
Ja dat werkt niet nee, andersom zou dat trouwens ook niet werken maar goed.
pi_211442701
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2023 11:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Had niet durven hopen dat de formatie zo snel al gierend de bocht uit zou vliegen.
De bakken popcorn zullen niet aan te slepen zijn de komende maanden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211442706
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Denk dit zou roepen was te verwachten, maar is verder niet echt relevant.
Maar wel opvallend dat DENK dit schrijft en niet Pieter "Bestuurscultuur" Omtzigt. Want sorry, als iemand zich hier blameert is hij het wel. Alweer bij de eerste horde gaat hij plat op zijn bek net als bij bestaanszekerheid.
pi_211442708
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
Hebben ze al rondgevraagd bij Scouting Nederland?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211442715
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar wel opvallend dat DENK dit schrijft en niet Pieter "Bestuurscultuur" Omtzigt. Want sorry, als iemand zich hier blameert is hij het wel. Alweer bij de eerste horde gaat hij plat op zijn bek net als bij bestaanszekerheid.
Die heeft toch maandag altijd een dag vrij?
pi_211442718
quote:
5s.gif Op maandag 27 november 2023 11:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mischien dat het leger een drone heeft die wat verkenningen kan doen? ;)
pi_211442736
quote:

[..]
Er is afgesproken dat de eerste rol bij de grootste partij ligt, ook maar een maand geleden. Dat hij Wilders had moeten oproepen iemand met meer afstand te zoeken klopt, maar dat hij moet oproepen om het voortouw bij de PVV weg te halen zou juist totaal tegen de bestuurscultuur die hij aan hangt waarbij de rol van de Kamer groot is in gaan.
pi_211442739
quote:

[..]
Pieter is al druk bezig om die 20 kikkers in zijn kruiwagen te houden en heeft waarschijnlijk al 3 angstaanvallen achter de rug.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211442755
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is afgesproken dat de eerste rol bij de grootste partij ligt, ook maar een maand geleden. Dat hij Wilders had moeten oproepen iemand met meer afstand te zoeken klopt, maar dat hij moet oproepen om het voortouw bij de PVV weg te halen zou juist totaal tegen de bestuurscultuur die hij aan hangt waarbij de rol van de Kamer groot is in gaan.
Maar de Kamer heeft niet eens moeite gedaan, hemzelf incluis, de eerste naam van Wilders was goed zonder enige reflectie of onderzoek terwijl men dondersgoed weet dat de PVV nogal wat mensen van dubieuze integriteit in huis heeft. Het duurde welgeteld een dag voordat NRC het verhaal boven water had.
pi_211442766
Misschien is Hiddema wat als verkenner voor Geert?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211442768
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar de Kamer heeft niet eens moeite gedaan, hemzelf incluis, de eerste naam van Wilders was goed zonder enige reflectie of onderzoek terwijl men dondersgoed weet dat de PVV nogal wat mensen van dubieuze integriteit in huis heeft. Het duurde welgeteld een dag voordat NRC het verhaal boven water had.
Dat zou dus DENK moeten tweeten ipv dit bericht
pi_211442775
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 11:43 schreef capricia het volgende:
Misschien is Hiddema wat als verkenner voor Geert?
Ah ja, die maakt wel tijd denk ik.
pi_211442784
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Onderzoek kon Omtzigt hierin moeilijk doen. Hij heeft geen politiebevoegdheden, een google search bracht bij mij ook niks vreemds boven.

Het enige wat je hem kunt verwijten is dat hij instemde met een eerste kamerlid, maar je kunt hem niet verwijten dat hij zoals afgesproken het voortouw bij de PVV laat liggen of dat hij niet wist dat dit eerste kamerlid in een rechtszaak betrokken was.
pi_211442785
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ah ja, die maakt wel tijd denk ik.
En factureert er lustig op los.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211442839
quote:
Meh, lijkt me nogal voorbarig allemaal.

Overigens maken ze er allemaal een zootje van. Er waren afspraken over iemand met afstand tot politiek en dan accepteren (ja oke DENK niet, maar op welke gronden?) ze deze benoeming.

Ze hebben allemaal gefaald.
pi_211442871
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Meh, lijkt me nogal voorbarig allemaal.

Overigens maken ze er allemaal een zootje van. Er waren afspraken over iemand met afstand tot politiek en dan accepteren (ja oke DENK niet, maar op welke gronden?) ze deze benoeming.

Ze hebben allemaal gefaald.
DENK was de enige die niet akkoord ging dus ze houden zich gewoon aan hun standpunt en afspraken in de Kamer, lijkt mij. Als enige.

Dus ze hebben niet allemaal gefaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2023 11:52:09 ]
pi_211442893
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
DENK was de enige die niet akkoord ging dus ze houden zich gewoon aan hun standpunt en afspraken in de Kamer, lijkt mij. Als enige.

Denk deed het met als argument dat ze geen PVVer wilden. Niks over afstand in de politiek en dus ook tegen de afspraak in dat de grootste partij het voortouw zou nemen. Dus Denk heeft net zo goed gefaald.
pi_211442907
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ze het goed hadden willen doen hadden ze een gesprek met Wilders moeten aangaan, overigens andere partijen ook.
pi_211442920
Constant Kusters een idee?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 27 november 2023 @ 11:55:17 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211442922
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als ze het goed hadden willen doen hadden ze een gesprek met Wilders moeten aangaan, overigens andere partijen ook.
Dat komt pas ná de verkenningsfase..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211442934
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Gesprek met Wilders om te pleiten voor iemand buiten de PVV met iemand die op iedereen zijn steun kan rekenen
pi_211442936
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, ze hadden tijdens dat lijsttrekkersoverleg best Wilders kunnen terugsturen met de opdracht een ander te zoeken.
  maandag 27 november 2023 @ 11:57:12 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211442943
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Gesprek met Wilders om te pleiten voor iemand buiten de PVV met iemand die op iedereen zijn steun kan rekenen
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen, excuus.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211442953
Arne Slot is deze week NIET beschikbaar. Ik herhaal.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211442956
quote:
86s.gif Op maandag 27 november 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
Edwin Wagensveld schijnt ook tijd over te hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211442970
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:57 schreef Caland het volgende:
Arne Slot is deze week NIET beschikbaar. Ik herhaal.
OH ARNE regelt dat toch even in een uurtje?
pi_211443018
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja, maar dan verliest Ajax weer.
  maandag 27 november 2023 @ 12:07:57 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211443041
quote:
5s.gif Op maandag 27 november 2023 11:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar kunnen wij lopende het proces helaas geen uitspraken over doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 november 2023 @ 12:08:55 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211443049
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is ook afgesproken dat de verkenner iemand moest zijn met een afstand tot de dagelijkse politiek. Nog los van dat aanklacht-verhaal ging het daar dus al mis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211443063
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er is ook afgesproken dat de verkenner iemand moest zijn met een afstand tot de dagelijkse politiek. Nog los van dat aanklacht-verhaal ging het daar dus al mis.
Dat is precies wat ik schrijf. En toen ook al gelijk schreef, trouwens.
  maandag 27 november 2023 @ 12:13:07 #38
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211443099
Wouter Bos
pi_211443112
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:13 schreef KingRadler het volgende:
Wouter Bos
Ik betwijfel of hij daar zin in zal hebben.
pi_211443116
Net gebeld voor de positie van verkenner
pi_211443119
Gerrit Zalm.
En anders Arib.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211443120
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 11:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben je tante niet.

Je had weer van alles over me te melden en hoe ik daar dan nu ineens heel anders over leek te denken, omdat het om een andere partij ging. Wel degelijk een sneer. Ik snap dat het moeilijk voor je is om nu elegant terug te krabbelen nu je een zo overduidelijke cynische post helemaal verkeerd hebt begrepen. Succes daarmee, maar laat mij er verder buiten.
Opeens al je nuance en pacifisme kwijt?
Was wel degelijk een vraag. Omdat het mij raar leek waarom jij daar op een like zette.

Succes inderdaad ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211443133
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:14 schreef koos_vriendloos het volgende:
Net gebeld voor de positie van verkenner
Je bent wel onbesproken van gedrag? ;) Succes iig!
pi_211443134
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Opeens al je nuance en pacifisme kwijt?
Was wel degelijk een vraag. Omdat het mij raar leek waarom jij daar op een like zette.

Succes inderdaad ^O^
Niet mijn nuance en pacifisme kwijt. Ook niet mijn sarcasme--radar. Unlike you.

Maar ik hou ermee op, ik ga hierover verder niet meer op je reageren. Dus doe nog even een poging tot een ultieme afzeikpost zodat je je wat beter voelt, dan kunnen we dit stoppen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211443138
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 12:14 schreef capricia het volgende:
Gerrit Zalm.
En anders Arib.
Arib zou een goede zijn.

En dit is precies waarom de koning een mooi persoon zou zijn voor dit proces. Geen gezeur met wie/hoe/wat/geschiedenis en neutraal.
1947-2016
pi_211443147
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Arib zou een goede zijn.

En dit is precies waarom de koning een mooi persoon zou zijn voor dit proces. Geen gezeur met wie/hoe/wat/geschiedenis en neutraal.
Griekenland in coronatijd....
Maar nee niet zulke dingen idd
pi_211443150
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet mijn nuance en pacifisme kwijt. Ook niet mijn sarcasme--radar. Unlike you.

Maar ik hou ermee op, ik ga hierover verder niet meer op je reageren. Dus doe nog even een poging tot een ultieme afzeikpost zodat je je wat beter voelt, dan kunnen we dit stoppen.
Whahahahah en toch kan je het niet laten met je 'unlike you'.

Nee, ga ik niet doen. Ik laat het voor wat het is met je.
1947-2016
pi_211443169
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Arib zou een goede zijn.

En dat had de PVV in de hand, als die voor het weer laten verkennen door de Koning waren geweest een maand geleden, was er een meerderheid. Hadden ze deze ellende niet gehad, was Wilders nu al in het paleis geweest.
pi_211443177
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Griekenland in coronatijd....
Maar nee niet zulke dingen idd
Ja. Was niet netjes nee, maar toch is hij de koning en het is nu ook weer niet van een niveau schandaal dat er echt schade is aangericht. Is notabene nog zijn eigen huis ook volgens mij. Kan hij een keer werken voor z'n geld. De enige echte officiële rol welke in het binnenland waarde toe kan voegen.
1947-2016
pi_211443184
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat had de PVV in de hand, als die voor het weer laten verkennen door de Koning waren geweest een maand geleden, was er een meerderheid. Hadden ze deze ellende niet gehad, was Wilders nu al in het paleis geweest.
True.
Ik vind het sowieso nog al raar, een verkenner van binnen 1 van de partijen. Moet neutraal zijn, afstand tot de politiek.
Het is sindsdien altijd 1 van de partijen zelf.
1947-2016
  maandag 27 november 2023 @ 12:24:30 #51
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211443219
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Die gaat vooral zichzelf complimentjes geven en aan het einde van de dag is hij premier van een kabinet.

De juiste uitkomst voor Nederland, maar niet voor Feyenoord.
Makkelijk eerste
pi_211443285
quote:
Wilders heeft nieuwe verkenner in gedachten 'met meer afstand tot de politiek'
PVV-leider Geert Wilders heeft iemand in gedachten die mogelijk Gom van Strien opvolgt als verkenner. Wie het is, wil hij nog niet zeggen. "Het zal in ieder geval iemand zijn met meer afstand tot de politiek."

Wilders is momenteel in gesprek met de beoogde verkenner en hoopt deze morgen voor te dragen De PVV-partijleider polst eerst bij andere fractievoorzitters of er voldoende draagvlak is voor de nieuwe verkenner.
https://nos.nl/collectie/(...)stapte-vanochtend-op

Morgen een naam.
pi_211443416
quote:
Er lijkt sprake van een leercurve: hij peilt eerst bij andere fractievoorzitters of er voldoende draagvlak is.
pi_211443421
quote:
Rutte: ‘Verstandige koers’ van Yesilgöz om niet in kabinet te gaan zitten

Demissionair premier Mark Rutte steunt de beslissing van VVD-leider Dilan Yesilgöz om niet in een kabinet te stappen, maar een eventuele rechtse regering wel te gedogen. Hij is het niet eens met de kritiek van enkele partijprominenten, die afgelopen weekend Yesilgöz verweten een ‘defensieve houding’ aan te nemen.

,,Ik vind de koers die zij vaart een heel verstandige’’, zei Rutte maandag na afloop van een boekpresentatie in Brussel. Hij was daar uitgenodigd om het eerste exemplaar in ontvangst te nemen van een boek van de Belgische premier Alexander de Croo.

De oud-VVD-leider wilde verder weinig kwijt over de formatie, om zijn opvolger niet voor de voeten te lopen. ,,Tsjonge jonge, dat is mijn commentaar”, was het enige dat hij wilde zeggen over het nieuws dat PVV-verkenner Gom van Strien zich alweer had teruggetrokken. ,,Dilan is nu chef en het is lastig genoeg voor haar dat er nog een demissionair premier rondloopt die voor haar partijchef was.”

Hij zei wel dat hij zich verantwoordelijk voelde voor de verkiezingsuitslag. ,,Als een uitslag voor mijn partij zo teleurstellend is, dan moet ik mij dat aanrekenen.” Verder wil hij voor zichzelf meer tijd nemen om over de uitslag na te denken.

Geen Disneyfilm
Tijdens een tweegesprek met De Croo op het podium zei hij nog wel dat ‘partijen die simpele oplossingen suggereren de ontevredenheid vergroten’. ,,Maar wat wij van die partijen kunnen leren, is hoe zij communiceren.”

Rutte sloot zich aan bij een uitspraak die De Croo had aangehaald van de bekende Vlaamse historicus Hendrik Vos. Het is niet zo dat politici beter naar de mensen moeten luisteren, zoals analisten nu zeggen, zei de premier de historicus na. Dat doen ze natuurlijk allang. ,,Misschien moet men eens uitleggen dat onze maatschappij geen Disneyfilm is. Er zijn geen eenvoudige oplossingen. We leven in een complexe maatschappij en complexe problemen los je op door samen te werken”, zei De Croo, en Rutte sloot zich daarbij aan.
AD
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211443424
quote:
Heb je al een nieuwe krop sla gekocht?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 27 november 2023 @ 12:54:46 #56
375570 crew  Cyan9
pi_211443524
quote:
86s.gif Op maandag 27 november 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
Is dat een dessert?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211443557
quote:
86s.gif Op maandag 27 november 2023 12:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Is dat een dessert?
Je bedoeld Constant Custard?
  maandag 27 november 2023 @ 12:59:43 #58
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211443573
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 12:44 schreef Caland het volgende:

[..]
AD
Denk dat Rutte best zuur is. Zijn val is o.a door Wilders en Omtzigt, gokken op een coalitie zonder PVV wordt een nachtmerrie. En dat is wat ie hoopt i gues.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211443640
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 12:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk dat Rutte best zuur is. Zijn val is o.a door Wilders en Omtzigt, gokken op een coalitie zonder PVV wordt een nachtmerrie. En dat is wat ie hoopt i gues.
Ziet zijn nieuwe job steeds meer uit zicht verdwijnen. Zal daarom de VVD niet met de PVV willen? Lijkt er steeds meer op :D
pi_211443651
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er lijkt sprake van een leercurve: hij peilt eerst bij andere fractievoorzitters of er voldoende draagvlak is.
Dan is het iig niet Remkes want anders was het wel al vandaag genoemd want die zal sowieso wel draagvlak van iedereen hebben
pi_211443656
POLL
  maandag 27 november 2023 @ 13:09:56 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211443662
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ziet zijn nieuwe job steeds meer uit zicht verdwijnen. Zal daarom de VVD niet met de PVV willen? Lijkt er steeds meer op :D
De VVD moet nog afscheid van hem nemen, alleen Rutte zelf gaat geen afscheid nemen van de VVD ;)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211443664
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:09 schreef westwoodblvd het volgende:
[poll=6400]
Ik mis Sylvana en Dre Hazes Jr. nog in je lijstje.
  maandag 27 november 2023 @ 13:10:56 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211443668
Hij moet dat natuurlijk gewoon geweten hebben van die aangifte in het voorjaar, dus dat hij niets tegen Wilders gezegd heeft is ronduit dom, ik kan me zo voorstellen dat Wilders daar behoorlijk pissig over geweest is.
Dan kan van Strien wel doen alsof het aan degene ligt die het openbaar gemaakt heeft, maar het punt is natuurlijk dat hij niet eerlijk is geweest, om te beginnen tegen Wilders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211443722
Ijzeren rita for president!!!
  maandag 27 november 2023 @ 13:25:40 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211443797
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat is denk ik de reden. De andere NAVO-leiders zullen not amused zijn als ze door Mark zijn toedoen met stoorzender Geert opgescheept raken.

Ik denk dat de VVD probeert uit te komen op een coalitie met de PVV maar Geert Wilders niet als MP.
pi_211443830
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is denk ik de reden. De andere NAVO-leiders zullen not amused zijn als ze door Mark zijn toedoen met stoorzender Geert opgescheept raken.

Ik denk dat de VVD probeert uit te komen op een coalitie met de PVV maar Geert Wilders niet als MP.
Dan kunnen ze niets over de structuur van de PVV zeggen aangezien zij zelf ook niet een ledenraadpleging heeft gedaan.
pi_211443839
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:
Hij moet dat natuurlijk gewoon geweten hebben van die aangifte in het voorjaar, dus dat hij niets tegen Wilders gezegd heeft is ronduit dom, ik kan me zo voorstellen dat Wilders daar behoorlijk pissig over geweest is.
Dan kan van Strien wel doen alsof het aan degene ligt die het openbaar gemaakt heeft, maar het punt is natuurlijk dat hij niet eerlijk is geweest, om te beginnen tegen Wilders.
Hij wist daar ook van, hij meldde aan de NRC zelf dat hij Wilders niet ingelicht had.
  maandag 27 november 2023 @ 13:32:11 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211443841
Ah Nederland, dat blijft toch genieten. De VVD was het absolute kwaad, willen je dood hebben, onderdeel van het WEF en een paar weken later moeten ze Wilders toch gaan helpen, want anders kan ie niet regeren.

Een ruggengraat van niets.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211443855
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
Ah Nederland, dat blijft toch genieten. De VVD was het absolute kwaad, willen je dood hebben, onderdeel van het WEF en een paar weken later moeten ze Wilders toch gaan helpen, want anders kan ie niet regeren.

Ze hopen wellicht op die manier de plannen van WEF iets te kunnen ondermijnen ofzo
  maandag 27 november 2023 @ 13:34:20 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211443859
quote:
ik kan me zo voorstellen dat Wilders daar behoorlijk pissig over geweest is.
Ik heb zo'n vermoeden dat die ontploft is achter de schermen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 27 november 2023 @ 13:36:55 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211443877
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2023 13:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat die ontploft is achter de schermen.
Zijn aanhangers spreken alweer van demoniseren, wat grappig is aangezien zij al heel lang tegen personen persoonlijk ageren en dus precies hetzelfde doen. Van Pechtold naar Kaag, van Rutte naar Timmerfrans. Maar links doet aan demoniseren. Vermoeiend, dat wel. Dat gezeur ook steeds dat links alles kapot maakt, terwijl ze al decennia niet hebben geregeerd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211443885
quote:
Niet alleen daarom. Wilders zit al krap in de mensen, als die knuppel veroordeeld wordt is de kans dat hij moet opstappen in de 1e Kamer aanzienlijk.
pi_211443903
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:37 schreef J.B. het volgende:

[..]
Niet alleen daarom. Wilders zit al krap in de mensen, als die knuppel veroordeeld wordt is de kans dat hij moet opstappen in de 1e Kamer aanzienlijk.
Speaking of which, mag je zowel in de 1e en 2e Kamer zitten? Dacht dat er wat mensen op beide lijsten hebben gestaan...
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211443914
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zijn aanhangers spreken alweer van demoniseren, wat grappig is aangezien zij al heel lang tegen personen persoonlijk ageren en dus precies hetzelfde doen. Van Pechtold naar Kaag, van Rutte naar Timmerfrans. Maar links doet aan demoniseren. Vermoeiend, dat wel. Dat gezeur ook steeds dat links alles kapot maakt, terwijl ze al decennia niet hebben geregeerd.
Demoniseren is al lang synoniem geworden voor elke vorm van kritiek op rechtspopulistische politici. Met de oorspronkelijke betekenis van het wegzetten van een politicus als de personificatie van het kwaad, daarmee een klimaat scheppend dat geweld legitimeert heeft het al weinig meer te maken. Te meer ook omdat onder die definitie ook allerlei politici van links tot centrum worden gedefinieerd en dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211443920
quote:
5s.gif Op maandag 27 november 2023 13:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Speaking of which, mag je zowel in de 1e en 2e Kamer zitten? Dacht dat er wat mensen op beide lijsten hebben gestaan...
Nee, dat mag niet.
pi_211443927
quote:

[..]
Waarom zou dat moeten. Het is de PVV.
zie email 27 oktober
  maandag 27 november 2023 @ 13:43:55 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211443937
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:42 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
Nee, dat mag niet.
op even dagen en de andere op de onevendagen misschien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211443946
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je Wilders tweets leest, gaat hij ervan uit dat hij premier wordt.
  maandag 27 november 2023 @ 13:45:07 #80
323876 michaelmoore
pi_211443947
quote:

[..]
nou knuppel hij was n bestuur van de UU en senator in de eerste kamer , en goed bespraakt
ik vermoed dat er vanuit de UU ( als D66 bolwerk) grote druk is uitgeoefend op hem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211443950
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:32 schreef Vis1980 het volgende:

Nou ja, afgezien van het moddergegooi vooraf, en ongetwijfeld ook achteraf:
Er is m.i. geen werkbare coalitie te vormen zonder VVD én PVV, en voor allebei zal dit uiteindelijk tot verlies gaan leiden. Dus best begrijpelijk dat ze een beetje moeilijk doen
  maandag 27 november 2023 @ 13:46:53 #82
323876 michaelmoore
pi_211443961
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:45 schreef Buendia het volgende:

[..]
Nou ja, afgezien van het moddergegooi vooraf, en ongetwijfeld ook achteraf:
Er is m.i. geen werkbare coalitie te vormen zonder VVD én PVV, en voor allebei zal dit uiteindelijk tot verlies gaan leiden. Dus best begrijpelijk dat ze een beetje moeilijk doen
men gaat het rekken tot Rutte baas vande NAVO is geworden
pi_211443966
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men gaat het rekken tot Rutte baas vande NAVO is geworden
Dan kan je dus zeggen dat Rutte de VVD in een houdgreep houdt?

[ Bericht 0% gewijzigd door QWARQTAARTJE op 27-11-2023 13:53:43 ]
pi_211443970
quote:

[..]
Nee, natuurlijk niet. 1e Kamer controleert in feite de 2e Kamer. Dan zou je je eigen werk controleren.
pi_211443971
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan kan je dus zeggen dat Rutte de VVD in een houtgreep houd?
houdgreep houdt.
pi_211443980
quote:

[..]
Nee, dat mag niet. Maar je mag wel op de lijst staan als kamerlid, dat komt elke verkiezing voor. Bikker ging ook van fractievoorzitter Eerste Kamer naar Tweede Kamer lid.

Maar Wilders moet idd wel zorgen dat er 4 eerste kamerleden en minstens 1 reserve overblijven. We hebben het hier al uitgebreid over de uitputting op zijn lijst gehad, hij kan bijna niemand van zijn lijst minister maken.
pi_211443987
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. 1e Kamer controleert in feite de 2e Kamer. Dan zou je je eigen werk controleren.
Dat lijkt me ook logisch, maar soms zijn er van die muizengaatjes die niet gedicht zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211443993
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook logisch, maar soms zijn er van die muizengaatjes die niet gedicht zijn.
_O-

Zullen ze vast niet over na hebben gedacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211443996
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dit is wel een vrij basaal iets natuurlijk.
pi_211443997
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:48 schreef Buendia het volgende:

[..]
houdgreep houdt.
sorry mijn spelling is niet zoals het wezen moet :P
pi_211444023
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:52 schreef Caland het volgende:

[..]
_O-

Zullen ze vast niet over na hebben gedacht.
Kijk hoe Wilders in zijn eentje een partij oprichtte via een omweg.
pi_211444034
Er zijn er best wat bij de VVD, die de PVV niet zien zitten.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211444047
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Nijpels altijd al een redelijke vent gevonden. Voor een VVD'er.
  maandag 27 november 2023 @ 14:01:35 #94
323876 michaelmoore
pi_211444049
quote:
[ twitter ]
samenwerking is samenwerking , wilders heeft nergens een meerderheid , niet in TK en niet in coalitie, dus moet gewoon zich aanpassen aan de mening in de coalitie

Als er nieuwe verkiezingen komen dan gaat PVV naar 42 zetels en VVD naar 12, dan zijn de rapen gaar
pi_211444055
quote:
[ twitter ]
Zegt Ed Nijpels nu dat Omtzigt links is? :D
zie email 27 oktober
pi_211444076
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als er nieuwe verkiezingen komen dan gaat PVV naar 42 zetels en VVD naar 12, dan zijn de rapen gaar
Blijkbaar willen ze dat bij de VVD nog niet geloven.
pi_211444085
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2023 14:01 schreef Buendia het volgende:

[..]
Nijpels altijd al een redelijke vent gevonden. Voor een VVD'er.
Ik ook.
En de NSC leden staan volgens mij ook niet massaal enthousiast te trappelen om met de PVV te gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211444090
Waar bemoeit zo'n Nijpels zich eigenlijk mee. Dat denk ik altijd bij die "coryfeeëen". Als je weg bent ben je weg.
pi_211444091
Heeft Dilan al ergens gemeld een ledenvergadering te zullen houden?
pi_211444097
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 14:06 schreef westwoodblvd het volgende:
Waar bemoeit zo'n Nijpels zich eigenlijk mee. Dat denk ik altijd bij die "coryfeeëen". Als je weg bent ben je weg.
Ga ervan uit dat hij lid is van de VVD en ook stemrecht zal hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')